Artist: Henryk Stażewski
Title: ABSTRAKCJA GEOMETRYCZNA, 1956-1960
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STAŻEWSKI Obrazowi towarzyszy ekspertyza p. Bożeny Kowalskiej z 7 VIII 2016 roku. Gwasze na papierze, o rozdrobnionych formach, równolegle z obrazami malowanymi olejem na płótnie, tworzył Henryk Stażewski w latach 50-tych. Charakterystyczne było dla nich zawsze konstruowanie ich cienką kreską, oraz przenikanie się barw, gdy formy częściowo nakładały się na siebie, jakby były na poły przezroczyste. Typowe dla artysty było ich zestrojenie harmonijne, bez ostrych kontrastów, operowanie barwami łagodnie wyciszonymi, ale tworzącymi układy nie pozbawione napięć. W drugiej połowie lat 50. stosował Stażewski w malarstwie, rzadko używany przez innych malarzy kolor jasnego, rozbielonego fioletu z przechyłem do różu. Fragment ekspertyzy Bożeny Kowalskiej ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Winiarski
Title: DIAGONALNA GRA, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: diagonalna gra 4 x 4 , p.: winiarski ‘99 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Ryszard Winiarski
Title: SPIRALA W GRZE 3 X 3, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: spirala w grze 3 x 3 , p.d.: winiarski ‘99 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Roman Opałka
Title: DETAL 4425337, Z CYKLU „OPALKA 1965/1 – OO“
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na odwr.: OPALKA 1965 1 – oo | DETAIL – 4425337 | Opałka | 3 [w kółku] do obiektu dołączony włos artysty – przyklejony taśmą na sygnaturze Praca była w depozycie w Muzeum Śląskim w Katowicach (nr depozytu na odwr. oprawy l.d.). Każdy obraz – Detal jest częścią całości (OPALKA 1965/1 –). Jest jedno dzieło jak jedno istnienie. (...) Zaczynając od pierwotnej jedności, tworzenie ucieleśnia się poprzez różne składające się na nią elementy: obrazy – Detale, fotografie, Kartki z podróży i zapisy dźwiękowe, które mogą być interpretowane jako elementy pewnego rytuału. (...) Decyzja fotografowania własnej twarzy wynika z nieodzownej konieczności uchwycenia przepływu czasu w całej jego złożoności. Byłem zmuszony znaleźć jakąś czynność, która umożliwiłaby zapis czasu również wtedy, kiedy nie maluję. Ponieważ moje ciało nosi piętno nie tylko czasu przepływającego wtedy, kiedy maluję, lecz także tego, który upływa, podczas gdy śpię lub wykonuję inne czynności dnia codziennego, należało udokumentować również i te ślady. Fotografie – Detale mojej twarzy – które wykonuję po każdym dniu pracy na tle malowanego właśnie Detalu i które pozostają w relacji do ostatniej namalowanej liczby – są adekwatnym medium utrwalania fizycznych zmian mojego ciała. Moje fotograficzne... więcej
Artist: Tadeusz Kantor
Title: BEZ TYTUŁU, 1966
Year: 1966
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1966 Kantor Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności wystawiony przez Galerię Starmach w Krakowie. Proweniencja: – Uppsala Auktionskammare, Szwecja, aukcja 5 XII 2004, poz. 340. – Galeria Starmach, Kraków (certyfikat). Gdy artysta znudził się abstrakcją a powrót do malarskiej iluzji wydawał sie niemożliwy – użył podstępu: włączył w obrazy realne materie i przedmioty, ukrył rzeczywistość pod opakowaniem – stąd słynne „ambalaże“. Odtąd robił sztukę ze wszystkiego. Metafizyka – mawiał – musi mieć swoją fizykę, tą fizyką mogły się stać najpospolitsze odpadki, cała „realność najniższej rangi“: worki, zużyte szmatki, papierki, parasole, prywatne notatki. Krystyna Czerni, Tadeusz Kantor: malarstwo i teatr, BWA w Bydgoszczy, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie , Bydgoszcz 2002, s. 2.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: MONOGRAFIA NIEZNAJOMEJ, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. g.: JERZY NOWOSIELSKI | 1978, niżej oznaczenia l.: P. 63, niżej: B. 19, p.: R. 16. Pochodzenie: -kolekcja prywatna, Cambrige (Massachusetts) USA -od 2003 kolekcja prywatna, Polska Obraz wystawiany: - Erotyki II , Galeria Pryzmat, Kraków, IV 1979 Obraz reprodukowany i opisany: - 1000 Arcydzieł Malarstaw Polskiego , opracowanie zbiorowe, Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków, 2008, s. 477, il. barwna (jako "Portret nieznajomej") Postać kobiety obecna była od początku w malarstwie Jerzego Nowosielskiego. Słynne gimnastyczki, kobiety spętane w najdziwniejszych pozach, często wręcz torturowane, w latach 50-tych były tematem wiodącym. Krytycy nazywają to erotyczno-męczeńską figuracją. Z biegiem lat pozostając w swoim artystycznym świecie, wielobarwna postać kobiety lub jej fragment pojawia się często. W ciągu całej drogi twórczej Nowosielskiego zainteresowanie kobietą, jej cielesnością było ogromne. Różne sposoby przedstawiania, różne fascynacje, a co za tym idzie, różne traktowanie modelki, malarskie i kompozycyjne a także ideologia zawarta w tych wspaniałych ujęciach stanowi temat do głębszego szukania źródeł powstawania tych dzieł. Prezentowany obraz wpisuje się w rozbudowane kompozycje (Monografia nieznajomej, 1971,... więcej
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: UPALNE POŁUDNIE, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie [l.g.]: Upalne południe | [p.d.] : Kmikulski | Kraków 1972 na górnym krośnie napis: Upalne południe 92 x 73 73 x 92 [przekreślone] Obraz wystawiany i opisany: - Kazimierz Mikulski Malarstwo , Związek Polskich Artystów Plastyków, Biuro Wystaw Artystycznych Łódź, kwiecień 1975, kat. poz. 24. (...) wieloletnia współpraca z „Groteską“ pomogła mu wykształcić charakterystyczną, jednorodną formułę malarską: baśniowo-senny klimat inscenizowanych wnętrz i ogrodów, przepełniony erotyzmem i atmosferą cudowności, zachwytem nad przyrodą a jednocześnie sympatią do jarmarcznej estetyki cyrku i lunaparku. To malarstwo jest niesłychanie teatralne, jak zatrzymany kadr z filmu rysunkowego, jak scenografia do plenerowego przedstawienia – z rozstawionymi rekwizytami, dekoracją, sceną. Wszystko rozpoznajemy: błękitne pagórki, drzewa, piękne nagie dziewczęta, ukryte w gęstej trawie ptaki, magiczne przedmioty. I chociaż wiemy, że to rzeczywistość sztuczna, natura-nienaturalna, a wszystko na niby – dzieje się jak w teatrze: czary działają, zapominamy o prawdziwym świecie i... wierzymy sztuce. Krystyna Czerni, Rezerwat sztuki. Tropami artystów polskich XX wieku , Kraków, 2000, s. 74
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: WALKA JAKUBA Z ANIOŁEM, LATA 80. XX W.
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wym. rys. w św. passe-partout (54,3 x 39,4 cm) pełny opis techniki: ołówek, papier ciemnokremowy, sklejony z dwóch arkuszy sygn. p.d.: J. N. Obraz reprodukowany: – K. Czerni, Nowosielski – sztuka sakralna: Podlasie, Warmia i Mazury, Lublin , Białystok 2019, s. 326, il. 8. Rysunek należy do grupy wzorów kompozycji powstałych podczas jednego z obozów ikonograficznych organizowanych na Świętej Górze Grabarce i w Bielsku Podlaskim przez zaprzyjaźnionego z malarzem księdza Leoncjusza Tofiluka. Oprócz nich zachowały się także notatki artysty z tamtejszych wykładów o sztuce „ikonopisania“.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ Z KOŚCIOŁEM, OK. 1945
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. NOWOSIELSKI Obraz jest kameralną kompozycją z centralnie umieszczoną fasadą kościoła zamkniętego po bokach bryłami zabudowań. Widok na słoneczny plac, bez żadnych postaci, z mocno zarysowanymi formami architektury, ma dużą siłę ekspresji i typową dla niektórych pejzaży artysty surowość. Należy do wczesnych prac Nowosielskiego i jest niewątpliwie interesującą propozycją.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚWIĘTY BENEDYKT, OK. 1982
Tools: tempera, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: BENEDYKT Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PROROK ELIZEUSZ, OK. 1982
Tools: tempera, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: ELIZEUSZ Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PROROK JONASZ, OK. 1982
Tools: tempera, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: JONASZ Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PROROK MICHEASZ, OK. 1982
Tools: tempera, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: MICHEASZ Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KRÓL MELCHIZEDEK, OK. 1982
Tools: tempera, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: MELCHIZEDEK Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KAMIENIOŁOM LANCKOROŃSKI, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: JERZY NOWOSIELSKI | 1973 napisy czarną kredką p.g.: 104 , l.d.: D 19. Proweniencja: – Od 1982 kolekcja prywatna Helmuta Kajzara – dramaturga i reżysera teatralnego. – Od 2003 kolekcja prywatna, Polska. Obraz wystawiany i opisany: – Jerzy Nowosielski. Wystawa malarstwa , Pawilon Wystawowy BWA, Kraków, I-II 1974, kat. poz. 104 (jako Kamieniołom IV); – Jerzy Nowosielski, Malarstwo , Poznań, Stary Rynek, Arsenał, VIII-IX 1976. Ulubionym miejscem wyjazdów Jerzego Nowosielskiego na krótki wypoczynek była Lanckorona koło Krakowa, gdzie zatrzymywał się w pensjonacie „Pan Tadeusz“, prowadzonym przez szkolnego kolegę, Tadeusza Lorenza. Z Lanckoroną związane są, m.in. obrazy przedstawiające motyw kamieniołomu. Cztery z nich zostały pokazane na wystawie malarstwa Jerzego Nowosielskiego w BWA w Krakowie w styczniu – lutym 1974. Nieodłącznym elementem tych pejzaży jest motyw kolejki, wkomponowanej w scenerię kamieniołomu.
Artist: Kazimierz Gąsior
Title: ESPOIR, 2004
Year: 2004
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wypalona w drewnie na lewym boku: ESPOIR | GASIOR | 2004 | PARIS
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ŚWIĘTY ANTONI, POł. LAT 70. XX W.
Description: IInformacje o dziele:
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: FANTAZJA TATRZAŃSKA (TRYPTYK), 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary części bocznych: 170 x 103, wymiar części środkowej: 170 x 206 cm część środkowa sygn. l.d.: ·DUDA GRACZ· 1709/94·, na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu część prawa napis l.d. napis: ·1710/94·, na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu część lewa napis l.d.: ·1711/94·, na odwr. na płycie l.g.: nalepka autorska z danymi obrazu Zamiłowanie malarza do gatunku pejzażu zaczęło się ujawniać w jego obrazach dopiero w drugiej połowie lat 80., kiedy – zmęczony rolą gorzkiego kronikarza wad narodowych – powoli tracił zainteresowanie kwestiami społeczno-politycznymi i przychylniej patrzył na rodaków. Od 1986 roku do końca życia pracował nad cyklami „Pejzaże polskie“ i „Obrazy prowincjonalno-gminne“, w których bohaterowie byli co prawda ci sami, ale ukazani „bez tonacji prześmiewczej, drwiny i szyderstwa“. Wtórna tematyka zyskała też nowe tło w postaci pięknego, nostalgicznego krajobrazu, niepozbawionego odniesień do takich jego przedstawicieli jak Chełmoński, Kamocki czy Stanisławski. Powstała w 1994 roku Fantazja tatrzańska to jednak dzieło bez narracyjnego ciężaru, gatunkowo czyste, będące pokornym ukłonem rzemieślnika wobec potęgi natury. Przedstawia – mistrzowsko oddaną pod względem warsztatowym – autorską... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: Z-13, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie czarna farbą: Z-13 | BEKSIŃSKI, poniżej nieczytelna pieczątka, przy g. krawędzi napis kredką: ossay [?] Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz reprodukowany i opisany: - Strona internetowa Dmochowski Gallery NET. Motyw katedry - wyłaniającej się z mgły, płonącej, zrujnowanej - należał do jednego z ulubionych przez artystę i niezwykle cenionego przez publiczność. Duża część powstających na zamówienie w latach 80. “pejzaży metafizycznych” to różne - architektoniczne i kolorystyczne - wersje monumentalnego domu - świątyni. Łącznie z innymi elementami takimi jak krzyże, trumny, cmentarze i ukrzyżowane postaci, należały do kategorii obrazów o wyraźnie religijnych konotacjach. Sam artysta pytany o ich ukrytą symbolikę, nie krył zniecierpliwienia: [...] odczytywanie z moich obrazów treści symbolicznych w popularno historyczno-estetycznym rozumieniu symbolizmu jest strzelaniem na aut. Nie sądzę, by moja wizja uległa zmianie, gdy królowa zostanie zastąpiona krową, a las stadem ptaków. Tożsamość mieści się nie w znaczeniach przedmiotowych, lecz w nastroju lub może raczej wyrazie, który pragnąłbym przekazać. (Sztuka jako odcisk palca, “Nowy wyraz”,... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OA, PO 1984
