Art Auction Admin

Sales at Aukcja Dzieł Sztuki 11 grudnia 2018 (11-12-2018)

Catalog Number: 1

Piece data:

Świt i Zmierzch, 1837

Artist: Antoni Lange

Title: Świt i Zmierzch, 1837

Year: 1837

Dimensions: 51,0 x 42,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 2

Piece data:

Święty Piotr nauczający u wejścia do Katakumb, 1902

Artist: Jan Styka

Title: Święty Piotr nauczający u wejścia do Katakumb, 1902

Year: 1902

Dimensions: 51,5 x 72,5 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 29000,00

View sale details

Catalog Number: 3

Piece data:

Koński targ na przedmieściach, 1881

Artist: Ludwik Gędłek

Title: Koński targ na przedmieściach, 1881

Year: 1881

Dimensions: 60,5 x 121,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 11.12.2018, poz. 3Poznań, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 100000,00

View sale details

Catalog Number: 5

Piece data:

Napad wilków, przed 1885

Artist: Alfred Wierusz-Kowalski

Title: Napad wilków, przed 1885

Dimensions: 71,0 x 119,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Europa, kolekcja prywatna1970 – zalup z Kurt Meissner Collection, Zurych, Szwajcaria

Reproduced: Deutsche Ilustrierte Zeitung 1885, nr 28.Le Globe Ilustre 1886, nr 24.Tygodnik Ilustrowany 1886, I półrocze, nr 157, s. 8.Ptaszyńska E.,Obrazy w drewnie żłobione. Twórczość Alfreda Wierusza-Kowalskiego w drzeworytach, Suwałki 2009, nr 73, s. 142, s. 109 (il.)

Description: Zwykle noc zimowa, szalony pęd sani, zapienione konie, oszalałe ze strachu, rwą co ducha w piersiach poprzez zarośla. W saniach ktoś z okiem obłąkanym zaciska krócicę w garści, tam dalej wali się jakaś bestia, farbując śnieg posoką. W całości – nie banalne zestawienie ludzi, koni i wilków, ale istotny, do dna wyczuty dramat, gdzie chodzi o śmierć i życie, oddany ze zdumiewającą swobodą, prawdą i rozmaitością wariantów jednego i tego samego pomysłu. Obrazy te miały szalone powodzenie, kupowali je bogaci Niemcy, a zwłaszcza Amerykanie i Anglicy.(Niewiadomski E.,Malarstwo polskie XIX i XX wieku, Warszawa 1926, s. 182.)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 550000,00

Max Estimate: 800000,00

Price: 660000,00

View sale details

Catalog Number: 6

Piece data:

Przy wozie, 1878

Artist: Alfred Wierusz-Kowalski

Title: Przy wozie, 1878

Year: 1878

Dimensions: 30,0 x 63,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Europa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 190000,00

View sale details

Catalog Number: 7

Piece data:

Hucułka

Artist: Teodor Axentowicz

Title: Hucułka

Dimensions: 56,0 x 46,0 x

Tools: watercolor, pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: (…) nurtem zainteresowań Teodora Axentowicza było malarstwo wynikłe z fascynacji folklorem huculskim, barwnością strojów, malowniczością obrzędów, surowością obyczajów. (…) Moda na folklor, która pod koniec XIX wieku pojawiła się w polskiej kulturze miała swoją genezę w ideach romantyzmu. Była konsekwencją dziewiętnastowiecznej idei solidaryzmu narodowego – braterstwa inteligencji i chłopstwa, oraz tendencji do tworzenia sztuki narodowej. Chłop stał się symbolem heroizmu, przywiązania do tradycji; w nim też dostrzegano siłę narodu. W końcu lat osiemdziesiątych XIX wieku zawiązała się w Bronowicach kolonia malarstwa zafascynowana kolorytem wsi podkrakowskiej. W tym samym czasie badacze kultury odkryli folklor huculski, który został spopularyzowany przez literatów, historyków, etnografów.(Teodor Axentowicz 1859-1938 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Krakowie 1998, s. 18-19.)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 29000,00

View sale details

Catalog Number: 8

Piece data:

Olszynka, 1894

Artist: Władysław Podkowiński

Title: Olszynka, 1894

Year: 1894

Dimensions: 54,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: od lat 70. XX w., kolekcja prywatna, Poznańkolekcja prywatna, Warszawaw 1894 w TZSP wylosował Antoni Krzywicki

Exhibited: Warszawa, Towarzystwo Zachęty do Sztuk Pięknych w Królestwie Polskim, wrzesień 1894.

Description: (Jego krajobrazy) naśladują skrupulatnie naturę i materię jej elementów np. przeźroczystą toń wody pomarszczonej w drobne, koliste fale, lub wiotkość drgających liści, z tym że ta przedmiotowa warstwa dzieł tłumaczy się przede wszystkim kolorem uzależnionym od słonecznego światła.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 750000,00

Max Estimate: 1200000,00

Price: 1250000,00

View sale details

Catalog Number: 9

Piece data:

Pejzaż zimowy z rzeką, 1906

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy

Title: Pejzaż zimowy z rzeką, 1906

Year: 1906

Dimensions: 40,5 x 29,5 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Europa, kolekcja prywatna

Description: …bo on (Stasiek) jest malarz, i dobry. Ma zamiłowanie i konieczną potrzebę. (…) Jeżeli tak dalej pójdzie, to zanim skończy szkołę, będzie wystawiał obrazy prawdziwe i ciekawe. Dobra to rzecz. On ma tyle radości patrząc na naturę. Tyle mu to czasu w dobry i zdrowy dla duszy sposób zabiera. Jest pejzażystą, nie cierpi miast i cieszy się każdą wierzbą, każdą chmurą, każdym załomem ziemi (…) Był tu Ruszczyc, a wczoraj był Stanisławski i obaj najznakomitsi polscy pejzażyści z wielkim zainteresowaniem i pochwałami oglądali roboty dziecka.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 180000,00

Price: 170000,00

View sale details

Catalog Number: 10

Piece data:

Portret kobiety, 12 VIII 1938

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy

Title: Portret kobiety, 12 VIII 1938

Dimensions: 64,0 x 49,0 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: „Portret kobiety wykonany w sierpniu 1938 r. bardzo dobrze spełnia te założenia, choć artysta nieco urozmaicił dość typowy wizerunek wprowadzającnietypowe oranżowe tło rozświetlające głowę i ramiona modelki. Ponadto jej popiersie wyrasta jakby z puszystych czarnych piór nadając całości lekkość oraz element fantazji. Staranne opracowanie głowy oraz włosów ułożonych w misterne pukle, podobnie jak powiększenie oczu o nieruchomym, jakby „szklanym” spojrzeniu to cechy charakterystyczne dla portretów wykonywanych przez Witkacego w 2. połowie lat trzydziestych, kiedy modę kształtował rodzący się wówczas kult gwiazd fi lmowych oraz ich fotosy. (…) Sierpień 1938 r. Witkacy spędzał w Zakopanem realizując dość liczne zamówienia portretowe, walcząc z fiskusem dopominającym się o zapłatę zaległych podatków i próbując dojść do siebie po kolejnym zerwaniu z Czesławą Oknińską, z którą był związany od 1929 r. Jednak przeciwności życiowe najwyraźniej nie przeszkadzały mu w nadzwyczaj starannym wykonywaniu pracy. Portret kobiecy z 12 sierpnia jest kolejnym tego przykładem”.(z ekspertyzy Anny Żakiewicz)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 115000,00

View sale details

Catalog Number: 11

Piece data:

Portret Jerzego Mieczysława Rytarda, 1922

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy

Title: Portret Jerzego Mieczysława Rytarda, 1922

Year: 1922

Dimensions: 58,0 x 42,0 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Trójmiasto, kolekcja prywatna

