Artist: Philiberte Jeanne Ledoux
Title: Portret młodej kobiety
Dimensions: 55,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWiedeń, kolekcja prywatna
Description: Obraz przedstawia popiersie młodej kobiety, której głowę i ramiona przykrywa delikatna tkanina w kolorze szaro – białym odsłaniająca biust, twarz i część blond włosów. Kobieta ma głowę odchyloną do tyłu, oparta o poduszkę w kolorze brązowo-ugrowym. Oczy kobiety duże, niebieskie wzniesione są do góry pełne tęsknoty i marzeń. (…)
Artist: Artysta Nieokreślony (XVIII w.)
Title: Stanisław Leszczyński
Dimensions: 66,0 x 49,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: Rzeszów, kolekcja prywatna
Description: Stanisław Leszczyński był niezwykle barwną postacią historii Polski. Nie zasłynął jako najlepszy władca, jednak nikt nigdy nie wątpił w jego intelekt, zamiłowanie do kultury oraz sztuki. Podobno pochlebnie wypowiadali się o nim osobistości takie jak Wolter, Monteskiusz czy Rousseau. Leszczyński próbował swoich sił w malarstwie i sporo pisał. Edukacja była dla niego zawsze priorytetową wartością.
Artist: Władysław Szerner
Title: Zapytanie o drogę
Dimensions: 40,0 x 61,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Artist: Stanisław Wolski
Title: Wędrowni grajkowie
Dimensions: 56,0 x 98,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Jan Styka
Title: Dom rodzinny
Dimensions: 65,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja rodziny d’OrnanoParyż, kolekcja prywatna (do lat 70. XX w.)
Description: A miał Janek szczególne szczęście. Bo oprócz wpływu domu rodzicielskiego, oprócz nauk matki i babki, trafiał na profesorów, którzy zawód swój pojmowali jako misję i apostolstwo. Pewnie, że niejeden chłopak puszczał mimo uszu drogocenne nauki — może nawet w żarty je obracał — ale do dusz takich, jak Janek, wpadały one jak złote plenne ziarno.
Artist: Władysław Czachórski
Title: Portret młodej damy z kwiatami
Dimensions: 30,0 x 17,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 01.03.2016, poz. 1.
Artist: Autor Nieokreślony (wg Nicolai Kornilovitsch Pimonenko)
Title: Wróżenie woskiem
Dimensions: 110,0 x 75,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: Prezentowana praca jest wersją znanego obrazu Nicolai Kornilovitsch Pimonenko (1862 – 1912) Wróżby świąteczne z 1888 roku, znajdującego się w Państwowym Muzeum Rosyjskim w Petersburgu. Bardzo znana, pochodząca z wczesnego okresu twórczości, praca tego artysty pochodzenia ukraińskiego znalazła tu swoją kontynuację w interesującej, niezwykle udanej formie. Rozpowszechniony na Ukrainie zwyczaj wróżb przedświątecznych przybrał w tej scenie prawdziwą wirtuozerię nastroju i światła. Dwie młode dziewczyny usiadły na ławce przy piecu i zaczęły odgadywać swoją przyszłość z kształtów wosku. Wyjęły właśnie z misy utworzone wróżby i światło świecy ma odkryć tajemnicę rzucanego cienia. Wróżby dotyczą oczywiście rychłego, bądź nie zamążpójścia. Bohaterki obrazu patrzą na cień uważnie, ale i z uśmiechem, co może wskazywać na pomyślność wróżb. Ze zwyczajem wróżenia z wosku wiązały się różne dodatkowe obyczaje, niezwykle radosne i przyjemne, zwłaszcza dla młodych dziewcząt.
Artist: Władysław Podkowiński
Title: Nad stawem, ok. 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Łódź, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 23.03.2014, poz. 38.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: Wieczorna podróż w śniegu
Dimensions: 73,0 x 119,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDepozyt Muzem Okręgowego w SuwałkachPolswiss Art, aukcja 06.10.2015, poz. 7Nadrenia Północna – Westfalia, kolekcja prywatnaPolska, kolekcja prywatna
Artist: Józef Brandt
Title: Tabor myśliwski w podróży, 1871
Year: 1871
Dimensions: 76,0 x 132,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatnadepozyt Muzeum Okręgowego w SuwałkachPolswiss Art, 11.10.2016, poz. 15.
