Artist: Tadeusz Dominik
Title: BEZ TYTUŁU, 1963
Year: 1963
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. w środkowym kadrze kompozycji p.: Dominik 63 Obraz wystawiany: - Tadeusz Dominik , Galeria Sztuki ZPAP, Warszawa, ul. Marszałkowska 34/50, 1963, il. czarno-biała, s. nlb - Tadeusz Dominik , ZPAP, BWA, Zielona Góra, 1966, kat. 1 - Tadeusz Dominik , za oknem jest ogród... Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2008, il. s. 270, kat. nr. 308 Zbigniew Herbert we wstępie do katalogu wystawy Tadeusza Dominika w Galerii Sztuki ZPAP w Warszawie w 1963 pisał: Na marginesach swoich płócien umieszcza rysunki dziecka, transpozycje (a nie kopie) takich magna tów sztuki jak Giotto, Mantegna, rzeźbiarze etruscy, iluminatorzy bizantyńscy. Ponosi pełne ryzyko konfrontacji. Nie w deklaracjach słownych, ale w akcie twórczym szuka swego miejsca w historii. Krytycy o skłonnościach do szufladkowania spierają się, czy zaliczyć obrazy Dominika do abstrakcji lirycznej, czy ekspresjonizmu. Dla mnie jest on jednym z tych nielicznych artystów, którzy każdym swoim nowym dziełem zdają się mówić: maluję, więc jestem. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego... więcej
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 1968
Year: 1968
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 39 x 29 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. atramentem p.d.: JTarasin | 68
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ABSTRAKCJA, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na tekturze p.d.: nalepka Galerii Sztuki Współczesnej - EGO z Poznania z danymi obrazu Obraz posiada potwierdzenie autentyczności z 2000 roku, podpisane przez autora. Pochodzenie: Obraz zakupiony w Galerii Starmach w Krakowie. Obrazy abstrakcyjne Jerzego Nowosielskiego – pełne malarskiej urody, łączące harmonię barw z muzycznością rytmicznych podziałów – należą do najbardziej zagadkowych jego dzieł. Swoista „dwujęzyczność" artysty, uprawiającego równolegle abstrakcję i malarstwo figuratywne, towarzyszyła mu praktycznie przez całą drogę twórczą – prowadząc malarza konsekwentnie do przypisania abstrakcji roli malarstwa ikonicznego. Wiele swoich wypowiedzi Nowosielski poświęcił duchowej zbieżności malarstwa abstrakcyjnego z ikoną. Malarstwo abstrakcyjne stało się bowiem istotnym dopełnieniem jego koncepcji sztuki sakralnej – dostrzegając w sztuce bezprzedmiotowej ogromny duchowy potencjał, krakowski artysta włączył je w obręb sztuki liturgicznej, co było skutkiem osobistej, malarskiej intuicji, lecz również konsekwencją bogatej, wielowątkowej genezy tego malarstwa. z wykładu dr Krystyny Czerni , Sakralny wymiar abstrakcji – na przykładzie malarstwa Jerzego Nowosielskiego , ASP w Gdańsku, 12.04.2019 ♣ do wylicytowanej... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BIAŁA CERKIEW, OK. 1983
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (w okrągłym oknie cerkwi): JN Autentyczność potwierdzona przez Fundację Nowosielskich w Krakowie. Obraz należy do serii przedstawień z cerkwiami, które artysta tworzył od lat 70. po lata 90. XX w. Z jednej strony były to zgeometryzowane, syntetyczne prace (jak w tym przypadku), z drugiej bardziej pejzażowe ujęcia tematu (jak „impresjonistyczne“ przedstawienia z lat 80.).Frontalne ujęcie architektury cerkwi na schematycznie ukazanym tle – ujawnia to, co najbardziej interesuje Nowosielskiego w architekturze – ujęcie formy przy pomocy środków stosowanych w malarstwie ikon. Artysta tak o tym mówił: W każdej mojej cerkwi jest coś ze świątyń, które kiedyś oglądałem. Pomyślałem więc sobie, że trzeba stworzyć ikonę cerkwi. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. AUGUSTYN, OK. 1982
Tools: watercolor, gouache, pencil, pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 15 x 9 cm - wym. w świetle passe-partout napisy oł. pionowo l.g.: Ś , p.g.: AUGUSTYN Kompozycja ujęta w siatkę wykresów z wymiarami. Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary (Nietoperz w świątyni, s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. BAZYLI WIELKI, OK. 1982
Tools: watercolor, gouache, pencil, pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Świętego Ducha w Tychach, ok. 1982 15 x 9 cm - wym. w świetle passe-partout napis oł. pionowo p.g.: WIELKI Kompozycja ujęta w siatkę wykresów z wymiarami. Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyn i, s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. IGNACY ANTIOCHEŃSKI , OK. 1982
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Świętego Ducha w Tychach, ok. 1982. 24 x 15 cm - wym. w świetle passe-partout napisy oł. pionowo l.g.: Ś IGNACY , p.g.: TEOFOR [Św. Ignacy, biskup Antiochii, męczennik (II w. n.e.) posługiwał się imieniem Teofor – „Niosący Boga“.] Kompozycja ujęta w siatkę wykresów z wymiarami. Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. PIOTR, OK. 1982
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Świętego Ducha w Tychach, ok. 1982. 24 x 14 cm - w świetle passe-partout napisy oł. pionowo l.g.: Ś , p.g.: PIOTR Kompozycja ujęta w siatkę wykresów z wymiarami. Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyn i, s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Stajuda
Title: ANACHORETA, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: JERZY STAJUDA | ANACHORETA | 1961 na odwrocie: – na górnej listwie krosna napis (ołówkiem): WŁASNOŚĆ ALEKSANDRA WOJCIECHOWSKIEGO , [czerwonym flamastrem]: 203 [ołówkiem]: JERZY STAJUDA ; – w górnym narożniku krosna nalepka (druk, rękopis): DESA | WORKS OF MODERN ART [dane obrazu]; – na d. listwie krosna nalepka z wystawy (druk): GALERIA U JEZUITÓW Poznań 2002; – śr.g. nalepka (druk, rękopis): Ve BIENNALE INTERNA TIONALE D’ART CONTEMPORAIN | Rep. Sain Marin | 1965 [dane obrazu]; – na pionowej listwie krosna nalepka (druk, stempel): Städtische Kunstgalerie Bochum z tytułem wystawy: Profile IV 1964/65 | Polnische Kunst heute; – na lewej listwie krosna (flamastrem): ol. pł. 90 x 150 Obraz wystawiany: – Jerzy Stajuda. Malarstwo , Galeria Sztuki Współczesnej – Profile IV. Polnische Kunst heute (katalog wystawy, teksty: Ryszard Stanisławski, Mieczysław Porębski), Städtische Kunstgalerie Bochum, 8 XI 1964 – 17 I 1965; – Obrazy Jerzego Stajudy , Galeria od Nowa, Poznań, V 1965; „Zapiecek“, Warszawa, IX 1974, kat. 1; – W kręgu przyjaciół III... więcej
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: NIEBO, 1948
Year: 1948
Tools: ink, gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis oł. p.g.: 101 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Andrzej Wróblewski , Galeria Zderzak, Kraków 1994 – Andrzej Wróblewski, red. Zofia Gołubiew, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Muzeum Narodowe w Krakowie, Fundacja Instytut Promocji Sztuki, Warszawa 1998, s. 194 (widok ekspozycji pracy na wystawie w Galerii Zderzak, Kraków 1994); – Antoni Michalak, konsultacje Anna Król, Andrzej Wróblewski , Toruń 2003 (publikacja towarzysząca wystawie: Andrzej Wróblewski. Rysunki i gwasze z kolekcji prywatnej , Muzeum Okręgowe, Toruń XI 2003), il. s. 52 (do góry nogami), s. 86 (fot. pracy na wystawie); – Przyczynek do dyskusji jak stworzyć regionalną kolekcję „Znaki Czasu“ ?, folder towarzyszący wystawie, Galeria ul. Pod Krzywą Wieżą, Toruń X – XII, 2006, repr. barwna s. 8; – K olekcja Pakoska, Sztuka polska, Sala Wystaw Czasowych Ratusza Staromiejskiego , Toruń IX 2013; – Kolekcja Pakoska , oprac. Anna Kroplewska-Gajewska, Muzeum Okręgowe, Toruń 2013, s. 60, poz, 40; – Poeta odchodzi. Tadeusz Różewicz / A Poet Departs, koncepcja katalogu Małgorzata Wichowska, Muzeum Literatury, Warszawa 2016, s. 26. W... więcej
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, LATA 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica . ..u Alfreda Lenicy szczególną rolę odgrywało umiłowanie sił życia, biologicznego wzrostu, tego co się rodzi i niesie nadzieję. Stąd, przynajmniej w pewnym stopniu, owa tkanka jego malarstwa, która zdaje się powstawać na naszych oczach, wybuchać gejzerami form, rozchodzić płatami kształtów, rozwijać ciągami splotów, przenikających się wzajemnie, jakby rozrastających w górę, w dół, na boki i w głąb iluzyjnej przestrzeni. Bywa zaś, że owe formy zbliżają się na mocy przypadku do form roślinnych, zwierzęcych czy ludzkich. (...) Jednak (...) to nie naśladownictwo form natury, lecz sam sposób malo wania, sam rodzaj napięcia spowodował (...) kreowanie kształtów organicznych paralelnych tylko z działaniem sił ożywionej przyrody, a upodobania zadecydowały o jego wyborze. Kształty te w obrazach Alfreda Lenicy, traktując sprawę technicznie, budowane były jak się zdaje głównie przez ścinanie, przewracanie, przecieranie szpachlą czy nożykiem założonej farbą płaszczy zny. Zrodziły się w ten sposób złudzenia jakby jakąś magiczną siłą tworzonej przestrzeni. (...) Uciekają w niej gdzieś w dal głębie, przenikają się wzajemnie tak, że nie można nawet w wyobraźni określić ich wzajemnego położenia, raz zdają się sięgać w nieskończoność, a potem zaś wysuwać naprzód, przed powierzchnię obrazu. Uciekają i wracają, łudząc zbliżeniami zdają się nie mieć początku ani końca... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: L’ORIETALE (ORIENTALE?), 1965
Year: 1965
Tools: ink, watercolor, pen, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 37 x 26,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn oł. l.d.: „L’orietale“ p.d. (poprawiona tuszem): Lebenstein 65 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: CENTROPAS, 1965
Year: 1965
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: „Centropas“ T. B. 65 r.
Artist: Jan Lebenstein
Title: REPTILE, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d. : Lebenstein 74 Na odwrocie na płótnie napis : „Reptile” | Lebenstein | „Diptere” (przekreślone) | 1974 | acrylique et huile. Na blejtramie nalepki : 1. 21. Reptile-1974. ; 2. 15. Reptile, 1974 | akryl + olej na płótnie, 100 x 50 cm | wł. prywatna, Poznań ; 3. GALERIA U JEZUITÓW | ZWIAZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | JAN LEBENSTEN | WYSTAWA | 16.6.-5.7. 1997 | POZNAŃ Obraz był wystawiany i opisany: Jan Lebenstein Malarstwo grafika, Galeria u Jezuitów, ZPAP, Poznań 16.06-5.07.1997, kat.poz.15.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: RS, LATA 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: RS | BEKSIŃSKI Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz reprodukowany i opisany: – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art,Warszawa 2021, il. barwna (tytuł publikacji roboczy; album w przygotowaniu, prezentuje tzw. kolekcję japońską). Historia prezentowanego obrazu łączy się z pierwszą paryską wystawą Beksińskiego zorganizowaną przez Piotra Dmochowskiego jesienią 1985 roku w Galerie Valmay na Rue de Seine 22. Splendoru ekspozycji zatytułowanej “Hommage a Beksiński” nadawała nie tylko lokalizacja na jednej z najbardziej prestiżowych ulic Paryża, ale także profesjonalnie zaaranżowana przestrzeń wystawiennicza i promocyjna oprawa wydarzenia. Na stacjach metra rozwieszono 150 afiszy, rozdano 7000 ulotek, wydano katalog z kolorowymi reprodukcjami, a każdy z odwiedzających mógł “na pamiątkę” zostawić wpis w “Złotej Księdze” i kupić laminowaną kartkę pocztową. Dodatkową, wizualną atrakcją był krótkometrażowy film o artyście wyprodukowany specjalnie na tę okazję (reż. B. Dziworski). Dokument można było obejrzeć zarówno w trakcie zwiedzania wystawy jak i w wynajętej sali pobliskiego kina. To właśnie w nim pojawia... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI | 1982 Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz reprodukowany i opisany: – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Sala 11. Obrazy. Lata 1984-1989); – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art,Warszawa 2021, il. barwna (tytuł publikacji roboczy; album w przy gotowaniu, prezentuje tzw. kolekcję japońską). Motyw krzyża był obecny na każdym etapie twórczości artysty, który – szczególnie w obrazach z lat 80. – nadawał mu formę odległą od ikonicznego, łacińskiego ujęcia. Dominujące w apokaliptycznym pej zażu majestatyczne konstrukcje były zazwyczaj pozbawione górnej części pionowej belki i rozpiętej na ramionach ukrzyżowanej postaci. O swojej fascynacji tematem krucyfiksu i jego malarskiej kreacji, artysta opowiadał w jednym z wywiadów wieloletniemu dyrektorowi Muzeum Historycznego w Sano ku, Wiesławowi Banachowi: – Jest to dla mnie próba, powiedzmy, zmierzenia się z kolegami po fachu, którzy malowali ukrzyżo wanie, tylko namalowania go po swojemu. To nie jest wyznanie wiary bynajmniej. (...) Mi chodziło ... więcej
Artist: Henryk Cześnik
Title: GDY ŚPIĄ ANIOŁY, 1999
Year: 1999
Tools: gouache, pastel, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pastelem śr.d.: GDY ŚPIĄ ANIOŁY p.d.: H. Cześnik 99 r ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Czapla
Title: STUDIUM MODELA, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: czapla | ‘97 na odwr. na p. listwie krosna nalepka (druk): STUDIUM MODELA Obraz wystawiany: – Ecce homo. Marian Czapla , BWA Ostrowiec Świę tokrzyski, 1998 (jako Duet ). Obraz reprodukowany: – Marian Czapla. Malarstwo, album z cyklu Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie prezentuje , tekst Iwona Rajkowska, Marian Rumin, Wojciech Skrodzki, ASP Warszawa 2009, s. 113. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: HORS CADRE NR 65, 1971
Year: 1971
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: Aleksander Kobzdej | Hors cadre 1971 | No 65 | 82 x 50 śr.: 65 | 82 x 50 l.g.: nalepka wywozowa Desy z Nr. 64 i danymi obrazu oraz miejscem wysyłki Bezirksamt Charlottenburg von Berlin Obraz wystawiany: - Aleksander Kobzdej. Ölbilder – Zeichnungen 1969-1971 , 7. August – 28. August 1971, Rathaus Charlottenburg, Katalog und Ausstellungsleitung: Eberhard Knoch, Berlin 1971, kat. 64, s. 16. Obraz opisany i reprodukowany: – Aleksander Kobzdej, Zmagania z materią, Struggle with Substance , Kraków-Warszawa 2002, katalog pod red. Józefa Grabskiego, Irsa, Kraków-Warszawa 2002, kat. 32, il. barwna, s. 216. Obraz powstał w ostatnim okresie twórczości Kobzdeja i należy do zespołu prac, którym artysta nadał wspólny tytuł „Hors cadre“. Zaprezentowała je Danuta Wróblewska na wystawie w Galerii Kordegarda pt. Aleksander Kobzdej Hors cadre malarstwo/painting w marcu 2001. We wstępie do katalogu czytamy: W ostatnich kilkudziesięciu obrazach, powstałych na rok przed śmiercią Kobzdeja, powierzchnia płócien uległa ostatecznej rewolcie... Obrazy falują jak w tańcu, powiewają jak pranie na wietrze, pofalowania przypominają intymność bielizny... więcej
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 2001
Year: 2001
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: sgierowski na odwr. l.d. sygn dłg.: S Gierowski 01 ; tamże dedykacja podpisana i datowana: Stefan Gierowski | 4.01.03 Praca wystawiana i reprodukowana w katalogu: – Gierowski [wystawa z cyklu:] Sztuka indywidualności , Galeria Prezydencka pod patronatem ASP w Warsza wie i Prezydenta m.st. Warszawy, Pałac Branickich, ul. Miodowa 6/8, Warszawa 2003, s. i poz. nlb. Akwarele stanowią ważną cześć twórczości Stefana Gierowskiego. Artysta na pytanie „Dlaczego lubię malować akwarelę?” odpowiada: Niezwykle pociąga mnie i intryguje natychmiastowy i jednostronny moment kreowania, gdy każda myśl jest wyrażona gestem jednego pociągnięcia pędzlem. Wtedy wodna farba uzyskuje szczególny blask i czystość. Akwarela abstrakcyjna zmusza do niebywałej koncentracji i skupienia, aby stać się świetlistą i swobodną. Decyzja zawsze jest ostateczna, każde powtórzenie szkodzi. Odczuwam to napięcie trochę jak grę w nieznane, w której nerwy, psychiczny niepokój, fizyczny gest ręki, jej szybkość i ciężar, cały organizm jest włączony w zaistnienie plamy barwnej. Sądzę, że nawet chińscy mistrzowie odczuwali to szczególne, niepokojące napięcie malując bezbłędnie wykształconym gestem. Malowanie akwareli to również pewien określony proceder. Papier, jego grein i wilgotność, farba... więcej
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 2002
Year: 2002
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: S Gierowski 02 na odwr. l.d. dedykacja (do góry nogami) podpisana i datowana: S. Gierowski 4.11.03 Praca wystawiana i reprodukowana w katalogu: – Gierowski [wystawa z cyklu:] Sztuka indywidualności , Galeria Prezydencka pod patronatem ASP w Warsza wie i Prezydenta m. st. Warszawy, Pałac Branickich, ul. Miodowa 6/8, Warszawa 2003, s. i poz. nlb. (reprodukcja do góry nogami); – Janusz Zagrodzki, Stefan Gierowski , Galeria Prezydencka, Warszawa 2005, s. 180, (repr. do góry nogami). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Dobkowski
Title: Z CYKLU „HIMALAJE XXII“, 2003
Year: 2003
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: Jan Dobkowski | Z CYKLU„HIMALAJE XXII“, 2003 ROK | AKRYL | 197 X 147 CM Obraz wystawiany: – Jan Dobkowski, Himalaje , Galeria Sztuki Współczesnej Muzeum Północno-Mazowieckiego w Łomży, IX-X 2006. Himalaje to cykl wielkoformatowych, abstrakcyjnych płócien, w których Jan Dobkowski zawarł wraże nia z podróży nad najwyższymi górami świata. Z układów skośnych i krzyżujących się linii wykreował niezmierzoną przestrzeń pełną falujących barw i światła. Obrazy zostały namalowane w dwóch tona cjach: chłodnej z przewagą błękitów i gorącej z dominacją czerwieni symbolizujących majestatyczną potęgę gór, które zmieniają swój wygląd w zależności od pory dnia. Karolina Skłodowska, z tekstu towarzyszącego wystawie Jana Dobkowskiego Himalaje , Muzeum Północno-Mazowieckie w Łomży, IX 2006 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Berlewi
Title: KOMPOZYCJA, 1953
Year: 1953
Surfaces: paper, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. atramentem p.d: H. BERLEWI sygn. oł. na odwr.: H Berlewi 1953 , niżej owalna pieczątka (częściowo nieczytelna) z napisem w śr.: ATELIER | BERLEWI, w otoku: Etude CHAPELLE PERRIN FTOMANTIN | VERSAILLES
Artist: Zofia Artymowska
Title: POLIFORMY LXXXXIX – B, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Zofia Artymowska | „Poliformy LXXXXIX“ – B, (replika) | akryl, 1985 (Kompozycja wielokierunkowa) | pani Aleksandrze Kąkolewskiej | z wdzięcznością | artystka Obraz należy do cyklu malarskiego Poliformy , nad którym artystka pracowała od 1970 roku. Poszukiwania Artymowskiej dotyczyły budowy obrazu przy pomocy jednej powielanej formy. Jak sama wspominała: do tych eksperymentów użyłam formy walca (cylindra) jako modułu. Cykl nazwałam Poliformami. Fundamentalne założenie moich poszuki wań wywodzi się z przekonania, że podstawowym ele mentem wszystkiego, co nas otacza, co istnieje dokoła nas, jest jednostka, ułożona, powielona lub zakompono wana w różny sposób. Ważnym elementem budowy obrazów Artymowskiej jest światło. W tym celu, chętnie posługiwała się odcieniami złota i srebra, które wzmacniały efekt świetlistości. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Krasiński
Title: KOSTKA, LATA 90. XX W.
Description: IInformacje o dziele: pełne wymiary obiektu: 10 x 10 x 9 cm Krasiński nieustannie bawił się otaczającą go przestrzenią. Od 1968 zaczął ją oznaczać ciągłą linią, przylepiając na wysokości 130 cm niebieską taśmę (blue scotch), która stała się znakiem rozpoznaw czym jego sztuki. Tak o tym mówił: Od dziesięciu już lat naklejam na wszystkim na wys. 130 cm niebieski pasek (Scotch) – Po co? – Dlaczego!!!? Więc......On ingeruje w rzeczywiste... On ujawnia rzeczywiste, przedtem nie zauważone (oczywiste). (...) Ten pasek określonej szerokości i nieokreślonej długości był mi kiedyś konieczny (pomocny) do zademonstrowania mojej idei (myśli). Teraz on żyje swoim własnym życiem . (wypowiedź Krasińskiego w katalogu wystawy w Domu Artysty Plastyka w Warszawie, III, 1979) Taśmę artysta naklejał niemal wszędzie: na ścianach, przedmiotach, ludziach i fotografiach. Oklejone fotografiami i niebieską taśmą drewniane kostki, zawieszone na żyłkach, pojawiały się, m.in. na wysta wach: Der Riss im Raum / Rysa w przestrzeni (Martin Gropius Bau, Berlin 1994 / Zachęta, Warszawa 1995) oraz na retrospektywie Edwarda Krasińskiego w Tate Liverpool w 2016. Kostki z fotografiami przyjaciół odnajdziemy również w przestrzeni Instytutu Awangardy w Warsza wie przy Alei Solidarności, gdzie została... więcej
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: SZTUKA KONSUMPCYJNA, 1973/1991
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 50,5 x 60,5 cm - wym. w ramie sygn. tuszem na odwr. śr.g.: NATALIA LL | SZTUKA KONSUMPCYJNA | CONSUMER ART | 1973 W pracach Natalii LL rejestracja [fotograficzna] obejmuje przede wszystkim czynności, działania prze radzające się w gest i dalej – gesty przeradzające się w znaki. (...) Sens tego działania jest chyba naj jaskrawiej widoczny w ostatnim cyklu prac Natalii LL „Sztuka konsumpcyjna“. Dwuznaczność działa nia, które z prostej czynności jedzenia przeradza się jakby w wyrafinowaną erotykę, a wreszcie w gest niemal magiczny, w system znaków, wydawałoby się, powszechnie stosowanego, a przecież niezna nego nam kodu – nie tylko intryguje, ale i powoduje budzenie się refleksji właśnie nad znakiem, nad kodami stosowanymi przez nas powszechnie dla uzyskania wzajemnego porozumienia. I ta refleksja, która ostatecznie staje się refleksją sztuki nad sztuką, należy niewątpliwie do najcenniejszych osiągnięć artystycznych Natalii Lach-Lachowicz. Antoni Dzieduszycki, Natalia Lach-Lachowicz , „Fotografia“ 1973 nr 7 (cyt. za: Natalia LL, Sztuka i energia | Art and Energy , Muzeum Narodowe, Wrocław 1993/94, s. 20) Pomysł był taki: w latach 70. napisałam tekst, że będę zapisywała, rejestrowała rzeczy zwyczajne – to, co człowiek robi codziennie, czyli jedzenie, mówienie,... więcej
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: DULCE – POST MORTEM, 2016
Year: 2016
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: 2 [w kółku] NATALIA LL, „DULCE – POST MORTEM“ 2016 na pionowej listwie krosna napis: GÓRA i znak strzałki
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: NIESKOŃCZONE II (AKTY), 1969
Year: 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na odwr. śr.: NATALIA LL | 1969
Artist: Eva Rubinstein
Title: KAMERA NA PLACU ŚWIĘTEGO MARKA, 1970
Year: 1970
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary fotografii: 28,3 x 20,3 cm (kadr), 35,6 x 27,9 cm (papier) sygn. cienkopisem pod kadrem l.: Kamera , Piazza San Marco | Venice 1969 , p.: EvaRubinstein na odwr. oł. poprzecznie, wzdłuż l. krawędzi: Venice 1969 V-6 11A.12 OR VC 2 f56 40 X 10 | camera, Piazza San Marco | Venice 1969 , p.g.: EVA RUBINSTEIN Zdjęcie w Wenecji wykonane zostało w październiku 1970 roku, gdy artystka podróżowała w 23 dni dookoła świata razem z dyrektorem artystycznym firmy American Express, dla której wykonywała wówczas zdjęcia dokumentacyjne. O zdjęciu tym powiedziała: Wysłano nas z Nowego Jorku do Londynu, Paryża, do Torremolinos w Hiszpanii, do Wenecji, potem Ateny, Tel Awiw, New Delhi, Hongkong, San Francisco i powrót do Nowego Jorku. W Wenecji było wówczas mało turystów i plac Świętego Marka był prawie pusty. Ten aparat dla turystów pamiętam doskonale, fotograf robi nim zdjęcia turystom, daje np. kawałki chleba, żeby karmić gołębie i wtedy robi zdjęcia sytuacyjne. Artystka pomyliła w podpisie odbitki datę wykonania zdjęcia; było reprodukowane, m.in. w albumie Eva Rubinstein – fotografie 1967-1990 i tam datowane jest właściwie na 1970. Wojciech Grochowalski, prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina... więcej
Artist: Eva Rubinstein
Title: ARTUR RUBINSTEIN, 1970
Year: 1970
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. cienkopisem na odwr. l.g.: EvaRubinstein | AR, Nowy Jork 1970 | (profil, przy fortepianie – ręce) , g.: Port. A-2 , niżej śr. pieczęć autorska, p.d. rysunek fragmentu pięciolinii (w owalu), między pieczątką, a rysunkiem zatarty napis oł., czytelny fragm.: ...70’s Stan zachowania: lekkie rozdarcie na górze na głębokość 17 mm, zagięcia narożników. Portret pianisty wykonany w Hotelu Drake w Nowym Jorku (hotel dziś nie istnieje), gdzie Rubinsteino wie wynajmowali zawsze ten sam apartament w czasie podróży na Wschodnie Wybrzeże. Po sprzedaży mieszkania w Nowym Jorku najdłużej zamieszkiwali w ciągu roku w Paryżu, trochę w Genewie, a la tem w Marbelli. Gdy udawali się zatem do Nowego Jorku – czasem na kilka miesięcy podczas tournée pianisty – zawsze zatrzymywali się w Hotelu Drake, w tym samym apartamencie na 18 piętrze. Był w nim, m.in. duży salon, do którego Artur Rubinstein pożyczał fortepian Steinway B. Na moje py tanie do p. Ewy, czy gra ojca i długie ćwiczenia nie przeszkadzały innym gościom hotelu, pani Ewa odparła: – Przeciwnie! Goście często stali na korytarzu i słuchali, gdy ojciec grał. A salon apartamentu nie miał bezpośrednich sąsiadów, był na końcu budynku, najbliżsi goście byli piętro wyżej i piętro niżej. Ponieważ był to stary, masywny gmach, z grubymi... więcej
Artist: Salvadore Dali
Title: GREJPFRUT EROTYCZNY, 1969/70
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: Grejpfrut erotyczny (Pamplemousse erotique) z cyklu "Flordali", 1969/70 56,5 x 36,5 cm wym. odcisku płyty sygn. oł. pod ryc. l: E. A. , p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980 , Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 175, kat. 352, il. s. 176. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: CZŁOWIEK-PTAK (L’HOMME OISEAU), 1981
Year: 1981
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: owalny cokół osadzony w podstawie z marmuru wys. figury z cokołem: 27 cm, całość z podstawą 32 cm sygn. z tyłu u d.: Dali , pod lewą stopą postaci znak odlewni: VENTURI ARTE, na owalnym cokole u g. wytłoczony nakład: 180/350 , niżej znak wydawcy i data: © CAMBLEST | 1981 Porównaj: – R. & N. Descharnes, Dalí – The hard and the soft – Spells for the magic of form – sculptures and objects , Azay le Rideau, no. 291, p. 119. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: ROSA E MORTE FLORISCENS, 1972
Year: 1972
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Pełny tytuł: Rosa e morte floriscens , z cyklu "Surrealistyczne kwiaty", 1972 56,5 x 38,5 cm - wym. odcisku płyty sygn. oł. pod ryc. p.: Dali na lewym marginesie sucha pieczęć wydawcy: EDICIONI ELDEC ROMA, napis oł. pod ryc. l.: 127/350 , tytuł drukowany śr.d.: Rosa e morte floriscens Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980 , Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 204, kat. 539, il. W glosie do cyklu opisane są dwie części nakładu. Pierw sza posiada dodatkowe motywy (figuralne, zwierzęce, przedmiotowe) wykonane przez artystę w technice su chej igły – takie ryciny są reprodukowane w katalogu. Druga nie ma tych motywów, za to opatrzona jest dru kowanymi tytułami na dolnym marginesie – do tej części nakładu należy oferowana praca. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: GLADIOLUS CUM AURIUM CORYMBO EXPECTANTIUM, 1972
Year: 1972
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Grafika należy do cyklu "Surrealistyczne kwiaty", 1972. sygn. oł. pod ryc. l.: E. A , p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980 , Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 204, kat. 541, il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie śr.: ANNA SZPRYNGER | 2014 , obok znak strzałki w górę, na g. listwie krosna śr. nalepka z danymi obrazu
Artist: Urszula Wilk
Title: BEZ TYTUŁU, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czarną kredką śr. d.: Wilk 2018 sygn. na odwr. na płótnie: URSZULA WILK | 2018, niżej znak skrzyżowanych strzałek
Artist: Eugeniusz Minciel
Title: XXX, 2019-2020
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. pionowo: MINCIEL sygn. na odwr. na płótnie: EUGENIUSZ | MINCIEL | XXX | 2019-2020 | AKRYL | WERNIKS
Artist: Andrzej Fogtt
Title: ALSTER, 2018
Year: 2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fogtt 18 sygn. na odwr. na płótnie: Fogtt | 2018 | Alster
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: WIDOK TATRZAŃSKI, 1977
Year: 1977
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 44,5 x 32 cm - wym. w świetle oprawy sygn. p.d.: Duda Gracz . 77 . Krytyk polskich dewiacji, ostry demaskator rzeczywistości, dokumentalista niskich obyczajów. To tylko kilka z wielu podobnych etykiet, jakie w okresie PRL-u przylgnęły do Jerzego Dudy Gracza. Tymczasem już od lat 70. równolegle do społecznej misji utrwalania przaśnych „motywów polskich“, Duda Gracz podczas licznych wyjazdów prowadził malarskie zapisy sielskich widoków ojczyzny: Od 1975 roku jeździłem z przyjacielem śp. Władkiem Kubarkiem do jego brata Jana, do wsi Brzegi koło Bukowiny. Tam studiowałem pejzaże bezludne – tam odzyskiwałem proporcje myśli i ducha, pogubione w życiu, w zgiełku cywilizacji, w chaosie życia społecznego (...). Plenerowe impresje były przywożone wprost z łona natury i chowane w przysłowiowej szufladzie, dlatego nikt spoza najbliższego otoczenia malarza nie zdawał sobie sprawy, że są jego skrytą pasją. Tadeusz Nyczek był jednym z pierwszych, którym udało się poznać dudagraczowską wersję przyrody: Obserwowałem to malarstwo od wczesnych lat 70. i wiem, jakim piorunującym zaskoczeniem była dla mnie wizyta w katowickim mieszkaniu Dudy w 1979 lub 80., kiedy zaplątałem się do ktoregoś z intym niejszym pokojów i tam zobaczyłem rozwieszone na ścianie małe pejzażyki, dźwięczne i piękne jak poranne niebo nad... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PORTRET BOHDANA SMOLENIA, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 1274/88 . , na odwr. l.g. nalepka autorska z danymi obrazu Portret Bohdana Smolenia (1947-2016), wybitnego aktora komediowego i artysty kabaretowego, przynależy do większej grupy obrazów przedstawiających cenione przez Jerzego Dudę Gracza osobistości polskiej estrady. Z portretowanymi łączyły go niejednokrotnie osobiste relacje i - przede wszystkim - odwaga komentowania szarej rzeczywistości okresu PRL-u z satyrycznym zacięciem. Z reguły konterfekty znajomych z pokrewnej branży nie powstawały na zamówienie, ale były naturalną dla malarza formą wyrażenia wdzięczności i uznania. Nieco inny charakter miała geneza wizerunku Bohdana Smolenia, która była owocem artystycznej współpracy, jaka zaistniała przy okazji wznowienia działalności niezwykle popularnego w 2. połowie lat 70. poznańskiego kabaretu „Tey”(1988-1990). Powrót obsady na scenę w “dawnym” składzie - Zenon Laskowik, Bohdan Smoleń, Krzysztof Jaślar, Rudi Schubert, Janusz Rewiński, Aleksander Gołębiowski - miał być przypomnieniem uwielbianych przez publiczność skeczy w zaktualizowanym wydaniu. Uznano, że najlepszym tłem dla przebojów grupy będzie monumentalna kopia obrazu Dudy Gracza “Jeźdźcy Apokalipsy, czyli fucha” z 1977 roku. Na pomysł wykorzystania go w scenografii artysta zareagował entuzjastycznie, ale postawił jeden warunek - w zamian za prawo do jednokrotnego skopiowania swego dzieła, otrzyma... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: 11 LISTOPADA – WARSZAWA NOWE MIASTO, 2010
Year: 2010
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 11 LISTOPADA [w ramce], p.d.: WARSZAWA NOWE MIASTO. E. DWURNIK. 2010, na odwr. sygn. i pieczątki, od g.: „Nowy Rynek“ | [pieczątka z nr wpisanym ręcznie:] NA PAPIERZE | NR 12898 , [pieczątka:] AKWARELA | E. DWURNIK [ręcznie:] + tempera | [c.d. ręcznie:] spis NR: 2374 [w ramce] | 8-11.XI.2010 | 46 x 55 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: GELINDE, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1978. | E. DWURNIK na odwr. na płótnie naklejona nalepka z danymi obrazu, p.d. pieczątka wywozowa z podpisem Obraz opisany w: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XIV Portret, kat. 16. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Pągowska
Title: KOT WYLEGUJE SIĘ, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: „KOT WYLEGUJE SIĘ“ | TERESA PĄGOWSKA | 2005 Ten kameralny, bardzo osobisty obraz wpisuje się w serię kompozycji, który Teresa Pągowska poświęciła różnym zwierzętom. Przez lata portretowała głównie swoje jamniki i koty. Przedstawiała je w swobodnych pozach, podglądając ich zachowanie i mistrzowsko oddając to na płótnie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „REMINISCENCJE“, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g. i p.g.: MUSIAŁOWICZ sygn. na odwr.: Z CYKLU | REMINISCENCJE | 1976 | 72,5 x 59,5 | 15 M [w ramce] | MUSIAŁOWICZ | [niżej pieczątka wywozowa], l.g.: 21 | M | 170. , p.d.: XXX Obraz wystawiany: – Galeria BWA, Białystok 1989; – Galeria Zapiecek, Warszawa 1993; – Muzeum Ziemi Lubuskiej, Zielona Góra 1998; – BWA, Kielce 2012; – Galeria Miejska, Wrocław 2013. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Witold-K
Title: Z CYLKU SAMOTNOŚĆ, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Witold - K. 20 na odwr. na poprzecznej belce krosna tytuł: Z CYKLU "SAMOTNOŚĆ"
Verified Artist: Yes
Artist: Witold-K
Title: Z CYKLU „LUDZIE“, 2019
Year: 2019
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Witold-K. na odwr. na pł. l.g.: 2019
Verified Artist: Yes
Artist: Kazimierz Ostrowski
Title: MARTWA NATURA NA ZIELONYM TLE
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: K. OSTROWSKI sygn. flamastrem na górnej listwie krosna: Kazimierz Ostrowski | „Martwa natura na zielonym tle“ acryl – płótno | rozm. 102/72 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: KOMPOZYCJA, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: S. MŁODOŻENIEC | 2006 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: SM | Kompozycja 2006 | olej/płótno na górnej listwie krosna nalepka z numerem 14 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Łukasz Banach (pseud. Norman Leto)
Title: THE DONNERS: FINAL DAYS
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: THE DONNERS: FINAL DAYS | NORMAN 2060
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG, MGŁY, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj na odwr. na płótnie p.g.: Stanisław Baj | Rzeka Bug, Mgły, 2020 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Mitoraj na odwr. d.: C 539/1000 HC Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture , [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Mitoraj na odwr. d.: C/625/1000 H.C. Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 135.
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: CONIUNCTIO, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Novák-Zempliński 21 sygn. na odwr. na płycie: „Coniunctio“ | Maksymilian | NovákZempliński | 2021
Artist: Rafał Olbiński
Title: VA, PENSIERO, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski Obraz opisany i reprodukowany: – Olbiński. Akty/Nudes , Wydawnictwo Bosz, Olszanica 2020, s. 112, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Michalik
Title: MARTWA NATURA Z NARTAMI, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalik ‘90 na odwr. śr. g.: ślad pieczątki wywozowej * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: WIOSENNY LABIRYNT, 2004
Year: 2004
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,5 x 59,5 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: YERKA 04 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: TRIUMFALNY POWRÓT, 2021
Year: 2021
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 21 sygn. na odwr. na dolnej listwie krosna: JACEK YERKA >>TRIUMFALNY POWRÓT<< | AKRYL 2021 Inspiruje mnie życie codzienne, teraźniejsze zdarzenia, wszystko, z czym się stykam, ale i wszystko, co przeżyłem przez ponad 60 lat i z jakichś powodów zapamiętałem. To nie jest tak, że wymyślam rzeczy na bieżąco i robię z tego obraz. Niektóre pomysły chodzą za mną od wczesnego dzieciństwa. Żebym mógł zacząć robić projekt, coś musi utkwić w mojej głowie, jakaś mentalna drzazga i nie dawać mi spokoju; wspomnienie zapachów, dźwięków, jakiś pejzaż, zaułek, wnętrze, kępa drzew, powracający sen. Nie stronię też od starych mistrzów – zanurzam się w ich obrazy i jestem pełen pokory dla ich maestrii w operowaniu światłem, perspektywą, przestrzenią. Bywało też tak, że ktoś podsunął mi temat, a już po kilku dniach znajdowałem w sobie pierwsze rozwiązania i pomysły. Najważniejsze są sny. One się najgłębiej odciskają w mojej głowie, najdłużej są inspiracją nawet dla kilku obrazów. Jacek Yerka, Obrazy z lat 1972-2001...