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: OA | BEKSIŃSKI obok pieczątka wywozowa, przy g. krawędzi kredką: CA Proweniencja: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Wizerunek człowieka, a w szczególności ludzkiej głowy, był ważnym wątkiem w twórczości artysty począwszy od okresu abstrakcyjnego. Jak wspomniał w jednym z listów do Piotra Dmochowskiego, twarz stanowiła dlań punkt wyjścia do powstania każdej kompozycji: Aby ruszyć z miejsca zawsze zaczynam od jakiejś twarzy lub od szkicowania twarzy, czasem wychodzi z tego obraz, a czasem już w trakcie szkiców chwytam w żagle coś innego (list z dn. 27 lutego 1985). Traktował ją też jako niewyczerpane pole do improwizacji i poddawał niejednokrotnie daleko idącym przekształceniom, których końcowym efektem były często wyimaginowane antropomorficzne twory. Przykładem bliskiej makabrze wariacji, jest kolejny obraz z kolekcji japońskiej, przedstawiający ujęte en face okaleczone – prawdopodobnie kobiece – oblicze, któremu towarzyszy mniejsze – ujęty w kształt medalionu portret starca. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI 1982 Obraz reprodukowany i opisany: - Strona internetowa Dmochowski Gallery NET. Okres fantastyczny przyniósł Beksińskiemu sławę i wydawało się, że artysta pozostanie mu wierny. A jednak już na początku lat osiemdziesiątych stopniowo zarzucał tę przestrzenną, pejzażową najczęściej wizyjność, ograniczając motyw do jednej lub kilku postaci, umieszczonych najczęściej na nieokreślonym tle. Obraz stał się znacznie bardziej syntetyczny i już nie to „fotografowanie snu czy marzenia“ było najważniejsze, ale właśnie malarstwo. „Idę w kierunku większego uproszczenia tła, a równocześnie znacznej deformacji postaci, które są malowane bez tzw. światłocienia naturalistycznego. Właściwie chodzi mi o to, żeby między innymi na pierwszy rzut oka było widoczne, że jest to obraz zrobiony przeze mnie“. Wiesław Banach, Zdzisław Beksiński , Olszanica 1999, s. 17 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: ISTOTY ŻYWOPODOBNE, 2001
Year: 2001
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: istoty żywopodobne. | 17 FS 01 [data przedzielona monogramem wiązanym] | KR [w kółku] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1989
Tools: pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g: BEKsiński Obraz wystawiany i reprodukowany: – Zdzisław Beksiński. Obrazy i rysunki ze zbiorów Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz kolekcji prywatnych , BWA, Konin 4 III – 25 III 1992, s. nlb. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: RYSUNEK, LATA 90. XX W
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. l.d. stempel: Ze Spuścizny artystycznej | KAZIMIERZA MIKULSKIEGO | Potwierdzam autentyczność | Emilia Frej [sygn. odręczna siostry żony artysty] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maria Papa-Rostkowska
Title: MAŁA SYRENKA, 1998
Year: 1998
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu u dołu: M. PAPA Artystka o swojej pracy w marmurze tak opowiadała w jednym z wywiadów: Po raz pierwszy pracowałam w białym marmurze. To był jeden z większych szoków w moim życiu. Raptem zobaczyłam piękno tego kamienia, to światło, które w nim jest. Dla mnie było to jak morze, które zastygło. Widziałam krystalizację tego morza, miałam w ręku coś żyjącego. To było dla mnie szalonym przeżyciem, swego rodzaju olśnieniem. Ewa Prządka, Maria Rostkowska Papa. Rozmowa jednego wieczoru , Świadectwa II, Rzym, 2002, s. 228 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Lebenstein
Title: PATAGONIEN, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein 64 sygn. na odwr. na pł. p.g.: Lebenstein | „Patagonien“ | 1964 na odwrocie: – na górnej listwie krosna nalepka (druk/maszynopis): Expos. „Surréalisme et l’Art Fantastique“ | (Pologne) | BIENNALE DE SĂO PAULO septembre-novembre 1965 [data czerwonym tuszem] | nom et prénom: LEBENSTEIN Jan, | Titre de l’oeuvre: Patagonien, 1964 | Cat...et dimensions: 97 x 195 | Huile | Artiste | [poniżej adres nieczytelny z powodu uszkodzenia nalepki]; – obok nalepki napis cienkopisem: Destinateur. Mr. Albert Grokoest | New York ; – na poprzecznej listwie krosna napis: Patagonien i nalepka kolekcji Chrisa Sztybera z danymi obrazu; – na lewej pionowej listwie krosna napis białą kredką: POLONIA ; – obok francuska nalepka transportowa z danymi obrazu i miejscem przeznaczenia Sao Păulo; – obok nalepki tuszem: JL – na drugiej pionowej listwie nalepka (druk): 7. PATAGONIEN | Oil on canvas | 38’’ x 77’’ Proweniencja: – Kolekcja dr. Alberta Grokoesta (1917-1991) – lekarza, wybitnego amerykańskiego specjalisty w dziedzinie reumatologii i przyjaciela Lebensteina. Jako wielki propagator jego twórczości zorganizował razem z kuratorem... więcej
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU REMINISCENCJE, 1984
Year: 1984
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu na ramie: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie: Z CYKLU: | „REMINISCENCJE“ | G.2. | 1984 | 81 x 65 | MUSIAŁOWICZ poniżej dedykacja: KOCHANI PRZYJACIELE | JOLANTO I STANISŁAWIE | ABY SŁOŃCE I MORZE | DAŁO JESZCZE WIĘCEJ | NIESŁABNĄCEJ POGODY DUCHA | A OBRAZY PRZYPOMINAŁY | SPOTKANIA POD HASŁEM SZTUKA | HENRYK | MUSIAŁOWICZ | 13 - 4 - 1996 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) Proweniencja: Kolekcja Stanisława Krzysztofa Stopczyka – publicysty, historyka sztuki.
Artist: Jan Ziemski
Title: BEZ TYTUŁU, 2. POł. LAT 50. XX W.
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN ZIEMSKI Obrazowi towarzyszy ekspertyza wydana przez żonę artysty dn. 5 III 2008 roku. Obraz należy do niewielu zachowanych prac artysty, które zaliczamy do malarstwa materii. Zakrzepła faktura tego collage z grupy Formur nie wskazuje na to, że wkrótce artysta zainteresuje się zjawiskami przestrzeni, układów strukturalnych, co doprowadzi go do kompozycji konstrukcyjnych, zdyscyplinowanych i trójwymiarowych. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Pągowska
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1988
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis: POTWIERDZAM AUTORSTWO | TERESY PĄGOWSKIEJ | F. Pągowski na górnej belce krosna l. napis: TERESA PĄGOWSKA Obraz wystawiany i opisany: – Teresa Pągowska. Przesypywanie czasu. Malarstwo 1962-2006. Measuring Time. Paintings 1962-2006 , Galeria Atak, Warszawa 5 IX - 29 XI 2008, Warszawa, kat. 13, s. 180, il. barwna. Pod koniec drugiego etapu twórczości, to znaczy w ostatnich latach dziewiątej dekady, wkraczają bardzo zdecydowanie nowe problemy, znane już od dawna jako specjalność tych czasów w dorobku malarskim: pejzaż, zwierzęta w bogatszej niż dotąd reprezentacji i ludzie o sprecyzowanej osobowości. Wszystkie te trzy zespoły zagadnień są wynikiem całkiem odmiennego podejścia do koncepcji własnej twórczości, jest to przełom o charakterze psychologicznym. Nagle okazuje się bowiem, że człowiek, który przestaje być anonimowy, przestaje być tylko pewnym zdatnym do powielania typem, czyli jakimś ogólnikowym wyrazem wspólnego różnym jednostkom ducha, potrzebuje całego świata. A zarazem indywidualnego świata. Człowiek, który staje się jednostką o określonym profilu psychicznym, nie może zawisnąć w nieokreślonej przestrzeni, potrzebuje pewnej własnej scenerii, jakiejś topografii, drzew, zwierząt, przedmiotów, potrzebuje określonych pór roku, a także charakteru i przeżyć. Człowiek obdarzony... więcej
Artist: Wilhelm Sasnal
Title: AGNIESZKA SZYDŁOWSKA, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: WILHELM SASNAL | „AGNIESZKA SZYDŁOWSKA“ | 2001 W 2001 Wilhelm Sasnal bywał w rozgłośni Radiostacji, przy ul. Konopnickiej 6 w Warszawie, gdzie często rozmawiał z dziennikarką Agnieszką Szydłowską. To jej postać artysta przedstawił na obrazie. Widzimy na nim studio radiowe i dziennikarkę w czasie realizacji programu. Sasnal portretował jeszcze raz Szydłowską na jednym z obrazów ze słynnego cyklu „Palące dziewczyny“. Trzy z obrazów należących do tego cyklu (Anka, Peaches i Dominika), trafiły do kolekcji Charlesa Saatchiego, a następnie sprzedane zostały w 2008 za rekordową wówczas sumę 229 250 funtów (970 000 zł) w londyńskim Domu Aukcyjnym Phillips de Pury. Jakub Banasiak, pisząc o wczesnych obrazach Sasnala, które dość szybko znalazły się w kolekcjach na całym świecie, stwierdza: uciekł nam za granicę Sasnal portrecista, wytrawny i absolutnie w tej dziedzinie nowatorski. Umknął Sasnal, który portretował bliskich i znajomych, portretował czule, a przy tym niezwykle oryginalnie. Jakub Banasiak, Sto utraconych kawałków , [w:] Sasnal. Przewodnik Krytyki Polityczne j, Warszawa 2008, s. 25-29 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do... więcej
Artist: Eugeniusz Minciel
Title: STRACH, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: MINCIEL | 2014 sygn. na odwr. na płótnie: MINCIEL | „STRACH“ | 2014 | AKRYL, KREDKA ; obok znak strzałki Obraz wystawiany: – A my po ESK... Ekspresja Struktura Kolor , wystawa Związku Polskich Artystów Plastyków o/Wrocław,Muzeum Architektury we Wrocławiu, Wrocław 2018.
Artist: Witold-K
Title: Z CYKLU „SAMOTNOŚĆ“, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold – K. 20 na poprzecznej listwie krosna napis: Z CYKLU „SAMOTNOŚĆ“
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: SPONTANES, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: SPONTANES 2010 | 67 x 84 | S.M /2010/04/0003/011 na środkowej listwie krosna nalepka aukcyjna ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Berdyszak
Title: CAŁOŚĆ, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: CAŁOŚĆ | JAN | BER | DYSZ | AK | 2008 | akryl Trudną w odbiorze sztukę Jana Berdyszaka wielokrotnie interpretowało wielu krytyków i historyków sztuki. Sam artysta prowadząc przez wiele lat Szkicowniki dzieli się w nich swoimi przemyśleniami. W Szkicowniku 33, pisanym w latach 1966-1967 zamieszcza uwagi „O całościach“: Marzę o przedmiotach zupełnie niezłożonych, a właściwie o miejscach po przedmiotach jako konstrukcji zawartości plastycznej. Stąd myślę o całości nie jak dotychczas, możliwie najbardziej precyzyjnie złożonej z ustosunkowanych elementów składowych, ale o „całości“ precyzyjnie nieustosunkowanych wobec siebie elementów i niezłożonych. Inaczej mówiąc chodzi o utwory „całościowe“, w których zostaną zupełnie pominięte stosunki elementów na sposób i sens dotychczasowy. Komponowanie będzie programowaniem idei przez nieprzyleganie i pominięcia i to w samej fizycznej całości utworu jako źródła dla refleksji oglądającego... Całości trzeba tworzyć wyłączając z nich stosunki między elementami: trzeba zaprzestać komponować, a rozpocząć programować, co zerwie z dotychczasowym analizowaniem całości i myśleniem o analizie... Trzeba również przestać wydzielać elementy z całości, bo ten zwyczaj wywodzi się z rozdziału analizy i syntezy. Najwyższy czas na poznawanie i doznawanie całościami... więcej
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 31 V - 1 VII, 2014
Year: 2014
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 31 V - 1 VII | 55 x 38 | 2014 „ Potrzebny mi był dziennik w ogóle, potrzebowałem jakiegoś systemu, chciałem znaleźć metodę na dzień.“ (wypowiedź Włodzimierza Pawlaka z filmu Pawła Sosnowskiego Dzień po dniu jestem artystą , powstałego z okazji wystawy artysty Włodzimierz Pawlak. Dzienniki w Galerii Bayer, Warszawa, 2001). Dzienniki to cykl rozpoczęty w 1989 roku i kontynuowany do dnia dzisiejszego. Obrazy są jednorodne formalnie - w grubej warstwie świeżej, jasnej farby artysta „ryje“ krótkie kreski, które jednostajnie zapełniają całe płótno. Pawlak szukał metody na zapisanie upływu czasu; ten sposób malowania kojarzyć się może z więziennym sposobem zaznaczania kolejnych mijających dni kreskami na ścianie.
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: SPACER 1/V Z CYKLU „GRY WOJENNE“, 2014
Year: 2014
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: WŁODZIMIERZ PAWLAK | SPACER 1/V | /GRY WOJENNE/ | 110 x 130 | 2014 Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Włodzimierz Pawlak. Gry wojenne (katalog wystawy), Galeria Muzalewska, Poznań XII 2018 – I 2019, poz. 1g.
Artist: Ryszard Zając
Title: ASSISI (ASYŻ), 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. [drapana]: RY | ZA | 68 na odwrocie na płótnie sygnatura: RYSZARD ZAJĄC | ASSISI (65 x 81) | 1968 Ulubionym tematem malarstwa Ryszarda Zająca są małe, pełne uroku włoskie miasteczka - takie, jak na prezentowanych obrazach Asyż i Umbria. W pracach oddających niepowtarzalną architekturę Italii artysta operuje gęsto zestawionymi bryłowatymi formami wiekowych domów o zróżnicowanych fasadach, które piętrzą się ku górze, wypełniając cały kadr obrazu. Rzadkie, zaznaczone jakby szkicowo sylwetki przechodniów są jedynie uzupełnieniem całej architektonicznej kompozycji. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: ŚW. ANNA, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2004 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie l.g.: W-Wa | XI [w ramce] – 338 [w ramce] | 3141 [w ramce] p.g.: 2004 | E. DWURNIK | „Św. Anna“ na odwr. na górnej listwie krosna: 1 – 5.05. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: DOBRZY FACHOWCY, 1973
Year: 1973
Tools: felt-tip pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Rysunek należy do cyklu "Mali Bohaterowie", 1973. l.d. okrągły stempel z napisem w otoku: RYSUNEK E. DWURNIK , w śr. oł.: 4212 | 1973 na odwr. oprawy śr. nalepka Galerii Grafiki i Plakatu w Warszawie ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZERWONE UCHO, CZERWONE OKO..., 1972
Year: 1972
Tools: felt-tip pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Rysunek należy do cyklu "Moi bohaterowie", 1972. l.d. okrągły stempel z napisem w otoku: RYSUNEK E. DWURNIK , w śr. oł.: 3726 | 1972 na odwr. oprawy śr. nalepka Galerii Grafiki i Plakatu w Warszawie ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, 1991
Year: 1991
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: Dominik 1991. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: MAGAZYN II, 1993
Year: 1993
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Jan Tarasin 93 sygn. na odwr. p.d.: JTarasin 93 | Magazyn II ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik sygn. na odwr. na płótnie l.g.: DOMINIK 1993 | OIL ON CANVAS 76 x 107 | LANDSCAPE ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: NOKTURN (PEJZAŻ MAZOWIECKI), 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik sygn. na odwr. na pł. l.g.: DOMINIK 2009 | OL. PŁ. 73 x 82 cm | NOKTURN | (PEJZ. MAZOW) Obraz wystawiany i reprodukowany: – Tadeusz Dominik , Galeria Grafiki i Plakatu, Warszawa, wrzesień 2009 (obraz widoczny na stronie internetowej galerii w fotorelacji z wystawy); – Zbigniew Taranienk o, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem ,Warszawa-Olszanica, 2016, il. s. 271 (fragment obrazu widoczny na fotografii z wernisażu w Galerii Grafiki i Plakatu). Nokturn należy do cyklu „mazowieckiego“ będącego wspomnieniem krajobrazów z okolic Szymanowa, gdzie artysta się urodził. W rozmowie ze Zbigniewem Taranienką mówił: Co można zrobić z tego polskiego pejzażu mazowieckiego, który jest w gruncie rzeczy, dość szarawy... Miałem więc pomysł na serię płócien „Pejzaż mazowiecki“... Urodziłem się na Mazowszu i całe dzieciństwo spędzałem na łące i polu. Działanie natury, o którym ciągle mówię, jest nadal dla mnie ważne. (...) Polski pejzaż mazowiecki kolorystycznie jest dość spokojny, a ja robię go bardzo barwnie, starając się zachować ekspresję pól, plam i drzew za pomocą kontrastu. Także po to, żeby nie powstał banalny pejzażyk. Zbigniew Taranienko, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem , Warszawa-Olszanica,... więcej
Artist: Helena Zaremba-Cybis
Title: BUKIET, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H.Z. Cybisowa 78 na odwr. na pł. g.: Helena Z. Cybisowa 78 w ... | Bukiet ... u dołu ślad pieczątki wywozowej z podpisem ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Cybis
Title: CZERWONY DASZEK, OK. 1965-1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Cybis na odwr. na płótnie napis flamastrem: Jan Cybis „Czerwony daszek“ około 1965-1966 | 33 x 46 | autentyczność stwierdzam : | NYC 10.X.84 r. Helena Cybisowa Mając bez mała sześćdziesiąt lat spostrzegam, że jestem właściwie pejzażystą. Marzyłem o zupełnie innych cudach. Chciałem przede wszystkim malować człowieka, ale dla malarza – malującego z natury – jest to zabawa kosztowna. Malowałem pejzaż z konieczności. Pamiętam, jak Pankiewicz – może czymś rozgoryczony – twierdził, że pejzażu polskiego malować nie można. Byłem gotów mu uwierzyć, byłem wtedy bardzo młody. Dzisiaj czuję się w pejzażu cudownie, zwłaszcza w takim, gdzie nic nie ma poza ciszą i samotnością, a zwłaszcza żadnych ludzi, którzy przeszkadzają gapiąc się. Jan Cybis, Notatki malarskie. Dzienniki 1954-1966 , PIW 1980, s. 20 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Hilary Krzysztofiak
Title: KOMPOZYCJA, LATA 70. XX W.
Tools: individual
Surfaces: paper, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny opis techniki: technika własna (farby wodne, werniks), papier naklejony na płytę pilśniową sygn. p.d.: Hilary Utrzymana w błękitno-ugrowej tonacji kompozycja należy do dojrzałego okresu w twórczości artysty. Reprezentuje typowe cechy jego malarstwa dekady lat 70.: techniczną wirtuozerię, iluzjonistyczną doskonałość i wysublimowaną harmonię form i kolorów. Tak charakteryzowała podobne prace, po retrospektywnej wystawie w Galerii Lambert, Barbara Palestrowa: Płótna z tych lat, utrzymane w bajecznym kolorze, jaśnieją takim blaskiem, że przestrzeń, którą wypełniają staje się automatycznie jasna i radosna. Jest to tajemnica techniki Hilarego – techniki, która sprawia, że te obrazy wydają się nam malowane nie kolorem, ale samym światłem.
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ , na odwr.: C. 622/1000 HC ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: FLAMMES – PARA LICHTARZY
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na obu podstawach: śr.g.: I. MITORAJ niżej: 110/150 , śr.d.: ARTCURIAL ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: SPLIT FONTEM HORA, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: Split Fontem Hora | Maksymilian Novák | - Zempliński | 2020
Artist: Rafał Olbiński
Title: SAMOTNOŚĆ PRZY PEŁNI KSIĘŻYCA, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski Obrazowi towarzyszy autorski certyfikat autentyczności. Obraz reprodukowany i opisany: – Olbiński. Akty/Nudes, wyd. Bosz art, Olszanica 2020, s. 125, il. barwna. – Rafał Olbiński. Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 2021, s. 145. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: MEGALOPOLIS, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie u dołu: M. Novák-Zempliński | 2014 , powyżej odcisk palców artysty ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: PEJZAŻ PODWODNY, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 60 x 47 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Yerka 20/02 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)