Title: RZEMIOSłO ARTYSTYCZNE NR KATALOGOWE 68 - 70
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 68.MARTIN GÖTZE PO KĄPIELI, 1919 brąz patynowany na jasnym kamieniu, wysokość 46 cm; sygnowany: M.Götze Martin Götze – niemiecki rzeźbiarz i medalier. Uczył się w Szkole Sztuk Plastycznych w Lipsku. Był twórcą niewielkich dekoracyjnych form rzeźbiarskich i pomników – głównie w Berlinie. Wykonał również szereg medali i plakiet w brązie i kamieniu. cena: 8 000 69.ZEGAR KOMINKOWY, 2 ćwierć XIX wieku drewno fornirowane, złocone, snycerka, lustro, alabaster, mosiądz 64 x 36,7 x 13,2 cm; Austria, Wiedeń (?) c.w.: 28 000 70.VICTOR HEINRICH SEIFERT (Wiedeń 1870 – Berlin 1953) PARA FIGUREK, ok. 1900 brąz patynowany na kamiennych cokolikach, wys. 24 cm; figurki sygnowane: V.Seifert fac. Figurka dziewczynki przedstawiona jest jako personifikacja sztuk plastycznych, chłopczyk natomiast ukazany jest jako Merkury. c.w.: 4000
Title: RZEMIOSłO ARTYSTYCZNE NR KATALOGOWE 12 -15
Description: IInformacje o dziele: 12.PARA SZEŚCIOŚWIECOWYCH KANDELABRÓW, II połowa XIX wieku srebro, wysokość 62 cm, waga 3.376 g; Niemcy, Frankfurt Para bardzo eleganckich kandelabrów na kwadratowych podstawach stanowi typowy przykład wpływów sztuki angielskiej. Trzony kanelowane. Tulejki wykonane w formie zwieńczeń kolumn. Po zdjęciu górnej części kandelabry mogą być używane jako 4-świecowe. c.w. 15 000 13.LUSTRO TOALETOWE, 1858 srebro, szkło, drewno brzozowe, 52 x 54 cm; Wiedeń, złotnik I.V. Bardzo dekoracyjne i utrzymane w bardzo dobrym stanie lustro toaletowe. Oprawa bogato grawero-wana w liście winogron i owoców. c.w. 5 000,- 14.CUKIERNICA Z KLUCZYKIEM, 1865 srebro, 9,5 x 12,5 x 10,5 cm, waga 303 g; Wiedeń, złotnik J.G. Cukiernica w kształcie sarkofagowym. Nakrywa zwieńczona ruchomym uchwytem. Wnętrze złocone. c.w. 2 500,- 15.PATERA NA CUKIERKI, ok. 1900 srebro, wysokość 11 cm, średnica
Title: RZEMIOSłO ARTYSTYCZNE NR KATALOGOWE 16 -19
Description: IInformacje o dziele: 16.PATERA, ok. 1880 srebro, szkło, wys. 32,5 cm, średnica 26 cm, waga srebra 632 g; Niemcy, Frankfurt, Lazarus Posen Patera składa się z ozdobnego trzonu srebrnego i szlifowanego szklanego talerza. Na ażurowej podsta-wie dwie figurki: putta z lirą i putta z ptaszkiem. c.w. 5 000 17.NACZYNIE DO KAWIORU, II połowa XIX wieku srebro złocone, szkło, wysokość 20 cm; Austria (naczynia posiadają rosyjskie próby importowe) Naczynia w kształcie kolistej misy i pojemnika ze srebrnymi okuciami brzegów. Pokrywa pojemnika zdobiona ażurowym zwieńczeniem i uchwytem w formie szyszki. c.w. 3 000,- 18.PATERA NA OWOCE, ok. 1878 srebro, wysokość 30 cm, średnica talerza 33 cm; Niemcy, Brema, firma Koch i Bergfeld Patera na kolistej stopie, zwężająca się ku górze, gdzie bogato dekorowany talerz. c.w. 3 000,- 19.PUZDERKO NA BIŻUTERIĘ W TYPIE EMPIRE, początek XX wieku szkło, srebro
Title: RZEMIOSłO ARTYSTYCZNE - NR KATALOGOWE 36 - 39
Description: IInformacje o dziele: 36.WAZA DO ZUPY, 1857 srebro, wysokość 37 cm, długość 56 cm, waga 4.705 g; Polska, Warszawa, Malcz Waza do zupy, owoidalna, na szerokiej stopie z pokrywą jest wspaniałym przykładem warszawskiego złotnictwa. Pokrywa zwieńczona sterczynką w kształcie muszli. Waza posiada rocaille’owe ucha. Wnętrze naczynia złocone. c.w. 48 000,- 37.PARA LICHTARZY, około 1890 srebro, wysokość 33 cm, waga 611 g; Austro-Węgry, Wiedeń, złotnik S.H. Lichtarze na kolistych stopach z gładkimi trzonami i dzwonkowatymi tulejkami. c.w. 3 000,- 38.ZESTAW CZTERECH SOLNICZEK, II połowa XIX wieku srebro, wysokość 14,5 cm, waga 1.113 g; Niemcy Każda z solniczek wsparta na 4 spłaszczonych kulkach. Szalki wewnątrz złocone, uchwyty rocaille’owe. c.w. 4 000,- 39. ŻARDINIERA Z MOSIĘŻNYM WKŁADEM, koniec XIX wieku srebro, wkład mosiężny, długość 40 cm, waga srebra 467 g; Niemcyc.w. 5 000
Artist: Hans Treiber
Title: NA BALU MASKOWYM
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H.Treiber | Mnh.
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY U BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe
Artist: Knud Winfeld-Hansen
Title: ZBIERACZE KRABóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wind [...] Hansen Na krosnach napis czarną farbą: Knud Windfeld-Hansen | Craven Henfischer am Strand (?)
Artist: Herman (Armin) Kern
Title: W IZBIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Kern H (?)
Artist: Wlastimil Hofman
Title: AUTOPORTRET Z KWIATEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Vlastimil Hofmann | 1913 Na odwrocie: nalepka nieokreślonej wystawy w TPSP w Krakowie; nalepka Salonu Artys-tycznego Feliksa Rychlinga w Warszawie; stempel magazynu Róży Aleksandrowicz w Kra-kowie; stempel z kaduceuszem i kotwicą.
Verified Artist: Yes
Artist: Juliusz Kossak
Title: CZWóRKA KRAKOWSKA Z DRABINIASTYM WOZEM
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: Juliusz Kossak Akwarela wymieniana, opisana i reprodukowana w: - „Kłosy” 1876, drugie półrocze, nr 583, il. na s. 129 [ryt. Olszewski] - S.Witkiewicz, Juliusz Kossak, Warszawa 1900, il. na s. 89 [pt. Zaprzęg krakowski]; - K.Olszański, Juliusz Kossak, Wrocław 1988, s. 61 oraz 122, 139, nr 396, il. 396; - K.Olszański, Juliusz Kossak, Kraków 2000, s. 150, il. 291.
Artist: Piotr Michałowski
Title: W STAJNI, OK. 1830
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. ołówkiem: PM ; napis autorski p.g.: 300. fl....w. Kompozycję tę powtórzył artysta w szkicu olejnym znajdującym się obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Kielcach (olej, płótno, 35,5 x 37 cm, nr inw. 1017), reprodukowanym, m.in. w: J.Sienkiewicz, J.Zanoziński, Piotr Michałowski , Warszawa 1959, s. 63 , nr kat. 134, il. 134. Datowanie akwareli za: B.Modrzejewska, A.Oborny, Zbiory malarstwa Polskiego . Katalog, Muzeum Świętokrzyskie w Kielcach, Warszawa 1971, s. 45, nr kat. 107. Obraz jest prawdopodobnie tożsamy z akwarelą wystawioną w roku 1913 w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych jako własność hr. Józefy Michałowskiej. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Koń w malarstwie i rzeźbie polskiej , Katalog. TPSP, Kraków 1913, s. 25, nr kat. 101.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: ODPOCZYNEK NA PUSTYNI, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Wierusz Kowalski Na krosnach resztka nalepki z tekstem w języku niemieckim oraz nalepka Salonu Artystycznego Stefana Rychlinga w Warszawie z numerem 1435 i tytułem obrazu Odpoczynek . W roku 1903 Wierusz-Kowalski wyjechał do Północnej Afryki, odwiedzając Maroko i Algier. Znalazł tam nowe motywy i tematy malarskie. Plonem tej podróży były obrazy o tematyce orientalnej z Beduinami pędzącymi na rumakach lub wielbłądach przez pustynny krajobraz ( Z rozkazem wojennym w Maroko ), ruszających do bitwy ( Przed Wojną Świętą, Jeźdźcy marokańscy ) czy odwiedzających pustynne oazy ( Beduini ). Sceny te wyróżniają się swobodną kompozycją, świetnie odtworzonym ruchem koni i ludzi, żywością barw i brawurową techniką malarską. Malowane szerokim pędzlem i szpachlą odznaczają się wyrazista fakturą i zachowują swobodę impresyjnego szkicu. Do tej grupy dzieł artysty należy też prezentowany obraz.
Artist: Feliks Franić (Franicz)
Title: OFICER DRAGONóW AUSTRIACKICH NA KONIU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Felix Franić | 903
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: W STEPIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.G – Wywiórski Ten znakomity obraz pochodzi zapewne z wczesnego, jeszcze monachijskiego okresu twórczości arty-sty i malowany jest z wyraźną fascynacją malarstwem J.Brandta i A.Wierusza-Kowalskiego, do któ-rych nawiązuje tak tematycznie, jak i formalnie. Doskonała kompozycja, swobodna technika malar-ska, ciepłe światło i żywy koloryt podnoszą walory tego efektownego płótna.
Artist: Wojciech Kossak
Title: ŻOłNIERZ WIELKIEJ ARMII, 1895-96
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Fragment panoramy Berezyna (1895-1896) sygnowany l.d. WKossak ( WK wiązane) Panoramę Berezyna, przedstawiającą dramatyczny odwrót wojsk Wielkiej Armii spod Moskwy i ich przejście przez Berezynę w dniu 28 listopada 1812, Wojciech Kossak malował – wspólnie z Julianem Fałatem i zespołem – od grudnia 1894 do kwietnia 1896 roku. Kossak (któremu pomagał K.Pułaski) był autorem niemal całości kompozycji figuralnej; Fałat namalował grupę przy moście dla pieszych i cały pejzaż (przy współpracy J.Stanisławskiego, A.Piotrowskiego i M.Wywiórskiego). Ukończoną panoramę wystawiono w 1896 w Berlinie, w 1898 w Warszawie, w 1900 w Kijowie i rok później w Moskwie. Przez kilka następnych lat ogromne płótno (15 x 120 m), zwinięte na wałki, niszczało w Krakowie a w roku 1907, pod kierunkiem samego Kossaka, zostało pocięte na części. Poszczególne fragmenty, po konserwacji i koniecznych uzupełnieniach, artysta sprzedawał później jako samo-dzielne obrazy. Pr
Title: PARA SZEśCIOśWIECOWYCH KANDELABRóW
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: LUSTRO TOALETOWE, 1858
Year: 1858
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: CUKIERNICA Z KLUCZYKIEM, 1865
Year: 1865
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: PATERA NA CUKIERKI, OK. 1900
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: NACZYNIE DO KAWIORU
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: PATERA NA OWOCE, OK. 1878
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: PUZDERKO NA BIżUTERIę W TYPIE EMPIRE
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Juliusz Kossak
Title: POWRóT Z MIASTA, 1888
Year: 1888
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: Juliusz Kossak | 1888 Na odwrocie nalepka Salonu Artystycznego Stefana Rychlinga w Warszawie z numerem 924 i tytułem obrazu Powrót z miasta oraz kartka z orzeczeniem prof. Jerzego Sienkiewicza, potwierdzającego autorstwo Juliusza Kossaka. Akwarela opisana, wzmiankowana i reprodukowana w: - K.Olszański, Juliusz Kossak , Wrocław 1988, s. 125, nr. 605, il. 605
Artist: Józef Brandt
Title: ZALOTY, 1850-1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Brandt W zbiorach Muzeum Okręgowego w Radomiu znajduje się dawna fotografia tego obrazu, pochodząca ze spuścizny po artyście. Obraz opisany, wzmiankowany i reprodukowany w: - E.Charazińska, E.Micke-Broniarek, A.Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, Warszawa 1995, il. 34 na s. 34.
Artist: Wiktor Korecki
Title: MALWY PRZED CHATą, PO 1950
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Alfons Karpiński
Title: ŻółTE RóżE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: A Karpińnski
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: WNęTRZE KOśCIOłA SANTA MARIA ARACOELI NA KAPITOLU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F.M. Wygrzywalski | (S.S. Maria – Aracelli) Roma 908; późniejsza dedykacja autorska l.d.: p.A. Wojtanowi | na pamiątkę | w roku wojny | 1943 F.M.W. Na odwrocie napis zielonym atramentem: Własność: inż Adam Wojtan Lwów; stempel:: inż Adam Wojtan
Artist: Aleksy Nowakiwski
Title: TATRY, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Олекса Новакiвкий Закопане 931 17. 5
Artist: Józef Mehoffer
Title: UśMIECHNIęTA MADONNA, 1943
Year: 1943
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie kartka z atestem podpisanym przez syna artysty, Zbigniewa Mehoffera i dopiskiem K.Buczkowskiego potwierdzającym autorstwo obrazu. Obraz reprodukowany i opisany w: - Wystawa zbiorowa Józefa Mehoffera i Jana Książka, XI-XII 1945, TPSP Kraków 1945; - Józef Mehoffer. Katalog wystawy zbiorowej, Muzeum Narodowe, Kraków 1964, s. 92, nr 103.
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: MACIERZYńSTWO
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: SW 1903 (monogram wiązany) Według ekspertyzy pani Marty Romanowskiej, kustosza Muzeum Wyspiańskiego w Krakowie, obraz – przedstawiający żonę Teofilę i Stasia, synka artysty – „stanowi kolejne, nieznane dotąd ogniwo w cyklu tematycznym Macierzyństwo, któremu artysta poświęcił wiele prac wykonanych w różnych technikach w latach od ok. 1899 do 1905”. Staś był ostatnim dzieckiem Wyspiańskiego; urodził się 2 grudnia 1901 roku. Artysta portretował synka kilkakrotnie; najwcześniejsze z tych wizerunków pochodzą z roku 1902 – Staś śpiący na poduszce (pastel), Matka karmiąca dziecko (pastel; kompozycja powtórzona też w plastelinie), Dziecko na poduszce (cynkotypia) i Śpiący Staś (pastel). Z następnego, 1903 roku, pochodzi omawiana tu kompozycja, a z roku 1904 jeszcze dwa pastelowe portrety Stasia z matką. „Wspólną cechą tych prac jest charakterystyczne dla warsztatu artysty linearne opracowanie sylwetek, modelowanie brył ostrym światł
Artist: Józef Rapacki
Title: BRZOZA, 1926
Year: 1926
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu: JÓZEF RAPACKI 1926. OLSZANKA Józef Rapacki nazywany "malarzem brzóz i liliowych wrzosów.
Artist: Julian Fałat
Title: WEZBRANA RZEKA, MOTYW Z BYSTREJ, 1918
Year: 1918
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Fałat Bystra 1918 Woda przybiera. Na brzegu gromadzą się ludzie obserwując wzburzone nurty. Płynąca przez miejscowość Bystrą rzeka Białka, to w tym miejscu zwykle po prostu potok. A teraz? Julian Fałat, mieszkając stale w Bystrej k. Bielska i malując beskidzkie pejzaże, malował także widoki rzeki Białki przedstawiając ją także po ulewnych deszczach, kiedy zagrażała wylewem. W roku 1916 artysta widział spustoszenia jakie mogła przynieść ta niewielka na co dzień rzeka i pokazał je w akwareli Powódź w Bystrej z roku 1916. (D.A. Agraart, 2006 r.) Kilkakrotnie także malował to samo zakole rzeki. Można tu przypomnieć choćby akwarelę Wylew , reprodukowany w „Sztukach Pięknych” ( R. 2. 1925/26, il. na s. 313) lub też Wezbraną rzekę, pokazaną w D.A. Agraart w r . 1995.
Artist: Eduard Von Grützner
Title: FALSTAFF, OK. 1880
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E Grützner | M.
Verified Artist: Yes
Artist: Knud Winfeld-Hansen
Title: LIS, 1870
Year: 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: J.Deiker. 1870
Artist: Louis Dumont
Title: LIST MIłOSNY, OK. 1860
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: L.Dumont
Artist: Zygmunt Waliszewski
Title: JAN SOBIESKI, LATA 1922 - 1923
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: JAN SOBIESKI, lata 1922-1923 / na odwrocie KSIĄŻĘ JÓZEF PONIATOWSKI NA KONIU Obraz wymieniany, opisany i reprodukowany: - Wystawa prac nieznanych. Zygmunt Waliszewski zapomniany - odnaleziony. Kazimierz Mitera w służbie sztuki [wstęp H. Bartnicka-Górska], Rempex, Warszawa 1993, nr kat. 9 i 9a, 2 repr.; - H. Bartnicka-Górska, A. Prugar-Myślik, Zygmunt Waliszewski 1897-1936. Malarstwo i rysunek. Wystawa monograficzna. Muzeum Narodowe w Warszawie V-VI 1999, Warszawa 1999, s. 166, nr kat. II/4.
Artist: Viktor Schivert (Ok. 1863-1926)
Title: PORANEK, OK. 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: V.Schivert | München
Verified Artist: Yes
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: PRZEDWIOśNIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: K. MACKIEWICZ
Title: WAZA DO ZUPY 1857
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: PARA LICHTARZY, OK. 1890
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: ZESTAW CZTERECH SOLNICZEK
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: ŻARDINIERA Z MOSIężNYM WKłADEM
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: CZTERY FIGURKI PORCELANOWE
Tools: paint
Description: IInformacje o dziele: porcelana, dekoracja malowana naszkliwnie, wielobarwna, wysokość ok. 16 cm Niemcy, Berlin, Królewska Manufaktura Porcelany Cztery figurki porcelanowe wykonane zostały pod koniec XIX wieku według projektu Wilhelma Christiana Meyera z 1768 roku. Figurki są personifikacjami czterech pór roku. Całość zachowana w bardzo dobrym stanie.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: BIAłE RóżE, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: P Sokołowskim | L Wyczół 908 Na odwrocie ślad lakowej pieczęci oraz nalepka warszawskiej DESY z roku 1957. Obraz pochodzi z okresu, kiedy Wyczółkowski mieszkał w Krakowie i szczególnie często malował kwiaty i martwe natury z kwiatami. Jak wspominał jego uczeń, Teodor Grott – „kwiaty Wyczół kochał, kwiatami był obdarowywany, roiło się w jego pracowni od przepięknych okazów róż, anemonów, goździków, rododendronów, azalii, a nawet storczyków”. [cyt. wg: Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia (opracowała M.Twarowska) Wrocław 1960, s. 271].
Artist: Wiktor Korecki
Title: STRUGA POLNA, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: SOSNY Z POłąGI, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany L.d.: LWyczoł 1908. Na odwrocie dedykacja: Kochanemu Koledze Adamowi Bąkowskiemu | z prośbą o przyjaźń 17/XI 909 |W Łepkowski oraz kartka z orzeczeniem dr Kazimierza Buczkowskiego potwierdzającego autorstwo Leona Wyczółkowskiego. Obraz był własnością prof Wincentego Łepkowskiego, znanego krakowskiego kolekcjonera i przyjaciela Leona Wyczółkowskiego. W 1908 r. Wyczółkowski był gościem Tyszkiewiczów w Połądze nad Bałtykiem, skąd pisał do Feliksa Jasieńskiego: "Już jestem w Połądze. Czarująco! Co za sosny, aż mnie lęk opanowywa - za parę dni zabieram się do roboty". A po latach wspominał: "Połąga - trudny motyw w słońcu". Sosny z Połągi malował artysta także olejno, motyw ten przedstawiał też w grafice. Bibliografia: - "Leon Wyczółkowski. Listy i wspomnienia", oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 106, 255; - M. Twarowska, "Leon Wyczółkowski", Warszawa 1962, s. 26, il. 74, 75.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET KOBIETY WE WNęTRZU,PO 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Malczewski
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: RYBAK (HUCUł PRZECHODZąCY PRZEZ RZEKę), 1910
Year: 1910
Tools: litography
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: litografia, papier japoński, 53 x 48 (67,5 x 52) cm napis-dedykacja i sygnatura ołówkiem l.d.: Panu Chmielarczykowi | LWyczół 1912 Na Huculszczyznie Wyczółkowski był w roku 1910. Przywiózł stamtąd cykl pastelowych pejzaży i materiały do graficznej Teki Huculskiej. Zachwycony tamtejszym krajobrazem, wspominał po la-tach: „Jaremcze i Worochta. Byłem czarowany. Te wsie na tle lasu. ... 60 rzeczy z Jaremcza, Jabłonki, Worochty. Siedziałem tam wiosnę i lato”. (Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia, oprac. M.Twa-rowska, Wrocław 1960, s. 106-107) Prezentowana tu kompozycja powstała w ramach cyklu 29 autolitografii, które weszły w skład Teki huculskiej z 1910 roku. Większość z nich przedstawiała rybaków znad Prutu i Czeremoszu; Hucułów siedzących nad rzeką, zarzucających sieci, brodzących w wodzie. Na innych artysta przedstawił cer-kwie, dzwonnice, zagrody – motywy z Jaremcza, Worochty, Suczawy, Żabiego i z innych miejsco-wości Huculszczyzny.
Artist: Jerzy Kossak
Title: ŚWIęTY HUBERT NA łOWACH, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak | 1939 Na odwrocie stempel według autografu Kossaka, jakim artysta często oznaczał swoje prace: Stwierdzam autenty- | czność tego obrazu | Jerzy Kossak .
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA Z DZBANEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T.Axentowicz Na odwrocie nalepka wystawy Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka” w Krakowie oraz karta z orzeczeniem wydanym przez prof. dr. Feliksa Koperę potwierdzającego autorstwo T.Axentowicza (z dn. 7.XII.1945). Obok napis czarną farbą: ZPZ – 83 . Na ramie białą farbą napis: ZPPS i Z | IX – m 1 .
Artist: Max Barascudus
Title: POPOłUDNIOWA HERBATA, 1900-1910
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. Barascudts
Artist: Carl Otto
Title: ROMANTYCZNA PRZEJAżDżKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. (czerwoną farbą): C.Otto Na krosnach kartka z tytułem obrazu: „Starnbergesee mit Schloss Garatshausen und Bernsied” i notatką o artyście.
Artist: Waldemar Knoll
Title: PEJZAż ZNAD MORZA CZARNEGO, 1870
Year: 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W.Knoll.
Artist: Colestin Brugner
Title: WYSOKA FALA W PORCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C Brügner
Artist: Albert Wenk
Title: BRZEG CAPRI, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: AlbertWenk. | München
Artist: Johann Baptist Weiss
Title: KUTRY DOBIJAJąCE DO NADBRZEżA, 1854
Year: 1854
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: , J.B.Wjs. 54.
Title: TAńCZąCY FAUN, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: Figura tańczącego fauna na kwadratowej podstawie autorstwa nieznanego rzeźbiarza. Jej pierwowzór znajduje się w Muzeum Narodowym w Neapolu. Został on odkryty w połowie XVIII wieku podczas prac wykopaliskowych w Pompejach. Faun – w mitologii rzymskiej bóstwo lasów górskich, opiekun pasterzy, darzący płodnością ich stada. Taka sama praca reprodukowana w: - H.Bermann, Bronzes, sculptors & Founders 1800-1930, tom II, poz. 1363, il.
Artist: Emmanuel Villanis
Title: LUKRECJA, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na cokole: E.Villanis oraz stemplem: Societé des Bronzes des Paris, No 4347 Rzeźba reprodukowana w: - Pierre Kjelberg, Les bronzes du XIX Siécle. Dictionaire des sculptures, Paryż 1989, s. 641-644, il.
Artist: Wojciech Kossak
Title: PORTRET PANI MOSZEńSKIEJ, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura i napis-dedykacja p.d.: Pani Alexandrowej | Moszczeńskiej | Wojciech Kossak | 1925 Jest to zapewne portret żony pana Moszczeńskiego ze Stępuchowa, obraz wzmiankowany przez Kos-saka w liście do żony (16 sierpnia 1925). Obraz wzmiankowany w: - W.Kossak, Listy do żony i przyjaciół, (oprac.K.Olszański), t. 2, 1908-1942, Kraków 1985, s. 373.
Artist: Gerhard Graf
Title: GDAńSK-NAD MOTłAWą, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: , GERHARD GRAF
Artist: Johan Friedrich Voltz
Title: U WODOPOJU, 1870
Year: 1870
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Fr. Voltz. 70
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: WIANKI, OK. 1960
Tools: tempera, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana l.d.: Z. STRYJEŃSKA
Artist: Wojciech Flek
Title: PEJZAż JESIENNY, 1945-1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Woj. Fleck
Artist: Marcel Masson
Title: PONT NEUF W PARYżU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Masson (krój liter mocno uproszczony) Na odwrocie napis na płótnie: Paris pont neuf
Artist: Stanisław Kamocki
Title: PEJZAż Z KAPLICZKą WśRóD DRZEW, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S.Kamocki Na odwrocie, powtórzony czterokrotnie, napis kredą: „21”.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Na odwrocie naklejki domu Aukcyjnego Sotheby’s. Zygmunt Menkes naukę malarstwa rozpoczął w lwowskiej Szkole Przemysłu Artystycznego, a nas-tępnie studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1922 wyjechał do Berlina, gdzie poznał A.Archipenkę i korzystał z jego wskazówek. Od 1923 stale przebywał w Paryżu. Związany ze śro-dowiskiem artystów École de Paris uczestniczył w Salonach Jesiennych i Niezależnych, wystawiał w wielu paryskich galeriach. W 1935 przeniósł się do Woodstock w Stanach Zjednoczonych. Malował portrety, akty, pejzaże – w okresie paryskim utrzymane często w jednolitej jasnobrązowej tonacji barwnej, później z mocnymi dominantami żywych kolorów, bliskie nurtom ekspresjonizmu i fowizmu.
Artist: Wojciech Weiss
Title: ZACZYTANA MODELKA Z GAZETą, OK. 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WWeiss (inicjały wiązane)
Artist: Colestin Brugner
Title: SZTORM U SKALISTYCH BRZEGÓW, OK. 1860
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu pośrodku: Brügner
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: DZIEWCZYNA KATALOńSKA Z OKOLIC MARSYLII, 1841
Year: 1841
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: T. Kw.. ; datowana l.d.: 30 July 1841. Rysunek pochodzi ze zbiorów wnuczki artysty, pani Marie-Louise Dervault z Paryża. Ta niewielka akwarela to prawdziwy rarytas kolekcjonerski. Jest to jedna z najwcześniejszych zna-nych dziś prac Teofila Kwiatkowskiego, należąca do cyklu studiów z okolic Marsylii i Avignonu, jakie artysta malował w latach 1840-1845 podczas letnich wyjazdów z Paryża. Wiele motywów zna-lazł wówczas wśród Katalończyków, mieszkańców hiszpańskiej kolonii w okolicach starego portu w Marsylii. Zachowało się kilkanaście powstałych wówczas rysunków i akwarel, wśród nich także inny wizerunek tej samej katalońskiej dziewczyny (reprodukcja w przytoczonej niżej monografii artysty). Akwarela wzmiankowana w: - A.Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski 1809-1891 [monografia], Ossolineum, Wrocław 1966, [porównaj]: s. 33-34, nr kat. 133, il.5; - A. Melbechowska-Luty, Kwiatkowski Jaksa Teofil Antoni, [w:] Słownik artystów polskich i obcy
Title: ZEGAR KOMINKOWY
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: PARA FIGUREK
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: DZBAN KRYSZTAłOWY W SREBRNYM OKUCIU
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: KOMPLET SECESYJNYCH SZTUćCóW DO OWOCóW
Description: IInformacje o dziele:
Title: PUDEłKO DO CYGAR
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: KASETA NA BIżUTERIę
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: ŻARDINIERA, OK.1930
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Title: PUDEłKO NA PAPIEROSY
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: