Artist: Paul Sesemann
Title: GEJSZA, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Sesemann
Artist: Adam Setkowicz
Title: CHATA ZA WSIĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz
Artist: Wilhelm Bröker
Title: NAD ZATOKĄ, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wilh. Bröker Na odwr. napis (autorski ?) tuszem: Wilh. Bröker. | Berlin. N. Belforterstr. 29.| Oelgemälde "An der Bucht"
Artist: Hans Johann Wagner
Title: AMSTERDAM, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Wagner
Artist: Georg Arnold
Title: KUTRY RYBACKIE O ZACHODZIE, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Arnold Graboné Na odwrocie, na krosnach nalepka z napisem atramentem: Fischerboote in der | Emsmündung | Prof. Graboné
Artist: Johann Christoffer Drathmann
Title: BAŻANTY NA ŚNIEGU, OK. 1900
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: CDrathmann (inicjały wiązane)
Artist: F. E. Martinez
Title: PSY MYŚLIWSKIE NA POLOWANIU, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. E. Martinez.
Artist: Josef Schmitzberger
Title: JELONEK, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Schmitzberger
Artist: Johann Christoffer Drathmann
Title: KOZICE NA ŚNIEGU, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: CDrathmann (inicjały wiązane) Na odwr. płótna kartka z napisem ołówkiem: Gisele Parr; na g. listwie krosien nalepka z numerem 56 (druk)
Artist: Fritz Osswald
Title: ZIMA W ALPACH, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Fritz Osswald Na odwr. napis tuszem: FRITZ OSSWALD | "DIE GIULELS" | von PREDA (GRAUBUNDEN)
Artist: Carl Hessmert
Title: WIEŚ W ŚNIEGU, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C Hessmert Na odwrocie, na górnej listwie krosien napisy niebieską kredką: No 189 C Hessmert Dorff[...] in [....] | Wintermorgen[.]. Na listwie dolnej: 76/125.
Artist: Erich Zimmermann
Title: DOMKI NAD WODĄ, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Erich Zimmermann | 29. 8. 1939. Na odwrocie, na górnej listwie krosien napisy - kredką: 06224; - ołówkiem: Erich Zimmermann 29.8. 1939. Ołówkowe napisy także na listwie bocznej - pojedyncze litery, cyfry i trudne do odczytania słowa niemieckie.
Artist: Henryk Cieszkowski
Title: PINIE NAD WODĄ, PO 1858
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H Cieszkowski | Roma
Artist: Alexander Rau
Title: NAD ZATOKĄ PO ŻNIWACH, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Alexander Rau Na odwrocie, na płótnie nieczytelny, owalny stempel.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: SANNA, POWRÓT Z POLOWANIA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: I. Zygmuntowicz
Artist: Jan Matejko
Title: KAPŁAN ZNICZA, OK. 1870
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17,5 x 15,8 cm (w świetle passe-partout); sygnowany p.d.: JM (inicjały wiązane) poniżej napis: Svatan | Kapłan | Znicza | Swenton z gontyny | słowiańskiej | (Święton) Na odwrocie oprawy fragment nalepki z częściowo tylko czytelnym napisem (atrament, druk): ... Matejko | Rysunek | .... | ...NAJER | .... CKA 16 (?). Prawdopodobnie jest to nalepka Salonu Sztuki Abe Gutnajera przy ul. Mazowieckiej 16, czynnego w tym lokalu w latach 1920-1939. "Niewygasający nigdy ogień, w Polsce i Litwie pogańskiej nazywany Zniczem, przez kapłanów na ołtarzu ofiarnym utrzymywany, nie był sam przez się czczony jako bóstwo, ale jako obraz odwiecznej wiedzy i siły życiodajnej. Podług podań kronikarskich palono go na ołtarzu w Romowie, w Wilnie przed bałwanem Perkuna i w Nowogrodzie Wielkim. Miejsce gdzie się palił było miejscem wyroczni, a kapłan był stróżem ognia wiecznego i dokładał ciągle drzewa dla jego podtrzymania" (patrz: Z. Gloger, Encyklopedia staropolska, t. IV [reprint wyd. z 1900-1903], Warszawa 1974). Pośród licznych i różnorakich wątków przebogatej twórczości Matejki przewijają się także odniesienia do legend i mitów słowiańskich. Można tu wymienić, np. rysunek z karykaturą Płanetnika (ok.1868), szkic przedstawiający krąg - ołtarz ofiarny (ok.1875), obraz znany jako Wianki lub Noc świętojańska (1875) czy wreszcie dwa obrazy z cyklu Dzieje cywilizacji - Zaprowadzenie chrześcijaństwa (1889) i Chrzest Litwy (1888). W tym ostatnim... więcej
Artist: Jan Matejko
Title: WIEŻE MONACHIUM, 1859
Year: 1859
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23 x 26,5 cm (w świetle passe-partout); sygnowany p.d.: JM (inicjały wiązane) Rysunek powstał w czasie pobytu Matejki w Monachium. Artysta wyjechał tam w grudniu 1858, po otrzymaniu stypendium rządowemu na studia zagraniczne. Zapisał się do monachijskiej ASP (wpis z 30. XII) i przez kilka miesięcy studiował w Naturklasse pod kierunkiem profesora Hermanna Anschütza. Został wówczas wyróżniony brązowym medalem za studium aktu męskiego. Równocześnie pracował samodzielnie - odwiedzał muzea, dużo szkicował i rysował. Wśród zachowanych rysunków z tego okresu są także widoki architektury i zabytkowych budowli monachijskich. Do tego zespołu należy także i prezentowany rysunek przedstawiający widok na mury i wieże Bramy Izarskiej (Isartor), wysmukłą wieżę kościoła św. Piotra (Peterskirche) i dwie wieże katedry Najświętszej Marii Panny (Frauenkirche). Matejko swoje rysunki i szkice traktował jako dokumentację, materiał pomocniczy przy komponowaniu obrazów historycznych i sięgał do nich często nawet po latach. Być może właśnie ten szkic posłużył artyście przy malowaniu dużego, olejnego obrazu Zawieszenie dzwonu Zygmunta (1874), w którym odnajdujemy motyw z naszego rysunku. Okrągła, średniowieczna wieża (monachijska Isartor) z charakterystycznym niewielkim kominem na dachu przedstawiona została tu jako część Bramy Wiślnej w dawnych murach obronnych Krakowa. Mury te za czasów Matejki już nie istniały - wyburzono je z początkiem... więcej
Artist: Aleksander Orłowski
Title: KOZACY NA BIWAKU, OK. 1820
Tools: ink, watercolor, pencil
Description: IInformacje o dziele: akwarela, tusz, pędzel na podrysowaniu ołówkiem, papier, 21,5 x 29 cm (w św. passe-partout) Na odwrocie oprawy naklejone dwie kartki papieru z orzeczeniami (mpis) potwierdzającymi autorstwo Orłowskiego, wydanymi przez dr Helenę Blumównę (Kraków, 20 sierpnia 1960) i dr Kazimierza Buczkowskiego (Kraków, 31 sierpnia 1960).
