Artist: Jan Matejko
Title: ZYGMUNT AUGUST PRZED PORTRETEM RADZIWIŁŁÓWNY
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZYGMUNT AUGUST PRZED PORTRETEM BARBARY RADZIWIŁŁÓWNY wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d. monogramem wiązanym: JM na odwrocie oprawy l.g.: 98 [stempel] / XII [ołówek] Proweniencja: dawne prywatne zbiory w Krakowie.
Artist: Antoni Trzeszczkowski
Title: ZAWISZA CZARNY
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Trzeszczkowski na odwrocie napis autorski (tuszem): Zawisza Czarny | Trzeszczkowski ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Juliusz Kossak
Title: KASZTELAŃSKI LUZAK
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. (atramentem): Juliusz Kossak To kolejny, prezentowany na naszych aukcjach, obraz Ju liusza Kossaka przedstawiający luzaka prowadzonego przez mężczyznę jadącego konno. Jest to znakomity przy kład tego, jak lubiana i popularna była twórczość Juliusza Kossaka. Artysta, odpowiadając na liczne zamówienia, powielał własne kompozycje, nieco tylko je zmieniając. Tym razem prezentujemy kompozycję przedstawiającą luzaka kasztelańskiego w bogatym rzędzie prowadzone go przez jeźdźca na kasztanowym koniu. Jako tło artysta wybrał spokojny pejzaż z rzeką i wiejskimi zabudowania mi na drugim jej brzegu. Biały arab w złoconym rzędzie uchwycony jest – jak zawsze – w pełnej gracji pozie.
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: NA TARG, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d: T. Rybkowski 1879 Na odwrocie, na tekturowym zaplecku, nalepka aukcyjna Agra-Art z 2017 r.
Artist: Antoni Piotrowski
Title: NA TARGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Piotrowski Na krosnach na dolnej listwie papierowa nalepka z drukowanym pismem: MADE IN AUSTRIA; na górnej listwie napis ołówkiem: JBB , obok kredką: No 698
Artist: Feliks Nałęcz Cichocki
Title: KWIACIARECZKA, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Feliks Cichocki | 1886 | Monachium na odwrocie (czarną farbą): 1886 r | Monachium | Feliks Cichocki | z Warszawy ; ponadto numer: N 122, powtórzony również ołówkiem na krośnie. Obraz powstał w okresie studiów na monachijskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie w latach 1885 – 1888 artysta studiował w pracowniach J.C. Hertericha i O. Seitza.
Artist: Franciszek Streitt
Title: CYGANIE W DRODZE, 1877
Year: 1877
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: F. Streitt | 877 Pochodzenie: – prywatna kolekcja w Polsce; – prywatna kolekcja w Czechach. Cyganie w drodze są znakomitym przykładem rodzajowego malarstwa Franciszka Streitta i przewijającego się w jego twórczości wątku „cygańskiego“. Ten duży, reprezentacyjny format sugeruje, że artysta malował Cyganów z przeznaczeniem na wystawę. Z dużym prawdopodobieństwem można go wiązać z płótnem Ein schlechter Weg , które w 1877 zostało zakupione przez monachijski Kunstverein i które w rok później wylosował Ludwig, książę Bawarii (H. Stępień, M. Liczbińska, Artyści polscy w środowisku monachijskim w latach 1828-1914 . Materiały źródłowe, Warszawa 1994, s. 89). Napomknąć również warto, że tych samych modeli odnajdujemy i na innych płótnach artysty; młoda kobieta i kędzierzawy chłopczyk są, na przykład, bohaterami obrazu Bez jutra , reprodukowanego w 1878 w „Tygodniku Ilustrowanym“ (1. półrocze, s. 13). Sam motyw Cyganów w drodze powtarzał artysta także i w latach późniejszych, przypomnieć tu można choćby obraz, wystawiony w D.A. Agra-Art w roku 2005 (www.agraart.pl; patrz też: „Tygodnik Ilustrowany“, 1887 1. półrocze, il. s. 384).
Artist: Ludwik Gędłek
Title: NOCNY ZWIAD, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, deska mahoniowa z dwiema szpongami sygn. l.d.: L Gędłek | Wien 1889 Na odwrocie wzdłuż górnej krawędzi (czarną kredką): Ih Cz. ; obok fragment ośmiobocznej nalepki z numerem (tuszem): 25.000. Ten efektowny, typowy dla twórczości Gędłka, obraz o rozbudowanej statycznej kompozycji, przedstawia jeźdź ców, którzy wstrzymali konie, by dokładniej przyjrzeć się płynącej rzeką łodzi. Całość spowija melancholijne świa tło księżyca przesączające się przez delikatne chmury. Charakterystyczna dla malarstwa Gędłka jest również wyrafinowana tonacja zgaszonych brązów, zieleni, szarości i błękitów. Subtelnie zróżnicowane niuanse waloro we budują sugestywny nastrój letniej nocy. Ten nasycony powietrzem pejzaż nawiązuje do twórczości francuskich barbizończyków. Natomiast zakomponowanie zwiadow ców nasuwa skojarzenia z Patrolem powstańczym Maksy miliana Gierymskiego, który artysta zapewne widział w Wiedniu, będąc wówczas studentem tamtejszej Akademii. Pikieta Gierymskiego, prezentowana w 1873 roku na wystawie powszechnej, wywarła wielkie wrażenie na młodym malarzu. Kompozycja ta bowiem wielokrotnie powtarzała się w dziełach Ludwika Gędłka.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ODPOCZYNEK W DRODZE, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski | Monachium 87. Wczesna praca artysty, wyraźnie wskazująca na jego fascynację malarstwem podziwianego mistrza, Józefa Brandta. Podobne obrazy - nawiązujące do brandtowskich scen ze wschodnich targów czy jarmarków - malował Wywiórski głównie w latach osiemdziesiątych XIX w. Przykładem może być na przykład obraz Na wschodnim targu wystawiony w Domu Aukcyjnym Agra-Art w roku 1998 (patrz strona: www.agraart.pl)
Artist: Józef Chełmoński
Title: NA JARMARKU, 1882
Year: 1882
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JOSEPH CHELMONSKI | Paris | 1882 Na odwr. na górnej listwie krosna nalepka (druk, m-pis): S.L. No. 3878.4 | The Metropolitan Museum of Art | LOAN EXHIBITION | Polish Paintings; na poprzeczce krosna fragment nalepki (druk): [...] Has[...]; na dolnej listwie krosna nalepka z numerem (druk): CHE-01 Młody Chełmoński, będący już po studiach na Akademii Sztuk Pięknych w Monachium, ale w kraju niedoceniany, pod koniec 1875 roku wyjechał do Francji. Początkowo nic nie zapowiadało poprawy sytuacji artysty, jednak jego ogromny talent rozbłysnął już wiosną roku kolejnego. Chełmoński zachwycił swoimi płótnami publiczność paryskiego Salonu. Jedno z jego dzieł zostało natychmiast sprzedane kolekcjonerowi z Ameryki, a francuski marchand Adolphe Goupil stał się przedstawicielem młodego Polaka. Chełmoński pojawił się w nad Sekwaną w momencie, w którym światem sztuki wstrząsnął nowy nurt – impresjonizm. Liczni artyści ruszyli w plener przelewając na płótna swoje doznania. Chełmoński jednak nigdy nie uległ nowej modzie i pozostał wierny swojskim tematom i polskim pejzażom, tak egzotycznym dla zachodniej publiczności. Zapewne to było jednym z powodów, dla których jego twórczość cieszyła się tak ogromnym zainteresowaniem wśród kolekcjonerów za Oceanem, w Anglii i we Francji. W tym okresie Chełmoński malował dynamiczne przedstawienia... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: WYJAZD NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski
Artist: Julian Fałat
Title: POLOWANIE NA ŁOSIA, 1914
Year: 1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: jFałat | 1914 [inicjały wiązane] Na odwrocie nalepka zakładu ramiarskiego M. Nowicki & R. Grünastel w Poznaniu; poniżej nalepka z dedykacją Prezentowany obraz to zapewne wspomnienie nieświeskich polowań, które były niezwykle ważnym w twórczo ści Fałata motywem. Ich poetyckość doskonale opisał w „Sztukach Pięknych“ w 1925 roku Mieczysław Treter: Za pośrednictwem odpowiednio zestrojonych plam barw nych, drogą odpowiednio sharmonizowanej [!] ich ekspresji, daje Fałat nie wierne odbicie, kopię, lecz artystyczny ekwiwalent motywu zaczerpniętego z natury; artysta nie nuży opowiadaniem szczegółów, lecz napomyka tylko i sugeruje: stwarzając świeżą i żywą podnietę dla oka, zmusza wyobraźnię do uzupełnienia lakonicznego obra zu, budzi z uśpienia całe kręgi asocjacji, działa bezpo średnio na emocjonalną stronę życia człowieka (...) w przyrodzie, w całej naturze, pociąga go głównie ma lowniczość, czy raczej malarskość motywu, problem koloru, ale nie w oderwaniu od rzeczy, tylko w ścisłym związku z nimi, z ich życiem, z życia tego charakterem.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PRZED KARCZMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I. Zygmuntowicz
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PROCESJA HUCULSKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Axentowicz na odwrocie na płótnie stempel składu przyborów malarskich w Paryżu Procesja huculska to płótno wpisujące się w cykl obrazów poświęconych ludowym zwyczajom Hucułów. Obrazy przedstawiające Święto Jordanu (lata 1893, 1895; zbiory MNP i MNW) cieszyły się dużą popularnością, co zaowo cowało późniejszymi replikami i wariantami malowanymi przez Axentowicza olejno, akwarelami, czy pastelami. Prezentowana tu praca przedstawia procesję, która ma miejsce po nabożeństwie w cerkwi, kiedy to wierni wraz z duchownym wyruszają nad wodę. Ceremonia święce nia wody, odprawiana jest w kościele prawosławnym i greko-katolickim w Dzień Objawienia Pańskiego – Epifanii (Trzech Króli), a przez pamięć chrztu Chrystusa zwa ną „Jordanem“. Jej uczestnicy niosą chorągwie, świece i naczynia, do których nabierają wodę z przerębli, w których zanurzany był krzyż. Biel zimowego pejzażu została ożywiona przez Axentowicza kolorowymi sztandarami i huculskimi strojami.
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z BYSTREJ, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: jFałat | Bystra 1910 [inicjały wiązane] Pochodzenie : – Aukcja Polswiss-Art, 16 października 2018, poz. kat. 17 – Aukcja Agra-Art, 20 października 2002, poz. kat. 23 Na pierwszym planie zazwyczaj widać śnieg, niekiedy poznaczony śladami zwierząt lub ożywiony syl wetkami przelatujących ptaków. Fałat mistrzowsko syntetyzuje krajobraz, upraszcza jego formy. Zbliża i wyolbrzymia śnieg lub potok – sytuując go na pierwszym planie, a pomija nieistotne szczegóły. W przesyconych światłem słonecznym zimowych krajobrazach z niezwykłą umiejętnością odtwarza materialność śniegu – jego świeżą puszystość lub ciężar w czasie odwilży. Taka – na pozór realistyczna – wizja, ukazująca piękno zimowego pejzażu, bliska jest zarówno japońskiej estetyce, jak i wrażliwości w sposobie odczuwania i postrzegania natury. Pojawiające się na japońskich drzeworytach widoki zimy, nasycone spokojem, ciszą i pozbawione obecności człowieka, odsłaniają transcendentny wymiar Natury. Malując konkretny fragment krajobrazu, podobnie jak mistrzowie ukiyo-e, Fałat tworzy pejzaże uniwer salne, ponadczasowe, przepełnione charakterystycznym dla Japończyków, poetyckim odczuwaniem świata. Seria ta jest w istocie zapisem emocjonalnej obecności artysty w zjawiskach natury. Julian... więcej
Artist: Bolesław Nawrocki
Title: STAW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Bolesław Nawrocki Na odwrocie centralnie umieszczona pieczęć: Gwarancja autentyczności | Salon Artystów Malarzy Polskich; poniżej kolejna pieczęć (stempel, tusz): SALON ARTYSTÓW MALARZY POLSKICH | Liczba 76 | Autor Bolesław Nawrocki | Treść Staw | Cena zł. 250 (Dwieście pięćdziesiąt)
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: PORTRET ADY, OK. 1918
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Szańkowski Na odwr. na listwach krosna pieczęci z numerami odnoszą cymi się do wielkości podobrazia (odpowiednio): 72 i 62. Do obrazu dołączony jest liścik Bolesława Szańkowskiego informujący, że sportretowanym, modlącym się dzieckiem jest jego młodsza córka Ada. Adrienne Szańkowska uro dziła się w 1913 roku, co pozwala datować nasz obraz na około 1918 rok. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rudolf Maison
Title: WODAN, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pozostałe tytuły: ŚPIĄCY WODAN, WODAN NA TRONIE, ODYN sygn. na podstawie: R. Maison znak odlewni: GUSS v. A. BRANDSTETTER MUNCHEN stan zachowania: niewielkie przetarcia patyny i złocenia Proweniencja : rzeźba zakupiona w antykwariacie w Buenos Aires w roku 2006. Bibliografia : Geiger Karin, Tausch Sabine, Rudolf Maison (1854-1904). Regensburg-Műnchen-Berlin , Universitätsverlag Regensburg, 2016. Małgorzata Najwer, Hermanna Hendricha Świątynia Legend oraz Parsifal i zamek Grala , “Quart”, nr 3(9)/2008, s. 42-63, il. Plastiken und Ölgemälde moderner Meister: Nachlass Prof. Rud. Maison, München, Sammlung Bankier R. Molenaar, Berlin und anderer Besitz, Auktion in München in der Galerie Helbing , [ katalog dzieł z kolekcji R. Molenaara, Galerie Helbing 28 kwietnia 1913 r., Monachium, 1913, poz. kat. 5, 6. Wodan (Wotan) to starogermański bóg wojny, zwycięstwa i śmierci, odpowiednik anglosaskiego Wodena i skandynawskiego Odyna. Wodan-Odyn jest przedstawiany jako dobrze zbudowany mężczyzna w średnim wieku, z długimi, kręconymi włosami i długą brodą. Jego prawy oczodół jest pusty po tym, jak oddał oko za wodę ze źródła mądrości. W prawej ręce dzierży włócznię Gungnir, za nim siedzą dwa kruki - Hugin (Myśl) i Munin (Pamięć). Odyn zasiada na tronie Hlidskjalf,... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: LUDGARDA 1877
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (ołówkiem): Jmalczewski [inicjały wiązane] poniżej tytuł (tuszem): Ludgarda Na odwrocie u dołu (widoczna w „okienku“ zaplecka) okrągła pieczęć z herbem Tarnawa i napisem w otoku: ZE ZBIORÓW | MARII MALCZEWSKIEJ. Rysunek pochodzi z kolekcji Antoniego Jasiukiewicza (1921-2010), znanego poznańskiego kolekcjonera malar stwa polskiego, przyjaciela Jana Białostockiego, z którym prowadził bogatą korespondencję. Przez lata pomagał uzupełniać noty biograficzne artystów w Polskiej Aka emii Nauk dla Słownika Artystów Polskich. Wiele dzieł ze swojej kolekcji przekazał do muzeów (m.in. do Mu zeum im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy). Do rysunku dołączona jest ekspertyza Przemysława Michałowskiego z kwietnia 1980 roku. Prezentowany rysunek, choć dość niepozorny, jest dla historii malarstwa polskiego niezwykle istotny. To właśnie praca nad szkicem do Ludgardy doprowadziła do przełomu, dzięki któremu Malczewski obrał drogę samodzielnej, nieskrępowanej pracy twórczej. To ta kompozycja przelała czarę goryczy, która wzbierała w młodym Malczewskim. Jesienią 1876 roku malarz porzucił pracownię mistrza Matejki i z jego błogosławieństwem wyjechał na studia do Paryża. Nad Sekwaną doskonalił warsztat i poszuki wał swojej drogi twórczej. Niestety, bieżące trendy zachodniej sztuki nie zaspokoiły... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: FAUN – AUTOPORTRET, 2 LISTOPADA 1911
Tools: pencil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: datowany p.d.: 2/11 1911 Ten dwustronny rysunek przedstawia z jednej strony Jacka Malczewskiego, a z drugiej niezidentyfiko wanego modela (poniżej). Obaj zostali ukazani w popiersiu z nagimi, muskularnymi torsami i grubymi rogami na głowach. Wizerunki rzymskich faunów pojawiały się w twórczości Malczewskiego już od około 1892 r. „Panów rogatych“ artysta malował jako bohaterów – zarówno drugo, jak i pierwszoplano wych. Około 1900 roku zaobserwować można pewnego rodzaju manierę Malczewskiego, który swoich przyjaciół przedstawiał jako satyrów. Przykładem może być karykaturalny rysunek z kolekcji Feliksa Jasieńskiego Malczewski Wyczółkowski, Axentowicz jako fauny z 1902. W 1911 roku Jacek Malczewski namalował tryptyk zatytułowany Zatruta studnia. Jego centralną część stanowi autoportret artysty jako radosnego fauna. Prezentowane portrety, opatrzone datą 2 listopada 1911 roku, mimo bardzo szkicowego nakreślenia, pozwalają wiele dostrzec. Rogaty Malczewski spogląda na trzymanego delikatnie w dwóch palcach pasikonika. Niewielkiego owada, który uznawany był za łącznik między światem ludzi, a światem mitycznych stworzeń. Tak jak i faun, pasikonik symbolizuje radość, tańce i ogólną beztroskę.
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET Z WIOSNĄ, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: . 1911 . J Malczewski na odwrocie, centralnie umieszczona pieczęć składu przyborów malarskich – firmy „Lefranc et Cie“: kotwica skrzyżowana z kaduceuszem pomiędzy literami L F (znak firmy Lefranc), a przy prawej krawędzi pieczęć z nr. 15 odnoszącym się do rozmiaru podobrazia. Obraz pochodzi z przedwojennej kolekcji krakowskiego lekarza, w którego rodzinie pozostawał po dzień dzisiejszy. Nieznany dotychczas szerokiej publiczności Autoportret z wiosną przedstawiający artystę w habicie franciszkańskim przykładającego krzyż do piersi, jest kolejną zapowiedzią późniejsze go cyklu obrazów Moje życie (1914-1920). Jacek Malczewski, podobnie jak jego rodzice, był tercjarzem. Założony przez świętego Franciszka trzeci zakon dla osób świeckich dawał możliwość zakładania habitu, a nawet pochowania w nim zmarłego członka. Tak też uczynił Malczewski, zażyczył sobie by po śmierci do trumny odziano go w habit. Malarz hołdował myśli Sokratesa, że prawdziwy filozof ćwiczy się w umieraniu za życia. Dowodem na to są liczne obrazy artysty poruszające ten trudny dla każdego człowieka temat. Jakże różny jest ten autoportret od prezentowanego przez nas w 2013 roku Autoportretu z kwiatem ostu , a namalowa nego przez artystę w tym samym roku. Tam Malczewski podjął temat losu i posłannictwa malarza. Ukazał siebie jako dumnego,... więcej
Artist: Alfons Karpiński
Title: RÓŻE PNĄCE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Karpiński. na odwrocie (ręką artysty): Róże pnące | mal A. Karpiński | Kraków,- ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: PORTRET RUDOWŁOSEJ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Mieczysław Reyzner na odwrocie notatka ramiarska
Artist: Józef Pankiewicz
Title: PORTRET PANI P., 1901
Year: 1901
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Pankiewicz | 1901 na odwrociu pieczęć producenta podobrazia Obraz wystawiany: – Wystawa zbiorowa dzieł Józefa Pankiewicza, Towa rzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa luty 1902. Obraz reprodukowany: – „Tygodnik Ilustrowany“ 1902, nr 10, s. 188; – Szczepińska Joanna, Realizm – impresjonizm – symbo lizm w malarstwie Józefa Pankiewicza, praca doktor ska pisana w Uniwersytecie warszawskim pod kier. prof. dr. Juliusza Starzyńskiego, cz. II, s. 24, poz. kat. 68 [1964, maszynopis]; – Józef Pankiewicz. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocz nicę urodzin, Muzeum Narodowe w Warszawie, War szawa 2006, s. 37. Józef Pankiewicz – jeden z pierwszych polskich impre sjonistów i symbolistów, inicjator kolorystycznego nurtu w polskim malarstwie – znany jest kolekcjonerom przede wszystkim jako autor świetlistych pejzaży i martwych natur z lat 20. i 30. XX w. Dzieł Pankiewicza z XIX i począt ku XX w. pojawiło się na rynku zaledwie kilka. Zaliczający się do nich Portret Pani P. należy uznać więc za ogromną rzadkość. Malarstwem portretowym Pankiewicz zaczął zajmować się około roku 1886. W tym czasie Adam Oderfeld zlecił mu sportretowanie kilku osób... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KWIATY NA TLE OKNA, 1910
Year: 1910
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. : L. Wyczół | 910. Prezentowany obraz ukazuje, zaszczepioną w Wyczółkowskim przez Feliksa Mangghę Jasieńskiego, fascynację sztuką i kulturą Japonii. Pod wpływem tego znanego krakowskiego kolekcjonera malarz wy posażył swoją pracownię, m.in. w japońską ceramikę, brązy i liczne grafiki. Tłem kompozycji z kwiata mi jest znane z martwych natur (m.in. Białe storczyki i begonia , 1910; Martwa natura , 1905 znajdujących się w zbiorach MNW; patrz poniżej), okno pracowni. Wyklejone przez artystę japońskimi szablonami farbiarskimi wygląda niczym witraż, przez który delikatnie przesącza się światło. Wysoki szklany wazon na dekoracyjnej stopie wypełniają bujnie kwitnące gałęzie wiśni. Kwiaty te uznawane przez Japończy ków za metaforę życia – równie pięknego, ale też delikatnego i krótkotrwałego stały się symbolem wyspiarskiego kraju na antypodach. Wąskie kadrowanie podkreśla i skupia uwagę widza na pięknych, białych kwiatach. Perspektywa po niżej linii parapetu pozwala dostrzec intensywnie burgundowe spody liści begonii. Użyte w Kwiatach na tle okna różne techniki malarskie składają się na charakterystyczny, indywidualny styl Leona Wyczółkowskiego. Artysta na akwarelowej podmalówce buduje pastelami fakturę – mięsistość liści, włoski na łodygach begonii – i nadaje kolor. Gwasze natomiast służą jedynie do podkreślenia... więcej
Artist: Edward Okuń
Title: RAGUZA, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: EOKUŃ 1930 [inicjały wiązane] na odwr. l.g. (czarną farbą): Iul – inbrešin. 1930 RAGUZA . W latach 1927 oraz 1929-1932 Okuń odbywał podróże do Dalmacji. Owocem tych wyjazdów była zorganizowana w 1933 roku w warszawskiej Zachęcie wystawa „Jadran“ (Brzegi Adriatyku w Jugosławji). Artysta zaprezentował wówczas 60 obrazów w tym dzieła portretujące Perłę Adriatyku. Na naszym obrazie widzimy skąpany w słońcu pejzaż przedstawiający zachodnie mury okalające stare miasto Dubrownika. Artysta uchwycił widok na basztę i bujną roślinność porastającą uliczkę po przeciwnej stronie. Widoczna w oddali, nad samą wodą, baszta Bokar – to stojąca na niewielkim cyplu, wdzierają ca się w morze fortyfikacja zachodniej pierzei murów starego miasta. Za nią widzimy już tylko bezkres lazurowej wody Adriatyku i niemal bezchmurne niebo. Nad murami miejskiej zabudowy z prawej strony dominuje potężne drzewo, które kontrastuje z płaszczyzną morza. Artysta oddaje tu bardzo sugestywnie atmosferę gorącego miasta południa Europy. Na wystawie Jadran w warszawskiej Zachęcie prezentowany był obraz o tytule Uliczka pod Mincetą. Nasze płótno ukazuje widok, jaki rozpościera się z niewielkiej uliczki, którą od wieży Minčeta oddziela jedynie fosa twierdzy. Niestety brak opisu w katalogu wystawy nie pozwala nam jednoznacznie po wiązać ze sobą obu... więcej
Artist: Olga Boznańska
Title: AUTOPORTRET, OK. 1912
Tools: pastel, coal
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: z prawej dedykacja (ołówkiem): Śtej Pamięci Hrabiemu | Zygmuntowi Pusłowskiemu | jako wspomnienie | Olga Boznańska l.d. napis (ołówkiem): Panu Nelowi Pusłowskiemu | z serca darowane | [...] pozostanie w pamięci | ś. p. p. Zygmunt; obok: Dédié sans [...] | ph [...] | Pourquoi? na odwrocie: – olejny szkic przedstawiający dachy domów oraz: – l.g. (ołówkiem): Olga Boznańska | autoportret | Zbiory Pusłowskich | 72 x 50 ; – poniżej wzdłuż lewej krawędzi nalepka (maszynopis): Ksawery Pusłowski, Kraków, ul.Westerplatte 10 | Olga Boznańska: Autoportret | rys. węglem na kartonie; – obok nalepka MNK (druk, maszynopis): MUZEUM NARODOWE W KRAKOWIE | Autor Olga Boznańska | Tytuł Autoportret | Technika i wymiary rys. węgl., 71 x 50 | Właściciel Ksawery Pusłowski, Kraków | Wystawa O. Boznańska Nr kat. rys. 1 | r. 1960; – obok nalepka z opisem (tuszem): Olga Boznańska | autoportret | Rysunek węglem .; – poniżej nalepka TPSP w Krakowie (druk, ołówek, tusz, pieczęć): TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘK NYCH W KRAKOWIE | Pusłowski | „Sztuka“ – „Rzeźba“ Nr. 448 | Autor Boznańska Olga... więcej
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA. KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE, PRZED 1939
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. na odwrocie numer (ołówkiem): 51 # 103 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Julian Fałat
Title: WIOLONCZELISTA, 1908
Year: 1908
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: papier naklejony na płótno sygn. l.d.: Jul Fałat | 908 Na odwrocie na płótnie zabezpieczającym słabo widoczny napis (ołówkiem): [...] II | 300 M ; na tekturowym „zaplecku“ nalepka zakładu ramiarskiego M. Nowicki & R. Grünastel w Poznaniu.
Artist: Jacek Malczewski
Title: POMOCNIK CHARONA, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: deska mahoniowa z trzema szpongami sygn. p.d.: JacekMalczewsk | 1911 na odwrocie u góry ręką artysty (tuszem): _ Pomocnik Charona_ Obraz wystawiany i wymieniany w: – Jacek Malczewski 1855-1929, [kat.] Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, lipiec – sierpień – wrzesień 1939, s. 13, poz. 74 ( Pomocnik Charona , p. 1911, olej, deska, 85 x 67 cm (uwaga: wymiary zdjęte w świetle ramy w porządku: 1. podstawa obrazu, 2. jego wysokość]; własność dr. H. K.) Jacek Malczewski niezwykle rzadko nadawał tytuły swoim obrazom. Zatem w tym przypadku mamy do czynienia z jednym z nielicznych wyjątków w twórczości mistrza. Prezentowane dzieło zostało zatytułowane przez malarza jako Pomocnik Charona . Główna postać oparta łokciami o wiosło ukazana jest z nagim torsem w wystudiowanej i perspektywicznie trudnej pozie. Malczewskiemu nie sprawiła ona jednak najmniejszego problemu. Z charakterystyczną sobie wirtuozerią oddał wszelkie skróty i głębie. Charon to mityczna postać, ukazywana jako zaniedbany, odziany w łachmany starzec sterujący łodzią. Przewoźnik dusz nieustannie przeprawiał się przez rzekę Styks prze nosząc zmarłych do Hadesu. Brodaty mężczyzna, trzymający w ręku wiosło to zapewne Charon, a majaczące za więcej
Artist: Ignacy Pieńkowski
Title: LATO NA WSI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ign. Pieńkowski Na odwrocie pieczęć z numerem: 25; ponadto ołówkowe notatki ramiarskie.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: TRZY DZIEWCZYNKI, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wlastimil Hofman | 192 [ 4 ?] na odwrocie: – nalepka zakładu ramiarskiego Boehm w Tel Avive; – poniżej nalepka (druk, tusz, maszynopis): RZECZPOSPOLITA POLSKA | MINISTERSTWO KULTURY I SZTUKI | NACZELNA DYREKCJA | MUZEÓW I OCHRONY ZABYTKÓW | WARSZAWA dn. 7 Maja 1948 r. | Pl, Małachowskiego Nr. 3 | tel. 8-75-86 i 8-75-87 | L. dz. 3309 / 48/ NDM | Obraz art. mal. Hoffmana Vlastmila „Trzy główki“ olej na tekturze, wym. 16 x 37 | załącznik do pisma Ministerstwa Kultury i Sztuki z dnia | Maja 1948 r. L. dz. 3309/ 48/NDM | KONSERWATOR GENERALNY | /PROF. DR. JAN ZACHWATOWICZ/; – ponadto p.d. numer (ołówkiem): 115. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Żukowski
Title: PRZEDWIOŚNIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Żukowski Na odwrocie na na płótnie (czarną farbą): 83 x 63 | H2; na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2016 r.; obok nalepka aukcyjna domu aukcyjnego w Warszawie. Stanisław Żukowski, rosyjski akademik, uczeń Isaaka Lewitana, obok Ferdynanda Ruszczyca i Konrada Krzyżanowskiego, jest najsłynniejszym polskim przedstawicielem rosyjskiej szkoły malarstwa. Jego dzieła znajdują się w zbiorach muzealnych Moskwy, Petersburga i Mińska. Po studiach w Moskiewskiej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury pozostał w Rosji i od 1896 r. uczestniczył w wystawach Towarzystwa Pieriedwiżników. Po powrocie do Polski zamieszkał w 1923 r. w Warszawie, gdzie zyskał sobie sporą popularność. Malował wnętrza i portrety, nade wszystko jednak był znakomitym pejzażystą. Sygnowany alfabetem łacińskim obraz datować można na lata 30. XX w. (podczas pobytu w Rosji Żukowski podpisywał swoje prace cyrylicą). W tym czasie powstał cykl pejzaży z Puszczy Świsłockiej (np. obraz wystawiony na aukcji Agra-Art, 13 grudnia 2020, poz. kat. 40), które prezentował, m.in. w Zachęcie. Domniemywać można, że i oferowane dzieło przedstawia pejzaż z historycznego lasu, który od roku 1832 stanowi część Puszczy Białowieskiej. Jest ono znakomitym przykładem tego, jak w twórczy sposób artysta rozwijał rosyjską koncepcję pejzażu, będącą... więcej
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD STAWEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2014 roku; na prawej listwie ramy nalepka aukcyjna; na dolnej listwie ramy nalepka zakładu oprawy obrazów w Warszawie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Kossak
Title: HEJ, HEJ UŁANI..., 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1931 Do obrazu dołączona jest ekspertyza dr. Kazimierza Olszańskiego z sierpnia 2000 r.
Artist: Wojciech Kossak
Title: SZWOLEŻER GWARDII POLSKIEJ POD SOMOSIERRĄ, 1940
Year: 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Pani Celinie Stefanko | Wojciech Kossak | 1940 Napoleon i jego oficerowie obserwujący pole bitwy pod Somosierrą oraz – na pierwszym planie – polscy szwoleżerowie gwardii to popularny motyw, powtarzany przez Wojciecha Kossaka w licznych obrazach. Kompozycję tę artysta stworzył po podróży do Hiszpanii w roku 1899. Artysta – razem z pejzażystą Michałem Wywiórskim – był wówczas pod Somosierrą, by dokładnie poznać teren „pamiętnego pola bitwy“ i przygotować szkice pejzażu, potrzebne do malowania zamierzonej pano ramy ze słynną szarżą polskich szwoleżerów, którzy pod dowództwem pułkownika Jana Kozietulskie go 30 listopada 1808 roku przełamali opór Hiszpanów i otworzyli Napoleonowi drogę do Madrytu. Porównaj z: – K. Olszański, Wojciech Kossak, Wrocław 1982, tabl. 70.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: W DRODZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski na krosnach pieczęć: ANTONI PARKOT | Sprzedaż i Oprawa Obrazów | Warszawa, Nowy Świat 17
Artist: Jerzy Kossak
Title: WIZJA NAPOLEONA, 1943
Year: 1943
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1943 na odwrocie centralnie numer (ołówkiem): 0/1307 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: CHRYSTUS W DOMU MARII I MARTY, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: WT [inicjały łączone] Włodzimierz Tetmajer był żarliwym katolikiem, nic więc dziwnego, że duża część jego dorobku artystycznego poświęcona jest wątkom religijnym. Co prawda sławę zyskał dzięki licznym realizacjom monumentalnych polichromii kościelnych i witraży, jednak w malarstwie sztalugowym również możemy znaleźć liczne obrazy o motywach religijnych. Do tych dzieł zalicza się również prezentowane powyżej płótno Chrystus w domu Marii i Marty . Artysta przeniósł biblijną scenę z Betanii do brono wickiej wsi. Scena rozgrywa się przed chałupą w cieniu wielkich, rosnących poza kadrem, drzew, o czym świadczy przygaszona kolorystyka i tylko nieliczne mocne plamy barwne. Intensywnym światłem letniego słońca artysta oświetlił ścianę chałupy podkreślając tym samym najważniejszą po stać tej kompozycji – Chrystusa. Jezus strudzony drogą zaszedł do domu Marty i Marii, wokół niego zebrały się wiejskie kobiety i dzieci. Marta krząta się, chcąc Mu usłużyć, jej siostra zaś usiadła u stóp Pana i słucha. Z lewej strony stoi chłopka z dzieckiem w błękitnym ubranku i słomkowym kapeluszu – to zapewne żona i jeden z synów artysty. Tetmajer często bowiem portretował członków swojej rodziny, wplatając ich w sceny z życia codziennego Bronowic (np. Wesele w Bronowicach, 1912; Różaniec , ok. 1905). W 2001... więcej
Artist: Apoloniusz Kędzierski
Title: WNĘTRZE LASU
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: papier naklejony na tekturę sygn. p.d.: A. Kędzierski W narożnikach ślady po pinezkach, ponadto w p.d. rogu sucha pieczęć ze znakiem firmowym niemieckiej papierni Schoellershammer założonej w 1784 roku w Düren.
Artist: Kazimierz Sichulski
Title: PRZEDWIOŚNIE, 1904
Year: 1904
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 904 SICHULSKI Utrzymane w młodopolskiej poetyce Przedwiośnie powstało w ważnym dla artysty okresie: tuż po jego debiu cie w krakowskim TPSP w roku 1903, przed pierwszą wystawą indywidualną, która miała miejsce w roku 1905 w krakowskim oraz lwowskim TPSP. Zimą 1904/1905 artysta, wraz z Władysławem Jarockim i Fryderykiem Pautschem, wyjechał we Wschodnie Karpaty, gdzie zetknął się z Huculszczyzną, która odtąd stanowiła przewodni motyw jego twórczości.
Artist: Albert-Ernest Carrier-Belleuse
Title: NIMFA, XIX/XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie; A. CARRIER stan zachowania: przetarte złocenie Współcześni cenili styl Carrier-Belleuse’a, łączący pozbawiony ornamentyki realizm z neobarokową żywiołowością i rokokową elegancją, niepoddający się panującemu neoklasycyzmowi. Salonowe brązy Carrier-Belleuse’a należały do najwyżej cenionych figur w czasach, kiedy brązownictwo przeżywało swój rozkwit, zaś moda na brązy objęła całą Europę. Do dziś rzeźby sygnowane jego nazwiskiem są wysoko cenione przez kolekcjonerów.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ŁÓDŹ NA BRZEGU, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI | 1933 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZAUŁEK
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Erno Erb
Title: PRZEKUPKI W DESZCZU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E Erb
Artist: Władysław Chmieliński
Title: PĘDZĄCE SANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie na listwach krosna pieczęci z numerami odnoszącymi się do wielkości podobrazia (odpowiednio): 50 i 70; ponadto na górnej i dolnej listwie krosna numer (ołówkiem): ON 502. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Julian Bończa-Tomaszewski
Title: KLARNECISTA – SCENA Z ULICY PETERSBURGA, 1868
Year: 1868
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JTB | 1868 [monogram wiązany] Na odwrocie centralnie słabo czytelna pieczęć wywozowa ze Związku Radzieckiego. Na krosnach nalepka (cyrylicą): PGT [Państwowa Galeria Tretiakowska] Ekspertyza, z nr. 3957 i skrótem nazwiska artysty: Tomaszew. oraz nieczytelnym napisem St. in[...]. Na ramie częściowo zdarta nalepka producenta ram z Antwerpii Maison J. Lauriks. Oferowane dzieło powstało zapewne w Paryżu, gdzie artysta mieszkał i pracował w latach 1861-1877, co roku prezentując swoje prace na Salonie. Przedstawia natomiast scenę z Petersburga, o czym wnioskujemy przyglądając się bliżej architekturze oraz kostiumom przedstawionych postaci. Mężczyzna na drugim planie ubrany jest w szpiczaste nakrycie głowy przypominające baszłyk.Na fragmencie afiszu po lewej stronie widoczny jest koniec wyrazu – prawdopodobnie GALERIEJA (galeria, cyrylicą). Kamienny mur oraz elementy przypominające obmurowanie nabrzeża rzeki lub kanału wykonane są z charakterystycznego dla nabrzeży Petersburga różowego granitu. Świątynia widoczna w tle to Cerkiew Zwiastowania Pułku Gwardii Konnej, wzniesiona w latach 1844-1849 według proj. Konstantina Thona (zburzona w 1929 r.). Ze względu na ujęcie (nie są widoczne absydy cerkwi, tylko dwa portale) obraz mógł być namalowany z następujących lokalizacji 1) Brzeg Newy – Nabrzeże Uniwersyteckie w okolicach... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WNĘTRZE PAŁACU W WILANOWIE, PRZED 1939
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: papier naklejony na tekturę, wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: Wilanów | Wł. Stachowicz ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Olgierd Bierwiaczonek
Title: MARTWA NATURA Z CYTATEM, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: O Bierwiaczonek Na odwrocie napis farbą na płótnie: Olgierd Bierwiaczonek | Martwa natura z cytatem | r. 1984. - ol. pł. 60 x 73 Na górnej listwie krosna napisy: - czerwoną farbą: NR INW. M-32 ; - flamastrem: CBWA-6727/85 . Obok okrągły stempel CBWA Zachęta w Warszawie. Ponadto nalepki: - firmowa nalepka Art Office Sp. z o.o.; - nalepka CBWA Zachęta z danymi obrazu. wymiary w ramie 78 x 98 cm Obraz nosi autorski tytuł Martwa natura z cytatem , przy czym tytułowym cytatem jest tu - umieszczona w głębi, za biało nakrytym stołem - Piastunka , dzieło Olgi Boznańskiej z 1899 (patrz niżej) ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Ta wrażliwie malowana Martwa natura , nastrojowe płótno o stonowanych barwach wydaje się być modelowym przykładem, niemalże ilustracją słów Olgierda Bierwiaczonka: Nie jestem demiurgiem posiadającym moc stwarzania nowych światów. Toteż nie interesują mnie i nigdy nie interesowały poszukiwania oryginalności w dziedzinie formy i środków wypowiedzi. Nie znoszę przy tym wszelkiego pustosłowia, frazesów i demagogii. Malarstwo moje - pragnę - aby cechowała skromność, szczerość i prostota, wynikające ze świadomości jego roli, ograniczeń i uwarunkowań. Martwa natura z cytatem od 1985 była własnością Galerii... więcej
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WAWEL
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie na górnej listwie krosna kartka z informa cjami o artyście w języku duńskim; ponadto na wszyst kich listwach krosna pieczęcie z numerami: 35 i 50 odpowiednio do wielkości; na płótnie pieczęć w formie palety malarskiej z dwoma pędzlami. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Erno Erb
Title: NA LWOWSKIM TARGU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: EErb
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET KRZYSIA GROSSA, XI 1931
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: IgnWitkiewicz 1931 XI; p.d.: NTI P | (T.B) Witkacy uważał, że wykonanie portretu dziecięcego jako „czystego typu B jest niemożliwe z powodu ich ruchliwości“ i na ogół kwalifikował je do kategorii mieszanej B + E. Czasami jednak trafiał się model wyjątkowo grzeczny, który potrafił usiedzieć nieruchomo dłuższy czas i można go było potraktować na równi z dorosłymi. Najwyraźniej takim spokojnym dzieckiem był Krzyś Gross (fot. obok), co prawdopodobnie jest też przyczyną, że na portrecie wygląda na starszego niż wynika to z przekazanej przez rodzinę sportretowanego fotografii. Krzysztof Gross, w czasie tworzenia portretu, miał zaledwie trzy lata. Dziecko ma nienaturalnie powiększone oczy nieruchomo wpatrzone w widza, co jest charakterystycznym chwytem artystycznym Witkacego, dzięki któremu osiągał specyficzną ekspresję. Typowe dla portretów dziecięcych są pozostałe elementy – podłużny półmisek z owocami na stole, za którym posadzony został chłopczyk, oraz tło z nieregularną jasną aureolą wokół głowy dziecka. Dodatkowe adnotacje na portrecie oznaczają, że artysta nie pił alkoholu (NTI ), ale palił papierosy (P). Rodzice Krzysia – lekarz z legionową przeszłością i pianistka – należeli do zakopiańskiej elity towarzyskiej, która chętnie zamawiała portrety u Witkacego.... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Ignacy Pieńkowski
Title: PEJZAŻ Z ZAKOLEM RZEKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: IPieńkowski [inicjały wiązane] Na odwrocie na dolnej listwie krosna fragment pieczęci składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie.
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: KWIACIARKA, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Szańkowski Na odwrocie na tekturowym zaplecku nalepka Galerii Goyert w Kolonii; ponadto nalepka domu aukcyjnego w Warszawie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: SAD NOCĄ, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. l.d.: MARCI ZŁOTEMU DZIECKU CO PŁACZE. | B. RYCHTER-JANOWSKA. | 1921. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Styka
Title: BLOND PIĘKNOŚĆ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TADÉ. STYKA. Na odwrocie numer (ołówkiem): No 13 ; centralnie nalepka w kształcie palety: Ancne Mon CHAUVIN | CÉSAR GUICHARDAZ, Sucr | PARIS | 29 31 RUE DU DRAGON; poniżej nalepka z katalogu aukcyjnego z opisem obrazu w języku francuskim; ponadto na górnej listwie ramy powtórzony numer (ołówkiem): No 13 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Pankiewicz
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI, DZBANKIEM..., 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MARTWA NATURA Z OWOCAMI, DZBANKIEM, BUTELKĄ ORAZ KRZESŁEM, 1926 sygn. l.g.: Pankiewicz Na odwrocie na prawej listwie krosna (ołówkiem): 12 R , na lewej listwie krosna pieczęć z numerem 12 F odnoszącym się do wielkości podobrazia; ponadto na dolnej listwie ramy nalepka depozytowa MNW (druk, długopis): Muzeum Narodowe | w Warszawie | p 790/05/4 Obraz wystawiany i wzmiankowany w: – Wystawa zbiorowa Józefa Pankiewicza, Katalog [oprac. J. Czapski], IPS, Warszawa maj-czerwiec 1933, s. 17, nr 59.; – Wystawa Józefa Pankiewicza z Paryża, TPSP Poznań, listopad 1933, nr 43; – Katalog wystawy zbiorowej dzieł Józefa Pankiewicza (Paryż), Muzeum Miejskie w Bydgoszczy, styczeń-luty 1934, nr 25; – Katalog XXIII Wystawy Instytutu Propagandy Sztuki. Prof. J. Pankiewicz Paryż, A. Cukierówna Warszawa, M. Obrębska Warszawa , Warszawa – Łódź, kwiecień – maj 1934, nr 25. – Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin, katalog oprac. E. Charazińska, MNW, Warszawa 2006, s. 150, nr kat. 375. W połowie lat dwudziestych Pankiewicz zradykalizował swoje podejście do sztuki. Odrzucił hiszpańskie, kubistyczno-fowistyczne doświadczenia.... więcej
Artist: Tadeusz Makowski
Title: RODZINA BRETOŃSKA (ULICZNI ŚPIEWACY)
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Makowski Na odwrocie - w prawej dolnej ćwierci pionowo ułożonej deski - szkic tej samej sceny nieco różniący się kolorystyką i układem postaci od kompozycji z lica obrazu. Ponadto stemple (odbite na deseczce w ułożeniu pionowym): - 12; G; PARIS. Pośrodku ledwie widoczny zarys niewiadomej, okrągłej pieczątki.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: STARA ZAGRODA W NORMANDII, OK. 1926-1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tadé Makowski Do obrazu dołączona jest ekspertyza p. Elżbiety Zawistowskiej z kwietnia 2021 r. Jak wskazuje autorka ekspertyzy, obraz nie posiada własnej bibliografii, jednak przedstawia ten sam motyw pejzażowy co dwukrotnie większe dzieło – Stare zagrody – prezentowane na wystawie Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków. Tadeusz Makowski spędził lato roku 1926 oraz wiosnę i jesień roku kolejnego w Breuilpont, wiosce w Górnej Normandii położonej około 120 km od Paryża. Powstał wówczas cykl małomiasteczkowych studiów pejzażowych malowanych w Breuilpont i okolicznych miejscowościach: Gadencourt, Chanu, Merey. Obrazy z tego okresu utrzymane są w stonowanej, ściszonej gamie barwnej z dominującymi szarościami i jasnymi ugrami. Maluję w gamach szarych i robię wszystko, by je uczynić przejrzystymi. Łagodne światło łatwiej mi uchwycić w ten sposób. Może za wiele wszędzie ciężkiej gęstej materii. ( T. Makowski, Pamiętnik, [oprac. W. Jaworska], Warszawa 1971, s. 308, dn. 2 X 1927) Unikam silnych barw, bo wrzeszczą – wolę przytłumione piano. Duszy mej odpowiadają anemiczne, biedne dzieci, zwiędłe kwiaty lub dyskretne w kolorze, wolę łagodne światło szarych dni niż gwałtowne kontrasty słońca. (M. Samlicki, Twórczość plastyczna Tadeusza Makowskiego,... więcej
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: WIDOK NA OGRÓD, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: podpisany. l.d.: W de Terlikowski Na odwrocie na górnej listwie krosna (flamastrem): Wladimir de Terlikowski | 1873-1951 ; napis częściowo przykryty numerem (czarnym markerem): 810069 ; ponadto na poprzeczce krosna numer (białą kredą): 187; obok pieczęć z numerem: 000989. Proweniencja: – Kolekcja prywatna, Polska – Zakupiony w paryskim domu aukcyjnym Ader w 2015 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Epstein
Title: ŁODZIE PRZY BRZEGU, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Epstein
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hayden | 3 [.] Na odwr. na prawej listwie krosna stempel z nr. 20P odnoszącym się do wielkości podobrazia, nr ten powtórzony na l. listwie krosna zieloną kredką; na poprzeczce krosna (zieloną kredką): no 13 C ; obok nalepka z nr. (czarnym długopisem): 132 ; obok nalepka z opisem (czarnym długopisem): Henri Hayden | 132 (Pay / [...]) (13) | „Paysage Du France“ | 73 x 54 cm | 15,000 | deceased after = 1960
Artist: Joachim Weingart
Title: DYSKUSJA NA TRAWIE, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Weingart Na odwrocie zachowana częściowo nalepka wypełniona atramentem: Sujet: 3 personnes dans l’herbe | Auteur: Weingart | No 184 PRIX; na krosnach napis czerwoną kredką: 103. Przedstawienia dzieci były obecne w twórczości Joachima Weingarta już w najwcześniejszym okresie twórczości. Artysta, malujący w tym czasie pod wpływem twórców wiedeńskich, posługiwał się dużymi płaszczyznami plam barwnych, obwiedzionych wyraźnym konturem. Stosował deformację postaci oraz ekspresję wyrażoną przez język ciała, zwłaszcza gesty rąk, z dążeniem do uchwycenia psychologii modela. Po okresie neoklasycystycznej stylizacji, w latach 30., u przechodzącego silne stany emocjonalne Weingarta powróciły tendencje ekspresjonistyczne. Jego obrazy budowane są mocnymi uderzeniami, gwałtownie zmieniającego kierunek pędzla. Niuanse walorowe zostały zastąpione przez wyraźne kontrasty barwne – często czerwienie i oranże przeciwstawiane błękitom i przełamanym bielom.
Artist: Czesław Zawadziński
Title: ANEMONY
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zawadzinsky
Artist: Wojciech Weiss
Title: MAJ W OGRODZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. na płótnie p.g. pieczęć z numerem ze spuścizny po artyście: 1104 | WW 3; ponadto l.d. nr (białą kredą): 14. Na górnej listwie ramy nalepka zakładu ramiarskiego w Piastowie. Do obrazu dołączony jest dowód zakupu w warszawskiej galerii z informacją o potwierdzeniu autentyczności obrazu przez Zofię Weiss-Albrzychowską.
Artist: Mojżesz Kisling
Title: KOGUTY, 1948
Year: 1948
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Kisling | Sanary | 1948 na odwrocie: – na płótnie l.g. numer (ołówkiem): 20 P – na prawej listwie krosna pieczęć z numerem: 20 P odnosząca się do wielkości podobrazia, poniżej nr (czarnym flamastrem): 346 [w kółku] – na dolnej listwie krosna napis (czerwonym flamastrem): reproduit No 20 – page 364 – ponadto na ramie na prawej listwie (czerwoną kredką): Kisling ; obok (w przeciwnym kierunku, czarnym flamastrem): Kisling Coqs – na lewej listwie ramy wyciśnięty znak: RAPHAEL | DEPOSE; obok (żółtą kredką): T= 73 x 54 (20P) Do obrazu dołączone jest potwierdzenie autentyczności, wystawione przez Marca Ottavi w październiku 2020, informujące o zamieszczeniu powyższego obrazu w IV tomie Katalogu Raisonne prac Mojżesza Kislinga (obecnie w przygotowaniu). Obraz reprodukowany w: – J. Kisling , J. Kessel, Kisling, Nowy Jork – Turyn, 1971, s. 320, il. 20. Kogut – barwnie upierzony ptak, stanowi dla artystów świetny temat malarski. Tak też było w przypadku dzieła Mojżesza Kislinga, jednego z czołowych reprezentantów École de Paris, wybitnego ucznia Józefa Pankiewicza. Kisling, w którego martwych naturach widoczne są reminiscencje... więcej
Artist: Henryk Berlewi
Title: KOBIETA W PERŁACH, 1934
Year: 1934
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Berlewi 34 W narożnikach ślady po pinezkach; ponadto l.g. nieczytelna sucha pieczęć wytwórni papieru; na górnej listwie ramy nalepka domu aukcyjnego w Warszawie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA Z BUDZIKIEM, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z prawej: Menkes Na odwrocie na poprzeczce krosna numer (ołówkiem): No 37 ; ponadto na górnej listwie krosna numer (flamastrem): 1770 [strzałka]. Proweniencja: – Polska, kolekcja prywatna. – Stany Zjednoczone, kolekcja prywatna. – Paryż, kolekcja Marka Mielniczuka do 1987. – Zakup Versaille (Maitre Blache) Hotel de Vent.
Artist: Stanisław Żurawski
Title: AKT NA TLE ZIELENI, OK. 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: St. Żurawski ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Elisabeth Ronget
Title: KUBISTYCZNY AKT KOBIECY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: RONGET na krosnach po lewej napis: RONGET ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zygmunt Menkes
Title: DZIEWCZYNA Z MAKAMI, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes Na górnej listwie krosna stempel firmy Anco Bilt oferującej materiały malarskie: 18 | ANCO INC | GLENDALE N.Y. [paleta z cyrklem i napisem ANCO BILT]. Na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2017 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CHŁOPIEC Z LATAWCEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Kanelba na odwrocie: – na pł. (czarną farbą): BOY WITH KITE | by | KANELBA ; – poniżej (czarną kredką): Exhibited Selected | Artists Gallerie NYC | Oct. 31 - Nov 15 1961 | xyz 02 – na g. listwie krosna fragment nalepki wystawowej, opisanej na płótnie (druk): FROM | SELEC[TED] ARTISTS [GALLERI]ES INC. | 903... N.Y. – ponadto na górnej i prawej listwie krosna wyciśnięty stempel firmy Anco Bilt oferującej materiały malarskie oraz numery (odpowiednio): 20 i 24 odnoszące się do wielkości podobrazia. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: PEJZAŻ, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Eibisch Na odwrocie na płótnie nalepka(druk, maszynopis ): LA RUOTA Galleria d’Arte – Parma | VIA A. MEZZA, 2 | Autore EUGENIUSZ EIBISCH | Titolo „Paesaggio“ (1969) | Dimensioni cm. 88 x 66 (olio su tela) | Prezzo. Ponadto na nalepce prostokątna pieczęć galerii: GALLERIA „LA RUOTA“ | Via A. Mazza, 2 – PARMA – Tel. 37-969 Obraz jest przykładem typowego południowego pejzażu, jakie malował artysta podczas długiego pobytu we Włoszech na przełomie lat 60. i 70. XX w. Ten twórczy okres zaowocował wieloma kompozycjami o tematyce pejzażowej, jak i martwymi naturami o soczystych barwach. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Alicja Halicka
Title: TANCERKI, OK. 1926-27
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Halicka Na odwrocie w p.g. narożniku krosna nalepka wystawowa (druk, tusz): GALERIE | CONNAISSANCE DE L’EST |14, RUE DE LILLE, PARIS-7 | BAB. 41-72 | No 623 | MR Alice Halicka | Huile sur touile | Danseures 61 x 38; ponadto na płótnie numer (białą kredą): 2. Obraz wystawiany: – Voyages aux Indes, Galeria Connaissance de l’Est, Paryż 1957.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: ZUZANNA
Tools: ink, watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Kanelba na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z 2018 roku
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ NADRZECZNY, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hayden Na odwrocie przy lewej krawędzi pieczęć z numerem 8F odnoszącym się do wielkości podobrazia; poniżej owalny stempel składu materiałów malarskich Legrip w Rouen; ponadto nalepka aukcyjna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ludwik Klimek
Title: KWIATY, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: KLIMEK 64 Na odwrocie (czarnym markerem): Manton Residence du Louvre KLIMEK 1964; ponadto na górnej listwie ramy nalepki aukcyjne domu aukcyjnego w Bernie; na dolnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2017 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: PRÓBA BALETU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M Vrbova Do obrazu dołączone jest potwierdzenie autentyczności podpisane przez artystkę. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PARYŻ. ALEJA PREZYDENTA WILSONA, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż dolnej krawędzi: W. Zakrzewski 1966 na odwr. (czarnym markerem): W. ZAKRZEWSKI 1966 | 120 | Av. du President Wilson | Paris 16 [-eme ] | 60 x 81 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: SPACER ALEJĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. ZUCKER. na odwrocie na poprzeczce krosna (długopisem): Jacques Zucker
Artist: Stanisław Gałek
Title: ZNAD TATRZAŃSKIEGO STAWU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. p.d.: ST. GAŁEK Na odwrocie nalepka z wystawy w Muzeum Tatrzańskim (druk, pieczęć): Muzeum Tatrzańskie im. dra Tytusa Chałubińskiego w | Zakopanem | Zakopane ul. Krupówki 10 | autor Stanisław Gałek | tytuł Morskie Oko | rok MUZEUM TATRZAŃSKIE | im. dra Tytusa Chałubińskiego | ul. Krupówki 10, tel. 52-05, 29-35 | 34-500 ZAKOPANE | 0278385 | technika olej, tektura | wystawa „Stanisław Gałek i tatrzańscy pejzażyści jego czasów“ | (18 listopada 2016 –26 lutego 2017) Obraz wystawiany i reprodukowany w: – Góry widoków. Stanisław Gałek i tatrzańscy pejzażyści jego czasów, Muzeum Tatrzańskie w Zakopanem, 18 XI 2016 – 5 I 2017 (bez numeracji stron i reprodukcji); – W. Huculak, Wyczółkowski, Mroczkowski i inni, „Tatry“ nr 61, lato 2017, str. 170-175. Pejzaż ukazuje fragment Morskiego Oka, brzegu i piargi u podnóży Mięguszowieckich Szczytów. Obraz został omówiony i reprodukowany w artykule Witolda Huculaka . Autor zwraca uwagę jak swobodnie odmalowuje Gałek niknące w wodzie głazy i okruchy skalne, kontrapunktując ten motyw odbiciami otoczenia w tafli jeziora. Obraz jest utrzymany w wyrównanej, harmonijnej tonacji kolorystycznej, właściwie oddającej nastrój cichego, pochmurnego dnia nad brzegiem... więcej
Artist: Jan Szancenbach
Title: ODWILŻ, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 73 | Szancenbach Na odwr. centralnie (czarną farbą): JAN SZANCENBACH | ODWILŻ | 1973 | ACRYL + OLEJ. Ponadto l.g. pieczęć opatrzona numerem i podpisem. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)