Art Auction Admin

Sales at 487. Aukcja Agra-Art – Aukcja Sztuki Dawnej, 17 października 2021 godzina 19:00 (17-10-2021)

Catalog Number: 1

Piece data:

LEDA Z ŁABĘDZIEM, 1924

Artist: Wojciech Kossak

Title: LEDA Z ŁABĘDZIEM, 1924

Year: 1924

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | Paryż 1924 pod dolnym wierszem druga sygnatura: W. Kossak na odwrocie dedykacja Obraz reprodukowany w: – Wojciech Kossak, Listy do żony i przyjaciół (1883-1942) , T. II: lata 1908-1942, opr. Kazimierz Olszański, Kraków 1985, s. 335. W roku 1924 Wojciech Kossak dwukrotnie odwiedził Paryż, zaś pobyty nad Sekwaną wiązały się z ogromnym sukcesem: Jestem już w całym inteligentnym Paryżu znany, a malarze najwięksi są przede mną chapeau bas – pisał w marcu w liście do żony (Wojciech Kossak, Listy do żony. .., s. 339). Jego trzy prace wystawione wiosną w Salonie zostały bardzo dobrze ocenione przez francuską krytykę, zaś artystę przyjęto do prestiżowego Union Artistique. Powstała w Paryżu Leda z łabędziem jest niewątpliwe kolekcjonerskim rarytasem. Słynny batalista i portrecista porzucił na chwilę swą stałą tematykę, nawiązując tak w kompozycji, jak i kolorystyce do malarstwa dawnych mistrzów. Znakomity rysunek i właściwa mistrzowi malarska swoboda – dają świetną interpretację klasycznego motywu. Docenił ją znawca malarstwa Kossaków, Kazimierz Olszański, umieszczając reprodukcję Ledy jako ilustrację dla pobytu malarza w Paryżu, w jednym z najważniejszych opracowań dotyczących Wojciecha Kossaka – zbiorze... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

Price: 112000,00

View sale details

Catalog Number: 2

Piece data:

MARTWA NATURA Z OWOCAMI, OK. 1888

Artist: Teofil Kwiatkowski

Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI, OK. 1888

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Kwiatkowski Na zdjęciach wykonanych w świetle podczerwonym widoczne są w prawym górnym rogu dwie, częściowo nachodzące na siebie sygnatury artysty. Obie zostały zamalowane, a artysta ostatecznie podpisał kompozycję w prawym dolnym rogu. Pozwala nam to domniemywać, że kompozycja ulegała zmianom, aż do momentu, w którym możemy oglądać ją dziś. Prawdopodobne zatem jest, że obraz mógł być wstępną kompozycją ukazującą martwą naturę z owocami. Finalna wersja, datowana na rok 1888, o szerszym kadrowaniu i bogatszym tle, znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (nr inw. MP 321 MNW). Możemy zatem datować prezentowany obraz na podobny okres. Porównaj z: – A. Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski 1809-1891 , Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Wrocław-Warszawa-Kraków 1966, s. 138, nr kat. 31, il. 69.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

Price: 51000,00

View sale details

Catalog Number: 3

Piece data:

ZA MUREM, 1900

Artist: Władysław Wankie

Title: ZA MUREM, 1900

Year: 1900

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Władysław Wankie 1900 Na odwrocie na dolnej listwie ramy nalepka z Muzeum Narodowego w Poznaniu (druk): Władysław Wankie | Za murem cmentarnym, 1888 [sic!] | własność prywatna, Sosnowiec | MNP – nr prot.: 53/7278\2010 | Wystawa „Dzieje pracowni“; Poznań; obok nalepka zakładu ramiarskiego w Poznaniu. Tak o malarstwie Władysława Wankiego pisał w 1909 roku Mieczysław Sterling w „Przeglądzie Krytyki Artystycznej i Literackiej“: . ..Jego obrazy – to ciche pieśni jesienne, smutne fantazye barda tęsknoty, to wizye pejzażowe, przejmujące nas tem uczuciem, jakie przepełnia nas, gdy na samotnej drodze zagłębiamy się w las jesienny i upajamy jego barwami... (...) Lecz o wartości jego obrazów wiele stanowi także ich malarskość, istotny probież oceny każdego dzieła malarskiego. Bo Wanke należy do tych pejzażystów, dla których linija zanikła w pejzażu, a pozostała barwa. Kształty istnieją w jego obrazach jedynie jako skojarzenie plam barwnych, wyodrębniających się nie przez swoją formę zasadniczą, lecz przez kolor. [Mieczysław Sterling, Ballady jesienne Wankego , [w:] „Przegląd Krytyki Artystycznej i Literackiej“, Warszawa 8 V 1909, nr 8, s. 8-9.] Obraz wystawiany i reprodukowany w: – A. Krypczyk, Nastroje natury. Pejzaż w twórczości polskich monachijczyków w II połowie... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 27000,00

Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 4

Piece data:

SZAŁ, 1893

Artist: Władysław Podkowiński

Title: SZAŁ, 1893

Year: 1893

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WPODKOWINSKI Do obrazu dołączona jest ekspertyza p. Elżbiety Charazińskiej z sierpnia 2021 r. Wizja Szału uniesień dojrzewała w Podkowińskim przez kilka lat. Artysta eksperymentował głównie z kolorystyką, choć sama kompozycja również ulegała nieznacznym zmianom. U schyłku swojego krótkiego życia, kiedy toczyła go poważna choroba płuc, do głosu doszedł mroczny nurt symboliczny, którego ukoronowaniem był Szał uniesień (1893-1894). Prezentowany obraz jest jednym ze szkiców do tego głośnego, symbolicznego dzieła. W swym rozwiązaniu kompozycyjnym powtarza układ Szału uniesień (ostatecznej wersji obrazu 310 x 275 cm; MN w Krakowie). Nie jest znana wiarygodna liczba powstałych szkiców, mimo badań podejmowanych przez wielu historyków sztuki. Przy wystawie monograficznej artysty zdołano potwierdzić autentyczność czterech z nich, jak też ustalić istnienie przed II wojną jeszcze jednego szkicu olejnego i trzech rysunkowych. Trzy ze znanych szkiców są rozegrane w czerni oraz oranżowych i brązowych ugrach, a czwarty jest ograniczony do czerni z szarością i złocistych ugrów. (...) Wnosząc z ostatecznego (...) rozwiązania obrazu, dla Podkowińskiego najważniejszy był silny, zdecydowany kontrast partii „bieli i czerni“. Doszedł do niego, eliminując – na etapie szkiców... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 450000,00

Price: 1830000,00

View sale details

Catalog Number: 5

Piece data:

ZYGMUNT AUGUST I BARBARA GIŻANKA, OK. 1874

Artist: Maurycy Gottlieb

Title: ZYGMUNT AUGUST I BARBARA GIŻANKA, OK. 1874

Tools: oil

Surfaces: canvas

Description: IInformacje o dziele: W 1892 r., w czasie wystawy mającej na celu zebranie funduszy na budowę pomnika nagrobnego dla Maurycego Gottlieba, obraz pozostawał własnością rodziny malarza. Następnie znalazł się w kolekcji bogatego kupca galicyjskiego Emila Beresa, który był bliskim przyjacielem artysty. Po jego śmierci obraz odziedziczył jego syn, doktor prawa Rudolf Beres. Dr. Beres posiadał największą w Krakowie kolekcję obrazów Maurycego, którą wystawiał w stworzonej przez siebie galerii w willi przy ul. Sienkiewicza 18. W 1945 roku obraz, wraz z kilkoma innymi dziełami sztuki, został przez niego sprzedany. Dzieło opuściło Polskę, będąc w kolekcji państwa Pinhasa i Helleny Schoenberg. Kolejnymi właścicielami obrazu byli Eliezer i Tamala Lewin w Savyon, którzy udostępnili go na wystawę monograficzną w Muzeum Narodowym w Krakowie w 1991 roku. Obraz pozostawał w ich kolekcji do marca 2021. Izaak Gottlieb, ojciec artysty, był zwolennikiem asymilacji i tak też wychowywał swoje dzieci. W roku 1872 Maurycy wyjechał do Wiednia, gdzie miał rozwijać swój talent malarski, pobierając nauki w tamtejszej Akademii. Zafascynowany, modnym wówczas, historyzmem, rozpoczął naukę u prof. Wurzingera. W wiedeńskim Belwederze, na jednej z wystaw, miał okazję zobaczyć obrazy Jana Matejki. Rejtan obudził w Maurycym pragnienie bycia „polskim artystą“ i tworzenia polskiego malarstwa narodowego. W 1873 roku zwrócił się do Matejki... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 1200000,00

View sale details

Catalog Number: 6

Piece data:

KOZACY PĘDZĄCY KONIE

Artist: Ludwik Gędłek

Title: KOZACY PĘDZĄCY KONIE

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L Gedlek Wien na odwrocie nalepki aukcyjne

View piece details

Sale data:

Starting Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 7

Piece data:

OCENA SZABLI, 1884

Artist: Zygmunt Ajdukiewicz

Title: OCENA SZABLI, 1884

Year: 1884

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zygmunt Ajdukiewicz | 1884. Proweniencja: obraz zakupiony przez pradziadka obecnego właściciela w pracowni artysty. Zygmunt Ajdukiewicz malował portrety oraz obrazy historyczne i rodzajowe. Pośród nich – sceny wojskowe, jarmarczne czy myśliwskie, w których odbijały się „pewne historyczno-stepowe zwyczaje z kresów dawnej Polski“. Tematycznie bliski prezentowanemu dziełu jest reprodukowany w „Biesiadzie Literackiej“ w 1899 obraz Damascenka ( Szerpentyna ). Artysta przedstawił tu dwóch odzianych w kontusze wąsiastych szlachciców, z których jeden ujmuje za rękojeść szablę, palcami drugiej ręki zaś – przesuwa po ostrzu, prezentując znakomitą sztukę broni swemu towarzyszowi. Ten – okiem znawcy, z przyjemnością spogląda na nią. Na oferowanym płótnie widzimy natomiast scenę o pewnej dozie napięcia i tajemniczości. Rozgrywa się ona w zapewne zakonspirowanym miejscu, w którym znajduje się broń. Uzbrojony mężczyzna, być może powstaniec, w wyciągniętej przed sobą ręce trzyma szablę i uważnie przygląda się głowni. Za nim, usłużny, nieco przestraszony, stoi gospodarz tego miejsca, być może sprzedawca broni – stary Żyd. Czeka, aż jego gość podejmie decyzję. Omawiana kompozycja oparta jest na znakomicie przeprowadzonych efektach luministycznych. Nastrój tajemnicy... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 150000,00

Price: 275000,00

View sale details

Catalog Number: 8

Piece data:

KONIE PRZED DWORKIEM, 1858

Artist: Juliusz Kossak

Title: KONIE PRZED DWORKIEM, 1858

Year: 1858

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Juliusz Kossak | 1858 Do obrazu jest załączona ekspertyza p. Anny Tyczyńskiej z lipca 2010 roku Obraz powstał w roku 1858 podczas kilkuletniego pobytu Juliusza Kossaka w Paryżu. Pochodzi zatem ze stosunkowo wczesnego okresu twórczości artysty. W tym czasie malarz dość często posługiwał się techniką olejną, którą z czasem miała zdominować akwarela. Malował wówczas dużo i – jak pisał Witkiewicz: nie zatracił w Paryżu swojej odrębności narodowej (...) i starał się na bruk paryski przenieść choć mały promień tej ziemi, do której był tak mocno przywiązany (St. Witkiewicz, Juliusz Kossak , Warszawa 1900). Jego prace rozchodziły w się w kręgach polskiej emigracji we Francji i w paryskim handlu antykwarycznym. Artysta wysyłał je także na wystawy krajowe – do Warszawy czy Wilna; w roku 1857 w pałacu na Polach Elizejskich pokazał dużą akwarelę Stadnina przy studni . Paryska pracownia Kossaka była wówczas często odwiedzana przez przebywających w Paryżu Polaków. Jednym z nich był Zenon Fisz, który wspominał dużą liczbę obrazów i szkiców koni arabskich, angielskich, polskich. Zaś o samym malarzu pisał: studiuje konie, robi je doskonale, ale nie jest to abstrakcyjne pojęcie strony pięknej tego zwierzęcia. Nie, on go maluje, bo go rozumie, bo go kocha (cyt. za: K. Olszański, ... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 180000,00

Price: 330000,00

View sale details

Catalog Number: 9

Piece data:

KOZAK NA PATROLU, 1874

Artist: Józef Brandt

Title: KOZAK NA PATROLU, 1874

Year: 1874

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Józef Brandt | 74. na krosnach ślady po dwóch nalepkach wystawowych oraz nieczytelna pieczęć w jęz. rosyjskim z l. 1920.-1940.: Komissija | po kontroliu | [za wywozom – nieczytelne] za granicu | priedmietow | iskusstwa i stariny [Komisja ds kontroli wywozu za granicę przedmiotów sztuki i starożytności] Do obrazu jest załączona ekspertyza dr. Mariusza Klareckiego z sierpnia 2021 r. Praca stanowi rarytas na rynku kolekcjonerskim; dotychczas była nieznana i nigdy nie oferowana na rynku antykwarycznym. Można powiedzieć, że jest odkryciem obrazu zupełnie nieznanego. Jednocześnie jest rzadkim przykładem malarskim z najlepszego okresu twórczości Józefa Brandta, okresu który reprezentuje tak niewiele obrazów. Dopiero po sukcesie obrazu Powitanie stepu z 1874 roku rozpoczęła się fala zamówień na malarskie prace, co z czasem spowodowało obniżenie walorów artystycznych. W tym wypadku prezentowany obraz ukazuje dojrzały styl artysty z najlepszych lat twórczości. Według ekspertyzy Mariusza Klareckiego Obraz powstał we wczesnym okresie w pełni już dojrzałej twórczości Józefa Brandta. Początkujący malarz nauki rozpoczynał w paryskiej pracowni Juliusza Kossaka. Ich wspólna praca szybko przekształciła się w serdeczną przyjaźń,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 130000,00

Price: 295000,00

View sale details

Catalog Number: 10

Piece data:

ZAPOROŻCY, OK. 1885-1890

Artist: Józef Brandt

Title: ZAPOROŻCY, OK. 1885-1890

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Monachium Pozostałe tytuły, pod którymi obraz występował: Targ na konie, Pferdemarkt, W obozie polskim, Wyrocznia, Z życia Wschodu, Powrót Zaporożców po wyprawie tatarskiej, Znawca. Do obrazu dołączona jest ekspertyza dr. Mariusza Klareckiego z maja 2011 r. A gdy chrzęst boni i trąbkę usłyszy.                                  I czuć wyraźnie, aż w sercu przez siodło, Rozdziera nozdrza i aż drży, aż dyszy.                            Kto tej krwi panem i co w bój go wiodło. „Biesiada Literacka” 1905, T. 59, nr 14, s. 234 Zgodnie z reprodukcją obrazu, zamieszczoną w „Tygodniku Ilustrowanym“ w 1893, Zaporożcy byli prezentowani na wystawie w TZSP w Warszawie. W Sprawozdaniu Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1893 widnieją jedynie dwa obrazy Józefa Brandta. Jedno z dzieł nosi tytuł Powrót Zaporożców po wyprawie tatarskiej ; choć jego wymiary nieznacznie się różnią (123 x 62 cm), to możemy uznać,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 1500000,00

Price: 1500000,00

View sale details

Catalog Number: 11

Piece data:

MORSKI NOKTURN, 1844

Artist: Iwan Konstantinowicz Ajwazowski

Title: MORSKI NOKTURN, 1844

Year: 1844

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. na ukos czerwoną farbą (cyrylicą): I. Ajwazowskij 1844 Na podobraziu płóciennym pieczęć: ANGE OTTOZ | 2 Rue de la Michodiere | PARIS (stosowana w latach 1825-1859). Na odwrociu obrazu dedykacja piórem i atramentem (cyrylicą): Kniaziu Władimiru | Iwanowiczu Bariatinskomu | ot Awtora [Księciu Władimirowi | Iwanowiczowi Bariatinskiemu | od Autora]. Poniżej napis czarną farbą w języku francuskim: J. Aiwazowsky. [Autor w analogicznej pisowni występuje w katalogu paryskiego Salonu 1844 jako Jean Aiwazowsky.] W załączeniu opinia Agnieszki Pospiszil z czerwca 2021 r. Pochodzenie: W r. 1917 przywieziony z Rosji do Polski przez rodzinę obecnych właścicieli. Autor monografii Ajwazowskiego, N.S. Barsamow nazywa – podobne do prezentowanego Morskiego nokturnu – niewielkie obrazy namalowane podczas pobytu artysty za granicą – „perełkami“. Oferowane dzieło powstało w okresie zagranicznej podróży stypendialnej Ajwazowskiego po Europie. Artysta wyruszył w nią rok po ukończeniu petersburskiej Akademii Sztuk – latem 1840 r. Początkowo osiadł we Włoszech, gdzie jego twórczość została entuzjastycznie przyjęta (włączając pochwały takiego mistrza malarstwa pejzażowego jak William... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 270000,00

Price: 430000,00

View sale details

Catalog Number: 12

Piece data:

PEJZAŻ Z KRYMU

Artist: Iwan Trusz

Title: PEJZAŻ Z KRYMU

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: I Trusz na odwrocie napis (tuszem): Nad morzem Krym

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 13

Piece data:

KONIE NA PUSZCIE, 1880

Artist: Franz Adam

Title: KONIE NA PUSZCIE, 1880

Year: 1880

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: olej, płótno, 87 x 154,7 cm (w świetle ramy) sygn. p.d.: 80 | Franz Adam. na odwrocie, na poprzeczce krosna, nalepka z numerem (druk): 6; poniżej fragment nalepki (druk): Gale[r]ie Franz Adam pochodził z rodziny znanych monachijskich malarzy. Był uczniem swojego ojca Albrechta Adama. Malarzami byli również jego trzej bracia – Benno, Eugen i Julius. Franz Adam działał zarówno w Wiedniu, jak i w Monachium, gdzie był profesorem tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych. Zasłynął jako batalista i malarz koni. Wpływ jego malarstwa wyraźnie widoczny jest u polskich „monachijczyków“. Uczniami Franza Adama w monachijskiej akademii byli, m.in. Józef Brandt, Juliusz Kossak oraz bracia Gierymscy.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 100000,00

View sale details

Catalog Number: 14

Piece data:

PEJZAŻ Z WIATRAKAMI, OK. 1900

Artist: Jan Stanisławski

Title: PEJZAŻ Z WIATRAKAMI, OK. 1900

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie pionowa kompozycja z dwoma nagimi drzewami w jesiennym pejzażu. W zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie znajdują się szkicowniki artysty, w których możemy napotkać rysunkowe notatki z wiatrakami. Szkice przedstawiają różne kompozycje pejzażowe z zaznaczeniem miejsca położenia źródła światła – słońca lub księżyca. Wiatraki stanowią wersję tematu, który kilkakrotnie powtarza się w twórczości Stanisławskiego. W katalogach wystaw „Sztuki“, zarówno tych w Polsce, jaki i w Wiedniu, możemy bez trudu odnaleźć takie pozycje. Wśród nich, m.in. Wiatraki na roli , obraz wystawiony na aukcji w Agra-Art w czerwcu 2012 roku. W malarstwie Stanisławskiego próżno szukać ludzi. To natura i tworzone przez nią krajobrazy były dla artysty najważniejsze. Olbrzymie połacie pejzażu zamykał w niezwykle małych formatach, nie dławiąc ich i nie zabierając im powietrza. W prezentowanym obrazie również odczuwamy niemal bezkresną przestrzeń. Główną rolę artysta powierzył skłębionym chmurom zawieszonym nad pogrążonym w ciszy wiatrakiem. To na nich obywa się gra świateł z lekkimi przebłyskami niebieskiego nieba. Całość przepełniona jest spokojem leniwego, letniego dnia na dalekich Kresach.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 125000,00

View sale details

Catalog Number: 15

Piece data:

PORANEK PRZED KARCZMĄ, 1877

Artist: Józef Chełmoński

Title: PORANEK PRZED KARCZMĄ, 1877

Year: 1877

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JOZEF CHEŁMONSKI | paris 1877 Na odwrocie na lewej poprzeczce krosna owalna pieczęć paryskiego składu materiałów malarskich; na prawej poprzeczce krosna nr (kredką): 12395 , ponadto na dolnej listwie krosna fragment nalepki (druk): [J.DOWMUN]T | [Fine Art] | [OL]D BOND STREET. | LONDON W1 | 6 UPPER MULGRAVE RD. | CHEAM, SURREY | STOCK No. Na ramie nalepka aukcyjna Agra-Art z 1998 r. i nalepka zakładu ramiarskiego. Obraz po konserwacji Obraz reprodukowany w: – T. Matuszczak, Józef Chełmoński, wyd. Kluszczyński, Kraków 2003, s. 51, il. Obraz Poranek przed karczmą , dzieło klasy muzealnej, namalował Chełmoński w dwa lata po przyjeździe do Paryża. Badaczom twórczości artysty znany był tylko z oryginalnego zdjęcia przechowywanego w zbiorach Biblioteki Polskiej w Paryżu. Fotografię tę wykonał Adolf Goupil, paryski marszand Chełmońskiego, który posiadał prawo wyłączności na wszystkie prace artysty. Obraz sprzedany do Stanów Zjednoczonych w 1905 r. pojawił się na aukcji w Nowym Jorku jako własność Artura A. Crosby. Następnie przeszedł do kolekcji E. Blumestila, a w roku 1916 znalazł się w zbiorach van Wezela. W 1971 sprzedawany był na aukcji w Nowym Jorku, skąd trafił do kolekcji Stanisława Stańczyka w Londynie, w 1977 nabyty do polskiej kolekcji w Londynie. Po 121 latach dzieło... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 900000,00

Price: 2520000,00

View sale details

Catalog Number: 16

Piece data:

POSTÓJ POD WSIĄ BRYLOWA, 1894-1896, 1907

Artist: Wojciech Kossak

Title: POSTÓJ POD WSIĄ BRYLOWA, 1894-1896, 1907

Year: 1907

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: Fragment monumentalnej panoramy Berezyna sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1896 na odwrocie na lewej listwie krosna nalepka z numerem (tusz): MMR | A5 Obraz stanowi fragment monumentalnego, mierzącego 15 na 120 metrów, dzieła powstałego w Berlinie. Pomysłodawcą stworzenia tego dzieła był Julian Fałat, który cieszył się już olbrzymim uznaniem cesarza Wilhelma II. Do współpracy zaprosił Wojciecha Kossaka, który zrobił na nim wrażenie swoją pracą przy panoramie Racławice. Kossak odpowiadał za całość kompozycji figuralnej, natomiast Fałat tylko pejzaż i jeden most sobie wybrał (W. Kossak, Wspomnienia ). Do prac przystąpiono w grudniu 1894 roku. Do współpracy zaproszono Michała Gorstkin Wywiórskiego, któremu Fałat przekazał pracę nad pejzażem podług swoich akwarelowych szkiców. Wojciech Kossak zaprosił swojego kuzyna Kazimierza Pułaskiego. W pracach uczestniczyli również Jan Stanisławski i Antoni Piotrowski. Wojciech Kossak, odpowiedzialny za całość kompozycji, pragnął dochować prawdy historycznej i obiektywizmu. Zwrócił się zatem do Ministerstwa Wojny w Wiedniu, które zapewniło mu również materiały do panoramy Racławice, z prośbą o użyczenie wszelkich materiałów traktujących o kampanii 1812 r. Jako oficerowi austriackiemu takie dokumenty zostały... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 200000,00

Price: 350000,00

View sale details

Catalog Number: 17

Piece data:

HUCUŁKA

Artist: Teodor Axentowicz

Title: HUCUŁKA

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Axentowicz na odwrocie stempel składu przyborów malarskich: DR. SCHOENFELD & Co. | SORTE 635 G | 4 GRÖSSE 32 X 24 cm

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 18

Piece data:

ZIMOWY LAS

Artist: Michał Gorstkin Wywiórski

Title: ZIMOWY LAS

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski

View piece details

Sale data:

Starting Price: 45000,00

Price: 66000,00

View sale details

Catalog Number: 19

Piece data:

KOPANIE BURAKÓW, 1912

Artist: Leon Wyczółkowski

Title: KOPANIE BURAKÓW, 1912

Year: 1912

Tools: pastel

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LWyczół | 1912 na odwrocie ołówkiem: Frau Dr. Kindermann Bibliografia: – Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia , oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960; – M. Sterling, Leon Wyczółkowski. Twórczość malarska , „Sztuki Piękne“ 1932, s. 182. W latach 1883-1896 Wyczółkowski wielokrotnie odbywał długie podróże na Ukrainę. Wrażenia, jakie wyniósł ze spotkania z tamtejszymi ludźmi i krajobrazem, miały znaczący wpływ na jego twórczość. Wspominał ten czas, pisząc: Ukraina ... przełom dla mnie (...) Tam się odnowiłem i zrzuciłem z siebie wpływy akademii. Według Marii Twarowskiej, ten znamienny przełom w malarstwie artysty oznaczał „odrzucenie rutyny akademickiej, przemycie oczu widokami natury nie utrefnionej ręką człowieka, wnikanie w istotę pleneru i szukanie na własną rękę najszczerszego malarskiego wyrazu dla przyrody i dla współżycia z nią prostych ludzi“. Z tych lat pochodzą liczne obrazy i plenerowe studia z rybakami, orką, a także szereg prac przedstawiających kopanie buraków: (...) wydzielili mi kawał [pola] buraków jak dwa pokoje i tam robiłem studia . To właśnie w tych obrazach – pełnych słońca i przesyconego nim powietrza, wibrującego atomami... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 180000,00

Price: 340000,00

View sale details

Catalog Number: 20

Piece data:

KONIK POLNY – TRYPTYK, 1903-1907

Artist: Jacek Malczewski

Title: KONIK POLNY – TRYPTYK, 1903-1907

Tools: oil

Surfaces: canvas, cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: ➽ ZOBACZ ROZSZERZONY OPIS KATALOGOWY (PDF) ZOBACZ FILM O TRYPTYKU FAUN, 1907 kwatera lewa – olej, tektura, 40,5 x 32,4 cm sygn. l.d.: J Malczewski 1907 na odwrocie: - centralnie pieczęć składu przyborów malarskich – firmy „Lefranc et Cie“: kotwica skrzyżowana z kaduceuszem w kartuszu (znak firmy Lefranc); – przy dolnej krawędzi stempel: 6; – p.d. nalepka składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie, częściowo zdarta: ...ROWICZ KONIK POLNY. PORTRET STANISŁAWA BRYNIARSKIEGO, 1903 kwatera środkowa – olej, płótno, 43,2 x 45,4 cm; sygn. l.d.: J Malczewski | 1903 na odwrocie: – p.g. nalepka z okrągłą pieczęcią eksportową: DOUANE DE PARIS | BATIGNOLLES FAUN, 1907 kwatera prawa – olej, tektura, 40,4 x 32,5 cm; sygn.... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 2000000,00

Price: 4520000,00

View sale details

Catalog Number: 21

Piece data:

KLACZ ZE ŹREBIĘCIEM

Artist: Emile Meyer

Title: KLACZ ZE ŹREBIĘCIEM

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Emile Meyer._ Na odwrocie na poprzeczce krosna owalny stempel składu przyborów malarskich Moirinat w Paryżu.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 22

Piece data:

GENERAŁ KSIĄŻĘ LEOPOLD VON CROY, 1888

Artist: Tadeusz Ajdukiewicz

Title: GENERAŁ KSIĄŻĘ LEOPOLD VON CROY, 1888

Year: 1888

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: GENERAŁ KSIĄŻĘ LEOPOLD VON CROY NA MANEWRACH, 1888 sygn. l.d.: Tadeusz Ajdukiewicz | Wiedeń. 1888 Na odwrocie (częściowo ukryta pod krosnem) pieczęć producenta przyborów malarskich: Malerleinwand & | Farben – Fabrik | A. EBESEDER | WIEN | L, Opernring 9; na ramie nalepka papierowa z napisem czarnym atramentem: Prinzessin | Rosa Croy | IV. Schönburgstrasse N. 10. | Wien Tadeusz Ajdukiewicz po studiach w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych wyjechał do Wiednia i Monachium, gdzie kontynuował naukę na tamtejszych akademiach; w Monachium uczył się też w pracowni Józefa Brandta. Około roku 1882 zamieszkał w Wiedniu, gdzie wkrótce przejął pracownię po Hansie Makarcie (zm. 1884). Tu szybko zdobył sobie sławę jako artysta związany z mecenatem arystokracji i dworów panujących. W tych kręgach jego obrazy zdobyły powszechne uznanie; czego wyrazem były honorowe odznaczenia i medale nadawane przez monarchów. Malował przede wszystkim portrety, tworzył też sceny myśliwskie, obrazy o tematyce wschodniej, sceny bitewne, rewie i przeglądy wojsk. Podobnie jak jego mistrz – Józef Brandt – Ajdukiewicz chętnie wprowadzał do swoich kompozycji motyw konia. Jak pisze Irena Jakimowiczowa, jego malarstwo ceniono za „biegłość w odtwarzaniu parad wojskowych, elegancję i błyskotliwość reprezentacyjnych portretów“ ( Słownik Artystów... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 220000,00

View sale details

Catalog Number: 23

Piece data:

PERSZERON, OK. 1845

Artist: Piotr Michałowski

Title: PERSZERON, OK. 1845

Tools: watercolor, pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie : krąg Rodziny artysty. Akwarela, przedstawiająca ciężkiego francuskiego perszerona, powstała zapewne w latach 1844-1845, kiedy to artysta odwiedził swego teścia w jego majątku Les Maderes koło Tours we Francji. Według relacji córki artysty – Celiny, Michałowski w latach 1844-1845 odwiedzał swojego teścia w majątku wielokrotnie i malował tam wizerunki koni, targi na konie, zaprzęgi.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 24

Piece data:

KIRASJER NA GALOPUJĄCYM KONIU– SZKIC DWUSTRONNY

Artist: Piotr Michałowski

Title: KIRASJER NA GALOPUJĄCYM KONIU– SZKIC DWUSTRONNY

Tools: pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: podpisany p.d.(ołówkiem): PM na odwrocie szkic kirasjera w paradnej pozie Rysunek nieoprawiony

View piece details

Sale data:

View sale details

Catalog Number: 25

Piece data:

BŁĘKITNY HUZAR, HUZAR AUSTRIACKI NA KONIU, 1836

Artist: Piotr Michałowski

Title: BŁĘKITNY HUZAR, HUZAR AUSTRIACKI NA KONIU, 1836

Year: 1836

Tools: oil

Surfaces: canvas

Description: IInformacje o dziele: na krosnach nieczytelna okrągła pieczęć oraz napis ołówkiem: Large 35 Obraz reprodukowany i wzmiankowany w: – Mieczysław Sterling, Piotr Michałowski 1800-1855 , Warszawa 1932, s. 88, il. IX; – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin , katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, poz. XIII (Aneks: obrazy nie wystawione – wybór). Porównaj z: - Błękitny huzar , Wiedeń, Kunsthistorisches Museum. Proweniencja: Ok. 1932 kolekcja Dominika Łempickiego, wnuka artysty. Kolekcja prywatna, Polska. Twórczość Piotra Michałowskiego jest fenomenem. Malarz samouk, tworzący poza instytucjami świata sztuki, przez długą część życia – z dala od wielkich centrów sztuki – w zasadzie samodzielnie rozwinął swój talent. Wartość malarstwa Michałowskiego leży w dużej mierze właśnie w jego prywatności. Artysta co prawda z powodzeniem znajdował marszandów i klientelę na swoje prace, jednak – malował dla siebie. Motyw błękitnych huzarów pojawił się w malarstwie Michałowskiego po jego powrocie z Paryża do Krakowa w roku 1835. Uwagę artysty, poszukującego malarskich motywów w swym codziennym... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 300000,00

View sale details

Catalog Number: 26

Piece data:

NOKTURN – ŁODZIE PRZY BRZEGU

Artist: Wiktor Korecki

Title: NOKTURN – ŁODZIE PRZY BRZEGU

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 27000,00

View sale details

Catalog Number: 27

Piece data:

WIECZÓR NAD JORDANEM, LATA 20. XX W.

Artist: Iwan Trusz

Title: WIECZÓR NAD JORDANEM, LATA 20. XX W.

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wieczór nad Jordanem | Iw. Trusz na odwrocie na dolnej listwie ramy nalepka zakładu ramiarskiego we Frankfurcie W roku 1912 Iwan Trusz odbył podróż do Egiptu i Palestyny. Owocem tej wyprawy były liczne kompozycje, do których malarz powracał na przestrzeni lat. Od szkiców artysta przechodził do wielkoformatowych pejzaży, takich jak prezentowany Wieczór nad Jordanem . Po roku 1912 i w latach 20. XX w. powstały liczne, autorskie repliki motywów chętnie kupowanych przez kolekcjonerów. Artysta kontynuował wariacje na ich temat, poszukując jednocześnie nowych technik i doskonaląc środki artystycznego wyrazu. Prezentowaną reminiscencję z podróży do Palestyny charakteryzuje, typowa dla dzieł Trusza, zgaszona kolorystyka nadająca pejzażowi poetyki.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 70000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 28

Piece data:

PEJZAŻ Z KRUKAMI

Artist: Wilhelm Kotarbiński

Title: PEJZAŻ Z KRUKAMI

Tools: watercolor

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W K na odwrocie (ołówkiem): Nibo | V ; ponadto przy dolnej krawędzi (ołówkiem): N 10

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 29

Piece data:

ODALISKA

Artist: Teodor Axentowicz

Title: ODALISKA

Tools: pastel, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: pastel, ołówek, papier, 92 x 65 cm (w świetle oprawy) sygn. po prawej: T. Axentowicz Teodor Axentowicz wsławił się jako twórca pięknych, eterycznych portretów kobiecych. Choć zazwyczaj malował on portrety dam z arystokratycznych sfer, mieszczańskich salonów oraz kręgów artystycznych, to nie brakuje w jego twórczości również zmysłowych aktów. Jednym z nich jest prezentowana Odaliska , wyłaniająca się z chmury delikatnej materii, zmysłowo wychylona, prezentująca delikatnie zarysowaną pierś przesłoniętą jedynie sznurem pereł. Axentowicz potrafił przepełnić swoje obrazy erotyzmem i do takich przedstawień niezaprzeczalnie należy prezentowane dzieło.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 45000,00

Price: 76000,00

View sale details

Catalog Number: 30

Piece data:

WIDOK NA RYNEK STAREGO MIASTA, PRZED 1939

Artist: Władysław Chmieliński

Title: WIDOK NA RYNEK STAREGO MIASTA, PRZED 1939

Tools: watercolor, gouache, crayon

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: WIDOK NA RYNEK STAREGO MIASTA W WARSZAWIE, przed 1939 sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie notatki ramiarskie; na zaplecku u góry okrągła nalepka zakładu Wilkensons z Goteborga produkującego ramy; ponadto na dole nalepka z pieczęcią: OBRAZY – kupno i sprzedaż | ANTONI PARKOT | W-wa, Al. Jerozolimskie 27 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 7000,00

Price: 7500,00

View sale details

Catalog Number: 31

Piece data:

WIDOK ZAMKU KRÓLEWSKIEGO W WARSZAWIE, 1911

Artist: Tadeusz Cieślewski

Title: WIDOK ZAMKU KRÓLEWSKIEGO W WARSZAWIE, 1911

Year: 1911

Tools: watercolor, gouache, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Cieślewski | 1911 na plecach kredką: No 32 ; poniżej dedykacja Pochodzące sprzed I wojny światowej dzieła Tadeusza Cieślewskiego stanowią na rynku antykwarycznym rzadkość. Oferowana praca niewątpliwie należy do bardzo ciekawych varsavianów , również ze względu na format i tematykę. Przedstawia historyczny widok z wieży kościoła akademickiego św. Anny w stronę Wisły i Pragi, z widoczną katedrą św. Floriana. Po lewej stronie widnieje bryła Zamku Królewskiego z Pałacem pod Blachą. Po prawej – Nowy Zjazd – zniszczony w 1944 r. wiadukt łączący Plac Zamkowy z Mostem Kierbedzia. Ta wybudowana w latach 1859-1864 przeprawa była z kolei pierwszym mostem stalowym na Wiśle, zaś już w cztery lata po powstaniu oferowanego widoku, została wysadzona przez wojska rosyjskie (ostatecznie została unicestwiona w 1944 r.). Po prawej, w oddali widnieje nadto wielka kamienica Nowy Zjazd 7, wybudowana tuż przed powstaniem omawianego dzieła w roku 1910 (rozebrana w 1949). Prezentowany obraz stanowi zatem unikatowy zapis historycznego pejzażu Warszawy.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 32

Piece data:

KRAKOWSKIE PLANTY, MAJ 1915

Artist: Jacek Malczewski

Title: KRAKOWSKIE PLANTY, MAJ 1915

Tools: crayon

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż górnej krawędzi: 1915 / V JMalczewski na odwrocie na tekturowym "zaplecku" zalepka aukcyjna.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 33

Piece data:

STARY ŚWIERK

Artist: Leon Wyczółkowski

Title: STARY ŚWIERK

Tools: ink, watercolor, crayon

Surfaces: cardboard

Description: IInformacje o dziele: wymiary 48,3 x 32,7 cm (w świetle passe-partout) Na odwr. nalepka (druk, maszynopis ): Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937 | Nr [pieczęć] 763 /7 / | Autor Leon Wyczółkowski | Własność xx p. Bartke | Adres | Dzieło Stary świerk | Wykonanie tusz ; na nalepce pieczęć: WYSTAWA POŚMIERTNA | L. WYCZÓŁKOWSKIEGO; l.d. nalepka kolekcjonerska z napisem (ołówkiem): 21. | (...) Bartke | 2 p.d. czarnym atramentem: Gustaw Bartke ponadto u góry na papierze zabezpieczjącym nalepka aukcyjna Proweniencja: Kolekcja Gustawa Bartke przed 1937 r. Gustaw Karol Bartke (1896-1992) – pochodził z Tomaszowa Mazowieckiego, był członkiem tamtejszego Kupieckiego Towarzystwa Wzajemnego Kredytu (od 1908 roku) oraz właścicielem kamienic przy rynku. Zmarł w Krakowie. Obraz wystawiany: – Leon Wyczółkowski 1852-1936. Wystawa pośmiertna , czerwiec-sierpień 1937, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, poz. kat. 7.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

Price: 47000,00

View sale details

Catalog Number: 34

Piece data:

PORTRET OFICERA, 1899

Artist: Jacek Malczewski

Title: PORTRET OFICERA, 1899

Year: 1899

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: J Malczewski 99 Sportretowany został ukazany w pełnej postaci w mundurze galowym z szablą przy boku i orderem Signum Memoriae na piersi. Odznaczenie to nadawano wojskowym w 1898 roku z okazji 50-lecia panowania cesarza Franciszka Józefa I. Obraz nosi wszelkie cechy oficjalnego portretu. Głównym zadaniem artysty było podkreślenie rangi modela, dlatego też tło, mimo bardzo syntetycznego potraktowania, ukazuje równe szeregi podległych mu piechurów. Całość została delikatnie rozjaśniona poświatą wczesnego poranka. Malarstwo portretowe było ważnym i obecnym przez całą drogę artystyczną wątkiem w twórczości Jacka Malczewskiego. Podzielić je możemy na kilka grup, w tym autoportrety i wizerunki osób artyście bliskich. Te zazwyczaj malowane były swobodnie, w niezobowiązujących pozach, strojach i okolicznościach. W bogatej twórczości Malczewskiego portrety oficjalne stanowią zdecydowaną rzadkość.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 200000,00

Price: 200000,00

View sale details

Catalog Number: 35

Piece data:

PEJZAŻ Z DROGĄ

Artist: Mieczysław Filipkiewicz

Title: PEJZAŻ Z DROGĄ

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MIECZYSŁAW FILIPKIEWICZ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 6000,00

View sale details

Catalog Number: 36

Piece data:

PEJZAŻ Z KRAKOWA Z KOŚCIOŁEM NA SKAŁCE

Artist: Erno Erb

Title: PEJZAŻ Z KRAKOWA Z KOŚCIOŁEM NA SKAŁCE

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Erb | Kraków

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

Price: 39000,00

View sale details

Catalog Number: 37

Piece data:

STAROŚĆ I MŁODOŚĆ – AUTOPORTRET, OK. 1935

Artist: Teodor Axentowicz

Title: STAROŚĆ I MŁODOŚĆ – AUTOPORTRET, OK. 1935

Tools: watercolor, pastel, pencil

Surfaces: cardboard, paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: T. Axentowicz na odwrocie ucięty fragment stempla: Aleksandrowicz Kraków Obraz łączy się z większym zespołem podobnych rodzajowo-symbolicznych prac o treściach związanych z przemijaniem, starością. Twarz starca to bez wątpienia autoportret artysty. Towarzysząca mu dziewczyna nosi barwną krakowską chustę stanowiącą dominujący akcent kolorystyczny obrazu, rozegranego w szlachetnych, subtelnych gamach kolorystycznych.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

Price: 63000,00

View sale details

Catalog Number: 38

Piece data:

MATKA BOSKA BOLESNA, 6 WRZEŚNIA 1909

Artist: Włodzimierz Tetmajer

Title: MATKA BOSKA BOLESNA, 6 WRZEŚNIA 1909

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WTETMAYER , l.g. dat: VI. IX. A.D. MCMIX Na odwrocie opinia Kazimierza Buczkowskiego z 1965 r. Tematyka religijna w twórczości Tetmajera pojawia się bardzo często. Najbardziej znanym wizerunkiem Matki Boskiej, stworzonym przez artystę, jest Matka Boska Bronowicka (1916). Oferowany obraz jest o siedem lat starszy od wizerunku z Bronowic. Tu Tetmajerowi za pierwowzór posłużyło przedstawienie barokowe. Jednak z właściwą sobie lekkością pędzla, nie odchodząc od tradycji, wprowadzając wirujące żywiołowością barwy, stworzył obraz utrzymany w duchu epoki, wyrażając przy tym swoją szczerą wiarę.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

Price: 162000,00

View sale details

Catalog Number: 39

Piece data:

MODLITWA, 1893

Artist: Mieczysław Reyzner

Title: MODLITWA, 1893

Year: 1893

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Mieczysław | Reyzner | 1893 Paryż na odwrociu stempel: 50 na krosnach nalepki: – [druk, flamaster ]: ZAMEK KRÓLEWSKI | W Warszawie z nr. inwentarzowym: FC-ZKW/1448 – [druk, długopis ]: MARTINSPEED LIMITED | 37 URLWIN STREET, LONDON SE5 0NG | Telephone 01-701 6815 | 701 35 | Telex 883762 z numerem: 1640 3 . – [długopis]: A5 | Reyzner ponadto stemple z wymiarami: 92 (boczne listwy), 65 (dolna listwa) W latach 1888-1896 Mieczysław Reyzner działał w Paryżu, gdzie miał reprezentacyjną pracownię w pobliżu Ogrodu Luksemburskiego. Artysta cieszył się popularnością jako utalentowany pejzażysta – przede wszystkim zaś portrecista, ze szczególnym upodobaniem oddający delikatne karnacje młodych kobiet. Stąd też niemałym zaskoczeniem był wizerunek modlącej się staruszki, który Reyzner zaprezentował na Salonie w 1892 roku. Tchnący spokojem, zachwycający realizmem wizerunek pogrążonej w modlitwie kobiety, został doceniony przez jury, które przyznało artyście mention honorable . Niewątpliwie przypadł też do gustu szerokiej publiczności, gdyż obraz też otworzył zaliczany dziś do oeuvre artysty cykl modlących się staruszek. Oferowane dzieło powstało krótko po wielkim sukcesie Reyznera, który zyskał sobie miano „malarza starości“. Dwie późniejsze... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 28000,00

Price: 148000,00

View sale details

Catalog Number: 40

Piece data:

DZIEWCZYNA W CZERWONEJ CHUŚCIE

Artist: Wincenty Wodzinowski

Title: DZIEWCZYNA W CZERWONEJ CHUŚCIE

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Wodzinowski na odwrocie po lewej napis niebieską kredką: 3196

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 41

Piece data:

MATKA BOSKA OSTROBRAMSKA, 1925

Artist: Ludomir Sleńdziński

Title: MATKA BOSKA OSTROBRAMSKA, 1925

Year: 1925

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: PINXIT – LUDOMIR | SLENDZINSKI | ROMA MCMXXV na odwr. dedykacja (inną ręką): Opiece Najśw. Panny Ostrobramskiej | polecam Cię Maruchno | wraz z Maćkiem i z Cześkiem | Twój Boluś | Katowice | 9/XI 32 | Dzień wyjazdu do Ameryki Obraz w autorskiej ramie. Ludomir Sleńdziński na przestrzeni swojego życia stworzył wiele dzieł o tematyce religijnej. Wpływ na to miał niewątpliwie fakt, że urodził się w Wilnie, mieście naznaczonym obecnością cudownego wizerunku Matki Boskiej Ostrobramskiej. Wychowywał się w rodzinie o tradycjach katolickich i malarskich. Ojciec artysty również był autorem licznych obrazów religijnych namalowanych na zamówienie do różnych świątyń. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 14000,00

Price: 90000,00

View sale details

Catalog Number: 42

Piece data:

CHRYSTUS W KORONIE CIERNIOWEJ, 1915

Artist: Wlastimil Hofman

Title: CHRYSTUS W KORONIE CIERNIOWEJ, 1915

Year: 1915

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Wlastimil Hofman | Praga 15 Na odwrocie napisy ołówkiem: p.g.: 46 x 33 cm , poniżej, po lewej: Chrystus 20 cis , pośrodku: cis 20 Chrystus . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

Price: 62000,00

View sale details

Catalog Number: 43

Piece data:

PROCESJA NA OFIAROWANIE PAŃSKIE

Artist: Erno Erb

Title: PROCESJA NA OFIAROWANIE PAŃSKIE

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E Erb W twórczości Erba pojawiają się przedstawienia różnych procesji, niekiedy katolickich, częściej jednak obrządku wschodniego, z ludnością huculską, rusińską czy ukraińską. Artysta zazwyczaj przedstawiał procesje w konkretnym i dającym się zidentyfikować pejzażu lwowskim. Znane są jednak również – jak w przypadku oferowanego obrazu – kompozycje na tle nieokreślonych budowli sakralnych. Wśród wiernych ukazanych w procesji dominuje ludność pochodzenia wiejskiego, nie widać przedstawicieli duchowieństwa, czy mieszczaństwa. Można zatem domniemywać, że nie są to katolicy, lecz prawosławni lub grekokatolicy. Zaś świece trzymane przez wiernych bez wątpienia wskazują na Ofiarowanie Pańskie (tradycyjnie zwane Świętem Matki Boskiej Gromnicznej).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 44

Piece data:

ROZEŚMIANA PARA, 1931

Artist: Wincenty Wodzinowski

Title: ROZEŚMIANA PARA, 1931

Year: 1931

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. Wodzinowski | 1931

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 6000,00

View sale details

Catalog Number: 45

Piece data:

ODPOCZYNEK PRZY SIANOKOSACH, PO 1910

Artist: Włodzimierz Tetmajer

Title: ODPOCZYNEK PRZY SIANOKOSACH, PO 1910

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WT. Na odwrocie, na górnej listwie ramy, nalepka aukcyjna Agra-Art z 2004 roku.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 120000,00

Price: 122000,00

View sale details

Catalog Number: 46

Piece data:

SPOTKANIE PRZY SANIACH

Artist: Władysław Chmieliński

Title: SPOTKANIE PRZY SANIACH

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 47

Piece data:

W DRODZE NA TARG

Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski

Title: W DRODZE NA TARG

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Cz. Wasilewski na krosnach pieczęcie: – Parkot – ANTONI PARKOT | Sprzedaż i Oprawa Obrazów | Warszawa, Nowy Świat 17 | Telefon 513-28

View piece details

Sale data:

Starting Price: 7000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 48

Piece data:

POLOWANIE PAR FORCE, 1925

Artist: Jerzy Kossak

Title: POLOWANIE PAR FORCE, 1925

Year: 1925

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1925. Na odwrocie na górnej listwie krosna (niebieską kredką): 3857 [...] / 330 ; na lewej i prawej listwie krosna numer (ołówkiem): 74 ; ponadto na dolnej listwie ramy nalepka zakładu ramiarskiego w Ożarowie Mazowieckim. Do obrazu dołączona jest ekspertyza dr. Kazimierza Olszańskiego z kwietnia 2002 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

Price: 52000,00

View sale details

Catalog Number: 49

Piece data:

ŚW. HUBERT, 1935

Artist: Jerzy Kossak

Title: ŚW. HUBERT, 1935

Year: 1935

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1935 Na odwrocie na górnej listwie ramy fragment nalepki z danymi adresowymi. Jerzy Kossak był zapalonym jeźdźcem, uczestniczącym w zawodach jeździeckich oraz polowaniach. Należał też do myśliwskiego Towarzystwa św. Huberta. Oferowany Święty Hubert jest autorską kompozycją Jerzego Kossaka pochodzącą z najlepszego okresu jego twórczości, w którym powstawały prace skomponowane według własnych pomysłów Jerzego. Prezentowany obraz przedstawia myśliwego (św. Huberta) oszołomionego widokiem jelenia z jarzącym się krzyżem w wieńcu. Odziany w średniowieczną szatę mężczyzna, z kuszą w dłoni, dosiada siwego rumaka, który gwałtownie się zatrzymał i wraz z towarzyszącymi mu psami bacznie obserwuje byka. Jeleń o ciemnej maści jest rzadko spotykany w kompozycjach „hubertusowych“ Kossaka, przeważają bowiem przedstawiania białych byków. Wystawiany na aukcji obraz jest najwcześniejszym, ze znanych nam dotychczas, dziełem ukazującym taką konfigurację postaci. W listopadzie 1937 r., na Międzynarodowej Wystawie Łowieckiej w Berlinie, Jerzy Kossak zaprezentował olej Święty Hubert na polowaniu . Obraz ten został wyróżniony brązowym medalem. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 70000,00

Price: 91000,00

View sale details

Catalog Number: 50

Piece data:

SANNA, 1926

Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski

Title: SANNA, 1926

Year: 1926

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Cz. Wasilewski 1926.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 40000,00

Price: 42000,00

View sale details

Catalog Number: 51

Piece data:

WYJAZD NA POLOWANIE

Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski

Title: WYJAZD NA POLOWANIE

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 19000,00

View sale details

Catalog Number: 52

Piece data:

PEJZAŻ GÓRSKI

Artist: Abraham Neuman

Title: PEJZAŻ GÓRSKI

Tools: pastel

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Neuman na odwrocie l.d. owalna pieczęć składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 6500,00

View sale details

Catalog Number: 53

Piece data:

POLSKA WIEŚ WIOSNĄ, 1912

Artist: Henryk Szczygliński

Title: POLSKA WIEŚ WIOSNĄ, 1912

Year: 1912

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Szczygliński | 12 Na odwrocie na górnej listwie krosna pieczęć z numerem: U14221. Henryk Szczygliński był jednym z pierwszych uczniów „krakowskiej szkoły pejzażu“ prowadzonej przez Jana Stanisławskiego. Mistrz, który przede wszystkim był impresjonistą, dla którego urok barwy był nader ważny, faworyzował studentów o pokrewnej wrażliwości. Paleta barw i harmonia kolorów Szczyglińskiego były zbliżone do stosowanych przez profesora, co zaskarbiło mu przychylność mistrza. Henryka Szczyglińskiego można uznać za jednego z najlepszych uczniów Jana Stanisławskiego. Świeżość koloru, harmonia barw i impresja stanowią cechę charakterystyczną dzieł artysty, w tym również prezentowanego pejzażu.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 10000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 54

Piece data:

POWRÓT Z NARZECZONĄ, 1890

Artist: Wacław Pawliszak

Title: POWRÓT Z NARZECZONĄ, 1890

Year: 1890

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wacław J. Pawliszak IA 90 [litera „sz“ wzięta z alfabetu arabskiego] na odwrocie centralnie pieczęć: T. POPŁAWSKI | DAWNIEJ I. BŁASZKOWSKI | KRAK. PRZEDM. 24 Na krosnach, na górnej listwie trzy naklejki: – (druk): WYSTAWA | I po co myśmy tam jechali! | Stanisław Witkiewicz, 1901 | Malarze polscy w Monachium | Muzeum Okręgowe w Suwałkach | 5 maja – 31 sierpnia 2005 roku – (maszynopis): Muzeum Okręgowe | im. Jacka Malczewskiego w Radomiu | Wystawa: Józef Brandt – uczniowie i przyjaciele | Termin: 9.12.1998-31.07.1999 | Autor: Wacław Pawliszak /1866 - 1905/ | Tytuł: Powrót z narzeczoną | Technika: olej, płótno, wym. 72x43; obok pieczęć: MUZEUM OKRĘGOWE | ul. Rynek 11 | 26-600 RADOM – (druk, długopis ): Muzeum Narodowe | w Warszawie | D 206/08/1 . Obraz wystawiany i reprodukowany: – Orientalizm w malarstwie, rysunku i grafice w Polsce w XIX i 1. poł. XX w. [kat. wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2008, poz. kat. 136, s. 204, il.; – I po co myśmy tam jechali! (Stanisław Witkiewicz, 1901). Polscy malarze w Monachium , Muzeum Okręgowe w Suwałkach, Suwałki 2005, s. 140, il. Matejko uważał Wacława Pawliszaka za jednego ze swoich najzdolniejszych uczniów. Tematyka wschodnia zainteresowała... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

Price: 92000,00

View sale details

Catalog Number: 55

Piece data:

SATYR BACHANTKA I PUTTO

Artist: Claude Michel (Clodion), według

Title: SATYR BACHANTKA I PUTTO

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: CLODION Znaczące miejsce w twórczości Clodiona zajmuje rzeźba kameralna w terakocie. Jej tematem są nimfy, satyry, bachantki, ujmowane często w dynamiczne, pełne zmysłowości kompozycje. Dzięki niej artysta zyskał sobie sporą sławę i popularność, stąd często nawet porzucał znaczące zlecenia na monumentalną rzeźbę w marmurze, by tworzyć terakotowe grupy dla prywatnych kolekcjonerów. Były one również z powodzeniem reprodukowane w brązie w XIX i 1 ćw. XX w., kiedy brązownictwo przeżywało swój rozkwit, zaś moda na brązy objęła całą Europę. Należą dziś do najbardziej popularnych wśród kolekcjonerów figur.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 56

Piece data:

ZALOTY, 1893

Artist: Wacław Pawliszak

Title: ZALOTY, 1893

Year: 1893

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: V. de Pawlischak | Roma 93 na odwrocie niewielki szkic żaby

View piece details

Sale data:

Starting Price: 27000,00

Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 57

Piece data:

WIERZBA NAD STAWEM

Artist: Tadeusz Styka

Title: WIERZBA NAD STAWEM

Tools: crayon

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: kredki, papier naklejony na tekturę sygn. l.d.: T. STYKA _ na odwr., na papierze zabezpieczającym, dedykacja ręką siostry artysty (ołówek): Pamiątka po moim ukochanym bracie | Tadeuszu,- dla poczciwej Irenki | z wdzięczności za wszystko co dla | nas zrobiła! | od Sofi Styka | Parma 26/6 1970_ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 58

Piece data:

BOSKA KOMEDIA

Artist: Wlastimil Hofman

Title: BOSKA KOMEDIA

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil | Hofman na odwrocie (ołówkiem): Myśl o wszechświecie | „Miłość co słońce porusza | i gwiazdy“ Dante | („Láska, která hýbe sluncem a hvězdami“, Dante) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 30000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 59

Piece data:

GŁOWA CHŁOPCZYKA W KAPELUSZU, 1922

Artist: Tadeusz Makowski

Title: GŁOWA CHŁOPCZYKA W KAPELUSZU, 1922

Year: 1922

Tools: pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: ołówek, papier czerpany z filigranem (Duc de Lorraine | 1498) Wzdłuż dolnej krawędzi autorska dedykacja dla niezidentyfikowanego znajomego z podpisem artysty: Panu Antoniemu Ma[..]kowi przyjaźnie | ofiarowuje T. Makowski Rysunek powstał zapewne podczas letniego pobytu Makowskiego w Espaly w 1922 roku. Jest portretowym szkicem główki jednego z chłopców – modeli do rozpoczętego tam dużego płótna Kapela dziecięca ( Concert d'’nfants lub Concert villagellois ; fot. poniżej), które artysta ukończył już w Paryżu i wystawił w Salonie Niezależnych w roku 1923 (w zbiorach MNW). Znane jest podobne studium główki jednej z małych modelek – dziewczynki w kapeluszu – naszkicowane również lekko roztartym ołówkiem. W tej samej poetyce utrzymany jest także szkic portretu chłopca, reprodukowany w „Sztukach Pięknych“ (R. 7, 1931, nr 6, repr. na s. 212; fot. obok). Porównaj: – W. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość , Wrocław – Warszawa – Kraków 1964, s. 147, il. 78, s. 151, il. 81, 82.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 15000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 60

Piece data:

PORTRET CHŁOPCA Z PSEM

Artist: Tadeusz Styka

Title: PORTRET CHŁOPCA Z PSEM

Tools: pastel

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. z lewej: TADE. STYKA

View piece details

Sale data:

Starting Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 61

Piece data:

NAGIETKI, PRZED 1950

Artist: Alfons Karpiński

Title: NAGIETKI, PRZED 1950

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p. śr. A. Karpiński na odwrocie napis czarnym atramentem: „Nagietki“ | obrazek ten jest ory | ginalną moją pracą | A. Karpiński | Kraków 1950 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 14000,00

View sale details

Catalog Number: 62

Piece data:

PORTRET CÓRKI ADY, OK. 1917

Artist: Bolesław Szańkowski

Title: PORTRET CÓRKI ADY, OK. 1917

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szańkowski Na krosnach drukowana nalepka galerii z napisem ołówkiem: Gebrüder Jordan & Co. | K 621 | München na ramie metalowa etykieta: C. BLECKEN | Goldleisten – Rahmen – Fabrik | Rahmen – Vergolderei | MÜNCHEN | Telef. 57701 | Kreittmayrstr. 12 Adrienne, młodsza córka Bolesława Szańkowskiego, należała do jego ulubionych modelek; artysta portretował ją wielokrotnie. Ada urodziła się w roku 1913, stąd, oceniając wiek dziecka, można datować oferowane dzieło na około 1917 rok. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

Price: 21000,00

View sale details

Catalog Number: 63

Piece data:

MARTWA NATURA Z BUTELKAMI, 1915

Artist: Zygmunt Waliszewski

Title: MARTWA NATURA Z BUTELKAMI, 1915

Year: 1915

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ziga 915 r Tiflie [cyrylicą] na odwrocie (markerem): Ziza Valichevsky ; obok nalepka galerii w Bolonii (druk): 1o WALISZEWKI ZYGMUNT | „Natura morta“ 1915 | olio cm 33 x 41 | GALERIA d’arte CINQUANTASEI – Bologna Proweniencja: W roku 1994 obraz wystawiany był w bolońskiej galerii Cinquantasei. Następnie znalazł się w kolekcji znanego słoweńskiego przedsiębiorcy Vanji Lokara. Z tej kolekcji obraz został nabyty w 2015 przez obecnego właściciela. Zygmunt Waliszewski namalował Martwą naturę z butelkami mając zaledwie 18 lat. Mimo młodego wieku artysta miał już na swoim koncie pierwszą, zorganizowaną ok. 1908 roku przez jego nauczycieli Nikołaja Sklifasowskiego i Borysa Fogla, wystawę zatytułowaną Cudowne dziecko . Dzieła z wczesnego okresu twórczości są olbrzymią rzadkością na rynku antykwarycznym. Duża ich część uległa rozproszeniu i prawdopodobnie zniszczeniu. Większość, znanych dziś dzieł z okresu gruzińskiego, uratowała siostra artysty – Waleria. W latach 60. podarowała ona swoją kolekcję do zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie. W zbiorach MNW znajduje się porównywalny olej zatytułowana Martwa natura z butelką i lustrem (datowana na lata 1914-18, nr inw. MPW 1848); obraz wystawiony na aukcji datowany jest na rok 1915. Jesienią tego roku artysta wstąpił do wojska i udał się na front I wojny światowej.... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 24000,00

Price: 51000,00

View sale details

Catalog Number: 64

Piece data:

MARTWA NATURA Z BUKIETEM RÓŻ, PO 1909

Artist: Maurycy Trębacz

Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM RÓŻ, PO 1909

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Trębacz Na odwrocie sygnatura (farbą): M. Trębacz | Łódź ; poniżej wzdłuż prawej krawędzi (ołówkiem): fleurs ; ponadto na dolnej listwie ramy notatki ramiarskie.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 19000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 65

Piece data:

DROGA, LATA 30. XX W.

Artist: Tytus Czyżewski

Title: DROGA, LATA 30. XX W.

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tytus I Czyżewski Tytus Czyżewski – malarz, poeta, teoretyk i krytyk sztuki – należy do najwybitniejszych twórców polskich XX wieku. Artysta szczególne miejsce zajmuje w dorobku polskiej awangardy, jest też uznany jest za jednego z najwybitniejszych malarzy nurtu koloryzmu. Prezentowany pejzaż, zbudowany z obwiedzionych czarnym konturem wibrujących plam barwnych o intensywnym nasyceniu, jest dobrym przykładem stylu Czyżewskiego z lat 30.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 45000,00

Price: 47000,00

View sale details

Catalog Number: 66

Piece data:

PORTRET ZOFII Z MINKIEWICZÓW GLASSOWEJ, 1930

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)

Title: PORTRET ZOFII Z MINKIEWICZÓW GLASSOWEJ, 1930

Year: 1930

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: PORTRET ZOFII Z MINKIEWICZÓW GLASSOWEJ, VIII 1930 63,5 x 47 cm w świetle oprawy sygn. wzdłuż d. krawędzi: Ign Witkiewicz 1930 VIII (T.B) Do obrazu załączona ekspertyza dr Anny Żakiewicz z września 2021 r. Bibliografia: – Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939. Katalog dzieł malarskich , oprac. Irena Jakimowicz przy współpracy Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1990, poz. I 1295; – Stanisław Ignacy Witkiewicz, Listy do żony (1923-1927) , oprac. Janusz Degler, Warszawa 2005; – Stanisław Ignacy Witkiewicz, Listy do żony (1928-1931) , oprac. Janusz Degler, Warszawa 2007; – Stanisław Ignacy Witkiewicz, Listy do żony (1932-1935) , oprac. Janusz Degler, Warszawa 2010; – Materiały w zbiorach rodzinnych. Portret Zofii Glassowej (1899-1961) to nie tylko z całą pewnością oryginalna praca Stanisława Ignacego Witkiewicza, ale też w obrębie jego twórczości – dzieło niezwykle interesujące. Portret zakwalifikowany do typu B doskonale spełnia wymagania paragrafu 3 Regulaminu, założonej przez artystę w 1925 r., jednoosobowej Firmy Portretowej „S.I. Witkiewicz”. Portret jest modelowany nadzwyczaj starannie, ukośnymi kreskami. Modelka jest przedstawiona realistycznie, a uroda kobiety podkreślona,... więcej

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 95000,00

Price: 270000,00

View sale details

Catalog Number: 67

Piece data:

MODELIKI W PRACOWNI, 1930

Artist: Tadeusz Makowski

Title: MODELIKI W PRACOWNI, 1930

Year: 1930

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tadé | Makowski 30 na odwrocie po lewej napis autorski: Tadé | MAK | OW | SK | I. po prawej: Des petits | modeles | 1930. / Paris Proweniencja: Obraz pochodzi z kolekcji Roberta Pigeleta, adwokata i publicysty, zamieszkałego w Paryżu. Pigelet był przewodniczącym ruchu „Le Sillon Catholique“ (w latach 1910-1964) oraz założycielem jego organu – czasopisma "L’Ame populaire" (1920). W 1950 r. był wiceprzewodniczącym Związku Zawodowego Pracowników Przemysłu Chemicznego. W biografii Makowskiego Wiesława Jaworska wymienia Pigeleta jako właściciela, obok Modelików w pracowni , jeszcze kilku innych dzieł artysty. Obraz wzmiankowany i reprodukowany: – Władysława Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość , Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, s. 236, poz. kat. 572; – Władysława Jaworska, Tadeusz Makowski. Polski malarz w Paryżu , Wrocław-Warszawa-Kraków 1976, s. 49, il. 78. Równie ulubionym miejscem, jak wiejska izba, w którym Makowski malował swoje małe modele – było wnętrze jego własnej pracowni. Sztalugi lub ich fragment, motyw żelaznego piecyka, paleta, kilka na ścianie powieszonych obrazków,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 900000,00

Price: 910000,00

View sale details

Catalog Number: 69

Piece data:

PEJZAŻ Z POŁUDNIA FRANCJI, OK. 1927

Artist: Henryk Hayden

Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIA FRANCJI, OK. 1927

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hay den na odwrocie na płótnie (czerwonym markerem): SANARY 1923-1925? [w kółku] | Hayden.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 70

Piece data:

KĄPIĄCE SIĘ

Artist: Jan Wacław Zawadowski

Title: KĄPIĄCE SIĘ

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zawado na odwrocie nalepki aukcyjne oraz notatki ramiarskie ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 30000,00

Price: 36000,00

View sale details

Catalog Number: 71

Piece data:

ARLEKIN Z KWIATKIEM

Artist: Tymon Niesiołowski

Title: ARLEKIN Z KWIATKIEM

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. pod ryciną (ołówkiem): Tymon Bibliografia: – Tymon Niesiołowski [oprac. D. Łuniewicz-Koper], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Toruń 1976, s. 26, nr kat. 160, il. 29; – Tymon Niesiołowski 1882-1965, Katalog wystawy, oprac. A. Tyczyńska, wstęp J. Pollakówna, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1982, s. 84, nr kat. 314, il. nr 103. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 2500,00

Price: 3600,00

View sale details

Catalog Number: 72

Piece data:

FIGURA ŚW. PIOTRA

Artist: Jean Lambert-Rucki

Title: FIGURA ŚW. PIOTRA

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: wys. całk. 45 cm, śr. podstawy: 10,5 cm sygn. na dole szaty: J. Lambert Rucki na spodzie podstawy wybite: CHÉRET | PARIS oraz: MADE | IN | FRANCE [w owalu] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 9000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 73

Piece data:

MARTWA NATURA Z JABŁKAMI

Artist: Czesław Rzepiński

Title: MARTWA NATURA Z JABŁKAMI

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rzepiński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 74

Piece data:

PORTRET AMELII BRZOZOWSKIEJ, 1939

Artist: Ludomir Sleńdziński

Title: PORTRET AMELII BRZOZOWSKIEJ, 1939

Year: 1939

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MALOWAŁ LUDOMIR | Z WILNA SLEŃDZINSKI | AMELIA . | BRZOZOWSKA | A.D.MCMXXXIX Obraz pochodzi od rodziny sportretowanej. Według przekazów wnuka to właśnie Amelia Brzozowska, z domu Smoleńska (ur.1905, zm. 1993) była pierwszą osobą, która dotknęła szczątków Aleksandra Jagiellończyka, Elżbiety Habsburżanki, pierwszej żony Zygmunta Augusta, oraz jego kolejnej żony Barbary Radziwiłłówny, odkrytych po katastrofalnej powodzi w Wilnie, 1931 roku. Była ostatnią właścicielką majątku Trokieniki - notowanego już od XVI wieku jako dobra książąt Świrskich. Trokieniki położone są przy trakcie Batorego prowadzącym z Wilna do Pskowa. Od pierwszej połowy XIX wieku majątek należał do Szyszków. To tam urodził się malarz Marian Bohusz-Szyszko. Amelia Brzozowska przeżyła rewolucje bolszewicką, będąc w Piotrogrodzie, okupację cesarskich Niemiec, wojnę polsko-radziecką, potem okupację sowiecką, litewską, a następnie znów niemiecką, na koniec komunizm ze stalinizmem na czele. Była postacią bardzo charyzmatyczną i odważną. Wraz ze swoim krewnym Leopoldem „Zeusem” Smoleńskim prowadziła działalność konspiracyjną. Wspierała również swoją przyjaciółkę, zakonnicę Zgromadzenia Nazaretanek, w przechowywaniu kilkunastu Żydów na terenie klasztoru Św. Katarzyny w Wilnie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 60000,00

Price: 225000,00

View sale details

Catalog Number: 75

Piece data:

PORTRET DZIEWCZYNKI Z KOKARDĄ, LATA 40. XX W.

Artist: Rajmund Kanelba

Title: PORTRET DZIEWCZYNKI Z KOKARDĄ, LATA 40. XX W.

Tools: watercolor, gouache

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. (ołówkiem): Kanelba Na odwrocie na lewej listwie ramy londyński adres artysty (oł.): R. KANELBA | 106 Chatsworth Court | Pembroke Rd. W8 ; ponadto na g. listwie ramy częściowo zachowane dwie nalepki. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 7000,00

Price: 33000,00

View sale details

Catalog Number: 76

Piece data:

DZIECIĘCA ORKIESTRA. CHŁOPIEC Z TALERZAMI

Artist: Rajmund Kanelba

Title: DZIECIĘCA ORKIESTRA. CHŁOPIEC Z TALERZAMI

Tools: watercolor, gouache

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (ołówkiem): Kanelba Na odwrocie, centralnie, numer (ołówkiem): 281 , poniżej ośmioboczna nalepka z powtórzonym numerem (flamastrem): 281 , ponadto na tzw. zaplecku numer (markerem): # 281 . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 7000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 77

Piece data:

MACIERZYŃSTWO, 1926

Artist: Józef Kidoń

Title: MACIERZYŃSTWO, 1926

Year: 1926

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. z prawej: Kidoń Na odwrocie nalepka Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi (druk, tusz): Miej[...] | Autor Józef Kidoń | Rodzaj pracy Pastel. | Nazwa „Macierzyństwo“ . | Nr katalogu 2276 . | Data przyjęcia 13. II. 26 . | 21. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 5000,00

View sale details

Catalog Number: 78

Piece data:

PEJZAŻ WIOSENNY Z KWITNĄCYM DRZEWEM

Artist: Czesław Rzepiński

Title: PEJZAŻ WIOSENNY Z KWITNĄCYM DRZEWEM

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rzepiński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 6000,00

View sale details

Catalog Number: 79

Piece data:

PEJZAŻ Z SĘPEM, 1942

Artist: Rafał Malczewski

Title: PEJZAŻ Z SĘPEM, 1942

Year: 1942

Tools: tempera

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (długopisem): Rafał Malczewski. na odwrocie nalepka (maszynopis): Rafal Malczewski 1892-1965 | Urubu Bird, Brasil 1942 tempera

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 80

Piece data:

MONTREAL

Artist: Rafał Malczewski

Title: MONTREAL

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rafał Malczewski. Na odwrocie u góry z lewej numer (ołówkiem): 43 ; z prawej przekreślony ołówkiem nr (długopisem): 20 . Proweniencja: kolekcja rodziny artysty w Kanadzie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 81

Piece data:

MORSKIE OKO, 1919

Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa

Title: MORSKIE OKO, 1919

Year: 1919

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Hanna Rudzka 1919 r. Praca pochodzi z bardzo wczesnego okresu twórczości artystki, która w latach 1917-1921 studiowała w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych u Miłosza Kotarbińskiego. Od 1921 kontynuowała naukę w krakowskiej Akademii pod kierunkiem Ignacego Pieńkowskiego i Józefa Pankiewicza. W pracowni Pankiewicza poznała swego przyszłego męża Jana Cybisa. Wraz z Cybisem oraz innymi studentami Pankiewicza weszła w skład Komitetu Paryskiego. Należy do najbardziej znanych przedstawicieli koloryzmu. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 15000,00

View sale details

Catalog Number: 82

Piece data:

MORSKIE OKO, 1918

Artist: Alfred Terlecki

Title: MORSKIE OKO, 1918

Year: 1918

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ALFRED TERLECKI. 1918. Na odwr. na p. listwie krosna nalepka Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie ( tusz , druk): Terlecki Alfred | [...] ski Oko Rodzaj dzieła ol . | [...]ść Data nadesłania 3XI 191 9 ; na dolnej listwie krosna nalepka Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, prawdopodobnie z 1925 (druk, tusz , pieczęć ): 43065 Autor Terlecki Alfred | Tytuł Rybi potok (przekreślone) Morskie Oko (oł.) Rodzaj dzieła ol | 20000 Własność [...] Data nadesłania 18/6 . Obraz wystawiany i wymieniany w: – [kat.] Salon Doroczny , Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1919, s. nlb. kat. 245.

View piece details

Sale data:

View sale details

Catalog Number: 83

Piece data:

PRZEZ BRZOZOWY LAS

Artist: Wiktor Korecki

Title: PRZEZ BRZOZOWY LAS

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 9000,00

Price: 23000,00

View sale details

Catalog Number: 84

Piece data:

NA POLU KACZEŃCÓW

Artist: Wiktor Korecki

Title: NA POLU KACZEŃCÓW

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 16000,00

View sale details

Catalog Number: 85

Piece data:

TRZY POSTACIE Z PSEM

Artist: Max Band

Title: TRZY POSTACIE Z PSEM

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Max Band na odwrocie napis czarnym olejem: MAX BAND na krosnach numer: G 263

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

View sale details

Catalog Number: 86

Piece data:

SESSA AURUNCA – VIA MARCONE, 1967

Artist: Włodzimierz Zakrzewski

Title: SESSA AURUNCA – VIA MARCONE, 1967

Year: 1967

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Zakrzewski 1967 na odwrocie na płótnie (farbą): W. ZAKRZEWSKI | 1967 [...] / 65 | SESSA AURUNCA | VIA MARCONE |81 x 60 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 87

Piece data:

BARRE

Artist: Miloslava Vrbova-Štefková

Title: BARRE

Tools: oil

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Vrbova ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 88

Piece data:

PARYŻ. TUILERIES, 1973

Artist: Włodzimierz Zakrzewski

Title: PARYŻ. TUILERIES, 1973

Year: 1973

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż dolnej krawędzi: W Zakrzewski 1973 Na odwrocie na płótnie (farbą): W. ZAKRZEWSKI | PARIS 1973 | TUILLERIES [!] | 46 x 61 na lewej listwie krosna pieczęć z numerem: 12P odnoszącym się do wielkości podobrazia; na poprzeczce krosna (długopisem): 46 x 61 , obok (czarnym markerem): 585 ; na dolnej listwie krosna (ołówkiem): 108- L-2/HOP/339 JOKIPALTIO 652286. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 7000,00

Price: 11000,00

View sale details