Artist: Artysta Nieokreślony
Title: Junona, XVIII w.
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Verified Artist: Yes
Artist: Warsztat nieokreślony, Aubusson
Title: Tapiseria ze sceną ucieczki do Egiptu, k. XVII w.
Dimensions: 280,0 x 170,0 x
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaHolandia, kolekcja prywatna (do lat 80. XX w.)
Description: (…) oto anioł Pański ukazał się Józefowi we śnie i rzekł: Wstań, weź Dziecię i Jego Matkę i uchodź do Egiptu; pozostań tam, aż ci powiem; bo Herod będzie szukał Dziecięcia, aby Je zgładzić.
Artist: Franciszek Paderewski
Title: Pokój chocimski, 1799
Year: 1799
Dimensions: 64,5 x 50,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Description: Prezentowana praca Pokój chocimski autorstwa Franciszka Paderewskiego jest repliką znanego dzieła z Sali Rycerskiej Zamku Królewskiego w Warszawie. Została namalowana na zlecenie księcia Józefa Poniatowskiego, z dużym prawdopodobieństwem przy udziale, a na pewno pod kierunkiem samego Marcella Bacciarellego autora 6 dużych dzieł namalowanych przez niego na zlecenie króla Stanisława Augusta Poniatowskiego do wystroju Sali Rycerskiej Zamku Królewskiego. Pokój chocimski został wykonany przez Bacciarellego jako jeden z pierwszych z tej serii i według powszechnej opinii uchodzi za jedną z bardziej udanych kompozycji. W rok po wyjeździe Stanisława Augusta z Polski Bacciarelli namalował na jego zlecenie zmniejszone repliki wszystkich sześciu obrazów z Sali Rycerskiej. Bacciarelli był wówczas nie tylko nadwornym malarzem, ale również wielkim przyjacielem króla, powiernikiem jego spraw, pretendowanym wręcz do reprezentacji króla w wielu z nich. Stąd jest bardzo prawdopodobnym, że wykonywał je przy współudziale bądź pod kierownictwem Bacciarellego właśnie Franciszek Paderewski, najzdolniejszy członek Malarni – królewskiej akademii sztuki prowadzonej przez Bacciarellego, główny jego współpracownik. Repliki te jednak nigdy nie dotarły do króla, a najprawdopodobniej na początku XIX wieku zniknęły z Zamku. Prezentowany obraz powstał w 1799 roku, a najwyższa jego jakość i wierność detali wskazuje, że Paderewski przy jej tworzeniu z pewnością korzystał z pierwszej repliki. Zakładając również dalece prawdopodobny jego udział w powstaniu tejże pierwszej repliki był bardzo dobrze przygotowany i dlatego oferowana praca wykonana jest na prawdziwie najwyższym poziomie. Bardzo również prawdopodobnym jest, że w powstaniu prezentowanej, drugiej repliki brał udział z kolei sam Bacciarelli, jak wskazują teksty źródłowe, znacznie mniej obłożony już wtedy obowiązkami zleconymi przez króla. Na pewno przekazywał artyście wskazówki, a może nawet sam wykonywał własnoręcznie korekty obrazu. Nie ma jasnej odpowiedzi na pytanie, czy powyższe dzieło jest jedynym z sześciu, które powstały wkrótce po śmierci króla. Nieznane są w żadnych zbiorach inne, pochodzące z tego okresu kopie, a jedynie te słabe z końca XIX wieku. Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć za to, że powyższa praca została wykonana na zlecenie księcia Józefa Poniatowskiego, który po przejęciu majątku po wuju Stanisławie, właściwie został dyspozytorem ogromnego długu. Dla spełnienia oczekiwań dłużników zaczął sprzedawać niektóre dobra należące do króla, w tym powstałe w 1796 roku sześć replik namalowanych oficjalnie przez Bacciarellego. Można więc założyć, z dużą dozą prawdopodobieństwa, że wraz z udziałem mistrza Paderewski wykonał co najmniej jedną, czyli powyższą na zamówienie księcia, który zmuszony był sprzedać sześć poprzednich.
Artist: Jan Styka
Title: Portret Jana Reszke, 1887
Year: 1887
Dimensions: 242,0 x 149,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: depozyt w Muzeum Teatralnym przy Teatrze Wielkim Operze NarodowejWarszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja instytucjonalnaPolswiss Art, aukcja 09.12.2001, poz. 16Warszawa, kolekcja prywatna
Exhibited: Kraków, PierwszaWystawaSztukiPolskiejwKrakowie, Muzeum Narodowe w Sukiennicach, wrzesień 1887.Warszawa, Salon Krywulta, 15 października – 30 listopada 1888.Warszawa, Wystawa teatralna, sale ratuszowe, Warszawskie Towarzystwo Dobroczynności, grudzień 1902.
Reproduced: Katalog wystawy obrazów Jana Styki, druk S. Krakowa, Paryż 1887, s. 28.Tygodnik ilustrowany, nr 308, 24 listopada 1888, s. 325 (rysunek z miniaturą portretu – wyk. J. Styka).Le Theatre, nr 76, luty 1902, s. 7.Celltetti, R., Retzske [w:] Savio F. (red.), Enciclopedia dello spettacolo, Casa Editrice le Maschere Roma, Italy, Giugno 1961, tom. VIII, s. 911.Przybyszewski W., Portret artysty, [w:] Spotkania z Zabytkami, nr 2, 2008, strona okładkowa oraz s. 17.Przybyszewski W.,Mistrzowie i Dyletanci. Spotkania ze sztuką polską XIX wieku,Warszawa 2012, s. 240.
Description: Tajemnica jego wielkiej sztuki tkwiła nie tylko w mistrzowskim opanowaniu technicznej strony śpiewu, lecz i w niezwykle bogatej skali ekspresji charakterystycznej, w przebogatej palecie malarskiej głosu.
Artist: Jan Matejko
Title: Portret córki Heleny z krogulcem, 1882/1883
Year: 1882
Dimensions: 115,5 x 72,0 x
Tools: oil
Surfaces: board
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja instytucjonalna (2007)Kraków, kolekcja prywatnaKraków, własność dr Andrzeja Wołoszyńskiego (1938)Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, depozyt (1918)własność Heleny Unierzyskiej (po śmierci artysty)własność artysty
Exhibited: Kraków, Muzeum Narodowe Sukiennice, 1884.Lwów, wystawa obrazów Matejki, 1884.Poznań, Pałac Działyńskich, 1884.Berlin, LVII Ausstellung der Königlichen Akademie der Künste, 1884.Wiedeń, Wiener Jubiläums-Aussstellung, 1888.Kraków, Muzeum Narodowe Sukiennice, wystawa pośmiertna, 1893.Lwów, Pawilon Jana Matejki na Powszechnej Wystawie Krajowej, 1894.Warszawa, Salon Spółki Artystycznej przy Nowym Świecie, 1894.Warszawa, Salon Artystyczny, 1895.Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, wystawa z okazji setnej rocznicy urodzin Jana Matejki, 30 października 1938.Warszawa, Muzeum Narodowe w Warszawie, Matejko. Obrazy olejne (w stulecie śmierci artysty), 1993.
Reproduced: Katalog wystawy pośmiertnej, Muzeum Narodowe w Krakowie, 1893, s. 8, nr 16.Katalog wystawy Matejki, Lwów, 1894, s. 21, nr 80.Tarnowski, Matejko, Kraków, 1897, s. 257.Katalog Galerii Współczesnej, Muzeum Narodowe w Krakowie, 1918, s. 12, nr 157.Katalog dzieł Matejki, Kraków, 1938, s. 11, nr 36.Katalog dzieł Jana Matejki wystawionych w salach Muzeum Narodowego w Krakowie w Sukiennicach, podczas uroczystości ku uczczeniu setnej rocznicy jego urodzin, Drukarnia Narodowa w Krakowie, Kraków 1938, poz. 36, s. nlb.M.Treter, Matejko. Osobowość artysty, twórczość, forma i styl, Lwów, 1939 s. 438.S.Witkiewicz, Matejko, seria Nauka i Sztuka, t.9, Lwów 1912, wyd. późniejsze Warszawa, 1950, tabl.po s. 196.J.Bogucki, Matejko, Warszawa, 1955, s. 256, 264.J.Gintel, Jan Matejko. Bibliografia w wypisach, Kraków, 1966, s. 364.M.Szypowska, Jan Matejko wszystkim znany, Warszawa 1976, il. 59.K.Sroczyńska, Dziecko w malarstwie polskim, Warszawa 1979, s. nlb. 10.K.Sroczyńska, Matejko. Obrazy olejne. Katalog, Warszawa 1993, nr kat. 216.Słoczyński H., M., Matejko, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2000, s. 156.Straszewska A., Kostium historyczny w twórczości Jana Matejki na tle malarstwa XIX wieku, Instytut Sztuki Polskiej akademii Nauk, Warszawa – Kraków 2012, s. 289.
Description: Ja wiem (…), że ona nie będzie w świecie bardzo szczęśliwą, jest małomówną i nie lubiącą wynurzać się; nikt nie zgadnie, co ona czuje lub umie, a umie i czuje dość wiele; na niej ludzie nie poznają się i nie ocenią jej, jak należy.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: Obrazek jakich wiele, 1883
Year: 1883
Dimensions: 53,0 x 76,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: depozyt w Muzeum Narodowym w KrakowieWarszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja instytucjonalna
Description: W roku 1883 Wyczółkowski zaczął malować obrazy rodzajowe o lekkiej, salonowej tematyce, ukazujące kobiety i mężczyzn ze sfer zamożnego mieszczaństwa w kameralnych scenach z życia towarzyskiego – konwersacji, wspólnego koncertowania, oglądania dzieł sztuki – bądź tylko pozujących na tle umownie zaznaczonych wnętrz (…).
Artist: Maksymilian Gierymski
Title: Patrol polski w 1830 roku, 1869
Year: 1869
Dimensions: 35,0 x 51,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnaAgra-Art, aukcja 15.06.2008, poz. 5Agra-Art, aukcja 24.10.1999, poz. 19Warszawa, kolekcja Apolinarego Przybylskiego (do 1939)Wiedeń, kolekcja Abe Gutnajera (zakup w 1927)kolekcja Wilhelma Kastnera (1869)
Reproduced: GF. Pt. [Pecht], Münchener Kunst, Kunstverein, [w:] Allgemeine Zeitung – Beilage, Augsburg, 1869, nr 111, z dn. 21 IV 1869, s. 1697.Bericht über den Bestand und das Wirken des Münchner Kunstvereins währen des Jahres 1869, München 1869, nr kat. 1.Assmus R., Studien zur Charakteristik bedeuten der Künstler der Gegenwart, CIV: Max Gierymski, [w:] Die Dioskuren, 1874, nr 47, s. 378.Łaszczyński B., Uzupełnienia; Gierymski Maksymilian, [w:] E. Swieykowski, Pamiętnik, TPSP w Krakowie 1854-1904, Kraków 1905, s. 590-591 [Zasięganie języka przez polski patrol z r. 1830 – kupiony w Monachium].Sygietyński A., Maksymilian Gierymski, Lwów 1906, il s. 33.„Warszawianka”, 1927, nr 87 z dn. 29 III, s. 4.„Sztuki Piękne”, 1927, nr 8, s. 322 (Kronika artystyczna).Przewodnik po wystawie TZSP nr 24, Spis dzieł wystawy batalistycznej, Warszawa, VI. 1927, s. 18, nr kat. 34 [Zasięganie języka przez patrol 1831 r. – własność A. Przybylski].Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Sztuk Pięknych w Warszawie, 1927, s. 39.Przewodnik po wystawie TZSP nr 45, Wystawa malarstwa polskiego drugiej połowy XIX wieku, Warszawa VII – VIII 1929, s. 11, nr kat. 905 [Patrol 1830 r. – własność A. Przybylski].Przewodnik po wystawie TZSP nr 85, Żołnierz i koń w sztuce polskiej w. XIX i sztuka współczesna, TZSP, Warszawa, 1933, nr kat. 39.Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Sztuk Pięknych w Warszawie, 1933, s. 22.Życie Polskie w Malarstwie [katalog wystawy], IPS, Warszawa, 1934, nr kat. 27.Wystawa polskiego malarstwa batalistycznego [katalog wystawy], IPS VI-IX 1939, Warszawa, 1939, nr kat. 31.Bogucki J., Gierymscy, Warszawa, 1959, s. 70.Stępień H., Maksymilian Gierymski 1846-1874. Malarstwo i rysunek. Wystawa monograficzna zorganizowane w setną rocznicę śmierci artysty, MNW, Warszawa, 1974, s. 22.Masłowski M., Maksymilian Gierymski i jego czasy, Warszawa, 1976, ss. 194-195, repr. na s. 206.Starzyński, Maksymilian i Aleksander Gierymscy – Listy i notatki, Wrocław, 1979, ss. 395, 396, 513.Stępień H., Malarstwo Maksymiliana Gierymskiego, Wrocław, 1979, ss. 94-95, 171, kat. nr57, il. 80.Stępień H., Maksymilian Gierymski. Obraz i słowo, Warszawa, 1983, s. 21.Straty wojenne. Malarstwo polskie. Obrazy olejne, pastele, akwarele utracone w latach 1939-1945 w granicach Polski po 1945, Poznań 1998, s. 95, nr kat. 115, il.; patrz także: Obrazy odnalezione w kraju i za granicą, [w:] Straty wojenne (…); wznowienie – reprint, Poznań, 2007, jw. oraz s. 328.Bołdok S., Antykwariaty artystyczne salony i domy aukcyjne, Historia warszawskiego rynku sztuki w l. 1800-1950, Neriton, Warszawa, 2004, ss. 231, 358.Lepiarz A., Białczyk A., Groblewska T., Wielcy malarze w małym dworku. Kolekcja malarstwa polskiego XIX i początku XX wieku, Poznań 2010, ss. 62 – 63.
Description: U Maksa Gierymskiego uderza wieloznaczność przeżyć powstańczych. Przerastając rolę stale inspirującego, powracającego tematu wypełniły całą jego twórczość poczuciem przeżytej klęski, powściąganą emocjonalnością, melancholią, tak jak i postawę człowieka naznaczyły życiowym sceptycyzmem, dystansem wobec innych wewnętrznym skrywanym niedosytem.
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: Modląca się, 1902
Year: 1902
Dimensions: 106,0 x 71,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Description: W okresie nauki w Monachium zyskał sobie miano „malarza starości”, bowiem często uwieczniał wizerunki staruszek, a portrety te cechowała umiejętność oddania psychiki modelek, co zjednywało mu i później przychylność publiczności i krytyki.
Artist: Władysław Wankie Włodzimierz Tetmajer
Title: Panorama „Tatry”, 1896
Year: 1896
Dimensions: 137,0 x 90,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja instytucjonalnaOstoya, aukcja 17.05.2003, poz. 4
Exhibited: Warszawa, Muzeum Narodowe w Warszawie, Władysław Wankie 1860 – 1925. Wystawa monograficzna, 1989.
Reproduced: Ettinger P., O plakatach artystycznych w ogóle i polskich w szczególności, „Tygodnik Ilustrowany” 1904, nr 25, s. 494.„Poradnik graficzny” 1905, zesz. 4, repr. na s. 12.Micke E., oprac. Skalska-Miecik L., Władysław Wankie 1860-1925. Wystawa monograficzna. Katalog dzieł istniejących i zaginionych [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1989, repr. na s. 101, poz. kat. 20.
Description: Góry mają to do siebie, że gdzieś rwą, gdzieś wzwyż; mają to do siebie, że ich królewskość udziela się w jakimś stopniu duszom ludzkim, kiedy się z niemi zetkną (…).
Artist: Jacek Malczewski
Title: Autoportret z pędzlem w dłoni, 1906
Year: 1906
Dimensions: 97,0 x 77,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja instytucjonalna
Description: Piękno tej kobiety wyrosłej z polskiej ziemi w artystę rzemieślnika przetwarza (…) Tobie Kypryjska zawdzięczam jedynie tę nić pogodną w mej sztuce, że się objawia, i że wciąż płynie.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: Skaliste wybrzeże
Dimensions: 80,0 x 120,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Władysław Ślewiński
Title: Portret Bronisławy Danyszowej (Portrait de Madame Danysz), ok. 1897
Dimensions: 46,0 x 55,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja instytucjonalnaLondyn, kolekcja Andrzeja CiechanowieckiegoLizbona, kolekcja Jerzego ŚlewińskiegoParyż, kolekcja prof. Jana Danysza
Exhibited: Warszawa, Muzeum Narodowe w Warszawie, Władysław Ślewiński 1854-1918.Wystawa monograficzna, 1983.
Reproduced: Jaworska W. (oprac.), Władysław Ślewiński 1854-1918.Wystawa monograficzna [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1983, nr kat. 40 (il. 27), opis s. 85.
Description: W obrazach Ślewińskiego nie ma niedomówień, pytajników, mistycyzmu, symbolu ani na pokaz. Ale jest bardzo wiele symbolu malarskiej sztuki, jest wysoko doprowadzony nastrój barwny, symbolika koloru – wyjątkowa.
Artist: Olga Boznańska
Title: Portret dr. Woszyckiego (Portret dentysty doktora Woszyckiego), ok. 1896-1899
Dimensions: 101,0 x 80,5 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnadepozyt w Muzeum Narodowym w KrakowieWarszawa, kolekcja instytucjonalnaRapperswil, Muzeum Polskie w RapperswiluWarszawa, kolekcja Andrzeja Ciechanowieckiego
Exhibited: Monachium, 1899Kraków, Pałac Sztuki, 1900Rapperswil, Muzeum Polskie w Raperswilu Boznańska Nieznana, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie, Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, Galeria Sztuki Współczesnej w Sopocie, Galeria Turleja w Krakowie, 2005-2006.Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, Olga Boznańska (1865-1940), 2014-2105.Warszawa, Muzeum Narodowe w Warszawie, Olga Boznańska (1865-1940), 2015.
Reproduced: Kat. 1899, Monachium s. 14 il nr. 26aKról A., Boznańska Nieznana [katalog wystawy], 2005, s. 58.Olga Boznańska (1865-1940) [katalog wystawy], Kraków 2014, s. 183, il. III. 18.Olga Boznańska (1865-1940) [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2015, poz. 21.
Description: Jej sztuka jest skromna, do oka tylko przemawia, nie dla filozofowania. A tak, snując li tylko z wątku swojej wizji – dochodzi do ekspresji coraz to więcej malarskich, do akcentów coraz to silniejszych kolorystycznie. (…) Najwięcej ma ona cech wspólnych z Manetem i konsekwentnie z malarstwem hiszpańskim.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: Warszawa
Dimensions: 35,5 x 50,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Tamara Łempicka
Title: Kobieta z gołębiem, 1931/1996
Year: 1931
Surfaces: paper
Artist: Tamara Łempicka
Title: Autoportret w zielonym Bugatti, 1932/1994
Year: 1932
Dimensions: 80,0 x 63,0 x
Surfaces: paper
Artist: Henryk Kuna
Title: Rytm mały, 1920
Year: 1920
Signed: Yes
Exhibited: Paryż, Międzynarodowa Wystawa Sztuki Dekoracyjnej, Atrium Pawlilonu Polskiego, 1925 (wariant w białym marmurze, wersja powiększona z 1924).Paryż, Ambasada Rzeczpospoliitej Polskiej (wariant w białym marmurze jw.).Warszawa, Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Wystawa rzeźb Henryka Kuny 1879-1945, wrzesień-październik 1956, poz. 16 (wersja z brązu z 1921).Warszawa, Park Skaryszewski (wariant z mosiądzu i brązu, wersja powiększona z 1925).Poznań, zbiory Muzeum Narodowego w Poznaniu (wersja z brązu).Warszawa, Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego (wersja z brązu z 1921).
Reproduced: Kaczamarzyk D., Wystawa rzeźb Henryka Kuny 1879-1945 [katalog wystawy], Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, wrzesień-październik 1956, il. tabl. 10.
Description: Henryk Kuna (…) wypowiada się w formie krystalicznie czystej, w technice nieposzlakowanie wykończonej, w kompozycji o harmoniach, które nazwać by można muzycznymi. Istotą tej kompozycji jest bowiem przedziwnie czysta rytmika: rytmika linii i płaszczyzn, spływających nieuchwytnymi gradacjami w nieposzlakowany akord bryły.
Artist: Józef Pankiewicz
Title: Pejzaż z La Ciotat, 1927
Year: 1927
Dimensions: 50,0 x 40,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaFrancja, kolekcja prywatna
Artist: Leopold Gottlieb
Title: Portret Leny, ok 1930-1932.
Dimensions: 63,0 x 48,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: Lekcja muzyki
Dimensions: 133,0 x 96,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNowy Jork, kolekcja Ireny Stern
Reproduced: Sigmund Menkes 1896-1986, wyd. Lippert Gallery, Nowy Jork 1993, il. 75.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: Josephine z grzechotką
Dimensions: 47,0 x 36,0 x
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Artist: Mojżesz Kisling
Title: Mimozy, ok. 1944
Dimensions: 60,0 x 73,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Belgia, kolekcja prywatnaJaponia, kolekcja prywatnaParyż, Galeria Paul Petrides (1951)Beverly Hills, Eduardo Acosta Gallery (1949)
Exhibited: Bourges, Fifty Years of French Paintings, Hotel Cujas, 1960.Tokio, The French Lycée, 1967.
Reproduced: Salmon A., ed. Kisling J., Kisling, tom IV, wyd. Canale Arte Edizioni, Turyn 2008, s. 233, nr kat. LX.
Description: Jego zamiłowanie do kwiatów popychało go czasem do nietypowych zastosowań technicznych: jak w przypadku mimoz, w których każda pojedyncza żółta kuleczka malowana jest grubo kładzioną farbą, jest to rodzaj trompe-l’oeil, ale pomyślanego z dużą delikatnością i poezją.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: W parku
Dimensions: 61,0 x 50,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Janina Reichert-Toth
Title: Głowa kobiety
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKraków, kolekcja prywatna
Artist: Stefan Chmielarski
Title: Bokser, 1931
Year: 1931
Signed: Yes
Exhibited: Warszawa, TZSP w Warszawie, Wielka Wystawa Wiosenna, maj 1931, poz. 224. (odlew z brązu wykonany przez wytwórnię Braci Łopieńskich).Ruchoma Wystawa Sztuki, kwiecień-czerwiec 1932, poz. 88. (odlew z brązu wykonany przez wytwórnię Braci Łopieńskich).Nowy Jork, Wystawa Światowa, 1939. (odlew z brązu wykonany przez wytwórnię Braci Łopieńskich).Warszawa, 160 lat firmy „Bracia Łopieńscy”, 3 października – 19 listopada 2022. (inna edycja)
Reproduced: 160 lat firmy Bracia Łopieńscy [katalog wystawy], wyd. Miasto Stołeczne Warszawa, Warszawa 2002, s. 41 (inna edycja).
Description: Bokser Chmielarskiego, ładnie rozplanowany i wytrzymany w bryle, daje ekspresję siły i wykazuje, że twórca zupełnie opanował trudny materiał rzeźbiarski (…)
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: Kompozycja abstrakcyjna nr 144
Dimensions: 22,7 x 16,4 x
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Provenance: Bazylea, Art Basel, 2018Kraków, Galeria StarmachKraków, kolekcja prywatnaKolekcja spadkobierców artysty (od 1994)
Reproduced: Ziółkowska M., (red) Grzybała W., Unikanie stanów pośrednich. Andrzej Wróblewski (1927-1957), wyd. Fundacja Andrzeja Wróblewskiego, Instytut Adama Mickiewicza, Hatje Cantz Verlag, Warszawa 2014, poz. 71, s. 89.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Okręt na morzu, 1947
Year: 1947
Dimensions: 80,0 x 112,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Reproduced: Jerzy Nowosielski, wyd. Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 71, kat. 74.Szczepaniak J. (oprac.), Jerzy Nowosielski, wyd. Skira Editore S.p.A., Mediolan 2019, s. 68.
Description: Jestem przede wszystkim malarzem. Wszystko inne jest dodatkiem. Rzecz jasna, człowiek musi o czymś myśleć, a malarstwo jest tak tajemniczym zjawiskiem, że trzeba przy okazji być trochę myślicielem.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Le Portrait Embaile, 1978
Year: 1978
Dimensions: 150,0 x 125,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: depozyt w Muzeum Śląskim w Katowicach (od 2012)Polska, kolekcja prywatnaParyż, zakup w Galerii De France (2002)
Exhibited: Paryż, Galerie de France, Tadeusz Kantor. My creation. Mon Voyage, 1991.Paryż, Galerie de France, Metamorphoses, 1982.Tokyo, Sezon Museum of Art, 1994. Hyogo, Itami City Museum of Art, 1995.
Reproduced: Tadeusz Kantor. La mia opera. Il mio viaggio. Commento intimo, Federico Motta Editore, Mediolan 1991, s. 203. Tadeusz Kantor. Ma creation. Mon Voyage. Commentaires intimes, Editions Plume, Paryż 1991, s. 203.Tadeusz Kantor. My creation. My Journey. Red. Shigemi, Oka and Suzuki Takashi, Sezon Museum of Art, 1994, Hyogo, Itami City Museum of Art, 1995, s. 189.Tadeusz Kantor. Malarstwo, Cricoteka, Kraków, 2014, s. 200.
Description: Musicie mieć tę wielką i niewygodną ambicję; wszystko z czym się zetkniecie zamieniać w dzieło sztuki, całe Wasze życie musi być dziełem sztuki, bez tego choćbyście wszystko wykonali – nie wykonacie jednego: sztuki!
Artist: Alfred Lenica
Title: Lata kiedy byłem tu chłopcem
Dimensions: 130,0 x 97,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Wyeliminowałem używane dotychczas tradycyjne narzędzia pracy, po prostu lałem farbę bezpośrednio na płaszczyznę płótna, zamiast pędzli używałem papieru, szmat, żyletek i palców. Liczyłem na przypadek.
Artist: Nikifor Krynicki
Title: Cerkiew
Dimensions: 21,0 x 15,0 x
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Artist: Nikifor Krynicki
Title: Pejzaż z kościołem
Dimensions: 21,0 x 15,0 x
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Kompozycja abstrakcyjna, lata 60. XX w.
Dimensions: 29,0 x 20,5 x
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: Portret ślubny
Dimensions: 79,0 x 64,0 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Jan Lebenstein
Title: Points de vue, 1967
Year: 1967
Dimensions: 100,0 x 50,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Polska, kolekcja prywatnakolekcja Toma Podlakolekcja Marka Mielniczuka (do 1995)Chicago, kolekcja rodziny Lipschultzkolekcja Romana Cieślewicza
Exhibited: Paryż, Galerie Desbriere, Lebenstein. Oeuvres 1966-1968, 15 maja – 8 czerwca 1968.Warszawa, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Jan Lebenstein, 22 kwietnia – 22 maja 1992, poz. 86.Chicago, Galeria 1112, Contemporary Warsaw Masters, czerwiec – lipiec 1996.Kolory Tożsamości. Sztuka polska w amerykańskiej kolekcji Toma Podla, Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Państowowa Galeria Sztuki w Sopocie, Muzeum Miedzi w Legnicy, kwiecień 2001 – maj 2002.Warszawa, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Jan Lebensetein. Pieczęć Erosa i Thanatosa. Paryż. Lata 60., 25 czerwca – 28 sierpnia 2010.
