Artist: Ignacy Zygmuntowicz
Title: MARTWA NATURA Z HOMAREM
Dimensions: 35,0 x 55,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 15000,00
Price: 15000,00
Artist: Ludwik Gędłek
Title: KONIE NA PUSZCIE
Dimensions: 37,0 x 58,0 x
Tools: oil
Signed: Yes
Reproduced: Katalog aukcji, Ölgemälde und Aquarelle des 19. Jahrhunderts Dorotheum, 11.12.2012.
Min Estimate: 75000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 65000,00
Price: 65000,00
Artist: Ludwik Gędłek
Title: DZIKIE KONIE
Dimensions: 58,0 x 101,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 110000,00
Starting Price: 80000,00
Price: 82000,00
Artist: Jan Konarski
Title: PEJZAŻ Z CHŁOPSKIM WOZEM, 1880
Year: 1880
Dimensions: 19,0 x 28,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 27000,00
Artist: Roman Kochanowski
Title: JESIENNY PEJZAŻ
Dimensions: 14,0 x 24,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Description: Proponowany Jesienny pejzaż stanowi idealny przykład malarstwa Kochanowskiego. Paleta barwna zredukowana do zaledwie kilku odcieni, spokojna kompozycja przedstawia późnojesienny pejzaż skraju wsi. Na wprost nas zmierza kobieta niosąca kosz, w dali trwają jeszcze jakieś prace na polu. Niskie chmury i gołe drzewa i szaroziemiste światło, podkreślają jeszcze bardziej nastrój tych ostatnich jesiennych ale jeszcze nie zimowych dni.
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 28000,00
Price: 31000,00
Artist: Piotr Michałowski
Title: GŁOWA KONIA
Dimensions: 5,0 x 70,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: kolekcja Wojciecha Fibaka, Warszawa1969 – Antykwariat Bednarczyk, Wiedeń1934 – Emil Merwin, WiedeńAbe Gutnajer, WarszawaDominik Łempicki (wnuk artysty), Warszawa1913 – własność Józefy Michałowskiej (córki artysty)
Exhibited: Lwów, 1897.Koń w malarstwie i rzeźbie polskiej, TPSP Kraków, lipiec 1913, poz. 110. ZPAP, Kraków, 1925.
Reproduced: Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, [katalog wystawy] Muzeum Narodowe w Krakowie, 2000, s. 199.Malarstwo Polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Oficyna Wydawnicza Auriga, Warszawa, 1992, s. 8.
Description: Prezentowana praca jest arcydziełem o najwyższej klasie artystycznej ale również znaczeniu dla historii sztuki polskiej. Sportretowany łeb gniadego konia w półprofi lu w dosyć dużym jak na zwyczajowe dzieła mistrza rozmiarze zdaje się wychodzić z płótna. Koń patrzy na widza pełnym oddania, niezwykle mądrym spojrzeniem, wodząc za nim wzrokiem gdziekolwiek by sie nie znalazł. Mamy wrażenie, że model cieszył się ogromną sympatią portretującego, wręcz miłością co starał się odwzajemnić spokojnie pozując. O szczególnym znaczeniu pracy oraz zadowoleniu artysty z efektu końcowego świadczy też pełna sygnatura umieszczona na dole obrazu, co artysta czynił nie zawsze. Praca znajdowała się przez lata w rękach rodziny artysty, była własnością Józefy Michałowskiej, córki artysty, a nastepnie jego wnuka Dominika Łempickiego, by nastepnie znaleźć sie w kolekcji m.in. dr Emila Merwina z Wiednia. Cudem ocalały z pożaru części zbiorów kolekcjonera niesie swoją cudowną historię do antykwariatu Czesława Bednarczyka, by znaleźć sie w końcu w reprezentacyjnej kolekcji polskiej sztuki Wojciecha Fibaka. Dzieło prezentowane było na wielu znamienitych wystawach polskiej sztuki, w ostatnich latach m.in. w Muzeach Narodowych w Warszawie, Poznaniu (1992), Szczecinie (1999/2000) oraz Krakowie (2000). Jego pojawienie się na rynku aukcyjnym stanowi prawdziwe wydarzenie dla kolekcjonerów sztuki polskiej w kraju i za granicą.
Min Estimate: 600000,00
Max Estimate: 800000,00
Starting Price: 450000,00
Price: 700000,00
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: POLSKI ORSZAK WESELNY, PO 1900
Dimensions: 90,0 x 110,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: NACHLASS PROF. ALFRED VON WIERUSZ – KOWALSKI Moderne Ölgemälde, Hugo Helbing Galerie, Monachium, 1917.
Reproduced: NACHLASS PROF. ALFRED VON WIERUSZ – KOWALSKI Moderne Ölgemälde, Hugo Helbing Galerie, Monachium, 28 kwietnia 1917, tablica V, poz. 39.Ptaszyńska E.,Wierusz-Kowalski, Wydawnictwo BOSZ, Warszawa, 2017, s.115, il.113.
Description: Prezentowana praca wpisuje się w nurt najbardziej fantazyjnych, przepojonych temperamentem scen wesel chłopskich, tematu, który artysta bardzo sobie upodobał i z pieczołowitością kontynuował w różnych etapach swojej drogi twórczej. W takim formacie, z przemyślaną kompozycją, dopracowanym pejzażem stanowiącym całość z rozgrywaną sceną oraz swoją historią wystawienniczą zalicza się do najbardziej cennych i poszukiwanych prac artysty.