Artist: Franciszek Streitt
Title: KATARZYNA JAGIELLONKA, 1870
Year: 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KATARZYNA JAGIELLONKA Z MĘŻEM KSIĘCIEM JANEM I SYNEM ZYGMUNTEM W WIĘZIENIU NA ZAMKU GRIPSHOLM, sygnowany l.d.: F. Streitt. 1870. Na odwrocie, na górnej listwie krosien wystrzępiona nalepka z niemieckim napisem atramentem w kilku wierszach; czytelny fragment: [...] gemalt von Franz Streitt in Wien. Poniżej inną ręką: Własność Wgo D- Paryckiego. Prezentowany obraz Franciszka Streitta przedstawia dramatyczny epizod z życia księżniczki Katarzyny Jagiellonki (1527-1592), córki Zygmunta Starego i Bony Sforzy, która w 1562 została żoną Jana księcia finlandzkiego, brata króla Szwecji Eryka XIV Wazy, zwanego Erykiem Szalonym. Z jego rozkazu książęca para uwięziona została na zamku Gripsholm, gdzie oboje spędzili lata od 1663 do 1667 i gdzie urodziło się dwoje z ich dzieci - zmarła w dzieciństwie Izabella (1564-1566) oraz Zygmunt (1566-1632), przyszły król Polski Zygmunt III Waza. W 1569, po obaleniu Eryka, mąż Katarzyny wstąpił na tron jako Jan III Waza, a ona sama została koronowana na królową Szwecji. Obraz Streitta odnosi się do lat spędzonych przez Katarzynę w więzieniu. Artysta malował go jeszcze w czasie swych studiów w Wiedniu, przy czym wyraźnie inspirował się wcześniejszym płótnem warszawskiego malarza Józefa Simmlera (1859; Muzeum Narodowe w Warszawie). Dotyczy to nie tylko w wyboru tematu, lecz także pomysłu kompozycji, podobnej "scenografii" i rekwizytów (krzyż, modlitewnik, fotel, kotary itp.)... więcej
Artist: Hermann Bahner
Title: KRAJOBRAZ Z PASTERZEM I OWCAMI, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Herm. Bahner Ddf. Bah.
Artist: Jan Voerman
Title: ORKA, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jan Voerman
Artist: Leopold Wittkowski
Title: KUTRY W ZATOCE, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. Witkowski
Artist: NN NN
Title: NAD LAGO DI GARDA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Arnegger Od odwrocia, na brzegu płótna u góry napis: "am Gardasee". Na krosnach po dwa stemple: 100 i 60. Nalepka (druk) o treści: Langhagen & Harnisch | Kunsthaus | Hamburg | Junglernstiege 44.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PEJZAŻ GÓRSKI, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 25 x 30 cm (w świetle ramy) sygnowany p.g: L Wyczół | 1908 Na odwrocie napis autorski (?) białą kredką: L. Wyczółkowski. Ponadto wyżej czarną kredką: Nr 3 (w "kółku") "Wyczółkowski odnajdywał siebie i najpełniej rozwijał wielki artyzm w pejzażu. Przede wszystkim - w Tatrach. W Tatry jeździł wiele razy w ciągu dziesięciu lat, począwszy od r. 1904. W tym czasie powstało kilkadziesiąt pejzaży tatrzańskich, obrazów i studiów malowanych olejno, pastelem, akwarelą." (M.Twarowska, Leon Wyczółkowski, Warszawa 1962, s. 26)
Artist: Apoloniusz Kędzierski
Title: IDYLLA OPOCZYŃSKA, 1920-1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: IDYLLA OPOCZYŃSKA (PRZED DWORKIEM, PSIE FIGLE), 1920-1930 sygnowany l.d.: A.Kędzierski Obraz reprodukowany i opisany w: - Przew. nr 85, Żołnierz i koń w sztuce polskiej, w. XIX i sztuka współczesna, TZSP, Warszawa 1933, s. 31, nr kat. 161 (wł. A.Neumana); - Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych ... za 1933 rok, Warszawa 1934, s. 24; - Inspiracje sztuką Japonii w malarstwie i grafice polskich modernistów, [kat.oprac. Z. Alberowa, Ł. Kossowski]. Kielce-Kraków 1981, nr kat. 105 (Idylla opoczyńska); - Apoloniusz Kędzierski 1861-1939, [kat. oprac. E.Charazińska, M.Kaczanowska] Muzeum Okręgowe w Radomiu, Muzeum Narodowa w Warszawie, Radom 1981, s.47, nr kat.I, 25, s.211, nr kat.II, 211.
Artist: Oskar Urbahn
Title: CZYTANIE LISTU, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: O. Urbahn
Artist: 1 ćwierć XVII wieku Malarz Niemiecki lub Niderlan
Title: PORTRET NIEZNANEGO MĘŻCZYZNY, 1611
Year: 1611
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: po prawej napis: AETATIS SUAE 37 | ANNO 1611 Oprawiony w ramę i passe-partout z owalnym wycięciem
Artist: L. Scherf
Title: DZIEWCZYNA ZAPALAJĄCA LAMPĘ, KONIEC XIX W.
Tools: paint
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: według obrazu GERRARDA DOU ze zbiorów Starej Pinakoteki w Monachium sygnowana p.d.: L. Scherf. | nach Gerhard Dou. Na odwrocie wyciśnięty w masie numer: 195 Napis ołówkiem w języku niemieckim - dedykacja niejakiego Richarda Heubacha, ofiarowującego plakietę nieznanej osobie: 27. 1. 1938 | Für freuendlichen | Erinnerung | R Heubach | Lichte. Do plakiety dołączony jest list ofiarodawcy, pana Heubacha do obdarowanego, pisany w Lichte 27 stycznia 1938 r.
Artist: Georg Arnold
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI Z KAPLICZKĄ, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné
Artist: Carl Hans Schmidt
Title: KWIATY W WAZONIE, 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany przy lewej krawędzi: Carl H. Schmidt | 1878
Artist: Herman van Rietschoten
Title: JESIENNY BUKIET, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: H van Rietsch [...]
Artist: Hans Zeitner
Title: BUKIECIK BRATKÓW, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Zeitner Na odwrocie napis atramentem: Hans Zeitner | 1938. Ponadto stempel: DR FR. SCHOENFELD & CO | [..] GRÖSSE 21 x 16 cm. Inne stemple zatarte, nieczytelne.
Artist: Albert Rieger
Title: STRUMIEŃ W GÓRACH, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Alb Rieger pinx
Artist: Władysław Czachórski
Title: CZY CHCESZ RÓŻĘ ?, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Czachórski. 1879 Na odwrocie nalepki aukcyjne oraz nalepka ramiarska. W ładysław Czachórski - już po studiach i podróżach zagranicznych - z początkiem roku 1879 osiadł na stałe w Monachium. Tam, już we własnym, świeżo wynajętym atelier, rozpoczął pracę nad obrazem zamierzonym na II Wszechświatową Wystawę Sztuki, która miała się odbyć w Monachium latem tegoż roku. Obraz miał przedstawiać dziewczynę z czasów van Dycka w białej atłasowej sukni z różą . Artysta zrobił pierwsze szkice, ale praca przeciągała się, bo wciąż nie mógł znaleźć odpowiedniej modelki. W swoim Dzienniku wspominał: Dostałem wreszcie bardzo dobrą modelkę, więcej dziś z nią zrobiłem jak ze wszystkimi przedtem . Zawsze wiele od siebie wymagający, rozpoczął malować obraz dopiero po miesiącu wstępnych studiów, 17 lutego 1879 roku. Wczorajsze studium przeniosłem na obraz, zdaje się, że będzie lepiej. Już doprawdy nie wiem co porobić, żeby raz zacząć i natrafić na cień tego przynajmniej, com sobie wyobraził . W końcu - idąc za radą Józefa Brandta - rysunek z podmalowanego już obrazu za pomocą kratki przeniósł na większe płótno, by nie stracić tego co dobre i równocześnie zmienił układ z pionowego na poziomy. W Dzienniku zanotował: Zabrałem się do całej figury i masa atłasu białego przedstawia się już wcale przyzwoicie . T ę... więcej
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET DAMY W ETOLI, PO 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: TADÉ. STYKA Na odwrocie, na poprzeczce krosien fragment nalepki (druk) z resztką napisu: 6[.] West 56th Street, New [....]. U dołu, na ramie i listwie krosien duża drukowana, ozdobna nalepka o treści: DAVID | BENDANN'S | FINE · ART · ROOMS · | BALTIMORE.
Artist: Karl August Schlegel
Title: PORTRET KOBIETY Z LUTNIĄ, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany przy lewej krawędzi: K A. Schlegel | München (litera K ukryta pod ramą, na płótnie na krawędzi krosien)
Artist: Georges Pierre Guinagault
Title: AKT LEŻĄCEJ DZIEWCZYNY, PO 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu: Georges | Guinegault
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: ODPOCZYNEK, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: napis i sygnatura p.d.: „odpoczynek” | F.M. Wygrzywalski
Artist: Piotr Michałowski
Title: KAWALERZYSTA NA KONIU, 1836-1850
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: kolekcja Zbigniewa Bońka. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty; w 1934 i co najmniej do 1957 był własnością Romana Michałowskiego w USA (spadkobierca Józefa i Romana, bratanków artysty); następnie u pp. Michałowskich, rodziny artysty w Toronto. W 1984 pozyskany został do zbiorów Ewy i Wojciecha Fibaków. Od 2000 obraz znajduje się w kolekcji Zbigniewa Bońka we Włoszech, a później w Warszawie. W 1992 obraz był eksponowany na wystawie kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków w Muzeach Narodowych Warszawy, Poznania, Krakowa; w 1998 w Muzeum Historycznym we Wrocławiu, a w 1999/2000 w Muzeum Narodowym w Szczecinie. Motyw samotnego jeźdźca na wspiętym, stojącym, idącym stępa czy galopującym koniu przewija się przez całą malarską twórczość Michałowskiego - od konnych portretów przyjaciół i znajomych, poprzez zapoczątkowany w Paryżu cykl Kirasjerów, konne wizerunki dawnych rycerzy, rajtarów, ułanów, krakusów, huzarów, kawalerzystów czy wizerunki jadącego konno Napoleona, aż po cykl hetmański, który artysta zamierzał malować do sal zamku na Wawelu (Stefan Czarniecki na białym koniu). W obrazach tych Michałowski odwoływał się do dawnej... więcej
Artist: Wlastimil Hofman
Title: KOSIARZ, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofmann | 1930 Na odwrocie nalepka (druk wypełniony ręcznie) o treści: SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO |KRAKÓW, ul. Św. jana l.3 Telefon Nr.2 | Data przyjęcia 1930 | Autor Hofmann Wlastimił (sic!). Na krosnach dwukrotnie odbite stemple: 35 i 50.
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: ODPOCZYNEK PASTUSZKI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 21,5 x 28,8 cm (w świetle ramy); ,br> sygnowany l.d.: Zygmunt Ajdukiewicz
Artist: Roman Kochanowski
Title: POD LASEM, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R. Kochanowski
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ NADWODNY, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R. Kochanowski
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET JANA FRANCISZKA KONOPKI, 1904
Year: 1904
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Malczewski | 1904 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny portretowanego. Portretowany Jan Franciszek baron Konopka (1855-1948) był wybitnym galicyjskim działaczem politycznym i społecznym, właścicielem majątków ziemskich w tarnowskim (Breń, Olesno, Wietrzychowice), którymi sprawnie administrował. Piastował kilka znaczących urzędów państwowych i samorządowych; m.in. był prezesem Rady Powiatowej w Dąbrowie Tarnowskiej, współzałożycielem Związku Ziemian we Lwowie, szambelanem papieskim, szambelanem cesarsko-królewskim (1901) i posłem na Sejm galicyjski (1908 i 1913). W 1916 został komisarzem rządowym przy Tymczasowej Radzie Stanu. Z Malczewskim łączyła go serdeczna, długoletnia przyjaźń. W latach 1911 do 1926 artysta wraz z rodziną mieszkał w – należącej do J.F.Konopki – kamienicy przy ul. Krupniczej 8, gdzie zajmował obszerne mieszkanie na drugim piętrze. Tam też w 1904 namalował – prezentowany tu – portret przyjaciela, obraz, na którym ten „wytworny pan, w zarzuconym na ramiona płaszczu podbitym futrem, ujęty w popiersiu, ściśle na wprost, włoży za chwilę piękny kołpak a teraz zapina rękawiczkę. Za nim krajobraz z daleką Wisłą na horyzoncie, bliższymi wierzbami rozwianymi wiatrem i z pastuszkami czytającymi książki”. (patrz niżej: J.Puciata-Pawłowska, s. 196) Ten znakomity obraz jest jednym z długiego ciągu, podobnie pomyślanych, portretów, w których – ujęty w popiersiu –... więcej
Artist: Johannes Karel Leurs
Title: KRAJOBRAZ Z DROGĄ, 1910-1920
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Leurs Na odwrocie stara nalepka z napisem atramentem: J.K. Leurs | S[......] Drf. | am Haag | [.....]. Na ramie nalepka firmowa berlińskiej wytwórni ram Adolpha Kampratha.
Artist: Fritz Chwala
Title: PEJZAŻ LETNI, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Fritz Chwala.
Artist: Alfred Metzener
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI Z JEZIOREM, 1870-1880
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Metzener Na odwrocie kartka z niemieckim tekstem informującym o artyście.
Artist: Raphael Oskar Unverdross
Title: ZIMA W BUKOWYM LESIE, 1915
Year: 1915
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R.O. Unwerdross. Df.15 Na odwrocie ośmioboczna nalepka z niebieską obwódką i napisem atramentem: "Winter im | B[....]nwald"|R.O. Unverdross. | Düsseldorf.
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM RÓŻ, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: AKarpiński Na odwr. nalepka (m-pis, rękopis) wystawy w Muzeum w Tomaszowie Maz. z nazwiskiem artysty, tytułem obrazu Martwa natura, nazwiskiem właściciela, datą 11.V - 30.VI 1970 r. i okrągłym stemplem Muzeum.
Artist: Stanisław Ejsmond
Title: RÓŻOWE RÓŻE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S. EJSMOND. Na odwrocie owalny stempel: JULIAN BUROF | WARSZAWA | Nowy Świat 47
Artist: Clara Lobedan
Title: MARTWA NATURA, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie w l.d. rogu częściowo zniszczona nalepka na płótnie z napisem atramentem: [...] Lobedan. | Berlin. | Paris | prämiert 1890 [...] Paris | Welt-Ausstellung.
Artist: Guido Agostini
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: GAgostini (inicjały wiązane) Z tyłu, na dolnej listwie krosien resztka oddartej nalepki z czytelnym fragmentem tekstu: Oil P[.] | & COPL [...]; na górnej listwie napis żółtą kredką: 2683 52260 eau /[...] | Agostini
Artist: Malarz Nieokreślony
Title: WĘDROWNI GRAJKOWIE, XIX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: według CHRISTIANA WILHELMA ERNESTA DIETRICHA Prezentowany obraz jest starą, dziewiętnastowieczną kopią Wędrownych grajków Christiana Wilhelma Ernesta Dietricha (1712-1774), znanego niemieckiego malarza i grafika. Oryginał, namalowany w roku 1745, znajduje się w zbiorach National Gallery w Londynie (olej na desce, 43,3 x 33 cm; sygn. Dietrich fecit 1745). Dietrich, który często naśladował styl innych artystów (m.in. Rembrandta), nawiązał tu do prac holenderskiego malarza Adriana van Ostade. Artysta był także autorem ryciny wykonał według tego obrazu, a ponadto Wędrownych grajków rytował jeszcze jego przyjaciel, Jean-Georges Wille. Obraz, spopularyzowany przez owe ryciny, znany był więc szeroko i bywał często kopiowany. O jego popularności (a zapewne także zapotrzebowaniu i zamówieniach) świadczy także, malowana przez samego artystę, powiększona replika tej kompozycji (olej, płótno, 113 x 97 cm), która znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie oraz fakt, że w roku 1764 artysta namalował jeszcze Kobietę sprzedającą naleśniki, obraz zamierzony jako pendant Wędrownych grajków.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan (?) Konarski
Title: WESOŁA JAZDA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Konarski Na rynku sztuki dość często pojawiają się prace nieznanego bliżej artysty, związanego ze szkołą malarstwa monachij-skiego przełomu XIX i XX wieku i sygnującego swe dzieła nazwiskiem J. Konarski. Obrazy te wskazują na inspiracje płynące przede wszystkim ze znajomości dzieła i twórczości Alfreda Wierusza Kowalskiego. Przez niektórych badaczy ów malarz Konarski identyfikowany jest nawet z tym znakomitym artystą. Niesłusznie, gdyż zdecydowanie nie dorównuje mu ani artystycznie, ani pod względem techniki malarskiej. (patrz: H-P. Bühler, Jäger, Kosaken und polnische Reiter, Hildesheim 1993, s. 128)
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NAPAD WILKóW, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Wierusz - Kowalski Na krosnach nalepka z niemieckim tekstem - opisem obrazu. Podobne obrazy, przedstawiające stada wilków napadających na jadących saniami podróżnych, należały do najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych kompozycji Wierusza-Kowalskiego, który powtarzał ten motyw w różnych wersjach i układach kompozycyjnych. Artysta wysnuł ten temat ze wspomnień z dzieciństwa, kiedy to sam, jako ośmioletni chłopiec, przeżył podobną przygodę i wraz z rodziną znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Obrazów z wilkami namalował wiele, a wilka „wystudiował jak mało kto“. Obrazy te trafnie scharakteryzował Eligiusz Niewiadomski, pisząc m.in.: „Zwykle noc zimowa, szalony pęd sani, zapienione konie, oszalałe ze strachu, rwą co ducha w pier-siach poprzez zarośla. W saniach ktoś z okiem obłąkanym zaciska krócicę w garści, tam dalej wali się jakaś bestia, farbując śnieg posoką. W całości - nie banalne zestawienie ludzi, koni i wilków, ale istotny, do dna wyczuty dramat, gdzie chodzi o śmierć i życie, oddany ze zdumiewającą swobodą, prawdą i rozmaitością wariantów jednego i tego samego pomysłu. Obrazy te miały szalone powodzenie, kupowali je bogaci Niemcy, a zwłaszcza Amerykanie i Anglicy.“ (E.Niewiadomski, Malarstwo polskie XIX i XX wieku, Warszawa 1926, s. 182)
Artist: Jon Popp
Title: JEŹDZIEC CZERKIESKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Popp.
Artist: Stanisław Fabiański
Title: OGROJEC PRZY KOŚC. ŚW. BARBARY, OK.1939
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: OGROJEC PRZY KOŚCIELE ŚW. BARBARY W KRAKOWIE, 33 x 48,2 cm (w świetle passe-partout); sygnowany l.d.: St.Fabijański Kaplica wzniesiona w latach 1488-1518.
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Kossak
Title: PAŁKER, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PAŁKER, żołnierz 1. pułku szwoleżerów szef. marszałka Józefa Piłsudskiego, sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1933 Na odwrocie naklejka ze stemplem Oddziału Konserwacji i Ochrony Zabytków Wydziału Kultury Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Gdańsku z datą 24. I. 1962 r.
Artist: Isidor Popper
Title: PIERWSZY PAPIEROS UCZNIA, 1858
Year: 1858
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Popper | 1858 ponadto data na tabliczce: 1858
Artist: Artur Grottger
Title: MŁODZIENIEC W BARANKOWEJ CZAPCE, 1860
Year: 1860
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lwów 28/10 860 | AG (monogram wiązany; sygnatura wydrapana trzonkiem pędzla w mokrej farbie) Na odwrocie karta z orzeczeniem dra Kazimierza Buczkowskiego potwierdzającym autorstwo Grottgera (Kraków, 10 kwietnia 1965; maszynopis) Prezentowany portret młodzieńca, o rysach twarzy pozornie przypominających rysy własne Grottgera, powiązać można z zespołem studiów i szkiców, malowanych przez niego jesienią roku 1860, w związku z zamierzoną większą kompozycją Modlitwa konfederatów barskich przed bitwą pod Lanckoroną (obraz zaginiony). W tym czasie - od sierpnia do października - artysta przebywał głównie w Barszczowicach koło Lwowa, majątku hr. Lewickiego, dzierżawionym przez malarza Jana Maszkowskiego. Stamtąd jeździł do domu we Lwowie, był w Żółkwi, odwiedzał okoliczne dwory. "Powstają wówczas liczne portrety, olejno szkicowane, wszystkie malowane na tekturkach mniejszego formatu i opatrzone dokładnymi datami" (J.Bołoz-Antoniewicz, Grottger, Lwów 1910, s. 278). Modelami artysty byli Jan Maszkowski, jego synowie i zięć Jakubowicz, a także sąsiedzi i okoliczni chłopi - ich twarze można było odnaleźć w ukoń-czonej już Modlitwie konfederatów. Nasz obraz nosi wszelkie cechy tej grupy prac - namalowany na niewielkiej tekturce, jest tak samo sygnowany (wiązany monogram AG z dokładną datą dzienną i nazwą miejscowości, gdzie był malowany). Charakterystyczne jest także oliwkowo-zielone tło, którego malarz użył celowo, gdyż "obraz miał mieć zielone tło... więcej
Artist: Wojciech Gerson
Title: PIELGRZYM, 1861
Year: 1861
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Gerson 1861
Artist: Józef Pankiewicz
Title: ANIOł, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Szkic malowidła do dekoracji kaplicy Królewskiej w zamku na Wawelu Na odwrocie autorskie napisy czytelne przy ustawieniu obrazu w pionie l.d.: Pankiewicz; p.d.: Figures. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. W marcu 1929 prof. Adolf Szyszko-Bohusz, kierujący pracami nad odnową zamku królewskiego na Wawelu, zwrócił się do Pankiewicza, przebywającego naonczas we Francji, z prośbą o namalowanie kilku obrazów do dekoracji stropu kaplicy Królewskiej przy sali Pod Ptakami, na drugim piętrze zamku. Artysta przyjął zamówienie i, jak wiadomo z zachowanej korespondencji, już w listopadzie 1929 przysłał do Krakowa szkice zamierzonych obrazów, które - po akceptacji przez Komisję - zostały mu odesłane i posłużyły do malowania większych kompozycji. Całość gotowa była w marcu 1931. Zapewne jeszcze w tym samym lub z początkiem następnego roku Pankiewicz przywiózł obrazy do Krakowa, gdzie zostały umieszczone na stropie kaplicy, wypełniając stiukowe, dekoracyjne ramy z początków XVII wieku. Obrazów jest osiem - obok scen Nawiedzenia, Ucieczki do Egiptu i czterech kompozycji z kwiatami w wazonach, są jeszcze dwa malowidła przedstawiające Anioły. Jeden z nich - z naręczem kwiatów - umieszczony jest nad wejściem do kaplicy; drugi - z uniesionymi rękoma - na wprost wejścia, w centralnym miejscu kaplicy, ponad ołtarzem. Prezentowany tu obraz jest szkicem do tej ostatniej kompozycji. Szkic obrazu z drugim Aniołem posiada w swych zbiorach Muzeum... więcej
Artist: Leon Lewkowicz
Title: PORTRET CHŁOPCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Leon Lewkowicz
Artist: Maurycy Apfelbaum
Title: MURY JEROZOLIMY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. APFELBAUM Na odwrocie nalepione kartki z niemieckim tekstem informującym o artyście.
Artist: NN NN
Title: Z PALESTYNY, LATA DWUDZIESTE XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu, pośrodku: A. Neumann
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY PRZY BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Priebe Na odwrocie nalepka (druk) z tekstem: KUNSTHANDLUNG | RICHARD BÖHRS | HAMBURG 36 | COLONNADEN 30
Artist: Rudolf Priebe
Title: POWRÓT Z POŁOWU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Priebe
Artist: Ernst von Bernuth
Title: MŁYN W LESIE, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. v. Bernuth. 1900 Na krosnach nalepka (druk): KUNSTHANDLUNG | Nagl | 58 Hagen | am Rathaus
Artist: Peter Pulm
Title: AMSTERDAMSKA KWIACIARKA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Puhm Ddf. Na odwrocie płótna stempel firmy z materiałami malarskimi Schultzmanna.
Artist: Franz Emil Krause (Ok. 1836-1900)
Title: W PARKU, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Franz Krause Na odwrocie deski wyblakły i trudny do odczytania odręczny niemiecki napis w trzech wierszach z nazwiskiem autora. Nalepki - odbitki kserograficzne ze słowników.
Verified Artist: Yes
Artist: Artur Wasner
Title: STARUSZKA I STARUSZEK, PO 1900 (DWA OBRAZY)
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: STARUSZKA Z KSIĄŻKĄ DO NABOŻEŃSTWA, po 1900 olej, deska, 24 x 18 cm; sygnowany p.g.: A. Wagner | Mchn Na odwrocie napisy tuszem (?): 821768 oraz 804252/SARR. Nalepka (druk, mpis, rpis) Motiv "Bauerkopf" | Künstler Wagner || Art: A 804252 | Grösse 18 x 24 cm | F 3859/7. Na ramie nalepka: KUNSTHANDLUNG | SCHöNINGER. PORTRET MĘŻCZYZNY Z FAJKĄ, po 1900 olej, deska, 24 x 18 cm; sygnowany p.g.: A. Wagner | Mchn Na odwrocie napisy tuszem (?): 821768 oraz 804253/SARR. Nalepka (druk, mpis, rpis) Motiv "Bauerkopf" | Künstler Wagner || Art: A 804253 | Grösse 18 x 24 cm | F 3859/7. Na ramie nalepka: KUNSTHANDLUNG | SCHöNINGER.
Verified Artist: Yes
Artist: Anton Kürmaier
Title: MARTWA NATURA Z HOMAREM, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Ant. Kürmaier Na odwrocie, na górnej listwie krosien dwa stemple, jakimi oznaczono prace ze spuścizny artystycznej Kürmaiera: Aus dem | Nachlass | Anton Kürmaier | gest. 21 Sept. 1943.
Artist: Theodor Linder
Title: ULICA W MIEŚCIE, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: TH. LINDER | 34
Artist: Luma von Flesch-Brunningen Csúzy
Title: DZIEWCZYNA WŚRÓD KWIATÓW, 1906
Year: 1906
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany przy lewej krawędzi: L. Flesch - B.... | 1906
Artist: Wiktor Korecki
Title: CHATY W ŚNIEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Michał Wiktor Czepita
Title: RÓŻNOBARWNE RÓŻE, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: M.W. Czepita. Na odwrocie nalepka nieokreślonej wystawy (w Zachęcie ?) o wyblakłych i nieczytelnych napisach atramentem; m.in. data 191[.].
Artist: Gail Sherman Corbett
Title: PARYSKA ULICA, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. SHERMAN Na odwrocie napis tuszem na krosnach: P4 - 491.
Artist: Salvadore Dali
Title: WIOSNA [PRINTEMPS], 1970-1972
Surfaces: paper, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: z cyklu "Hommage a` Albrecht Dürer" 58,5 x 39,5 cm (odcisk płyty); sygn. oł. pod ryc. l.: EA, p.: Dali
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: SĄD PARYSA [LE JUGEMENT DE PARIS], 1970-1972
Surfaces: paper, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: z cyklu "Hommage a` Albrecht Dürer" 58,3 x 39,3 cm (odcisk płyty); sygn. oł. pod ryc. l.: EA, p.: Dali
Verified Artist: Yes
Artist: Mojżesz Kisling
Title: MAŁY PÓŁAKT, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kisling Na odwrocie kilka nalepek, m.in. wystawy w paryskiej Galerie Guy Stein (2, Rue La Boëtie) z 1937 roku. Obraz opisany i reprodukowany w catalogue raisonne dzieł artysty opracowanym przez jego syna Jeana: - J.Kisling, Moise Kisling, Paris 1995, t. III, s. 383, nr 85, il.
Artist: Józef Czapski
Title: NA PLAŻY, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JCZAPSKI · Obraz pochodzi ze zbiorów dalszej rodziny Józefa Czapskiego zamieszkałej w Kanadzie.
Artist: Joachim Weingart
Title: PRZY STOLE, LATA DWUDZIESTE XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Weingarten | Weingart p.d. trudny do odczytania napis cyrylicą w czterech wersach. Na odwrocie okrągły stempel DUANE CENTRALE EXPORTATION Paris; napisy czarną farbą: 9840 CN 5 x 77; dwie nalepki z tekstem: 9840 J WEINGART | 39 x 50,5 | Personnages a table; 9840 WEINGART | [.....] Obraz pochodzi z kolekcji dr Oscara Ghetza, prezydenta, założyciela i fundatora Muzeum Sztuki Nowoczesnej - Musee du Petit Palais w Genewie. W roku 1996 eksponowany był w Muzeum Narodowym w Warszawie na wystawie pt. Kisling i jego przyjaciele, wśród dzieł polskich artystów działających w Paryżu, a pochodzących ze zbiorów Ghetza. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - B.Brus-Malinowska, J. Malinowski, Kisling i jego przyjaciele. Kisling and His Friends, Wystawa obrazów rzeźb z kolekcji Musée du Petit Palais w Genewie. Exhibition of paintings and sculptures from the collection of the Musée du Petit Palais in Geneva, MNW, Warszawa 1996, s. 149, nr kat. 56, il.
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: GITARZYSTA, LATA 30-TE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Z. Pronaszko
Artist: Szymon (Simon) Mondzain
Title: KWIATY NR 7, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Mondzain. | 1959. napisy na odwr. oł.: Salon d'Automne 1960 | No 532 niżej czarną kredką: MONDZAIN | Fleurs No 7 niżej oł.: 31bis | Rue Campagne Premiere | Paris XIVe
Artist: Mojżesz Kisling
Title: KIKI Z MONPARNASSE'U, 1943
Year: 1943
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 24,5 x 17,4 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Kisling; powyżej data: 19.II - 943 po prawej stronie napis: Qui suis je|Ou vais je|Porqui ?|L'enfant| Ne demande pas.|Kiki|Rast [..] Portretowana Kiki, a właściwie Alice Prin (1901-1953), to słynna w "szalonych latach" dwudziestych modelka artystów paryskiej bohemy, nazywana "królową Montparnassu". Malowali ją Kisling, Modigliani, Soutine, Picasso, Derain, Foujita, Friesz i inni. Związana z Amerykaninem Man Rayem, pozowała do jego sławnych fotografii (Kiki z różą w zębach, Le Violon d'Ingres, Noir et blanche), była też aktorką jego eksperymentalnych, surrealistycznych filmów (Le Rétour de la Raison, 1923; Emek Bakia, 1926; L'Etoile de Mer, 1928). Wystąpiła też w filmie Ferdynanda Legera Ballet Mecanique, 1924. Ponadto śpiewała w kabaretach, a także malowała obrazy i w 1927 miała wystawę w jednej z paryskich galerii. W latach trzydziestych prowadziła własny kabaret zwany Chez Kiki. Po wojnie Kiki, schorowana narkomanka i alkoholiczka, żyła w biedzie próbując zarabiać wróżeniem z ręki bywalcom paryskiej kawiarni Coupoule. W 1929 wydane zostały jej Wspomnienia (z przedmową E. Hemingwaya i T. Foujita), a w 2002 w Zabriskie Gallery w Nowym Jorku urządzono wystawę Kiki of Monparnasse, prezentującą obrazy i rysunki samej Kiki oraz prace różnych artystów, którym pozowała.
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: MOST W AVIGNON, 1945
Year: 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po lewej: 1945 | Terlikowski (sygnatura wydrapana w mokrej farbie) poniżej wydrapana ołówkiem data: 1945; a ponadto p.d.: Terlik (sygnatura częściowo wydrapana, częściowo dopisana ołówkiem)
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: RYBACY NAD RZEKĄ, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie liczne napisy, m.in. napis (autorski ?): Pecheur au Rhone | Muter; obok data: 1934. Ponadto różne nalepki, m.in. nalepka (wystawowa ?) nieokreślonej francuskiej galerii z tytułem obrazu "Pescheurs sur le Rhone" i numerem 1210. U dołu okrągły stempel Urzędu Celnego w Paryżu.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: KRÓLIK (ZAJĄC), 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie, na tekturze napis: Obraz T. Makowski - p.t. Zając (Le lapin) 1931 jest reprodukowany | w katalogu TADÉ MAKOWSKI par Louis Léon - Martin - Paris 1935. | Katalog znajduje się w Bibliotece P.A.N. Instytut Sztuki nr. II.221.893.- Z tyłu na ramie słabo widoczny stempel DESA i odręczne napisy ołówkiem: Makowski oraz Hojecki 639 ... "Motyw królika lub zajączka pojawia się w twórczości Makowskiego niejednokrotnie, np. w obrazach z lat 20. o tematyce myśliwskiej, ale też i w innych pracach rodzajowych, jak: Podwórko fermy i dzieci (Cour de ferme et les enfants; ok. 1926, ol. pł., wł. Muzeum Narodowego w Warszawie). Również w ostatnim okresie jego twórczości - obok charakterystycznych kompozycji o radykalnie uproszczonej, geometryzowanej, a także i transponowanej do granic groteski formie - występują niewielkich rozmiarów studia z natury "malowane miękko, z pełną troską o wydobycie materii przedmiotu, modelowane blaskiem odświeżonej w kontakcie z naturą palety" (W. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław 1964, s. 286), wśród których ów "króliczy" motyw się znajduje, np. Króliki (Petits lapins) oraz rysunek Studium królika - prace powstałe przed lub w 1932 roku, znajdujące się w zbiorach MNW. Ta przytoczona wyżej, syntetyczna charakterystyka prof. Jaworskiej, na temat miniaturowych studiów Makowskiego idealnie charakteryzuje omawiany obraz". Z ekspertyzy pani Elżbiety Zawistowskiej (Warszawa, 2 września 2005) Obraz opisany... więcej
Artist: Max Band
Title: KWITNĄCE DRZEWA, PO 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Max Band Na krosnach trzy stemple amerykańskiej firmy zaopatrującej artystów malarzy.
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: MARTWA NATURA Z RYSUNKIEM, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: (Jaśmin) obraz dwustronny – na odwrocie: PIWONIE, 1954 Obraz opisany i reprodukowany w monografii: - Andrzej Wróblewski, (wyd.) Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Muzeum Narodowe w Krakowie, Fundacja Instytut Promocji Sztuki, Warszaw 1998, s. 109, poz. 120, il. kol; s. 108, poz. 119, il. Kol. 64 000 zł
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: DOMEK W PARKU, 1945
Year: 1945
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Zakrzewski 1945 Na odwrocie napis (autorski ?) atramentem bądź tuszem: W. Zakrzewski 1945 45 x 69 | Łódź | Domek w Parku Padewskiego
Artist: Józef Czapski
Title: PEJZAŻ PARYSKI - MONTMARTRE, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Cz. | 73; na odwr., na płótnie napis czarną farbą: PM 135
Artist: Zygmunt Menkes
Title: TULIPANY
Tools: watercolor, pencil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40 x 29,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany ołówkiem l.d.: Menkes
Artist: Jan Płaskociński
Title: ULICZKA, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Płaskociński | 1963 r. Obraz jest oprawiony.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2196 (ZAMOJSZCZYZNA), 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: OBRAZ 2196 (ZAMOJSZCZYZNA - ROMEO I JULIA), sygnowany l.d.: DUDA GRACZ · 2196 / 98 · na odwrocie nalepka autorska oraz napis: PS02 - 5333 / | 194 / 98
Verified Artist: Yes
Artist: Joanna Sarapata
Title: AKT ODWAŻNY, 2002
Year: 2002
Tools: mixed
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 68,5 x 48,5 (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: SARAPATA Obraz sprzedaje na cele charytatywne szwajcarska grupa kapitałowa "Centurion Press", wydawca nowego na europejskim rynku wydawniczym magazynu "Adam & Eve Luxury Report".
Artist: Jacek Yerka
Title: PUSTYNNY TRAMWAJ, 1997
Year: 1997
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,2 x 59 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: Yerka 97 – No dobrze, a sztuka na papierze? Pastele? Też Pan robi czasami, prawda? Właściwie co Pan najbardziej lubi? Rysunek, pastel czy akryl? – Pastel jest bardzo przydatną i wdzięczną techniką, gdyż robi się go stosunkowo szybko. Jest dobrą podstawą do obrazu, takim poligonem doświadczalnym. Najbardziej lubię robić rysunki; mogę sobie na więcej pozwolić, staram się nie ograniczać fantazji, autocenzura idzie w kąt. Uwielbiam rysować. Rysunek kredkami też jest moją ulubioną techniką, ale wymaga maksymalnej dyscypliny i skupienia – nie ma tu miejsca na błędy; ciężko cokolwiek poprawić. Jacek Yerka [w:] Jacek Yerka. Obrazy z lat 1972-2001 , Warszawa 2021, s. 132 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite). * Do Ceny Zakupu zostanie doliczony dodatkowo podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu).
Artist: Jacek Yerka
Title: ALEJA SÓW, 2005
Year: 2005
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: YERKA 05
Title: KOMPLET DO CUKRU I ŚMIETANKI, 1918-1939
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800 Niemcy Komplet składa się z tacki (dł. 26 cm), cukierniczki (wys. 8 cm), mlecznika (wys. 9 cm) i łyżeczki do cukru. Powierzchnia dekorowana rocaillami i kwiatami. Wnętrza cukiernicy i mlecznika złocone.
Title: BULIERA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, waga 2 120 g Belgia, Bruksela, firma Wolfers dla berlińskiej firmy Friedlandera Buliera składa się z czajnika, stojaka i podgrzewacza. Na stojaku o 4 ażurowych, wygiętych nogach zamontowany jest czajnik. W stojaku w koszyczku znajduje się podgrzewacz. Dekoracja całości - elementy roślinne, kanelowanie i niewielki ażur. Pokrywa czajnika na zawiasie. Rączka ucha ruchoma.
