Art Auction Admin

Sales at Aukcja Dzieł Sztuki 9 marca 2021 (09-03-2021)

Catalog Number: 1

Piece data:

Para portretów męskich, 1846

Artist: Teofil Kwiatkowski

Title: Para portretów męskich, 1846

Year: 1846

Dimensions: 46,5 x 38,0 x

Tools: watercolor, gouache

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 28000,00

View sale details

Catalog Number: 2

Piece data:

Odsłonięcie pomnika Jana III Sobieskiego w Łazienkach w rocznicę Wiktorii Wiedeńskiej, 1869

Artist: January Suchodolski

Title: Odsłonięcie pomnika Jana III Sobieskiego w Łazienkach w rocznicę Wiktorii Wiedeńskiej, 1869

Year: 1869

Dimensions: 70,0 x 104,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum, 15.12.2011, poz. 27

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 210000,00

View sale details

Catalog Number: 3

Piece data:

W kuźni, 1860-1869

Artist: January Suchodolski

Title: W kuźni, 1860-1869

Year: 1860

Tools: oil

Surfaces: canvas

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna Agra Art, aukcja 30.05.1999

Reproduced: Sroczyńska K., January Suchodolski, Wrocław 1961, s. 206, nr kat. 247, s. 214, nr kat. 275, s. 216. nr kat. 284Wiercińska J., Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 – 1914, Wrocław 1969, s. 357.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 4

Piece data:

Portret Adama Jerzego Czartoryskiego, 1829

Artist: Jan Piotr Norblin

Title: Portret Adama Jerzego Czartoryskiego, 1829

Year: 1829

Dimensions: 73,0 x 59,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 160000,00

Price: 90000,00

View sale details

Catalog Number: 5

Piece data:

Pocałunek, k. XIX w.

Artist: Cyprian Godebski

Title: Pocałunek, k. XIX w.

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 6

Piece data:

Dwaj Kozacy konno, 1856

Artist: Juliusz Kossak

Title: Dwaj Kozacy konno, 1856

Year: 1856

Dimensions: 27,0 x 19,5 x

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Bielsko-Biała, kolekcja prywatnaBielsko-Biała, Galeria Sztuka i Antyki (1992)

Reproduced: Olszański K., Juliusz Kossak, wyd. Ossolińskich, Wrocław Warszawa Kraków Gdańsk Łódź 1988, il. 124

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 7

Piece data:

Konie na puszcie, 1880

Artist: Franz Adam

Title: Konie na puszcie, 1880

Year: 1880

Dimensions: 95,0 x 164,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Suwałki, depozyt Muzeum OkręgowegoPoznań, kolekcja prywatnaSotheby’s, aukcja 02.04.1998, poz. 120

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 170000,00

View sale details

Catalog Number: 8

Piece data:

Polowanie na lisa. Lisa dopadły, ok. 1880

Artist: Alfred Wierusz-Kowalski

Title: Polowanie na lisa. Lisa dopadły, ok. 1880

Dimensions: 36,5 x 49,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 10.12.2017, poz. 12Massachusets, John Esther Art Gallery

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 300000,00

Max Estimate: 350000,00

Price: 350000,00

View sale details

Catalog Number: 9

Piece data:

Lisowczyk z luzakiem, 1885-1890

Artist: Józef Brandt

Title: Lisowczyk z luzakiem, 1885-1890

Year: 1885

Dimensions: 45,0 x 70,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 10.12.2019, poz. 13Suwałki, depozyt Muzeum OkręgowegoPoznań, kolekcja prywatna

Description: Lisowczycy należą niewątpliwie do jednej z barwniejszych formacji XVII wiecznego oręża polskiego. Jej twórcą i pierwszym dowódcą był Aleksander Józef Lisowski, który urodził się około roku 1575. Służył jako zwykły żołnierz pod Janem Potockim w kampanii przeciw hospodarowi wołoskiemu. Potem jako przywódca konfederacji zbuntowanych żołnierzy zasłynął z grabieży i samowoli. Skazano go za to na banicję. Zaciągnął się wówczas na służbę u Dymitra Samozwańca. Był już owianym legendą dowódcą, gdy zdjęto z niego piętno infamii. Powrócił do Polski i stworzył swoją słynną jazdę, nazywaną potem w Europie jazdą polską albo lisowczykami, od nazwiska jej twórcy. Sława lisowczyków, mająca swe zarówno chwalebne jak i mroczniejsze odsłony, z biegiem czasu narastała coraz większą legendą. Między innymi z tegoż zapewne powodu to im właśnie, poza Kozakami, Brandt poświęcał w swej twórczości najwięcej uwagi. Pod względem ubioru – formacja ta nie posiadała jednolitego umundurowania, bowiem każdy żołnierz ubierał się według swojej fantazji i zamożności. Brandtowi, wielkiemu miłośnikowi koni i niezaprzeczalnemu mistrzowi w oddawaniu wizerunku tych zwierząt, na pewno znany był fakt, że lisowczycy byli formacją bardzo silnie związaną z końmi. Używali jedynie ras o orientalnej krwi – niewielkich, szybkich, zwrotnych, o niezwykłej wytrzymałości. Były bardzo cenne, ich udział w bitwie poprzedzały bowiem aż dwa lata ujeżdżania. Lisowczycy jeździli na nich na swój własny, typowo polski sposób, będący połączeniem różnych szkół – wschodnich i zachodnioeuropejskich. Dzięki temu przemieszczali się z ogromną prędkością. W boju stosowali własną, niezwykle sprytną taktykę, której głównym elementem było działanie przez zaskoczenie. Sławę swą lisowczycy zawdzięczali chuligańskiemu rysowi, jaki charakteryzował to wojsko najemników. Do najczęściej wymienianych cech lisowczyków należała bezwzględność. Przynależny im żołd nie był w żaden sposób odgórnie regulowany – odbierali go sobie poprzez łupienie terenu, na którym operowali. „Tam było wszędy wolno, do komory, do obory, do kieszeni, do mieszka… Do potrzeby wsiadali na konie w kolibach [kulbakach], niemal goło, bez zbroje, bez armaty wielkiej: tylko szabla z rusznicą, z półhakiem, a miał też drugi parę pistoletów albo krótkich rusznic, a który miał kaft anik albo misiurkę, kołpak, dobrze się ubrał” pisano o lisowczykach już w XVII wieku („o żołnierzach lisowczykach sine lege”, ok. 1620) Legenda ta szybko przeniknęła cała Europę, na co dowodem jest choćby obraz Rembrandta pt. „Jeździec polski (lisowczyk)” z 1655 roku. Józef Brandt szczególnie upodobał sobie tych kondotierów i choć przedstawiał także inne formacje – m.in. husarię pod Wiedniem, to dzikość tej lisowczyków doskonale wpisywała się w niezwykle barwną narrację malarstwa batalistycznego artysty. A było to malarstwo, które w pierwszym rzędzie miało za zadanie krzepić serca i dodawać otuchy – niewątpliwie więc anarchiczne czy wprost na poły bandyterskie formacje, jak oddziały składające się z Kozaków czy Lisowczyków, niewątpliwie taka rolę spełniały w ówczesnym społeczeństwie. Były to przecież formacje bezwzględne ale i zdyscyplinowane czyli być może najbardziej potrzebne w czasach utraty niepodległości. Ich legenda, szerzona między innymi przez mistrzów takich jak Józef Brandt, dodawała wiary i rozpalała serca, a na wierze tej rosło pokolenie, które kilkadziesiąt lat później wywalczyło Polsce niepodległość. Malarstwo Józefa Brandta należące do nurtu batalistycznego, zarówno przedstawiające sceny walki jak i kompozycje bardziej wyciszone, zbliżające się do gatunku rodzajowego, jak oferowany „Lisowczyk z luzakiem”, naznaczone są jeszcze jednym niezwykle istotnym we współczesnych czasach elementem znaczeniowym. Przypominają nam bowiem o wielokulturowym aspekcie Rzeczpospolitej, m.in. w kontekście różnorodnych formacji wojskowych, w których mieszały się wpływy tureckie z zachodnioeuropejskimi. Obrazami swoimi Józef Brandt snuje opowieść o Rzeczpospolitej zupełnie nie-zaściankowej, gdzie bogaty wschód nie tyle zderzał się z cywilizacja łacińską o ile wzbogacał ją, tworząc unikatowe jak na tamte czasy społeczeństwo hołdujące kulturze różnorodności.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 500000,00

