Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ, OK. 1957 - 58
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: obraz dwustronny; na odwrocie: PORTRET CHŁOPCA sygn. pośrodku dolnej krawędzi: ZIEMSKI Obraz należy do wczesnych prac artysty, który w 2. połowie lat 50. XX w. postrzegał inspirujące go otoczenie w sposób naiwny i często bajkowy. Są one już rzadkością na rynku dzieł sztuki współczesnej. Najlepiej scharakteryzował ten okres twórczy Rajmunda Ziemskiego prof. Aleksander Wojciechowski w katalogu wystawy Krzywego Koła (MNW 1990, s. 71): Artysta przeżywał wówczas naturę głęboko. Wzruszenia czerpał z istniejącego realnie krajobrazu, by potem snuć na jego temat fantazje... Stapiał w jedną całość świat rzeczywisty i świat irracjonalny: realność intensywnej zieleni, mocno nasyconej czerwieni lub błękitu oraz abstrakcyjny, odrealniający blask metalicznej plamy. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ ZE STAREGO SĄCZA, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Do obrazu dołączony jest atest Fundacji Nowosielskich z Krakowa, potwierdzający autentyczność. Jerzy Nowosielski o swoim malarstwie: Kiedy dopadają mnie okresy wielkiego znużenia, zniechęcenia, jak mi choćby chwilowo obrzydnie zupełnie to malowanie ikon... wówczas uciekam do swoich obrazów tzw. świeckich; do swoich pejzaży, do swoich aktów, ale najczęściej do pejzaży, i tak odpoczywam sobie z nimi... Pejzaż ze Starego Sącza jest jednym z niewielu przykładów portretowania przed artystę konkretnych, znanych z nazwy miejscowości. Nie jest to jednak – podobnie jak w przypadku słynnej serii widoków łódzkich – próba realistycznego odwzorowania wyglądu miasta, ale jego wewnętrzna, subiektywna wizja. Jej ważnym elementem jest kreowanie nastroju tajemniczości i melancholii osiągnięte za pomocą takich środków, jak ograniczenie głębi do jednego planu, brak sztafażu, zaburzenie perspektywy oraz wprowadzenie motywu – zasłoniętych i pozamykanych – drzwi i okien w ciągnącej się pierzei zabudowy. Łącznie z rytmiczną „nowosielską linią“ organizującą na sposób geometryczny całość kompozycji sprawiają, że obraz przemawia do nas prostotą przekazu i swoistą magią. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania... więcej
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA Z RYSUNKAMI DZIECI, 1963
Year: 1963
Tools: pencil, crayon
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. w prawym dolnym rogu: Dominik 1963 na odwr. oprawy p.g. flamastrem: M.N.W. KAT. NR. 350 [oznaczenie z wystawy, patrz niżej] Prezentowany obraz to wyjątkowe w twórczości Tadeusza Dominika dzieło, w którym własną kompozycję (stanowiącą centralną część obrazu) artysta połączył z rysunkami dzieci. Rysunki najprawdopodobniej wykonane zostały przez Tomasza (ur. 1955) i Jakuba (ur. 1956) – synów Dominika. Obydwaj poszli w ślady ojca kończąc studia w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i zajmując się malarstwem i grafiką. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Tadeusz Dominik , Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego, Bydgoszcz 1965, kat. 14; – Tadeusz Dominik , ZPAP, BWA Zielona Góra 1966, kat. 13; – Tadeusz Dominik. Malarstwo , Galeria Arkady, Kraków 1968, kat. 6; – Tadeusz Dominik, za oknem jest ogród... , katalog wystawy, red. Paulina Rymkiewicz, Magdalena Wicherkiewicz, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2008, il. s. 144 i 282, kat. 350; – Zbigniew Taranienko, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem , Wydawnictwo Bosz, Warszawa-Olszanica 2016, s. 66, il. barwna.
Artist: Jan Lebenstein
Title: WIELKI KANION (GRAND CANYON), 1981
Year: 1981
Tools: ink, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 22,2 x 29,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: „Grand Canyon“ Lebenstein 81 na odwrocie oprawy, napis ręką autora dłg. p.g.: Lebenstein | „Grand Canyon“ | 1981 | encre et pastel | 23 x 30 cm oraz nalepki z wystawy w Zachęcie w 1992 r.: l.g. 2 transportowe, p.d. wystawowa z nr kat. 111 Obraz wystawiany: – Jan Lebenstein , Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992, spis kat. na wkładce, poz. 111.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „PORTRET Z WYOBRAŹNI“, OK. 1964
Tools: individual
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: MUSIAŁOWICZ Te niedomówione, zagadkowe twarze mają w sobie hieratyczny spokój i niewymierne trwanie bizantyjskich ikon, znieruchomienie archaicznych posągów i dyskrecję swoistego dystansu. Nie narzucają się widzowi, nie ma w nich kokieterii. Ujęte zawsze frontalnie, monumentalne w swej stypizowanej sylwecie istnieją poza zmiennością zjawisk, ponad ich przemijalnością. (...) synteza, idea człowieka, jego plastyczny znak (...). [Bożena Kowalska, w: Henryk Musiałowicz.. ., Warszawa 1966, s. nlb.] ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Lebenstein
Title: PATAGONIEN, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein 64 sygn. na odwr. na pł. p.g.: Lebenstein | „Patagonien“ | 1964 na odwrocie: – na górnej listwie krosna nalepka (druk/maszynopis): Expos. „Surréalisme et l’Art Fantastique“ | (Pologne) | BIENNALE DE SĂO PAULO septembre-novembre 1965 [data czerwonym tuszem] | nom et prénom: LEBENSTEIN Jan, | Titre de l’oeuvre: Patagonien, 1964 | Cat...et dimensions: 97 x 195 | Huile | Artiste | [poniżej adres nieczytelny z powodu uszkodzenia nalepki]; – obok nalepki napis cienkopisem: Destinateur. Mr. Albert Grokoest | New York ; – na poprzecznej listwie krosna napis: Patagonien i nalepka kolekcji Chrisa Sztybera z danymi obrazu; – na lewej pionowej listwie krosna napis białą kredką: POLONIA ; – obok francuska nalepka transportowa z danymi obrazu i miejscem przeznaczenia Sao Păulo; – obok nalepki tuszem: JL – na drugiej pionowej listwie nalepka (druk): 7. PATAGONIEN | Oil on canvas | 38’’ x 77’’ Proweniencja: – Kolekcja dr. Alberta Grokoesta (1917-1991) – lekarza, wybitnego amerykańskiego specjalisty w dziedzinie reumatologii i przyjaciela Lebensteina. Jako wielki propagator jego twórczości zorganizował razem z kuratorem... więcej
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.g.: SG Obraz wystawiany: – Stefan Gierowski. Proces kreacji , Art New Media, Warszawa 2006. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stefan Gierowski
Title: KOMPOZYCJA, LATA 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SG Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Stefan Gierowski. Proces kreacji (katalog wystawy, wstęp i wybór prac Janusz Zagrodzki), Art New Media, Warszawa 2006, il. barwna, s. nlb. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Ryszard Zieliński
Title: OSTATNI PŁOMIENNY CEL, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Jurry | II 76 terras | paradis | "OSTATNI PŁOMIENNY CEL" | JERZY RYSZARD ZIELIŃSKI | 03-742 W-WA | MARKOWSKA 16 m. 33 Robić co mi się podoba, a wiem, że jest pożyteczne. Nie żałować przeżytego. Życia! Zaczęły się medytacje nad Celem. Był odległy – nawet niewidoczny. Ale na co można było liczyć? Na kogo? – pisał Jurry w katalogu wystawy Jurry Terras Paradis Przeciwko pierwszej przemocy. W dziesięciolecie NEO-NEO-NEO w salonie wystawowym SBWA w Piastowie w 1976 r. Jurry, urodzony w podkieleckiej wsi koło Paradyża (stąd określenie Jurry – Paradis, paradis – raj), zginął w Warszawie w niewyjaśnionych okolicznościach, w wieku 37 lat. Był barwną postacią bohemy lat 70, skandalistą, słynącym z zakłócania wernisaży artystycznego establishmentu i świąt państwowych. Stał się prekursorem polskiego pop-artu. Gdy w 1968 r. kończył studia w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, miał już za sobą głośną wystawę Grupy NEO-NEO-NEO, którą wraz z Janem Dobkowskim pokazał na trzecim roku studiów. Młodzi artyści (uczniowie Jana Cybisa) buntowali się przeciwko malowaniu martwych natur i aktów, a za cel stawiali sobie związanie malarstwa z codzienną rzeczywistością. Malarstwo miało być próbą mówienia o współczesnym człowieku przy pomocy znaków i skojarzeń.... więcej
Artist: Marian Czapla
Title: CYRENEJCZYK, Z CYKLU „ECCE HOMO“, 1993
Year: 1993
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: czapla ‘93 sygn. na odwr. na płótnie: l.g.: czapla , p.g.: ECCE HOMO | CYRENEJCZYK | 180 x 120 | ACRYL – 1993 na poprzecznej belce krosna ślad nalepki: Muzeum | Marian , dł: 140 na dolnej listwie krosna kartka z danymi obrazu [druk] W malarstwie Mariana Czapli najważniejszym tematem jest człowiek, a w sensie plastycznym – figura ludzka: Człowiek – pisał Janusz St. Pasierb – zawsze nagi, cielesny, przede wszystkim mężczyzna, jest w sztuce Mariana Czapli niezwyciężony, nawet powalony przez śmierć pozostaje potężny. Nie mieści się na płaszczyźnie obrazów, gdyby rozprężył się, wyprostował, rozsadziłby je. (...) Ciała Mariana Czapli są kategoryczne, artysta, wychodząc ze studium modeli, idzie w kierunku potężnych, ekspresyjnych syntez. Takie charakterystyczne cechy stylu Czapli odnajdujemy także w obrazie Cyrenejczyk. Inspiracją dla artysty stała się scena z Ewangelii, gdzie Szymon z Cyreny zostaje zmuszony do niesienia krzyża Chrystusa. Artysta często sięga do tematyki Drogi Krzyżowej, odnajdując w niej odniesienia do ludzkiego życia. O twórczości Czapli tak pisał Stefan Gierowski: Marian Czapla zaistniał w malarstwie jako mocna, wyraźna indywidualność, każdy pokaz jego prac potwierdza przekonanie, że znajdujemy... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: CHRYSTUS W OGRODZIE, Z CYKLU: KRZYŻ, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 79 | CHRYSTUS W OGRODZIE. E.D. na odwrocie na płótnie napis autorski: E. DWURNIK | 1979. | NR: 15. X. 598 [w ramkach] na blejtramie nalepka informacyjna z danymi obrazu Obraz wymieniony w: – Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy (spis cykli malarskich, oprac. P. Dwurnik), Zachęta, Warszawa 2001; cykl X, poz. 15. Wizerunek ukrzyżowanego w ogrodzie Chrystusa należy do cyklu „Krzyż“ składającego się z 50 obrazów powstałych w latach 1979-1984 oraz, po kilkuletniej przerwie, w 1991 roku. Artysta – umieszczając akcję pasyjnych wydarzeń we współczesnym krajobrazie miejsko-wiejskiej Polski – podejmuje odważny dialog z tradycyjną ikonografią Ukrzyżowania. Miarą swobodnego nawiązania do kanonicznych przedstawień tego nowotestamentowego tematu jest zarówno tytułowe miejsce kaźni jak i sama sylwetka Chrystusa. Ogród nie jest gajem oliwnym, w którym przyszły zbawiciel modlił się w przeczuciu męczeńskiej śmierci, ale wpisanym w tkankę miasta, ogrodzonym murem skwerem, z wbitym pośrodku wysokim krzyżem. Ciało na nim rozpięte przybiera kształt litery X, jest przeszyte strzałami, a dwaj oprawcy układają pod belką stos, który zaraz zapłonie. Ta wizja Golgoty – ujęta w typowej dla malarza, zbrutalizowanej, szkicowej formie... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: MIĘDZYZDROJE – PLAŻA, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: NR: 142. IX [w ramce]. | E. DWURNIK. 1979. *MIĘDZYZDROJE-PLAŻA* , p.d.: 603 [w ramce] sygn. na odwr. na płótnie po l.: NR: 142. IX [w ramce] | 603 [w ramce], pionowo E. DWURNIK | 1979 l.śr.: nalepka z danymi obrazu i nazwą cyklu „Podróże autostopem“ na g. listwie krosna: 603 [w ramce] Obraz wymieniony w: – Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy (spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik), Zachęta, Warszawa 2001; cykl IX, poz. 142. Edward Dwurnik w jednej ze swoich wypowiedzi stwierdził: Obcuję z ludźmi dojeżdżającymi do pracy, jeżdżę po małych miasteczkach, interesują mnie polscy przeciętni ludzie, uważam, że nie są oni przeciętni, ponieważ oni mnie wychowali. Uważam, że znam ich sprawy, zwyczaje, przekonania, żargon – kocham ich i mam radość wystawić im pomnik moim malarstwem. W ramach cyklu „Podróże autostopem“ powstały prace, które były efektem podróży artysty po Polsce. Dwurnik zatrzymywał na swoich płótnach obrazy polskich miast i miasteczek. Nie były to miasta idealne, ale swojskie. Umieszczał w nich jak najwięcej historyjek, opowieści, anegdot. Obrazy często przedstawiały sceny bardzo zagęszczone, nasycone ruchem i akcją. Ujęcia takie były dla... więcej
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: BEZ TYTUŁU, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Maciejewski ZB 13 II 1981 W onirycznych scenach rozgrywających się na obrazach Zbysława M. Maciejewskiego – wielkiego fascynata i kontynuatora symbolicznej sztuki okresu Młodej Polski – często głównym bohaterem jest dziecko. Malowane niemal zawsze z imaginacji, nie z modela, było uniwersalną figurą, którą artysta posługiwał się w budowaniu rozmaitych metafor. Przebywając w niezwykłym, niepokojącym otoczeniu, rzadko jest beztroskie i ciekawe świata, z którego brutalnością – niczym doświadczony losem dorosły – wydaje się być dobrze zaznajomione. Zdjęte wstydem i wylęknione, a niekiedy pyszne i buńczuczne, staje się zwierciadłem ludzkich cech i słabości, które ujawniają się w kryzysowych sytuacjach i trudnych interpersonalnych relacjach. Nie tylko postać malca-symbolu nadaje płótnom Maciejewskiego psychologicznego wymiaru – ogromną rolę odgrywa także właściwie dobrana sceneria. Emanującą z nich aurę tajemniczości i niedopowiedzenia współtworzy pulsująca kolorami roślinność ogrodu, balkonu, czy wnętrza domu, na której tle toczy się akcja niejednoznacznych wydarzeń. Pozostawienie widza z trudem ich interpretacji było jawnym zamierzeniem artysty, który stwierdził przy okazji pierwszej indywidualnej wystawy: Pragnę tworzyć z przedstawionych jakości psychicznych kompozycje, jak z form i plam barwnych; i na odwrót, konstrukcją formalno-kolorystyczną... więcej
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: OLA BOGA, CZYJA NOGA, 1975
Year: 1975
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: napisy po p.: ola | Boga | czyja noga po l.: urwana | dla Pana | Boga sygn. białym pastelem p.d.: FStarowieyski niżej czarnym pastelem: a. d. 1675 Proweniencja: Praca pochodzi z kolekcji Everson Museum of Art w Syracuse, N.Y., powstała prawdopodobnie podczas pobytu artysty w Stanach Zjednoczonych. Obraz reprodukowany: – „Projekt – sztuka wizualna i projektowanie“ 1976, nr 5 (114), s. 19 (il. czarno-biała). Franciszek Starowieyski w latach 1974-75 przebywał na stypendium Fundacji Kościuszkowskiej w Stanach Zjednoczonych. W czasie tego pobytu najprawdopodobniej powstał prezentowany tu obraz. Odnajdujemy w nim najbardziej charakterystyczne dla twórczości Starowieyskiego cechy: fascynację zmysłowym kobiecym ciałem o „rubensowskich“ kształtach, niepohamowaną wyobraźnię, nasycenie obrazu humorem i groteską, a także, co było częstym zabiegiem artysty, włączenie tytułu pracy w kompozycję obrazu – tak, aby tworzył integralną część dzieła. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: RH, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: RH | BEKSIŃSKI , l.g. pieczątka wywozowa z podpisem, obok czarną kredką: RH Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 34, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 103, il. barwna. Zdzisław Beksiński często sięgał po tematy mające długą tradycję w malarstwie europejskim. Świetnym przykładem jest oferowany na aukcji portret pary postaci ujętych w czułej relacji kojarzącej się z macierzyństwem, wątkiem utrwalonym w sztuce szczególnie silnie przez religię chrześcijańską. Powszechnie znany schemat kompozycyjny wypełnia – na zasadzie zamierzonego kontrastu – drastyczna treść rodem z estetyki gore (ang. zakrzepła krew). Spod zetlałej warstwy skóry ciał bohaterów prześwitują tkanki odchodzące od kości, które tworzą fantastyczną, pseudoanatomiczną strukturę. Celem artysty nie było jednak propagowanie „totalnego strupieszenia świata“, ale mnożenie wariacji tego samego motywu, stanowiące trzon jego... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI | 1988 , l.g. pieczątka wywozowa z podpisem, obok: x 0’5 Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Peintures et Dessins 1987-1991 , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski-musee-galerie de Beksinski“, Paris, s. 58, il. 34; – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 43, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 76, il. barwna. Fantasmagoryczna postać siedząca na krześle była motywem, który w oeuvre artysty zyskał miano „krzesła kostnego“. W oferowanym obrazie – podobnie jak w kilku innych wariacjach tego tematu powstałych w 2. połowie lat 80. – uwagę przykuwa efektowny dynamizm kompozycji uzyskany przez multiplikację figury ludzkiej, szczególnie widoczny w partii dłoni i stóp. Ich mocno zarysowane kości często były przyczynkiem do zarzucania artyście epatowania makabryczną estetyką, chociaż – jak podkreślał w wielu wywiadach – nigdy nie było to jego... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI | 1992 p.g.: N [w kółku] Obraz reprodukowany i opisany: – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum), Sala 11. Pochodzące z początku lat 90. przedstawienie zawieszonego w nieokreślonej przestrzeni obiektu przypominającego skorodowaną i wygiętą – używając nazewnictwa samego autora – „blachę – nie blachę“ – jest uderzająco podobne do ostatniego, ukończonego tuż przed tragiczną śmiercią, obrazu Mistrza. Pokazuje tym samym rezultat malarskich poszukiwań, jakie zajmowały go w ostatnich kilkunastu latach twórczości. Widowiskowe, bogate w szczegóły „metafizyczne pejzaże“ ustąpiły wówczas miejsca syntetycznym formom o budowanej subtelnymi przejściami tonalnymi, przejrzystej architektonice. Ta warsztatowa wirtuozeria wprowadzała trzeci wymiar do płaszczyzny obrazu zacierając granicę między malarstwem a rzeźbą – dziedziną, w której artysta tworzył jeszcze w czasach sanockich. Mimo poświęcenia się „fotografowaniu wizji“ za pomocą pędzla i farb w kolejnych latach, fascynacja możliwościami tego medium nigdy nie wygasła: Rzeźbę porzuciłem nie dlatego, żebym tak chciał, tylko dlatego, że życie mnie do tego zmusiło, bo nie było szansy utworzenia w mieszkaniu pracowni rzeźbiarskiej, która jest straszliwie... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: POLAK POTRAFI !, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Duda Gracz. 1977. , śr.: POLAK POTRAFI! na odwr. na płycie białą farbą: K-1 Do obrazu dołączony certyfikat podpisany przez córkę artysty, Agatę Dudę Gracz. W 1977 roku, czasie powstania obrazu Polak potrafi!, Jerzy Duda Gracz był powszechnie ceniony jako publicysta dokonujący w swych dziełach – z niemałą dozą gorzkiego humoru i ironii – wiwisekcji polskiej rzeczywistości okresu PRL-u. Wytchnieniem od wymagającej roli dokumentalisty niskich obyczajów były plenery, organizowane najczęściej we wsi Brzegi koło Bukowiny. Większość naszkicowanych podczas wyjazdów pejzaży była chowana do przysłowiowej szuflady – w odczuciu artysty były zbyt intymną sferą twórczości, by pokazywać je publicznie. Dodatkową niechęć do ich wystawiania pogłębiał fakt, że jako pozbawione narracji, nie mogły stanowić ani źródła ludycznej rozrywki ani pełnić roli pouczającego moralitetu. Próbą przełamania oporu związanego z przyznaniem górskiemu krajobrazowi pełnej autonomii, jest – sytuujące się na pograniczu dwóch uprawianych przez Dudę Gracza gatunków – opatrzone wymownym tytułem przedstawienie górala i kobiety na tle malowniczej doliny. Dolna listwa iluzjonistycznie malowanej ramy to rodzaj widowni, z której para ogląda majestatyczny spektakl przyrody. Nie są jednak nic nieznaczącym sztafażem. Zarówno... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: BRZEGI – ŹRÓDŁO, 1998
Year: 1998
Tools: tempera, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 31,5 x 47,3 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. akwarelą l.d.: „Brzegi – Źródło (akwarela, tempera. 28 x 45,5 cm) , p.d.: Jerzy Duda.G. 837/98. na odwr. oprawy dedykacja tuszem ... i ... [zamazane] | z pamięcią serdeczną | Jurek Duda. G | Nowy Sącz. 13.10.2002 Obraz opisany i reprodukowany: – Duda-Gracz. Obrazy prowincjonalno-gminne. Kresy Polskie 2000 , Biblioteka Śląska, Katowice 2001, s. 107 il. 47. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBYWATEL III RP, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 38 x 28 cm - wym. w świetle oprawy sygn. l.d.: D.G. 3005/04. na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Andrzej Fogtt
Title: BRDA, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 88 x 58 cm - wym. w świetle ramy sygn. oł. p.d.: BRDA 24 / IX , obok akrylem: Fogtt 20
Artist: Andrzej Fogtt
Title: CERKIEW W TYNIEWICZACH, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Andrzej | S. Fogtt | 2004 sygn. na odwr. na płótnie l.d.: z cyklu | Kuraszewo ; p.d.: Andrzej S. Fogtt | Cerkiew w | Tyniewiczach | olej | 180 x 180 | 16 II 2004
Artist: Andrzej Fogtt
Title: ANIOŁ, KTÓRY WIRUJE ŻYCIEM, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1996 R | Fogtt, obok znak trójkąta z wpisaną literą E sygn. na odwr. żółtą farbą p.g.: Anioł który | WIRUJE ŻYCIEM | WÜRGENGEL | 1996 R | Aj Fogtt | [znak trójkąta z wpisaną literą] E | Olej + F804 , l.d. wzdłuż krawędzi: Andrzej Fogtt Obraz opisany i reprodukowany: – Andrzej Fogtt , wyd. Andrzej Fogtt, Warszawa 2011, s. 117 (repr. pod tytułem Anioł , wymiary 185 x 132 cm). W 1992, w cyklu obrazów opatrzonych wspólnym tytułem Przestrzeń energetyczna, Andrzej Fogtt przeprowadził śmiały eksperyment formalny. Malarskim tworzywem stały się mieszane z farbą opiłki żelaza, na które artysta oddziaływał magnesem, rozprowadzając je na płótnie i włączając takie fragmenty do malowanych klasycznie kompozycji. Poszukiwania te wynikały z fascynacji współdziałaniem między materią a realną energią, oddziałującą na tę materię.
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: NOTATKA O SZTUCE NR 264, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | NOTATKA O SZTUCE | NR 264 | 33 x 24 cm | 2001 Obraz wystawiany: – Notatki o sztuce. Włodzimierz Pawlak , 7 VI – 31 VII 2014, Galeria ESTA, Gliwice. Obraz reprodukowany i opisany: – Jacek Stapowicz, Notatki o sztuce. Włodzimierz Pawlak , Galeria ESTA, Gliwice 2014, s. 32, il. barwna.
Artist: Włodzimierz Jan Zakrzewski
Title: OBRAZ Z DNIA 18 III 1979 – CZĘŚĆ „C“
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wydrapana p.g.: Włodzimierz Jan Zakrzewski 29.04.1979 – sygn. na odwr. na płótnie po prawej stronie: WŁODZIMIERZ JAN ZAKRZEWSKI | OBRAZ Z DNIA 18.03.1979 | 200 X 200 CM | (CZĘŚĆ „C“ Z DNIA 29.04.1979 | 100 x 100 CM) | OLEJ, PŁÓTNO | VLADIMIR JAN ZAKRZEWSKI | PAINTING DATED MARCH 18TH, 1979 | 200 X 200 CM | (PART „C“, DATED APRIL 29TH 1979 | 100 X 100 CM) | OIL ON CANVAS – powyżej sygn. napis: GÓRA | TOP [strzałka do góry] – l.g. dedykacja: DROGIM WITKOM, | Z WIELKĄ RADOŚCIĄ | – AUTOR | WARWICK, Feb. 26th, 1983 – śr.: schemat tetraptyku z oznaczeniem części „C“ – na górnej listwie krosna nalepka wystawowa: Escapes: Polish Art in the Communist Era | Laband Art Gallery, Loyola Marymount University | January 3 – March 21, 2010 | Włodzimierz Jan Zakrzewski, | Black part C of Triptych, 1979 | Oil on canvas Od końca lat 70. obrazy Zakrzewskiego zaczęły przybierać formę poliptyków o modularnej, kwadratowej budowie. Prezentowany obraz – część „C“ z dnia 29 IV 1979 r., jest jednym z czterech płócien składających się na wielkoformatową kompozycję przedstawiającą różne wariacje tego samego... więcej
Artist: Ludwik Klimek
Title: PEJZAŻ Z LAZUROWEGO WYBRZEŻA, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: KLIMEK 59 Ludwik Klimek jeszcze w czasie studiów w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie wyjechał na stypendium do Francji. Wybuch wojny zastał go w Paryżu. Artysta przeniósł się na południe, pomieszkując w Cannes, Nicei, St. Paul de Vence. Zafascynowany prowansalskim i śródziemnomorskim pejzażem, rozjaśnił paletę barw. W jego sztuce widać wpływ malarstwa jego dwóch przyjaciół: Picassa oraz Chagalla.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, LATA 80. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: u dołu frędzle długości ok. 22 cm sygn. pośrodku u dołu, monogramem wiązanym: TD Tadeusz Dominik tkaniną zajmował się od końca lat 60. do lat 80. XX w. Artystę interesowało malowanie przy pomocy wełny, którą sam farbował. Nie robił kartonów, tylko niewielkie szkice, które pozwalały wyznaczyć mu proporcje kompozycji i mieć je przed oczami. Sam obraz miał w głowie. Wiele gobelinów znalazło się w Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, część z nich artysta sprzedał do Japonii i Szwecji. Gobeliny były również prezentami dla rodziny.
Artist: Fernando Szyszlo de
Title: DROGA DO MENDIETY, 2003
Year: 2003
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czarną kredką na rycinie l.d.: 8/9 0, p.d.: Szyszlo na odwr. oprawy pieczątka: KREISLER | GALERIA DE ARTE | Hermosilla, 8 – 28001 MADRID Mendieta – plaża położona w Rezerwacie Narodowym Paracas w Peru, temat wieloletniego cyklu prac malarskich i graficznych artysty. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Salvadore Dali
Title: CZŁOWIEK FIGA, Z CYKLU „FLORDALI®", 1969/70
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 56,5 x 36,3 cm (odcisk płyty) sygn. oł. pod ryc. l.: 147/200 , p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980 . Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 175, kat. 345, il. Litografie z cyklu „Flordali“ zostały wykonane wg gwaszy Salvadora Dali, dla których wzorem były ilustracje do publikacji A. Poiteau, Pomologie française , wyd. 1846. Artysta uzupełnił je motywami rysunkowymi w technice suchej igły. Wspomniany katalog w opisie nakładu cyklu wzmiankuje (w pkt. c) 200 egz. na papierze Rives „dla USA“. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: Z TEKI „ZABAWNE SNY PANTAGRUELA“, 1973
Year: 1973
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 75,5 x 54 cm - wym. papieru napis oł. pod ryc. l.: 8/250 , sygn. oł. pod ryc. p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Prints II. Lithographs and Wood Engravings 1956-1980. Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 153, kat. 1398-1422 (a), s. 155, il. 1404. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: Z TEKI „ZABAWNE SNY PANTAGRUELA“, 1973
Year: 1973
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 75,5 x 54 cm - wym. papieru napis oł. pod ryc. l.: 8/250 , sygn. oł. pod ryc. p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Prints II. Lithographs and Wood Engravings 1956-1980. Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 153, kat. 1398-1422 (a), s. 155, il. 1411. Obraz jest oprawiony.
Verified Artist: Yes
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ , na odwr. d.: C/653/1000 H.C. Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 135. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Eva Rubinstein
Title: ARTUR RUBINSTEIN (POKAZUJE RĘCE), MARBELLA 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pisakiem na odwr. śr.g.: Ewa Rubinstein | AR, Marbella 1969 | (pokazuje ręce) , niżej p.: 1969 | Marbella | 22. [w kółku], śr.d. pieczątka autorska (tekst częściowo przekreślony); poza tym na całej powierzchni zamazane numery i skalowanie do druku Na zdjęciu: Artur Rubinstein na wakacjach w Marbelli w Hiszpanii, w rezydencji „La Rueda“ nad Morzem Śródziemnym. Rubinsteinowie kupili ten całoroczny parterowy dom w 1965 roku, bywali w nim w miesiącach letnich. Pani Nela Rubinsteinowa dobudowała na terenie posesji duże „studio“ dla męża do pracy, żeby mógł ćwiczyć w spokoju, pisać etc. gdy było dużo domowników, goście, wnuki; przy „studio“ była łazienka, dressing room, taras. Był tam fortepian steinway (widoczny na zdjęciu), biurko do pracy – duży hiszpański stół, duża salonowa kanapa, fotele, szafa... W czasie wojny i kilka lat po niej, w latach 1941-1954 Rubinsteinowie mieszkali głównie w Kalifornii: Brentwood, od 1948 w Beverly Hills. Gdy odzyskali dom w Paryżu (z trudnościami, okradziony) opuścili Kalifornię, zimą mieszkali zwykle w Nowym Jorku, wiosną i jesienią w Paryżu – gdy miał chwile wolne od koncertowania, latem zaś wypoczywali w Marbelli. Nela organizowała i tu życie rodzinne, zapraszała gości; urządziła też na posesji ogród warzywny, była stałą klientką tamtejszych... więcej
Artist: Andrzej Lachowicz
Title: PIĘKNY ŚWIAT, 1965
Year: 1965
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 17 x 22 cm wym. w świetle passe-partout na odwr. podpis oł. śr.: PIĘKNY ŚWIAT , niżej pieczątka autorska, przy g. krawędzi przekreślone napisy ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Andrzej Lachowicz
Title: Z CYKLU „FOTOGRAFIA KONKRETNA“, 1977
Year: 1977
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: ANDRZEJ LACHOWICZ | 1977 – New York | Z cyklu Fotografia konkretna Obraz jest oprawiony.
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: ŚNIENIE / DREAMING, 1978
Year: 1978
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem na odwr. l.d.: NATALIA LL | ŚNIENIE/DREAMING | 1978 | 1/1 sygn. na odwr. oprawy l.g.: NATALIA LL | ŚNIENIE/DREAMING | 1978 | 1/1 | gelatin silver print on paper | photographie black & white „Śnienie“ jest kontynuacją moich zainteresowań codziennością i trywialnością jako obszarem penetracji artystycznej. Postulowana wcześniej programowa sztuczność sztuki jawi się poprzez banalne i codzienne czynności (...) Marzenia senne są wiec istotą ‘wewnętrzności’ tego stadium pokazu i dostępne są jedynie śpiącemu. Drugim aspektem jest wizualny stan, dostępna odbiorcom „zewnętrzna warstwa“ ‘śnienia’, uczestnicy-świadkowie i przedmioty seansu w galerii. Trzecim aspektem jest próba zmaterializowania, powołania ekwiwalentu nierzeczywistego marzenia, stworzenia fikcyjnego dokumentu. Oczywiście zdaję sobie sprawę z ułomności i cząstkowości takiego procederu, stąd ten uzupełniający komentarz, tak jak i komentarze podczas seansu. Sens tego procederu jawi nam jak bardzo nasza ‘wewnętrzność’ związana jest z nami i z natury jest nieprzekładalna. (...) Wszystkie jednak wyśnione przez indywiduum realności egzystują jako idea, która z jednej strony podkreśla istotność realnej świadomości, z drugiej zaś stanowiąc grę pozorów wnosi wartości ekstremalne indywidualnej świadomości... więcej
Artist: Andrzej Adam Sadowski
Title: HOLANDIA – TRZY WIATRAKI, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A.A. SADOWSKI | 1981 na odwr. na płótnie l.g. nalepka z danymi obrazu: ANDRZEJ SADOWSKI | [ADRES] | „HOLANDIA – TRZY WIATRAKI“ | OLEJ, PŁÓTNO, WYM 73 X 100 cm, | 1981 oraz napis flamastrem: 171.
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: NAVIS PNEUMATICUS, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: M. Novák-Zempliński | 2006 A Obraz reprodukowany: – Strona internetowa artysty: zemplinski.com. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: MAJ, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: S. MŁODOŻENIEC sygn. na odwr. na płótnie flamastrem p.g.: S. MŁODOŻENIEC | „MAJ“ 2014 | olej/płótno | 102 x 128 cm ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Sroka
Title: TEMATYKA WOJENNA, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SROKA 2009 sygn. na odwr. na płótnie g.: JACEK SROKA 20P42 | 2009 Jacek Sroka – uważany za współczesnego mistrza poetyki groteski – nie unika w swoim malarstwie poruszania tragicznych wątków z zakresu XX-wiecznej historii, w których miejsce dowcipu i kpiny zajmuje osobisty przekład faktów historycznych na język sztuki. Powstały w oparciu o obrazy i scenariusz malarza dokument Jacek Sroka. Czeluść Działoszyc , jest próbą zmierzenia się z tematem zagłady Żydów podczas II wojny światowej. W filmie, wyróżnionym w 2021 nagrodą Intermedia Globe Gold w ramach World Media Festivals, pojawiła się także prezentowana Tematyka wojenna . Artysta używając tutaj typowych dla siebie ekspresjonistycznych środków – multiplikacji, deformacji, kontrastowych zestawień barwnych – zaprasza widza do zapoznania się z własną interpretacją tamtych wydarzeń. Odbiorca, spodziewający się zetknięcia z opowieścią o traumie, staje przed dziełem swoiście dekoracyjnym i wielowarstwowym. Sztuka, według autora, nie jest bowiem dokumentalną prawdą – zajmuje się czym chce i jak chce. Artyści próbują mierzyć się ze światem, z historią, w nadziei na oddanie emocji, na opowiedzenie swojej prawdy. [fragment scenariusza Jacka Sroki do filmu Jacek Sroka. Czeluść Działoszyc , reż. J. Migoń, 2020] więcej
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ANNA SZPRYNGER | 2013 | I ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Urszula Wilk
Title: BŁĘKITNA LINIA, 1998-2020
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie po p. stronie: URSZULA | WILK | 1998 / | 2018/20 obok znak strzałki do góry, powyżej sygnatury pieczątka wywozowa
Artist: Witold-K
Title: Z CYKLU „SAMOTNOŚĆ“, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold-K. 90
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Cześnik
Title: SEN MINISTRANTA, 1998
Year: 1998
Tools: individual, mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. d.: „Sen Ministranta“ H. Cześnik 98 Cześnik w swej sztuce opowiada się całkowicie po stronie treści, narracji, historii; nawet jeśli są one fragmentaryczne, urwane, nieciągłe, nadal pozostają opowieściami. Te obrazowe narracje mają bardzo różnorodne źródła – najwięcej tu chyba przygód własnych, wspomnień, zasłyszanych opowieści. Są liczne cytaty z rzeczywistości, (...) ale są również jawne i częste odniesienia do historii malarstwa, do historii sztu ki – pisał historyk i krytyk sztuki Bogusław Deptuła przy okazji wystawy artysty Niebezpieczne związki w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie w 2021 r.
Artist: The Krasnals
Title: FEMINISTKA, 2009
Year: 2009
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: Brothers in arms / | Last supper | 2009 | “ Feminist“ Obraz wystawiany: – The Krasnals Brothers in arms / Last supper – wystawa w ramach Europe XXL – Eastern Europe Festival, Espace Le Carré, Lille, Francja, 13 III – 30 IV 2009. The Krasnals następująco rozwijają tytuł prezentowanego obrazu: Feministka – Doda – modna, ekspansywna piosenkarka pop ubóstwiana przez polskie masy, krytykowana przez polską inteligencję. Odłam twórczości feministycznej zajmuje istotne miejsce na arenie sztuki polskiej. Obraz był prezentowany na wystawie The Krasnals Brothers in arms / Last supper , która odbyła się we Francji, w Lille, w 2009 roku. Była to instalacja, składająca się z 13 obrazów w formacie 270 x 120 cm. Jak piszą autorzy na swoim blogu, Projekt Brothers In Arms jest naszym hołdem dla współczesnego artysty! Dodajmy, Artysty urodzonego w latach 70. The Krasnals przedstawiają na płótnach 12 postaci celebrujących wraz z Artystą Ostatnią Wieczerzę. Te postaci są unaocznieniem tego, co inspiruje artystę, co kształtuje jego osobowość i poglądy. 12 apostołów, stojących po bokach artysty, to: feministka, ekolog, Żyd, gej, lewicowiec, ideolog, krytyk, katolik, nazista, bohater historyczny,... więcej
Artist: Stanisław Wysocki
Title: SPACER, 2011
Year: 2011
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 28,5 cm, podstawa 2 cm sygn. z tyłu po prawej: Stan Wys | 2/8 | 2011 ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tomasz Wawryczuk
Title: KOBIETA K/R II, 2021
Year: 2021
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu l.d.: TW [monogram wiązany w kółku] obok wybity nakład: 2/13/2021
Artist: Wiesław Wałkuski
Title: CZASZKA ŚWIĘTEGO, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WAŁKUSKI sygn. na odwr. na płycie l.g.: WIESŁAW WAŁKUSKI W [w kółku] | OIL, 2021, Warszawa | „CZASZKA ŚWIĘTEGO“ (AUREOLA) | z cyklu „Martwe natury“ ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marian Michalik
Title: WIELKIE WYGRANE, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalik 77 na odwr. na płycie naklejona nalepka Biura Wystaw Artystycznych „Arsenał“ w Poznaniu z danymi obrazu, p.g. nalepka (tusz): 203 | TADEUSZ , l.d. nalepka (stempel): tadeusz ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tomasz Sętowski
Title: PODWODNY ŚWIAT, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Sętowski na odwr. na płótnie pieczątka wywozowa Obraz wystawiany: – Tomek Sętowski. Obrazy , Jumeirah Beach Hotel, Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie, 1 – 30 VII 2006. Wystawa Tomasza Sętowskiego odnotowana została w miejscowej prasie. Bajkowa stylistyka jego obrazów spotkała się z gorącym przyjęciem w Dubaju, do którego artysta wracał z wystawami jeszcze czterokrotnie. W dziełach Sętowskiego, poza oczywistą baśniową aurą, można dostrzec renesansowe konstrukcje w budowaniu formy poszczególnych elementów, symultaniczne układy scen, zawsze poza spójnym wewnętrznie czasem, horyzont przesunięty ku górze, pozwalający na ujęcia kompozycyjne z perspektywy górnej ukośnej, lub oddalony nierzeczywisty horyzont, a także nawiązania do baroku – poprzez zawirowane układy, światło i kulminanty, atektoniczność motywów architektury, odwrócenie perspektywy, uwzględnienie żywiołów (wody, ziemi, powietrza), powtarzanie w kolejnych pracach tych samych charakterystycznych motywów: aniołów, bram, fantastycznych budowli, antropomorfizowanych ryb, psów, ptaków, kusicieli-błaznów, kobiet. (...) Tomek Sętowski drobiazgową skrupulatność opisowej formy podporządkował wyobraźni, która burzy wszelkie hierarchie i konwencje, a jego obrazy... więcej
Artist: Jacek Yerka
Title: OSTATNI ODLOT, 1996
Year: 1996
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Yerka 96 Temat ten artysta zrealizował również w wersji akrylowej pt. Wielki odlot, różniącej się szczegółami. W albumie, wydanym przez Agra-Art, artysta tak komentował ten obraz: To już chyba koniec. Słońce zamienia się powoli w supernową i obejmuje bąblem swojej chromosfery kolejne planety. Życie na Ziemi przestaje istnieć (...). Na ostatniej ocalałej drodze ostatniego miasta, budynki zbierają się do odlotu. Może zdążą ociężale odfrunąć, zanim słoneczna atmosfera spopieli drewno i skruszy ceglane dachówki. Następny przystanek Mars. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Yerka
Title: ZŁOTOUJŚCIE, 2021
Year: 2021
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 21 sygn. na odwr. na dolnej listwie krosna flamastrem: JACEK YERKA | >>ZŁOTOUJŚCIE<< , obok: AKRYL | 2021 Wszystko może być inspiracją. Czasem czuję, że to, o czym właśnie pomyślałem, powinno zaistnieć na płótnie, natychmiast. Ale nie wiem w tamtej chwili, jak się za to zabrać, jak to ugryźć. Część takich wrażeń, obrazów, rozpływa się, znika na zawsze – ileż świetnych obrazów nienamalowanych! – niektóre powracają i są coraz konkretniejsze. (...) Szybciej, czy później, czasem po wielu latach, na koniec jest obraz. [ Jacek Yerka. Obrazy z lat 1972-2001. ..]