Artist: Piotr Stachiewicz
Title: PORTRET MŁODEJ DZIEWCZYNY
Tools: sanguine
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45 x 61,5 cm (owal) sygn. p.d.: P. STACHIEWICZ. na odwrocie na dole ramy pieczęć zakładu galeryjno introligatorskiego Roberta Jahody: “ROBERT JAHODA” | Zakład galeryjno introligatorski | oraz oprawy obrazów | w KRAKOWIE
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: KUSZENIE
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, akwarela, gwasz, papier naklejony na tekturę, 13,8 x 24 cm sygn. l.d.: F.M. Wygrzywalski
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET FELIKSA JASIEŃSKIEGO, 1903
Year: 1903
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (ołówkiem): Jacek Malczewski | XII na odwrocie p.g. numer (ołówek): 40 Prezentowana litografia została stworzona do Teki Polskich Grafików . Nakład teki, według informacji na wkładce wynosił 120 egzemplarzy, z których 20 podpisanych własnoręcznie przez artystów, na specjalnych papierach, z trzema rycinami dodatkowymi. Do grafik dodatkowych m.in. zaliczała się właśnie praca Jacka Malczewskiego Portret Feliksa Jasieńskiego. Dwadzieścia egzemplarzy Teki zawierające własnoręcznie podpisane prace nazywano wówczas wydaniem wytwornym lub luksusowym. Po raz pierwszy Tekę wystawiono w Sukiennicach 15 marca 1903 r. Była to ekspozycja wieńcząca cykl dziesięciu wystaw, zorganizowanych przez Feliksa Jasieńskiego, mających przekonać krakowską publiczność o równorzędności sztuk graficznych z innymi sztukami. Po krakowskich Sukiennicach Tekę prezentowano przez kilka dni w Salonie Latoura we Lwowie i warszawskim Salonie Krywulta. Tak o Tece pisano w krakowskim tygodniku „Czas”: [...] Dołożono też wszelkich starań, aby strona artystyczna wydawnictwa zbliżała się do doskonałości; każda próba była w ręku artysty, który doglądał pracy, czuwał nad jej wykonaniem tak, że plansze będące odbitkami oryginałów nie różnią się w niczym... więcej
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: WACHLARZ ZE SCENAMI MITOLOGICZNYMI, OK. 1870
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: WACHLARZ ZE SCENAMI MITOLOGICZNYMI; NIMFY I FAUNY, ok. 1870 wysokość malowidła – 12 cm, średnica – 50 cm (wymiary w świetle passe-partout) Na tekturowych „plecach“ oprawy napis ołówkiem: Ferré Raymond | 33 rue du Dragon – Paris VIeme | 3eme Etage fond cour – Pochodzenie: zbiory Marie-Louise Dervault, wnuczki artysty w Paryżu. Malowany wachlarz Teofila Kwiatkowskiego wpisuje się w swoistą „modę“, która nastała w drugiej połowie XIX wieku, kiedy – wachlarze malowane przez słynnych współczesnych artystów zaczęły tracić swą rolę użytkową na rzecz funkcji czysto estetycznej, pamiątkarskiej i kolekcjonerskiej: zamiast służyć jako modniarski dodatek, zdobiły ściany salonu lub były umieszczane w serwantkach, stanowiąc dumę ich właścicieli, podobnie jak inne dzieła sztuki. Część malowanych pokryć nigdy nie doczekała się umieszczenia na stelażu; zostały oprawione w ramy i od początku egzystowały jako obrazy. O ich pierwotnym przeznaczeniu świadczy jedynie charakterystyczny kształt podobrazia . J. Różalska, Polski wachlarz malowany, Warszawa 2006, s. 7 Wachlarz wymieniony i opisany w monografii artysty: – A. Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski 1809-1891 , Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków 1966, s. 172, nr kat.... więcej
Artist: Teodor Axentowicz
Title: RUDOWŁOSA, 15 I 1937
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu: T Axentowicz na odwrocie centralnie umieszczony napis autorski (tusz): T. Axentowicz | Kraków 15 / I 37 w l.d. rogu owalna pieczęć składu przyborów malarskich Reginy Aleksandrowicz w Krakowie ponadto pieczęć Salonu Artystów Malarzy Polskich (druk, tusz): SALON ARTYSTÓW MALARZY POLSKICH | KRAKÓW […] | Liczba 605 | Autor Prof. Teodor Axentowicz | Treść Studium pastel | Cena zł. 380 ( Trzystaosiemdziesiąt)
Artist: Józef Wodziński
Title: WIDOK NA KOŚCIÓŁ ŚW. JACKA W WARSZAWIE
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Wodziński
Artist: Władysław Chmieliński
Title: TARG NA MAŁYM RYNKU W KRAKOWIE, LATA 1936-1939
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary 48,5 x 33,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Wł. Stachowicz ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: WARSZAWA. WIDOK NA KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: I. Zygmuntowicz na odwrocie l.g. nalepka ze słabo czytelną pieczęcią urzędową z 1961 roku; ponadto na lewej listwie ramy nalepka The Rowley Gallery w Londynie
Artist: Tadeusz Cieślewski
Title: PLAC TEATRALNY, 1910
Year: 1910
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Plac Teatralny z widokiem na Ratusz Warszawski, 1910 Sygn. p.d.: T. Cieślewski Wymiary w świetle ramy. Obraz reprodukowany w: -„Tygodnik Ilustrowany” 1910, II półrocze, nr 50 z dn. 10. XII 1910, [numer poświęcony Warszawie], il. na s. 1015. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Pieniążek
Title: WILNO. ZAUŁEK Z KOŚCIOŁEM ŚW. KAZIMIERZA, 1923
Year: 1923
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwaforta, papier, 18,2 x 10,4 cm (odcisk płyty) sygn. na płycie p.d.: J. PIENIĄŻEK, l.d.: WILNO | 1923. opisany i sygnowany pod płytą (ołówkiem) l.d.: Wilno | Zaułek z kość św Kazimierza , p.d.: Józef Pieniążek na odwrocie wzdłuż dolnej krawędzi zapiski (ołówkiem): 266 p [..] III Czw [...] ponadto na „zaplecku” p.d. nalepka oprawy obrazów Emila Rucza w Warszawie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WIDOK NA ZAMEK KRÓLEWSKI W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d: Wł. Chmieliński. na odwrocie centralnie numer (ołówkiem): 3998 | 2 [w kółku]; p.g. pieczęć urzędu konserwatorskiego na m. st. Warszawę; ponadto na papierowym “zaplecku” nalepka nowojorskiej galerii Saxon & Clemens. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Paul Wilhelm Meyerheim
Title: DOMY W ROTHENBURGU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: P.W.M. na odwrocie napis ołówkiem: Rothenburg o. d. Tauber | P.W. Meyerheim Obraz przedstawia malownicze stare domy obok Markusturm (wieży św. Marka) przy Rödergasse w Rothenburgu ob der Tauber.
Artist: Ernst von Bernuth
Title: PEJZAŻ Z MOSTKIEM, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Guntersau 1912 | v. Bernuth na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka z napisem w języku niemieckim
Artist: Antoni Stanisław Procajłowicz
Title: DOM NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A · S· PROCAJŁOWICZ
Artist: Henryk Lewensztadt
Title: OGRóD, 1947
Year: 1947
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary całej karty: 43 x 55,2 cm; wymiary kompozycji: 40,5 x 52.5 cm Sygn. l.d.: H. Lewensztadt | 47 Obraz jest oprawiony.
Artist: Józef Chlebus
Title: KRAJOBRAZ PODGÓRSKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Chlebus
Artist: Wiktor Korecki
Title: WRZOSOWISKO, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI | 1969 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: PEJZAŻ Z JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K. MACKIEWICZ na odwrocie na lewej i prawej listwie krosna wyciśnięte znaki firmy produkującej podobrazia Anco Bilt i obok numer 27, ponadto na górnej i dolnej listwie ramy znajdują się pieczęci z numerem 39 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rudolf Priebe
Title: POWRóT RYBAKóW Z POłOWU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Priebe Na odwrocie napis farbą: #149 (w kółku)
Artist: Theodor Urtnowski
Title: GDAńSK NAD MOTłAWą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: Gdańsk – nad Motławą – Długie Pobrzeże ze Starym Żurawiem Sygn. l.d.: TH URTNOWSKI· Na odwrocie u góry nalepka (druk) przedwojennego antykwariatu o treści: Louis Schröder | Kunsthandlung u. Glaserei | Danzig | Gr. Scharmachergasse Nr 3 | gegenüber Potrykus & Fuchs ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Błażej Iwanowski
Title: WAWEL. WNĘTRZE SYPIALNI ZYGMUNTA STAREGO, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: Błażej Iwanowski 1939 | Wawel Na odwrocie autorski napis farbą: Kraków | Wawel | Sypialnia Zygmunta Starego | mal Błażej Iwanowski 1939. Poniżej nieczytelny napis ołówkiem. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: WILHELM VON GEGERFELT
Title: WENECKIE PRACZKI, 1881
Year: 1881
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W v. Gegerfelt. | 81. na odwrocie na górnej listwie krosna nalepka (druk, tusz ): Nr.: 2788 Preis: | Titel des Bildes: Marine | Name des Künstlers: W. v. Gegerfelt | Ort der Rücksendung: WB. fo 74 ponadto na dolnej listwie krosna numer (ołówkiem): N = 8 , powtórzony również poniżej na ramie; na górnej listwie ramy numer (czarną kredką): 2099/12
Artist: Jan Rubczak
Title: PEJZAŻ GÓRSKI
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, akwarela, papier naklejony na tekturę, 33 x 48,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Jan Rubczak
Artist: Stanisław Straszkiewicz
Title: STAW O ZACHODZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. farbą: ST. ST W narożnikach ślady po pinezkach
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: PORTRET MĘSKI, 1884
Year: 1884
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Tadeusz Rybkowski opisany i datowany u dołu: Przegoczały | pod Krakowem | 1884 na odwrocie, na tekturze zabezpieczającej, przyklejony fragment starego zaplecka z nalepkami składu obrazów M.Nowicki & R. Grunastel w Poznaniu przykrytej nalepką Związku Polskich Artystów Plastyków w Krakowie.
Artist: Stanisław Masłowski
Title: WIELKIE ŚWIDRY, 1924
Year: 1924
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STANISŁAW MASŁOWSKI. | 1924. | WIELKIE ŚWIDRY. na odwrocie na ramie zachowana część okrągłej pieczęci lakowej z centralnie umie- szczonym orłem w koronie okolonym tekstem: KOMISARJ[AT RZĄDU]| NA M. S[T. WARSZAWĘ]
Artist: Juliusz Holzmüller
Title: W DRODZE, 1909
Year: 1909
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Juliusz Holzmüller - | Wiedeń 1909 -
Artist: Stanisław Gibiński
Title: NA JAGODY
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Gibiński
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WYJAZD ZE WSI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. na odwrocie p.d. pieczęć urzędu konserwatorskiego na m. st. Warszawa ponadto na papierowym “zaplecku” nalepka nowojorskiej galerii Saxon & Clemens. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński na odwrocie p.g. przeciwnie do kompozycji (czerwonym markerem): G [w kółku]; centralnie numer (czarnym markerem): 1810 [w kółku]; poniżej pieczęć przedsta- wiająca paletę oraz stempel: THE Painter’s | EXHIBITION | [...] | DENMARK ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Bagieński
Title: ŻOŁNIERZE KSIĘSTWA WARSZAWSKIEGO
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (Trzy współoprawne prace) 27 x 20,2 cm (identyczne wymiary dla każdej z prac, mierzone w świetle passe-partout) każda z prac sygn. ukośnie l.d.: S. Bagieński
Artist: Władysław Karol Szerner
Title: SPOTKANIE U WODOPOJU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Władysław Szerner iunior
Artist: Jerzy Kossak
Title: GłOWA KONIA, 1947
Year: 1947
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34,5 x 34,5 cm (w świetle ramy) sygnowany l.d.: Jerzy Kossak 1947 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Kossak
Title: PORTRET PODPUŁKOWNIKA TADEUSZA ŁĘKAWSKIEGO,1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: dedykowany i sygn. p.d.: Pani Majorowej Łękawskiej | major Wojciech Kossak | 1934 na odwrocie notatka ramiarska (ołówkiem): 38 x 48 | passe. ponadto na tekturowym „zaplecku” dedykacja (długopisem): Mojej Kochanej Bratanicy | Antoninie Straszewskiej na | pamiątkę ofiarowuje | Ciotka Milena Łękawska | 8.XI.1983 r. ; poniżej: P.ł.k. Tadeusz Łękawski ostatni Dwca 2 pułku | Szwoleżerów Rokitnańskich | jako legionista Do obrazu dołączona jest fotografia pamiątkowa, na której znajduje się Tadeusz Łękawski jeszcze w stopniu majora (pierwszy z prawej) w towarzystwie prezydenta Ignacego Mościckiego. Tadeusz Łękawski (urodzony we Lwowie w 1894, zmarł w Gdańsku 1983) był podpułkownikiem Wojska Polskiego i kawalerem Orderu Virtutti Militari. 16 sier- pnia 1914 przystąpił do Legionów Polskich, gdzie był żołnierzem 2 szwadronu w 2 Pułku Ułanów Legionów Polskich. 13 czerwca 1915 brał udział w szarży pod Rokitną. Za swoje męstwo w walce został odznaczony Srebrnym Orderem Virtutti Militari. Wojciech Kossak umieścił go również w swoich obrazach przedstawiających Szarżę pod Rokitną. Od 1 listopada 1919 znalazł się w szeregach odrodzonego Wojska Polskiego, początkowo w 2 Pułku Ułanów... więcej
Artist: Ignacy Pieńkowski
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Ign Pieńkowski Na krośnie nalepka wystawy w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w kwietniu 1936 roku z nazwiskiem autora i tytułem obrazu Owoce i kwiaty . Na ramie nalepka wystawy z okazji dwudziestej rocznicy śmierci I. Pieńkowskiego w Muzeum w Bielsku-Białej, 3 XI 1968 - 10 III 1969. Obraz jest oprawiony.
Artist: Czesław Zawadziński
Title: ANEMONY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zawadziński na odrwocie na poprzeczce krosna nalepka paryskiej galerii i domu aukcyjnego Millon & Associes (5 avenue d’Eylau, 75116 Paris); ponadto na górnej listwie ramy nalepka domu aukcyjnego Agara-Art z 2010 r.
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: Portret studenta
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: DZIEWCZYNA Z DMUCHAWCEM
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier ze znakiem wodnym, 24,5 x 61,5 cm(w świetle passe-partout) sygn. z lewej: P. STACHIEWICZ na odwrocie nalepka aukcyjna z 2007 r.
Artist: Bolesław Cybis
Title: WŁOŚCIANKA
Tools: litography, crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: podpisany l.d. (długopisem): Bolesław Cybis ; ponadto faksymile podpisu z prawej: B. Cybis. na odwrocie u dołu (ołówkiem): 9 [w kółku] ponadto po prawej: „Włościanka” | Polish historical dresses | Peasant girl | 9 ab ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Bolesław Cybis
Title: TALIZMAN
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: oznaczony faksymile podpisu artysty p.d.: B.Cybis na odwrocie dwa numery (długopisem): #6 (zamazane oł.), obok (ołówkiem): #3 ponadto na papierze zabezpieczającym stempel galerii w Trenton, obok (ołówkiem): Indian | doll, na dole po lewej nalepka z tłoczonym numerem: 23, poniżej (ołówkiem): #23 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Marian Szczyrbuła
Title: PEJZAŻ I, PRZED 1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie l.g. numer (ołówek): 9; obok nalepka Centralnego Biura Wystaw Artystycznych (druk, tusz ): Centralne Biuro Wystaw Artystycznych | Oddział w Krakowie | Autor art. mal. Marian Szczyrbuła | Nazwisko właściciela [przekreślone] | Adres właściciela Wrocław [ulica przekreślona] | Tytuł dzieła budy | Numer porządkowy zgłoszenia 9 rama złota | Technika wykonania olej – tektura | Wymiary: wys. cm 50 szer. cm 68 | Ne leg. Z.P.A.P. Cena zł | D. Z. 149/59 – 2.000 | 80 l.d. usunięte dane właścicielki obrazu; poniżej nalepka Związku Polskich Artystów Plastyków (druk, tusz ): ZWIĄZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | W KRAKOWIE, PLAC ŚW. DUCHA 1. >>DOM ARTYSTÓW<< | Data przyjęcia 9 / II. 1927 | Autor Szczerbuła Marjan [sic!] | Tytuł Pejzaż I | Rodzaj olej Rozmiar 50 x 68 | Cena Nr. 144 p.g. nalepka z numerem (czarny flamaster): 13 ponadto na dolnej listwie ramy nalepka artystycznej oprawy obrazów.
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIA FRANCJI, OK. 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hay den na odwrocie na płótnie (czerwonym markerem): SANARY 1923-1925? [w kółku] | Hayden.
Artist: Czesław Zawadziński
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zawadziński na odwrocie wzdłuż lewej krawędzi zanotowany ołówkiem paryski adres
Artist: Rajmund Kanelba
Title: KWIATY W WAZONIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kanelba na odwrocie pośrodku napisy: - tuszem: 243 (w kółku); niżej ołówkiem: Kane [...] | 30 x 211/2 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: PORTRET CHŁOPCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J.ZUCKER. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Epstein
Title: PEJZAŻ, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Epstein | 1927
Artist: Henryk Śladkowski
Title: MARTWA NATURA Z KSIĄŻKĄ, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z prawej: Slad34 Proweniencja: - Kolekcja Godurowska - zakupiony w 2008 roku Obraz opisany i reprodukowany: Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX wieku , (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusza Matuszczaka), Godurowo 2018, s. 81, il.
Artist: Zdzisław (Cyan) Cyankiewicz
Title: BALETNICA (DANSEUSE), 1946-1948
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Proweniencja: - 23 listopada 2011 roku – wystawiony na aukcji w paryskim Domu Aukcyjnym Boissgard (rue de la Grande Bateliere, 75009 Paris) - Kolekcja Godurowska - zakupiony na auk- cji w Warszawie w 2013 roku Obraz opisany i reprodukowany m.in.: - [catalogue] Ecole de Paris - Tableaux Moderns, Boisgirard - Antonini, 1 rue de la Grange Bateliere, 75009 Paris; Auction 21 Novembre 2012, s. nlb. 8, nr 23, il.; Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX wieku , (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusza Matuszczaka), Godurowo 2018, s. 94, il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Rafał Malczewski
Title: KRZEW GOREJĄCY, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: Rafał Malczewski 1956 Pochodzenie: kolekcja rodziny artysty w Kanadzie. Obraz wymieniony: – S. Potępa, Rafał Malczewski , TTK Tarnów 2006, s. 324 [własność Zofii Malczewskiej]. * do wylictowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu)
Artist: Jan Szancenbach
Title: PARYŻ. PEJZAŻ Z MONTMARTRE, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na odwrocie na płótnie (markerem): JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ | Z MONTMARTRE | 1996 ; ponadto na górnej listwie krosna nalepka z danymi adresowymi prof. Jana Szancenbacha ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: SANCHO PANSA, 1955
Year: 1955
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary całej karty: 37,5 x 29 cm Sygn. ołówkiem pod ryciną p.d.: Tymon Egzemplarze grafiki m.in. w zbiorach: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Okręgowego im. L. Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Muzeum Okręgowego w Toruniu, w Zbiorach Graficznych Biblioteki Uniwersytetu M. Kopernika w Toruniu, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie. Rycina opisywana i reprodukowana m.in.: M. Wallis, Tymon Niesiołowski, „Wiedza i Życie” 1957, nr 11, s. 678, il.; Tymon Niesiołowski 1882-1965 , Malarstwo, rysunek, grafika, rzeźba, Muzeum Ziemi Bydgoskiej im. L. Wyczółkowskiego, Bydgoszcz 1966, s,. 79, nr kat. 246; Al. Kopydłowska, Prace Tymona Niesiołowskiego w zbiorach Muzeum Mazurskiego , [w:] „Rocznik Olsztyński”, Olsztyn 1968, t. VII, s. 303, nr kat 24; J. Bogucki, Działalność Tymona Niesiołowskiego na tle życia artystycznego Torunia w latach 1945-1960 , [w:] „Bydgoski Rocznik muzealny” 1969, t. 1, s. 122, il.; Tymon Niesiołowski, [oprac. D. Łuniewicz-Koper], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Toruń 1976, s. 20, nr kat 114; Tymon Niesiołowski 1882-1965 , Katalog wystawy , [oprac. A. Tyczyńska, wstęp J. Pollakówna], Muzeum Narodowe w Warszawie,... więcej
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: DON KICHOT, 1955
Year: 1955
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiar całej karty: 37,4 x 24,2 cm Sygn. ołówkiem pod ryciną p.d.: Tymon Egzemplarze grafiki m.in. w zbiorach: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Okręgowego im. L. Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Muzeum Okręgowego w Toruniu, w Zbiorach Graficznych Biblioteki Uniwersytetu M. Kopernika w Toruniu, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Muzeum im. ks. Wł. Łęgi w Grudziądzu. Rycina opisywana i reprodukowana m.in.: [A.R.], Dwie wystawy w Toruniu [w:] „Przegląd Artystyczny”, 1956, nr 2, s. 105, il.; Tymon Niesiołowski 1882-1965 , Malarstwo, rysunek, grafika, rzeźba, Muzeum Ziemi Bydgoskiej im. L. Wyczółkowskiego, Bydgoszcz 1966, s. 79, nr kat. 251; Al. Kopydłowska, Prace Tymona Niesiołowskiego w zbiorach Muzeum Mazurskiego , [w:] „Rocznik Olsztyński”, Olsztyn 1968, t. VII, s. 303, nr kat 25; Z. Czerski, Życie i dzieło Tymona Niesiołowskiego w zarysie , [w:] „Bydgoski Rocznik muzealny” 1969, t. 1, s. 31, il.; Tymon Niesiołowski, [oprac. D. Łuniewicz-Koper], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Toruń 1976, s. 20, nr kat 113; Tymon Niesiołowski 1882-1965 , Katalog wystawy , [oprac. A. Tyczyńska, wstęp J. Pollakówna], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa... więcej
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: WIDOK MIEJSKI, OK. 1950
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. ołówkiem p.d.: Tymon Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Rafał Malczewski
Title: BUKIET KWIATÓW, OK. 1950
Tools: mixed, watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rafał Malczewski Proweniencja : ze zbiorów Krzysztofa Malczewskiego, syna artysty
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ ; sygn. na odwr. A 130/1000 H.C. Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture , [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 135. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: OBRAZ VII, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Eugeniusz Geppert 1970 na górnej listwie krosna napis: OBRAZ VII (WK) 171 [w kółku] WP Obraz opisany i reprodukowany: Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w . (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 106, il. barwna
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: WIDOK Z TARASU, 1951
Year: 1951
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. SOBEL 51 na odwr. na tekturze: SOBEL , poniżej oł. nieczytelny napis
Artist: Jan Szancenbach
Title: NIEBIESKA BUTELKA, OK. 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Obraz opisany i reprodukowany: - Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 112, il. barwna
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1992
Year: 1992
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI 92, w p.g. rogu: N [w kółku], śr.g. ślad pieczątki wywozowej(?), poniżej naklejona drukowana nalepka w języku francuskim, niemieckim i angielskim dotycząca konserwacji i techniki obrazu Jak wspomina Piotr Dmochowski - marszand i kolekcjoner dzieł Zdzisława Beksińskiego: obraz “Szarej głowy” wraz z innymi do niego podobnymi był wystawiany u mnie w paryskiej galerii na rue Quincampoix w początkach lat 90-tych. Należy on do serii akrylików biało-szarych, głównie głów, które stanowią pierwsze poważne odstępstwo Beksińskiego od pejzaży z chmurami i z atmosferą niepokoju. Te akryliki są umyślnie «oschłe» i w swoich zniekształceniach są jakby częściowym powrotem do abstrakcyjnych prac z młodości. Beksiński był zmęczony obrazami fantastycznymi. Od początku lat 90-tych chciał odejść od tych kolorowych krajobrazów i, jak mówię, te akryliki były jakby oficjalnym pożegnaniem się z dawną epoką. Było ich ze dwadzieścia. Szereg z nich wisi u mnie w mieszkaniu, bo uważam je za wielkie osiągnięcie Mistrza. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET KOBIETY, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie u dołu: JERZY NOWOSIELSKI | 1986 na g. listwie krosna: 1986 , na dolnej: 12 [w kółku] Obraz skatalogowany w archiwum Fundacji Nowosielskich. Obraz pochodzi z kolekcji Franciszka Bobuli, który prowadził, znaną ze specyficznego klimatu, kawiarnię w Krakowie przy ulicy Lubicz. Kawiarnia była miejscem spotkań wielu znanych osób. Przy słynnym olbrzymim, okrągłym stole, przykrytym białym obrusem, prowadzone były zacięte, acz wyważone dyskusje o polityce i gospodarce. Stałym gościem i uczestnikiem tych dysput był profesor Jerzy Nowosielski. W dowód wieloletniej przyjaźni, a także ze względu na zawsze otwarte konto, artysta rewanżował się namalowanymi przez siebie obrazami.
Artist: Jacek Sempoliński
Title: KREW UTAJONA, 2009
Year: 2009
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akryl, papier czerpany kremowy sygn. oł. na odwrocie: Sempoliński | Nieborów, wrzesień 2009 | Krew utajona Sempoliński odchodzi od rysowania. W swoich najnowszych pracach raczej sublimuje niż rysuje. Zostawia na papierze kilka najniezbędniejszych kresek, maźnięć, konwulsyjnych gestów. To wprost zadziwiająca emocjonalna kaligrafia. Długie zastanawianie się i parosekundowa realizacja. Coś jak skok węża: czekanie, a potem skok i sukces: gotowe, papier skończony. Takie są rysunki z cyklu „Krew utajona”(...). Bogusław Deptuła, Wystawa rysunków Sempolińskiego , Dwutygodnik.com
Verified Artist: Yes
Artist: Piotr Potworowski
Title: PEJZAŻ,OK. 1958
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P. Potworowski Pochodzenie: - Kolekcja Zdzisława Kępińskiego - historyka sztuki i dyrektora Muzeum Narodowego w Poznaniu. - Od 1961 kolekcja malarza Zbigniewa Bednarowicza. - Prywatna kolekcja, Niemcy.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: MODELKA, 1956
Year: 1956
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: t. kantor 1956 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Berdyszak
Title: RESZTY RESZT 4, 2008-2009
Tools: acrylic
Surfaces: canvas, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: JAN | BER | DYSZ | AK | 2008-9 | akryl | pł. | deska | prespex | 72 x 90 69 MAD | RESZTY RESZT 4. | REST OF REST 4. Artysta już u samych początków drogi twórczej obrał za swój cel wprowadzenie do obrazu rzeczywistej przestrzeni. Autorska technika, polegająca na wykorzystaniu desek z wyciętymi otworami, wieloczęściowych płaskich form z przezroczystej pleksi czy fragmentów emaliowanej blachy, miała służyć transponowaniu pojęć otwartości i nieskończoności na język wizualny. Powstający od 2006 roku cykl Reszty reszt był kolejnym etapem przestrzenno-malarskich eksperymentów artysty. Cykl Reszty reszt [...] wiedzie ku najbardziej radykalnej formie, jaka jest obecnie w tej sferze w sztuce współczesnej uchwytna. Gra toczy się - jak zwykle w przypadku dociekań Jana Berdyszaka - nie tylko wokół pojęcia i kondycji obrazu, lecz przede wszystkim o poznawanie świata oraz istoty bytu […]. Sam tytuł Reszty reszt zwiastuje, iż w centrum uwagi stają w tych pracach aspekty zwykle marginalizowane, a nawet odrzucane i lekceważone. Pomysł skupia się w tym wypadku na odrzutach, odpadkach, “ścinkach”, szczątkach, fragmentach, które urastają do rangi kluczowych w budowaniu nowych sensów, niemożliwych do uzyskania w innych okolicznościach. Marta Smolińska, A-resztowanie (nie)widzialnego [w:] Efekt motyla. Humaniści wobec... więcej
Artist: Ryszard Winiarski
Title: RZUCAŁ KOSTKĄ DO GRY 20. 11. 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod kadrem kompozycji: winiarski rzucał kostką do gry 20.11.1999 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Janusz Przybylski
Title: LISTY J. DO PABLA PICASSA, 1977
Year: 1977
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Listy J. do P Picassa 6 J Przybylski, powyżej data: 24 10 77. W 1976 roku artysta rozpoczął pracę nad złożonym cyklem “Błędne koło”, zainspirowanym obrazem Jacka Malczewskiego o tym samym tytule. Jego ważną częścią była seria tzw. listów do znanych twórców - głównie Goi, Picassa i Velazqueza - utrzymanych w konwencji datowanych kompozycji. Badaczka œuvre malarza, Grażyna Hałasa, podkreślała: Czerpanie ze sztuki światowej oznaczało dialog z dawnymi mistrzami, mierzenie się z nimi poprzez głębsze ich rozumienie, często cytowanie, a nawet ścieranie się z ich dorobkiem. Do kanonu Przybylskiego należał przede wszystkim Francisco Goya z cyklem 80 akwafort „Kaprysy” z 1799 roku, Pablo Picasso z jego Guerniką, velázquezowskie infantki, a także bardziej ukryty, a jednak wyraźny wpływ dzieł Rembrandta. Stanowiło to jego „magazyn wyobraźni” i magazyn tradycji obrazowej, skąd czerpał natchnienie i inspiracje. Grażyna Hałasa, Janusz Przybylski (1937-1998). Twórczość i dzieła artysty w Muzeum Narodowym w Poznaniu , Poznań 2017, s. 19 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: BEZ TYTUŁU, Z CYKLU MONTAŻE, 1977
Year: 1977
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 9 kartek formatu pocztówki 15 x 10,5 cm w 3 rzędach po 3 naklejone na karton, całość: 51,5 x 36,7 cm sygn. oł. p.d.: EDwurnik , w l.d. rogu okrągła pieczątka: RYSUNEK | E. DWURNIK wypełniona oł.: 5.109 | 1977 , obok oł.: 15 [w kółku] na odwr. p.śr. pieczątka wypełniona oł.: EDWARD DWURNIK 1977 | CYKL 73 [w kółku] Montaże | TYTUŁ | WYMIARY | TECHNIKA; p.d. napis oł.: 3 tyś | 7. [w trójkącie] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Izabella Gustowska
Title: WZGLĘDNE CECHY PODOBIEŃSTWA XII, 1980
Year: 1980
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na rycinie l.d.: Względne cechy podobieństwa XII , śr. d.: autooffset 9/10 , p.d.: Izabella Gustowska 1980 Stan zachowania: widoczne zagniecenia papieru szczególne przy lewej krawędzi, uzupełniony lewy, górny narożnik. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: The Krasnals
Title: DALAJ LAMA Z SERII WHIELCY POLACY, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: NATURE IS THE ANSWER, DALAJ LAMA z SERII WHIELCY POLACY, 2008 sygn. na odwr. na płótnie l.: The Krasnals | Whielki Krasnals | 2008 z serii “Whielcy Polacy” , p.: “Dalaj Lama | “NATURE IS THE | ANSWER” / The United | Nations Climate | change Conference | 2008” Obraz reprodukowany na stronie opiniotwórczego bloga”The Krasnals”: http://the-krasnals.blogspot.com/2008/12/nature-is-answer.htm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wiesław Wałkuski
Title: A KAMIEŃ NA KAMIENIU... (KRÓL LEAR), 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WAŁKUSKI sygn. na odwr. na płycie g.: W [w kółku] | WIESŁAW WAŁKUSKI | “ A kamień na kamieniu ... (Król Lear)” | olej | Warszawa 2020 | 80 x 60 cm | sklejka wodoodporna | płótno naciągnięte na płytę , poniżej naklejone dwa wykonane ołówkiem szkice do obrazu; na odwrocie, na p. krawędzi płótna sygnatura flamastrem: W [w kółku] WIESŁAW WAŁKUSKI 2020 olej Obraz jest kontynuacją tematu, który artysta podjął w 1991 roku pracując nad oprawą graficzną przedstawienia “Król Lear” dla Teatru Nowego w Poznaniu. Premiera miała odbyć się w lutym 1992 roku. Nie doszło do niej z powodu śmierci Tadeusza Łomnickiego obsadzonego w głównej roli Króla Leara.
Artist: Tomasz Sętowski
Title: WIECZORNY KONCERT SKRZYPCOWY, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski na odwrocie sygn. śr.: Tomek Sętowski | Wieczorny koncert skrzypcowy | 50 x 70 cm. Obraz opisany i reprodukowany: Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 127, il. barwna ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Fogtt
Title: Z CYKLU "ŻYWIOŁY" II, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: p.d.: Aj Fogtt 79. | II sygn. na odwr. p.g.: AjFogtt | 185 x 135 | II ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: MIĘDZY WIOSNĄ A JESIENIĄ, 2004
Year: 2004
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 04 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)