Max Estimate: 800000,00

Price: 520000,00

View sale details

Catalog Number: 10

Piece data:

Wezuwiusz

Artist: Gavril Pavlovich‏ Kondratenko

Title: Wezuwiusz

Dimensions: 64,0 x 97,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 230000,00

View sale details

Catalog Number: 12

Piece data:

Portret żony artysty, 1916

Artist: Edward Okuń

Title: Portret żony artysty, 1916

Year: 1916

Dimensions: 54,5 x 29,0 x

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 25.06.2006, poz. 47

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 13

Piece data:

Capri w świetle księżyca, 1927

Artist: Roman Bratkowski

Title: Capri w świetle księżyca, 1927

Year: 1927

Dimensions: 48,0 x 61,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaKraków, Galeria Connaisseur

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 20000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 15

Piece data:

Pokłon przed Matką Boską, ok. 1895

Artist: Włodzimierz Tetmajer

Title: Pokłon przed Matką Boską, ok. 1895

Dimensions: 92,5 x 151,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 300000,00

Max Estimate: 400000,00

Price: 620000,00

View sale details

Catalog Number: 16

Piece data:

Pan Twardowski, ok. 1915-1917

Artist: Włodzimierz Tetmajer

Title: Pan Twardowski, ok. 1915-1917

Dimensions: 96,0 x 128,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 300000,00

Max Estimate: 400000,00

Price: 330000,00

View sale details

Catalog Number: 17

Piece data:

Szkic projektu nagrobka Piotra Tomickiego w kaplicy św. Tomasza w katedrze Wawelskiej

Artist: Józef Mehoffer

Title: Szkic projektu nagrobka Piotra Tomickiego w kaplicy św. Tomasza w katedrze Wawelskiej

Dimensions: 39,0 x 27,5 x

Tools: pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 14.12.2005, poz. 116

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 4000,00

Max Estimate: 6000,00

Price: 3500,00

View sale details

Catalog Number: 18

Piece data:

Portret Aleksandra Dejeana, 1895-96

Artist: Józef Mehoffer

Title: Portret Aleksandra Dejeana, 1895-96

Year: 1895

Dimensions: 120,0 x 96,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaKraków, Muzeum Narodowe (depozyt)

Exhibited: Fribourg (Szwajcaria), Musee d’art et d’histoire, Józef Mehoffer et le vitrail art nouveau, 1995Kraków, Pałac Sztuki Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych, Mehoffer i uczniowie, 1938Kraków, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, 100 Wystawa Artystów Polskich „Sztuka”, 1937Warszawa, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Józef Mehoffer, 1935Warszawa, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Wystawa zbiorowa prof. Józefa Mehoffera, 1913

Reproduced: Zeńczak A., Wapiennik-Kossowicz J., Józef Mehoffer, wyd. BOSZ, Olszanica 2006, s. 15

Description: Malowany podczas pobytu w Paryżu Portret Dejeana jest wspaniałym przykładem połączenia kunsztu i warsztatu artysty z wpływami z jakimi zetknął się we Francji. Dosyć trudne początki artysty na obcej ziemi, poszukiwanie pracowni, trudności z dostaniem się do École Nationale des Beaux-Arts oraz zetknięcie się z nowym widzeniem sztuki tak innym od nauk Matejki, wszystko to dało podwaliny prawdziwego mistrzostwa malarskiego Mehoffera. W portrecie widzimy wpływy Leona Bonnata, paryskiego nauczyciela Mehoffera, który był bardzo przez artystę podziwiany. Widzimy również pełnię kształtów i koloru Władysława Ślewińskiego, ale widzimy też poszukiwanie absolutu Paula Serusiera. I jednocześnie już tutaj, u dosyć młodego artysty widzimy własny, swoisty tylko jemu rys. Nie zwraca np. modela bezpośrednio do widza, pozwala mu na swobodę bycia w naprawdę domowych pieleszach, nie odziewa go w elegancki strój, ani też w żaden sposób nie pozuje. Przedstawiona postać nie ma żadnych pretensji do oficjalności. Wizerunek uchwycony jest w czasie wieczornego odpoczynku najprawdopodobniej po jednym ze spotkań w jego paryskim mieszkaniu.Głównym zagadnieniem obrazu wydaje się być tak naprawdę rozwiązanie efektu światła we wnętrzu i korelacji z głównym bohaterem portretu. A bohater jest prawdziwym dominum w obrazie. Zwalista postać starszego mężczyzny siedzącego pomiędzy stolikiem a kominkiem i spoglądającego w lewo. Nakryty białym obrusem stolik prezentuje na blacie karafkę i koszyk z owocami. Elementy tej martwej natury są niewątpliwie prawdziwym wirtuozerskim pokazem talentu i umiejętności panowania nad światłem. Niewidoczne źródło światła znajduje się zapewne tuż poza krawędzią kadru. Sugerują to usytuowanie miejsc zacienionych oraz jasne plamy barwne na serwecie. W domyśle istnieje również rodzaj niskiej lampy, powodującej oświetlenie tułowia Dejeana i nieostry cień jego głowy. Dejean opiera się prawa dłonią na blacie stolika, lewą zaś unosi ku górze i wspiera na kominku. Siedzi wciśnięty pomiędzy mebel, kominek i bordowe krzesło. Odnosimy nieodparte wrażenie, że postać portretowanego jest niejako przypisana do miejsca, w którym się znajduje. Trochę jest w nim nawet zakleszczona i unieruchomiona, co nadaje pewnego klimatu intymności, prywaty, domowej sceny dnia codziennego. Uderza przede wszystkim cudowna plastyka całej bryły, gra świateł na bordowej bluzie, na białej koszuli i ciemnych spodniach opinających wydatny brzuch. Wszystko to uwypukla pewną zwalistość i powiększa optycznie ciężar postaci oczywiście w określonym celu. Wszystko to właściwie daje efekt znamienny dla Mehoffera – efekt dekoracyjności, który towarzyszyć będzie artyście przez całe twórcze życie. Wygrywają zawsze przede wszystkim wartości malarskie. Ten rodzaj portretowania rozpoczęty przy Portrecie Konstantego Laszczki pozostanie już właściwym dla Mehoffera. Pozostaniemy urzeczeni głębią, malarskością i kolorem. Niezrównanymi…Portret Dejeana, malowany w okresie pobytu artysty w Paryżu jest absolutnym wydarzeniem na polskim rynku aukcyjnym. Pokazywane były dotychczas mniejsze wersje tej pracy, stworzone zapewne na potrzeby ówczesne, bądź na życzenie innych. Prezentowana, pierwotna wersja znajdowała się przez lata w oddziale Muzeum Narodowego w Krakowie.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 1500000,00

Max Estimate: 2500000,00

Price: 2300000,00

View sale details

Catalog Number: 19

Piece data:

Nieśwież

Artist: Julian Fałat

Title: Nieśwież

Dimensions: 25,5 x 54,5 x

Tools: mixed

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 24.09.2014, poz. 108

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 20

Piece data:

Łoś na bagnach. Świt nad rozlewiskami, przed 1893

Artist: Julian Fałat

Title: Łoś na bagnach. Świt nad rozlewiskami, przed 1893

Dimensions: 65,0 x 135,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Gdańsk, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 19.10.2008, poz. 13

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 160000,00

View sale details

Catalog Number: 21

Piece data:

Autoportret, 1923

Artist: Jacek Malczewski

Title: Autoportret, 1923

Year: 1923

Dimensions: 42,0 x 36,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna zakup DA Polswissart Francja, kolekcja Ewy i Wojciecha Fibaków Toronto, kolekcja A,Willmana, 1981

Exhibited: Warszawa, Muzeum Narodowe, wystawa Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków 23.05 – 9.08.1992 Poznań, Muzeum Narodowe, wystawa Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków 22.08 – 25.10.1992

Reproduced: Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Warszawa 1992, s. 21.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 450000,00

Max Estimate: 650000,00

Price: 580000,00

View sale details

Catalog Number: 22

Piece data:

Anioł i pastuszek, 1901-1905

Artist: Jacek Malczewski

Title: Anioł i pastuszek, 1901-1905

Year: 1901

Dimensions: 33,0 x 25,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna Kraków, Muzeum Narodowe Warszawa, Muzeum Narodow Agra Art, 10.12. 1995.

Exhibited: Muzeum Narodowe Kraków, Muzeum Narodowe Warszawa, Koniec wieku sztuka Polskiego modernizmu 1890-1914, 1996-1997

Reproduced: Koniec wieku sztuka Polskiego modernizmu 1890-1914 [katalog wystawy], pod red. Charazińska E. i Kossowski Ł., Muzeum Narodowe w Warszawie, 1996, s. 145, nr. kat. 11.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 550000,00

Max Estimate: 750000,00

Price: 850000,00

View sale details

Catalog Number: 23

Piece data:

Kobieta czuwająca przy śpiącym dziecku

Artist: Jacek Malczewski

Title: Kobieta czuwająca przy śpiącym dziecku

Dimensions: 29,7 x 40,0 x

Tools: tempera, oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 140000,00

View sale details

Catalog Number: 24

Piece data:

Madonna Chłopska

Artist: Józef Krasnowolski

Title: Madonna Chłopska

Dimensions: 70,0 x 51,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 6000,00

Max Estimate: 9000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 25

Piece data:

Dziewczynka z królikiem, lata 30. XX w.

Artist: Artysta Nieokreślony (Szkoła Zakopiańska)

Title: Dziewczynka z królikiem, lata 30. XX w.

Dimensions: 40,0 x 15,0 x 14,0

Reproduced: Halnym wyrzeźbione [katalog wystawy], Zakopane 2016, s. 25.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 26

Piece data:

Janosik, lata 30. XX w.

Artist: Artysta Nieokreślony (Szkoła Zakopiańska)

Title: Janosik, lata 30. XX w.

Dimensions: 77,0 x 25,0 x 15,0

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 27

Piece data:

Portret chłopca, 1902

Artist: Stanisław Wyspiański

Title: Portret chłopca, 1902

Year: 1902

Dimensions: 42,0 x 52,0 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatna Kraków, kolekcja spadkowbierców Wiesława Turowskiego Kraków, kolekcja sędziego sądu wojewódzkiego Wiesława Turowskiego Kraków, kolekcja doktora Kolberga – do 1936

Description: Stanisław Wyspiański zasłynął jako portrecista dzieci. Żaden inny polski artysta nie stworzył tak wielu i takiej klasy portretów małych modeli. Śmiało można stwierdzić, że są one też fenomenem na skalę europejską. Malowanie dzieci sprawiało Wyspiańskiemu radość. Były one tematem najwcześniejszego etapu twórczości artysty, który wykonywał portrety zarówno podczas podróży zagranicznych jak i w rodzinnym Krakowie. Za modeli służyły mu mali proletariusze, córki stróżów i przekupek, biedni chłopcy z ulicy a odkąd urodziły mu się dzieci to one stały się bohaterami większości przedstawień. Wyspiański stworzył wizerunki pozbawione przesadnego sentymentalizmu czy częstego w przypadku tego gatunku przesłodzenia. Jego bohaterowie – delikatni i wzruszający – są przede wszystkim prawdziwi. Realizm obserwacji sprawia, że w portretach Wyspiańskiego nie ma śladu sztucznej pozy a dzieci uchwycone są w charakterystycznych dla ich wieku pozach – wyrwane ze snu przecierają oczy, oparte o stół wyciągają rękę po leżący nań przedmiot, czasem są smutne, czasem zamyślone, uczucia malujące się na ich twarzach są zawsze szczere. Na wielu portretach widzimy jakby postaci z innego świata (Helenka), zamyślone znajdują się gdzieś w sferze swojej wyobraźni (Chłopiec z pistoletami), śpiące wyglądają jakby odpłynęły w dalekie krainy (Śpiący Staś). W portretach dziecięcych rysunek jest szkicowy, płaski, pozbawiony bryłowatości. Linia splątana, giętka i dekoracyjna przypomina sztukę niemieckiej i wiedeńskiej secesji. Wyspiański koncentruje swoją uwagę na wyrazie twarzy portretowanego. Nie przedstawia żadnych zbędnych szczegółów, nie ma mebli, kotar, akcesoriów, nie ma też tła co powoduje, że nie wiemy w jakim wnętrzu znajduje się model. Istotą portretu w zamyśle artysty jest bowiem psychologia małego człowieka, jego dziecięctwo ukryte w geście, minie, spojrzeniu. Można powtórzyć za Martą Tomczyk-Maryon, że dzieci były dla artysty medium, przez które wchodził do krainy podświadomości, marzeń, innej rzeczywistości. (Wyspiański, wyd. PIW, Warszawa 2009, s. 216)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 500000,00

Max Estimate: 800000,00

Price: 600000,00

View sale details

Catalog Number: 28

Piece data:

Sosny z Połągi, 1908

Artist: Leon Wyczółkowski

Title: Sosny z Połągi, 1908

Year: 1908

Dimensions: 41,0 x 51,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 300000,00

Max Estimate: 400000,00

Price: 360000,00

View sale details

Catalog Number: 29

Piece data:

Portret Henryki Marii Kurnatowskiej, 1913

Artist: Olga Boznańska

Title: Portret Henryki Marii Kurnatowskiej, 1913

Year: 1913

Dimensions: 80,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Exhibited: Warszawa, Muzeum Narodowe, wystawa monograficzna Olga Boznańska 1865-1940, 26.02 – 2.05.2015 Kraków, Muzeum Narodowe, wystawa monograficzna Olga Boznańska 1865-1940, 25.10.2005-1.02.2015

Reproduced: Olga Boznańska 1865-1940 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2015, s.238 Kopszak P., Olga Boznańska, Edipresse, Warszawa 2006

Description: Główną domeną twórczości Olgi Boznańskiej były portrety. Wizerunki dorosłych i dzieci, kobiet i mężczyzn. Niezrównane w swojej klasie, niemające porównania w całej sztuce polskiej. Można doszukiwać się wpływu Jamesa Whistlera, Wilhelma Leibla, czy Eduarda Maneta, ale Olga Boznańska była artystką o tak swoistej tylko dla siebie sile wyrazu, że nawet w sztuce światowej trudno szukać dla niej porównań. Malowała niemal wyłącznie techniką olejną na tekturze, nie używała werniksu, często pozostawiała niezamalowane partie tektury i skrobała farbę nożem uzyskując charakterystyczny efekt rozwibrowania i jednoczesnej lekkości, efekt delikatnej przezroczystej zasłony, zza której patrzymy na portretowanych. Delikatnie odrealnione przez to portrety mają za to uwydatniony efekt duchowego wymiaru. Tak jak pisała sama Boznańska chodziło jej o prawdę, o ciszę, w której rodzi się prawda o człowieku. Dlatego nad każdym portretem Boznańska pracowała długo, niekiedy kilka miesięcy, umawiając się wielokrotnie z modelami, oglądając ich w różnych porach dnia, w różnych nastrojach, tak by uchwycić swoistość. Nie starała się nikomu przypodobać, nie miała oporów w ukazaniu cech nie zawsze pochlebnych, malowała to co czuła, podkreślić należy – to co czuła o portretowanym.Henryka Maria Kurnatowska była córką Wacława Kurnatowskiego herbu Łodzia, właściciela m.in. majątku brudzewskiego oraz Marii Zofii Kurnatowskiej. Studiowała chemię na Sorbonie w Paryżu i zakończyła studia doktoratem z chemii u Marii Curie-Skłodowskiej. Dwie z jej sióstr – Krystyna i Cecylia były uczennicami Boznańskiej w prywatnej Akademii Vitti w Paryżu. Nie wiadomo, czy sama Henryka uczyła się malarstwa u Olgi Boznańskiej natomiast na pewno pozostawała z nią w przyjaźni. Nie bez wpływu na ta znajomość były zapewne poglądy Boznańskiej. Należy pamiętać, że artystka niezwykle doceniała przejawy aspiracji i dążeń naukowych kobiet. Sama przecierała Polkom drogę do świata sztuki. Pamiętajmy, że obok Bilińskiej była jedną z pierwszych kobiet polskiego świata sztuki, które rozpoczęły karierę w Monachium i została bardzo doceniona. Jak trudna to była wtedy droga dla kobiet można sobie tylko wyobrazić. Wspierała i podziwiała kobiety mądre, odważne i inteligentne. Świadectwem tego są liczne portrety znanych aktywistek i kobiet tamtego czasu.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 500000,00

Max Estimate: 800000,00

Price: 480000,00

View sale details

Catalog Number: 31

Piece data:

Pejzaż zimowy

Artist: Wiktor Korecki

Title: Pejzaż zimowy

Dimensions: 60,0 x 91,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 7000,00

Max Estimate: 10000,00

Price: 7000,00

View sale details

Catalog Number: 32

Piece data:

Kaczeńce

Artist: Wiktor Korecki

Title: Kaczeńce

Dimensions: 33,0 x 49,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 5000,00

Max Estimate: 7000,00

Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 33

Piece data:

Pejzaż z brzozą, 1925

Artist: Józef Rapacki

Title: Pejzaż z brzozą, 1925

Year: 1925

Dimensions: 100,0 x 71,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnakolekcja spadkobierców artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 48000,00

View sale details

Catalog Number: 34

Piece data:

Upalny dzień nad morzem (Jastrzębia Góra)

Artist: Stefan Filipkiewicz

Title: Upalny dzień nad morzem (Jastrzębia Góra)

Dimensions: 63,0 x 87,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Rzeszów, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 35

Piece data:

Odpoczynek pod gruszą, 1923

Artist: Józef Rapacki

Title: Odpoczynek pod gruszą, 1923

Year: 1923

Dimensions: 51,0 x 63,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 36

Piece data:

Sandomierz, ok.1925

Artist: Stanisław Kamocki

Title: Sandomierz, ok.1925

Dimensions: 50,0 x 70,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Cieszyn, kolekcja prywatnaKatowice, kolekcja Jacka Urbańskiegokolekcja rodziny artysty do 1944

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 37

Piece data:

Paysage présumé des Landes, 1927

Artist: Włodzimierz Terlikowski

Title: Paysage présumé des Landes, 1927

Year: 1927

Dimensions: 152,0 x 190,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 9.03.2021, poz. 37Rzeszów, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 38

Piece data:

Pejzaż z południa Francji, ok. 1913

Artist: Jan Rubczak

Title: Pejzaż z południa Francji, ok. 1913

Dimensions: 35,5 x 49,5 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 18.12.2017, poz. 79

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 39

Piece data:

Chłopiec z książką, 1920

Artist: Mojżesz Kisling

Title: Chłopiec z książką, 1920

Year: 1920

Dimensions: 92,0 x 77,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: USA, kolekcja prywatnaToronto, kolekcja prywatnaNowy Jork, Galeria Weintrub, 1998Buenos Aires, kolekcja dr. Juana Del GadosLos Angeles, Galeria Jamesa Vigevenokolekcja artysty, 1920–1942

Exhibited: Tokio, Galeria Sanjo Gion, Moise Kisling, 2000Los Angeles, Galeria James Vigeveno, The School of Paris, 1948

Reproduced: Moise Kisling [katalog wystawy], Gallery Sanjo Gion, Paryż, 2000, nr. 20Salomon A., Kisling 1891-1953, ed. Kisling J., tom IV, 1995, s. 121

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 600000,00

Max Estimate: 800000,00

Price: 580000,00

View sale details

Catalog Number: 40

Piece data:

Sonia

Artist: Mojżesz Kisling

Title: Sonia

Dimensions: 56,0 x 40,0 x

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 12000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 41

Piece data:

Kwiaty w wazonie

Artist: Alfred Aberdam

Title: Kwiaty w wazonie

Dimensions: 81,0 x 60,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 01.03.2016, poz. 28

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 32000,00

View sale details

Catalog Number: 43

Piece data:

Martwa natura z kompotem, 1918

Artist: Henryk Hayden

Title: Martwa natura z kompotem, 1918

Year: 1918

Dimensions: 60,0 x 73,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Francja, kolekcja prywatnaDrout, aukcja 17.06.1990, poz. 61Paryż, Galeria Suillerot

Exhibited: Paryż, Musée d’Art moderne de la Ville de Paris, 02.06.1973-02.01.1983Paryż, Galerie Suillerot, Sur le cubisme, 30.05-30.06.1973Paryż, Musée d’Art moderne de la Ville de Paris, Hayden. Soixante ans de peinture 1908-1968, 3.05-2.06.1968Paryż, Galerie Suillerot, Cubistes de Hayden à Valmier, 06.06-21.06.1963Turyn (Włochy), Palazzo delle arti, Parco del Valentino, Pittori d’oggi Francia-Italia, 09.1959

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 1200000,00

Max Estimate: 2000000,00

Price: 1700000,00

View sale details

Catalog Number: 44

Piece data:

Pejzaż z Couliure

Artist: Roman Kramsztyk

Title: Pejzaż z Couliure

Dimensions: 37,0 x 47,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 45

Piece data:

Pejzaż idylliczny z rodziną, 1923

Artist: Eugeniusz Zak

Title: Pejzaż idylliczny z rodziną, 1923

Year: 1923

Dimensions: 161,0 x 296,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polswissart, aukcja 26.04.2012 poz. 32Izrael, Tel Aviv, Sothebys, 03.05.2000, poz.45Berlin, kolekcja rodziny Schapiro – do 2000 r.

Exhibited: Warszawa, Muzeum Narodowe, Eugeniusz Zak 1884-1926, 2004

Reproduced: Brus Malinowska B., Eugeniusz Zak 1884-1926 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie 2004, il. 171, str. 142-143Tanikowski A., Eugeniusz Zak, Fundacja Pogranicze, Sejny 2003, repr. kolorowa 126, s. 125, poz. kat. 126, s. 186

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 600000,00

Max Estimate: 900000,00

Price: 900000,00

View sale details

Catalog Number: 46

Piece data:

Barki na Rodanie

Artist: Mela Muter

Title: Barki na Rodanie

Dimensions: 46,0 x 55,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 180000,00

View sale details

Catalog Number: 47

Piece data:

Cafe Luitpold w Monachium, po 1950

Artist: Alexander Thiele

Title: Cafe Luitpold w Monachium, po 1950

Dimensions: 90,5 x 120,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 28000,00

View sale details

Catalog Number: 48

Piece data:

Portret dziewczynki z różą

Artist: Joachim Weingart

Title: Portret dziewczynki z różą

Dimensions: 80,5 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 49

Piece data:

Kupcy

Artist: Feliks Michał Wygrzywalski

Title: Kupcy

Dimensions: 51,0 x 70,0 x

Tools: pastel

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 14000,00

View sale details

Catalog Number: 50

Piece data:

Winobranie / Bachanalie, 1937

Artist: Wojciech Weiss

Title: Winobranie / Bachanalie, 1937

Year: 1937

Dimensions: 50,0 x 65,4 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDoyle New York, aukcja 16.09.2020 poz.6New Jersey, Montclair, kolekcja Dorothei Benton FrankNew York, Brooklyn, Lipert Gallery

Description: Na początku drugiej dekady XX wieku zamyka się u Weissa okres zwany „białym”, charakteryzujący się fascynacją japońszczyzną. Rozpoczyna się natomiast kolejny, niesamowicie malarski, pełny, choć wcale niedługi, okres, dzięki to któremu między innymi Wojciech Weiss uznawany jest za mistrza ciała. Artysta zwraca się do tematów i motywów klasycznych, na nowo zdaje się odkrywać płótna starych mistrzów. Modelki, które zazwyczaj umieszczał w przestrzeni pracowni ze współczesnymi rekwizytami codziennego użytku, teraz stają się bohaterkami bardziej rozbudowanej scenerii, przywodzącej na myśl motywy klasyczne i starożytne. Prezentowany tutaj obraz jest spójny z pracą powstałą w tym samym roku i znajdująca się w kolekcji Krzysztofa Musiała – Pijana dziewczyna (repr.Zapisy przemian. Sztuka polska z kolekcji Krzysztofa Musiała).W obu przypadkach mamy do czynienia z wizerunkiem zmorzonej upałem lub winem młodej dziewczyny, która bądź to rzeczywiście znajduje się w jakiejś południowej, gorącej scenerii tamtych czasów bądź to stała się przypadkowo elementem artystycznej inscenizacji i po prostu usnęła na planie martwej natury, a stojący z prawej strony mały amor z kiścią winogron jest postacią dodaną przez artystę dla uwierzytelnienia dionizyjskiego klimatu i połączenia ze starożytnymi motywami wielkich płócien. Naga dziewczyna za siedzisko wybrała rozłożony kosz, z boku leżą dojrzałe winogrona. W lewej ręce trzyma dzban, z którego wylewa się wino wprost pod nogi amora. Padające z lewej strony światło, zza ramienia dziewczyny oświetla scenę na wzór wielkich dawnych mistrzów. Na uwagę zasługuje kunszt w oddaniu niuansów ciała, a także charakteru przedstawienia. Erotyzm, sensualność w połączeniu ze świętem wina i zabawy, wszystko to sprawia, że scena emanuje uwodzącą wręcz widza zmysłowością. Analogiczna do obrazuPijana dziewczynapoza dziewczyny z obrazuWinobraniezostaje dodatkowo zrównoważona niezwykle urokliwą postacią amorka, która nadaje scenie lekkości, ale też sugeruje ewidentnie charakter przedstawienia, zabarwiony flirtem i miłością cielesną.Niewątpliwie prezentowaneWinobraniez 1937 roku jest niezwykłą gratką kolekcjonerską nie tylko dla miłośników malarstwa Wojciech Weissa. Z dosyć dużego dorobku malarskiego tego artysty, rzadko zdarzają się tak naprawdę na rynku aukcyjnym prace oddające rzeczywisty jego geniusz. Większość obrazów będących tego dowodem znajduje się bądź to w kolekcjach prywatnych i bardzo rzadko je opuszcza, bądź też w zbiorach muzealnych. Ta praca cieszyła oczy znanej amerykańskiej pisarki Dorothei Benton Frank. Po jej śmierci trafiła do polskiej kolekcji i jest prawdziwą kolekcjonerską radością móc zaprezentować ją w katalogu aukcyjnym.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 350000,00

