Artist: Jan Stanisławski
Title: OGRóD W POłUDNIOWYM SłOńCU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie na dolnej poprzeczce krosien zatarty stempel „ZE SPUŚCIZNY...” i podpis atramentem Janina Stanisławska. Na górnej poprzeczce zniszczona, trudna do odczytania naklejka z wystawy w Zachęcie.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET DZIEWCZYNEK
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: T.Axentowicz
Artist: Wlastimil Hofman
Title: SZTUKA I FURIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Wlastimil Hofman 1918 Na odwrocie autorski napis-dedykacja: Kochanemu i wiernemu Jasiowi | Wlastimil Hofman; powyżej ołówkiem: Nr 3. „Sztuka i furye” | własn. prwt. | 70,1/2 x 52,1/2 ......; inne napisy wyblakłe i nieczytelne; poniżej owalny stempel krakowskiego Magazynu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz (Pl. Matejki 1) oraz stempel z kaduceuszem i kotwicą. Fragment naklejki z nieokreślonej wystawy. Obraz jest autoportretem Hofmana, autoportretem malarza cierpiącego, nękanego przez Furie o wężowych włosach, a marzącego o sztuce wzniosłej i czystej, którą uosabia skrzydlaty Geniusz, przedstawiony na tle pejzażu z Wisłą i wzgórzem wawelskim. W szerszym kontekście jest to zarazem symboliczny wizerunek twórcy - artysty borykającego się z własną słabością i lękiem.
Verified Artist: Yes
Artist: Emmanuel Villanis
Title: NERINA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: E.Villanis oraz stemplem odlewni Societe des Bronzes de Paris, Nr 5836 Rzeźba reprodukowana lub opisywana w: - Pierre Kjellberg, Les bronzes du XIX Siecle. Dictionare des sculptures, Paryż 1989, s. 641-644; - Hermann Berman, Bronzes 1800-1930, tom II, nr 1236.
Artist: Maurycy Gottlieb
Title: POWITANIE NATANA PRZEZ RECHę
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany dwukrotnie: p.d.: M.GOTTLIEB; l.d.: M.GOTTLIEB Scena z dramatu Gottholda Ephraima Lessinga „Natan Mędrzec” Na odwrocie naklejka z numerem depozytowym Muzeum Narodowego w Krakowie: ND 8741. Obraz pochodzi z dawnej kolekcji Emila, a następnie Rudolfa, Beresów, rozproszonej podczas II wojny światowej. Po 1945 roku uznano go za zaginiony. W 1991 obraz pojawił się na pierwszej powojennej monograficznej wystawie dzieł Maurycego Gottlieba w Muzeum Narodowym w Warszawie. W katalogu z tej wystawy nie zamieszczono jednak jego reprodukcji, ponieważ został dołączony przez obecnego właściciela w trakcie jej trwania.Dla osób zainteresowanych dziejami Natana według Maurycego Gottlieba Agra-Art wydała specjalny suplement pt. „Maurycy Gottlieb – Powitanie...” opracowany przez prof. dr. hab. Jerzego Malinowskiego. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Maurycy Gottlieb 1856-1879. 26 reprodukcji według obrazów mistrza. Wydanie wielbicieli artysty.
Artist: Teodor Grott
Title: KACZEńCE W WAZONIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Teod. Grott
Artist: Meno Muhlig
Title: CIężKI łADUNEK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: M. Mühlig
Artist: Ludwik Gędłek
Title: KOZACY NA STEPIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnatura p.d. zatarta i trudnoczytelna; poniżej napis: L Genłek Wien. Na odwrocie owalny stempel o treści: A.CHRAMOSTA | zur Stadt Düsseldorf | WIEN | Kärnthnerstrasse 20 Ta gładko i precyzyjnie namalowana scena z kozackich pochodów XVII wieku jest świetnym przykładem twórczości artysty - znanej w kraju, ale popularnej przede wszystkim w środowisku wiedeńskim, gdzie Gędłek mieszkał i pracował.
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: PRZED POLSKIM DWORKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: S.Batowski Na krosnach stemple składów materiałów malarskich: Iskry i Karmańskiego w Krakowie, Jana Budhoffa we Lwowie oraz (na krosnach i na płótnie) stemple Salonu Obrazów Malarzy Polskich we Lwowie.
Verified Artist: Yes
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: JESIENNA PRZEJAżDżKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wierusz-Kowalski We wczesnych latach swego pobytu w Monachium Alfred Wierusz-Kowalski często podejmował motyw konnych polowań z jeźdźcami w rokokowych kostiumach. Kompozycje takie, przez monachijskich artystów popularnie zwane „zopfami”, cieszyły się wówczas szczególnym powodzeniem u odbiorców, wychodząc naprzeciw „modzie” na wiek XVIII oraz zainteresowaniu malarstwem francuskim z podziwianą sztuką E.Meissoniera. Sceny z kostiumowych polowań malował też Maksymilian Gierymski, którego sztuka cieszyła się powszechnym uznaniem wśród kolonii polskich malarzy w Monachium. Do obrazów Gierymskiego nawiązywał i Wierusz-Kowalski, malując podobne sceny myśliwskich i konnych przejażdżek po lesie. Obrazy te wyróżniają się barwnością strojów jeźdźców, ciepłym kolorytem pejzażu malowanego w blaskach jesiennego słońca i głębokimi cieniami rzucanymi przez nagie gałęzie drzew.
Artist: Wiktor Korecki
Title: DROGA WśRóD WRZOSóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany u dołu pośrodku: WIKTOR KORECKI | 1956
Artist: Anton Teichlein
Title: PEJZAż Z WODOSPADEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A T 1866
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ZIMą W LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F Zygmuntowicz
Artist: Carl Jungheim
Title: PEJZAż Z OKOLIC BERCHTESGADEN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Carl Jungheim 54
Artist: Wojciech Kossak
Title: POMOC PRZYJACIELA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1929 Motyw ułana z koniem przewija się przez całą twórczość artysty - piewcy chwały żołnierza polskiego. W latach międzywojennych Kossak malował często podobne rodzajowo-żołnierskich sceny z życia wojska II Rzeczypospolitej. Obraz o podobnym motywie reprodukowany jest np. w albumie K.Olszańskiego (por.: Wojciech Kossak, Wrocław 1999, il. 221).
Artist: Jerzy Kossak
Title: WESELE KRAKOWSKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Jerzy Kossak 1935
Artist: January Suchodolski
Title: ODPOCZYWAJąCY UłANI, 1852
Year: 1852
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J.Suchodolski 1852 Obraz był wystawiony na wystawie "Sto lat malarstwa polskiego" w Krakowie w 1929 roku Obraz reprodukowany lub opisywany w: - F.Klein, Katalog wystawy "Sto lat malarstwa polskiego 1800-1900" Dzieła artystów nieżyjących, TPSP, Kraków 1929, s. 68, nr kat. 286 (wówczas własność Jana Jędrzejowicza ze Staromieścia); - K.Sroczyńska, January Suchodolski, Wrocław 1961, s. 183, nr kat. 164.
Artist: Juliusz Kossak
Title: KONIE KOZACKIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J. Kossak | 1869 Obraz znany z drzeworytu wykonanego według rysunku Wojciecha Kossaka zamieszczonego w warszawskich „Kłosach” w 1873 roku. Podobną, ale bardziej rozbudowaną, kompozycję reprodukował w tym samym roku także „Tygodnik Ilustrowany”. Obraz opisany lub reprodukowany w: - „Kłosy” 1873, I półrocze, il. na s. 348. - porównaj też: „Tygodnik Ilustrowany”, II półrocze, il. na s.28.
Artist: Maksymilian Gierymski
Title: PATROL POLSKI Z 1830 ROKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: M Gierymski 69 Na odwrocie płótna okrągły stempel ze słowem „Wiedeń”; na krosnach naklejki: 1. na poprzeczce krosien: The number, 11311, refers to a picture by | Professor Maxymilian Gierymski (1846-1874), size 20x14”, | title, „Polish Scouts”. | hope this information will be | of use to you - oraz stemplem: DOM SZTUKI | HOTEL DESVENTES | .....; 2. na górnej listwie naklejka z TZSP w Warszawie: 08564 Autor Gierymski Maks. 08564 | Tytuł Patrol 1830 roku | Rodzaj dzieła ol | ...; 3. naklejka na górnej listwie: No 162 | Nazwisko autora M.Gierymski | Rodzaj dzieła olejny | Tytuł „Patrol polski w 1830 r.”| Salon Sztuki i antykwarnia [A]be Gutnajera. Pojawienie się tego obrazu jest prawdziwym wydarzeniem - ponownym „odkryciem”dla kultury polskiej świetnego płótna Maksymiliana Gierymskiego. Patrol polski z 1830 roku uważano bowiem za bezpowrotnie utracony w czasie II wojny światowej.
Artist: Jacek Malczewski
Title: CHIMERA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: J Malczewski | 1908 Na odwrocie stempel z kaduceuszem i kotwicą, naklejka składu przyborów malarskich R.Aleksandrowicz w Krakowie, naklejka „Desy” z roku 1959 oraz atest K.Buczkowskiego z roku 1959 potwierdzający autorstwo J.Malczewskiego. Prezentowany obraz powstał zapewne wcześniej, niż wskazywałaby umieszczona na nim data i można go uznać za jedno ze studiów do - malowanej w roku 1906 - środkowej części tryptyku pt. Sztuka lub Stara baśń. Na takie domniemanie pozwala zbliżona kompozycja obu obrazów, a także analogie z Chimerą z dawnych zbiorów Jerzego Karaska w Pradze (kompopzycja, identyczne podłoże i wymiary), którą A.Ławniczakowa również uznała za studium do tryptyku Sztuka (mimo naniesionej daty 1907). Możliwe więc, że Malczewski podpisał oba te studia już w jakiś czas po ich namalowaniu -bądź myląc datę ich powstania, bądź wpisując na nie rok ich sprzedaży.
Artist: Władysław Podkowiński
Title: SZAł UNIESIEń
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz jest jednym ze studiów do Szału uniesień, najgłośniejszego, obrosłego legendą dzieła Władysława Podkowińskiego. O historii tego sławnego, ogromnego płótna (310 x 275) pisała, Elżbieta Charazińska, autorka katalogu i monograficznej wystawy artysty w warszawskim Muzeum Narodowym. „Obraz Szał uniesień jak i towarzysząca mu legenda, należą do najgłośniejszych i najbardziej intrygujących historii w dziejach sztuki polskiej. Ostateczną, dużą wersję obrazu malował Podkowiński długo i mozolnie, od jesieni 1893 do wiosny 1894 w swej warszawskiej pracowni - przeszklonym belwederze pałacu Kossakowskich przy ulicy Nowy Świat 19. Poprzedzały ją szkice kompozycyjne w niewielkiej skali, w których artysta stopniowo redukował gamę barwną. Zapewne już wtedy ujawniły się pierwsze symptomy śmiertelnej choroby płuc, której nabawił się w czasach studenckich, gdy często przymierał głodem.
Artist: Jan Matejko
Title: SZKIC DO BATOREGO POD PSKOWEM
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JM (monogram wiązany) Na licu odręczne napisy: l.g.: Antonio | Possevini | G. (?). | legat papierza (sic!) | Grzegorza | XIII; pośrodku u góry: Nicoła | Bassarek | sekreterz | Legata; p.d.: Possevino Jak wskazują napisy określające przedstawione osoby - rysunek jest szkicem do Batorego pod Pskowem, wielkiego płótna (322 x 545 cm), nad którym Matejko pracował w latach 1870-1872. Szkic jednak znacznie odbiega od obrazu, w któ-rym obie postacie - papieskiego legata Antonia Possevina i sekretarza poselstwa Mikołaja Bassorka - są ujęte zupełnie odmiennie. Rysunek jest więc szkicem wstępnym, interesującym, bo rejestrującym wcześniejszy, poniechany później pomysł artysty.
Artist: Józef Wodziński
Title: WAKACJE NAD MORZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J Wodziński | Monachium | 88
Artist: Zygmunt Józefczyk
Title: NA MOKRADłACH
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnatura p.d.: Z. Józef... Ten nastrojowy krajobraz uchodził za dzieło Józefa Chełmońskiego (na odwrocie atest Leszka Ludwikowskiego; Kraków, 30 lipca 1973). Podczas oględzin obrazu przez konserwatora, m.in. w podczerwieni, okazało się, że umieszczona na nim sygnatura Józefa Chełmońskiego została naniesiona obcą ręką na podpis rzeczywistego autora tej pracy. Za zgodą właścicieli fałszywy podpis został usunięty. Obraz okazał się dziełem Zygmunta Józefczyka, odkrywającym jego zapomniany talent wrażliwego malarza-pejzażysty.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PEJZAż Z JAREMCZA
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Pastel, akwarela, karton; sygnowany p.d.: L Wycz ... | 911 Na Huculszczyznę, do Jaremcza i Worochty, Wyczółkowski wyjeżdżał w latach 1910-1911. Przywiózł stamtąd cykl malowanych pastelami pejzaży i materiały do graficznej „Teki Huculskiej”. Swój wyjazd wspominał po latach: „Jaremcze i Worochta. Byłem czarowany. Te wsie na tle lasu. ...60 rzeczy z Jaremcza, Jabłonki, Worochty. Siedziałem tam wiosnę i lato. ...Motyw z Jaremcza, pastel, 1911 ...pejzaże, akwarele barwne, a na to pastel. Trzeba wiedzieć jak te kolory łączyć, np. na czerwonym tle zielonym kolorem.”(Leon Wyczółkowski. Listy i wspomnienia [oprac. M.Twarowska] Wrocław 1960, s. 106-107). O tych właśnie pejzażach pisała monografistka artysty: ...„Niektóre pastele z Jaremcza są w twórczości Wyczółkowskiego na drodze jego poszukiwań kolorystycznych zjawiskiem krańcowym i sprawiają wrażenie jakby dalekiego echa fowizmu.
Artist: Henryk Grabiński
Title: POLSKI PEJZAż
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Henryk Grabiński. 1882
Artist: Roman Kochanowski
Title: ZESPół WSPółOPRAWNYCH RYSUNKóW
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: - PEJZAŻ Z ZAROŚLAMI; ołówek, papier, 7,5 x 11,3 cm (w świetle passe-partout), sygnowany l.d.: R K - JESIENNY LAS; ołówek, papier, 7,5 x 11,8 cm (w świetle passe-partout), sygnowany l.d.: R K - PEJZAŻ ZIMOWY Z RZEKĄ; kredka, papier, 7,8 x 11,9 cm (w świetle passe-partout), sygnowany p.d.: R K - PEJZAŻ Z CHATĄ; kredka, papier, 8,5 x 12,5 cm (w świetle passe-partout), sygnowany p.d.: R K
Artist: Wojciech Weiss
Title: PORANEK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WW (monogram wiązany) Na krosnach stempel Składu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie.
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAż ZIMOWY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Jacek Malczewski
Title: OGRóD PRZY KOśCIELE KARMELITóW W KRAKOWIE, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: J Malczewski | 1902 Na odwrocie stempel zakładu pozłotniczego w Krakowie. Swobodny malarski szkic pejzażowy, w którym artysta wykorzystał kolor tektury podobrazia jako samodzielny walor barwny.
Artist: Karol Biske
Title: KOśCIół W TUMIE POD ŁęCZYCą
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany przy prawej krawędzi pośrodku: K B Na odwrocie naklejka wystawy w TZSP w Warszawie z nazwiskiem autora, tytułem obrazu i datą 1909 r. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Wystawa prac Karola Biskego, [katalog], TZSP, Warszawa 1909, nr kat.43.
Artist: Maksymilian Gierymski
Title: ZIMA W MAłYM MIASTECZKU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Napis przy dolnej krawędzi po prawej: „Wieczór w małym miasteczku”. Szkic do niewykończonego obrazu | mal około 1867 r. przez Maxa Gierymskiego. | A.Oderfeld. Prezentowana akwarela jest jednym ze szkiców do - zaginionej dziś - Zimy w małym miasteczku, obrazu nagrodzonego złotym medalem na wystawie w Berlinie w roku 1872 (znanego także pt. Zima, Wiosna w małym miasteczku, Ulica w małym miasteczku, Gościniec w Polsce i.in.). Jak pisał Antoni Sygietyński „przyznano [wówczas], że była to natura przeniesiona do sali albo otwór złudzeniem wybity w ścianie pozwalający z Monachium lub Berlina oddychać powietrzem okolic Warszawy”. Akwarela pochodzi z dawnych zbiorów Adama Oderfelda w Warszawie, właściciela kilkunastu obrazów i szkiców Maksymiliana Gierymskiego. (porównaj: - A.Sygietyński, Maksymilian Gierymski, Lwów 1906, s. 75, 80, 83, il.; oraz - H.Stępień, Ma-larstwo Maksymiliana Gierymskiego, Wrocław 1979, s. 114-115, 187,188, kat. nr 145, 146, 147, il.118,120.
Artist: Olga Boznańska
Title: BRETOńSKA DZIEWCZYNKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Olga Boznańska | 89. Ten piękny obraz, o kolorystyce opartej na bogatej skali tonów szarości i błękitów, powstał w roku 1889 w Monachium. Jest to najwcześniejsze opracowanie motywu bretońskiej dziewczyny siedzącej w otwartym oknie. Boznańska bowiem powtórzyła ten motyw w znanym studium ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie (olej, płótno, 53 x 42). Płótno to - szkicowo potraktowane, znacznie uboższe w szczegóły i przedstawiające odmienny pejzaż za oknem - datowane jest przez artystkę na rok 1890. Monografistka Boznańskiej, Helena Blum uważała je za studium do jeszcze jednej Bretonki - obrazu, który zakupiono do zbiorów muzealnych w Paryżu, a którego dotąd nie udało się odnaleźć.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: DZIEWCZYNA W ZIELENI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Wierusz-Kowalski Prezentowany obraz utrzymany w jasnej tonacji barwnej, malowany jest szeroko i swobodnie w sposób charakterystyczny dla późniejszego okresu twórczości artysty (porównaj prace reprodukowane w katalogu: - Nachlass Prof. Alfred von Wierusz-Kowalski München. Moderne Ölgemälde, Auktion in München in der Galerie Helbing Wagmüllerstrasse 15, Hugo Helbing, München 1917).
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: CYGANKA - MARUSIA KWIEK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: „Marusia Kwiek” | F.M.Wygrzywalski
Artist: Fritz Koelle
Title: TANCERKA (37)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana: Fritz Koelle
Artist: Wiktor Szczeblewski
Title: ULICZNIK (38)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: V.Szczeblewski 1889 (sic!) oraz znak odlewni francuskiej
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: DZIEWCZYNA W ZAWOJU
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: P.STACHIEWICZ
Artist: Stanisław Masłowski
Title: STAW W RADZIEJOWICACH
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: STANISŁAW MASŁOWSKI 1919 | ... O akwarelach z Radziejowic pięknie pisze syn artysty: „jako zamknięcie długiego okresu poszukiwań i krystalizacji talentu (...) powstają niewielkie wymiarami, ale doprawdy wielkie poziomem pejzaże z Radziejowic, stawy i pastwiska. Malowane były bardzo późną jesienią, kiedy natura cała komponowała się jak niezwykle trudny w kolorze dywan, w tonacjach przygasłych brązów, zieleni, chromów, kiedy rysowały się jak koronki ażury gałązek, kropki i przecinki nielicznych, pozostałych na drzewach liści, kiedy najwytworniejszy kolor łączył się z najdelikatniejszym rysunkiem”.
Artist: Mariano Fortuny Y Carbo
Title: WłOSKA WIEśNIACZKA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Fortuny | Roma 1867; Nieczytelny napis autorski przy dolnej krawędzi.
Artist: Désiré Thomassin-Renardt
Title: POWRóT Z POłOWU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Thomassin München
Verified Artist: Yes
Artist: Eugene Marioton
Title: HALLALI
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: E.Marioton
Artist: Karl Kaufmann
Title: RZYM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Charles Marchand Vienne | 1888 Obraz przedstawia widok na Tybr z mostem i zamkiem św. Anioła oraz Bazyliką św. Piotra na Watykanie.
Artist: Adam Styka
Title: W SłOńCU MAROKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: ADAM | STYKA (w ramce) Adam Styka, opisując swoje podróże do Afryki, wspominał pobyt w Marakeszu, pisząc m.in.: „Interesująco przedstawia się również tzw. Quartier reserve, tj. dzielnica kobiet i tancerek popisujących się w specjalnych kawiarniach przy dźwiękach muzyki. [...] tam też znalazłem tematy do takich moich obrazów, jak: Flirty, Idylla marokańska, Niewolnicy miłości”. Prezentowany obraz należy właśnie do tego cyklu prac artysty (cyt. za: C.Czapliński, The Styka family saga / Saga rodu Styków, New York 1988, s. 147-148; porównaj też il.)
Artist: Heinrich Hiller
Title: KöNIGSSEE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. Hiller Na krosnach napis (czarnym markerem): Heinrich Hiller. – Berlin. ; ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 1999 r.
Artist: Hugo Ungewitter
Title: W SPOPIELAŁYM STEPIE, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: UNGEWITTER. 1934 Na odwrocie, na ramie dwie nalepki (druk): – Agra-Art z aukcji 24 X 1999, poz. kat. 47; – KUNSTAUSSTELLUNG GERSTENBERGER | GMBH | GEGRÜNDET 1847 | FERNSPRECHER 208 83 | CHEMNITZ | STÄNDIGE AUSSTELLUNG | GEMÄLDE / GRAPHIK / PLASTIK | EINRAHMUNGEN.
Artist: NN NN
Title: WNęTRZE PRACOWNI ARTYSTKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Zofia Albinowska
Artist: Maurycy Trębacz
Title: MARTWA NATURA Z BEGONIą
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Maurycy Trębacz
Artist: Carl Duxa
Title: W HOLENDERSKIM DOMU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: C. Duxa
Verified Artist: Yes
Artist: Otto Theodor Gustav Lingner
Title: NIMFA WODNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Otto Lingner | Berlin
Artist: Bolesław Biegas
Title: AKT - KOMPOZYCJA SFERYCZNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Prezentowany obraz należy do większego zespołu obrazów nazywanych przez Biegasa „obrazami sferycznymi”. Pierwsze tego rodzaju kompozycje, malowane już w roku 1902, pozwalają określić artystę jako prekursora malarstwa abstrakcyjnego. Obrazy z tego cyklu malował Biegas aż do roku 1949; wystawiony tu Akt pochodzi zapewne z tego późniejszego okresu.