Exhibited: Muzeum Narodowe w Warszawie, wystawa monograficzna Józef Brandt 1841–1915, 22.06 – 30.09.2018Muzeum Narodowe w Poznaniu, wystawa monograficzna Józef Brandt 1841–1915, 28.10 – 6.01.2019
Reproduced: red. Micke Broniarek E., Józef Brandt 1841- 1915 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2018, nr kat. I.110 s. 140.
Artist: Józef Brandt
Title: Studium do obrazu Zaloty kozaka, ok. 1874
Dimensions: 27,0 x 49,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: Prezentowany obraz Józefa Brand – ta stanowi studium architektury do znanego obrazu „Zaloty Kozaka” z 1874 roku. W roku powstania praca została zaprezentowana w Kunstvereinie w Monachium oraz zakupiona od artysty do zbiorów Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. W latach 1956-1964 praca znajdowała się w MKiS, a od 1988 roku można go było oglądać w Muzeum Narodowym w Warszawie w pałacu Brandta w Orońsku. Artysta bardzo starannie przykładał się do swojego malarstwa. Tworzył wiele szkiców i wariantów scen, które brał na warsztat. Stąd pochodzi prezentowane studium, które przedstawia scenę, w której w przyszłości miał pojawić się Kozak ze swoją wybranką. Motyw przedstawiający Ukraińskiego młodzieńca z niewiastą oraz końmi pojawił się u Brandta już w 1869 roku w obrazie „Pożegnanie”. Następnie artysta kontynuował temat w „Kozak konia poił” z 1874 i w „Zaloty – Kozak i dziewczyna”. Interesujący jest fakt, że prace pomimo niezwykłego podobieństwa są autonomicznymi dziełami. Kompozycja jest zawsze taka sama. Od lewej do prawej po kolei znajdują się koń bądź konie, następnie Kozak w geście zainteresowania kobietą stojącą po jego prawej stronie. Obrazy różnią się między sobą tłem, obecnością żołnierzy czy psów. W drugim tomie katalogu „Józef Brandt 1841-1915” wydanym przez Muzeum Narodowe w Warszawie może – my przeczytać: „Płótnem »Pożegnanie« artysta zainicjował temat zalotów Kozaka do młodej Ukrainki, w latach 70. powracający kilkakrotnie w jego twórczości. Niewątpliwie wpływ na ponowne zainteresowanie się tą tematyką wywarły wrażenia z wyprawy na Kresy, którą podjął z Juliuszem Kossakiem w lecie 1874 roku. W jego dziełach z lat 1874-1875 pojawia się wyraźnie wyczuwalna nuta zauroczenia malowniczym pejzażem Ukrainy, bujną rozkwitłą w słońcu przyrodą, a także stylem życia i obyczajowością jej rdzennych mieszkańców”. (Józef Brandt 1841-1915 [katalog], red. Micke-Broniarek E., wyd. Muzem Narodowe w Warszawie, tom 2, Warszawa 2018, s. 53). Z przytoczonego cytatu wynika, że nie tylko scena rozgrywająca się pomiędzy bohaterami miała znaczenie dla malarza, ale również przestrzeń, w której się oni znajdowali. Niezwykłym przykładem jest właśnie prezentowana praca, którą inny malarz mógłby potraktować jako szkic, jednak Brandt poświęcił jej niemal tyle samo uwago co jej wersji z postaciami.
Artist: Józef Chełmoński
Title: Targ wiejski, 1882
Year: 1882
Dimensions: 59,0 x 90,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatnadepozyt Muzeum Okręgowego w SuwałkachWarszawa, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja Toma Podlakolekcja Anrzeja Ciechanowskiego (do 1984)kolekcja Maksymiliana Węgrzynka
Reproduced: Masłowski M, Józef Chełmoński, Warszawa, 1973 il. 16Jordanowski S, Vademecum malarstwa polskiego, Bicentennial Publishing Corporation, 1988, il. XIIIKamyszew Ch.D, Discovering Eye : Polish Painting in the Collection of Tom Podl, Polish Museum of America, 1993, nr 3Król A., Tanikowski A., Kolory tożsamości. Sztuka polska z amerykańskiej kolekcji Toma Podla, Muzeum Narodowe w Krakowie, 2001, str. 47
Description: Czy dziś mamy swoją twarz po Chełmońskim, tym wielkim poecie i artyście? Sarmata, Polak. W Paryżu nazywano go genialnym barbarzyńcą (…) Chełmoński bliski mi przez temat, kraj, poezję, pejzaż, szlachtę, lud, konie. Chełmoński także wielki poeta, wielki pan, syn ziemi.– Leon Wyczółkowski
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: Autoportret konny / Powitanie stepów, 1892
Year: 1892
Dimensions: 174,0 x 260,0 x
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaRempex, zakup 1999Łódź, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja dr Ignacego Landsteina (do ok.1939)Kraków, kolekcja Feliksa Mangghi Jasieńskiego
Reproduced: Tygodnik Ilustrowany 1907, nr 38, s.776Nowiny Ilustrowane 1907, nr 37, s.16M. Twarowska, Leon Wyczółkowski. Listy i wspomnienia, Wrocław 1960, s.67Polskie życie artystyczne w latach 1890-1914 Wrocław-Warszawa-Kraków, 1967, il.164Koniec wieku. Sztuka polskiego modernizmu 1890-1914 [katalog wystawy] pod red. E. Charazińskiej i Ł.Kosowskiego, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1996, s.42, il.3
Description: W nocy wyjeżdżałem na step i do rana nie mogłem się nasycić. Nie mogłem zobojętnieć na piękno przyrody. Najpiękniejszy kraj. Step ma czahary, dęby, ptactwo (…) Step jak zastygłe, zamarznięte morze (…) coś nieuchwytnego, człowiek nie może sobie dać rady. Tęsknica (…) Coś magnetycznego…– Leon Wyczółkowski
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: Złoty cielec
Dimensions: 49,5 x 86,0 x
Tools: oil, felt-tip pen
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Kraków, Muzeum Narodowe (depozyt od 2015 roku)Szwecja, kolekcja prywatnaPoznań, kolekcja rodziny Górskich
Exhibited: Kraków, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, 1909.
Description: Złoty cielec”, namalowany przez Zbigniewa Pronaszkę około 1905 roku, należy do naj – wcześniejszej fazy twórczości artysty, nacechowanej symbolizmem i realizmem oraz znamienną wyrazistością i mocą przekazu. Nie sposób nie dostrzec w obrazie wpływu, jaki na Pronaszkę miał w tym okresie jego życia zaprzyjaźniony z rodziną Wlastimil Hofman. Siła oferowanego obrazu leży w charakterystycznym opracowaniu formy. Zainteresowanie młodego artysty rzeźbiarstwem przejawia się w potraktowaniu brył przedstawionych postaci. Rysunek jest klarowny i mocny, jego linia giętka. Również światło i kolor mają zdecydowany charakter i służą uwypukleniu postaci tworzących kompozycję, zwłaszcza zaś centralnie umieszczonej postaci kobiecej. Ukazana w formie zbliżonej do popiersia naga kobieta zwrócona jest przodem do widza głowę wspierając na opartych o kamienną balustradę rękach. Gładko zaczesane do tyłu kasztanowe włosy z przedziałkiem po środku okala jedynie wąska i prosta tasiemka. Oczy przesłonięte po – wiekami skierowane ma ku dołowi, wyraz twarzy kobiety z ustami zastygniętymi w półuśmiechu sugeruje stan głębokiej zadumy, niemalże mi – stycznej refleksji. Postać otoczona jest sześcioma mężczyznami ukazanymi w popiersiu. Są to mężczyźni w sile wieku, których fizjonomie i ubiór przywołują na myśl ludzi uczonych, reprezentantów elity intelektualnej. Ich gesty i spojrzenia wskazują na trwanie w modlitwie, adoracji. W tle kompozycji rozpościera się pejzaż miejski z dachami budynków i dymiącymi kominami.
Artist: Johann Daniel Holz
Title: Pojenie krów, ok 1920
Dimensions: 80,0 x 117,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 10.12.2000, poz. 52.
Artist: Jacek Malczewski
Title: Wiejski chłopiec
Dimensions: 27,0 x 22,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: Krzak róży
Dimensions: 37,7 x 57,7 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaDobiaschofsky Auktionen, aukcja 11.05.2012, poz. 415.
Artist: Jacek Malczewski
Title: Portret na tle tańca dionizyjskiego, 1912
Year: 1912
Dimensions: 121,5 x 154,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswissart 2018Rempex, aukcja 24.03.2004. poz. 272
Artist: Jacek Malczewski
Title: Wspomnienia wojenne, 1906
Year: 1906
Dimensions: 100,0 x 70,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 08.12.2020, poz. 21.Polska, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 18.05.2011, poz. 254.Kraków, kolekcja prof. Ireny RychlikowejKraków, kolekcja inż. Leona Tombaka
Exhibited: Łódź, Muzeum Miasta Łodzi, Młodopolskie fascynacje, listopad 2013 – marzec 2014Sandomierz, Muzeum Okręgowe, Jacek & Rafał Malczewscy 17 marca -31 lipca 2012Kraków, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Jacek Malczewski 1854-1929, wystawa jubileuszowa lipiec – wrzesień 1939
Reproduced: Posiadała K., Jacek i Rafał Malczewscy, Radom 2014, s. 212
Description: (…) był on [Malczewski] zafascynowany kobietą jako symbolem życia i śmierci, natchnienia i opieki. Wprowadzał ją w wielu różnych rolach, ukazywał jej wielorakie powołanie w świecie. Była więc kapłanką i uosobieniem kojącej śmierci, była muzą i chimerą, była może także Eurydyką, poszukiwaną przez Orfeusza, była Harpią i Parką przecinającą nić żywota, należała do świata aniołów, była natchnieniem Ezechiela i św. Franciszka, duszą muzyki, towarzyszką wprowadzającą w życie, czuwającą nad ludźmi, wyznaczającą im losy szczęśliwe i tragiczne.
Artist: Czesław Wasilewski (Ignacy Zygmuntowicz)
Title: Drwale w lesie
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Łódź, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 8.12.2013, poz. 51.
Artist: Wojciech Kossak
Title: Ułani Księcia Józefa, 1926
Year: 1926
Dimensions: 97,0 x 79,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Jerzy Kossak
Title: Rydz Śmigły pod Laskami, 1936
Year: 1936
Dimensions: 54,0 x 99,0 x
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Reproduced: Olszański K., Jerzy Kossak, wyd. Ossolińskich, Wrocław. Warszawa. Kraków 1992, il. 157Pocztówka, Wydawnictwo Salonu Malarzy Polskich w Krakowie, Druk Akropol, Kraków. Seria 76/86.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: Modlitwa
Dimensions: 55,0 x 75,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Artist: Wojciech Weiss
Title: Kiki, Śpiący piesek, ok. 1937
Dimensions: 64,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAgra Art, 13.06.2010, poz. 96.
Reproduced: Rozkosz malowania. Wojciech Weiss 1875-1950. Wystawa dzieł artysty [katalog wystawy], red. Weiss-Nowina Konopka Z., Salon Antyków & Galeria Connaisseur, Kraków 2009, s. 41.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: Leda z łabędziem, 1928
Year: 1928
Dimensions: 110,0 x 177,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Kraków, kolekcja prywatna
Artist: Edward Wittig
Title: Pomnik Lotnika, lata 30. XX w.
Dimensions: 34,5 x 22,0 x 17,0
Signed: Yes
Artist: Władysław Skoczylas
Title: Górale, po 1927
Dimensions: 34,0 x 48,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Artysta Nieokreślony (Szkoła Zakopiańska)
Title: Tańcząca para, lata 30 XX w.
Dimensions: 53,0 x 43,0 x 26,0
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Kuna
Title: Dwa akty, 1926
Year: 1926
Dimensions: 41,0 x 30,0 x
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaParyż, kolekcja prywatna
Artist: Tamara Łempicka
Title: Dziewczyna z mandoliną, 1929/1998
Year: 1929
Dimensions: 98,0 x 60,0 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Bolesław Biegas
Title: Świątynia ptaka tajemnic
Dimensions: 43,0 x 36,0 x
Tools: oil
Surfaces: paper, plywood
Signed: Yes
Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnaDesa Unicum, aukcja 18.10.2012, poz. 14
Exhibited: Konstancin – Jeziorna, Villa la Fleur, Bolesław Biegas. Między inspiracją a symbolem, 14 maja – 31 lipca 2011.
Reproduced: Deryng X., Bolesław Biegas, Polskie Towarzystwo Historyczno-Literackie. Biblioteka Polska w Paryżu, 2011, s. 277Bolesław Biegas. Między inspiracją a symbolem [katalog wystawy], Villa la Fleur, Konstancin – Jeziorna 2011, poz. 34, s. 22.
Artist: Leopold Gottlieb
Title: Portret Leny, ok 1930-1932.
Dimensions: 63,0 x 48,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Leopold Gottlieb
Title: Kobieta w kuchni
Dimensions: 40,0 x 25,0 x
Tools: oil, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja Toma Podla
Reproduced: Król A., Tanikowski A., Kolory Tożsamości, Sztuka polska z amerykańskiej kolekcji Toma Podla, wyd. Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2001, s. 118.
Artist: Mojżesz Kisling
Title: Naga, 1920
Year: 1920
Dimensions: 73,0 x 54,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 16.12.2014, poz. 38Nowy Jork, kolekcja prywatna Christie’s, aukcja 09.11.1999, poz. 322.
Reproduced: Kessel J., Kisling, Harry N. Abrams, Inc. Publishers New York, 1971, str. 274, poz. 12Czapliński C., Kolekcje sztuki polskiej w Ameryce, Warszawa – Nowy Jork, 2005, str. 416.
Description: Swoje postacie kobiece, zwłaszcza akty urodziwych dziewcząt, uwypuklał silnym i krągłym modelunkiem, prowadzącym nieraz do wyolbrzymienia bioder, może a przykładem Modiglianiego, z którym się przyjaźnił.
Artist: Roman Kramsztyk
Title: Portret Janiny Karleńskiej
Dimensions: 40,5 x 29,5 x
Tools: crayon
Surfaces: paper
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja Toma Podla
Reproduced: Król A., Tanikowski A., Kolory Tożsamości, Sztuka polska z amerykańskiej kolekcji Toma Podla, wyd. Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2001, s. 180.
Description: Janina Karleńska w kompozycji Kramsztyka nosi kostium Cyganki Azy, bohaterki sztuki J.K. Galasiewicza i Z. Mellerowej „Chata za wsią” według powieści Józefa Ignacego Kraszewskiego pod tym samy tytułem. Oprócz rysunku i litografii (inne odbitki w posiadaniu Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie oraz Muzeum Sztuki w Łodzi) Kramsztyk wykonał także olejny obraz z tym samym przedstawieniem, znajdujący się dziś w zbiorach Wiesława Ochmana (poz. Prohaska 1995, s. 24).
Artist: Rajmund Kanelba
Title: Portret żony, 1931
Year: 1931
Dimensions: 132,0 x 96,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja prywatnaStaten Island, kolekcja syna artysty Georga Kanelby
Artist: Tadeusz Makowski
Title: Pięcioro dzieci z psem
Dimensions: 23,0 x 31,0 x
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaParyż, kolekcja Nino Franka
Description: W 1929 r. francuski krytyk włoskiego pochodzenia, Nino Fran, w swym interesującym studium o Makowskim, napisanym po odwiedzeniu jego pracowni, zaskoczony był nie tylko inteligencją artysty, ale przede wszystkim świadomością, z jaką budował własną drogę rozwojową. Nawiązując do rozmowy z Makowskim przytacza szereg wypowiedzi artysty na dowód jego dojrzałego stosunku do kubizmu:
Artist: Mela Muter
Title: Uliczka / Cyganie na brzegu Rodanu, ok. 1940-1945
Dimensions: 69,0 x 88,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Józef Czapski
Title: Cafe in the gallery, 1968
Year: 1968
Dimensions: 114,0 x 78,0 x
Tools: oil, felt-tip pen
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja prywatnaKanada, kolekcja prywatna
Exhibited: Nowy Jork, Green Point Projects, Returning to New York. Józef Czapski and Teresa Pągowska, listopad-grudzień 2018.
Reproduced: Ilustrowany na okładce zaproszenia na wernisaż wystawy Czapskiego Peintures Dessins 2.05-16.05.1970 w Galerii Jacques Desbriere.
Artist: Bogusław Szwacz
Title: Kompozycja, ok. 1940
Dimensions: 56,5 x 67,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas, cardboard
Artist: Zbigniew Tymoszewski
Title: Kompozycja
Dimensions: 74,0 x 90,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Artist: Alfred Lenica
Title: Złożone Działanie, 1966
Year: 1966
Dimensions: 130,0 x 97,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaUppsala Auktionskammare, aukcja 11.12.2019, poz. 678.
Artist: Alfred Lenica
Title: Pasjans, 1976 r.
Year: 1976
Dimensions: 47,0 x 55,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaMonte Carlo, kolekcja prywatna
Artist: Teofil Ociepka
Title: Raj, 1950
Year: 1950
Dimensions: 77,0 x 148,0 x
Tools: oil, pencil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 13.12.2009, poz. 47Polswiss Art, aukcja 03.07.2004, poz. 41.
Reproduced: Banach A., Ociepka, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 1988, il. barwna poz.9-13, str. 22-27.
Artist: Marc Chagall
Title: Czerwony Kogut, 1952
Year: 1952
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Bydgoszcz, kolekcja prywatnaKetterer Kunst, aukcja 06.06.2014, poz. 138.
Artist: Marc Chagall
Title: Brązowy Koń, 1952
Year: 1952
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Bydgoszcz, kolekcja prywatnaKetterer Kunst, aukcja 06.06.2014, poz. 138.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: Nox ruit et fuscis tellurem amplectitur alis, 1975
Year: 1975
Dimensions: 28,0 x 38,0 x
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: Czerwona szarfa, 1975
Year: 1975
Dimensions: 133,0 x 103,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatna
Description: Jego martwe natury, pejzaże, sceny cyrkowe, jeździeckie itp. zwracały uwagę lekką smugą barwną i wirtuozerią, która przywodziła na myśl Dufy’ego a po części Matisse’a.
Artist: Judyta Sobel
Title: Kompozycja z łódką, 1961
Year: 1961
Dimensions: 91,5 x 76,5 x
Tools: oil, felt-tip pen
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja prywatna
Artist: Maria Stangret
Title: Informel, 1963
Year: 1963
Dimensions: 88,0 x 63,5 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Jan Lebenstein
Title: Figura osiowa, 1958
Year: 1958
Dimensions: 120,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Kraków, kolekcja prywatnazakup z pracowni artysty
Description: Figury osiowe to były figury, które można porównać do figur totemicznych, ale które miały nośność inną. Miały nośność dla mnie, nienazwaną słowami, i ktoś inny musiał to nazwać, Nazwał to Kot Jeleński, mówiąc, że te figury maja nośność, znaczenie Erosa i Tanatosa. To był mój szyfr. W Polsce wszystko musiało być wtedy szyfrem. Musiał to też być szyfr abstrakcyjny, dlatego że pewnego typu abstrakcja w Polsce miała inny sens niż w tych samych latach w Paryżu.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: Pejzaż czarny, 1959
Year: 1959
Dimensions: 85,0 x 130,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: Sukurs, 1981
Year: 1981
Dimensions: 167,0 x 69,5 x
Tools: individual
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Katowice, kolekcja prywatnaKraków, Galeria Starmach (zakup w 2008)Kraków, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 19.06.2005, poz. 111Kraków, kolekcja prywatna
Exhibited: Warszawa, Galeria Zachęta, Artyści z Krakowa, 12 VIII – IX 1993Kraków, BWA, Tadeusz Brzozowski. Malarstwo, rysunek, 1 czerwca – 1 lipca 1991Poznań, BWA, Tadeusz Brzozowski – Przyjaciele – Uczniowie, 10 XII 1981 (wystawa zamknięta z powodu wprowadzenia stanu wojennego)Zakopane, BWA, Wystawa Zakopiańskiego Okręgu ZPAP, 1981.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Abstrakcja czerwona II, 1973
Year: 1973
Dimensions: 120,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum, aukcja 10.12.2015, poz. 10Kraków, kolekcja prywatna
Exhibited: Baranów Sandomierski, III Muzycznych Spotkań w Baranowie Sandomierskim, wystawa malarstwa Tadeusza Brzozowskiego i Jerzego Nowosielskiego, 1978Białystok, Salon Wystawowy BWA, wystawa indywidualna, 1976Poznań, BWA Arsenał, wystawa indywidualna, 1976Rzeszów, BWA, wystawa indywidualna, 1975Kraków, Pawilon Wystawowy BWA, wystawa indywidualna, 1974
Reproduced: Jerzy Nowosielski, ed. Szczepaniak A., wyd. Skira, Milano 2019, s. 203.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Cerkiewka, 1992
Year: 1992
Dimensions: 73,0 x 61,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Ryszard Winiarski
Title: Penetration of real space ..., 1974
Year: 1974
Dimensions: 92,5 x 91,5 x
Tools: acrylic
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNowy Jork, kolekcja prywatna
Verified Artist: Yes
Artist: Ryszard Winiarski
Title: Przypadek porządek, 1979 (licytacja charytatywna)
Year: 1979
Dimensions: 78,0 x 78,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Dom Aukcyjny Polswiss Art postanowił przekazać na licytację specjalną pracę Ryszarda Winiarskiego „Przypadek porządek” z 1979 roku. Całość kwoty uzyskanej ze sprzedaży obrazu zostanie przekazana na rzecz Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA Zespołu Kliniki Reumatologii, Chorób Tkanki Łącznej i Chorób Rzadkich, kierowanego przez prof. dr hab. n. med. Katarzynę Życińską. Środki zostaną wykorzystane na optymalizację diagnostyki i leczenia pacjentów z zakażeniem COVID – 19, w tym optymalizację jakości opieki chorych hospitalizowanych z zakażeniem SARS-CoV2. Zapraszamy Państwa do licytacji tego obiektu.