Description: Jerzy Mieczysław Rytard, właśc. Mieczysław Antoni Kozłowski (1899 – 1970) był prozaikiem, poetą i publicysta. Od 1918 przebywał głównie w Warszawie, ale także w Zakopanem gdzie w latach 1923-26 prowadził regionalny teatr podhalański. Był autorem licznych artykułów dotyczącychTatr i Podhala. Wątek ten obecny był również w prozie Rytarda, warto wymienić powieściBal jesienny, Na białej grani, Dolina wiatrówczyW pięknych górach.Zajmował się taternictwem, sportem, podhalańskim folklorem.W czasopismach i dziełach zbiorowych ogłosił wspomnienia o Mieczysławie Świerzu, Stanisławie Ignacym Witkiewiczu i Auguście Zamoyskim.W 1922 roku Stanisław Ignacy Witkiewicz po raz pierwszy zetknął się z Jerzym Rytardem. Miedzy obydwoma zawiązała się od razu nić porozumienia –obaj byli uważani przez kolegów literatów za autorów „trudnych”, niezrozumiałych. Zetknięcie z silną indywidualnością Rytarda musiało być dla Witkacego inspirującym przeżyciem. Był zresztą Witkacy niejednokrotnie recenzentem prozy młodego Kozłowskiego. Rytard oprócz zamiłowań literackich fascynował się górami. Był wytrawnym taternikiem wielokrotnie przemierzającym zakopiańskie szlaki. W końcu w 1923 roku osiadł w Zakopanem na stałe. Tam poznał swoją przyszłą żonę Helenę Rojównę. Szczególna więź łączyła Rytarda z poznanym ok. 1919 roku w Kijowie Jarosławem Iwaszkiewiczem, którego również ściągnął w Tatry i zapoznał z tamtejszym środowiskiem artystycznym.Oferowany portret dwudziestotrzyletniego Jerzego Rytarda namalowany został w typie B co oznaczało mniej więcej tyle co: „rodzaj bardziej charakterystyczny, jednak bez cienia karykatury. Robota bardziej kreskowa niż typu A z pewnym odcieniem cech charakterystycznych, co nie wyklucza „ładności” w portretach kobiecych. Stosunek do modela obiektywny.” Portret ukazuje Rytarda na tle ukochanych przez niego gór. Mężczyzna ubrany jest w strój taternicki z białą koszulą widoczną spod grubej wełnianej kurtki. Z prawej strony modela Witkacy umieścił „atrybut” – busolę.Portret Jerzego Mieczysława Rytarda z 1922 roku po raz pierwszy pokazywany jest publicznie. Jest to praca niezwykle ciekawa gdyż rzuca światło nie tylko na złożony życiorys młodego Witkacego jak również na towarzyski świat Zakopanego okresu międzywojennego.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 12

Piece data:

Polesie

Artist: Julian Fałat

Title: Polesie

Dimensions: 41,5 x 108,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 47000,00

View sale details

Catalog Number: 13

Piece data:

Łoś na bagnach. Świt nad rozlewiskami, przed 1893

Artist: Julian Fałat

Title: Łoś na bagnach. Świt nad rozlewiskami, przed 1893

Dimensions: 65,0 x 135,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Gdańsk, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 19.10.2008, poz. 13

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 180000,00

Price: 105000,00

View sale details

Catalog Number: 14

Piece data:

Pejzaż zimowy

Artist: Henryk Szczygliński

Title: Pejzaż zimowy

Dimensions: 54,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup w domu aukcyjnymRempex w latach 90.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 19000,00

View sale details

Catalog Number: 15

Piece data:

Żniwa

Artist: Leon Chwistek

Title: Żniwa

Dimensions: 97,0 x 150,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Trójmiasto, kolekcja prywatnaKraków, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk PięknychKraków, kolekcja mec. Antoniego Mazanka

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 400000,00

Price: 190000,00

View sale details

Catalog Number: 16

Piece data:

Autoportret alegoryczny, 1914

Artist: Jacek Malczewski

Title: Autoportret alegoryczny, 1914

Year: 1914

Dimensions: 46,0 x 38,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDom aukcyjny Agra Art, aukcja 18.10.2015, poz. 10.

Description: Bogata w wątki twórczość malarska Jacka Malczewskiego źródło inspiracji odnalazła w miłości do natury, rodzinnego domu, krewnych, przyjaciół, wiary i obyczajów. Ale zasadniczą miłością i a zarazem spiritus movens artysty było ogromne przywiązanie do rodzinnej ziemi będącej ostoją wartości stanowiących o istnieniu narodu, rodziny i tradycji. Malczewski był niestrudzonym wychowawcą, bez ustanku przypominającym o sytuacji politycznej ojczystego kraju. Kolejnymi cyklami „Zesłań”, „Etapów”, „Zatrutych studni” czy wreszcie „Polonii” artysta przypominał współbraciom o ranach, które były źródłem cierpienia całego narodu. Niewątpliwie na zbudowanie takiej świadomości artystycznej największy wpływ odegrały nauki Adolfa Dygasińskiego we dworze w Wielgiem jak również atmosfera patriotycznego domu rodzinnego, w którym dorastał Jacek Malczewski. Pochodzący z roku 1914 Autoportret alegoryczny – z postacią kobiecą, trzymającą w ręce laskę wędrowca, postacią, którą można odczytywać jako personifi kację Polonii – wpisuje się w większy cykl obrazów Malczewskiego z lat wojny 1914-1918 określanych wspólnym mianem Polonia (Polonia z 1914, Orfeusz i Eurydyka, 1914, Polonia, 1918, Polonia zaplatająca warkocz, 1918). Polonia była niewątpliwie jedną z najważniejszych muz Malczewskiego. Ucieleśnienie ukochanej Ojczyzny pojawia się na obrazach artysty znacznie przed 1914 rokiem. W tryptyku „Ojczyzna” (1903) Polonia jest matką, do której zmierza Malczewski. W „Hamlecie polskim” z kolei otacza bohatera postaciami matki i córki – mitycznymi Demeter i Persefony – powtarzając w ślad za eleuzyjskim mitem nadzieję wyjścia Polonii z ciemności i powrotu do jasności tego świata. W 1914 roku na progu odzyskania niepodległości Polonia powraca jako młoda piękna kobieta. Powtarzająca się w tym cyklu postać kobieca ma rysy Marii z Woźniakowskich Sozańskiej, żony zaprzyjaźnionego z Malczewskim malarza Michała Sozańskiego, która w tym okresie była częstą modelką artysty. W Autoportrecie alegorycznymPolonia uśmiecha się delikatnie, z dumą i czułością. Zdaje się odradzać niczym ogród na wiosnę, jest młoda i silna, gotowa do nowego życia. Jest jeszcze w drodze ale cel już bliski, na wędrówkę wskazuje trzymany przez nią w dłoni kij. Jacek Malczewski patrzy wprost na widza, spokój na majestatycznej twarzy zdradza niezłomną nadzieję, że efektem rozpoczętej właśnie walki może być tylko wolna Ojczyzna. Artysta ubrany jest w białą odświętną koszulę – tę samą, w której widnieje w Autoportrecie w białym stroju namalowanym również w 1914 roku. Autoportret alegoryczny współgra z innymi znanymi kompozycjami portretów i autoportretów Malczewskiego, w których przedstawianej osobie towarzyszą różne postacie fantastyczne i symboliczne, współtworząc niejako wewnętrzny wizerunek modela i zdając się mówić o jego marzeniach i dążeniach – w wypadku cyklu Polonia – o tęsknotach za wolną, niepodległą Polską. We wstępie do katalogu jubileuszowej wystawy Jacka Malczewskiego w 1925 roku w warszawskim TZSP Henryk Piątkowski napisał: „Wielki mistrz Polskiego malarstwa, łącząc w sobie dwie epoki — jedna, która przemawia już retrospektywnym głosem dziejów i druga — tętniąca życiem ‚współczesnego ruchu — uosobią dwie Polski— Polskę pogrążoną w niewoli, we łzach skąpaną i tylko nadzieją żyjącą i tę, która teraz rozpostarła swe granice państwowe. W sztuce naszej szlachetna postać malarza symbolizuje te dwie chwile i wypełnia plastyczną ich wizję, skarbami swego natchnienia — dziełami, które już za życia mistrza weszły do skarbnicy ducha narodowego, zapewniając twórcy miejsce w szeregu najgodniejszych przedstawicieli sztuki zmartwychwstałej Polski.”

