Art Auction Admin

Sales at 459. Aukcja Agra-Art – Aukcja Sztuki Współczesnej, 18 października 2020 godzina 17:00 (18-10-2020)

Catalog Number: 101

Piece data:

ABSTRAKCJA GEOMETRYCZNA, 1956-1960

Artist: Henryk Stażewski

Title: ABSTRAKCJA GEOMETRYCZNA, 1956-1960

Tools: gouache

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STAŻEWSKI Obrazowi towarzyszy ekspertyza p. Bożeny Kowalskiej z 7 VIII 2016 roku. Gwasze na papierze, o rozdrobnionych formach, równolegle z obrazami malowanymi olejem na płótnie, tworzył Henryk Stażewski w latach 50-tych. Charakterystyczne było dla nich zawsze konstruowanie ich cienką kreską, oraz przenikanie się barw, gdy formy częściowo nakładały się na siebie, jakby były na poły przezroczyste. Typowe dla artysty było ich zestrojenie harmonijne, bez ostrych kontrastów, operowanie barwami łagodnie wyciszonymi, ale tworzącymi układy nie pozbawione napięć. W drugiej połowie lat 50. stosował Stażewski w malarstwie, rzadko używany przez innych malarzy kolor jasnego, rozbielonego fioletu z przechyłem do różu. Fragment ekspertyzy Bożeny Kowalskiej ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 16000,00

Price: 37000,00

View sale details

Catalog Number: 102

Piece data:

DIAGONALNA GRA, 1999

Artist: Ryszard Winiarski

Title: DIAGONALNA GRA, 1999

Year: 1999

Tools: acrylic, pencil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: diagonalna gra 4 x 4 , p.: winiarski ‘99 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 103

Piece data:

SPIRALA W GRZE 3 X 3, 1999

Artist: Ryszard Winiarski

Title: SPIRALA W GRZE 3 X 3, 1999

Year: 1999

Tools: acrylic, pencil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: spirala w grze 3 x 3 , p.d.: winiarski ‘99 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 7500,00

View sale details

Catalog Number: 104

Piece data:

DETAL 4425337, Z CYKLU „OPALKA 1965/1 – OO“

Artist: Roman Opałka

Title: DETAL 4425337, Z CYKLU „OPALKA 1965/1 – OO“

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na odwr.: OPALKA 1965 1 – oo | DETAIL – 4425337 | Opałka | 3 [w kółku] do obiektu dołączony włos artysty – przyklejony taśmą na sygnaturze Praca była w depozycie w Muzeum Śląskim w Katowicach (nr depozytu na odwr. oprawy l.d.). Każdy obraz – Detal jest częścią całości (OPALKA 1965/1 –). Jest jedno dzieło jak jedno istnienie. (...) Zaczynając od pierwotnej jedności, tworzenie ucieleśnia się poprzez różne składające się na nią elementy: obrazy – Detale, fotografie, Kartki z podróży i zapisy dźwiękowe, które mogą być interpretowane jako elementy pewnego rytuału. (...) Decyzja fotografowania własnej twarzy wynika z nieodzownej konieczności uchwycenia przepływu czasu w całej jego złożoności. Byłem zmuszony znaleźć jakąś czynność, która umożliwiłaby zapis czasu również wtedy, kiedy nie maluję. Ponieważ moje ciało nosi piętno nie tylko czasu przepływającego wtedy, kiedy maluję, lecz także tego, który upływa, podczas gdy śpię lub wykonuję inne czynności dnia codziennego, należało udokumentować również i te ślady. Fotografie – Detale mojej twarzy – które wykonuję po każdym dniu pracy na tle malowanego właśnie Detalu i które pozostają w relacji do ostatniej namalowanej liczby – są adekwatnym medium utrwalania fizycznych zmian mojego ciała. Moje fotograficzne... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 80000,00

View sale details

Catalog Number: 105

Piece data:

BEZ TYTUŁU, 1966

Artist: Tadeusz Kantor

Title: BEZ TYTUŁU, 1966

Year: 1966

Surfaces: canvas, cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1966 Kantor Do obrazu dołączony certyfikat  autentyczności wystawiony przez Galerię Starmach w Krakowie. Proweniencja: – Uppsala Auktionskammare, Szwecja, aukcja 5 XII 2004, poz. 340. – Galeria Starmach, Kraków (certyfikat). Gdy artysta znudził się abstrakcją a powrót do malarskiej iluzji wydawał sie niemożliwy – użył podstępu: włączył w obrazy realne materie i przedmioty, ukrył rzeczywistość pod opakowaniem – stąd słynne „ambalaże“. Odtąd robił sztukę ze wszystkiego. Metafizyka – mawiał – musi mieć swoją fizykę, tą fizyką mogły się stać najpospolitsze odpadki, cała „realność najniższej rangi“: worki, zużyte szmatki, papierki, parasole, prywatne notatki. Krystyna Czerni, Tadeusz Kantor: malarstwo i teatr, BWA w Bydgoszczy, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie , Bydgoszcz 2002, s. 2.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 106

Piece data:

MONOGRAFIA NIEZNAJOMEJ, 1978

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: MONOGRAFIA NIEZNAJOMEJ, 1978