Title: CUKIERNICA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, Belgia, Bruksela, firma Wolfers dla berlińskiej firmy Friedlandera Powierzchnia kanelowana, na okrągłej stopie. Po bokach 2 ucha. Pokrywka ruchoma.
Title: PATERKA, I POł. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 925, waga 1 010 g, średnica 32 cm Niemcy, Brema, sprzedawca Joseph Dix Paterka do różnorodnego przeznaczenia, z podwójnym kompletem szklanych miseczek, które mogą być osadzone w 4 gniazdach. Mogą służyć do słodyczy, dżemów, miodów, sosów etc. Powierzchnia gładka; na 4 lekko wygiętych nóżkach. Uchwyt owalny w formie skręconego sznura.
Title: PARA SOSJEREK, 1903
Year: 1903
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, Niemcy, Brema, firma Koch i Bergfeld Powierzchnia gładka, lekko kanelowana. Wnętrza naczyń złocone.
Title: PUCHAR HUZARÓW ŚMIERCI, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, waga 1 780 g Niemcy, Berlin, złotnik Johan Wagner i syn Niezwykle interesujący przedmiot wykonany przez nadwornego złotnika cesarza Wilhelma II Johanna Wagnera dla księcia Fryderyka Leopolda na zawody konne wojskowego regimentu Huzarów Śmierci. Zawody odbyły się w Gdańsku 1 lipca 1900 roku. Puchar wsparty na trzech kulkach, po bokach trzy ucha. Powierzchnia dekorowana trzema trupimi czaszkami. Wnętrze naczynia złocone.
Title: NOŻYCZKI DO OBJAŚNIANIA ŚWIEC, OK. POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: długość 24 cm Niemcy, Berlin, złotnik W.H. Tacka podłużna na czterech ozdobnych nóżkach. Brzegi tacki i nożyczki bogato dekorowane.
Title: KOMPLET DO PRZYPRAW, OK. 1760
Description: IInformacje o dziele: długość podstawy 28 cm Francja, Strasburg, złotnik J.J.D. Podstawa na czterech ozdobnych nóżkach. Kosze na pojemniki ażurowe. Pojemniki szklane (późniejsze) na oliwę i ocet zatykane korkami ze zdobnymi kapturkami ze srebra.
Artist: Franciszek Józef Kucharzyk
Title: KAŁAMARZ, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Kucharzyk długość 47 cm Rzeźba reprodukowana w: - C.Payne, Animals in Bronze, Woodbridge 1986, il. s 10.
Title: DZBAN I CZTERY KIELISZKI DO WINA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, szkło Niemcy, Brema, firma Wilkens i synowie Dzban i 4 kieliszki do wina wykonane ze szkła z elementami srebrnymi. Szkło zielone, dekoracja malarska farbami emalierskimi. Powierzchnia dodatkowo dekorowana zdobnymi guzami. Srebro tłoczone, grawerowane i częściowo złocone. Doskonały stan zachowania.
Title: PATERA, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, Niemcy, Heilbronn, firma Peter Brückmann i synowie Patera na owalnej podstawie. Czasza wsparta na 4 nóżkach, wyobrażających gryfy. Górna część patery ażurowa, dekoracja - girlandy, wstęgi i kobiece główki. Oryginalne szkło kobaltowe.
Title: ŻARDINIERA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: długość 45 cm srebro, próba 800, Niemcy, Schwabische Gmund firma Wilhelm Theodor Binder, sprzedawca firma Wernera w Berlinie Żardiniera na 4 ozdobnych nogach. Powierzchnia kanelowana, po bokach dwa owalne uchwyty zdobione dekoracją roślinną. Wewnętrzna część złocona. Wkład szklany oryginalny.
Title: KOSZ, 1845
Year: 1845
Description: IInformacje o dziele: długość 30 cm srebro, próba 84, Rosja, Moskwa, Iwan Gubkin Kosz wsparty na owalnej, nieregularnej stopie. Powierzchnia gładka, puklowana. Brzeg zdobiony ornamentyką liści i kwiatów. Pałąk ruchomy. Powierzchnia złocona.
Title: PATERKA, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, długość 36 cm, Niemcy, Schwabische Gmünd, firma Gebruder Deyle, sprzedawca Sy & Wagner Paterka na czterech dekoracyjnych nóżkach. Powierzchnia dekorowana łodygami, liśćmi i kwiatami. Po bokach dwa rocaillowe uchwyty.
Title: PATERA, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, Niemcy
Title: KOSZ, 1903-1907
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, wysokość 18,5 cm, średnica 23 cm, Niemcy, Brema, firma Koch i Bergfeld dla monachijskiej firmy Carla Weischaupta Ornamentyka secesyjna, dekoracja roślinno-linearna, kabłąk sztywny, powierzchnia złocona. Patera secesyjna na czterech wygiętych nogach. Dekoracja roślinno-kwiatowa. Trzon dodatkowo dekorowany ornamentyką linearną. Powierzchnia ażurowa. Talerz ze szkła kryształowego.
Title: PAPIEROŚNICA, PRZED 1925
Description: IInformacje o dziele: PAPIEROŚNICA Z EMBLEMATAMI MOTORYZACYJNYMI, srebro, próba 800, długość 9 cm, szerokość 9 cm, Niemcy Srebro gładkie, wnętrze złocone. Powierzchnia dekorowana emaliowanymi znaczkami, m.in. austriackiego Automobilklubu, Mercedesa, Fiata, klubu sportowego Cracovia, etc.
Title: PARA KANDELABRÓW, 2 POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: wys. 57,5 cm Do katalogu drukowanego wkradł się błąd. Kandelabry mają wysokość 57,5 cm, a nie jak błędnie napisaliśmy w katalogu 47,5 cm. Przepraszamy. Miejsce wykonania kandelabrów - Francja Para kandelabrów w stylu Ludwika XV, sześcioświecowe, pięcioramienne. Dwie profitki nieoryginalne.
Artist: Constantino Barbella
Title: AKT KOBIECY, 1912
Year: 1912
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. C [?] Barbella 1912 , znak odlewnika FOND.LAGANA/NAPOLI
Title: WAZON GALLE, 1918-1931
Description: IInformacje o dziele: szkło powlekane, trawione, szlifowane, matowane UWAGA! Do drukowanego katalogu aukcyjnego wkradł się błąd. Reprodukowany pod nr kat. 120 wazon Galle z gałązkami glicynii nie będzie licytowany. Pod tym numerem będzie natomiast oferowany wazon widoczny powyżej (w internecie). Za błąd przepraszamy.
Artist: Paul Aichele
Title: JELEŃ, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Aichele