Min Estimate: 400000,00
Max Estimate: 500000,00
Starting Price: 320000,00
Price: 320000,00
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: SWAWOLA ( ZALOTY)
Dimensions: 2,0 x 40,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Reproduced: Tygodnik Ilustrowany, 1898, nr 24.Wędrowiec 1906 t. I.Katalog 51 Aukcji Dzieł Sztuki i Antyków Domu Aukcyjnego Desa Unicum, 16.10.2004, poz. 27.Katalog Aukcji Dzieł Sztuki Galerii Marii Ochalskiej w Willi Struvego – 14.12.2006, poz. 37.Egzotyczna Europa. Kraj urodzenia na płótnach polskich monachijczyków, red. Eliza Ptaszyńska, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 2015, s. 10.
Description: Prezentowana praca stanowi nie tylko bardzo ciekawy przykład malarstwa rodzajowego ale również rozwoju technik graficznych i ilustracyjnych końca XIX wieku. Obraz Swawola powstał z przeznaczeniem do reprodukcji w technice heliograwiury. Najprawdopodobniej na bezpośrednie zamówienie Tygodnika Ilustrowanego z 1898 roku, gdzie jest reprodukowany. Technika ta wynaleziona w 1879 roku polegała na fotograficznym naświetleniu płyty z substancją światłoczułą, którą następnie trawiono, uzyskana w ten sposób matryca odwzorowywała wręcz z fotograficzną dokładnością dzieło. Heliograwiura jako technika czasochłonna i kosztowna, zastąpiona została później w druku przemysłowym przez rotograwiurę, będąc stosowana bardzo rzadko, najczęściej właśnie do reprodukcji dzieł sztuki w niewielkim nakładzie.
Min Estimate: 22000,00
Max Estimate: 28000,00
Starting Price: 20000,00
Price: 22000,00
Artist: Władysław Szerner
Title: NA POPASIE, 1880
Year: 1880
Dimensions: 5,0 x 80,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: Poradnik polskiego kolekcjonera, [praca zbiorowa], Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków, il. s. 51 [jakoCzaty].Katalog Aukcji Dzieł Sztuki Domu Aukcyjnego Agra-Art, 22.03.2009, poz. 30.Katalog Aukcji Sztuki Dawnej Domu Aukcyjnego Desa Unicum, 29.10.2009, poz. 7.
Min Estimate: 180000,00
Max Estimate: 200000,00
Starting Price: 150000,00
Price: 170000,00
Artist: Józef Chełmoński
Title: CZWÓRKA, 1885
Year: 1885
Dimensions: 5,0 x 77,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskakolekcja Stanisława Złotkowskiego, USA
Exhibited: Polish Paintigs. A Loan Exhibition. The Parrish Art Museum, Southampton, Long Island, Nowy Jork, 1957.Wystawa jednego obrazu, Muzeum Pałac w Radziejowicach, 18.XII.2009 – 30.I.2010.
Reproduced: Katalog wystawy:Polish Paintings.A Loan Exhibition, The Parrish Art Museum, Southampton, Long Island, Nowy Jork, 1957, poz. 21, il. na s. 41.Matuszczak T.,Józef Chełmoński, Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków, 2003, s. 15.Katalog 164 Aukcji Sztuki Dawnej Domu Aukcyjnego Desa Unicum, 17.12.2009, poz. 14.
Description: Paryski okres twórczości, blisko dwunastoletni, w którym powstało prezentowane dzieło przyniósł artyście ogromną tęsknotę za krajem, wiele rozterek duchowych, ale też sukces zawodowy. Zauważony i doceniony przez Adolphe’a Goupila, wkrótce osiągnął spektakularny sukces artystyczny i finansowy, także poza Francją, głównie w Stanach Zjednoczonych. Stał sie też niezwykle znaną i docenianą postacią paryskiego świata twórczego. Prowadził otwarty dla całej kolonii artystycznej dom, utrzymywał szerokie kontakty towrzyskie, tym niemniej nigdy do końca nie poczuł się w Paryżu jak w domu. Żadna sława i żadne pieniądze nie były w mocy uleczyć tego depresyjnego stanu. Nękany ciągłym poczuciem straty, zawodu i tęsknoty tym bardziej pieczołowicie malował polskie kresy. Z dala od ojczyzny, a namalował w tym okresie szereg zdumiewająco żywych obrazów ukazujących kraj w całym bogactwie i różnorodności jego natury i obyczaju. Obdarzony fenomenalną pamięcią malował w Paryżu, gdzie rozkwitał wówczas impresjonizm, na który Chełmoński w ogóle nie zwrócił uwagi, realistyczne sceny z życia codziennego w Polsce, targi końskie, rolników i pasterzy w polach, kuligi i szumne powroty z dworskich balów, karczmy, jarmarki, polowania, napady wilków oraz konne trójki i czwórki. Te ostatnie zdają się być najbardziej reprezentatywnymi dla twórczości artysty. Niewątpliwie najpopularniejszym obrazem Chełmońskiego z tego cyklu jest słynna Czwórka (1881) zdobiąca dzisiaj salę galerii malarstwa polskiego w krakowskich Sukiennicach. Bardzo zbliżone w motywie jest prezentowane dzieło Czwórka (1885). Zaprzężony również w cztery konie powóz jedzie najwyraźniej bardzo szybko po polnej, błotnistej drodze w tle zostawiając zabudowania wsi. Tuż obok patrzącego widza mają zamiar przejechać rozpędzone konie powożone przez młodego woźnicę. Za nim, w powozie widoczny jest kresowy szlachcic, wyraźnie rozluźniony, jakby nie przejmujący się szybkością, na co potwierdzeniem jest palona spokojnie fajka na długim cybuchu. Może zmierza jedynie po sąsiedzku na partyjkę kart, może jedzie w interesach do pobliskiej wsi. Z lewej strony towarzyszą pędzącemu powozowi trzy psy ukazane podobnie jak konie w skrótach perspektywicznych. Zwierzęta niemalże unoszą sie nad błotnistą, śliską ziemią. W obrazie dochodzą do głosu w równych proporcjach ogromna siła z jaką ukazany jest pęd powozu i wysiłek zwierząt oraz spokój bijący od postaci ludzkich, nastrój błogiego bezpieczeństwa i rodzimy klimat, tak bliski szczególnie w Paryżu Józefowi Chełmońskiemu. Czwórka z 1885 roku należy niewątpliwie do najbardziej cenionych prac artysty i wpisuje się w najbardziej poszukiwaną tematykę obrazów jego twórczości.
Min Estimate: 600000,00
Max Estimate: 800000,00
Starting Price: 480000,00
Price: 520000,00
Artist: Józef Brandt
Title: KOZAK NA KONIU, 1900
Year: 1900
Dimensions: 63,0 x 44,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: Egzotyczna Europa. Kraj urodzenia na płótnach polskich monachijczyków,red. Eliza Ptaszyńska, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 2015, s. 194.
Description: Prezentowany obrazKozak na koniu, posiada wszelkie cechy znamienne dla twórczości Brandta. To realistycznie i bardzo precyzyjnie ukazany portret kozaka, przedstawionego na tle zamglonego rozległego stepu z rozlewiskiem wodnym, przez które przechodzi oddział konnych z taborem, oraz z widocznymi w głębi oddziałami jeźdźców. Na podstawie analizy artystycznej obraz można osadzić w okresie po 1900 roku, na co wskazuje głównie lekki gest malarski i malowniczość oraz swoista dekoracyjność widoczna głównie w przedstawieniu konia, które według Stanisława Witkiewicza „w obrazach Brandta mają bardziej znaczenie malowniczych istot. Plam barwnych, użytych z poczuciem dekoracyjnej ich wartości, jak w perskim dywanie, niż żywych i celowo ruszających się zwierząt. Koń jest piękną plamą barwną na tle zieleni stepu.” Prezentowany obraz jest znamienny, wręcz ikoniczny dla twórczości Brandta, będąc obowiązkową wręcz pozycją w kolekcji malarstwa monachijskiego.
Min Estimate: 400000,00
Max Estimate: 500000,00
Starting Price: 350000,00
Price: 370000,00
Artist: Ryszard Okniński
Title: NA ZESŁANIE, 1880
Year: 1880
Dimensions: 57,0 x 110,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Exhibited: Malarze polscy w Monachium, BWA, Wałbrzych, lipiec-sierpień 2006.I po co myśmy tam jechali! Stanisław Witkiewicz 1901. Malarze polscy w Monachium,Muzeum Okręgowe w Suwałkach, maj-sierpień 2005.I po co myśmy tam jechali! Stanisław Witkiewicz 1901. Malarze polscy w Monachium,Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, marzec-kwiecień 2006.I po co myśmy tam jechali! Stanisław Witkiewicz 1901. Malarze polscy w Monachium,Muzeum Okręgowe w Lesznie, maj-lipiec 2006.
Reproduced: Katalog Aukcji Dzieł Sztuki Domu Aukcyjnego Agra-Art, 22.05.2005, poz. 60.Egzotyczna Europa. Kraj urodzenia na płótnach polskich monachijczyków, red. Eliza Ptaszyńska, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 2015, s. 102.
Description: Mimo niezaprzeczalnego kunsztu oraz upływu półtorej wieku, twórczość Oknińskiego pozostaje nadal do ponownego odkrycia, jego obrazy spotykane są niesłychanie rzadko i stanowią bardzo ciekawą propozycję dla kolekcjonerów malarstwa XIX wieku. Obraz Na zesłanie jest w pełni reprezentatywny dla monachijskiego malarstwa pejzażowego. Kompozycja zamknięta jest poprzez charakterystyczny tzw. „ręcznikowy”, poziomy format i opracowana zgaszoną paletą szarości i ugrów. Obraz mimo swej niesłychanej nastrojowości, porusza bardzo ważny ale i traumatyczny dla polaków temat powstania styczniowego i jego straszliwych następstw. Przedstawia pędzący przez błotniste pustkowie powóz. Zapada zmierzch. Jest prawie ciemno. Trzej zesłańcy w powozie patrzą biernie przed siebie, woźnica popędza konie. Wóz eskortują trzej rosyjscy żołnierze. Pod ciemnymi, ciężkimi od zimowych słot chmurami krążą spłoszone przez jeźdźców czarne wrony, kilka siedzi jeszcze na przydrożnym krzewie – to jedyni świadkowie losu powstańców. Nastrój pustego, błotnistego pejzażu rozciągającego się aż po horyzont zestawiony jest z emocjami osób w powozie a całość sceny owiana jest niepokojącym klimatem zimnego zmierzchu. To mistrzowskie posługiwanie się zarówno narracją, techniką malarską jak i psychologią odczucia światła i barw pozwala wyróżnić Oknińskiego jako jednego z najciekawszych artystów malarstwa XIX wiecznego.
Min Estimate: 70000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 60000,00
Price: 80000,00
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: UŁANI PRZY STUDNI
Dimensions: 51,0 x 71,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 22000,00
Max Estimate: 28000,00
Starting Price: 20000,00
Price: 20000,00
Artist: Antoni Piotrowski
Title: PRZY STUDNI, 1917
Year: 1917
Dimensions: 80,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Reproduced: Egzotyczna Europa. Kraj urodzenia na płótnach polskich monachijczyków, red. Eliza Ptaszyńska, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 2015, s. 222.