Year: 1978

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. g.: JERZY NOWOSIELSKI | 1978, niżej oznaczenia l.: P. 63, niżej: B. 19, p.: R. 16. Pochodzenie: -kolekcja prywatna, Cambrige (Massachusetts) USA -od 2003 kolekcja prywatna, Polska Obraz wystawiany: - Erotyki II , Galeria Pryzmat, Kraków, IV 1979 Obraz reprodukowany i opisany: - 1000 Arcydzieł Malarstaw Polskiego , opracowanie zbiorowe, Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków, 2008, s. 477, il. barwna (jako "Portret nieznajomej") Postać kobiety obecna była od początku w malarstwie Jerzego Nowosielskiego. Słynne gimnastyczki, kobiety spętane w najdziwniejszych pozach, często wręcz torturowane, w latach 50-tych były tematem wiodącym. Krytycy nazywają to erotyczno-męczeńską figuracją. Z biegiem lat pozostając w swoim artystycznym świecie, wielobarwna postać kobiety lub jej fragment pojawia się często. W ciągu całej drogi twórczej Nowosielskiego zainteresowanie kobietą, jej cielesnością było ogromne. Różne sposoby przedstawiania, różne fascynacje, a co za tym idzie, różne traktowanie modelki, malarskie i kompozycyjne a także ideologia zawarta w tych wspaniałych ujęciach stanowi temat do głębszego szukania źródeł powstawania tych dzieł. Prezentowany obraz wpisuje się w rozbudowane kompozycje (Monografia nieznajomej, 1971,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 500000,00

Price: 510000,00

View sale details

Catalog Number: 107

Piece data:

UPALNE POŁUDNIE, 1972

Artist: Kazimierz Mikulski

Title: UPALNE POŁUDNIE, 1972

Year: 1972

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie [l.g.]: Upalne południe | [p.d.] : Kmikulski | Kraków 1972 na górnym krośnie napis: Upalne południe 92 x 73 73 x 92 [przekreślone] Obraz wystawiany i opisany: - Kazimierz Mikulski Malarstwo , Związek Polskich Artystów Plastyków, Biuro Wystaw Artystycznych Łódź, kwiecień 1975, kat. poz. 24. (...) wieloletnia współpraca z „Groteską“ pomogła mu wykształcić charakterystyczną, jednorodną formułę malarską: baśniowo-senny klimat inscenizowanych wnętrz i ogrodów, przepełniony erotyzmem i atmosferą cudowności, zachwytem nad przyrodą a jednocześnie sympatią do jarmarcznej estetyki cyrku i lunaparku. To malarstwo jest niesłychanie teatralne, jak zatrzymany kadr z filmu rysunkowego, jak scenografia do plenerowego przedstawienia – z rozstawionymi rekwizytami, dekoracją, sceną. Wszystko rozpoznajemy: błękitne pagórki, drzewa, piękne nagie dziewczęta, ukryte w gęstej trawie ptaki, magiczne przedmioty. I chociaż wiemy, że to rzeczywistość sztuczna, natura-nienaturalna, a wszystko na niby – dzieje się jak w teatrze: czary działają, zapominamy o prawdziwym świecie i... wierzymy sztuce. Krystyna Czerni, Rezerwat sztuki. Tropami artystów polskich XX wieku , Kraków, 2000, s. 74

View piece details

Sale data:

Starting Price: 120000,00

View sale details

Catalog Number: 108

Piece data:

WALKA JAKUBA Z ANIOŁEM, LATA 80. XX W.

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: WALKA JAKUBA Z ANIOŁEM, LATA 80. XX W.

Tools: pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: wym. rys. w św. passe-partout (54,3 x 39,4 cm) pełny opis techniki: ołówek, papier ciemnokremowy, sklejony z dwóch arkuszy sygn. p.d.: J. N. Obraz reprodukowany: – K. Czerni, Nowosielski – sztuka sakralna: Podlasie, Warmia i Mazury, Lublin , Białystok 2019, s. 326, il. 8. Rysunek należy do grupy wzorów kompozycji powstałych podczas jednego z obozów ikonograficznych organizowanych na Świętej Górze Grabarce i w Bielsku Podlaskim przez zaprzyjaźnionego z malarzem księdza Leoncjusza Tofiluka. Oprócz nich zachowały się także notatki artysty z tamtejszych wykładów o sztuce „ikonopisania“.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 14000,00

View sale details

Catalog Number: 109

Piece data:

PEJZAŻ Z KOŚCIOŁEM, OK. 1945

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: PEJZAŻ Z KOŚCIOŁEM, OK. 1945

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. NOWOSIELSKI Obraz jest kameralną kompozycją z centralnie umieszczoną fasadą kościoła zamkniętego po bokach bryłami zabudowań. Widok na słoneczny plac, bez żadnych postaci, z mocno zarysowanymi formami architektury, ma dużą siłę ekspresji i typową dla niektórych pejzaży artysty surowość. Należy do wczesnych prac Nowosielskiego i jest niewątpliwie interesującą propozycją.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 110

Piece data:

ŚWIĘTY BENEDYKT, OK. 1982

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: ŚWIĘTY BENEDYKT, OK. 1982

Tools: tempera, watercolor, pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: BENEDYKT Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 3000,00

Price: 4500,00

View sale details

Catalog Number: 111

Piece data:

PROROK ELIZEUSZ, OK. 1982

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: PROROK ELIZEUSZ, OK. 1982

Tools: tempera, watercolor, pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: ELIZEUSZ Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 3000,00

Price: 5000,00

View sale details

Catalog Number: 112

Piece data:

PROROK JONASZ, OK. 1982

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: PROROK JONASZ, OK. 1982

Tools: tempera, watercolor, pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: JONASZ Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 3000,00

Price: 5000,00

View sale details

Catalog Number: 113

Piece data:

PROROK MICHEASZ, OK. 1982

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: PROROK MICHEASZ, OK. 1982

Tools: tempera, watercolor, pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: MICHEASZ Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 3000,00

Price: 8500,00

View sale details

Catalog Number: 114

Piece data:

KRÓL MELCHIZEDEK, OK. 1982

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: KRÓL MELCHIZEDEK, OK. 1982

Tools: tempera, watercolor, pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 napis oł. przy p. krawędzi pionowo: MELCHIZEDEK Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 115

Piece data:

KAMIENIOŁOM LANCKOROŃSKI, 1973

Artist: Jerzy Nowosielski

Title: KAMIENIOŁOM LANCKOROŃSKI, 1973

Year: 1973

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: JERZY NOWOSIELSKI | 1973 napisy czarną kredką p.g.: 104 , l.d.: D 19. Proweniencja: – Od 1982 kolekcja prywatna Helmuta Kajzara – dramaturga i reżysera teatralnego. – Od 2003 kolekcja prywatna, Polska. Obraz wystawiany i opisany: – Jerzy Nowosielski. Wystawa malarstwa , Pawilon Wystawowy BWA, Kraków, I-II 1974, kat. poz. 104 (jako Kamieniołom IV); – Jerzy Nowosielski, Malarstwo , Poznań, Stary Rynek, Arsenał, VIII-IX 1976. Ulubionym miejscem wyjazdów Jerzego Nowosielskiego na krótki wypoczynek była Lanckorona koło Krakowa, gdzie zatrzymywał się w pensjonacie „Pan Tadeusz“, prowadzonym przez szkolnego kolegę, Tadeusza Lorenza. Z Lanckoroną związane są, m.in. obrazy przedstawiające motyw kamieniołomu. Cztery z nich zostały pokazane na wystawie malarstwa Jerzego Nowosielskiego w BWA w Krakowie w styczniu – lutym 1974. Nieodłącznym elementem tych pejzaży jest motyw kolejki, wkomponowanej w scenerię kamieniołomu.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 130000,00

View sale details

Catalog Number: 116

Piece data:

ESPOIR, 2004

Artist: Kazimierz Gąsior

Title: ESPOIR, 2004

Year: 2004

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. wypalona w drewnie na lewym boku: ESPOIR | GASIOR | 2004 | PARIS

View piece details

Sale data:

Starting Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 117

Piece data:

ŚWIĘTY ANTONI, POł. LAT 70. XX W.

Artist: Jerzy Duda-Gracz

Title: ŚWIĘTY ANTONI, POł. LAT 70. XX W.

Description: IInformacje o dziele:

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

Price: 50000,00

View sale details

Catalog Number: 118

Piece data:

FANTAZJA TATRZAŃSKA (TRYPTYK), 1994

Artist: Jerzy Duda-Gracz

Title: FANTAZJA TATRZAŃSKA (TRYPTYK), 1994

Year: 1994

Tools: oil

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: wymiary części bocznych: 170 x 103, wymiar części środkowej: 170 x 206 cm część środkowa sygn. l.d.: ·DUDA GRACZ· 1709/94·, na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu część prawa napis l.d. napis: ·1710/94·, na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu część lewa napis l.d.: ·1711/94·, na odwr. na płycie l.g.: nalepka autorska z danymi obrazu Zamiłowanie malarza do gatunku pejzażu zaczęło się ujawniać w jego obrazach dopiero w drugiej połowie lat 80., kiedy – zmęczony rolą gorzkiego kronikarza wad narodowych – powoli tracił zainteresowanie kwestiami społeczno-politycznymi i przychylniej patrzył na rodaków. Od 1986 roku do końca życia pracował nad cyklami „Pejzaże polskie“ i „Obrazy prowincjonalno-gminne“, w których bohaterowie byli co prawda ci sami, ale ukazani „bez tonacji prześmiewczej, drwiny i szyderstwa“. Wtórna tematyka zyskała też nowe tło w postaci pięknego, nostalgicznego krajobrazu, niepozbawionego odniesień do takich jego przedstawicieli jak Chełmoński, Kamocki czy Stanisławski. Powstała w 1994 roku Fantazja tatrzańska to jednak dzieło bez narracyjnego ciężaru, gatunkowo czyste, będące pokornym ukłonem rzemieślnika wobec potęgi natury. Przedstawia – mistrzowsko oddaną pod względem warsztatowym – autorską... więcej

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 180000,00

Price: 225000,00

View sale details

Catalog Number: 119

Piece data:

Z-13, 1988

Artist: Zdzisław Beksiński

Title: Z-13, 1988

Year: 1988

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie czarna farbą: Z-13 | BEKSIŃSKI, poniżej nieczytelna pieczątka, przy g. krawędzi napis kredką: ossay [?] Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz reprodukowany i opisany: - Strona internetowa Dmochowski Gallery NET. Motyw katedry - wyłaniającej się z mgły, płonącej, zrujnowanej - należał do jednego z ulubionych przez artystę i niezwykle cenionego przez publiczność. Duża część powstających na zamówienie w latach 80. “pejzaży metafizycznych” to różne - architektoniczne i kolorystyczne - wersje monumentalnego domu - świątyni. Łącznie z innymi elementami takimi jak krzyże, trumny, cmentarze i ukrzyżowane postaci, należały do kategorii obrazów o wyraźnie religijnych konotacjach. Sam artysta pytany o ich ukrytą symbolikę, nie krył zniecierpliwienia: [...] odczytywanie z moich obrazów treści symbolicznych w popularno historyczno-estetycznym rozumieniu symbolizmu jest strzelaniem na aut. Nie sądzę, by moja wizja uległa zmianie, gdy królowa zostanie zastąpiona krową, a las stadem ptaków. Tożsamość mieści się nie w znaczeniach przedmiotowych, lecz w nastroju lub może raczej wyrazie, który pragnąłbym przekazać. (Sztuka jako odcisk palca, “Nowy wyraz”,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 120000,00

Price: 265000,00

View sale details

Catalog Number: 120

Piece data:

OA, PO 1984

Artist: Zdzisław Beksiński

Title: OA, PO 1984

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: OA | BEKSIŃSKI obok pieczątka wywozowa, przy g. krawędzi kredką: CA Proweniencja: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Wizerunek człowieka, a w szczególności ludzkiej głowy, był ważnym wątkiem w twórczości artysty począwszy od okresu abstrakcyjnego. Jak wspomniał w jednym z listów do Piotra Dmochowskiego, twarz stanowiła dlań punkt wyjścia do powstania każdej kompozycji: Aby ruszyć z miejsca zawsze zaczynam od jakiejś twarzy lub od szkicowania twarzy, czasem wychodzi z tego obraz, a czasem już w trakcie szkiców chwytam w żagle coś innego (list z dn. 27 lutego 1985). Traktował ją też jako niewyczerpane pole do improwizacji i poddawał niejednokrotnie daleko idącym przekształceniom, których końcowym efektem były często wyimaginowane antropomorficzne twory. Przykładem bliskiej makabrze wariacji, jest kolejny obraz z kolekcji japońskiej, przedstawiający ujęte en face okaleczone – prawdopodobnie kobiece – oblicze, któremu towarzyszy mniejsze – ujęty w kształt medalionu portret starca. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 110000,00

Price: 192000,00

View sale details

Catalog Number: 121

Piece data:

BEZ TYTUŁU, 1982

Artist: Zdzisław Beksiński

Title: BEZ TYTUŁU, 1982

Year: 1982

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI 1982 Obraz reprodukowany i opisany: - Strona internetowa Dmochowski Gallery NET. Okres fantastyczny przyniósł Beksińskiemu sławę i wydawało się, że artysta pozostanie mu wierny. A jednak już na początku lat osiemdziesiątych stopniowo zarzucał tę przestrzenną, pejzażową najczęściej wizyjność, ograniczając motyw do jednej lub kilku postaci, umieszczonych najczęściej na nieokreślonym tle. Obraz stał się znacznie bardziej syntetyczny i już nie to „fotografowanie snu czy marzenia“ było najważniejsze, ale właśnie malarstwo. „Idę w kierunku większego uproszczenia tła, a równocześnie znacznej deformacji postaci, które są malowane bez tzw. światłocienia naturalistycznego. Właściwie chodzi mi o to, żeby między innymi na pierwszy rzut oka było widoczne, że jest to obraz zrobiony przeze mnie“. Wiesław Banach, Zdzisław Beksiński , Olszanica 1999, s. 17 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 130000,00

Price: 295000,00

View sale details

Catalog Number: 122

Piece data:

ISTOTY ŻYWOPODOBNE, 2001

Artist: Franciszek Starowieyski

Title: ISTOTY ŻYWOPODOBNE, 2001

Year: 2001

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: istoty żywopodobne. | 17 FS 01 [data przedzielona monogramem wiązanym] | KR [w kółku] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 13000,00

Price: 23000,00

View sale details

Catalog Number: 123

Piece data:

BEZ TYTUŁU, OK. 1989

Artist: Zdzisław Beksiński

Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1989

Tools: pen

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g: BEKsiński Obraz wystawiany i reprodukowany: – Zdzisław Beksiński. Obrazy i rysunki ze zbiorów Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz kolekcji prywatnych , BWA, Konin 4 III – 25 III 1992, s. nlb. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 14000,00

Price: 31000,00

View sale details

Catalog Number: 124

Piece data:

RYSUNEK, LATA 90. XX W

Artist: Kazimierz Mikulski

Title: RYSUNEK, LATA 90. XX W

Tools: ink, watercolor, feather

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: na odwr. l.d. stempel: Ze Spuścizny artystycznej | KAZIMIERZA MIKULSKIEGO | Potwierdzam autentyczność | Emilia Frej [sygn. odręczna siostry żony artysty] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 8000,00

View sale details

Catalog Number: 125

Piece data:

MAŁA SYRENKA, 1998

Artist: Maria Papa-Rostkowska

Title: MAŁA SYRENKA, 1998

Year: 1998

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu u dołu: M. PAPA Artystka o swojej pracy w marmurze tak opowiadała w jednym z wywiadów: Po raz pierwszy pracowałam w białym marmurze. To był jeden z większych szoków w moim życiu. Raptem zobaczyłam piękno tego kamienia, to światło, które w nim jest. Dla mnie było to jak morze, które zastygło. Widziałam krystalizację tego morza, miałam w ręku coś żyjącego. To było dla mnie szalonym przeżyciem, swego rodzaju olśnieniem. Ewa Prządka, Maria Rostkowska Papa. Rozmowa jednego wieczoru , Świadectwa II, Rzym, 2002, s. 228 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 126

Piece data:

PATAGONIEN, 1964

Artist: Jan Lebenstein

Title: PATAGONIEN, 1964

Year: 1964

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein 64 sygn. na odwr. na pł. p.g.: Lebenstein | „Patagonien“ | 1964 na odwrocie: – na górnej listwie krosna nalepka (druk/maszynopis): Expos. „Surréalisme et l’Art Fantastique“ | (Pologne) | BIENNALE DE SĂO PAULO septembre-novembre 1965 [data czerwonym tuszem] | nom et prénom: LEBENSTEIN Jan, | Titre de l’oeuvre: Patagonien, 1964 | Cat...et dimensions: 97 x 195 | Huile | Artiste | [poniżej adres nieczytelny z powodu uszkodzenia nalepki]; – obok nalepki napis cienkopisem: Destinateur. Mr. Albert Grokoest | New York ; – na poprzecznej listwie krosna napis: Patagonien i nalepka kolekcji Chrisa Sztybera z danymi obrazu; – na lewej pionowej listwie krosna napis białą kredką: POLONIA ; – obok francuska nalepka transportowa z danymi obrazu i miejscem przeznaczenia Sao Păulo; – obok nalepki tuszem: JL – na drugiej pionowej listwie nalepka (druk): 7. PATAGONIEN | Oil on canvas | 38’’ x 77’’ Proweniencja: – Kolekcja dr. Alberta Grokoesta (1917-1991) – lekarza, wybitnego amerykańskiego specjalisty w dziedzinie reumatologii i przyjaciela Lebensteina. Jako wielki propagator jego twórczości zorganizował razem z kuratorem... więcej

View piece details

Sale data:

View sale details

Catalog Number: 127

Piece data:

Z CYKLU REMINISCENCJE, 1984

Artist: Henryk Musiałowicz

Title: Z CYKLU REMINISCENCJE, 1984

Year: 1984

Tools: oil, mixed

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu na ramie: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie: Z CYKLU: | „REMINISCENCJE“ | G.2. | 1984 | 81 x 65 | MUSIAŁOWICZ poniżej dedykacja: KOCHANI PRZYJACIELE | JOLANTO I STANISŁAWIE | ABY SŁOŃCE I MORZE | DAŁO JESZCZE WIĘCEJ | NIESŁABNĄCEJ POGODY DUCHA | A OBRAZY PRZYPOMINAŁY | SPOTKANIA POD HASŁEM SZTUKA | HENRYK | MUSIAŁOWICZ | 13 - 4 - 1996 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) Proweniencja: Kolekcja Stanisława Krzysztofa Stopczyka – publicysty, historyka sztuki.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 128

Piece data:

BEZ TYTUŁU, 2. POł. LAT 50. XX W.

Artist: Jan Ziemski

Title: BEZ TYTUŁU, 2. POł. LAT 50. XX W.

Tools: oil, mixed

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN ZIEMSKI Obrazowi towarzyszy ekspertyza wydana przez żonę artysty dn. 5 III 2008 roku. Obraz należy do niewielu zachowanych prac artysty, które zaliczamy do malarstwa materii. Zakrzepła faktura tego collage z grupy Formur nie wskazuje na to, że wkrótce artysta zainteresuje się zjawiskami przestrzeni, układów strukturalnych, co doprowadzi go do kompozycji konstrukcyjnych, zdyscyplinowanych i trójwymiarowych. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 14000,00

View sale details

Catalog Number: 129

Piece data:

BEZ TYTUŁU, OK. 1988

Artist: Teresa Pągowska

Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1988

Tools: tempera, acrylic

Surfaces: canvas

Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis: POTWIERDZAM AUTORSTWO | TERESY PĄGOWSKIEJ | F. Pągowski na górnej belce krosna l. napis: TERESA PĄGOWSKA Obraz wystawiany i opisany: – Teresa Pągowska. Przesypywanie czasu. Malarstwo 1962-2006. Measuring Time. Paintings 1962-2006 , Galeria Atak, Warszawa 5 IX - 29 XI 2008, Warszawa, kat. 13, s. 180, il. barwna. Pod koniec drugiego etapu twórczości, to znaczy w ostatnich latach dziewiątej dekady, wkraczają bardzo zdecydowanie nowe problemy, znane już od dawna jako specjalność tych czasów w dorobku malarskim: pejzaż, zwierzęta w bogatszej niż dotąd reprezentacji i ludzie o sprecyzowanej osobowości. Wszystkie te trzy zespoły zagadnień są wynikiem całkiem odmiennego podejścia do koncepcji własnej twórczości, jest to przełom o charakterze psychologicznym. Nagle okazuje się bowiem, że człowiek, który przestaje być anonimowy, przestaje być tylko pewnym zdatnym do powielania typem, czyli jakimś ogólnikowym wyrazem wspólnego różnym jednostkom ducha, potrzebuje całego świata. A zarazem indywidualnego świata. Człowiek, który staje się jednostką o określonym profilu psychicznym, nie może zawisnąć w nieokreślonej przestrzeni, potrzebuje pewnej własnej scenerii, jakiejś topografii, drzew, zwierząt, przedmiotów, potrzebuje określonych pór roku, a także charakteru i przeżyć. Człowiek obdarzony... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 130000,00

Price: 140000,00

View sale details

Catalog Number: 130

Piece data:

AGNIESZKA SZYDŁOWSKA, 2001

Artist: Wilhelm Sasnal

Title: AGNIESZKA SZYDŁOWSKA, 2001

Year: 2001

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: WILHELM SASNAL | „AGNIESZKA SZYDŁOWSKA“ | 2001 W 2001 Wilhelm Sasnal bywał w rozgłośni Radiostacji, przy ul. Konopnickiej 6 w Warszawie, gdzie często rozmawiał z dziennikarką Agnieszką Szydłowską. To jej postać artysta przedstawił na obrazie. Widzimy na nim studio radiowe i dziennikarkę w czasie realizacji programu. Sasnal portretował jeszcze raz Szydłowską na jednym z obrazów ze słynnego cyklu „Palące dziewczyny“. Trzy z obrazów należących do tego cyklu (Anka, Peaches i Dominika), trafiły do kolekcji Charlesa Saatchiego, a następnie sprzedane zostały w 2008 za rekordową wówczas sumę 229 250 funtów (970 000 zł) w londyńskim Domu Aukcyjnym Phillips de Pury. Jakub Banasiak, pisząc o wczesnych obrazach Sasnala, które dość szybko znalazły się w kolekcjach na całym świecie, stwierdza: uciekł nam za granicę Sasnal portrecista, wytrawny i absolutnie w tej dziedzinie nowatorski. Umknął Sasnal, który portretował bliskich i znajomych, portretował czule, a przy tym niezwykle oryginalnie. Jakub Banasiak, Sto utraconych kawałków , [w:] Sasnal. Przewodnik Krytyki Polityczne j, Warszawa 2008, s. 25-29 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 250000,00

Price: 250000,00

View sale details

Catalog Number: 131

Piece data:

STRACH, 2014

Artist: Eugeniusz Minciel

Title: STRACH, 2014

Year: 2014

Tools: acrylic, crayon

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: MINCIEL | 2014 sygn. na odwr. na płótnie: MINCIEL | „STRACH“ | 2014 | AKRYL, KREDKA ; obok znak strzałki Obraz wystawiany: – A my po ESK... Ekspresja Struktura Kolor , wystawa Związku Polskich Artystów Plastyków o/Wrocław,Muzeum Architektury we Wrocławiu, Wrocław 2018.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 4400,00

View sale details

Catalog Number: 132

Piece data:

Z CYKLU „SAMOTNOŚĆ“, 2020

Artist: Witold-K

Title: Z CYKLU „SAMOTNOŚĆ“, 2020

Year: 2020

Tools: acrylic

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold – K. 20 na poprzecznej listwie krosna napis: Z CYKLU „SAMOTNOŚĆ“

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 9000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 133

Piece data:

SPONTANES, 2010

Artist: Stanisław Młodożeniec

Title: SPONTANES, 2010

Year: 2010

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: SPONTANES 2010 | 67 x 84 | S.M /2010/04/0003/011 na środkowej listwie krosna nalepka aukcyjna ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 8500,00

View sale details

Catalog Number: 134

Piece data:

CAŁOŚĆ, 2008

Artist: Jan Berdyszak

Title: CAŁOŚĆ, 2008

Year: 2008

Tools: acrylic

Surfaces: canvas, board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: CAŁOŚĆ | JAN | BER | DYSZ | AK | 2008 | akryl Trudną w odbiorze sztukę Jana Berdyszaka wielokrotnie interpretowało wielu krytyków i historyków sztuki. Sam artysta prowadząc przez wiele lat Szkicowniki dzieli się w nich swoimi przemyśleniami. W Szkicowniku 33, pisanym w latach 1966-1967 zamieszcza uwagi „O całościach“: Marzę o przedmiotach zupełnie niezłożonych, a właściwie o miejscach po przedmiotach jako konstrukcji zawartości plastycznej. Stąd myślę o całości nie jak dotychczas, możliwie najbardziej precyzyjnie złożonej z ustosunkowanych elementów składowych, ale o „całości“ precyzyjnie nieustosunkowanych wobec siebie elementów i niezłożonych. Inaczej mówiąc chodzi o utwory „całościowe“, w których zostaną zupełnie pominięte stosunki elementów na sposób i sens dotychczasowy. Komponowanie będzie programowaniem idei przez nieprzyleganie i pominięcia i to w samej fizycznej całości utworu jako źródła dla refleksji oglądającego... Całości trzeba tworzyć wyłączając z nich stosunki między elementami: trzeba zaprzestać komponować, a rozpocząć programować, co zerwie z dotychczasowym analizowaniem całości i myśleniem o analizie... Trzeba również przestać wydzielać elementy z całości, bo ten zwyczaj wywodzi się z rozdziału analizy i syntezy. Najwyższy czas na poznawanie i doznawanie całościami... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 135

Piece data:

DZIENNIK 31 V - 1 VII, 2014

Artist: Włodzimierz Pawlak

Title: DZIENNIK 31 V - 1 VII, 2014

Year: 2014

Tools: oil, pencil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 31 V - 1 VII | 55 x 38 | 2014 „ Potrzebny mi był dziennik w ogóle, potrzebowałem jakiegoś systemu, chciałem znaleźć metodę na dzień.“ (wypowiedź Włodzimierza Pawlaka z filmu Pawła Sosnowskiego Dzień po dniu jestem artystą , powstałego z okazji wystawy artysty Włodzimierz Pawlak. Dzienniki w Galerii Bayer, Warszawa, 2001). Dzienniki to cykl rozpoczęty w 1989 roku i kontynuowany do dnia dzisiejszego. Obrazy są jednorodne formalnie - w grubej warstwie świeżej, jasnej farby artysta „ryje“ krótkie kreski, które jednostajnie zapełniają całe płótno. Pawlak szukał metody na zapisanie upływu czasu; ten sposób malowania kojarzyć się może z więziennym sposobem zaznaczania kolejnych mijających dni kreskami na ścianie.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 136

Piece data:

SPACER 1/V Z CYKLU „GRY WOJENNE“, 2014

Artist: Włodzimierz Pawlak

Title: SPACER 1/V Z CYKLU „GRY WOJENNE“, 2014

Year: 2014

Tools: oil, pencil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: WŁODZIMIERZ PAWLAK | SPACER 1/V | /GRY WOJENNE/ | 110 x 130 | 2014 Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Włodzimierz Pawlak. Gry wojenne (katalog wystawy), Galeria Muzalewska, Poznań XII 2018 – I 2019, poz. 1g.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 28000,00

View sale details

Catalog Number: 137

Piece data:

ASSISI (ASYŻ), 1968

Artist: Ryszard Zając

Title: ASSISI (ASYŻ), 1968

Year: 1968

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. [drapana]: RY | ZA | 68 na odwrocie na płótnie sygnatura: RYSZARD ZAJĄC | ASSISI (65 x 81) | 1968 Ulubionym tematem malarstwa Ryszarda Zająca są małe, pełne uroku włoskie miasteczka - takie, jak na prezentowanych obrazach Asyż i Umbria. W pracach oddających niepowtarzalną architekturę Italii artysta operuje gęsto zestawionymi bryłowatymi formami wiekowych domów o zróżnicowanych fasadach, które piętrzą się ku górze, wypełniając cały kadr obrazu. Rzadkie, zaznaczone jakby szkicowo sylwetki przechodniów są jedynie uzupełnieniem całej architektonicznej kompozycji. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 10000,00

Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 138

Piece data:

ŚW. ANNA, 2004

Artist: Edward Dwurnik

Title: ŚW. ANNA, 2004

Year: 2004

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2004 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie l.g.: W-Wa | XI [w ramce] – 338 [w ramce] | 3141 [w ramce] p.g.: 2004 | E. DWURNIK | „Św. Anna“ na odwr. na górnej listwie krosna: 1 – 5.05. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

Price: 66000,00

View sale details

Catalog Number: 139

Piece data:

DOBRZY FACHOWCY, 1973

Artist: Edward Dwurnik

Title: DOBRZY FACHOWCY, 1973

Year: 1973

Tools: felt-tip pen

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: Rysunek należy do cyklu "Mali Bohaterowie", 1973. l.d. okrągły stempel z napisem w otoku: RYSUNEK E. DWURNIK , w śr. oł.: 4212 | 1973 na odwr. oprawy śr. nalepka Galerii Grafiki i Plakatu w Warszawie ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 5500,00

View sale details

Catalog Number: 140

Piece data:

CZERWONE UCHO, CZERWONE OKO..., 1972

Artist: Edward Dwurnik

Title: CZERWONE UCHO, CZERWONE OKO..., 1972

Year: 1972

Tools: felt-tip pen

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: Rysunek należy do cyklu "Moi bohaterowie", 1972. l.d. okrągły stempel z napisem w otoku: RYSUNEK E. DWURNIK , w śr. oł.: 3726 | 1972 na odwr. oprawy śr. nalepka Galerii Grafiki i Plakatu w Warszawie ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 141

Piece data:

OGRÓD, 1991

Artist: Tadeusz Dominik

Title: OGRÓD, 1991

Year: 1991

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: Dominik 1991. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 7500,00

View sale details

Catalog Number: 142

Piece data:

MAGAZYN II, 1993

Artist: Jan Tarasin

Title: MAGAZYN II, 1993

Year: 1993

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Jan Tarasin 93 sygn. na odwr. p.d.: JTarasin 93 | Magazyn II ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 143

Piece data:

PEJZAŻ, 1993

Artist: Tadeusz Dominik

Title: PEJZAŻ, 1993

Year: 1993

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik sygn. na odwr. na płótnie l.g.: DOMINIK 1993 | OIL ON CANVAS 76 x 107 | LANDSCAPE ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 26000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 144

Piece data:

NOKTURN (PEJZAŻ MAZOWIECKI), 2009

Artist: Tadeusz Dominik

Title: NOKTURN (PEJZAŻ MAZOWIECKI), 2009

Year: 2009

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik sygn. na odwr. na pł. l.g.: DOMINIK 2009 | OL. PŁ. 73 x 82 cm | NOKTURN | (PEJZ. MAZOW) Obraz wystawiany i reprodukowany: – Tadeusz Dominik , Galeria Grafiki i Plakatu, Warszawa, wrzesień 2009 (obraz widoczny na stronie internetowej galerii w fotorelacji z wystawy); – Zbigniew Taranienk o, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem ,Warszawa-Olszanica, 2016, il. s. 271 (fragment obrazu widoczny na fotografii z wernisażu w Galerii Grafiki i Plakatu). Nokturn należy do cyklu „mazowieckiego“ będącego wspomnieniem krajobrazów z okolic Szymanowa, gdzie artysta się urodził. W rozmowie ze Zbigniewem Taranienką mówił: Co można zrobić z tego polskiego pejzażu mazowieckiego, który jest w gruncie rzeczy, dość szarawy... Miałem więc pomysł na serię płócien „Pejzaż mazowiecki“... Urodziłem się na Mazowszu i całe dzieciństwo spędzałem na łące i polu. Działanie natury, o którym ciągle mówię, jest nadal dla mnie ważne. (...) Polski pejzaż mazowiecki kolorystycznie jest dość spokojny, a ja robię go bardzo barwnie, starając się zachować ekspresję pól, plam i drzew za pomocą kontrastu. Także po to, żeby nie powstał banalny pejzażyk. Zbigniew Taranienko, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem , Warszawa-Olszanica,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 24000,00

Price: 24000,00

View sale details

Catalog Number: 145

Piece data:

BUKIET, 1978

Artist: Helena Zaremba-Cybis

Title: BUKIET, 1978

Year: 1978

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H.Z. Cybisowa 78 na odwr. na pł. g.: Helena Z. Cybisowa 78 w ... | Bukiet ... u dołu ślad pieczątki wywozowej z podpisem ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 6000,00

View sale details

Catalog Number: 146

Piece data:

CZERWONY DASZEK, OK. 1965-1966

Artist: Jan Cybis

Title: CZERWONY DASZEK, OK. 1965-1966

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Cybis na odwr. na płótnie napis flamastrem: Jan Cybis „Czerwony daszek“ około 1965-1966 | 33 x 46 | autentyczność stwierdzam : | NYC 10.X.84 r. Helena Cybisowa Mając bez mała sześćdziesiąt lat spostrzegam, że jestem właściwie pejzażystą. Marzyłem o zupełnie innych cudach. Chciałem przede wszystkim malować człowieka, ale dla malarza – malującego z natury – jest to zabawa kosztowna. Malowałem pejzaż z konieczności. Pamiętam, jak Pankiewicz – może czymś rozgoryczony – twierdził, że pejzażu polskiego malować nie można. Byłem gotów mu uwierzyć, byłem wtedy bardzo młody. Dzisiaj czuję się w pejzażu cudownie, zwłaszcza w takim, gdzie nic nie ma poza ciszą i samotnością, a zwłaszcza żadnych ludzi, którzy przeszkadzają gapiąc się. Jan Cybis, Notatki malarskie. Dzienniki 1954-1966 , PIW 1980, s. 20 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 24000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 147

Piece data:

KOMPOZYCJA, LATA 70. XX W.

Artist: Hilary Krzysztofiak

Title: KOMPOZYCJA, LATA 70. XX W.

Tools: individual

Surfaces: paper, board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: pełny opis techniki: technika własna (farby wodne, werniks), papier naklejony na płytę pilśniową sygn. p.d.: Hilary Utrzymana w błękitno-ugrowej tonacji kompozycja należy do dojrzałego okresu w twórczości artysty. Reprezentuje typowe cechy jego malarstwa dekady lat 70.: techniczną wirtuozerię, iluzjonistyczną doskonałość i wysublimowaną harmonię form i kolorów. Tak charakteryzowała podobne prace, po retrospektywnej wystawie w Galerii Lambert, Barbara Palestrowa: Płótna z tych lat, utrzymane w bajecznym kolorze, jaśnieją takim blaskiem, że przestrzeń, którą wypełniają staje się automatycznie jasna i radosna. Jest to tajemnica techniki Hilarego – techniki, która sprawia, że te obrazy wydają się nam malowane nie kolorem, ale samym światłem.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 4000,00

View sale details

Catalog Number: 149

Piece data:

PERSEUSZ, 1988

Artist: Igor Mitoraj

Title: PERSEUSZ, 1988

Year: 1988

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ , na odwr.: C. 622/1000 HC ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 26000,00

Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 150

Piece data:

FLAMMES – PARA LICHTARZY

Artist: Igor Mitoraj

Title: FLAMMES – PARA LICHTARZY

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na obu podstawach: śr.g.: I. MITORAJ niżej: 110/150 , śr.d.: ARTCURIAL ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 151

Piece data:

SPLIT FONTEM HORA, 2020

Artist: Maksymilian Novák-Zempliński

Title: SPLIT FONTEM HORA, 2020

Year: 2020

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: Split Fontem Hora | Maksymilian Novák | - Zempliński | 2020

View piece details

Sale data:

Starting Price: 40000,00

Price: 44000,00

View sale details

Catalog Number: 152

Piece data:

SAMOTNOŚĆ PRZY PEŁNI KSIĘŻYCA, 2020

Artist: Rafał Olbiński

Title: SAMOTNOŚĆ PRZY PEŁNI KSIĘŻYCA, 2020

Year: 2020

Tools: acrylic, oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski Obrazowi towarzyszy autorski certyfikat autentyczności. Obraz reprodukowany i opisany: – Olbiński. Akty/Nudes, wyd. Bosz art, Olszanica 2020, s. 125, il. barwna. – Rafał Olbiński. Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 2021, s. 145. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 60000,00

Price: 88000,00

View sale details

Catalog Number: 153

Piece data:

MEGALOPOLIS, 2014

Artist: Maksymilian Novák-Zempliński

Title: MEGALOPOLIS, 2014

Year: 2014

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie u dołu: M. Novák-Zempliński | 2014 , powyżej odcisk palców artysty ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 40000,00

Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 154

Piece data:

PEJZAŻ PODWODNY, 2002

Artist: Jacek Yerka

Title: PEJZAŻ PODWODNY, 2002

Year: 2002

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: 60 x 47 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Yerka 20/02 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 80000,00

Price: 80000,00

View sale details