Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Na odwr. na g. listwie krosna l.: 17 [w kółku] PEJZAŻ 80 X 100 | 1988 AKRYL , obok nalepka Centrali Handlu Zagranicznego Ars Polona z napisem dłg.: D/341/89 | T. Dominik 17 [w kółku] | UABBBB AEBB ; poniżej na płótnie p.g. flamastrem numer zezwolenia na wywóz za granicę. Obraz wystawiany i reprodukowany: – Tadeusz Dominik , Galeria Centrum Sztuki Studio im. S.I. Witkiewicza, Warszawa IV-V 1989, il. czarno-biała, s. nlb. Nie maluję pejzaży, konkretnych miejsc, wycinków natury. Moim celem jest coś zupełnie przeciwnego – wejście w głąb natury, pewne zagłębienie się w nią. Powierzchowne spojrzenie na nią znamienne jest raczej dla naturalistów – takie zewnętrzne odbicie świata uważam po prostu za stratę czasu. Już impresjonistom, moim zdaniem, chodziło o coś więcej; nie tylko o zanotowanie bezpośredniego odbioru, naskórka rzeczywistości, ale o jakąś tkankę natury, coś dotąd niezauważalnego; pokazują oni wyraźnie pewne rzeczy, które, jeśli już były przed nimi robione, to intuicyjnie. Ja wchodzę w to jeszcze głębiej, a przynajmniej jest moim celem, żeby dochodzić do tego pojęcia natury, które nas otacza. My sami w niej jesteśmy, w jej środku; składa się na nią właściwie wszystko. Przy tym interesuje mnie natura organiczna, istniejąca bez ingerencji człowieka... więcej
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: WIOŚLARZ, 2021
Year: 2021
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie czarną farbą l.: 2021 [w kółku] | Jarosław | Modzelewski | „Wioślarz“ | 130 x 90 | tempera jajowa Na g. belce krosna nalepka z danymi obrazu, na śr. belce krosna pieczątka galerii aTAK (powtórzona p.g.). Obraz wystawiany i reprodukowany: – Jarosław Modzelewski – Obrazy z dzieciństwa / Images from Childhood (katalog wystawy), Galeria aTAK, Warszawa 25 III – 31 VII 2021, s. 47, kat. 9; – Piotr Kosiewski, Wyjęte z osi czasu , „Tygodnik Powszechny“ Nr 21/2021, s. 68, il. barwna. Przedstawiony na naszej aukcji obraz, eksponowany był wcześniej w 2021 r. na wystawie w Galerii aTAK, noszącej tytuł Jarosław Modzelewski. Obrazy z dzieciństwa , gdzie artysta pokazał dzieła nawiązujące do własnej biografii, a także biografii najbliższych osób z jego rodziny. Obrazy, dotyczące autobiograficznych wspomnień, pokazane były też na wystawie Jarosław Modzelewski. Czym tak naprawdę jesteśmy, jeśli nie sumą tego, co się nam przydarzyło w Galerii Opera w Warszawie, w 2022. Artysta, który zawsze skupiony był na podpatrywaniu zdarzeń (czasami pozornie mało istotnych) z codzienności i zewnętrznego, rzeczywistego świata, zaczął odwoływać się w większym stopniu także do własnej biografii (zwłaszcza z okresu dzieciństwa) lub dzieciństwa własnych dzieci (na obrazie Wioślarz ... więcej
Artist: Zbigniew Makowski
Title: SCENA SYMBOLICZNA, 1980
Year: 1980
Tools: ink, watercolor
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Zbigniew Makowski p.d.: Warszawa, XII. 1980. Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. Rysunek w kształcie wydłużonego leżącego prostokąta, którego kompozycja i ornamentyka przypomina supraportę (dekoracyjną płycinę umieszczaną w dawnej architekturze nad drzwiami). Dwie nagie postaci kobiece, dosiadające zwierząt przypominających byki (dwie Europy?) mierzą do siebie widłami, w rozwidleniach których tkwią naczynia z nieznaną zawartością.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: SANGUINEM UT BIBAM (Z ODYSEI HOMERA), 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.wzdłuż dolnej krawędzi: Zbigniew Makowski 1975. Na odwr. dedykacja: dla Jerzego – | Zbigniew . X . 75. Pochodzenie: Obraz pochodzi z kolekcji Jerzego Olkiewicza (krytyka i autora książek o sztuce) i Dobrochny Strumiłło-Olkiewicz. Oboje przyjaźnili się z artystami, często pisali wstępy do katalogów ich wystaw, przez lata aktywnej działalności w środowisku artystycznym udało się im zgromadzić reprezentatywny zbiór prac artystów uznawanych za klasyków nowoczesności. Cur iterum o infelix linquens lumen Solis Venisti, ut videas mortuos, et iniucundam regionem? Sed recede a fossa, remove autem ensem acutum, Sanguinem ut bibam, et tibi vera dicam. Cytowany na obrazie tekst pochodzi z XI Księgi Odysei Homera. W przekładzie Lucjana Siemieńskiego brzmi: Świat rzuciłeś i słońcu uciekłeś jasnemu, Aby widzieć umarłych i grozy siedlisko? Zejdź na bok albo miecz swój nastawion spuść nisko, Niech się krwi tej napiję i przyszłość wygadam. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit... więcej
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, 1984
Year: 1984
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na odwr. g.: Andrzej Szewczyk | wiosną 1984 Pochodzenie: – Kolekcja prywatna, Mediolan. – Galeria Foksal, Warszawa, lata 80. XX w. Z początkiem lat 80. powstały charakterystyczne dla Szewczyka prace ze strużyn kredek, później łupin pistacji i obiekty przestrzenne „zapisywane“ lanym ołowiem: stare księgi czy drewniane stelle, ustawiane na podłodze na postumentach usypanych z soli. (...) Prace Szewczyka są nie tylko zakorzenione w tradycji kulturowej i bogate w symboliczne odniesienia, ale przede wszystkim bogate w sensualne znaczenia użytych materiałów (dąb, ołów, wosk, sól). Wieloznaczność tych prac zbliża je do założonego przez artystę ideału dzieła sztuki nie jako artystycznej kreacji, lecz „lustra, w którym odbija się świat“. ( Krzysztof Morcinek, kurator wystawy w Galerii Bielskiej BWA, X 2022) ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Janusz Orbitowski
Title: 8/94, 1994
Year: 1994
Tools: acrylic
Surfaces: canvas, board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: Janusz ORBITOWSKI 1994 | 8/94 62 x 40 cm
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 106, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. śr.: nr. 106 | 1976 | H. Stażewski Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. Obraz wystawiany i opisany: - Michał Bylina / Henryk Stażewski. Wystawa prac laureatów nagród Ministra Kultury i Sztuki przyznanych w 1977 r. za twórczość artystyczną w dziedzinie plastyki , CBWA Zachęta, Warszawa styczeń 1978, kat. 17 (wymiary 64 x 64 cm). W latach 70. następują w malarstwie Henryka Stażewskiego dalsze przemiany. Trudno już odtąd grupować jego obrazy w wyraziste etapy, łączyć je w czytelne cykle, rozpatrywać chronologicznie. Inspirują go teraz częściej przeżycia wypływające z obserwacji codziennej rzeczywistości, nawet doraźne wydarzenia, postrzegane intuicyjnie. Rygory formy i kompozycji obrazów się rozluźniają, powstają już niejako w podświadomości artysty. „Wielkie poruszenie – zapisał w swoich notatkach – wywołują u nas coraz szybsze zmiany rzeczywistości. Ale również sprawy społeczne odgrywają tu rolę...“. Powstają na przykład obrazy z wielu przecinających się wiązek linii, obok lakonicznych kompozycji z pojedynczych kresek; białe obrazy ze zróżnicowanymi powierzchniami – gładkimi i fakturowymi; puste i monochromatyczne obrazy obok zapełnionych... więcej
Artist: Włodzimierz Jan Zakrzewski
Title: OBRAZ Z DNIA 3 GRUDNIA 1981
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Włodzimierz Jan Zakrzewski 3.12 1981 sygn. na odwr. na płótnie p.: VLADIMIR JAN ZAKRZEWSKI | PAINTING DATED 3RD DECEMBER, 1981 | OIL & CRAYON ON CANVAS | 40’’ x 40’’ (102 x 102 CM) | [poniżej przekreślony napis] POLYPTYCH DATED | NOVEMBER – OCTOBER 1981 | FOUR PARTS, PART „D“ | 80’’ x 80’’ (204 x 204 CM), poniżej schemat tetraptyku z oznaczeniem części D Ponadto na odwrocie: – p.g. nalepka (m-pis): Vladimir Zakrzewski | olieverf op linnen | potlood | 3 December 1981 | (101 x 101 cm) | f 5.000.-excl. 5% btw, obok napis: TOP [strzałka do góry]; – na każdej z listew krosna data: 3.12.81 ; – na lewej listwie krosna od wewnętrznej strony: CAPITAL aug. 27.83 ; – na prawej listwie krosna od wewnętrznej strony: ZAKRZEWSKI VLAD ; – na końcu każdej z listew krosna oznaczenia, jak mają być łączone części poliptyku: a/b, b/c, c/d, d/a ; – dwa stemple sklepu z materiałami malarskimi w Nowym Jorku.
Artist: Rafał Bujnowski
Title: BEZ TYTUŁU, Z SERII „ŚLADY PO OBRAZACH“, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie p.d.: BUJNOWSKI/2005 Obraz wystawiany: - Motivation – work – implement , Jiří Švestka, Praga VI – VIII 2008. Dzieło należy do cyklu prac malarskich Ślady po obrazach , realizowanego przez Rafała Bujnowskiego w 2005 roku. Artysta maluje kształty pozostałe na ścianie po zdjęciu obrazów czy krzyża. Nadaje ważność i znaczenie tym śladom, prowadząc przy tym pewnego rodzaju konceptualną grę. Wskazuje na różne znaczenia zaistniałych sytuacji – np. rzeczywiste odczuwanie obecności lub nieobecności obrazu na ścianie. Zaznaczenie nieobecności utrwalone zostaje w postaci śladu po przedmiocie. Artysta prowokuje odbiorcę do szukania znaczeń związanych z obecnością lub nieobecnością konkretnych rzeczy i śladów pozostałych po tych przedmiotach. Następuje tutaj też odwołanie do białych kwadratów Kazimierza Malewicza i fotografii Andrzeja Dłużniewskiego z lat 70., na których artysta także utrwalał ślady pozostałe po obrazach na płaszczyźnie ściany. Maria Anna Potocka pisała: Ślady po obrazach to obrazy ukazujące nieobecność obrazu. A zarazem mówiące o tym, jak tajemnicza i intrygująca bywa nieobecność, kiedy nie jest całkowitym zniknięciem. Ślady na ścianach prowokują namysł. W latach 70. XX wieku Andrzej Dłużniewski wykonał fotografie plam po obrazach. Zafascynowały go rzeczy, które coś sugerują, ale nic... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO, 1990
Year: 1990
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1990 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAŁ W RIO XXXX, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jan Dobkowski | „KARNAWAŁ W RIO XXXX“ 2007 ROK | ACRYL | 81 cm x 60 cm Powstający od 1997 roku cykl „Karnawał w Rio“ tworzą wielofiguralne kompozycje o kolorystyce zawężonej do czerni i metalizującej bieli. Ograniczenie palety barwnej do ascetycznego kontrastu nie oznacza jednak rezygnacji z radosnego erotyzmu, którym przesycona jest większość płócien i rysunków Jana Dobkowskiego. Rozedrgane świetliste pasma wydobywają z nokturnowego tła bujne kształty kobiecych ciał zatraconych w szaleńczym tańcu. Charakteryzująca kompozycję ekspresja i gra linii, jej zwielokrotnianie i rozmyślne przerywanie rytmów to podstawowa zasada organizacji malarskiego „uniwersum“ artysty: W linearyzmie żyję. Wokół siebie widzę wielką sieć, w niej tkwię. To, co rzeczywiste – poprzez fakt, że złożone jest z linii – staje się abstrakcyjne. Linia jest najważniejsza. Linia to myśl. Hipnotyzujacy Karnawał w Rio jest swoistym streszczeniem artystycznego credo „Dobsona“. Linia jednocześnie kreuje i odrealnia sylwetki bohaterek, które – dematerializując się w ciemnej przestrzeni – pozostają jedynie niedosłowną, intrygującą sugestią.
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ V/94, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz Na odwr. sygn. flamastrem na g. listwie krosna: W. JACKIEWICZ „OBRAZ V/94“ , na dolnym krośnie nalepka druk: 5. Obraz wystawiany i opisany: – Władysław Jackiewicz. Malarstwo , BWA Gorzów VI 1997, BWA Zielona Góra VII 1997, BWA Jelenia Góra VIII 1997, poz. kat. 12. Nigdy nie są to akty malowane w całości; najczęściej tylko torsy, skadrowane jakby obiektywem fotograficznym, wycinającym z postaci przypadkowy fragment od kolan po ramiona. Zobiektywizowanie w tych obrazach osiągane jest dzięki bezimienności owych ciał. Nigdy nie pojawia się tu twarz czy nawet włosy. Usytuowane na umownych tłach, które nie są ani ścianą wnętrza, ani głębią przestrzeni, wyłonione z barwy i zatopione w barwie, egzystują własnym życiem z niczego nie powtórzonym, a zwłaszcza z rzeczywistości. Stają się osobnym światem. Dla siebie i dla oglądającego. Mimo ich harmonijności i uciszenia, obrazy Jackiewicza łączą właściwości, które traktować wypada jako opozycyjne. Jest w nich przede wszystkim rozmiłowanie w barwie i materii, wywiedzione z hedonistycznej postawy kolorystów. Wyrafinowanie i czułość zestawień barwnych posunięte są tu nawet jeszcze dalej niż w postimpresjonizmie. Tła wprawdzie bywają czasem zdecydowanymi, intensywnymi w kolorze i jednolitymi plamami czerwieni lub niebieskości. Ciała wszakże zawsze malowane są z tak wielką... więcej
Artist: Maria Teresa Kuczyńska
Title: NIKE
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: - Kolekcja prywatna, Mediolan, Włochy. Rzeźby Marii Teresy Kuczyńskiej balansują na granicy abstrakcji i figuracji. Zasugerowany kształt ludzki pozbawiony jest szczegółów anatomicznych. Rzeźbiarka z ogromną wprawą dokonuje dekonstrukcji klasycznych oraz orientalnych motywów, z wirtuozerią posługuje się kruchą w swojej naturze ceramiką, jednym z materiałów, po który najchętniej sięga. Prace Kuczyńskiej znajdują się w tak poważnych kolekcjach jak Faenza International Ceramic Museum we Włoszech czy National Gallery of Victoria w Melbourne w Australii. W 2004 artystka została zaproszona przez Sydney National Gallery do reprezentowania Sydney rzeźbą ceramiczną w Parku Olimpijskim w Atenach.
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: CORPO II/83, 1983
Year: 1983
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. dł.: Jack 83 sygn. na odwr. flamastrem na g. listwie krosna: W. JACKIEWICZ CORPO II/83 100 x 120 Pochodzenie: Kolekcja prywatna, Mediolan, Włochy. Biegłość rzemiosła, ogromna kultura malarska i czuła wrażliwość kolorystyczna sprawiają, że dzieła Władysława Jackiewicza mają niezaprzeczalną urodę. Każda plama barwna, każda smuga koloru posiada znaczenie emocjonalne i konstrukcyjne. Intryga walorów jest ledwo uchwytna, delikatna, kiedy indziej bardziej dramatyczna. Przeważają błękity i różne szarości będące wynikiem wciąż nowych i odmiennych domieszek barw. Kolor zdaje się dematerializować „cielesność“ aktów. Oddala je i odrealnia. Zda się, że zamieniają się w obłoki pozbawione ciężaru i płyną w przestrzeni i nieskończoności w miłosnym splocie, utkane z przezroczystych, mgławicowych materii. Zofia Watrak, tekst w katalogu wystawy Władysław Jackiewicz. Malarstwo , czerwiec 1987, Galeria Zachęta, Warszawa ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: BEZ TYTUŁU, 1988
Year: 1988
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: Starowieyski 1688 P [w kółku; litera P oznacza, że obraz powstał w Paryżu] Praca reprodukowana w katalogu: – Franciszek Starowieyski (1930-2009). Przyjaźnie Paryskie 1683-1693 . Kolekcja A. i N. Avila, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 16 IV – 15 VI 2014, il. s. 136.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1969
Year: 1969
Tools: pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: BEKSIŃSKI 69 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OCZEKIWANIE, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: BEKSIŃSKI 1971 oraz napis: 21 Na odwrocie nalepka: K.M.P.i K. „RUCH” WARSZAWA | GALERIA WSPÓŁCZESNA | AUTOR Zdzisław Beksiński |.....Wystawa ...II 72 7 I 73 Obraz był wystawiany: - Zdzisław Beksiński – Obrazy z lat 1971-72, Galeria Współczesna „Ruch” Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, Warszawa, 7 grudnia 1972 - 7 stycznia 1973. W jednostronicowym druku wydanym z okazji wystawy jest adnotacja: „Wszystkim wystawionym obrazom autor dał tytuł Oczekiwanie.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI | 1992 p.g.: N [w kółku] Obraz reprodukowany i opisany: – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum), Sala 11. Pochodzące z początku lat 90. przedstawienie zawieszonego w nieokreślonej przestrzeni obiektu przypominającego skorodowaną i wygiętą – używając nazewnictwa samego autora – „blachę – nie blachę“ – jest uderzająco podobne do ostatniego, ukończonego tuż przed tragiczną śmiercią, obrazu Mistrza. Pokazuje tym samym rezultat malarskich poszukiwań, jakie zajmowały go w ostatnich kilkunastu latach twórczości. Widowiskowe, bogate w szczegóły „metafizyczne pejzaże“ ustąpiły wówczas miejsca syntetycznym formom o budowanej subtelnymi przejściami tonalnymi, przejrzystej architektonice. Ta warsztatowa wirtuozeria wprowadzała trzeci wymiar do płaszczyzny obrazu zacierając granicę między malarstwem a rzeźbą – dziedziną, w której artysta tworzył jeszcze w czasach sanockich. Mimo poświęcenia się „fotografowaniu wizji“ za pomocą pędzla i farb w kolejnych latach, fascynacja możliwościami tego medium nigdy nie wygasła: Rzeźbę porzuciłem nie dlatego, żebym tak chciał, tylko dlatego, że życie mnie do tego zmusiło, bo nie było szansy utworzenia w mieszkaniu pracowni rzeźbiarskiej, która jest straszliwie... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: DOMY I DRZEWA, 1985
Year: 1985
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20,5 x 23,3 cm (w św. passe-partout) sygn. oł. p.d: Duda. G ’85 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ADORACJA POKUSY – 3, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1687/94 Na odwrocie na płycie: – nalepka autorska wypełniona odręcznie z danymi obrazu i sygnaturą; – nalepka wystawowa [druk]: MUZEUM MIEJSKIE WROCŁAWIA | Jerzy Duda Gracz – Pro memoria | Wrocławska kolekcja | 8 I – 13 II 2005 r., poniżej pieczątka muzealna; –nalepka wystawowa [druk]: Muzeum Śląskie w Katowicach | Jerzy Duda Gracz – | Pro memoria – | Kolekcja wrocławska | 19.02. – 10.04.2005 r., po lewej pieczątka muzealna; – nalepka wystawowa [druk]: Muzeum Miedzi w Legnicy | Jerzy Duda Gracz | Pro Memoria | Kolekcja wrocławska 15.04. 2005 – 28.05. 2005, poniżej pieczątka muzealna; – Tichauer Art Gallery i Agra-Art, Tychy 1 VII – 24 IX 2023; – p.d. na płycie napis flamastrem: 1687/94. Obraz wystawiany: – Jerzy Duda Gracz – Pro memoria. Wrocławska kolekcja , Muzeum Miejskie Wrocławia 8 I – 13 II 2005, Muzeum Śląskie w Katowicach 19 II – 10 IV 2005, Muzeum Miedzi w Legnicy 15 IV – 28 V 2005; – Polskie lato. Duda Gracz u Tichauera , Tichauer Art Gallery, Tychy 1 VII – 24 IX 2023. Obraz reprodukowany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja (kat. wystawy), Muzeum Miejskie Wrocławia, Wrocław 2005, s. 38, il. barwna, poz. kat. 32; –... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: WIEŚ KAMION – OCZEKIWANIE NA WIOSNĘ, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1407/90 . Na odwr. nalepka autorska z danymi obrazu. Obraz reprodukowany: – Duda Gracz, tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji , oprac. biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, s. 200, poz. 38, il. barwna. Obraz Wieś Kamion – Oczekiwanie na wiosnę należy do cyklu obrazów prowincjonalno-gminnych, które były wynikiem przełomu, jaki nastąpił w twórczości Dudy Gracza w 1982. Artysta pisał o tym później: W stanie wojennym bardzo prędko pojąłem, że interwencyjno-ironiczne piętnowanie rzeczywistości PRL-u wygasa we mnie. Pojąłem, że ten dotychczasowy zapis rzeczywistości z dnia na dzień, może i fortunny w malarskim sensie, funkcjonuje słabo jako forma wyrażania czasu lat osiemdziesiątych i dlatego nie ma sensu. Zamiast „interwencyjno-ironicznych“ obrazów, zaczęły pojawiać się dzieła nostalgiczne, refleksyjne, utrwalające miejsca, ślady i ludzi związanych z rzeczywistością polskiej prowincji. Artysta czuł się odpowiedzialny za utrwalanie i zachowanie w swoim malarstwie obrazu tego przemijającego świata, do którego czuł zawsze bardzo silne, emocjonalne przywiązanie. Pisał: Maluję rekonstrukcje tego, co przemija, odchodzi, rozpada się. (...) Maluję świat umarły, świat niespełnionych marzeń, świat złożony ze strzępów pamięci, obrazów, starych... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ZIELIN – SENSACJA, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 2413/99 . Na odwr. nalepka autorska z danymi obrazu, obok napis flamastrem: 2413 ., l.g.: 15 , p.g.: 7’. Obraz reprodukowany: – Duda Gracz. Obrazy prowincjonalno-gminne. Kresy polskie 2000 , red. Monika Branicka, Biblioteka Śląska, Katowice, s. 123, il. 55 barwna. Zielin – Sensacja jest kompozycją należącą do cyklu obrazów prowincjonalno-gminnych Jerzego Dudy Gracza i zawiera w sobie najbardziej charakterystyczne cechy tego nurtu, zapoczątkowanego w 1983 r. i rozciągniętego w twórczości artysty na długie lata. Malarz wyznał w jednej ze swoich wypowiedzi: obrazy prowincjonalno-gminne (...) wyrażają mój czas i będą wyrażać moją drogę aż do końca. Tymi obrazami pragnę przypieczętować, zamknąć całe moje życie zawodowe i osobiste, stanowiące przecież jedno i warunkujące się nawzajem (Jerzy Duda-Gracz. Powroty. Obrazy prowincjonalno-gminne (1983-1994), red. Iwona Pawłowska, Szkic monograficzny Andrzej Matynia, Bielsko-Biała 1994, s. 10). Przejmująco prawdziwe obrazy polskiej prowincji pokazują ten odchodzący świat w bogatej skali tematów i nastrojów. W Obrazie 2413 (Zielin – Sensacja) artysta zestawił dosadnie scharakteryzowane postacie staruszki, psa oraz osób znajdujących się na pierwszym planie (których mimika wyrazić ma tytułową,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SCENA MITOLOGICZNA W KWADRACIE, 2009-2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. na płótnie śr.g.: Kiejstut Bereźnicki | Scena mitologiczna w kwadracie 77 x 77 cm | 2009-2014 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Kiejstut Bereźnicki. Malarstwo i rysunek , Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 14 V – 21 VI 2015, s. 69. il. barwna.
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SCENA III, 2009-2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Kiejstut Bereźnicki | Scena III 70 x 70 | 2009-2014 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Kiejstut Bereźnicki. Malarstwo i rysunek , Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 14 V – 21 VI 2015, s. 87. il. barwna.
Artist: Józef Czapski
Title: W BARZE (SZKIC DO OBRAZU)
Tools: crayon, felt-tip pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: w polu kompozycji odręczne notatki dotyczące kolorystyki ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Józef Czapski
Title: DZIEWCZYNA Z FILIŻANKĄ
Tools: crayon, felt-tip pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. nalepka z danymi kolekcji i pracy ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1961
Year: 1961
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein 61 p. figure na odwrocie sygn. dłg. l.g.: dessin (flow-master) No 8 , napis oł. p.d.: 2954 # 7 [w kółku]
Artist: Jan Lebenstein
Title: GRUPA NA TLE BUDOWLI KOLOSEUM (SZKIC), LATA 80.
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: J. Lebenstein
Artist: Franciszka Themerson
Title: BEZ TYTUŁU, 1964
Year: 1964
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,7 x 57,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Themerson 64 Pochodzenie: Kolekcja Władysława Szpilmana. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Bronisław Chromy
Title: CHOPIN
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, kamień, 75,5 x 81 x 27 cm Bronisław Chromy, wielbiciel Fryderyka Chopina, stworzył pomnik słynnego kompozytora do parku Decjusza w Krakowie w 2005. Wzorem był projekt z lat 70., wykonany na konkurs organizowany przez Ministerstwo Kultury i Sztuki. Obelisk miał wtedy stanąć nad Tamizą, ale ostatecznie nie został zrealizowany. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbigniew Makowski
Title: LA MUSIQUE
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: lewa część tryptyku poświęconego Leibnizowi akwarela, tusz pióro, papier czerpany, 33,5 x 26,5 cm napisy na krawędziach: p. – La musique nous | té ne consiste que dans les ; g. – convenances des nombres, e ; l. – charme, quoique SA bea Na odwr. sygn. tuszem przy d. krawędzi: Zbigniew Makowski – left wing of a triptichon consecrated | to Leibniz | (when you look AT the paintig [!] – this should be on you r | left arm [c.d. napisu zasłonięte przez passe-partout]. Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: PARGOLETTA (DZIERLATKA), 1979
Year: 1979
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz pióro, akwarela, papier czerpany, 31 x 29,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Zbigniew Makowski fec | VII. 1979 napis po l.: par | go | le | ta, niżej fragment z Boskiej Komedii Dantego, Czyściec Pieśń XXXI: O altra vanita con si brev’uso | Nuovo augelletto due o tre asp [etta] | Ma dinanzi dagli occhi | Rete si | [...] Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. Cytowany na rysunku tekst jest fragmentem dialogu Dantego z Beatrycze z Pieśni XXXI Czyśćca w Boskiej Komedii . Beatrycze ostrzega w nim Dantego, by nie dał się prowadzić na manowce przez strzały dziewczęcych wdzięków czy inne przemijające uciechy, niczym młody, niedoświadczony ptak, którego – w przeciwieństwie do już opierzonego – łatwo zwabić do klatki. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbigniew Makowski
Title: INVENTORY AIRE RIO, 1970-1973
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Kliknij i obejrzyj całą książkę: __ INVENTORY AIRE RIO (książeczka autorska), 1970-1973 tusz pióro, akwarela, gwasz, papier, bibułka, 12 x 10 cm 14 kart jednostronnie zarysowanych, zszytych na grzbiecie czerwoną nicią sygn. na II str. okładki: Zbigniew | Makowski | fecit hic | 1970 , niżej: dla Teresy | jest miłość mocniejsza | niż śmierć | 23.VI.1973 | Zbyszek Pochodzenie: – Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: SPOSÓB NA BEZSENNOŚĆ, 1981
Year: 1981
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Ilustracja 4 w książce Wojciecha Młynarskiego W co się bawić, Wyd. Literackie, Kraków 1983 gwasz, papier naklejony na podkład z kartonu, 25 x 12,3 cm sygn. tuszem na podkładzie pod rys. po p.: Duda. G.’81 nad rys. śr. napis oł. (ręką autora?): emigrant we wnętrzu Na odwr. drukowana nalepka z danymi pracy i nr. kat. autorskiego: 562, niżej dopisane oł.: KAT. 257 – 276/81. Bliźniaczo podobna kompozycja pt. Motyw polski – Młynek (1984; olej, 80 x 80 cm, wł. prywatna, Wiedeń), jest reprodukowana w książce: Duda Gracz , tekst Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, opracowanie biografii i bibliografii Agata Duda Gracz, [wyd.] Penta, Warszawa 1997, s, 111, il. 42. )
Verified Artist: Yes
Artist: Antoni Fałat
Title: POLSKA RODZINA 1863, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ant. Fałat 26. IV. 85 Na odwr. na g. listwie blejtramu flamastrem: „POLSKA RODZINA 1863“ [63 poprawione dł.] FAŁAT ANTONI | 1985. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Pągowska
Title: BIAŁY GRUBASEK, 2002
Year: 2002
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. sygn. na odwr. g.: TERESA PĄGOWSKA 2002 BIAŁY GRUBASEK | 50 x 50 Na l. krośnie nalepka z nr.: 103 [flamastrem], p.d. pieczątka: Dzieła Sztuki i Antyki BAX z Lublina.
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: STRACH NA WRÓBLE, 2013
Year: 2013
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Jarosław | Modzelewski 2013 [w kółku] | „Strach na wróble“ | tem. żółtkowa | 110 x 90 Na g. i śr. listwie krosna pieczątka Galerii Sztuki Wirydarz.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. ZIEMSKI sygn. na odwr. na płótnie g.: RAJMUND ZIEMSKI | pejzaż 60 x 42 | 1983 r ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2023
Year: 2023
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: L. Tarasewicz 2023 | Acrylic on canvas | 50 x 50
Artist: Edward Dwurnik
Title: KACZEŃCE, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2018 | E. DWURNIK , na odwr. flamastrem l.g.: 2018 | E. DWURNIK | "KACZEŃCE" | NR: XXIII [w ramce] -1734-7666
Artist: Edward Dwurnik
Title: Z CYKLU „BŁĘKITNE“, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr.g.: 1851 [w ramce] | 77 [w kółku], p.g.: 1992 | E. DWURNIK | XX [w ramce] – 1851 [ w ramce] Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. (cykl XX, kat. 77). Obraz należy do cyklu Błękitne , który uznany został przez krytyków za znaczący przełom w twórczości Dwurnika. Artysta, który znany był przede wszystkim jako kronikarz polskiej codzienności, tutaj wkracza w rejony bliskie abstrakcji poprzez oczyszczenie obrazów z treści „literackich“, a skoncentrowanie się na wybranym fragmencie natury. Błękitne mają kompozycję otwartą, przestrzeń wewnętrzna obrazu wypełniona jest po brzegi żywiołem wody, przedstawionej w różnych odcieniach dominujących błękitów oraz zieleni i żółci. Obrazy ukazują fale morskie w dużym zbliżeniu i zmiennej dynamice. Zgrubienia faktury przybierają różne odcienie koloru, brak jest w tych obrazach horyzontu i perspektywy.
Artist: Edward Dwurnik
Title: NIECH ŻYJE WOJNA, 1991
Year: 1991
Tools: acrylic
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.: 1991 | E. DWURNIK | NIECH ŻYJE WOJNA | 31 [w kółku] XIX 1738 [w ramce], na śr. listwie krosna: XIX - 31 [w kółku] - 1738 [w ramce] Obraz opisany: - Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XIX, kat. 31. Szaleństwo wojenne, opętanie przemocą, maskulinizacja konfliktów zbrojnych, fetyszyzacja militariów i pogarda to stany umysłu i zjawiska, które krytykuje seria „Niech żyje wojna!“. Edward Dwurnik precyzyjnie opracował schemat, według którego namalowane są obrazy: jednobarwne płaskie tło i nieregularnie umieszczone na nim barwne głowy przywódców wojennych i wojowników (żołnierzy, rycerzy, partyzantów), sprzęt militarny, broń, symbole zwycięstwa i chwały, płonące budynki i inne. Do cyklu należy także kompozycja reliefowa wycięta przez artystę piłą spalinową w drewnianej płycie oraz obraz namalowany na fioletowym atłasie naciągniętym na ramę. https://edwarddwurnik.pl/
Artist: Alicja Wahl
Title: PIETA, 1989
Year: 1989
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 69 cm x 52,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: A. WAHL , p.d.: 1989 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marian Czapla
Title: CYRENEJCZYK, 2006
Year: 2006
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. : czapla | ’06 na odwr. l.g.: CYRENEJCZYK 2006 Obraz wystawiany: – Pasja Czapli , Aula ASP, Warszawa, IV 2009; – Synagoga, Szydłów, VI 2009. Obraz opisany i reprodukowany: – Marian Czapla. Malarstwo , album z cyklu Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie prezentuje , tekst Iwona Rajkowska, Marian Rumin, Wojciech Skrodzki, ASP Warszawa, 2009, s. 75, il. barwna; – Marian Czapla – malarstwo , Galeria Sztuki Współczesnej Winda, Kieleckie Centrum Kultury, Kielce 2010, s. 38, il. barwna.
Artist: Aleksandra Waliszewska
Title: BEZ TYTUŁU (AUTOPORTRET)
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, karton, 33 x 21,7 cm (w świetle passe-partout) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Aleksandra Waliszewska
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Powracającym wątkiem figuratywnego malarstwa Waliszewskiej – pisze Ewa Gorządek – są również autoportrety, akty i portrety młodych dziewcząt, przechadzających się po łąkach, nad brzegiem morza, po pustych miejskich placach itp. Artystka przyznała w jednym z wywiadów, że praca z żywym modelem jest dla niej stresująca, dlatego woli malować samą siebie (np. Narcyz, 2005). Autoportrety są dla Waliszewskiej nieustającym pretekstem do pracy malarskiej nad postacią ludzką. Często przedstawia na nich swoje ciało zdeformowane i postarzone, wydobywając z niego odmienne walory ekspresyjne. https://culture.pl/pl/tworca/aleksandra-waliszewska
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: SZTUKA KONSUMPCYJNA, 1973/2008
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie l.g.: NATALIA LL | „SZTUKA KONSUMPCYJNA“ 1973 | „CONSUMENT ART“ 1973 | 2/5 Pochodzenie: Zakup z pracowni artystki (2009-2012). Pomysł był taki: w latach 70. napisałam tekst, że będę zapisywała, rejestrowała rzeczy zwyczajne – to, co człowiek robi codziennie, czyli jedzenie, mówienie, siedzenie, spanie, skakanie, dotykanie... I między innymi pojawiła się ta konsumpcja. Dziewczyny-modelki konsumowały, ja to rejestrowałam. Była to rejestracja konsumpcji, która nagle okazało się, że jest strasznie erotyczna, bo one zajadały różnie. Więc z jednej strony erotyczna, a zachodnia krytyka mówiła i pisała, że jest to sztuka krytyczna, wykazująca to, że w PRL-u nie było niczego, i tych paróweczek, i tych bananów. Bo właściwie tego nie było. Więc to była sztuka krytyczna, która obnaża PRL. (...) W Polsce ta praca była bardzo negatywnie odbierana, bardzo krytykowana. Natomiast Zachód ją natychmiast kupił i była pokazywana na okładkach „Flash Artu“, „Art Pressu“ i innych francuskich pism. Tak że ona bardziej żyła na Zachodzie, natomiast tutaj trochę mniej. Choć oczywiście już ją uznali, już mnie tak nie krytykują przynajmniej [śmiech]. Natalia LL, wypowiedź w filmie, rozm. Agnieszka Sural, realizacja K. Łuka, W. Lejewski, 2015 https://culture.pl/pl/wideo/natalia-ll-o-sztuce-konsumpcyjnej-wideo Hasło... więcej
Artist: Andrzej Paruzel (1952)
Title: REJESTRACJA MECHANICZNA, 1976
Year: 1976
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 12 odbitek, 12 x 12 cm każda, zmontowanych w ramie 39,5 x 95 cm Praca wystawiana i reprodukowana: – Andrzej Paruzel. Szczekał na mnie wnuk psa, który szczekał na Strzemińskiego , Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia“, Radom 8 II – 14 IV 2019, repr. na s. 32 w kat. wystawy; – Andrzej Paruzel. WARSZAWA, PARYŻ, ŁÓDŹ, KOLUSZKI, BERLIN i inne pasaże , Galeria ESTA, Gliwice 8 – 30 VIII 2021; – Andrzej Paruzel. WARSZAWA, PARYŻ, ŁÓDŹ, KOLUSZKI, BERLIN i inne pasaże , Warsaw Gallery Weekend, Muzeum Bolesława Biegasa, Warszawa 30 IX – 10 X 2021. Praca „Rejestracja mechaniczna“ została zrealizowana w 1976 roku przeze mnie we Francji na parkingu przed sklepem Geant. Do dwóch koszyków na zakupy przymocowałem dwa aparaty Pentacon six i po uruchomieniu samowyzwalacza wpuszczałem w ruch koszyki. Powstawały przypadkowe zdjęcia dokumentujące „życie parkingu“. Wśród 12 zdjęć (po 6 z każdego aparatu) widoczna jest moja partnerka (późniejsza żona Małgosia Paruzel) oraz ja popychający dwa koszyki. Praca prezentowana była na moich wystawach i znalazła się w katalogu mojej wystawy indywidualnej w 2019 – MCSW Elektrownia w Radomiu. Wymiar zdjęć 12 x 12 (numerowane kolejno z tyłu). Vintage. Andrzej... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Stefan Gierowski
Title: KOMPOZYCJA, 1975
Year: 1975
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: Gierowski Plansza z teki Konfrontacje 1960-1975 , przygotowanej przez Galerię Sztuki Współczesnej „Zapiecek“, Warszawa 1975. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 2011
Year: 2011
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dł. p.d.: S Gierowski | 2011
Artist: Jadwiga Maziarska
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA II
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, papier, 69,5 x 49 cm (w świetle ramy) sygn. l.d.: Jadwiga Maziarska Obraz reprodukowany: – Bogdan Podgórski, Jadwiga Maziarska , Kraków 2017, s. 165, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Dobkowski
Title: KOMPOZYCJA, 1993
Year: 1993
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier czarny żeberkowy, 48,7 x 68,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Jan Dobkowski 1993 r ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Gieraga
Title: BEZ TYTUŁU, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. dł.: ANDRZEJ | GIERAGA | 21 x 21 | 2020
Artist: Natalia Załuska
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage, tektura, akryl, płótno, 150 x 120 cm sygn. na odwr. na płótnie zawiniętym na górnej listwie krosna: Natalia Załuska, oil. 2013 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Iwo Zmyślony, Rozmowa z Tomaszem Baranem, Igorem Omuleckim i Agatą Smoczyńską-Le Guern , w: Magazyn warszawski przygotowany przez dwutygodnik.com z okazji Warsaw Gallery Weekend, Warszawa 2014, s. 73, il.; – Natalia Załuska , wyd. Le Guern, Warszawa 2021, s. 96, il.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: GENESIS, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fogtt 90 Na odwr. na płótnie l.g.: 220 [w ramce], p.g.: Andrzej Fogtt | 1990 | Genesis | 73 x 65 cm.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: ŻYWIOŁY – TATRY, 1979/2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na p. krawędzi płótna: Fogtt 1979/2011, sygn. odwr. śr.: Fogtt | Żywioły | olej | 1979/2011 | 110 x 150 Podczas 50 lat pracy twórczej Andrzej Fogtt stworzył setki dzieł inspirowanych naturą, powstały liczne cykle malarskie, m.in. Żywioły, Żywiołem opętanie, Genesis, Obrazy Sferyczne , seria Kuraszewo oraz przepiękny cykl pokazany na wystawie Woda na mój młyn w Galerii Agra-Art w maju 2019 r. Koncepcja monochromatycznego pejzażu powstała w 1979 roku, kiedy to artysta rozpoczął cykl zatytułowany Żywioły , zakończony wielką kompozycją wystawioną na 41 Biennale Sztuki w Wenecji w 1984 roku. Prezentowany w katalogu obraz Tatry , wykonany został w 2011 na podstawie rysunku z 1979. Natura odgrywała i odgrywa w moim malarstwie znaczącą rolę. Natura i jej energia. Dlatego moja praca skupia się na wynalazczości języka. To jest ten jedyny właściwy kod zapisu charakterystyczny dla malarza. Moje bezpośrednie obcowanie z naturą jest warunkiem powstawania obrazów. (Andrzej Fogtt, w katalogu Woda na mój młyn , Agra-Art, Warszawa 2019)
Artist: Stanisław Wysocki
Title: PRINCESSA, 2010
Year: 2010
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz złocony, polerowany, polichromowany, podstawa kamienna, wys. 104 cm sygn. z tyłu u dołu : StanWys | 1/8 | 2010
Artist: Stanisław Wysocki
Title: FIGURA, 2018
Year: 2018
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu: StanWys | 6/8 | 2018
Artist: Marek Firek
Title: PLECY, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M.F. | 08 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Galeria Ardizon , Bregenz, Austria, 2008; – Dom z obrazów i obrazy pisane , Galeria Nova, Kraków 2014; – Marek Firek, Obrazy. Wybór z lat 2001-2014 , Kraków 2019, s. 37, 51 il. barwne.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: PEJZAŻ, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: Zbigniew | Makowski | 1954 | dla Teresy 1976
Artist: Zbigniew Makowski
Title: WIDOK NA GRÓB NIEZNANEGO ŻOŁNIERZA, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIDOK NA GRÓB NIEZNANEGO ŻOŁNIERZA Z OKNA PRACOWNI TOMOROWICZA, 1955 sygn. na odwr. czarną farbą: Zbigniew Makowski | Widok na Grób N. Żołnierza z okna pracowni | Tomorowicza 1955. | dla Teresy 1976 Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. Oba obrazy pochodzą z okresu studiów Zbigniewa Makowskiego na warszawskiej ASP pod kierunkiem Kazimierza Tomorowicza. Artysta ukończył je w 1956 r.
Artist: Tomasz Sętowski
Title: SEKRETNE ŻYCIE, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Szancenbach
Title: QUAI DE LA TOURNELLE O ZMROKU II, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwr. sygn. l.g.: JAN SZANCENBACH | QUAI DE LA TOURNELLE | O ZMROKU II | 1989. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Igor Mitoraj
Title: CENTURION, 1985
Year: 1985
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MITORAJ na spodzie wybity nakład: H.C. 328/1500 Pomniejszona wersja rzeźby w brązie Centurion, 1985, 90 x 70 x 57 cm, reprodukowanej w albumie: Claudio Malberti, Igor Mitoraj. Sculptures 1976-1986, Art-Objet, Paris 1986, il. 23.
Artist: Rafał Olbiński
Title: CONVINCING IMPOSSIBILITY, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Olbinski
Artist: Henryk Waniek
Title: ZIEMIA, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: HENRYK WANIEK [w ramce] | ZIEMIA [w ramce] . 1989 . | THE EARTH [w ramce]; powyżej pasek papieru z nadrukiem: ZIEMIA | 1989.
Artist: Jacek Yerka
Title: SIELSKIE TSUNAMI, 2024
Year: 2024
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 24 Na odwr. na d. listwie krosna p.: JACEK | YERKA , obok »SIELSKIE TSUNAMI« | AKRYL 2024 Wszyscy, zafascynowani dramatycznymi zjawiskami pogodowymi, wiedzą, jak niepozornie rozpoczyna się tsunami. Ot, niepozorna, niewysoka, bardzo długa fala, która nie zatrzymuje się na plaży, ale wdziera w głąb lądu, porywając, niszcząc i przewracając wszystko, co spotyka na swojej drodze. Moje sielskie tsunami jest inne. To jest właściwie odwrotność prawdziwego, niszczycielskiego żywiołu. Bardzo efektowne i widowiskowe. Nikomu nie zrobi krzywdy. Nikogo nie pozbawi dobytku. Miasta nad i pod pozostaną nietknięte. Nie zakłóci lotu latawca i nie przepędzi białych obłoczków. Jest jak tęcza – niewymownie piękna, ale niczego nie narusza i nie zmienia. Jacek Yerka
Artist: Jan Młodożeniec
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JAN MŁODOŻENIEC ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Młodożeniec
Title: ENDO
Tools: gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 23,5 x 30,5 cm (w świetle passe-partout)
Artist: Grzegorz Wnęk
Title: TOR, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie sygn.: G.WNĘK | 2008 | TOR , obok nr: 18 [w kółku]. Po lewej dedykacja: Ani i Jackowi | w dniu Naszego spotkania w piękny sobotni | wieczór i w podzięce za niezmiennie miłą i smaczną kolację | Z POZDROWIENIAMI GRZEŚ WNĘK | 14.06.2008. KRAKÓW , na górnej listwie krosna [dłg.]: 100 x 100.
Artist: Marian Michalik
Title: MARTWA NATURA, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalik ’93 Na odwr. na g. listwie krosna: OL-10’93 , p.g. nalepka z pieczątką wywozową. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).