Artist: Wojciech Fangor
Title: SZKIC DO OBRAZU, 1969
Year: 1969
Tools: oil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: Fangor 69 na odwr. oł. p.g.: Fangor 74 62 [w kółku] Poniżej pracy na podkładzie naklejona nalepka CBWA Zachęta z danymi obrazu i numerem 62. Rysunek ukazuje typ kompozycji, których szeroką reprezentację zawiera album: Fangor. Prace na papierze w kolorze, koncepcja i układ Wojciecha Fangora , wyd. Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2007 (publikacja towarzysząca wystawie pod tym samym tytułem w Galerii aTAK, Warszawa 31 V – 31 VII 2007). Nazwy typów pochodzą od artysty. Szkic do obrazu , 1969 należy do typu Fala – por. jw, nr 78-80, 111-137, 146-176 – i związany jest z obrazami „optycznymi” komponowanymi z pionowych lub diagonalnych pasów. Nalepki Centralnego Biura Wystaw Artystycznych zostały najprawdopodobniej umieszczone na oprawie pracy w związku z wystawą: Fangor. 50 lat malarstwa , Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa 1-28 X 1990 – pierwszej po 1989 retrospektywie Fangora w Polsce. Krótko po 1989 Galeria Zachęta używała jeszcze nalepek CBWA. W spisie katalogowym praca ta nie występuje, być może nie była eksponowana.
Artist: Wojciech Fangor
Title: I.S. (INTER-FACIAL SPACE), 1974
Year: 1974
Tools: oil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: Fangor 74 na odwr. oł. p.g.: Fangor 74 | 60 [w kółku] Poniżej pracy na podkładzie naklejona nalepka CBWA Zachęta z danymi obrazu i numerem 60. Rysunek ukazuje typ kompozycji, których szeroką reprezentację zawiera album: Fangor. Prace na papierze w kolorze, koncepcja i układ Wojciecha Fangora , wyd. Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2007 (publikacja towarzysząca wystawie pod tym samym tytułem w Galerii aTAK, Warszawa 31 V – 31 VII 2007). Nazwy typów pochodzą od artysty. I.S. (Inter-Facial Space), 1974 należy do typu Międzytwarz – por. jw. nr 181-243. Nalepki Centralnego Biura Wystaw Artystycznych zostały najprawdopodobniej umieszczone na oprawie pracy w związku z wystawą: Fangor. 50 lat malarstwa , Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa 1-28 X 1990 – pierwszej po 1989 retrospektywie Fangora w Polsce. Krótko po 1989 Galeria Zachęta używała jeszcze nalepek CBWA. W spisie katalogowym praca ta nie występuje, być może nie była eksponowana. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite). więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: AKT KOBIECY, 1996
Year: 1996
Tools: pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 2.IV.1996r.
Artist: Jan Dobkowski
Title: W UKłADZIE SłONECZNYM, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 85 na odwr.: Jan Dobkowski | „W UKŁADZIE SŁONECZNYM” 1985 | olej + akryl | 120 x 160 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Dobkowski
Title: Z CYKLU „HIMALAJE XXIX“, 2004
Year: 2004
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jan Dobkowski | Z CYKLU „HIMALAJE XXIX“ 2004 ROK | ACRYL | 160 CM x 120 CM Himalaje to cykl wielkoformatowych, abstrakcyjnych płócien, w których Jan Dobkowski zawarł wrażenia z podróży nad najwyższymi górami świata. Z układów skośnych i krzyżujących się linii wykreował niezmierzoną przestrzeń pełną falujących barw i światła. Obrazy zostały namalowane w dwóch tonacjach: chłodnej z przewagą błękitów i gorącej z dominacją czerwieni symbolizujących majestatyczną potęgę gór, które zmieniają swój wygląd w zależności od pory dnia. (K. Skłodowska, z tekstu tow. wystawie Himalaje , Muzeum w Łomży, IX 2006) ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Ryszard Winiarski
Title: GRA 6 X 6, 1983
Year: 1983
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: gra 6 x 6 | game 6 x 6 | chance without return | to the black box | winiarski 83 Obraz Gra 6 x 6 wpisuje się w koncepcję twórczą Ryszarda Winiarskiego. Artysta dążył do tego, aby w obręb zdarzeń artystycznych wprowadzić świat odkryć technicznych, teorii gier i teorii informacji. Podstawowym elementem kompozycji stał się kwadrat, który całkowicie opanowuje powierzchnię obrazu. Dążenie do maksymalnego ograniczenia środków plastycznych wyrażało się również w zawężeniu palety do dwóch barw – czerni i bieli – odpowiedników matematycznych zer i jedynek. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: HAJCER, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: upside [strzałka] góra | t. Brzozowski | 78 sygn. na l. listwie krosna: T. BRZOZOWSKI. , g.: 30 x 31 , na p.: „HAJCER“ , na dolnej: 1978. Obraz opisany w katalogu oeuvre artysty: – Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , red. A. Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 238, poz. 336. W drugiej połowie lat 70. Tadeusz Brzozowski był artystą o ugruntowanej pozycji „klasyka współczesności“ – nie tylko na rodzimej, ale także na międzynarodowej arenie sztuki. Wobec wielkiego zainteresowania jego twórczością, równolegle do dzieł o dużych, reprezentacyjnych formatach, powstawały także niewielkie płótna na zamówienie prywatnych kolekcjonerów. Klienci, często po kilku latach oczekiwania, otrzymywali doskonały wytwór rzemiosła, poziomem wykonania niczym nie ustępujący „muzealnym“ kompozycjom. Namalowany w 1978 roku Hajcer był prawdopodobnie jedną z takich kameralnych realizacji. W swoiście dekoracyjnym, tętniącym czerwienią cynobrów obrazie, wszystko – począwszy od tytułu, przez złożoną „alchemię koloru“ po oprawę z prostych listew – składa się na wyjątkową malarską formułę o dramatycznej sile wyrazu. Tytuł „hajcer“ – oznaczający... więcej
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: MATRONA, 1976-77
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: upside [strzałka] góra | 76-77 | t. Brzozowski sygn. na l. listwie krosna: T. BRZOZOWSKI. , na p.: „MATRONA“ , na dolnej: 1976-77 30 x 31 cm Obraz opisany w katalogu oeuvre artysty: – Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , red. A. Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 237, poz. 328. Brzozowski przywiązywał dużą wagę do malarskiej alchemii. Pisał o tym Aleksander Wojciechowski: W malarstwie swym nie miał Brzozowski dostojnych antenatów. Interesowały go osiągnięcia warsztatowe mistrzów ubiegłych stuleci. Analizował ich technikę i rodzaje tworzywa: laserunki, werniksy, spoiwa, grunty, stosowanie różnorodnych zestawów żywic i pigmentów. Na tym jednak kończyła się dla niego lekcja historii. Dzięki niej rozbudowywał natomiast specyficzną alchemię koloru. Jedyną i niepowtarzalną. Bez narodowej megalomanii zaryzykuję twierdzenie, iż owa alchemia koloru była zjawiskiem wyjątkowym także w skali europejskiego pikturalizmu XX wieku. Brzozowski był bowiem wielką indywidualnością twórczą. Aleksander Wojciechowski, Jakby świat był jedną wielką pajęczyną..., w: Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , red. Anna Żakiewicz, Warszawa 1997, s. 37 ♣ Do Ceny... więcej
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU REMINISCENCJE, 1981
Year: 1981
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. oprawy: Z CYKLU: | „REMINISCENCJE“ | 1981 | MUSIAŁOWICZ , p.g. flamastrem: 22 [w kółku] | Rem. II Ramy obrazów Musiałowicza stanowią integralną część dzieła. Stylistycznie nawiązują do języka obrazu, często opracowane są rzeźbiarsko. Stają się nie tylko częścią płaszczyzny malarskiej, ale też zamieniają obrazy w formy przestrzenne.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „REMINISCENCJE“, 1980
Year: 1980
Tools: individual
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną kredką l.g.: MUSIAŁOWICZ , niżej czarną farbą: MUSIAŁOWICZ , na dolnej listwie ramy: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie czerwoną kredką: Z CYKLU | „REMINISCENCJE“ | 65 x 54 | 1980/94 | [czarną farbą:] MUSIAŁOWICZ , l.d.: pieczątka zezwalająca na wywóz z podpisem, p.g. na taśmie flamastrem: G55 Obraz wystawiany: – 2000 Galeria Zapiecek, Warszawa; – 2002 Państwowa Galeria Sztuki, Sopot; – 2004 Steps Gallery, New York; – 2012 Galeria Domu Artysty Plastyka, Warszawa. Ramy obrazów Musiałowicza stanowią integralną część dzieła. Stylistycznie nawiązują do języka obrazu, często opracowane są rzeźbiarsko. Stają się nie tylko częścią płaszczyzny malarskiej, ale też zamieniają obrazy w formy przestrzenne. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Lebenstein
Title: L’OR ET L’ARGILE, 1970
Year: 1970
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lebenstein 70 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Lebenstein 1970 | 81 x 130 cm technique mixte | „L’or et l’argile“ Na pionowej listwie krosna nalepka CBWA Zachęta z danymi obrazu i nr. kat. 103; na g. listwie krosna oł. tytuł: (L’OR ET L’ARGILE ), dwie nalepki: francuska nalepka transportowa z danymi obrazu, obok nalepka tuszem: expo ZACHETA | VARSOVIE | N 4/32 Obraz wystawiany i opisany: – Jan Lebenstein , Galeria Zachęta, Warszawa IV – V 1992, spis kat. na wkładce, poz. 103. Tędy do nowoczesności – te słowa wypowiedział Jan Lebenstein wkraczając w podziemia Luwru. Jest artystą, który – jak pisze Łukasz Kossowski – ma pełną świadomość przynależności do kulturowego dziedzictwa. Dla mnie podziemia Luwru były po prostu jednym ze źródeł. Nie jestem sumerologiem ani egiptologiem, ale gdzieś intuicyjnie człowiek ma potrzebę poznania odległych cywilizacji, które są kolebką naszej. Stare cywilizacje Babilonu, Grecji i Rzymu fascynowały Lebensteina i przekształcał je na własne tworzywo malarskie. Fascynację starożytną kulturą odnajdujemy w prezentowanym obrazie Złoto i glina . Wejścia do starożytnego miasta strzeże górujący nad bramą asyryjski demon Pazuzu, mający odstraszać złe moce. Wykonany z... więcej
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: TAK PRZEMIJA CHWAŁA KONIA, 1990
Year: 1990
Tools: oil, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. gwaszem śr.d.: HIC TRANSIT GLORIA EQUIS | FS [monogram wiązany] | 16 90 Wariant obrazu olejnego o tym samym tytule i dacie: http://artyzm.com/obraz.php?id=12143 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Lebenstein
Title: SZEF BIURA (LE CHEF DE BUREAU
Tools: ink, watercolor, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48,5 x 64 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. oł. l.d.: Lebenstein na odwr. oprawy l.g. flamastrem: Le Chef de Bureau , p.g. nalepka z napisem flamastrem: 4N , obok druga z napisem tuszem: EXPO N | ZACHĘTA Przedstawienie bestii pożerającej kobietę (najbliższe motywowi Minotaura) przewija się przez sztukę Lebensteina od lat 60. XX w., wraz z innymi nawiązaniami do mitologii greckiej, jak postaci faunów, centaurów, tematy Apolla i Marsjasza, porwania Europy, a nade wszystko przenikającą twórczość Lebensteina aurą Erosa i Thanatosa. Zachowane na odwrociu autorskie nalepki wskazują na to, że obraz prawdopodobnie był przygotowywany na pierwszą po 1989 roku retrospektywną wystawę artysty w Polsce: Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992. Ponieważ jednak nie ma numeru katalogowego, mógł nie być wystawiany. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: KR, LATA 1985-1990
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: KR | BEKSIŃSKI Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 39, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni, Agra-Art, Warszawa 2021, s. 112-113, il. barwna. Portret fantomowej postaci o splecionych, wielopalczastych dłoniach należy do szerokiego repertuaru wariacji na temat figury ludzkiej obecnych w sztuce artysty. Koronkowa dokładność, z jaką oddane zostały szczegóły rozkładającego się ciała, zdradza większe zainteresowanie problemami czysto malarskimi, niż w okresie fantastycznym, gdzie zagadnienia warsztatowe ograniczały się do wiernego odtworzenia wielowątkowej, sennej projekcji. Mimo innego podejścia do stylistyki i zminimalizowania warstwy treściowej, właściwa wcześniejszym dziełom idea vanitas była w dalszym ciągu odczuwalna, stając się przyczynkiem do stawiania artyście pytań o przyczynę przywiązania do tej pesymistycznej tematyki: – Silnie obecny motyw przemijania, rozpadu w Pana obrazach wskazuje na traktowanie życia jako wartości największej? –... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: 11 | BEKSIŃSKI | 1983 Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 11, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 40, il. barwna. Zdzisław Beksiński, z wykształcenia architekt, krótki czas po uzyskaniu dyplomu Politechniki Krakowskiej, porzucił wyuczony zawód. Wedle artysty, podporządkowana wówczas socrealistycznej doktrynie architektura, była domeną działalności kolektywnej i nie dawała mu szans na twórczą samorealizację. Powracała za to później jako jeden z głównych motywów w jego malarskich wizjach. Cieszące się wielką popularnością obrazy z okresu fantastycznego (1968-1983) zapełniały niezliczone wariacje na temat gotyckich katedr, opuszczonych kamienic, ufortyfikowanych twierdz, a także – noszących wyraźne skojarzenia ze śmiercią – nagrobków, krypt, steli, czy portali prowadzących w mroczne zaświaty. Ta sepulkralna odsłona budowała atmosferę tajemniczości i grozy, odczuwalną także... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: R 9, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. d.: R 9 [w ramce] / BEKSIŃSKI / 1997
Artist: Józef Czapski
Title: WIDOK Z MARSYLII, LATA 70. XX W.
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: J. C. Montade | Marseille Rysunek pochodzą z kolekcji przyjaciół Artysty. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Józef Czapski
Title: PEJZAŻ Z DROGĄ, LATA 70. XX W.
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Kartka ze szkicownika; po prawej notatka kolorystyczna oł. (nieczytelna). Rysunek pochodzi z kolekcji przyjaciół Artysty.
Artist: Józef Czapski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1972
Year: 1972
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 9,5 x 9,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. tuszem p.d.: J Cz | 72 [lub 19 | 72 ] Rysunek pochodzi z kolekcji przyjaciół Artysty. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Józef Czapski
Title: KONTEMPLACJA, OK. 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI. Obraz pochodzi z kolekcji przyjaciół Artysty. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Joanna Pollakówna, Czapski , Wydawnictwo Krupski i S-ka, Warszawa 1993, il. 28 (ilustracja barwna), s. nlb.; – Józef Czapski. Widzenie życia , katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Gdańsku, III – VI 2000, il. 53, s. 86, kat. poz. 47. Zalążkiem wielu obrazów Czapskiego było niepowtarzalne i jednostkowe punctum – twarz nieznajomego, samotna kobieta siedząca na ławce, młodzieniec zobaczony w wagonie metra, para kochanków w kawiarni. To, co go poruszało, dotykało czy nawet raniło. Punctum, choć wybiega nagle i niespodziewanie [...], przeszywając przy tym niczym strzała, ma zdolność do ukrytego trwania. Już w końcu lat trzydziestych Jerzy Wolff – relacjonując słowa Czapskiego – pisał o nim jako o malarzu, który „łazi leniwo“ po ulicach miasta w poszukiwaniu podniet. [...] Metoda jego przypomina – pisał Konstanty Jeleński – podejście fotografa, spacerującego po świecie z aparatem przewieszonym przez ramię. Nie czyha on na obraz; przeciwnie – taki czy inny wycinek rzeczywistości narzuca mu się nagle, przemieniając bierne spojrzenie w błyskawiczną wizję. Józef Czapski. Widzenie życia ,... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PORTRET AGATY – 18, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: DUDA GRACZ. 1489/92 na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu Obrazowi towarzyszy certyfikat autentyczności podpisany przez córkę artysty, Agatę Dudę Gracz. Czułe przedstawienia córki artysty Agaty Dudy Gracz – reżyserki i scenografki teatralnej – stanowią osobny dział w niezwykle bogatej galerii portretów malowanych przez Dudę Gracza. Zupełnie różne od wnikliwych wizerunków pełnych wad rodaków, są rodzajem rodzinnej kroniki rejestrującej zmiany zachodzące w ukochanej jedynaczce – od wyglądu, przez stany emocjonalne, po cechy osobowościowe. Tak wspomina je ich główna bohaterka: Portrety powstawały rok w rok jako urodzinowy prezent dla mnie. Stąd stały się zapisem mojego życia od dnia urodzin („Witaj córeczko“) aż do ostatniego, namalowanego dwa lata przed śmiercią Taty („Najwspanialszej córce świata...“). Po 18 roku życia powodem do powstania kolejnych portretów były zdarzenia, które były dla nas ważne: np. kiedy wyprowadziłam się z domu i zaczęłam studiować, kiedy się zaręczyłam, wyjechałam z Polski na 3 miesiące za granicę, miałam operację kolana, skończyłam historię sztuki i zaczęłam studiować reżyserię, zrobiłam swój pierwszy spektakl itp. (cyt. za: A. Duda Gracz, certyfikat autentyczności) Obraz Portret Agaty – 18 ... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2553 (ŁAGÓW – PSY – STUDIUM), 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ.2553/2000. na odwr. nalepka autorska z danymi obrazu Jerzy Duda Gracz, znany szerokiej publiczności głównie jako szyderczy komentator realiów PRL-u, od 2. połowy lat 80. stopniowo tracił zainteresowanie kwestiami społeczno-politycznymi. W powstającym od 1986 cyklu „Obrazów prowincjonalno-gminnych“ starał się w nieoceniający sposób spojrzeć na polską prowincję i uchronić od zapomnienia jej przyrodę, miejsca, ludzi, a nawet ich nieodłącznych towarzyszy – psy. Prezentowane studium ujętych w różnych pozach podwórkowych czworonogów, powstało podczas jednego z plenerów w Łagowie, wsi położonej w województwie lubuskim, w której z przemijającego świata „jeszcze coś udało się dogonić“. Sam artysta tak opisywał swoją potrzebę powrotu do natury: Maluję rekonstrukcje tego, co przemija, odchodzi, rozpada się; byłe ulice, stare kościółki, resztki chałup, fragmenty pejzażu. Nie zauważam słupów telefonicznych, sieci energetycznych, stacji benzynowych, reklam, neonów, asfaltu, współczesnych domów, sakraliów i biurowców, bo są bezduszne i brzydkie. Z podobnych powodów nie maluję aut, samolotów, telewizorów, pralek i całego śmietnika cywilizacji, która zapędzi człowieka z powrotem na drzewa, jeśli jeszcze będą istniały. Maluję świat umarły, świat niespełnionych... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Maurice Blond (Blumenkranc)
Title: ŻÓŁTE KRZESŁO, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g. czerwoną farbą: M. Blond 56 Na odwr. na śr. listwie krosna ślad nalepki z nazwiskiem autora ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: NACZYNIA, 2006-2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany dwukrotnie: sygn. wyżłobiona w farbie l.śr. w obrębie kompozycji: Naczynia | ... | 2006-7 | KBereźnicki ; sygn. wyżłobiona po p. w obrębie kompozycji: 2006-2007 | KBereźnicki Na odwrocie pieczątki Galerii Wirydarz. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. d.: D 628/1000 HC Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. d.: C 856/1000 HC Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 135. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, 1956
Year: 1956
Tools: tempera
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 36,5 x 29 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: H. Stażewski Na odwr. niedokończona kompozycja abstrakcyjna, akwarela, gwasz, ołówek, 36,5 x 29 (w św. passe-partout) Praca reprodukowana w monografii: – Henryk Stażewski. Ekonomia myślenia i postrzegania , red. Małgorzata Jurkiewicz, Joanna Mytkowska, Wiesław Borowski, [wyd.] Fundacja Galerii Foksal, Galeria Foksal, Warszawa 2005, s. 100 [jako gwasz, 55 x 39 – wymiary oprawy, wł. prywatna]. Z chwilą pojawienia się wraz z polityczną odwilżą w 1955 roku nowego środowiska artystycznego, skupionego wokół Galerii Krzywe Koło, [artysta] włącza się w jego działania, uczestnicząc w dyskusjach, wystawach i wszelkich manifestacjach kulturalnych. Prace Stażewskiego są w tym czasie dość odosobnione na polskiej scenie artystycznej. Punktem wyjścia jest dlań abstrakcja geometryczna, ale jego obrazy cechuje brak rygoryzmu, swobodne podejście do kompozycji, liryczne użycie barw. Eksperymenty formalne podporządkowane są zmysłowej przyjemności tworzenia obiektów – trójwymiarowych reliefów, jakimi powoli stają się obrazy. Chociaż dużo tu innowacji [...] to uwagę przyciąga raczej swoboda i rozmach w podejściu do abstrakcji oraz elegancja opływowych form. Joanna Mytkowska, Stażewski – z dzisiejszej perspektywy , [w:] Henryk... więcej
Artist: Urszula Broll
Title: OBRAZ 10, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. na g. listwie krosna nalepka z danymi obrazu i adresem artystki (rękopis), na pł. p.g. nalepka z pieczątką wojewódzkiego konserwatora zabytków w Katowicach. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: OBRAZ PUSTY, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kajetan 59; l.g. odwrotnie: Kajetan 959 Obraz należy do jednego z najbardziej znaczących cyklów w dorobku artysty, tzw. „Obrazów pustych”, które tworzył w I połowie lat 60. XX w. Ich powstanie jest efektem wieloletnich teoretycznych rozważań nad jednorodnością światła i koloru jako zjawiska fizycznego. Przedmiot i forma zostały z powierzchni płótna wyeliminowane, a płaszczyzna obrazu promieniuje jedynie subtelnym światłem i przenikającymi się świetlistymi barwami. estymacja: 35 000 - 40 000
Artist: Erna Rosenstein
Title: KOMPOZYCJA
Tools: ink, feather
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ErnaRosenstein Obraz pochodzi z kolekcji Jadwigi Maziarskiej, malarki i przyjaciółki artystki. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: KOMPOZYCJA, 1965
Year: 1965
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 97 x 67 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: J Tchórzewski 65. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Danuta Lewandowska
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: DANUTA | LEWANDOWSKA | WARSZAWA , obok znak strzałki i napis: góra
Artist: Stefan Gierowski
Title: BARWY MAZURKÓW CHOPINA, 2010
Year: 2010
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: BARWY MAZURKÓW CHOPINA. WSTĘPNE INTUICJE KOLORYSTYCZNE, 2010 sygn. dłg. na odwr. l. g.: Barwy „Mazurków“ Chopina | wstępne intuicje kolorystyczne | S. Gierowski 2010 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: FAKTURA NR 18/78, 1978
Year: 1978
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: Bronisław | KIERZKOWSKI | 1978 | 100 x 70 cm. | [czarną kredką:] „Faktura NR. 18/78.“
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZESUWA SIĘ, LATA, PŁYNIE, 1989
Year: 1989
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: Jan Tarasin 89 sygn. na odwr. p.d. oł.: Jan Tarasin 89 | Przesuwa się, lata, płynie ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł. l.g.: L. Tarasewicz 2021 | Acrylic con [c przekreślone] canvas | 100 X 100 Bo malarstwo to kolor! Zajmując się malarstwem, nie sposób ominąć koloru, podobnie jak nie da się żyć, nie oddychając. To najistotniejszy budulec malarza tak jak słowa dla pisarza. Albo dla rzeźbiarzy materia, światło. Nie uświadamiamy sobie tego, jak bardzo jesteśmy związani z kolorem. Jest on w nas zakodowany. Leon Tarasewicz , [w:] Elżbieta Dzikowska, Artyści Mówią. Wywiady z mistrzami malarstwa , Warszawa 2011, s. 235 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Sempoliński
Title: CZASZKA, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Sempoliński | ‘83 | czaszka , powyżej znak strzałki w górę Joanna Pollakówna pisała o obrazach Sempolińskiego: [...] desperacka walka z formą, wyszarpywanie z niej nowej jakości, nie miały charakteru antyestetycznego, nie były zamachem na piękno obrazu. Rany na płótnach, wraz z innymi elementami kompozycji, służyły przekazaniu przeżycia, pozostawały, ciągle jeszcze, malarstwem, a więc sposobem powoływania piękna. [...] W kolejnych „Ukrzyżowaniach“ i „Czaszkach“ treści tego myślenia przekazuje wciąż ta sama, nawarstwiona, gęsta materia farby: jej czujne istnienie, utajone życie, wyraża się to drobnym dreszczem powierzchni, często chropawej, to znów czesanej pędzlem w drobne pobrużdżenia. Obrazy są czarno-mroczne, podbiegłe brunatnym fioletem, czasem o podskórnym, metalicznym połysku. Na czerniawej czerwieni niektórych płócien wyłaniają się maźnięciami, kreskami bieli, widma kształtów, świetlne sygnały znaczeń. [...] „Czaszki“ wyłonione spod niecierpliwych mazań pędzla lub sygnalizowane kilkoma szybkimi pasmami farby. Joanna Pollakówna, Glina i światło. Z powodu wystawy obrazów Jacka Sempolińskiego , „Tygodnik Powszechny“ nr 9 z 26 II 1995 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Marian Czapla
Title: UKRZYŻOWANY, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: czapla ‘93 Na poprzecznej belce krosna dwie nalepki (druk): – MARIAN CZAPLA | Wystawa Jubileuszowa | MN Kielce maj-wrzesień 2020 [dł.] 110; – Ukrzyżowany. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Marian Czapla. W 30-lecie pracy twórczej (katalog wystawy, red. Marzena Maćkowska), Muzeum Narodowe Kielce 2002, s. 121, il. 130. Marian Czapla o swoich „Ukrzyżowaniach“ mówił: Krzyż jest dla mnie znakiem wszelkiego cierpienia – lecz jednocześnie symbolem ładu, obietnicą radości. Wszystkie barwy, jakich używam mają dla mnie znaczenie: są kwintesencjami koloru. Czerń to niezwykła tajemnica, biel wyraża żałobę, błękit jest kolorem życia, czerwień – witalności. Ważne są też ich wzajemne powiązania oraz obowiązuje kontur – żywa, zmienna, grająca barwą linia. Do malowanych przeze mnie tematów powracam dwadzieścia – trzydzieści razy. Wyciskam z nich wszystkie soki. Przerabiam, przemalowuję, poprawiam. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Wysocki
Title: TANCERKA, 2018
Year: 2018
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wytłoczona z tyłu u góry: Stan Wys | 3/8 | 2018 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Janusz Przybylski
Title: SPACER DO MUZEUM 6, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JP . [monogram wiązany] 79. sygn. na odwr. na pł. śr.g.: JANUSZ PRZYBYLSKI 79. , poniżej nalepka z danymi obrazu ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: ZOO – 3, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: E. Markowski Na odwrocie nalepka Przedsiębiorstwa Państwowego „Sztuka Polska“ z danymi obrazu, numerem ewidencyjnym i ceną. Temat „ZOO“ artysta podejmował również w innych, zbliżonych kompozycyjnie obrazach, por.: Mariusz Rosiak, Eugeniusz Markowski, galeriar, Poznań 1999, s. nlb. (Zoo-3, 1980-1986). Bohaterowie Markowskiego są zmysłowi i okrutni, witalni i groteskowi, tragiczni i śmieszni zarazem – artysta nigdy nie określa ich jednoznacznie, nie dopowiada do końca sytuacji. Postaci z jego obrazów zmagają się ze sobą, splecione uściskiem (może niekontrolowanej namiętności, a może morderczej wściekłości) szarpią się nawzajem w dzikiej walce [...]. Artysta nie ukrywa, że najbardziej pasjonuje go kontrast pomiędzy „coraz zawrotniej rosnącym rozwojem technologicznym a niezmiennością prymitywnych i elementarnych ludzkich pasji i instynktów . [...] Wizje jego są brutalne, postaci niekiedy karykaturalne, kolor agresywny, czasem aż szokujący. wszystko to pozwala zaliczyć Markowskiego do nurtu ekspresjonistycznego, a nawet upatrywać w nim prekursora coraz liczniejszych rodzimych neoekspresjonistów. Agnieszka Panecka, Eugeniusz Markowski. Malarstwo , BWA Koszalin, sierpień 1987 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: POZNAŃ, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 2017 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: 2017 | E. DWURNIK | „POZNAŃ“ | NR: IX [w ramce] – 6934 – 2305 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Edward Dwurnik
Title: WARSZAWA VI, Z CYKLU MIASTA, 1968
Year: 1968
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: E. DWURNIK. 68. na odwrocie: – p.śr. pieczątka autorska fioletowa (2 pierwsze rubryki wypełnione ręcznie tuszem): EDWARD DWURNIK | CYKL 2 [w kółku] Miasta | TYTUŁ W-wa VI | WYMIARY | TECHNIKA, – l.g. pieczątka zezwolenia na wywóz za granicę, – śr.l. pieczątka owalna zielona: Edward Dwurnik | WARSZAWA, – l.d. pieczątka fioletowa: Art. 42 ust. 1.2 [z nieczytelnym podpisem] ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: dyptyk: 40 x 40 cm (każda część) sygn. na odwr. na płótnie na l. i p. części śr.: ANNA SZPRYNGER | 2013 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Stanisław Baj | „Rzeka Bug“ | olej, płótno | 2017 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PEJZAŻ TATRZAŃSKI, 1979
Year: 1979
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 26 x 38 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: Duda Gracz. 1979. na odwr. pieczątki i nr zezwolenia na wywóz za granicę Przedstawiająca ośnieżone szczyty akwarela jest rzadko spotykanym w twórczości artysty ujęciem górskiego krajobrazu w zimowej szacie. Powstała niedługo po tym, jak zaczął wyjeżdżać w tatrzańskie plenery: Od 1975 roku jeździłem [...] do wsi Brzegi koło Bukowiny. Tam studiowałem pejzaże bezludne – tam odzyskiwałem proporcje myśli i ducha, pogubione w życiu, w zgiełku cywilizacji, w chaosie życia społecznego [...] Niewielkie, liryczne pejzaże, które dawały artyście wytchnienie od malowanych na co dzień obrazów o publicystyczno-moralizatorskiej tematyce, były niezwykle intymną i niechętnie pokazywaną publicznie częścią oeuvre. Tym większą ciekawostką jest pojawienie się na aukcji jednej z tych plenerowych, urokliwych impresji. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Ryszard Woźniak
Title: PEJZAŻ EKRANOWY 3, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: RYSZARD WOŹNIAK | PEJZAŻ EKRANOWY 3 | olej, 100 x 130 | (VELL) Obraz wystawiany: – Pejzaż Południa 2010. Denominazione di Origine Controllata e Garantita , Galeria aTAK, Warszawa, 28 I 2011 – 12 III 2011. Pejzaże ekranowe to obrazy, które Ryszard Woźniak namalował po powrocie z pleneru w Vellano w Toskanii zorganizowanego przez Krzysztofa Musiała (Galeria aTAK) latem 2010. Stanowią dialog z podobnymi obrazami malowanymi tam przez Tomasza Tatarczyka, powstałymi kilka lat wcześniej w tym samym miejscu. Lato było deszczowe i tak wyglądały wzgórza, widziane z okna mojego pokoju – wspomina Ryszard Woźniak. Obrazy zaprezentowane zostały na poplenerowej wystawie w Galerii aTAK.
Artist: Antoni Fałat
Title: KABALISTYCZNA 7, 1987
Year: 1987
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ant. Fałat 4.II 87 8 [w kółku] Na odwr. na płótnie nalepka Przedsiębiorstwa Państwowego „Sztuka Polska“ z danymi obrazu, nr. ewidencyjnym i ceną. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Andrzej Maciej Łubowski
Title: SCHODY, OK. 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na zawiniętym fragmencie płótna g.: ANDRZEJ ŁUBOWSKI | „SCHODY“ | olej, obok wymiary [nieczytelne] Andrzej Łubowski w latach 70. XX w. zasłynął jako jeden z czołowych przedstawicieli polskiego fotorealizmu. Artysta aranżował sytuacje, po czym je fotografował, wybierając te, które wydawały mu się malarsko najbardziej atrakcyjne. Budował chłodne w tonacji obrazy, gdzie zwracało uwagę zimne tło, przypominające malarstwo abstrakcyjne. Bohaterem obrazów jest często samotny mężczyzna (idący po schodach, stojący na tle torów kolejowych). Bohater tych obrazów nie posiada żadnych szczególnych cech, prawie zawsze ujęty jest z góry, pozbawiony twarzy. Reprezentant samotnego tłumu. Ale owe sytuacje nie są wcale tak neutralne, kryją w sobie bowiem tajemniczy niepokój. Kinga Kawalerowicz wpisuje malarstwo Łubowskiego – obok prac Łukasza Korolkiewicza i Zbysława Maciejewskiego – w krąg realizmu symbolicznego. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Witold-K
Title: P-75-2973, Z CYKLU LUDZIE, 1975
Year: 1975
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Witold-K. 75 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: POETA, 1988
Year: 1988
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: stasys ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Sienicki
Title: DRZEWO, 1995
Year: 1995
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 41,3 x 29,3 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. wydrapana p.d.: OSTROWIK 95 VII | JACEK SIENICKI ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Szancenbach
Title: SAD, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 72 | Szancenbach na odwr. na p. listwie krosna naklejony plaster z nr. DI/620/73EEBBB ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: The Krasnals
Title: BARACK OBAMA W LAS VEGAS, 2009
Year: 2009
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: p.g. znak grupy: TK pod koroną sygn. na odwr. na płótnie czarną farbą l.g.: The Krasnals | Brothers in arm | Last Supper 2009 | „Representative of national minorites“ , poniżej: „BARACK OBAMA w | LAS VEGAS / AFERA | hazardowa/“ 2009 | Whielki Krasnal , po p. znak grupy artystycznej: TK pod koroną (niebieski) Obraz wystawiany i reprodukowany: – The Krasnals – Last Supper. Brothers in arms , Skwer filia Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny, ul. Krakowskie Przedmieście 60 a, Warszawa, 16 – 30 XII 2009; – The Krasnals. Whielki Krasnal, Czułem skurcze twojego przełyku , Galeria Miejska we Wrocławiu, Wrocław II 2016, s. 57 il. barwna. Obraz należy do cyklu Last Supper. Brothers in arms , prezentowanego na wystawie w Lille we Francji w 2009. Pokazana tam instalacja, składająca się z 13 obrazów w formacie 270 x 120 cm była hołdem dla współczesnego artysty w Polsce. Płótna te zostały następnie częściowo przemalowane. Bohaterów płócien z wystawy w Lille zastąpiły nowe postaci – te, które w rankingu The Krasnals były ważne dla roku 2009. Postać Simona Mola z wystawy w Lille zastąpił Barack Obama. U podstaw koncepcji leżała idea cykliczności i transformacji. Z kolejnymi... więcej
Artist: Rafał Olbiński
Title: PLAŻA, 2012
Year: 2012
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Olbinski Na odwr. na zawiniętej górnej krawędzi płótna dedykacja: Dla Alicji z zaproszeniem do „Krainy czarów: Rafał Olbiński | 13/09/12. Do obrazu dołączone jest potwierdzenie autentyczności z 23 lipca 2012 podpisane przez artystę. Obraz powstał na zamówienie firmy developerskiej jako projekt muralu, który przewidziany był do jednego z centrów handlowych na Śląsku. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Rafał Olbiński. Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 2021, s. 113. Obraz trafił na naszą aukcję wprost z zakończonej w październiku monograficznej wystawy Rafała Olbińskiego, która odbyła się w Muzeum Narodowym w Kielcach. Piotr Sarzyński w katalogu wystawy tak pisze o malarstwie Olbińskiego: A Olbiński opowiada nam właśnie bajki, a właściwie baśnie. Maluje nasze skryte marzenia, nostalgie, sentymenty, fantazje. O niezwykłych miejscach i zaskakujących spotkaniach. O krainach, w których kwestionuje się prawa fizyki, związki przyczynowo-skutkowe, porządek rzeczy, logikę i relacje pomiędzy tym, co materialne i tym, co duchowe. Są to oczywiście bajki dla dorosłych, których większość narracji osadzona jest na osi ciągnącej się od niespełnienia do spełnienia. ♣ Do Ceny Zakupu... więcej
Artist: Rafał Olbiński
Title: INTIMATE SOUNDS OF BELONGING, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski ‘94 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Rafał Olbiński
Title: POD OSŁONĄ NOCY, 2019
Year: 2019
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Olbinski Do pracy dołączony certyfikat autentyczności podpisany przez artystę. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tomasz Sętowski
Title: DYPTYK MAGICZNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 55 x 38 cm – wymiar skrzydła; 72 x 96 cm – wymiar całości w ramie sygn. na lewej części dyptyku l.: T. Sętowski Do obrazu dołączony jest certyfikat autentyczności podpisany przez artystę. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Yerka
Title: ZIMOWA FALA, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Yerka 20 | 02 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Yerka
Title: WIGILIJNA MADERA, 2021
Year: 2021
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 21 sygn. na odwr. na dolnej listwie krosna: JACEK YERKA | >>WIGILIJNA MADERA<< | AKRYL 2021 Maderę namalowałem już kilka razy. Zaczęło się od Naszej Madery w 1989 r. Była potem Jesienna, Zimowa i Letnia Madera. Pomysł miałem w głowie od wielu lat, właściwie od wczesnego dzieciństwa. Takie wyizolowane, prywatne miejsce, które mogę sam urządzić i spędzać tam czas po swojemu. Madera – ulubione miejsce wakacyjnych wyjazdów Marszałka Piłsudskiego i przedwojennej arystokracji; również ironiczna nazwa osiedla slumsów w przedwojennym Grudziądzu. Nad Wisłą, w okolicach Torunia, w czasach mojego dzieciństwa oglądałem wiele takich Mader. Pod starymi nadwiślańskimi topolami, ciągi szopek, drewnianych domków, przybudówek, kurników, gołębników... Każda siedziba zupełnie niepodobna do innych, na każdej piętno indywidualności i charakteru właściciela. Wszystkie Madery były regularnie zalewane przez bardzo punktualne powodzie, co najmniej 2 razy w roku; pracowicie i uparcie doprowadzano je do stanu używalności... Wigilijna Madera jest trochę inna. Beztroska, rodzinna, trochę szalona wyspa ze zdziczałymi i niesfornymi meblami (przyznaję, pomysłodawcą był Stanisław Lem); jest świąteczna atmosfera, tradycyjne wypieki (niektóre wypełzają z morza), egzotyczna roślinność i bardzo, bardzo cienka granica między najkrótszym... więcej
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: EXCITATIO, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Maksymilian Novák-Zempliński 21 sygn. na odwr. na płycie: „Excitatio“ | Maksymilian Novák-Zempliński | 2021
Artist: Jacek Yerka
Title: COMPLETORIUM, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 18 sygn. na d. listwie krosna: JACEK YERKA | >>COMPLETORIUM<< | AKRYL 2018 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tomasz Sętowski
Title: ALEGORYCZNY PORTRET EWY, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Sętowski sygn. na odwr. na płótnie: „Alegoryczny portret Ewy“ | olej na płótnie 140 cm x 100 | 2019 Tomek Sętowski Obrazowi towarzyszy certyfikat autorski. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tytus Brzozowski
Title: GRODZISK, 2021
Year: 2021
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48,5 x 71,5 cm - wym. w św. passe-partout sygn. cienkopisem p.d.: TYTUS BRZOZOWSKI LIPIEC 2021 Obrazowi towarzyszy certyfikat autorski. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).