Artist: Aleksander Kotsis
Title: PORTRET MŁODEJ DAMY, 1870
Year: 1870
Dimensions: 50,5 x 34,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskakolekcja prywatna, USAdo 1988 kolekcja Marka Mielniczuka
Description: Prezentowany portret przypomina niecoRudowłosąz kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi orazPortret Józefiny Geppertównyze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie. Kotsis wykonał kilka portretów Józefiny Geppertówny, być może prezentowany obraz przedstawia jej siostrę Anielę.
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 6000,00
Price: 15000,00
Artist: Juliusz Kossak
Title: PRZEJAŻDŻKA POWOZEM, 1852
Year: 1852
Dimensions: 56,0 x 65,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, WarszawaAukcja Domu Aukcyjnego Agra Art, 01.06.2008
Description: Prezentowana praca pochodzi z okresu kiedy to w 1850 roku artysta rozpoczął liczne podróże po dworach i pałacach Podola, Wołynia i Ukrainy. Miał tam okazję do szerokich obserwacji życia na dworach polskich, uczestniczenia w licznych wówczas tradycyjnych obrzędach, polowaniach, przejażdżkach konnych i wyścigach, ale też studiowania krajobrazu i kontemplacji uroków pejzażu. Według przekazu od rodziny właścicieli obraz przedstawia bliżej nieokreślonego hrabiego Radwana podczas przejażdżki powozem. Dostojna postać powożącego na pierwszym planie oraz przepiękna sylwetka konia, jak zwykle w obrazach Juliusza Kossaka odgrywającego rolę kluczową, a także pejzaż z okrytymi mgłą górami, ukazany teatralnie, asekurowany przez dwa rozłożyste drzewa, wszystko to sprawia, że ulegamy magii ówczesnego czasu i miejsca. Na uwagę zasługuje fakt, że jest to praca wykonana techniką olejną. Na rynku antykwarycznym właściwie nie pojawiają się prace Juliusza Kossaka w tej technice. Artysta był mistrzem techniki akwarelowej i osiągnął w niej wyżyny możliwości. Większość jego prac dostępnych aukcyjnie to właśnie prace wykonane tą techniką. Należy podkreślić, że mają one wysokie notowania i w zależności od pochodzenia, poziomu artystycznego i wysmakowania osiągają wysokie ceny. Tym bardziej prezentowana praca jawi się jako ogromna rzadkość i należy niewątpliwie do perełek kolekcjonerskich. Prace o podobnym charakterze znaleźć możemy właściwie w większości tylko w zbiorach muzealnych. Przytoczyć można chociażby obiekt Amazonka, 1868 (MNW) czy Mohort prezentujący stadninę księciu Józefowi Poniatowskiemu, 1858 (MNW).
Min Estimate: 350000,00
Max Estimate: 400000,00
Starting Price: 270000,00
Price: 280000,00
Artist: Władysław Szerner
Title: TARG W MIASTECZKU POD KRAKOWEM, 1908
Year: 1908
Dimensions: 52,5 x 99,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, WarszawaAukcja Domu Aukcyjnego Agra Art, 18.03.2007(…)od 1910 – kolekcja prywatna Michała Penkera, Polskado 1910 – Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskim, [ekspozycja stała], Warszawa
Exhibited: Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskim, [ekspozycja stała], Warszawa, do ok. 1910.V Wystawa doroczna Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskim, Warszawa, grudzień-styczeń 1908–1909.
Reproduced: V Wystawa doroczna Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskim,[katalog wystawy], Warszawa, 1908–1909, nr kat. 302.Salon warszawski, [w:] „Świat”, nr 49, Warszawa, 1908, s. 11.Wiercińska J., Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 – 1914,Wrocław, 1969, s. 363-364.
Min Estimate: 300000,00
Max Estimate: 350000,00
Starting Price: 250000,00
Price: 340000,00
Artist: Józef Brandt
Title: POLOWANIE, OK. 1890
Dimensions: 70,0 x 110,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, WarszawaAukcja Domu Aukcyjnego Agra Art, 01.06.2008Aukcja Domu Aukcyjnego Desa Unicum, 22.06.2006
Reproduced: Husarski W., Józef Brandt, [w:] Sztuki Piękne, 1929, s. 60.Olchowska-Schmidt I., Józef Brandt, Kraków, 1996, s. 64.