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 700000,00

Max Estimate: 1000000,00

Price: 1050000,00

View sale details

Catalog Number: 17

Piece data:

Portret dziewczynki, 1921

Artist: Jacek Malczewski

Title: Portret dziewczynki, 1921

Year: 1921

Dimensions: 66,0 x 56,0 x

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: LusławiceJaśnie Wielmożna PaniWiadomo […] od moich sióstr jako JW Pani jest dla Nich dobra i łaskawa. Postanowiłem będąc starym przyjacielem ojca W Pani zostawić pamiątkę tej przyjaźni w domu Waszym i namalować portreciki córeczek Waszych. Proszę zatem WPani by mnie ułatwiła dokonanie tego zamiaru. Co […] być może w czasie gdy […] złożę JW Pani […] uszanowanie moje. Całuję jej ręce. –Jacek Malczewski

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 19

Piece data:

Melancholia

Artist: Wlastimil Hofman

Title: Melancholia

Dimensions: 25,5 x 34,5 x

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 20

Piece data:

Madonna z wrzecionem, lata 20-30 XX w.

Artist: Jan Żaroffe

Title: Madonna z wrzecionem, lata 20-30 XX w.

Dimensions: 60,0 x 40,0 x 16,0

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 5000,00

Max Estimate: 10000,00

Price: 14000,00

View sale details

Catalog Number: 21

Piece data:

W szopce bożonarodzeniowej, 1938

Artist: Kazimierz Sichulski

Title: W szopce bożonarodzeniowej, 1938

Year: 1938

Dimensions: 102,0 x 74,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: „Udali się też pośpiesznie i znaleźli Maryję, Józefa oraz leżące w żłobie Niemowlę. Gdy Je ujrzeli, opowiedzieli, co im zostało objawione o tym Dziecięciu. A wszyscy, którzy to słyszeli, zdumieli się tym, co im pasterze opowiedzieli. Lecz Maryja zachowywała wszystkie te sprawy i rozważała je w swoim sercu. A pasterze wrócili, wielbiąc i wysławiając Boga za wszystko, co słyszeli i widzieli, jak im to zostało przedtem powiedziane.”

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 200000,00

View sale details

Catalog Number: 22

Piece data:

Gwiazdka żołnierska, 1915

Artist: Wojciech Kossak

Title: Gwiazdka żołnierska, 1915

Year: 1915

Dimensions: 82,0 x 72,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatna Altius, aukcja 4.05.2004, poz. 94.Kraków, kolekcja prywatnaDom aukcyjny Sztuka, aukcja 15.12.2001, poz. 3.Polska, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja A. Gutnajera

Exhibited: Warszawa, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie,Wojciech Kossak, czerwiec-sierpień 1936.

Reproduced: „Nowości Ilustrowane”, 25 grudnia 1915, nr 52, 1915, s. 3.pocztówka Wydawnictwa Krajowego Stowarzyszenia Czerwonego KrzyżaMilewska W., Zientara M.,Sztuka Legionów Polskich i jej twórcy 1914-1918, wyd. Biblioteka Centrum Dokumentacji Czynu Niepodległościowego, Księgarnia Akademicka, 1999, il. 70.

Description: W tę noc wigilijną chłopcy nasi w okopach zaczęli śpiewać Bóg się rodzi … I oto z okopów rosyjskich, Polacy, których dużo jest w dywizjach syberyjskich, podchwycili słowa pieśni i poszła w niebo z dwóch wrogich okopów!

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 23

Piece data:

Ułan na koniu, 1924

Artist: Wojciech Kossak

Title: Ułan na koniu, 1924

Year: 1924

Dimensions: 84,5 x 66,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Trójmiasto, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 37000,00

View sale details

Catalog Number: 24

Piece data:

Ferma bretońska, ok. 1912

Artist: Leon Hirszenberg

Title: Ferma bretońska, ok. 1912

Dimensions: 60,0 x 81,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Exhibited: Katowice, Muzeum Śląskie,Między Montmartre’em a Montparnasse’em. Dzieła artystów z ziem polskich działających w Paryżu w latach 1900- 1939 z kolekcji prywatnych, 2017.

Reproduced: Między Montmartre’em a Montparnasse’em. Dzieła artystów z ziem polskich działających w Paryżu w latach 1900- 1939 z kolekcji prywatnych, wyd. Muzeum Śląskie, Katowice, 2017, s. 205.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 32000,00

View sale details

Catalog Number: 25

Piece data:

Portret kobiety z rudymi włosami, ok. 1897-1900

Artist: Władysław Ślewiński

Title: Portret kobiety z rudymi włosami, ok. 1897-1900

Dimensions: 37,5 x 52,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 16.12.2014, poz. 44.Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 13.12.1998, poz. 12.

Description: Na tle zielonawej tkaniny z delikatnym, nieregularnym ornamentem – profi l klasycznie pięknej młodej kobiety o niezwykle bujnych falistych włosach w ciemnorudej, zróznicowanej tonacji. Twarz bardzo blada, oczy zielonawe w wyraźnej oprawie, rysy twarzy ostro zarysowane. Wyraz twarzy skupiony. Kobieta ma na sobie zarzuconą sfałdowaną szatę-chustę w kolorze ciemno-szarym. Na tle chusty wyraźnie odcina się blada karnacja twarzy, współgrając z wyszukanym kolorytem ciepłych rudawo-brązowych włosów.Modelka o rudych włosach powtarza się u Ślewińskiego od ok.1897 roku. (Czesząca się kobieta z Muzeum Narodowego w Krakowie, Kobieta z rudymi włosami, kol.prywatna, 1897). Mamy podstawy sądzić, że kobieta w omawianym obrazie jest tą samą modelką. Zarówno motyw bujnych włosów rudych jak i szczególny nacisk położony na ich falistość (atrybut femme fatale epoki) a przy tym sposób prowadzenia pędzla – pozwala na określenie daty powstania obrazu na ok. 1897 – 1900.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 240000,00

View sale details

Catalog Number: 26

Piece data:

Pejzaż z drogą wśród drzew, ok. 1912-1913

Artist: Józef Pankiewicz

Title: Pejzaż z drogą wśród drzew, ok. 1912-1913

Dimensions: 60,5 x 53,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPrincetown, aukcja charytatywna „Art for Autism” 30.09.2006, poz. 6.USA, kolekcja Barbary Piaseckiej-JohnsonNowy Jork, Lipert GalleryParyż, antykwariat Joanny Studzińskiej

Reproduced: por. m.in.:Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin[katalog wystawy], MNW, Warszawa 2006, s. 243, nr kat. 258, 259

Description: Wielka inteligencja, wielka wrażliwość, wielka kultura – oto określenia, które przychodzą na myśl, kiedy mowa o Pankiewiczu. Człowiek ogarnięty pasją ciągłego doskonalenia się; nieznużony poszukiwacz i eksperymentator, wiecznie głodny nowych metod i technik, ciągle, często zupełnie niespodziewanie przerzucający się od jednego kierunku, od jednego stylu malarskiego do drugiego, a przy tym, pod pozorami wiecznej zmienności, posiadający pewną własną linię zasadniczą. Natura chłonna, „bluszczowa”, jak Słowacki, oplatająca się raz po raz dokoła talentu innych a przy tym nie zatracająca swej samodzielności. Artysta, wyczuwający wcześniej niż inni nowe prądy i śmiało podążający za nimi.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 180000,00