Min Estimate: 120000,00
Max Estimate: 140000,00
Starting Price: 100000,00
Price: 120000,00
Artist: Leonard Winterowski
Title: SZTAB DOWODZENIA, 1924
Year: 1924
Dimensions: 105,0 x 195,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 80000,00
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z SOSNAMI
Dimensions: 66,0 x 104,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 16000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 14000,00
Price: 14000,00
Artist: Julian Fałat
Title: AUTOPORTRET ZE SZTALUGĄ, 1911
Year: 1911
Dimensions: 53,0 x 37,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 32000,00
Price: 37000,00
Artist: Cyprian Godebski
Title: GENIUSZ I SIŁA BRUTALNA, 1888
Year: 1888
Signed: Yes
Reproduced: Katalog 233 Aukcji Dzieł Sztuki i Antyków Domu Aukcyjnego Rempex, 21.09.2016, poz. 215.Katalog Aukcji Dzieł Sztuki Domu Aukcyjnego Agra-Art, 23.05.2004, poz. 12.
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 77000,00
Artist: Jan Stanisławski
Title: Bodiaki
Dimensions: 21,0 x 22,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: Bodiaki należały do ulubionych motywów, wielokrotnie portretowanych przez Jana Stanisławskiego. Stały się wręcz znakiem rozpoznawczym jego kresowych krajobrazów. Pojawiają się w obrazach olejnych, ale również w kolejnych szkicownikach. Praca utrzymana jest w stylistyce realistycznej typowej dla wczesnego okresu twórczości Jana Stanisławskiego.(..) Artysta niczym fotograf-dokumentalista portretował wówczas rośliny. Nie tylko nobilitował je do rangi pierwszoplanowych bohaterów swoich kompozycji ale również odtwarzał je ze znawstwem i precyzją. Taka forma ujęcia tematu a przede wszystkim podobieństwo przedstawionej kompozycji do pracy Jana Stanisławskiego „Bodiak” z 1885 roku, znajdującej się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie (…) wskazuje, że omawiana praca mogła powstać około 1885 roku i tak właśnie należy ją datować. Potwierdza to również podobny, do wspomnianej pracy z krakowskiego muzeum sposób malowania bodiaków. Artysta używa tu grubo kładzionej farby i w wyniku takiego zabiegu rośliny zyskują wypukłą, wręcz trójwymiarową formę.
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 45000,00
Price: 80000,00
Artist: Jan Stanisławski
Title: Pejzaż
Dimensions: 29,0 x 38,0 x
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 35000,00
Price: 40000,00
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET ETIENNE COLLI
Dimensions: 58,0 x 40,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Reproduced: Katalog Aukcji Sotheby’s, Londyn, 10.12.2014, poz. 66.M. Rostwarawska,Portret za mgłą. Opowieść o Oldze Boznańskiej, Wydawnictwo TERRA NOVA Krakow, 2003, ss. 322.
Min Estimate: 160000,00
Max Estimate: 190000,00
Starting Price: 130000,00
Price: 140000,00
Artist: Tadeusz Makowski
Title: DZIEWCZYNKA W BŁĘKITNYM KAPELUSIKU
Dimensions: 33,0 x 23,5 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: Portrety dziecięce Tadeusza Makowskiego, które powstawały od mniej więcej 1918 roku na stałe wpisały się w kanon polskiej sztuki, stanowiąc niemalże trzon dziecięcych przedstawień. Do 1918 roku dziecko w twórczości Makowskiego występowało sporadycznie, teraz stało się postacią centralną i pierwszoplanową. Musiała sprawić to wzrastająca sympatia, a nawet fascynacja artysty małym modelem. Makowski żywo zainteresowany był życiem i psychiką maluchów, a podłożem tego było zapewne przekonanie o istniejącym związku między szczerą naturą dziecka a własnym emocjonalnym, uczuciowym stosunkiem do świata.Portrety dziecięce u Makowskiego są zazwyczaj małego formatu. Twarze modelowane są światłocieniem, ale uderza przede wszystkim ogromna troska o oddanie ich plastyczności, fizycznego podobieństwa. Charakterystyczną cechą przedstawień jest pewna powaga portretowanych, zamyślenie malujące się w podniesionym spojrzeniu, rozchylonych ustach, jakby jakaś wcale niedziecinna troska je trapiła. Wcale nie są to dzieci ładne, pielęgnowane w potocznym tego słowa znaczeniu. Sam Makowski powiedział kiedyś:To nie są dzieci bogatych ludzi; nigdy takich nie znałem.Może stąd tyle w tych wizerunkach głębi i pochylenia się nad tym co wewnętrzne, jak również odwrócenie sposobu widzenia. Nie obserwujemy bowiem dziecka oczami dorosłego, widzimy go raczej jego własnymi oczyma. To ta dziewczynka i ten chłopiec tak widzi świat. Spojrzenie to nie jest wyrobione, ma wypaczone proporcje i wyolbrzymia je lub zmniejsza wedle własnego wyobrażenia na temat tego co widzi. Dla współczesnego widza najważniejsza jednak jest ta ogromna tkliwość wyrazu, ta chwytająca za serce naiwność i bezbronność, która nie pozwala oderwać wzroku od pracy. Okrągłe twarze, okragłe oczy sprawiają, że twarze małych modeli są jeszcze bardziej dziecinne, dokładnie jakby dziecinną ręką malowane.W twórczości Makowskiego motyw dziecka odgrywa ogromną rolę, wpisując sie tym samym nie tylko w założenia typowe dla Ecole de Paris, ale również, a może przede wszystkim w cały nurt malarstwa Młodej Polski i malarzy, dla których dziecko stanowiło zawsze wdzięczny obiekt studium, jak choćby Stanisław Wyspiański, Jacek Malczewski, Władysław Ślewiński czy Jan Rembowski.
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 170000,00
Price: 180000,00
Artist: Tadeusz Makowski
Title: PORTRET CHŁOPCA
Dimensions: 41,0 x 33,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Portrety dziecięce Tadeusza Makowskiego, które powstawały od mniej więcej 1918 roku na stałe wpisały się w kanon polskiej sztuki, stanowiąc niemalże trzon dziecięcych przedstawień. Do 1918 roku dziecko w twórczości Makowskiego występowało sporadycznie, teraz stało się postacią centralną i pierwszoplanową. Musiała sprawić to wzrastająca sympatia, a nawet fascynacja artysty małym modelem. Makowski żywo zainteresowany był życiem i psychiką maluchów, a podłożem tego było zapewne przekonanie o istniejącym związku między szczerą naturą dziecka a własnym emocjonalnym, uczuciowym stosunkiem do świata.Portrety dziecięce u Makowskiego są zazwyczaj małego formatu. Twarze modelowane są światłocieniem, ale uderza przede wszystkim ogromna troska o oddanie ich plastyczności, fizycznego podobieństwa. Charakterystyczną cechą przedstawień jest pewna powaga portretowanych, zamyślenie malujące się w podniesionym spojrzeniu, rozchylonych ustach, jakby jakaś wcale niedziecinna troska je trapiła. Wcale nie są to dzieci ładne, pielęgnowane w potocznym tego słowa znaczeniu. Sam Makowski powiedział kiedyś:To nie są dzieci bogatych ludzi; nigdy takich nie znałem.Może stąd tyle w tych wizerunkach głębi i pochylenia się nad tym co wewnętrzne, jak również odwrócenie sposobu widzenia. Nie obserwujemy bowiem dziecka oczami dorosłego, widzimy go raczej jego własnymi oczyma. To ta dziewczynka i ten chłopiec tak widzi świat. Spojrzenie to nie jest wyrobione, ma wypaczone proporcje i wyolbrzymia je lub zmniejsza wedle własnego wyobrażenia na temat tego co widzi. Dla współczesnego widza najważniejsza jednak jest ta ogromna tkliwość wyrazu, ta chwytająca za serce naiwność i bezbronność, która nie pozwala oderwać wzroku od pracy. Okrągłe twarze, okragłe oczy sprawiają, że twarze małych modeli są jeszcze bardziej dziecinne, dokładnie jakby dziecinną ręką malowane.W twórczości Makowskiego motyw dziecka odgrywa ogromną rolę, wpisując sie tym samym nie tylko w założenia typowe dla Ecole de Paris, ale również, a może przede wszystkim w cały nurt malarstwa Młodej Polski i malarzy, dla których dziecko stanowiło zawsze wdzięczny obiekt studium, jak choćby Stanisław Wyspiański, Jacek Malczewski, Władysław Ślewiński czy Jan Rembowski.
Min Estimate: 220000,00
Max Estimate: 280000,00
Starting Price: 180000,00
Price: 200000,00
Artist: Gustaw Gwozdecki
Title: KWIATY
Dimensions: 65,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: On rzeczywiście kocha się w barwach, wielbi kadm, szaleje za kobaltem, tarza sięw karminach. (…) We wszystkim silny, młody, czasem niecierpliwy rozmach, bogactwouczucia i zuchwalstwo środków. – Antonii Potocki o Gustawie Gwozdeckim, 1904 r.
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 75000,00
Price: 85000,00
Artist: Mela Muter
Title: PORTRET KOBIETY O JASNYCH WŁOSACH
Dimensions: 65,0 x 53,0 x
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Reproduced: Katalog Aukcji Dzieł Sztuki Domu Aukcyjnego Agra-Art, 13.10.2013, poz. 73.
Description: Mela Muter zasłynęła jako portrecistka jeszcze przed wybuchem I Wojny Światowej. Przedstawiała zarówno artystów z kręgu Ecole de Paris (Leopolda Gottlieba, Diego Riverę), ale też literatów, pisarzy (Henryka Sienkiewicza, Jana Kasprowicza, Leopolda Staffa) czy inne osobistosci życia intelektualnego Paryża. Najbardziej jednak spełniała się w portretowniu osób z bliskiego otoczenia lub też postaci, które w jakiś sposób ją urzekły. Stąd częste porterty dzieci, sierot i wieśniaków. Prezentowane prace należą do grona najbardziej dekoracyjnych i reprezentatywnych prac portretowych artystki. Malowane bezpośrednio na niezagruntowanym i chropowatym płótnie, które wchłaniało farbę, ale czesto przez nie przebijało, posiadają niepowtarzalny charakter, swoisty tylko dla Meli Muter, oddający nie tylko sam wizerunek modela ale też jego osobowość i stosunek do niego portrecisty. Odcienie żółci, czerwieni, błękitu i brązu sprawiają, że często prace portretowe Muter porównywano z dziełami Vincenta Van Gogha. Podobnie jak on rzeźbiła twarze, rece i tkaniny techniką pointylizmu, malując je plamkami i rozbijała jednobarwne płaszczyzny na dekoracyjne, ekspresyjne, łamiące się formy. Portret młodej, pięknej dziewczyny oraz mężczyzny w starszym wieku wpisują się w to stwierdzenie. Tchną przy tym ciepłem i niekwestionowalną sympatią, jaką artystka musiała darzyć modeli, co pozwalało jej dopełniać same wizerunki pogłębionym studium psychologicznym. Stanowią ozdobę każdej kolekcji sztuki polskiej, będąc przykładem twórczości Meli Muter o bardzo wysokiej klasie artystycznej.
