Artist: Barbara Falender (1947)
Also known as: B. F. (1947), 1947 (1947), BF (1947), 1947, Barbara Falender
Title: Sarkofag (Romeo i Julia), 1984-1985
Year: 1984
Dimensions: 35,0 x 76,0 x 32,0
Signed: Yes
Exhibited:
Warszawa, Akademia Sztuk Pięknych, W kręgu Pracowni Jarnuszkiewicza, 1985 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Warszawa, Galeria Studio, 1987 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Warszawa, Muzeum Narodowe w Warszawie, Ars Erotica, 1994 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Gniezno, Portret. Figura wieloznaczna. Malarstwo i rzeźba z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, 1996 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Kraków, Pałac Sztuki, Andrzej Wajda. To lubię, 6 listopada – 1 grudnia 1996 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Wrocław, Awangarda, 1997 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Olsztyn, Galeria w Reszlu, Oddział Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Barbara Falender, 12 lipca – 30 sierpnia 1997 (wersja w gipsie i marmurze).Orońsko, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Barbara Falender. Rzeźba, 10 listopada 2007 – 31 stycznia 2008 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Warszawa, Galeria Opera, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Barbara Falender, 4 czerwca – 6 grudnia 2020 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).
Reproduced:
W kręgu Pracowni Jarnuszkiewicza [katalog wystawy], Akademia Sztuk Pięknych, Warszawa 1985, nr kat. 22, il. 23 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Galeria Studio, Warszawa 1987, nr kat. 20 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi). Artystki polskie, Muzeum Narodowe w Warszawie, 1991, nr kat. 251 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Ładnowska J., Rzeźby – obiekty zorganizowane przestrzennie w zbiorach XX wieku w Muzeum Sztuki w Łodzi, [w:] Rzeźba Polska, Rocznik 1987, wyd. CRP, Orońsko, il. 228 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Wierzchowska, Autoportrety, 1991, s. 189 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Ars Erotica [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Fundacja Sztuki Pro Arte, Warszawa 1994, s. 73 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).BF, Miłość w kamieniu zaklęta, “Nasz Bank”, 1995, nr 2, s. 22-27 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Barbara Falender. Rzeźba [katalog wystawy], Galeria Kordegarda, Warszawa 1995, s. 9, 11, 18 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Skoczylas A., Barbara Falender, “Sztuka”, 1995, nr 1-6, s.5 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Falender, Galeria Sztuki Sceny Plastycznej KUL, V-VI, s. nlb (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Portret. Figura wieloznaczna. Malarstwo i rzeźba z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi [katalog wystawy], Gniezno 1996, nr kat. 104 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Andrzej Wajda. To lubię [katalog wystawy], Pałac Sztuki, Kraków 1996, nr kat. 104 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Bik K., Co lubi Andrzej Wajda, “Gazeta Wyborcza”, nr 261 (z dn. 8.11.), s. 3.Barbara Falender [katalog wystawy], Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Olsztyn 1997, nr. kat. 52 i 53, s. 92-93 (wersja w gipsie i marmurze).Jurkiewicz M. [red.], Barbara Falender. Rzeźba [katalog wystawy], Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2007, s. 76-78 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Witkowska I., Barbara Falender. Ile wymiarów ma miłość? [broszura do wystawy], Teatr Wielki – Opera Narodowa, Warszawa 2020, s. 17 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).Noszczyk-Kazana A., Barbara Falender [katalog wystawy], Teatr Wielki – Opera Narodowa, Warszawa 2020, s. 46-47 (odlew z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi).
Description:
William Szekspir nie cofał się przed niczym! Nie dość, że bohaterami „Romea i Julii” uczynił dzieci i pozwolił wypowiedzieć ze sceny wszystkie zabronione, szalone słowa miłosne, to jeszcze jakby tego było mało – w zakończeniu tragedii uścielił tej nieśmiertelnej parze miłosne łoże w rodzinnym grobowcu.– Andrzej Wajda
Verified Artist: Yes
Created: 23-04-2025 22:09
Auction: Rzeźba i obiekty przestrzenne 19 września 2023 (19-09-2023)
Catalog Number: 21
Price: 165000,00