Price: 210000,00

View sale details

Catalog Number: 52

Piece data:

Łyżwiarka, [Łyżwiarka nr 992], ok. 1955

Artist: Andrzej Wróblewski

Title: Łyżwiarka, [Łyżwiarka nr 992], ok. 1955

Dimensions: 29,4 x 41,7 x

Tools: ink, gouache, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnakolekcja spadkobierców artysty (do lat 80-tych XX w.)

Exhibited: Lublana, Słowenia, Moderna galeria, Andrzej Wróblewski. Waitnig room., 15.10.2020 – 10.01.2021

Reproduced: red. Magdalena Ziółkowska, Wojciech Grzybała,Andrzej Wróblewski. Waiting room., wyd. Fundacja Andrzeja Wróblewskiego, Instytut A. Mickiewicza,Hatje Cantz Verlag, Warszawa 2020, repr. 93, s.202, spis prac wystawionych poz. 24, s. 392Andrzej Wróblewski. Wystawa pośmiertna [katalog wystawy monograficznej], Pałac Sztuki, Kraków 1958, spis prac niewystawionych poz. 1170

Description: Łyżwiarka– praca na papierze w technice mieszanej prekursora nowej figuracji i współczesnego realizmu. Rysunki, szkice i gwasze przewijały się przez całą twórczość tego bodaj największego malarza i intelektualisty XXw. Posługując się naprawdę fascynującym językiem malarskim podczas swojego krótkiego życia zdołał nadać całkowicie nowy kierunek współczesnemu malarstwu, przyporządkowując figuracji nowe znaczenia i odkrywając ją dla świata malarskiej perswazji. Opowieści Wróblewskiego, zawarte przede wszystkim w tych bardziej intymnych pracach na papierze nie odwołują się do przeżyć całej ludzkości, mimo, że pokazują fakty wszystkim dobrze znane. Bohaterami jego prac są pojedynczy ludzie, oderwani od anonimowego tłumu, stawiani przed widzem w sytuacjach osobistych, uchwyceni w sekundzie swojego istnienia, w istotnym dla artysty zaobserwowanym momencie, któremu Wróblewski nadaje sens pozamalarski. Często podkreśla się, że artysta był malarzem codzienności, z wielkim ukłonem dla pojedynczych chwil stanowiących o całości istnienia.Prezentowana praca jest jedną z najpełniejszych i najbardziej ujmujących prac na papierze o takim charakterze. Uchwycona podczas wykonywania figury łyżwiarskiej młoda kobieta zachwyca wyważoną kompozycją, ale też kolorystyką. Kolor niebieski, kolor nieba i nieskończoności tak często stosowany przez Wróblewskiego połączony z bielami i beżami nadaje przedstawieniu wyraz niebywałego spokoju. Tancerka jest skupiona i zastygła w figurze jakby pozując, ale wiemy, że tak nie jest. To artysta zobaczył i zapisał w pamięci ten jeden moment, który wywarł na nim wrażenie. Postanowił zapisać go w tradycyjny sposób komponując pracę horyzontalnie i statycznie, z przewagą form poziomych, mimo, że w zamyśle jest ruch, piękny harmonijny ruch.Łyżwiarkanie jest wprawką ani projektem do postaci któregoś z obrazów olejnych, jak często ma to miejsce w przypadku prac rysunkowych artysty. Jest wcześniej zamyśloną, zamierzoną skończoną kompozycją, również pod względem kolorystycznym. Trudno oprzeć się wrażeniu, że przewidzianą na wywołanie określonych wrażeń estetycznych. Trudno oprzeć się wrażeniu, że artysta nie mógł się powstrzymać, żeby tą harmonią się nie podzielić i że w pełni mu się to udało.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 280000,00

View sale details

Catalog Number: 54

Piece data:

Object pictural, 1964

Artist: Tadeusz Kantor

Title: Object pictural, 1964

Year: 1964

Dimensions: 81,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 08.10.2019. poz. 37Belgia, kolekcja prywatnaAder Nordmann, aukcja 04.12.2015, poz. 107Francja, kolekcja prywatnaSzwajcaria, kolekcja M. SteindeckeraLozanna, Galerie Alice Pauli

Exhibited: Paryż, Galerie de l’Université Bochum, Stadtische Kunstgalerie, Profile IV. Polnische Kunst heute, 08.111964-17.01.1965Lozanna, Galerie Alice Pauli, Kantor [wystawa indywidualna], 27.02-19.03.1964

Reproduced: Profile IV. Polnische Kunst heute [katalog wystawy], wyd. Stadtische Kunstagalerie Bochum, 1964, s. nlb.Kantor [katalog wystawy], wyd. Galerie Alice Pauli, Lozanna 1964, s. nlb.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 350000,00

Price: 320000,00

View sale details

Catalog Number: 55

Piece data:

Mariasz, 1981

Artist: Tadeusz Brzozowski

Title: Mariasz, 1981

Year: 1981

Dimensions: 100,0 x 102,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja Wojciecha Fibaka

Exhibited: Tu jesteśmy. Wybrane prace polskiej sztuki po 1945 roku z kolekcji Krzysztofa Musiała, Centrum Sztuki Współczesnej, Toruń, 28.04 – 15.08.2017