Description: W dorobku artystycznym Brandta znaczącą pod względem ilościowym ale również artystycznym grupę stanowią obrazy o tematyce myśliwskiej, ukazujące barwną specyfikę obyczaju łowieckiego z całym arsenałem najrozmaitszych akcesoriów – strzelb, dubeltówek, rogów, pasów z nabojami – oraz z udziałem psów i koni. Te pogodne w nastroju sceny o rozbudowanej warstwie anegdotycznej, odwołującej się do stylu wiejskiego życia szlachty polskiej, na ogół nie ilustrują krwawego aspektu polowania. Brandt malował raczej krajobraz i nastrój, uwydatniał piękno kniei lub pól, a przede wszystkim pełną zawadiackiego animuszu obyczajowość myśliwych. Do jego ulubionych motywów należały wyjazdy i powroty z polowań, myśliwi z psami czuwający na stanowisku, odpoczywający przed karczmą lub w lesie przy ognisku czy zalecający się do wiejskich dziewcząt. Głównym środkiem ekspresji w większości z tych obrazów jest efekt gwałtownego ruchu ludzi i koni, połączony z żywą paletą jasnych, nasyconych, często ostro skontrastowanych barw. W prezentowanej pracy mamy do czynienia z kwintesencją tego o czym mówimy szkoła monachijska. Utrzymany w żywych, nasyconych barwach brązu, pomarańczu, zieleni, żółci i ugrów zdaje się wręcz ogłuszać widza swoją witalnością. Biały koń na pierwszym planie jeśli tylko się odwróci, gotów wyskoczyć na patrzącego z impetem. Czujemy pęd, z jakim gnają psy myśliwskie, słyszymy dźwięk rogu. Z biegiem czasu bowiem problem uchwycenia ruchu w jego najbardziej skomplikowanych, trwających niekiedy ułamki sekund fazach i oddania dźwięku zaczął nurtować wyobraźnię Brandta i przekładać się na konieczność przedstawiania ruchu coraz bardziej perfekcyjnie, coraz bardziej namacalnie. W prezentowanej pracy mamy tego namacalny dowód. Należy ona do najbardziej udanych i najwyżej cenionych prac Józefa Brandta.
Min Estimate: 900000,00
Max Estimate: 1100000,00
Starting Price: 700000,00
Price: 790000,00
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: ZAPRZĘG PRZED KARCZMĄ, 1908
Year: 1908
Dimensions: 54,0 x 85,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: W 1893 roku przyjechał do Monachium młody Michał Feliks Wygrzywalski. Studia podjął w Naturklasse Ludwiga Hertericha i Karla von Marra, dyplom otrzymał w 1897 roku. Współpracował z Jednodniówką Monachijską. W 1899 roku brał udział w dorocznej wystawie akademii po czym wyjechał do Paryża, gdzie kontynuował naukę w Académie Julian. Odbył też bardzo liczne podróże artystyczne m.in. do Egiptu stąd stał się rozpoznawanym i cenionym artystą kojarzonym głównie z licznych przedstawień o tematyce orientalnej, śródziemnomorskiej i marynistycznej. Od 1900 do 1906 roku przebywał w Rzymie pod artystyczną opieką Henryka Siemiradzkiego.
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 38000,00
Price: 40000,00
Artist: Aleksander Gierymski
Title: SCENA ULICZNA W PARYŻU, 1892
Year: 1892
Dimensions: 29,0 x 36,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, WarszawaAukcja Domu Aukcyjnego Agra Art, 22.03.20091988 – odbiór z depozytu przez właścicielapo II wojnie światowej – depozyt prywatny Muzeum Narodowego w Warszawiekolekcja hrabiego Adama Tarnowskiego, Sofia
Exhibited: Aleksander Gierymski 1850-1901, Muzeum Narodowe w Warszawie, 1938.Wystawa Jubileuszowa Aleksandra Gierymskiego 1850-1901, Muzeum Narodowe w Warszawie, czerwiec-lipiec 1951.
Reproduced: Sarzyński J.,Aleksander Gierymski 1850-1901. [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie,Warszawa 1938, s. 30, nr kat. 60, tabl. 23.Jakimowicz A., Porębski M.,Wystawa Jubileuszowa Aleksandra Gierymskiego 1850-1901, [katalogwystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, czerwiec-lipiec 1951, s. 30, nr kat. 33.
Description: Lata 1890 – 1893 przynoszą cykl prac Aleksandra Gierymskiego o tematyce wielkomiejskiej. W tym czasie artysta przebywał m.in w Paryżu i tam właśnie powstały najpiękniejsze prace pod wrażeniem malowniczych efektów świetlnych latarń gazowych, jesiennej słoty czy wiosennego słońca. W 1891 roku namalował GierymskiOperę paryską w nocy,zaś w1892rokuLouvre w nocy zwidokiem południowego skrzydła Luwru, ożywionego ruchem ulicznym. Prezentowana praca zalicza się do najbardziej poszukiwanych prac nie tylko tego artysty ale tak rzadkiego w naszej historii malarstwa impresjonistycznego. Rodzajowa scenka z życia paryskiej ulicy, uchwycona w chwili zdarzenia, najprawdopodobniej w słotny, ale nie pochmurny dzień zachwyca cudownym ujęciem światła i subtelną kolorystyką, zmienną pod wpływem mistrzowsko malowanch refleksów światła odbijających się wodzie. Praca jest niewątpliwie kolekcjonerskim rarytasem, tymbardziej, że prace Aleksandra Gierymskiego pojawiają się na rynku kolekcjonerskim niezmiernie rzadko.
