Art Auction Admin

Sales at Aukcja Dzieł Sztuki 31 maja 2022 (31-05-2022)

Catalog Number: 1

Piece data:

Portret Katarzyny Opalińskiej, 1711-1714

Artist: Johan Starbus

Title: Portret Katarzyny Opalińskiej, 1711-1714

Year: 1711

Dimensions: 79,0 x 64,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaStockholms Auktionsverk, 24.02.2022, poz. 350

Description: (…) królowa wykazywała więcej siły charakteru niż łagodności.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 110000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 2

Piece data:

Piękna ogrodniczka, XIX w. (Madonna z Dzieciątkiem i św. Janem Chrzcicielem, Dziewica w ogrodzie)

Artist: Autor Nieokreślony

Title: Piękna ogrodniczka, XIX w. (Madonna z Dzieciątkiem i św. Janem Chrzcicielem, Dziewica w ogrodzie)

Dimensions: 46,5 x 37,0 x

Tools: oil

Surfaces: paper, board

Provenance: Legnica, kolekcja prywatna

Reproduced: Literatura:Franzese P., Wielcy malarze: Rafael, tom 28, wyd. Edipresse Polska, Warszawa, 2016, ss. 44-45.Peccatori S., Zuffi S., Klasycy Sztuki: Rafael, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2006, ss. 34-35.Hall M. B., The Cambridge Companion to Raphael, Cambridge University Press, Cambridge, 2005, ss. 26-28.Peccatori S., Zuffi S., Geniusze malarstwa: Rafael, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2001, ss. 32-35.Karpowicz M., Rafael, Krajowa Agencja Wydawnicza RSW „Prasa-Książka-Ruch”, Warszawa, 1978, s. 23.

Description: Jak dalece niebo okazało się szczodre i błogosławione, obdarzając łaskawie tylko jednego człowieka swymi skarbami, dzielonymi przez wieki między wielu, to właśnie widzi się w osobie świetnego i pełnego wdzięku Rafaela Sanzio z Urbino.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 3

Piece data:

Młoda kobieta podczas toalety, XIX w.

Artist: Autor Nieokreślony

Title: Młoda kobieta podczas toalety, XIX w.

Dimensions: 96,5 x 78,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum (zakup ok. 2010 roku)

Reproduced: Literatura:Goodman-Soellner E., Poetic Interpretations of the „Lady at Her Toilette” Theme in Sixteenth-Century Paintings w: „The Sixteenth Century Journal”, 1983, tom 14, nr 14, ss. 434-436.Bergerhoff R., Tycjan. W kręgu sztuki, wyd. Arkady, Warszawa, 1979, s. nlb.Bergerhoff R., Tycjan. W kręgu sztuki, wyd. Arkady, Warszawa, 1979, s. nlb.

Description: Zwierciadło, w którem zwykłaś patrzeć, pani,

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 5

Piece data:

Kolekcja prac ze zbiorów krasiczyńskich książąt Sapiehów,ok. 1795-1802

Artist: Aleksander Orłowski

Title: Kolekcja prac ze zbiorów krasiczyńskich książąt Sapiehów,ok. 1795-1802

Dimensions: 39,0 x 56,3 x

Tools: ink, watercolor, gouache, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Atak republikanów na króla Jerzego III, ok. 1795(Dyplomata; Wjazd króla Jerzego III do Londynu; Wjazd króla Jerzego IV):Polska, kolekcja prywatnaDepozyt Muzeum Narodowego w Krakowie (nr dep. 657; lata 50. XX w.)Krasiczyn, kolekcja rodziny książęcej SapiehówKrasiczyn, kolekcja Adama ks. Sapiehy

Exhibited: Atak republikanów na króla Jerzego III, ok. 1795(Dyplomata; Wjazd króla Jerzego III do Londynu; Wjazd króla Jerzego IV):Kielce, Muzeum Narodowe w Kielcach – Pałac Biskupów Krakowskich, Gra obrazów – gra obrazami, maj – wrzesień 2011Warszawa, Muzeum Narodowe w Warszawie, Aleksander Orłowski (1777-1832). Wystawa dzieł ze zbiorów radzieckich i polskich, grudzień 1957 – luty 1958Poznań, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Aleksander Orłowski (1777-1832), 1952Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, Aleksander Orłowski (1777 – 1832), 1951/52Lwów, Powszechna Wystawa Krajowa we Lwowie, Wystawa Sztuki Polskiej od roku 1764-1886, 1894

Reproduced: Atak republikanów na króla Jerzego III, ok. 1795(Dyplomata; Wjazd króla Jerzego III do Londynu; Wjazd króla Jerzego IV):Gra obrazów – gra obrazami [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 2011, s. 167Aleksander Orłowski 1777-1832. Wystawa dzieł ze zbiorów radzieckich i polskich [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1957, il. 72

Description: Kolekcja prac Aleksandra Orłowskiego ze zbiorów krasiczyńskich książąt Sapiehów to wyjątkowy, najprawdopodobniej jedyny taki zachowany do tej pory w rękach prywatnych zespół dzieł artysty.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 3000000,00

Max Estimate: 4000000,00

Price: 2850000,00

View sale details

Catalog Number: 6

Piece data:

Dama z motylem i kwiatami róży, ok. 1860

Artist: Autor Nieokreślony

Title: Dama z motylem i kwiatami róży, ok. 1860

Dimensions: 76,0 x 61,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, paper

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 18000,00

Price: 14000,00

View sale details

Catalog Number: 7

Piece data:

Chrześcijanie w podziemiach Cyrku, 1904-1911 (W podziemiach Cyrku)

Artist: Jan Styka

Title: Chrześcijanie w podziemiach Cyrku, 1904-1911 (W podziemiach Cyrku)

Year: 1904

Dimensions: 245,0 x 195,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Rzym, kolekcja prywatnaCapri, kolekcja prywatnaCapri, Villa Certosella – Museo Quo Vadis

Exhibited: Warszawa, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Wystawa cyklu obrazów „Quo vadis” Jana Styki. Wystawy zbiorowe Tadeusza i Adama Styków. Kolekcja prac Stanisława Czajkowskiego, luty 1936Paryż, Galerie La Boétie, 1911

Reproduced: Museo „Quo Vadis”: opere di Jan Styka. Capri – Villa Certosella, wyd. D. Trampetti, Capri 1922, il. XV. Sienkiewicz H., „Quo vadis: roman néronien”, wyd. Ernest Flammarion, Paryż 1904, tabl. 9r.

Description: Skazańcy śpiewali z oczyma wzniesionymi ku velarium. Widziano twarze pobladłe, lecz jakby natchnione. Wszyscy zrozumieli, że ludzie ci nie proszą o litość i że zdają się nie widzieć ni cyrku, ni ludu, ni senatu, ni cezara. „Christus regat!” rozbrzmiewało coraz donośniej (…)(Sienkiewicz H., Quo vadis, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa, 1983, s. 385-386)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 650000,00

Max Estimate: 850000,00

Price: 550000,00

View sale details

Catalog Number: 9

Piece data:

Powrót z polowania

Artist: Ludwik Gędłek

Title: Powrót z polowania

Dimensions: 79,0 x 121,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaAgra-Art, aukcja 11.06.1995Londyn, Sotheby’s, aukcja 11.04.1995, poz. 181Stuttgart, Nagel, aukcja 12.03.1994, poz. 2533

Description: Niech mi się przyśni dworek skryty w białych sadach,Z drewnianym gankiem w młodych, gęstych winogradach;(…)By mi w tym miejscu, nie znanym nikomu,Przedziwnie jak w obczyźnie i słodko jak w domu.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 110000,00

View sale details

Catalog Number: 10

Piece data:

Głowa woja (Głowa wodza słowiańskiego) / Studium do Irydiona, lata 20. XX w.

Artist: Eligiusz Niewiadomski

Title: Głowa woja (Głowa wodza słowiańskiego) / Studium do Irydiona, lata 20. XX w.

Dimensions: 28,5 x 25,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, cardboard

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja Wiesława Popielawłasność artysty

Reproduced: Literatura:Słownik Artystów Polskich i Obcych w Polsce działających, tom. VI, wyd. IS PAN, Warszawa 1998, s. 81.„Tygodnik Ilustrowany”, 1911, nr 11, ss. 204-205.

Description: Oferowane portrety autorstwa Niewiadomskiego przedstawiające słowiańskiego woja oraz postać męską zaczerpniętą z tradycji antycznej odnotowuje „Słownik Artystów Polskich” jako „Głowę woja” oraz „Studium do Irydiona”, własność Wiesława Popiela z Warszawy (Słownik Artystów Polskich i Obcych w Polsce działających, tom. VI, wyd. IS PAN, Warszawa 1998, s. 81). Pod względem stylistycznym obydwie prace nawiązują do realizacji wspomnianych polichromii w Koninie. Z konińskimi malowidłami ściennymi, reprodukowanymi w „Tygodniku Ilustrowanym” (1911, nr 11, ss. 204-205) łączy oferowane portrety pewna hieratyczność przedstawienia o secesyjnej stylistyce.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 12

Piece data:

Portret Marszałka Józefa Piłsudskiego, 1919

Artist: Edward Okuń

Title: Portret Marszałka Józefa Piłsudskiego, 1919

Year: 1919

Dimensions: 33,0 x 52,0 x

Tools: oil, crayon

Surfaces: canvas, board

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaDesa Unicum, aukcja 22.02.2007, poz. 33Ostoya, aukcja 25.11.2006, poz. 77

Exhibited: Warszawa, Muzeum Niepodległości, Galeria Jednego Obiektu. Edward Okuń – Marszałek Józef Piłsudski, 24.02.2022

Reproduced: Literatura:Biernacka M., Okuń, w: „Ludzie, czasy, dzieła”, wyd. Edipresse Polska S.A., Warszawa 2007, s. 28.Biernacka M., Literatura – Symbol – Natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego, wyd. Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa, 2004, s. 154.Biernacka M., Edward Franciszek Mateusz Okuń, hasło w: Słownik Artystów Polskich, t. 6, Warszawa, 1998, s. 227.

Description: Prezentowany portret marszałka Józefa Piłsudskiego jest na tle pozostałej twórczości Edwarda Okunia dziełem z różnych względów niezwykłym. Realistycznie przedstawiony Naczelnik Państwa ukazany został z profilu, w niebiesko-szarym mundurze Legionów Polskich. Prawą dłoń zaciska na rękojeści wyszczerbionego miecza – zapewne symbolicznego Szczerbca, miecza koronacyjnego królów Polski. Jego postać otaczają opiekuńczo rozpostarte skrzydła Orła Białego. Ptak i ceglano-czerwone tło, z motywami art-deco to kolorystyczne nawiązanie do barw narodowych.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 260000,00

View sale details

Catalog Number: 13

Piece data:

Przed otchłanią, 1900 (Pokusa, Nad przepaścią)

Artist: Edward Wittig

Title: Przed otchłanią, 1900 (Pokusa, Nad przepaścią)

Year: 1900

Dimensions: 31,0 x 54,0 x

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnadar od artysty

Reproduced: Literatura:Edward Wittig. Wystawa zbiorowa [katalog wystawy], wyd. Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie, Lwów 1932.Kozicki, W., Edward Wittig Rozwój Twórczości, wyd. Lucjan Złotnicki, Warszawa 1932, s. 17.Przegląd Tygodniowy Życia Społecznego, Literatury i Sztuk Pięknych. R. 35, 1900, no 43, s. 461.Szczęsny, Rutkowski, Edward Wittig, s. 16.

Description: W historii polskiej rzeźby modernistycznej Edward Wittig zapisał się jako „der tektonische Monumentalplastiker” (Kuhn A., Die polnische Kunst von 1800 bis zur Gegenwart, wyd. Klinkhardt & Biermann, Berlin, 1930, s. 144) – artysta monumentalny, tworzący w nurcie klasycznym dzieła zwarte, syntetyczne, ale przy tym pełne harmonii. Autor takich realizacji jak „Ewa” (1912), zakupiona dla paryskiego parku Trocadéro czy przede wszystkim słynny, warszawski „Pomnik Lotnika” (1931). Spośród mu współczesnych, wyróżniał się nie tylko talentem, ale też doskonałym opanowaniem materiału i wiedzą techniczną, które pozyskał dorabiając jako medalier jeszcze w trakcie studiów w Wiedniu. Tworzenie w metalu – odlewanie gotowe modelu w brązie, a następnie jego obróbka plastyczna – było w istocie ciężką pracą fizyczną, od której większość artystów tamtej epoki odchodziło, kończąc dzieło na stworzeniu bozzetta i pozostawiając resztę rzemieślnikom. Wittig tymczasem pracował nad rzeźbą od początku do końca, wedle szkoły dawnych mistrzów renesansowych, nie bojąc się starcia z materią.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 14

Piece data:

Głowa Leopolda Gottlieba, pocz. lat 20. XX w.

Artist: Xawery Dunikowski

Title: Głowa Leopolda Gottlieba, pocz. lat 20. XX w.

Dimensions: 59,0 x 26,0 x 26,0

Description: [Dunikowski] wypowiedział się znakomicie, jako portrecista nadzwyczaj biegły w rozpoznawaniu właściwości ludzkiej psyche, różnych bogatych jej przejawów i zewnętrznego charakteru ludzkiej postaci. Przedstawił się (…) jako portrecista o wybitnem, zdecydowanem piętnie indywidualnem.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 15

Piece data:

Serce Jezusa, 1930 (Chrystus Król)

Artist: Józef Mehoffer

Title: Serce Jezusa, 1930 (Chrystus Król)

Year: 1930

Dimensions: 119,5 x 86,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaKraków, depozyt Muzeum Narodowego w Krakowie – oddział Dom Józefa Mehofferawłasność rodziny artysty

Exhibited: Dom Józefa Mehoffera „Pałac pod Szyszkami” , oddział Muzeum Narodowego w Krakowie, ekspozycja stałaSalon Jubileuszowy 1860-1935, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa, grudzień 1935Józef Mehoffer, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych Warszawa, czerwiec-lipiec-sierpień 1935Towarzystwo Artystów Polskich „Sztuka” w Krakowie, ekspozycja stała

Reproduced: Ambrozowicz J., Bałda W., Józef Mehoffer. Artysta wszechstronny, Rzeszów 2015, s. 65Waligóra E., Dom Józefa Mehoffera. Oddział Muzeum Narodowego w Krakowie [przewodnik], Kraków 1998, s. 17Józef Mehoffer [katalog wystawy], Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa 1935

Description: Jako malarz czystej krwi dekoracyjny przytłumia całą literaturę i przysłania ją upajającem bogactwem elementów wyłącznie formalnych, nieprzebraną różnorodnością wypieszczonych z wirtuozowską precyzją linij dekoracyjnych, jak ogień ruchliwych, jak woda płynnych, układających się w najfantastyczniejsze arabeski, i żywiołowo bujną, symfonijną orkiestracją soczystych, lśniących, wewnętrznym ogniem rozpłomienionych kolorów.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 2000000,00

Max Estimate: 3000000,00

Price: 2050000,00

View sale details

Catalog Number: 16

Piece data:

Wspomnienia wojenne, 1906

Artist: Jacek Malczewski

Title: Wspomnienia wojenne, 1906

Year: 1906

Dimensions: 100,0 x 70,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 08.12.2020, poz. 21.Polska, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 18.05.2011, poz. 254.Kraków, kolekcja prof. Ireny RychlikowejKraków, kolekcja inż. Leona Tombaka

Exhibited: Łódź, Muzeum Miasta Łodzi, Młodopolskie fascynacje, listopad 2013 – marzec 2014Sandomierz, Muzeum Okręgowe, Jacek & Rafał Malczewscy 17 marca -31 lipca 2012Kraków, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Jacek Malczewski 1854-1929, wystawa jubileuszowa lipiec – wrzesień 1939

