Artist: Jerzy Wolff
Title: PORWANA NARZECZONA, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz wzmiankowany i reprodukowany w katalogu: - Jerzy Wolff. Malarstwo, CBWA Zachęta, Warszawa III 1981, poz.132 [jako Porzucona narzeczona], il. czarno-biała nlb.
Artist: Piotr Potworowski
Title: CZYTAJĄCA, 1955
Year: 1955
Description: IInformacje o dziele: na odwr. oprawy naklejony arkusz z potwierdzeniem autentyczności pisanym oł. przez syna artysty i reprodukcją barwną pracy Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu-albumie: - Piotr Potworowski, Galeria Zachęta, Warszawa 1996
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: AKT 8, 1975
Year: 1975
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: E. Markowski; na odwr. na g. żerdzi krosna oł.: „AKT - 8” [tytuł popr. czerwonym flamastrem] (135 x 95) 1975 Tech Miesz
Artist: Marian Michalik
Title: BEZ TYTUŁU, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Michalik 85
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KAMIENIE, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Dominik, na odwr. l. g.: 90 x 110 1990 / AKRYL KAMIENIE
Artist: Teresa Pągowska
Title: FORT BOYARD II, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: TP [monogram wiązany] 95; na odwr. blejtramu l. g.: FORT BOYARD II TERESA PĄGOWSKA / 1995 140 x 130 cm, p. g.: FN
Artist: Zygmunt Waliszewski
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Z. Waliszewski
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2408 (W LEWO – WIZYTACJA), 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ. 2408/99. na odwr. nalepka autorska (z autoportretem)
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Sienicki
Title: DACHY, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. p.g.: Jacek Sienicki / ol. pł. / „dachy” / 1976.
Artist: Christo i Jeanne-Claude Javacheff
Title: OPAKOWANY REICHSTAG – PROJEKT DLA BERLINA,
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany błękitną kredką pod ryc.p.: Christo w g. i d. kadrze liczne napisy odbite z płyty Przygotowania do opakowania Reichstagu w Berlinie trwały najdłużej w karierze Christo i Jeanne-Claude, bo 24 lata (1971-1995). Realizacja została sfinansowana dzięki sprzedaży studiów przygoto-wawczych, rysunków, makiet, grafik. Do takich należy oferowana praca, będąca graficzną wersją pro-jektu, którego oryginał znajduje się w kolekcji Carla Flacha w Berlinie (reprodukowany w: Christo & Jeanne-Claude, Taschen, Köln 1995, s. 83). Prace przypisywane jednemu artyście – Christo – są w istocie w przeważającej części autorstwa pary artystycznej, Christo i Jeanne-Claude Javacheff.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: POLA, 1963
Year: 1963
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p. d.: Dominik, na odwr. l.g.: „POLA” / 96 x 120, LIQUITEX / 1963, p.g. nalepka własnościowa BWA w Krakowie (druk wypełniony pismem maszynowym, m.in.: Nr. Inwent. 50), na g. żerdzi krosna napisy zieloną, czerwoną i czarną farbą od l.: 40 Dominik T. „Pola” 174 wł. B. W. A. - 10.000 zł., p.g. nalepka z zamazanym nr 50.
Artist: Henryk Stażewski
Title: AUTOPORTRET Z PAPIEROSEM, 1948
Year: 1948
Tools: feather, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: H. Stażewski / 1948, na odwr. oprawy pośr. nalepka z szarej folii z napisem białą farbą: AUTOPORTRET, 1948, SKLEJKA, PŁÓTNO / WŁ. PRYWATNA, l.g. niewyraźny napis oł.: Z. Slipko [Supko ?]
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: POLYFACIONIZM, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.śr.: POLYFA- / CIONIZM / 16 FS [monogr. wiąz.] 88 / p [w kółku] Motyw zwielokrotnionych twarzy bądź samych oczu, nosów, ust itp. jest charakterystyczny dla prac artysty z lat 80., zwłaszcza plakatów, jak np. „Krzysztof Gierałtowski”, wystawa w Bonn, 1983 czy „O-bi, o-ba”, film w reż. Piotra Szulkina, 1984. Obraz wzmiankowany i reprodukowany w: - Rocznik aukcyjny 2001, "Art & Business" 2002, nr 1-2, dodatek „Kolekcjoner“ nr 21 (54-55), s. 45 (il.), 46.
Artist: Jan Lebenstein
Title: PUCINELLA I PIĘKNOŚĆ (PUCINELLA ET BEAUTÉ), 1990
Year: 1990
Tools: ink, gouache, pastel, feather
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany tuszem p.d.: Lebenstein 90, na odwr. oprawy napis l. g.: Pucinella et beauté
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1972
Year: 1972
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. wzdłuż p. krawędzi: BEKSIŃSKI 1972 tamże p.g. dwie nalepki: z wystawy w Galerie Simone van Dormel, Bruksela 1976 i Biura Handlu Zagranicznego „Desa” z 1976
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ Z ARCHITEKTURĄ, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. d.: JERZY Nowosielski 1992, napis na g. kraw. zawiniętego płótna śr.: KRAKÓW, na g. żerdzi krosna l. nalepka Galerii SD [Sosnowski & Dzieduszycki ?), na ramie p.g. nalepka Galerii Panorama
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUŁU, 1960
Year: 1960
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lenica, na odwr. śr.: A. Lenica / 1960
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1845, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ. 1845/95. [w ramce:] 1977. na odwr. nalepka autorska (z adresem)
Verified Artist: Yes
Artist: Pablo Picasso
Title: ŚWIAT BEZ WOJEN, 10 V 1962
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana z płyty p.d.: Picasso / 10. mai 1962
Artist: Bronisław Wojciech Linke
Title: WYPOCZYNEK
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany fioletową akwarelą l.d.: B. Linke 1959, na odwr. w plecach wycięte okienko z widocznym napisem niebieskim atram.: Projekt okładki | dla pisma „Polska” | lipiec, r. 1959 | „Wypoczynek” | N. listy inwent. | X. 62 AZ [monogr. wiąz.] I-38 [w kółku] | Własność: | Doc Dr A. Trojanowski; okienko wielokrotnie obwiedzione ręcznie rysowaną ramką.
Artist: Jan Dobkowski
Title: PARYŻANKA, 1991
Year: 1991
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan Dobkowski 1991, na odwr. p.g.: Jan Dobkowski | "PARYŻANKA" 1991 Rok | 92 cm x 130 cm | acryl
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: R 9, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. d.: R 9 [w ramce] / BEKSIŃSKI / 1997
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: MORALITET – GR – V, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. Markowski, na odwr. na g. żerdzi krosna od l.: „MORALITET - GR - V” OL. 1989 137 x 110 Eug. MARKOWSKI 135-110, na p. żerdzi u g.: 6. Obraz powtarza układ kompozycyjny, stosowany przez artystę w wielu obrazach i rysunkach – dwie postaci zwrócone ku sobie, połączone wykonywaną wspólnie czynnością. W tym przypadku nie jest to, jak zazwyczaj u Markowskiego, bójka, lecz zgodne ważenie na szalach wagi miniaturowych postaci nagiej kobiety i mężczyzny. Postaci ważących mają diabelskie (lewa) i anielskie (prawa) atrybuty. Identyczną kompozycję i symbolikę reprezentuje obraz pt. Moralitet – Kol. z 1991, olej, płótno, 120 x 100, repr. w katalogu-albumie: Ars erotica, Muzeum Narodowe, Warszawa 1994, s. 112.
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: WSPOMNIENIE ORŁOWA IV, 1997
Year: 1997
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. l.g.: Wspomnienie Orłowa IV. | 1997 | Kbereźnicki; p.d.: 1997 | Kbereźnicki
Artist: Stanisław Eleszkiewicz
Title: PANNA MŁODA
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: napis na odwr. l.g.: SE ELESKIEWICK
Verified Artist: Yes
Artist: Stefan Gierowski
Title: OBRAZ DXXXVI, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. l.g. pionowo wzdłuż l. kraw.: s. gierowski / Ob DXXXVI, p.d. nalepka Muzeum Sztuki w Łodzi (druk wypełniony pismem maszynowym, w jęz. ang., wśród danych m.in.: kat. 94 [...] collection of the artist / Centre [fragm. zdarty] Gallery
Artist: Zdzisław Ruszkowski
Title: DWIE SIOSTRY, PO 1950
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. l.d.: Z Ruszkowski, na odwr. p.d. nalepka z napisem odręcznym długopisem: "LENS SISTERS" | RUSZKOWSKI | "2 Sisters" [podkreśl.], l.g. napis oł. i długopisem: 40
Artist: Wacław Taranczewski
Title: MARTWA NATURA Z GĄSIORKIEM, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Taranczewski [sygnatura poprawiana], niżej cienką kreską: T. 1942, na odwr. napis oł. na g. żerdzi krosna l.: WŁASNOŚĆ DR K. MALINOWSKI / WARSZAWA MUZEUM NAROD., p.p. nalepki: pisana ręcznie z danymi o obrazie w jęz. franc., nalepka druk. I Salonu Wiosennego ZPAP 1946, na l. żerdzi krosna nalepka TPSP w Krakowie, na d. żerdzi po l. nalepka Muzeum Wielkopolskiego w Poznaniu z wystawy ind. W. Taranczewskiego, XI 1949.
Artist: Jan Lebenstein
Title: MINOTAUR, 1963
Year: 1963
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany tuszem p.d.: Lebenstein 63
Artist: Tadeusz Kulisiewicz
Title: PTAKI NA ŻERDZIACH, 1972
Year: 1972
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarnym długopisem p.d.: TKulisiewicz 72
Artist: Jerzy Panek
Title: JARMARCZNY KOŃ V, 1967
Year: 1967
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. pod ryc. l.: Jarmarczny koń V, śr.: Tadkowi, p.: E. A. III. JPanek
Artist: Jan Lebenstein
Title: MOTYW ZWIERZĘCY, 1966
Year: 1966
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w ramie: 46,5 x 56,7 sygnowana oł. pod ryc. l.: Epreuve d’artiste, p.: Lebenstein 66
Artist: Henryk Waniek
Title: HS4 HS5 > 9, XII 1971
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. wzdłuż l. krawędzi l.: DEC. 1971 | HENRYK WANIEK p.: HS4 | HS5 > 9, dedykacja p.g.: FOR MR. ANDRZEJ | KOSTOŁOWSKI | ONLY | & HEARTLY | FROM | ME
Artist: Alfred Lenica
Title: RÓŻE W WAZONIE, OK. 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY III, 1997
Year: 1997
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany białym gwaszem p.d.: JTarasin 97 na odwr. oprawy napis oł. p.d.: JAN TARASIN 97 | PRZEDMIOTY III
Artist: Jan Lebenstein
Title: SCENA HISTORYCZNA Z KRZYŻEM, OK. 1955
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: Lebenstei [sic!] / 1955-56 ?
Artist: Alfred Lenica
Title: WYMIERZONY W SŁOŃCE, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. l.g.: 100 x 81 niżej pośr.: A LENICA | WARSZAWA | 1971 | „WYMIERZONY | W | SŁOŃCE” Obraz wzmiankowany w katalogu: - Alfred Lenica. Malarstwo, CBWA Zachęta, Warszawa III 1974, poz. 711 (nie był eksponowany na wystawie).
Artist: Tadeusz Kulisiewicz
Title: ŁODZIE, 1982
Year: 1982
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarnym długopisem p.d.: Kulis 82. Praca reprodukowana w katalogu: - Tadeusz Kulisiewicz. Barki i łodzie rybackie, Galeria TPSP Pałacyk, Warszawa X-XI 1984, il. nlb.
Artist: Andy Warhol
Title: BEETHOVEN, 1987
Year: 1987
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. oprawy napis czerwonym flamastrem l.g.: Andy Warhol | Serigraphie, Werke 1987., czarnym l.d.: Warhol, Andy | "Beethoven" | 1987 Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Frayda Feldman, Jörg Schellmann, Andy Warhol Prints. A Catalogue Raisonnée 1962-1987. Third Edition Revised and Expanded [...], München-New York 1997, s. 153, poz. II. 392.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: B Ś, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. d.: B Ś [w ramce] | BEKSIŃSKI | 1998
Artist: Jan Lebenstein
Title: SCIANCIA OMNI PRESTE, 1962
Year: 1962
Tools: ink, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. śr.d.: Sciancia omni preste [pyeste ?], tuszem p.d.: Lebenstein 62
Artist: Jan Tarasin
Title: PULSOWANIE, 1997
Year: 1997
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. l.d.: Jan Tarasin 97 na odwr. oprawy napis oł. p.d.: JAN TARSIN 97 |PULSOWANIE
Artist: Pablo Picasso
Title: PORTRET FRYDERYKA JOLIOT-CURIE, 26 II 1959
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany z płyty p.g.: Frederic | Joliot - | Curie., p.d.: Picasso / 26. 2. 59.
Artist: Tomasz Kawiak
Title: DANS LA POCHE, XII 1988
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pastelem l.d.: DANS | LA Poche | 1988 Decembre p.d.: T. KAWIAK, niżej japońska czerwona pieczątka
Artist: Marc Sterling
Title: MARTWA NATURA ZE SKRZYPCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M Sterling, na odwr. p.d. MSterling, napis na żerdziach krosna g.: Ecole de Paris, na śr.l: 89 D 708, p. owalna pieczątka autorska ATELIER/M.STERLING, obok białym pastelem: 159
Artist: Ryszard Winiarski
Title: DIAGONALNA GRA 6 X 6, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. śr.: [strzałka w górę] | diagonalna gra 6 x 6 | Winiarski | 99
Artist: Jan Berdyszak
Title: KOMPOZYCJA KÓŁ III, 1966
Year: 1966
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. pod ryc. l.: Kompozycja kół III . drzeworyt p.: 5/12 1966 JAN | BER | DYSZ | AK
Artist: Marek Żuławski
Title: STWORZENIE CZŁOWIEKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Marek
Artist: Joanna Sarapata
Title: AKT BŁĘKITNY, 1999
Year: 1999
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pastelem p.d.: SARAPATA / 99
Artist: Janina Pol
Title: UPAŁ, 1987
Year: 1987
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Janina POL, na odwr. l.g.: 486 [w kółku], niżej: UPAŁ, po p.: 116 x 89 cm, obok: 1987 R, niżej l.: JANINA POL | WARSZAWA | ul. Freta 14
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: JUDYTA Z GŁOWĄ ŚW. JANA, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: JUDITHA | CAPITUMQUE | ST. JOHANNI | 16 FS [monogr. wiąz.] 88 P [w kółku] Bardzo podobne ujęcie tematu zastosował artysta w kompozycji Les mamelles de Juditha , 1988 (ol., pap., 100 x 70, kolekcja Galerii Spicchi dell’Est w Rzymie, repr. w: Franciszek Starowieyski. Rok 1699 , KWADRAT, Kraków 1999, s. 71). Obie bohaterki epatują nagością wpisującą się w kanon barokowej estetyki - mają obfite, krągłe kształty ciała, długie szyje, duże piersi, wyraźnie zarysowane brzuchy. Łączy je także brak twarzy. Unikanie przedstawienia tej części ciała i zastępowanie jej innym elementem – np. głową ptaka jak w przypadku biblijnych Judyt - było celowym zabiegiem powtarzającym się w wielu plakatach i obrazach „Byka”. Artysta, mający mocno sprecyzowane poglądy na temat ideału kobiety – zwanym przez niego prasamicą – zapewne nie chciał, by twarz odwracała uwagę widza od ciała, które w jego pojęciu stanowiło o jej atrakcyjności. W „Przewodniku po kobietach według Franciszka Starowieyskiego” twierdził: w modelach kobiecych zazwyczaj ciało decyduje o wyrazie, głowa jest dodatkiem . Zgodnie z tą zasadą powstawały intrygujące akty o bezbłędnym rysunku i modelunku światłocieniowym – bliskie zarówno siedemnastowiecznej formie jak i surrealistycznej wizji. ♣ do wylicytowanej... więcej
Artist: Friedensreich Hundertwasser
Title: KRÓL ANTYPODÓW (KÖNIG DER ANTIPODEN), 1991
Year: 1991
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana z płyty l.d.: 928 © Hundertwasser / ... [nieczyt.] 1979-1989-1991 | PARIS RUE GALANDE | ROY DES ANTIPODES, napis na odwr. oprawy l.d.: Hundertwasser | „König der Antipoden“ | Paris 1991 Jest to graficzna replika obrazu pod tym samym tytułem, techniki mieszane, wymiary 79 x 59,5 cm, wchodzącego w skład stałej ekspozycji prac Hundertwassera w tzw. KunstHausWien w Wiedniu w dawnej fabryce mebli Thoneta, czynnej od 1991. Obraz jest reprodukowany w kat.: Hundertwasser. KunstHausWien, Taschen, Köln-Wien 1999, s. 69
Artist: Jan Lebenstein
Title: TRZY FIGURY, 1958-1959
Tools: ink, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany długopisem p.d.: Lebenstein 58-59
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GŁOWA KOBIETY, 1995
Year: 1995
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany tuszem l.g. pionowo: JERZY NOWOSIELSKI 95
Artist: Alfred Kunze
Title: TENERYFA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: AKunze - Artz. [?]; na odwr. na d. żerdzi krosna napis oł. l.: Alfred Kunze *1806 Chemnitz +1943 | (Thieme-Becker, Vollmer, Benezit, M(ller-Singer), p.: (teneriffa) [strzałka w dół] | Teneriffe
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: WISŁA, 2001
Year: 2001
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr.: Jarosław Modzelewski | „Wisła” [w kółku:] 2001 c / temp. ż. 65 x 92
Artist: Salvadore Dali
Title: „CZYŚCIEC”, PIEŚŃ III, 1962
Year: 1962
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany z klocka śr.d.: Dali [w ramce], oł. pod ryc. l.: E/A, p.: Dali Historia cyklu ilustracji do Boskiej Komedii Dantego sięga roku 1951, kiedy to rząd włoski, w ramach przygotowań do 700 rocznicy urodzin poety (ur. 1265) zamówił je u Salvadora Dalí. Posunięcie to spotkało się ze oporami z różnych stron, tak że rząd cofnął zamówienie. Mimo to artysta postanowił kontynuować prace. Wykonał 100 kompozycji w technice akwareli, po jednej do każdej z pieśni utworu. Dalszym procesem wydawniczym zajął się edytor francuski, Joseph Foret, który już wcześniej wydawał serie litograficzne Dalego. Wynajął rytowników, którzy przenieśli ilustracje akwarelowe na klocki drzeworytnicze, osobne dla każdego koloru – wykonali ich w sumie 3,5 tysiąca. Trwało to od kwietnia 1959 do listopada 1963. Ilustracje ukazały się w luksusowej 6-tomowej edycji Boskiej Komedii, które było dziełem wydawnictwa Foreta, Edition d'Art Les Heures Claires w Paryżu.
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: „PIEKŁO”, PIEŚŃ XXI, 1960
Year: 1960
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany z klocka śr.d.: Dali [w ramce], oł. pod ryc. l.: E/A, p.: Dali
Verified Artist: Yes
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: PIESEK DRAPIE SIĘ ZA BRAMĄ, 2001
Year: 2001
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: Jarosław 2001 [data w kółku] | Modzelewski | „ Piesek drapie się za bramą“ / temp. ż. 80 x 100 Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: - Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977-2006 , Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 210, kat. 354, repr. ...pies zjawia się na obrazach Modzelewskiego z dużą regularnością: występuje w towarzystwie opiekuna, jako przysłowiowy „przyjaciel człowieka“ (Karmienie psów, 1987; Starzy przyjaciele, [...] lub samotnie - co nie znaczy w pojedynkę - niczym strażnik tajemnicy, któremu powierzono specjalne zadanie (Pan przyjdzie, 1989; Dwa psy, 1996). Zdarza się, że zajmują go jakieś własne sprawy [...] (Piesek drapie się za bramą, 2001; Psy z Moskwy, 2001), zdarza się, że - jak człowiek - nie może - „przekroczyć kłopotu“ [...] (Pies w szaliku i pies w folii, 2002; Wolność. Bezwładne tylne łapki, 2003); czasem podlega dziwnym metamorfozom, jakby chciał wyzwolić się ze swojej zwierzęcej postaci (Pół psa, 1996, Człowiek czy pies, 1992/3) - ale zawsze jest traktowany z należną mu uwagą. Z katalogu Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977-2006 ..., s. 35-36.
Artist: Leonor Fini
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana czarnym flamastem pod ryc. l.: 2 [w kółku] en BAT czarnym długopisem p.: Leonor Fini
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2459 (NADRZECZE – DUMKA), 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ. 2459/99.; na odwr. nalepka autorska (z autoportretem)
Verified Artist: Yes
Artist: Igor Mitoraj
Title: POPIERSIE Z SERCEM
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na brązie d.: MITORAJ, na odwr. d.: B 511/1000 H. C. Charakterystyczne kadrowanie (wzorowane na zasadzie „złotego podziału” – w 1/3 szerokości torsu i 1/3 wysokości głowy) oraz umieszczanie na piersi miniaturowych, symbolicznych motywów (tu: stylizowanego serca) to cechy wielu rzeźb Mitoraja z lat 80., jak np. olbrzymi Toscano z 1982. Chwyt ten artysta chętnie powtarza w miniaturach i multiplach o przeznaczeniu komercyjnym.
Artist: Jan Ziemski
Title: FORMURA I, PRZED 1959
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. l.d. nalepka pisana ręcznie tuszem: TYTUS DZIEDUSZYCKI / 18 RUE DES BOULANGERS / PARIS Ve / „FORMURA I” / masa plastyczna / wym.: 103 x 62 cm W katalogu towarzyszącym aukcji sztuki XX wieku Domu Aukcyjnego Agra z 8 IV 2001 praca ta została błędnie przypisana Tytusowi Dzieduszyckiemu. Błąd zweryfikowała żona autora.
Artist: Jan Ziemski
Title: FORMURA VII, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. l.g.: „FORMURA VII” | JAN ZIEMSKI | LUBLIN, pośr. resztki oderwanej nalepki z adresem artysty i tytułem: Formura VII
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwr. l.g.: DOMINIK 1990 | 64 x 90 AKRYL | OGRÓD Obraz należy do kontynuowanego przez wiele lat cyklu obrazów, którym artysta nadaje tytuł Ogród. Pierwsze ogrody powstały pod koniec lat 50. XX wieku. Ciągle wracam do jednego z kilku utartych swoich tematów czy cykli, których mam parę: Ogród, Pejzaż, Pola, Owoce, Natura... Drążę w tym na nowo, kiedy wydaje mi się, że coś jeszcze mogę wycisnąć. A jeśli sądzę, że już niewiele nowego będę mógł dodać - zmieniam temat, z tym , że po latach znowu mogę do niego powrócić. Z. Taranienko, Rozmowa z Tadeuszem Dominikiem , w: Rozmowy o malarstwie , Warszawa 1987, s. 158 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)