Price: 180000,00

View sale details

Catalog Number: 27

Piece data:

Portret secesyjny, 1924

Artist: Franciszek URBAŃSKI herbu NIECZUJA

Title: Portret secesyjny, 1924

Year: 1924

Dimensions: 117,0 x 75,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Genua, kolekcja prywatnaChristie’s Rome, aukcja 28.11.2005, poz. 139.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 28

Piece data:

Grota Świątyni Tajemnic, ok. 1924

Artist: Bolesław Biegas

Title: Grota Świątyni Tajemnic, ok. 1924

Dimensions: 62,0 x 49,0 x

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 11.12.2018, poz. 28Warszawa, kolekcja prywatnaCornette de Saint Cyr, aukcja 17.12.2014, poz. 85Paryż, kolekcja prywatnaAder Picard Tajan, aukcja 26.10.1990, poz. 61Genewa, Galerie Jan Krugier & Cie.Paryż, Towarzystwo Historyczno – Literackie (1954)spuścizna artysty (inwentarz nr 415)

Exhibited: Genewa, Galerie Jan Krugier & Cie., Boleslas Biegas, 1975.

Reproduced: Deryng X., Boleslas Biegas. Sculptures – Peintures, Trianon de Bagatelle, Paryż, 1992, s. 285 (reprodukcja szkicu do obrazu)

Description: Jeden z najwybitniejszych modernistycznych malarzy i rzeźbiarzy polskich przyszedł na świat w 1877 roku w małej wiosce na Mazowszu. Po wczesnej stracie obojga rodziców znajdował się pod opieką warszawskiego rzeźbiarza Andrzeja Panasiuka, a następnie Aleksandra Świętochowskiego, który zorganizował wówczas bardzo młodemu Bolesławowi pierwszą wystawę indywidualną w księgarni Wendego w Warszawie. Obdarzony wielkim talentem Biegas studiował w Krakowie w Szkole Sztuk Pięknych, w pracowni rzeźby Alfreda Dauna i Konstantego Laszczki. Pod wpływem filozofii Stanisława Przybyszewskiego jego twórczość, zarówno malarska jak i rzeźbiarska, obracała się wokół tematyki oddającej tajemniczość ludzkiej egzystencji. Szybko wyzwolił się spod wpływów stylistyki akademickiej tworząc coraz bardziej nowoczesne i uproszczone w formie prace. W 1901 roku został usunięty z krakowskiej uczelni po tym, jak zaprezentował rzeźbę Księga życia. Wkrótce potem młody Biegas wyjechał do Paryża. Pracował bardzo intensywnie, uczestniczył w licznych wystawach, m.in. w Société nationale des Beaux-Arts, Salonie Jesiennym oraz Salonie Niezależnym.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 65000,00

Max Estimate: 85000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 30

Piece data:

Zamyślony, lata 20 XX w.

Artist: Bolesław Biegas

Title: Zamyślony, lata 20 XX w.

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 37000,00

View sale details

Catalog Number: 32

Piece data:

Park w ogrodach Rodina

Artist: Jan Peszke (Jean Peské)

Title: Park w ogrodach Rodina

Dimensions: 65,0 x 81,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 26000,00

View sale details

Catalog Number: 34

Piece data:

Martwa natura z owocami, 1939

Artist: Henryk Hayden

Title: Martwa natura z owocami, 1939

Year: 1939

Dimensions: 49,5 x 59,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 35

Piece data:

Dziewczynka, lata 20. XX w.

Artist: Tadeusz Makowski

Title: Dziewczynka, lata 20. XX w.

Dimensions: 55,0 x 38,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnadom aukcyjny Artcurial (Paryż),aukcja 21.10.2014, poz. 83.Paryż, kolekcja prywatnaParyż, kolekcja Mario Tozzi

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 240000,00

View sale details

Catalog Number: 36

Piece data:

Kwiaty w wazonie

Artist: Henryk Epstein

Title: Kwiaty w wazonie

Dimensions: 65,5 x 46,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 23000,00

View sale details

Catalog Number: 37

Piece data:

Brzeg rzeki

Artist: Henryk Epstein

Title: Brzeg rzeki

Dimensions: 73,5 x 60,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 38

Piece data:

Pejzaż z la Rochelle, lata 30. XX w.

Artist: Roman Kramsztyk

Title: Pejzaż z la Rochelle, lata 30. XX w.

Dimensions: 40,0 x 50,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 39

Piece data:

Portret młodej kobiety, 1923

Artist: Alfons Karpiński

Title: Portret młodej kobiety, 1923

Year: 1923

Dimensions: 67,0 x 49,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 41

Piece data:

Portret skrzypka Nathana Milsteina, 1945

Artist: Mojżesz Kisling

Title: Portret skrzypka Nathana Milsteina, 1945

Year: 1945

Dimensions: 73,0 x 93,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaLondyn, kolekcja prywatnaLondyn, kolekcja wdowy po NathanieMilsteinie

Reproduced: Kisling J.,Kisling, Catalogue raisonné, Paris, 1995, vol. III, nr 221, s. 174.

Description: Kisling, choć wyszedł z kregu awangardy kubistycznej, przez całe swoje życie poszukiwał nowych formuł realizmu. Dziś można go uznać za prekursora m.in. puryzmu, nowej rzeczowości i hiperrealizmu. (…) Okazał się twórcą instynktownym, niechętnym teoretycznym rozważaniom, który zdołał samodzielnie wypowiedzieć się w sztuce.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 600000,00

Max Estimate: 800000,00

Price: 510000,00

View sale details

Catalog Number: 42

Piece data:

Macierzyństwo, 1918

Artist: Mela Muter

Title: Macierzyństwo, 1918

Year: 1918

Dimensions: 74,0 x 74,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Provenance: Poznań, Muzeum Narodowe (depozyt 2012-2018)Poznań, kolekcja prywatnaLempertz, aukcja 22.05.2012, poz. 209.Kolonia, Galerie Gmurzynska-Galerie Bargera (1965)

Exhibited: Kolonia, Galerie Gmurzynska-Galerie Bargera,Mela Muter. Paintings, watercolors and drawings, 20.11.1965-10.01.1966.

Description: Spośród wszystkich tematów, jakie przez wieki stawały sie tematem płócien, temat macierzyństwa jest niewątpliwie jednym z najbardziej uniwersalnych i ponadczasowych, bo przewijających sie w każdej epoce. Niezależnie od czasów czy prądów filozoficznych motyw ten realizowany był zawsze, będąc odzwierciedleniem sposobu postrzegania kobiety w ogóle oraz jej roli jako matki. Spośród wszystkich przedstawicieli szkoły Ecole de Paris wydaje się, że to właśnie Mela Muter najtrafniej, najbardziej obrazowo, realistycznie i z największą uwagą zajeła się tamatem macierzyństwa. Młoda kobieta, starsza, kobieta pracująca, kobieta zmęczona, kobieta z bólem w oczach, kobieta radosna… Długo by wymieniać wszystkie matki z portretów artystki. Nie ma dwóch takich samych, więcej – nie ma dwóch takich samych przedstawień relacji matczynych. Matka karmiąca, matka bezradnie trzymająca chore dziecko, matka zamyślona i nieobecna, matka w trakcie rytunowych zajęć przy dziecku. Mela Muter nie boi się stawiać pytań, przedstawia sytuację taką jaką widzi i jak ją ocenia. Nie idealizuje, nie upiększa i nie dodaje od siebie, a jednak jej macierzyństwa należą do najpiękniejszych i najbardziej sugestywnych w historii sztuki polskiej. Być może dlatego, że są na wskroś prawdziwe, nie zostały wymyślone, zostały przedstawione z całym dobrodziejstwem inwentarza, dobrym, a czasami mrocznym.Motyw macierzyństwa pojawiał się w całej twórczości Meli Muter. Od wczesnych przedstawień, jeszcze z czasów bretońskich, bardziej surowych, poważnych, do późniejszych, z lat 40-tych o innej, jaśniejszej kolorystyce i odmiennej narracji. Do najbardziej poszukiwanych, cenionych i rzadkich należą jednak prace wcześniejsze. Prezentowana praca została namalowana przez artystkę w 1918 roku. Przełom lat dwudziestych XX wieku był dla artystki najszczęśliwszym czasem zarówno prywatnie jak i artystycznie. Widać to we wszystkich pracach namalowanych wówczas. Feria pełnych, nasyconych barw, zróżnicowanie tekstur, widoczna dążność do poszukiwań i niezliczona ilość inspiracji największymi twórcami ówczesnego świata malarskiego.Pokazywany obraz jest szczególnym przedstawieniem tematu. Matka dziecka ujęta w zamyśleniu, z lekko pochyloną głową przygląda się dziecku. Niemowlę nie jet trzymane przez kobietę, leży na posłaniu swobodnie z zasłoniętą reką twarzyczką. Całość kompozycji postaci przywodzi na myśl renesansowe przedstawienia Madonny z dzieciątkiem. Skojarzenie jest tym bardziej silne, jeśli zważy się na fakt złożonych jak do modlitwy rąk matki. Ukazana scena jest sczególnym przedstawieniem macierzyństwa. Zdaje się bowiem skierowywać uwagę bardziej na inny niż większość przedstawień aspekt. Jest swego rodzaju adoracją dziecka. Matka nie trzyma ani też nie wchodzi w bliższy kontakt z dzieckiem, ale zdaje się być nabożnie wręcz w niego wpatrzona i urzeczona. Złożone ręce oprócz gestu dziękczynnego oznaczać mogą pewne wysublimowanie, wyciszenie a także podniesienie do rangi nabożeństwa i modlitwy tej chwili matki z dzieckiem uchwyconej przez artystkę.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 400000,00

Price: 190000,00

View sale details

Catalog Number: 43

Piece data:

Rue Mouffetard, 1920

Artist: Mela Muter

Title: Rue Mouffetard, 1920

Year: 1920

Dimensions: 59,4 x 72,5 x

Tools: oil

Surfaces: board

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatnadom aukcyjny Christie’s London, aukcja 12.10.2000, poz. 61.kolekcja Wojciecha FibakaParyż, galeria Didier Imbert Fine Art

Exhibited: Lublin, Muzeum KUL,Kolekcja Mistrzów Krzysztofa Musiała, październik 2017.Łódź, Muzeum Miasta Łodzi, 2010-2017.Kielce, Muzeum Narodowe, 2009.Gdańsk, Muzeum Narodowe, 2008.Poznań, Muzeum Narodowe, 2008.Kraków, Muzeum Narodowe, 2008.Warszawa, Narodowa Galeria Sztuki Zachęta, 2007-2008.Szczecin, Zamek Książąt Pomorskich, 2007Wrocław, Muzeum Narodowe, 2007Kraków, TPSP,Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, 1998.Paryż, galeria Didier Imbert Fine Art

Reproduced: Kolekcja Mistrzów, Muzeum KUL, Lublin, 2017.Galeria Mistrzów Polskich, Muzeum Miasta Łodzi, 2010.Zapisy Przemian, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2007-2008.Ecole de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka[katalog wystawy], wyd. IRSA, Kraków 1998, s. 160, poz. 69.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 185000,00

View sale details

Catalog Number: 44

Piece data:

Pejzaż portowy z Collioure, lata 20. XX w. / Aleja z trzema kobietami, 1905

Artist: Mela Muter

Title: Pejzaż portowy z Collioure, lata 20. XX w. / Aleja z trzema kobietami, 1905

Year: 1905

Dimensions: 65,0 x 53,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Trójmiasto, kolekcja prywatnazakup w londyńskim domu aukcyjnym (lata 90. XX w.)Londyn, kolekcja prywatnaKolonia, Galerie GmurzynskaSan Francisco, Maxwell Galleries

Exhibited: Kolonia, Galerie Gmurzynska,Mela Muter, 1967.San Francisco, Maxwell Galleries, Mela Muter, 1966.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 350000,00

Price: 290000,00

View sale details

Catalog Number: 46

Piece data:

Martwa natura z zielonymi owocami, 1949

Artist: Jan Cybis

Title: Martwa natura z zielonymi owocami, 1949

Year: 1949

Dimensions: 54,0 x 73,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 55000,00

Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 47

Piece data:

Cyrkowcy I, 1959

Artist: Tymon Niesiołowski

Title: Cyrkowcy I, 1959

Year: 1959

Dimensions: 81,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, paper

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWenecja, XXX Biennale Sztuki, 1960własność artysty

Exhibited: Wenecja, XXX Biannale Sztuki, 1960

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 52000,00

View sale details

Catalog Number: 48

Piece data:

Zakole Wisły, 1960

Artist: Piotr Potworowski

Title: Zakole Wisły, 1960

Year: 1960

Dimensions: 65,5 x 53,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 49

Piece data:

Zaczajony kot, 1967

Artist: Kazimierz Mikulski

Title: Zaczajony kot, 1967

Year: 1967

Dimensions: 92,5 x 72,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja prywatnaKraków, Galeria Starmachzakup od spadkobierców w l. 90. XX w.Warszawa, Galeria Współczesnawłasność artysty

Exhibited: Chorzów, Galeria MM,Kazimierz Mikulski – malarstwo, rysunek, czerwiec 2009.Warszawa, Galeria Współczesna w Warszawie, luty – marzec 1969.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 180000,00

View sale details

Catalog Number: 50

Piece data:

Artysta, 1959

Artist: Władysław Hasior

Title: Artysta, 1959

Year: 1959

Dimensions: 62,5 x 24,0 x 24,0

Tools: paint

Surfaces: sheet metal

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaZakopane, kolekcja prywatnadar od artysty

Description: Władysław Hasior był autorem kilku zrealizowanych pomników, m. in.: Ratownikom górskim (Zakopane, 1959), Partyzantom (Kuźnice, 1964), Poległym w walce o utrwalenie władzy ludowej na Podhalu (Czorsztyn, 1966) i innych. Te, które doczekały się realizacji stanowią jedynie małą część ogółu projektów, które stworzył Hasior a które zachowały się w postaci rysunków, makiet lub ich fotografii. Nierzadko makiety z czasem stawały się samodzielnymi pracami. Przykładem tego mogą być rzeźby Tym, co czwórkami do nieba szli (1965) oraz Tym, co w morzu (1965).Artysta, dla którego nie miała znaczenia ostateczna forma jego dzieła, często powracał do gotowych już obiektów chętnie je przetwarzając. Dodawał nowe elementy, przerabiał już istniejące. Wdzięcznym materiałem do takich przeróbek były makiety niezrealizowanych pomników.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 52000,00

View sale details

Catalog Number: 52

Piece data:

Informel, 1960

Artist: Tadeusz Kantor

Title: Informel, 1960

Year: 1960

Dimensions: 91,0 x 73,0 x

Tools: mixed

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 180000,00

View sale details

Catalog Number: 53

Piece data:

Z CYKLU MULTIPART, 1970

Artist: Tadeusz Kantor

Title: Z CYKLU MULTIPART, 1970

Year: 1970

Dimensions: 120,0 x 110,0 x

Surfaces: canvas

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 8.12.2015, poz. 62.

Description: W lutym 1970 roku w warszawskiej Galerii Foksal Tadeusz Kantor zorganizował akcję pt. Multipart. Nazwa powstała ze zbitki dwóch słów: multiplikacja i partycypacja. Przedmiotem tego szczególnego wydarzenia było 40 ponumerowanych jednakowych płócień o wymiarach 110 x 120 cm każde, do których artysta przytwierdził zniszczony parasol a następnie pomalował na biało. Prace zostały sprzedane w dniu wernisażu happeningu. Nabywcy zawiązali z artystą umowę, wedle której mieli rok na „użytkowanie płótna” – mogli na nim pisać, mogli dziurawić, spalić – robić cokolwiek będą mieli ochotę. Zgodnie z założeniem Kantora rok później w tym samym miejscu zorganizowano wystawę pt. Ostatni etap Multipartu. Tylko dwudziestu pięciu spośród czterdziestu nabywców powróciło z zakupionymi rok wcześniej obrazami. Na wystawie pokazano wówczas 25 płócień – partycypacji – pokrytych głównie zapiskami i kolażami stworzonymi przez nowych właścicieli. Poprzez Multipart Kantor zakwestionował pojęcie dzieła sztuki jako unikalnego tworu przypisanego artyście. Co więcej, zanegował relację twórca – nabywca, czyniąc z tego pierwszego zwykłego rzemieślnika produkującego seryjny towar a role artysty oddając nabywcy. Pozwalając temu ostatniemu zrobić z obrazem cokolwiek ten zechce zanegował Kantor ideę dzieła sztuki oraz – w szerszym rozumieniu – sens istnienia instytucji wystawienniczych. Jednak, jak pisze Lech Stangret:

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 185000,00

View sale details

Catalog Number: 54

Piece data:

Płatnerz, 1960

Artist: Tadeusz Brzozowski

Title: Płatnerz, 1960

Year: 1960

Dimensions: 42,0 x 31,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKielce, kolekcja Joanny i Bogusława GradkówParyż, kolekcja T. Rutkowskiego

Exhibited: Kielce, Galeria górna i Dolna BWA, 50/50/50, marzec –kwiecień 2015.Warszawa, Muzeum Narodowe w Warszawie, Tadeusz Brzozowski 1918-1987, Muzeum Narodowe w Warszawie, kwiecień – czerwiec 1997.Zakopane, Muzeum im. Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem, czerwiec – lipiec 1997.Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, październik – grudzień 1997. Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, luty – kwiecień 1998.

Reproduced: 50/50/50 [katalog wystawy], wyd. BWA, Kielce 2015, s. 76.Żakiewicz A., Tadeusz Brzozowski 1918-1987 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1997, poz. kat. 118.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 55

Piece data:

Obraz Z. 6, 1959

Artist: Jerzy Tchórzewski

Title: Obraz Z. 6, 1959

Year: 1959

Dimensions: 150,0 x 76,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, paper

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDrouot-Richelieu, aukcja 2.12.2016, poz. 178.

Exhibited: Wenecja, Sala Napoleonica,Pittura polacca contemporanea, 1959

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 170000,00

View sale details

Catalog Number: 56

Piece data:

z cyklu Portret z wyobraźni, 1962/64

Artist: Henryk Musiałowicz

Title: z cyklu Portret z wyobraźni, 1962/64

Year: 1962

Dimensions: 72,5 x 53,0 x

Tools: individual

Surfaces: board

Provenance: kolekcja spadkobierców artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 11000,00

View sale details

Catalog Number: 58

Piece data:

Linnen and sisal, 1974

Artist: Magdalena Abakanowicz

Title: Linnen and sisal, 1974

Year: 1974

Dimensions: 200,0 x 130,0 x

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnadar od artystki

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 310000,00

View sale details

Catalog Number: 59

Piece data:

Jonas, 1998

Artist: Magdalena Abakanowicz

Title: Jonas, 1998

Year: 1998

Dimensions: 145,0 x 49,0 x 64,0

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnadar od artystki

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 230000,00

View sale details

Catalog Number: 60

Piece data:

Wspomnienia greckie, lata 50. XX w.

Artist: Teresa Pągowska

Title: Wspomnienia greckie, lata 50. XX w.

Dimensions: 74,0 x 116,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 11.12.2018, poz. 60

Description: Marzę i patrzę. Widzę. Malując, nie pamiętam (na szczęście) o zasadach sztuki. Szukam. I tak rodzę moje światy. Gdy nie ma pasji – mnie nie ma. Tysiące pytań stawiam obrazowi. Odpowiedź muszę znaleźć w sobie.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 61

Piece data:

Znaki, lata 70. XX w.

Artist: Teresa Pągowska

Title: Znaki, lata 70. XX w.

Dimensions: 120,0 x 109,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 120000,00

View sale details

Catalog Number: 62

Piece data:

Poświata, 1968

Artist: Erna Rosenstein

Title: Poświata, 1968

Year: 1968

Dimensions: 58,0 x 66,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnazakup od męża artystki ArturaSandauera

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 160000,00

View sale details

Catalog Number: 63

Piece data:

Kompozycja, 1985

Artist: Erna Rosenstein

Title: Kompozycja, 1985

Year: 1985

Dimensions: 65,0 x 50,0 x

Tools: individual

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnadar od artystk

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 64

Piece data:

DX, 1990

Artist: Zdzisław Beksiński

Title: DX, 1990

Year: 1990

Dimensions: 87,0 x 73,0 x

Tools: oil

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna DESA Unicum, aukcja 1.10.2009, poz. 40.

Reproduced: Beksinski peinture et dessin 1987 – 1991, Paris 1991, s. 115.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 120000,00

View sale details

Catalog Number: 65

Piece data:

Ob. DLVIII, 1986

Artist: Stefan Gierowski

Title: Ob. DLVIII, 1986

Year: 1986

Dimensions: 199,5 x 69,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: kolekcja prywatna, PolskaGaleria Zapiecek, Warszawa

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 140000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 155000,00

View sale details

Catalog Number: 66

Piece data:

Bez tytułu (Deszcz), lata 80. XX w.

Artist: Tadeusz Dominik

Title: Bez tytułu (Deszcz), lata 80. XX w.

Dimensions: 75,0 x 100,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaaukcja Skånes Auktionsverk 4.10.2016 poz. 410Szwecja, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 55000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 67

Piece data:

Bez tytułu, lata 80. XX w.

Artist: Tadeusz Dominik

Title: Bez tytułu, lata 80. XX w.

Dimensions: 75,0 x 100,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 55000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 68

Piece data:

Obszar III, 1968

Artist: Ryszard Winiarski

Title: Obszar III, 1968

Year: 1968

Dimensions: 100,0 x 100,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: board

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWłochy, kolekcja prywatnaMediolan, Galleria SchwarzWarszawa, Galeria WspółczesnaParyż, Musee GallieraŁódź, Muzeum sztuki w Łodziwłasność artysty

Exhibited: Peinture Moderne Polonaise. Sources et recherches, Musee Galliera, Paryż, 1969.Galeria Współczesna, Warszawa, 16.I – 8.II. 1970.Ryszard Winiarski, Galleria Schwarz, Mediolan, 8. XI – 11.XII. 1974.

Reproduced: Peinture Moderne Polonaise. Sources et recherches [katalog wystawy], Musee Galliera, Paryż 1969, il. 141.Ryszard Winiarski, dall’8 novembre all’ll dicembre 1974, alla Galleria Schwarz, Milano [katalog wystawy], wyd. Galleria Schwarz, Mediolan 1974, il. 2.

Description: „Jedyny to znany mi przykład metodycznego filozoficznego dyskursunie mówionego, nie pisanego, ale wizualnego. Dyskursu, który z czasem staje się, pragnie się stać wciągającymwidza w swój tok dialogiem” –Mieczysław Porębski

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 350000,00

Max Estimate: 500000,00

Price: 420000,00

View sale details

Catalog Number: 69

Piece data:

From 0 to 100%. Series 1-5, 1974

Artist: Ryszard Winiarski

Title: From 0 to 100%. Series 1-5, 1974

Year: 1974

Dimensions: 30,0 x 30,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Niemcy, kolekcja prywatna

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 180000,00

View sale details

Catalog Number: 71

Piece data:

Relief nr 34, 1971

Artist: Henryk Stażewski

Title: Relief nr 34, 1971

Year: 1971

Dimensions: 71,0 x 71,0 x 4,5

Tools: acrylic

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaWerona, kolekcja prywatnaMediolan, Galleria MilanoWarszawa, Galeria Foksal (depozyt)własność artysty

Exhibited: Mediolan, Galleria Schwarz, Stażewski alla Galleria Schwarz, 1974.

Reproduced: Szczepaniak A., Henryk Stażewski, wyd. SKIRA, Mediolan 2018, s. 176.

Description: Począwszy od końca lat 60. w twórczości Henryka Stażewskiego przeważać zaczęła tendencja do poddawania dzieła sztuki obiektywnym prawom nauki. Podstawowym modułem w pracach z tego okresu stał się kolorowy kwadrat, który artysta multiplikował, różnicując nieznacznie jego barwę, by uzyskać zwielokrotnienie wymiarów i intensyfikację efektów chromatycznych. Kompozycje te miały przybliżyć metafizyczną ideę kwadratu.Sam Stażewski mówił o swoich reliefach, że przypominają tablice używane w optyce i kolorymetrii. Przy ich tworzeniu opierał się w znacznej mierze na własnej intuicji, gdyż jak mówił to „dzięki intuicji twórczość artystyczna nie jest ilustracją praw już odkrytych”. I o ile badania nad kolorem zostały znacząco zintensyfikowane o tyle kwestia formy w obrazie została całkowicie wyeliminowana. Stażewski skoncentrował się na kwadracie – kształcie w jego mniemaniu najbardziej neutralnym. Rozmieszczenie na kwadratowym polu jednakowych kwadratów w jednakowych odstępach pozwalało artyście przenieść punkt ciężkości odbioru pracy na kolor.Relief Nr 34 z 1971 roku jest rezultatem podejmowanej problematyki koloru rozwiniętej o kwestie harmonii i kontrastu barw ograniczonych jedną kompozycją. W prezentowanej pracy widzimy dziewięć różnobarwnych reliefowych kwadratów, które artysta umieścił na niewiele większych polach barwnych. Te z kolei umieszczone są na jednobarwnym, ciemnym, niemalże czarnym tle. Kolory, których użył Stażewski, to odcienie czerwieni, żółci, różu oraz niebieskiego i zielonego. Nie są umieszczone w żadnym dającym się na pierwszy rzut oka określić porządku. W przeciwieństwie do wcześniejszych reliefów tu Stażewski nie stopniuje poszczególnych odcieni. Relief nr 34 przynależy do kolejnego etapu, w którym dominującym problemem staje się kontrastowanie poszczególnych kolorów zarówno w relacji reliefowy kwadrat – pole barwne jak również pomiędzy sąsiadującymi ze sobą kwadratami. Zainteresowanie kwestiami praw jakimi rządzą się zbiory form identycznych wyewoluowało w kierunku zainteresowania wzajemnym oddziaływaniem pojedynczych barw i ich odcieni. Czerń tła w przypadku reliefu nr 34 dodatkowo podkreśla i wydobywa kolorystyczne relacje pomiędzy poszczególnymi elementami oraz nadaje harmonii całości kompozycji.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 360000,00

Max Estimate: 550000,00

Price: 390000,00

View sale details

Catalog Number: 72

Piece data:

Relief, 1983

Artist: Henryk Stażewski

Title: Relief, 1983

Year: 1983

Dimensions: 53,5 x 53,5 x

Tools: acrylic

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 73

Piece data:

Kompozycja, 1980

Artist: Henryk Stażewski

Title: Kompozycja, 1980

Year: 1980

Dimensions: 38,5 x 38,5 x

Tools: acrylic

Surfaces: board, beaverboard, sheet metal

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 74

Piece data:

#31, 1963

Artist: Wojciech Fangor

Title: #31, 1963

Year: 1963

Dimensions: 100,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Francja, kolekcja prywatnaParyż, Galerie Lambertwłasność artysty

Exhibited: Paryż, Galerie Lambert, Wojciech Fangor, 1964.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 900000,00

Max Estimate: 1200000,00

Price: 1250000,00

View sale details

Catalog Number: 75

Piece data:

GRUPA 5 PRAC Z KOLEKCJI GRES GALLERY, 1961-62

Artist: Wojciech Fangor

Title: GRUPA 5 PRAC Z KOLEKCJI GRES GALLERY, 1961-62

Year: 1961

Dimensions: 91,0 x 91,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Provenance: Texas, kolekcja prywatnaWaszyngton, Gres Gallerywłasność artysty

Reproduced: Wojciech Fangor. Space as play, red. S.Szydłowski, wyd. Muzeum Narodowew Krakowie, Kraków 2012, s. 4 (Black 8).

Description: Black spindle, 1962 olej, płótno, 91 x 91 cm sygn. na odwrocie: Fangor 1962 Black SpindleSquare 14, 1962 olej, płótno, 91 x 91 cm sygn. na odwrocie: Fangor 1962 Square 14Square 11, 1962 olej, płótno, 91 x 91 cm sygn. na odwrocie: Fangor 1962 Square 11Square 8, 1962 olej, płótno, 91 x 91 cm sygn. na odwrocie: Fangor 1962 Square 8Black 8, 1961 olej, płótno, 165 x 134 cm sygn. na odwrocie: Fangor 1961 Black 8

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 4000000,00

Max Estimate: 6000000,00

Price: 5900000,00

View sale details

Catalog Number: 76

Piece data:

Pejzaż, 1947-48

Artist: Wojciech Fangor

Title: Pejzaż, 1947-48

Year: 1947

Dimensions: 65,0 x 90,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDESA Unicum, 15.12.2016, poz. 13.Warszawa, kolekcja prywatnaPolska, kolekcja prywatnaNowy Jork, kolekcja prywatnaCharlotte, Karolina Północna, kolekcja prywatna (2002-2013)Nowy Jork, Kendart, 2002USA, kolekcja prywatna

Exhibited: Warszawa, Klub Młodych Artystów, Wojciech Fangor, 1949

Description: Niezwykle ważnym i bardzo osobistym obrazem w twórczości Wojciecha Fangora była namalowana w 1946 roku praca pt. Rozstrzelanie. Obrazem tym rozliczył artysta swoją wojenną przeszłość a zwłaszcza ciążącą na nim traumę jaką było przeżycie niemieckiej łapanki na ulicach Warszawy, i związane z tym cudowne uniknięcie rozstrzelania. W kompozycji tej przedstawiającej czterech żołnierzy mierzących z karabinów do widza, po raz pierwszy Fangor przejawił bunt wobec realizmowi. Obraz ten jest świadectwem zerwania z dotychczas praktykowaną realistyczną manierą i zwiastunem nadchodzącego zupełnie nowego etapu w biografii malarskiej. W drugiej połowie lat 40. Fangor odkrył dla siebie wartości płynące z modernistycznego przełomu, a w szczególności z kubizmu. Podróżując po Europie zapoznał się z dorobkiem Pabla Picassa, Henriego Matisse’a i Fernanda Légera. Malarstwo kubistyczne stało się dla niego źródłem inspiracji, umiał w sobie tylko właściwy sposób połączyć nową fascynującą go ideę z tradycyjnymi walorami rodzimego malarstwa. Rezultatem nowej postawy artysty były obrazy malowane w 1948 i 1949 roku, pejzaże i portrety, które zostały pokazane na wystawie w Klubie Młodych Artystów i Naukowców w 1949 roku. Była to pierwsza indywidualna wystawa Wojciecha Fangora, na której pokazał23 prace, w tym 21 obrazów olejnych i 2 rzeźby gipsowe – wszystkie prace z lat 1948 – 49. Artysta mieszkał wówczas w Klarysewie pod Warszawą i spośród ponad setki obrazów, którymi już wówczas dysponował na wystawę wybrał malowane tam pejzaże i portrety. Jednym z malowanych najprawdopodobniej w Klarysewie pejzaży jest oferowana praca. Cechuje ją duże uproszczenie, deformacja i śmiałe kontrasty intensywnych barw, co potęguje siłę wyrazu. Należy ona do tych prac, które odnalazły swoją kontynuację w obrazach figuratywnych z lat 90-tych i późniejszych. Niewątpliwie więc zalicza się do ważnego dla artysty momentu twórczego. Fangor nawiązywał do tych kompozycji również pod koniec życia na nowo je interpretując i wzbogacając o niekonwencjonalne rozwiązania, które jakby klamrą spinały całą jego drogę twórczą.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 180000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 190000,00

View sale details

Catalog Number: 77

Piece data:

Wnętrze przeciwstawienie, 1969, 1969

Artist: Józef Hałas

Title: Wnętrze przeciwstawienie, 1969, 1969

Year: 1969

Dimensions: 120,0 x 200,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: Wyst. V Jubileuszowy Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Szczecin, 1970Warszawa, Dom Aukcyjny Polswiss Art, Józef Hałas. Spotkania, 24 sierpnia – 7 września 2018.

Reproduced: Józef Hałas. Spotkania [katalog wystawy], Dom Aukcyjny Polswiss Art, Warszawa 2018, s. 25.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 78

Piece data:

Verita, 1972

Artist: Jerzy Kałucki

Title: Verita, 1972

Year: 1972

Dimensions: 100,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: Antwerpia, Art-Mix Gallery, JERZY KALUCKI „ONE MAN SHOW”, 1 lutego – 1 kwietnia 1988.

Reproduced: JERZY KALUCKI „ONE MAN SHOW”[katalog wystawy], wyd. Art-Mix Gallery, Antwerpia, 1988.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 110000,00

View sale details

Catalog Number: 79

Piece data:

Manipulateur 4, 1969

Artist: Piotr Kowalski

Title: Manipulateur 4, 1969

Year: 1969

Dimensions: 18,0 x 18,0 x 18,0

Provenance: Belgia, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatnawłasność artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 80

Piece data:

27.VIII.94, 1994

Artist: Stanisław Fijałkowski

Title: 27.VIII.94, 1994

Year: 1994

Dimensions: 116,0 x 89,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: Ząbki, Andzelm Gallery Galeria Sztuki Współczesnej, Fijałkowski. Malowanie, 2008.Poznań, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Stanisław Fijałkowski, 2003

Reproduced: Fijałkowski. Malowanie [katalog wystawy], wyd. Andzelm Gallery Galeria Sztuki Współczesnej, Ząbki 2008, poz. 41.Stanisław Fijałkowski [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 2003, s. 213, poz. 136.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 81

Piece data:

Akt, 1980

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Akt, 1980

Year: 1980

Dimensions: 70,0 x 27,5 x

Tools: ink

Surfaces: paper

Exhibited: Muzeum Narodowe w Poznaniu, Jerzy Nowosielski, 28.03.- 30.05.1993 Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Jerzy Nowosielski, 25.06.-19.09.1993.Warszawa, Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Jerzy Nowosielski, 4.10.-1.11.1993

Reproduced: Jerzy Nowosielski [katalog wystawy], wyd. Muzeum narodowe w Poznaniu, 1993.Jerzy Nowosielski [katalog wystawy], wyd. Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2003, s. 636.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 36000,00

View sale details

Catalog Number: 82

Piece data:

Akt z lusterkiem

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Akt z lusterkiem

Dimensions: 81,5 x 56,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnadar od artysty

Exhibited: Muzeum Narodowe w Poznaniu, Jerzy Nowosielski, 28.03. – 30.05.1993Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Jerzy Nowosielski, 25.06. – 19.09.1993.Warszawa, Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Jerzy Nowosielski, 4.10. – 1.11.1993.

Reproduced: Jerzy Nowosielski [katalog wystawy], wyd. Muzeum narodowe w Poznaniu, 1993.Jerzy Nowosielski [katalog wystawy], wyd. Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2003, s. 636

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 180000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 250000,00

View sale details

Catalog Number: 83

Piece data:

Dżungla

Artist: Józef Hecht

Title: Dżungla

Dimensions: 53,0 x 80,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 11.12.2018, poz. 83

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 84

Piece data:

Chrystus na podwórku z cyklu Krzyż, 1979

Artist: Edward Dwurnik

Title: Chrystus na podwórku z cyklu Krzyż, 1979

Year: 1979

Dimensions: 73,5 x 54,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 8000,00

Max Estimate: 12000,00

Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 85

Piece data:

Czterech robotników na tle fabryki, 1984

Artist: Edward Dwurnik

Title: Czterech robotników na tle fabryki, 1984

Year: 1984

Dimensions: 146,0 x 114,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: Ostrów Wielkopolski, Galeria Sztuki Współczesnej, 14.04 – 11.05. 1989.Londyn, Benjamin Rhodes Gallery, Edward Dwurnik, 8.04. – 16.05.1987.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 105000,00

View sale details

Catalog Number: 86

Piece data:

Les Mains, 1978

Artist: Igor Mitoraj

Title: Les Mains, 1978

Year: 1978

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 27000,00

View sale details

Catalog Number: 87

Piece data:

Nukleus, 2008

Artist: Xawery Wolski (1960)

Title: Nukleus, 2008

Year: 2008

Dimensions: 108,5 x 108,5 x

Surfaces: paper

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 88

Piece data:

Uprising silver, 2018

Artist: Xawery Wolski (1960)

Title: Uprising silver, 2018

Year: 2018

Dimensions: 79,0 x 29,0 x 23,0

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 175000,00

View sale details

Catalog Number: 89

Piece data:

Rzeźba kinetyczna o formie sześciokąta

Artist: Victor Vasarely

Title: Rzeźba kinetyczna o formie sześciokąta

Dimensions: 66,5 x 64,5 x 8,0

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja Erica de Rotschilda

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 90

Piece data:

Seria komputerowa I, 1990

Artist: Jan Pamuła

Title: Seria komputerowa I, 1990

Year: 1990

Dimensions: 73,0 x 73,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatna

Exhibited: Kraków, Galeria Starmach, Jan Pamuła. Obiekty geometryczne, retrospekcja, 2001.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 8000,00

Max Estimate: 12000,00

Price: 9500,00

View sale details

Catalog Number: 91

Piece data:

Jezdnia, 2004

Artist: Rafał Bujnowski

Title: Jezdnia, 2004

Year: 2004

Dimensions: 30,0 x 42,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 92

Piece data:

z cyklu Lamp Black, 2008

Artist: Rafał Bujnowski

Title: z cyklu Lamp Black, 2008

Year: 2008

Dimensions: 69,0 x 158,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, galeria Raster

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 93

Piece data:

Bez tytulu, 2005

Artist: Wilhelm Sasnal

Title: Bez tytulu, 2005

Year: 2005

Dimensions: 90,0 x 120,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 110000,00

View sale details