Reproduced: Tu jesteśmy. Wybrane prace polskiej sztuki po 1945 roku z kolekcji Krzysztofa Musiała, Toruń 2017, s. 73

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 380000,00

Max Estimate: 500000,00

Price: 360000,00

View sale details

Catalog Number: 56

Piece data:

Fresser, 1965

Artist: Aleksander Kobzdej

Title: Fresser, 1965

Year: 1965

Dimensions: 117,0 x 88,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaZakup w Domu Aukcyjnym Polswiss Art

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 58

Piece data:

Figura na osi 117, 1961

Artist: Jan Lebenstein

Title: Figura na osi 117, 1961

Year: 1961

Dimensions: 127,5 x 97,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum, aukcja 10.12.2015, poz. 37Nowy Jork, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 350000,00

Price: 220000,00

View sale details

Catalog Number: 59

Piece data:

Kabaret paryski, 1952

Artist: Lech Kunka

Title: Kabaret paryski, 1952

Year: 1952

Dimensions: 114,0 x 89,0 x

Tools: oil, gouache

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Poznań, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 22000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 32000,00

View sale details

Catalog Number: 61

Piece data:

Pejzaż, ok. 1949

Artist: Andrzej Mierzejewski

Title: Pejzaż, ok. 1949

Dimensions: 76,5 x 98,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 19.12.2007, poz. 342

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 18000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 62

Piece data:

Pejzaż z drzewem

Artist: Jerzy Mierzejewski

Title: Pejzaż z drzewem

Dimensions: 90,0 x 117,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 63

Piece data:

Autoportret z wieżą Eiffla, 1957

Artist: Marc Chagall

Title: Autoportret z wieżą Eiffla, 1957

Year: 1957

Dimensions: 55,0 x 39,0 x

Tools: litography

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 64

Piece data:

Torreador i motyle

Artist: Salvadore Dali

Title: Torreador i motyle

Dimensions: 73,0 x 52,0 x

Tools: litography

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 65

Piece data:

Circe, 1960

Artist: George Braque

Title: Circe, 1960

Year: 1960

Dimensions: 57,0 x 38,5 x

Tools: litography

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 66

Piece data:

Przed odlotem, 1989

Artist: Kazimierz Mikulski

Title: Przed odlotem, 1989

Year: 1989

Dimensions: 73,0 x 60,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 28.05.2019, poz. 56

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 140000,00

Price: 150000,00

View sale details

Catalog Number: 67

Piece data:

Kobieta z dmuchawcem, 1963

Artist: Jean Cocteau

Title: Kobieta z dmuchawcem, 1963

Year: 1963

Dimensions: 105,0 x 135,0 x

Tools: ink

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 68

Piece data:

Z-3, 1988

Artist: Zdzisław Beksiński

Title: Z-3, 1988

Year: 1988

Dimensions: 97,8 x 120,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAzja, kolekcja prywatnaOsaca, kolekcja Muzeum Sztuki Europejskiej

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 600000,00

Max Estimate: 700000,00

Price: 550000,00

View sale details

Catalog Number: 69

Piece data:

Czarny akt, 1958

Artist: Zdzisław Beksiński

Title: Czarny akt, 1958

Year: 1958

Dimensions: 47,0 x 36,0 x

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 70

Piece data:

Relief, 1981

Artist: Henryk Stażewski

Title: Relief, 1981

Year: 1981

Dimensions: 44,7 x 44,4 x

Tools: acrylic

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, 06.05.2004, poz. 55Londyn, Gallery Anelly Juda

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 50000,00

View sale details

Catalog Number: 71

Piece data:

Clockwork, 1965

Artist: Edwin (Ed) Mieczkowski

Title: Clockwork, 1965

Year: 1965

Dimensions: 61,0 x 61,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDom Aukcyjny Libra, aukcja 15.03.2019, poz. 19

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 140000,00

Price: 85000,00

View sale details

Catalog Number: 72

Piece data:

Obszar 193 / Środek w symetrii w zbiorze czarnym, 1974

Artist: Ryszard Winiarski

Title: Obszar 193 / Środek w symetrii w zbiorze czarnym, 1974

Year: 1974

Dimensions: 102,0 x 102,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, Galeria ZapiecekPolska, kolekcj prywatnaMediolan, Galeria Schwarzwłasność artysty

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 350000,00

Price: 290000,00

View sale details

Catalog Number: 73

Piece data:

E18, 1966

Artist: Wojciech Fangor

Title: E18, 1966

Year: 1966

Dimensions: 127,0 x 127,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 12.03.2014, poz. 58Grisebach, 29.11.2013, poz.709

Exhibited: Berlin, Galerie Springer, 1966 Kolonia, DomGalerie, 1966 Londyn, Grabowski Gallery, 1966

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 900000,00

Max Estimate: 1500000,00

Price: 1250000,00

View sale details

Catalog Number: 74

Piece data:

M39, 1968

Artist: Wojciech Fangor

Title: M39, 1968

Year: 1968

Dimensions: 56,0 x 56,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków

Reproduced: Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków, Warszawa 2007, s. 49

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 550000,00

Max Estimate: 750000,00

Price: 560000,00

View sale details

Catalog Number: 75

Piece data:

Kompozycja abstrakcyjna, 1970

Artist: Wojciech Fangor

Title: Kompozycja abstrakcyjna, 1970

Year: 1970

Dimensions: 49,5 x 70,0 x

Tools: oil, pastel, crayon

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 100000,00

View sale details

Catalog Number: 76

Piece data:

Ręce, 1991-2010

Artist: Wojciech Fangor

Title: Ręce, 1991-2010

Year: 1991

Dimensions: 85,0 x 106,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswissart, aukcja 17.09.2019, poz. 27

Reproduced: Wojciech Szydłowski, Wojciech Fangor. Przestrzeń jako gra, Kraków 2012, il s. 363

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 77

Piece data:

Konfiguracja desymetryczna średniopunktowa z cyklu: Sybstancje, 1976

Artist: Halina Wrzeszczyńska

Title: Konfiguracja desymetryczna średniopunktowa z cyklu: Sybstancje, 1976

Year: 1976

Dimensions: 130,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 11000,00

View sale details

Catalog Number: 78

Piece data:

Kompozycja, 1996

Artist: Koji Kamoji

Title: Kompozycja, 1996

Year: 1996

Dimensions: 73,5 x 103,5 x

Tools: oil, pencil

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 55000,00

Max Estimate: 75000,00

Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 79

Piece data:

Brama dla Replika, 1991

Artist: Stanisław Fijałkowski

Title: Brama dla Replika, 1991

Year: 1991

Dimensions: 115,0 x 88,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKunst & Kuriosa OHG, aukcja 20.11.2020, poz. 74

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 180000,00

Price: 85000,00

View sale details

Catalog Number: 80

Piece data:

Portret w okularach, lata 60. XX w.

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Portret w okularach, lata 60. XX w.

Dimensions: 50,0 x 40,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, 15.12.2012, poz. 66

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 280000,00

View sale details

Catalog Number: 81

Piece data:

Murzynka na plaży, 1987

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Murzynka na plaży, 1987

Year: 1987

Dimensions: 36,0 x 25,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaZakup w galerii Starmach w Krakowie

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 190000,00

View sale details

Catalog Number: 82

Piece data:

Akt we wnętrzu, 1996

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Akt we wnętrzu, 1996

Year: 1996

Dimensions: 55,0 x 38,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 200000,00

View sale details

Catalog Number: 83

Piece data:

6/87, 1987

Artist: Janusz Orbitowski

Title: 6/87, 1987

Year: 1987

Dimensions: 121,5 x 150,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKraków, kolekcja rodziny artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 84

Piece data:

Bez tytułu, 1988

Artist: Leon Tarasewicz

Title: Bez tytułu, 1988

Year: 1988

Dimensions: 130,0 x 170,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNiemcy, Frankfurt nad Menem, Galerie Hans NeuendorfWarszawa, kolekcja prywatna

Reproduced: Gola J., Leon Tarasewicz, Warszawa 2007, s. 241

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 160000,00

View sale details

Catalog Number: 85

Piece data:

Kompozycja czerwona, 2018

Artist: Leon Tarasewicz

Title: Kompozycja czerwona, 2018

Year: 2018

Dimensions: 130,0 x 190,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 160000,00

Price: 120000,00

View sale details

Catalog Number: 86

Piece data:

Kompozycja granatowa, 2015

Artist: Aleksandra Jachtoma

Title: Kompozycja granatowa, 2015

Year: 2015

Dimensions: 80,0 x 80,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 87

Piece data:

Dziennik 25.X - 02.XII, 2019

Artist: Włodzimierz Pawlak

Title: Dziennik 25.X - 02.XII, 2019

Year: 2019

Dimensions: 70,0 x 55,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 88

Piece data:

Kompozycja zamknięta, 2019

Artist: Włodzimierz Pawlak

Title: Kompozycja zamknięta, 2019

Year: 2019

Dimensions: 90,0 x 70,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 28000,00

View sale details

Catalog Number: 89

Piece data:

Trzy tulipany nad kanałem w Bydgoszczy, 1991

Artist: Edward Dwurnik

Title: Trzy tulipany nad kanałem w Bydgoszczy, 1991

Year: 1991

Dimensions: 146,0 x 97,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 170000,00

View sale details

Catalog Number: 90

Piece data:

New York, 2017

Artist: Edward Dwurnik

Title: New York, 2017

Year: 2017

Dimensions: 200,0 x 270,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 200000,00

View sale details

Catalog Number: 91

Piece data:

Błękitne tulipany, 2018

Artist: Edward Dwurnik

Title: Błękitne tulipany, 2018

Year: 2018

Dimensions: 100,0 x 73,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 130000,00

View sale details

Catalog Number: 93

Piece data:

Adam i Ewa

Artist: Eugeniusz Markowski

Title: Adam i Ewa

Dimensions: 70,0 x 71,0 x

Tools: ink, gouache, crayon

Surfaces: paper

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 94

Piece data:

Zdejm gnoju kapelusz wg. Hogarth'a, 2002

Artist: „OBA" Grzyb Ryszard i Osiowski Marcin

Title: Zdejm gnoju kapelusz wg. Hogarth'a, 2002

Year: 2002

Dimensions: 141,0 x 180,0 x

Tools: acrylic, oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: OBA. Ryszard Grzyb & Marcin Osiowski. Piękna dezynwoltura. My oba to trzecia osoba, Galeria Program, Warszawa 2003Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni, Warszawa 2003

Reproduced: OBA Ryszard Grzyb i Marcin Osiowski, Muzeum Rzeżby im. Xawerego Dunikowskiego, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, s. 21

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 95

Piece data:

Pyski lwów, 2019

Artist: Andrzej Paruzel (1952)

Title: Pyski lwów, 2019

Year: 2019

Dimensions: 30,0 x 30,0 x 30,0

Tools: individual

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 9000,00

Max Estimate: 11000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 96

Piece data:

Dyptyk z cyklu Śnienie, 1978

Artist: Natalia Lach-Lachowicz Natalia LL

Title: Dyptyk z cyklu Śnienie, 1978

Year: 1978

Dimensions: 49,0 x 49,0 x

Surfaces: cardboard

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 97

Piece data:

Helios, 1988

Artist: Igor Mitoraj

Title: Helios, 1988

Year: 1988

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 98

Piece data:

Asklepios, 1988

Artist: Igor Mitoraj

Title: Asklepios, 1988

Year: 1988

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 99

Piece data:

Ogniwa nieskończoności, 2020

Artist: Xawery Wolski (1960)

Title: Ogniwa nieskończoności, 2020

Year: 2020

Dimensions: 81,0 x 150,0 x 74,0

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 350000,00

Price: 220000,00

View sale details

Catalog Number: 100

Piece data:

Apart 5, 2014

Artist: Ryszard Waśko

Title: Apart 5, 2014

Year: 2014

Dimensions: 130,0 x 200,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 130000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 102

Piece data:

Z serii Ebru, 2014

Artist: Alicja Karska Aleksandra Went

Title: Z serii Ebru, 2014

Year: 2014

Dimensions: 175,0 x 99,0 x

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 20000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 103

Piece data:

Obraz matki Whistlera, 2003

Artist: Rafał Bujnowski

Title: Obraz matki Whistlera, 2003

Year: 2003

Dimensions: 42,0 x 63,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 104

Piece data:

Kosmos, 2007

Artist: Rafał Bujnowski

Title: Kosmos, 2007

Year: 2007

Dimensions: 150,0 x 150,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 150000,00

View sale details

Catalog Number: 105

Piece data:

26.05.07, 2007

Artist: Andrzej Nowacki

Title: 26.05.07, 2007

Year: 2007

Dimensions: 99,0 x 99,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 106

Piece data:

Kompozycja, 2013

Artist: Aleksander Roszkowski

Title: Kompozycja, 2013

Year: 2013

Dimensions: 100,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 18000,00

Price: 19000,00

View sale details

Catalog Number: 107

Piece data:

Piramida Zwierząt, 2009

Artist: The Krasnals

Title: Piramida Zwierząt, 2009

Year: 2009

Dimensions: 92,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 18000,00

Price: 30000,00

View sale details