Verified Artist: Yes
Artist: Ryszard Winiarski
Title: Chance in game, 1971
Year: 1971
Dimensions: 71,5 x 45,5 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Stażewski
Title: Relief, ok. 1965
Dimensions: 47,0 x 39,5 x
Surfaces: board, beaverboard, sheet metal
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 12.03.2019, poz. 55Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja Ryszarda VariselliWarszawa, Galeria Zapiecek
Exhibited: Warszawa, Galeria Zapiecek, 30 lat Galerii Zapiecek, wrzesień 2002.
Reproduced: A to historia … 30 lat Galerii Zapiecek [katalog wystawy], wyd. Galeria Zapiecek, Warszawa, 2002, s. 8.
Artist: Henryk Stażewski
Title: Relief, 1975
Year: 1975
Dimensions: 39,0 x 39,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum, aukcja 15.03.2007, poz. 62.
Reproduced: Henryk Stażewski. 1894-1988. W setną rocznicę urodzin [katalog wystawy], Muzeum Sztuki w Łodzi, 13.XII.1994-26.II.1995, Łódź 1994.
Artist: Henryk Stażewski
Title: Relief nr 22, 1973
Year: 1973
Dimensions: 61,5 x 61,5 x 4,5
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Provenance: Kraków, kolekcja prywatna
Artist: Wojciech Fangor
Title: M53, 1968
Year: 1968
Dimensions: 122,0 x 122,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 12.12.2010, poz. 76
Artist: Richard Anuszkiewicz
Title: Red to Blue Portal, 1977
Year: 1977
Dimensions: 212,0 x 122,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board, template
Signed: Yes
Provenance: USA, Shannon, aukcja 23.01.2020, poz. 58.
Artist: Halina Wrzeszczyńska
Title: Konfiguracja dwupunktowa peryferyczna, 1973
Year: 1973
Dimensions: 80,0 x 80,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Danuta Lewandowska
Title: Kompozycja 27/75, 1975
Year: 1975
Dimensions: 52,5 x 48,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnazakup od artystki
Artist: Zofia Artymowska
Title: Samarra z cyklu Poliformy XXVI, 1972
Year: 1972
Dimensions: 100,0 x 82,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Jan Ziemski
Title: Kompozycja
Dimensions: 50,0 x 50,0 x
Tools: acrylic
Signed: Yes
Artist: Jan Berdyszak
Title: Bez tytułu, 1971
Year: 1971
Dimensions: 46,5 x 40,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Kałucki
Title: Trajektoria 4
Dimensions: 175,0 x 90,0 x
Tools: acrylic
Signed: Yes
Artist: Edward Krasiński
Title: Interwencja, 1977
Year: 1977
Dimensions: 100,0 x 70,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Provenance: Łódź, kolekcja prywatnazakup od artysty
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: Czarne wzgórze
Dimensions: 100,0 x 170,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaSzwecja, kolekcja prywatna
Exhibited: Warszawa, Galeria Foksal, Wystawa indywidualna Tomasz Tatarczyka, 08.-09.1988.
Artist: Erna Rosenstein
Title: Cicho
Dimensions: 42,0 x 33,5 x
Tools: oil, individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: Grupa figur dziecięcych, 2008
Year: 2008
Dimensions: 108,0 x 30,0 x 20,0
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja prywatna
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: Postać stojąca, 2001
Year: 2001
Dimensions: 160,0 x 55,0 x 40,0
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnazakup w pracowni artystki
Artist: Teresa Pągowska
Title: Dzień jedenasty, 1962/1967
Year: 1962
Dimensions: 120,0 x 150,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Warszawa, Teresa Pągowska, Galeria Opera, 10.05-30.06.2018.
Reproduced: Teresa Pągowska [katalog wystawy], wyd. Teatr Wielki – Opera Narodowa, Warszawa 2018, s. 71.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: Mandorla, 1961
Year: 1961
Dimensions: 100,0 x 80,0 x
Tools: oil, pen, felt-tip pen
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja prywatnaSzwecja, Stockholms Auktionsverk, aukcja 19.05.2016, poz. 193Helsingborg (Szwecja), Galleri 1+1Szwecja, kolekcja prywatna od 1976
Exhibited: Warszawa, Galeria Krzywe Koło, Stanisław Fijałkowski, 1962.
