Artist: Józef Czapski
Title: PRZY BALUSTRADZIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: l.d. słabo czytelne notatki kolorystyczne [?] Rysunek pochodzi z kolekcji przyjaciół artysty. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: WESOŁE MIASTECZKO
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34 x 49 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. akwarelą l.d.: H. Rudzka C-
Artist: Jan Cybis
Title: KUŹNICA – ZATOKA II, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Cybis sygn. na odwr. na płótnie g.: JAN CYBIS KUŹNICA – ZATOKA II | 1966 r. | 65 x 81 Widok nadbałtyckiej zatoki w Kuźnicy wpisuje się w serię powstałych w ostatnim okresie twórczości obrazów przedstawiających nadmorskie miejscowości, które – najbardziej ceniony przedstawiciel nurtu polskiego koloryzmu – odwiedzał w czasie wakacyjnych wyjazdów. Szczególnie chętnie, oprócz tytułowej przystani, plenerowe notatki sporządzał w Orłowie, Ustce, czy Sopocie. Malowane „z natury“ akwarele, gwasze i rysunki, stawały się podstawą do tworzenia – już w zaciszu warszawskiej pracowni – dzieł olejnych. Na grupę tych wyjątkowych pejzaży zwrócił uwagę Tadeusz Dominik, wybitny uczeń artysty i autor poświęconej mu monografii: Szczególne miejsce, zwłaszcza w ostatnich latach zajmuje w malarstwie Cybisa tematyka morska. Morska – może za dużo powiedziane, są to raczej okruchy morza: plaże z koszami dla plażowiczów, łódki, nabrzeża, mola, ubogie zabudowania. Odkrył uroki małych portów z ich spokojną, senną egzystencją. Całe zgromadzone doświadczenie, zdobywane latami na martwych naturach i modelach, zaowocowało olśniewająco. [...] Nie czuje się w tych obrazach szumu fal, księżyc nie przegląda się w lustrzanej tafli wody, a jednak jest autentyczna atmosfera malowanych widoków. I... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET PANI W NIEBIESKIEJ SUKNI, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J.Nowosielski sygn. na odwr. na płótnie g.: 1961 | JERZY NOWOSIELSKI , p.g.: 22. na odwr. na g. listwie krosna napis oł.: DESA WWA , na p. listwie krosna oł.: 0/111/65/1 | DBBBB. Autentyczność obrazu skonsultowana z p. Andrzejem Szczepaniakiem - historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). Do obrazu dołączono atest Fundacji Nowosielskich z 21 maja 2012 r. Obraz wystawiany i reprodukowany: – Jerzy Nowosielski. Malarstwo [katalog wystawy, wstęp: Aleksander Wojciechowski, BWA, Szczecin 11 VI – 19 VII 1962, il. 4 cz.-b.; – Jerzy Nowosielski [ katalog wystawy, wstęp: Mieczysław Porębski], Warszawa, Zachęta, 6 – 26 III 1963, il. 10 cz.-b.; – Jerzy Nowosielski [katalog wystawy, wstęp: Tadeusz Chrzanowski] Kraków, Galeria Krzysztofory, 3 X – 7 XI 1964, il. 5 cz.-b.; – Dom Turysty, Klub Międzynarodowej Prasy i Książki (KMPiK), Galeria Pegaz, Zakopane, 19 XII 1964 – II 1965, wystawa indywidualna; – Jerzy Nowosielski [katalog wystawy], Pawilon Wystawowy BWA, Kraków, 19 I – 17 II 1974,... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ MIEJSKI, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Autentyczność obrazu skonsultowana z p. Andrzejem Szczepaniakiem - historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). Pochodzenie: Obraz powstał w 1959 roku i zakupiony został przez obecnych właścicieli wprost z pracowni artysty, razem z drugim Pejzażem , na którym zachowała się nalepka CBWA Oddział w Łodzi z datą 1959. W 1950 Jerzy Nowosielski, wraz z żoną Zofią, przeprowadził się z Krakowa do Łodzi i pozostał w tym mieście przez kolejnych 12 lat. Tu objął posadę kierownika artystycznego Państwowej Dyrekcji Teatrów Lalek i otrzymał pracownię na 8 piętrze domu przy ul. Zachodniej 27. Z okien pracowni rozciągał się widok na Łódź, która fascynowała Nowosielskiego. W tym czasie, krajobraz miejski był jednym z ulubionych tematów artysty. Pejzaże Nowosielskiego nie są jednak wiernym odwzorowaniem miast. Nowosielski nadaje im cechy metafizyczne. Wypracowuje własny, charakterystyczny sposób kształtowania przestrzeni. Decydująca jest – jak pisze Krystyna Czerni – kompozycja obrazu, organizacja płaszczyzny według sieci archetypicznych form: trójkątów, trapezów, kwadratów. Jakby cała rzeczywistość: ta ziemska i niebiańska, realna... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ZNAK W GÓRACH, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie śr.: JERZY NOWOSIELSKI [pionowo], obok 1965 ; p.g.: 120 Na odwr. dwie nalepki: – l.g. nalepka V Międzynarodowego Biennale Sztuki Współczesnej w San Marino 1965 z danymi obrazu w jęz. francuskim, w p.g. rogu nalepki nr 29 [w kółku], l.g. ślad włoskiej pieczątki celnej [?] – p.g. nalepka Centralnego Biura Wystaw Artystycznych – Zachęta Warszawa wypełniona dłg.: Depozyt | Muzeum Radom [przekreślone] Poznań | 113 katalog [...] Na p. listwie krosna dwie nalepki: jedna drukowana z danymi obrazu w języku polskim i angielskim, obok druga na taśmie papierowej tuszem: 0590/65 | EABBB | ABB [w kółku]. Autentyczność obrazu skonsultowana z p. Andrzejem Szczepaniakiem - historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – San Marino, Palazzo del Kursaal, V Biennale Internazionale d’Arte Contemporanea della Republica di San Marino, 31 VII – 30 IX 1965, kat. 3; – Malarstwo. Anna Güntner, Włodzimierz Kunz, Danuta Kluza, Jerzy Nowosielski [kat. wystawy], Kraków,... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie d.: JERZY NOWOSIELSKI 1995 IX Autentyczność obrazu skonsultowana z p. Andrzejem Szczepaniakiem - historykiem sztuki, kuratorem wystaw, dyrektorem wykonawczym Galerii Starmach, redaktorem m.in. wydanych przez Skirę albumów Henryk Stażewski (2018), Jerzy Nowosielski (2019). Obraz opisany i reprodukowany: – Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second World. Kolekcja Malarstwa Polskiego. Polish Painting Collection , s. 140 il. barwna; – Jerzy Nowosielski , [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 435, kat. 730, il. barwna [z datą 1996]. Prezentowany w katalogu obraz, Nowosielski namalował we wrześniu 1995 roku w Polanach koło Berestu, gdzie pod koniec lat 90. kilkakrotnie spędzał wakacje. Powstała wówczas cała seria obrazów cerkwi łemkowskich z okolic nowosądecczyzny. O rozpoczętym w latach 80. XX w. „okresie zielonym“ w twórczości Jerzego Nowosielskiego tak pisze Krystyna Czerni: W połowie lat 80. gama barwna się rozjaśnia, rozwadnia, pojawiają się rozbielone seledyny, oliwkowe żółcie, wapienne turkusy, morskie przejrzyste indygo. W tym samym czasie artysta studiuje korespondencje impresjonistów, coraz bardziej interesuje go zjawisko światła i wzajemnej... więcej
Artist: Władysław Hasior
Title: KAPLICZKA DOMOWA Z BRUKSELI, 1989
Year: 1989
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie: wymiary 45 x 30 x 7 , obok autorska etykieta: Kapliczka | Domowa | z Brukseli | 1989 | Hasior Wł. Każda religia daje tak potężny ładunek przeżyć i odczuć, że nie oprze się im żaden artysta – czytamy w Myślach o sztuce Władysława Hasiora (oprac. Z. Zegadłówna, Nowy Sącz 1986, s. 59). Władysław Hasior wielokrotnie fotografował kapliczki w czasie swoich podróży. „Kolekcjonował“ je w trakcie licznych wycieczek samochodowych po Polsce i za granicą. Być może napotkane prawdziwe kapliczki stawały się inspiracją dla tworzonych techniką asamblażu kompozycji. Na przełomie 1989 i 1990 r., Hasior był w Brukseli na otwarciu wspólnej wystawy z belgijskim artystą Camielem van Breedamem i – jak wspominała historyk sztuki Marzanna Raińska – wziął wówczas ze sobą „całą pracownię“ i przez cały czas tworzył nowe eksponaty.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: KOMPOZYCJA, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na wewnętrznej, dolnej listwie blejtramu napis autorski: biel tytan, cynk. karm , | Rembrumbra pal. umbra mat., kobalt nieb. | WEN: ugier 2., mais czerw, ultramar. ; obok: 19 IV 68 na podmal. starym obrazie | sprzed paru mies .; na wewnętrznej lewej listwie blejtramu dedykacja: Panu Gianni Palvarini w dowód przyjaźni – Autor 29 V 77 w Łodzi.
Artist: Alfred Lenica
Title: ZATRWOŻONY PATRIARCHA, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica sygn. flamastrem na odwr. na płótnie: A. LENICA | 1967 | WARSZAWA | PARIS | „ZATRWOŻONY PATRIACHA“ [sic !] Pochodzenie: zbiory rodziny artysty. Alfred Lenica – muzyk z wykształcenia i malarz z powołania – na początku lat 60. ostatecznie sformułował swą niezwykle oryginalną, artystyczną wypowiedź. Droga do niej wiodła przez blisko trzydzieści lat doświadczeń i eksperymentów z malarskim tworzywem: od silnej inspiracji twórczością Picassa i surrealizmem w duchu Giorgio de Chirico, przez stworzenie pierwszego w polskiej sztuce obrazu taszystowskiego, po figurację zgodną z socrealistyczną doktryną i powrót do abstrakcji. Prezentowana w katalogu, bezprzedmiotowa kompozycja należy do grupy późnych i najbardziej cenionych przez krytyków dzieł, będących autorską adaptacją nadrealizmu i malarstwa gestu. Położenie nacisku na rolę przypadku, spontaniczny zapis wrażeń i odrzucenie tradycyjnych narzędzi były punktem wyjścia do opracowania nowatorskiej techniki. O warsztacie artysty w dojrzałym okresie pisała Bożena Kowalska: Płótno pokrywał kilku kolejnymi warstwami farby różnego koloru od najjaśniejszej walorowo do najciemniejszej. Ostatnia, górna warstwa, była zazwyczaj czarna. Artysta przygotowywał też swoiste „narzędzia“ z tektury,... więcej
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: Z CYKLU „OBRAZY PUSTE“, 14-42, LATA 1963-1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie czerwonym flamastrem l.g.: 14-42 Pochodzenie: Obraz pochodzi z kolekcji Ireneusza Dembowskiego, sekretarza Galerii Krzywe Koło w Warszawie, prowadzonej w latach 1956-1965 przez Mariana Bogusza.
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: TRZY FORMY, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. akrylem l.d.: J. Tchórzewski 85 sygn. akwarelą na odwr. p.d.: JTchórzewski 85 | „TRZY FORMY“ | akryl ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Bogusz
Title: KOMPOZYCJA, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: mbogusz 1967 sygn. na odwrocie na papierze naklejonym na deskę p.g.: mbogusz 1967 , obok znak strzałki w górę
Artist: Urszula Broll
Title: ALIKWOTY – 16, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr.g.: [znak strzałki do góry] Urszula Broll | „alikwoty-16“ | 150 x 70 | Katowice-62 ; na g. listwie krosna l.: 150 x 70 , p.: 10 [w kwadracie] Pochodzenie: Obraz pochodzi z kolekcji Ireneusza Dembowskiego, sekretarza Galerii Krzywe Koło w Warszawie, prowadzonej w latach 1956-1965 przez Mariana Bogusza.
