Artist: Piotr Michałowski
Title: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU..., 1832-1835
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU ORAZ SZKICE POSTACI JEŹDŹCA, 1832-1835 na odwrocie: SZKICE NAPOLEONA NA KONIU miękki ołówek, papier, wymiary w świetle passe-partout Rysunek oprawiony w „dwustronną“ ramę, umożliwiającą ekspozycję zarówno awersu, jak i rewersu pracy. Ten dwustronny rysunek – przedstawiający różne ujęcia jadącego konno Napoleona, jak również samego konia bez jeźdźca – wiąże się z rzeźbioną statuetką wykonaną przez artystę w Paryżu w latach 1832-1835 i powstał zapewne jako szkic wykonany podczas pracy nad tą rzeźbą. Podobnie ujętą postać cesarza – z uniesioną w geście rozkazu prawą ręką – przedstawił Michałowski także w nieco późniejszym obrazie olejnym (1835-1837) i akwareli (1835) Napoleon wydający rozkazy (MN we Wrocławiu i w Krakowie). Porównaj z: – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin , [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat 456 oraz 89 i 276, il.
Artist: Jan Matejko
Title: ALCHEMIK SĘDZIWÓJ I ZYGMUNT III, OK. 1865
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: szkic kompozycyjny oraz studium głowy Sędziwoja wymiary w świetle passe-partout sygn. atramentem u dołu pośrodku wiązanymi inicjałami: JM Na odwrocie, na „plecach“ passe-partout napis atramentem: Szkic ołówkowy | z roku 1867 do obrazu „Alchemik Sędziwój i Zygmunt III“. U dołu mała nalepka z napisem atramentem: N 59 Michał Sędziwój (1566-1646), absolwent Akademii Krakowskiej, zajmował się naukami przyrodniczymi i alchemią. Był autorem Traktatu o kamieniu filozoficznym. Przez pewien czas przebywał na dworze Zygmunta III, który sam zajmował się złotnictwem i interesował się „wiedzą tajemną“. Przeprowadzone przez Sędziwoja doświadczenie, mające przeobrazić stopy różnych metali w szczere złoto, polegało ponoć na niezauważalnym usunięciu z grudki złota warstwy powlekającego ją srebra, a następnie demonstracji udanej „przemiany“. Rysunek jest szkicem do dużego olejnego obrazu ukończonego w roku 1867, znanego pt. Alchemik Sędziwój i Zygmunt III (olej... więcej
Artist: Julian Fałat
Title: DWAJ WOZIWODY, PRZED 1885
Tools: gouache, pencil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, akwarela, gwasz, deska z gruszy, 17,8 x 25 cm sygn. p.d.: J. Fałat [w odbiciu lustrzanym] na odwrocie napis (atrament): Dwaj woziwody | z własnej aquarelli rys. J. Fałat W roku 1882 – po osiedleniu w Warszawie – Julian Fałat podjął pracę w tygodnikach ilustrowanych, z którymi zaczął współpracować jeszcze podczas studiów w Monachium. Oferowane dzieło jest jednym z rysunków, jakie artysta wykonał dla redakcji „Tygodnika Ilustrowanego“, „Biesiady Literackiej“ czy też „Kłosów“. Z rysunku tego drzeworyt jednak nie powstał, stąd nie znajdziemy jego reprodukcji na łamach gazet. W tym dość wczesnym okresie twórczości artysta często podejmował sceny rodzajowe. Znaczące jest to, że zupełnie inną konwencję obierał w przedstawieniu scen miejskich i wiejskich. Ilustrując życie miejskiej biedoty, artysta zbliża się do naturalizmu, dając wyraz swej jakże krytycznej postawie (obecnej zresztą w plastyce 2. poł. XIX w.). W obfitszych ilościowo scenach o tematyce wiejskiej – pisze Jerzy Malinowski – Fałat kładzie nacisk na aspekty etnograficzne i kolorystyczne przedstawienia (J. Malinowski, Julian Fałat , wyd. KAW, Warszawa 1985, s. 17). Nielicznie zachowane obrazy z lat 70. i 80. XIX w., do jakich zalicza się oferowane dzieło, prezentują perfekcyjnie opanowany warsztat realisty,... więcej
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ Z OKOLIC JUTROSINA, 1900
Year: 1900
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier, 32,5 x 68 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Jul. Fałat | 900 Obraz powstał najpewniej podczas jednego z pobytów u księcia Olgierda Czartoryskiego (1888-1977) w Sielcu Starym koło Jutrosina. Na początku XX wieku bywali tam zapraszani artyści, prócz Fałata – m.in. Michał Gorstkin Wywiórski, Antoni Procajłowicz, Henryk Sienkiewicz. Obraz reprodukowany i wystawiany: – Legendarna Młoda Polska. Malarstwo przełomu XIX i XX wieku z kolekcji rodzinnej , opr. Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Elżbieta Charazińska, Muzeum Podlaskie w Białymstoku, 4 XI 2016 – 19 II 2017, kat. 55, il.
Artist: Jan Stanisławski
Title: WIATRAK, 1883
Year: 1883
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIATRAK – STUDIUM DO OBRAZU OLEJNEGO OPUSZCZONY WIATRAK, 1883 akwarela, papier naklejony na tekturę, 19 x 21,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. śr.d.: JS oraz napis ręką autora: Namalowany i wystawiany Wiatrak | 1883 Na odwrocie tektury odręczny napis ręką Feliksa Mangghi-Jasieńskiego: Wiatrak Stanisławskiego | Feliks Jasieński Pochodzenie: dawniej w zbiorach Feliksa Mangghi Jasieńskiego (1861-1929). Opuszczony wiatrak uznać można za dzieło zawierające credo artystyczne Stanisławskiego, deklarację zarówno interesującej go formy, jak i treści, którym pozostanie wierny do końca swych dni: to Ukraina, zwana przez Stanisława Witkiewicza ziemią marzeń, fascynować go będzie przez całe życie przestrzenią i światłem. Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Jan Stanisławski i jego uczniowie , wyd. Kluszczyński, Kraków 2015, s. 9 Opuszczony wiatrak to najwcześniejszy ze znanych pejzaży Jana Stanisławskiego. Wiesław Juszczak pisał o nim: w lapidarnym skrócie pozwala nam poznać tę drogę, którą artysta z początku zamierzał iść, i którą rychło porzucił. Była to droga bliska malarstwu alegorycznemu (W. Juszczak, Jan Stanisławski , Wydawnictwo Ruch, Warszawa 1972, s. 78). Autor dalej wymienia kilka szkiców... więcej
Artist: Konrad Krzyżanowski
Title: PORTRET KUNEGUNDY KRZYŻANOWSKIEJ, OK. 1905
Tools: crayon
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: PORTRET KUNEGUNDY KRZYŻANOWSKIEJ, MATKI ARTYSTY, ok. 1905 kredka sangwinowa, karton, 57 x 48,5 cm Na odwrocie: – częściowo zdarta nalepka (druk, atrament ): [5]42 Autor Krzyżanowski Konrad | Rodzaj dzieła [...] Własność prof. W. Trojanowski | data nadesłania 10.XI.1921 – słabo czytelna prostokątna pieczęć (pieczęć, atrament ): SPUŚCIZNA POŚMIERTNA | KONRADA KRZYŻANOWSKIEGO | No [...] | Michalina Krzyżanowska Pochodzący ze spuścizny po artyście, a także kilkakrotnie reprodukowany w przedwojennej prasie, obraz niewątpliwie należał do bardzo ważnych, osobistych dzieł Konrada Krzyżanowskiego. Artysta przedstawił na nim jedną z najbliższych mu osób – matkę. Obraz powstał w ważnym, szczęśliwym dla artysty czasie; po tym jak w roku 1904 objął profesurę na warszawskiej akademii oraz zaręczył się z Michaliną Piotruszewską, miłością swojego życia. Dzieło prezentuje pełnię stylu znakomitego reprezentanta Młodej Polski, jednego z najwybitniejszych polskich portrecistów. O tworzonych przez Krzyżanowskiego na początku wieku portretach pisze badaczka jego twórczości, Lija Skalska-Miecik: Światłocień pozostaje nadal posłusznym instrumentem w jego rękach. Wielki ładunek ekspresji wydobywa za pomocną ostrych, kontrastowych efektów światła i cienia oraz gwałtownie rzucanych na płótno smug barwy,... więcej
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ Z BYSTREJ, PO 1910
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: jFałat | Bystra [inicjały wiązane] Na odwrocie dwukrotnie owalny stempel: OBRAZY ORYGINALNE | MALARZY POLSKICH | MAK[SYMIJAN] RÜBNER | KRAKÓW, RYNEK GŁ. 11.; centralnie numer (niebieską kredką): 2339 [przekreślony], powyżej numer (niebieskim długopisem): 16/40 [w ramce]; ponadto notatki ramiarskie (oł.): 32,5 [...] | 2. IX. 40 i 71 1/2 x 317 [...] | dnia 22VIII.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: KRUSZENIE LODU, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski | Grabonóg 1907
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: PRZEZ GŁĘBOKIE ŚNIEGI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. G. Wywiórski Na krosnach i odwrocie płótna pieczęcie monachijskiej firmy – składu materiałów malarskich i rysunkowych – Schachinger & Herrmann; na górnej listwie krosna dwukrotnie numer (niebieską kredką): 613 ; ponadto na ramie fragment nalepki aukcyjnej Agra-Art z czerwca 1997 roku oraz nalepki aukcyjne warszawskiego i katowickiego domu aukcyjnego. Przez głębokie śniegi to obraz powstały we wczesnym okresie twórczości artysty. Zarówno sposób malowania, jak i tematyka obrazu wskazują na lata spędzone przez Wywiórskiego w Akademii Monachijskiej. W czasie studiów malarz pobierał nauki również poza uczelnią. Uczęszczał do prywatnych pracowni, najznamienitszych polskich mistrzów, Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego. Prezentowana scena odwołuje się do popularnego w twórczości Wierusza motywu zimowej sanny. Spopularyzowane przez artystę sceny rodzajowe z życia polskiej wsi cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Nic więc dziwnego, że młody Wywiórski podjął temat uwielbiany przez mistrza. Już na wczesnym etapie twórczości Wywiórski znakomicie radził sobie z pejzażem. Artysta niezwykle naturalnie odtworzył światło i przedstawił śnieg mieniący się odcieniami różu rzucanymi przez zachodzące słońce. Na tle wiejskich... więcej
Artist: Piotr Michałowski
Title: SZKICE PORTRETOWE WG VAN DYCKA, LATA 20/30.XIXW
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: CZTERY SZKICE PORTRETOWE WG VAN DYCKA, lata 20/30. XIX w. miękki ołówek, papier, 37,5 x 28 cm (w świetle passe-partout) verso studium wołu Na tzw. „zaplecku“ pieczęcie Muzeum Okręgowego w Przemyślu, Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli, Muzeum Okręgowego w Toruniu oraz zakładu ramiarskiego. Pochodzenie: krąg Rodziny artysty. Cztery portrety inspirowane sztychami według Antoniego van Dycka z dzieła Iconographie ou Vies des Hommes Illustres du XVII siecle (Amsterdam – Leipzig 1759). Album ten Michałowski zakupił w Paryżu w 1828 (obecnie jest przechowywany w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie). Rysunki przedstawiają: Tomasza Franciszka Sabaudzkiego księcia Carignano (1596-1656), Wolfganga Wilhelma Wittelsbach (1578-1653), Jana VI hrabiego Nassau (1536-1606), Albrechta von Wallenstein (1583-1634). Obraz wystawiany: – Anna Król, Piotr Michałowski 1800-1855. Niezależny, bezinteresowny, wolny [katalog wystawy], Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, Muzeum Okręgowe w Toruniu, Stalowa Wola 2016, s. 19, il. Porównaj z: – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat. 215, 216, 217, il.
Artist: Jan Matejko
Title: BATORY POD PSKOWEM, SZKIC DO OBRAZU, 1870
Year: 1870
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: (wymiary w św. passe-partout: 22 x 29 cm ) na odwrocie karta z potwierdzającym autorstwo J. Matejki orzeczeniem dr. Kazimierza Buczkowskiego, zaprzysiężonego biegłego sądowego (Kraków, 25 listopada 1944) estymacja: 10 000 - 12 000 Rysunek jest jednym ze szkiców do wielkiego obrazu Batory pod Pskowem , nad którym Matejko pracował od II 1870 do VI 1872. Przedstawiona na nim scena w rzeczywistości nigdy nie miała miejsca, a obecne na obrazie postaci nie spotkały się nigdy w tym składzie. Matejko połączył tu bowiem dwa ważkie wydarzenia - poselstwo moskiewskie 1580 i pertraktacje pokojowe 1581 - tworząc swoistą, historiozoficzną syntezę zwycięskiej wojny z Moskwą prowadzonej przez Batorego w latach 1578-1582. W zbiorach Domu Matejki w Krakowie i Muzeum Narodowego w Warszawie zachowało się kilka szkiców ołówkowych do Batorego, które przedstawiają kolejne etapy budowy kompozycji. Na prezentowanym tu rysunku można już wyraźnie rozpoznać postaci z obrazu - siedzącego przed namiotem Stefana Batorego, stojącego przy nim kanclerza Jana Zamoyskiego, klęczącego władykę połockiego Cypriana, legata papieskiego Antonio Possewina, Stanisława Żółkiewskiego w husarskiej zbroi, siedzącego na koniu kozackiego hetmana Jana Oryszowskiego, kniazia Oboleńskiego oraz innych dostojników, bojarów i rycerzy. Rysunek opisany i reprodukowany: - M. Treter, Matejko. Osobowość artysty, twórczość, forma i styl , Lwów- Warszawa 1939, il. na... więcej
Artist: Georg Engelhardt
Title: KRAJOBRAZ LEŚNY Z SARNAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: G. Engelhardt Na odwrocie, na górnej listwie krosna numer (tuszem): 2452 ; nalepka aukcyjna Agra-Art z czerwca 1994 r.
Artist: Włodzimierz Łoś
Title: ODPOCZYNEK OFICERÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Loss Na odwrocie płótna zatarty owalny stempel wytwórni materiałów malarskich.
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: SCENA W KARCZMIE, 1894
Year: 1894
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: j. Moniuszko | 94.
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: TRUDNY WYBÓR, OK. 1864
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł Bakałowicz Na odwrocie na płótnie: [..] Bakałowicz 1853-1904 , na górnej listwie krosna (ołówkiem): LX. Wł Bakałowicz ; na dolnej listwie krosna nalepka domu aukcyjnego w Warszawie.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: MARTWA NATURA Z ZAJĄCEM, 1903
Year: 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: M.G. Wywiórski | 1903.
Artist: Hugo Ungewitter
Title: W SPOPIELAŁYM STEPIE, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: UNGEWITTER. 1934 Na odwrocie, na ramie dwie nalepki (druk): – Agra-Art z aukcji 24 X 1999, poz. kat. 47; – KUNSTAUSSTELLUNG GERSTENBERGER | GMBH | GEGRÜNDET 1847 | FERNSPRECHER 208 83 | CHEMNITZ | STÄNDIGE AUSSTELLUNG | GEMÄLDE / GRAPHIK / PLASTIK | EINRAHMUNGEN.
Artist: Henryk Weyssenhoff
Title: ZAKĄTEK TALNEGO, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Henryk Weyssenhoff | Monachium 1891 Na odwrocie: – pośrodku pieczęć: Albert Speckstein | Munchen – p.d. pieczęć spuścizny pośmiertnej: Henryk Weyssenhoff | ze spuścizny pośmiertnej | Warszawa, dnia – l.d. orzeczenie Kazimierza Buczkowskiego z 1952 r. – w górnej części zezwolenie wywozowe. Zaułek Talnego powstał w trzecim roku pobytu Weyssenhoffa w Monachium. Artysta, który pobierał wtedy nauki w pracowni Alfreda Wierusza-Kowalskiego, posiadał już solidne wykształcenie zdobyte w Klasie Rysunkowej Gersona oraz podczas pięciu lat studiów na petersburskiej Akademii. Stąd też oferowane dzieło prezentuje wirtuozerski warsztat oraz wyczucie kolorystyczne znakomitego pejzażysty. Obraz jest utrzymany w konwencji malarstwa monachijczyków, z jego typową gamą barwną. Widok zaułka artysta pozbawił rozgadanego sztafażu, skupiając się na oddaniu sennej atmosfery kresowego miasteczka. Tonację zgaszonych szarości ożywia złote światło zachodzącego słońca. Jego ostre strugi oraz odbicia w szybach okien, kontrastujące z cieniami, tworzą mistrzowsko rozegraną kompozycję barwną, emanującą zarazem nastrojem wieczornej ciszy i spokoju. Być może ten właśnie obraz Weyssenhoff prezentował na wystawie w Glaspalast. Co prawda na jego odwrocie nie zachowały się nalepki z wystawy, jednakże pieczęć potwierdzająca jego pochodzenie... więcej
Artist: Henryk Szczygliński
Title: CHATA O ZMIERZCHU, OK. 1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Szczygliński Na krosnach malarskich nalepka (druk, długopis ): MUZEUM JACKA MALCZEWSKIEGO W RADOMIU | AUTOR HENRYK SZCZYGLIŃSK I | TYTUŁ „CHATA O ZMIERZCHU“ | TECHNIKA I WYMIARY ol. pł. 71 x 76 cm | WŁAŚCICIEL [imię i nazwisko] | WYSTAWA „ZŁOTY RÓG“ 15.12.20 [07] | do 26.05.2008 Henryk Szczygliński był jednym z pierwszych i najzdolniejszych uczniów klasy pejzażowej krakowskiej Akademii prowadzonej przez Jana Stanisławskiego. Mistrz, który przede wszystkim był impresjonistą, dla którego urok barwy był nader ważny, faworyzował studentów o pokrewnej wrażliwości. Zbliżone do stosowanych przez profesora paleta barw i harmonia kolorów Szczyglińskiego zaskarbiły mu przychylność mistrza. Pisał o tym we wstępie do katalogu wystawy prac Szczyglińskiego 1918 r. Wilhelm Mitarski, który dalej relacjonował: Szczygliński należał do pierwszych uczni tej szkoły pejzażowej i jako taki brał udział w pierwszych lekcjach profesora udzielanych na wolnem powietrzu, tych, w które Stanisławski wkładał najwięcej „temperamentu pedagogicznego”. Szczygliński, Kamocki, Kowalewski, Ziomek i inni byli „prymusami” w tej szkole, na których uczniowie innych klas patrzyli z początku z niedowierzaniem, które zmieniło się szybko w uznanie i chęć rywalizacji, gdy szkoła Stanisławskiego zaczęła... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: AUTOPORTRET, 1913
Year: 1913
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Dr. Koschowi | LWyczół | 1913 Na odwrocie dwukrotnie numer (kredką): 2467 . Autoportret nosi dedykację dla zaprzyjaźnionego z artystą dra Teodora Koscha (1872-1964) adwokata, absolwenta i wykładowcy Uniwersytetu Jagiellońskiego, znanego w Krakowie działacza społecznego i patrioty. Teodor Kosch służył przyjacielowi pomocą prawną na przestrzeni lat spędzanych przez artystę w Krakowie. Był również adwokatem, m.in. Ignacego Paderewskiego i Henryka Sienkiewicza. Przyjaźń między nimi zaowocowała znakomitą kolekcją dzieł Wyczółkowskiego w zbiorach doktora (dziś w większości w polskich muzeach). W Muzeum Narodowym w Krakowie znajduje się, zaliczany do grupy najwybitniejszych w dojrzałej twórczości graficznej Wyczółkowskiego, wizerunek adwokata. Wykonany w tym samym roku co nasz autoportret, z wielką swobodą oddaje zażyłość łączącą artystę z portretowanym. Wyczółkowski był znakomitym portrecistą. Obok wizerunków współczesnych mu znanych osobistości – artystów, pisarzy, aktorów czy lekarzy – od początku lat dziewięćdziesiątych wykonał również liczne autoportrety. Malowane wszelkimi znanymi artyście technikami – olejno, pastelami, kredką litograficzną, czy jak w przypadku naszego obrazu – akwarelą. Wyczółkowski lubił tworzyć szybko, co pozwalało mu na uwiecznienie ulatujących gestów i mimiki.... więcej
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DAMA RÓŻOWA
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, akwarela, papier naklejony na tekturę, 70 x 49 cm sygn. p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie dwie papierowe nalepki (druk, atrament ): – 18322 | Autor Axentowicz Teodor | Dama w różowem | Rodzaj dzieła pastel | Cena ... | Własność ... | Data nadesłania ... 1[...]2 – TOWARZYSTWO ARTYSTÓW POLSKICH „SZTUKA“ W KRAKOWIE | Autor Teodor Axentowicz | Tytuł dzieła Dama różowa | Rodzaj dzieła pastel | Cena ...
Artist: Teodor Axentowicz
Title: W PRACOWNI ARTYSTY, 1906-1907
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: W PRACOWNI ARTYSTY. PORTRET DAMY NA SZEZLONGU, 1906-1907 pastel, tektura, 43 x 52 cm (w świetle oprawy) sygn. dwukrotnie – p.g. i pośrodku: T. Axentowicz Portret zajmuje znaczące miejsce w twórczości Teodora Axentowicza. Po studiach w monachijskiej Akademii Sztuk Pięknych artysta wyjechał do Paryża, aby dalej kształcić swoje umiejętności. Trafił tam do pracowni wziętego portrecisty Carolusa-Durana. Szybko sam też zyskał sławę znakomitego portrecisty. Znany był zwłaszcza jako autor powabnych kobiecych wizerunków. Portrety odzianych w zwiewne toalety, siedzących na ustawionym w pracowni szezlongu dam artysta tworzył w latach 1906-1907 ( Pani w czarnej sukni w Muzeum Narodowym w Poznaniu, C zarna dama w Muzeum Narodowym w Krakowie, Młoda dama w salonie w Muzeum Mazowieckim w Płocku). Obraz przedstawiający kobietę w białej sukni, o zbliżonej do oferowanego dzieła kompozycji, zatytułowany W pracowni artysty , znany jest natomiast z pocztówki. Obraz wystawiany: – Legendarna Młoda Polska. Malarstwo przełomu XIX i XX wieku z kolekcji rodzinnej, opr. Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Elżbieta Charazińska, Muzeum Podlaskie w Białymstoku, 4 XI 2016 – 19 II 2017, kat. 84, il.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: ZADUMA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil | Hofman ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STAROŚĆ I MŁODOŚĆ, PO 1920
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. owalna pieczęć składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie; poniżej dedykacja (tuszem): Kochanej [...] | w dowód przyjaźni | [...]. Na papierowym tzw. „zaplecku“ nalepka aukcyjna Agra-Art z grudnia 1998 roku. Axentowicz namalował wiele kompozycji związanych z przemijaniem czasu, przeciwstawiając siwobrodego starca postaci młodej, pięknej, wchodzącej w życie dziewczyny lub, jak na prezentowanym obrazie, małego, niewinnego chłopczyka.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PORTRET ŻONY, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil Hofmann Paryż 1920 Kobietą sportretowaną z gałązką złotokapu w dłoni jest ukochana żona Wlastimila Hofmana –Ada z domu Goller primo voto Hammer. Urodzona w 1884 roku, była trzynastym dzieckiem, wyczekaną córką Franciszka Gollera. Od najmłodszych lat ojciec dzielił się z nią pasją do sztuki, literatury i muzyki. W 1906 roku razem wybrali się na wystawę grupy „Manes“, z której ojciec zakupił obraz Na światło pędzla Wlastimila Hofmana. Ada Goller w 1905 roku poślubiła Ludwika Hammera – ciotecznego brata Wlastimila. Nie było to jednak szczęśliwe małżeństwo, a drogi Ady i Ludwika szybko się rozeszły. Mąż pracował do późna i wdawał się w liczne romanse, a Ada, pozostawiona sama sobie, nie mająca dzieci, żyła w osamotnieniu. Wszystko zmieniło się, gdy, na zaproszenie Ludwika, przyjechał i zamieszkał z nimi Hofman. Ada spędzała z artystą wiele czasu, prowadziła ożywione dyskusje. Pomagała mu przy pracy – sprzątała pracownię, czyściła pędzle, kupowała płótna. Często też pozowała mu do obrazów. W 1917 roku Ada zdecydowała się na wyjazd z Hofmanem do Krakowa. Życie w grodzie Kraka było jednak rozczarowaniem. Po odzyskaniu niepodległości i upadku Austro-Węgier zaczął się czechosłowacko-polski konflikt o granice. Zarówno Ada, jak i Hofman traktowani byli jako obcy, dodatkowo ich nieformalny związek potęgował wrogość. Zdecydowali się na wyjazd do Paryża,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ WIEJSKI
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R Kochanowski Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z maja 2009 r.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: ZADUMANA, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wlastimil Hofmann | 1920 Na odwrocie l.g. (niebieską kredką): Wlast. Hofmann cena 850 zł ; poniżej numer w prostokątnej pieczęci: 506/2 4; centralnie (czerwoną kredką): 43) Pamiątka ; l.d. (niebieską kredką): wł. Stach. poli [...] | Tadeusz Herbst | Lwów. ul. Hofmana. l.5. II | p ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: U STUDNI ŻYCIA, OK. 1911
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płyta eternitowa, 86,5 x 120 cm sygn. u góry po środku: J Malczewski Na odwrocie l.g. nalepka wystawowa Muzeum Narodowego w Poznaniu (druk, maszynopis ): Muzeum Narodowe Poznań | AUTOR / ARTISTE | Jacek Malczewski | TYTUŁ / TITRE U studni życia | ok. 1911 | WYSTAWA / EXPOSITION Monograficzna Jacka Malczew- | skiego XI. 1968 – II.1969 | 223 NR KAT. / CAT. NR.; ponadto dwie nalepki domu aukcyjnego w Warszawie. Do obrazu dołączona jest opinia dr Agnieszki Ławniczakowej z lipca 2007 r. Prezentowane dzieło Malczewskiego wpisuje się w jedną z najważniejszych serii symbolicznych – powstały w latach 1905-1906 cykl obrazów Zatruta studnia. W 1907 roku nakładem Salonu Malarzy Polskich ukazało się (ilustrowane powyższym cyklem) wydawnictwo opatrzone poetyckimi tekstami Lucjana Rydla. Interpretacja obrazu Zatruta studnia z chimerą, 1905 (olej, płótno, 110 x 85, Muzeum Jacka Malczewskiego w Radomiu), zaproponowana przez poetę, może stanowić również objaśnienie naszego obrazu: Na ziemi praojców przeczysta krynica Krysztalnym tryskała im zdrojem; Kto pijał z jej wody pogodne miał lica I duszę promienną spokojem... Lecz studnię zatruła nam zła Upiorzyca, Spojrzeniem czarując ją swojem. I... więcej
Artist: Edward Okuń
Title: PEJZAŻ Z CYPRYSAMI, 1898-1899
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: EOKUŃ [inicjały wiązane] Do obrazu jest załączona ekspertyza prof. Małgorzaty Biernackiej ze stycznia 2003 r. ...kompozycja odpowiada upodobaniu Okunia do malowania włoskich krajobrazów w nietypowych ujęciach, w tym wypadku – od dołu, z wysoko podniesionym horyzontem. Sześć czarnych, lekko wygiętych wiatrem sylwetek cyprysów o nieregularnych konturach rośnie tu na skraju skalistego urwiska, na tle nieba powleczonego nieprzejrzystą warstwą chmur, namalowanych gęstą, złamaną bielą, z akcentem bladego, rozproszonego błękitu. Czarno-fioletowa krawędź urwiska kontrastuje z ukazanym w przekroju zboczem, które opada pionowo w dół, przydając pejzażowi dynamiki. Małgorzata Biernacka, Literatura – symbol – natura ..., s. 207 Jak zauważa badaczka twórczości Edwarda Okunia, prof. Małgorzata Biernacka, Pejzaż z cyprysami mógł powstać najwcześniej w roku 1898, kiedy Okuń po raz pierwszy przyjechał do Włoch. Kompozycja ta została przez artystę powtórzona w Pejzażu włoskim (w zbiorach Muzeum Mazowieckiego w Płocku). To zbliżone formatem, olejne studium, w którym artysta dość naturalistycznie odtworzył obserwowany widok, autorka datuje również na lata 1898-1899. Do motywu rosnących nad urwiskiem cyprysów Okuń wrócił... więcej
Artist: Henri Jacobs
Title: BIUST MŁODEJ DZIEWCZYNY
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz, odlew, patynowanie, cyzelowanie, wys. 53,5 cm sygn. na podstawie: H. Jacobs poniżej znak odlewni: H. Luppens & Cie | Editeurs
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: DRYNDA, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (atramentem): Eugeniusz Geppert Kraków 1920. Na odwrocie szkic koni i woźnicy; ponadto dwie owalne pieczęci magazynu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie; centralnie umieszczona pieczęć składu przyborów malarskich – firmy „Lefranc et Cie“: kotwica skrzyżowana z kaduceuszem pomiędzy literami L F (znak firmy Lefranc); p.d. nalepka (druk, tusz ): ZWIĄZEK POWSZ. ARTYSTÓW POLSKICH | W KRAKOWIE. | Data przyjęcia 7/12 19[20] | [A]utor Geppert Eugeniusz | Tytuł Drynda | Rodzaj olej. Rozmiar | Cena Nr. 2/ [...] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Janina Flamm, Forbes-Robertson
Title: STUDIUM AKTU DZIEWCZYNY, 1894
Year: 1894
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. Janina Flamm | Paryż 1894 na odwrocie czarnym olejem: 2723/82 Dzieła Janiny Flamm, polskiej malarki żydowskiego pochodzenia, żony związanego z Pont-Aven malarza-postimpresjonisty Erica Forbes-Robertsona (1865-1935), stanowią ogromną rzadkość. W pierwszej połowie lat 90. XIX w. artystka studiowała w paryskiej Academie Julian. Założona w roku 1868 przez Rodolphe’a Juliana akademia była początkowo wolnym atelier, przygotowującym młodych malarzy do studiów w paryskiej Ecole des Beaux-Arts. Stała się szybko największą uczelnią prywatną w Paryżu, odegrała przy tym znaczącą rolę w kształceniu kobiet. Uczęszczała do niej, m.in. Anna Bilińska-Bohdanowicz. Paryż, będący centrum świata sztuki, otwierał nie tylko możliwości rozwoju adeptom sztuki bez względu na płeć, ale dawał też możliwość kształcenia się według nowoczesnych programów, jakiej nie było w kraju. Przypomnijmy, że oferowane płótno powstało zaledwie rok po śmierci Jana Matejki, a przed objęciem w 1895 roku Szkoły przez Juliana Fałata: Widoczne są również zmiany programowe – pisze Władysław Ślesiński o przeprowadzonych przez Fałata reformach – częściowo wynikające z indywidualności nauczających, zmierzające do dorównania zagranicznym szkołom tego typu. Między innymi dozwolono, co prawda tylko najzdolniejszym uczniom, korzystać z modelu kobiecego, podczas gdy dawniej Matejko był niechętny... więcej
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: ŁODZIE RYBACKIE, 1924
Year: 1924
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K. Stabrowski | 1924 r. Na odwrocie: – napis: Rybackie łodzie | Senigallia Włochy | 1924 – p.d. nalepka papierowa (druk): Artystyczna introligatornia – ramiarnia | TADEUSZ ZARĘBSKI | Warszawa, Marszałkowska 119 m. 1 | PRACOWNIA RAM, PASSE-PARTOUT | NAKLEJANIE PLANÓW I MAP – l.d.: ARTYSTYCZNA | introligatornia | JADWIGA ZARĘBSKA | Warszawa, ul. Emilii Plater [...] Obraz reprodukowany i wystawiany: – Legendarna Młoda Polska. Malarstwo przełomu XIX i XX wieku z kolekcji rodzinnej, opr. Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Elżbieta Charazińska, Muzeum Podlaskie w Białymstoku, 4 XI 2016 – 19 II 2017, kat. 105, il.
Artist: Henryk Uziembło
Title: PONT NEUF, 1907
Year: 1907
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: HENRYK UZIEMBŁO | PARYŻ 1907 Na odwrocie trzy nalepki (druk, atrament ): – Na wystawę | doroczną – H. Uziemblo | „Pont Neuf“ | Pastell | Preis Mk. 300 – Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. | 1907 | Nr 1471 | Autor Uziembło Henryk | Adres Kraków | Dzieło „ Pont Neuf“ | Rodzaj pastel | Cena 400 K. Na krosnach częściowo zdarta nalepka z nieczytelnym napisem atramentem. Obraz reprodukowany i wystawiany: – Katalog I-szej wystawy zbiorowej prac Henryka Uziembły , Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, Pałac Sztuki, Kraków 1907, poz. kat. 3; – Legendarna Młoda Polska. Malarstwo przełomu XIX i XX wieku z kolekcji rodzinnej , opr. Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Elżbieta Charazińska, Muzeum Podlaskie w Białymstoku, 4 XI 2016 – 19 II 2017, kat. 62, il.
Artist: Władysław Ślewiński
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, OK. 1899
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie, na płótnie (obecnie zasłoniętym płótnem dublażowym) pieczęć: Władysław Ślewiński | ze spuścizny | pośmiertnej; oraz podpis (kopiowym ołówkiem): E. Ślewińska Portret prezentowany był na wystawie monograficznej w Muzeum Narodowym w Warszawie w 1983 roku. Był on wówczas własnością rodziny Buffetaud w Paryżu. Ślewiński zwrócił się ku malarstwu będąc już mężczyzną w sile wieku. Po hulaszczej młodości, spędzonej na kawalerskich imprezach, na których roztrwonił ojcowiznę, ruszył do Paryża. W 1888 roku trafił do francuskiej stolicy, w której do głosu doszły właśnie ruchy postimpresjonistyczne. Artyści poszukujący skupienia, uciekali z gwarnego i tłocznego Paryża w najdalsze zakątki francuskiej wsi, gdzie mogli zostać sam na sam z zadaniami sztuki. Ślewiński poznał wówczas Cezanne’a, van Gogha oraz Gauguina – słynącego z ascetycznego, niemal mniszego oddania się sztuce. Surowa dyscyplina pracy i fascynacja prostotą bytu chłopskiego zawiodły artystów do dalekiej Bretanii. Ich śladami podążył również trzydziestoczteroletni Ślewiński. Nie mogąc dłużej tłumić malarskiego temperamentu, całą energię włożył w sztukę. Swój indywidualny styl zbudował na gauguinowskich zasadach polegających na malowaniu – na wzór średniowiecznych witraży – czystymi plamami koloru, obwiedzionymi konturem. Założenia te widoczne... więcej
Artist: Eugeniusz Zak
Title: SZKIC DŁONI
Tools: crayon, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sangwina, kredka, papier, 18,5 x 29 cm (w świetle passe-partout) sygn. p. d.: Eug. Zak. Na odwr., na tzw. „zaplecku“ nalepka informująca o szybie UV oraz nalepka warszawskiego zakładu ramiarskiego.
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: IUSTITIA (TEMIDA)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz, odlew, patynowanie, cyzelowanie, podst. marmur wys. całk. 34 cm, wys. figury 24 cm sygn. na podstawie figury: P. Kowalczewski. Iustitia – rzymska bogini, utożsamiana z grecką Temidą lub Dike. Przedstawiana z wagą, czasem z opaską na oczach („ślepe prawo“, nie patrzy na osoby, ale słucha argumentów) oraz mieczem.
Artist: Jan Chełmiński
Title: W DRODZE NA JARMARK
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan V Chełminski Na odwrocie nalepka londyńskiej firmy oferującej materiały malarskie; PREPARED PANEL | [rysunek: lew-herb-jednorożec] | WINDSOR & NEWTON (Limited) | ARTISTS’ COLOUR MEN | To Her Majesty, | AND TO | T.R.H. THE PRINCE AND PRINCESS OF WALES, | 38 RATHBONE PLACE, W. AND | NORTH LONDON COLOUR WORKS, KENTISH TOWN, N.W. w prawym górnym rogu nalepki numer ołówkiem: 204 | Z ; ponadto wzdłuż górnej krawędzi przeciwnie do kompozycji ołówkiem: No 4
Artist: Tadeusz Popiel
Title: SOSNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Popiel Na dolnej listwie ramy numer: 245.
Artist: Jan Grubiński
Title: ŚWIEŻY ŚNIEG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JGrubiński [inicjały wiązane] Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z grudnia 2018 r.
Artist: Józef Czajkowski
Title: DWÓR WIEJSKI ZIMĄ, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JÓZEF CZAJKOWSKI Józef Czajkowski, profesor warszawskiej ASP, malarz i grafik oraz projektant sztuki użytkowej, w swej wczesnej twórczości malarskiej pozostawał pod wyraźnym wpływem mistrza – Jana Stanisławskiego: był wyrafinowanym malarzem, pejzażystą malującym widoki wsi podkrakowskich, najczęściej Bronowic ( Jan Stanisławski i jego uczniowie ..., s. 34). Tam zapewne powstało więc oferowane dzieło prezentujące chętnie podejmowany przez artystów młodopolskich motyw zimy. Obraz reprodukowany i wystawiany: – Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Jan Stanisławski i jego uczniowie, wyd. Kluszczyński, Kraków 2005, s. 33, il.; – Legendarna Młoda Polska. Malarstwo przełomu XIX i XX wieku z kolekcji rodzinnej, opr. Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Elżbieta Charazińska, Muzeum Podlaskie w Białymstoku, 4 XI 2016 – 19 II 2017, kat. 13, il.
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: SCENA W MIASTECZKU, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Batowski | 1927
Verified Artist: Yes
Artist: Adolf (Abraham) Behrmann
Title: TALMUDYSTA, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Behrmann Jak stwierdza Jerzy Malinowski, dzieła obrazujące sceny rodzajowe przedstawiające Żydów Polskich artysta tworzył po 1910, a zatem w czasie, kiedy po powrocie ze studiów w Paryżu, osiedlił się w Łodzi. O jego obrazach z tego cyklu, prezentowanych na Wystawie Sztuki Żydowskiej w Łodzi w 1921 r., pisał jej organizator, znany krytyk Zygmunt Bromberg-Bytkowski: Ich różnorodne tematy i ich ujęcie jest zawsze czysto malarskie. Z miłością stara się artysta skromny problem malarski, który mu obrany temat nasuwa, przemyśleć do końca i sumiennie rozwiązać . (...) Z niektórych obrazów (...) [jest] w idoczne, że artysta umie się do swych tematów zapalić (cyt. za: J. Malinowski, Malarstwo i rzeźba Żydów Polskich w XIX i XX w., t . I, wyd. PWN, Warszawa 2000, s. 60-62).
Artist: Apoloniusz Kędzierski
Title: WODNIK. RYBAK W TRZCINACH, 1897
Year: 1897
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Kędzierski 97 Na krosnach malarskich nalepka (długopis): Kędzierski | Wodnik | 61 x 52,5 olej-płótno | 20. Na ramie: – nalepka (druk, długopis ): Muzeum Narodowe | w Warszawie | P 420/05 ; – czarnym olejem: 50 . Kędzierski po sukcesach medalowych na Wystawie Światowej w Chicago w 1893 oraz na Wystawie Powszechnej we Lwowie w 1894 wyjechał w Opoczyńskie. W tych okolicach powstały w latach 1895-1900 pierwsze kompozycje plenerowe z rybakami opoczyńskimi. Artysta eksperymentował ze światłem, któremu podporządkował kompozycje. Motywy rybaków okazały się niezwykle popularne i Kędzierski powracał do nich przez następne dwadzieścia lat, także w technice akwarelowej i pastelowej. Obraz wystawiany: – Legendarna Młoda Polska. Malarstwo przełomu XIX i XX wieku z kolekcji rodzinnej , opr. Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Elżbieta Charazińska, Muzeum Podlaskie w Białymstoku, 4 XI 2016 – 19 II 2017, kat. 28, il.
Artist: Wojciech Kossak
Title: ŻOŁNIERSKA IDYLLA, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WOJCIECH KOSSAK | 1911 R. Na odwrocie, centralnie, owalna pieczęć składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie; poniżej nieczytelny napis kredką; l.d.: nalepka z informacjami dotyczącymi artysty w języku czeskim; p.g. nieczytelny numer. Obraz należy do cyklu idylli żołnierskich – scenek z codziennego życia kawalerii. Dominującą grupę stanowią kompozycje z wojakami w towarzystwie młodych, wiejskich dziewcząt. Polskich żołnierzy Wojciech Kossak malował zarówno w mundurach współczesnych, jak i historycznych. Zawsze towarzyszył im koń, ulubiony motyw malarski artysty. Kossak swoją twórczością stworzył etos żołnierza polskiego – dzielnego i nieustraszonego w walce, oraz zawsze ciepło przyjmowanego pod strzechami. W ten sposób artysta, tworzący w czasach zaborów, realizował swoją misję narodową i niepodległościową. Żadna z malowanych przez niego panien nie odmawiała pomocy dzielnemu żołnierzowi. Obrazy te miały rozbudzać świadomość narodową i zachęcać do służby na chwałę wolnej Polski. Prezentowany obraz podpisany został przez malarza wielkimi literami, co oznaczało, że uważał go za wybitnie udane dzieło. Niezaprzeczalnie Ułańskie zaloty są znakomitym przykładem wirtuozerii malarskiej Kossaka. Zachwycająca kompozycja jest autorską repliką Idylli żołnierskiej namalowanej w tym samym roku, którą reprodukowano... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: W DRODZE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski Na odwr. dwukrotnie owalna pieczęć: PAŁAC SZTUKI | Sp. z o.o. | Warszawa Trębacka 2, [...] 37 -87. | Antykwarnia | Sala Licytacyjna | Obrazy Meble Dywany; ponadto pomiędzy powyższymi pieczęciami stempel: PAŁAC SZTUKI | (PA[...]ART) | Warszawa [...].
Artist: Władysław Chmieliński
Title: PĘDZĄCE SANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie na płótnie pieczęć z zastrzeżeniem praw autorskich; poniżej na krośnie nalepka z krótką notą biograficzną artysty w języku angielskim; na dolnej i prawej listwie krosna stemple firmy Anco Bilt oferującej materiały malarskie (odpowiednio): 28 i 20 obok [paleta z cyrklem i napisem ANCO BILT] | GLENDALE N.Y.; ponadto na ramie, na górnej listwie, notatki ramiarskie; na lewej listwie przypięta wizytówka nowojorskiego marchanda. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAŻ Z MŁYNEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: WIEJSKA DZIEWCZYNA, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kaz. Pochwalski | 1923.
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: STRACHY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WT Na odwrocie owalny stempel Iskra & Karmański | Kraków; na dolnej listwie ramy pieczęć wytwórni stylowych ram.
Artist: Wojciech Kossak
Title: ZALOTY PRZY STUDNI, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZALOTY PRZY STUDNI. LEGIONISTA POJĄCY KONIA, 1929 sygn. l.d.: Wojciech Kossak | 1929 Na odwr. l.g. napis długopisem: (...) E. Szabłowski (...); na ramie dwie nalepki aukcyjne oraz nalepka ramiarza. Porównaj z: – K. Olszański, Wojciech Kossak , wyd. drugie, Wyd. Ossolineum, Wrocław 1982, poz. kat. 227.
Artist: Marian Mokwa
Title: BRZEGI HELU
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. (ołówkiem): Mokwa na odwrocie (ołówkiem): – Brzegi Helu – ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAŻ Z BRZOZAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI Na krosnach pieczęć producenta podobrazi: ARTISTS MATERIAL | GRUMBACHER | NEW YORK. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Teodor Grott
Title: WIDOK KRAKOWA, 1911
Year: 1911
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Teod. Grott | 911 Na odwrocie dwie nalepki (druk, atrament ): – p.g.: SALON | ARTYSTYCZNY | FELIKSA RICHLINGA | WARSZAWA | 131 MARSZAŁKOWSKA 131 Nr 1159 | Autor Teodor Grott | Dzieło p.t. Widok Krakowa | Rodzaj dzieła akwarela | Cena Rb. 60 – p.d.: PRACOWNIA | PASSE-PARTOUT I RAM | EMIL RUTSCH | Warszawa, ul. Widok No 22. Telefon 47-09 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: WNĘTRZE KATEDRY WAWELSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WNĘTRZE KATEDRY WAWELSKIEJ – SARKOFAG KAZIMIERZA JAGIELLOŃCZYKA sygn. l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA. na odwrocie numer (czerwoną kredką): 19 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET CZESŁAWA JANKOWSKIEGO, 1923
Year: 1923
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. ukosem: Belsekierskie | namitki | Witkacy | 1923 | T.D [w kółku] Obraz posiada ekspertyzę dr Anny Żakiewicz z maja 2022 roku. Pochodzenie: obraz pochodzi od rodziny portretowanego. Portret Czesława Jankowskiego powstał dwa lata przed oficjalnym założeniem Firmy Portretowej. Został zakwalifikowany do typu D, w którym artysta imitował specyficzny rodzaj ekspresji charakterystycznej dla wizerunków tworzonych pod wpływem alkoholu lub/i narkotyków, ale w tym wypadku wykonywanych całkowicie „na trzeźwo“. Portretów tych artysta wykonał stosunkowo niewiele, zapewne z uwagi na dość wysoki stopień trudności w osiągnięciu pożądanego efektu. Jednak wizerunek Jankowskiego spełnia te założenia. Model został potraktowany swobodnie – twarz przesadnie, wręcz karykaturalnie poorana zmarszczkami jest wsparta na znacznie zdeformowanej prawej dłoni, a kolor niebieskich oczu koresponduje z jedną z barw pasków szlafroka, która jednocześnie kontrastuje z paskami rdzawymi. Należy zauważyć, że na deformacje w portretach Witkacy pozwalał sobie głównie w stosunku do przyjaciół. Do tego kręgu zaliczał się Czesław Tomasz Ignacy Jankowski (1857-1929), poeta, publicysta, dziennikarz, tłumacz literatury pięknej, krytyk teatralny i literacki oraz działacz polityczny i społeczny.... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PLAC TRZECH KRZYŻY W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I Zygmuntowicz
Artist: Alfons Karpiński
Title: PORTRET KOBIETY, VII 1954
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Karpiński | 1954 | VII na odwrocie nalepiona kartka z tekstem ręką artysty (czarną kredką): [...] | B Z Radomscy | Warszawa | [...]
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: JEZIORO ŁABĘDZIE
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Vrbova Na odwrocie notatka z informacjami o artystce. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Eugeniusz Urbański herbu Nieczuja
Title: DAMA W OGRODZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E. Urbański de Nieczuja Na odwrocie nalepka z trójkątną pieczęcią opatrzoną napisem: O.P.C.N. | BRASOV; ponadto (niebieskim długopisem): Fida 1945 i podpis. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: BIAŁE RÓŻE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz na odwr. numer (ołówkiem): 470 [w prostokątnej ramce]
Artist: Eliasz Kanarek
Title: DZIEWCZYNKA Z LALKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: od Rodziny artysty. Obraz wystawiany: – 20 X 2023 – 22 II 2024 Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MłODZIEńCA, 1934
Year: 1934
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d. białą kredką: Witkacy (T.E) | 1934 XII | NP Np + herb Po roku 1924 Stanisław Ignacy Witkiewicz ograniczył swoją twórczość malarską do działalności tzw. „Firmy portretowej”, malując pastelowe portrety według, pięciu podstawowych typów A, B, C, D, E oraz ich pochodnych, dokładnie określonych „Regulaminem Firmy”. Na tych portretach obok sygnatury często umieszczał informacje o zażytych używkach i narkotykach, których działanie na sobie eksperymentował. Prezentowany tu portret artysta określił jako typ E, dopuszczający „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy [...] nie zawsze możliwy do wykonania” Obraz wymieniony i reprodukowany: Katalog wystawy podróżnej, z cyklu: "Spotkania ze sztuką", Łaziska Górne 1999, poz. kat 11, plansza C - il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Maurycy Trębacz
Title: PRZEKUPKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: Maurycy Trębacz
Artist: Erno Erb
Title: PRZEKUPKI NA RYNKU WE LWOWIE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Erb
Artist: Ludwik Leszko
Title: JEZIORO W DRYŚWIATACH, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Leszko 1932 Na odwrocie dwie nalepki (druk, atrament , stempel ): – AUTOR Leszko Ludwik | TYTUŁ DZIEŁA Jezioro w Dryświatach | RODZAJ DZIEŁA olej | CENA [zamazane] 5 | Podpis Leszko – 30643 | Autor Leszko Ludwik | Tytuł Jezioro Dryświaty | wykonanie ol | Cena... | Wł...| Data 3 PAŹ 1934 Dryświaty (lit. Drukšiai, biał. Dryswiaty ros. Driswiaty) to jezioro na granicy Litwy i Białorusi, największe na Litwie. Obraz wystawiany: – Historyczna wystawa Legjonów Polskich i Organizacyj Niepodległościowych Zagłębia Dąbrowskiego oraz prac Sekcji Plastyków Legjonowych Oddziału Związku Legjonistów w Krakowie w 20-lecie czynu zbrojnego Józefa Piłsudskiego , Sosnowiec, XII 1934, poz. kat. 59. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: ANEMONY, 1947
Year: 1947
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Terlikowski | 1947 sygn. p.d.: 1947 | Terlikowski Na odwrocie, na lewej listwie krosna, pieczęć z numerem 8P odnoszący się do wielkości podobrazia; na górnej listwie krosna numer (cienkopisem): 16422 ; powtórzony na lewej listwie ramy; ponadto notatki ramiarskie.
Artist: Tadeusz Styka
Title: DZIEWCZYNA W PERŁACH
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TADÉ. STYKA_ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MĘSKI, 28 X 1933
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier beżowy poziomo rowkowany, 64,3 x 50,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Witkacy 1933 | 28/ X | (T.B+E) NP | NTI Obraz posiada ekspertyzę dr Anny Żakiewicz z maja 2022 roku. Witkacy wykonywał barwnymi pastelami portrety w pięciu kategoriach, zgodnie z Regulaminem jednoosobowej Firmy Portretowej „S.I. Witkiewicz“, oznaczonych kolejnymi literami od A do E. Niekiedy artysta łączył ze sobą dwa typy, np. B z E, jak miało to miejsce w przypadku prezentowanego portretu męskiego wykonanego 28 X 1933 roku. Typ B zakładał „rodzaj charakterystyczny, bez cienia karykatury [...] stosunek do modela obiektywny“, zaś typ E dopuszczał „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji Firmy“. W praktyce oznaczało to często wprowadzenie do tradycyjnego portretu elementów fantastyki, np. w postaci zastąpienia popiersia nietypowym zakończeniem – ptasimi nóżkami, rybim lub wężowym ogonem – ewentualnie umieszczeniem głowy modela na talerzu, podstawce albo wkomponowaniem jej w kieliszek czy wazon. Wizerunki takie artysta wykonywał raczej osobom znajomym, czy wręcz zaprzyjaźnionym, podpisywał je też pseudonimem „Witkacy“, gdyż sygnaturę „Ignacy Witkiewicz“ stosował na użytek przygodnych klientów. Adnotacje „NP“ i „NTI“ oznaczają, że artysta w dniu seansu portretowego... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław Rzepiński
Title: MARTWA NATURA – JABŁKA I KWIATY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rzepiński Na odwr., na g. listwie krosna, numer (ołówkiem): 186 ; na dolnej listwie krosna fragment nalepki Muzeum Narodowego w Poznaniu. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: DZIEWCZYNA Z POLNYMI KWIATAMI, OK. 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Szańkowski na odwrocie l.g. ośmioboczna nalepka (czarny długopis): „Portrai de Femme blonde” | signe Szinkowski [sic!] | peintre polonais | Valeur estimative 1938 | 1000 RM ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: MARTWA NATURA, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 1934 | W. d. Terlikowski Na odwrocie na płótnie numer (farbą): 56 ; obok na płótnie i lewej listwie krosna okrągła pieczęć celna; na lewej i środkowej listwie krosna numer (różową kredką): 25 ; na górnej listwie krosna nalepka z numerem (czarnym długopisem): 180 B ; ponadto na dolnej listwie ramy dwie nalepki paryskiego wytwórcy ram.
Artist: Czesław Rzepiński
Title: CZY FREZJE?, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Rzepiński Na odwr. na g. listwie krosna (ołówkiem): 14 III 77 KWO ; na dolnej listwie krosna pieczęć wypełniona długopisem: AUTOR CZESŁAW RZEPIŃSK I | TYTUŁ DZIEŁA „CZY FREZJE “ | RODZAJ ol/płótno | ROK POWSTANIA 1977 | WYMIARY 65 x 46 cm | DATA POZYSKANIA 14. III. 77 z prac. Artysty | Z. S. LIT.; obok (srebrnym markerem): CZESŁAW RZEPIŃSKI | „CZY FREZJE?“; ponadto na ramie notatki ramiarskie oraz na d. listwie nalepka i wypalony stempel pracowni ram w Warszawie. Obraz reprodukowany w: – [kat.] Czesław Rzepiński. Malarstwo , wstęp Wiesław Ochman, Jerzy Madeyski, KAW, Kraków 1986, s. nlb, il. 104. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIA FRANCJI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Peské .
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA Z CHRYZANTEMAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes
Artist: Abraham Neuman
Title: STARA JEROZOLIMA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Neuman. Na odwrocie owalny stempel (pieczęć, ołówek ): Iskra & Karmański | 116/2 | 18/250 | Kraków; ponadto dwukrotnie (ołówkiem): Abraham Neuman | Stara Jerozolima ; centralnie czerwoną kredką: 7 x 3 | 21 .
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: PORT MARTIGUES, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Terlikowski sygn. p.d.: 1922. | Terlikowski
Artist: Czesław Rzepiński
Title: OTWARTY BALKON, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rzepiński Na odwrocie, na płótnie i na g. listwie krosna mało czytelna pieczątka kolekcji; ponadto na górnej listwie krosna pieczątka wypełniona długopisem: AUTOR CZESŁAW RZEPIŃSKI | TYTUŁ DZIEŁA „OTWARTY BALKON“ | RODZAJ ol/pł | ROK POWSTANIA 1977 LANCKORONA | WYMIARY 80 x 54 cm | [DATA] POZYSKANIA z prac. Artysty. Obraz wystawiany i opisany : – Wystawa malarstwa Czesława Rzepińskiego ze zbiorów Krystyny i Wiesława Ochmanów , Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, VI 1995, poz. 36, s. nlb. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ Z DOMEM, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Hayden | 55
Artist: Nikifor Krynicki
Title: BISKUP PRZED KOŚCIOŁEM
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: u d. autorski napis: KRUCA V WIEŚ ROSYTASEŁO030 | ZŁ Na odwrocie dwie pieczęcie: – ARTYSTA MALARZ z napisem w otoku: NIKIFOR MATEJKO | KRYNICA – WIEŚ; – NIKIFOR | PAMIĄTKA Z KRYNICY Pochodzenie: Kolekcja Tadeusza Aksamita (1931-2018), muzealnika i archeologa, dyrektora Muzeum Okręgowego w Rzeszowie w latach 1973-1990. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jean Lambert-Rucki
Title: ŚW. PIOTR
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na boku: J. Lambert-Rucki , z tyłu u dołu stempel: CHERET | PARIS Firma Cheret, założona w 1923 roku, jest paryskim domem handlowym zajmującym się sztuką liturgiczną. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes