Artist: Zbigniew Makowski
Title: DESZCZ PADA, 1976
Year: 1976
Tools: ink, watercolor, gouache, feather, crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: papier czerpany kremowy p.d. napis [jako część kompozycji]: DESZCZ | 20.VII.1976. | PADA ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbigniew Makowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1973-1978
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: papier czerpany kremowy 28,5 x 36,6 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem śr.g.: Zbigniew Makowski. IX.1973. – XI.1978 na odwr. napis tuszem ręką artysty: Rysunek ten robiłem przez trzy chyba wieczory | przed pobytem Teresy w klinice i moją podróżą do | Szwajcarii. Bardzo trudno byłoby go (i było już) | kontynuować z racji „anachroniczności“ sposobu | rysowania, jakkolwiek, przy dokładniejszym porównaniu, | widać że różni się od „głównego korpusu“ podobnych | do niego rysunków z przed (!) 2-3 lat co najmniej. | Pobyt „na Piaskach“ ma się prawdopodobnie | ku końcowi, nie mam tu akwarel. Może, | w podobnie quasianachroniczny sposób podkoloruję | go kiedyś. | 27.X.1973. Zbigniew Makowski fuit & fecit & delineavit ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: FAKTURA NR 9/78,
Tools: acrylic
Surfaces: paper, board
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płycie: Bronisław | KIERZKOWSKI | 1978 | „FAKTURA NR 10 [przekreślone] 9/78“ | 100 x 60 cm.
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 56,5 x 77,5 cm (w świetle passe-partout)| sygn. flamastrem na odwr. śr.: Lenica | 1 , p.g.: No 18 [nr w ramce] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Alfred Lenica
Title: ŻARLIWE GRACJE, 1958-1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica sygn. na odwr. na płótnie l.g.: ŻARLIWE GRACJE , p.g.: A. LENICA | WARSZAWA | 1958-1967 | PARIS W obrazie Żarliwe gracje Alfred Lenica sięgnął po znany od starożytności motyw „Trzech Gracji“. W mitologii greckiej, Charyty (w rzymskiej – Gracje) to boginie wdzięku, piękna i radości. W sztuce przedstawiane były jako tańczące, zmysłowe kobiety, których uroda odpowiadała ideałom piękna epoki. Wśród najbardziej znanych, wymienić można Trzy gracje Rafaela Santi czy Petera Paula Rubensa. Alfred Lenica potraktował temat w sposób charakterystyczny dla swojego stylu, pokrywając płótno rozwibrowanymi, dynamicznymi formami, które kojarzą się z organicznymi kształtami. To nadany przez artystę tytuł prowokuje do interpretacji i w plątaninie abstrakcyjnych plam i linii każe szukać trzech „żarliwych Gracji“.
Artist: Katarzyna Kobro
Title: AKT (1), 1925-1930 / PO 1990
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 25,5 cm, wys. figury 21 cm sygn. K. Kobro HC, foundry mark: CLEMENTI FONDEUR Pochodzenie: Kolekcja prywatna, Paryż. Kolekcja prywatna, Szczecin. Literatura: – Nika Strzemińska, Katarzyna Kobro , Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 1999. Z dorobku rzeźbiarskiego Katarzyny Kobro ocalało zaledwie nieco ponad 20 dzieł – 14 kompozycji przestrzennych oraz 7 aktów (w tym 4 z 1948 r.). W roku 1930 artystka przekazała Akt (1), wraz z dwiema innymi figurami z tego cyklu, jako dar indywidualny do zbiorów współtworzonego przez siebie Miejskiego Muzeum Historii i Sztuki im. J. i K. Bartoszewiczów w Łodzi (w roku 1930 przemianowane na Muzeum Sztuki). Warto tu wspomnieć, że ani Strzemiński, ani Kobro swoich dzieł nie sprzedawali. Raz rozważali zbycie aktów Kobro, by zdobyć środki na wydanie książki Kompozycja przestrzeni, obliczenia rytmu czasoprzestrzennego, niemniej do tego nie doszło, zaś książka ukazała się w roku 1931. Po wojnie zaś, kiedy na nowo zaczęto organizować łódzkie muzeum, Kobro i Strzemiński, każde z osobna, podarowali do zbiorów muzeum wszystkie niemal rzeźby i obrazy, które w 1940 Kobro uratowała. Kubofuturystyczne akty kobiece artystka tworzyła przez całe życie. Powstały w latach 1925-1930 gips (22 x 13 x 19 cm, nr inw. MS/SN/R/2) jest jedną z trzech figur, które... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURE AXIALE, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LEBENSTEIN 60 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: JAN LEBENSTEIN | figure axiale | 1960 p.d. pieczątka przedstawiająca paletę z pędzlami Cykl Figur osiowych przyniósł Lebensteinowi – młodemu wówczas artyście – międzynarodowy rozgłos. W 1959 roku przyznano mu Grand Prix na pierwszym Biennale Młodych w Paryżu. Kolejnym ważnym krokiem na drodze artystycznej była wystawa w październiku 1961 w Musée d’Art Moderne de Ville de Paris a następnie indywidualna wystawa w USA w Galerii Chalette w Nowym Jorku na przełomie marca i kwietnia 1962. Figury osiowe prezentowane na wystawach docenione zostały przez krytyków francuskich i amerykańskich. „Dramatycznie dekoracyjne“ i „niezmiernie poruszające“ to tylko niektóre z określeń, których użył John Canaday na łamach “The New York Times“, by opisać figury osiowe polskiego malarza. To według niego już nie tylko wystawa – to spektakl, to misterium. Francuski krytyk Jean-Albert Cartier, pisząc o wystawie Lebensteina w Musée d’Art Moderne de Ville de Paris, stwierdzał: jego twórczość wymaga od amatora milczenia, cierpliwości i refleksji. Trzeba poświęcić sporo czasu, aby oswoić się z tym skamieniałym światem, z tymi tropami, tymi szkieletami, które wyłoniły się z nieokreślonych miejsc i epok i które niepokoją nas swoją... więcej
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Abakanowicz 61 Autentyczność obrazu potwierdzona przez Fundację Marty Magdaleny Abakanowicz-Kosmowskiej i Jana Kosmowskiego z siedzibą w Warszawie. Magdalena Abakanowicz należy do najwybitniejszych współczesnych artystek polskich, a zakończona w ubiegłym miesiącu monograficzna prezentacja dzieł w londyńskiej Tate Modern potwierdza jej szczególne miejsce w gronie klasyków współczesności. Jej pierwszym ważnym, samodzielnym dokonaniem stały się powstałe w latach 60. XX w. przestrzenne tkaniny, a właściwie miękkie formy rzeźbiarskie, od jej nazwiska nazywane abakanami, które wyznaczyły nowy kierunek rozwoju tkaniny. W latach 70. powstały cykle rzeźb figuralnych i niefiguralnych z płótna i materiałów utwardzanych żywicami. Następnie w latach 80. XX w. zaczęły powstawać wielkie realizacje przestrzenne z brązu czy kamienia. Zanim artystka osiągnęła sławę jako rzeźbiarka, w latach 50. XX w. zaczynała od malarstwa. Tak wspominała ten czas: Zaczęłam od malowania. Miałam złe warunki i żadnej możliwości robienia rzeźby, a potrzebowałam dużych przestrzeni, schowania się przed rzeczywistością, która nie była przychylna. Zaczęły więc powstawać ogromne gwasze na zszywanych płótnach prześcieradłowych, dzisiaj mało znane. Potem zaczęłam to tkać, żeby móc zwijać. Fascynowało mnie, że mogłam tę powierzchnię budować nie tylko malarsko, ale i strukturalnie ( Nie... więcej
Artist: Ryszard Winiarski
Title: SET A, B PROBABILITY 50% WHITE AND BLACK, 1972
Year: 1972
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30 x 30 x 10 cm (wymiary każdej z dwóch prac), 47 x 85 x 14 cm (oprawa) obie części sygnowane na odwrocie na dolnej listwie: Winiarski 1972 , na g. listwie odpowiednio: SET A i SET B Na odwr. części A na płycie naklejona nalepka autorska w języku angielskim: SET A, B PROBABILITY 50% WHITE AND BLACK | MUTABLE LOT – DICE, WOOD, ACRYL, 30 x 30 x 10 | YEAR 1972 , poniżej opisu instrukcja powstania zapisu gry, na odwr. na obu płytach pieczątki wywozowe Od czasu, kiedy na Sympozjum Artystów-Plastyków i Naukowców w Puławach w 1966 roku, Ryszard Winiarski wystąpił po raz pierwszy z pracami inspirowanymi rachunkiem prawdopodobieństwa przy użyciu modułów czarnych i białych kwadratów, w swojej późniejszej twórczości konsekwentnie rozwijał tę ideę. Realizował przy tym nie tylko kompozycje na płaszczyźnie, ale także wprowadzał trzeci wymiar, tworząc reliefy – tak jak w kompozycji, którą przedstawiamy na naszej aukcji. Reliefy Winiarskiego rzadko pojawiają się na aukcjach, stanowiąc rarytas dla kolekcjonerów. W przypadku takich dzieł, podobnie jak w obiektach zrealizowanych na płaszczyźnie, poprzez losowanie (m.in. przy użyciu kostki do gry) Winiarski wybierał te kwadraty w obrazie, które miały uzyskać wypukłość. Artysta naklejał w tych miejscach klocki o wielkości odpowiadającej siatce podziałów.... więcej
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: KOMPOZYCJA, LATA 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: Janikowski na sklejce śr.d. zielonym flamastrem: 5M . obok oł.: 750 [w kółku] oraz dwie nalepki g.: 19 , d.: 3 [przekreślone] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Aleksandra Jachtoma
Title: HELIA, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł.: A. JACHTOMA | TYT. HELIA | WYM 30 x 42 | TECH OLEJ | ROK 1977 powyżej flamastrem słabo czytelna dedykacja: Kochanej Teresce w dniu imienin i każdym | innym oddana | A. Jachtoma | 15 X 1977 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Adam Marczyński
Title: KOMPOZYCJA 21, 1963
Year: 1963
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na g. listwie krosna: MARCZYŃSKI ADAM, „KOMPOZYCJA 21“ 1963 na dolnej listwie: MARCZYŃSKI Adam KOMPOZYCJA [sygn. przekreślona] / na l. listwie: znak strzałki w górę Około roku 1960 w twórczości Marczyńskiego na czoło zainteresowań wysuwa się zdecydowanie budowa obrazu, oparta na jasnych podziałach pionowych i poziomych. Wyznaczone w ten sposób pola wypełniają Konkrety – przedmioty „znalezione“, „odrzucone“. Wysiłek namalowania faktury zostaje zastąpiony przez zastosowanie konkretnego materiału. Na dyktę zostały naklejone okładziny papierowe imitujące drewno w różnych fazach zniszczenia, blachę albo papę, tynk, marmur. Niektóre z nich sprawiają wrażenie wyciętych z wcześniej realizowanych monotypii barwnych. Wpisano je w ściśle określone geometryczne figury, najczęściej prostokąty i trapezy. Papier, czasami naklejony na tekturę, został specjalnie zniszczony, pozadzierany, podrapany (...). W jakiś dziwny i przewrotny sposób ta okaleczona, cierpiąca materia zaczęła oddziaływać poprzez swoją dekoracyjność i rytmiczność, a dzięki finezji kolorystycznej stała się piękna. Powoli też wkracza w obszary symboliki czasu, skłania do „nostalgicznych refleksji (...) nad przemijaniem piękna i pięknem przemijania “. Katarzyna Podniesińska, Między Metaforą a konkretem. Prace z lat 1954-1963 , katalog wystawy,... więcej
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: ink, watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 15,2 x 22,2 cm (w świetle passe-partout) Anna Prugar-Myślik we wstępie do katalogu wystawy monograficznej Artysty w Muzeum Narodowym w Warszawie w 2004 roku pisała: Trudno dokładnie ustalić, kiedy zaczął malować kredkami i gwaszem na cienkiej bibułce pierwsze, liryczne, nasycone kolorem kompozycje. Są zbudowane z zespołu form miękkich i zgeometryzowanych, z linii tworzących harmonijną całość. Niekiedy przebija na nich struktura podłoża będąca schematycznym tłem. Stanowi to nową jakość obrazu. Mechaniczny sposób otrzymywania tła uzasadniał nazwanie ich przez samego autora frotage’ami. Te małe kompozycje, będąc niekiedy pierwszym zapisem malarskiej koncepcji, wiernie oddają wrażliwość i osobowość Janikowskiego.
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 1968
Year: 1968
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 68 Obraz wystawiany: – Odnalezione światy – wystawa prac Jana Tarasina , Galeria Grafiki I Plakatu, Warszawa IX-X 2018. Rysowanie ruchliwych, niekończących się układów o zagęszczonym rytmie i nasyceniu, ułożonych w monotonne szeregi, czasem zanikające lub zagęszczające się do granic zagubienia własnego rytmu, katastrofalnego rozpadu lub zaniku, sprawia mi czysto zmysłową przyjemność, jaką daje np. malowanie pejzażu z natury lub wystukiwanie nieskomplikowanego rytmu na jakimś perkusyjnym instrumencie. Jan Tarasin, Komentarz , w: Jan Tarasin, malarstwo i grafika , BWA Białystok, 1977
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUłU, LATA 80. XX W.
Tools: pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem p.d.: BEKSiński Praca nie jest oprawiona
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1963
Year: 1963
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: BEKSIŃSKI 63 , na odwr. p.g.: 64 [w kółku] i ślad pieczątki zezwalającej na wywóz za granicę na odwr. oprawy oł. p.g.: 161. 30,3 x 21 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Beksiński – In hoc signo vinces (katalog wystawy), Muzeum Archidiecezji Warszawskiej, Warszawa 20 V – 30 IX 2018, s. 62, il barwna, kat. 35; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum).
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI | 1982 Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, s. nlb. il. barwna, kat. 4; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 39 il. barwna; – Beksiński na Śląsku , Tichauer Art Gallery, Tychy 18 VI – 25 IX 2022, s. 62 il. barwna. Wariacje na temat figury ludzkiej są obecne w całej twórczości artysty (...) Ich struktura najczęściej składa się z kości, „obłażącej“ skóry lub draperii. Czasami skonstruowane są dosłownie ze śmieci. Odgrywają swoją niemą rolę bez cech indywidualizmu, bez odniesień portretowych. Figura ludzka w całej sztuce Beksińskiego jest właściwie fantomem. Człowiek jawi się jako dziwaczny manekin, kukła, która swoim gestem i postawą wyraża najczęściej cierpienie lub samotność, jest jednak tak oderwana od realnego ciała, że nie może odzwierciedlać jego udręk fizycznych. Nawet w aktach erotycznych mamy bardziej wykrzyczany duchowy aspekt „przedstawienia“ niźli jego fizyczność. Często takie udręczone i zdeformowane figury interpretowane są przez... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: DH, OKOłO 1985
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: DH | BEKSIŃSKI po lewej ślad pieczątki wywozowej Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Film Hommage á Beksiński , reż. B. Dziworski, 1985; – Beksiński. Photographies. Dessins. Sculptures. Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie DMOCHOWSKI-musee-galerie de BEKSINSKI“, Paris 1988/89, s. 218, il. 278. – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 13, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 60, il. barwna. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OCZEKIWANIE, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: BEKSIŃSKI 1971 oraz napis: 21 Na odwrocie nalepka: K.M.P.i K. „RUCH” WARSZAWA | GALERIA WSPÓŁCZESNA | AUTOR Zdzisław Beksiński |.....Wystawa ...II 72 7 I 73 Obraz był wystawiany: - Zdzisław Beksiński – Obrazy z lat 1971-72, Galeria Współczesna „Ruch” Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, Warszawa, 7 grudnia 1972 - 7 stycznia 1973. W jednostronicowym druku wydanym z okazji wystawy jest adnotacja: „Wszystkim wystawionym obrazom autor dał tytuł Oczekiwanie.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: MIŁOŚĆ DO GEOMETRII III, 2007
Year: 2007
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 91 x 80 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.g.: MIŁOŚĆ DO | GEOMETRII | NO III | 17 FS 08 [monogram wiązany połączony z datą] | W [w kółku]
Artist: Wiesław Rosocha
Title: PROJEKT DO PLAKATU HOMMAGE A E. T. A. HOFFMAN,
Tools: ink, gouache, pastel
Surfaces: paper, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48,6 x 33,6 cm (w świetle passe-partout) sygn. białym gwaszem l.d. pionowo wzdłuż krawędzi: W. Rosocha 2005
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: SZKICE DO OBRAZU DIVINA POLONIA, 1998
Year: 1998
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28,3 x 40,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: 16 FS 98 [data przedzielona monogramem wiązanym], niżej p.: W [w brąz. kółku] Na odwr. p.d. nalepka druk. z wystawy: Franciszek | Starowieyski | Divina Polonia | Kraków, czerwiec – lipiec 1998 | ARTEMIS | galeria sztuki [w ramce] | [adres i tel. galerii], niżej nalepka z samą nazwą galerii. Szkice – wykorzystanie i niewykorzystane w finalnym dziele – do monumentalnego (4 x 3,5 m) obrazu „Divina Polonia” z 1998 r. Dzieło zamówił u Franciszka Starowieyskiego ówczesny minister Spraw Zagranicznych RP Bronisław Geremek. Zawisło w hallu Misji Polski przy Unii Europejskiej (późniejszym Stałym Przedstawicielstwie) w Brukseli. Oryginalny tytuł obrazu brzmiał: Divina Polonia rapta per Europa Profana” (Święta Polska porwana przez Świecką Europę – w tłumaczeniu artysty; znane są inne wersje spolszczonego tytułu, ta jednak wydaje się najtrafniejsza ). W wyniku kontrowersji, jakie obraz wzbudził wśród unijnych urzędników, tytuł został skrócony do dwóch pierwszych słów, reszta została zatarta. Scena nawiązuje do mitu o porwaniu Europy przez Zeusa (tu w postaci stechnicyzowanego byka, którego dosiada Europa z równie „mechanicznymi” skrzydłami). Polskę symbolizuje kobieca postać z aureolą... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: INFANTKA JOLA, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: D.G. 2234/98 . Na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu, l.g. napis flamastrem: 3 XI 96.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MOTYW ZAKOPIAŃSKI, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Duda. Gracz. 76. na odwr. na płycie l.g. nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: NADRZECZE – WIECZÓR, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ 2388/99 . Na odwr. na płycie śr. nalepka autorska z danymi obrazu, l.g.: dwie nalepki wystawowe Muzeum Śląskie w Katowicach i Muzeum Miedzi w Legnicy, obok napis flamastrem: 46 V 97 , wzdłuż l. krawędzi: p. Olbrych , wzdłuż dolnej krawędzi dedykacja. Obraz wystawiany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja, Muzeum Miejskie Wrocławia 8 I – 13 II 2005, Muzeum Śląskie w Katowicach 19 II – 10 IV 2005, Muzeum Miedzi w Legnicy 15 IV – 28 V 2005. Obraz reprodukowany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja (kat. wystawy), Muzeum Miejskie Wrocławia, Wrocław 2005, s. 82, il. barwna, poz. kat. 79. Wieś Nadrzecze, położona na Roztoczu, w powiecie biłgorajskim, była jednym z tych miejsc, które inspirowały Dudę Gracza. Artysta pisał: Tak się dziwnie układa geografia miejsc, gdzie maluję, że są ułożone na pograniczach, albo ładniej mówiąc, na kresach Polski, w cztery strony świata . (...) Na Wschodzie, na dzisiejszych szczątkowych Kresach, za Biłgorajem jest piaszczyste Nadrzecze i Dom Służebny Polskiej Sztuce Słowa, Muzyki i Obrazu, stworzony przez aktorów: Alicję Jachiewicz i Stefana Szmidta. Duda Gracz był stałym gościem w siedzibie tej fundacji. Do Nadrzecza artysta przyjechał pierwszy... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PIETA CHŁOPSKA, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1984/96 Na odwr. na płycie:: – nalepka autorska wypełniona odręcznie z danymi obrazu i sygnaturą – nalepka wystawowa [druk]: MUZEUM MIEJSKIE WROCŁAWIA | Jerzy Duda Gracz – Pro memoria | Wrocławska kolekcja | 8 stycznia – 13 lutego 2005 r., poniżej pieczątka muzealna; – nalepka wystawowa [druk] Muzeum Miedzi w Legnicy | Jerzy Duda Gracz | Pro Memoria | Kolekcja wrocławska 15.04. 2005 – 28.05. 2005, poniżej pieczątka muzealna; – nalepka wystawowa [druk] Muzeum Śląskie w Katowicach | Jerzy Duda Gracz – | Pro memoria- | Kolekcja wrocławska | 19.02. – 10.04.2005 r., po lewej pieczątka muzealna; przy l. krawędzi napis flamastrem: 1 XI 95 , niżej: p. Olbr. | Pieta | Kamion. Obraz wystawiany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja , Muzeum Miejskie Wrocławia 8 I – 13 II 2005, Muzeum Śląskie w Katowicach 19 II – 10 IV 2005, Muzeum Miedzi w Legnicy 15 IV – 28 V 2005; – Preludium , Galeria Domu Aukcyjnego Agra-Art, Warszawa 28 I – 3 III 2023. Obraz reprodukowany: – Jerzy Duda Gracz. Pro memoria. Wrocławska kolekcja (kat. wystawy), Muzeum Miejskie Wrocławia, Wrocław 2005, s. 71, il. barwna,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Zbigniew Makowski
Title: OMNEM CANTUM, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. w centralnej części kompozycji: Zbigniew Makowski | 1970-1977 sygn. na odwr. na płótnie: Zbigniew | Makowski | 1970 | „OMNEM CANTUM“ na p. listwie krosna oł.: 27 x 27 Zbigniew Makowski przez lata budował w swoim malarstwie własną kosmogonię, w której dopatrywano się bogatej symboliki. W jego wczesnej twórczości kompozycje układów linii poziomych, pionowych i kolistych, zawierały już znaki, litery i słowa. Około 1970 obrazy Makowskiego miały szczególne zagęszczenie form dekoracyjnych, które następnie artysta zamieniał stopniowo na formy umiejscowione na neutralnym tle lub w wyobrażonym przez siebie pejzażu. Pojawiały się labirynty, uchylone furtki, fragmentaryczne konstrukcje. Na początku lat siedemdziesiątych, nastąpiło w obrazach Makowskiego pogłębienie trójwymiarowości form oraz realności pejzażu i przestrzeni. Naturalistyczne przedstawienia zaczęły sąsiadować z formami abstrakcyjnymi. Analizując dzieła Zbigniewa Makowskiego, krytycy wiele pisali o warstwie symbolicznej jego obrazów, próbując je interpretować i znajdować klucze do tych kompozycji. Sam artysta, w jednej ze swoich wypowiedzi, wskazywał jednak na inne motywacje, istotne dla niego w czasie tworzenia obrazów: Po prostu chciałbym wprawić człowieka oglądającego mój obraz w stan ekstazy, poruszenia... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO, 1990
Year: 1990
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1990 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Dobkowski
Title: AKT KOBIECY, 1996
Year: 1996
Tools: pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 2.IV.1996r.
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: PRZED WIECZOREM, LATA 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na desce p.g. flamastrem: K. Mikulski l.g.: Przed wieczorem , obok: dla dr. Lothar Bolz [napis słabo widoczny] p.d. nalepka (mpis) Mikulski, Kazimierz | (Polen) | Es Wird Abend; na wzmocnieniu deski metalowa tabliczka z wyrytym nazwiskiem artysty, datą urodzenia i tytułem (po niemiecku) O wyjątkowym klimacie malarstwa Kazimierza Mikulskiego, tak pisała Krystyna Czerni: (...) wieloletnia współpraca z „Groteską“ pomogła mu wykształcić charakterystyczną, jednorodną formułę malarską: baśniowo-senny klimat inscenizowanych wnętrz i ogrodów, przepełniony erotyzmem i atmosferą cudowności, zachwytem nad przyrodą a jednocześnie sympatią do jarmarcznej estetyki cyrku i lunaparku. To malarstwo jest niesłychanie teatralne, jak zatrzymany kadr z filmu rysunkowego, jak scenografia do plenerowego przedstawienia – z rozstawionymi rekwizytami, dekoracją, sceną. Wszystko rozpoznajemy: błękitne pagórki, drzewa, piękne nagie dziewczęta, ukryte w gęstej trawie ptaki, magiczne przedmioty. I chociaż wiemy, że to rzeczywistość sztuczna, natura-nienaturalna, a wszystko na niby – dzieje się jak w teatrze: czary działają, zapominamy o prawdziwym świecie i... wierzymy sztuce. Krystyna Czerni, Rezerwat sztuki, Tropami artystów polskich XX wieku , Kraków, 2000, s. 74.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GIMNASTYCZKI, 1951
Year: 1951
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. g. niebieską farbą: Jerzy Nowosielski 1951 p.d. oł. wskazówki dotyczące oprawy Autentyczność obrazu skonsultowana z Andrzejem Szczepaniakiem – historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem, m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). Ważnym nurtem w twórczości Jerzego Nowosielskiego są obrazy figuratywne o tematyce erotycznej, powstające od wczesnych lat 50. XX w. Ten fragment twórczości tak opisywała Krystyna Czerni: Tematyka sportowa jest próbą kompromisu z postulatami epoki, jednak przedziwne, akrobatyczne pozy dziewcząt, ich tajemnicza, erotyczna musztra – sugerują ukryte, podświadome znaczenia. Sportsmenki o ciężkich, masywnych ciałach mają w sobie jakąś patologię. Tęgie i nieproporcjonalne, o rozłożystych biodrach, grubych udach – „jędrne i rzepiaste“, jak powiedziałby Tyrmand – stają w paramilitarnym szyku, tworząc cielesną zaporę, przeszkodę do pokonania. Niektórzy będą interpretować te prace w kontekście politycznym: jako metaforę zniewolenia, podporządkowania i władzy. Inni jako sprzeciw wobec przaśnej siermiężnej seksualności PRL-u, z jego proletariacką urodą krzepkich, wyzbytych kobiecości traktorzystek. Osobliwe, sportowe inscenizacje Nowosielskiego kryją w sobie jednak zbyt wiele widocznej przyjemności... więcej
Artist: Andrzej Wajda
Title: ILUSTRACJE DO WIERSZY ERNESTA BRYLLA, 1986
Year: 1986
Tools: ink, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ILUSTRACJE DO TOMU WIERSZY "ADWENT" ERNESTA BRYLLA, wyd. I, Aneks, Londyn 1986 Rysunki w przezroczystych koszulkach formatu A4, w czarnej plastikowej okładce. Na I str. okładki nalepka (mpis) p.d.: Andrzej Wajda | Drawings for | „Poems by Ernest Bryll“ Teczka zawiera 1 kolaż (str. tytułowa) i 12 rysunków naklejonych na czarny karton, wymiary kart 29,7 x 21,1 cm każda, ostatnia karta (z sygnaturą): 29,4 x 23,7 cm Do teczki z rysunkami dołączona jest kserokopia strony tytułowej i spisu prac z wystawy i aukcji na rzecz brytyjskiej fundacji “The Medical Aid for Poland“: Catalogue “Pictures for Poland“. A Unique Exhibition and Auction of Paintings, Watercolours and Graphics by distinguished Polish Artists , Jablonski Gallery [London] 1-5 September 1987, spis prac nlb.: Andrzej Wajda “For Poems by Ernest Bryll“ Drawings . Okładka kolaż, papier kredowany kremowy, cienkopis, flamaster czerwony Ilustracje 1-2, s. nlb. 8-9 napis nieb. tuszem śr.g. na rys. lewym: P. 8 , prawym: p 9 Rysunek według fotografii z manifestacji 31 VIII 1982 w Lubinie, w 2 rocznicę porozumień sierpniowych 1980 roku. Podczas manifestacji doszło do ataku milicji na mieszkańców Lubina. Od strzałów z broni... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: NIECH ŻYJE WOJNA! 36, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: NIECH ŻYJE | WOJNA ! | 36 [w kółku] p.g.: E. DWURNIK | 1777 [w ramce] | – XIX [w ramce], obok: 1992 poniżej pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, na śr. listwie krosna nalepka: ART | HAMBURG | INTERNATIONALE MESSE | OSTEUROPAISCHER KUNST | 9. – 12. DEZEMBER 1993 dopisek flamastrem: GALERIA | ZDERZAK | POLEN W twórczości Edwarda Dwurnika zawsze obecne były malarskie komentarze do aktualnych wydarzeń. Był artystą zaangażowanym wobec dziejących się wydarzeń z zewnętrznego świata, jednak przeważnie były to reakcje na polską rzeczywistość, najbliższą Dwurnikowi. Kiedy na początku lat 90. XX w. wybuchła wojna na Bałkanach, w twórczości artysty pojawiły się też odniesienia do wydarzeń dziejących się w innych krajach. Cykl obrazów „Niech żyje wojna!“ stał się początkowo wyrazem poparcia dla niepodległościowych dążeń państw bałkańskich a następnie także reakcją Dwurnika na inne wydarzenia w aktualnie dziejącej się historii: odłączenie się Abchazji od Gruzji czy wojenne działania w Górnym Karabachu. Poparcie dla niepodległościowych dążeń nie było jednak pozbawione refleksji nad zawsze obecnym okrucieństwem każdej wojny. Obrazy Dwurnika należące do tego cyklu mają dramatyczny wyraz a wspieranie malarstwem dążeń do niepodległości nie... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: POZNAŃ – MIASTO AWANGARDY, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MIASTO AWANGARDY p.d.: 2002 | POZNAŃ – MIASTO – E. DWURNIK – ABAKAN Na odwr. p.g.: 2002 | E. DWURNIK | IX [w kółku] – 1130 – 28-94 [w ramkach] | POZNAŃ , na śr. listwie krosna napis flamastrem: IX [w kółku] 1130- 2894 , l.d. nalepka Galerii mil’Art w Poznaniu
Artist: Edward Dwurnik
Title: MIASTO IDEALNE, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MIASTO IDEALNE | E. DWURNIK. 93. sygn. na odwr. na płótnie p.g.: 1931 [w ramce] | 1993 CZERWIEC | E. DWURNIK | IX [w kółku] – 663 [w ramce] | >>MIASTO IDEALNE<< , na śr. listwie krosna flamastrem 1931 | IDEALNE | MIASTO , na dolnej listwie: 1931 Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu IX, kat. 663. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Mierzejewski
Title: AUTOPORTRET
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: Obraz należał do jednego z profesorów łódzkiej Szkoły Filmowej, z którym Jerzy Mierzejewski pracował w tej uczelni. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: PORTRET ANONIMOWY XV, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: ma odwr. na g. listwie krosna napis flamastrem: P.A/XV/79 80 x 60 na d. listwie krosna: W. JACKIEWICZ M [w ramce], na listwie krosna nalepka ze znakiem NSZZ „Solidarność“, w l.d. rogu przytwierdzona nalepka ZPAP AUKCJA SZTUKI NA RZECZ | NSZZ SOLIDARNOŚĆ z danymi obrazu. Na apel Zarządu Głównego ZPAP z października 1980 środowisko artystyczne organizowało aukcje dzieł sztuki na rzecz NSZZ „Solidarność”. Jedna z większych takich imprez została przeprowadzona w listopadzie 1980 w Muzeum Narodowym w Warszawie. Aukcje organizowano też w innych miastach Polski: Poznaniu, Krakowie, Łodzi i Wrocławiu.
Artist: Marian Czapla
Title: UPADEK, LATA 90. XX W.
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: czapla na odwr. na śr. listwie krosna nalepka wystawy Jubileuszowej w Kielcach z odręcznym dopiskiem: nie wystawiany i nr: 91. Obraz wystawiany, reprodukowany: – Marian Czapla. W 30-lecie pracy twórczej , Kielce-Warszawa 2002, s. 117 i 154, il. barwne; – Marian Czapla – malarstwo , Galeria Sztuki Współczesnej Winda, Kieleckie Centrum Kultury, Kielce 2010; – Galeria ZPAP, ul. Mazowiecka, Warszawa 2011; – Marian Czapla. Malarstwo , Biblioteka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce 2016. Temat cierpienia i upadku często powracał w malarstwie Mariana Czapli. Odniesienie tego cierpienia do sfery sacrum, dawało jednak zawsze nadzieję, o czym pisał ks. Janusz St. Pasierb w swoim tekście, poświęconym twórczości Czapli: Człowiek, zawsze nagi, cielesny, przede wszystkim mężczyzna, jest w sztuce Mariana Czapli niezwyciężony, nawet miażdżony cierpieniem, powalony przez śmierć – pozostaje potężny. (...) Ciała Mariana Czapli są kategoryczne, artysta, wychodząc ze studium modeli, idzie w kierunku potężnych, ekspresyjnych syntez. Siłą malarstwa Mariana Czapli był zawsze także kolor i jego intensywne działanie w odważnych, kontrastujących zestawieniach. Czasami – tak jak w przedstawionym u nas obrazie – ostrość barw... więcej
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ANNA SZPRYNGER | 2013 | I ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ignacy Czwartos
Title: BEZ TYTUŁU, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł. flamastrem: IGNACY CZWARTOS | 2009 | IGNACY 2008 [data przekreślona] CZWARTOS | ROK | [znak strzałki w górę] Obraz, mimo abstrakcyjnego ujęcia, zawiera w sobie wyraźnie odczuwalne elementy przetworzonego krajobrazu. O wczesnych pracach Czwartosa, Jerzy Nowosielski napisał, że są doskonale abstrakcyjne, a jednak wyczuwa się w nich silny podtekst emocjonalny. Słowa te można odnieść także do obrazu, który przedstawiamy na naszej aukcji. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ignacy Czwartos
Title: BEZ TYTUŁU, 2010-2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł. g.: IGNACY CZWARTOS | 2010 – 2011 – 2012 – 2013 | [znak strzałki w górę] Obraz wystawiany i reprodukowany: – Pracownia ul. Legionów Piłsudskiego, katalog wystawy Marka Chlandy, Ignacego Czwartosa, Koji Kamoji, Krzysztofa Klimka i Piotra Lutyńskiego , Galeria Sztuki Współczesnej BWA Katowice 17 V 2013 – 16 VI 2013, obraz widoczny na fotografiach pracowni, s. nlb. Portret został zamówiony przez obecnego właściciela po wystawie obrazów Ignacego Czwartosa w Otwartej Pracowni w Krakowie, w lutym 2010. Na tej wystawie, Czwartos dał się poznać jako znakomity portrecista, o czym świadczyły m.in. portrety przyjaciół – Piotra Lutyńskiego i Adama Rzepeckiego a także autoportrety, które otwierały później wystawę obrazów Czwartosa w warszawskiej Zachęcie w 2023 r. Ilustracją procesu twórczego jest datowanie portretu na odwrociu: „2010-2011-2012-2013“, świadczące o stopniowym, niespiesznym „dojrzewaniu“ obrazu, co jest cechą charakterystyczną w praktykowanej przez artystę metodzie twórczej. Czwartos tworzy powoli, bez pośpiechu i niechętnie też rozstaje się ze swoimi pracami, co skutkuje rzadkim pojawianiem się jego obrazów na aukcjach. Prezentowane na naszej aukcji dwa dzieła pochodzą ze zbioru starannie selekcjonowanego... więcej
Artist: Konstanty Gorbatowski
Title: MIASTO FANTASTYCZNE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Gorbatowski Na odwr. na śr. listwie krosna nalepka ze znakiem NSZZ „Solidarność“. Nalepka wskazuje na to, że obraz prawdopodobnie był licytowany na aukcji, z której dochód przeznaczony był na rzecz NSZZ „Solidarność“. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maria Anto
Title: TRYPTYK, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: g.: Maria Anto 1982 (WRZESIEŃ) | 801 [w kółku], na górnej listwie krosna: „TRYPTYK“ 85 x 125 na płótnie p.d. ślad nalepki Obraz wystawiany: – Maria Anto. Malarstwo , BWA Nowy Sącz, Galeria w Zakopanem, luty-marzec 1983, poz. kat. 13 (obraz wymieniony w spisie prac).
Artist: Jacek Yerka
Title: POLNY KREDENS, 1997
Year: 1997
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 97 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Jacek Yerka. Obrazy z lat 1972-2001 , Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa 2021, s. 207, il. barwna; – Magiczne Światy. Malarstwo Jacka Yerki , Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa 5 VII – 3 IX 2022, s. 31, il.barwna, kat. 10. Szafka była królową mebli w pewnej wiejskiej kuchni. Życie toczyło się na niej, wokół niej i w niej. Opiekowała się dokumentami, zsiadała mleko, naciągała wiśniową nalewkę, zgadzała się na przyrządzanie posiłków, krojenie i siekanie. Jednym słowem – pracowity mebel. Musiałem ją sportretować i to nie jeden raz. Jacek Yerka ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ludwik Klimek
Title: STARLETTES
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: KLIMEK , na odwr. l.g.: Ludwig Klimek | 1922-1992 | “Starlettes“
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: PEJZAŻ MIEJSKI, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. SOBEL ZUCKER , na odwr. na płótnie czarną farbą l.d.: 1960
Artist: Jacek Yerka
Title: ZEROEMISYJNOŚĆ ZIEMIAŃSKA, 2023
Year: 2023
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 23
Artist: Jacek Yerka
Title: ŻYWA, CIEPŁA WODA, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 88 sygn. na odwr. na d. listwie krosna flamastrem: „ŻYWA, CIEPŁA WODA“ | JACEK JERKA | AKRYL 1988 Od wielu lat poluję na takie miejsca – łagodne zbocza porośnięte przyjaznymi drzewami, ze szmaragdową trawą – tak powinien wyglądać raj. Co kilkanaście lat, od 1979 roku, próbuję je namalować. Teraz też mam w pracowni niedokończoną wersję mojego raju, ale pewnie kilka lat potrwa, zanim będę z niej zadowolony. Opisywana wersja powstała w dość szarym okresie mojego życia, dlatego źródło jest szmaragdowe, trawa świeża i zielona, a lawa grzewcza przyjazna i mandarynkowa. - Jacek Yerka
Artist: Józef Wilkoń
Title: KOCIA RODZINA
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JWilkoń na odwrocie oł. śr.: 37 [w kółku] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: DOKUMENT WIZOWY, 1998
Year: 1998
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: stasys 98 na odwr. oł. p.d.: 840 [w kółku] Document | wizowy | 1998 | 76 x 56 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Stasys Eidrigevičius. Spojrzenie, katalog wystawy , Galeria Artemis, Kraków październik-listopad 2001, il. barwna, s. 13.
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: GRUDZIEŃ, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.g.: S. MŁODOŻENIEC 2013 sygn. na odwr. p.g.: S. MŁODOŻENIEC | „GRUDZIEŃ 2013“ | olej/płótno 100 x 127 cm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: 14-STU KONTRABASISTÓW, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 2018 E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: 2018 | E. DWURNIK | „14-stu kontrabasistów“ | NR: XXIII [w ramce] – 1983 – 8040 Do obrazu dołączony jest certyfikat autentyczności wydany przez Fundację Edwarda Dwurnika w październiku 2021 roku.
Artist: Stanisław Wysocki
Title: AKT, 2012
Year: 2012
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu: Stan Wys | 8/8 | 2012
Artist: Marian Michalik
Title: MARTWA NATURA PODWÓJNA, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalik. 92 na odwr. na g. listwie krosna, napis: OL. – 13’ 92 100 x 81, na l. listwie krosna pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z nr. pozwolenia ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tomasz Kawiak
Title: DŁUGI MARSZ, 1998
Year: 1998
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: podstawa drewniana: 2 x 44 x 5,8 cm sygn. z przodu: LONG MARCH | [tekst chiński], z tyłu: TOMEK | 7/8 | 1998 , niżej znak odlewni: VENTURI ARTE CERA PERSA, na spodzie podstawy nalepka autorska z napisem dłg.: ..E LONG MARCH OF THE JEAN 1ere ED. [czerwonym dłg.]| 1998 | NR 7/8. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. wybity nakład: C59/1000 HC Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139.
Artist: Roman Opaliński
Title: SEN O KLIMCIE, 2021
Year: 2021
Tools: oil, individual
Surfaces: canvas, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: OPALIŃSKI 2021 technika własna, olej, płótno przytwierdzone do płyty, rama autorska malowana Dar od artysty Licytacja obrazu Romana Opalińskiego to kolejna na aukcjach Agry okazja, aby pomóc ofiarom agresji na Ukrainę. Cały dochód ze sprzedaży obrazu ponownie przekażemy Fundacji „Nasz Wybór“, która zajmuje się pomocą humanitarną dla obywateli Ukrainy. Założona w 2009 roku Fundacja „Nasz Wybór” działa na rzecz ukraińskich migrantów w Polsce, pomaga im w integracji z polskim społeczeństwem i polską kulturą, a także zapoznaje Polaków z kulturą ukraińską. Obecnie swoją opieką objęła uchodźców, zaś misję poszerzyła poprzez zakup leków i środków medycznych dla szpitali na objętej wojną Ukrainie. Roman Opaliński jest artystą mocno zaangażowanym społecznie. Od 2014 r. organizuje aukcje charytatywne, na których wystawiane są obrazy ukraińskich artystów, zaś dochód z nich jest przeznaczany na zakup sprzętu (m.in.: kamizelki, hełmy, kamery termowizyjne, noktowizory i radia). W 2016 roku po jednej z licytacji została zakupiona karetka ratunkowa, podarowana następnie Straży Granicznej na wschodzie Ukrainy. Od 2022 roku malarz szczególnie aktywnie zajmuje się zbieraniem darowizn, mających wesprzeć chore dzieci w Ukrainie. więcej
Verified Artist: Yes