Artist: Józef Czapski
Title: TRZY POSTACIE NAD MORZEM
Tools: watercolor, felt-tip pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: O istotnym znaczeniu rysunku w twórczości Józefa Czapskiego, pisał Wojciech Zmorzyński: Para w kawiarni, samotny mężczyzna na stacji metra, kobieta w kościele - zobaczone i błyskawicznie odnotowane na kartkach szkicownika. Notował na gorąco, wręcz reportersko, zatrzymując w nieruchomym kadrze nagłe olśnienia, nadając im znamiona trwałości. Używał flamastrów, kredek, ołówków, zdaje się wszystkiego, co miał pod ręką (...). Rysunek nie był dla Czapskiego tylko ćwiczeniem ręki, lecz przede wszystkim sposobem zapisania pierwszej wizji, początkiem procesu psychicznego, prowadzącego przez pogłębienie przeżycia do malarstwa olejnego. Rysunek był punktem wyjścia dla pracy w oleju, często zawierał pisemną informację o kolorystyce obrazu (W. Zmorzyński, Widzenie życia , kat. wyst., MN Gdańsk 2000, s. 9). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Czapski
Title: ULICZKA W SAILLY, OK. 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. C Na odwrocie drukowana informacja o producencie podobrazia. W liście do swojego przyjaciela, kompozytora Zygmunta Mycielskiego, Józef Czapski wspominał: Myśląc o moim malarstwie, nie mogę zupełnie ogarnąć i uświadomić sobie, czy i ile to jest warte. (...). Może najlepsze moje płótna, o które mi najbardziej chodzi, to moje pejzaże z Sailly, te wielkie przestrzenie z różnymi niebami zachodzącego słońca. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: - Józef Czapski widzenie życia (katalog wystawy pod red. Wojciecha Zmorzyńskiego), Muzeum Narodowe w Gdańsku, Gdańsk III - VI 2000, s. 88, il. barwna 55, poz. kat. 52. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Juliusz Joniak
Title: PAPRYKA I PIGWY, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Joniak ‘05 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: JULIUSZ JONIAK | „PAPRYKA I PIGWY ‘05“ | 65 X 92 | 2005
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA Z PATERĄ OWOCÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Jego malarstwo jest swoistym pamiętnikiem optymisty, dla którego widzialny świat jest godny utrwalenia na płótnie, a sztuka jest godna sprostać wspaniałości świata. Cud natury i cud sztuki powinny być siebie warte, zdaje się mówić Szancenbach każdym obrazem. Dlatego istotą jego malarstwa jest przede wszystkim harmonia. (...) Inna sprawa, że Szancenbach mógł znaleźć harmonię raczej w sztuce niż w rzeczywistym świecie. Nie przypadkiem najbardziej harmonijne są jego martwe natury - układane wolą i ręką malarza... Każdy z obrazów upiększa więc poniekąd realną rzeczywistość, podnosi ją ze zwykłości codziennej egzystencji ku odświętności malarskiego wizerunku. Ogród jest kolorowszy, wnętrze rozświetlone słońcem, owoce w koszyku i kwiaty w wazonie promienieją blaskiem wiecznej świeżości. T. Nyczek, Kształty harmoni i, w: Jan Szancenbach. Malarstwo (kat.), ABC Gallery, Poznań 1996, s. 21
Artist: Jan Dobkowski
Title: WIOSENNE OCZEKIWANIE, 1996-97
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1996-97 sygn. na odwr.: Jan Dobkowski | “WIOSENNE OCZEKIWANIE” | 1996-97 r. | AKRYL | 148 x 99 cm W moich obrazach staram się wymieszać elementy roślinne, zwierzęce i ludzkie, pokazać bogactwo linii tych światów, które tworzą jedną całość. Chcę pokazać kipiące życie. (Jan Dobkowski w rozmowie z Elżbietą Dzikowską, Polacy w sztuce świata , Rosikon Press, Warszawa 2001, s. 40) Największy może we współczesnej sztuce polskiej smakosz ciała i wyraziciel jego zmysłowości prawie zawsze przebywa w pracowni: tworzenie - to nie tylko jego pasja, ale także największa radość i przyjemność. Żywiołowość, niesłychana witalność jego obrazów i rysunków, wszystkiego co wykreuje, nie jest wymyślone, zaprogramowane, a pochodzi z wewnątrz, z jego Jana Dobkowskiego - świata, który tak bardzo intymny, pełny jest zarazem niezwykłej ekspresji. Delikatności i szaleństwa. Eksplozji i maksymalnego wyciszenia. Dyscypliny i instynktu. Światła, ale i mroku kiedy chce. Ale przede wszystkim - jak to wiedzą jego wielbiciele - to świat linii. Linia śladem myślenia powiada artysta. (...). Linią potrafi wyrazić wszystko i ona najbardziej określa jego sztukę, czyni ja natychmiast rozpoznawalna i jedyną. ( Jan Dobkowski. Orgie i tańce rytualne.... więcej
Artist: Tadeusz Gronowski
Title: AKT, KONIEC LAT 50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: gronowski W swym malarstwie z późnych lat 50. Gronowski nawiązał do estetyki kubizmu; ograniczył skalę barw do szarobrązowych tonacji i śmiało syntetyzował formy. (...). W figuratywnych obrazach Gronowskiego częstym motywem był akt kobiecy, zgeometryzowany, o manierycznie wydłużonych proporcjach i miękkim modelunku lub całkowicie spłaszczony i schematyczny. Artysta umieszczał postacie na abstrakcyjnym tle utworzonym przez geometryczne figury lub zrytmizowane układy płaszczyzn. https://culture.pl/pl/tworca/tadeusz-lucjan-gronowski
Artist: Zbigniew Makowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Zbigniew Makowski f. 1980. Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbigniew Makowski
Title: MÓJ DE CHIRICO, 1980
Year: 1980
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: Zbigniew Makowski X.1980. Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbigniew Makowski