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 210000,00
Artist: Wojciech Kossak
Title: WESELE KRAKOWSKIE, 1932
Year: 1932
Dimensions: 70,0 x 101,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 60000,00
Price: 80000,00
Artist: Władysław Marcinkowski
Title: Zosia, 1883
Year: 1883
Signed: Yes
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 15000,00
Artist: Stanisław Witkiewicz
Title: Zaloty, 1892
Year: 1892
Dimensions: 48,0 x 37,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Olejne prace ojca sławnego Witkaca należą do prawdziwych kolekcjonerskich rzadkości. Stanisław Witkiewicz – twórca stylu zakopiańskiego i wielki piewca Tatr znany jest przede wszystkim ze swoich projektów architektonicznych. Ale nie był inżynierem architektem, to życie i misja społeczna, którą sobie wyznaczył sprawiły, że większość życia poświęcił stylowi zakopiańskiemu. Nie zrezygnował jednak, choć znacznie ograniczył twórczość malarską na rzecz innych działalności. Prace malarskie Stanisława Witkiewicza pojawiają się na rynku antykwarycznym niezwykle rzadko. Prezentowana tutaj jest podwójnie interesująca ze względu na temat spójny z zamiłowaniami artysty. Przedstawiona scena rozmowy pary góralskiej w charakterystycznych strojach utrzymana jest w nasyconej kolorystyce, tchnie radością, optymizmem, witalnością, tak znamiennymi dla kultury góralskiej. Stanowić może niewątpliwie uzupełnienie każdej kolekcji polskiej sztuki tradycyjnej XX wieku.
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 24000,00
Price: 30000,00
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy
Title: PORTRET ZOFII SANTARIUSOWEJ Z DOMU NIKLAS, 1919
Year: 1919
Dimensions: 59,0 x 48,5 x
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskakolekcja prywatna rodziny Santarius, Poznańzakup od artysty
Reproduced: Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939. Katalog dzieł malarskich, oprac. I. Jakimowicz przy współpracyA. Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1990, poz. II 159.
Description: Po powrocie z Rosji, gdzie spędził lata I wojny światowej, Witkacy kontynuował rozpoczętą tam działalność wykonywania portretów węglem i pastelami. Na ogół artysta otrzymywał za nie honoraria, niekiedy jednak rewanżował się portretami za najrozmaitsze przysługi – pożyczki, gościnę, opiekę medyczną. W latach 1919-1920 sportretował kilku członków rodziny Niklasów, prawdopodobnie w rewanżu za gościnę w Krakowie, przy ul. Radziwiłłowskiej 17, jak wynika z listu artysty do Emila Breitea z dn. 4 XI 1919 r. (zob. S.I. Witkiewicz,Listy I, oprac. T. Pawlak, Warszawa 2013, s. 554), w której prosi o przesłanie listów właśnie na ten adres. (…) Portret siostry pani Plucińskiej, Zofii Santariusowej z d. Niklas (1899-1980) powstał w 1919 r. Popiersie kobiety a zwłaszcza jej twarz, Witkacy potraktował realstycznie, zgodnie z wymogami i tradycją gatunku, tło zaś – oparcie krzesła oraz tkanina w roślinny orientalny wzór – narysowane jest schematycznie. Kolorystyka portretu jest oszczędna – został narysowany głównie węglem, w twarzy i włosach oraz tle widoczne są delikatne akcenty bieli. By podkreślić nieco zadziorną urodę młodej kobiety artysta delikatnie pokolorował jej lekko skośne oczy i wąskie usta. Styl ten jest charakterystyczny dla tego okresu twórczości Witkacego, który tylko w wizerunkach swoich oraz bliskich osób używał jaskrawych barw oraz ekspresyjnie deformował twarze. Konserwatywna publiczność krakowska zdecydowanie wolała wówczas portrety tradycyjne, więc artysta spełniał te oczekiwania. Mąż Zofii, doktor Karol Santarius, chirurg wojskowy w okresie II wojny światowej jako major WP był więźniem obozu w Starobielsku i został zamordowany w Charkowie. Ona sama była podporucznikiem AK, prowadziła kwiaciarnię przy ul. Szewskiej w Krakowie, która służyła jako skrzynka kontaktowa.W młodzieńczym portrecie Zofii Witkacy uchwycił jej zdecydowany charakter i niebanalną urodę. Wizerunek nosi adnotację „T.E.”, która według sformułowanego w 1925 r. regulaminu jednoosobowej Firmy Portretowej „S.I. Witkiewicz” oznacza typ E – zakładający „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy.” W praktyce – w tej konwencji artysta portretował kobiety, które mu się podobały. Państwo Santariusowie po ślubie w 1927 r. zamieszkali w Poznaniu i portret Zofii prawdopodobnie uczestniczył w Powszechnej Wystawie Krajowej w 1929 r. tamże (poz. kat. 10 – zob.Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939. Katalog dzieł malarskich, oprac. I. Jakimowicz przy współpracy A. Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1990, poz. II 159). Poza tym nie był publikowany, wystawiany ani sprzedawany. Pochodzi on ze zbiorów rodzinnych. Dzieł z tego okresu zachowało się niewiele, ujawnienie każdego z nich jest więc godnym uwagi wydarzeniem poszerzającym obraz życia i twórczości Witkacego.
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 75000,00
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy
Title: PORTRET NENY STACHURSKIEJ, 1931
Year: 1931
Dimensions: 66,0 x 48,0 x
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polska1991 – Aukcja Domu Aukcyjnego Rempex, grudzień 19911961-1991 – depozyt w Muzeum Narodowym w Krakowiekolekcja prywatna prof. Jana Leszczyńskiego
Exhibited: Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939. Malarstwo – rysunek – fotografia – Firma portretowa.W czterdziestą rocznicę śmierci artysty, Muzeum Narodowe, Kraków, luty 1980.Portrety Witkacego, salon Domu Aukcyjnego „Rempex”, Warszawa 22.III – 8.IV.1998.
Reproduced: Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939. Malarstwo – rysunek – fotografia – Firma portretowa.W czterdziestą rocznicę śmierci artysty, Muzeum Narodowe, Kraków, 1980, poz. kat. 263.Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939. Katalog dzieł malarskich, oprac. Irena Jakimowicz przy współpracy Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1990, poz. I 1520 [jako Portret kobiety].Portrety Witkacego, salon Domu Aukcyjnego „Rempex”, Warszawa, 22.III – 8.IV.1998, poz. kat. 18.
Description: Oczy – śliczne i nieprzytomne zresztą niebieskawe – źrenice bardzo rozszerzone, nos – jak to teraz mówią „falisty”, usta – jadowito uśmiechnięte ale względnie dobrze narysowane, choć nieco miejscami pod względem wywinięcia à la Van Dyck przesadzone (oczywiście jak na dzisiejsze czasy). Włosy – niemożliwie wijące się. Owal – umiarkowany, wzrost – mierny ale mizerny. W ogóle tak, ale po co o tym gadać.– Witkacy
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 125000,00
Artist: Alfons Karpiński
Title: DAMA W KAPELUSZU, 1918
Year: 1918
Dimensions: 50,0 x 40,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Z czasem ustalił artysta własną manierę malarską, wyrażającą się w takich cechach, jak staranna, dość gładka faktura, lokalny koloryt oparty na stłumionej gamie barwnej, pozbawionej silniejszych akcentów, mocny kontur, oraz rozproszony światłocień, co stwarzało pozorne podobieństwo tego malarstwa do twórczości starszej o dziesięć lat Boznańskiej. Jego liczne i na swój sposób frapujące portrety kobiece przenikała atmosfera salonu lub buduaru, a ich kokieteria polegała na wyborze odpowiednich modelek i efektownych, pastelowych odcieniach koloru, jakie cechują jego olejne na ogół malarstwo.
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 17000,00
Price: 27000,00
Artist: Alfons Karpiński
Title: ŻÓŁTE RÓŻE Z CUKIERNICĄ
Dimensions: 43,0 x 74,0 x
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 13000,00
Price: 15000,00
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET JESIENNY, 1911
Year: 1911
Dimensions: 174,0 x 92,0 x
Tools: mixed
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: Opisywany obraz (…) należy do niewielu tak pokaźnych i dekoracyjnych prac artysty. Zazwyczaj budował on dla portretów skromne, czy wręcz abstrakcyjne tła, aby podkreślać urodę modelek. Od czasu powodzenia wizerunków Henrietty Fouquier – córki redaktora naczelnego Le Figaro, którą portretował jeszcze w Paryżu pod koniec XIXw, artysta nieodmiennie poświęcał sie portretowaniu przede wszystkim pięknych kobiet w perfekcyjnie opanowanej technice pasteli. Opisywana scena to jednak rzadkość. W pełnopostaciowym portrecie Axentowicz poświęcił dużo uwagi scenerii. Mamy w tle drzewo kasztanowca, z przebarwionymi jesiennie liśćmi, wiszące pnącza winogron, a przede wszystkim duży ozdobny kosz wypełniony zebranymi winogronami. Wiemy, że artysta w 1911 roku namalował co najmniej dwie takie sceny. Druga, również przedstawiajaca postać pięknej kobiety na tle jesiennego ogrodu, została wystawiona na jubleuszowej wystawie krakowskiego TPSP. Wiemy także, że jesienny temat interesował artystę już znacznie wcześniej. Jednym z takich przedstawień jest Alegoria jesieni z około 1900. (…) Zdecydowana większość tak okazałych obrazów artysty od dawna należy do zbiorów muzuealnych, więc jej pojawienie się daje nieoczekiwaną możliwość uzupełnienia prywatnej kolekcji.
Min Estimate: 140000,00
Max Estimate: 180000,00
Starting Price: 110000,00
Price: 155000,00
Artist: Józef Pankiewicz
Title: PORTRET MALARZA, 1900
Year: 1900
Dimensions: 87,0 x 73,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 55000,00
Artist: Jan Stanisławski
Title: POŻAR WSI
Dimensions: 14,8 x 26,8 x
Tools: oil
Surfaces: board
Min Estimate: 45000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 44000,00
Artist: Jacek Malczewski
Title: BAJKA, 1909
Year: 1909
Dimensions: 74,0 x 102,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polska1944-1956 depozyt w Muzeum Narodowym w Krakowieod 1938 kolekcja prywatna,Krakówkolekcja prywatna, Lwówzakup od artysty
Reproduced: Heydel A.,Jacek Malczewski – Człowiek i artysta, Wydawnictwo Literacko-Naukowe, Kraków, 1933, tab. 37.
Description: Obrazy Malczewskiego sa dla nas przeważnie zagadkami, których nie umiemy rozwiązać, które nas dlatego niepokoją i drażnią. Czujemy pewien nastrój: reszta się nam wymyka.
Min Estimate: 450000,00
Max Estimate: 550000,00
Starting Price: 370000,00
Price: 430000,00
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PEJZAŻ Z PARYŻA, 1924 - 1925
Year: 1924
Dimensions: 65,0 x 81,0 x
Tools: oil, paint
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Przedstawiony na obrazie pejzaż z Paryża, namalowany ok. 1924-1925, ukazuje fragmenty architekturymiejskiej, oraz budowle zabytkowe miasta, w tym najprawdopodobniej Panteon i kopulę Hôtel des Invalides. To baśniowe, jakby naiwne ujecie stylistycznie przypomina obrazy Raoula Dufy. Po przybyciu do Paryża na poglądy artystyczne Menkesa oddziałała sztuka Henri Matisse’a i uprawiany przez niego fowizm. Menkes stosuje, podobnie jak fowiści, w tym Dufy, szerokie plamy barwne, często skontrastowane, choć na ogół jego koloryt jest bardziej harmonijny. Na płasko potraktowane plamy barwne narzuca nerwowa kreskadetale, które uzupełniają i defi niują obraz. Podobne zabiegi stosował też Mark Chagall, z którym Menkes był zaprzyjaźniony.– dr Ewa Bobrowska
Min Estimate: 170000,00
Max Estimate: 200000,00
Starting Price: 130000,00
Price: 160000,00
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MŁODZI HUCULI, 1928
Year: 1928
Dimensions: 81,5 x 65,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 18000,00
Price: 50000,00
Artist: Zygmunt Menkes
Title: CZARNY WAZON Z RÓŻAMI, 1949
Year: 1949
Dimensions: 73,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 21000,00
Price: 27000,00
Artist: Leopold Gottlieb
Title: ŚPIĄCY MĘŻCZYZNA
Dimensions: 62,5 x 47,0 x
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 28000,00
Artist: Mojżesz Kisling
Title: INGRID, 1932
Year: 1932
Dimensions: 111,0 x 83,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, PolskaAukcja Domu Aukcyjnego Artcurial, Paryż, 2012kolekcja prywatna, J. Tas, Amsterdamkolekcja prywatna, Oscar Ghez, Genewa
Exhibited: Okres świetności Montparnasse, 1 czerwca-31 października 1978, Musee du Petit Palais, GenewaKisling, październik-listopad 1988, Madryt, Barcelona i BilbaoKisling Retrospective, 15 kwietnia-15 lipca 1991, Galeria im. Daniela Malingue, ParyżKisling Retrospective, 19 listopada 1991 – 10 maja 1992, Mitsukoshi Museum Matsuyama, Mitsukoshi Museum Kawagushiko, Osaka Mitsukoshi MuseumMontparnasse warsztat świata, 19 czerwca 1992 – 4 stycznia 1993,Marseille Arts Forum Palais de la Bourse, MarsyliaKisling Retrospective, 5 maja-12 czerwca 1994 r, Museum Petit Palais, GenewaThe School of Paris: Między prymitywizmem i nostalgią, 3 czerwca – 17 grudnia 2006, Kumamoto Prefectural Museum of Art, Okazaki City Museum, KumamotoThe School of Paris: Między prymitywizmem i nostalgią, 1czerwca – 24 grudnia 2007, Ibaraki Museum of Modern Art, Yokohama Sogo Museum, Kitakyushu Municipal Museum of Art
Reproduced: Kessel J.,Kisling 1891-1953, Stamperia Artistica Nazionale, Turyn, 1989, poz. 141, s.175.B.Brus-Malinowska, J. Malinowski,Kisling i jego przyjaciele, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1996 s. 55.Malinowski J., Brus-Malinowska,W kręgu Ecole de Paris. Malarze żydowscy z Polski, Warszawa 2007, s. 265.
Description: Książę Montparnasse, bodaj najbarwniejsza postać w środowisku paryskiej bohemy, swoja sławę niewątpliwie zawdzięcza przede wszystkim portretom. Któż bowiem nie zna charakterystycznych wizerunków przenikniętych nostalgią modeli. Portrety Mojżesza Kislinga na stałe weszły już do kanonu sztuki nie tylko polskiej, ale też światowej. Wyidealizowane twarze, z wydłużonym rysunkiem oczu, z charakterystyczną fryzurą i układem rąk nie mają odpowiedników zarówno w kręgu twórców szkoły paryskiej, jak i w ogóle. Źródeł fascynacji tego rodzaju przedstawieniami można by się doszukiwać w wielorakich inspiracjach. Najczęściej wspominanym jest nawiązanie do Amadeo Modiglianiego. Wydłużenie wizerunku modela powoduje wysubtelnienie postaci i sprawia, że nabiera ona uniwersalnego, ponadczasowego, niemalże świętego charakteru. W prezentowanym obrazie młodej kobiety o imieniu Ingrid doszukiwać by się można za Barbarą Brus-Malinowską konotacji z prymitywizmem wielkiego Henri Rousseau, gdyż przedstawiony modelunek postaci jest wręcz nadrealny. Nasycony kolor do granic możliwości i wyraźny rysunek sprawiają, że praca już na pierwszy rzut oka oscyluje gdzieś pomiędzy tradycją muzealną, a „nową rzeczywistością”. Urzekająco piękna, młoda kobieta o blond włosach patrzy na widza spokojnym, lekko nostalgicznym wzrokiem. Ubrana w czarną, prostą, atłasową suknię z dużym białym kołnierzem i mankietami zdaje się pochodzić z dawno już minionego czasu, a jednocześnie jest niewiarygodnie namacalna i prawdziwa. W opuszczonych na kolana rękach trzyma czerwony kwiat, kontrastujący niejako swoją wymową z chłodną i skromną elegancją sukni, a także neutralnym tłem.
