Art Auction Admin

Sales at Aukcja Dzieł Sztuki 1 marca 2016 (01-03-2016)

Catalog Number: 2

Piece data:

PEJZAŻ Z CHŁOPSKIM WOZEM, 1880

Artist: Jan Konarski

Title: PEJZAŻ Z CHŁOPSKIM WOZEM, 1880

Year: 1880

Dimensions: 19,0 x 28,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Starting Price: 9000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 3

Piece data:

ZASADZKA

Artist: Ludwik Gędłek

Title: ZASADZKA

Dimensions: 20,8 x 32,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 45000,00

Starting Price: 35000,00

Price: 39000,00

View sale details

Catalog Number: 6

Piece data:

Snopki

Artist: Stanisław Kamocki

Title: Snopki

Dimensions: 39,5 x 50,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Starting Price: 10000,00

Price: 14000,00

View sale details

Catalog Number: 7

Piece data:

DZIEWCZYNA W ŻÓŁTEJ CHUŚCIE, 1926

Artist: Kasper Żelechowski

Title: DZIEWCZYNA W ŻÓŁTEJ CHUŚCIE, 1926

Year: 1926

Dimensions: 68,5 x 48,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 6000,00

Max Estimate: 8000,00

Starting Price: 5000,00

Price: 5500,00

View sale details

Catalog Number: 8

Piece data:

POWRÓT SPOD MOSKWY, 1928

Artist: Jerzy Kossak

Title: POWRÓT SPOD MOSKWY, 1928

Year: 1928

Dimensions: 35,0 x 50,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Reproduced: Olszański K.,Jerzy Kossak, wyd. Ossolińskich, 1992, poz. 62.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 22000,00

Max Estimate: 25000,00

Starting Price: 19000,00

Price: 26000,00

View sale details

Catalog Number: 9

Piece data:

Roztopy, 1912

Artist: Leszko Ludwik

Title: Roztopy, 1912

Year: 1912

Dimensions: 60,0 x 72,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 14000,00

Max Estimate: 18000,00

Starting Price: 11000,00

Price: 11000,00

View sale details

Catalog Number: 11

Piece data:

POGODA, Z CYKLU: BOŻKI SŁOWIAŃSKIE, 1935

Artist: Zofia Stryjeńska

Title: POGODA, Z CYKLU: BOŻKI SŁOWIAŃSKIE, 1935

Year: 1935

Dimensions: 74,0 x 84,0 x

Tools: gouache

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: Jednostką twórczą, najpotężniej dziś reprezentującą sztukę polską, jest bezsprzecznieZofi a Stryjeńska (…) Każdego z naszych artystów możemy sobie wyobrazić w gromadzieartystów francuskich, niemieckich lub rosyjskich. Stryjeńskiej – nie sposób (…). Wszelkadokładna analiza wartości malarstwa Stryjeńskiej jest zbyteczna – twórczość jej posiada tęjasność i urok, tę przekonywającą dziwność, czar i moc wyrazu, na jaki stać jednostki tylkoprawdziwie genialne – Krytyk i malarz Jan Żyznowski w „Wiadomościach Literackich”.(cyt. za: Kuźniak A., Stryjeńska. Diabli nadali, Wyd. Czarne, Wołowiec 2015.)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 60000,00

Starting Price: 40000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 12

Piece data:

Zaloty, 1945

Artist: Zofia Stryjeńska

Title: Zaloty, 1945

Year: 1945

Dimensions: 60,0 x 44,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas, board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 18000,00

Max Estimate: 20000,00

Starting Price: 15000,00

Price: 39000,00

View sale details

Catalog Number: 13

Piece data:

Pod skrzydłami anioła, 1922 - 1927

Artist: Wlastimil Hofman

Title: Pod skrzydłami anioła, 1922 - 1927

Year: 1922

Dimensions: 74,5 x 100,5 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 100000,00

Starting Price: 70000,00

Price: 83000,00

View sale details

Catalog Number: 14

Piece data:

LEŚNA NIMFA ZE ŚWIERSZCZEM I CYTRĄ

Artist: KAZIMIERZ WŁADYSŁAW WASILKOWSKI

Title: LEŚNA NIMFA ZE ŚWIERSZCZEM I CYTRĄ

Dimensions: 63,5 x 91,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: (…) Niemal wyłącznym tematem dzieł Kazimierza Wasilkowskiego jest kobieta, pojmowanajako „spiritus movens” wszystkich spraw i uczuć ludzkich, w niej skupiają się anielskiei szatańskie moce, piękno i ohyda życia, zbrodnia i cnota. (…) Na tle tej zgrabnej dekoracji,złożonej z wód, łąk, lasów, pól, w oświetleniu, zastosowaniem do potrzeb tematu,pozują się kształty kobiece w postacie kapryśnic, kapłanek, nimf, bachantek, niewinnychdziewczątek lub dam wykwintnych w portretach. Portret kobiecy był bowiem specjalnościąK. Wasilkowskiego (…)”cyt. za: Bunkiewicz W., Wystawa Wasilkowskich, w: Kurier Warszawski, 1935, nr 288, s. 19-20.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 45000,00

Starting Price: 32000,00

Price: 34000,00

View sale details

Catalog Number: 16

Piece data:

Boginki, 1909

Artist: Kasper Żelechowski

Title: Boginki, 1909

Year: 1909

Dimensions: 116,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: VI Wystawa Doroczna w Warszawie, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa 1909.

Description: Jeszcze za życia Żelechowski był ceniony i nagradzany za artystyczny dorobek, z powodzeniem uprawiając malarstwo pejzażowe i portrety. Ze szczególną wprawą oddawał sceny rodzajowe oraz związane z wierzeniami ludowymi.Oferowany obraz Boginki przedstawia pełną mistycznego uniesienia odsłonę nocy świętojańskiej. Młode nagie dziewczęta tańczą wśród kołyszących się łąk. W nocnej ciemności migoczą jasnym blaskiem świetliki. Przedstawiona scena zaczerpnięta z ludowych obchodów nocy świętojańskiej przeistacza się za sprawą artysty w baśniową scenę pełną magii a tańczące wśród traw wiejskie dziewczyny jawią się niczym tajemnicze boginki z ludowych podań.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 38000,00

Max Estimate: 45000,00

Starting Price: 35000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 17

Piece data:

Muzykant, 1910

Artist: Wlastimil Hofman

Title: Muzykant, 1910

Year: 1910

Dimensions: 165,0 x 46,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: Hofman uznawany jest za kontynuatora wyznaczonej przez Malczewskiego linii malarstwa symbolicznego zarówno w zakresie podejmowanych motywów ikonografi cznych jak i stosowanej stylistyki oraz kompozycyjnych rozwiązań. Znamienny dla symbolistycznego nurtu pierwiastek baśniowy i mistyczny łączy się w malarstwie Hofmana z młodopolską fascynacją światem polskiej wsi. W twórczości artysty dominują przedstawienia lirycznych Madonn, młodych chłopek i włóczęgów. Wiodącym motywem są dzieci ukazywane na tle surowego wiejskiego pejzażu. Nierzadko towarzyszą im fantastyczne postaci faunów i aniołów. Postać dziecka jest u Hofmana nośnikiem symbolicznych znaczeń.Prezentowany obraz Muzykant przez wzgląd na kolorystyczną intensywność, plastyczność modelunku postaci i bezbłędny rysunek kompozycji można porównywać tylko z najlepszymi obrazami tego artysty

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 110000,00

Max Estimate: 140000,00

Starting Price: 90000,00

Price: 100000,00

View sale details

Catalog Number: 18

Piece data:

Portret dziewczynki, 1937

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz - Witkacy

Title: Portret dziewczynki, 1937

Year: 1937

Dimensions: 63,4 x 47,4 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: Portret dziewczynki Witkacy wykonał w ramach stworzonej przez siebie w 1925 r. jednoosobowej Firmy Portretowej „S.I. Witkiewicz”. Modelka została przedstawiona w sposób typowy dla portretu dziecięcego – frontalnie, w popiersiu, za stołem, na którym ustawiono syntetycznie ujęty półmisek z owocami. Jednak zamiast określonego w 7. punkcie Regulaminu Firmy „typu dziecinnego” oznaczonego literami B+E, artysta zastosował „czysty” typ E, który opisał jako „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji Firmy […] nie zawsze możliwy do wykonania”. W praktyce Witkacy stosował typ E portretując piękne kobiety – takie, które mu się podobały, najczęściej blondynki o niebieskich oczach. Modelka na omawianym portrecie ma wprawdzie typową dla kilkuletnich dziewczynek dużą kokardę na czubku głowy, jednak jej twarzyczka z oczami o opadających powiekach i ściągniętych ustach, intensywnie, z napięciem wpatrzona w widza jest de facto twarzą dorosłej kobiety. Artysta najwyraźniej zobaczył w dziecku jego przyszłość i mimo szafażu charakterystycznej dla portretów dziecięcych, potraktował portret jak wizerunek dorosłej osoby, co zaznacza też kwiat na lewym ramieniu małej kokietki. Wykonanie portretu Witkacy odnotował w liście do żon pisanym w Zakopanem w dniu 30 marca 1937 roku:„Dziś rano zacząłem b. tanio jakąś Panią i jej córeczkę.” (zob. S.I. Witkiewicz, Listy do żony (1936 1939), oprac. J. Degler, Warszawa 2012, s. 106). Być może, niska cena została spowodowana uroda modelek, która sprawiła, że portretowanie ich było dla artysty bardziej przyjemnością niż obowiązkiem, Przełamana data dzienna w portrecie oznacza, że jego wykonanie przeciągnęło się na kolejny dzień, a symbole NP oraz NΠ – że w tym czasie nie palił papierosów i nie pił alkoholu. Witkacy umieszczał na portretach takie informacje, gdyż uważał, że wszystko, co nam się przydarza oraz wszystkie używane substancje (lub ich brak) mają wpływ na nasze postrzeganie świata, a co za tym idzie – także na proces twórczy.(z ekspertyzy Anny Żakiewicz z dn. 29.04.2015.)

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 60000,00

Starting Price: 35000,00

Price: 65000,00

View sale details

Catalog Number: 19

Piece data:

DZIEWCZYNKA Z KOSZEM OWOCÓW I BARANKIEM, 1923

Artist: Tadeusz Makowski

Title: DZIEWCZYNKA Z KOSZEM OWOCÓW I BARANKIEM, 1923

Year: 1923

Dimensions: 100,0 x 81,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kolekcja prywatna, ParyżKolekcja Marty Regnier, Paryż

Exhibited: Tadé Makowski. Peintures et dessins, Galerie B. Weill, Paryż, 1927.Trzydzieści lat sztuki niezależnej, Grand Palais, Paryż, 1926.

