Artist: Wojciech Kossak
Title: LEDA Z ŁABĘDZIEM, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | Paryż 1924 pod dolnym wierszem druga sygnatura: W. Kossak na odwrocie dedykacja Obraz reprodukowany w: – Wojciech Kossak, Listy do żony i przyjaciół (1883-1942) , T. II: lata 1908-1942, opr. Kazimierz Olszański, Kraków 1985, s. 335. W roku 1924 Wojciech Kossak dwukrotnie odwiedził Paryż, zaś pobyty nad Sekwaną wiązały się z ogromnym sukcesem: Jestem już w całym inteligentnym Paryżu znany, a malarze najwięksi są przede mną chapeau bas – pisał w marcu w liście do żony (Wojciech Kossak, Listy do żony. .., s. 339). Jego trzy prace wystawione wiosną w Salonie zostały bardzo dobrze ocenione przez francuską krytykę, zaś artystę przyjęto do prestiżowego Union Artistique. Powstała w Paryżu Leda z łabędziem jest niewątpliwe kolekcjonerskim rarytasem. Słynny batalista i portrecista porzucił na chwilę swą stałą tematykę, nawiązując tak w kompozycji, jak i kolorystyce do malarstwa dawnych mistrzów. Znakomity rysunek i właściwa mistrzowi malarska swoboda – dają świetną interpretację klasycznego motywu. Docenił ją znawca malarstwa Kossaków, Kazimierz Olszański, umieszczając reprodukcję Ledy jako ilustrację dla pobytu malarza w Paryżu, w jednym z najważniejszych opracowań dotyczących Wojciecha Kossaka – zbiorze... więcej
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI, OK. 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Kwiatkowski Na zdjęciach wykonanych w świetle podczerwonym widoczne są w prawym górnym rogu dwie, częściowo nachodzące na siebie sygnatury artysty. Obie zostały zamalowane, a artysta ostatecznie podpisał kompozycję w prawym dolnym rogu. Pozwala nam to domniemywać, że kompozycja ulegała zmianom, aż do momentu, w którym możemy oglądać ją dziś. Prawdopodobne zatem jest, że obraz mógł być wstępną kompozycją ukazującą martwą naturę z owocami. Finalna wersja, datowana na rok 1888, o szerszym kadrowaniu i bogatszym tle, znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (nr inw. MP 321 MNW). Możemy zatem datować prezentowany obraz na podobny okres. Porównaj z: – A. Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski 1809-1891 , Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Wrocław-Warszawa-Kraków 1966, s. 138, nr kat. 31, il. 69.
Artist: Władysław Wankie
Title: ZA MUREM, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Władysław Wankie 1900 Na odwrocie na dolnej listwie ramy nalepka z Muzeum Narodowego w Poznaniu (druk): Władysław Wankie | Za murem cmentarnym, 1888 [sic!] | własność prywatna, Sosnowiec | MNP – nr prot.: 53/7278\2010 | Wystawa „Dzieje pracowni“; Poznań; obok nalepka zakładu ramiarskiego w Poznaniu. Tak o malarstwie Władysława Wankiego pisał w 1909 roku Mieczysław Sterling w „Przeglądzie Krytyki Artystycznej i Literackiej“: . ..Jego obrazy – to ciche pieśni jesienne, smutne fantazye barda tęsknoty, to wizye pejzażowe, przejmujące nas tem uczuciem, jakie przepełnia nas, gdy na samotnej drodze zagłębiamy się w las jesienny i upajamy jego barwami... (...) Lecz o wartości jego obrazów wiele stanowi także ich malarskość, istotny probież oceny każdego dzieła malarskiego. Bo Wanke należy do tych pejzażystów, dla których linija zanikła w pejzażu, a pozostała barwa. Kształty istnieją w jego obrazach jedynie jako skojarzenie plam barwnych, wyodrębniających się nie przez swoją formę zasadniczą, lecz przez kolor. [Mieczysław Sterling, Ballady jesienne Wankego , [w:] „Przegląd Krytyki Artystycznej i Literackiej“, Warszawa 8 V 1909, nr 8, s. 8-9.] Obraz wystawiany i reprodukowany w: – A. Krypczyk, Nastroje natury. Pejzaż w twórczości polskich monachijczyków w II połowie... więcej
Artist: Władysław Podkowiński
Title: SZAŁ, 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WPODKOWINSKI Do obrazu dołączona jest ekspertyza p. Elżbiety Charazińskiej z sierpnia 2021 r. Wizja Szału uniesień dojrzewała w Podkowińskim przez kilka lat. Artysta eksperymentował głównie z kolorystyką, choć sama kompozycja również ulegała nieznacznym zmianom. U schyłku swojego krótkiego życia, kiedy toczyła go poważna choroba płuc, do głosu doszedł mroczny nurt symboliczny, którego ukoronowaniem był Szał uniesień (1893-1894). Prezentowany obraz jest jednym ze szkiców do tego głośnego, symbolicznego dzieła. W swym rozwiązaniu kompozycyjnym powtarza układ Szału uniesień (ostatecznej wersji obrazu 310 x 275 cm; MN w Krakowie). Nie jest znana wiarygodna liczba powstałych szkiców, mimo badań podejmowanych przez wielu historyków sztuki. Przy wystawie monograficznej artysty zdołano potwierdzić autentyczność czterech z nich, jak też ustalić istnienie przed II wojną jeszcze jednego szkicu olejnego i trzech rysunkowych. Trzy ze znanych szkiców są rozegrane w czerni oraz oranżowych i brązowych ugrach, a czwarty jest ograniczony do czerni z szarością i złocistych ugrów. (...) Wnosząc z ostatecznego (...) rozwiązania obrazu, dla Podkowińskiego najważniejszy był silny, zdecydowany kontrast partii „bieli i czerni“. Doszedł do niego, eliminując – na etapie szkiców... więcej
Artist: Maurycy Gottlieb
Title: ZYGMUNT AUGUST I BARBARA GIŻANKA, OK. 1874
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: W 1892 r., w czasie wystawy mającej na celu zebranie funduszy na budowę pomnika nagrobnego dla Maurycego Gottlieba, obraz pozostawał własnością rodziny malarza. Następnie znalazł się w kolekcji bogatego kupca galicyjskiego Emila Beresa, który był bliskim przyjacielem artysty. Po jego śmierci obraz odziedziczył jego syn, doktor prawa Rudolf Beres. Dr. Beres posiadał największą w Krakowie kolekcję obrazów Maurycego, którą wystawiał w stworzonej przez siebie galerii w willi przy ul. Sienkiewicza 18. W 1945 roku obraz, wraz z kilkoma innymi dziełami sztuki, został przez niego sprzedany. Dzieło opuściło Polskę, będąc w kolekcji państwa Pinhasa i Helleny Schoenberg. Kolejnymi właścicielami obrazu byli Eliezer i Tamala Lewin w Savyon, którzy udostępnili go na wystawę monograficzną w Muzeum Narodowym w Krakowie w 1991 roku. Obraz pozostawał w ich kolekcji do marca 2021. Izaak Gottlieb, ojciec artysty, był zwolennikiem asymilacji i tak też wychowywał swoje dzieci. W roku 1872 Maurycy wyjechał do Wiednia, gdzie miał rozwijać swój talent malarski, pobierając nauki w tamtejszej Akademii. Zafascynowany, modnym wówczas, historyzmem, rozpoczął naukę u prof. Wurzingera. W wiedeńskim Belwederze, na jednej z wystaw, miał okazję zobaczyć obrazy Jana Matejki. Rejtan obudził w Maurycym pragnienie bycia „polskim artystą“ i tworzenia polskiego malarstwa narodowego. W 1873 roku zwrócił się do Matejki... więcej
Artist: Ludwik Gędłek
Title: KOZACY PĘDZĄCY KONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L Gedlek Wien na odwrocie nalepki aukcyjne
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: OCENA SZABLI, 1884
Year: 1884
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zygmunt Ajdukiewicz | 1884. Proweniencja: obraz zakupiony przez pradziadka obecnego właściciela w pracowni artysty. Zygmunt Ajdukiewicz malował portrety oraz obrazy historyczne i rodzajowe. Pośród nich – sceny wojskowe, jarmarczne czy myśliwskie, w których odbijały się „pewne historyczno-stepowe zwyczaje z kresów dawnej Polski“. Tematycznie bliski prezentowanemu dziełu jest reprodukowany w „Biesiadzie Literackiej“ w 1899 obraz Damascenka ( Szerpentyna ). Artysta przedstawił tu dwóch odzianych w kontusze wąsiastych szlachciców, z których jeden ujmuje za rękojeść szablę, palcami drugiej ręki zaś – przesuwa po ostrzu, prezentując znakomitą sztukę broni swemu towarzyszowi. Ten – okiem znawcy, z przyjemnością spogląda na nią. Na oferowanym płótnie widzimy natomiast scenę o pewnej dozie napięcia i tajemniczości. Rozgrywa się ona w zapewne zakonspirowanym miejscu, w którym znajduje się broń. Uzbrojony mężczyzna, być może powstaniec, w wyciągniętej przed sobą ręce trzyma szablę i uważnie przygląda się głowni. Za nim, usłużny, nieco przestraszony, stoi gospodarz tego miejsca, być może sprzedawca broni – stary Żyd. Czeka, aż jego gość podejmie decyzję. Omawiana kompozycja oparta jest na znakomicie przeprowadzonych efektach luministycznych. Nastrój tajemnicy... więcej
Artist: Juliusz Kossak
Title: KONIE PRZED DWORKIEM, 1858
Year: 1858
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Juliusz Kossak | 1858 Do obrazu jest załączona ekspertyza p. Anny Tyczyńskiej z lipca 2010 roku Obraz powstał w roku 1858 podczas kilkuletniego pobytu Juliusza Kossaka w Paryżu. Pochodzi zatem ze stosunkowo wczesnego okresu twórczości artysty. W tym czasie malarz dość często posługiwał się techniką olejną, którą z czasem miała zdominować akwarela. Malował wówczas dużo i – jak pisał Witkiewicz: nie zatracił w Paryżu swojej odrębności narodowej (...) i starał się na bruk paryski przenieść choć mały promień tej ziemi, do której był tak mocno przywiązany (St. Witkiewicz, Juliusz Kossak , Warszawa 1900). Jego prace rozchodziły w się w kręgach polskiej emigracji we Francji i w paryskim handlu antykwarycznym. Artysta wysyłał je także na wystawy krajowe – do Warszawy czy Wilna; w roku 1857 w pałacu na Polach Elizejskich pokazał dużą akwarelę Stadnina przy studni . Paryska pracownia Kossaka była wówczas często odwiedzana przez przebywających w Paryżu Polaków. Jednym z nich był Zenon Fisz, który wspominał dużą liczbę obrazów i szkiców koni arabskich, angielskich, polskich. Zaś o samym malarzu pisał: studiuje konie, robi je doskonale, ale nie jest to abstrakcyjne pojęcie strony pięknej tego zwierzęcia. Nie, on go maluje, bo go rozumie, bo go kocha (cyt. za: K. Olszański, ... więcej
Artist: Józef Brandt
Title: KOZAK NA PATROLU, 1874
Year: 1874
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Józef Brandt | 74. na krosnach ślady po dwóch nalepkach wystawowych oraz nieczytelna pieczęć w jęz. rosyjskim z l. 1920.-1940.: Komissija | po kontroliu | [za wywozom – nieczytelne] za granicu | priedmietow | iskusstwa i stariny [Komisja ds kontroli wywozu za granicę przedmiotów sztuki i starożytności] Do obrazu jest załączona ekspertyza dr. Mariusza Klareckiego z sierpnia 2021 r. Praca stanowi rarytas na rynku kolekcjonerskim; dotychczas była nieznana i nigdy nie oferowana na rynku antykwarycznym. Można powiedzieć, że jest odkryciem obrazu zupełnie nieznanego. Jednocześnie jest rzadkim przykładem malarskim z najlepszego okresu twórczości Józefa Brandta, okresu który reprezentuje tak niewiele obrazów. Dopiero po sukcesie obrazu Powitanie stepu z 1874 roku rozpoczęła się fala zamówień na malarskie prace, co z czasem spowodowało obniżenie walorów artystycznych. W tym wypadku prezentowany obraz ukazuje dojrzały styl artysty z najlepszych lat twórczości. Według ekspertyzy Mariusza Klareckiego Obraz powstał we wczesnym okresie w pełni już dojrzałej twórczości Józefa Brandta. Początkujący malarz nauki rozpoczynał w paryskiej pracowni Juliusza Kossaka. Ich wspólna praca szybko przekształciła się w serdeczną przyjaźń,... więcej
Artist: Józef Brandt
Title: ZAPOROŻCY, OK. 1885-1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Monachium Pozostałe tytuły, pod którymi obraz występował: Targ na konie, Pferdemarkt, W obozie polskim, Wyrocznia, Z życia Wschodu, Powrót Zaporożców po wyprawie tatarskiej, Znawca. Do obrazu dołączona jest ekspertyza dr. Mariusza Klareckiego z maja 2011 r. A gdy chrzęst boni i trąbkę usłyszy. I czuć wyraźnie, aż w sercu przez siodło, Rozdziera nozdrza i aż drży, aż dyszy. Kto tej krwi panem i co w bój go wiodło. „Biesiada Literacka” 1905, T. 59, nr 14, s. 234 Zgodnie z reprodukcją obrazu, zamieszczoną w „Tygodniku Ilustrowanym“ w 1893, Zaporożcy byli prezentowani na wystawie w TZSP w Warszawie. W Sprawozdaniu Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1893 widnieją jedynie dwa obrazy Józefa Brandta. Jedno z dzieł nosi tytuł Powrót Zaporożców po wyprawie tatarskiej ; choć jego wymiary nieznacznie się różnią (123 x 62 cm), to możemy uznać,... więcej
Artist: Iwan Konstantinowicz Ajwazowski
Title: MORSKI NOKTURN, 1844
Year: 1844
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. na ukos czerwoną farbą (cyrylicą): I. Ajwazowskij 1844 Na podobraziu płóciennym pieczęć: ANGE OTTOZ | 2 Rue de la Michodiere | PARIS (stosowana w latach 1825-1859). Na odwrociu obrazu dedykacja piórem i atramentem (cyrylicą): Kniaziu Władimiru | Iwanowiczu Bariatinskomu | ot Awtora [Księciu Władimirowi | Iwanowiczowi Bariatinskiemu | od Autora]. Poniżej napis czarną farbą w języku francuskim: J. Aiwazowsky. [Autor w analogicznej pisowni występuje w katalogu paryskiego Salonu 1844 jako Jean Aiwazowsky.] W załączeniu opinia Agnieszki Pospiszil z czerwca 2021 r. Pochodzenie: W r. 1917 przywieziony z Rosji do Polski przez rodzinę obecnych właścicieli. Autor monografii Ajwazowskiego, N.S. Barsamow nazywa – podobne do prezentowanego Morskiego nokturnu – niewielkie obrazy namalowane podczas pobytu artysty za granicą – „perełkami“. Oferowane dzieło powstało w okresie zagranicznej podróży stypendialnej Ajwazowskiego po Europie. Artysta wyruszył w nią rok po ukończeniu petersburskiej Akademii Sztuk – latem 1840 r. Początkowo osiadł we Włoszech, gdzie jego twórczość została entuzjastycznie przyjęta (włączając pochwały takiego mistrza malarstwa pejzażowego jak William... więcej
Artist: Iwan Trusz
Title: PEJZAŻ Z KRYMU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: I Trusz na odwrocie napis (tuszem): Nad morzem Krym
Artist: Franz Adam
Title: KONIE NA PUSZCIE, 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno, 87 x 154,7 cm (w świetle ramy) sygn. p.d.: 80 | Franz Adam. na odwrocie, na poprzeczce krosna, nalepka z numerem (druk): 6; poniżej fragment nalepki (druk): Gale[r]ie Franz Adam pochodził z rodziny znanych monachijskich malarzy. Był uczniem swojego ojca Albrechta Adama. Malarzami byli również jego trzej bracia – Benno, Eugen i Julius. Franz Adam działał zarówno w Wiedniu, jak i w Monachium, gdzie był profesorem tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych. Zasłynął jako batalista i malarz koni. Wpływ jego malarstwa wyraźnie widoczny jest u polskich „monachijczyków“. Uczniami Franza Adama w monachijskiej akademii byli, m.in. Józef Brandt, Juliusz Kossak oraz bracia Gierymscy.
Artist: Jan Stanisławski
Title: PEJZAŻ Z WIATRAKAMI, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie pionowa kompozycja z dwoma nagimi drzewami w jesiennym pejzażu. W zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie znajdują się szkicowniki artysty, w których możemy napotkać rysunkowe notatki z wiatrakami. Szkice przedstawiają różne kompozycje pejzażowe z zaznaczeniem miejsca położenia źródła światła – słońca lub księżyca. Wiatraki stanowią wersję tematu, który kilkakrotnie powtarza się w twórczości Stanisławskiego. W katalogach wystaw „Sztuki“, zarówno tych w Polsce, jaki i w Wiedniu, możemy bez trudu odnaleźć takie pozycje. Wśród nich, m.in. Wiatraki na roli , obraz wystawiony na aukcji w Agra-Art w czerwcu 2012 roku. W malarstwie Stanisławskiego próżno szukać ludzi. To natura i tworzone przez nią krajobrazy były dla artysty najważniejsze. Olbrzymie połacie pejzażu zamykał w niezwykle małych formatach, nie dławiąc ich i nie zabierając im powietrza. W prezentowanym obrazie również odczuwamy niemal bezkresną przestrzeń. Główną rolę artysta powierzył skłębionym chmurom zawieszonym nad pogrążonym w ciszy wiatrakiem. To na nich obywa się gra świateł z lekkimi przebłyskami niebieskiego nieba. Całość przepełniona jest spokojem leniwego, letniego dnia na dalekich Kresach.
Artist: Józef Chełmoński
Title: PORANEK PRZED KARCZMĄ, 1877
Year: 1877
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JOZEF CHEŁMONSKI | paris 1877 Na odwrocie na lewej poprzeczce krosna owalna pieczęć paryskiego składu materiałów malarskich; na prawej poprzeczce krosna nr (kredką): 12395 , ponadto na dolnej listwie krosna fragment nalepki (druk): [J.DOWMUN]T | [Fine Art] | [OL]D BOND STREET. | LONDON W1 | 6 UPPER MULGRAVE RD. | CHEAM, SURREY | STOCK No. Na ramie nalepka aukcyjna Agra-Art z 1998 r. i nalepka zakładu ramiarskiego. Obraz po konserwacji Obraz reprodukowany w: – T. Matuszczak, Józef Chełmoński, wyd. Kluszczyński, Kraków 2003, s. 51, il. Obraz Poranek przed karczmą , dzieło klasy muzealnej, namalował Chełmoński w dwa lata po przyjeździe do Paryża. Badaczom twórczości artysty znany był tylko z oryginalnego zdjęcia przechowywanego w zbiorach Biblioteki Polskiej w Paryżu. Fotografię tę wykonał Adolf Goupil, paryski marszand Chełmońskiego, który posiadał prawo wyłączności na wszystkie prace artysty. Obraz sprzedany do Stanów Zjednoczonych w 1905 r. pojawił się na aukcji w Nowym Jorku jako własność Artura A. Crosby. Następnie przeszedł do kolekcji E. Blumestila, a w roku 1916 znalazł się w zbiorach van Wezela. W 1971 sprzedawany był na aukcji w Nowym Jorku, skąd trafił do kolekcji Stanisława Stańczyka w Londynie, w 1977 nabyty do polskiej kolekcji w Londynie. Po 121 latach dzieło... więcej
Artist: Wojciech Kossak
Title: POSTÓJ POD WSIĄ BRYLOWA, 1894-1896, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Fragment monumentalnej panoramy Berezyna sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1896 na odwrocie na lewej listwie krosna nalepka z numerem (tusz): MMR | A5 Obraz stanowi fragment monumentalnego, mierzącego 15 na 120 metrów, dzieła powstałego w Berlinie. Pomysłodawcą stworzenia tego dzieła był Julian Fałat, który cieszył się już olbrzymim uznaniem cesarza Wilhelma II. Do współpracy zaprosił Wojciecha Kossaka, który zrobił na nim wrażenie swoją pracą przy panoramie Racławice. Kossak odpowiadał za całość kompozycji figuralnej, natomiast Fałat tylko pejzaż i jeden most sobie wybrał (W. Kossak, Wspomnienia ). Do prac przystąpiono w grudniu 1894 roku. Do współpracy zaproszono Michała Gorstkin Wywiórskiego, któremu Fałat przekazał pracę nad pejzażem podług swoich akwarelowych szkiców. Wojciech Kossak zaprosił swojego kuzyna Kazimierza Pułaskiego. W pracach uczestniczyli również Jan Stanisławski i Antoni Piotrowski. Wojciech Kossak, odpowiedzialny za całość kompozycji, pragnął dochować prawdy historycznej i obiektywizmu. Zwrócił się zatem do Ministerstwa Wojny w Wiedniu, które zapewniło mu również materiały do panoramy Racławice, z prośbą o użyczenie wszelkich materiałów traktujących o kampanii 1812 r. Jako oficerowi austriackiemu takie dokumenty zostały... więcej
Artist: Teodor Axentowicz
Title: HUCUŁKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Axentowicz na odwrocie stempel składu przyborów malarskich: DR. SCHOENFELD & Co. | SORTE 635 G | 4 GRÖSSE 32 X 24 cm
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ZIMOWY LAS
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KOPANIE BURAKÓW, 1912
Year: 1912
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LWyczół | 1912 na odwrocie ołówkiem: Frau Dr. Kindermann Bibliografia: – Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia , oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960; – M. Sterling, Leon Wyczółkowski. Twórczość malarska , „Sztuki Piękne“ 1932, s. 182. W latach 1883-1896 Wyczółkowski wielokrotnie odbywał długie podróże na Ukrainę. Wrażenia, jakie wyniósł ze spotkania z tamtejszymi ludźmi i krajobrazem, miały znaczący wpływ na jego twórczość. Wspominał ten czas, pisząc: Ukraina ... przełom dla mnie (...) Tam się odnowiłem i zrzuciłem z siebie wpływy akademii. Według Marii Twarowskiej, ten znamienny przełom w malarstwie artysty oznaczał „odrzucenie rutyny akademickiej, przemycie oczu widokami natury nie utrefnionej ręką człowieka, wnikanie w istotę pleneru i szukanie na własną rękę najszczerszego malarskiego wyrazu dla przyrody i dla współżycia z nią prostych ludzi“. Z tych lat pochodzą liczne obrazy i plenerowe studia z rybakami, orką, a także szereg prac przedstawiających kopanie buraków: (...) wydzielili mi kawał [pola] buraków jak dwa pokoje i tam robiłem studia . To właśnie w tych obrazach – pełnych słońca i przesyconego nim powietrza, wibrującego atomami... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: KONIK POLNY – TRYPTYK, 1903-1907
Tools: oil
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ➽ ZOBACZ ROZSZERZONY OPIS KATALOGOWY (PDF) ZOBACZ FILM O TRYPTYKU FAUN, 1907 kwatera lewa – olej, tektura, 40,5 x 32,4 cm sygn. l.d.: J Malczewski 1907 na odwrocie: - centralnie pieczęć składu przyborów malarskich – firmy „Lefranc et Cie“: kotwica skrzyżowana z kaduceuszem w kartuszu (znak firmy Lefranc); – przy dolnej krawędzi stempel: 6; – p.d. nalepka składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie, częściowo zdarta: ...ROWICZ KONIK POLNY. PORTRET STANISŁAWA BRYNIARSKIEGO, 1903 kwatera środkowa – olej, płótno, 43,2 x 45,4 cm; sygn. l.d.: J Malczewski | 1903 na odwrocie: – p.g. nalepka z okrągłą pieczęcią eksportową: DOUANE DE PARIS | BATIGNOLLES FAUN, 1907 kwatera prawa – olej, tektura, 40,4 x 32,5 cm; sygn.... więcej
Artist: Emile Meyer
Title: KLACZ ZE ŹREBIĘCIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Emile Meyer._ Na odwrocie na poprzeczce krosna owalny stempel składu przyborów malarskich Moirinat w Paryżu.
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: GENERAŁ KSIĄŻĘ LEOPOLD VON CROY, 1888
Year: 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: GENERAŁ KSIĄŻĘ LEOPOLD VON CROY NA MANEWRACH, 1888 sygn. l.d.: Tadeusz Ajdukiewicz | Wiedeń. 1888 Na odwrocie (częściowo ukryta pod krosnem) pieczęć producenta przyborów malarskich: Malerleinwand & | Farben – Fabrik | A. EBESEDER | WIEN | L, Opernring 9; na ramie nalepka papierowa z napisem czarnym atramentem: Prinzessin | Rosa Croy | IV. Schönburgstrasse N. 10. | Wien Tadeusz Ajdukiewicz po studiach w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych wyjechał do Wiednia i Monachium, gdzie kontynuował naukę na tamtejszych akademiach; w Monachium uczył się też w pracowni Józefa Brandta. Około roku 1882 zamieszkał w Wiedniu, gdzie wkrótce przejął pracownię po Hansie Makarcie (zm. 1884). Tu szybko zdobył sobie sławę jako artysta związany z mecenatem arystokracji i dworów panujących. W tych kręgach jego obrazy zdobyły powszechne uznanie; czego wyrazem były honorowe odznaczenia i medale nadawane przez monarchów. Malował przede wszystkim portrety, tworzył też sceny myśliwskie, obrazy o tematyce wschodniej, sceny bitewne, rewie i przeglądy wojsk. Podobnie jak jego mistrz – Józef Brandt – Ajdukiewicz chętnie wprowadzał do swoich kompozycji motyw konia. Jak pisze Irena Jakimowiczowa, jego malarstwo ceniono za „biegłość w odtwarzaniu parad wojskowych, elegancję i błyskotliwość reprezentacyjnych portretów“ ( Słownik Artystów... więcej
Artist: Piotr Michałowski
Title: PERSZERON, OK. 1845
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie : krąg Rodziny artysty. Akwarela, przedstawiająca ciężkiego francuskiego perszerona, powstała zapewne w latach 1844-1845, kiedy to artysta odwiedził swego teścia w jego majątku Les Maderes koło Tours we Francji. Według relacji córki artysty – Celiny, Michałowski w latach 1844-1845 odwiedzał swojego teścia w majątku wielokrotnie i malował tam wizerunki koni, targi na konie, zaprzęgi.
Artist: Piotr Michałowski
Title: KIRASJER NA GALOPUJĄCYM KONIU– SZKIC DWUSTRONNY
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: podpisany p.d.(ołówkiem): PM na odwrocie szkic kirasjera w paradnej pozie Rysunek nieoprawiony
Artist: Piotr Michałowski
Title: BŁĘKITNY HUZAR, HUZAR AUSTRIACKI NA KONIU, 1836
Year: 1836
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na krosnach nieczytelna okrągła pieczęć oraz napis ołówkiem: Large 35 Obraz reprodukowany i wzmiankowany w: – Mieczysław Sterling, Piotr Michałowski 1800-1855 , Warszawa 1932, s. 88, il. IX; – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin , katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, poz. XIII (Aneks: obrazy nie wystawione – wybór). Porównaj z: - Błękitny huzar , Wiedeń, Kunsthistorisches Museum. Proweniencja: Ok. 1932 kolekcja Dominika Łempickiego, wnuka artysty. Kolekcja prywatna, Polska. Twórczość Piotra Michałowskiego jest fenomenem. Malarz samouk, tworzący poza instytucjami świata sztuki, przez długą część życia – z dala od wielkich centrów sztuki – w zasadzie samodzielnie rozwinął swój talent. Wartość malarstwa Michałowskiego leży w dużej mierze właśnie w jego prywatności. Artysta co prawda z powodzeniem znajdował marszandów i klientelę na swoje prace, jednak – malował dla siebie. Motyw błękitnych huzarów pojawił się w malarstwie Michałowskiego po jego powrocie z Paryża do Krakowa w roku 1835. Uwagę artysty, poszukującego malarskich motywów w swym codziennym... więcej
Artist: Wiktor Korecki
Title: NOKTURN – ŁODZIE PRZY BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Iwan Trusz
Title: WIECZÓR NAD JORDANEM, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wieczór nad Jordanem | Iw. Trusz na odwrocie na dolnej listwie ramy nalepka zakładu ramiarskiego we Frankfurcie W roku 1912 Iwan Trusz odbył podróż do Egiptu i Palestyny. Owocem tej wyprawy były liczne kompozycje, do których malarz powracał na przestrzeni lat. Od szkiców artysta przechodził do wielkoformatowych pejzaży, takich jak prezentowany Wieczór nad Jordanem . Po roku 1912 i w latach 20. XX w. powstały liczne, autorskie repliki motywów chętnie kupowanych przez kolekcjonerów. Artysta kontynuował wariacje na ich temat, poszukując jednocześnie nowych technik i doskonaląc środki artystycznego wyrazu. Prezentowaną reminiscencję z podróży do Palestyny charakteryzuje, typowa dla dzieł Trusza, zgaszona kolorystyka nadająca pejzażowi poetyki.
Artist: Wilhelm Kotarbiński
Title: PEJZAŻ Z KRUKAMI
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W K na odwrocie (ołówkiem): Nibo | V ; ponadto przy dolnej krawędzi (ołówkiem): N 10
Artist: Teodor Axentowicz
Title: ODALISKA
Tools: pastel, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, ołówek, papier, 92 x 65 cm (w świetle oprawy) sygn. po prawej: T. Axentowicz Teodor Axentowicz wsławił się jako twórca pięknych, eterycznych portretów kobiecych. Choć zazwyczaj malował on portrety dam z arystokratycznych sfer, mieszczańskich salonów oraz kręgów artystycznych, to nie brakuje w jego twórczości również zmysłowych aktów. Jednym z nich jest prezentowana Odaliska , wyłaniająca się z chmury delikatnej materii, zmysłowo wychylona, prezentująca delikatnie zarysowaną pierś przesłoniętą jedynie sznurem pereł. Axentowicz potrafił przepełnić swoje obrazy erotyzmem i do takich przedstawień niezaprzeczalnie należy prezentowane dzieło.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WIDOK NA RYNEK STAREGO MIASTA, PRZED 1939
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIDOK NA RYNEK STAREGO MIASTA W WARSZAWIE, przed 1939 sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie notatki ramiarskie; na zaplecku u góry okrągła nalepka zakładu Wilkensons z Goteborga produkującego ramy; ponadto na dole nalepka z pieczęcią: OBRAZY – kupno i sprzedaż | ANTONI PARKOT | W-wa, Al. Jerozolimskie 27 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Cieślewski
Title: WIDOK ZAMKU KRÓLEWSKIEGO W WARSZAWIE, 1911
Year: 1911
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Cieślewski | 1911 na plecach kredką: No 32 ; poniżej dedykacja Pochodzące sprzed I wojny światowej dzieła Tadeusza Cieślewskiego stanowią na rynku antykwarycznym rzadkość. Oferowana praca niewątpliwie należy do bardzo ciekawych varsavianów , również ze względu na format i tematykę. Przedstawia historyczny widok z wieży kościoła akademickiego św. Anny w stronę Wisły i Pragi, z widoczną katedrą św. Floriana. Po lewej stronie widnieje bryła Zamku Królewskiego z Pałacem pod Blachą. Po prawej – Nowy Zjazd – zniszczony w 1944 r. wiadukt łączący Plac Zamkowy z Mostem Kierbedzia. Ta wybudowana w latach 1859-1864 przeprawa była z kolei pierwszym mostem stalowym na Wiśle, zaś już w cztery lata po powstaniu oferowanego widoku, została wysadzona przez wojska rosyjskie (ostatecznie została unicestwiona w 1944 r.). Po prawej, w oddali widnieje nadto wielka kamienica Nowy Zjazd 7, wybudowana tuż przed powstaniem omawianego dzieła w roku 1910 (rozebrana w 1949). Prezentowany obraz stanowi zatem unikatowy zapis historycznego pejzażu Warszawy.
Artist: Jacek Malczewski
Title: KRAKOWSKIE PLANTY, MAJ 1915
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż górnej krawędzi: 1915 / V JMalczewski na odwrocie na tekturowym "zaplecku" zalepka aukcyjna.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: STARY ŚWIERK
Tools: ink, watercolor, crayon
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: wymiary 48,3 x 32,7 cm (w świetle passe-partout) Na odwr. nalepka (druk, maszynopis ): Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937 | Nr [pieczęć] 763 /7 / | Autor Leon Wyczółkowski | Własność xx p. Bartke | Adres | Dzieło Stary świerk | Wykonanie tusz ; na nalepce pieczęć: WYSTAWA POŚMIERTNA | L. WYCZÓŁKOWSKIEGO; l.d. nalepka kolekcjonerska z napisem (ołówkiem): 21. | (...) Bartke | 2 p.d. czarnym atramentem: Gustaw Bartke ponadto u góry na papierze zabezpieczjącym nalepka aukcyjna Proweniencja: Kolekcja Gustawa Bartke przed 1937 r. Gustaw Karol Bartke (1896-1992) – pochodził z Tomaszowa Mazowieckiego, był członkiem tamtejszego Kupieckiego Towarzystwa Wzajemnego Kredytu (od 1908 roku) oraz właścicielem kamienic przy rynku. Zmarł w Krakowie. Obraz wystawiany: – Leon Wyczółkowski 1852-1936. Wystawa pośmiertna , czerwiec-sierpień 1937, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, poz. kat. 7.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET OFICERA, 1899
Year: 1899
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: J Malczewski 99 Sportretowany został ukazany w pełnej postaci w mundurze galowym z szablą przy boku i orderem Signum Memoriae na piersi. Odznaczenie to nadawano wojskowym w 1898 roku z okazji 50-lecia panowania cesarza Franciszka Józefa I. Obraz nosi wszelkie cechy oficjalnego portretu. Głównym zadaniem artysty było podkreślenie rangi modela, dlatego też tło, mimo bardzo syntetycznego potraktowania, ukazuje równe szeregi podległych mu piechurów. Całość została delikatnie rozjaśniona poświatą wczesnego poranka. Malarstwo portretowe było ważnym i obecnym przez całą drogę artystyczną wątkiem w twórczości Jacka Malczewskiego. Podzielić je możemy na kilka grup, w tym autoportrety i wizerunki osób artyście bliskich. Te zazwyczaj malowane były swobodnie, w niezobowiązujących pozach, strojach i okolicznościach. W bogatej twórczości Malczewskiego portrety oficjalne stanowią zdecydowaną rzadkość.
Artist: Mieczysław Filipkiewicz
Title: PEJZAŻ Z DROGĄ
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MIECZYSŁAW FILIPKIEWICZ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Erno Erb
Title: PEJZAŻ Z KRAKOWA Z KOŚCIOŁEM NA SKAŁCE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Erb | Kraków
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STAROŚĆ I MŁODOŚĆ – AUTOPORTRET, OK. 1935
Tools: watercolor, pastel, pencil
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: T. Axentowicz na odwrocie ucięty fragment stempla: Aleksandrowicz Kraków Obraz łączy się z większym zespołem podobnych rodzajowo-symbolicznych prac o treściach związanych z przemijaniem, starością. Twarz starca to bez wątpienia autoportret artysty. Towarzysząca mu dziewczyna nosi barwną krakowską chustę stanowiącą dominujący akcent kolorystyczny obrazu, rozegranego w szlachetnych, subtelnych gamach kolorystycznych.
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: MATKA BOSKA BOLESNA, 6 WRZEŚNIA 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WTETMAYER , l.g. dat: VI. IX. A.D. MCMIX Na odwrocie opinia Kazimierza Buczkowskiego z 1965 r. Tematyka religijna w twórczości Tetmajera pojawia się bardzo często. Najbardziej znanym wizerunkiem Matki Boskiej, stworzonym przez artystę, jest Matka Boska Bronowicka (1916). Oferowany obraz jest o siedem lat starszy od wizerunku z Bronowic. Tu Tetmajerowi za pierwowzór posłużyło przedstawienie barokowe. Jednak z właściwą sobie lekkością pędzla, nie odchodząc od tradycji, wprowadzając wirujące żywiołowością barwy, stworzył obraz utrzymany w duchu epoki, wyrażając przy tym swoją szczerą wiarę.
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: MODLITWA, 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Mieczysław | Reyzner | 1893 Paryż na odwrociu stempel: 50 na krosnach nalepki: – [druk, flamaster ]: ZAMEK KRÓLEWSKI | W Warszawie z nr. inwentarzowym: FC-ZKW/1448 – [druk, długopis ]: MARTINSPEED LIMITED | 37 URLWIN STREET, LONDON SE5 0NG | Telephone 01-701 6815 | 701 35 | Telex 883762 z numerem: 1640 3 . – [długopis]: A5 | Reyzner ponadto stemple z wymiarami: 92 (boczne listwy), 65 (dolna listwa) W latach 1888-1896 Mieczysław Reyzner działał w Paryżu, gdzie miał reprezentacyjną pracownię w pobliżu Ogrodu Luksemburskiego. Artysta cieszył się popularnością jako utalentowany pejzażysta – przede wszystkim zaś portrecista, ze szczególnym upodobaniem oddający delikatne karnacje młodych kobiet. Stąd też niemałym zaskoczeniem był wizerunek modlącej się staruszki, który Reyzner zaprezentował na Salonie w 1892 roku. Tchnący spokojem, zachwycający realizmem wizerunek pogrążonej w modlitwie kobiety, został doceniony przez jury, które przyznało artyście mention honorable . Niewątpliwie przypadł też do gustu szerokiej publiczności, gdyż obraz też otworzył zaliczany dziś do oeuvre artysty cykl modlących się staruszek. Oferowane dzieło powstało krótko po wielkim sukcesie Reyznera, który zyskał sobie miano „malarza starości“. Dwie późniejsze... więcej
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: DZIEWCZYNA W CZERWONEJ CHUŚCIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Wodzinowski na odwrocie po lewej napis niebieską kredką: 3196
Artist: Ludomir Sleńdziński
Title: MATKA BOSKA OSTROBRAMSKA, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: PINXIT – LUDOMIR | SLENDZINSKI | ROMA MCMXXV na odwr. dedykacja (inną ręką): Opiece Najśw. Panny Ostrobramskiej | polecam Cię Maruchno | wraz z Maćkiem i z Cześkiem | Twój Boluś | Katowice | 9/XI 32 | Dzień wyjazdu do Ameryki Obraz w autorskiej ramie. Ludomir Sleńdziński na przestrzeni swojego życia stworzył wiele dzieł o tematyce religijnej. Wpływ na to miał niewątpliwie fakt, że urodził się w Wilnie, mieście naznaczonym obecnością cudownego wizerunku Matki Boskiej Ostrobramskiej. Wychowywał się w rodzinie o tradycjach katolickich i malarskich. Ojciec artysty również był autorem licznych obrazów religijnych namalowanych na zamówienie do różnych świątyń. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wlastimil Hofman
Title: CHRYSTUS W KORONIE CIERNIOWEJ, 1915
Year: 1915
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Wlastimil Hofman | Praga 15 Na odwrocie napisy ołówkiem: p.g.: 46 x 33 cm , poniżej, po lewej: Chrystus 20 cis , pośrodku: cis 20 Chrystus . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Erno Erb
Title: PROCESJA NA OFIAROWANIE PAŃSKIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E Erb W twórczości Erba pojawiają się przedstawienia różnych procesji, niekiedy katolickich, częściej jednak obrządku wschodniego, z ludnością huculską, rusińską czy ukraińską. Artysta zazwyczaj przedstawiał procesje w konkretnym i dającym się zidentyfikować pejzażu lwowskim. Znane są jednak również – jak w przypadku oferowanego obrazu – kompozycje na tle nieokreślonych budowli sakralnych. Wśród wiernych ukazanych w procesji dominuje ludność pochodzenia wiejskiego, nie widać przedstawicieli duchowieństwa, czy mieszczaństwa. Można zatem domniemywać, że nie są to katolicy, lecz prawosławni lub grekokatolicy. Zaś świece trzymane przez wiernych bez wątpienia wskazują na Ofiarowanie Pańskie (tradycyjnie zwane Świętem Matki Boskiej Gromnicznej).
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: ROZEŚMIANA PARA, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. Wodzinowski | 1931
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: ODPOCZYNEK PRZY SIANOKOSACH, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WT. Na odwrocie, na górnej listwie ramy, nalepka aukcyjna Agra-Art z 2004 roku.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: SPOTKANIE PRZY SANIACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: W DRODZE NA TARG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Cz. Wasilewski na krosnach pieczęcie: – Parkot – ANTONI PARKOT | Sprzedaż i Oprawa Obrazów | Warszawa, Nowy Świat 17 | Telefon 513-28
Artist: Jerzy Kossak
Title: POLOWANIE PAR FORCE, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1925. Na odwrocie na górnej listwie krosna (niebieską kredką): 3857 [...] / 330 ; na lewej i prawej listwie krosna numer (ołówkiem): 74 ; ponadto na dolnej listwie ramy nalepka zakładu ramiarskiego w Ożarowie Mazowieckim. Do obrazu dołączona jest ekspertyza dr. Kazimierza Olszańskiego z kwietnia 2002 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Kossak
Title: ŚW. HUBERT, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1935 Na odwrocie na górnej listwie ramy fragment nalepki z danymi adresowymi. Jerzy Kossak był zapalonym jeźdźcem, uczestniczącym w zawodach jeździeckich oraz polowaniach. Należał też do myśliwskiego Towarzystwa św. Huberta. Oferowany Święty Hubert jest autorską kompozycją Jerzego Kossaka pochodzącą z najlepszego okresu jego twórczości, w którym powstawały prace skomponowane według własnych pomysłów Jerzego. Prezentowany obraz przedstawia myśliwego (św. Huberta) oszołomionego widokiem jelenia z jarzącym się krzyżem w wieńcu. Odziany w średniowieczną szatę mężczyzna, z kuszą w dłoni, dosiada siwego rumaka, który gwałtownie się zatrzymał i wraz z towarzyszącymi mu psami bacznie obserwuje byka. Jeleń o ciemnej maści jest rzadko spotykany w kompozycjach „hubertusowych“ Kossaka, przeważają bowiem przedstawiania białych byków. Wystawiany na aukcji obraz jest najwcześniejszym, ze znanych nam dotychczas, dziełem ukazującym taką konfigurację postaci. W listopadzie 1937 r., na Międzynarodowej Wystawie Łowieckiej w Berlinie, Jerzy Kossak zaprezentował olej Święty Hubert na polowaniu . Obraz ten został wyróżniony brązowym medalem. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: SANNA, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Cz. Wasilewski 1926.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: WYJAZD NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski
Artist: Abraham Neuman
Title: PEJZAŻ GÓRSKI
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Neuman na odwrocie l.d. owalna pieczęć składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie
Artist: Henryk Szczygliński
Title: POLSKA WIEŚ WIOSNĄ, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Szczygliński | 12 Na odwrocie na górnej listwie krosna pieczęć z numerem: U14221. Henryk Szczygliński był jednym z pierwszych uczniów „krakowskiej szkoły pejzażu“ prowadzonej przez Jana Stanisławskiego. Mistrz, który przede wszystkim był impresjonistą, dla którego urok barwy był nader ważny, faworyzował studentów o pokrewnej wrażliwości. Paleta barw i harmonia kolorów Szczyglińskiego były zbliżone do stosowanych przez profesora, co zaskarbiło mu przychylność mistrza. Henryka Szczyglińskiego można uznać za jednego z najlepszych uczniów Jana Stanisławskiego. Świeżość koloru, harmonia barw i impresja stanowią cechę charakterystyczną dzieł artysty, w tym również prezentowanego pejzażu.
Artist: Wacław Pawliszak
Title: POWRÓT Z NARZECZONĄ, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wacław J. Pawliszak IA 90 [litera „sz“ wzięta z alfabetu arabskiego] na odwrocie centralnie pieczęć: T. POPŁAWSKI | DAWNIEJ I. BŁASZKOWSKI | KRAK. PRZEDM. 24 Na krosnach, na górnej listwie trzy naklejki: – (druk): WYSTAWA | I po co myśmy tam jechali! | Stanisław Witkiewicz, 1901 | Malarze polscy w Monachium | Muzeum Okręgowe w Suwałkach | 5 maja – 31 sierpnia 2005 roku – (maszynopis): Muzeum Okręgowe | im. Jacka Malczewskiego w Radomiu | Wystawa: Józef Brandt – uczniowie i przyjaciele | Termin: 9.12.1998-31.07.1999 | Autor: Wacław Pawliszak /1866 - 1905/ | Tytuł: Powrót z narzeczoną | Technika: olej, płótno, wym. 72x43; obok pieczęć: MUZEUM OKRĘGOWE | ul. Rynek 11 | 26-600 RADOM – (druk, długopis ): Muzeum Narodowe | w Warszawie | D 206/08/1 . Obraz wystawiany i reprodukowany: – Orientalizm w malarstwie, rysunku i grafice w Polsce w XIX i 1. poł. XX w. [kat. wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2008, poz. kat. 136, s. 204, il.; – I po co myśmy tam jechali! (Stanisław Witkiewicz, 1901). Polscy malarze w Monachium , Muzeum Okręgowe w Suwałkach, Suwałki 2005, s. 140, il. Matejko uważał Wacława Pawliszaka za jednego ze swoich najzdolniejszych uczniów. Tematyka wschodnia zainteresowała... więcej
Artist: Claude Michel (Clodion), według
Title: SATYR BACHANTKA I PUTTO
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: CLODION Znaczące miejsce w twórczości Clodiona zajmuje rzeźba kameralna w terakocie. Jej tematem są nimfy, satyry, bachantki, ujmowane często w dynamiczne, pełne zmysłowości kompozycje. Dzięki niej artysta zyskał sobie sporą sławę i popularność, stąd często nawet porzucał znaczące zlecenia na monumentalną rzeźbę w marmurze, by tworzyć terakotowe grupy dla prywatnych kolekcjonerów. Były one również z powodzeniem reprodukowane w brązie w XIX i 1 ćw. XX w., kiedy brązownictwo przeżywało swój rozkwit, zaś moda na brązy objęła całą Europę. Należą dziś do najbardziej popularnych wśród kolekcjonerów figur.
Artist: Wacław Pawliszak
Title: ZALOTY, 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: V. de Pawlischak | Roma 93 na odwrocie niewielki szkic żaby
Artist: Tadeusz Styka
Title: WIERZBA NAD STAWEM
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kredki, papier naklejony na tekturę sygn. l.d.: T. STYKA _ na odwr., na papierze zabezpieczającym, dedykacja ręką siostry artysty (ołówek): Pamiątka po moim ukochanym bracie | Tadeuszu,- dla poczciwej Irenki | z wdzięczności za wszystko co dla | nas zrobiła! | od Sofi Styka | Parma 26/6 1970_ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wlastimil Hofman
Title: BOSKA KOMEDIA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil | Hofman na odwrocie (ołówkiem): Myśl o wszechświecie | „Miłość co słońce porusza | i gwiazdy“ Dante | („Láska, která hýbe sluncem a hvězdami“, Dante) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Makowski
Title: GŁOWA CHŁOPCZYKA W KAPELUSZU, 1922
Year: 1922
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek, papier czerpany z filigranem (Duc de Lorraine | 1498) Wzdłuż dolnej krawędzi autorska dedykacja dla niezidentyfikowanego znajomego z podpisem artysty: Panu Antoniemu Ma[..]kowi przyjaźnie | ofiarowuje T. Makowski Rysunek powstał zapewne podczas letniego pobytu Makowskiego w Espaly w 1922 roku. Jest portretowym szkicem główki jednego z chłopców – modeli do rozpoczętego tam dużego płótna Kapela dziecięca ( Concert d'’nfants lub Concert villagellois ; fot. poniżej), które artysta ukończył już w Paryżu i wystawił w Salonie Niezależnych w roku 1923 (w zbiorach MNW). Znane jest podobne studium główki jednej z małych modelek – dziewczynki w kapeluszu – naszkicowane również lekko roztartym ołówkiem. W tej samej poetyce utrzymany jest także szkic portretu chłopca, reprodukowany w „Sztukach Pięknych“ (R. 7, 1931, nr 6, repr. na s. 212; fot. obok). Porównaj: – W. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość , Wrocław – Warszawa – Kraków 1964, s. 147, il. 78, s. 151, il. 81, 82.
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET CHŁOPCA Z PSEM
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z lewej: TADE. STYKA
Artist: Alfons Karpiński
Title: NAGIETKI, PRZED 1950
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p. śr. A. Karpiński na odwrocie napis czarnym atramentem: „Nagietki“ | obrazek ten jest ory | ginalną moją pracą | A. Karpiński | Kraków 1950 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: PORTRET CÓRKI ADY, OK. 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szańkowski Na krosnach drukowana nalepka galerii z napisem ołówkiem: Gebrüder Jordan & Co. | K 621 | München na ramie metalowa etykieta: C. BLECKEN | Goldleisten – Rahmen – Fabrik | Rahmen – Vergolderei | MÜNCHEN | Telef. 57701 | Kreittmayrstr. 12 Adrienne, młodsza córka Bolesława Szańkowskiego, należała do jego ulubionych modelek; artysta portretował ją wielokrotnie. Ada urodziła się w roku 1913, stąd, oceniając wiek dziecka, można datować oferowane dzieło na około 1917 rok. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zygmunt Waliszewski
Title: MARTWA NATURA Z BUTELKAMI, 1915
Year: 1915
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ziga 915 r Tiflie [cyrylicą] na odwrocie (markerem): Ziza Valichevsky ; obok nalepka galerii w Bolonii (druk): 1o WALISZEWKI ZYGMUNT | „Natura morta“ 1915 | olio cm 33 x 41 | GALERIA d’arte CINQUANTASEI – Bologna Proweniencja: W roku 1994 obraz wystawiany był w bolońskiej galerii Cinquantasei. Następnie znalazł się w kolekcji znanego słoweńskiego przedsiębiorcy Vanji Lokara. Z tej kolekcji obraz został nabyty w 2015 przez obecnego właściciela. Zygmunt Waliszewski namalował Martwą naturę z butelkami mając zaledwie 18 lat. Mimo młodego wieku artysta miał już na swoim koncie pierwszą, zorganizowaną ok. 1908 roku przez jego nauczycieli Nikołaja Sklifasowskiego i Borysa Fogla, wystawę zatytułowaną Cudowne dziecko . Dzieła z wczesnego okresu twórczości są olbrzymią rzadkością na rynku antykwarycznym. Duża ich część uległa rozproszeniu i prawdopodobnie zniszczeniu. Większość, znanych dziś dzieł z okresu gruzińskiego, uratowała siostra artysty – Waleria. W latach 60. podarowała ona swoją kolekcję do zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie. W zbiorach MNW znajduje się porównywalny olej zatytułowana Martwa natura z butelką i lustrem (datowana na lata 1914-18, nr inw. MPW 1848); obraz wystawiony na aukcji datowany jest na rok 1915. Jesienią tego roku artysta wstąpił do wojska i udał się na front I wojny światowej.... więcej
Artist: Maurycy Trębacz
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM RÓŻ, PO 1909
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Trębacz Na odwrocie sygnatura (farbą): M. Trębacz | Łódź ; poniżej wzdłuż prawej krawędzi (ołówkiem): fleurs ; ponadto na dolnej listwie ramy notatki ramiarskie.
Artist: Tytus Czyżewski
Title: DROGA, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tytus I Czyżewski Tytus Czyżewski – malarz, poeta, teoretyk i krytyk sztuki – należy do najwybitniejszych twórców polskich XX wieku. Artysta szczególne miejsce zajmuje w dorobku polskiej awangardy, jest też uznany jest za jednego z najwybitniejszych malarzy nurtu koloryzmu. Prezentowany pejzaż, zbudowany z obwiedzionych czarnym konturem wibrujących plam barwnych o intensywnym nasyceniu, jest dobrym przykładem stylu Czyżewskiego z lat 30.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET ZOFII Z MINKIEWICZÓW GLASSOWEJ, 1930
Year: 1930
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PORTRET ZOFII Z MINKIEWICZÓW GLASSOWEJ, VIII 1930 63,5 x 47 cm w świetle oprawy sygn. wzdłuż d. krawędzi: Ign Witkiewicz 1930 VIII (T.B) Do obrazu załączona ekspertyza dr Anny Żakiewicz z września 2021 r. Bibliografia: – Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939. Katalog dzieł malarskich , oprac. Irena Jakimowicz przy współpracy Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1990, poz. I 1295; – Stanisław Ignacy Witkiewicz, Listy do żony (1923-1927) , oprac. Janusz Degler, Warszawa 2005; – Stanisław Ignacy Witkiewicz, Listy do żony (1928-1931) , oprac. Janusz Degler, Warszawa 2007; – Stanisław Ignacy Witkiewicz, Listy do żony (1932-1935) , oprac. Janusz Degler, Warszawa 2010; – Materiały w zbiorach rodzinnych. Portret Zofii Glassowej (1899-1961) to nie tylko z całą pewnością oryginalna praca Stanisława Ignacego Witkiewicza, ale też w obrębie jego twórczości – dzieło niezwykle interesujące. Portret zakwalifikowany do typu B doskonale spełnia wymagania paragrafu 3 Regulaminu, założonej przez artystę w 1925 r., jednoosobowej Firmy Portretowej „S.I. Witkiewicz”. Portret jest modelowany nadzwyczaj starannie, ukośnymi kreskami. Modelka jest przedstawiona realistycznie, a uroda kobiety podkreślona,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Makowski
Title: MODELIKI W PRACOWNI, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tadé | Makowski 30 na odwrocie po lewej napis autorski: Tadé | MAK | OW | SK | I. po prawej: Des petits | modeles | 1930. / Paris Proweniencja: Obraz pochodzi z kolekcji Roberta Pigeleta, adwokata i publicysty, zamieszkałego w Paryżu. Pigelet był przewodniczącym ruchu „Le Sillon Catholique“ (w latach 1910-1964) oraz założycielem jego organu – czasopisma "L’Ame populaire" (1920). W 1950 r. był wiceprzewodniczącym Związku Zawodowego Pracowników Przemysłu Chemicznego. W biografii Makowskiego Wiesława Jaworska wymienia Pigeleta jako właściciela, obok Modelików w pracowni , jeszcze kilku innych dzieł artysty. Obraz wzmiankowany i reprodukowany: – Władysława Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość , Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, s. 236, poz. kat. 572; – Władysława Jaworska, Tadeusz Makowski. Polski malarz w Paryżu , Wrocław-Warszawa-Kraków 1976, s. 49, il. 78. Równie ulubionym miejscem, jak wiejska izba, w którym Makowski malował swoje małe modele – było wnętrze jego własnej pracowni. Sztalugi lub ich fragment, motyw żelaznego piecyka, paleta, kilka na ścianie powieszonych obrazków,... więcej
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIA FRANCJI, OK. 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hay den na odwrocie na płótnie (czerwonym markerem): SANARY 1923-1925? [w kółku] | Hayden.
Artist: Jan Wacław Zawadowski
Title: KĄPIĄCE SIĘ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zawado na odwrocie nalepki aukcyjne oraz notatki ramiarskie ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: ARLEKIN Z KWIATKIEM
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pod ryciną (ołówkiem): Tymon Bibliografia: – Tymon Niesiołowski [oprac. D. Łuniewicz-Koper], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Toruń 1976, s. 26, nr kat. 160, il. 29; – Tymon Niesiołowski 1882-1965, Katalog wystawy, oprac. A. Tyczyńska, wstęp J. Pollakówna, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1982, s. 84, nr kat. 314, il. nr 103. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jean Lambert-Rucki
Title: FIGURA ŚW. PIOTRA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. całk. 45 cm, śr. podstawy: 10,5 cm sygn. na dole szaty: J. Lambert Rucki na spodzie podstawy wybite: CHÉRET | PARIS oraz: MADE | IN | FRANCE [w owalu] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław Rzepiński
Title: MARTWA NATURA Z JABŁKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rzepiński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ludomir Sleńdziński
Title: PORTRET AMELII BRZOZOWSKIEJ, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MALOWAŁ LUDOMIR | Z WILNA SLEŃDZINSKI | AMELIA . | BRZOZOWSKA | A.D.MCMXXXIX Obraz pochodzi od rodziny sportretowanej. Według przekazów wnuka to właśnie Amelia Brzozowska, z domu Smoleńska (ur.1905, zm. 1993) była pierwszą osobą, która dotknęła szczątków Aleksandra Jagiellończyka, Elżbiety Habsburżanki, pierwszej żony Zygmunta Augusta, oraz jego kolejnej żony Barbary Radziwiłłówny, odkrytych po katastrofalnej powodzi w Wilnie, 1931 roku. Była ostatnią właścicielką majątku Trokieniki - notowanego już od XVI wieku jako dobra książąt Świrskich. Trokieniki położone są przy trakcie Batorego prowadzącym z Wilna do Pskowa. Od pierwszej połowy XIX wieku majątek należał do Szyszków. To tam urodził się malarz Marian Bohusz-Szyszko. Amelia Brzozowska przeżyła rewolucje bolszewicką, będąc w Piotrogrodzie, okupację cesarskich Niemiec, wojnę polsko-radziecką, potem okupację sowiecką, litewską, a następnie znów niemiecką, na koniec komunizm ze stalinizmem na czele. Była postacią bardzo charyzmatyczną i odważną. Wraz ze swoim krewnym Leopoldem „Zeusem” Smoleńskim prowadziła działalność konspiracyjną. Wspierała również swoją przyjaciółkę, zakonnicę Zgromadzenia Nazaretanek, w przechowywaniu kilkunastu Żydów na terenie klasztoru Św. Katarzyny w Wilnie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych... więcej
Artist: Rajmund Kanelba
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI Z KOKARDĄ, LATA 40. XX W.
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. (ołówkiem): Kanelba Na odwrocie na lewej listwie ramy londyński adres artysty (oł.): R. KANELBA | 106 Chatsworth Court | Pembroke Rd. W8 ; ponadto na g. listwie ramy częściowo zachowane dwie nalepki. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIECIĘCA ORKIESTRA. CHŁOPIEC Z TALERZAMI
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (ołówkiem): Kanelba Na odwrocie, centralnie, numer (ołówkiem): 281 , poniżej ośmioboczna nalepka z powtórzonym numerem (flamastrem): 281 , ponadto na tzw. zaplecku numer (markerem): # 281 . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Kidoń
Title: MACIERZYŃSTWO, 1926
Year: 1926
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z prawej: Kidoń Na odwrocie nalepka Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi (druk, tusz): Miej[...] | Autor Józef Kidoń | Rodzaj pracy Pastel. | Nazwa „Macierzyństwo“ . | Nr katalogu 2276 . | Data przyjęcia 13. II. 26 . | 21. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Czesław Rzepiński
Title: PEJZAŻ WIOSENNY Z KWITNĄCYM DRZEWEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rzepiński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Malczewski
Title: PEJZAŻ Z SĘPEM, 1942
Year: 1942
Tools: tempera
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (długopisem): Rafał Malczewski. na odwrocie nalepka (maszynopis): Rafal Malczewski 1892-1965 | Urubu Bird, Brasil 1942 tempera
Artist: Rafał Malczewski
Title: MONTREAL
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rafał Malczewski. Na odwrocie u góry z lewej numer (ołówkiem): 43 ; z prawej przekreślony ołówkiem nr (długopisem): 20 . Proweniencja: kolekcja rodziny artysty w Kanadzie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu)
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: MORSKIE OKO, 1919
Year: 1919
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Hanna Rudzka 1919 r. Praca pochodzi z bardzo wczesnego okresu twórczości artystki, która w latach 1917-1921 studiowała w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych u Miłosza Kotarbińskiego. Od 1921 kontynuowała naukę w krakowskiej Akademii pod kierunkiem Ignacego Pieńkowskiego i Józefa Pankiewicza. W pracowni Pankiewicza poznała swego przyszłego męża Jana Cybisa. Wraz z Cybisem oraz innymi studentami Pankiewicza weszła w skład Komitetu Paryskiego. Należy do najbardziej znanych przedstawicieli koloryzmu. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Alfred Terlecki
Title: MORSKIE OKO, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ALFRED TERLECKI. 1918. Na odwr. na p. listwie krosna nalepka Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie ( tusz , druk): Terlecki Alfred | [...] ski Oko Rodzaj dzieła ol . | [...]ść Data nadesłania 3XI 191 9 ; na dolnej listwie krosna nalepka Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, prawdopodobnie z 1925 (druk, tusz , pieczęć ): 43065 Autor Terlecki Alfred | Tytuł Rybi potok (przekreślone) Morskie Oko (oł.) Rodzaj dzieła ol | 20000 Własność [...] Data nadesłania 18/6 . Obraz wystawiany i wymieniany w: – [kat.] Salon Doroczny , Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1919, s. nlb. kat. 245.
Artist: Wiktor Korecki
Title: PRZEZ BRZOZOWY LAS
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wiktor Korecki
Title: NA POLU KACZEŃCÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Max Band
Title: TRZY POSTACIE Z PSEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Max Band na odwrocie napis czarnym olejem: MAX BAND na krosnach numer: G 263
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: SESSA AURUNCA – VIA MARCONE, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Zakrzewski 1967 na odwrocie na płótnie (farbą): W. ZAKRZEWSKI | 1967 [...] / 65 | SESSA AURUNCA | VIA MARCONE |81 x 60 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: BARRE
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Vrbova ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PARYŻ. TUILERIES, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż dolnej krawędzi: W Zakrzewski 1973 Na odwrocie na płótnie (farbą): W. ZAKRZEWSKI | PARIS 1973 | TUILLERIES [!] | 46 x 61 na lewej listwie krosna pieczęć z numerem: 12P odnoszącym się do wielkości podobrazia; na poprzeczce krosna (długopisem): 46 x 61 , obok (czarnym markerem): 585 ; na dolnej listwie krosna (ołówkiem): 108- L-2/HOP/339 JOKIPALTIO 652286. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).