Reproduced: Lebenstein. Oeuvres 1966-1968 [katalog wystawy – okładka i plakat], Galerie Desbriere, Paryż 1968.Król A., Tanikowski A., Kolory Tożsamości. Sztuka polska w amerykańskiej kolekcji Toma Podla [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków, 2001, kat. poz. 156.Pieczęć Erosa i Thanatosa. Paryż. Lata 60., Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2010, s. 145.
Description: Wspaniały dyptyk Points de Vue z 1967 roku, pokazany na wystawie w Galerie Desbriere w Paryżu w roku 1968, znalazł się na okładce pięknego katalogu towarzyszącego ekspozycji oraz na plakacie.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: XVIII Studia talmudyczne, 1980
Year: 1980
Dimensions: 73,5 x 65,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNowy Jork, kolekcja Charlie Weiss
Exhibited: Osaka, Museum of Modern Art, 1981.Belgrad, Exposition Internationalle des Arts Plastiques, 1981.Białystok, BWA, 1982. Paryż, Centre Pompidou, 1983.Paryż, Instytut Polski, 1984.Berlin Zachodni, Galeria Marina Dinkler, 1987.Warszawa, Galeria Studio, 1990. Londyn, Instytut Polski, 1990.Lublin, BWA, 1991.Düsseldorf, Instytut Polski, 1994.Łódź, Galeria Willa, 1997.Rzym, Instytut Polski, 1998.Bielsko-Biała, Galeria Bielska, 1999.Gliwice, Galeria Esta, 2000.Łódź, Galeria 86, 2002.Poznań, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Stanisław Fijałkowski, 2003.Warszawa, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, 2003.Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2003.Lublin, Andzelm Gallery, Malowanie. Stanisław Fijałkowski, 2008.Łódź, Atlas Sztuki, 2010.Ostrowiec, BWA, 2011.Kraków, Galeria Pryzmat, Stanisław Fijałkowski, 2013.Kielce, Galeria Winda, 2013.Nowy Jork, Green Point Projects, A young man plans a voyage, 2017.
Reproduced: Stanisław Fijałkowski, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 2003, s. 180. Malowanie. Stanisław Fijałkowski [katalog wystawy],wyd. Apostolicum, Lublin 2008, okładka.Stanisław Fijałkowski, Before and after Abstraction [katalog wystawy], Berlin 2016.Stanisław Fijałkowski: A Young Man Plans a Voyage [katalog wystawy], Green Point Projects Nowy Jork, Łódź 2017, s. 45.
Artist: Henryk Stażewski
Title: Relief no. 4, 1979
Year: 1979
Dimensions: 45,0 x 44,5 x
Tools: acrylic, ink
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Artist: Jan Ziemski
Title: Interferencje, 1975
Year: 1975
Dimensions: 60,0 x 61,0 x
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Artist: Victor Vasarely
Title: Kriss-Kék, 1983/1987
Year: 1983
Dimensions: 130,0 x 113,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaKetterer Kunst GmbH, aukcja 7.07.2019, poz. 160Włochy, kolekcja prywatna (do 2022)
Description: Przyszłość rysuje się jako geometryczne miasto, barwne i słoneczne. Sztuki plastyczne będą w nim kinetyczne, wielowymiarowe, społeczne, bezsprzecznie abstrakcyjne i zbliżone do nauk.
Artist: Victor Vasarely
Title: Sans titre (Vega, prototype), ok. 1978
Dimensions: 96,0 x 118,5 x
Provenance: Paryż, kolekcja prywatnaLeclere – Maison de Ventes, aukcja 22.10.2018, poz. 61
Description: OP-ART czy abstrakcja kinetyczna? Nie jest to nic więcej, jak przedstawienie wymiaru ruchu, przestrzeni i czasu w świecie plastycznym. Nadal jest to dwuwymiarowy świat, ale iluzja stworzenia przestrzeni i ruchu w mikro-czasie jest tak silna, że sprawia wrażenie rzeczywistości.
Artist: Ryszard Winiarski
Title: Chance in game 7x7, 1999
Year: 1999
Dimensions: 50,0 x 50,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Ryszard Winiarski
Title: Seria 8 prac z cyklu Połącz punkty, 1981
Year: 1981
Dimensions: 30,0 x 30,0 x
Tools: ink, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnadar od artysty
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Krasiński
Title: INTERWENCJA - BŁĘKITNA LINIA biegnąca wzdłuż reprodukcji obrazu Jana Matejki Bitwa pod Grunwaldem
Dimensions: 25,5 x 56,5 x
Surfaces: paper, board
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnadar od artysty
Artist: Aleksandra Jachtoma
Title: Kompozycja, 1993
Year: 1993
Dimensions: 100,0 x 97,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Pośród wielokierunkowych poszukiwań polskiej sztuki współczesnej można wyodrębnić nurt malarstwa abstrakcyjnego, rozwijającego problematykę koloru i światła. (…) Malarstwo Aleksandry Jachtomy zajmuje w tym nurcie miejsce poczesne. Daleka od doktrynalnych spekulacji, zawierzająca swojej głębokiej intuicji i niezwykłej wrażliwości oka, uzyskuje wyjątkową kondensację działania koloru. Dzieje się to w warunkach konsekwentnego i radykalnego ograniczania środków.
Artist: Jan Tarasin
Title: Sytuacja III, 1989
Year: 1989
Dimensions: 65,0 x 81,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Wojciech Fangor
Title: Portret matki, 1942
Year: 1942
Dimensions: 57,0 x 47,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnakolekcja rodziny siostry artysty
Description: Urodziny Fangora zostały zapowiedziane i udokumentowane w sposób szczególny. Jego matka prowadziła dziennik. Nawet w momencie, w którym urodziła Wojciecha, zanotowała ten fakt.
Artist: Wojciech Fangor
Title: Krowy, 1944
Year: 1944
Dimensions: 93,0 x 135,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnadar od artysty
Exhibited: Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, Wojciech Fangor. Space as play, październik 2012 – styczeń 2013.
Reproduced: Szydłowski St., Wojciech Fangor. Space as play [katalog wystawy], Kraków 2012, s. 15.
Artist: Wojciech Fangor
Title: #20, 1964
Year: 1964
Dimensions: 100,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 11.10.2012, poz. 33.Londyn, Grabowski Gallery (1973)
Exhibited: Kraków, Muzeum Narodowe w Krakowie, Wojciech Fangor. Space as play, październik 2012 – styczeń 2013.
Reproduced: Szydłowski St., Wojciech Fangor. Space as play [katalog wystawy], Kraków 2012, s. 135.
Description: Niekiedysięgał do techniki pointylistycznej, by spotęgować efekt zmieniającego się obrazu (…).
Artist: Wojciech Fangor
Title: M41, 1973
Year: 1973
Dimensions: 178,0 x 202,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 10.12.2019, poz. 60Warszawa, kolekcja prywatnazakup od artysty
Description: Umiejętność Fangora polega na tym, że potrafi on uzyskać pulsowanie kolorów w stopniu, który prawie powoduje ból, kiedy się na nie patrzy. (…) Ale kiedy oko przyzwyczai się do tego efektu, odkrywamy harmonijną konstrukcję jego abstrakcyjnych kształtów i ostateczny efekt jest olśniewającą i piękną lekcją tworzenia sztuki optycznej, w jej najgłębszej i najbardziej lirycznej postaci.
Artist: Wojciech Fangor
Title: Irmina, 2014
Year: 2014
Dimensions: 136,5 x 90,0 x
Tools: oil
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup od artysty
Description: Najnowszy cykl kolażowych pejzaży i portretów, malowany od 2005 roku, ma charakter palimpsestu, jest jednocześnie nakładaniem dzisiejszych interpretacji na dawne szkice i rysunki, ale także sięganiem do dawnych postaw zarysowanych w osobistej historii artysty, warstw własnej tektoniki.
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: Z cyklu Portrety Anonimowe, 1989
Year: 1989
Signed: Yes
Provenance: Oxford, kolekcja prywatnaZurych, Turske & Turske GallerySotheby’s, aukcja 25.03.1998, poz. 91
Description: (…) odsłaniają [one] wewnętrzny chaos wnętrza ukrywanego za żywą twarzą. Uciekam od każdej, sięgając po następną (…). Na skórze, we włosach, w ruchu powietrza zapach gorącego wosku. Nosiłam go w sobie jeszcze wiele dni po zakończeniu kolejnego etapu pracy. Wywołuje on obrazy, przeistacza każdy inny zapach.
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: Bez tytułu, 1971
Year: 1971
Dimensions: 52,5 x 70,0 x
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: W jej obrazach nie istnieje nawet iluzyjna głębia. Są płaskie. (…) powstawały osobno po to, aby istnieć samodzielnie.
Artist: Teresa Pągowska
Title: Wspomnienia greckie, lata 50. XX w.
Dimensions: 74,0 x 116,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 11.12.2018, poz. 60
Description: Marzę i patrzę. Widzę. Malując, nie pamiętam (na szczęście) o zasadach sztuki. Szukam. I tak rodzę moje światy. Gdy nie ma pasji – mnie nie ma. Tysiące pytań stawiam obrazowi. Odpowiedź muszę znaleźć w sobie.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: Oda do radości, 2004
Year: 2004
Dimensions: 102,0 x 102,0 x
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaWarszawa, kolekcja instytucjonalna
Artist: Stanisław Szukalski
Title: Kopernik, 1971
Year: 1971
Dimensions: 44,0 x 41,0 x
Surfaces: paper
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatna
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: Spowiedź, 1993
Year: 1993
Dimensions: 51,5 x 76,0 x
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnazakup od artysty
Description: Maluje świat umarły, świat niespełnionych marzeń, świat złożony ze strzępów pamięci, obrazów, starych fotografii, rozmów, tęsknot, lęków, miłości, goryczy, złości i ciepła. (…) Coraz częściej mieszają się z nimi umarlaki, strzygi, wampierze, ogniste i paranoiczne debilusze, deliryczne kotopsy, anielice, pokusy, grzesznice, umarłe dziewczynki, nieżywe i stare hrabianki, zgrzybiali ułani, wypłowiali sarmaci, szlachcianki i husarze. Współczesna dupencja plącze się czasem między nimi, ale tylko po to, żeby uczciwie przyznać się publicznie, na obrazie, do grzesznych marzeń starego świńtucha.
Artist: Stasys Eidrigevicius (1949)
Title: Listy do brata, 1992
Year: 1992
Dimensions: 120,0 x 150,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Prezentowana praca Stasysa Eidrigevičiusa przedstawia list Vincenta Van Gogha do swojego brata Theo, jaki malarz zdecydował się umieścić na płótnie wraz z typowym dla siebie motywem –człowiekiem z twarzą-maską. List pochodzi najprawdopodobniej z czasów pobytu słynnego postimpresjonisty w szpitalu psychiatrycznym w Saint-Rémy, gdzie leczył się u doktora Théophile’a Peyrona.
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Płóciennik
Title: Wiosenny nastrój, 1989
Year: 1989
Dimensions: 65,0 x 54,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 13.10.2020, poz. 47.
Verified Artist: Yes
Artist: Judyta Sobel
Title: Pejzaż
Dimensions: 61,0 x 76,5 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Stefan Krygier
Title: Mona Lisa z cyklu Symultanizm formy, 1988
Year: 1988
Dimensions: 114,0 x 146,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Warszawa, kolekcja prywatnaNowy Jork, kolekcja prywatnazakup od artysty
Exhibited: Łodź, Muzeum Historii Miasta Łodzi, Stefan Krygier, 1999
Reproduced: Stefan Krygier 1923-1997, Muzeum Historii Miasta Łodzi, Łódź 1999, s. 84
Artist: Stefan Krygier
Title: Nofret, 1965
Year: 1965
Signed: Yes
Description: Łuki wydłużone jak sierpy księżyca na nowiu, wysmukłe jak okna kościołów gotyckich, półkoliste na kształt romańskich tympanonów – wypełniają skrótowymi zarysami powierzchnie plansz graficznych, gromadzą się w ciasnych skupiskach, rozrzedzają swobodną płynnością, białe na czerni, czarne na bieli, (…) rozjarzające się światłem lub zagasające w ciemności. Tworzą ruchliwą przestrzeń.
Artist: Ryszard Waśko
Title: Bread & butter, 2012
Year: 2012
Dimensions: 110,0 x 140,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Ryszard Waśko
Title: Havana Boogie-Woogie, 2012/2014
Year: 2012
Dimensions: 127,0 x 128,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Tamara Tarasiewicz (1950)
Title: Windows to nature, 2007
Year: 2007
Dimensions: 91,5 x 60,5 x
Tools: mixed
Signed: Yes
Artist: Alicja Domańska (1984)
Title: Energy flow, 2022
Year: 2022
Dimensions: 120,0 x 90,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Tomasz Baran (1985)
Title: Bez tytułu, 2012
Year: 2012
Dimensions: 150,0 x 115,0 x
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: Mimo że Baran porusza się w ramach estetyki industrialnej, punktów odniesienia dla jego twórczości bardziej niż w naszym otoczeniu należy szukać raczej w modernistycznym malarstwie – autotematycznym i wyczulonym na problematykę medium.
Artist: Pi Square
Title: O_EM : n , 2022
Year: 2022
Dimensions: 125,0 x 125,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Artist: Rafał Olbiński
Title: Solitude II, 2022
Year: 2022
Dimensions: 142,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Artist: Michał Jackowski (1978)
Title: Empty gold, 2020
Year: 2020
Signed: Yes
Description: Interesuje mnie głównie człowiek, a szczególnie relacje międzyludzkie, przede wszystkim mężczyzny i kobiety, ale także ogółu nas jako społeczeństwa. Ulokowane jest w tym bowiem wszystko, co mnie interesuje – miłość, cielesność, historia naszej cywilizacji.
Verified Artist: Yes
Artist: Piotr Czajkowski
Title: Metro/White z cyklu Metro, 2022
Year: 2022
Dimensions: 150,0 x 95,0 x
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: W labiryncie paryskiego metra, na peronach, podróżując z jednego do drugiego końca miasta, Piotr zbiera zabłąkane słowa. Układa puzzle, jednak czy jedna litera spotka tę drugą? Nagle w ciemnych korytarzach pojawia się wiersz, oświetlając sens zapomnianego muru: to wspaniały obraz Piotra i odnaleziona droga…
Artist: Lia Kimura (1992)
Title: Leaving, 2021
Year: 2021
Dimensions: 100,0 x 80,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Informel, 1964
Year: 1964
Dimensions: 130,0 x 195,0 x
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Szwajcaria, kolekcja rodziny Ahrenbergówwłasność artysty
Exhibited: Belmont-sur-Lausanne, Musée Fondation Deutsch, 1993.Göteborg, Göteborgs Konstmuseum, 1993.St. Ingbert, Museum Sankt Ingbert, 1993 – 1994.Linköping, Östergötlands länsmuseum, 1993.Mons, Musée des Beaux-Arts de Mons, 1998.Fécamp, Palais Bénédictine, 1999.
Reproduced: Ahrenberg Collection, Östergötlands Länsmuseum, Linköping, Göteborg 1993.
Description: (…) w 1955 roku pojawił jakiś powiew wolności. W 1956 roku znalazłem się w grupie dziewięciu artystów krakowskich, którzy zorganizowali wystawę prac, jakie stworzyli potajemnie w domu. W tym czasie również założyłem teatr Cricot 2. Potem w 1957, 1958 i 1959 nastał „Okres Teto”. Najpierw był okres stalinowski, potem okres Teto!
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Informel, 1961
Year: 1961
Dimensions: 81,0 x 100,0 x
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: Szwajcaria, kolekcja rodziny Ahrenbergówwłasność artysty
Exhibited: Zurych, Migros Museum, Tadeusz Kantor, 30 sierpnia – 26 października 2008.
Description: (…) w 1955 roku pojawił jakiś powiew wolności. W 1956 roku znalazłem się w grupie dziewięciu artystów krakowskich, którzy zorganizowali wystawę prac, jakie stworzyli potajemnie w domu. W tym czasie również założyłem teatr Cricot 2. Potem w 1957, 1958 i 1959 nastał „Okres Teto”. Najpierw był okres stalinowski, potem okres Teto!