Artist: Jan Młodożeniec
Title: NOKTURN, III 1999
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JAN MŁODOŻENIEC, na odwr. d.: JAN MŁODOŻENIEC. Nocturn. tempera | marzec 1999 Praca reprodukowana w: Jan Młodożeniec, [wyd.] Armarium, Warszawa 2000, il. b. s. 20
Artist: Jan Lebenstein
Title: POIDS LOURDS, I 1966
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 30 x 42.5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Lebenstein janvier 66, p.d.: "Poids lourds"
Artist: NN NN
Title: Z CYKLU WIDZENIE I, 1997
Year: 1997
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 48.8 x 72.5 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. l.d.: Tusz japoński z cyklu "WIDZENIE 1", p.d.: M Abakanowicz 1997 50/76
Artist: Władysław Strzemiński
Title: ŻNIWIARKI, 1950
Year: 1950
Tools: ink, feather, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. przy l. krawędzi napis zielonym atramentem: 72 Praca wzmiankowana i reprodukowana w kat.: Władysław Strzemiński 1893-1952. W setną rocznicę urodzin, Muzeum Sztuki, Łodź 25 XI 1993 - 16 I 1994, s. 237, kat. VI. 129, repr. czarno-biała (jako własność córki artysty, Niki Strzemińskiej). Katalog ten wymienia kilkanaście innych studiów do dwóch kompozycji z 1950, Żniwiarki i Kłosy. Wraz z kompozycjami takimi jak Prządka,Włókniarz, Tkacz, Małorolni i in. prace te dokumentują próby przystosowania się artysty nie tyle do doktryny socrealizmu, co do postulowanej w latach 40. zmiany tematyki na zbliżoną do problemów ludzi pracy. Na to zaś, jako człowiek i artysta o postawie lewicowej, mógł przystać bez zaprzeczania sobie. Próby te zresztą nie zostały docenione przez decydentów i artysta został usunięty z pracy na uczelni oraz od wszelkiej działalności publicznej jako reprezentatnt "formalizmu". Według w/w katalogu praca była eksponowana również na wystawie: Warsztat Władysława Strzemińskiego, Galeria Sztuki Współczesnej Anny Wesołowskiej, Łodź VI 1985, kat. 114, repr.
Artist: Janusz Orbitowski
Title: 7/74, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: JANUSZ ORBITOWSKI 1974 | „7/74” 100 X 100 CM, l.d. nalepka z wystawy: 17 Contemporary Artists from Poland, Albright-Knox Art Gallery, Buffalo 26 IX – 31 X 1976
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1975
Year: 1975
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr.: 1975 | H. Stażewski Do oprawy przytwierdzona fotografia z potwierdzeniem autorstwa przez Janinę Ładnowską z 7 VII 1989.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: NAD JEZIOREM W OLSZTYNIE, OK. 1949
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na d. żerdzi krosien: Fijałkowski – Nad jeziorem w Olsztynie 1949 (?), na g. żerdzi: A 137 Obraz pochodzi z okresu z okresu studiów Fijałkowskiego w łódzkiej PWSSP. Zdradza ogromny wpływ, jaki na młodego artystę wywierał jego profesor, Władysław Strzemiński. Zarówno pionowe podziały płaszczyzny z przejściami kolorystycznymi, jak zwłaszcza obłe kształty, podkreślone dodatkowo fakturą, należą do charakterystycznych form stosowanych przez Strzemińskiego w cyklu "Powidoków" z lat 1948-1949.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: KOMPOZYCJA, OK. 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: O technice tworzenia obrazów z zastosowaniem energii pola magnetycznego pisze krytyk Maciej Karol Jabłoński: Niesamowita konsekwencja i kreatywność doprowadziła Fogtta w 1992 roku do eksploracji nowej metody malowania. Zafascynowany koegzystencją materii i energii, w naturze nierozdzielnych, postanowił sięgnąć po możliwości dawane przez zastosowanie w malarstwie realnej energii. Poszukiwania te doprowadziły go do rozpoczęcia cyklu "Przestrzeń energetyczna", stanowiącego śmiały formalny eksperyment. Jest to owoc powolnej pracy nad rozwojem własnego języka malarskiego i eksperymentów technologicznych. Doświadczenia skierowały go w stronę energii magnetycznej jako najlepiej dajacej się zastosować w malarstwie i stanowiącej najprostsze odzwierciedlenie jego przemyśleń. Początkowo tworzywem były mieszane z farbą opiłki żelaza, na które działał magnesem. Wykonywane tą metodą fragmenty włączał w malowane klasycznie kompozycje. Dalsze próby doprowadziły go do opracowania własnej receptury, dzięki której osiąga znacznie pełniejsze efekty. Maciej Karol Jabłoński, Świat przez Fogtta malowany. Obrazy z lat 1974-1996 [w kat.:] Fogtt. Droga. Dwie nóżki to za mało, Warszawa 1998, s. 14
Artist: Otto Axer
Title: PUPPES VIII, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: oaxer , na odwr. p.g.: OTTO AXER | "PUPPES" VIII | 1980 , na krosnach p.g. nalepka z ręcznym napisem: Nr. 21 - | Wrocław | CBWA
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: POżEGNANIA, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. g.: „Pożegnania” | KMikulski | Kraków 96
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: MONOGRAFIA NIEZNAJOMEJ, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. g.: JERZY NOWOSIELSKI | 1978, niżej oznaczenia l.: P. 63, niżej: B. 19, p.: R. 16. Pochodzenie: -kolekcja prywatna, Cambrige (Massachusetts) USA -od 2003 kolekcja prywatna, Polska Obraz wystawiany: - Erotyki II , Galeria Pryzmat, Kraków, IV 1979 Obraz reprodukowany i opisany: - 1000 Arcydzieł Malarstaw Polskiego , opracowanie zbiorowe, Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków, 2008, s. 477, il. barwna (jako "Portret nieznajomej") Postać kobiety obecna była od początku w malarstwie Jerzego Nowosielskiego. Słynne gimnastyczki, kobiety spętane w najdziwniejszych pozach, często wręcz torturowane, w latach 50-tych były tematem wiodącym. Krytycy nazywają to erotyczno-męczeńską figuracją. Z biegiem lat pozostając w swoim artystycznym świecie, wielobarwna postać kobiety lub jej fragment pojawia się często. W ciągu całej drogi twórczej Nowosielskiego zainteresowanie kobietą, jej cielesnością było ogromne. Różne sposoby przedstawiania, różne fascynacje, a co za tym idzie, różne traktowanie modelki, malarskie i kompozycyjne a także ideologia zawarta w tych wspaniałych ujęciach stanowi temat do głębszego szukania źródeł powstawania tych dzieł. Prezentowany obraz wpisuje się w rozbudowane kompozycje (Monografia nieznajomej, 1971,... więcej
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: SZKIC DO UKRZESłOWIENIA, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Praca wzmiankowana w kat.: Andrzej Wróblewski, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Muzeum Narodowe w Krakowie, Fundacja Instytut Promocji Sztuki, Warszawa 1998, s. 134, kat. 188 jako praca nie odnaleziona. Tamże wykaz wystaw, w których uczestniczył: Andrzej Wróblewski. Wystawa pośmiertna, Pałac Sztuki, Kraków 1958, s. 13, nr 34 (wystawa przeniesiona: CBWA Zachęta, Warszawa - Ośrodek Propagandy Sztuki, Łodź - BWA, Sopot - BWA) Andrzej Wróblewski 1927-1957. Katalog wystawy w 10 rocznicę śmierci, Muzeum Narodowe, Poznań 1967, s. 41, nr 85 (wystawa przeniesiona: Muzeum Narodowe, Warszawa 1968).
Artist: Jan Lebenstein
Title: KOBIETA Z KOTEM, PRZED 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. zamalowane przez autora popiersie kobiety Do obrazu dołączone jest oświadczenie byłej właścicielki o otrzymaniu obrazu od artysty w 1958 r.
Artist: Jakub Łęcki
Title: HELIKOPTER, Z CYKLU MASZYNY LATAJąCE, 2003
Year: 2003
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: JAKUB ŁĘCKI 2003
Artist: Andrzej Okińczyc
Title: W łAZIENCE, 1979
Year: 1979
Tools: tempera, oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 62 x 23 cm (w świetle passe-partout) sygn. na odwr. oprawy g.: Andrzej Okińczyc |1979, na odwr. l.g. róg pieczęć autorska
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAż ZIELONY, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.d.: JERZY Nowosielski, p.d.: 1985, na krosnach nalepka z danymi o obrazie Obraz reprodukowany w: Jerzy Nowosielski. Katalog i wystawę przygotowali Andrzej Kostałowski, Włodzimierz Nowaczyk, Muzeum Narodowe Poznań 1993, il. s. 177
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA, OK. 1948
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. zamalowana kompozycja Do obrazu dołączona ekspertyza Józefa Chrobaka, dokumentalisty i badacza Stowarzyszenia Grupa Krakowska, z 12 IV 2000, stwierdzająca m.in.: "Obraz eksp. po raz pierwszy w 1998 r. w Starmach Gallery. Odnaleziony osobiście przeze mnie w piwnicy domu Jonasza Sterna."
Artist: Igor Mitoraj
Title: POPIERSIE Z SERCEM
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na brązie d.: MITORAJ; na odwr.: C 449/1000 HC
Artist: Jan Berdyszak
Title: PICTURE AND PICTURES V, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: JAN | BER | DYSZ| AK | 1976, tuszem p.d.: 1976, na odwr. śr.: JAN | BER | DYSZ| AK | 1976 | PICTURE AND PICTURES V. | ACRYLIC
Artist: Jerzy Kałucki
Title: KONSTRUKCJA BIAłA, 1962-63
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr.: Jerzy Kałucki | 1962, na g. żerdzi krosien: JERZY KAŁUCKI „KONSTRUKCJA BIAŁA” 1963 r. (72 x 74)
Artist: Adam Hoffmann
Title: SCENA FANTASTYCZNA, 19 VIII 1975
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 30 x 42 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: ah [monogram wiązany] | 19 VIII |1975 [całość w owalnej ramce]
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: PORTRET KOBIETY, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: ZbMaciejewski 94
Artist: Rafał Olbiński
Title: BALETNICA - STOLIK
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 68.5 x 53 (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Olbinski
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI, 1946
Year: 1946
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. kompozycja abstrakcyjna ciemnobłękitna Reprodukowany w: Jerzy Nowosielski, Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 30, kat. 58
Artist: Maria Jarema
Title: MARTWA NATURA, 1932/33
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. odręczne notatki ołówkiem (rozkład jazdy) i okrągła pieczęć Stowarzyszenia Artystycznego Grupa Krakowska Do pracy dołączona kopia ekspertyza Józefa Chrobaka, dokumentalisty i badacza Grupy Krakowskiej (2002).
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Lebenstein
Title: AKT, 1955
Year: 1955
Tools: ink, feather, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 36. 5 x 25.5 cm (w świetle passe-partout) sygn. długopisem l.d.: LEBENSTEIN 55
Artist: Henryk Stażewski
Title: NR 80, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. zielonym flamastrem g.: nr. 80 – 1974 | H. Stażewski
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: ANAMORFOZA MEJ TWARZY DO OGLąDANIA Z LEWEJ, 1994
Year: 1994
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 29,5 x 41,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Anamorfoza | mej twarzy | do oglądania z lewej | FStarowieyski | 1694
Artist: Alfred Lenica
Title: BAśń 2, 1968
Year: 1968
Tools: tempera
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Lenica, na odwr. wycięte okienko ukazujące sygnaturę: ALenica | 1968 | Baśn 2
Artist: Maria Jarema
Title: Z CYKLU AKTY, 1953
Year: 1953
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. nalepiona kserokopia odwrocia z napisem w ramce: 29.5 x 36 | monotypia | „Akty” | nr. kat. 195 | Maria Jarema | 1953
Verified Artist: Yes
Artist: Roman Opałka
Title: Z CYKLU STUDIUM DOTYKOWE [?], 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. OPALKA 59. W latach 1958-1959 artysta wykonał szereg prac utrzymanych w duchu malarstwa gestu, zatytułowanych zbiorczo Studia dotykowe. Prezentowana praca najprawdopodobniej przynależy do tego cyklu, na co wskazuje - obok datowania - zbieżność faktury, kolorystyki i sposobu malowania, akcentującego swobodny ruch ręki. Por. prace publikowane w: Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, Fundacja Opalka, Warszawa 1998, s. 18-22.
Artist: Paweł Lasik
Title: OWCE I KACZKI, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LASIK 90, na odwr. p.g.: PAWEŁ LASIK | OWCE I KACZKI | 73 x 54, 1990
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRZYPADEK W GRZE DLA JEDNEGO, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (z ramą 64.5 x 64.5 cm) sygn. l.d.: chance in game for one, p.d.: winiarski’90, na odwr. śr. oł.: chance in game for one | przypadek w grze dla jednego | winiarski’90
Artist: Tadeusz Kantor
Title: SZKIC DO OBRAZU "PEWNEGO RAZU żOłDAK NAPOLEOńSKI
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T Kantor [wpisane w pieczęć autorską z napisem w otoku: t. Kantor] Pracy towarzyszy potwierdzenie autorstwa przez Cricotekę (podpisana Anna Halczak, kierownik Archiwum Cricoteki, 13 VI 2003).
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY, 1997
Year: 1997
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: Jan Tarasin 97, na odwr. p.d.: Jan Tarasin 97
Artist: Tomasz Kawiak
Title: KOBIETA ZDEJMUJąCA DżINSY, 1993
Year: 1993
Description: IInformacje o dziele: z tyłu od l.: 1993, obok znak odlewni z napisem: FONDERIA D'ARTE | DEL CHIARO | PIETRASANTA | LUCCA ITALY, obok znak autora: TK [w owalu], wyżej: 6/8, na spodzie nalepka autorska z tytułem: Elle enlevé le JEAN [!]
Artist: Tomasz Kawiak
Title: KOBIETA-KIESZEń, 1994
Year: 1994
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany z tyłu: KAWIAK | TOMEK | E.A. II 1.9.9.4, na spodzie nalepka autorska z tytułem: Les femmes c'est sans la poche [!]
Artist: Marian Bogusz
Title: MARTWA NATURA DREZDEńSKA NR 6, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. szkic postaci tyłem, p.g. nalepka autorska z napisem atramentem: BOGUSZ MARIAN | POLEN | WARSZAWA, KOPERNIK STR. | [c.d. adresu] | „DRESDENER STILLEBEN | NR. 6” | ŐL – 1955 | 0.51 x 0.36 | AUSSTELLUNGEN: WARSZAWA – 1956 | LUBLIN 1956, OLSZTYN 1956. Choć obraz ten nie jest notowany w katalogu oeuvre artysty: Marian Bogusz 1920-1980, Muzeum Narodowe, Poznań 1982, ani wśród prac zachowanych, ani wśród znanych jedynie z fotografii i innych przekazów, jego autentyczność nie budzi wątpliwości. Obraz należy do ważnego okresu twórczości Bogusza, kiedy to wraz ze Zbigniewem Dłubakiem, Kajetanem Sosnowskim i Andrzejem Zaborowskim współtworzył "Grupę 55", najważniejsze - obok "Grupy Krakowskiej" - awangardowe ugrupowanie okresu Odwilży i Października. Malarstwo Bogusza w tym czasie było wielorako związane z muzyką ("Symfonia liturgiczna Honeggera", 1955), teatrem Bertolta Brechta ("Helena Weigel jako "Mutter Courage" Brechta i "Matka" Gorkiego", 1955), architekturą Berlina, Drezna, Lipska, gdzie wielokrotnie bywał ("Berlin", 1955, "Koncert Bacha w kościele św. Tomasza w Lipsku", 1956). Do tego kręgu inspiracji należą też "Martwe natury drezdeńskie", z których kilka notuje wspomniany katalog.
Artist: Jacek Sienicki
Title: MARTWA NATURA Z BUTELKą, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura wydrapana w farbie p.g.: JSIENICKI, p.d.: 98 | SIENICKI
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KOBIETA, 1950
Year: 1950
Tools: ink, gouache, feather, pencil, crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Praca wzmiankowana i reprodukowana w: Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 709, kat. 347, il. b. s. 91
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: POBORCA, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: T | BRZOZOW- | -SKI . | 1986 . | „POBORCA“ Obraz wystawiany: – INTERART ‘86, Tereny Targowe, Poznań, XI 1986. Obraz opisany: – Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 243, kat. I. 504 – jako własność prywatna w Krakowie. Wawrzyniec Brzozowski, syn artysty, wspominał: Po roku 1984 ojciec, poświęcając swój czas nieomal bez reszty doglądaniu powstających gobelinów – przestał wlaściwie malować. W praktyce, aż do końca życia jedynie rysował, a jeżeli malował, to tylko maleńkie deseczki. Powodem tego, był m.in. pogarszający się stan zdrowia artysty. Według Wawrzyńca Brzozowskiego: Drugą z przyczyn – kto wie, czy nie najistotniejszą – były po prostu kłopoty z zaopatrzeniem w farby (nie mówiąc już o płótnie), które musiały być zawsze w najlepszym gatunku , a w latach osiemdziesiątych w Polsce trudności w zdobyciu materiałów plastycznych dobrej jakości były powszechne. (cyt. za: Notatki do biografii , [w:] Tadeusz Brzozowski. 1918-1987 , pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1997, s. 176, 191) Wystawiany na naszej aukcji obraz, jest więc jednym z nielicznych dzieł malarskich... więcej
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: BEZ TYTUłU, 1948-1952
Tools: oil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na bocznych krawędziach deski l.: 1948-52, d. i p.: T. BRZOZOW- | SKI. Katalog oeuvre artysty: Tadeusz Brzozowski 1918-1987, pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, notuje w okresie późnych lat 40. i początku lat 50. kilka zbliżonych formatem "deseczek", zazwyczaj w rękach prywatnych.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: BEZ TYTUłU, 1985
Year: 1985
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F Starowieyski | 1685 [nieokreślony znak w kółku]
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ Z HARENDY, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach, na odwr. śr.: JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ Z HARENDY | 1995
Artist: Jacek Baszkowski
Title: MOSTEK, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Baszkowski, na odwr. g.: J. Baszkowski | "MOSTEK" | 82 X 100 cm; olej; 1999
Artist: Tadeusz Kantor
Title: KOMPOZYCJA FAKTUROWA, LATA 60.
Tools: oil, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cracovie | Kantor
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: MARZEC 1999 (12/99), 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na poprzecznej żerdzi krosien śr.: Fijałkowski - Marzec 99, p.: 12/99
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: RYSZARD GRZYB, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 88 x 69 cm (w świetle ramy) sygn. na odwr. p.g.: WŁODZIMIERZ PAWLAK |"RYSZARD GRZYB" | 70 x 89 1984 Portret kolegi z "Gruppy", Ryszarda Grzyba (ur. 1956), malarza, poety, performera, karateki i hodowcy kanarków. Obraz pochodzi z wczesnego okresu twórczości artysty, kiedy - jeszcze studiując - wystawiał z "Gruppą" i wraz z nią współtworzył ruch Nowej Ekspresji w sztuce polskiej. Obraz nie był dotąd publikowany.
Artist: Jadwiga Maziarska
Title: COLLAGE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage (monety, plastikowe nakrętki, sznurek) sygn. na odwr. śr. d.: J. Maziarska
Artist: Antoni Fałat
Title: 16. PODRóż W CZASIE, VI 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Antoni Fałat IV 85, na odwr. l.g.: nalepka nieokreślonej instytucji, na g. żerdzi krosien: ANTONI FAŁAT "BABIE LATO" |akryl
Artist: Franciszek Kmita
Title: ZAUłEK W KAZIMIERZU Z WIDOKIEM NA FARę
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Kmita, na odwr. napis l.d. do góry nogami (po przemalowanym obrazie?): 1963 | F. Kmita
Artist: Henryk Cześnik
Title: TRęDOWACI I WARIACI, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 83 x 92 x 4.5 cm sygn. śr. d.: TRęDoWaci i WaRiaci, p.d.: H. Cześnik 92
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MOTYW POLSKI - PRAWDZIWY KONIEC WIELKIEJ WOJNY
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 1872/95., na odwr. nalepka autorska z danymi o obrazie, w l.d. rogu na ramie i odwr. obrazu data: 6 VII 95
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MOTYW POLSKI - PIEśń PRZYJAźNI, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 1866/95. 1980 [w ramce]. na odwr. śr. g. nalepka autorska z danymi o obrazie, w l.g. rogu: 10 VII 1995
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Ćwiertniewicz
Title: BEZ TYTUłU, LATA 90.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Ćwiertniewicz, na odwr. na poprzecznej żerdzi krosien: W Ćwiertniewicz BEZ TYTUŁU
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAż 4/84, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RAJMUND ZIEMSKI 84., na odwr. l.g.: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 4/84 | 100 x 80
Artist: Tomasz Ciecierski
Title: KOMPOZYCJA Z PEJZAżEM, 1990
Year: 1990
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 44.5 x 63.5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Tomasz Ciecierski | 1990
Artist: Jan Lebenstein
Title: ADAM I EWA, 1988
Year: 1988
Tools: ink, gouache, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 69 x 49 (w świetle passe-partout) sygn. tuszem p.d.: Lebenstein 88
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA – GłOWA, LATA 50.
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 31,2 x 23.8 cm (w świetle passe-partout)
Artist: Antoni Kowalski
Title: CHWILA NICZYJA, Z CYKLU CHWILE, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ANTONI KOWALSKI ' 87 [data w kółku], na odwr. p.d.: ANTONI KOWALSKI | CYKL: CHWILE | "CHWILA NICZYJA" | OLEJ 1987| 60 x 40 cm
Artist: Adam Marczukiewicz
Title: MARTWA NATURA Z FIKUSEM, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Marczukiewicz 2003, na odwr. p.g.: "MARTWA NATURA | Z FIKUSEM." | Adam Marczukiewicz
Artist: Jakub Łęcki
Title: POLSKA MADONNA, Z CYKLU POLSKIE MADONNY, 2002
Year: 2002
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu na plakiecie: JAKUB ŁĘCKI 2002
Artist: Tadeusz Kantor
Title: MULTIPART, 1970
Year: 1970
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: Tadeusz Kantor | IV 1970 | Kraków, l.g.: nalepka Galerii Foksal w Warszawie z danymi wpisanymi długopisem: TADEUSZ KANTOR | MULTIPART, 1970 | SERIES 100 | III/IV 1970 Obraz jest śladem akcji Tadeusza Kantora pt. "Multipart" (połączenie słów multiplikacja - powielenie i partycypacja - wzięcie udziału). Planując tę akcję w Galerii Foksal w Warszawie, Kantor listownie zlecił, by według dostarczonego przezeń "sposobu wykonania" sporządzono 40 egzemplarzy białego obrazu z parasolem, 120 x 110 cm każdy. Obiekty te podczas wernisażu w lutym 1970 roku zostały sprzedane. Według sporządzanej na miejscu umowy nabywca mógł pisać, malować, umieszczać na obrazie dowolne hasła i przedmioty, a nawet go zniszczyć. Był jednocześnie zobowiązany po roku udostępnić swój egzemplarz na II edycję "Multipartu" (odbyła się w 1971). W ten sposób zostało rozprowadzonych wśród nabywców kilkanaście prac. Ta utrzymana w konceptualnym duchu akcja miała w intencji autora podważyć unikalność dzieła sztuki (40 w zasadzie jednakowych obrazów, wykonanych, co więcej, nie przez artystę, lecz według jego wskazówek), jak również celebrę wystawiania i sprzedaży dzieła. Niemniej fakt, iż "multiparty" były sygnowane i stanowiły przedmiot transakcji zaaranżowanej przez czołowego artystę awangardy wystarczył, by stały się w obrocie galeryjnym obiektami cenionymi na równi z innymi pracami Kantora. Uwaga W naszym katalogu pojawił się błąd w opisie w.w. obrazu. Opis w Internecie jest... więcej
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: HOMO LUDENS á LA POACHED EGGS NINON, 1986
Year: 1986
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49 x 39 cm (w świetle passe-partout) sygn. śr. d.: T.B. 86., l.d. pionowo wzdłuż krawędzi tytuł pracy, na odwr. oprawy wycięte okienko ukazujące sygnaturę tuszem: TADEUSZ BRZOZOWSKI |"HOMO LUDENS á la POACHED EGGS NINON" | 50 x 40 cm 1986 Praca wzmiankowana w katalogu oeuvre artysty: Tadeusz Brzozowski 1918-1987, pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 272, kat. II. 1165 jako własność Zbiorów Kreis-Herford w Herfordzie (RFN). W zbiorach tych, wg informacji w tymże katalogu, s. 277, znalazło się 11 rysunków z cyklu Homo ludens. Rysunek był wystawiany: Tadeusz Brzozowski. Rysunki podkolorowane, Galeria Zapiecek, Warszawa 2-13 II 1987 (bez kat.; wśród 16 rysunków z cyklu Homo ludens) Z 20 rysunków wystawionych w Galerii Zapiecek 19 (w tym oba oferowane) znalazły się na wystawie: Begegnung mit der polnischen Kunst. Brzozowski, Kunz, Mianowski, Subbotko, Daniel-Pöppelmann-Haus, Herford 14 III – 12 IV 1987 (kat.); wystawa przeniesiona: Ratusz, Bielefeld
Artist: Jacek Baszkowski
Title: DRZEWO, 1996
Year: 1996
Tools: tempera
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Baszkowski, na odwr.: J. Baszkowski | „DRZEWO” | 70 x 50 cm; tempera; | 1996
Artist: Józef Wilkoń
Title: SPACER -ILUSTRACJA DO PANA TADEUSZA
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: J Wilkoń’74 [data pionowo]
Artist: Jacek Yerka
Title: PORANEK MYśLIWEGO, 2003
Year: 2003
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wy47.3 x 59 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: YERKA 03
Artist: Jan Lebenstein
Title: ILUSTRACJA DO OBROTóW RZECZY M. BIAłOSZEWSKIEGO
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 57.2 x 36 cm (w świetle passe-partout) sygn. długopisem l.d.: Ilustracja do M. Białoszewskiego „Obroty rzeczy”, p.d.: Lebenstein 1958 ? | 1959 ?
Artist: Tadeusz Kulisiewicz
Title: UśMIECH MONY LIZY, OK. 1939-1945
Tools: watercolor, pencil, sanguine
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Andrzej Kreütz-Majewski
Title: KOMPOZYCJA PRZESTRZENNA
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 59 x 99 cm (w świetle ramy)
Artist: Jerzy Stajuda
Title: BEZ TYTUłU, LATA 80.
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 76 x 54 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d. tuszem : 2606 , p.d. oł.: Jerzy Stajuda Obraz jest oprawiony.
Artist: Stefan Żechowski
Title: AKT KOBIECY, 1966
Year: 1966
Tools: pastel, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SŻ | 66
Artist: Alfred Lenica
Title: AUTOPORTRET, LATA 40.
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 41.2 x 29 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Lenica
Artist: Jan Dobkowski
Title: WOKół NIEWINNEJ, 1971/72
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: Jan Dobkowski | „WOKÓŁ NIEWINNEJ” | 1971/72
Artist: Jan Młodożeniec
Title: DEBIUT, LATA 90.
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: JAN MŁODOŻENIEC
Artist: Jacek Yerka
Title: TRAKCJA PODWODNA, 2003
Year: 2003
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 47 x 59.5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Yerka 03
Artist: Zbigniew Makowski
Title: KOMPOZYCJA, 1968
Year: 1968
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. (jako część łacińskiej inskrypcji) l.g.: Zbigniew Makowski X 1968, ponownie p. g.: Zbigniew Makowski XI 1968, na odwr. l.g.: nalepka z wystawy: 17 Contemporary Artists from Poland, Albright-Knox Art Gallery, Buffalo 26 IX – 31 X 1976, z częściowo uszkodzonym tytułem: [...]mbra
Artist: Alfred Lenica
Title: ABSTRAKCJA, LATA 60.
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 41. 2 x 28.8 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Lenica
Artist: Anna Patryarcha
Title: BIAłE RóżE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Patryarcha
Artist: Witold Pałka
Title: MODELKA NA WYBIEGU, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Pałka W. | 2003 [podkreśl.]
Artist: Andrzej Fogtt
Title: PTAKI WIOSNY, 3 IV 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1997 R | Fogtt, na odwr. g.: Andrzej Fogtt | 3. IV 1997 R | olej | 195 x 135 | Andrzej SFogtt | Ptaki Wiosny, na g. żerdzi krosien: Ptaki Wiosny 1997 R A Fogtt
Artist: Barbara Szubińska
Title: W KUźNI, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: B. Szubińska | 1965, na górnej żerdzi krosien: B. SZUBIŃSKA | „W kuźni” 1965
Artist: Andrzej Fogtt
Title: DRZEWO PAMIęCI, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: Drzewo pamięci, p.g.: drzewo z pamięci | Andrzej SFogtt SFogtt | olej | 2003, na pionowej żerdzi krosien: Andrzej S. Fogtt Drzewo pamięci 2003
Artist: Jacek Sienicki
Title: POPIERSIE W BIAłEJ AUREOLI, 1 VI 1980
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 99 x 69 cm ( w świetle passe-partout) sygn. p.g.: 1 VI 80 JS
Artist: Jacek Waltoś
Title: SPóźNIONY żAL, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. g.: JACEK WALTOŚ | SPÓŹNIONY ŻAL | (PIĘĆSETLECIE 1492-1992) I | 1992, OL. PŁ., 100 X 120
Artist: Józef Wilkoń
Title: SPACER Z PSEM W LESIE, LATA 70.
Tools: ink, gouache, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 97.5 x 88 cm (w świetle ramy) sygn. p.d.: J Wilkoń
Artist: Andrzej Fogtt
Title: EPITAFIUM DLA POKONANEGO, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Fogtt 1986, na odwr. g.: Andrzej Fogtt | E [w kółku] CXXI/ 1986 R | epitafium dla pokonanego | 135 x 90 cm | olej
Artist: Marian Michalik
Title: POCHWAłA BAROKU [TRYPTYK], 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. środkowej części l.d.: Marian Michalik | [adres i dane o obrazie], na odwr. prawej części l.g. nalepka z tytułem: "UND NEUES | LEBEN STEIGT | AUS DEM MŰLL"
Artist: Jan Dobkowski
Title: MIłOść, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: JAN DOBKOWSKI (DOBSON) | "MIŁOŚĆ" 1970 R, obok po prawej adres artysty
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PłYWACZKA, 1962
Year: 1962
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JERZY NOWOSIELSKI 1962, Praca wzmiankowana i reprodukowana w : - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 596
Artist: Zbylut Grzywacz
Title: 17. POMOC, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: gbylut 82 na odwr. śr.g.: Zbylut GRZYWACZ | „POMOC” 1982 | OLEJ/PŁ. 60 x 73 cm W pierwszych miesiącach stanu wojennego tematem obrazów Zbyluta Grzywacza stały się martwe natury o znaczących elementach składowych. Artysta, zawsze świadomy precedensów artystycznych z przeszłości, aktualizował w ten sposób symboliczne martwe natury Holendrów. W prezentowanej pracy przedstawia w ubogim, „zmęczonym“ i szarym otoczeniu kolorowe opakowania zachodnich produktów, masowo nadsyłanych w tym okresie do Polski w „pomocowych“ paczkach i transportach z zagranicy. Inną odmianą ówczesnego malarstwa Grzywacza były jego reminiscencje z obozu internowania (w cyklu „Rekolekcje wiśnickie“, 1982-83) czy kompozycje z gazetami, nawiązujące do socrealistycznych martwych natur z podobnym motywem.
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRZYPADEK W GRZE (CHANCE IN GAME), 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.d.: chance in game | Winiarski’ 90
Artist: Katarzyna Skrobiszewska
Title: ŚCIEMNIANIE, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: KS’02 | „Ściemnianie” Obraz wyróżniony nagrodą ZPAP na 19 Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie (tytuł przekornie nawiązuje do hasła festiwalu - "Obrazowanie"). Reprodukowany na stronie internetowej Galerii Nova w Krakowie, z którą artystka współpracuje: http://www.nova.art.pl/art/skrobiszewska.htm
Artist: Zbigniew Jaskierski
Title: PEJZAż, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Z. JASKIERSKI. | 1964., na odwr. p.g.: Z. JASKIERSKI | WARSZAWA | „PEJZAŻ” | 1964 | 154/240 cm, tamże po prawej nalepka CBWA Zachęta z danymi o obrazie i dopiskiem: Instytut Teatralny