Title: MARTWA NATURA Z OTWARTĄ KSIĄŻKĄ I KLUCZEM, 1974
Year: 1974
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 32 x 75 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.g.: Zbigniew Makowski fecit hic. V. 1974 sygn. oł. na odwr.: Dla Teresy | Zb. | „Martwa natura z otwartą książką i kluczem” | 32,5 x 76 Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. Od czasu krystalizacji indywidualnego stylu, włącza Makowski do swojego malarstwa motywy dawnych cywilizacji i kultur oraz elementy własnej mitologii, poezji, wspomnień i zestawia je w logice snu na jawie, snu podlegającego kontroli rozumu. Odkrywając sygnały z głębokich warstw psychiki, świata nieświadomości, odtwarza procesy, wspomnienia, układa struktury nieciągłe, symultaniczne zestawienia luźnych tekstów i znaków w malowany collage bliski metodzie surrealistycznej. (Krystyna Bartnik, Zbigniew Makowski , Wrocław 2008, s. 7) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY POLICZONE, 1977
Year: 1977
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 77 sygn. na odwr. oł. p.g.: Jan Tarasin 1977. | Przedmioty Policzone
Artist: Alfred Lenica
Title: PORANEK NADZIEI, OK. 1949
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,5 x 20,5 cm (w świetle passe- partout) sygn. oł. p.d.: Lenica Obraz opisany i reprodukowany: - Bożena Kowalska, Lenica - artysta wielu dróg , [w:] Alfred Lenica. Malarstwo , Galeria Miejska Arsenał, Poznań 2002, s. 72. Niezwykle istotny, bo prawdziwie pionierski był etap poszukiwań artysty w latach 1948-1950, kiedy to – we własnym zakresie – odkrył taszyzm. Równolegle z Jacksonem Pollockiem. Pierwsze wszak, przełomowe dzieła Pollocka w nowej technice, łączące abstrakcję z ekspresjonizmem, datuje się na rok 1947. Jest to więc prawie ten sam czas i analogiczny kierunek poszukiwań, które w sposób niezależny od siebie przywiodły dwóch tych, tak daleko od siebie pracujących twórców do tego samego rezultatu. (...) „Źródłem moego malarstwa – pisał Pollock – jest Nieuświadomione. Podchodzę do malowania w ten sam sposób, jak rysuję, tzn. bezpośrednio, bez studiów przygotowawczych… Kiedy maluję nie zauważam co się dzieje, dopiero potem spostrzegam, co zrobiłem.” To samo niemal powiedział w jednym z wywiadów Alfred Lenica: „W pewnym sensie maluje się automatycznie (...) istotny jest ten nurt podświadomy. (...) Nie ulega wątpliwości, że u obu porównywanych tu twórców ta sama była proweniencja surrealizmu i ekspresjonizmu.... więcej
Artist: Tadeusz Kantor
Title: KOMPOZYCJA, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45 x 37,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Paris | TKantor na odwrocie na płótnie: T Kantor | I 1962 | PARIS Koniec lat 50. i początek 60. obfitował w wiele ważnych wystaw Tadeusza Kantora, m.in. w Kunsthalle w Düsseldorfie, na Documenta w Kassel, w Nowym Jorku 1960 i 1961, Göteborgu 1961 i na XXX Biennale w Wenecji w 1960 roku. Na przełomie 1961 i 1962 roku miała miejsce wystawa indywidualna Peinture recentes w Galerii H. Le Gendre w Paryżu, a zachodnia krytyka postrzegała Kantora jako najbardziej eksperymentatorskiego polskiego malarza. O obrazach z tego okresu tak pisał Lech Stangret - badacz twórczości Kantora: Obrazy informel z przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych o zgrubiałej reliefowej powierzchni - prowokowały odbiorców do odczytywania ich treści w korespondencji z realizmem natury. Tworząca się na płaszczyźnie płótna „wulkaniczna“ skorupa przypomina nieokreślony, oceaniczny pejzaż pełen wysp, półwyspów i zatok. Upodabnia dzieła do plastycznych map tektonicznego ukształtowania terenu. Wyczerpywało to możliwość rozwoju abstrakcji lirycznej. Akcja malowania - będąc teoretycznie zaprzeczeniem kompozycji, planów i harmonii - poprzez zagęszczenie materii stawała się procesem zbliżonym do konstruowania obrazu. Sam Kantor zauważył, że unikanie „przypadkowych zarysów... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.d.: JERZY NOWOSIELSKI , p.d.: 1954 , śr. g. pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z numerem pozwolenia Autentyczność obrazu skonsultowana z Andrzejem Szczepaniakiem – historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem, m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). W latach 50. szczególne znaczenie w twórczości Nowosielskiego zaczyna odgrywać portret, w którym widoczny jest wpływ malarstwa ikonowego. Objawia się on w sposobie uproszczenia i płaskiego traktowania postaci, graficznym konturze a także umownym modelunku, polegającym na zaznaczaniu wypukłych części jaśniejszą plamą czy bielą, imitującą bliki światła. Dla Nowosielskiego, istotny jest wymiar duchowy człowieka: chcę przywrócić cielesności duchowe znaczenie - mówił artysta. Krystyna Czerni, badaczka twórczości Nowosielskiego, tak pisze o portretach Nowosielskiego: są zapisem człowieka, zdają się uwieczniać nie jego wygląd ale istotę. Pozbawione cech szczególnych twarze - maski, twarze - idole. Są hieratyczne i pełne dostojeństwa, nawet jeśli przebrane w kosmiczny czepek, czy modny fason okularów. Malarz jest spostrzegawczy, „wyławia“ swoje modele z powszechnej codzienności. Zauważa drobiazgi: szykowny krój garsonki, wąskie... więcej
Artist: Tadeusz Dominik
Title: AUTOPORTRET
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Obraz namalowany na zamówienie obecnego właściciela.
Artist: Jacek Sienicki
Title: CZŁOWIEK, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jacek | Sienicki | „człowiek“ | 1990 | ol. pł , l.g. pieczątka wywozowa, na śr. listwie: [...] Sienicki , oł.: 147 x 110 x 10 , na p. listwie krosna flamastrem nr w kolekcji: 7004 Pochodzenie: - Obraz zakupiony w latach 90. XX w. od artysty do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. - Po zamknięciu muzeum prywatna kolekcja w Azji. Obraz reprodukowany: - Jacek Sienicki , Galeria Browarna, Łowicz 1994, poz. kat. 24, s. 35, il. barwna, spis prac s. 138 (datowany błędnie na 1992); - Agnieszka Gniotek, Świat na emeryturze , Art & Business, nr 4/2002, s. 37, il. 2. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG W OKOLICACH WSI PAWLUKI, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Baj sygn. na odwr. p.g.: Stanisław Baj | Rzeka Bug | w okolicach | wsi Pawluki | 1991
Artist: Jacek Sienicki
Title: MARTWA NATURA, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: JS 85 XI Na odwr. na płótnie: p.g.: Jacek | Sienicki | m. natura | ol. pł. , l.g. pieczątka wywozowa, na g. listwie krosna flamastrem: 7003 ; nalepka kolekcji japońskiej z danymi obrazu i nr 7003 (luzem). * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ŁAGÓW - ROZKOSZNE GRZESZKI, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d: DUDA GRACZ . 1996/96 . Na odwr. na płycie śr. nalepka autorska z danymi obrazu, obok pieczątka wywozowa i numer pozwolenia na wywóz za granicę, poniżej nalepki dedykacja: Panu Zygmuntowi [przekreślone] Zenonowi Żyburtowiczowi | z przyjaźnią | Jerzy Duda - G. 10.06. 2004 .; przy g. krawędzi znak strzałki i data 6 V 96 Obraz reprodukowany: - Duda Gracz. Obrazy prowincjonalno-gminne. Kresy polskie 2000 , red. Monika Branicka, Biblioteka Śląska, Katowice, s. 17, il. 2 barwna. Dzieło należy do tworzonego od 1986 roku cyklu Obrazów prowincjonalno-gminnych, w którym artysta porzuca rolę prześmiewcy peerelowskiej rzeczywistości, a zaczyna głosić pochwałę prowincji i piękna natury. Duda Gracz odwiedza miasteczka i wsie, m.in. Kamion, Zarzecze, Brzegi, Zakopane czy tytułowy Łagów, by w swoich obrazach utrwalić odchodzący świat i jego mieszkańców. Bohaterem obrazów często czyni kobietę - tu podpatrzoną przez nieco zawstydzonego ministranta. W jednym z wywiadów mówił: Kobieta daje życie, towarzyszy mężczyźnie w przemijaniu, jest symbolem miłości, przyczyną wydarzeń politycznych, na końcu pojawia się jako groza w postaci śmierci. Jest pokusą, aniołem, może być szatanem, stanowi o wszystkich poczynaniach ludzkości (Gabriela Łęcka, Jerzy Duda-Gracz. Malarz „Ziemi nieobiecanej“ ,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: KRASNOBRÓD - DANCE A LA POLONAISE, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 2936/04. na odwr. śr. nalepka autorska z danymi obrazu, poniżej dedykacja: Panu Zenonowi Żyburtowiczowi | z przyjaźnią | Jerzy Duda. G. | 10.06.2004. Obraz Krasnobród - Danse a la Polonaise powstał w czasie, kiedy Duda Gracz namalował już większość obrazów ze swojego cyklu chopinowskiego, w którym podjął próbę przetłumaczenia muzyki wielkiego kompozytora na język form malarskich. Tytułowy Krasnobród odwiedził Duda Gracz, poszukując miejsc związanych z Fryderykiem Chopinem. Jeden z obrazów cyklu chopinowskiego Dudy Gracza, Krasnobród Pieśń nr 17 es-moll, opus 74 „Mogiłka“, nawiązuje do pieśni Melodia, napisanej przez Chopina do słów wiersza Zygmunta Krasińskiego z 1847 r., który ukazał się jako motto do poematu Ostatni. Słowa z wiersza Krasińskiego widnieją w Krasnobrodzie na pomniku nad mogiłą powstańców z 1863 r. Krasnobród - Danse a la Polonaise to obraz, w którym także pobrzmiewają echa cyklu chopinowskiego, poprzez nawiązanie do motywu polskiego tańca. Forma i klimat obrazu bliskie są dziełom z tego monumentalnego cyklu, choć w tym przypadku nie jest to malarska ilustracja konkretnego utworu najsłynniejszego polskiego kompozytora. Z wypowiedzi artysty wiadomo, że idea zrealizowania tego cyklu była uważana przez niego za dzieło wieńczące jego twórczość... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: KAMION - ETIUDA JESIENNA, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: D.G. 2890/2003. Na odwrocie tektury napisy flamastrem. Na odwrocie oprawy sześć nalepek: - śr. nalepka autorska, wypełniona odręcznie z danymi obrazu; - nalepka wystawowa [druk]: MUZEUM MIEJSKIE WROCŁAWIA | Jerzy Duda Gracz - Pro memoria | Wrocławska kolekcja | 8 I - 13 II 2005 r., poniżej pieczątka muzealna; - nalepka z okrągłym stemplem: MŚ | MUZEUM ŚLĄSKIE, napis w otoku: 80 LAT MUZEUM ŚLĄSKIEGO W KATOWICACH 1924-2004; - Muzeum Śląskie w Katowicach 19 II - 10 IV 2005; - Muzeum Miedzi w Legnicy 15 IV - 28 V 2005; - Tichauer Art Gallery i Agra Art, Tychy 1 VII - 24 IX 2023. Napis l.g. oł.: 12 000. Obraz wystawiany: - Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja , Muzeum Miejskie Wrocławia 8 I - 13 II 2005, Muzeum Śląskie w Katowicach 19 II - 10 IV 2005, Muzeum Miedzi w Legnicy 15 IV - 28 V 2005; - Polskie Lato. Duda Gracz u Tichauera , Tichauer Art Gallery, Tychy 1 VII 2023 - 24 IX 2023. Obraz reprodukowany: - Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja (kat. wystawy), Muzeum Miejskie Wrocławia, Wrocław 2005, s. 87, il. barwna, poz. kat. 85; - Polskie Lato. Duda Gracz u Tichauera, Tichauer Art Gallery, Tychy 2023 , s. 97, il. barwna. Natura była dla Dudy Gracza nieustającą inspiracją. Odwiedzał ulubione miejsca... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Marian Czapla
Title: ZAMYŚLENIE - CHŁOPIEC Z ANTURIUM, 1976-1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZAMYŚLENIE - CHŁOPIEC Z ANTURIUM. Z CYKLU „ROMANTYCZNY“, 1976-1990 sygn. p.d.: czapla sygn. na odwr. na płótnie: MARIAN CZAPLA | 1976 - 1981 - 90 | „ROMANTYCZNY“ - CYKL | „ZAMYŚLENIE“ - TYTUŁ | - CHŁOPIEC Z ANTURIUM
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwr. l.g.: DOMINIK 1990 | 64 x 90 AKRYL | OGRÓD Obraz należy do kontynuowanego przez wiele lat cyklu obrazów, którym artysta nadaje tytuł Ogród. Pierwsze ogrody powstały pod koniec lat 50. XX wieku. Ciągle wracam do jednego z kilku utartych swoich tematów czy cykli, których mam parę: Ogród, Pejzaż, Pola, Owoce, Natura... Drążę w tym na nowo, kiedy wydaje mi się, że coś jeszcze mogę wycisnąć. A jeśli sądzę, że już niewiele nowego będę mógł dodać - zmieniam temat, z tym , że po latach znowu mogę do niego powrócić. Z. Taranienko, Rozmowa z Tadeuszem Dominikiem , w: Rozmowy o malarstwie , Warszawa 1987, s. 158 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: BEZ TYTUŁU, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JTchórzewski 93, na odwr. śr. ślad nalepki
Artist: Arika Madeyska
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, LATA 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: MADEYSKA Obraz reprodukowany: - strona internetowa: www.madeyska.com
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: BEZ TYTUŁU, 1981
Year: 1981
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 185,5 x 148,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p. śr.: Starowieyski N.Y. | 1681 Obraz powstał podczas pobytu artysty w Nowym Jorku na przełomie 1980/81 roku. Starowieyski przygotowywał wtedy prace na swoją wystawę indywidualną w Aberbach Fine Art Gallery przy Madison Avenue; najprawdopodobniej oferowany pastel również był na tej wystawie eksponowany. Odmiennie niż znaczna liczba wielkoformatowych pasteli Starowieyskiego, kompozycja nie została opatrzona tytułem, artysta ograniczył się do podpisania jej pełnym nazwiskiem, akronimem miejsca powstania (N.Y.) i datowaniem, jak miał w zwyczaju, na 300 lat wstecz. Jednak bliższe przyjrzenie się tematyce pracy i użytym w niej motywom nasuwa skojarzenie z jednym z ostatnich odsłon Teatru Rysowania, mianowicie spektaklu W oczekiwaniu Ocaliciela, który miał miejsce w Lublinie w czerwcu 1995. Pierwszy Teatr Rysowania Starowieyski zaprezentował na zamku w Świdwinie podczas pleneru w 1980 (niedługo przed wyjazdem do Nowego Jorku). Do połowy lat 90. odbyło się ok. 30 spektakli, mających różne tematy, rozmiary (zwykle przystosowane do miejsca), oprawę (udział modelek, recytacje odpowiednio dobranych tekstów literackich, muzyka). Wydarzenia miały też elementy wspólne: stałą wysokość blejtramów, z których zestawiana była całość (3 m; długość była zmienna), zaczynały się też zwyczajowo od wykreślenia przez... więcej
Artist: Stanisław Szukalski
Title: BOLESŁAW ŚMIAŁY (PRAWY), 1985
Year: 1985
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49 x 32,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. flamastrem p.d. pionowo: SSzukalski | 85 Na odwr. oprawy śr.d. naklejony certyfikat autentyczności podpisany ręcznie dłg: Glenn Bray (na suchej pieczęci z napisem w otoku: ARCHIVES SZUKALSKI) Certyfikat zawiera historię powstania pracy (tłumaczenie z angielskiego): Ten zespół fotografii został wykonany na przełomie 1985 i 1986 roku, kiedy Glenn Bray odkrył istnienie oryginalnych szklanych negatywów Szukalskiego z późnych lat 1910 i 1920. Ponieważ Szukalski za swego życia nigdy nie chciał sprzedawać swych oryginalnych prac malarskich i rysunkowych, powstał plan zorganizowania komercyjnej wystawy sygnowanych przez artystę odbitek fotograficznych. Do ich wykonania został wybrany profesjonalny fotograf z Burbank [miejsce zamieszkania S. Szukalskiego w Kalifornii - przyp. tłum.]. Ponieważ oryginalne szklane negatywy były wyjątkowo wrażliwe, zdecydowano, że zostanie wykonana tylko niewielka liczba odbitek z nielicznymi duplikatami obrazów uznanych za kluczowe. Wystawa nie została nigdy zorganizowana. Pudła z sygnowanymi zdjęciami pozostawały u Glenna Braya do śmierci Szukalskiego, praktycznie zapomniane, aż do ponownego ich odkrycia w roku 2021, 35 lat po wykonaniu. Wszystkie odbitki zostały wykonane na firmowych papierach fotograficznych Kodaka. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych... więcej
Artist: Antoni Fałat
Title: FLAGA CZYLI ZAPLUTE KARŁY REAKCJI, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 814 13 [w kółku], p.d.: Ant. Fałat 19 5 | III 84 na odwr. na g. listwie krosna napis oł.: „FLAGA czyli ZAPLUTE KARŁY REAKCJI“ | antek Fałat ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: NIECH ŻYJE WOJNA, 1991
Year: 1991
Tools: acrylic
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.: 1991 | E. DWURNIK | NIECH ŻYJE WOJNA | 31 [w kółku] XIX 1738 [w ramce], na śr. listwie krosna: XIX - 31 [w kółku] - 1738 [w ramce] Obraz opisany: - Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XIX, kat. 31. Szaleństwo wojenne, opętanie przemocą, maskulinizacja konfliktów zbrojnych, fetyszyzacja militariów i pogarda to stany umysłu i zjawiska, które krytykuje seria „Niech żyje wojna!“. Edward Dwurnik precyzyjnie opracował schemat, według którego namalowane są obrazy: jednobarwne płaskie tło i nieregularnie umieszczone na nim barwne głowy przywódców wojennych i wojowników (żołnierzy, rycerzy, partyzantów), sprzęt militarny, broń, symbole zwycięstwa i chwały, płonące budynki i inne. Do cyklu należy także kompozycja reliefowa wycięta przez artystę piłą spalinową w drewnianej płycie oraz obraz namalowany na fioletowym atłasie naciągniętym na ramę. https://edwarddwurnik.pl/
Artist: Edward Dwurnik
Title: DZIERŻONIÓW, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: 1989 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: śr. g.: 1341 [w ramce], p.g.: 1989 | E. DWURNIK | NR: IX. 388 - | 1341 [w ramce] | DZIERŻONIÓW l.g.: ślady pieczątek wywozowych Obraz opisany: - Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu IX, kat. 388. O swoich wedutach, Edward Dwurnik mówił, m.in. w rozmowie z Kazimierzem Sobolewskim (Edward Dwurnik, rozmowa z artystą, Kurier Polski, 13 XI 1994): Posługuję się albo zdjęciami robionymi z samolotu albo wspaniałymi albumami Adama Bujaka. Zbieram także pocztówki i plany. Jedyną trudność sprawia mi to, aby w jednym obrazie umieścić jak najwięcej charakterystycznej architektury. Wybieram miasta z ciekawą architekturą, ze starym, często średniowiecznym, układem urbanistycznym. Wspaniały pod tym względem jest Paczków. Albo Carcassone. W obrazie z 1989 r. Dwurnik przedstawia Dzierżoniów, miasto położone na Dolnym Śląsku, nad rzeką Piławą, założone w XIII w. Artysta namalował fragment miasta z dominującym budynkiem Ratusza i jego charakterystyczną wieżą. Na obrazie częściowo widoczny jest także dzierżoniowski Rynek, gdzie - jak często u Dwurnika - spotykają się rozmaici przedstawiciele społeczności: od manifestantów z flagami poprzez kataryniarza i prostytutkę aż do - czających się w cieniu... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: ZAMEK, 2012
Year: 2012
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. DWURNIK | 2012 sygn. na odwr. na płótnie: 2012 | E. DWURNIK | "ZAMEK" | NR: XI [w kółku] - 624 = 4685 =
Artist: Edward Dwurnik
Title: POZNAŃ. UCIEKAJĄCA PROZERPINA, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2003 | UCIEKAJĄCA PROZERPINA E. DWURNIK na odwr. na płótnie p.g.: 2003 | E. DWURNIK | >> POZNAŃ<< | NR: IX [w kółku] - 1153 - 2946 [w ramkach], napis na poprzecznej listwie krosna: IX [w kółku] - 1153 - 2946, p.g. nalepka Galerii mil' Art z Poznania ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Janusz Rafał Głowacki
Title: KOD PRZESTRZENI, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (dyptyk) 60 x 60 cm (wymiar każdego płótna) sygn. flamastrem na odwr. na płótnach l.g.: J.R.G. | 2017 K.P ., na pionowej listwie krosna: N.E. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Aleksandra Jachtoma
Title: BEZ TYTUŁU, 1997
Year: 1997
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40,5 x 31 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. p.d.: 1997 Kochanej Teresce - A. JACHTOMA Pochodzenie: Kolekcja historyk sztuki Teresy Sowińskiej (1940-2023), autorki wielu publikacji i wystaw, zawodowo związanej z warszawską „Zachętą“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: FAKTURA NR 20/78, 1978
Year: 1978
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. czarną farbą: Bronisław | Kierzkowski | 1978 | 100 x 70 cm | [czarną kredką]: „Faktura NR 20/78“
Artist: Ignacy Czwartos
Title: BEZ TYTUŁU, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: IGNACY | CZWARTOS | 1997 | ROK Abstrakcja została zakupiona przez obecnego właściciela w okresie działania artysty wspólnie z Piotrem Lutyńskim i Markiem Chlandą, w pracowni przy ul. Legionów Piłsudskiego w Krakowie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ignacy Czwartos
Title: BEZ TYTUŁU, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: IGNACY CZWARTOS | 2010 | ROK | [znak strzałki w górę] Dwa obrazy Ignacego Czwartosa, które prezentujemy na naszej aukcji, stanowią wyjątkową możliwość nabycia dzieł artysty, który bardzo niechętnie rozstaje się ze swoim dorobkiem. Malarstwo artysty zakorzenione jest w tradycji i nawiązuje do sztuki polskiego baroku, której szczególnym przejawem był portret sarmacki. O tych związkach z dawnym malarstwem, pisze Krystyna Czerni: Portrety Czwartosa nawiązują do tradycji staropolskiej czytelnie, choć nie dosłownie. Podobna jest ich frontalność, statyczność, godność. Dużo większa - prostota. Bogaty żupan i zbroję zastąpił czarny tużurek lub sweter: zawadiacki, szlachecki osełedec zmienił się w intrygujący kolor włosów („Błękitny blondyn w asyście“); rozbudowane insygnia i godła - w płaskie znaki, proste kaboszony, puste, symboliczne mandorle. Czasem pojawiają się uproszczone, ledwie zasygnalizowane atrybuty: mała czaszka, znak krzyża. Niegdysiejsze blachy herbowe z sarmackich epitafiów - to niewielkie abstrakcje, cytaty własnej twórczości; raz jeszcze „obrazy w obrazie“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim... więcej
Artist: Witold-K
Title: P - 75 - 2456, 1975
Year: 1975
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Witold-K. 75 Na odwr. na płótnie flamastrem śr.: P - 75 - 2456, p.d.: 50 1/2 x 40 1/2. Na górnej listwie krosna nalepka wystawy w Konstancińskim Domu Kultury 27 IX 2020 - 31 III 2021. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany w: - Witold-K. Od człowieka do czarnej otchłani , Konstanciński Dom Kultury Hugonówka, Konstancin-Jeziorna, 27 IX - 29 XI 2020, wznowiona 12 II - 31 III 2021, kat. 20, s. 35, il. barwna; - Witold K [katalog wystawy], Galeria „Tyle światów“, Oświęcimskie Centrum Kultury, 3 - 30 IX 2022, s. 32, il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Krzysztof Zarębski
Title: KĄPIĄCA SIĘ, 1971
Year: 1971
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie śr.: KRZYSZTOF | ZARĘBSKI | „KĄPIĄCA“ SIĘ“ I 1971 p.g.: nalepka DESA OF MODERN ART z danymi obrazu Author Zarębski Krzysztof | Tule “Taking a bath III“ | Year Dimension 120 x 80 cm Technic oil/temp | Destination Finland - exposition ; w p.g. rogu nalepki: No 48 ; na g. listwie krosna, pieczątka wywozowa, obok flamastrem: 128/K-73 18000-2 i numer 185 [w kółku] Obraz wystawiany: - Polskie malarstwo współczesne (wystawa zbiorowa), Helsinki, Finlandia, 1972. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wacław Taranczewski
Title: MARTWA NATURA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: Z CYKLU „ŻYWIOŁEM OPĘTANIE“, 1984
Year: 1984
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fogtt 1984 R ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: TAJEMNICA RUCHU SZCZĘKI, 1995
Year: 1995
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pastelem l. śr.: TAJEMNICA | RUCHU SZCZĘKI | 16 FS [monogram wiązany] 95 | R | W [obie litery w kółku, oznaczają miejsca powstania pracy: Reszel i Warszawę]
Artist: Igor Mitoraj
Title: TORSO, 1977
Year: 1977
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30,5 x 24 x 5,5 cm sygn. p.d.: MITORAJ 77 Na spodzie odlewu wybita nazwa nakładcy: [znak - trzy trójkąty] ARTCURIAL | PARIS , obok nakład: 25/100.
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: TURNUS VII, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic, watercolor
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: M. Woszczyński | Turnus VII | 2017 R Obraz reprodukowany: - Mariusz Woszczyński. Podróż, Akademia Sztuk Pięknych, Warszawa 2021, s. 168, il. barwna (pt. Bulwar III ).
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: BLUE COMPOSITION, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: S. MŁODOŻENIEC | 2005 Na odwr. sygn. flamastrem p.g.: S. MŁODOŻENIEC, | “BLUE COMPOSITION“ | oil/canvas | SM/2005/05/ 0003/002 na l.g. krosna nalepka Abbey House z danymi obrazu.
Artist: Andrzej Partum
Title: E = MC2, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr. czarną farbą: A. Partum niżej ołówkiem: 1987 Kobenhavn Andrzej Partum zajmował się początkowo literaturą i muzyką. Nie ukończył żadnej uczelni plastycznej. Tworzył teksty teoretyczno-literackie, manifesty artystyczne, hasła, które eksponował w galeriach i rozpowszechniał przez pocztę, stając się prekursorem mail artu na polskim gruncie. Był twórcą Biura Poezji, quasi-instytucji, której siedzibą było jego mieszkanie. Ta działalność akcjonera, kontestatora oficjalnego życia artystycznego sprawiła, że stał się ważną postacią i autorytetem w kręgu polskiej neoawangardy lat 70. Na początku lat 80. był otoczony przedstawicielami najmłodszego i najbardziej radykalnego pokolenia neoawangardy, do którego należeli, m.in. Jerzy Truszkowski, Jacek Kryszkowski i inni członkowie Kultury Zrzuty. W końcu 1984 roku Partum wyjechał do Danii, gdzie uzyskał azyl polityczny. Od lat 90. często odwiedzał Polskę. Praca E = mc2 dobrze reprezentuje charakter twórczości wizualnej Partuma - ostentacyjnie uboga, by nie rzec abnegacka warsztatowo, za temat bierze zbanalizowany do szczętu przez popkulturę wzór Einsteina. Usytuowanie napisu w górnej części oraz sygnatura na odwrocie zdają się rozstrzygać o orientacji góra-dół obrazu. Jednak centralny, nie przypominający niczego kształt (statek?) nieodparcie każe obrócić obraz o 90 stopni... więcej
Artist: Jerzy Truszkowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Truszkowski 89 Obraz reprezentuje ten etap twórczości artysty, kiedy stopniowo z akcjonera i performera przeistaczał się w twórcę instalacji i malarza. Budulcem jego instalacji z tego okresu były malowane specjalnie w tym celu monumentalne obrazy, składane w przestrzenne konstrukcje (jak praca prezentowana podczas wystawy Lochy Manhattanu w Łodzi w 1989); obrazy zresztą i wcześniej towarzyszyły jego występom performerskim i koncertom. Taka ich rola sprawiała, że układane były w cykle o wspólnych cechach. I tak prace malarskie Truszkowskiego z przełomu lat 80. i 90. charakteryzują się specyficzną narracją znaków i symboli. Stosował rozmaite kombinacje znaków ogólnie czytelnych i znanych w naszym kręgu kulturowym, jak krzyże wszelkiego kształtu (łacińskie, greckie, prawosławne, celtyckie, św. Andrzeja...), swastyki, gwiazdy pięcio-, sześcio- i wieloramienne. W okresie, o którym mowa, dołączył do nich tamgi - znaki rodowe i własnościowe ludów środkowoazjatyckich, poprzedniczki herbów, w tym także szlachty polskiej pochodzenia tatarskiego. Zapełniając pola swych obrazów znakami, dbał o ich opracowanie formalne, dzięki czemu jego obrazy są w istocie obiektami o zróżnicowanej, ciekawej fakturze. Wszystkie te cechy reprezentuje oferowany obraz. Tło malowane z użyciem szablonu i prószu, z efektem nieostrości, skontrastowane jest z „konkretem“... więcej
Artist: Wiesław Wałkuski
Title: FLAGA. TRYPTYK, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 65,5 x 46 cm (każdy obraz) FLAGA I, 2006 sygn. na odwr. na płycie l.g.: WIESŁAW WAŁKUSKI | „FLAGA - I“ | OLEJ, 2006 FLAGA II, 2006 sygn. na odwr. na płycie l.g.: WIESŁAW WAŁKUSKI | „FLAGA - II“ | OLEJ, 2006 FLAGA III, 2006 sygn. na odwr. na płycie l.g.: WIESŁAW WAŁKUSKI | „FLAGA - III“ | OLEJ, 2006 Tryptyk nawiązuje do trójkolorowej flagi francuskiej. Trzy pionowe pasy niebieski, biały i czerwony kojarzone są z ideałami Rewolucji Francuskiej: wolnością, równością, braterstwem.
Artist: Norman Leto
Title: A MIDJOURNEY SAGA, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: A MIDJOURNEY | SAGA | NORMAN 2022 Obraza wystawiany: - Norman Leto Human Saga , Galeria Agra-Art, Warszawa 7 - 20 X 2023.
Artist: Marian Michalik
Title: BLISKIE SPOTKANIE, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalik ‘89 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: TYTUŁ: „BLISKIE SPOTKANIE“ | AUTOR: MARIAN MICHALIK | PL [adres artysty] | Techn: olej | Wym: 70 x 60 cm Rok 1989 w p.g. rogu numer pozwolenia i pieczątka wywozowa ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Michalik
Title: Z CYKLU „STAN WOJENNY“, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalik ‘91 sygn. na odwr. na płótnie l.d.: Marian Michalik | [adres artysty] | Tytuł: Cykl „STAN WOJENNY“ | Tech: olej | Wym: 101 x 101 cm Rok 1991 | 16’ 91 l.g.: pieczątka wywozowa, poniżej numer pozwolenia na wywóz; na g. listwie krosna: 16-91. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Waniek
Title: NOCNA BURZA, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie śr.: 835 [w ramce] | HENRYK WANIEK | MAI 1978 | NOCNA BURZA [w ramce] | THE TEMPEST OF A NIGHT [w ramce], obok po l.: 835 [w ramce], p.g. pieczątka wywozowa, na g. listwie krosna nalepka: 598 x 493 [dł] | 9001 [druk], na d. listwie krosna p.: 1 Pochodzenie: - Zakupiony w latach 90. XX w. w Państwowym Przedsiębiorstwie DESA w Warszawie do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace, w Japonii. - Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Waniek
Title: RONDO, 1989
Year: 1989
Tools: oil, individual
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: 001 | HENRYK WANIEK | DEC-1989 | RONDO [w kółku] | THE CIRCLE [w kółku], obok pieczątka wywozowa, na p. listwie krosna: 10 Pochodzenie: - Zakupiony w latach 90. XX w. w Państwowym Przedsiębiorstwie DESA w Warszawie do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace, w Japonii. - Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: RÓŻOWA SERIA, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 88 | d. JRKowalski na odwr. na d. listwie krosna: JACEK JERKA | „RÓŻOWA SERIA “ | AKRYL 1988
Artist: Jacek Yerka
Title: RYBAKÓWKA, 2023
Year: 2023
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 23 sygn. na odwrocie na d. listwie krosna: JACEK YERKA >>RYBAKÓWKA<< | AKRYL 2023 Magiczne miejsce w Borach Tucholskich nad Wdą. Ciężko trafić na polanę wśród bagien, podmokłych łąk poprzecinanych starorzeczami i zarastającymi kanałami. Właściciele już dawno nie żyją, Rybakówka się usamodzielniła; poluje na stare, niesprawne łodzie rybackie, przywabia nieostrożnych turystów- zawsze przyczajona i gotowa do ataku. Miejscowi nazywają to miejsce Piekło. Jacek Yerka
Artist: Tomasz Kostecki
Title: KOBIETA I CZERWONY MERCEDES, 2023
Year: 2023
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: KOSTECKI 2023 na odwr. na płótnie flamastrem l.d.: Tomasz Kostecki 2023 | olej, płótno
Artist: Rafał Olbiński
Title: MORNING RUN, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski sygn. na odwr. na płótnie: “She runs in beauty | like a night“ | After Lord Byron | Olbinski Do obrazu dołączony jest certyfikat autentyczności podpisany przez artystę. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Antoni Kowalski
Title: MODLITWA I, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ANTONI KOWALSKI 89 [w kółku] Na odwrocie: - sygn. na płótnie p.d.: ANTONI KOWALSKI | „MODLITWA I“ | OLEJ, 1988 | 89 x 116 cm ; - przy l. krawędzi płótna dwie pieczątki wywozowe; - na g.listwie krosna napis oł.: Cykl (modlitwa) - ojcze nasz Time XI. 88 - dwie nalepki: 1. [druk.] z numerem kolekcji 4005, 2. z wymiarem: 1160 x 898 Pochodzenie: - Zakupiony w latach 90. XX wieku w Galerii Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace, w Japonii. - Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz reprodukowany: - Antoni Kowalski. Malarstwo/Painting , Galeria Artemis, Kraków 2003, s. 58, il. barwna. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Zając
Title: KOŚCIÓŁ, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RY | ZA | 76 sygn. na odwr. na płótnie śr.g.: RYSZARD ZAJĄC | KOŚCIÓŁ | (92 x 65) 1976
Artist: Stanisław Wysocki
Title: USKRZYDLONA, 2005
Year: 2005
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu u góry: StanWys , niżej wybity nakład i data: 6/6 | 2005 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Wysocki
Title: AKT, 1990
Year: 1990
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: StanWys , niżej wybity nakład i data: 8/8 | 1990