Artist: Józef Hałas
Title: KOMPOZYCJA OPARTA NA KRZYŻU, 1982
Year: 1982
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 60 x 49 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. tuszem p.d.: Jhałas ‘82 na odwrocie trzy nalepki: – g.: drukowana (komputeropis): JÓZEF HAŁAS | 07.01.1927 NOWY SĄCZ – 01.01.2015) | „KOMPOZYCJA OPARTA NA KRZYŻU“ | 1982 | GWASZ 60 x 50 cm, – śr.: rkps długopisem: „Kompozycja oparta na krzyżu“ – papier | gwasz – 1982 r. | Kompoz. oparta na krzyżu – należy oprawić w biały | karton – wielkość około 90 x 70 cm. (nie przyklejając). | X.90 JózefHałas , – d.: nieczytelny napis (sygnatura?) długopisem na beżowym kartonie, naklejony na nalepce z instrukcją oprawy śr.d.
Artist: Jan Tarasin
Title: ZAPIS, 1994
Year: 1994
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 41 x 55 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. białą kredką p.d.: Jan Tarasin | 94 sygn. na odwr. oł. p.d.: Jan Tarasin 94 | „Zapis“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: FRAGMENT, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 73 sygn. na odwr. na płótnie p.g: JAN TARASIN 1973 | „FRAGMENT“ na dolnej listwie krosna nalepka z nr.: DI/4/71SBBBB | 2 [w kółku] oraz nalepka Galerii Fibak & Program z danymi obrazu. na górnej listwie krosna: ZAREZERWOWANE p. .... [nieczytelnie] 103 x 143 cm , obok 84 [w kółku], na lewej i prawej listwie oł. oznaczenia cyfrowe i literowe Pochodzenie: Obraz znajdował się w kolekcji Wojciecha Fibaka. Obraz wystawiany, opisany, reprodukowany: – Jan Tarasin. Malarstwo i grafika , Galeria Sztuki Współczesnej Zapiecek Desa, Warszawa, marzec 1975, kat., il. czarno-biała [fotografia odwrócona]; – Jerzy Olkiewicz, Czwarty wymiar Tarasina , „Sztuka“ 3/2/75, s. 34, il. 2 barwna. Lata 70. przyniosły ostateczne skrystalizowanie się osobliwego, niepowtarzalnego stylu obrazowania Jana Tarasina. Został mu zresztą wierny do końca. Jego płótna stały sią kartami enigmatycznych zapisów. Zawsze biegnące poziomymi wersami, niezrozumiałe, więc tajemnicze znaki „jego pisma“ bywają wymiennie: duże i małe, luźno rozprowadzone lub w zkłócającym symetrię, chaotycznym zagęszczeniu. Czasem, choć rzadko bywają... więcej
Artist: Henryk Berlewi
Title: KOMPOZYCJA MECHANOFAKTUROWA, 1957
Year: 1957
Surfaces: paper, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30 x 38 cm (zadruk) 36,8 x 47,8 cm (całość w świetle passe-partout) sygn. tuszem p.d.: H BERLEWI 57
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, 1980
Year: 1980
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie g.: 1980 | H. Stażewski obok pieczątka wywozowa z podpisem Obraz opisany i reprodukowany: – Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second World. Kolekcja Malarstwa Polskiego. Polish Painting Collection , s. 213 il. barwna.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: A LONG WINTER JOURNEY, 1960
Year: 1960
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: Zbigniew Makowski IV/1960 Roku | Warszawa Pochodzenie: Praca pochodzi z kolekcji Janusza Boguckiego (1916-1995), historyka sztuki, krytyka i kuratora, autora wielu książek poświęconych historii i teorii sztuki.
Artist: Urszula Broll
Title: KOMPOZYCJA FANTASTYCZNA, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie g.: URSZULA BROLL | 1970 | wym. 0.55 x 0.45 na l. listwie krosna nalepka: Nr. 11
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1966
Tools: ink, feather
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: Rysunek pochodzi z kolekcji Janusza Boguckiego (1916-1995), historyka sztuki, krytyka i kuratora, autora wielu książek poświęconych historii i teorii sztuki. Praca reprodukowana: – Beksiński. Photographies, dessins, sculptures, peintures , [oprac. i red.] Anna i Piotr Dmochowski, API [AP International, Ltd.], wyd. II popr. [Paris] 1991, druk w Korei Płd., s. 101, poz. 109. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1966
Year: 1966
Tools: ink, feather
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: Rysunek pochodzi z kolekcji Janusza Boguckiego (1916-1995), historyka sztuki, krytyka i kuratora, autora wielu książek poświęconych historii i teorii sztuki. Praca reprodukowana : – Beksiński. Photographies, dessins, sculptures, peintures, [oprac. i red.] Anna i Piotr Dmochowski, API [AP International, Ltd.], wyd. II popr. [Paris] 1991, druk w Korei Płd., s. 116, poz. 137. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI | 1982 p.g. ślad 2 pieczątek wywozowych z podpisem Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Obraz pojawił się w programie wyemitowanym przez telewizję japońską poświęconym Muzeum Sztuki Wschodnioeuropejskiej w Osace na początku lat 90. (strona www Dmochowski Gallery NET – Filmoteka); – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 9, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 33, il. barwna; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Erotyka w obrazach Zdzisława Beksińskiego jest kojarzona niemal wyłącznie z serią rysunków o sadomasochistycznym charakterze tworzonych w latach 60. Tym większym wydarzeniem na rynku kolekcjonerskim jest prezentowany w katalogu obraz z 1982 roku, będący dosadną i perwersyjną ilustracją erotycznej wizji. Obecne w niej – łączenie cech prawdopodobieństwa i czystej fantazji, charakterystyczny motyw przywiązywania, deformacja i groteskowość postaci – sprawiają, że grupa wczesnych,... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI | 1981 , l.g.: UPP Obraz reprodukowany: – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Artysta przyznawał się do tego, że jego postrzeganie świata składa się z samych wątpliwości. Zdaje sobie sprawę, że tworząc może się dzielić tylko tym, co jest w nim, a więc trudno byłoby formułować mu pozytywne przesłania. Przyglądał się samemu sobie, własnemu wnętrzu i nie był w stanie zbudować pozytywnej wizji – pozostawały tylko wątpliwości. Stąd może też wręcz paniczna niechęć do jakichkolwiek form interpretacji jego twórczości. Wiesław Banach, Zdzisław Beksiński 1929-2005 , BOSZ, Olszanica 2021, s. 273 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: DH, OKOłO 1985
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: DH | BEKSIŃSKI po lewej ślad pieczątki wywozowej Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Film Hommage á Beksiński , reż. B. Dziworski, 1985; – Beksiński. Photographies. Dessins. Sculptures. Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie DMOCHOWSKI-musee-galerie de BEKSINSKI“, Paris 1988/89, s. 218, il. 278. – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 13, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 60, il. barwna. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: CHRYSTUS W KORONIE CIERNIOWEJ, 1967
Year: 1967
Tools: gouache
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: technika: drewno, kora polichromowana, gwasz złoty, gwoździe, płyta pilśniowa 60 x 27 x 4 cm - wym. w ramie na odwrocie Martwa natura z kwiatami , olej – studencka praca artysty Obrazowi towarzyszy certyfikat autentyczności wystawiany przez Agatę Dudę Gracz. Rzeźba reprodukowana: – Duda Gracz , tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, opracowanie biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 5 s. 153, il. barwna. W literaturze, prezentowana praca funkcjonuje pod tytułem Ikona. Nie jest to jednak w sensie dosłownym obraz osadzony w tradycji prawosławnej, choć nawiązuje do malarstwa ikonowego poprzez hieratyczne ujęcie postaci Chrystusa i złote tło. Rzeźba nasuwa raczej skojarzenie z twórczością Władysława Hasiora (z którym artysta przyjaźnił się), np. poprzez zastosowane materiały – prawdziwe gwoździe, które tworzą koronę cierniową, stanowiącą zarazem nimb wokół głowy Chrystusa. Tematyka religijna, a przede wszystkim wątek chrystologiczny, były bliskie artyście wychowanemu w cieniu Jasnej Góry. W późniejszych latach, malował, m.in. Drogę Krzyżową (2000-2001) dla Klasztoru Paulinów w Częstochowie. Duda Gracz bardzo rzadko sięgał po rzeźbiarskie medium – historykom sztuki znanych jest zaledwie pięć kompozycji... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1374. KAPRYS POLSKI, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: OBRAZ 1374. KAPRYS POLSKI – STUDIUM; BRUNO SCHULTZOWI, 1990 sygn. l.g.: DUDA GRACZ. 1374/90. na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Jerzy Duda Gracz. 25-lecie pracy artystycznej , Galeria Zapiecek, wrzesień 1993, poz. 8, il. barwna, s. nlb.; – Duda Gracz , tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, oprac. biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 28, s. 145, il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: LEŚNA WIOSNA, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1501/92 . na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu Zamiłowanie do pejzażu ujawniło się w twórczości Jerzego Dudy Gracza w drugiej połowie lat 80. Pejzaż stanowi najczęściej tło dla postaci i scen rodzajowych, rzadziej natomiast występuje jako samodzielny temat. Na prezentowanym płótnie, przed ścianą lasu, na polanie przycupnęła nieśmiało postać dziecka otulonego w jeszcze zimową kurtkę. Cała kompozycja ujęta jest na granicy realności i bajkowości, do której to tendencji artysta przyznaje się w Zapiskach o życiu i sztuce przemijania [wstęp do katalogu Duda Gracz, Obrazy prowincjonalno-gminne, Kresy polskie 2000, Wydawnictwo Biblioteka Śląska]: [...] od 1986 roku, malując obrazy „prowincjonalno-gminne“ posługuję się zaledwie elementami i cytatami z rzeczywistości w celu tworzenia świata, który nie istnieje. Tak jest! Nie zauważam słupów telefonicznych, sieci energetycznych, stacji benzynowych [...]. Maluję świat niespełnionych marzeń, świat złożony ze strzępów pamięci, obrazów, starych fotografii, rozmów, tęsknoty, lęków, miłości, goryczy, złości i ciepła. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ BERLIŃSKI /2/ 1107, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DG . 1107/87 . na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu, poniżej nalepka wystawy w Moskwie (Centralny Dom Chudożnika). Prezentowane obrazy (poz. 124 i 125) są mniejszymi wersjami skrzydeł tryptyku Berliński powstałego w 1985 r. (por. Obraz 1036. Berliński i Obraz 1038. Berliński , oba o wymiarach 122 x 80 cm [w:] Duda Gracz , tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, oprac. biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 52 i 54, s. 116, il. barwne). Jego centralną część – znajdującą się w zbiorach Muzeum im. A. Puszkina w Moskwie – zajmuje wyjątkowa scena: artysta w charakterystycznej, naciągniętej na oczy „czapie“ trzyma zatkniętą na drzewcu białą flagę na tle Bramy Brandenburskiej. Towarzyszą mu spacerujące obok żona z córką i siedzący na wózku inwalidzkim żołnierz-weteran. Sceny przedstawione na panelach bocznych prawdopodobnie też rozgrywają się w Berlinie – na jednym z nich można rozpoznać majaczącą sylwetę kościoła Pamięci Cesarza Wilhelma. Ich układ kompozycyjny i treściowy dokładnie powtarzają oferowane w niniejszym katalogu dzieła, od swych wcześniejszych odpowiedników różniące się jedynie szczegółami, m.in. elementami architektonicznego pejzażu, upozowaniem i detalami strojów postaci. Dwukrotna realizacja tego samego tematu i obecność spajającego... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ BERLIŃSKI /2/ 1109, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DG . 1109/87 . na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu, poniżej nalepka wystawy w Moskwie (Centralny Dom Chudożnika). Prezentowane obrazy (poz. 124 i 125) są mniejszymi wersjami skrzydeł tryptyku Berliński powstałego w 1985 r. (por. Obraz 1036. Berliński i Obraz 1038. Berliński , oba o wymiarach 122 x 80 cm [w:] Duda Gracz , tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, oprac. biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 52 i 54, s. 116, il. barwne). Jego centralną część – znajdującą się w zbiorach Muzeum im. A. Puszkina w Moskwie – zajmuje wyjątkowa scena: artysta w charakterystycznej, naciągniętej na oczy „czapie“ trzyma zatkniętą na drzewcu białą flagę na tle Bramy Brandenburskiej. Towarzyszą mu spacerujące obok żona z córką i siedzący na wózku inwalidzkim żołnierz-weteran. Sceny przedstawione na panelach bocznych prawdopodobnie też rozgrywają się w Berlinie – na jednym z nich można rozpoznać majaczącą sylwetę kościoła Pamięci Cesarza Wilhelma. Ich układ kompozycyjny i treściowy dokładnie powtarzają oferowane w niniejszym katalogu dzieła, od swych wcześniejszych odpowiedników różniące się jedynie szczegółami, m.in. elementami architektonicznego pejzażu, upozowaniem i detalami strojów postaci. Dwukrotna realizacja tego samego tematu i obecność spajającego je osobistego... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Teresa Pągowska
Title: KOBIETA ROZBIERAJĄCA SIĘ, 1983
Year: 1983
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czarnym pastelem p.d.: T. Pągowska 83 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Cześnik
Title: ZUZANNA I STARCY, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Cześnik 15. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Otto Axer
Title: WENUS I PTAKI, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: oaxer sygn. na odwr. na płótnie p.g.: OTTO AXER | 1967 na g. listwie krosna nalepka: OTTO AXER 1967 | „WENUS I PTAKI“ , obok flamastrem O.A. na l. listwie krosna flamastrem: m. 4264 A/K , obok długopisem: cena 23.690 Obraz opisany i reprodukowany: – Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second World. Kolekcja Malarstwa Polskiego. Polish Painting Collection , s. 36, il. barwna.
Artist: Marian Czapla
Title: POSTAĆ, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: czapla 1975 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: M. CZAPLA | T-OLEJ-140 x 100 | 1975 r. na g. listwie krosna flamastrem: 03 [w kółku] Obraz wystawiany: - Muzeum Narodowe Kielce 2002, pałac biskupów krakowskich, V-VIII 2002 - Muzeum im. Ksawerego Dunikowskiego, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, VIII-IX 2002; - Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej i Miejski Ośrodek Kultury w Przemyślu - Galeria Zamek Kazimierzowski X 2002. Obraz opisany i reprodukowany: - Marian Czapla. W 30-lecie pracy twórczej [katalog wystawy, red. Marzena Maćkowska, Iwona Rajkowska, Marian Rumin], Kielce - Warszawa 2002, , kat. 43 s. 40, 74, 142; – Chris Sztyber , Mój drugi świat. My second World. Kolekcja Malarstwa Polskiego. Polish Painting Collection , s. 55, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: APOTEOZA GRUPY MALARSKIEJ STUDENTÓW ASP, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 82,5 x 37,5 - wym. w św. oprawy sygn. złotą farbą l.g.: . APOTHEOZE . ; p.g.: . DVDA . GRACZ . PINX. sygn. na odwr. poziomo: „APOTEOZA“ | (GRUPY MALARSKIEJ STUDENTÓW ASP) | olej, dykta – 39 x 84 cm | Jerzy Duda-Gracz. 1967 Przedstawienie siedmiu młodych adeptów sztuki w alegorycznej scenerii należy do grupy juweniliów powstałych w trakcie studiów artysty na Wydziale Grafiki w katowickiej filii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1962-1968). Nietypowy – najpewniej wtórnie wykorzystany – rodzaj malarskiego podłoża, dekoracyjna, historyzująca rama, podobnie jak niezwykle gładki sposób malowania i operowanie silnym konturem, charakteryzowały studencki warsztat Jerzego Dudy Gracza. Pełna symboli i humorystycznego dystansu Apoteoza – ukazująca sam początek drogi twórczej przyszłego malarza-moralisty – zasługuje niewątpliwie na status kolekcjonerskiego rarytasu.
Verified Artist: Yes
Artist: Zbigniew Maciej Dowgiałło
Title: ANIELICE, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 85 ZM Dowgiałło sygn. na odwr. na płótnie p.: ZM. | Dowgiałło | 1985
Artist: Janina Żemojtel
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Janina Żemojtel 1974 na odwr. na d. listwie krosna włoska pieczątka celna ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Czapla
Title: UPADEK, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: czapla ‘07 Obraz wystawiany: – Pasja Czapli , Aula ASP Warszawa, IV 2009; – Synagoga , Szydłów, VI 2009. Obraz opisany i reprodukowany: – Marian Czapla. Malarstwo , album z cyklu „Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie prezentuje“, tekst Iwona Rajkowska, Marian Rumin, Wojciech Skrodzki, ASP Warszawa 2009, s. 93, il. barwna.
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZERWONE TULIPANY, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2014 | E. DWURNIK na odwr. na płótnie flamastrem: 2014 | E DWURNIK | „CZERWONE | TULIPANY“ | NR: XXIII [w ramce] - ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: SKRADZIONE TULIPANY, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: E. DWURNIK | 90 wzdłuż d. krawędzi: SKRADZIONE TULIPANY na odwr. na płótnie: 1566 | IX.549 | 1990 | E. DWURNIK | SKRADZIONE TULIPANY | NR: IX.549.1566 [w ramce] Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu IX, kat. 549 (jako Ubecki karawan ).
Artist: Edward Dwurnik
Title: ABSTRAKCJA, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: 2017 | E. DWURNIK | NR: XXV [w ramce] – 389 [w ramce] | 7067 [w ramce, obok znak skrzyżowanych strzałek], niżej: 389 [w ramce] „Cykl XXV“ był całkowitym zerwaniem Dwurnika z malarstwem przedstawieniowym. Artysta, zainspirowany twórczością Jacksona Pollocka i jego metodą pracy (odwiedził pracownię Pollocka na Long Island), oddał się radości tworzenia. Jak pisze Bogusław Deptuła, we wstępie do katalogu wystawy w Sopocie w 2018: Autentyzm przestrzeni z jednej strony, a z drugiej nieograniczona wolność, jaką daje taki sposób osobistej ekspresji, mogły zadecydować o przejściu na tę stronę po latach odrabiania słupków, praktykowanego w postaci wstawiania niepoliczalnych okien w fasady budynków, które na tysiącu miejskich widoków musiały zostać wymalowane. To nader uwodzicielska sztuka dla malarza zniewolonego własną malarską metodą: wylewanie, chlapanie, bryzganie, rozcieranie, rzucanie, przelewanie, rozpryskiwanie. Może to dopiero jest absolutna wolność, której zaznał w osobistym i chyba nader intensywnym kontakcie z dziełami i miejscem. Wspominając swoje pierwsze obrazy z cyklu „Podróże autostopem“, Dwurnik uważał po latach, że są prawie abstrakcyjne, bardzo precyzyjnie zbudowane, równiuteńko nasycone. O swoich nowych abstrakcjach mówił zaś: Kiedy... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: WIELKI KANION (DYPTYK), 1981
Year: 1981
Tools: ink, watercolor, pastel, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: współoprawne w pionie: g.: 16,5 x 23 cm (w świetle passe-partout) sygn. czarnym tuszem l.d.: Lebenstein 81 , obok sepią: Grand Canyon d.: 16,5 x 23 cm - w świetle passe-partout sygn. czarnym tuszem p.d.: „Grand Canyon“ Lebenstein 81 Na odwr. wspólnej oprawy nalepki (w orientacji poziomej): – l.g. nalepka transportowa francuskiej firmy Art Transit S.A. na wystawę w Zachęcie, z danymi pracy rkps; – p.g. rkps długopisem: Lebenstein | „Grand Canyon“ | diptique | 2 x 17 cm x 23,5 cm | encre et pastel ; – p.d. nalepka wystawowa CBWA Zachęta z danymi pracy i numerem kat. 121 , przekreślonym i dopisanym po p. poza nalepką: kat. 108 ; niżej nalepka z numerem flam.: 4 A . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbigniew Makowski
Title: THE ROCK OF..., 1959
Year: 1959
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: Zbigniew Makowski 1959 Warszawa Pochodzenie: Praca pochodzi z kolekcji Janusza Boguckiego (1916-1995), historyka sztuki, krytyka i kuratora, autora wielu książek poświęconych historii i teorii sztuki. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj sygn. na odwr. na płótnie: Stanisław Baj | Rzeka Bug | 2020
Artist: Włodzimierz Jan Zakrzewski
Title: BEZ TYTUŁU, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: WJZakrzewski 1973 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: Z CYKLU „SZTUKA KONSUMPCYJNA“, 1972
Year: 1972
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Odbitka z 2008 roku. 48,5 x 58,5 cm - wym. w świetle ramy sygn. tuszem na odw. oprawy śr.g.: NATALIA LL | „Sztuka konsumpcyjna“ – 1972 | Consumer Art – 1972 | gelatin silver print on paper | 1/3 Pracy towarzyszy opinia wystawiona przez Fundację ZW w Toruniu z 4 II 2021. Hasło konsumpcji pojawiało się w twórczości Natalii LL w latach 1972-1975, w tytułach serii prac. „Sztuka konsumpcyjna“, a w 1975 roku także „Sztuka postkonsumpcyjna“, to zbiór czarno-białych i kolorowych fotografii oraz filmów ukazujących twarze kobiet zjadających w ostentacyjny sposób różne produkty: banany, parówki czy kisiel. [...] Strategia [grupy „Permafo“, działającej od 1970 w składzie: Andrzej Lachowicz, Natalia LL, Zbigniew Dłubak, Antoni Dzieduszycki] zakładała odwoływanie się do tematów związanych z pospolitymi sytuacjami, które dokumentowano w możliwie bezpośredni sposób. Koncepcja ta była kojarzona przez krytykę z pop-artem, zwłaszcza poetyką filmów Andy'ego Warhola. W przypadku Natalii LL skojarzenie było o tyle zasadne, że artyści związani z pop-artem odwoływali się do wzorców wizualnych kultury masowej i podejmowali tematykę kapitalistycznego dobrobytu oraz propagandy powszechnej konsumpcji. Wątpliwy... więcej
Artist: Autor nieznany
Title: PICASSO I ARTUR RUBINSTEIN, 1971
Year: 1971
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 18,7 x 29,7 cm - wym. kadru fotografii dedykacja flamastrem na dolnym marginesie: pour mi Artur o | mi amigo Picasso | el 27.6.71 ., w p.d. rogu napis tuszem: 32922 , na odwr. odbitki numery: 41 i 75 Oprawa oryginalna w formie stylowej złoconej skórzanej i tłoczonej ramki, w której zdjęcie stało w domu Rubinsteinów; oprawa wykonana w Nowym Jorku. Zdjęcie z podobnym – ale innym – ujęciem Picassa (patrzy w obiektyw) reprodukowane jest w wielu książkach o Rubinsteinie, zostało sprzedane na aukcji rubinsteinowskiej 3 lipca 2002 przez Poulain-Le Fur w Paryżu w Le Palais des Congres de Paris. Oferowane tu zdjęcie było reprodukowane w niemieckim wydaniu książki A. Rubinsteina „Moje długie życie”, 1980. Na zdjęciu Picasso patrzy w prawą stronę, ktoś lub coś zwróciło jego uwagę. Zrobiono więc drugie ujęcie, a Picasso podpisał taką samą w treści dedykacją oba zdjęcia i przekazał je Rubinsteinowi. Podpisy różnią się nieco rozmieszczeniem słów etc. Panowie poznali się w Hiszpanii w czasie I wojny światowej, w sezonie artystycznym 1916/1917, Rubinstein dał wtedy 100 koncertów w Hiszpanii, był tam już znany, uwielbiany, mówił już płynie po hiszpańsku. Panowie znaleźli się na tej samej premierze baletu Diagilewa – dla którego kostiumy i dekoracje projektował m.in. Pablo Picasso. W przerwie spektaklu,... więcej
Artist: Eva Rubinstein
Title: PORTRET ARTURA RUBINSTEINA, 1970
Year: 1970
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. (na startej syg. ołówkowej) na odwr. g.: EvaRubinstein | AR Nowy Jork 1970 Zdjęcie wykonane w Drake Hotel w Nowym Jorku, en face. Według informacji uzyskanych od autorki, w apartamencie Drake Hotel wykonała kilka serii zdjęć ojca, akurat to zdjęcie stało się szerzej używane przez pianistę, gdy dawał komuś na prośbę swoją podobiznę z autografem. Tego samego dnia autorka wykonała zdjęcie pianisty przy fortepianie, profile z bliska i kilka innych portretów. Wojciech Grochowalski, prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina i dyrektor Rubinstein Piano Festival ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Juan Gyenes
Title: ARTUR RUBINSTEIN PISZĄCY WSPOMNIENIA, 1971
Year: 1971
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. białym gwaszem l.d.: Gyenes | ... [nieczytelne], na odwr. napis oł. l.g.: 22498 , niżej: Spain 1971 | 89 Writing his memories Fotografia „Artur Rubinstein piszący wspomnienia“, zdjęcie sytuacyjne czarnobiałe wykonane w Hiszpanii (Marbella) latem 1971 r. Pianista zamyślony, z ołówkiem w ręku, zgodnie z uwagami napisanymi ołówkiem na odwrociu pisze wspomnienia. Pianista pisał wspomnienia złotym ołówkiem „Tiffany“. Wojciech Grochowalski, prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina i dyrektor Rubinstein Piano Festival
Artist: Bernard Buffet
Title: PLAKAT WYSTAWY „FLEURS“, 1979
Year: 1979
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PLAKAT WYSTAWY „FLEURS“ W GALERIE MAURICE GARNIER, Paryż 2 II – 27 IV 1979, z dedykacją dla Neli Rubinstein sygn. odręczna flamastrem p.śr.: Pou [r] Nela | en souvenir | Bernard Buffet | 1979 , śr.d. drukowana sygnatura wykonawcy odbitki: Mourlot imp Paris, w p.d. rogu znak nakładcy: © M. GARNIER 1979 Plakat wystawy Bernarda Buffeta (1928-1999), słynnego malarza, grafika i plakacisty francuskiego, reklamujący jego wystawę w Galerii Maurice Garnier w Paryżu w 1979 roku, z dedykacją dla Neli Rubinstein (byli zaprzyjaźnieni), Artysta był, m.in. członkiem jury Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes, na którym Rubinsteinowie bywali. Wojciech Grochowalski, prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina i dyrektor Rubinstein Piano Festival ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Antonio Salamanca
Title: ARTUR RUBINSTEIN KONCERTUJĄCY, PRZED 1966
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ASALAMANCA Obraz reprodukowany we fragmentach na okładce płyty winylowej RCA z 1967 roku: “Rubinstein – Chopin The Nocturnes“ (dano lustrzane odbicie); fragment reprodukowany też na plakacie VII Rubinstein Piano Festival 2022. Wojciech Grochowalski, prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina i dyrektor Rubinstein Piano Festival
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO, 1990
Year: 1990
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1990 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAŁ W RIO XXXX, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jan Dobkowski | „KARNAWAŁ W RIO XXXX“ 2007 ROK | ACRYL | 81 cm x 60 cm Powstający od 1997 roku cykl „Karnawał w Rio“ tworzą wielofiguralne kompozycje o kolorystyce zawężonej do czerni i metalizującej bieli. Ograniczenie palety barwnej do ascetycznego kontrastu nie oznacza jednak rezygnacji z radosnego erotyzmu, którym przesycona jest większość płócien i rysunków Jana Dobkowskiego. Rozedrgane świetliste pasma wydobywają z nokturnowego tła bujne kształty kobiecych ciał zatraconych w szaleńczym tańcu. Charakteryzująca kompozycję ekspresja i gra linii, jej zwielokrotnianie i rozmyślne przerywanie rytmów to podstawowa zasada organizacji malarskiego „uniwersum“ artysty: W linearyzmie żyję. Wokół siebie widzę wielką sieć, w niej tkwię. To, co rzeczywiste – poprzez fakt, że złożone jest z linii – staje się abstrakcyjne. Linia jest najważniejsza. Linia to myśl. Hipnotyzujacy Karnawał w Rio jest swoistym streszczeniem artystycznego credo „Dobsona“. Linia jednocześnie kreuje i odrealnia sylwetki bohaterek, które – dematerializując się w ciemnej przestrzeni – pozostają jedynie niedosłowną, intrygującą sugestią.
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: DZIEWCZYNY I PTASZKI, OK. 1995
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 31,5 x 23,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. (częściowo zasłonięta przez passe-partout): KMikul...
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: DZIEWCZYNA I OCZY, 1994
Year: 1994
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,5 x 23,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: KMikulski 94 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Roman Opałka
Title: Z WNĘTRZA, Z CYKLU „OPISANIE ŚWIATA“, 1969
Year: 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: Z wnętrza (Dall' interno) , śr.: kwasoryt 32/50 , p.: Opałka 69 Praca opisana i reprodukowana w monografii: – Bożena Kowalska, Roman Opałka , Wydawnictwo Literackie, Kraków 1976, s. 39-53, il. 31 (toż w wyd. II, Modulus, Kraków 1996, s. 42-58, il. 31).
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: PIES, 2005
Year: 2005
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 2005 Od końca lat 90. Tomasz Tatarczyk pracował nad szerszym cyklem płócien i rysunków, w których głównym bohaterem był pies o czarnej, krótkiej sierści – Cygan. Artysta wspominał: Jako że [Cygan] dobiegał kresu swoich dni, koniecznie chciałem go utrwalić na płótnie. I tak się zaczęło. Mój towarzysz spacerów nad Wisłą w Mięćmierzu skończył życie. Obrazy powstawały dalej, jakby wywołane przez nieżyjącego już psa. Te obrazy są najbardziej osobistymi pracami, jakie dotychczas namalowałem. Ukochany czworonóg – przedstawiony zawsze na abstrakcyjnym, białym tle połyskującej wody – brodzi po płyciźnie, pływa, szykuje się do skoku, wypatruje właściciela, zastyga w oczekiwaniu. Oparte na magnetyzującym kontraście czerni i bieli „portrety“ zwierzęcia, są zupełnie pozbawione niepotrzebnych detali, które mogłyby odwracać uwagę od istoty psiej natury. Malowanie bowiem – jak powiedział artysta w jednym z wywiadów – musi dotyczyć esencji. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) więcej
Artist: Wojciech Siudmak (1942)
Title: UTOŻSAMIENIE (TRYPTYK), 1967
Year: 1967
Tools: gouache
Surfaces: canvas, cardboard, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 73 x 50 cm - wym. każdej z części, 73 x 150 cm - wym. całośći sygn. tuszem na lewej części l.d.: SIUDMAK 67 na odwr. każdej części sygn. oł. na g. żerdzi krosien: SIUDMAK 67/ IX na śr. żerdzi każdej części czerwoną kredką, odpowiednio: cz. lewa – UTOŻSAMIENIE [w czarnej ramce tuszem:] 1 (STRONA LEWA) | EN FACE DO WIDZA: fotogra25,2 cz. środk. – UTOŻSAMIENIE [w czarnej ramce tuszem:] 2 | (ŚRODEK) cz. prawa – UTOŻSAMIENIE [w czarnej ramce tuszem:] 3 | (STRONA PRAWA) Na nalepce luźno przytwierdzonej do pracy znajduje się informacja, że tryptyk pochodzi ze zbiorów Mateusza Grabowskiego, znanego galerzysty z Londynu (Grabowski Gallery działała w latach 1959-1975).
Verified Artist: Yes
Artist: Rafał Olbiński
Title: DROGA DO KARIERY, OKOłO 1980
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: OLBINSKI na odwr. oprawy, g.: nalepka Muzeum Narodowego w Kielcach z informacją o wystawie monograficznej Rafała Olbińskiego (1 VII – 31 X 2021). Prezentowany obraz powstał jako projekt okładki dla amerykańskiego czasopisma “Business Week“. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Rafał Olbiński. Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 2021, s. 48.
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: KLAUN, 2006
Year: 2006
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 63 x 47 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: 2006 stasys ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Witold-K
Title: P-74-2962, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold-K. 74 na odwr. na płótnie śr. flamastrem: P-74-2962 ; na p. i d. listwie krosna oznaczenia cyfrowe
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: SZAFKARNIA, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 90 sygn. na dolnej listwie krosna: JACEK JERKA | [...] | AKRYL , poniżej nalepka Galerii Wahl, obok napis oł. JERKA [odwrócony] na pł. 2 pieczątki zezwalające na wywóz za granicę Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl ok. 1990 do Muzeum Sztuki Europejskiej w Japonii. Następnie, po zamknięciu Muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: SEN, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JK [monogram wiązany] sygn. na dolnej listwie krosna: JACEK KOWALSKI | „SEN“ 1985 | AKRYL Pochodzenie: Od lat 80. XX w. do 2022 kolekcja prywatna, Francja, Paryż. Obraz wystawiany i reprodukowany: – Magiczne światy. Malarstwo Jacka Yerki, Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa 5 VII – 3 IX 2022, poz. kat. 4, s. 18, il. barwna. Obraz „Sen“ powstał w dość przygnębiającym okresie połowy lat 80-tych; skończyłem współpracę z jedną galerią, nie miałem pomysłu co dalej. Mieszkaliśmy wówczas na wsi pod Bydgoszczą z trójką małych dzieci, dwoma psami, dwoma kotami i kulawą kaczką Oktawią, która była moim najwierniejszym kibicem podczas malowania. Poważnie się zastanawiałem, czy nie zostać rolnikiem (zrobiłem nawet kurs i mam uprawnienia), gdyż nie wiedziałem, gdzie szukać nabywców do moich, wciąż malowanych, obrazów – i nagle cud! zamówienie z Francji! Odżyłem jako artysta – ktoś tam w świecie mnie potrzebuje! – i już nie musiałem myśleć o uprawie warzyw albo hodowli drobiu. W obraz włożyłem wszystkie siły i ówczesne umiejętności; jak to czasem bywa, jedno zamówienie przyciągnęło następne,... więcej
Artist: Tomasz Kostecki
Title: SPOTKANIE, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: KOSTECKI 2022 sygn. na odwr. na pł.: Tomasz Kostecki 2022 | olej na płótnie Jego malarstwo charakteryzuje się doskonałym warsztatem i mistrzowskim opanowaniem stosowanych środków wyrazu. Szacunek Kosteckiego do perfekcji i do dobrego rzemiosła, zaowocował wypracowaniem własnego, niezawodnego arsenału malarskich środków wyrazu, które najtrafniej służą artykulacji przepięknie wyśnionych przez autora wizji malarskich. dr Wojciech Plewako,Prorektor Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie
Artist: Jacek Yerka
Title: NOWE PRZYGODY HUCKA, 1987
Year: 1987
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na d. listwie krosna: „NOWE PRZYGODY HUCKA“ | JACEK R. KOWALSKI | AKRYL 1987 na odwr. na pł. p.g. ślad pieczątki wywozowej z podpisem Obraz opisany i reprodukowany: – Jacek Yerka. Obrazy z lat 1972-2001 , Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa 2021, s. 67, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Zając
Title: KOMPOZYCJA CZERWONA, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: RY | ZA | 75 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: RYSZARD ZAJĄC | KOMPOZYCJA CZERWONA | (60 x 92) | 1975
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. wybity nakład: B 933/1000 HC Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Wysocki
Title: POWODZIANKA, 1998
Year: 1998
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu polerowanej części: StanWys niżej wybity nakład i data: 11/21 | 1998 Prezentowana rzeźba jest redukcją pomnika ustawionego na Moście Uniwersyteckim we Wrocławiu (Powodzianka, 1998, brąz, wys. 245 cm). Pomnik upamiętnia wysiłek wrocławian w walce z powodzią tysiąclecia w lipcu 1997. Pomnik oddaje hołd wszystkim wolontariuszom, którzy zabezpieczali miasto, jego zabytki przed falą powodziową – ratując również przed zalaniem zasoby biblioteczne Uniwersytetu Wrocławskiego, zagrożone płynącą tuż obok rzeką. Porównaj: – Stan Wys. Kiedy kobieta staje się rzeźbą , Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu, Wrocław 2020, kat. 25, il barwna, s. 102-103.
Artist: Zbigniew Kupczyński
Title: MAŁY RELIEF, 1968
Year: 1968
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard, sheet metal
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Kupczyński | 1968. na odwrociu oprawy przytwierdzona kartka z nazwiskiem artysty i tytułem dzieła
Verified Artist: Yes