Min Estimate: 1800000,00
Max Estimate: 2500000,00
Starting Price: 1500000,00
Price: 2950000,00
Artist: Mojżesz Kisling
Title: FUKSJE, 1917
Year: 1917
Dimensions: 46,0 x 33,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskakolekcja prywatna, USAAukcja Domu AukcyjnegoVersaille Blache, Francja, 1985Aukcja Domu Aukcyjnego Enghien, Francja, 1986kolekcja prywatna, Paryż, Francja
Reproduced: Kessel J.,Kisling 1891-1953, Stamperia Artistica Nazionale, Turyn, 1989, poz. 141, s.175.
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 55000,00
Price: 72000,00
Artist: Szymon Mondzain
Title: MARTWA NATURA Z RÓŻAMI, POCZ. LAT 30.
Dimensions: 41,0 x 33,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 10000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 8000,00
Price: 13000,00
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: MOST W AVIGNON, 1945
Year: 1945
Dimensions: 65,0 x 92,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 28000,00
Price: 50000,00
Artist: Wojciech Weiss
Title: BZY
Dimensions: 67,0 x 58,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 22000,00
Price: 22000,00
Artist: Wojciech Weiss
Title: SIECI RYBACKIE NAD BRZEGIEM MORZA
Dimensions: 46,0 x 65,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 24000,00
Starting Price: 18000,00
Price: 18000,00
Artist: Rafał Malczewski
Title: ZIMA W GÓRACH, 1927
Year: 1927
Dimensions: 89,0 x 59,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 210000,00
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: OBRAZ Z.1, 1959
Year: 1959
Dimensions: 65,0 x 95,0 x
Tools: individual
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Wystawa Sztuki Polskiej w Genewie POLOGNE 50 ANS DE PEINTURE MUSEE D’ART ET D’HISTORIE, Genewa, 24 październik – 29 listopad 1959.Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Zachęta, Warszawa, 1959.
Reproduced: Wystawa Sztuki Polskiej w Genewie POLOGNE 50 ANS DE PEINTURE MUSEE D’ART ET D’HISTORIE 24.10-29.11.1959 Geneve, Suisse 1959, poz.118.
Description: Gdy przystępuję do pracy jest we mnie początkowo jedynie niecierpliwa chęć wywołania życia z tejmartwej substancji plastycznej, którą w danej chwili rozporządzam, nieodparta potrzeba przetrwaniatragicznego kręgu samotności, który otacza mnie jak każdego człowieka, potrzeba partnera dodialogu. Zawsze jednakowo onieśmielony i przejęty, jakbym się o to kusił po raz pierwszy i zawszejednakowo niecierpliwy, nie pamiętam w danej chwili o wszelkich zasadach sztuki, o wszelkichprzekazach mojego zawodu. Zderzam za sobą martwe tworzywo, naglę je swoją gorączką, aby zaczęłooddychać. Gdy rodzi się życie – moment zawsze jednakowo zdumiewający – zaczynam je ostrożnierozniecać. Jeszcze jestem silniejszy, usiłuję je formować, chcę mu nadać rytm taki, który by odpowiadałrytmowi mojego życia, chcę mu nadać maksymalną siłę. Pooli tracę przewagę. Staję wobec czegoś,co ma swoje własne prawa. Dyskutujemy ze sobą. Gdy mnie przekona, przestaję malować. Częstorozchodzimy się bez zgody i patrzymy na siebie niechętnie. – Jerzy Tchórzewski 1962
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 120000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: EKRAN, 1963-1965
Year: 1963
Dimensions: 70,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 85000,00
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Paraplui emballage z serii Multipart, 1970
Year: 1970
Dimensions: 120,0 x 110,0 x
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 7.12.2021, poz. 55Łódź, kolekcja prywatnaKraków, kolekcja Marka Rostworowskiegozakup z Galerii Foksal w Warszawie (luty 1970)
Description: Autora nie interesuje w multiplach aspekt popularyzacji i szerokiego przekazu informacyjnego. Widzi w nich raczej możliwość osobistego wyjścia poza granice estetycznego faktu. Autor jest w gruncie rzeczy przeciwko multiplom, ale nie neguje ich egzystencji, chce sprowadzić je z powrotem do punktu wyjścia, nic nie tracąc z ich typowego działania chce wycisnąć na nich szczególne i niepowtarzalne piętno, przez partycypację.– Tadeusz Kantor(Kantor. Z Archiwum Galerii Foksal, red. M. Jurkiewicz, J. Mytkowska, A. Przywara, Warszawa 1998, s. 210-211)
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 300000,00
Starting Price: 190000,00
Price: 230000,00
Artist: Piotr Potworowski
Title: ŁODZIE
Dimensions: 30,5 x 70,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskazakup od artysty
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 29000,00
Price: 37000,00
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA (EVA), 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskazakup od artysty
Description: Jego twórczość jest trudna do zdefiniowania. Z jednej strony jawi się jako oryginalna odmiana malarstwa fi guratywnego, z drugiej zaś przemawia bogatym językiem abstrakcyjnym, który bliski jest surrealizmowi. Obrazy Lebensteina to poetyckie transpozycje fi gury ludzkiej, ekspresyjne postaci zwierzęce, w których przebrzmiewa fascynacja reliktami archaicznych kultur. Wśród rozmaitych cyklów malarskich (Figury kreślone, Figury hieratyczne) jednym z ciekawszych i najbardziej rozpoznawalnych jest cykl tzw. Figur osiowych, do których należy prezentowana praca z 1960 roku. Powstawał on w przełomowych dla artysty latach 1958-1962 i zamyka w sobie rozumienie istoty życia, trwania, śmierci, erotyzmu. Sam Lebenstein tak tłumaczył jego powstanie: Figury osiowe to były figury, które można porównać do figur totemicznych, ale które miały nośność inną. Miały nośność dla mnie, nienazwaną słowami, i ktoś inn musiał to nazwać, Nazwał to Kot Jeleński, mówiąc, że te fi gury maja nośność, znaczenie Erosa i Tanatosa. To był mój szyfr. W Polsce wszystko musiało być wtedy szyfrem. Musiał to też być szyfr abstrakcyjny, dlatego że pewnego typu abstrakcja w Polsce miała inny sens niż w tych samych latach w Paryżu.
Min Estimate: 140000,00
Max Estimate: 160000,00
Starting Price: 110000,00
Price: 125000,00
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: EROTYK, 1960
Year: 1960
Dimensions: 119,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 55000,00
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: Z CYKLU: UKŁADY RÓWNOWARTOŚCIOWE, 1984 - 1987
Year: 1984
Dimensions: 115,0 x 90,0 x
Surfaces: canvas
Min Estimate: 45000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 40000,00
Artist: Danuta Lewandowska
Title: KOMPOZYCJA NR 32, 1976
Year: 1976
Dimensions: 63,0 x 76,0 x
Tools: acrylic, individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 15000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 11000,00
Price: 14000,00
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1975
Year: 1975
Dimensions: 30,0 x 30,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard, board, plywood, beaverboard
Signed: Yes
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 150000,00
Starting Price: 75000,00
Price: 105000,00
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA NR 83, 1973
Year: 1973
Dimensions: 41,0 x 47,5 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 48000,00
Artist: Jan Ziemski
Title: Interferencje, 1975
Year: 1975
Dimensions: 60,0 x 61,0 x
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 38000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: FALE, 1971
Year: 1971
Dimensions: 51,0 x 71,0 x
Tools: oil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawaprezent od artysty
Exhibited: Fangor. Prace na papierze w kolorze, Galeria aTAK, Warszawa, 31.V-31.VII.2007.
Reproduced: Szydłowski Sz.,Fangor. Prace na papierze w kolorze, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa, 2007, s. 153.
Description: Pierwsze rysunki, uznane przez samego autora za dojrzałe, rysunki z drugiej połowy lat czterdziestych to studia do portretów osób bliskich i pejzaży okolic Wilanowa. Formy kubistyczne są świadectwem odwagi i świadomości artystycznej, są zapisem modernistycznej wiary w postęp i możliwość znalezienia doskonalszej formy, ukazującej więcej i lepiej. Wojciech Fangor rysunkiem i kolorem sprawdza ten sposób widzenia. Potem, w pierwszej połowie lat pięćdziesiątych, wraca do rysunku akademickiego(…). W roku 1953 Fangor zaczyna eksperymentować, bada środki wyrazu, które określają, budują przestrzeń wewnętrzną na zewnątrz, ukazuje wielość możliwych perspektyw. Staje wprost przed jednym z najważniejszych swoich problemów artystycznych- zagadnieniem przestrzeni. Rozmyślania nad nim to rysunki, obrazy, formy przestrzenne, nazywane przez autora strukturami.
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 46000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: CHANCE IN GAME, 1985
Year: 1985
Dimensions: 36,0 x 36,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 26000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: SERIA 12, 1976
Year: 1976
Dimensions: 70,0 x 70,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawakolekcja prywatna, Szwajcarialata 90. XX w. – Galeria Piotra Nowickiego, Warszawa
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 300000,00
Starting Price: 180000,00
Price: 210000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: SERIA 13, 1976
Year: 1976
Dimensions: 70,0 x 70,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawakolekcja prywatna, Szwajcarialata 90. XX w. – Galeria Piotra Nowickiego, Warszawa
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 300000,00
Starting Price: 180000,00
Price: 205000,00
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: 2.XII.64, 1964
Year: 1964
Dimensions: 34,0 x 42,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskazakup od artysty
Exhibited: II Wystawa Plastyki Złotego Grona, Zielona Góra, 1965.
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 75000,00
Price: 77000,00
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: 25.XII.73, 1973
Year: 1973
Dimensions: 100,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawa, od lat 90-tych XX w.kolekcja prywatna Polskasprzedaż w Gallery Karstadt, Berlin lata 70-te XX w.własność artysty
Exhibited: Wystawa jubileuszowa, Galeria Willa, Łódź, 1997
Reproduced: Kluszczyński R.,Od Michałowskiego do Fangora. Nowoczesne malarstwo polskie, Wydawnictw WBC, Kraków, 2016, s. 423.
Description: Prezentowana praca należy do kręgu najbardziej cenionych prac Stanisława Fijałkowskiego. Powstała w 1973 roku jest kwintesencją twórczych poszukiwań artysty. Konsekwentne zaangażowanie artysty w problematykę abstrakcji geometrycznej połączonej z szeroko rozumianym symbolem znajduje w niej swoje cudowne ucieleśnienie w pełnym wymiarze. Kompozycja pracy sugeruje ujęcie pejzażowe, przestrzenne. Malowana bardzo delikatnymi pociągnięciami pędzla, złożona z elementów, które często powtarzają się w pracach artysty buduje oddzielną opowieść, którą każdy odbiorca składa sam i sam interpretuje, jak utwór poetycki. Utrzymana w stonowanej słonecznej tonacji z mocniejszymi elementami granatu i niuansów niebieskości jest majstersztykiem formy i koloru. Jest również sednem malarstwa metaforycznego, tak nielicznie w zasadzie reprezentowanego w sztuce polskiej. Wszystkie te cechy te składają się na niezwykłe, intrygujące, autonomiczne zjawisko artystyczne i sprawiają, że prezentowana praca należy do kanonu polskiej sztuki współczesnej.
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 220000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 170000,00
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: Żółty pejzaż, 1996
Year: 1996
Dimensions: 60,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 60000,00
Price: 60000,00
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU: REMINESCENCJE, 1982
Year: 1982
Dimensions: 52,0 x 39,0 x
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 9000,00
Max Estimate: 12000,00
Starting Price: 7000,00
Price: 8000,00
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 27, 1970
Year: 1970
Dimensions: 82,0 x 65,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 25000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 23000,00
Price: 25000,00
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: STEEL EMBRYOLOGY, 2007 - 2008
Year: 2007
Dimensions: 10,0 x 10,0 x
Signed: Yes
Exhibited: Magdalena Abakanowicz – Ślady istnienia, Galeria Dworcowa, Wrocław, 2017Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko, 2013Galeria ZPAP, Warszawa, 2012Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofi a, Madryt, 2008
Description: Wykonywane przez nią dzieła są skończone – mają określoną wielkość, ciężar, konsystencję. Mimo to zmieniają się w zależności od przestrzeni, którą organizują. Są inne w różnych salach wystawowych, inne w pejzażu, inne pojedynczo, inne w zbiorowości. Należą do jednej rodziny, jednego gatunku biologicznego i, tak jak dzieje się to naturze, mają właściwości mimetyczne.
Min Estimate: 1000000,00
Max Estimate: 1500000,00
Starting Price: 700000,00
Price: 1050000,00
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: KATHARSIS, 1985
Year: 1985
Dimensions: 75,0 x 56,0 x
Tools: litography, pencil
Surfaces: paper, board
Description: (…) Rysunek mógł mieć siłę. Kobiety na wsi kreśliły na drzwiach mieszkań znaki i litery święconą kredą i węglem. To zatrzymywało zło. Chciałam też znać zaklęcia, ale były niedostępne. (…) Teraz kiedy rysuję, tłoczy się rzeczywistość, wychodzą na papier części tych obszarów, których zaklęcia nie chronią”-Magdalena Abakanowicz
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 30000,00
Artist: Koji Kamoji
Title: DWAJ MNISI, z serii: Wędrowiec, 2004
Year: 2004
Dimensions: 73,5 x 103,0 x
Tools: individual
Signed: Yes
Min Estimate: 55000,00
Max Estimate: 65000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 54000,00
Artist: Andrzej Nowacki
Title: RELIEF, 2009
Year: 2009
Dimensions: 96,0 x 96,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 28000,00
Price: 28000,00
Artist: Teresa Pągowska
Title: MEMOIRE TRZYNASTY 67, 1967
Year: 1967
Dimensions: 170,0 x 138,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawalata 90. XX w. – kolekcja prywatna, Francjalata 80. XX w. – kolekcja prywatna, Szwajcaria
Min Estimate: 220000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 180000,00
Price: 225000,00
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: BEZ TYTUŁU, 2002
Year: 2002
Dimensions: 70,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: paper
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 30000,00
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK NR 35, 1992
Year: 1992
Dimensions: 165,0 x 135,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 55000,00
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1979
Year: 1979
Dimensions: 97,0 x 125,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Provenance: kolekcja prywatna, Warszawalata 90. XX w. – kolekcja prywatna, Szwajcariakolekcja prywatna, Francja
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 160000,00
Starting Price: 100000,00
Price: 130000,00
Min Estimate: 28000,00
Max Estimate: 30000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 31000,00
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 30000,00
Artist: Marcin Maciejowski
Title: BETON, LUDZIE, ZIELEŃ, WODA (ANALIZA LEVERKUSEN), 2001
Year: 2001
Dimensions: 44,5 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 40000,00