Reproduced: Posiadała K., Jacek i Rafał Malczewscy, Radom 2014, s. 212

Description: (…) był on [Malczewski] zafascynowany kobietą jako symbolem życia i śmierci, natchnienia i opieki. Wprowadzał ją w wielu różnych rolach, ukazywał jej wielorakie powołanie w świecie. Była więc kapłanką i uosobieniem kojącej śmierci, była muzą i chimerą, była może także Eurydyką, poszukiwaną przez Orfeusza, była Harpią i Parką przecinającą nić żywota, należała do świata aniołów, była natchnieniem Ezechiela i św. Franciszka, duszą muzyki, towarzyszką wprowadzającą w życie, czuwającą nad ludźmi, wyznaczającą im losy szczęśliwe i tragiczne.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 1800000,00

Max Estimate: 2500000,00

Price: 1650000,00

View sale details

Catalog Number: 17

Piece data:

Willa w Lusławicach, 1924

Artist: Jacek Malczewski

Title: Willa w Lusławicach, 1924

Year: 1924

Dimensions: 70,0 x 49,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 10.12.2019, poz. 24Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 12.03.2013, poz. 22Kraków, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 03.04.2011, poz. 5

Description: (…) jest to głęboki poeta i ogromny, do samego dna oryginalny talent malarski, złączeni w jednym człowieku. Niekiedy przychodzi żałować, że z tej głębokiej poezji, z tego bogactwa myśli i uczuć, nie można znać nic więcej nad to, co z wielkim talentem, lecz zacieśnionymi środkami malarstwa, ukazują jego obrazy.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 150000,00

View sale details

Catalog Number: 19

Piece data:

Róże w wazonie

Artist: Adolf Abram Milich

Title: Róże w wazonie

Dimensions: 56,0 x 47,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Bydgoszcz, kolekcja prywatnaDesa Unicum, aukcja 07.05.2020, poz. 32Polska, kolekcja prywatnaSchuler Auktionen, aukcja 09.2019, poz. 6636Paryż, Musee GallieraGenewa, Galerie Georges MoosSzwajcaria, kolekcja prywatna

Exhibited: Paryż, Musee Galliera, Adolphe Milich, Simon Levy, Marcel Gimond, 13 grudnia 1957 – 15 lutego 1958Genewa, Galerie Georges Moos, Exposition Milich, 1953

Reproduced: Adolphe Milich, Simon Levy, Marcel Gimond [katalog wystawy], wyd. Musee Galliera, Paryż 1957, kat. 43

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 20000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 20

Piece data:

Dziewczyna z mandoliną, 1924 (Gitarzystka)

Artist: Eugeniusz Zak

Title: Dziewczyna z mandoliną, 1924 (Gitarzystka)

Year: 1924

Dimensions: 73,0 x 54,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDesa Unicum, aukcja 24.05.2018, poz. 38USA, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja Spencera Kellogga Jr

Exhibited: Buffalo, Buffalo Fine Arts Gallery, Albright Art Gallery, 1938Nowy Jork, International Art Center of Roerich Museum, 1930Nowy Jork, Durand-Ruel Galleries, 1929Paryż, Galerie Macel Bernheim, Eugene Zak Exposition Rétrospective, 1927Paryż, Salon d’Automne, 1926 Paryż, Salon des Tuileries, 1925

Reproduced: Brus-Malinowska B., Eugeniusz Zak 1884-1926, wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 158, nr 216„Sztuki Piękne”, R. 2, 1925/1926, nr 12, s. 500 (jako „Chłopak z gitarą”) „Deutsche Kunst und Dekoration”, vol. 57, 1925/1926, s. 386„Der Cicerone”, vol. 17, 1925, s. 652„Świat”, nr 32, 1925, s. 3 (jako „Gitarzystka”)

Description: „Dziewczyna z mandoliną” to dzieło wpisujące się w cykl prac określanych przez Mieczysława Sterlinga jako „rewelacje” i „źródła nowych poczynań” dla młodego pokolenia. A to za sprawą wytworzonego przez Zaka na dwa lata przed przedwczesną śmiercią dojrzałego stylu będącego efektem długoletnich poszukiwań. Styl ów polegał na uwypukleniu postaci plastyką barwy a nie- jak miało to miejsce wcześniej – za pomocą linii. Również dawny prosty rytm ustąpił miejsca komplikującym się podziałom płaszczyzny tła, postać melancholijnej muzykantki zamknięta zostaje w ruchu. W oferowanym obrazie uderza przemyślana koncepcja całości kompozycji, cecha charakterystyczna dla ostatnich dzieł Zaka, na którą wskazuje w cytowanym wyżej eseju Sterling. Koncepcja ta nie jest jednak wynikiem chłodnej kalkulacji a wyrasta wprost z wyobraźni malarza, którego współcześni mu krytycy zwykli mianować poetą i wizjonerem pełnym zadumy i mistycyzmu.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 900000,00

Max Estimate: 1300000,00

Price: 820000,00

View sale details

Catalog Number: 21

Piece data:

Martwa natura z rybami, lata 20. XX w.

Artist: Mela Muter

Title: Martwa natura z rybami, lata 20. XX w.

Dimensions: 60,0 x 69,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaAwinion, Galeria Valz-Blin ArnaudAwinion, kolekcja D. Masquine

Exhibited: Gdańsk, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Sztuka w 20-leciu międzywojennym. W stronę tradycji, 14 grudnia 2019 – 15 marca 2020Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Zapisy przemian. Sztuka polska z kolekcji Krzysztofa Musiała, 12 września – 14 października 2007

Reproduced: Zapisy przemian. Sztuka polska z kolekcji Krzysztofa Musiała, wyd. Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2008, s. 130

Description: Motyw martwej natury Mela Muter podejmowała rzadziej i raczej w swojej wczesnej twórczości. Zainteresowała się nim mocniej podczas trudnych lat pierwszej wojny światowej, kiedy to – jak sama wspominała – „(…) zabierałam się do malowania, lecz nie postaci ludzkich. Nikt nie miał wtedy czasu ani też cierpliwości by mi pozować. Martwe natury – owoce morza, skorupiaki i ryby niewrażliwe na ludzkie dramaty, na ludzkie szaleństwa, zastępowały mi modeli”. Wybrany gatunek malarski był dla Muter najodpowiedniejszym sposobem reakcji na okropieństwa wojny, poprzez który wyrażała swój ówczesny stan psychiczny. O jednej ze swoich kompozycji pisała: „Była tragiczna przez czerń wijących się olbrzymich węgorzy, czerwień skorupiaków, zsiniałą biel papieru. Wydaje mi się, że było to najlepsze płótno tego rodzaju, jakie kiedykolwiek stworzyłam”.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 350000,00

Max Estimate: 450000,00

Price: 400000,00

View sale details

Catalog Number: 22

Piece data:

Portret damy w wieczorowej sukni, ok. 1930

Artist: Mela Muter

Title: Portret damy w wieczorowej sukni, ok. 1930

Dimensions: 144,0 x 88,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 06.03.2018, poz. 40Polska, kolekcja prywatnaLempertz, aukcja 22.05.2012, poz. 219Kolonia, Galerie BargeraKolonia, Galerie Gmurzynska

Description: Mocno zbudowane rysunkiem, kładzione silnymi, chropowatymi płaszczyznami farby w kolorze najczęściej niebieskim, opartym o żółte tony akcesoriów, pomyślane jako kompozycja barw i płaszczyzn, portrety te są dzisiaj arcydziełami sztuki malarskiej.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 700000,00

Max Estimate: 900000,00

Price: 680000,00

View sale details

Catalog Number: 24

Piece data:

Martwa natura z melonem

Artist: Zygmunt Menkes

Title: Martwa natura z melonem

Dimensions: 81,0 x 53,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 12.03.2019, poz. 35Polska, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 25

Piece data:

Amsterdam, 1934

Artist: Mojżesz Kisling

Title: Amsterdam, 1934

Year: 1934

Dimensions: 101,0 x 150,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Belgia, kolekcja prywatnaAmsterdam, kolekcja dr Jacques’a Tasdar od artysty

Reproduced: Kisling J., Catalogue Raisonné, tom IV, s. 273, kat. nr. XIV

Description: Kisling po raz pierwszy odwiedził Holandię w 1914 roku w towarzystwie polsko-paryskiego krytyka sztuki Adolfa Baslera. Zafascynował się tam malarstwem flamandzkim, które stało się mu bliższe niż dzieła wielkich malarzy florenckich i weneckich. W malarstwie holenderskim zaczął cenić przede wszystkim Vermeera van Delft, Rembrandta i Fransa Halsa a podróż ta stała się dla Twórczości Kislinga momentem przełomowym.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 500000,00

Max Estimate: 700000,00

Price: 450000,00

View sale details

Catalog Number: 26

Piece data:

Akt w turbanie (Nu au turban), 1952

Artist: Mojżesz Kisling

Title: Akt w turbanie (Nu au turban), 1952

Year: 1952

Dimensions: 56,5 x 42,0 x

Tools: pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 29

Piece data:

Leżąca, 1933/1934 (Siedząca dziewczyna)

Artist: Henryk Wiciński

Title: Leżąca, 1933/1934 (Siedząca dziewczyna)

Year: 1933

Dimensions: 47,0 x 78,0 x 39,0

Exhibited: Poznań, Galeria Piekary, Hommage à Józef Chrobak – wokół pamięci Grupy Krakowskiej, 20.11-23.12.2020 (odlew) .Kraków, Kamienica Szołayskich, Idzie młodość! I Grupa Krakowska, 27.09.2019-15.03.2020 (odlew).Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Grupa Krakowska 1932–1937, 2.12.2018–31.03.2019 (odlew).Poznań, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Szczeliny wolności – sztuka w latach 1945-1948/1949, 6 sierpnia – 12 listopada 2017 (odlew).Sopot, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Henryk Wiciński i I Grupa Krakowska 1932-1937, 3 października – 4 listopada 2007 (odlew).Kraków, Galeria Krzysztofory, Henryk Wiciński: Stowarzyszenie Artystyczne Grupa Krakowska, 1990 (gips).Kraków, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Awangarda artystyczna z kręgu KPP: wystawa Grupy Krakowskiej 1932-1937, maj-czerwiec 1979 (gips).Warszawa, CBWA Zachęta, Wystawa rzeźby i rysunku Henryka Wicińskiego 1908-1943, 12 grudnia 1962 – 01 stycznia 1963 (gips).

Reproduced: Piłakowska M. (red.), Hommage à Józef Chrobak – wokół pamięci Grupy Krakowskiej, Galeria Piekary, Poznań, 2020, poz. kat. nr 19, s. 125 (odlew) .Ilkosz B. (red.), Grupa Krakowska 1932-1937, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2018, s. 293 (odlew).Piłakowska M. (red.), Twarze Awangardy. Artyści I Grupy Krakowskiej [katalog wystawy], wyd. Galeria Piekary, Verbum Sp. z o.o., Poznań 2017, s. 31 (odlew).Szczeliny wolności. Sztuka polska w latach 1945-1948/1949 [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Poznaniu, 2017, s. 221 (odlew).(Jaworska A. (red.), Henryk Wiciński i I Grupa Krakowska 1932-1937 [katalog wystawy], wyd. Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Sopot 2007, strona okładkowa, s. 10 (odlew).Turowski A., Budowniczowie Świata. Z dziejów radykalnego modernizmu w sztuce polskiej, wyd. Universitas, Kraków 2000, s. 322 (gips).reprodukcja na znaczku pocztowym Poczty Polskiej z 29 października 1992Chrobak J. (red.), Henryk Wiciński: Stowarzyszenie Artystyczne Grupa Krakowska [katalog wystawy], Galeria Krzysztofory, Kraków 1990 (gips) .Kosińska M. (oprac.), Wystawa rzeźby i rysunku Henryka Wicińskiego 1908-1943 [katalog wystawy], CBWA Zachęta, Warszawa 1962, nlb. (gips).

Description: Oferowana rzeźba „Leżąca” (1933-34) należy do wczesnego, modernistycznego okresu w twórczości Wicińskiego. Nosi ona znamiona twórczości Xawerego Dunikowskiego, którego artysta był uczniem. Znać w „Leżącej” również wpływ przestrzennych koncepcji kubizmu i neoplastycyzmu. Kształty przedstawionej postaci kobiety są syntetyczne, geometryzujące i jakby rozbite. Wiciński w swej twórczości odrzucał naturalizm, jako wąski sposób możliwości wyrażania świata. W swoim brulionie notował: „Radość odkryć, form zmysłowych wzroku, ruchu człowieka w przestrzeni. Rzeźba wzroku, a nie wspomnienie minionej chwały, czy wspomnień życia. Odrzucam patos historyczny, a nie patos historii. Materia kształtująca, która jest skupioną energią plastyczną. Rzeźba staje się punktem wyjścia w życiu wzrokowym widza” (Wystawa rzeźby i rysunku Henryka Wicińskiego [katalog wystawy], wyd. Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 1962, s. nlb). Henryk Wiciński, którego credo polityczne i artystyczne można by streścić w słowie „postęp”, który – jak pisała jego przyjaciółka Maria Jarema – był „człowiekiem swego czasu”, „geniuszem predestynowanym do odczucia podskórnych prądów epoki i do świadomego jej przeżywania” – nie odcinał się od osiągnięć kubizmu, formizmu, konstruktywizmu. Z tego myślenia wyrosły jego pierwsze rzeźby, takie jak „Leżąca”. Oparł się jednak w nich na własnym sposobie myślenia, na zasadach fizjologii wzroku, próbując uchwycić i określić formy wnikania w siebie poszczególnych elementów bryły. „Tą własną koncepcją otworzył nowy problem rzeźby. (…) Człowiek, który rozumiał swój czas” pisała w katalogu wystawy w Zachęcie Maria Kosińska. Przez przedwczesną śmierć, spowodowaną gruźlicą, Henryk Wiciński nie zdążył zrealizować wszystkich swych zamierzeń. Pozostała jednak jego myśl, która jest otwarta do dziś.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 220000,00

View sale details

Catalog Number: 32

Piece data:

Autoportret, ok.1925

Artist: Rafał Malczewski

Title: Autoportret, ok.1925

Dimensions: 54,0 x 62,5 x

Tools: mixed

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 28.05.2019, poz. 24

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 18000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 16000,00

View sale details

Catalog Number: 34

Piece data:

Dżungla

Artist: Józef Hecht

Title: Dżungla

Dimensions: 53,0 x 80,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 11.12.2018, poz. 83

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 18000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 35

Piece data:

Szkic do ukrzesłowienia, ok. 1955-56(Kompozycja figuralna; Studium kobiety)

Artist: Andrzej Wróblewski

Title: Szkic do ukrzesłowienia, ok. 1955-56(Kompozycja figuralna; Studium kobiety)

Dimensions: 151,5 x 100,0 x

Tools: pencil, coal

Surfaces: paper

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKraków, kolekcja prywatnaKraków, zakup od żony artysty, Teresy Wróblewskiej (przed 1994)

Exhibited: Lublana, Moderna galerija, Andrzej Wróblewski. Waiting room, 15 października 2020 – 10 stycznia 2021Londyn, David Zwirner Gallery, Andrzej Wróblewski, 16 marca – 14 kwietnia 2018

Reproduced: Ziółkowska M., Grzybała W., Andrzej Wróblewski. Waiting room [katalog wystawy], wyd. Fundacja Andrzeja Wróblewskiego / Instytut Adama Mickiewicza / Hatje Cantz Verlag, Warszawa 2020, s. 225, il. 113

Description: Na krześle siedzi modelka. Nasza ‘modelka z Paryża’. Malowaliśmy ją tyle razy. Jestem jej wdzięczny za jej czas i za poznanie wielu rzeczy. Ta starsza kobieta – nieszczęśliwa, jeśli mam prawo wyrokować o ludzkim szczęściu i nieszczęściu, i chora tragicznie – jest jego modelką. Tak głęboko, tak prosto, tak konkretnie jak on nikt jej nie namalował.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 3500000,00

Max Estimate: 5000000,00

Price: 3050000,00

View sale details

Catalog Number: 36

Piece data:

Ślady

Artist: Jonasz Stern

Title: Ślady

Dimensions: 70,0 x 50,0 x

Tools: tempera, acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kanada, kolekcja prywatna

Exhibited: Szczecin, Zamek Książąt Pomorskich, IX Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, 1978

Description: Obraz Jonasza Sterna „Ślady” to próba rozliczenia własnych przeżyć wojennych. Kości są bardzo wymownym materiałem, niepokojącym, budzącym grozę. Nabierają jeszcze większej siły w obliczu biografii Sterna. Jak wielu bliskich odebrała mu wojna, jak wielu krzywd doświadczyli oni i on sam? Czy kostne układy są zakodowanym zapisem utraconych istnień? Wydają się jedynym słusznym wyborem po doświadczonej traumie. Niektóre zdarzenia zmieniają nas na zawsze, nie sposób wrócić do tego, co było przedtem. Przejmujące kompozycje z kości tworzone od lat 60. stały się symbolem Zagłady i dramatu ocalenia, wokół którego budowana była narracja o Jonaszu Sternie. Przejmująco pisał o tym już Kornel Filipowicz w opowiadaniu dedykowanym Jonaszowi Sternowi, pt. ”Krajobraz, który przeżył śmierć”: „Reszta jego historii to już tylko dziennik podróży, odbywanej nocami, przy świetle księżyca, na przełaj, na kierunek wyznaczany z gwiazd. […] Oto historia człowieka, który jako jeden z niewielu wyniósł życie z zagłady, przypadkiem, jaki mogła dostarczyć masowa śmierć, dzięki wyjątkowi dającemu pojęcie o ilości istot, jakie trzeba było zabić, aby mogło zaistnieć jedno nieprawdopodobne ocalenie” („Twórczość” 1946, nr 10, s. 69).

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 38

Piece data:

Kopozycja, 1949

Artist: Lech Kunka

Title: Kopozycja, 1949

Year: 1949

Dimensions: 56,0 x 46,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 40

Piece data:

Poulpe I, 1979

Artist: Jan Lebenstein

Title: Poulpe I, 1979

Year: 1979

Dimensions: 54,0 x 44,5 x

Tools: watercolor, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 41

Piece data:

Challenger

Artist: Jan Lebenstein

Title: Challenger

Dimensions: 61,0 x 47,0 x

Tools: ink, watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Belgia, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 26.01.2011, poz. 311Horta, aukcja 20.04.2010, poz. 472

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 43

Piece data:

Ułuda mitu, 1964

Artist: Alfred Lenica

Title: Ułuda mitu, 1964

Year: 1964

Dimensions: 89,0 x 116,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 160000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 155000,00

View sale details

Catalog Number: 44

Piece data:

Kompozycja, 1960

Artist: Alfred Lenica

Title: Kompozycja, 1960

Year: 1960

Dimensions: 47,2 x 65,5 x

Tools: gouache, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 45

Piece data:

Bez tytułu, lata 90. XX w.

Artist: Henryk Musiałowicz

Title: Bez tytułu, lata 90. XX w.

Dimensions: 177,5 x 80,0 x

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Exhibited: Warszawa, Galeria Oranżeria, Stworzenie ziemi. Henryk Musiałowicz. Wystawa prac, kwiecień 2000

Description: Pochodząca z lat 90. praca odsłania artystyczny świat Musiałowicza. Jest jednym z pozostawionych przez niego transcendentalnych drogowskazów do siebie, do natury. Drewniana konstrukcja składa się z opracowanego rzeźbiarsko, ażurowego stojaka i ustawionej na nim reliefowej tablicy. Jej poprzecinana liniami powierzchnia, z odłupanymi kawałkami, sprawia wrażenie okaleczonej. Efekt ten potęguje czarno-czerwona polichromia. Zaklęty totem zawiera tajemnicę. Nie ma jednej drogi interpretacji, za to pojawia się przestrzeń do kontemplacji i zadumy nad sensem życia. I to właśnie chciał osiągnąć w swej sztuce Musiałowicz.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 45000,00

Max Estimate: 55000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 46

Piece data:

Ekran, 1977

Artist: Jan Tarasin

Title: Ekran, 1977

Year: 1977

Dimensions: 50,5 x 65,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kanada, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 105000,00

View sale details

Catalog Number: 47

Piece data:

Przypadek w grze 7x7, 1999

Artist: Ryszard Winiarski

Title: Przypadek w grze 7x7, 1999

Year: 1999

Dimensions: 50,0 x 50,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 45000,00

Max Estimate: 55000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 48

Piece data:

Square 17, 1962

Artist: Wojciech Fangor

Title: Square 17, 1962

Year: 1962

Dimensions: 91,5 x 91,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: USA, kolekcja prywatnaUSA, kolekcja Roberta i Maidy Richmanzakup od artysty

Exhibited: Waszyngton, Institute of Comteporary Art, wystawa indywidualna Wojciecha Fangora, kwiecień 1962 (według przekazu właściciela)

Description: Podczas gdy Wojciech Fangor dokonywał istotnych przemian w swoim malarstwie nad światem zapanowała zimna wojna, obejmując niemalże wszystkie sfery życia społecznego, w tym również sztuki piękne. Szczególny rodzaj walki toczono o artystów. Pod koniec lat 50 amerykańskie instytucje muzealne i naukowe zaczęły zabiegać o najzdolniejszych twórców zza żelaznej kurtyny. Po sukcesie zbiorowej wystawy „15 Polish painters” w nowojorskim MoMA oraz indywidualnym pokazie w Gres Gallery w 1961 roku Fangor otrzymał propozycję czteromiesięcznego stypendium Fundacji Forda w Institute of Contemporary Arts (ICA) w Waszyngtonie – instytucji, której założycielem i ówczesnym dyrektorem był Robert Richman. Stypendium zaoferowane polskiemu artyście dawało nie tylko możliwość kontynuowania poszukiwań twórczych ale również prowadzenia aktywności dydaktycznej w najlepszych ośrodkach naukowych Stanów Zjednoczonych, m.in. w Yale University School of Art and Architecture, Rhode Island School of Design, and Ohio State University. Robert Richman, miłośnik sztuki był jednym z pierwszych admiratorów i propagatorów malarstwa Wojciecha Fangora. Z perspektywy czasu można rzec, że ówczesny dyrektor waszyngtońskiego ICA odegrał bardzo istotną rolę w późniejszym amerykańskim sukcesie polskiego artysty. Stypendium zakończyło się wystawą prac Fangora w Waszyngtonie w 1962 roku, niektóre z nich trafiły do prywatnej kolekcji Richmana. Oferowane płótno „Square 17” ostatni raz pokazywane było publicznie pół wieku temu. Ukazanie się na rynku antykwarycznym pracy nie tylko artystycznie dojrzałej ale dokumentującej najistotniejszy dla późniejszego sukcesu artysty moment w twórczości Wojciecha Fangora jak również proweniencja czynią ze „Square 17” obraz o niezaprzeczalnym walorze kolekcjonerskim.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 1000000,00

Max Estimate: 1500000,00

Price: 800000,00

View sale details

Catalog Number: 49

Piece data:

M 34, 1969

Artist: Wojciech Fangor

Title: M 34, 1969

Year: 1969

Dimensions: 101,6 x 101,6 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaSotheby’s, aukcja 28.09.2018, poz. 409USA, kolekcja prywatnazakup od artysty w 1969 r.

Description: Dynamika przestrzenna Fangora istnieje gdzieś pomiędzy widzem a płótnem, w dostrzegalnym dla oka punkcie w powietrzu. Każda próba skupienia się na rozmytych i płynnych obrazach wywołuje natychmiastowe wzbudzenie koloru i konturu, które się rozpadają i łączą na nowo i które, jak powidok, umykają próbom utkwienia w nich wzroku.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 1800000,00

Max Estimate: 2200000,00

Price: 1800000,00

View sale details

Catalog Number: 50

Piece data:

Relief nr 72, 1974

Artist: Henryk Stażewski

Title: Relief nr 72, 1974

Year: 1974

Dimensions: 64,5 x 64,5 x

Tools: acrylic

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 120000,00

View sale details

Catalog Number: 51

Piece data:

Relief, 1981

Artist: Henryk Stażewski

Title: Relief, 1981

Year: 1981

Dimensions: 45,0 x 45,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 52

Piece data:

Figura z otwartymi ramionami, 1984

Artist: Magdalena Abakanowicz

Title: Figura z otwartymi ramionami, 1984

Year: 1984

Dimensions: 171,5 x 100,0 x 25,0

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKraków, Galeria StarmachWarszawa, kolekcja artystki

Description: Moja rzeźba (…) nie jest dekoracją wnętrza, ogrodu, pałacu czy osiedla. Nie jest formalnym eksperymentem estetycznym ani interpretacją rzeczywistości. . . Przekazuję moje doświadczenie problemów egzystencjalnych, ucieleśnione w formach wbudowanych w przestrzeń.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 700000,00

Max Estimate: 900000,00

Price: 580000,00

View sale details

Catalog Number: 53

Piece data:

Z cyklu Portrety anonimowe, 2008

Artist: Magdalena Abakanowicz

Title: Z cyklu Portrety anonimowe, 2008

Year: 2008

Dimensions: 94,0 x 20,5 x 18,0

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: Dopiero mówiąc o sobie, mówi się o całym świecie. Ważne, żeby to było wyznanie prawdziwe, wtedy może stać się odkryciem. (…) Uciec można tylko w siebie, w jedyność własnej świadomości, w konkret własnej egzystencji. Ucieczka trwa do dziś.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 140000,00

Price: 90000,00

View sale details

Catalog Number: 54

Piece data:

Reszta reszt 54, 2012

Artist: Jan Berdyszak

Title: Reszta reszt 54, 2012

Year: 2012

Dimensions: 72,5 x 80,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: Jest oczywiste, że u Berdyszaka wszystko wpisuje się w jakieś continuum poszukiwań, nie tracą na aktualności stawiane przezeń pytania. Artysta stale wskazuje na paralelny problem niewyrażalności tego, co istotne oraz na istotność tego, co pomiędzy.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 50000,00

View sale details

Catalog Number: 55

Piece data:

Bez tytułu, 1987

Artist: Jan Berdyszak

Title: Bez tytułu, 1987

Year: 1987

Dimensions: 50,0 x 74,5 x

Tools: oil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: Rozczłonkowane powierzchnie i części obrazów, rozerwane i oddzielone od siebie pola malowideł, zapowiadają i warunkują już na samym początku odrębne sensy, ale i tworzą te sensy POPRZEZ OTOCZENIE i RAZEM ze swoim oddziaływaniem. Ów sposób i cel rozczłonkowania powierzchni obrazu na części wpływa na postrzeganie i nadaje sens otoczeniu i z nim się realizuje. Zauważone otoczenie staje się nieodłączną, ale różną składową obrazu.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 18000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 16000,00

View sale details

Catalog Number: 56

Piece data:

Kobiety przy toalecie, 1975

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Kobiety przy toalecie, 1975

Year: 1975

Dimensions: 72,0 x 59,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kanada, kolekcja prywatna

Reproduced: Literatura:Jerzy Nowosielski, wyd. Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, kat. 529, ss. 411, 723.

Description: To sztuka o wymowie erotycznej, a równocześnie kontemplacyjna w swej od malarstwa ikonowego przejętej, ale bardzo współczesnej formie.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 240000,00

View sale details

Catalog Number: 57

Piece data:

Martwa natura, lata 80. XX w.

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Martwa natura, lata 80. XX w.

Dimensions: 60,0 x 75,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: (…) trudno dziś spotkać się z czymś, co obdarzyć się daje mianem „dzieła”, to jest z tworem o długotrwałym oddziaływaniu. Obrazy Nowosielskiego do takiej długotrwałości są zdolne.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 150000,00

View sale details

Catalog Number: 58

Piece data:

Kompozycja abstrakcyjna, lata 60. XX w.

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Kompozycja abstrakcyjna, lata 60. XX w.

Dimensions: 26,5 x 20,0 x

Tools: watercolor, gouache

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 32000,00

View sale details

Catalog Number: 59

Piece data:

Bukiet malarza, 1969

Artist: Marc Chagall

Title: Bukiet malarza, 1969

Year: 1969

Dimensions: 25,0 x 18,0 x

Tools: litography, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 28000,00

Price: 16000,00

View sale details

Catalog Number: 60

Piece data:

Siłaczka, 1985

Artist: Jan Dobkowski

Title: Siłaczka, 1985

Year: 1985

Dimensions: 120,0 x 160,0 x

Tools: acrylic, oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Niemcy, kolekcja prywatna

Description: Natura daje nam uczucie, że istniejemy. Sądziłem, że w naturalności jest złoże, które może uczynić moją sztukę żywą. Dlatego w obrazach starałem się pokazać przede wszystkim człowieka. Człowieka obnażonego, bez atrybutów kultury czy cywilizacji: kobietę i mężczyznę w ich odwiecznych gestach. Poprzez erotykę pragnąłem ukazać, jak silnie człowiek pożąda natury i że jest ona dobra.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 145000,00

View sale details

Catalog Number: 63

Piece data:

Helios, 1977

Artist: Aleksandra Jachtoma

Title: Helios, 1977

Year: 1977

Dimensions: 100,0 x 81,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Poznań, kolekcja prywatna

Description: Pośród wielokierunkowych poszukiwań polskiej sztuki współczesnej można wyodrębnić nurt malarstwa abstrakcyjnego, rozwijającego problematykę koloru i światła (…) Malarstwo Aleksandry Jachtomy zajmuje w tym nurcie miejsce poczesne. Daleka od doktrynalnych spekulacji, zawierzająca swojej głębokiej intuicji i niezwykłej wrażliwości oka, uzyskuje wyjątkową kondensację działania koloru. Dzieje się to w warunkach konsekwentnego i radykalnego ograniczania środków.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 64

Piece data:

Lew (Piccolo Leone), ok. 1973

Artist: Maria Papa-Rostkowska

Title: Lew (Piccolo Leone), ok. 1973

Dimensions: 20,0 x 24,0 x 11,0

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: Maria Papa Rostkowska z uporem i zapałem przez lata, bez przerwy i w ciszy, kontynuuje swoją piękną twórczość rzeźbiarską… Artystka daje nam możliwość kontemplowania dzieła pokrzepiającego i wielkodusznego, zauroczonego kulturą i cywilizacją.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 20000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 65

Piece data:

Kompozycja, 1972

Artist: Leszek Nowosielski

Title: Kompozycja, 1972

Year: 1972

Dimensions: 113,0 x 39,0 x 7,0

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Exhibited: Gdańsk, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Atelier Nowosielskich. Ceramiczny świat Hanny i Leszka Nowosielskich, marzec – maj 2016

Reproduced: Atelier Nowosielskich: ceramiczny świat Hanny i Leszka Nowosielskich [katalog wystawy], Gdańsk 2016, s. 85

Description: [Kompozycje abstrakcyjne] są najlepszym świadectwem malarskiej wrażliwości Nowosielskiego i skłonności do twórczego eksperymentu.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 45000,00

Max Estimate: 55000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 66

Piece data:

Tension 19/19/V, 1975

Artist: Romano Zanotti

Title: Tension 19/19/V, 1975

Year: 1975

Dimensions: 114,0 x 194,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaCornette de Saint Cyr, aukcja 06.07.2020, poz. 88

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 67

Piece data:

Emanacja przestrzeni III z cyklu Symultanizm Formy, 1996

Artist: Stefan Krygier

Title: Emanacja przestrzeni III z cyklu Symultanizm Formy, 1996

Year: 1996

Dimensions: 80,0 x 60,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Belgia, kolekcja prywatnaRempex, aukcja 24.08.2005, poz. 322

Description: W cyklu Symultanizm formy, nad którym Stefan Krygier pracował w latach 80. i 90., artysta budował obrazy w oparciu o ten sam motyw przedstawiony z różnych perspektyw: osoby znajdującej się przed płótnem oraz osoby znajdującej się po jego drugiej stronie. Symultanizm spojrzeń przeradzał się w symultanizm formy odtworzonej w obrazie. Z takim właśnie fenomenem lustrzanego odbicia w perspektywie mamy do czynienia w oferowanej „Emanacji przestrzeni III”. Z kolei w innych kompozycjach symultanicznych Krygiera znajdują się i takie, w których nie ma lustrzanego „odwrócenia”, a motywy są jedynie multiplikowane (np. „Porwanie Europy II”) oraz kilka zawierających zarówno zwielokrotniony motyw, jak i nowy sposób widzenia (np. „Uwięzione w konstrukcji II”), co można uznać za różne odmiany symultanizmu występujące w omawianym cyklu. Nadrzędnym celem Stefana Krygiera było zaangażowanie wyobraźni widza. Czynił to za pomocą prostych środków malarskich, stosował perspektywę linearną, przeźroczystość form, która pozwalała na pokazanie zjawisk optycznych spowodowanych nakładaniem się kolorów i kształtów.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 65000,00

View sale details

Catalog Number: 68

Piece data:

Z cyklu Symultanizm formy

Artist: Stefan Krygier

Title: Z cyklu Symultanizm formy

Dimensions: 116,5 x 70,0 x 70,0

Provenance: Monako, kolekcja prywatna

Exhibited: Łódź, Atlas Sztuki, Stefan Krygier wystawa retrospektywna, wrzesień – październik 2011Łódź, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Stefan Krygier, Otwartość formy, październik – listopad 2009

Reproduced: Stefan Krygier, Otwartość formy [katalog wystawy], Miejska Galeria Sztuki w Łodzi i Autorzy, Łódź, 2009, s. 27

Description: Dzieło jest, w rozumieniu artysty, pewną integralną całością, wyodrębnioną formalnie, jest ośrodkiem kondensacji formy.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 230000,00

View sale details

Catalog Number: 69

Piece data:

Pejzaż 3/2018, 2018

Artist: Grzegorz Mroczkowski

Title: Pejzaż 3/2018, 2018

Year: 2018

Dimensions: 50,0 x 50,0 x

Tools: tempera

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: Są te prace w swoim wyrazie nieokreśloną, odrealnioną, a nawet pełną symfonią świata natury, czy właśnie jej tajemnicy. Te tony jakby muzycznej ciszy w tle odległych dźwięków docierają jednak do duszy bezpośrednio, gdyż człowiek nosi muzykę w sobie.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 18000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 16000,00

View sale details

Catalog Number: 70

Piece data:

P-1975-1951, 1975 z cyklu Ludzie

Artist: Witold Kaczanowski (1932) (Witold-K)

Title: P-1975-1951, 1975 z cyklu Ludzie

Year: 1975

Dimensions: 40,0 x 50,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: kolekcja artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 71

Piece data:

Pękająca ziemia, k. lat. 60. XX w.

Artist: Konstanty Gorbatowski

Title: Pękająca ziemia, k. lat. 60. XX w.

Dimensions: 90,0 x 117,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja spadkobierców artysty

Reproduced: Konstanty Gorbatowski. Malarstwo, wyd. Muzeum Miasta Gdyni, Gdynia 2011, s. nlb.

Description: Szczególnym przykładem jest oferowany obraz „Pękająca ziemia” powstały w końcówce lat 60. Utrzymana w surrealistycznej poetyce kompozycja intryguje światłem wydobywającym poszczególne formy. Nie sposób nie zgodzić się ze słowami Bożeny Kowalskiej, która pisała, że „malarstwo to bierze początek ze snów i poezji. Jest w nim emocja marzeń i umiarkowanie”. Spękana kula ziemska osadzona na szklanej tafli u zbiegu perspektyw ma w sobie coś onirycznego, fantastycznego. Kompozycji towarzyszy niedopowiedzenie, które obecne jest w większości płócien powstałych w tamtym okresie. Niedomówienia i swoista zagadkowość tych prac Gorbatowskiego zachęca do refleksji i intryguje swoją atmosferą.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 73

Piece data:

Trzy koszule, 2015

Artist: Andrzej Paruzel (1952)

Title: Trzy koszule, 2015

Year: 2015

Dimensions: 102,0 x 154,0 x

Surfaces: paper

Signed: Yes

Exhibited: Warszawa, Galeria Esta, Warszawa, Paryż, Łódź, Koluszki, Berlin i inne pasaże, WGW, 30 września – 3 października 2021Łódź, Fotofestiwal, 10 – 27 czerwca 2021Szczecin, Trafostacja Sztuki, Andrzej Paruzel. Spotkałem kogoś, kto w czasie pierwszej rozmowy opowiedział mi książkę, którą miałem napisać Radom, MCSW Elektrownia, Andrzej Paruzel. Szczekał na mnie wnuk psa, który szczekał na Strzemińskiego, 2019Budapeszt, Galeria Platan, Passages of Neo-Avant-garde, 2017

Reproduced: Szczekał na mnie wnuk psa, który szczekał na Strzemińskiego [katalog wystawy], wyd. MCSW Elektrownia, Radom 2019, ss. 187-189

Description: Trzy koszule w paski zakupił pewien biznesmen w ekskluzywnym sklepie w Bolonii. Zaaferowany doborem krawatów, spiesząc się, zostawił w sklepie koszule zabierając jedynie krawaty. Sklep odesłał koszule pod jego adres do Berlina, który okazał się być nieaktualny. Koszule trafiły do biura rzeczy znalezionych – Zentrals Fundburo przy Patz de Luftbrucke 6, po czym po roku niezgłaszania się właściciela, zostały odkupione przez Tredermark w dzielnicy berlińskiej Wedding. Ten uroczy targ staroci przy Myllerstrabe 138C – prowadzony przez małżeństwo Palestyńczyków, był często odwiedzany przez mieszkającego w pobliżu szwajcarskiego aktora, Maria Gremlicha. Kupił on trzy koszule odwiedzając pobliskie zakłady krawieckie skracając ich rękawy. Ostatecznie Mario pozostawił sobie jedną koszulę, którą szczególnie polubił. Odbywał w niej liczne podróże do szwajcarskich teatrów, w których występował (SPRAWDŹ W INTERNECIE). Pozostałe dwie koszule trafiły do innych ciucheksów najpierw w Berlinie a później do Polski. Jedną z nich nabył Zbyszek Kamiński, mieszkaniec woj. Zachodniopomorskiego, który jest ekologiem, członkiem Towarzystw Miłośników Rzeki Regi (SPRAWDŹ W INTERNECIE). Wielokrotnie występował w tej koszuli na spotkaniach swojego klubu walczącego z lokalnymi kłusownikami. Zbyszek jest również kibicem narodowej drużyny piłkarskiej, jeździ na mecze i wtedy zmienia koszule w paski na biało-czerwoną (SPRAWDŹ W INTERNECIE). Trzecią koszulę zakupił konduktor pociągów ekspresowych, który wielokrotnie przejeżdżał trasę Paryż-Bruksela-Berlin. Wszystkie trasy przejazdów trzech nowych właścicieli koszul wielokrotnie przecinały się o czym nie wiedzieli ich posiadacze.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 74

Piece data:

Bez tytułu, 2010

Artist: Ryszard Waśko

Title: Bez tytułu, 2010

Year: 2010

Dimensions: 131,0 x 100,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 58000,00

View sale details

Catalog Number: 75

Piece data:

Syców, 1987

Artist: Edward Dwurnik

Title: Syców, 1987

Year: 1987

Dimensions: 120,0 x 168,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Niemcy, kolekcja prywatna

Description: Łatwiej mi malować, niż mówić. U mnie obraz jest formą wypowiedzi, malarstwo to mój sposób na życie i nie chodzi tylko o to, że to mój sposób zarabiania, nie – malując, komentuję rzeczywistość i wyrażam siebie. Tyle.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 170000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 160000,00

View sale details

Catalog Number: 76

Piece data:

Kontrabasista, 2017

Artist: Edward Dwurnik

Title: Kontrabasista, 2017

Year: 2017

Dimensions: 18,0 x 13,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 20000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 77

Piece data:

Co jest w kieszeni, 1989

Artist: Tomasz Kawiak (1943)

Title: Co jest w kieszeni, 1989

Year: 1989

Dimensions: 153,0 x 84,0 x

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 78

Piece data:

Bez tytułu, 2021

Artist: Leon Tarasewicz (1957)

Title: Bez tytułu, 2021

Year: 2021

Dimensions: 100,0 x 170,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: … granice malarstwa nie są określone i nigdy nie będą, ponieważ to nie granice wyznaczają ramy malarstwa, lecz odwrotnie.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 160000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 155000,00

View sale details

Catalog Number: 79

Piece data:

Bez tytułu, 2015

Artist: Leon Tarasewicz (1957)

Title: Bez tytułu, 2015

Year: 2015

Dimensions: 100,0 x 100,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 80

Piece data:

Per Adriano, 1992

Artist: Igor Mitoraj

Title: Per Adriano, 1992

Year: 1992

Dimensions: 24,5 x 15,0 x

Signed: Yes

Description: (…) nie potępiam pociągu zmysłowego, tak pospolitego, który decydował o moim wyborze w miłości. Podobne pasje często się zdarzały w moim życiu; za te liczne miłości płaciłem do tej pory minimalną kwotą przysiąg, kłamstw i zła. (…) Nic nie stało na przeszkodzie, by tak samo się stało i z tym największym uczuciem, nic, oprócz właśnie tej wyjątkowej jakości, którą się różniło od wszystkich innych.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 81

Piece data:

Perseusz, 1988

Artist: Igor Mitoraj

Title: Perseusz, 1988

Year: 1988

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 82

Piece data:

Złoty deszcz, 2010

Artist: Xawery Wolski (1960)

Title: Złoty deszcz, 2010

Year: 2010

Surfaces: ivory

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 160000,00

View sale details

Catalog Number: 84

Piece data:

K2, 2021

Artist: Radek Szlaga (1979)

Title: K2, 2021

Year: 2021

Dimensions: 160,0 x 195,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Poznań, kolekcja prywatna

Description: Tym razem motyw góry w oferowanej pracy Radka Szlagi z 2021 r. przywołuje temat słynnego K2 (8611 m n.p.m.), drugiego po Mount Everest najwyższego szczytu na Ziemi. Powstanie obrazu związane jest ze zdobyciem K2 po raz pierwszy w czasie zimy. Wydarzenie miało miejsce na początku 2021 r. Wejścia na szczyt dokonała grupa nepalskich himalaistów. Natomiast pierwszą zimową próbę zdobycia góry podjęli Polacy już trzydzieści lat wcześniej. Potęga K2 wraca na wielkoformatowym płótnie Szlagi w dominującym zimowym pejzażu. Niemal monochromatyczne ostre formacje skalne spowija pomarańcz zachodzącego słońca. Ten paradoksalnie spokojny krajobraz przedstawia jedną z najniebezpieczniejszych gór świata, z którą związanych jest wiele tragicznych wypadków. Praca związana z niedawnym alpinistycznym sukcesem, zostawia pole do indywidualnej interpretacji w kontekście sił natury, jak i sił człowieka.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 105000,00

View sale details

Catalog Number: 86

Piece data:

Tanie Sasnale z Chin (Fabryka), 2008

Artist: The Krasnals

Title: Tanie Sasnale z Chin (Fabryka), 2008

Year: 2008

Dimensions: 50,0 x 50,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: „Tanie Sasnale z Chin” są kontynuacją podjętej przez grupę artystyczną The Krasnals polemiki i wyrazem nieustępliwości jej członków względem raz objętego stanowiska. Obrazy z tego cyklu, tworzone w edycjach, nawiązują do tanich chińskich produkcji, kiepsko namalowanych, prezentujących jakość gorszą od oryginału. „Tanie Sasnale z Chin” to radykalny i ironiczny komentarz, który ma demaskować manipulacje i hipokryzję artystów poświęcających niezależność w imię łatwej sprzedawalności.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 18000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 87

Piece data:

Te same prawa, 2022

Artist: Igor Dobrowolski (1987)

Title: Te same prawa, 2022

Year: 2022

Dimensions: 41,0 x 31,5 x

Tools: individual

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: kolekcja artysty

Description: Oferowana praca powstała w technice rozwiniętej w pełni przez artystę. Po zakończeniu procesu formowania powierzchni obiektu, jest on pokrywany srebrem (pr. 925) w procesie chemicznym, czego efektem jest lustrzany połysk. Następnie dzieło lakierowane jest na złoty kolor. Ten przewrotny sposób przyciągniecia uwagi odbiorcy nasuwa oczywiste skojarzenia z bogactwem, przepychem i luksusem. „Kapiący złotem” obiekt jest jednak nośnikiem przeciwstawnej treści – wyryte na nim bowiem napisy i łączące się z nimi rysunki opowiadają wielokrotnie dramatyczne ludzkie historie. Oferowana praca to coś więcej niż komentarz artysty, to krzyk w kierunku opływającego luksusem zachodniego świata zwracający uwagę na biedę, samotność, cierpienie drugiego człowieka. Pionierska praktyka artystyczna i aktywizm Dobrowolskiego przesuwają granice świata sztuki i łączą wrażliwość materialną i wizualną z bezkompromisowym zaangażowaniem w sprawy społeczne.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 88

Piece data:

Królestwo, 2014

Artist: Tomasz Sętowski

Title: Królestwo, 2014

Year: 2014

Dimensions: 120,0 x 150,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 135000,00

View sale details

Catalog Number: 89

Piece data:

Bez tytułu (czerwień), 2021

Artist: Zofia Wróblewska (1997)

Title: Bez tytułu (czerwień), 2021

Year: 2021

Dimensions: 120,0 x 150,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: Warszawa, Centrum Informacji im. Jana Nowaka Jeziorańskiego, Afekt Światła, kwiecień 2022

Description: Inspirację dla jej twórczości stanowi przede wszystkim przestrzeń szeroko rozumianego pejzażu, jak i silne, wewnętrzne doznania z nim związane. Artystka prowadzi dialog z widzem poprzez łączenie materii i koloru, opierając się na własnej wiedzy i doświadczeniu. Jej prace cechuje jednoznaczna kompozycja oraz przejrzysta struktura napięć i kierunków. Arsenał działań formalnych wzbogaca ponadto wyrafinowana kolorystyka z jednoczesnym mocnym, intensywnym akcentem. W cyklu obrazów „Przestrzeń” malarka skupia się na interpretacji kolorów i barw. Przy tworzeniu faktury, różnych plam i zacieków posługuje się nie tylko pędzlem, bardzo często używa rąk oraz szpachelek malarskich. Wspólną dominantą tych prac jest wyraźna czerwona barwa. Kolor mocy i przewagi. Kolor krwi. Kolor ognia. Kolor walki ze sobą i o siebie. Obrazy wciągają widza w swoją głębię, oddziałują na emocje i powodują wzruszenie. Pozostawiają jednak również miejsce na indywidualną interpretację. Są duchowym światem Sofii.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 8000,00

Max Estimate: 10000,00

Price: 7000,00

View sale details