Reproduced: Jaworska W.,Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław 1964, il. 94.Klingsland Z. S.,Tadeusz Makowski, Sztuki Piękne, R. VII, 1931.Tadé Makowski. Peintures et dessins[katalog wystawy], Galerie B. Weill, Paryż, 1927, poz. 6.Czyżewski T.,L’Art polonais d’anjourd’hui, Umeni Slovanu, nr 2, 1925.

Description: Dziewczynka z koszem owoców (…) choć już posiada wszelkie cechy „nowejepoki” artysty – niezawodnie przypomina, że Makowski nie przestał byćadmiratorem małych mistrzów holenderskich. Obraz ten, eksponowany nawystawie w Galerii Berty Weill w Paryżu w 1927 r. i wielokrotnie reprodukowanyzakupiony został przez Rotszylda dla francuskiej aktorki Marty Regnier.cyt. za: Jaworska W., Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław 1964, s. 169

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 1700000,00

Max Estimate: 1900000,00

Starting Price: 1500000,00

Price: 1580000,00

View sale details

Catalog Number: 21

Piece data:

MARTWA NATURA Z WINOGRONAMI

Artist: Mela Muter

Title: MARTWA NATURA Z WINOGRONAMI

Dimensions: 38,0 x 46,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: Mela Muter znana jest przede wszystkim jak świetna portrecistka i pejzażystka. Motyw martwej natury podejmowała rzadziej i przede wszystkim w swojej wczesnej twórczości. Motywem tym zainteresowała się głębiej podczas trudnych lat pierwszej wojny światowej, kiedy to – jak sama wspominała – zabierałam się do malowania, lecz nie postaci ludzkich. Nikt nie miał wtedy czasu ani też cierpliwości by mi pozować. Martwe natury […] niewrażliwe na ludzkie dramaty, na ludzkie szaleństwa, zastępowały mi modeli. To właśnie w martwych naturach najwyraźniej widoczna jest niezaprzeczalna klasa malarska Meli Muter. Oferowana praca to doskonały przykład oszczędności elementów, przemyślanej, czytelnej i pewnie osadzonej w przestrzeni kompozycji oraz zdecydowany soczysty kolor.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 200000,00

Max Estimate: 250000,00

Starting Price: 150000,00

Price: 210000,00

View sale details

Catalog Number: 22

Piece data:

Kobieta z dzbanem

Artist: Leopold Gottlieb

Title: Kobieta z dzbanem

Dimensions: 81,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: Prezentowana praca pochodzi z ostatniego etapu twórczości artysty. Z upodobaniem malował wówczas postaci kobiet przy pracy, sceny utrzymane w intymnym, nabożnym wręcz klimacie, o ograniczonej gamie barwnej i monumentalnej formie.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 30000,00

Starting Price: 19000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 24

Piece data:

Portret kobiety

Artist: Henryk Berlewi

Title: Portret kobiety

Dimensions: 50,0 x 38,0 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: Portrety Berlewiego charakteryzują się klasycznym upozowaniem postaci. Delikatna kolorystyka, precyzyjny rysunek sprawiają, ze właściwie trudno wyobrazić sobie piękniejszy portret kobiecy. Dosyć wyrazisty kontur i walorowy modelunek karnacji modelki sprawia, że postać przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich swoistych cech, zdaje się wychodzić z obrazu, staje się niemal plakatowa. Prezentowana praca należy do najpiękniejszych portretów kobiecych artysty.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Starting Price: 9000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 25

Piece data:

PEJZAŻ Z DRZEWAMI, 1930

Artist: Włodzimierz Terlikowski

Title: PEJZAŻ Z DRZEWAMI, 1930

Year: 1930

Dimensions: 65,0 x 50,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 23000,00

Max Estimate: 28000,00

Starting Price: 20000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 27

Piece data:

Trzy gracje.Toaleta

Artist: Miron Duda

Title: Trzy gracje.Toaleta

Dimensions: 50,0 x 61,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: Prezentowana praca z tzw. okresu paryskiego zalicza się do najlepszych i najbardziej dojrzałych w twórczości Mirona Dudy. Przemyślana kompozycja, uzyskanie efektu dyskretnego światła, subtelności materii oraz harmonii kolorów, zbliża go do poszukiwań i osiągnięć najwybitniejszych przedstawicieli polskiego kręgu Ecole de Paris.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Starting Price: 10000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 28

Piece data:

Kwiaty w wazonie

Artist: Alfred Aberdam

Title: Kwiaty w wazonie

Dimensions: 81,0 x 60,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Provenance: Kraków, kolekcja prywatnaPolswiss Art, aukcja 01.03.2016, poz. 28

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 60000,00

Starting Price: 40000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 29

Piece data:

PORT W POŁUDNIOWEJ FRANCJI

Artist: Henryk Hayden

Title: PORT W POŁUDNIOWEJ FRANCJI

Dimensions: 38,5 x 46,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 22000,00

Max Estimate: 28000,00

Starting Price: 19000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 31

Piece data:

PEJZAŻ PORTOWY

Artist: Zygmunt Schreter (Szreter)

Title: PEJZAŻ PORTOWY

Dimensions: 38,0 x 44,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 15000,00

Max Estimate: 18000,00

Starting Price: 12000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 32

Piece data:

W porcie

Artist: Ludwik Klimek

Title: W porcie

Dimensions: 26,0 x 34,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 4000,00

Max Estimate: 5000,00

Starting Price: 3500,00

Price: 3500,00

View sale details

Catalog Number: 33

Piece data:

