Art Auction Admin

Sales at Aukcja Dzieł Sztuki 16 października 2018 (16-10-2018)

Catalog Number: 1

Piece data:

Martwa natura, 1654

Artist: Cornelis van Lelienbergh (pierwsza poł. XVIIw. 1626-1676)

Title: Martwa natura, 1654

Year: 1654

Dimensions: 59,0 x 48,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDom Aukcyjny Polswiss Art, aukcja 16.12.2014, poz. 28.

Description: Prezentowany obraz jest charakterystyczną pracą artysty, specjalizującego się w ukazywaniu martwej natury, szczególnie upolowanego ptactwa. Zwykle przedstawiane było przez malarza wzdłuż osi środkowej obrazu, zawieszone za jedną nogę czy ułożone na stole. O wyjątkowości tego dzieła decyduje okres powstania, a więc połowa XVII wieku. „Martwa natura” należy do stosunkowo wczesnych prac artysty (powstała, gdy malarz miał 28 lat). Cornelis van Lelienbergh w mistrzowski sposób potrafi ł oddać upierzenie ptactwa i jego różnorodność. Zwraca uwagę także dbałość artysty o szczegóły i precyzja wykonania dzieła. W obrazach Lelienbergha widać inspiracje twórczością Jana Weenix. Lelienbergh żył w latach 1626-1676 w Holandii. Należał do Gildii Świętego Łukasza w Hadze. Prace artysty znajdywały się w sprzedaży wielu domów aukcyjnych, np. Domu Aukcyjnego Christie’s w Amsterdamie. Jego obrazy wzbogacają zbiory muzealne w Amsterdamie, Dreźnie czy Berlinie.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 2

Piece data:

Scena rodzajowa spod Krakowa

Artist: Ludwik Gędłek

Title: Scena rodzajowa spod Krakowa

Dimensions: 63,5 x 106,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Poznań, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 140000,00

Price: 90000,00

View sale details

Catalog Number: 4

Piece data:

Wybór biżuterii

Artist: Władysław Bakałowicz

Title: Wybór biżuterii

Dimensions: 56,0 x 41,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 5

Piece data:

List miłosny, 1880

Artist: Władysław Czachórski

Title: List miłosny, 1880

Year: 1880

Dimensions: 78,5 x 55,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 350000,00

Max Estimate: 450000,00

Price: 350000,00

View sale details

Catalog Number: 7

Piece data:

Potyczka Ułanów Jazłowieckich z oddziałem kozaków, 1920

Artist: Czesław Wasilewski

Title: Potyczka Ułanów Jazłowieckich z oddziałem kozaków, 1920

Year: 1920

Dimensions: 68,0 x 108,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: Potyczka Ułanów Jazłowieckich z oddziałem kozaków to rozbudowana, wielopostaciowa kompozycja cechująca się dużą biegłością warsztatową oraz uderzająca dynamiką starcia. Mimo swobodnej, lekkiej kreski Wasilewski nie ograniczył wielości detali umundurowania i uzbrojenia walczących żołnierzy. Nastrój dramaturgii i ekspresji potęgują języki ognia i dym płonących zabudowań wiejskich. Na uwagę zasługuje również celnie oddana kolorystyka mroźnego zimowego popołudnia z nastrojowymi odcieniami błękitu i różu nieba. Prezentowany obraz należy zaliczyć do najciekawszych i najefektowniejszych prac batalistycznych Czesława Wasilewskiego, upamiętniających bohaterską wojnę obronną z bolszewikami w 1920 roku.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 8

Piece data:

Portret dziewczyny, 1895

Artist: Stanisław Wyspiański

Title: Portret dziewczyny, 1895

Year: 1895

Dimensions: 40,0 x 37,0 x

Tools: pastel

Surfaces: cardboard, paper

Provenance: Polska, kolekcja prywatna

Description: w załączeniu ekspertyza Marty Romanowskiej

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 400000,00

Price: 240000,00

View sale details

Catalog Number: 9

Piece data:

Autoportret z muzami, 1910

Artist: Franciszek Żmurko

Title: Autoportret z muzami, 1910

Year: 1910

Dimensions: 66,0 x 84,0 x

Tools: oil, crayon

Surfaces: canvas

Provenance: Polska, kolekcja prywatnazakup prywatny w latach 90. XX w.własność rodziny artysty

Exhibited: Warszawa, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, wystawa pośmiertna artysty, 1911.

Reproduced: WZMIANKOWANYSprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1911, Warszawa 1912, s. 47, (jako “Artysta”).

Description: Oferowana praca ma wyjątkowy charakter. Jest to jeden z niewielu zachowanych autoportretów malarza, który przedstawił się w otoczeniu modelek. Wykonany w technice olejnej, wzbogacony o wykończenie suchą pastelą obraz utrzymany jest w klasycznej delikatnej i ciepłej kolorystyce. Wzrok widza pada na postać artysty, którą od towarzyszących mu modelek odróżnia większe wykończenie. Bez wątpienia jest on centralnym bohaterem kompozycji co podkreśla niemal całkowite opracowanie w technice olejnej. Ustawiony bokiem do widza twarzą jest jednak ku niemu zwrócony. Rysy i charakterystyczne nakrycie głowy nie pozostawiają wątpliwości co do tożsamości portretowanego. Towarzyszące mu postaci kobiece namalowane delikatniej zdradzają inspirację renesansowym rysunkiem takich mistrzów jak Bellini i Michał Anioł, z których pracami Żmurko miał okazję zapoznać się w czasie półrocznego pobytu w Rzymie. Trzy modelki w pełni ukazują mistrzostwo jakie osiągnął artysta w odtwarzaniu kobiecego piękna. Zastosowana technika i wirtuozeria rysunku dają nieodparte wrażenie oniryczności niewieścich postaci. Jawią się one niczym malarska wizja mistrza, jego inspiracja i fascynacja. To one zagwarantowały mu artystyczny sukces, Żmurko nie bez przyczyny nazywany był największym malarzem kobiety. Nie bez przyczyny też Franciszek Żmurko zapragnął w prezentowanym autoportrecie przedstawić siebie w otoczeniu nieodłącznych towarzyszek swojej twórczej drogi – kobiet. Pięknie ujął to Władysław Prokesch w pośmiertnej monografi i artysty wydanej w 1911 roku: Był to talent z Bożej łaski, artysta natchniony, o szerokim locie skrzydeł, malarz-poeta, który jak żaden przed nim a nie wielu zapewne po nim uczynić to potrafi , wyśpiewał czarowny wdzięk i piękność ciała kobiecego. Obraz malowany najprawdopodobniej u schyłku życia artysty jest być może nawet ostatnim jego autoportretem. Wskazywałby na to nie tylko wiek portretowanego ale też sposób malowania, który znajduje odzwierciedlenie w słowach Kazimierza Danilowicza – Strzelbickiego (Franciszek Żmurko, Monografi e Artystów Polskich, wyd. Jana Fiszera, Warszawa 1902): Koloryt jego dawniej, mimo swą przejrzystość, nieco ostry, wielofarbny, stopił się, stonował, nabrał jeszcze większej głębi i powagi, przyoblekł się jakby w złotą patynę. Czy to w technice olejnej, czy pastelowej uderza w ostatnich pracach Żmurki, jeszcze w pracowni będących, skupienie i taki koloryt, że wszystko zdaje się przez złoto przesianem.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 130000,00

View sale details

Catalog Number: 10

Piece data:

Syreny

Artist: Wilhelm Kotarbiński

Title: Syreny

Dimensions: 89,0 x 193,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: Prezentowany obraz jest kompozycją alegoryczną namalowaną na wydłużonym płótnie, charakterystycznym dla twórczości Kotarbińskiego. Powabne kształty syren – nimf wodnych wkomponowane zostały w mistyczną scenerię wieczornego spotkania z grupą mężczyzn siedzących przy ognisku. Kotarbiński wykreował scenę przy blasku zachodzącego słońca o nieokreślonej historii i niepewności znaczeń. Artysta wielokrotnie poruszał tematykę syren, nimf wodnych lub powabnych kobiet przy brzegu morza, wśród których do najbardziej znanych należy Nimfa wodna, znajdująca się w prywatnej kolekcji. Najczęściej na rynku sztuki prezentowane są przedstawienia Wilhelma Kotarbińskiego w typie sielanek włoskich, stąd oferowany obraz o tematyce słowiańskiej stanowi niebywałą rzadkość.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 450000,00

Price: 240000,00

View sale details

Catalog Number: 12

Piece data:

Portret kobiety w kapeluszu (Aleksandra z Jasieńskich Łosiowa?), ok. 1900

Artist: Olga Boznańska

Title: Portret kobiety w kapeluszu (Aleksandra z Jasieńskich Łosiowa?), ok. 1900

Dimensions: 56,0 x 45,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDom aukcyjny Agra Art, aukcja 11.12.1994, poz. 53.Polska, kolekcja prywatnaKraków, kolekcja Wincentego hr. Łosia

Exhibited: Szczecin – Warszawa – Stalowa Wola – Sopot – Kraków, Boznańska nieznana, październik 2005 – lipiec 2006.

Reproduced: Król A., Boznańska nieznana [katalog wystawy], wyd. Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, 2005, s. 85.

Description: Oferowany portret przedstawia dystyngowaną, elegancką kobietę w kapeluszu. Dedykowany jest Wincentemu hrabiemu Łosiowi polskiemu powieściopisarzowi i kolekcjonerowi dzieł sztuki. Hrabia Łoś pochodził z Krakowa ze szlacheckiej rodziny herbu Dąbrowa odgrywającej ważną rolę w życiu politycznym i społecznym w kraju. 7 lipca 1884 roku w Osuchowie ożenił się z Aleksandrą Jasieńską. Jest prawdopodobnym, że przedstawioną na portrecie kobietą jest właśnie żona hrabiego. W 1898 roku Olga Boznańska wyjechała na stałe do Paryża. Można zatem podejrzewać, że Portret kobiety w kapeluszu powstał zanim artystka opuściła Kraków. Wincenty hrabia Łoś znany był ze swojej kolekcji dzieł sztuki można zatem sądzić, że zlecił młodej Oldze Boznańskiej wykonanie portretu żony. Dedykacja umieszczona bezpośrednio na licu obrazu sugeruje, że hrabia pozostawał w ciepłych stosunkach z malarką, możliwe, że nie był to pierwszy jej obraz, który trafi ał do zbiorów krakowskiego kolekcjonera.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 125000,00

View sale details

Catalog Number: 13

Piece data:

Portret młodej kobiety z perłami

Artist: Teodor Axentowicz

Title: Portret młodej kobiety z perłami

Dimensions: 38,5 x 33,0 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 14

Piece data:

Widok na Kraków (Kraków w śniegu), 1904

Artist: Julian Fałat

Title: Widok na Kraków (Kraków w śniegu), 1904

Year: 1904

Dimensions: 48,5 x 110,0 x

Tools: watercolor, gouache, pencil

Surfaces: paper

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDom Aukcyjny Ostoya, aukcja 21.12.2002, poz. 7.Warszawa, kolekcja Kazimierza NatansonaKraków, własność artysty

Reproduced: Bednarki Z.,Krakowskim szlakiem Juliana Fałata, Wyd. Secesja, Kraków 2005, s. 178.

Description: Julian Fałat po raz pierwszy zjawił się w mieście pod Wawelem w maju 1869 r., podejmując naukę w Szkole Sztuk Pięknych, którą ukończył w roku 1872. Kolejny, dłuższy, bo blisko piętnastoletni pobyt w Krakowie związany był z objęciem prestiżowego stanowiska dyrektora Po odejściu Jana Matejki. Został nominowany na to stanowisko przez artystów z kręgu monachijskiego w tym przez Józefa Brandta. Po objęciu zaoferowanej posady, Julian Fałat w 1895 roku rozpoczął gruntowną reformę programu nauczania. Zaproponował posady profesorskie najwybitniejszym modernistom: Stanisławowi Wyspiańskiemu, Leonowi Wyczółkowskiemu, Jackowi Malczewskiemu, Józefowi Mehofferowi, Janowi Stanisławskiemu, Teodorowi Axentowiczowi, Konstantemu Laszczce, Stanisławowi Dębickiemu, Ferdynandowi Ruszczycowi i Józefowi Pankiewiczowi. Objęcie stanowiska dyrektora Szkoły Sztuk Pięknych w Krakowie przez Juliana Fałata zapoczątkowało nowy rozdział w dziejach polskiego szkolnictwa i tworząc podwaliny ukonstytuowanej w 1900 roku Akademii Sztuk Pięknych. W latach 1903-1907, Julian Fałat wraz z rodziną zajmował mieszkanie w kamienicy, będącej własnością żony Marii, przy ul. Pędzichów 8, a następnie przy ul. Pańskiej 7. Przez trzy lata mieszkał w budynku stykającym się z Akademią Sztuk Pięknych, przy ul. Basztowej 19. Ostatni jego adres krakowski to ul. Szlak 3, gdzie tylko on sam był zameldowany. Spod pędzla Fałata wyszło kilka panoram i ujęć murów krakowskich, widzianych z okna Akademii i balkonu przy ul. Basztowej. Fałat wracał do malowania obronnych murów i wieżyc podwawelskiego grodu w różnych latach, porach roku i częściach dnia. Artysta w kadrze ujmował też coraz to inne fragmenty – przesuwał od lewej do prawej strony. Od wieżyczek strzelniczych, wyrastających z Barbakanu – po dach i od tyłu widoczną górną kondygnację fasady kościoła oo. Pijarów, zwieńczoną ażurową dzwonnicą projektu Franciszka Placidiego. Praca ujmująca temat podobnie do prezentowanej nosi tytuł Kraków w zimie (olej, płótno 58 x 129 cm) i znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 15

Piece data:

Autoportret z samowarem, 1917

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy

Title: Autoportret z samowarem, 1917

Year: 1917

Dimensions: 66,5 x 50,0 x

Tools: pastel, coal

Surfaces: cardboard, paper

Signed: Yes

Provenance: Trójmiasto, kolekcja prywatnaDom aukcyjny Agra Art, aukcja 14.03.1999.

Reproduced: Żakiewicz A., Witkacy [1885-1939], z serii Ludzie Czasy Dzieła, wyd. Edipresse Polska S.A., Warszawa 2006.Dubiński K., Wojna Witkacego, czyli kumboł w galifetach, wyd. Druk Drukarnia Wydawnicza im. W.L. Anczyca, 2015, ilustracja na obwolucie.

Description: Autoportret z samowarem należy do grupy prac, które Witkacy wykonał w czasie swojego pobytu w Rosji w latach 1914-1918. Z tego okresu zachowało się bogate ouvre artysty składające się z 67 jego prac, w tym – 5 autoportretów, 29 portretów, 26 fantastycznych kompozycji pastelowych, 1 gwaszu, 2 ekslibrisów, 1 okładki książki i 3 obrazów olejnych. Okoliczności znalezienia się w Petersburgu jesienią 1914 roku można nazwać dramatycznymi. Po samobójstwie narzeczonej, Jadwigi Janczewski, Witkacy znalazł się na skraju załamania nerwowego. Chcąc wspomóc przyjaciela Bronisław Malinowski zaproponował mu wyjazd do Australii, gdzie młody antropolog wybierał się na konferencję. Wyruszyli w połowie czerwca zatrzymując się po drodze na Cejlonie. Wspólna podróż została jednak wkrótce przerwana wiadomością o wybuchu I wojny światowej. Witkacy zdecydował się na powrót do Europy lecz jako obywatel rosyjski urodzony w Królestwie Polskim nie mógł wracać do austriackiej Galicji. Pojechał więc do Petersburga gdzie zaciągnął się do ekskluzywnego Pawłowskiego Pułku Lejbgwardii. Służył w niej do 1917 roku kiedy to po rewolucji październikowej rozstał się z armią rosyjską. Właśnie z ostatnich dwóch lat pobytu w Rosji zachowało się najwięcej prac Witkacego. Oferowana praca, powstała w najbardziej tajemniczym i brzemiennym w skutki okresie życia Witkacego, za jaki uważa się czteroletni pobyt w Rosji sposobem i techniką rysowania koresponduje z innymi ówczesnymi dziełami artysty. W tym czasie w swoich portretach i kompozycjach Witkacy używał na równych prawach węgla i pastelu. Do 1914 Witkacy rysował wyłącznie węglem, w 1915, już w Rosji, zaczął do swych prac stopniowo wprowadzać pastel. W 1917 rysunek węglowy służył Witkacemu jeszcze za podstawę kompozycji – szkic konstrukcyjny, uzupełniany stopniowo barwnymi pastelami, służącymi głównie dla ożywienia pracy, podkreślenia jej newralgicznych partii. Witkacy portretował w tym czasie nie tylko siebie – spokojne i obiektywne wizerunki tworzył dla członków petersburskiej Polonii (Stefan Kiedrzyński, Tadeusz Miciński) oraz żołnierzy i ofi cerów Pawłowskiego Pułku. To w Rosji zaczął po raz pierwszy wprowadzać do portretów technikę pasteli, tam również narodził się system, który dał podstawę do późniejszego Regulaminu Firmy Portretowej. Jak pisze Irena Jakimowicz to w „Rosji przyszedł czas syntezy; Witkiewicz zaczął przymierzać swoje malarstwo do swojego o nim myślenia”. A sam artysta przepojony atmosferą rewolucyjną tak pisał: Minęły czasy metafi zycznej absolutności sztuki. Sztuka była dawniej jeśli nie czymś świętym, to w każdym razie „świętawym” – zły duch wcielał się w ludzi czynu. Dziś nie ma w kogo – resztki indywidualizmu życiowego to czysta komedia – istnieje tylko zorganizowana masa i jej słudzy. Od biedy zły duch przeniósł się w sferę sztuki i wciela się dziś w zdegenerowanych, perwersyjnych artystów. Ale ci nikomu już nie zaszkodzą ani pomogą: istnieją dla zabawy ginących odpadków burżuazyjnej kultury.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 470000,00

View sale details

Catalog Number: 16

Piece data:

Portret Janiny Turowskiej-Leszczyńskiej, 1931

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy

Title: Portret Janiny Turowskiej-Leszczyńskiej, 1931

Year: 1931

Dimensions: 64,0 x 46,0 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaod 1961 roku depozyt prof. Jana Leszczyńskiego w Muzeum Narodowym w KrakowieKraków, kolekcja Janiny i Jana Leszczyńskich

Description: Oferowany portret pochodzi ze zbiorów profesora Jana Leszczyńskiego i jego żony Janiny z Turowskich, właścicieli jednej z najliczniejszych i najciekawszych kolekcji prac Witkacego. Państwo Leszczyńscy należeli do grona bliskich znajomych artysty, który – w ramach swojej „Firmy portretowej“ – malował ich oboje wielokrotnie. Portretów samej Janiny, nazywanej przez Witkacego w jego listach do żony Inką, powstało blisko dwadzieścia. Niewykluczone, że artysta, z natury kochliwy i niestały w uczuciach, zadurzył się w pannie Turowskiej. Jej ślub z przyjacielem Witkacego – Janem Leszczyńskim stał się powodem kryzysu w towarzyskich relacjach. Kryzys z czasem minął, nie minęło jednak uczucie Witkacego do Inki. Artysta był częstym gościem w dworku Leszczyńskich w Tarnowcu gdzie w okresie 1935- 39 powstało 108 dzieł – od obrazów olejnych po portrety i grafi ki. „Nie sposób jego wizyt nie pamiętać – były małą rewolucją w ich spokojnym, wiejskim życiu. Gdy wyjeżdżał, rodzice mieli nawet – jak mówili – „witkazenjammer”, choć po jakimś czasie znów go serdecznie witali – ojcu brak było ich fi lozofi cznych rozmów…” wspominał Jan jnior – syn Jana i Janiny Leszczyńskich (Siedlecka J., Mahatma Witkac, wyd. Słowa, Warszawa 1991). Portret Janiny Turowskiej-Leszczyńskiej artysta określił jako typ E, kategorię która zakładała dowolną interpretację psychologiczną modela. W praktyce zaś – w tej konwencji artysta portretował kobiety, które mu się podobały. Adnotacja – NP i Nπ – oznacza, że w czasie pracy nie palił i nie pił. Za to w trakcie pracy zjadł pół ciastka o czym świadczy dopisek ½ C. Oferowana praca doskonale wpisuje się w twórczość Witkiewicza z lat 30., w których w kobiecym portrecie dominował motyw wielkich szklanych oczu wpatrzonych w widza. Fantazja i poczucie humoru z jakimi operował artysta powodują iż każdy z nich jest wyjątkowy. Działalność portretowa ekscentrycznego artysty jakim niewątpliwie był Stanisław Ignacy Witkiewicz przyniosła mu sławę i uznanie i zaliczana jest do jednego z najdłużej trwających cyklów malarskich w historii polskiej sztuki nowoczesnej.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 160000,00

Price: 240000,00

View sale details

Catalog Number: 17

Piece data:

Pejzaż zimowy z Bystrej, 1910

Artist: Julian Fałat

Title: Pejzaż zimowy z Bystrej, 1910

Year: 1910

Dimensions: 59,5 x 140,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Poznań, kolekcja prywatnaDom aukcyjny Agra Art, aukcja 20.10.2002, poz. 23.

Description: Zima w malarstwie polskim stała się odrębnym tematem pod koniec XIX wieku, w okresie Młodej Polski. Do najchętniej ukazywanych pejzaży należy zasypane śniegiem wsie, pola, lasy wzbogacane gdzieniegdzie chatami, studniami, dzikimi zwierzętami, postaciami i saniami. Temat zimy podejmowany był przez największych twórców malarstwa pejzażowego – Juliana Fałata, Michała Gorstkina Wywiórskiego, Ferdynanda Ruszczyca, Jana Stanisławskiego. Julian Fałat jest uznawany za niewątpliwego mistrza tej tematyki, zarówno w technice akwareli jak i malarstwie olejnym. Krajobraz zimowy stał się dla niego pretekstem do dalszych poszukiwań, odkrywania walorów bieli i efektów świetlnych. Najpiękniejsze śnieżne pejzaże malował w Bystrej – małej wsi na Śląsku Cieszyńskim, a także w Nieświeżu i na Polesiu. Do Bystrej sprowadził się artysta wraz z żoną i trójką dzieci w 1910 roku. Krajobrazy tam powstałe, z wijącą się rzeką i górzystym terenem cechuje lekkość malowania, efekty luministyczne oraz stosowanie błękitów i fioletów w partiach cieni. Fałat inspirował się impresjonizmem ale pozostał wierny realizmowi. W tym znaczeniu ogromne znaczenie dla twórczości artysty miał wyjazd do Monachium w 1875 gdzie poznał m.in. Leona Wyczółkowskiego, Józefa Brandta i Jana Owidzkiego. Pejzaże zimowe Fałata są pozbawione ludzkiego, zwierzęcego czy architektonicznego sztafażu. Uwagę swą koncentrował artysta na śniegu i sposobie jego przedstawienia. Nie jest to zwykła biała plama znaczona fakturą grubo kładzionej farby olejnej. Śnieg Fałata to niemalże namacalna pokrywa bogata w niuanse walorowe słonecznych blasków i cieni powstających w załamaniach śniegowej warstwy. Krajobraz zimowy jest opowieścią o ukochanym przez artystę polskim pejzażu.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 400000,00

Max Estimate: 500000,00

Price: 390000,00

View sale details

Catalog Number: 18

Piece data:

Bystra, 1910

Artist: Julian Fałat

Title: Bystra, 1910

Year: 1910

Dimensions: 49,5 x 93,5 x

Tools: pastel

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 19

Piece data:

Różowe róże

Artist: Alfons Karpiński

Title: Różowe róże

Dimensions: 30,0 x 56,5 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 20000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 22

Piece data:

Zwiastowanie, 1934

Artist: Kazimierz Sichulski

Title: Zwiastowanie, 1934

Year: 1934

Dimensions: 95,0 x 116,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 47000,00

View sale details

Catalog Number: 24

Piece data:

Odwrót spod Moskwy, 1922

Artist: Jerzy Kossak

Title: Odwrót spod Moskwy, 1922

Year: 1922

Dimensions: 94,5 x 139,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatna

Description: W twórczości Jerzego Kossaka tematyka napoleońska bez wątpienia należała do jednego z ulubionych i najczęściej powtarzanych przez artystę motywów. Kossak posiadał znakomitą znajomość historii i żołnierskich mundurów co pozwalało mu na swobodne i pełne rozmachu przedstawienia epizodów XIX wiecznych wojen. W oferowanym obrazie Kossak ukazał Napoleona jadącego saniami w otoczeniu polskich żołnierzy 1 Pułku Szwoleżerów-Lansjerów Gwardii Cesarskiej, którzy wrześniowym rankiem 1812 roku wyprowadzili cesarza z płonącego miasta. Podczas odwrotu w drugiej połowie października rozpoczęły się silne mrozy i zamiecie śnieżne, które zdziesiątkowały wojsko i ostatecznie przyczyniły się do jego klęski. Udział Polaków walczących u boku Napoleona o być albo nie być Ojczyzny pozostał jednak powodem do dumy i chwały. Byli najlepiej przygotowani do trudnych warunków a ich poświęcenie pozwoliło uratować wielu ludzi, w tym samego Napoleona. Nie bez przyczyny motyw ten podejmuje Kossak w 1922 roku – dwa lata po zwycięskim odparciu najazdu bolszewików w 1920 roku. Potrzeba wskrzeszania i nieustannego pielęgnowania pamięci o polskich sukcesach militarnych była niezwykle silna w narodzie, który tylko kilka lat wcześniej odzyskał upragnioną suwerenność. Miejscu Moskwy w świadomości narodowowyzwoleńczej Polaków jest wyjątkowe. To nie tylko zwycięstwo w wojnie polsko bolszewickiej zwane Cudem nad Wisłą i nie tylko kampania napoleońska z 1812 roku ale również triumf sprzed dwustu lat wcześniej – a mianowicie zdobycie Moskwy w 1612 roku stanowiły o specjalnym traktowaniu relacji polsko – rosyjskich przez takich artystów jak Kossakowie. W tym względzie nie do przecenienia zdają się być zasługi jakie malarstwo Jerzego i jego ojca Wojciecha miało dla podtrzymania i pielęgnowania dumy narodowej. Artysta malował tę scenę przynajmniej raz jeszcze, w roku 1929 zbiory MNW; porównaj: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław-Warszawa- -Kraków 1992, 51.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 26

Piece data:

Pieśń nadziei, 1906

Artist: Jacek Malczewski

Title: Pieśń nadziei, 1906

Year: 1906

Dimensions: 72,5 x 92,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, cardboard

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna

Description: Prezentowana praca, pojawiająca się na rynku antykwarycznym po raz pierwszy, jest niezwykle ciekawą i bogatą w wątki kompozycją Jacka Malczewskiego. Scena koncentruje się wokół wyraźnie zarysowanych postaci siedzących w otwartych drzwiach jakimi są sędziwy żołnierz z głową podpartą rękoma, na drugim planie kobieta w zapasce na głowie zwrócona w przeciwną stronę z półprzymkniętymi oczyma oraz dwie dziewczynki z instrumentami smyczkowymi w dłoniach wychodzące z wnętrza domu w kierunku widza.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 500000,00

Max Estimate: 700000,00

Price: 440000,00

View sale details

Catalog Number: 27

Piece data:

Portret młodej dziewczyny, 1926

Artist: Wlastimil Hofman

Title: Portret młodej dziewczyny, 1926

Year: 1926

Dimensions: 22,5 x 28,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 13000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 29

Piece data:

Widok na Dolinę Strążyską od Sarniej Skały

Artist: Rafał Malczewski

Title: Widok na Dolinę Strążyską od Sarniej Skały

Dimensions: 65,0 x 99,0 x

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnazakup w krakowskiej Desie w latach 90. XX w.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 30

Piece data:

Pejzaż z okolic Chianti

Artist: Władysław Skoczylas

Title: Pejzaż z okolic Chianti

Dimensions: 34,0 x 48,0 x

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 50000,00

Price: 34000,00

View sale details

Catalog Number: 31

Piece data:

Via Appia

Artist: Iwan Trusz

Title: Via Appia

Dimensions: 53,0 x 33,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 19000,00

View sale details

Catalog Number: 33

Piece data:

Portret dr Bolesława Nawrockiego, lata 60. XX w.

Artist: Mela Muter

Title: Portret dr Bolesława Nawrockiego, lata 60. XX w.

Dimensions: 61,0 x 50,0 x

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDom aukcyjny Agra Art, aukcja 6.12.2009, poz. 106.Warszawa, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 135000,00

View sale details

Catalog Number: 34

Piece data:

Kwiaty w wazonie

Artist: Mela Muter

Title: Kwiaty w wazonie

Dimensions: 46,3 x 31,7 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 65000,00

View sale details

Catalog Number: 35

Piece data:

Portret dziewczynki / Portret mężczyzny

Artist: Mela Muter

Title: Portret dziewczynki / Portret mężczyzny

Dimensions: 62,0 x 48,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Trójmiasto, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 180000,00

Max Estimate: 220000,00

Price: 180000,00

View sale details

Catalog Number: 36

Piece data:

Pejzaż francuski

Artist: Eugeniusz Zak

Title: Pejzaż francuski

Dimensions: 53,0 x 70,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaArgentyna, kolekcja prywatnaParyż, Galerie Zak – do lat 30. XX w.własność artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 140000,00

View sale details

Catalog Number: 37

Piece data:

Polne kwiaty w koszyku, ok. 1915–1917

Artist: Tadeusz Makowski

Title: Polne kwiaty w koszyku, ok. 1915–1917

Dimensions: 20,5 x 30,4 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 57000,00

View sale details

Catalog Number: 38

Piece data:

Martwa natura z butelką i bananami, lata 20. XX w.

Artist: Zygmunt Menkes

Title: Martwa natura z butelką i bananami, lata 20. XX w.

Dimensions: 56,0 x 38,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 16.10.2018, poz. 38Warszawa, kolekcja prywatnazakup w krakowskiej galerii w latach 90. XX w.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 52000,00

View sale details

Catalog Number: 39

Piece data:

Autoportret z martwą naturą, 1929

Artist: Zygmunt Menkes

Title: Autoportret z martwą naturą, 1929

Year: 1929

Dimensions: 65,0 x 81,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaParyż, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 180000,00

View sale details

Catalog Number: 42

Piece data:

MARTWA NATURA, ok. 1900-1906

Artist: Władysław Ślewiński

Title: MARTWA NATURA, ok. 1900-1906

Dimensions: 27,0 x 35,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Pomorze, kolekcja prywatna

Exhibited: Kazimierz Dolny, Muzeum Nadwiślańskie,Władysław Ślewiński. Z Pont Aven do Kazimierza, 05.10.2009-10.01.2010.

Description: Cóż mogą powiedzieć dwa jabłka, cebulkowa roślina, bretoński garnuszek, żółty tomik francuskiej powieści,gipsowa maska, półka z książkami? A w martwych naturach Ślewińskiego każdy z tych przedmiotów mówigłosem głębokim i tajemniczym, muzykalnym jak wieczna pieśń, przejmującym jak tęsknota za ojczyzną.Posiada on dar, dzięki któremu każda rzecz, której się tknie, dźwięczy smętną skargą.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 130000,00

Max Estimate: 180000,00

Price: 115000,00

View sale details

Catalog Number: 43

Piece data:

Dziecięca dyskusja

Artist: Joachim Weingart

Title: Dziecięca dyskusja

Dimensions: 73,0 x 103,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDom Aukcyjny Polswiss Art, aukcja 6.10.2015, poz. 32.Polska, kolekcja prywatnaMillon & Associés SAS, aukcja 21.11.2012, poz. 127.Francja, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 65000,00

Max Estimate: 85000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 46

Piece data:

Tulipany, 1970

Artist: Józef Czapski

Title: Tulipany, 1970

Year: 1970

Dimensions: 92,5 x 52,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Opole, kolekcja prywatnaDom Aukcyjny Agra Art, aukcja 9.06.2013, poz. 81.Francja, kolekcja Marka Szypulskiego (dar od artysty)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 47

Piece data:

Pejzaż z Cagnes, lata 20. XX w.

Artist: Tytus Czyżewski

Title: Pejzaż z Cagnes, lata 20. XX w.

Dimensions: 54,0 x 65,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 36000,00

View sale details

Catalog Number: 48

Piece data:

Sopot, ok. 1956

Artist: Jan Cybis

Title: Sopot, ok. 1956

Dimensions: 62,0 x 80,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Brazylia, kolekcja prywatnazakup od artysty

Description: Oferowany pejzaż Sopot z dużym prawdopodobieństwem powstał w połowie lat 50. XX wieku kiedy to Jan Cybis w latach 1955–57 wykładał w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Sopocie. Obecność Jana Cybisa, jak również innych przedstawicieli przedwojennej grupy kapistów – Artura Nachta-Samborskiego czy Piotra Potworowskiego – miało nie małe znaczenie dla sopockiego środowiska artystycznego. Przenieśli w realia powojennego Sopotu sposób podejścia do kultury artystycznej oparty na francuskim postimpresjonizmie. W krótkim dwuletnim okresie sopockim Jan Cybis namalował kilkanaście obrazów przedstawiających widok od strony północnej na zatokę z molo w tle. Pracował sam lub wspólnie ze swoimi studentami. W Dziennikach opisuje to następująco: Sopot. Robimy studia nad morzem akwarelą lub akwarelą z bielą. Pasjonująca zabawa. Wybrzeże raczej nudne, na morzu prawie nie ma statków czy łodzi, sama woda i niebo, ale ciągle się do tego wraca, za każdym razem zastaje się nowy nastrój, urzekające widowisko. (Jan Cybis – Notatki malarskie. Dzienniki 1954-1966, wyd. PIW, 1980, s. 40.)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 43000,00

View sale details

Catalog Number: 50

Piece data:

MODELKA, 1935 - 1940

Artist: Wojciech Weiss

Title: MODELKA, 1935 - 1940

Year: 1935

Dimensions: 63,0 x 97,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 85000,00

View sale details

Catalog Number: 51

Piece data:

Akt kobiecy – Siedząca, 1925–27

Artist: Katarzyna Kobro

Title: Akt kobiecy – Siedząca, 1925–27

Year: 1925

Dimensions: 28,0 x 17,0 x 32,0

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatna

Exhibited: GIPS WYSTAWIANYŁódź, Miejskie Muzeum Historii i Sztuki im. J. i K. Bartoszewiczów, 1930.Łódź – Warszawa, Katarzyna Kobro, Władysław Strzemiński, 1956–57.

Reproduced: GIPS REPRODUKOWANYKatalog Działu Sztuki nr 1, Miejskie Muzeum Historii i Sztuki im. J. i K. Bartoszewiczów, Łódź 1930, s.16, poz.87.Rocznik Muzeum Sztuki 1930 – 1962, Łódź 1965, il.53.Katarzyna Kobro 1898 – 1951, Henry Moore Institute, Leeds, Muzeum Sztuki Łódź, 1999, s. 104.Strzemińska N.,Sztuka miłość i nienawiść. O Katarzynie Kobro i Władysławie Strzemińskim, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2001, s. 110.Strzemińska N.,Katarzyna Kobro, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2004 , s. 127.

Description: W „Akcie kobiecym – siedzącej” Katarzyna Kobro syntetyzuje kształty kobiecego ciała, wydobywając ze zwartej bryły krawędzie, wybrzuszenia i wklęsłości. Historycy sztuki wyjaśniają formalny kształt „Aktu” poprzez stylistykę kubistyczną, która wyraża się w pewnym rozbiciu form; inni powołują się na osobiste, zmysłowe doświadczenie integralności własnego ciała.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 500000,00

Max Estimate: 700000,00

Price: 450000,00

View sale details

Catalog Number: 53

Piece data:

Przeloty i wojna, 1959

Artist: Alfred Lenica

Title: Przeloty i wojna, 1959

Year: 1959

Dimensions: 100,0 x 81,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 52000,00

View sale details

Catalog Number: 54

Piece data:

Jota, 1965

Artist: Roman Opałka

Title: Jota, 1965

Year: 1965

Dimensions: 117,0 x 55,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnazakup od artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 55

Piece data:

Wejście, 1959–1960

Artist: Aleksander Kobzdej

Title: Wejście, 1959–1960

Year: 1959

Dimensions: 71,0 x 61,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 70000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 56

Piece data:

Informel, 1961

Artist: Tadeusz Kantor

Title: Informel, 1961

Year: 1961

Dimensions: 80,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnaPoznań, kolekcja Fundacji Signum

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 200000,00

View sale details

Catalog Number: 57

Piece data:

Tendresse (Czułość), 1964

Artist: Jan Lebenstein

Title: Tendresse (Czułość), 1964

Year: 1964

Dimensions: 117,0 x 73,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 58

Piece data:

Jasny sizal, 1974–75

Artist: Magdalena Abakanowicz

Title: Jasny sizal, 1974–75

Year: 1974

Dimensions: 145,0 x 180,0 x

Tools: individual

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnakolekcja artystki

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 145000,00

View sale details

Catalog Number: 59

Piece data:

Metalowa głowa, 2004

Artist: Magdalena Abakanowicz

Title: Metalowa głowa, 2004

Year: 2004

Dimensions: 5,0 x 35,0 x 23,0

Signed: Yes

Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnakolekcja artystki

Exhibited: Wystawa Ślady istnienia W hołdzie dla Magdaleny Abakanowicz (1930-2017), kuratorzy-Mariusz Hermansdorfer, Maria Rus Bojan, Dworcowa Gallery, Wrocław 22.06 – 25.08.2017.

Reproduced: Ślady istnienia. W hołdzie dla Magdaleny Abakanowicz (1930-2017), All That Art Foundation, Wrocław, 2017, s. 73.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 100000,00

View sale details

Catalog Number: 60

Piece data:

Three handed, 2008

Artist: Magdalena Abakanowicz

Title: Three handed, 2008

Year: 2008

Signed: Yes

Provenance: Wrocław, kolekcja prywatnakolekcja artystki

Exhibited: Wrocław, Dworcowa Gallery, Ślady istnienia W hołdzie dla Magdaleny Abakanowicz (1930-2017), 22.06 – 25.08.2017.Westfälisches Landesmuseum für Industriekultur, Atelier-Industrie Magdalena Abakanowicz – Laura Ford, 02.09. – 20.11.2011.

Reproduced: REPRODUKOWANYŚlady istnienia W hołdzie dla Magdaleny Abakanowicz (1930–2017), All That Art Foundation, Wrocław, 2017, s. 47.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 350000,00

Price: 290000,00

View sale details

Catalog Number: 61

Piece data:

Indianie, lata 50-te XX w.

Artist: Erna Rosenstein

Title: Indianie, lata 50-te XX w.

Dimensions: 25,0 x 34,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, cardboard

Signed: Yes

Provenance: Wrocław, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 150000,00

View sale details

Catalog Number: 62

Piece data:

Ziemia niczyja, 1965

Artist: Erna Rosenstein

Title: Ziemia niczyja, 1965

Year: 1965

Dimensions: 30,0 x 40,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Provenance: Wrocław, kolekcja prywatna

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 130000,00

View sale details

Catalog Number: 63

Piece data:

Kompozycja fakturowa, 1960

Artist: Bronisław Kierzkowski

Title: Kompozycja fakturowa, 1960

Year: 1960

Dimensions: 93,0 x 61,0 x

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 80000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 64

Piece data:

Kompozycja 63/25, 1963

Artist: Teresa Rudowicz

Title: Kompozycja 63/25, 1963

Year: 1963

Dimensions: 93,0 x 78,0 x

Tools: mixed

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaod 2014 roku depozyt Muzeum Narodowego w GdańskuParyż, kolekcja Bogdana JakubowskiegoUSA, kolekcja Ewy Pape

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 60000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 67

Piece data:

Zdarzenie, 1972

Artist: Teresa Pągowska

Title: Zdarzenie, 1972

Year: 1972

Dimensions: 160,0 x 130,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: Warszawa, Galeria Współczesna, Teresa Pągowska, 1972.Chorzów, Miejska Galeria Sztuki MM, Teresa Pągowska – Malarstwo, 2 – 29 czerwca 2010.Warszawa, Galeria Fibak Büchner, Teresa Pągowska. Malarstwo z lat 1960/1970, 2003.

Reproduced: Teresa Pągowska. Malarstwo z lat 1960/1970 [katalog wystawy], wyd. Galeria Fibak Büchner, Warszawa 2003, s. 43.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 180000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 170000,00

View sale details

Catalog Number: 70

Piece data:

Relief nr 37, 1973

Artist: Henryk Stażewski

Title: Relief nr 37, 1973

Year: 1973

Dimensions: 61,4 x 61,4 x 4,3

Tools: individual

Surfaces: board

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja prywatna

Reproduced: Henryk Stażewski, red. Andrzej Szczepaniak, wyd. Skira, Mediolan 2018, s. 169.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 400000,00

Price: 205000,00

View sale details

Catalog Number: 71

Piece data:

Corpusculaires, 1973

Artist: Victor Vasarely

Title: Corpusculaires, 1973

Year: 1973

Dimensions: 36,0 x 29,0 x

Tools: pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 8000,00

View sale details

Catalog Number: 73

Piece data:

Mechanofaktura, ok. 1960

Artist: Henryk Berlewi

Title: Mechanofaktura, ok. 1960

Dimensions: 46,5 x 66,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 200000,00

Price: 140000,00

View sale details

Catalog Number: 74

Piece data:

Obraz-relief III, lata 60. XX w.

Artist: Mikołaj Kochanowski

Title: Obraz-relief III, lata 60. XX w.

Dimensions: 100,0 x 81,0 x

Tools: mixed

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: Kraków, Pawilon BWA, 14 Kolekcji (14 Malarzy Krakowskich), luty 1968.Kraków, Galeria Pryzmat, Mikołaj Kochanowski. Malarstwo, ready-made, 6.09–19.09.2017.

Reproduced: Mikołaj Kochanowski (1916–1987). Album twórczości [katalog wystawy], wyd. Galeria Pryzmat, Kraków 2017, s. 43, poz. 21.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 30000,00

Price: 16000,00

View sale details

Catalog Number: 75

Piece data:

Relief przestrzenny, 1973

Artist: Ryszard Winiarski

Title: Relief przestrzenny, 1973

Year: 1973

Dimensions: 33,0 x 33,0 x 8,0

Tools: acrylic

Surfaces: board

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 120000,00

Max Estimate: 170000,00

Price: 100000,00

View sale details

Catalog Number: 76

Piece data:

Badhuis-vlag, 1976

Artist: Ryszard Winiarski

Title: Badhuis-vlag, 1976

Year: 1976

Dimensions: 280,0 x 180,0 x

Tools: oil

Signed: Yes

Provenance: Belgia, kolekcja prywatnawłasność spadkobierców artystywłasność artysty

Exhibited: Gorinchem, Kunstcentrum Badhuis, Ryszard Winiarski. Gry, 1976.

Reproduced: Ryszard Winiarski, z serii: Spectra Art Space Masters, Warszawa 2016.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 200000,00

View sale details

Catalog Number: 77

Piece data:

Seria 12 prac Vertical game 4x4, 1981

Artist: Ryszard Winiarski

Title: Seria 12 prac Vertical game 4x4, 1981

Year: 1981

Dimensions: 68,0 x 4,0 x 2,0

Tools: acrylic

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaFulda, Galerie New Spacewłasność artysty

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 400000,00

Max Estimate: 600000,00

Price: 380000,00

View sale details

Catalog Number: 78

Piece data:

E44, 1966

Artist: Wojciech Fangor

Title: E44, 1966

Year: 1966

Dimensions: 71,0 x 71,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaDreweatts, aukcja 13.07.2016, poz. 93.Corsham Hall (UK), kolekcjaClifforda i Rosemary Eliswłasność artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 900000,00

Max Estimate: 1100000,00

Price: 1050000,00

View sale details

Catalog Number: 79

Piece data:

16 VI 2005, 2005

Artist: Stanisław Fijałkowski

Title: 16 VI 2005, 2005

Year: 2005

Dimensions: 116,0 x 89,0 x

Tools: acrylic, watercolor, coal

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Reproduced: Fijałkowski. Malowanie painting, z serii: Kolekcja Andzelm Gallery 7, wyd. Apostolicum, Ząbki 2008, s. 51.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 80

Piece data:

Fala, 1983

Artist: Jarosław Modzelewski

Title: Fala, 1983

Year: 1983

Dimensions: 69,0 x 204,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Exhibited: Warszawa, kościół Nawiedzenia NMP, Chaos – człowiek – absolut, 1984.Warszawa, Pracownia Dziekanka, Kobieta ucieka z masłem – Gruppa, 21 maja 1984.Warszawa, Pracownia Dziekanka, Wybrane zagadnienia z problematyki malarstwa sztalugowego w aspekcie pracy własnej, 17–25 marca 1986.

Reproduced: Kurzac M., Michalski J., Sitkowska M., Tarabuła M., Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977–2006, wyd. Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 149, poz. 54.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 81

Piece data:

S-VI, 1970

Artist: Janusz Orbitowski

Title: S-VI, 1970

Year: 1970

Dimensions: 101,5 x 81,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 15000,00

Price: 16000,00

View sale details

Catalog Number: 82

Piece data:

Akt, lata 80. XX w.

Artist: Władysław Jackiewicz

Title: Akt, lata 80. XX w.

Dimensions: 114,0 x 146,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 20000,00

Price: 14000,00

View sale details

Catalog Number: 83

Piece data:

Akt, 1962

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Akt, 1962

Year: 1962

Dimensions: 84,0 x 60,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 300000,00

Price: 180000,00

View sale details

Catalog Number: 84

Piece data:

Akt z pejzażem, 1972

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: Akt z pejzażem, 1972

Year: 1972

Dimensions: 120,0 x 80,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaKraków, Galeria Starmachwłasność artysty

Exhibited: Edynburg, Galeria Richard Demarco, wystawa sztuki polskiej w ramach Edinburgh Festival, 1972.Łódź, BWA, I Triennale Malarstwa i Grafiki „Nasz czas – metafora –tendencje”, 1973.Warszawa, Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Jerzy Nowosielski, 21.03-27.04.2003.

Reproduced: Jerzy Nowosielski, Galeria Starmach Fundacja Nowosielskich, Warszawa 2003, s. 345.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 350000,00

Max Estimate: 500000,00

Price: 340000,00

View sale details

Catalog Number: 85

Piece data:

Obraz chemiczny, 1975–1982

Artist: Kajetan Sosnowski

Title: Obraz chemiczny, 1975–1982

Year: 1975

Dimensions: 92,0 x 92,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: kolekcja spadkobierców artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 86

Piece data:

Błękitne formy, ok. 1967

Artist: Danuta Lewandowska

Title: Błękitne formy, ok. 1967

Dimensions: 62,0 x 88,0 x

Tools: mixed

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: kolekcja spadkobierców artystki

Exhibited: Warszawa, Galeria Gaga, W tradycji konstruktywizmu, 2007.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 18000,00

Max Estimate: 25000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 87

Piece data:

Biały obraz z kamyczkami 3, 2013

Artist: Koji Kamoji

Title: Biały obraz z kamyczkami 3, 2013

Year: 2013

Dimensions: 100,0 x 70,0 x

Tools: individual

Surfaces: board

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 88

Piece data:

Przedmioty policzone, 1965

Artist: Jan Tarasin

Title: Przedmioty policzone, 1965

Year: 1965

Dimensions: 95,0 x 136,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnazakup od artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 180000,00

Max Estimate: 250000,00

Price: 155000,00

View sale details

Catalog Number: 89

Piece data:

Przedmioty policzone, 1981–83

Artist: Jan Tarasin

Title: Przedmioty policzone, 1981–83

Year: 1981

Dimensions: 65,0 x 92,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 150000,00

Price: 100000,00

View sale details

Catalog Number: 90

Piece data:

Zapisy, 1991

Artist: Jan Tarasin

Title: Zapisy, 1991

Year: 1991

Dimensions: 53,0 x 57,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 60000,00

Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 91

Piece data:

Perseusz, 1987

Artist: Igor Mitoraj

Title: Perseusz, 1987

Year: 1987

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 92

Piece data:

Las, 2013

Artist: Leon Tarasewicz

Title: Las, 2013

Year: 2013

Dimensions: 130,0 x 170,0 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 120000,00

Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 93

Piece data:

Bez tytułu, 1998

Artist: Leon Tarasewicz

Title: Bez tytułu, 1998

Year: 1998

Dimensions: 50,0 x 50,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 70000,00

Max Estimate: 90000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 94

Piece data:

Usta, 2002

Artist: Xawery Wolski (1960)

Title: Usta, 2002

Year: 2002

Dimensions: 53,5 x 68,5 x

Tools: individual

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 40000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 95

Piece data:

Bez tytułu, z serii Ściany i obrazy, 2004

Artist: Rafał Bujnowski

Title: Bez tytułu, z serii Ściany i obrazy, 2004

Year: 2004

Dimensions: 48,0 x 62,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Polska, kolekcja prywatnaSzwajcaria, kolekcja prywatnaWarszawa, Galeria Raster

Exhibited: Düsseldorf, Kunstverein Düsseldorf, Rafał Bujnowski. Malen, painting, malowanie, 7 maja – 17 lipca 2005.Kraków, Galeria Bunkier Sztuki, Rafał Bujnowski. Malowanie, 23 marca – 23 kwietnia 2005.

Reproduced: Smolak A., Rafał Bujnowski. Malowanie [katalog wystawy], wyd. Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków 2005, s. 107.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Price: 23000,00

View sale details

Catalog Number: 97

Piece data:

New York, 2017

Artist: Edward Dwurnik

Title: New York, 2017

Year: 2017

Dimensions: 200,0 x 270,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 100000,00

Price: 90000,00

View sale details

Catalog Number: 98

Piece data:

Chrystus na górce z cyklu Krzyż, 1979

Artist: Edward Dwurnik

Title: Chrystus na górce z cyklu Krzyż, 1979

Year: 1979

Dimensions: 73,5 x 54,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 8000,00

Max Estimate: 10000,00

Price: 13000,00

View sale details