Min Estimate: 140000,00
Max Estimate: 160000,00
Starting Price: 100000,00
Price: 125000,00
Artist: Mela Muter
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY
Dimensions: 65,5 x 54,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: Katalog Aukcji Tableaux Anciens & Modernes, Armengau Patrick, 30.06.2007, poz. 66.Katalog Aukcji École de Paris, Millon & Associes, 25.03.2015 poz. 142.
Description: Mela Muter zasłynęła jako portrecistka jeszcze przed wybuchem I Wojny Światowej. Przedstawiała zarówno artystów z kręgu Ecole de Paris (Leopolda Gottlieba, Diego Riverę), ale też literatów, pisarzy (Henryka Sienkiewicza, Jana Kasprowicza, Leopolda Staffa) czy inne osobistosci życia intelektualnego Paryża. Najbardziej jednak spełniała się w portretowniu osób z bliskiego otoczenia lub też postaci, które w jakiś sposób ją urzekły. Stąd częste porterty dzieci, sierot i wieśniaków. Prezentowane prace należą do grona najbardziej dekoracyjnych i reprezentatywnych prac portretowych artystki. Malowane bezpośrednio na niezagruntowanym i chropowatym płótnie, które wchłaniało farbę, ale czesto przez nie przebijało, posiadają niepowtarzalny charakter, swoisty tylko dla Meli Muter, oddający nie tylko sam wizerunek modela ale też jego osobowość i stosunek do niego portrecisty. Odcienie żółci, czerwieni, błękitu i brązu sprawiają, że często prace portretowe Muter porównywano z dziełami Vincenta Van Gogha. Podobnie jak on rzeźbiła twarze, rece i tkaniny techniką pointylizmu, malując je plamkami i rozbijała jednobarwne płaszczyzny na dekoracyjne, ekspresyjne, łamiące się formy. Portret młodej, pięknej dziewczyny oraz mężczyzny w starszym wieku wpisują się w to stwierdzenie. Tchną przy tym ciepłem i niekwestionowalną sympatią, jaką artystka musiała darzyć modeli, co pozwalało jej dopełniać same wizerunki pogłębionym studium psychologicznym. Stanowią ozdobę każdej kolekcji sztuki polskiej, będąc przykładem twórczości Meli Muter o bardzo wysokiej klasie artystycznej.
Min Estimate: 140000,00
Max Estimate: 160000,00
Starting Price: 110000,00
Price: 120000,00
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIA FRANCJI
Dimensions: 74,0 x 101,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 28000,00
Price: 34000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: Martwa natura, ok. 1947-49
Dimensions: 60,0 x 75,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Bydgoszcz, kolekcja prywatnaSopocki Dom Aukcyjny, aukcja 30.04.2022, poz. 21Polska, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 23.05.2017, poz. 42
Description: Wojciech Fangor całe życie czegoś szukał w sztuce i, o dziwo, stale coś znajdował. Był duchem niespokojnym, otwartym na nowe wyzwania, ciekawym świata i gotowym na eksperymenty.– Piotr Sarzyński(Sarzyński P., Nie żyje Wojciech Fangor, znakomity malarz, grafik i twórca plakatów, „Polityka”, 25.10.2015)
Min Estimate: 220000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 200000,00
Price: 200000,00
Artist: Stanisław Horno-Popławski
Title: SYRENKA WALCZĄCEJ WARSZAWY
Signed: Yes
Reproduced: Rzeźba gipsowa reprodukowana w: R. Konik,Myślenie kamieniem. Stanisław Horno – Popławski, Wrocław, 2016, s. 51.
Min Estimate: 24000,00
Max Estimate: 28000,00
Starting Price: 19000,00
Price: 26000,00
Artist: Nikifor Krynicki
Title: KOŚCIÓŁEK
Dimensions: 17,0 x 11,0 x
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Min Estimate: 3000,00
Max Estimate: 4000,00
Starting Price: 2000,00
Price: 3500,00
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: KOT, LATA 50-TE XX W.
Dimensions: 96,0 x 36,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 45000,00
Max Estimate: 55000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 45000,00
Artist: Tadeusz Kantor
Title: PEINTURE, 1961
Year: 1961
Dimensions: 100,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja Marc’a M. Spiegla, USA
Description: Pojęcie życia dzisiejsze jest bardziej skomplikowane. Sztuka dzisiejsza, jak życie wciągnięta jest w sens, którego nigdy do końca nie znamy. Obserwujemy jego ruch, którym do pewnego stopnia możemy racjonalnie kierować. Ten ruch, działanie, sztuka dzisiejsza stara się – nie oddać, ani nie reprodukować – nie zapisać – stara się być jego wynikiem. Tu już nie ma mowy o jakiejkolwiek imitacji, imitacji przedmiotu, czy imitacji wyimaginowanej rzeczywistości. Obraz staje się samą twórczością i manifestacją życia, jego przedłużeniem. Jest to zupełnie nowa koncepcja dzieła sztuki i nowa estetyka. –Tadeusz Kantor
Min Estimate: 160000,00
Max Estimate: 200000,00
Starting Price: 120000,00
Price: 160000,00
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: KOMPOZYCJA Z CYKLU SACRUM, 1999
Year: 1999
Dimensions: 95,0 x 53,0 x
Tools: individual
Signed: Yes
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 18000,00
Starting Price: 9000,00
Price: 13000,00
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: Relief, 1973
Year: 1973
Dimensions: 83,0 x 102,0 x
Tools: individual
Signed: Yes
Min Estimate: 20000,00
Max Estimate: 25000,00
Starting Price: 17000,00
Price: 19000,00
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: ARCHAICZNY, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 60000,00
Starting Price: 38000,00
Price: 48000,00
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: TAJEMNICZE POPOŁUDNIE, 1979
Year: 1979
Dimensions: 97,0 x 67,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Krakówzakup od artysty
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 140000,00
Starting Price: 85000,00
Price: 110000,00
Artist: Henryk Stażewski
Title: BEZ TYTUŁU, 1986
Year: 1986
Dimensions: 41,5 x 41,5 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 38000,00
Price: 39000,00
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, 1981
Year: 1981
Dimensions: 33,0 x 33,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 50000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 40000,00
Artist: Tadeusz Szpunar
Title: KOMPOZYCJA III, Z CYKLU ROZWAŻANIA NAD KOŁEM I KWADRATEM, 1973
Year: 1973
Dimensions: 120,0 x 120,0 x
Surfaces: board, plywood
Reproduced: Katalog Aukcji Rzeźby Domu Aukcyjnego Desa Unicum z 30.09.2014Katalog Aukcji Rzeźby i Form Przestrzennych, Domu Aukcyjnego Rempex z 24.06.2009, poz. 13.
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 50000,00
Price: 59000,00
Artist: Piotr Kowalski
Title: FORMA, 1967
Year: 1967
Dimensions: 46,0 x 46,0 x
Signed: Yes
Min Estimate: 50000,00
Max Estimate: 80000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 46000,00
Artist: Stefan Gierowski
Title: Bez tytułu
Dimensions: 50,0 x 70,0 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Provenance: kolekcja prywatna, Szwajcariaprezent od artysty
Min Estimate: 12000,00
Max Estimate: 15000,00
Starting Price: 8000,00
Price: 8000,00
Artist: Ryszard Winiarski
Title: SERIA 15, 1976
Year: 1976
Dimensions: 70,0 x 70,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Min Estimate: 200000,00
Max Estimate: 250000,00
Starting Price: 160000,00
Price: 190000,00
Artist: Jan Ziemski
Title: INTERFERENCJE, 1974
Year: 1974
Dimensions: 60,0 x 60,0 x
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 28000,00
Price: 32000,00
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: KATALIPOMENA, 1977
Year: 1977
Dimensions: 190,0 x 135,0 x
Surfaces: canvas
Description: Płótno jest jedną z pierwszych, zgrzebnych materii wykonywanych niewprawnymi jeszcze rękami człowieka. Produkowane było, by je ciąć i zszywać dla nadania mu użytkowych, służebnych wobec człowieka funkcji. Dlatego Sosnowski je zszywał. A pozostawiał w surowej jego prostocie, by zachowało asocjacje ze swym atawizmem w dziejach ludzkości i ze swym naturalnym, roślinnym związkiem z ziemią, słońcem i deszczem. Zszywane płótna Kajetana są przestrzenne. Stwarzają sugestię dali powietrznych i rozległych, jak po horyzont zaorana ziemia. W obrazach szytych zawarty jest czynnik czasu. Artysta mówił nieraz, że w założeniach jego leży proces starzenia się obrazów szytych, ten naturalny proces zmian, jaki nieść będzie osiadanie na nich kurzu, zmiany barw wskutek płowienia i zabrudzeń tkaniny, a potem jej kruszenie się, destrukcja dokonywana przez nieuchronne przemijanie. Wyłącznie z surowego, lnianego płótna tworzył Kajetan tylko do 1977 r.
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 140000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 105000,00
Artist: Wojciech Fangor
Title: B 31, 1965
Year: 1965
Dimensions: 172,0 x 134,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 23.05.2017, poz.66Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, Galeria Szydłowskichwłasność artysty
Exhibited: Warszawa, Galeria Domu Artysty Plastyka w Okręgu Warszawskim Związku Polskich Artystów Plastyków, Malarstwo Wojciecha Fangora, 6 listopada – 15 grudnia 2015Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, Wojciech Fangor. Przestrzeń jako gra, 2012
Reproduced: Szydłowski St., Wojciech Fangor. Space as play [katalog wystawy], Kraków 2012, s. 172
Description: Jedną z najważniejszych cech stylu Wojciecha Fangora jest poimpresjonistyczne wciągnięcie widza w interakcję z obrazem. To było podstawą Studium przestrzeni, aktywność widza nadaje sens sztuce environment, a także pełniło istotną rolę w pozostałej twórczości Fangora. Artysta zaprasza do gry, której nie popsujemy, jeśli poznamy jej zasady i uwzględnimy ich dynamikę oraz fakt, że zależą one także od nas.
Min Estimate: 750000,00
Max Estimate: 900000,00
Starting Price: 600000,00
Price: 700000,00
Artist: Zofia Artymowska
Title: Knossos II z cyklu Poliformy, 1975
Year: 1975
Dimensions: 110,0 x 110,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Min Estimate: 40000,00
Max Estimate: 45000,00
Starting Price: 30000,00
Price: 41000,00
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BŚ, 1998
Year: 1998
Dimensions: 98,0 x 98,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: Uchodzący w swoim małomiasteczkowym środowisku za dziwaka i mizantropa – utrwalał artysta od początku lat sześćdziesiątych najczęściej w rysunku i malarstwie halucynacyjny swój świat wyobraźni, wypełniony bez reszty człekokształtnymi potworami, udręczonymi i dręczącymi się wzajem. Wciąż powracały w jego pracach motywy złowieszczej przemocy przez uwięzienie, wyrafinowane spętanie powrozami czy okrucieństwo wymyślnych tortur i temat fizjologii erotycznej, budzącej grozę i obrzydzenie. Wątek owych erotyków, ukrzyżowań, uwięzień i zmęczeń układał się w symboliczną opowieść o egzystencji ludzkiej, której najistotniejszą cechę stanowi niewola: wobec innych ludzi, własnych instynktów, praw fizjologii, i tyranii najbliższych istot. Opowieść o ludzkich przywarach, rozpaczy, bezsilności i okrucieństwie – wstrząsająca, ale i zaprawiona sadyzmem. U Beksińskiego nie chodziło o wydumaną metaforykę atrybutów i sytuacji, ale o konieczność nieustannego uwalniania się od obsesyjnej wizji koszmarów przez jej wciąż ponawiane utrwalenie. Pasja, upór i pracowitość doprowadziły Beksińskiego do swoistego mistrzostwa formy w rysunku, którego antenatów szukać by trzeba w grafice Goyi i Redona.
Min Estimate: 80000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 78000,00
Artist: Teresa Pągowska
Title: DZIEŃ 7
Dimensions: 130,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 120000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 70000,00
Artist: Andrzej Kreütz-Majewski
Title: MAKI, 1998
Year: 1998
Dimensions: 70,0 x 50,0 x
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Reproduced: Andrzej Kreutz-Majewski. Malarstwo, Warszawa, 1999, il. 36.
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 45000,00
Artist: Ján Kudlička
Title: PEJZAŻOPARTYTURA, 2016
Year: 2016
Dimensions: 90,0 x 60,0 x
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Min Estimate: 8000,00
Max Estimate: 9000,00
Starting Price: 6500,00
Price: 9500,00
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: MARTWA NATURA, 1992
Year: 1992
Dimensions: 65,0 x 92,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: kolekcja prywatna, PolskaGaleria Inny Świat, Krakówwłasność artysty
Min Estimate: 140000,00
Max Estimate: 180000,00
Starting Price: 110000,00
Price: 125000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ POCZĄTKU I KOŃCA, 1983
Year: 1983
Dimensions: 93,0 x 115,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 115000,00
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA XIV, 1983
Year: 1983
Dimensions: 40,0 x 60,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 75000,00
Max Estimate: 90000,00
Starting Price: 60000,00
Price: 60000,00
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: NOTATKA O SZTUCE NR 531, 2009
Year: 2009
Dimensions: 24,0 x 33,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 8000,00
Max Estimate: 9000,00
Starting Price: 7000,00
Price: 8000,00
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: NOTATKA O SZTUCE NR 85, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 8000,00
Max Estimate: 9000,00
Starting Price: 7000,00
Price: 9000,00
Artist: Leon Tarasewicz
Title: LAS, 2015
Year: 2015
Dimensions: 150,0 x 150,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Min Estimate: 100000,00
Max Estimate: 130000,00
Starting Price: 90000,00
Price: 105000,00
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2001
Year: 2001
Dimensions: 50,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 25000,00
Artist: Jan Dobkowski
Title: THIRASSIA, 2001 - 2002
Year: 2001
Dimensions: 146,0 x 114,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Min Estimate: 30000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 25000,00
Price: 26000,00
Artist: Edward Dwurnik
Title: MAKI, 2016
Year: 2016
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 18000,00
Max Estimate: 20000,00
Starting Price: 16000,00
Price: 17000,00
Artist: Jadwiga Sawicka
Title: SPÓDNICA, 1996
Year: 1996
Dimensions: 130,0 x 96,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Reproduced: Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków, Galeria Fibak, Warszawa, 2010, s. 194
Min Estimate: 22000,00
Max Estimate: 35000,00
Starting Price: 18000,00
Price: 23000,00
Artist: Zbigniew Libera
Title: ALBUM DES KZL LEGO, 2005
Year: 2005
Dimensions: 20,0 x 30,0 x
Surfaces: paper
Description: Oscylujące wokół symbolicznej formy zabawek instalacje i obiekty Libery doprowadziły go w 1996 roku do jednej z najważniejszych prac:Lego. Obóz koncentracyjny. Jest to zestaw 7 pudełek z klockami Lego, z których można zbudować elementy obozu koncentracyjnego. Elementy zestawów zostały zapożyczone z oryginalnych zestawów Lego, lub zostały lekko zmodyfikowane przez artystę. Rolę więźniów „grają” zaczerpnięte z zestawów pirackich kościotrupy, a w roli oprawców lekko zmodyfikowane ludziki z zestawu policyjnego, jest też lekarz wykonujący eksperymenty na więźniach, stosy rączek odczepionych od kolorowych ludzików. Składy i magazyny ich kasków, czapeczek, ubranek i różnorodnych atrybutów ludzików z najróżniejszych zestawów. Kościotrupy odgrywają „scenki” w obozie, śpią na pryczach, maszerują, patrzą przez zasieki ogrodzenia, są zakopywane w dołach z prawdziwą ziemią. Z szarych klocków lego zbudowane są piece krematoryjne i wieże strażników.
Min Estimate: 60000,00
Max Estimate: 70000,00
Starting Price: 40000,00
Price: 52000,00
Artist: Marcin Maciejowski
Title: ANDRZEJ NIE POZWALA ALICJI WYKONYWAĆ ŻADNYCH MĘSKICH PRAC DOMOWYCH - 2001
Dimensions: 96,0 x 115,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Min Estimate: 90000,00
Max Estimate: 100000,00
Starting Price: 70000,00
Price: 90000,00
Artist: Radek Szlaga
Title: MALARSTWO OLEJNE RMX - 2011
Dimensions: 110,0 x 140,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Reproduced: Radek Szlaga, Galeria Leto, Warszawa, 2014, ss. 110-111.
Min Estimate: 35000,00
Max Estimate: 40000,00
Starting Price: 29000,00
Price: 34000,00