Artist: Sixt Armin Thon
Title: DWOJE DZIECI, 1851
Year: 1851
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: S 1851 [.]hon | (?)
Artist: Stanisław Masłowski
Title: NA PORęBIE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany żółtą farbą l.d.: St. Masłowski Na odwrocie "Krajobraz o zachodzie słońca"
Artist: Wlastimil Hofman
Title: TRYPTYK „W SZPONACH ERYNII”, 1955-19
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Część lewa : MĘŻCZYZNA Z KIELISZKIEM, 1958 olej, tektura, 36 x 32 cm; sygnowany l.d.: Wlastimil | Hofman | 1958 na odwrocie autorski napis: Tryptyk | (bok) | „W szponach Erynji” Część środkowa: GŁOWA ERYNII, 1957 olej, tektura, 36,2 x 33 cm; sygnowany l.g.: Wlastimil | 1957 | Hofman na odwrocie szkic postaci kobiety z dzieckiem (odwrotnie w stosunku do kompozycji na awersie); autorski napis: Tryptyk | „W szponach Erynji” oraz nalepka z napisem atramentem: AUTOR WLASTIMIL HOFMAN | 46 W SZPONACH ERYNII TRYP. WYMIAR 40 x 90 Część prawa: MĘŻCZYZNA Z BUTELKĄ, 1955 olej, tektura, 35,5 x 32,5 cm; sygnowany l.d.: Wlastimil | Hofman | 1955 na odwrocie autorski napis: Tryptyk | (bok) | „W szponach Erynji”
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Andrychiewicz
Title: PRZY KAWIARNIANYM STOLIKU, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Z Andrychiewicz | 91. Warszawa Na odwrocie stempel na płótnie: F.POPŁAWSKI | DAWNIEJ J. BŁASZKOWSKI | KRAK. PRZEDM. 24.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: PEJZAż Z WOLI RADZISZOWSKIEJ, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: St. Kamocki Na odwrocie napisy farbą i kredką: S.KAMOCKI | WOLA RADZISZOWSKA | 7 MAJ | 1933
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAż ZIMOWY Z POTOKIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Hugo Knorr
Title: NAD FIORDEM NORWESKIM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Hugo Knorr Na odwrocie napisy na górnej i dolnej listwie krosien: Nordv Fiord | Hugo Knorr | Carlsruhe oraz: Preis 600 Mark; na listwach bocznych ślady po lakowych pieczęciach.
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: WIECZóR NAD JEZIOREM GOSAUSEE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany monogramem wiązanym p.d.: AS Na odwrocie ujęty w ramkę napis miękkim ołówkiem: Aleksander Świeszewski | „Abend am Gosausee”
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: PEJZAż ALPEJSKI ZNAD JEZIORA BODEńSKIEGO, OK. 188
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Swieszewski
Artist: Ludwik Gędłek
Title: NA POPASIE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Lud. Gędłek. Wien
Artist: Otto Schmidt-Hofer
Title: PANTERA, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Schmidt - Hofer
Artist: Bernhard Butzke
Title: SARENKA, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: B. Butzke oraz znakiem odlewni Kraas, Berlin
Artist: Józef Brandt
Title: ROZPĘDZONY ZAPRZĘG, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Monachium Na odwrocie na krosnach nalepka z napisem: „[.]igentum Ernst Kaussler | Landau, Pfaltz | Ludwig-Sieber-Strasse 25”, a na płótnie i krosnach kilkakrotnie odbite stemple o analogicznej treści. Brawurowo namalowany obraz, w którym artysta z niezwykłą swobodą oddał szalony pęd i gwałtowny ruch rozhukanych koni, skontrastowany z nastrojowym, pogodnym pejzażem jesiennym. Obraz ze zbiorów amerykańskiego kolekcjonera. zdjęcie obrazu w wysokiej rozdzielczości sygnatura więcej
Artist: Wojciech Kossak
Title: ŻOłNIERZ Z KONIEM, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1923 Na odwrocie w „okienku” tzw. pleców autorski napis: Stwierdzam autentyczność | Wojciech Kossak
Artist: Jan Rosen
Title: ZALOTY [HUZARZY PRZY STUDNI], 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J. Rosen | 1890. Drzeworytnicza reprodukcja tego obrazu, zamieszczona w roku 1891 w „Tygodniku Ilustrowanym” została opatrzona krótkim tekstem komentarza. Jego autor, przypominając znaczącą pozycję artystyczną Jana Rozena jako malarza „tematów wojskowych malowanych z wielką znajomością i odczuciem przedmiotu” i wymieniając jego najbardziej znane prace (np. Paradę na Saskim Placu zakupioną do galerii cesarskiej w Petersburgu), pisał o Zalotach jako o obrazie „nader miłym w pomyśle i zręcznym w układzie”. Obrazie, w którym „typowe fizjonomie dwóch kawalerzystów w ciężkich bermycach na głowie, dziewucha czerpiąca żurawiem wodę dla spragnionych koników, wreszcie tło wiejskiej zagrody, skąpane w wiosennym słońcu, stanowią całość bardzo udatnie skomponowaną i miłą dla oka”. Obraz opisany, reprodukowany bądź wymieniony w: - m., Nasze ryciny, „Tygodnik Ilustrowany” 1891, 2 półrocze, s. 14 (tekst), s. 9 (reprodukcja; drzeworyt E.Gorazdowskiego) - L.Grajewski, Bibliografia ilustracji w czasopismach polskich XIX i pocz. XX w. (do 1918 r.), Warszawa 1972, s. 242, nr 14336
Artist: Julius Christian Rehder
Title: ODPOCZYNEK żOłNIERZA, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: J. Rehder | 89. Na odwrocie na krosnach napis: „1142“
Artist: Georg Arnold
Title: PEJZAż GóRSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Arnold. Graboné
Artist: Otto Hellmeier
Title: U BRZEGU MORZA, LATA 30.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Otto Hellmeier Na odwrocie płótna napis farbą: S. Michele; niżej duży, wyblakły stempel z czytelnym słowem „MALTUCH“.
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAż JESIENNY, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: R Kochanowski
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: OśNIEżONE TATRY, LATA 30
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Stefan Filipkiewicz
Artist: Carl Gustav Rodde
Title: PEJZAż LETNI, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: C. Rodde | 29 Na odwrocie nalepka londyńskiej firmy WINSOR & NEWTON oferującej materiały malarskie oraz ślad po mniejszej nalepce owalnej.
Artist: Carl Gustav Rodde
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY Z ZACHODZąCYM SłOńCEM, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: C. Rodde. Na odwrocie nalepka londyńskiej firmy WINSOR & NEWTON oferującej materiały malarskie oraz – częściowo zachowana – owalna nalepka z napisem: Emil Francki | Berlin, Dagerstrasse.
Artist: Ernst Bröcker
Title: PEJZAż GóRSKI Z WODą I SZAłASEM, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: E. Bröcker | München Na krosnach napis ołówkiem: Aiblinger Moor oraz stempel monachijskiej firmy Karoliny Eisemann z materiałami malarskimi.
Artist: Karl Schaette
Title: 13. PEJZAż PODGóRSKI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. SCHAETTE | MCHN
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Żukowski
Title: ŹRóDłO LEśNE, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S. Żukowski Na odwrocie nalepka wystawy w TZSP w Warszawie z nazwiskiem autora, tytułem obrazu „Źródło leśne” i datą nadesłania: 27 X 1925. Napis ołówkiem: 5494 Żukowski Stanisłąw Źródełko leśne olejny; obok zatarte ślady napisu kredką z czytelnym fragmentem: Na wystawę [...] | „Źródło leśne”
Artist: Carl Christian Schirm
Title: PEJZAż JESIENNY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C.C. Schirm
Artist: Roman Kochanowski
Title: ZBIERANIE CHRUSTU, 1872
Year: 1872
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R. Kochanowski | 1872 Na tzw. plecach mała nalepka z tekstem [druk]: J.LITTAUER | KUNST-SALON | MÜNCHEN
Artist: Eugeniusz Wrzeszcz
Title: LETNI PEJZAż POLNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: E. Wrzeszcz
Artist: Hans Prentzel
Title: PRZED DOMEM, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: [...] Prentzel. 07
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: LAS, OK. 1930
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 61,3 x 45,7 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: LWycz
Title: ŻARDINIERA, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Żardiniera na czterech nóżkach, z dwoma uchwytami w formie plastycznych amorków. Roślinno - rocaillowa i ażurowa dekoracja powierzchni. Wkład oryginalny, wyjmowany
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, 1922
Year: 1922
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Heilbronn; firma złotnicza Peter Bruckmann i Synowie Komplet został zaprojektowany przez Helenę Lock - Brandt (1879 - 1950). Garnitur kawowo-herbaciany składa się z tacy (dł. 44,5 cm), dzbanka do kawy (wys. 25,5 cm), czajnika (wys. 19,5 cm), mlecznika (wys. 12 cm) i cukiernicy (wys. 12 cm). Powierzchnia naczyń gładka, lekko młoteczkowana. Brzegi naczyń zdobione taśmą z rocaillami. Rączki wykonane z egzotycznego drewna. Naczynia zwieńczone sterczynkami o oryginalnym kształcie.
Title: PARA LICHTARZY JEDNOśWIECOWYCH, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: Austro-Węgry, Wiedeń; złotnik A. K. Podstawy lichtarzy wielokątne, zaokrąglone. Trzony kanelowane, tulejki wazonowate
Title: KOMPLET DO PRZYPRAW, OK. 1860
Description: IInformacje o dziele: Francja, Paryż; złotnik Debain Podstawa na czterech rocaillowych nóżkach. Dwa oryginalne flakony na ocet i oliwę zdobione trawionymi motywami kwiatów. Całość bogato dekorowana ażurami i ornamentyką roślinną. Uchwyt rocaillowy. Na trzonie koszyczki na szklane korki.
Artist: Julian Fałat
Title: ZIMą W OSIEKU, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JFałat Osiek
Artist: Wiktor Korecki
Title: W ZIMOWEJ SZACIE, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Julian Fałat
Title: WIDOK NA KOśCIół ŚW. ANNY, 1919
Year: 1919
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 53,5 x 72,5 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: JFałat Warszawa 1919 (inicjały wiązane)
Artist: Alfred Jensen
Title: ŻAGLOWIEC NA PEłNYM MORZU, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Alfred Jensen Prof.
Artist: Martin Franz Glüsing
Title: ŻAGKOWCE O ZACHODZIE SłOńCA, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Fräncis-Glüsing
Artist: Stanisław Masłowski
Title: POLANA, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany żółtą farbą l.d.: St. Masłowski
Artist: Stanisław Masłowski
Title: NA DRODZE DO WIOSKI (W MARCOWY DZIEń), 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: STANISŁAW MASŁOWSKI 18 8/3 78 Obraz Na drodze do wioski jest jednym z nielicznych zachowanych, wczesnych obrazów artysty malowanych podczas jego podróży na Ukrainę. Jak wspomina syn artysty: „ukraiński wątek ogarnął ojca w młodości z wielką siła; uległ tej epidemii, przeżywał zachwyt, szał zachwytu nad kozaczyzną” i dalej: „wypraw ukraińskich po materiały do obrazów, po wrażenia był cały szereg, ale na to, żeby je wszystkie dokładnie ustalić, trzeba by otworzyć specjalne biuro śledcze.” Pierwszy raz wyjechał tam w lecie 1875, drugi w roku 1876 i „na pewno wyjeżdżał także w r. 1878 [...] Udało mi się wyszpiegować, że był wtedy między innymi u Swieykowskich [...] w Tokarówce i u [...] Edwarda Rulikowskiego w Sachnach, i że prawdopodobnie odwiedzał także Tyszkiewiczów.” Następne podróże odbył jeszcze w roku 1880 i 1886. (M.Masłowski, Stanisław Masłowski. Materiały do życia i twórczości, Wrocław 1957, s. 46-47).
Artist: Szymon Buchbinder
Title: PORTRET MężCZYZNY W KAPELUSZU, 1892
Year: 1892
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: S. Buchbinder | 92.
Artist: VINCENZO BUSCIOLANO
Title: NEAPOLITAńSKI RYBAK Z FAJKą, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Vinzo Busciolano | 1910 Na krosnach napis ołówkiem: La Pira | Napoli Chietonnone 1920 (?)
Artist: VINCENZO BUSCIOLANO
Title: NEAPOLITAńCZYK W CZERWONYM BERECIE, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Vin Busciolano | 1910 Na krosnach napis ołówkiem: Napoli La Pira | Chieto.... | 1920 (?)
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KOBIETA W KRAKOWSKIM GORSECIE, 1914
Year: 1914
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.g.: LWyczół | 1914. (inicjały wiązane) Na odwrocie dwie nalepki depozytowe Muzeum Narodowego w Warszawie z numerem inwentarza 182537; obok numery naniesione ołówkiem. Obraz pochodzi z majątku Reguły koło Piastowa. W latach 1945-2002 był zdeponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie.
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: ZAMYśLONA ; PORTRET DAGNY PRZYBYSZEWSKIEJ, 1898-9
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 27 x 40 cm (w świetle passe-partout) Sygnowany monogramem wiązanym p.g.: SW Zamyślona pani z portretu, Dagny Juel Przybyszewska (1867-1901), Norweżka, córka doktora Lemnicha Juel, pianistka i literatka, była jedną z najpiękniejszych i najciekawszych kobiet artystycznego świata modernistycznego Berlina, a później także Krakowa. Muza Augusta Strinberga i Edwarda Muncha, w roku 1893 poślubiła Stanisława Przybyszewskiego. Jesienią roku 1898, wraz z mężem przyjechała do Krakowa, gdzie Przybyszewski objął redakcję pisma „Życia“. Oboje często bywali wówczas w „Teatralnej“ modnej kawiarni Ferdynanda Turlińskiego, przemianowanej jednak przez artystów na „Paon“ i znanej powszechnie właśnie pod tą nieoficjalną nazwą. Lokal ten mieścił się blisko teatru i równocześnie blisko Szkoły Sztuk Pięknych, a bywalcy „Paonu“ - jak pisał Boy-Żeleński - byli „oryginalną mieszaniną ludzi bardzo wybitnych i zgrai “. Przychodzili tam ma-larze, literaci, aktorzy, dziennikarze, bywała też tzw. elegancka publiczność. Bywał w „Paonie“ i Stanisław Wyspiański, który jakby od niechcenia kredką lub ołówkiem rysował portrety gości. Rysunki te, rozwieszane następnie na ścianach kawiarni, składały się na swoistą galerię portretów znanych postaci artystycznego i literackiego świata Krakowa. Powstały wówczas, m.in. wizerunki W. Tetmajera, L. Rydla, F. Manghi Jasieńskiego, T. Boya-Żeleńskiego, R. Stażewskiego, J. Sta-nisławskiego,... więcej
Artist: Franciszek Żmurko
Title: GłOWA BLONDYNKI (PORTRET żONY ARTYSTY?), OK. 1895
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Żmurko Na odwrocie nalepka pośmiertnej wystawy obrazów artysty w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych z tytułem Główka i datą nadesłania 18.I.1911. Dwie nalepki depozytowe Muzeum Narodowego w Warszawie z numerem inwentarza 182542. Obraz pochodzi z majątku Reguły koło Piastowa. W latach 1945-2002 był zdeponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie. Obraz wymieniony bądź opisany w: - M. Płażewska, Warszawski Salon Aleksandra Krywulta (1880-1906), Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie 1966, t. X, s. 418; - J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, s. 436 (Głowa blondynki); - Franciszek Żmurko 1859-1910, Katalog wystawy, Muzeum Mazowieckie w Płocku, Płock 1978, s.18, nr 34.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET IGNACEGO BOBROWSKIEGO, OK. 1910-14
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany wzdłuż bocznej krawędzi l.g.: J Malczewski Na krosnach dwa stemle: R.ALEKSANDROWICZ | SKŁAD PAPIERU | w Krakowie, ul. Basztowa 12. Wśród malowanych przez Malczewskiego portretów, powtarza się ujęcie pierwszoplanowej, realistycznie traktowanej postaci na tle, które jest niejako komentarzem, swoistą aluzją artysty – nie tyle co do zainteresowań, profesji czy zajęcia modela – ile do tego „co tam komu w duszy gra, co tam w swo-ich widzi snach”. Stąd – niemal zawsze – w tłach tych obrazów pojawia się pejzaż z fantastycznymi postaciami rycerzy, faunów, chimer czy nimf, sugerujcy nie zawsze określone tęsknoty i pragnienia portretowanego. W prezentowanym tu portrecie Ignacego Bobrowskiego (1858-1928), właściciela ziemskiego majątku, artysta poprzestał na samym pejzażu, z tkliwością malując rozległe dale polskiego wiosennego krajobrazu, krytą słomą chatę, kwitnące drzewa, wysokie, pokryte świeżą zielenią topole, bazie i bociany lecące do gniazda. Portret ten łączyć można z wyodrębniającym się, pokrewnym kompozycyjnie, zespołem wizerunków osób z kręgu krakowskiej inteligencji – uczonych, artystów, urzędników. Bardzo bliskie są mu, m.in. portrety – Adama Łady Cybulskiego (1911), Stanisława Tomkiewicza (1913), Józefa Sarego (1913) czy Augusta Sokoławskiego – te analogie pozwalają datować prezentowany obraz na lata 1910-1914.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: ZALOTY (ARAB Z DZIEWCZYNą)
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F.M. Wygrzywalski senior
Artist: Albert Joseph Franke
Title: SCENA ULICZNA W TUNISIE, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A– J – FRANKE – München 86 –
Artist: Emil Christian Rosenstand
Title: FLIRT; W PARKU, 1908
Year: 1908
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Emil Rosenstand | 08
Artist: Georg Roessler
Title: MężCZYZNA W TRóJGRANIASTYM KAPELUSZU, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Gg: Roessler | Mchn
Artist: Georg Roessler
Title: KOBIETA W WYSOKIM CZEPCU, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Gg: Roessler | Mchn Na odwrocie cyfry: 934 | 2017
Artist: Adam Setkowicz
Title: SANIE PRZED CHATą, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz
Artist: Franciszek Kostrzewski
Title: SPRZECZKA Z żYDOWSKIM KUPCEM, 1853
Year: 1853
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura drapana l.d.: FKostrzewski | 1853 r. (inicjały wiązane) Prezentowany obraz datowany na rok 1853 jest jedną z prac artysty, powstałą w okresie uważanym za najciekawszy w jego twórczości. W tej – umieszczonej na tle krajobrazu – scence rodzajowej o czytelnej, narracyjnej anegdocie, z postaciami przedstawionymi w żywym ruchu, obok wpływów J.F.Piwarskiego widać też fascynację dawnym malarstwem holenderskim i flamandzkim.
Artist: Stanisław Bohusz - Siestrzeńcewicz
Title: JARMARCZNY FLIRT, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Siestrzencewicz | 907 (?) Obraz reprodukowany w: „Tygodnik Ilustrowany” 1924, II półrocze, repr. na s. 733 przy artykule sygn. W.H. (Wacław Husarski) Kronika artystyczna (dot. wystawy retrospektywnej malarzy polskich XIX w. w Galerii Sztuki w Łodzi)
Artist: Gustaw A. H. Rau
Title: DALIE W WAZONIE, 1935
Year: 1935
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G.A.H | RAU | 1935 Na odwrocie napis na płótnie: G.A.H | RAU| [..] 1935/14 | 14.VII 35 „DAHLIEN VON HANUSS (II)”
Artist: Tadeusz Cieślewski
Title: WIDOK Z TARASU ZAMKOWEGO NA KOśCIół śW. ANNY, 193
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T.Cieślewski | 1937
Title: TACA, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: Austro-Węgry Kwadratowa z zaokrąglonymi rogami. Brzegi tacy zdobione taśmą z wytłaczanym ornamentem roślinnym. Na rogach nakładki w formie kokard.
Title: PARA LICHTARZY TRóJśWIECOWYCH, OK. 1930
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Chemnitz Ciekawy przykład rzemiosła w stylu art deco. Powierzchnia gładka. Lichtarze na okrągłych stopach. Trzy ramiona różnej wysokości. Tulejki w formie kwiatu tulipana.
Artist: Erich Mercker
Title: WIDOK NORYMBERGI, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: E Mercker | Munh Na górnej listwie krosien napis tuszem: „Alt Nurnberg” | Einsel Schütl
Artist: Paul Kreisel
Title: GDAńSK - WIDOK Z OKNA, LATA 30
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Paul Kreisel
Artist: JULES BROUWERS
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI I OWOCAMI, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Jules Brouwers. pin [.]
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: NAGIETKI I BEGONIA, 1914
Year: 1914
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana l.d.: LWyczół | 1914 (inicjały wiązane) Na odwrocie dwie nalepki depozytowe Muzeum Narodowego w Warszawie z numerem inwentarza 182536; obok numery naniesione ołówkiem. Ponadto nalepka wystawy w warszawskiej Zachęcie z nazwiskiem autora, tytułem obrazu Nagietki i begonia, określeniem techniki i datą nadesłania 2/XII 1914. Obraz pochodzi z majątku Reguły koło Piastowa. W latach 1945-2002 był zdeponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie. Obraz wymieniony w: - Salon Doroczny. Salon 1914, Towarz Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskiem, grudzień - styczeń, Warszawa 1914, s. nlb. nr kat. 177 (Nagietki i begonie); - J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969.
Artist: Emil Heilemann
Title: AKTY DZIEWCZęCE Z MASKą, 1928
Year: 1928
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Heilmann | 28 Na tzw. plecach autorski (?)napis kredką: E. Heilmann pinx. 28 | Mö[.......]akt
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET JANA LESZCZYńSKIEGO, OK. 1930
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. ukośnie czarną kredką: (I + 1 C) | S3 Witkacy | (IV P | 40) Oferowany portret pochodzi z kolekcji prof. Jana Leszczyńskiego i Janiny z Turowskich-Leszczyńskiej; w latach 1961-1991 był zdeponowany w Muzeum Narodowym w Krakowie. Kolekcja portretów Witkacego, zebrana przez pp. Leszczyńskich, była jednym z najliczniejszych i najciekawszych zespołów prac artysty. Państwo Leszczyńscy należeli do grona bliskich znajomych Witkacego, który portretował ich oboje wielokrotnie.
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET KOBIECY, KWIECIEń 1930
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 59,5 x 47,2 (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: 1930 IV | Witkacy | T.T. + C + Et+ C Portret wymieniony i opisany w: - I. Jakimowicz (współpraca A.Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, MNW Warszawa 1990, s. 112, nr kat. 1233; (jako depozyt Jana Leszczyńskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie; N.D.5256) Portret pochodzi z kolekcji prof. Jana Leszczyńskiego i Janiny z Turowskich-Leszczyńskiej; w latach 1961-1991 był zdeponowany w Muzeum Narodowym w Krakowie.
Verified Artist: Yes
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: DO SZKOłY, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Prof. Victor H. Seifert
Artist: Adolf Gustav Daumiller
Title: BAJKA, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: A. Daumiller
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: ŁOWIąCA RYBY, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Prof. V. Seifert
Artist: Jean Salabet
Title: OPERA PARYSKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J.Salabet | Paris.
Artist: Stanisław Szczepański
Title: KąPIEL W RZECE, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: St. Szczepański Na odwrocie napis farbą na górnej listwie krosien: St. Szczepański Kąpiel w rzece [..]/8 | 33 x 55. Dwie nalepki retrospektywnej wystawy prac artysty w 1964 roku, z tekstem napisanym atramentem: - 1. Nrp 123 1932 r. | „Kąpiel w rzece“ | 33 x 55 |Retrospekt. 1964 r.; - 2. Wystawa retrospektywna 1964 | Stanisław Szczepański | „Kąpiel w rzece“ 1932 | 33 x 55 | Nr kat. 8 sala III. Obraz wymieniony w katalogu: - Stanisław Szczepański. Wystawa retrospektywna. Malarstwo, rysunek. ZPZP, CBWA Zachęta Warszawa 1964, s. nlb., nr kat. 8.
Artist: Jan Bohuszewicz
Title: BIAłE CZAPECZKI, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: 20,5 x 29,5 cm (w świetle passe-partout) Na odwrocie charakterystyczna nalepka z napisem naniesionym ręką żony artysty (atrament): 975 | Jan Bohuszewicz | „Białe czapeczki” | (Cuffiette Bianche) | (Cioffettes Blansches) | Ste Margherite Lig. 1933 Obraz wymieniony – pod numerem 975 – w rękopiśmiennym Katalogu obrazów Jana Bohuszewicza sporządzonym przez Józefę z Brylińskich Józefowiczową, a znajdującym się w Muzeum Narodowym w Warszawie (wersja polskojęzyczna s.33; wersja angielsko-francuska s.66).
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: W PARKU, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Eugeniusz Geppert Kraków 1929 Na odwrocie, w „okienku” oprawy widoczny napis atramentem: Eugeniusz Geppert; powyżej po lewej stemple: cyfra „5” obok okrągły stempel z napisem: „R. ALEKSANDROWICZ KRAKÓW BASZTOWA 12” i wpisem ołówkiem: „M 34”; poniżej stempel prostokątny o treści: „Dział przyborów malarskich | i reprodukcji artystycznych”. W dole stempel: „Dr. Fr. Schoenfeld & Co ”.
Artist: Wojciech Weiss
Title: ŚLIZGAWKA, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WWeiss (inicjały wiązane) Na odwrocie płótna stempel: 58.
Artist: Czesław Rzepiński
Title: PEJZAż, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Rzepiński
Artist: Wacław Taranczewski
Title: MARTWA NATURA - ODPOCZYNEK REKWIZYTóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T Wacław Taranczewski często malował całe serie obrazów opartych na tym samym pomyśle, motywie czy temacie, różnie opracowanym i przetworzonym. Można tu wymienić np. obrazy z cyklu Mała malarka czy Martwa natura z błękitnym wazonem. Istnieją także odmienne wersje kompozycyjne Odpoczynku rekwizytów; a obie wymienia katalog wystawy prac artysty w Muzeum Narodowym w Poznaniu w roku 1958 ( Z.Kępiński, Wacław Taranczewski, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1958, s. 91)
Artist: Piotr Potworowski
Title: ODPOCZYNEK, 1959
Year: 1959
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 19,3 x 24,7 cm (w świetle passe-partout) Na odwr. oprawy nakl. karta z fotografią Odpoczynku i odręcznym napisem-atestem sporządzonym przez syna artysty Jana Potworowskiego: „Potwierdzam autentyczność | pracy mojego ojca, Piotra Potworowskiego | Jan Potworowski | 20/5/98 | Odpoczynek, 1959 | Akwarela, 20 x 25 | Eksponowana w Galerii | Studio, 1996 | Ze zbiorów rodziny artysty“; u dołu firmowa nalepka Galerii Wahl w Warszawie.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: OWOCOBRANIE, LATA 30.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Na krosnach cztery stemple krakowskiej firmy ISKRA&KARMAŃSKI, napisy: - farbą Noo 6; - ponadto kilka liczb kredką. Resztka nalepki z zachowanym fragmentem napisu atramentem: 190/.. | 1) Zygmunt ... | „Owocobranie. Inna nalepka z trudnoczytelnym tekstem: [?] Casi.. [?] N 2 | Menkes | [.....] des | olives
Artist: Zygmunt Menkes
Title: POSTACI KOBIECE, PO 1960
Tools: ink
Description: IInformacje o dziele: 28,5 x 22 cm (w świetle passe-partout)
Artist: Artur Nacht-Samborski
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: tempera, oil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie karty, przy jej dolnej krawędzi owalny stempel z napisem: „Nacht Samborski“; obok napis atramentem: „Nr 287. Pieczątkę postawiła Aniela Nacht Łempicka“; powyżej po lewej napis ołówkiem: DEP / AN 263 (nr inwentarza prac Artura Nachta-Samborskiego zło-żonych przez rodzinę artysty w roku 1993 w depozyt do Muzeum Narodowego w Poznaniu).
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: ULICA W WARCE, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: W Zakrzewski 1964 Na odwrocie płótna autorski napis: W. Zakrzewski 1964 | ul. Kazimierza Pułaskiego | Warka; na krosnach fragment naklejki z nazwiskiem artysty (druk).
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA Z ZIELONą BUTELKą, PO 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: MENKES Na odwrocie autorski napis czarną farbą: MENKES | RIVERDALE | NY 72 | 554. Obok czerwoną farbą – odwrotnie do poprzedniego napisu – naniesiony nr: 554.
Artist: Bruno Schulz
Title: BEZ TYTUłU, OK. 1930
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 14,4 x 13,8 cm (w świetle passe-partout) „Kobieta w szalu i czarnych pończochach, siedząca na kanapie w buduarze i trzech jej czcicieli”, rysunek o poetyce rycin z Xsięgi Bałwochwalczej jest reprodukowany i opisany w książce Jerzego Ficowskiego Regiony wielkiej herezji i okolice. Bruno Schulz i jego mitologia (Wydawnictwo Pogranicze, Sejny 2002, il.na s. 113, spis il. s. 508)
Artist: Zygmunt Landau
Title: PORTRET KOBIECY, 1959
Year: 1959
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 69,5 x 48,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Landau 1959
Artist: Jan Szczęsny Książek
Title: KWIATY W WAZONIE, PO 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jan Książek Na krosnach resztki nalepki nieokreślonej wystawy w krakowskim Domu Plastyka.
Artist: Pinchus Krémegne
Title: ANEMONY W WAZONIE, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kremegne Na poprzeczce krosien napis atramentem: PINCHUS KREMEGNE /1928/
Artist: Henryk Epstein
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI I ANANSEM, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: H. Epstein Na odwrocie napis czarną farbą na płótnie l.g.: N.2 Nature morte | (61 x 46) | 12 P.
Artist: Jan Cybis
Title: ODPOCZYNEK NA TRAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie, na krosnach nalepka retrospektywnej wystawy prac artysty w Galerii Sztuki Współczesnej Zachęta w War-szawie otwartej na przełomie 1997 i 1998 roku, gdzie obraz był wystawiony.
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: JEźDźCY, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Eugeniusz Geppert Na odwrocie nalepka wystawy w warszawskiej Zachęcie z nazwiskiem autora i tytułem obrazu Jeźdźcy (przed 1939)
Title: KASETKA NA PAPIEROSY, PRZED 1929
Description: IInformacje o dziele: Polska, Kraków Unikatowy przedmiot związany z rozwojem motoryzacji w okresie międzywojennym. Na gładkiej powierzchni pokrywy i boków kasetki umieszczonych jest kilkadziesiąt małych emaliowanych i srebrnych znaczków firm motoryzacyjnych i oponiarskich (m.in. Mercedes, Bugatti, Ford, General Motors w Polsce, DKW, Lancia, Pirelli itp.).
Artist: Jacek Yerka
Title: ŁAZIENKA, 2003 (Z SERII KIESZONKOWA DżUNGLA)
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: YERKA 03