Artist: Zbigniew Makowski
Title: POD LAMPĄ, 1988
Year: 1988
Tools: ink, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Zbigniew Makowski | . X . 1988 . (pięć części zszytych sznurkiem) Obecnośc pisma w obrazach Zbigniewa Makowskiego stanowi o ich oryginalnym charakterze. Artysta często włącza zdania w różnych językach, własne notatki jak również cytaty z klasyki literatury i poezji. W dolnej partii prezentowanego obrazu umieścił fragment Beneath the lamp ... pochodzący z nigdy nieukończonego poematu Christabel autorstwa Samuela Taylor’a Coleridge'a (1772-1834) – jednego z głównych przedstawicieli romantyzmu w literaturze angielskiej. Makowski często wykorzystuje również portret kobiecy (współczesnej kobiety, bogini, damy renesansowej lub średniowiecznej Madonny), pojawiający się tam, gdzie byśmy tego nie oczekiwali. Są to więc obrazy, które można nie tylko oglądać, ale czytać i rozwiązywać jak zagadkowe rebusy, uczestnicząc w grze, którą artysta prowadzi z odbiorcą. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: TRZY GRACJE, KONIEC LAT 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Pochodzenie: Obraz pochodzi od rodziny artysty zamieszkałej w USA. W 2017 roku na aukcjach w Agra-Art sprzedawane były inne obrazy Tadeusza Dominika pochodzące z tej właśnie kolekcji. Po początkowej fazie malarstwa figuratywnego (Macierzyństwo, 1955) Dominik odchodzi od form przedstawieniowych w stronę abstrakcyjnych. Głównym tematem jego twórczości staje się natura, której bogactwo kształtów i kolorów przekłada na abstrakcyjne znaki. Prezentowany obraz ukazuje trzy kobiece akty zatopione w zieleni ogrodu i jest niezwykle rzadkim w dojrzałej twórczości Dominika przykładem malarstwa figuratywnego. W rozmowie ze Zbigniewem Taranienko tak artysta przedstawia zagadnienie obecności człowieka w swoim malarstwie: Wydaje mi się, że człowiek gdzieś w moim malarstwie jest. Myślę, że ci z Holendrów, którzy malowali pejzaż nie malując człowieka, tak samo malowali człowieka jak Rembrandt czy Brouwer. Malowanie otoczenia człowieka, to też pewne ukazywanie człowieka – nawet nie malując postaci, ujawnia się wtedy naszą, ludzką wiedzę o świecie. Obraz świata jest taki a nie inny, bo myśmy sobie taki świat stworzyli. I zawsze jest lustrzanym odbiciem człowieka – nie pokazującym go bezpośrednio, lecz poprzez jego widzenie świata. Zbigniew Taranienko, Rozmowy o malarstwie , Warszawa... więcej
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, LATA 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwr. na płótnie l.g. nalepka z odręcznym napisem: Land- | schap , na górnej listwie ramy nalepka drukowana, częściowo uszkodzona: 5 DOMINIK T | Landschap | 79.000,-, na p. listwie ramy nalepka belgijskiej firmy ramiarskiej SCHLEIPER & FILS S.A.; na płótnie p.d. okrągły stempel ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, LATA 80. XX. W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwr. na płótnie l.g. nieczytelny okrągły stempel; na prawej listwie ramy nalepka belgijskiej firmy ramiarskiej SCHLEIPER & FILS S.A. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Szancenbach
Title: WINOGRONA, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na odwr.: JAN SZANCENBACH | WINOGRONA | 1976 Obraz opisany i reprodukowany: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 113 il.
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: MARTWA NATURA ZE SKRZYPCAMI, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Sobel (Cukierman) ZUKER | 1957 sygn. na odwrocie na płótnie: J. SOBEL ZUKER | 1957 na l. listwie napis: 115-S na górnej l.: Rb 3-39 (zamazane) oraz p.: 115-S Do górnej listwy przyczepiona kartka zawierająca biografię artystki w języku angielskim. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: OKNO O ZMIERZCHU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie g.: Okno o zmierzchu , d.: KMikulski | Kraków 1972 , na g. krośnie: Okno o zmierzchu | WŁ P [...], na blejtramie: "Zacheta" | Centralne| Place |War |Pol Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: - Kazimierz Mikulski , katalog wystawy indywidualnej, Galeria Piano Nobile, Kraków, 1998, il. barwna, - Kazimierz Mikulski. Malarstwo, rysunek, collage , katalog wystawy indywidualnej, BWA Łódź 1987, poz. kat. 135, il. czarno-biała - Kazimierz Mikulski. Malarstwo, katalog wystawy indywidualnej , Salon Sztuki Współczesnej, Łódź, 1975, il. Kiedy się obcuje z obrazami Kazimierza Mikulskiego, mimo woli trzeba się poddać myśli o pograniczu. O strefie pogranicznej między pojęciem prawdy a fikcją, między przestrzenią a płaskością nie poddającą się wrażeniu perspektywy, między pozorowaną dziecinnością a przekazem metaforycznym i trudnym w recepcji, między surowością a folgowaniem ekscesom wyobraźni. Są to pary pojęć, które nie tolerują stanu przejściowego między jednym z nich a drugim. A jednak Kazimierz Mikulski czegoś takiego dokonał bez popełnienia kompromisów. Zasugerował zdyscyplinowane „wyuzdanie“ skojarzeń, senną marę przyobleczoną w zielnikową ścisłość, wreszcie także – wciągającą wzrok w głąb płaskość. Nie powie nikt, że jego obrazy są... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT Z LUSTREM, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: śr.: Akt z lustrem | 1970 | Jerzy Nowosielski | 60 × 50 Obraz wystawiany: - Jerzy Nowosielski, Monografia kobiety. Obrazy z lat 1947-1997 , Galeria u Jezuitów, Poznań 1997. Obraz opisany i reprodukowany: - Jerzy Nowosielski , red. P. Cypryański, A. Szczepaniak, Galeria Starmach, Fundacja Nowosielski, Kraków 2003, il. s. 372, poz. kat. nr 462; - Jerzy Nowosielski, Monografia kobiety . Obrazy z lat 1947-1997 , Galeria u Jezuitów, Poznań 1998, reprodukcja obrazu na okładce. Od początku jednym z głównych nurtów jego malarstwa jest figuracja erotyczna. [...] Kobieta pozostała ulubionym i najwdzięczniejszym modelem malarza, na zawsze zachowując mistyczno-infernalną dwuznaczność. Wydłużone i ascetyczne akty – przefiltrowane przez doświadczenie ikony – są przykładem estetycznej sublimacji zmysłowości, wciąż zachowują jednak niezwykły ładunek erotyzmu. Krystyna Czerni, Wielcy malarze ..., nr 105 (Jerzy Nowosielski) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych... więcej
Artist: Alina Szapocznikow
Title: STUDIUM DO RZEŹBY, 1963
Year: 1963
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: AS | 63 [w owalu] Rysunek z okresu abstrakcyjnych „rzeźb biologicznych“. Równolegle (od 1962) artystka zaczynała wykorzystywać odlewy fragmentów ciał. Zestawienie dwóch organicznych, obłych form prowadziło do serii „brzuchów“ z drugiej połowy lat 60. Podobne studia rysunkowe znajdują się w katalogu: Zatrzymać życie. Alina Szapocznikow – Rysunki i Rzeźby , red. Józef Grabski, Kraków-Warszawa 2004, kat. 343, 344. Motywy Skrzydła, Motyla, Martwego ptaka, realizowane w ołowiu albo, jak późniejszy Miąższ, w kamieniu, podobnie jak sprowadzone do pionowej formy biologicznej figury Przechodniów, stanowią świadectwo poszukiwań zamrożonej organiczności. Zanim powstały nowe serie dzieł „organicznych“ z okresu przed śmiercią artystki, ta właśnie grupa prac była triumfem koncepcji sensualności. Abstrakcyjność niektórych z tych prac kontynuowały formy z piaskowca i inkrustowanego gipsu [...]. Tu, w pobliżu twórczości przestrzennej, ogromną rolę spełniają rysunki, inspirujące pomysły dla rzeźb – lecz także w wysokim stopniu suwerenne. Swym rysunkom artystka nadawała sens wielokształtnych organizmów, o naprężeniach wewnętrznych i jakby tętniących krwioobiegiem, zmiennych i silnych w kresce grubej i zcieniającej się, mijającej się wciąż na papierze. Doczekały się one... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: SZAFARKA, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiar z ramą: 12,5 x 12,5 cm sygn. na odwr.: „SZAFARKA“ | 1963 | J.W.P. K. | od T. B . po prawej strzałka i napis: dół
Artist: Janina Kraupe
Title: RĘKOPIS NA PIASKU, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Kraupe sygn. na odwr. na płótnie: JANINA KRAUPE | „RĘKOPIS NA PIASKU“ | OLEJ 1963
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: MIĘDZY CZASAMI, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie nalepka: BWA | ATEST Nr. 1/AM/82, poz. 5 | ALFONS MAZURKIEWICZ | MIĘDZY CZASAMI /1960/ |olej, pł., 70,5 x 90,5 cm, niesygnowany | Katalog - Wrocław 1976, poz. 71 | pieczęć i podpis dyrektora | WROCŁAW Obraz opisany i reprodukowany: – A. Jarosz, Alfons Mazurkiewicz , Wrocław 2017, s. 50, il.; – A. Jarosz, Malarstwo Alfonsa Mazurkiewicza [1922-1975] , Wrocław 2011, s. 189, il. 61. Obraz Między czasami należy do ważnego okresu ewolucji artystycznej Mazurkiewicza. Wybitny znawca jego twórczości Mariusz Hermansdorfer tak analizował ten etap: Logika i liryka, fascynacja siłą biologiczną i konieczność jej świadomego kształtowania, związek z naturą i próby narzucania materii swojej woli, wszystko to, co w różnym nasileniu i w różnych połączeniach występowało wcześniej, teraz zaczyna tworzyć jedność. Elementem porządkującym tę wielowarstwową strukturę początkową są płaskie lub przestrzenne formy geometryczne. Wkrótce determinantem całości będzie tworzywo malarskie. Między czasami i Dom z roku 1960 oraz Katedra z 1961 pokazują wyraźnie przebieg ewolucji. Pokazują stopniowe nawarstwianie się farby, której właściwości stają się równie ważne jak cechy transponowanego pejzażu. Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , Muzeum Narodowe we Wrocławiu,... więcej
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: KOMPOZYCJA, 1987
Year: 1987
Tools: individual, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Tchórzewski 87 Pochodzenie: – Lipert Gallery, Nowy Jork. – Prywatna kolekcja, Stany Zjednoczone. – Kolekcja Godurowska – zakupiony w Warszawie w 2016. Obraz wystawiany: – Lipert Gallery, Nowy Jork. Obraz opisany i reprodukowany: – Elżbieta Dzikowska, Polscy artyści w sztuce świata. Rozmowy Elżbiety Dzikowskiej , Warszawa 2005, s. 301; – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. , (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 117, il.
Artist: Jan Lebenstein
Title: AL FRESCO, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein 66 sygn. na odwr. l.g.: Lebenstein | 1966 | „al fresco“ na płótnie nadrukowany napis powtórzony czterokrotnie: Flashe; na poprzecznej listwie krosna nalepka z danymi obrazu i nr. 104 kolekcji Chrisa Sztybera; obok pieczątka: ADAM | MONTPARNASSE; na prawej listwie krosna flamastrem: 60 M Obraz reprodukowany: – Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second world. Kolekcja malarstwa polskiego. Polish Painting Collection , wyd. GRAF-US Grzegorz Kraska, Kielce, il. barwna, s. 104. [...] Lebenstein notował w miarę swoich osobistych doświadczeń całą gamę sytuacji, stosunków siłowych, kluczowych zachowań, które wydają się zarazem świadectwem, filozofią życiową, bolesnym zwierzeniem o trudności istnienia, gdzie konflikt pomiędzy bestią a kobietą obejmuje najdziwniejsze pozycje, najbardziej obciążone groźbami, cierpieniami i strachem! Nie są to, przytaczane dla samej przyjemności malarskiego komentarza, mity o Minotaurze czy o przyjaznych, braterskich zwierzętach ze starych legend, są to zmagania o konsekwencjach bardzo rzeczywistych, wręcz codziennych. Nie ulega wątpliwości, że malarz trzyma stronę bestii: może pociąga go w niej mieszanina siły i bezbronności, wieczne upokorzenie brutala zwyciężonego przez podstęp, fałszywy triumf niszczącego wszystko... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI | 1971 , l.g.: 24 Zdzisław Beksiński stał się znany szerszej publiczności na początku lat 70., kiedy zaczął tworzyć tzw. „pejzaże metaficzyczne“. Pierwsze obrazy z lat 1971-1972 charakteryzował przede wszystkim uderzający widza kontrast wynikający z zestawienia tła majestatycznego pejzażu z niepokjącymi desygnatami śmierci: trumnami, nagrobkami, szkieletami, potwornymi postaciami ze świata apokaliptycznych wizji. Ciemna, przygnębiająca paleta barwna i „dreszczcowcowe“ treści spotkały się z żywym odzewem w ówczesnej prasie, a nawet na ich kanwie powstał film dokumentalny Rozmowa Mistrza ze śmiercią (reż. Franciszek Kuduk, 1973). Według krytyków epatowanie motywem śmierci przez artystę miało wywołać u odbiorców szok, który paradoksalnie prowadził do jej „oswojenia“: [Śmierć] jest to jeden wielki krąg obsesji tej sztuki, która bodaj dzięki temu chce owo zniszczenie, śmierć – zdemaskować, oswoić, wyrwać mu żądło zaskoczenia. Obcować bowiem ze śmiercią na co dzień to jakby pozbawić ją wrodzonego, absurdalnego okrucieństwa nieuchronności. Coś, co się zdarza tylko raz – będzie przywoływane co chwila, każdym nowym obrazem. Śmierć zadomowiona, głaskana, choć przecież nie mniej bezwględna, jest łatwiejsza do przyjęcia później, kiedy nadejdzie rzeczywiście. Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: Z-14 , OK. 1987
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: Z-14 | BEKSIŃSKI , powyżej pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, śr. d. napis czarną kredką: GESSO Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz reprodukowany i opisany: - Strona internetowa Dmochowski Gallery NET. Losy dwóch, zupełnie różnych tematycznie obrazów Zdzisława Beksińskiego – morskiego krajobrazu z pogranicza snu i jawy oraz ujętej z profilu, oskalpowanej ludzkiej głowy (poz. kat. 118) – splotły się w odległej Japonii, w pełnych przepychu salach Muzeum Sztuki Wschodnioeuropejskiej w Osace. Wraz z pozostałymi 60 obrazami artysty zostały tam sprowadzone w 1990 roku przez grupę pięciorga bliżej nieznanych Japończyków. Do dzisiaj nie wiadomo, skąd dowiedzieli się o polskim artyście i jakie były motywy ich działania. Faktem jest, że fascynacja Beksińskim zawiodła ich do paryskiej galerii prowadzonej przez Piotra Dmochowskiego – marszanda mającego od 1984 roku wyłączność na sprzedaż dzieł artysty. Po krótkich negocjacjach zakupili wszystkie z oferowanych „pejzaży“ i zapłacili rachunek opiewający na zawrotną kwotę miliona dolarów. Po obrazy Mistrza wracali do Europy jeszcze dwukrotnie:... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: YH, LATA 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: YH | BEKSIŃSKI przy g. krawędzi napis czarną kredką: YH l.g. pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Julian Stańczak
Title: INTERDEPENDENCE – GREEN II, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: J. STAŃCZAK | J. Stańczak 1990 | “INTERDEPENDENCE – GREEN“ II poniżej nalepka inwentarzowa z nazwiskiem i tytułem obrazu, na blejtramie nalepka aukcyjna (?) w j. angielskim
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: 14 VII 71, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na d. listwie krosna długopisem: 14 VII 71 , flamastrem: 1/71 | S. Fijałkowski na g. listwie strzałka
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1998
Year: 1998
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dł. p.d.: sgierowski sygn. na odwr. dł. l.g.: Gierowski 98 , obok oł.: 4820 A Artysta wielokrotnie mówił o swym szczególnym stosunku do akwareli – techniki malarskiej umożliwiającej bardziej osobistą, spontaniczną wypowiedź, a także dającej wrażenie szczególnej świetlistości barw, dzięki nakładaniu transparentnej farby na białe podłoże. Akwarele mają autonomiczny charakter, nie są szkicami ani przygotowaniem do malarstwa olejnego. Stanowią drugi – bardzo ważny – nurt w twórczości Gierowskiego.
Artist: Stefan Gierowski
Title: DIAGONALNY, 1998
Year: 1998
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czarną farbą p.d.: s gierowski na odwr. dł. l.g.: Gierowski 98 , obok oł.: 4820/A ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: KOMPLIKACJA, 1991
Year: 1991
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Jan Tarasin 91 na odwr. p.d.: Jan Tarasin 91 | Komplikacja ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 90. XX W.
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. l.d. pieczątka: JTarasin [faksymile podpisu artysty] | potwierdzenie autentyczności ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Sempoliński
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 90. XX W.
Tools: oil, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: STUDIUM MODELA, 1980-84
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | STUDIUM MODELA | 73 x 92 | 1980-1984 | OPISANY W 2012 Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Włodzimierz Pawlak. Autoportret w powidokach, Self-portrait in afterimages , Zachęta, Warszawa 2008, s. 114, il. barwna 2 [jako Bez tytułu, 1981]. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Witold-K
Title: Z CYKLU SAMOTNOŚĆ L-35-2005, 2005
Year: 2005
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Witold-K. 05 na poprzecznej listwie krosna napis flamastrem: Z CYKLU „SAMOTNOŚĆ“ L-35-2005 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Witold-K
Title: SLPT-1967-13, 1967
Year: 1967
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Witold-K. 67. Obraz wystawiany i reprodukowany: – Witold-K. at Sotheby’s , Wydawnictwo MOST, Warszawa 2008 (wyd. II), il barwna s. 81. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: STRAJK, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Obraz z cyklu XVI „Robotnicy“ nr 704 sygn. l.d.: E. DWURNIK 1980 X: -STRAJK- ; p.d.: CYKL: ROBOTNICY [w ramce] – XVI [w ramce] – 16 [w ramce ] 704 [w ramce] sygn. na odwr. na płótnie l.g.: E. DWURNIK | 1980 | NR: 16 (XVI)- 704 [w ramce] Obraz wzmiankowany w katalogu: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, wyd. z okazji wystawy Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy , Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. (jako wł. prywatna w Niemczech). Wydarzenia polityczne roku 1980 w kraju zdecydowały o tematyce, jaką zajął się Edward Dwurnik. Jego malarstwo stało się na wskroś polityczne. Ilustrował aktualne wydarzenia społeczne i polityczne, które z czasem miały decydujący wpływ na dalsze losy Polski. Wtedy właśnie powstał cykl „Robotnicy“, do którego należy prezentowany obraz. Typowa dla dzieł jest atmosfera i sposób przedstawiania konkretnych wydarzeń. Znacznie mniej interesuje artystę dbałość o detale i szczegóły. Tłum na obrazie Strajk jest milczący, rozmodlony, niektórzy robotnicy w pierwszym szeregu patrzą na dokumentalistę, ale nie przerywają swej czynności. Niektórzy sprawiają wrażenie, że pozują biorąc udział w scenie specjalnie zaaranżowanej dla widza,... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: DIALOG POLSKI - 3, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: DUDA GRACZ . 541/1981. na odwr. na płycie l.g. dwie autorskie nalepki z danymi obrazu w języku polskim i angielskim; poniżej nalepka: LA BIENNALE . DI . VENEZIA | 1984 DUDA GRACZ JERZY | POLISH DIALOGUE - 3 | DUDA GRACZ JERZY | [adres] KATOWICE | POLAND; p.g.: BIENNALE DI VENEZIA ‘84 | 388; poniżej włoska nalepka celna Obraz wystawiany i opisany: - XLI Esposizione Internazionale d'Arte La Biennale di Venezia , Visual Arts General Catalogue 1984, poz. 19, s. 192; - Duda Gracz , tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, opracowanie biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 31, s. 108, il. barwna. W Dialogu polskim – 3 , tak jak w wielu innych obrazach z cyklu „Motywy, tańce, dialogi polskie“ powstałych w latach 1980-1983, artysta – znany z wnikliwej obserwacji drobnomieszczańskiego świata – zdołał uchwycić swoich rodaków w kadrze realnego, ludzkiego dramatu. Nigdy nie stroniąc od moralizatorskiego tonu i groteski w przedstawianiu Polaków, twierdził, że nie mógłby tworzyć poza ukochaną ojczyzną: Jestem przywiązany do tego, co moje, bliskie, lokalne i zanurzające się w polskość malarstwa, muzyki i literatury. Od sarmackich trumniaków, poprzez Chopina i Gombrowicza, próbuję ten... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Andrzej Fogtt
Title: BRZASK W NOWOBEREZOWIE, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Andrzej S. Fogtt 2004 sygn. na odwr. na płótnie: Andrzej S. Fogtt | Brzask w Nowoberezowie | 27.II 2004 | olej | 180 x 180 cm | Z cyklu Kuraszewo Obraz reprodukowany: - Andrzej Fogtt , Warszawa 2011, s. 168, il. barwna.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MELANCHOLIA – 1, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1988 . napis na górnej listwie krosna: MELANCHOLIA – 1/1988 73 x 60 , na płótnie napis: P OZ 021 , przy p. krawędzi pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę; na odwr. nalepka galerii japońskiej (?) ręcznie wypełniona: #3002 | Jerzy Duda-Gracz | ( 1941~) | „Melancholia 1“ | (1.500) Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie ok. 1990 do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Łodziana
Title: FIGURA, LATA 70. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. z podstawą 20,8 cm sygn. wytłoczona przy podst.: TL , obok: 6. 24 [nakład?] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: The Krasnals
Title: CAŁE PIĘKNO TEGO ŚWIATA, 2012
Year: 2012
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. flamastrem: "CAŁE PIĘKNO tego ŚWIATA / TRIBUTE to PABLO PICASSO, Nude, | GREEN LEAVES and Bust/ z cyklu PIĘKNO W SZTUCE" | The KRASNALS' 2012 Obraz wystawiany i reprodukowany: The Krasnals. Whielki Krasnal. Czułem skurcze twojego przełyku, Galeria Miejska Wrocław, luty 2016, ilustracja barwna s. 63 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ X, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz na odwr. na g. listwie krosna: W. JACKIEWICZ OBRAZ X/03 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Norman Leto
Title: GAINSBOROUGH EX PORTRAIT, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.d.: ŁUKASZ BANACH 06 | NORMAN LETO | GAINSBOROUGH - EX - PORTRAIT , na poprzecznej listwie krosna flamastrem: CSW 2007 | NEGATYWNE ASPEKTY NADMIERNEJ WOLNOŚCI W WIEKU LAT 26 Obraz wystawiany, reprodukowany lub opisany: - Negatywne aspekty nadmiernej wolności w wieku 26 lat , Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Warszawa 2007 - Norman Leto, Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą. People that always want something from me; publikacja towarzysząca wystawie monograficznej Normana Leto w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, 10 III - 10 IV 2016, s. 94, il barwna.
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d: MITORAJ ; na odwr.: D 17/1000 HC Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture , [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ ; sygn. na odwr. A 130/1000 H.C. Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture , [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 135. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Minciel
Title: XXX, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: MINCIEL | 2014 na odwr. na płótnie sygn.: E MINCIEL | XXX | AKRYL, CEMENT | WERNIKS | 2014 ; po lewej strzałka ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: INSULAM, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Novák-Zempliński sygn. na odwr.: Maksymilian Novák-Zempliński | „Insulam“ | 2020 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tomasz Sętowski
Title: GORĄCZKA, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski na odwr. napis czarną farbą: „Gorączka“ | 70 (sic!) x 60 cm | olej, płótno | Tomasz Sętowski Obraz opisany i reprodukowany: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 124, il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wiesław Wałkuski
Title: MIŁOŚĆ W CZASIE ZARAZY, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WAŁKUSKI sygn. na odwr. na sklejce: 80 x 60 cm | WIESŁAW WAŁKUSKI | „MIŁOŚĆ W CZASIE ZARAZY“ | WARSZAWA. 2020 | olej
Artist: Jacek Yerka
Title: OSTATNI TRAMWAJ, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 90 sygn. na odwrocie na dolnej listwie krosna: JACEK JERKA | „OSTATNI TRAMWAJ“ | AKRYL 1990 l.g. pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Pochodzenie: - Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie ok. 1990 do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. - Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: OAZA, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 88 sygn. na odwr. na dolnym krośnie: JACEK JERKA | „OAZA“ | AKRYL 1988 na g. i d. krośnie oł.: 82 ; na l. i p. krośnie: 90 na odwr. oprawy nalepka: 6007 J. JERKA | OASIS Pochodzenie: - Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie ok. 1990 do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. - Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)