Description: Symbol jest najlepszą formą wyrażania złożonej rzeczywistości duchowej naszego świata. Proces malowania jest procesem symbolizacji – patrząc z tej perspektywy, nie jest symbolem tylko jego tworzeniem. Ale sam obraz jest również symbolem, symboliczna jest jego wartość, a także samo jego istnienie. –Stanisław Fijałkowski
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: LII Autostrada, 1978
Year: 1978
Dimensions: 100,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaMonte Carlo, kolekcja prywatnaAgra Art, aukcja 21.11.2004, poz. 60
Exhibited: Stanisław Fijałkowski, Spectra Art Masters, 17.03 – 29.07.2018.
Description: Nieliczni tylko z szacunkiem pochylą się nad tajemnicą zawarą w uduchowionym przez nas przedmiocie, jakim jest odpowiednio pomalowane płótno. Przyłączmy się do nich, nie zachwycajmy się tak bardzo sobą i odwróciwszy głowę od rynkowego zgiełku wejdźmy w sferę błogosławionej ciszy, uciszmy się!
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: Luce Luce. Una Voce - Poemat konkretny
Dimensions: 112,0 x 74,5 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: Obraz XII, 1994
Year: 1994
Dimensions: 150,0 x 130,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Sopot, Państwowa Galeria Sztuki, Władysław Jackiewicz. Malarstwo Warszawa, 2004 Piękna Gallery, Władysław Jackiewicz. Mowa Ciała, 09.-10.2019.
Reproduced: Władysław Jackiewicz. Nagroda im. Kazimierza Ostrowskiego 2007 za 2006 rok, Gdańsk, s. 25Władysław Jackiewicz. Malarstwo [katalog sztuki], Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Sopot 2004, s. 20.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: Alaska, 1994
Year: 1994
Dimensions: 81,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Ryszard Waśko
Title: Santa Lucia, 2013
Year: 2013
Dimensions: 130,0 x 230,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Cała trajektoria drogi twórczej Waśki polega na znacznym, pod wieloma względami ryzykownym i nowatorskim, poszerzeniu i rozszerzeniu roli artysty. –Gregor Volk (nowojorski krytyk)
Artist: Marcin Maciejowski
Title: Two men playing cards, 2009
Year: 2009
Dimensions: 140,0 x 180,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja prywatnaPhillips, aukcja 13.04.2016, poz. 86.
Exhibited: Wiedeń, Galerie Meyer Kainer, Marcin Maciejowski, 19.06-31.07.2009.
Artist: Bert Stern
Title: Zdjęcie Marilyn Monroe z ostatniej sesji zdjęciowej do Vogue, 1962 r.
Year: 1962
Dimensions: 120,0 x 100,0 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDoyle Auction House, aukcja 14.06.2018, poz. 165.
Artist: Edward Dwurnik
Title: Kompozycja nr 55, 2002
Year: 2002
Dimensions: 146,0 x 114,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup od artysty
Artist: Jan Tarasin
Title: Sytuacja V, 1983
Year: 1983
Dimensions: 101,0 x 150,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Artist: Leon Tarasewicz
Title: Kompozycja, 2018
Year: 2018
Dimensions: 100,0 x 130,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Andrzej Nowacki
Title: 05.09.03, 2003
Year: 2003
Dimensions: 126,0 x 126,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaBerlin, kolekcja prywatnaBerlin, własność artysty
Exhibited: Szczecin, Muzeum Narodowe, Andrzej Nowacki.Wystawa indywidualna. Rytm i rezonans. Reliefy i rysunki, 6 – 30.09.2004Otróda, Centrum Kultury, Sztuka Formy, 29.06.-30.08.2019
Reproduced: Sztuka Formy [katalog wystawy], Centrum Kultury w Ostrodzie, 2019, s. 38.
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Pejzaż fabryczny, 2019
Year: 2019
Dimensions: 70,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: Lato / Dziennik 26VI-16VII, 2012
Year: 2012
Dimensions: 70,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: Pałac Staszica, 2002
Year: 2002
Dimensions: 100,0 x 73,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Stanisław Baj
Title: Rzeka Bug
Dimensions: 60,0 x 120,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes