Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: DZIEWCZYNA ZBIERAJąCA KWIATY, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: [...] Rozwadowski | Monachium | [...] Ten wczesny obraz Rozwadowskiego, malarza znanego przede wszystkim jako batalista, powstał jeszcze w Monachium, zapewne w czasie jego studiów u Antona Ažbé.
Artist: Tadeusz Łukaszewicz
Title: PORTRET CIEMNOWłOSEJ DZIEWCZYNKI, 1841
Year: 1841
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Lukaschewitsch | 1841 r. Z tyłu na ramie stara nalepka z napisem naniesionym atramentem: Frau Reind[...]| als Kind Prezentowany Portret ciemnowłosej dziewczynki - obraz ujmujący wdziękiem, subtelnością i delikatnością twarzyczki małej modelki - jest równocześnie odkryciem sztuki artysty, którego twórczość wciąż nie jest dostatecznie znana.
Artist: Otto Propheter
Title: PORTRET DAMY, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Otto Propheter
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: 7. DZIEWCZYNA W KRAKOWSKIM STROJU, OK. 1910
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po lewej: P. STACHIEWICZ
Artist: Hermann Koch
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI I KIELICHEM, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Koch. München
Artist: Władysław Wankie
Title: NA TARASIE, OK. 1886-1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wł. Wankie Prezentowane tu płótno Na tarasie jest jednym z najwcześniejszych, znanych dzieł artysty, powstałym podczas jego pobytu w Monachium w latach osiemdziesiątych XIX wieku. Podobne kostiumowe sceny z czasów Dyrektoriatu - bardzo wówczas modne i popularne - cieszyły się znacznym powodzeniem na rynku sztuki. Z reprodukcji zamieszczanych w ówczesnej prasie znamy też kilka podobnych, pełnych wdzięku obrazów Władysława Wankie, a dotychczas jedyną odnalezioną jego pracą tego rodzaju jest obraz Za Dyrektoriatu, wystawiony na aukcji w D.A.Agra w roku 1997. [porównaj: - Wła-dysław Wankie 1860-1925. Wystawa monograficzna. Katalog dzieł istniejących i zaginionych, oprac. L. Skalska-Miecik, E. Micke, MNW, Warszawa 1989, s. 11, 94-95, nr kat. II 4-7, il.; obrazy zaginione]
Artist: August Herman Knoop
Title: GRA W KARTY, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Knoop
Artist: August Herman Knoop
Title: GRA W SZACHY, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Knoop
Artist: Józef Rapacki
Title: PEJZAż WłOSKI, 1890-1900
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: JÓZEF RAPACKI
Artist: Władysław Czachórski
Title: PRZY KLAWIKORDZIE - PIEśń MIłOSNA, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Czachórski 1902 O podobnych - zawsze wysoko ocenianych - obrazach Czachórskiego pisał monachijski krytyk, autor wspomnienia o artyście zamieszczonego w roku 1911 w sprawozdaniu Münchener Kunstwerein: „Te damy [...] z niedbałą miękką gracją wtulone w bujające fotele, połysk atłasów, prawdziwe koronki i tkane złotem brokaty ich sukien, biżuteria i kwiaty swobodnie trzymane w dłoni - to wszystko malować i znów na nowo malować, w niewiele różniących się, ale pełnych wdzięku wariantach, było dla tego artysty zadaniem i przyjemnością jego życia. [..] Charakteryzowała go radość świadomego smakowania przy wyborze motywu, który zawsze odpowiadał poważnej wytworności jego własnej osobowości“. (Alex Braun, Władysław Czachórski, cyt.za: H.Stępień, M.Liczbińska, Artyści polscy w środowisku monachijskim w latach 1828-1914. Materiały źródłowe, Warszawa 1994, s. 92). Przy pewnej dowolności i powtarzalności tytułów używanych często wymiennie dla różnych, podobnych kompozycji Czachórskiego można jedynie przypuszczać - za czym przemawia temat i data umieszczona przy sygnaturze artysty - że prezentowany obraz może być tożsamy z płótnem Pieśń miłosna, powstałym w roku 1902 i zakupionym przez Seidenadera. Obraz ten wymieniony jest w: - H. Piątkowski, Władysław Czachórski. Monografie artystyczne, T. XI, Warszawa 1927, s. 24.
Artist: Marie Adolphe Edouard Otémer
Title: PORTRET DZIEWCZYNY Z KWIATAMI WE WłOSACH, OK. 190
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: d’ Otemar
Artist: Franciszek Żmurko
Title: PIEśń WIECZORNA, 1894
Year: 1894
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fra Żmurko | Warszawa 1894 Na odwrocie p.g. napis autorski: Replika do „Pieśni wieczornej“ | (oryginał w Ameryce) | Fr. Żmurko | [....] 1893 Oferowany obraz jest autorską repliką jednej z najsławniejszych kompozycji Żmurki znanej jako Pieśń wieczorna lub Modlitwa wieczorna czy Harmonia. Obraz ten - dziś zaginiony - zyskał w swoim czasie niezwykłą sławę, był po wielekroć wystawiany, nagradzany medalami, a wydawnictwa ubiegały się o prawa reprodukcji (m.in. obraz reprodukowano w "Overland Monthly" i nowojorskim "Famous Painting of the World", a w Polsce w „Tygodniku Ilustrowanym“). Artysta ukończył Pieśń wieczorną w roku 1893, wówczas też płótno wystawiono na specjalnej wystawie w warszawskiej Zachęcie. W roku 1894 obraz został pokazany na wystawie w San Francisco i Chicago, gdzie nagrodzono go złotym medalem. Recenzje miał entuzjastyczne; pisano o lirycznym nastroju, tchnieniu poezji i melancholii letniego wieczoru kiedy „na skrzydłach pieśni zdają się szybować duch tych zasłuchanych dzie-wic, które mają przy idealnej piękności jakiś eteryczny charakter nieziemskich zjawisk“. Dalsze losy obrazu trudno prześledzić; w dawnej prasie pojawiają się enigmatyczne wzmianki, że obraz pozostał w Ameryce. To niezwykłe powodzenie Pieśni wieczornej spowodowało zapewne, że już w 1894, a więc w roku swego światowego sukcesu, Żmurko namalował - oferowane właśnie na naszej aukcji - powtórzenie owej sławnej kompozycji. Nie znamy bliższych okoliczności... więcej
Artist: Georges Morin
Title: TANCERKA Z OBRęCZą, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: G. Morin Identyczna praca reprodukowana w: - H. Bermann, Bronzes, sculptors and founders 1800-1930 Ł. IV, il. 4107
Artist: Heinz Muller
Title: MYśLIWY Z PSEM
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: H. Muller
Artist: Christian Sell
Title: UłANI NA PATROLU, 1867
Year: 1867
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Chr. Sell 1867
Artist: Wilhelm Velten
Title: WYJAZD NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Velten
Artist: Jerzy Kossak
Title: 93. UłAN NA CZATACH, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak | 1934
Artist: Władysław Szerner
Title: PANCERNI W POCHODZIE, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: Władysław Szerner
Artist: Jan Chełmiński
Title: 6. PRZEJAżDżKA, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan Chełmiński 79 Na odwrocie owalny monachijskiej firmy z materiałami malarskimi z czytelnym fragmentem napisu: HOLTZ ..... FABRIK |...|...| in München.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: MYŚLIWI - SITOWIE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Wierusz Kowalski Na odwrocie nalepka wystawy w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych z roku 1935 (druk, stempel, atrament) o treści: 32153 Autor Wierusz Kowalski Alf. | Tytuł Sitowie wykonanie ol. | cena wł. Kazim Cohn | Marszałk. 144 | 25 LUT. 1935. Wierusz-Kowalski sam będąc zapalonym myśliwym, namalował też wiele obrazów ze scenami z różnych polowań. Były wśród nich konne polowania w strojach rokokowych, były różne wyjazdy na łowy, polowania z nagonką lub z chartami. Prezentowane tu Sitowie wpisuje się w zespół kilku podobnych scen z myśliwymi polującymi na podmokłych łąkach. Wymienić to można – malowane w podobnym lub nawet w tym samym krajobrazie mokradeł – obraz Kłusownik (wystawiony w 1892 w TZSP w Warszawie) czy też Odpoczynek na polowaniu (w maju 2007 wystawiony na aukcji w Nowym Jorku) - reprodukcja obok. Obraz... więcej
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NAPAD WILKóW, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Wierusz Kowalski
Artist: Jacek Malczewski
Title: POWSTAńCY W BOJU, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: J. Malczewski Na odwrocie obrazu dwa stemple: - numer „61“ oraz okrągły stempel ze źle odbitym, nieczytelnym herbem pośrodku [Tarnawa] i napisem w otoku: : · ZE ZBIORÓW · MARII MALCZEWSKIEJ. Z tyłu na ramie czytelny we fragmencie stempel z orłem bez korony, pod którym napis: OKRĘG WOJ. KRAKOWSKIEGO; w otoku napis: OKRĘGOWA KOMISJA GŁOSOWANIA LUDOWEGO. Ponadto niewyraźne napisy: ołówkiem oraz niebieską kredką: .. -7-20- ... 34. Obraz jest, wyjątkowy w twórczości Malczewskiego, przykładem kompozycji batalistycznej. Powstał najpewniej jako refleksja artysty na temat tragicznych wydarzeń powstania styczniowego, gdy nikłe liczebnie oddziały powstańców stawały do boju z przeważającymi siłami regularnego wojska rosyjskiego.
Artist: Piotr Michałowski
Title: KIRASJERZY (KIRASJERZY FRANCUSCY), PRZED 1835
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: W roku 1913 obraz był własnością hr. Teresy Morstin w Krakowie, a następnie Ludwika Hieronima Morstina. W publikacjach powojennych występuje jako „własność prywatna w Warszawie“. Według katalogu ostatniej monograficznej wystawy Piotra Michałowskiego w Krakowie „obraz ten to jedno z wczesnych ogniw serii kirasjerów zapoczątkowanej w Paryżu w pracowni Charleta i długo jeszcze później kontynuowanej także po powrocie artysty do kraju“. Obraz był opisywany, wymieniany i reprodukowany w: - Katalog Illustrowany wystawy „Koń w malarstwie i rzeźbie polskiej“ w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, Kraków lipiec 1913, s. 29, nr kat. 140 [„Kirasjerzy francuscy“, olejny, 54 x 66,5 cm, właśc. hr. Teresy Morstin , Kraków]; - Katalog wystawy Sto lat malarstwa polskiego 1800-1900, oprac. F. Klein, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, Kraków 1929, s. 47, nr kat. 197 [własność L.H.Morstina]; - M. Sterling, Piotr Michałowski, Warszawa 1932, s. 85 [własność L.H.Morstina]; - Wystawa zbiorowa prac Piotra Michałowskiego 1800-1855. Instytut Propagandy Sztuki, Warszawa maj 1934, s. 8, nr kat. 116; - J.Sienkiewicz (współpraca J.Zanoziński, J.Michałowski), Piotr Michałowski, Warszawa 1959, s. 61, nr kat. 7, repr. 7; - Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, (kat.oprac. A.Zeńczak, B. Studziżba, artykuły wstępne J.K.Ostrowski, J.Szpor),... więcej
Title: PATERKA, PO POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: średnica misy 21 cm Niemcy lub Austro-Węgry Paterka na kwadratowej, puklowanej, stopie zwężającej się ku górze. Stan zachowania dobry
Title: PARA LICHTARZY TRóJśWIECOWYCH, LATA 30-TE XX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Pforzheim, firma Lutz i Weiss Lichtarze gładkie, na owalnych podstawach. Całość oryginalnie obciążona.
Title: CUKIERNICA, 1876
Year: 1876
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Moskwa, firma Owczynnikowa Cukiernica z dwoma uchami i pokrywą na płaskiej, okrągłej stopie. Powierzchnia srebra gładka. Wnętrze złocone.
Title: CUKIERNICA Z KLUCZYKIEM, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Cukiernica wsparta na czterech nóżkach. Powierzchnia grawerowana. Pokrywa na zawiasie, zwieńczona sterczynką w formie gałązek winorośli. Wnętrze złocone.
Title: CUKIERNICA, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Rosja, złotnik W. Z. Naczynie w formie melona wsparte na czterech nóżkach. Po obu stronach gięte ucha. Pokrywa na zawiasie zwieńczona sterczynką w formie liści melona. Powierzchnia grawerowana. Wnętrze złocone.
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: PEJZAż Z WYSOKą SOSNą, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Swieszewski Ten niewielki obrazek jest prawdziwą perełką kolekcjonerską. Malowany z ogromną swobodą ukazuje mistrzostwo artysty, który na małej powierzchni, pewnymi pociągnięciami pędzla potrafił oddać tak przestrzenność pejzażu, jak i szczególny moment dnia, gdy zachodzące słońce złoci niebo i ciepłym blaskiem oświetla krajobraz. Obraz jest także rzadkim przykładem dzieła zachowanego w idealnym stanie, bez najmniejszych nawet uszkodzeń.
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: ZAROśLA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F.R. Na odwrocie napisy - kredką: 1602 oraz farbą: Z. 109. Ponadto nalepki własnościowe i wystawowe: 1. nalepka z napisem atramentem: F. Ruszczyc | Zarośla | olej na płótnie | wł. P. Janiny Błażewiczowej | Wilno, Antokolska, 8.; 2. nalepka pośmiertnej wystawy F. Ruszczyca w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie w roku 1937; 3. nalepka monograficznej wystawy F. Ruszczyca w Muzeum Narodowym w Warszawie w roku 1964; 4. nalepka wystawy monograficznej w Muzeum Narodowym w Krakowie, Muzeum Okręgowym w Toruniu, Muzeum Narodowym w Warszawie i Lietuvos Dailes Muziejus w Wilnie w 2002 roku. Obraz wymieniony i opisany w: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca, Wilno październik 1937, s. 30, nr kat. 169; - Ferdynad Ruszczyc 1870-1936, Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad - grudzień 1937, s. 42, nr kat. 169; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP w Krakowie, grudzień 1937 - styczeń 1938, s. 29, nr kat. 172; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog. [red. J. Ruszczycówna], Muzeum Narodowe w Warszawie 1964, s. 46, nr kat. 41. Na ostatniej wystawie Ferdynanda Ruszczyca - w Krakowie, Toruniu, Warszawie i Wilnie - obraz był wystawiony poza katalogiem.
Artist: Władysław Podkowiński
Title: DROGA W LESIE, 1891
Year: 1891
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Akwarela opisana i reprodukowana w: - Wystawa Władysława Podkowińskiego, Tadeusza Noskowskiego, grupy malarzy realistów, X-XI 1932, Instytut Propagandy Sztuki, Warszawa 1932, s.9, nr kat. 35; - E.Charazińska, Władysław Podkowiński. Katalog wystawy monograficznej, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1990, s. 210, nr kat. 202, il.
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAż LETNI Z CZERWONYMI DACHAMI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WW (monogram wiązany) Na odwrocie stempel - numer inwentarza kolekcji rodzinnej „1196” oraz, poniżej faksymile wiązanego monogramu artysty „WW”.
Artist: Mieczysław Korwin-Piotrowski
Title: 92. JESIEń, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Korwin Piotrowski | 1909.
Verified Artist: Yes
Artist: Wiktor Korecki
Title: DROGA LEśNA ZIMą, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ZIMA, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.G. Wywiórski
Title: PARA KANDELABRóW SIEDMIOśWIECOWYCH, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, złotnik Stark Kandelabry w stylu neorokokowym na szerokich, okrągłych, lekko falistych stopach. Dekoracja: rocaille, pukle i elementy roślinne składają się na niezwykłą urodę przedmiotów.
Title: ŻARDINIERA, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Żardiniera na czterech rocaille'owych nóżkach, puklowana i zdobiona rocaille'ami.
Artist: Georg Arnold
Title: KUTRY NA MORZU, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné Na odwrocie płótna autorska naklejka z danymi o obrazie (druk wypełniony artamentem).
Artist: Elisabeth Reuter
Title: WIDOK PORTU W LUBECE, 1897
Year: 1897
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Reuter. | 97
Artist: Stefan Domaradzki
Title: PEJZAż ZE SNOPKAMI ZBOżA - PO żNIWACH, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S. Domaradzki - Walesnica. (?) 1930. Na odwrocie stempel pracowni ramiarskiej: Polska Sp. Pozłotników | Sp. z org. odpow. | Warszawa, Jasna 13?15 | Tel. 251-61.
Artist: Josef Burger
Title: PEJZAż Z GóRAMI W DALI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Burger | Mchn
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PEJZAż Z JAREMCZA, 1910
Year: 1910
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LWyczół | 1910 (inicjały wiązane) Na tzw „plecach“ dwa kredkowe szkice tego samego pejzażu. Na Huculszczyznę - do Jaremcza i Worochty - Wyczółkowski wyjeżdżał w latach 1910/11. Obok materiałów do graficznej „Teki Huculskiej“ przywiózł stamtąd przede wszystkim malowane pastelami pejzaże, które w roku 1911 po raz pierwszy pokazał na wystawie w warszawskiej Zachęcie. O tym cyklu pejzaży pisała monografistka artysty: ... „Niektóre pastele z Jaremcza są w twórczości Wyczółkowskiego na drodze jego poszukiwań kolorystycznych zjawiskiem krańcowym i sprawiają wrażenie jakby dalekiego echa fowizmu. Artysta malował wzgórza rude i ciemnozłote, doliny szafirowe, na horyzoncie szczyty skalne w kobalcie, ultramarynie, bieli śniegu, niebo seledynowe, pola na pierwszym planie żółte, zielone, rude. Każdą barwę jaką zdołał wypatrzyć w naturze, wyjaskrawiał, rozżarzał, a ponadto stosował własną metodę wprowadzania w obraz barw-“odpowiedników“, jak je nazywał, dla podniesienia kolorystyki krajobrazu“ (M.Twarowska, Leon Wyczółkowski, Warszawa 1962, s. 26).
Artist: Julian Fałat
Title: KRAKóW WE MGLE, 1898
Year: 1898
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jul Fałat 98 Obraz przedstawia panoramę Krakowa widoczną z okien pracowni artysty w Akademii Sztuk Pięknych, motyw, który od roku 1896 artysta powtarzał wielokrotnie; w różnych ujęciach, o różnych porach dnia i roku, przy różnej pogodzie. Tu z różowiejącej, zimowej mgły wyłania się sylweta kościoła oo. Pijarów z ośnieżonym dachem, oświetlonym porannym słońcem, a dalej, po prawej widnieje dach kościoła św. Marka. Inne, malowane z tego samego miejsca panoramiczne widoki miasta, są zazwyczaj przesunięte bardziej na wschód, mieszcząc w kadrze baszty starych murów i wieże Kościoła Ma-riackiego (np. obrazy w Muzeum Narodowym we Wrocławiu czy w Muzeum w Bielsku-Białej). Artysta malował także ujęcia wycinkowe, zamknięte w kadrze pionowym (np. Kraków rankiem; Muzeum Narodowe w Warszawie). Obraz był reprodukowany na kolorowej pocztówce wydanej przez firmę Józefa Czerneckiego z Wieliczki.
Title: PARA DZBANKóW DO WINA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Brema, wykonano w Bremeńskiej Fabryce Sreber Brzuśce dzbanków kryształowe, szlifowane, okucia srebrne, gładkie.
Title: DZBAN DO NAPOJóW, OK. 1930
Description: IInformacje o dziele: złotnik T. M. Dzban za szlifowanego szkła. Pokrywa na zawiasie, wykonana z gładkiego srebra. Stan zachowania bardzo dobry.
Title: KOSZ - BOMBONIERKA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, złotnik T.M. Kosz złożony z kryształowego pojemnika i nieruchomego uchwytu wykonanego ze srebra. Nakrywa od wewnątrz złocona.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: STARZEC I CHłOPIEC Z KWIATEM FORSYCJI, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Wlastimil Hofmann Na odwrocie szkic zarysu głowy starca; obok napisy ołówkiem: 248 | 180
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: AUTOPORTRET Z DZIEWCZYNKą W WIEńCU, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofmann | 1925 Na odwrocie drukowana nalepka firmy L. Kwaśnika z Poznania, zajmującej się sprzedażą i oprawą obrazów
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: W SłOńCU, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofmann | 1925 Na odwrocie napisy odręczne: - farbą - autorska dedykacja artysty dla żony: Mojej najdroż-szej| Adziuszce | Włast| 4/XI 26; - ołówkiem - 24 x 30; - czerwoną kredką - napis nieczytelny. Ponadto cztery nalepki: 1. Nalepka z rękopiśmiennym tekstem: 65. | W słońcu włas. pryw. | 24 x 30 cm | Wlastimil Hofmann; 2. czytelna we fragmencie nalepka wystawy w TZSP w Warszawie z nazwiskiem autora i datą 11.IV 1926; 3. nalepka wystawy w Domu Artystów ZPAP w Krakowie z datą 12.IX 1925 r. ; 4. nalepka antykwariatu (?) w Poznaniu. Obraz wymieniony w: - Przewodnik No XII po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych [...] Wystawa prac Hofmanna Vlastimila [...], Warszawa kwiecień 1926, s. 10, nr kat. 28.
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: ANIOł STRóż Z DWOJGIEM DZIECI, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Wlastimil Hofmann Na odwrocie oprawy naklejona karta z orzeczeniem potwierdzającym autorstwo Hofmana; wydanym dnia 26 listopada 2002 roku przez p. U. Staniewską reprezentującą Gdański Salon Sztuki Dawnej (Gdańsk, ul. Długa 2).
Verified Artist: Yes
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: CYGANKA, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Kozakiewicz 1909. Obraz był wystawiony w warszawskim Salonie Kulikowskiego, a następnie reprodukowany na kolorowej pocztówce wydawnictwa Józefa Czerneckiego z Wieliczki.
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: KWIATY W WAZONIE, OK. 1900
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. STACHIEWICZ
Artist: NN NN
Title: BRATKI I RóżE, PO 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: Zofia Albinowska na odwrocie napis farbą: 49 x 69
Artist: Arnulf de Bouché
Title: MARTWA NATURA Z SUCHYMI KWIATAMI W WAZONIE, 1941
Year: 1941
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: - A. de Bouché - | 41. Na odwrocie po lewej u góry autorski napis: A. de Bouché - | München 13
Artist: Konrad Müller-Kürzwelly
Title: PEJZAż NADWODNY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Müller - Kürzwelly
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: SZARY DZIEń, 1904-1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: STANISŁAW CZAJKOWSKI na odwrocie kilka napisów: - farbą: 299; - zieloną kredką: 366.A; - ołówkiem: „Szary dzień“ | St. Czajkowskiego oraz 27 x 36. Ponadto trzy nalepki: 1. nalepka wystawowa, drukowana, widoczna częściowo (zaklejona następną) z czytelnym fragmentem napisu: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1905 r.; 2. nalepka naklejona na poprzednią z tekstem napisanym atramentem: Na wystawę doroczną 1905 | Stanisław Czajkowski | „Szary dzień“ | cena 30 rs.; 3. Nalepka z wystawy w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem z datą 15.XII.1905 i tytułem obrazu Szary dzień. Obraz wymieniony w: - Katalog II dorocznej wystawy dzieł sztuki Artystów polskich, Tow. Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem, Warszawa 1905, s. nlb., nr kat. 299 [Szary dzień].
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: MARTWA NATURA Z KSIężYCEM, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Tymon 57 Obraz wymieniany i reprodukowany w: - Ogólnopolska Wystawa Plastyki, Katalog malarstwa, grafiki,rzeźby, Dom Esterki, Muzeum miejskie Radom grudzień 1958 - luty 1959, s. nlb., nr kat. 137, il.; - Wystawa Grupy Toruńskiej, ZPAP, CBWA, Towarzystwo Miłośników Torunia, Toruń 1959, s. nlb., nr kat.19.
Artist: Jan Cybis
Title: KRAJOBRAZ Z łąKą I CZERWONYMI DOMKAMI, 1967
Year: 1967
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana ołówkiem p.d.: Jan Cybis | Gołuchów 67 r. Krajobraz z łąką i czerwonymi domkami należy do większego zespołu akwarel powstałych podczas pobytu artysty na letnim plenerze w Gołuchowie w roku 1967. Dwie z tych prac, sygnowane również ołówkiem, reprodukowane są w albumie o twórczości Jana Cybisa, opracowanym przez Tadeusza Do-minika (porównaj: T. Dominik, Jan Cybis, Warszawa 1984, s. 135, s. 147, nr kat.1090-1129, il.47, 48).
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MęSKI, IV 1930
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Witkacy | 1930 IV | (T.C + Co) Portret pochodzi z kolekcji zebranej przez prof. Jan Leszczyńskiego i jego żonę Janinę z Turowskich-Leszczyńską. Kolekcja ta, przez lata zdeponowana w Muzeum Narodowym w Krakowie, obejmowała zespól portretów powstałych głównie w ramach działalności Firmy Portretowej “S.I.Witkiewicz”, do której po roku 1924 Witkacy ograniczył swoją twórczość malarską. Malował odtąd pastelowe portrety według, ściśle określonych Regulaminem Firmy, pięciu podstawowych typów A, B, C, D, E oraz ich pochodnych. Na portretach obok sygnatury umieszczał często informacje o zażytych używkach i narkotykach, których działanie na sobie eksperymentował. Jak wynika z napisów przy sygnaturze, prezentowany portret należy do typu C określanego w Regulaminie Firmy: „Charakteryzacja modela subiektywna - spotęgowanie karykaturalne, tak formalne, jak psychologiczne, nie wykluczone. W granicy kompozycja abstrakcyjna, czyli tzw. Czysta Forma”. Adnotacja Co świadczy ponadto, że portret malowany był pod wpływem kokainy. Portrety typu C nie podlegały zamówieniom. Witkacy malował je głównie dla przyjaciół i nie pobierał za nie opłat. Portret wymieniony i opisany w: - I. Jakimowicz (współpraca A. Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, MNW Warszawa 1990, s. 112, nr kat. 1246; (jako depozyt Jana... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MłODZIEńCA, 1934
Year: 1934
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d. białą kredką: Witkacy (T.E) | 1934 XII | NP Np + herb Po roku 1924 Stanisław Ignacy Witkiewicz ograniczył swoją twórczość malarską do działalności tzw. „Firmy portretowej”, malując pastelowe portrety według, pięciu podstawowych typów A, B, C, D, E oraz ich pochodnych, dokładnie określonych „Regulaminem Firmy”. Na tych portretach obok sygnatury często umieszczał informacje o zażytych używkach i narkotykach, których działanie na sobie eksperymentował. Prezentowany tu portret artysta określił jako typ E, dopuszczający „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy [...] nie zawsze możliwy do wykonania” Obraz wymieniony i reprodukowany: Katalog wystawy podróżnej, z cyklu: "Spotkania ze sztuką", Łaziska Górne 1999, poz. kat 11, plansza C - il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: DZIEWCZYNKA O BLOND WłOSACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą p. g.: J. ZUCKER
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: KWIATY W KOSZYKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą l.d.: J. ZUCKER.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: KWIATY, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kanelba Z tyłu na ramie nalepka paryskiej firmy zajmującej się opakowywaniem dzieł sztuki.
Artist: Józef Jarosz
Title: WIDOK KAZIMIERZA NAD WISLą
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. JAROSZ
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: PORTRET MężCZYZNY, PO 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Eibisch Na odwrocie napis ołówkiem: N. 5.
Artist: Piotr Potworowski
Title: WIECZóR
Tools: pastel, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie naklejona karta z fotografią rysunku oraz - napisanym ołówkiem - tekstem potwierdzającym jego autentyczność: Potwierdzam autentyczność | pracy mojego ojca Piotra | Potworowskiego | Jan Potworowski| Warszawa 27/04/98 | Wieczór | 1956 | pastel | 20 x 25 | Eksponowana w | Galerii Studio, 1996 | ze zbioru | rodziny artysty. Obok firmowa nalepka warszawskiej Galerii Wahl.
Artist: Artur Nacht-Samborski
Title: KAKTUSY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Wzdłuż d. krawędzi trudny do odczytania napis tuszem lub atramentem, naniesiony od strony odwrocia (?).
Title: PARA LICHTARZY, PO 1880
Description: IInformacje o dziele: Austro-Węgry, złotnik J. W. Powierzchnia lichtarzy grawerowana we wzory roślinne. Trzon w formie tralki. Całość wsparta na trzech ażurowych nóżkach.
Title: ŻARDINIERA, OK. 1925
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Brema, firma Wilkens i synowie Czasza żardiniery osadzona na nieregularnej, wydłużonej stopie. Powierzchnia gładka. Wkład metalowy srebrzony.
Title: PARA LICHTARZY, 1880
Year: 1880
Description: IInformacje o dziele: Polska, Warszawa, złotnik Łempicki Para lichtarzy neobarokowych o trzonie w formie tralki. Wysoka stopa spoczywa na trzech nóżkach naśladujących liście winorośli. Trzon zdobiony motywem winnej wici.
Title: CZAJNIK, 1840
Year: 1840
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, złotnik Dmitrij Twerskoj Owalny, powierzchnia lekko kanelowana; pokrywa na zawiasie. Wnętrze złocone
Title: CUKIERNICA, 1835
Year: 1835
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, złotnik Gustav Okerblom Powierzchnia gładka, lekko falista. Pokrywa na zawiasie, zdobiona sterczynką w formie gałązki. Wnętrze złocone. Uchwyty proste.
Title: KOSZ, 1837
Year: 1837
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, złotnik Dmitrij Twerskoj Na owalnej falistej stopie, puklowana czara kosza. Kabłąk ruchomy. Wnętrze złocone. Dekorowany motywem stylizowanych palmet
Title: CUKIERNICA, LATA 1872-1922
Description: IInformacje o dziele: Austro-Węgry Cukiernica na czterech nóżkach; powierzchnia puklowana, wnętrze złocone. Pokrywa na zawiasie. Dekoracja roślinno-rocaille'owa.
Title: SZKATUłKA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Hanau, firma Neresheimer Powierzchnia szkatułki bogato repusowana: w pukle, rocaille i elementy roślinne. Pokrywa na za- wiasie z uchwytem w formie rozkwitającego pąku róży. Na 4 nóżkach.
Title: PARA POJEMNIKóW NA PęDZLE, POł. XIX W.
Surfaces: ivory
Description: IInformacje o dziele: Chiny Pojemniki na pędzle wykonane techniką płaskorzeźby i inkrustacji. Dekoracja przedstawia dostojni- ków chińskich w tradycyjnych ubiorach. Rzadkość na rynku antykwarycznym
Title: WAZON SZKLANY, PO 1900
Description: IInformacje o dziele: Gallé Wazon szlifowany, polerowany. Bogata ornamentyka roślinna utrzymana w ciemnofioletowej tonacji. Dół naczynia szeroki, zwężający się ku górze w formę walca. Stan zachowania dobry
Title: SZTUćCE PółMISKOWE DO RYB, II POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: dł. noża 33,5 cm, dł. widełka 25,5 cm; Anglia, Birmingham Sztućce bogato dekorowane, w oryginalnym etui.
Title: PUDEłKO NA CYGARA, LATA 30
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Powierzchnia kanelowana; wnętrze złocone.
Title: PATERA NA PIECZYWO, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Brema, firma Wilkens i synowie dla firmy jubilersko-złotniczej z Berlina - Braci Friedlander Wsparta na 4 nóżkach, powierzchnia falista; brzegi ażurowe. Lustro naczynia gładkie.
Title: KOMPLET KAłAMARZOWY, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Komplet składa się z podłużnej podstawy, kałamarza, suszki, lichtarzyka, tłoku pieczętnego i obsadki do pióra. Powierzchnia srebra gładka.
Title: TACA, OK. 1926
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Hanau Taca prostokątna z dwoma uchami. Brzeg bogato dekorowany rocaille'ami i ornamentyką roślinną. Lustro gładkie
Title: KOMPLET CZTERECH POPIELNICZEK, OK. 1930
Description: IInformacje o dziele: średnica 15 cm; Austria Cztery szklane popielniczki, wykończone na krawędziach srebrem.
Title: KOSZ, 1865
Year: 1865
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, złotnik Aleksander Mitin Powierzchnia kosza lekko puklowana, wnętrze czary złocone. Kabłąk ruchomy.
Title: TABAKIERKA, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, firma Carla Febergé, złotnik Anders Johan Novalainer (1858-1933) Powierzchnia dekorowana w drobne prążki. Pokrywka na zawiasie z kaboszonem osadzonym w złocie. Na wieczku złoty monogram A.K. Wnętrze złocone. Rzadkość ma polskim rynku antykwarycznym