Akt na plaży

Artist: Stanisław Żurawski

Title: Akt na plaży

Dimensions: 68,0 x 48,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 8000,00

Max Estimate: 9000,00

Starting Price: 7000,00

Price: 8000,00

View sale details

Catalog Number: 34

Piece data:

PIERRE TARCALI, 1946

Artist: Maurycy (Maurice) Mędrzycki (Mendjizki)

Title: PIERRE TARCALI, 1946

Year: 1946

Dimensions: 56,0 x 39,5 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 19000,00

Max Estimate: 25000,00

Starting Price: 15000,00

Price: 19000,00

View sale details

Catalog Number: 35

Piece data:

POWRÓT RYBAKÓW, 1927

Artist: Henryk Epstein

Title: POWRÓT RYBAKÓW, 1927

Year: 1927

Dimensions: 54,0 x 73,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 45000,00

Max Estimate: 55000,00

Starting Price: 40000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 37

Piece data:

W kawiarni

Artist: Zygmunt Menkes

Title: W kawiarni

Dimensions: 35,0 x 24,0 x

Tools: mixed

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: W rysunkach Menkesa, zwłaszcza tych należących do kresu amerykańskiego, dominuje dynamicznie prowadzona kreska. Sceny we wnętrzach, jak ta w oferowanej pracy, oparte są na zrównoważonych, wielokierunkowych układach linii. Całość posiada głębię przestrzenną a postać mężczyzny siedzącego przy stoliku potraktowana jest z tą samą schematycznością co przedmioty go otaczające. Układ kresek przywołuje na myśl gęstą sieć i powoduje, że postać zlewa się niemalże z tłem. Całość utrzymana jest w kolorystyce bieli i czerni tylko gdzieniegdzie przełamanej kolorowym akcentem żółcieni i pomarańczy.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 28000,00

Starting Price: 20000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 39

Piece data:

PORTRET MĘŻCZYZNY, 1929

Artist: Nathan Grunsweigh

Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1929

Year: 1929

Dimensions: 33,0 x 27,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 25000,00

Starting Price: 18000,00

Price: 23000,00

View sale details

Catalog Number: 40

Piece data:

Martwa natura

Artist: Sławomir Karpowicz

Title: Martwa natura

Dimensions: 117,0 x 88,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: Nie maluję przecież jabłek czy gruszek wyłącznie dla ich estetycznej urody, nie zasadniczo. Jak kapiści – albo Holendrzy, którzy sławili przedmiot samą formą. Maluję dla jakiegoś theatrum, w którym szereg dziwnych przedmiotów spotyka się w jednej płaszczyźnie. Z upodobaniem wybieram cynowe misy i dzbany, jajka i skorupy, piramidy, stare szpargały. Traktuję przedmiot w sensie metafi zycznym. Chodzi mi o to, by moje przesłanie – wyraz tych obrazów – było raczej metafi zyczne niż wyłącznie estetyczne.– Prof. Sławomir Karpowicz

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 10000,00

Max Estimate: 12000,00

Starting Price: 8000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 41

Piece data:

PAYSAGE AVANT

Artist: Stanisław Eleszkiewicz

Title: PAYSAGE AVANT

Dimensions: 48,0 x 56,0 x

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 20000,00

Max Estimate: 25000,00

Starting Price: 18000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 42

Piece data:

KAIR, 1924

Artist: Aleksander Laszenko

Title: KAIR, 1924

Year: 1924

Dimensions: 67,0 x 99,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 28000,00

Starting Price: 20000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 43

Piece data:

AUTOPORTRET

Artist: Feliks Michał Wygrzywalski

Title: AUTOPORTRET

Dimensions: 68,0 x 49,0 x

Tools: mixed

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Starting Price: 9000,00

Price: 9500,00

View sale details

Catalog Number: 44

Piece data:

Akt

Artist: Zdzisław Cyankiewicz - Cyan

Title: Akt

Dimensions: 114,0 x 73,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 8000,00

Max Estimate: 10000,00

Starting Price: 6000,00

Price: 7000,00

View sale details

Catalog Number: 45

Piece data:

KWIATY W WAZONIE

Artist: Tymon Niesiołowski

Title: KWIATY W WAZONIE

Dimensions: 67,5 x 48,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 30000,00

Starting Price: 22000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 47

Piece data:

Martwa natura, 1953

Artist: Henryk Berlewi

Title: Martwa natura, 1953

Year: 1953

Dimensions: 38,0 x 28,0 x

Tools: litography, pencil

Surfaces: paper, board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 7000,00

Max Estimate: 9000,00

Starting Price: 6000,00

Price: 8500,00

View sale details

Catalog Number: 50

Piece data:

KOMPOZYCJA 68, 1960

Artist: Mieczysław Tadeusz Janikowski

Title: KOMPOZYCJA 68, 1960

Year: 1960

Dimensions: 54,0 x 65,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Exhibited: Malarstwo M. Janikowskiego, Muzeum Sztuki w Łodzi, 1974.

Reproduced: Nowe Obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków, Warszawa 2007, s. 83.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 32000,00

Max Estimate: 40000,00

Starting Price: 30000,00

Price: 37000,00

View sale details

Catalog Number: 51

Piece data:

MURZYNKA, 1956

Artist: Lech Kunka

Title: MURZYNKA, 1956

Year: 1956

Dimensions: 101,0 x 121,0 x

Tools: mixed

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 45000,00

Max Estimate: 55000,00

Starting Price: 35000,00

Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 52

Piece data:

AMBALAŻ: PARASOL I POSTACIE, 1967

Artist: Tadeusz Kantor

Title: AMBALAŻ: PARASOL I POSTACIE, 1967

Year: 1967

Dimensions: 149,5 x 124,5 x

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: Ambalaże stanowiły jedno z największych odkryć twórczościKantora. Towarzyszyły mu już do końca życia, tworząc wielkąmetaforę jego działalności. W ambalażach zawarł syntezę swojejsztuki: wszystkie lęki i obawy, pragnienie ocalenia własnychodkryć i idei. W ambalażach ukrywał ludzi i przedmioty, ludzkiesprawy, marzenia i właściwą materię życia. A przede wszystkimukrywał samego siebie.cyt. za: Stangret L., Tadeusz Kantor. Malarski ambalaż totalnego dzieła,Kraków 2006, s. 67.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 350000,00

Max Estimate: 450000,00

Starting Price: 290000,00

Price: 405000,00

View sale details

Catalog Number: 53

Piece data:

ADORACJA OSTATNIEGO KRÓLA, 1977

Artist: Władysław Hasior

Title: ADORACJA OSTATNIEGO KRÓLA, 1977

Year: 1977

Dimensions: 50,0 x 35,0 x 7,0

Tools: individual

Exhibited: Hasior. 30 lat Galerii, BWA Gorzów Wielkopolski, 2015.Hasior, Kenar, Rząsa. Zakopane w Sopocie, PGS Sopot, 2014.Magiczny Świat Władysława Hasiora, MDK Mińsk Mazowiecki, 2013.Strażnik snów, Piwnica pod Baranami, Kraków, 2012.

Description: Chciałbym bardzo, by moja praca miała siłę terapii wstrząsowej, by podważała ustabilizowany leniwy błogostan, by niszczyła przyzwyczajenia i by była w swej ekspresji mocniejsza od ekspresji pociągu wjeżdżającego na stację w gwieździstą noc. – Władysław Hasiorcyt. za: Magiczny Świat Władysława Hasiora [katalog wystawy],MDK, Mińsk Mazowiecki, 2013.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 40000,00

Starting Price: 30000,00

Price: 41000,00

View sale details

Catalog Number: 54

Piece data:

FIGURA ROZPIĘTA, 1958

Artist: Jan Lebenstein

Title: FIGURA ROZPIĘTA, 1958

Year: 1958

Dimensions: 99,5 x 74,5 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Reproduced: Jan Lebenstein[katalog wystawy], wstęp i oprac.: Mariusz Hermansdorfer, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1977, rep. nr 10.Wojciechowski A.,Jan Lebenstein, z serii: Współczesne malarstwo polskie, Warszawa 1959.

Description: Wśród rozmaitych cyklów malarskich (Figury kreślone, Figury hieratyczne) jednym z ciekawszych i najbardziej rozpoznawalnych jest cykl tzw. Figur osiowych, do których należy prezentowana praca z 1958 roku. Powstawał on w przełomowych dla artysty latach 1958-1962 i zamyka w sobie rozumienie istoty życia, trwania, śmierci, erotyzmu. Sam Lebenstein tak tłumaczył jego powstanie: Figury osiowe to były fi gury, które można porównać do fi gur totemicznych, ale które miały nośność inną. Miały nośność dla mnie, nienazwaną słowami, i ktoś inny musiał to nazwać, Nazwał to Kot Jeleński, mówiąc, że te fi gury maja nośność, znaczenie Erosa i Tanatosa. To był mój szyfr. W Polsce wszystko musiało być wtedy szyfrem. Musiał to też być szyfr abstrakcyjny, dlatego że pewnego typu abstrakcja w Polsce miała inny sens niż w tych samych latach w Paryżu.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 350000,00

Starting Price: 200000,00

Price: 250000,00

View sale details

Catalog Number: 56

Piece data:

KOMPOZYCJA FAKTUROWA NR 241, 1959

Artist: Bronisław Kierzkowski

Title: KOMPOZYCJA FAKTUROWA NR 241, 1959

Year: 1959

Dimensions: 110,0 x 64,0 x

Tools: individual

Surfaces: board

Signed: Yes

Reproduced: Nowe Obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków, Warszawa 2007, s. 94.

Description: W oferowanej pracy widoczne jest urzeczenie artysty materią. To dzięki kompozycjom fakturowym, do których należy prezentowana praca, Kierzkowski stał się artystą rozpoznawalnym i cenionym. W dobie powszechnej fascynacji materią dzieła artysty miały swój własny, odrębny styl. Pod koniec lat 50. wykształcił bowiem język plastyczny nie do podrobienia, oparty na kompozycja całkowicie abstrakcyjnych o bogatej, chropowatej fakturze budowanej warstwowo w gipsie. Na początku materii towarzyszył kolor, z którego już w 1958 roku Kierzkowski prawie zupełnie zrezygnował. Oferowana Kompozycja fakturowa nr 241 urzeka fantazją z jaką artysta zbudował warstwa po warstwie jej gęstą i ciężką fakturę nie pozbawiając jej zarazem dynamizmu.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 90000,00

Starting Price: 70000,00

Price: 85000,00

View sale details

Catalog Number: 57

Piece data:

Z CYKLU UKŁADY RÓWNOWARTOŚCIOWE, 1980

Artist: Kajetan Sosnowski

Title: Z CYKLU UKŁADY RÓWNOWARTOŚCIOWE, 1980

Year: 1980

Dimensions: 130,0 x 130,0 x

Signed: Yes

Reproduced: Nowe Obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków, Warszawa 2007, s. 154.Kajetan Sosnowski – malarz niewidzialnych światów, red. Bożena Kowalska,Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1998.

Description: Sosnowski od roku 1975 poświęcił się nowemu cyklowi prac zatytułowanemu Katalipomena, co z greckiego oznacza: ochronić, ocalić. W monochromatycznych kompozycjach z pozszywanych kawałków surowego płótna Sosnowski akcentował związek sztuki z naturą, starając się przy tym zwrócić uwagę na zagrożenia cywilizacyjne. Sam artysta tak pisał o tych pracach: Len i bawełna to bezpośrednie produkty przemiany materii zachodzącej w roślinie, jej wymiany między ziemią a słońcem, przy której powstaje tlen, tak niezbędny dla naszej egzystencji. „Katalipomeny” stały się hołdem dla doskonałości natury – ku uwadze i refl eksji widza. Obrazy szyte stały się poniekąd symbolem istoty malarstwa, zwracając uwagę na to, co zazwyczaj ukryte dla oczu widza. Układy równowartościowe były kontynuacją wspomnianego wyżej cyklu. Wykonywane w tej samej technice, na początku monochromatyczne, od lat 80. stały się wielobarwne. Zasady, którymi rządził się ten cykl, oparte były na logice i naukowych podstawach. Pole jednego koloru lub kierunku splotu zajmuje dokładnie taką samą powierzchnię, co pole innego koloru lub kierunku splotu. Poprzez zachowanie takich proporcji Układy równowartościowe wzbudzają w odbiorcy poczucie ładu, harmonii i spokoju.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 90000,00

Starting Price: 70000,00

Price: 83000,00

View sale details

Catalog Number: 58

Piece data:

INTERFERENCJE, lata 60.

Artist: Jan Ziemski

Title: INTERFERENCJE, lata 60.

Dimensions: 49,0 x 67,0 x

Tools: individual

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Starting Price: 35000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 59

Piece data:

DCCLXXXVII

Artist: Stefan Gierowski

Title: DCCLXXXVII

Dimensions: 140,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 150000,00

Max Estimate: 170000,00

Starting Price: 130000,00

Price: 140000,00

View sale details

Catalog Number: 60

Piece data:

CCLXVIII, pocz. lat 70.

Artist: Stefan Gierowski

Title: CCLXVIII, pocz. lat 70.

Dimensions: 120,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Description: Jego obrazy, prawie od początku abstrakcyjne, mocno zbudowane, poddane surowym rygorom kompozycyjnym, stają się obszarem niemal fundamentalnych dociekań o samej naturze malarstwa. Artysta stawia sobie i swemu malarstwu kolejne zadania, przez co serie jego płócien układają się w ciągi rozważań: o funkcji światła, o napięciach kierunkowych, o lśnieniu, o matowości, o fakturze, o gamach barwnych, o zaniku koloru i jego wibracji, o możliwościach gry między namalowaną, abstrakcyjną fikcją a realną fizycznością obrazu. O granicach estetyki normatywnej i dzisiejszej funkcji malarstwa.cyt. za: Rottenberg A., Sztuka w Polsce 1945-2005, Warszawa 2007, s. 81.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 140000,00

Max Estimate: 180000,00

Starting Price: 110000,00

Price: 140000,00

View sale details

Catalog Number: 61

Piece data:

OB. DCLXIII, 1999

Artist: Stefan Gierowski

Title: OB. DCLXIII, 1999

Year: 1999

Dimensions: 130,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 140000,00

Max Estimate: 180000,00

Starting Price: 130000,00

Price: 155000,00

View sale details

Catalog Number: 64

Piece data:

ROZWARTE PASSE PAR TOUT TEJ ŚCIANY IV. - 2000

Artist: Jan Berdyszak

Title: ROZWARTE PASSE PAR TOUT TEJ ŚCIANY IV. - 2000

Dimensions: 75,0 x 122,5 x

Tools: acrylic

Surfaces: canvas, board

Description: Od momentu stworzenia formatu integralnego w moich obrazach nie chodzi już tylko o konstruowanie płaszczyzny obrazu, ale o konstruowanie porządkujące całe otoczenie obrazu. Tym samym otoczenie (ściana) staje się częścią obrazu, przyporządkowaną i porządkującą. Obraz otwiera się na otoczenie i nowe możliwości konstrukcyjne. Budować obraz znaczy teraz budować (porządkować) otoczenie, czyli to, co istnieje nierozdzielnie z obrazem i jego treścią. – Jan Berdyszakcyt. za: Jan Berdyszak. Prace 1960-2006, Poznań 2006, s. 281.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Starting Price: 30000,00

Price: 41000,00

View sale details

Catalog Number: 65

Piece data:

QUOQUAM. DOKĄDKOLWIEK, 1980 - 1981

Artist: Jan Berdyszak

Title: QUOQUAM. DOKĄDKOLWIEK, 1980 - 1981

Year: 1980

Dimensions: 208,0 x 99,0 x

Tools: acrylic, oil

Surfaces: canvas

Description: Świat przedstawiany w obrazach Berdyszaka to relacje zachodzące w przestrzeni między dającymi się przełożyć na język malarski właściwościami: rodzajami wielkości, kształtu i koloru, między światem i jego nieobecnością, oraz powstałe w tych relacje konfl ikty i zgodności. Od początku swej twórczości artysta koncentruje się na pytaniach o skalę możliwości malarskiej wypowiedzi i rodzaje jej ograniczeń. Od początku świadomie i konsekwentnie pozostaje przy tym wierny środkom warsztatowym właściwym wielkiej sztuce tradycyjnej, tocząc jednocześnie gorącą dyskusję z nią na temat przedmiotu obrazu i jego kształtu. (…) Poprzez różne etapy rozważań konstrukcji malarskiej obrazu zawsze w związku z kształtem jego płaszczyzny (odrzucenie tradycyjnej formy blejtramu jest przy tym jednym z ważnych elementów wspomnianego sporu z tradycją) dochodzi artysta do momentu, w którym rozważane wcześniej w jednym obrazie problemy zaczyna badać w całym ich zespole, tworząc w ten sposób jakby cykl obrazów, będących zbiorem odpowiedzi na elementarne pytania o właściwości malarskiej struktury. – Teresa Kostyrkocyt. za: Kowalska B., Jan Berdyszak, Kraków 1979, s. 99.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 130000,00

Max Estimate: 160000,00

Starting Price: 110000,00

Price: 140000,00

View sale details

Catalog Number: 66

Piece data:

#30, 1963

Artist: Wojciech Fangor

Title: #30, 1963

Year: 1963

Dimensions: 100,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Reproduced: Wojciech Fangor. Space as play, red. Stefan Szydłowski, MNK, Kraków, 2012, s. 121.

Description: Fangorowe fale (…) zyskują w tym kontekście na organiczności, przypominają falowanie wody lub wgląd w kosmiczne przestrzenie dokonywane przez lunety czy teleskopy. (…) Miękkość plam barwnych oraz płynne rozmycie stref granicznych pomiędzy poszczególnymi kolorami generuje sytuację, w której silnie do głosu dochodzi działanie nieostrości I niewyraźności. Oko usiłuje więc „uporządkować” I okiełznać dany widok, który wymyka się prostym, logicznym podziałom I -ruchem pulsacyjnym – tworzy iluzję różnych poziomów głębi. Natura ludzkiego widzenia jest jednak zorientowana na poszukiwanie widoku ostrego, wyraźnego, z klarownym zarysem poszczególnych form, gwarantującym poczucie ich rzeczywistej obecności. Układy formalno-barwne (…) owo wrażenie rzeczywistej obecności podają jednak w wątpliwość, stwarzając pole ekspansji efektów optycznych, które nadbudowują się nad rzeczywiście obecnymi elementami.cyt. za: Smolińska M.,Tętno barwnej wibracji czyli uwagi o tym, jak prace Fangora I Nowackiego wzajemnie mierzą sobie puls, w: Widzieć jasno w zachwyceniu – Fangor/Nowacki, katalog wystawy Państwowej Galerii Sztuki, Sopot 2011, s. 9.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 250000,00

Max Estimate: 300000,00

Starting Price: 190000,00

Price: 255000,00

View sale details

Catalog Number: 67

Piece data:

Przedmioty policzone, 1977

Artist: Jan Tarasin

Title: Przedmioty policzone, 1977

Year: 1977

Dimensions: 51,0 x 66,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 80000,00

Max Estimate: 90000,00

Starting Price: 70000,00

Price: 84000,00

View sale details

Catalog Number: 68

Piece data:

NR 49 (HOMAGE A MALEWICZ NR II), 1978

Artist: Henryk Stażewski

Title: NR 49 (HOMAGE A MALEWICZ NR II), 1978

Year: 1978

Dimensions: 100,0 x 100,0 x

Tools: mixed

Surfaces: board

Description: Po skończeniu Akademii ja i Szczuka zaczęliśmy robić sztukę nowoczesną, ale była wojna i nie mieliśmy żadnego kontaktu z Europą. Zapoznaliśmy się jedynie z ekspresjonizmem niemieckim, który trochę na nas wpłynął. Pewnego razu Szczuka powiedział mi, że podobno na Zachodzie istnieje sztuka abstrakcji geometrycznej nic nieprzedstawiająca. Pytałem go, jak to wygląda. Powiedział: „nie wiem”. Zaczęliśmy się długo zastanawiać, jak wykonać obraz geometryczny nieprzedstawiający. Wyobrażałem sobie, że w naturze najbliższe geometrii są gry i zacząłem rysować kształty gór – duże, mniejsze, małe – a na dole kilka geometrycznych kształtów, które wyglądały jak ludziki. Z tego rysunku zrobiłem duży obraz zatytułowany Anarchiści i wystawiłem go w Zachęcie wraz z formistami.cyt. za: Ptaszkowska A.,Wierzę w wolność, ale nie nazywam się Beethoven, wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010, s. 107.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 140000,00

Max Estimate: 160000,00

Starting Price: 120000,00

Price: 145000,00

View sale details

Catalog Number: 69

Piece data:

Notatka o sztuce nr 131, 1999

Artist: Włodzimierz Pawlak

Title: Notatka o sztuce nr 131, 1999

Year: 1999

Dimensions: 33,0 x 24,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Starting Price: 10000,00

Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 70

Piece data:

Notatka o sztuce NR 72, 1999

Artist: Włodzimierz Pawlak

Title: Notatka o sztuce NR 72, 1999

Year: 1999

Dimensions: 33,0 x 24,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Starting Price: 10000,00

Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 71

Piece data:

Per Adriano, 1992

Artist: Igor Mitoraj

Title: Per Adriano, 1992

Year: 1992

Dimensions: 16,0 x 15,0 x 8,0

Signed: Yes

Description: W swych odlewach z brązu zastosował szczególny rodzaj patyny, który dał początek tzw. “Szkole Mitoraja”. Mitoraj zasłynął jako artysta, którego sztuka czerpie z tradycji sztuki starożytnej a zwłaszcza z jej mitologii. Ale równie chętnie odwoływał się do historii jak w przypadku oferowanej pracy zatytułowanej Per Adriano czyli Hadrianowi. Jest to fragment twarzy o młodych rysach niemalże idealnych, bez skazy. Jedyną jej niedoskonałością jest właśnie fragmentaryczność. Sportretowanym młodzieńcem może być Antinous, którego cesarz Hadrian darzył wielką sympatią i którego śmierć była dla rzymskiego cesarza osobistą tragedią. Rzeźba Mitoraja pokazuje ideał klasycznego piękna ewokując zarazem – poprzez swą niekompletność – odczucie destrukcyjnego działania czasu. Nadwątlona gracja, naruszona elegancja, podupadła wielkość, fragment zamiast całości – to wartości estetyczne same w sobie znajdujące uznanie w sztuce doby postmodernizmu, którego wyróżnikiem jest ciągły dialog między współczesnością i tradycją.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 30000,00

Max Estimate: 35000,00

Starting Price: 24000,00

Price: 36000,00

View sale details

Catalog Number: 74

Piece data:

TRZY GRACJE WALCZĄCE O WYROK APOLLINA, 1996

Artist: Franciszek Starowieyski

Title: TRZY GRACJE WALCZĄCE O WYROK APOLLINA, 1996

Year: 1996

Dimensions: 191,0 x 168,0 x

Tools: pastel, coal

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 120000,00

Starting Price: 80000,00

Price: 97000,00

View sale details

Catalog Number: 75

Piece data:

Koń, 1980

Artist: Eugeniusz Markowski

Title: Koń, 1980

Year: 1980

Dimensions: 100,0 x 74,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 35000,00

Max Estimate: 40000,00

Starting Price: 28000,00

Price: 34000,00

View sale details

Catalog Number: 76

Piece data:

PRÓBA W LUNAPARKU, 1967

Artist: Kazimierz Mikulski

Title: PRÓBA W LUNAPARKU, 1967

Year: 1967

Dimensions: 90,0 x 60,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 100000,00

Max Estimate: 120000,00

Starting Price: 90000,00

Price: 90000,00

View sale details

Catalog Number: 79

Piece data:

WIOSNA POETÓW, 2008

Artist: Edward Dwurnik

Title: WIOSNA POETÓW, 2008

Year: 2008

Dimensions: 120,0 x 280,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 90000,00

Max Estimate: 120000,00

Starting Price: 85000,00

Price: 101000,00

View sale details

Catalog Number: 80

Piece data:

Przebiegi V, 2010

Artist: Jerzy Kałucki

Title: Przebiegi V, 2010

Year: 2010

Dimensions: 150,0 x 100,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Exhibited: Jerzy Kałucki. Przebiegi, Galeria Art NEW media, Warszawa 2015.Jerzy Kałucki. Przebiegi, Galeria Starmach, Kraków 2013.

Reproduced: Jerzy Kałucki. Przebiegi[katalog wystawy], red. Julita Deluga, Galeria Starmach, Kraków 2013.

Description: CyklPrzebiegi, do którego zalicza się oferowana praca, powstawał w latach 2010-2012. Artysta odrzuca w nim formę koła, statyczność zamienia na dynamizm bo, jak sam mówi, o ile wcześniejsze były próbami syntezy, nadania przestrzeni arbitralnej struktury, zawierającej całokształt doświadczonego świata we wszystkich jego punktach – to nowe obrazy są tymi punktami, jednostkowymi zdarzeniami, w ułamkach czasu, przemijającymi i one są tymi co konstytuują wszechświat.

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 60000,00

Starting Price: 45000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 82

Piece data:

Akt, 1998

Artist: Joanna Sarapata

Title: Akt, 1998

Year: 1998

Dimensions: 98,0 x 68,0 x

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 12000,00

Max Estimate: 15000,00

Starting Price: 9000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 83

Piece data:

BOGINI W DŻINSACH, 1999

Artist: Tomasz Kawiak

Title: BOGINI W DŻINSACH, 1999

Year: 1999

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 50000,00

Max Estimate: 70000,00

Starting Price: 40000,00

Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 84

Piece data:

MALARSTWO NA OSI Z SZARYM TŁEM, 1975

Artist: Tomasz Kawiak

Title: MALARSTWO NA OSI Z SZARYM TŁEM, 1975

Year: 1975

Dimensions: 98,0 x 98,0 x

Tools: individual

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Starting Price: 20000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 85

Piece data:

DZIEWICA Z PTASZKIEM NA SZNURKU

Artist: Rafał Olbiński

Title: DZIEWICA Z PTASZKIEM NA SZNURKU

Dimensions: 107,0 x 88,0 x

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 40000,00

Max Estimate: 50000,00

Starting Price: 35000,00

Price: 46000,00

View sale details

Catalog Number: 87

Piece data:

W TEATRZE, 1991

Artist: Andrzej Kreütz-Majewski

Title: W TEATRZE, 1991

Year: 1991

Dimensions: 79,0 x 99,0 x

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

View piece details

Sale data:

Min Estimate: 25000,00

Max Estimate: 35000,00

Starting Price: 22000,00

Price: 40000,00

View sale details