Artist: Jan Matejko
Title: STUDIA POSTACI WALCZĄCYCH MĘŻCZYZN
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: STUDIA POSTACI WALCZĄCYCH MĘŻCZYZN (szkic do Grunwaldu) na rewersie - szkic przeszklonego okna ołówek, papier 23 x 27,1 cm sygnowany na awersie p.d. monogramem wiązanym: JM Rysunek jest jednym z wstępnych szkiców, studiów kompozycyjnych, które Matejko wykorzystywał przy malowaniu Grunwaldu. W wyróżniającym się wśród tłumu walczących - w środkowej grupie dolnej części - wysokim rycerzu z mieczem rozpoznać można na przykład studium do postaci Jana Żiżki z Trocnowa, która znalazła się na obrazie olejnym. Grunwald malował Matejko w latach 1875-1878, wykonując przedtem mnóstwo podobnych, rysunkowych szkiców przygotowawczych, przedstawiających bądź pojedyncze postacie, bądź grupy walczących, fragmenty bitwy i konie. Największy ich zbiór znajduje się w Domu Matejki w Krakowie. Do Grunwaldu malował też studia olejne - konie i większy szkic całej kompozycji z roku 1872 (zbiory Zamku w Malborku).
Artist: Piotr Michałowski
Title: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU..., 1832-1835
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU ORAZ SZKICE POSTACI JEŹDŹCA, 1832-1835 na odwrocie: SZKICE NAPOLEONA NA KONIU miękki ołówek, papier, wymiary w świetle passe-partout Rysunek oprawiony w „dwustronną“ ramę, umożliwiającą ekspozycję zarówno awersu, jak i rewersu pracy. Ten dwustronny rysunek – przedstawiający różne ujęcia jadącego konno Napoleona, jak również samego konia bez jeźdźca – wiąże się z rzeźbioną statuetką wykonaną przez artystę w Paryżu w latach 1832-1835 i powstał zapewne jako szkic wykonany podczas pracy nad tą rzeźbą. Podobnie ujętą postać cesarza – z uniesioną w geście rozkazu prawą ręką – przedstawił Michałowski także w nieco późniejszym obrazie olejnym (1835-1837) i akwareli (1835) Napoleon wydający rozkazy (MN we Wrocławiu i w Krakowie). Porównaj z: – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin , [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat 456 oraz 89 i 276, il.
Artist: Juliusz Kossak
Title: LUZAK W POCHODZIE, 1892
Year: 1892
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier, 19 x 28,5 cm (w świetle passe-partout) Sygn. p.d.: Juliusz Kossak | 1892 Na odwrocie odręczny napis (atramentem): „Stwierdzam autentyczność | pracy mego ojca J. Kossaka | Wojciech Kossak” oraz nalepka z orzeczeniem mgr. Leszka Ludwikowskiego (Kraków, 21 marca 1974) potwierdzającym autorstwo Juliusza Kossaka. Porównaj z: - K.Olszański, Juliusz Kossak , Wrocław 1988, s. 122, nr kat. 387, repr. 387 (kompozycja z 1876 r.).
Artist: Antoni Jezierski
Title: GLIŃSKI PRZED SĄDEM BOJARÓW, PRZED 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie: – na górnej listwie krosna napis (tuszem): Antoni Jezierski | Szkic do obrazu „Gliński przed sądem bojarów“ – obok nalepka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie (druk, tusz ): TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKN. W KRAKOWIE | Autor Jezierski Antoni | Tytuł dzieła „Gliński przed sądem bojarów“ | Rodzaj dzieła ol. pł. Cena | Podpis autora wł. pryw. | dr. Jerzy Dobrzycki ; w poprzek nalepki pieczęć: WYSTAWA | JUBILEUSZOWA | W STULECIE T.P.S.P. | ROK 1954 – na dolnej listwie krosna nalepka (tuszem): Autor Antoni Jezierski | – Gliński przed sądem bojarów | ol. pł. – szkic do obrazu | wł – Oborskich Obraz opisany w katalogu: – Katalog wystawy polskiego malarstwa historycznego i batalistycznego wieku XIX i XX otwartej w stulecie Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie MCMLIV (wstęp prof. Karol Estreicher), Kraków 1954, s. 31. nr kat. 25b [ Gliński przed sądem bojarów ]. Prezentowany szkic powstał w czasie studiów artysty w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Jana Matejki. Znany z zamiłowania do malarstwa historycznego mistrz, często zadawał swoim uczniom tematy z dziejów dawnej Rzeczypospolitej. Michał Gliński (1470-1534) był wybitną,... więcej
Artist: Julian Fałat
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Fałat Na tzw. "zaplecku" nalepka krakowskiego domu aukcyjnego. Mistrzem trzeba być nie lada, aby z chaotycznego na pozór zmieszania plam i plamek różnobarwnych wydobyć twarz ludzką żywą, uduchowioną, pełną wyrazu właściwego i temperamentowej odrębności. Wiktor Gomulicki, cyt. za: Julian Fałat. Wystawa Jubileuszowa na 10-lecie Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli , Stalowa Wola 2009, s. 130. Bardzo ważne miejsce w twórczości Fałata zajmuje portret. Obok tych najliczniejszych, malowanych na zamówienie, artysta tworzył autoportrety. Wielokrotnie jednak, modelami urodzonego w rodzinie wiejskiego organisty Fałata, stają się chłopi, starcy czy przedstawiciele niższych klas społecznych, na których los był ze względu na swoje pochodzenie i doświadczenia życiowe szczególnie wrażliwy. Konwencja przedstawienia ewoluuje tu zgodnie ze stylem artysty, o czym pisze Jerzy Malinowski: od rysunkowych, bardzo starannie i szczegółowo rozpracowanych prac z lat 80. przez impresyjnie, niekiedy o pospiesznej fakturze ujęcia, modelowane światłem, przy kontrastowym, lecz chłodnym kolorycie z dominacją błękitu. Przykładem może być Studium starca w czapce (1890) i w większym stopniu Głową rybaka (1891), malowana nieregularnymi, jakby chaotycznie zestawionymi, różnobarwnymi plamami, które... więcej
Artist: Adolf Dressler
Title: PEJZAŻ Z KARKONOSZY ZE ŚNIEŻKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Adolf Dressler Na górnej listwie krosien malarskich papierowa nalepka z napisem czarnym atramentem: (...) dem „Riesengebirge“ | von Adolf Dressler Breslau | Neue Taschenstr. 5. Preiss. 170 Mark ; na dolnej listwie ramy numer: 1750 .
Artist: Jan Stanisławski
Title: OBŁOK, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN STANISLAWSKI Na odwr. karta maszynopisu z orzeczeniem dr. Kazimierza Buczkowskiego i prof. dr. Feliksa Kopery z marca 1946 r. potwierdzającym autentyczność obrazu. Nie bez powodu Stanisławskiego uznano za piewcę polskiego krajobrazu. Próżno szukać w jego malarstwie ludzi. Oszołomiony widokami cudów natury stał się poetą pejzażu. Jego, malowane z całą szczerością, miniaturowe dzieła są przykładem malarskiej doskonałości artysty. W niewielkie ramy zamyka olbrzymie połacie pejzażu, nie tracąc przy tym odczucia przestronności. W prezentowanym obrazie dominującą rolę artysta powierzył obłokowi, skąpanemu w blasku słońca, zawieszonemu nad skrajem lasu.
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ, OK. 1925
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, papier naklejony na tekturę naklejoną na deskę, 17,4 x 25 cm sygn. l.d.: R. Kochanowski Na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu; ponadto na dolnej listwie ramy nalepka z Muzeum im. Oskara Kolberga w Przysusze. Obraz wystawiany i reprodukowany w: – Roman Kochanowski [1857-1945]. W 150. rocznicę urodzin , [red. i oprac. Z. K. Posiadała], Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2007, s. 237, nr kat. 155, il. na s. 203 [ Pejzaż z chałupką , ok. 1925].
Artist: Stanisław Żukowski
Title: POCHMURNY DZIEŃ, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Żukowski | 1933. Na odwrocie na górnej listwie krosna nieczytelny napis tuszem; obok (czarną farbą): N. 7. S. Joukovsky(Varsovie) ; na dolnej listwie krosna (czarną farbą): S. Żukowski ; ponadto na płótnie dedykacja (tuszem): Kochanej Halusi i Wiesiowi | w dniu awansu na | p.p. Pułkownika | 14 lipca 1951 r. | od MAMY i TATY | SŁUBICKICH. | WARSZAWA Stanisław Żukowski jest jednym z najważniejszych polskich malarzy pejzażystów końca XIX i początku XX w. Malował pejzaże bezpośrednio z natury, preferując jasne, nasycone barwy. Artysta, będąc pod wpływem impresjonizmu, przywiązywał dużą wagę do światła, które bardzo umiejętne wykorzystywał, jednocześnie swobodnie operując kolorem. Jego pejzaże wydają się bardzo realne i żywe, pełne powietrza i przestrzeni. Często wykorzystywał nie tylko klasyczne krajobrazy, ale także stare dworki i arystokratyczne posiadłości. Żukowski-impresjonista, starał się w obrazach uchwycić świat, jego zmienność, ulotne wrażenia z tego, co widział w naturze. Często malował w plenerze, stosując gęste, dynamiczne pociągnięcia pędzlem. Przedstawiał naturę w stanach przejściowych, skupiając się na zmianach pór roku oraz pór dnia. Z niezwykłym mistrzostwem ukazywał zarówno zmierzchy i poranki, jak i jesienne i wiosenne przełomy.
Artist: Jan Stanisławski
Title: MAKI W OGRODZIE, LATA 80. XIX W
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno - nierówno przycięte - naklejone na tekturę, 22,1 - 22,8 x 30,9 cm sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie ołówkiem numer: 483 ; ponadto napisy nieczytelne. Pochodzenie: Obraz był wystawiony na Aukcji Agra-Art, 22 marca 2015 r. jako pochodzący ze zbiorów rodziny Natansonów, do których został pozyskany w Paryżu od samego artysty. Ówczesny właściciel wszedł w jego posiadanie jako mały chłopiec w latach 30. XX w. Wedle jego relacji, Stanisławski zaprzyjaźniony był z jego babką Louise oraz jej siostrą Felicie, córkami Róży (Rose), a wnuczkami znanego warszawskiego lekarza Ludwika Natansona (1821-1896). Urzeczone pięknem natury, jego zmysłowością i żywiołowością, malarstwo Jana Stanisławskiego nie mogło pozostać obojętne na motyw kwiatów, zarówno tych „szlachetnych“, zdobiących wykwintne ogrody i parki, jak i polnych wkomponowanych w dziki krajobraz [...]. „Portretował“ te barwne, w pełni rozkwitłe, będące wyznacznikiem tkwiących w przyrodzie sił witalnych, oraz te zwiędłe, symbolizujące przemijające życie. Było to całkiem zgodne z duchem epoki Młodej Polski, która uległa po 1900 roku fascynacji siłami witalnymi natury i poddała się idei afirmacji życia i powszechnego optymizmu. S. Krzysztofowicz-Kozakowska,... więcej
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: COLOSSEUM W ŚWIETLE KSIĘŻYCA, 1928
Year: 1928
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 65 cm (w świetle passe-partout) sygn.p.d.: K Stabrowski. Pochodzenie: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny żony artysty, Julii Stabrowskiej z Janiszewskich. W r. 1997 był pokazywany na wystawie kolekcji prac Kazimierza Stabrowskiego ze zbiorów prywatnych i Muzeum Na-rodowego w Warszawie urządzonej w Starej Kordegardzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Wymieniony w katalogu wystaw: - Przewodnik nr 288 po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych [...] Wystawa zbiorowa prac Kazimierza Stabrowskiego [...], TZSP Warszawa 1928, s. 5, kat. nr 25; - Kazimierz Stabrowski 1869-1929. Kolekcja prac ze zbiorów prywatnych i Muzeum Narodowego w Warszawie . [L.Skalska-Miecik przy współpracy K.Jerzmanowskiej], Muzeum Łazienki Królewskie Stara Kordegarda, Warszawa 1997, kat. nr 57.
Artist: Rafał Malczewski
Title: GIEWONT, PRZED 1926
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rafał Malczewski Na odwrocie (tusz): Giewont. | Widok z „Harendy“ domu poety Jana Kasprowicza .; ponadto na tzw. „zaplecku“ nalepka aukcyjna z 2012 r. Między Zakopanem a Poroninem znajduje się Willa Harenda , którą w roku 1923 Jan Kasprowicz zakupił od angielskiej malarki i poetki Mary Winifred Cooper. Bywalcami willi byli, m.in. Leopold Staff, Kornel Makuszyński, Witkacy, czy Rafał Malczewski. Jan Kasprowicz zmarł w Harendzie 1 sierpnia 1926 roku. Możemy zatem przypuszczać, że prezentowana akwarela powstała jeszcze przed śmiercią poety. Powyższy pejzaż jest absolutną gratką zarówno dla kolekcjonerów twórczości Rafała Malczewskiego, jak i miłośników polskich Tatr. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ Z TORUNIA
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: jFałat | Toruń [inicjały wiązane] Na odwrocie notatki ramiarskie ołówkiem.
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ Z BYSTREJ
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: jFałat | Bystra [inicjały wiązane]
Artist: Stanisław Witkiewicz
Title: NIEDŹWIEDŹ W TATRACH, 1892
Year: 1892
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Witkiewicz | Zakopane | 1892. Porównaj z: – Niedźwiedź w górach (tusz pióro, papier, 46,3 x 30,1 cm, sygn. p.d.: PatKulowi | S. Witkiewicz), Muzeum Narodowe w Warszawie, nr id. Rys.Pol.161133 MNW. Dotychczas znana była jedynie kompozycja wykonana przez Witkiewicza piórkiem na papierze (obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie). Niedźwiedź w Tatrach (rysunek piórkiem) wystawiany był na pośmiertnej wystawie artysty w warszawskiej Zachęcie w styczniu 1927 roku. W zbiorach MNW znajduje się również nieznanego autorstwa fotografia przedstawiająca malarza w zakopiańskiej pracowni, w której wśród innych dzieł znalazł się wspomniany wyżej rysunek (fot. obok). Niezwykłe jest zatem móc teraz podziwiać zamysł artysty w wersji finalnej. W pejzażach tatrzańskich stał się Witkiewicz kontynuatorem idei Jana Nepomucena Głowackiego i Aleksandra Kotsisa. Jego niezwykle realistyczne malarstwo było efektem spostrzegawczości i daru obserwacji. Choć w swoich pismach teoretycznych mocno opowiadał się za impresjonizmem, to sam pozostał wierny naturalizmowi. Nie uznawał autorytetów, gardził sztywnym akademizmem i uważał, że jedynie zjawiska natury mogą stanowić temat malarski dla artysty plastyka. Pod wpływem dr. Chałubińskiego, Witkiewicz uległ potędze dzikiej, nieskażonej... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: WIDOK GDAŃSKA
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: litografia, papier, 28,5 x 37,5 cm (w św. passe-partout) sygn. p.d.(ołówkiem): LWyczół Widok Gdańska z wieżą kościoła Mariackiego, wieżyczką Ratusza Głównomiejskiego oraz fragmentem Dworu Artusa.
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: PRZED ŚWIĘTYM FLORIANEM W KRAKOWIE, OK. 1880
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, ołówek, papier, 42,5 x 36,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: A. Kozakiewicz 188 [.]
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET KOBIETY, 1919
Year: 1919
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kredka, papier (w p.g. narożu okrągły tłoczony stempel), 49 x 35 cm sygn. p.d.: 8/9 1919. | JMalczewski Na tzw. „plecach“ zabezpieczających rysunek od tyłu l.g. nalepka papierowa wypełniona czarnym atramentem: SALON SZTUKI | KRAKÓW, SZPITALNA 40. – TELEFON 2486 | (NAPRZECIW TEATRU MIEJSKIEGO) | Autor J. Malczewski | Treść „Główka“ | Rodzaj pastel (napisane na słowie) olej obok zapiski ramiarskie, pod spodem centralnie w kółku numer: 113. Na górnej listwie ramy nalepka Agra-Art z 5 grudnia 2004. Malczewski stworzył własny, oryginalny język malarski oparty na konfrontacji w obrazie dwóch przestrzeni będących odbiciem świata rzeczywistego – materialnego i nierzeczywistego – duchowego. I to właśnie kobieta, której obecność w twórczości Malczewskiego nie tylko wzbogaciła wizualną stronę jego prac, najczęściej stawała się pośrednikiem w przekazywaniu ukrytych myśli, pragnień, tęsknot, nierzadko skrywanych emocji, które wypełniały duszę twórcy. Tak jak w prywatnym życiu Malczewskiego kobieta wyzwalała w nim pokłady uczuć i silnych emocji, tak w symbolicznym malarstwie artysty kobieta staje się najczęstszym i najefektowniejszym nośnikiem symbolicznych treści.To w kobiecie artysta widzi inspirującą muzę, ale i drapieżną femme-fatale w ciele chimery czy... więcej
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MłODZIEńCA, 1934
Year: 1934
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d. białą kredką: Witkacy (T.E) | 1934 XII | NP Np + herb Po roku 1924 Stanisław Ignacy Witkiewicz ograniczył swoją twórczość malarską do działalności tzw. „Firmy portretowej”, malując pastelowe portrety według, pięciu podstawowych typów A, B, C, D, E oraz ich pochodnych, dokładnie określonych „Regulaminem Firmy”. Na tych portretach obok sygnatury często umieszczał informacje o zażytych używkach i narkotykach, których działanie na sobie eksperymentował. Prezentowany tu portret artysta określił jako typ E, dopuszczający „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy [...] nie zawsze możliwy do wykonania” Obraz wymieniony i reprodukowany: Katalog wystawy podróżnej, z cyklu: "Spotkania ze sztuką", Łaziska Górne 1999, poz. kat 11, plansza C - il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Kazimierz Alchimowicz
Title: MURY OBRONNE, 1877
Year: 1877
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. p.d.: K. Al ; napis autorski l.g.: 1877 Częstoch (? )
Artist: Antoni Piotrowski
Title: POŚCIG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. PIOTROWSKI
Artist: Jerzy Kossak
Title: SZWOLEŻER POLSKIEGO PUŁKU GWARDII, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d: Jerzy Kossak 1924. Na odwrocie wzdłuż lewej krawędzi (tuszem): Symbol 13617. ; wzdłuż górnej krawędzi (ołówkiem): 1920 ; p.d. pieczęć warszawskiego Urzędu Konserwatora Zabytków; ponadto na papierze zabezpieczającym pieczęć zakładu ramiarskiego w Los Angeles. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: PAN TADEUSZ, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż d. krawędzi na środku: j. Moniuszko | 1900
Artist: Stanisław Bohusz - Siestrzeńcewicz
Title: W MIASTECZKU KRESOWYM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Bohusz Siestrzeńcewicz | […] na odwrocie na lewej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2019 r. Stanisław Bohusz-Siestrzeńcewicz urodził się w podwileńskim majątku Niemenczynek. Od najmłodszych lat nasiąkał atmosferą prowincjonalnej, małomiasteczkowej Wileńszczyzny. Miało to znaczący wpływ na podejmowane w późniejszej twórczości tematy. Jak pisał Eligiusz Niewiadomski: ...Światem tego artysty [było] miasteczko litewskie, z jego malowniczą, błotnistą ulicą o zapadłych, staroświeckich domkach, warchołem dni jarmarcznych, szwargotem żydostwa, trzaskiem biczów, kwikiem i strachaniem się koni i nieporównaną galerią typów ludowych. W swych gwaszach, w śmiałych akwarelach a przede wszystkim w rysunkach piórem, jakby od niechcenia rzuconych, dał Siestrzencewicz przedziwny obraz tego świata. Subtelność rysunku, a bystra obserwacja życia i charakteru form, znakomity ruch i typ koni, malowniczość i swoboda układu – stanowią o pierwszorzędnej wartości tych prac, zadziwiająco lekkich w stylu, istnych impresji. .. [E. Niewiadomski, Malarstwo polskie XIX i XX wieku , Warszawa 1926, s. 232]. W prezentowanym obrazie widoczne są silne wpływy szkoły monachijskiej. Świadczy o tym zarówno sam temat – zaczerpnięty z rodzimego, prowincjonalnego miasteczka, jak i kolorystyka utrzymana w szarościach, ugrach z nielicznymi... więcej
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PORTRET ŻONY ADY, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Wlastimil Hofmann Praga 1916 Na odwrocie napis autorski czarnym olejem: Portret Adzi poczęty w dniu | Jej imienin 16 grudnia | r.p. 1915 | Wlastimil Hofmann | Dokończony 16 grudnia r.p. 1916 ; poniżej napis: PORTRET ŻONY ARTYSTY | 41 cm x 31 cm Ada, właść. Adela z d. Goller, to najważniejsza osoba w życiu Wlastimila Hofmana, jego ukochana żona. Urodzona w 1884 roku, była trzynastym dzieckiem, wyczekaną córką Franciszka Gollera. Od najmłodszych lat ojciec dzielił się z nią pasją do sztuki, literatury i muzyki. W 1906 roku razem wybrali się na wystawę grupy „Manes“, z której ojciec zakupił obraz Na światło pędzla Wlastimila Hofmana. W 1905 r. Ada poślubiła Ludwika Hammera – ciotecznego brata Wlastimila. Nie było to jednak szczęśliwe małżeństwo, a drogi małżonków szybko się rozeszły. Mąż pracował do późna i wdawał się w liczne romanse, a Ada, pozostawiona sama sobie, nie mająca dzieci, żyła w osamotnieniu. Wszystko zmieniło się, gdy, na zaproszenie Ludwika, przyjechał i zamieszkał z nimi Hofman. Ada spędzała z artystą wiele czasu, prowadziła ożywione dyskusje. Pomagała mu przy pracy – sprzątała pracownię, czyściła pędzle, kupowała płótna. Często też pozowała mu do obrazów, jednym z nich jest właśnie oferowane dzieło. Obraz powstał zatem w szczególnym momencie życia artysty, kiedy rodziło się między nim a jego przyszłą... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Alfons Karpiński
Title: PEJZAŻ Z BRONOWIC. NOKTURN, 1903
Year: 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Karpiński 1903 r. na krosnach malarskich nalepki (druk, długopis ): – MUZEUM JACKA MALCZEWSKIEGO W RADOMIU | AUTOR ALFONS KARPIŃSKI | TYTUŁ „NOKTURN Z BRONOWIC“ | TECHNIKA I WYMIARY ol. pł. 67 x 54 cm | [zamazane] | WYSTAWA „Złoty róg“ 15.12.2007 – | 26.05.2008 – ZAKŁAD STOLARSKI | BENEDYKT BĄCZYK | Łódź ul. Stalowa 25 [...] Obraz po konserwacji. Przedstawiciel Młodej Polski, jeden z najbardziej utalentowanych uczniów Jana Stanisławskiego, jest znany przede wszystkim jako autor dekoracyjnych, przesyconych melancholią martwych natur. Zdecydowanie rzadziej pojawiają się na rynku kolekcjonerskim dzieła z jego wczesnego okresu twórczości. Zafascynowany rodzimym folklorem artysta malował wtedy sceny rodzajowe i pejzaże z podkrakowskich Bronowic, o czym pisze Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska: We wczesnym okresie twórczości malował sceny rodzajowe, by następnie skoncentrować się na pejzażu, na bliskich malarstwu Stanisławskiego nokturnach [S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Jan Stanisławski i jego uczniowie, Ożarów Mazowiecki 2015, s. 36]. Obraz reprodukowany i wystawiany: – Legendarna Młoda Polska. Malarstwo przełomu XIX i XX wieku z kolekcji rodzinnej , opr. kat. S.... więcej
Artist: Stanisław Kamocki
Title: PEJZAŻ ZIMOWY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: St. Kamocki na odwrociu przy górnej krawędzi napis czarnym olejem: WILLA NA KOZIŃCU PAWLIKOWSKICH
Artist: Wlastimil Hofman
Title: NAPÓJ GORYCZY, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil Hofman | 1923 Na odwrocie (farbą): Napój goryczy ; ponadto p.d. (długopisem): p. Ryszard do decyzji ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: STRZECHA I CHMURA, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.g. (ołówkiem): 100 Na odwrocie, na tekturowych „plecach“ napisy i nalepki: napisy: – niebieską kredką l.g.: Bohdanów - Wileńszczyzna | F Ruszczyc | 100 – obok: 1600 – tuszem pośrodku: Z. 100 nalepki: – z tekstem wpisanym atramentem p.d.: F. Ruszczyc | Strzecha i chmura | olej na płótnie | wł. rodziny – pośrodku (druk, maszynopis ): Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937 Grudzień Nr. 2145 /103/ | Autor Ferdynand Ruszczyc | Wystawa pośmiertna | Adres | Dzieło Strzecha i chmura | Wykonanie olej cena-; na nalepce stempel: WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA – nalepka z wpisaną kredką cyfrą: 5 ; – l.d.: Wystawa Monograficzna | Ferdynanda Ruszczyca | Muzeum Narodowe w Krakowie | II-IV 2002 | Muzeum Okręgowe w Toruniu | IV-VI 2002 | Muzeum Narodowe w Warszawie | VII-IX 2002 | LDM w Wilnie X-XII 2002 Pochodzenie: – Obraz – malowany w Bohdanowie – pochodzi ze zbiorów Rodziny Artysty. – Aukcja Agra-Art, 3 czerwca 2012 r. Opisany i reprodukowany w: – Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda... więcej
Artist: Wiktor Szczeblewski
Title: GWIŻDŻĄCY CHŁOPIEC
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: V. SZCZEBLEWSKI | 1889 na boku podstawy znak odlewni: [TI] FFANY&Co
Artist: Erno Erb
Title: PRZEKUPKI NA RYNKU WE LWOWIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Erb na odwrocie: – po prawej pieczęć z napisem: GWARANTOWANA | BEZ [...] – napis oł.: W. Pan. kap. [...] | ulica Kozietulskiego 1 [...] a | 3.30 czwartek – napis czerwonym długopisem: wyst. Lwów Tow. Sztuk Pięknych (z „Sztuki Piękne“, nr 4, z. 15.01. 1925 r) – l.d. czarnym tuszem: 475 n. 6.5 N 9814/1442
Artist: Wiktor Korecki
Title: STRUMIEŃ W ZIMOWYM PEJZAŻU, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ŁOSIE W ZIMOWYM LESIE, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski 1935
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PO POLOWANIU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F. Zygmuntowicz
Artist: Stanisław Wolski
Title: KONIEC POLOWANIA, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: St. Wolski | 1891
Artist: Jan Grubiński
Title: ZIMA W LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Grubiński
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: SANNA, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski | Warszawa 1934. na odwrocie l.d. papierowa nalepka: Artioli Pierino Giorgio | Cornici | MANTOVA – VIA OBERDAN, 16
Artist: Jan Grubiński
Title: ŚWIEŻY ŚNIEG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JGrubiński [inicjały wiązane] Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z grudnia 2018 r.
Artist: Jerzy Kossak
Title: WIZJA NAPOLEONA W ODWROCIE SPOD MOSKWY, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1938 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAŻ Z BRZOZAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI Na krosnach pieczęć producenta podobrazi: ARTISTS MATERIAL | GRUMBACHER | NEW YORK. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wojciech Kossak
Title: Z SYGNAŁEM, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | 1932 Na odwrocie, przeciwnie do kompozycji (tuszem): stwierdzam autentyczność | Wojciech Kossak ; poniżej notatki ramiarskie czarnym markerem; ponadto przy dolnej krawędzi nalepka z pieczęcią Prezydium Rady Narodowej m. Krakowa zezwalająca na wywóz obrazu zagranicę i datą 21.VII.1960 r.
Artist: Henryk Kossowski
Title: ŻNIWIARKA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na boku podstawy: KOSSOWSKI obok okrągły stempel OC z napisem w otoku: Bronze garanti au titre
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: CHATY, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ST. CZAJKOWSKI 1921 na odwrocie ołówkiem: N 41 25 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAŻ Z MŁYNEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Kossak
Title: ŚW. HUBERT, 1949
Year: 1949
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1949 Na odwrocie centralnie dwie pieczęci Jerzego Kossaka: – okrągła: JERZY KOSSAK | Kraków pl. Kossaka 4, w centralnej części herb Kos | Nr _; – faksymile tekstu napisanego ręcznie: „Stwierdz[am autentycz= | ność] tego obrazu“ | Jerzy Kossak. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Kossak
Title: ODPOCZYNEK POD DRZEWEM, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1933 Na odwrocie l.g. fragment owalnej pieczęci magazynu przyborów malarskich; poniżej (ołówkiem): 55 w; l.d., przeciwnie do kompozycji, pieczęć konserwatora zabytków z Łodzi z datą 1963 r.; wzdłuż dolnej krawędzi pieczęć galerii w Vancouver. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Kossak
Title: PROWADZENIE JEŃCA, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak 1921 Na odwrocie kilkakrotnie przybita pieczęć: Henryk Frist, Kraków; ponadto nalepka domu aukcyjnego w Krakowie.
Artist: Adolf Menzel
Title: PORTRET KOBIETY, 1894
Year: 1894
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17,8 x 13,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.śr.: AM 94
Artist: Jan Chełmiński
Title: WYJAZD NA POLOWANIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier żeberkowy naklejony na karton, 34,5 x 43,7 cm sygn. p.d.: Jan V. Chelminski na odwrocie na tzw „zaplecku” nalepka pierwszego paryskiego domu towarowego Au Bon Marché założonego przez Aristida Boucicauta
Artist: Stanisław Dębicki
Title: NIANIA Z DZIECKIEM NA ŁĄCE
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: St. Dębicki Pochodzenie: Rodzina artysty. Członek Wiedeńskiej Secesji, znakomicie wykształcony malarz z polotem, znał Stanisława Wyspiańskiego i kształcił się równolegle z nim w Paryżu. Po śmierci Wyspiańskiego objął po nim w r. 1911 katedrę malarstwa religijnego i dekoracyjnego na krakowskiej Akademii. Sporo dzieł Dębickiego miał w swoich zbiorach słynny Feliks Manggha Jasieński, co świadczy o uznaniu, jakim malarz cieszył się wśród współczesnych. Oferowane kameralne dzieło powstało zapewne w trakcie pobytu Dębickiego we Lwowie w latach 90. XIX w. W tym czasie zainteresowany problemami światła oraz ruchem postaci artysta zaczął tworzyć w konwencji impresjonizmu.
Artist: Karol Dominik Witkowski
Title: MAŁY OGRODNIK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Witkowski
Artist: Heinrich Rustige von
Title: W OCZEKIWANIU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rustige.
Artist: Leopold Loeffler
Title: SZKODA WĄSÓW, OK. 1871
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: inne spotykane tytuły: Enfant terrible, Obawa o wąsy sygn. l.d.: L. Löffler-Radymno Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z 2019 roku. Bibliografia: – J. Polanowska, Löffler (Loeffler) Leopold , [w:] Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających (zmarłych przed 1966 r.) , t. V, PAN, IS, Warszawa 1996, s. 129 (cały artykuł na ss. 128-133).
Artist: Ernst Hader
Title: U BABCI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Hader na górnej listwie krosien papierowa kartka z napisem czarnym atramentem: Ernst Hader Berlin | Oranienstr. 185 | Bei der Großmutter | Preiss 200 Mark
Artist: Otto Karl Kirberg
Title: ZWYCIĘZCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Otto Kirberg | (...) dorf Na g. listwie krosien malarskich centralnie numer: 345 , po bokach dwie papierowe nalepki niemieckiej galerii; na lewej listwie zdarta nalepka kolekcjonerska. Scena przedstawia zwycięzców zawodów strzeleckich. Grafika na podstawie kompozycji Otto Kirberga Zwycięzca ( Der Preistrager ), autorstwa H. Gedama, jest reprodukowana w: Die Gartenlaube Illustriertes Familienblatt . Jahrgang 1899, wyd. Ernst Keils Nachfolger, Lipsk 1899, s. 344-345.
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: POŁÓW U WYBRZEŻY MARSYLII, 1840-1845
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Kwiakowski [sic!] na odwrocie (tuszem): Mr | W [...] cher devauldon | 9003 Porównaj z: – A. Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski 1809-1891, Wrocław-Warszawa-Kraków 1966, s. 144 nr kat. 73, il. 17 s. nlb. [ Połów u wybrzeży Marsylii , 1840-1845]; – Widok portu w Avinion (olej, deska, 20 x 38,3 cm), Muzeum Narodowe w Warszawie, nr id. MP 97 MNW (fot. obok). – Widok portu w Avinion (olej, deska, 19,8 x 37,3 cm), Muzeum Narodowe w Warszawie, nr id. MP 96 MNW (fot. obok). Znany jest szkic akwarelowy pod tym samym tytułem, reprodukowany na czarno-białej ilustracji zamieszczonej przez Aleksandrę Melbechowską-Luty w: Teofil Kwiatkowski 1809-1891 (il. nr 17). Według Melbechowskiej-Luty, w latach 1840-1845 powstała seria rysunków i akwarel przedstawiających studia rybaków, marynarzy oraz szkice pejzaży i wybrzeża Marsylii. Na podstawie datowania akwareli możemy również datować nasz obraz olejny. Utrzymany w pastelowej tonacji, pejzaż przedstawia okolice Marsylii. Lazurową toń morza delikatnie marszczy wiatr. Statyczną kompozycję ożywiają jedynie sylwetki żaglowców, łodzi rybackich i parowca. Różowe obłoki płyną po błękitnym niebie, nadając całości romantyczny wydźwięk. Głębi całej kompozycji nadaje oddalony,... więcej
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: MODLITWA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: „modlitwa“ | F. M. Wygrzywalski
Artist: Wacław Pawliszak
Title: NA GÓRSKIEJ ŚCIEŻCE, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. Wacław Pawliszak | 1891 na g. listwie krosna papierowa nalepka: L. KWAŚNIK | POZNAŃ | AL. MARCINKOWSKIEGO 19 | TEL. 31-27 | OPRAWA I SPRZEDAŻ OBRAZÓW | ROK ZAŁ. 1932 Matejko uważał Pawliszaka za jednego ze swoich najzdolniejszych uczniów. Tematyka wschodnia zainteresowała artystę już podczas studiów w Krakowie. Była obecna także podczas nauki w Monachium (w pracowni Józefa Brandta) oraz Paryżu (u Emile’a Auguste’a Carolusa Durana). Z Warszawy, w której osiadł po powrocie, wyjeżdżał na Wschód; zwiedził Algier, Tunis, Maroko, Albanię, Dalmację, Egipt, Irak, Iran i Turcję, a także Krym i Kaukaz. Odtąd tematyka orientalna na stałe zagościła w jego twórczości, zaś artysta jest dziś zaliczny do grona najwybitniejszych polskich orientalistów.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: NIMFA, 1899
Year: 1899
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: F Wygrzywalski Roma 1899. na odwrocie na lewej listwie krosna nalepka (fioletowym długopisem): 400 | F. Wygrzywalski | Scena symboliczna W 1893 roku Feliks Wygrzywalski zdał egzaminy i został przyjęty w poczet uczniów monachijskiej Akademii Sztuk Pięknych w oddziale prof. Herterycha. Studiował z wielką pasją, zagłębiając się jednocześnie w historię sztuki. Za rysunki aktów uzyskał aż cztery odznaczenia. Akty Wygrzywalskiego były tak udane, że znalazły się w zbiorach akademii. Po studiach w klasie malarskiej C. Marra oraz naukach w paryskiej Académie Julian ostatecznie artysta zdecydował się szukać piękna u źródeł „wielkiej sztuki“ – we Włoszech. Powróciwszy do Monachium nie potrafił się tam już odnaleźć. Postanowił więc wyjechać do Włoch po raz drugi. W 1900 Wygrzywalski osiadł ostatecznie w Rzymie. Nimfa jest jednym z najwcześniejszych, prezentowanych dotychczas dzieł artysty. Formą upozowania modelki artysta zbliżył się do klasycznych włoskich posągów. Kolorystyka pozostała jednak jeszcze pod głębokim wpływem szkoły monachijskiej. Tłem jest skaliste wybrzeże pogrążone w mroku nocy. Jedynie delikatne światło księżyca rozświetla alabastrową skórę zmysłowej kobiety i kaskadę długich blond włosów otulających jej sylwetkę. Akty były atutem Wygrzywalskiego już w okresie studiów, a w późniejszym okresie... więcej
Artist: Ludomir Sleńdziński
Title: ZAMEK ŚW. ANIOŁA W RZYMIE, 1925
Year: 1925
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Roma | Ludomir | Sleńdziński 1925 r. Styl Ludomira Sleńdzińskiego, czołowego przedstawiciela wileńskiego nowego klasycyzmu, dojrzał na początku lat 20. W 1925 roku Sleńdziński objął katedrę malarstwa monumentalnego na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie. W tym samym roku artysta wyjechał do Włoch, gdzie w Rzymie poślubił Irenę Dobrowolską. Tu powstało wiele jej portretów, dla których tło stanowią włoskie zabytki i pejzaże. Jednym z nich jest powstały również w roku 1925 Portret żony z obrączką, w którego tle znajduje się Zamek św. Anioła.
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: PIJĄCA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: Prof. V.H. Seifert ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Paweł Merwart
Title: PEJZAŻ Z MŁYNEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (drapana, wypełniona czerwoną farbą): P. MERWART Na odwrocie pieczęć z numerem 6P odnoszącym się do wymiarów podobrazia. Obraz po konserwacji – sklejeniu pękniętej deski i drobnych retuszach.
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM KWIATÓW, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Peske 1907 (data słabo widoczna) Proweniencja: - Obraz zakupiony od artysty przez rzeźbiarza Ary Bitter’a (1883-1973), Francja. Ary Jean Léon Bitter (1883-1973) był projektantem, malarzem oraz rzeźbiarzem animalistycznym tworzącym w różnych technikach: w gipsie, kamieniu, terakocie czy brązie. Jego projekty były również realizowane w biskwicie przez wytwórnię Sevres. - Obraz sprzedany w Agra-Art 6.10.2019 r.
Verified Artist: Yes
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: COLOSSEUM W ŚWIETLE KSIĘŻYCA, 1928
Year: 1928
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 65 cm (w świetle passe-partout) sygn.p.d.: K Stabrowski. Pochodzenie: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny żony artysty, Julii Stabrowskiej z Janiszewskich. W r. 1997 był pokazywany na wystawie kolekcji prac Kazimierza Stabrowskiego ze zbiorów prywatnych i Muzeum Na-rodowego w Warszawie urządzonej w Starej Kordegardzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Wymieniony w katalogu wystaw: - Przewodnik nr 288 po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych [...] Wystawa zbiorowa prac Kazimierza Stabrowskiego [...], TZSP Warszawa 1928, s. 5, kat. nr 25; - Kazimierz Stabrowski 1869-1929. Kolekcja prac ze zbiorów prywatnych i Muzeum Narodowego w Warszawie . [L.Skalska-Miecik przy współpracy K.Jerzmanowskiej], Muzeum Łazienki Królewskie Stara Kordegarda, Warszawa 1997, kat. nr 57.
Artist: Jan Styka
Title: DZIEWCZYNA Z KAGANKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Styka Na odwrocie, na dolnej i górnej listwie krosna pieczęć z numerem 46 odnoszącym się do wielkości podobrazia.
Artist: Józef Męcina- Krzesz
Title: AKT W CZERWIENI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J.M.K .; sygn. p.d.: J. Męcina Krzesz Na odwrocie na poprzeczce krosna nalepka poznańskiego salonu sztuki; ponadto na górnej listwie krosna numer (niebieską kredką): 17594 ; na lewej listwie krosna nalepka domu aukcyjnego w Warszawie.
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: RUDA Z PAPIEROSEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LBakałowicz [inicjały wiązane] Na odwrocie na poprzeczce krosna nalepka domu aukcyjnego w Warszawie z 1998 r.
Artist: Karol Dominik Witkowski
Title: ZZA KOTARY, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Witkowski Na odwrocie na górnej listwie krosna (tuszem): Ruth [..] terens | aged 1 0; na lewej listwie krosna (tuszem): Dudy | age | 10 | 1908 ; na prawej listwie krosna nieczytelna dedykacja; na dolnej listwie krosna (długopisem): MOTHER – HAPPY BIRTHDAY 6/1/72 | “HERE’S LOOKING AT YOU“.
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA Na odwr. nalepka (tusz): N 5 | Martw natura | Br. Rychter- Janowska | Cena [...]; wzdłuż g. krawędzi (tuszem): „Martwa natura cena ; wzdłuż p. krawędzi (oł.): No Kat 229 [w kółku]; centralnie (niebieską kredką): 3317 ; poniżej (oł.): 3/40078 .
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: PRZED CHATĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Peské . Na odwrocie (niebieską farbą): CP | 831 [w ramce]; poniżej: Rueil ; na blejtramie notatki ramiarskie ołówkiem.
Verified Artist: Yes
Artist: Jankiel Adler
Title: KWIATY W WAZONIE, 1929
Year: 1929
Tools: oil, mixed
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z prawej: Adler 29 Na odwrocie na tzw. „zaplecku” nalepka zakładu ramiarskiego w Dusseldorfie.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CHŁOPIEC Z HARMONIĄ
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn l.d.: kanelba Na tzw. „zaplecku“ nalepka (druk, maszynopis): ESTABLISHED 1870 | FINDLAY GALLERIES | INCORPORATED | PAINTINGS-ETCHINGS – OBJECTS OF ART | FINE PICTURE FRAMING | NUMBER C-2478 SIZE 11 x 8 | SUBJECT Little Boy | ARTIST Kanelba | REMARKS. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIEWCZYNKA Z BUKIECIKIEM
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.g.: kanelba na odwrocie numer (czarną kredką): 14-14 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Iwan Trusz
Title: W OGRODZIE ARTYSTY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I. Trusz
Artist: Tadeusz Styka
Title: ZŁOTOWŁOSA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TADÉ.STYKA Na odwr. numer (czarnym markerem): 299 [w kółku]; ponadto nalepka (częściowo na ramie) niezwykle cenionego, paryskiego zakładu ramiarskiego Lebrun. Na nalepce, na ramie oraz na odwr. powtórzony nr 2537.
Artist: Alois Arnegger
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIA WŁOCH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Arnegger. Na odwrocie na płótnie nieczytelna okrągła pieczęć oraz numer (niebieska kredką): 107 ; ponadto na górnej i dolnej listwie krosna pieczęć krakowskiego składu przyborów malarskich Iskra & Karmański oraz pieczęć z numerem 78 odnoszącym się do wielkości podobrazia; na lewej i prawej listwie krosna pieczęć z numerem 56 również odnoszącym się do wielkości podobrazia. Krosno wtórne. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: DZIEWCZYNA W CZERWONYM SZALU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Szańkowski Na odwr. pieczęć (wypełniona dł.): Bo. 212 No. 1 | Made in Germany ; p.g. (dł.): 3475 | mer 156 | BB ; poniżej (niebieską kredką): 1707 AVXvx ; poniżej (dł.): N . [w kółku]; z lewej (czerwoną kredką) WILDE | C
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: BIAŁE RÓŻE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz na odwr. numer (ołówkiem): 470 [w prostokątnej ramce]
Artist: Walter Heimig
Title: TOWARZYSTWO W PARKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. charakterystycznym, stylizowanym podpisem artysty: Heimig Na odwrocie czerwoną kredką numer: 3500 M. Na ramie drukowana nalepka: KUNSTHANDLUNG | UND VERGOLDEREI | AUGUST GENNER & CO | GEGR. 1883 | DUISBURG
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PRYWATNY KONCERT
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: czarny marker, papier sygn. p.d.: Menkes ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Kanelba
Title: PORTRET DZIEWCZYNY W KAPELUSZU
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, tektura nakl. na tekturę sygn. p.g.: kanelba Na odwrocie l.g. prostokątna nalepka z czerwoną ramką (marker, cienkopis): 221 | GOUACHE PORTRAIT | BY | RAYMOND KANELBA; ponadto p.d. ośmioboczna nalepka z powtórzonym nr. (czerwonym flamastrem): 221 ; ponadto na dolnej listwie ramy nalepka aukcyjna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jean Lambert-Rucki
Title: POKŁON TRZECH KRÓLI, OK. 1930
Tools: pencil, coal
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: węgiel, kreda, ołówek, papier pakowy p.d. owalna pieczęć: Vente Atelier | LAMBERT-RUCKI na odwrocie powtórzona pieczęć atelier ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Nadia Leger
Title: CZTERY KOBIETY W KUCHNI, PO 1925
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie: l.d.: N. Khodossevitch , p.d.: Nadia Leger Na odwrocie portret młodej kobiety, p.d. pieczątka własnościowa N. Khodossevitch-Leger. Rysunek Nadii Léger (wówczas Wandy Chodasiewicz-Grabowskiej) z lat jej studiów w Académie Moderne Fernanda Légera i Amedée Ozenfanta w Paryżu, dokąd wyjechała w 1925. Stylistyka i tematyka sceny jest inspirowana pracami z okresu tzw. Mechanicznej figuracji Légera z lat 20. XX w. Rysunek nosi podwójną sygnaturę – po lewej nazwisko panieńskie artystki w transkrypcji francuskiej, po prawej nazwisko używane od ok. 1925 roku. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WWeiss Na odwr. p.g. pieczęć z numerem ze spuścizny po artyście: 1149 | 4 | WW; ponadto p.d. nr (biała kredą): 633 .
Artist: Alfons Karpiński
Title: PORTRET KOBIETY, VII 1954
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Karpiński | 1954 | VII na odwrocie nalepiona kartka z tekstem ręką artysty (czarną kredką): [...] | B Z Radomscy | Warszawa | [...]
Artist: Szymon (Simon) Mondzain
Title: ANEMONY, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Mondzain. | 1961. Na odwrocie (ołówkiem): Mondzain | 5 rue Campagne – [Premiere Paris]; na poprzeczce krosna nalepki domu aukcyjnego w Warszawie; ponadto na prawej listwie krosna (czarną kredką): Fleurs No 3 .
Artist: Henryk Hayden
Title: AKT, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hayden | 30 Na odwrocie, na górnej listwie krosna (czarnym markerem): 200 [w rombie], p.g.: VI 73 ; na prawej listwie krosna pieczęć z numerem 8F odnoszącym się do wielkości podobrazia; na poprzeczce krosna nalepka (druk): Henryk Hayden | „Akt leżący” | 1930 r. | PM 791; na dolnej listwie krosna nalepka domu aukcyjnego w Warszawie; p.d. pieczęć z numerem: 230673.
Artist: Jan Wacław Zawadowski
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Zawado .
Artist: Czesław Rzepiński
Title: MARTWA NATURA W ALTANIE, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rzepiński na odwrocie, na górnej listwie ramy, nalepka aukcyjna Agra-Art z 2002 roku. Obraz opisany i reprodukowany: – Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second World. Kolekcja Malarstwa Polskiego. Polish Painting Collection , s. 195, il. barwna
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PLAC TRZECH KRZYŻY W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I Zygmuntowicz
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: Wł.Chmieliński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Nikifor Krynicki
Title: NIKIFOR
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: przy dolnej krawędzi autorski napis: MONCWYMIASTOWILLA | PRZYBOBYPOZAGIE Obraz opisany i reprodukowany: – Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second World. Kolekcja Malarstwa Polskiego. Polish Painting Collection , s. 139, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Nikifor Krynicki
Title: PEJZAŻ MIEJSKI
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: autorski napis d.: WKRAKOWAWSI SKMRCROKWATJO na odwrocie dwie pieczęcie: – z portretem artysty i napisem w otoku: Pamiątka z Krynicy | Nikifor Artysta Malarz – prostokątna z napisem: NIKIFOR ARTYSTA | KRYNICA WIEŚ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Chmieliński
Title: KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY, PRZED 1939
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwr. w d. narożniku dwie karykatury i podpis (ołówkiem): Chmieliński | Władysław | Władysław Chmieliński ; ponadto notatki ramiarskie (ołówkiem): N o 433 | II a zł [...] brąz ; centralnie numer: 26/5 .
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PLAC ZAMKOWY, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. Zakrzewski 1969 na odwrocie czarnym olejem: W. ZAKRZEWSKI | 1969 2 | WARSZAWA 80 x 110 | PLAC ZAMKOWY