Art Auction Admin

Sales at 426. Aukcja Agra-Art – Aukcja Sztuki Dawnej, 16 czerwca 2019 godzina 19:00 (16-06-2019)

Catalog Number: 1

Piece data:

PORTRET MODELKI – CYGANKA, 25 XI 1882

Artist: Anna Bilińska - Bohdanowiczowa

Title: PORTRET MODELKI – CYGANKA, 25 XI 1882

Tools: crayon

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: papier żeberkowy z monogramem [kartusz z literami ED&Cie, obok: PL BAS] sygn. p.d.: Anna Bilińska. | Paryż | d. 25. Listop. 82. | Gło: 3. Nieznany dotychczas Portret modelki – Cyganka jest – jak świadczy umieszczona na nim data dzienna – jedną z najwcześniejszych prac Anny Bilińskiej powstałych tuż po jej przyjeździe do Paryża, 11 listopada 1882 r. Młoda artystka miała już wówczas za sobą studia malarskie u Michała Elwiro Andriollego w Wiatce, Wojciecha Gersona w Warszawie oraz dłuższą podróż po Europie (Monachium, Salzburg, Wiedeń, Wenecja i północne Włochy). Pełna entuzjazmu, natychmiast po przyjeździe zapisała się na zajęcia w Académie Julien, kontynuując naukę w pracowni dla kobiet. Zapiski w prowadzonym przez nią wówczas Dzienniku , świadczą o niezwykłym zapale, ambicjach i całkowitym zapamiętaniu się artystki w pracy, pracy nawet ponad siły. I tak na przykład, w dniach między 11 a 19 listopada 1882 r. Bilińska notowała: – słyszę tylko Paryż i Paryż , a mimo to nie wierzę , że się to dzieje na jawie. – Dziś pierwsza lekcja w Akademii Julian’a.  Pędzę . Modela jeszcze nie ma. Przypatruję się tymczasem koleżankom moim i ich pracom. Co dwa miesiące są tu konkursy na medal srebrny. Model. Zaczynam rysować głowę , lecz nie idzie. Zupełnie tu inny sposób rysowania. – Przychodzi pan Julian – wskazał mi błędy,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 15000,00

Price: 43000,00

View sale details

Catalog Number: 2

Piece data:

CZUJKA KOZACKA, OK. 1880

Artist: Ludwik Gędłek

Title: CZUJKA KOZACKA, OK. 1880

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L. Gędłek na odwrocie napisy i pieczątki: – na górnej listwie krosna napis ołówkiem: „Kosaken Feldwache“ ; – na dolnej listwie krosna napis ołówkiem: Backmann | Rhenostr. 38 . ; – okrągła pieczęć: […] | Hugo Pollak | DRESDEN; – pieczątki odnoszące się do wymiarów krosna: 32 i 63

View piece details

Sale data:

Starting Price: 36000,00

View sale details

Catalog Number: 3

Piece data:

CHŁOPIEC NA  BAGNACH, 1896

Artist: Kazimierz Alchimowicz

Title: CHŁOPIEC NA BAGNACH, 1896

Year: 1896

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: K. Alchimowicz | 1896.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 4

Piece data:

WEZBRANA RZEKA, MOTYW Z BYSTREJ, 1918

Artist: Julian Fałat

Title: WEZBRANA RZEKA, MOTYW Z BYSTREJ, 1918

Year: 1918

Tools: watercolor

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Fałat Bystra 1918 Woda przybiera. Na brzegu gromadzą się ludzie obserwując wzburzone nurty. Płynąca przez miejscowość Bystrą rzeka Białka, to w tym miejscu zwykle po prostu potok. A teraz? Julian Fałat, mieszkając stale w Bystrej k. Bielska i malując beskidzkie pejzaże, malował także widoki rzeki Białki przedstawiając ją także po ulewnych deszczach, kiedy zagrażała wylewem. W roku 1916 artysta widział spustoszenia jakie mogła przynieść ta niewielka na co dzień rzeka i pokazał je w akwareli Powódź w Bystrej z roku 1916. (D.A. Agraart, 2006 r.) Kilkakrotnie także malował to samo zakole rzeki. Można tu przypomnieć choćby akwarelę Wylew , reprodukowany w „Sztukach Pięknych” ( R. 2. 1925/26, il. na s. 313) lub też Wezbraną rzekę, pokazaną w D.A. Agraart w r . 1995.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 5

Piece data:

ZACZYTANA. PORTRET JULII, CÓRKI, OK. 1905

Artist: Jacek Malczewski

Title: ZACZYTANA. PORTRET JULII, CÓRKI, OK. 1905

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: JMalczewski - na odwrocie notatka ołówkiem dot. szczegółów zamówionej oprawy; - na górnej listwie ramy, dwie nalepki wystawowe: - 1. - Jacek Malczewski (1854-1929) | Portret Julii , ok. 1905 | MUZEUM IM. JACKA MALCZEWSKIEGO W RADOMIU | Wystawa: Jacek i Rafał Malczewscy | 25.03.2011 – 4.09.2011 - 2. - Wystawa | Jacek & Rafał Malczewscy | Muzeum Okręgowe w Sandomierzu | 17 marca – 31 lipca 2012 Bibliografia: - Jacek i Rafał Malczewscy , [koncepcja i redakcja albumu Z. K. Posiadała; autorzy tekstów R. Malczewski, Wł. Odojewski, Z. K. Posiadała, P. Szymalak; tekst polski i angielski; tłumaczenie J. Spólny], wyd. B. Towpik-Roszkiewicz, Radom 2014, il. na s. 146.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 38000,00

Price: 50000,00

View sale details

Catalog Number: 6

Piece data:

WNĘTRZE W KSIĘŻYCOWEJ POŚWIACIE, 1932

Artist: Stanisław Żukowski

Title: WNĘTRZE W KSIĘŻYCOWEJ POŚWIACIE, 1932

Year: 1932

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. czerwoną farbą: S. Żukowski | 1932 na odwrocie, na płótnie autorski napis farbą: Profesor – S. Żukowski Obraz jest zapewne tożsamy z Wnętrzem w księżycowej poświacie wystawionym w roku 1936 w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych. Bibliografia: – [kat.] Wystawy zbiorowe Stanisława Żukowskiego i Mariana Mokwy. Wystawa bieżąca. Wystawa dzieł do rozlosowania , Tow. Przyj. Sztuk Pięknych, Kraków, styczeń 1936, s. 4, nr kat. 28 [ Wnętrze w księżycowej poświacie , olej].

View piece details

Sale data:

Starting Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 7

Piece data:

PUSZCZA – ZACHÓD SŁOŃCA ZIMĄ, 1923

Artist: Stanisław Żukowski

Title: PUSZCZA – ZACHÓD SŁOŃCA ZIMĄ, 1923

Year: 1923

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Żukowski | 1923 na odwrocie napisy: – farbą na płótnie: 53 – na górnej listwie krosna kredką: Puszcza Św..... – farbą: N. 9. Obraz przedstawia motyw z Puszczy Świsłockiej (Knyszyńskiej), dokąd artysta wielokrotnie jeździł na malarskie plenery. Malowane tam obrazy sukcesywnie pokazywał na wystawach w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 50000,00

Price: 52000,00

View sale details

Catalog Number: 8

Piece data:

DĄB, 1917

Artist: Michał Gorstkin Wywiórski

Title: DĄB, 1917

Year: 1917

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski Garby 1917

View piece details

Sale data:

Starting Price: 15000,00

Price: 27000,00

View sale details

Catalog Number: 9

Piece data:

UŁAN Z LUZAKIEM, 1927

Artist: Wojciech Kossak

Title: UŁAN Z LUZAKIEM, 1927

Year: 1927

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 192 [.] Na odwrocie centralnie umieszczona karta z orzeczeniem prof. Feliksa Kopery, potwierdzającego autorstwo Wojciecha Kossaka (Kraków, dn. 15 maja 1944 r.; maszynopis opatrzony podpisem orzekającego oraz pieczątkami imiennymi).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 28000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 10

Piece data:

W OCZEKIWANIU, OK. 1900

Artist: Alfred Wierusz-Kowalski

Title: W OCZEKIWANIU, OK. 1900

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Wierusz-Kowalski Obraz W oczekiwaniu w roku 1904 był reprodukowany w „Tygodniku Ilustrowanym”, gdzie opatrzony został następującą uwagą krytyka: jak wszystkie obrazy Kowalskiego osnute na tle życia kresowego b. Rzeczypospolitej Polskiej, tak i niniejszy utwór odznacza się głębokim odczuciem poetyczno-rycerskiego charakteru [...] epoki . Istotnie, artysta niezwykle sugestywnie odtworzył senny nastrój łagodnej, księżycowej nocy gdzieś na dzikich polach Ukrainy. Spokój uśpionej przyrody kontrastuje tu z widocznym napięciem, z jakim konny Tatar zdaje się wypatrywać grożącego niebezpieczeństwa. Obraz wyróżnia się ponadto prawdziwie wirtuozerską techniką malarską; malowany swobodnie, szerokimi smugami farby, nakładanej szerokim pędzlem zdaje się być jednym z wybitniejszych dzieł artysty z okresu ok. roku 1900. Przy tym nieodparcie przywodzi skojarzenia z klimatem Dzikich Pól, znanym z sienkiewiczowskich opisów w Ogniem i mieczem czy Panu Wołodyjowskim . W roku 1999 obraz był zresztą eksponowany w warszawskim Muzeum Narodowym na okolicznościowej wystawie Dla pokrzepienia serc przygotowanej w związku z premierą filmu Ogniem i mieczem w reżyserii Jerzego Hoffmana. I choć nie ilustrował dosłownie żadnego fragmentu powieści, budował atmosferę dzikich pól Ukrainy . Bo takie... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 550000,00

Price: 560000,00

View sale details

Catalog Number: 11

Piece data:

PORTRET OLGI BOZNAŃSKIEJ, 1917

Artist: Antoni Kamieński

Title: PORTRET OLGI BOZNAŃSKIEJ, 1917

Year: 1917

Tools: gouache, crayon, coal

Surfaces: cardboard, paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: AKamieński | Paryż 1917 Antoni Kamieński – to artysta rasowy, ideowy, głęboki, obdarzony bardzo wybitnym talentem. W rysunku doszedł do mistrzostwa, w którym mało kto mógł się z nim równać i u nas, i w innych krajach Europy. Dążąc do wydobycia maksimum wyrazu, pozostawał w granicach ścisłego realizmu, który przepajał życiem duszy. /.../ Uprawiał głównie rysunek węglem czy ołówkiem, akwafortę i rzeźbę – przemawiać chciał linią, światłocieniem walorami i bryłą . /.../ Tu był oby miejsce na studium o oryginalności rysunku Kamieńskiego, o jego linii subtelnej a silnej i o tym jakie miękkości umiał on wydobywać , ile szczegółów niezbędnych dawać, nigdy nie wpadając w drobiazgowość, nigdy nie przepieszczając swego tworu, głęboko żywego, z błyskami genialności. J. Kleczyński, Ś . P. Antoni Kamieński w: „Kurier Warszawski“ 1933, nr 256 z dn. 16 IX (wydanie wieczorne), s. 9. Jego [Kamieńskiego] rysowane portrety, jak Boznańskiej, Wyspiańskiego i innych świadczą o głębszym odczuciu psychologicznym, /.../ niektóre są doskonałe nie tylko dla wykwintności rysunku i kompozycji, ale zarazem dla oryginalnego nerwu dramatycznego. E. Niewiadomski, Malarstwo polskie XIX i XX wieku , Warszawa 1926, s. 198 Prezentowany... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 12

Piece data:

KRUŻGANEK NA WAWELU, 1904

Artist: Stanisław Fabiański

Title: KRUŻGANEK NA WAWELU, 1904

Year: 1904

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: wymiary w św. ramy: 48,5 x 41cm sygn. p.d.: Stanisław Fabijański | Kraków – Wawel 1904. Na odwr. – w części czytelny – napis tuszem: Krużganek pa [rteru] | ku głównemu we [jściu] | na schody . Ponadto – niemożliwe do identyfikacji, kilka szczątkowo zachowanych – nalepek wystawowych, w tym nalepka TZSP w Królestwie Polskiem. Na papierze zabezpieczającym obraz od tyłu w części zachowany odręczny napis: „Wawel“ | Krużganek [...] | głównego [...] na schody Akwarela reprodukowana na barwnej pocztówce wyd. nakładem J. Czerneckiego. Na rewersie pocztówki, m.in. nadruk: ORYGINAŁ WŁASNOŚCIĄ E. HR. RACZYŃSKIEGO | NAKŁAD J. CZERNECKIEGO, WIELICZKA 1908 | NR. 148. NAŚLADOWNICTWO ZASTRZEŻONE Obraz wzmiankowany i reprodukowany, m.in.: – Salon 1907. IV Wystawa Doroczna w Warszawie , Warszawa 1907, s. nlb. nr kat. 59-71 (13 prac cyklu, zapis: Wawel w r. 1905 po wymarszu armii austr .); – Katalog wydawnictwa kart pocztowych artystycznych , J. Czernecki, Wieliczka, [1910], s. 225, nr 148 (repr. jako Krużganek parterowy ); – Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych za rok 1907 , Warszawa 1908, s. 15 (tu jako jeden z 13... więcej

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 5000,00

View sale details

Catalog Number: 13

Piece data:

WIDOK NA KRAKOWSKIE KOŚCIOŁY, 1919

Artist: Leon Wyczółkowski

Title: WIDOK NA KRAKOWSKIE KOŚCIOŁY, 1919

Year: 1919

Tools: crayon

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: WIDOK NA KRAKOWSKIE KOŚCIOŁY ŚW. ANDRZEJA ORAZ ŚW. PIOTRA I PAWŁA, 1919 wymiar 18 x 28,5 cm (w swietle passe-partout) sygn. p.d.: LWyczół | 1919 [inicjał wiązany] na odwrocie szkic architektury kredką oraz nieczytelny napis ołówkiem

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 14

Piece data:

SCENA ULICZNA ..., 1832-1835

Artist: Piotr Michałowski

Title: SCENA ULICZNA ..., 1832-1835

Tools: watercolor, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: SCENA ULICZNA Z WOŹNICĄ PRZY ZAPRZĘGU ORAZ KOBIETĄ Z OSIOŁKIEM, 1832-1835 14,6 x 21 cm (wymiary w świetle passe-partout) sygn. p.d.: P. Michałowski Akwarela powstała w latach 1832-1835, w czasie pierwszego pobytu Piotra Michałowskiego w Paryżu. Tego rodzaju prace artysty cieszyły się wówczas ogromnym powodzeniem, a według współczesnych świadectw, cały Paryż latał za jego końmi: artyści, amatorowie, znawcy, nie-znawcy, wszyscy chcą mieć konie „Micalouskiego“, jak go nazywają. Jednym słowem jest to człowiek nadzwyczajny: ma stado w głowie i więcej jeszcze bo sprzedaje swoje konie na wagę złota, czego by z żywymi końmi nie dokazał. 1 Wiele akwarel zakupiono wówczas do Anglii i Ameryki, o tych, które zostały we Francji, pisano, że osoby które je posiadają, nie pozbyłyby się ich za żadną cenę. O swoim powodzeniu Artysta donosił wówczas ojcu: Pokazanie moich robót kilku amatorom, artystom sprawiło, niespodziewany skutek: zastałem już w Paryżu wiele żądań na rysunki moje i nie chcąc się z potrzebnych szkiców ogałacać, musiałem wiele odmówić. Wszyscy znajomi artyści mówią, że wkrótce do wielkiej wziętości dojdę. [...] Trzeba tylko Panu Bogu dziękować za ten niespodziany i pomyślny rezultat i z wytrwałością korzystać z otworzonego pola. 2 Akwarele... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 40000,00

Price: 44000,00

View sale details

Catalog Number: 15

Piece data:

POWSTAŃCY Z 1831 R. ODDZIAŁ KRAKUSÓW

Artist: Piotr Michałowski

Title: POWSTAŃCY Z 1831 R. ODDZIAŁ KRAKUSÓW

Tools: ink, pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: 37,6 x 51,6 cm (w świetle passe-partout) na odwrocie: – dwie naklejki (druk, tusz) : – TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | 1913 Nr 954 | Autor Michałowski Piotr , właść. Wentzl Jan | Dzieło p.t. Powstańcy | Rodzaj rysunek tuszem cena ~ [wzdłuż górnej krawędzi tejże naklejki czerwony stempel: WYSTAWA | „Koń w malarstwie i rzeźbie polskiej“ | w KRAKOWIE]; – ZWIĄZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | W KRAKOWIE, PLAC ŚW. DUCHA 1. DOM ARTYSTÓW | Data przyjęcia 17/XI. 1925. | Autor Piotr Michałowski | Tytuł „Powstańcy z 63 roku“ [sic!] | Rodzaj rys. tuszem Rozmiar | Cena W Pan Wentzel Jan Nr. 20 – w prawym dolnym rogu pieczęć uzupełniona tekstem rękopiśmiennym (stempel, długopis ): AUTOR PIOTR MICHAŁOWSKI | TYTUŁ DZIEŁA „POWSTAŃCY 1831 ROKU“ | […] sepia/pap. | ROK POWSTANIA | WYMIARY 38 x 51,5 cm w świetle p/p ; – ponadto napisy na tekturze: w p.g. rogu czerwoną kredką: N. 11 ; w l.d. rogu tuszem: 11/I 913 własność | Jana Wentzla – w lewym i prawym górnym rogu dwa nieczytelne stemple składu obrazów (?) Przedstawiona scena militarna z powstania listopadowego przekazana jest przez artystę... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 21000,00

View sale details

Catalog Number: 16

Piece data:

PO POLOWANIU, 1879

Artist: Juliusz Kossak

Title: PO POLOWANIU, 1879

Year: 1879

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: Juliusz Kossak | 1879 Na odwrocie napis na płótnie: Oryginalny obraz śp. Ojca mojego Juliusza Kossaka R. 79 | Wojciech Kossak | 1929 “Rok 1879 był w twórczości Kossaka rokiem szczególnie płodnym w szereg znakomitych prac, tak w zakresie kompozycji historyczno-rodzajowych, jak portretów i ilustracji do powieści […] Z roku 1879 pochodzi duży olejny obraz Juliusza Kossaka (66 (!) x 90 cm) Powrót z polowania albo z biegu za zającem . Na tle parku pałacowego i ogrodzenia z rzeźbami na cokołach zebrała się grupa 15 pań i panów w rokokowych strojach na koniach różnych maści, z chartami, scena bardzo żywa w ruchu. Połowa osób zwróconych twarzą do widza jest sportretowana, a może i kilka koni. Ten bardzo ciekawie i dekoracyjnie skomponowany i wykończony obraz ilustruje konkretną scenę dworską. Na odwrocie płótna widnieje atest wykonany rękę Wojciecha Kossaka.” K. Olszański, Juliusz Kossak , Kraków 2000, s. 160, 163. Pojawienie się prezentowanego olejnego obrazu Po polowaniu , pochodzącego z najlepszego, dojrzałego okresu twórczości Juliusza Kossaka, jest niebywałym wydarzeniem na rynku aukcyjnym. Obraz wyróżnia się dekoracyjnością i grą żywych kolorów, a postaci jeźdźców,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 480000,00

Price: 990000,00

View sale details

Catalog Number: 17

Piece data:

DAŁ NAM PRZYKŁAD BONAPARTE..., 1893

Artist: Juliusz Kossak

Title: DAŁ NAM PRZYKŁAD BONAPARTE..., 1893

Year: 1893

Tools: watercolor, gouache

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: DAŁ NAM PRZYKŁAD BONAPARTE, JAK ZWYCIĘŻAĆ MAMY, 1893 wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: JKossak [inicjały wiązane] u dołu od lewej: lakowa pieczęć z niewyraźnie odbitym herbem Kos oraz tekst naniesiony ręką syna artysty: Oryginalna praca mego, ś.p. Ojca Juliusza | Wojciech Kossak Obraz jest wstępnym szkicem jednej z kompozycji z cyklu ilustracji do „Pieśni Legionów“, przygotowanych przez Juliusza Kossaka w roku 1893 na zamówienie Księgarni H. Altenberga we Lwowie. Artysta stworzył ilustracje odnoszące się do refrenu i sześciu zwrotek pieśni: Jeszcze Polska nie zginęła..., Marsz, marsz Dąbrowski..., Dał nam przykład Bonaparte..., Jak Czarniecki do Poznania..., Niemiec, Moskal nie osiędzie..., Mamy racławickie kosy..., Mówi ojciec do swej Basi.. . Album, ze wstępem historycznym Ludwika Finkla, nutami, okładkąi ilustracjami Kossaka, poświęcony był Mazurkowi Dąbrowskiego, późniejszemu oficjalnemu hymnowi Rzeczypospolitej Polskiej (od 1927). Oferowany obraz ukazuje ponadto techniczną stronę warsztatu Juliusza Kossaka. Widoczna na kompozycji ołówkowa kratka, miała posłużyć do wiernego przeniesienia rysunku na papier o innym formacie. Porównaj, m.in.: – Pieśń Legionów, Z ilustracyami Juliusza Kossaka, Z tekstem objaśniającym dr. Ludwika Finkla, We Lwowie Nakładem... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 55000,00

Price: 69000,00

View sale details

Catalog Number: 18

Piece data:

PARA PEJZAŻY, PRZED 1774

Artist: Jan Piotr Norblin De La Gourdaine

Title: PARA PEJZAŻY, PRZED 1774

Tools: oil

Surfaces: board

Description: IInformacje o dziele: SCENA BATALISTYCZNA, przed 1774 olej, deska 18,7 x 27,3 cm p.d.: słabo czytelny napis czerwoną farbą: [...] Paris na odwrocie: – u góry nieczytelny napis; – w p.d. rogu pieczęć lakowa z odmianą herbu Sulima SCENA PRZED KARCZMĄ, przed 1774 olej, deska 18,7 x 27,3 cm p.d.: słabo czytelny napis czerwoną farbą: [...] P [...] na odwrocie: – w p.d. rogu pieczęć lakowa z odmianą herbu Sulima; – w p.g. rogu nalepka z numerem: 4070/22; – na górnej listwie ramy owalna, drukowana nalepka: Wandenberg Freres. | DOREUS MIROITIERS | 10, Place Delaborde, | 1 & 3 Rue de. Vienne, | Paris – na dolnej listwie ramy – przeciwnie do kompozycji – nieczytelny napis Proweniencja: – Paryż, kolekcja prywatna; – Paryż, Collin du Bocage, aukcja 16 III 2011, poz. 34; – Warszawa, kolekcja prywatna. Obu obrazom towarzyszą certyfikaty autentyczności autorstwa francuskiego rzeczoznawcy Rene Milleta (Paryż, 7 II 2018) oraz opinie Janusza Macieja Michałowskiego (Warszawa, V 2018), znawcy i badacza twórczości J.P. Norblina, autora licznych publikacji i opracowań dotyczących twórczości tego artysty. Autor... więcej

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 70000,00

Price: 71000,00

View sale details

Catalog Number: 19

Piece data:

CZERKIES Z KONIEM, 1914

Artist: Marian (Mariusz) Adamczewski

Title: CZERKIES Z KONIEM, 1914

Year: 1914

Tools: watercolor, gouache, pastel, pencil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. Adamczewski | 1914 na odwrocie: – nalepka (druk, tusz ) o treści: 26847 Autor Adamczewski Marjusz | Tytuł Studyum Rodzaj dzieła akwar. | Cena 200 Własność Data nadesłania 20 / IV 191 4 – poniżej nalepka Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych (druk, tusz ): TOWARZYSTWO ZACHĘTY SZTUK PIĘKNYCH W KRÓLESTWIE POLSKIEM | II Salon Wiosenny 1914 r. | Autor Marjusz Adamczewski | Tytuł dzieła Studjum | Rodzaj dzieła akwarela | Cena Rb. 200. | (podpis) M. Adamczewski – centralnie umieszczona drukowana naklejka zakładu oprawiającego obrazy: OPRAWA OBRAZÓW | SZTYCHÓW, FOTOGRAFJI I REPRODUKCJI | Cz. GARLIŃSKI | WARSZAWA | Mazowiecka 16. Telefon 188-21. | Passe-Partout.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 4200,00

View sale details

Catalog Number: 20

Piece data:

KONNY PORTRET MŁODEGO MĘŻCZYZNY, 1876

Artist: Juliusz Kossak

Title: KONNY PORTRET MŁODEGO MĘŻCZYZNY, 1876

Year: 1876

Tools: watercolor, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: wymiary 26,5 x 33 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Juliusz Kossak | Lesiowi r. 1876 Juliusz Kossak dedykował tę akwarelę – nieznanemu bliżej – Lesiowi, zapewne młodzieńcowi z portretu. Jego tożsamość nie jest jednak ustalona.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 21

Piece data:

WESELE KRAKOWSKIE, 1891

Artist: Juliusz Kossak

Title: WESELE KRAKOWSKIE, 1891

Year: 1891

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: rozpiętość 66 cm długość pokrycia 22,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: JKossak | 1891 (inicjały wiązane) na odwrocie papierowa nalepka Fabryki Ram Złoconych Eliasza Adama Zaleskiego, Krakowskie Przedmieście 2, Warszawa Kompozycja przeznaczona na wachlarz plisowany; oprawiona w passe-partout; brak stelaża. Akwarela oprawiona jest w stylową, bogato zdobioną ramę; brak plisowania wskazuje, że nigdy nie była używana jako wachlarz, ale od początku traktowano ją jak obraz. Modne wachlarze płytkowe i plisowane, malowane przez znanych artystów-malarzy, w drugiej połowie XIX wieku zaczęły tracić swą rolę użytkową na rzecz funkcji czysto estetycznej, pamiątkarskiej i kolekcjonerskiej: zamiast służyć jako modniarski dodatek, zdobiły ściany salonu lub były umieszczane w serwantkach, stanowiąc dumę właścicieli, podobnie jak inne dzieła sztuki. Część malowanych pokryć nigdy nie doczekała się umieszczenia na stelażu; zostały oprawione w ramy i od początku egzystowały jako obrazy. O ich pierwotnym przeznaczeniu świadczy jedynie charakterystyczny kształt podobrazia. J. Różańska, Polski wachlarz malowany 1850-1914 , Warszawa 2006, s. 7 Do grona artystów malujących takie dekoracyjne wachlarze należał także Juliusz Kossak. Tematem tych jego prac była, szeroko rozumiana, scena rodzajowa, zaś stałym i ważnym motywem –... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 22

Piece data:

KACZEŃCE

Artist: Wiktor Korecki

Title: KACZEŃCE

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 8000,00

View sale details

Catalog Number: 23

Piece data:

W GÓRACH

Artist: Michał Gorstkin Wywiórski

Title: W GÓRACH

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. G. Wywiórski

View piece details

Sale data:

Starting Price: 23000,00

View sale details

Catalog Number: 24

Piece data:

JESIENNY KRAJOBRAZ Z BYSTREJ, 1919

Artist: Julian Fałat

Title: JESIENNY KRAJOBRAZ Z BYSTREJ, 1919

Year: 1919

Tools: watercolor, gouache

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JFałat | Bystra | 1919 Na odwrocie karta z orzeczeniem dr. Kazimierza Buczkowskiego i prof. dr. Feliksa Kopery potwierdzających autorstwo Juliana Fałata (Kraków, 8 grudnia 1943; maszynopis, stemple imienne, podpisy odręczne).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

Price: 51000,00

View sale details

Catalog Number: 25

Piece data:

POWRÓT Z CERKWI, OK. 1910

Artist: Teodor Axentowicz

Title: POWRÓT Z CERKWI, OK. 1910

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: 67 x 49,5 cm (papier), 70 x 53 cm (tektura) sygn. p.d.: T. Axentowicz Teodor Axentowicz był jednym z pierwszych polskich artystów malujących, tak później popularne, obrazy z życia Hucułów. Motywy huculskie powtarzał w wielu wariantach i układach kompozycyjnych, malowanych olejno, akwarelą bądź pastelami. Powrót z cerkwi przedstawia, wielokrotnie powtarzany przez artystę motyw Hucułów wracających z nabożeństwa w święto Matki Boskiej Gromnicznej. Pośród wielu znanych ujęć tego tematu, przedstawiona tu scena wyróżnia się ciekawą kompozycją, zbudowaną z trzech postaci umiejscowionych po przekątnej i przesuniętych na lewą stronę obrazu. Uwagę zwracają delikatne twarzyczki dziewcząt skontrastowane z wyrazistymi rysami twarzy starszego Hucuła, częstego modela obrazów artysty.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 40000,00

View sale details

Catalog Number: 26

Piece data:

ALEGORIA. POLSKA, 1916

Artist: Zdzisław Jasiński

Title: ALEGORIA. POLSKA, 1916

Year: 1916

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ZD. JASIŃSKI 1916 Obraz Polska powstał w dojrzałym okresie twórczości Zdzisława Jasińskiego (po roku 1900), kiedy to artysta odszedł od przyćmionej, „monachijskiej“ tonacji obrazów i – pod wpływem francuskiego impresjonizmu – znacząco rozjaśnił paletę. Malował wówczas liczne obrazy rodzajowe, w których wykorzystywał dekoracyjność i barwność ludowego stroju ( Moczenie lnu, Do kościoła ), a także pejzaże i portrety. Tworzył też wielkie kompozycje dekoracyjne (polichromie i malowidła) oraz kompozycje o charakterze symbolicznym ( Chmura karmicielka , 1909, Burza, 1925) i alegorycznym ( Hołd stolicy, Syrena, Stolice Polski, Alegoria zwycięstwa – rok 1920). Do grupy dzieł alegorycznych należy także prezentowany obraz, Polska . Malowany w czasie pierwszej wojny światowej, przedstawia barwną grupę postaci w ludowych strojach, które zdają się powstawać z ruin i wznosić ku otoczonemu aniołami Chrystusowi z krzyżem na ramionach. Z boku, poza tym radosnym korowodem, pozostają nieszczęsne postacie półnagiej kobiety (Nędzy?) i mężczyzny uosabiającego pijaństwo. Wydaje się, że to, nieoczywiste i niełatwe do interpretacji dzieło, w zamyśle artysty miało nieść otuchę i nadzieję: po cierpieniach – przyrównanych do niosącej odkupienie chrystusowej drogi na Golgotę – naród może „powstać... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 85000,00

View sale details

Catalog Number: 27

Piece data:

SZKIC DO TRYPTYKU „MOJE ŻYCIE“, 1911-1912

Artist: Jacek Malczewski

Title: SZKIC DO TRYPTYKU „MOJE ŻYCIE“, 1911-1912

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: SZKIC DO ŚRODKOWEJ CZĘŚCI TRYPTYKU „MOJE ŻYCIE“, 1911-1912 sygn. wzdłuż lewej krawędzi: J Malczewski napisy na odwrocie: – pośrodku zielonym tuszem: SZKIC | J. MALCZEWSKIEGO ; – po prawej ołówkiem: No | [... ]/38 Ten niewielki obraz – oszczędne w gamie barwnej malarskie studium o szkicowo potraktowanych postaciach – odnosi się do ważnego dzieła Malczewskiego, tryptyku Moje życie , metafory własnej biografii artysty. Szkic zapowiada środkową część tryptyku. Jej tematem jest wspomnienie Malczewskiego z dzieciństwa, wspomnienie o oddziale rosyjskich żołnierzy, którzy w czasie powstania 1863 zjechali na kwaterę do dworu w Wielgiem. Szynele i pałasze zostawili w przedsionku, gdzie służący przeciera kieliszki przed poczęstunkiem. Mały, zamyślony chłopiec to sam Malczewski starający się zrozumieć tę trudną do pojęcia sytuację, która burzy jego poczucie bezpieczeństwa i rodzi przeczucia niełatwych życiowych wyborów. Pozostałe części tryptyku to metafory żmudnej życiowej drogi człowieka-artysty do źródła poznania i powrotu znużonego wędrowca do szczęśliwości rodzinnego domu, domu którego wrota uchyla mu Śmierć, przedstawiona jako młoda kobieta z kosą.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 28

Piece data:

TANIEC GÓRALSKI, 1918

Artist: Antoni Piotrowski

Title: TANIEC GÓRALSKI, 1918

Year: 1918

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. PIOTROWSKI | 1918 r. Obraz jest zapewne tożsamy z Tańcem, pracą pokazaną w roku 1925 na pośmiertnej wystawie dzieł A. Piotrowskiego: – Przewodnik No VII po Wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych , Warszawa, listopad 1925 rok, s. 21, nr kat. 100 [ Taniec – olej; wł. Marii Piotrowskiej].

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 29

Piece data:

HUCUŁKI, LATA 20. XX W.

Artist: Iwan Trusz

Title: HUCUŁKI, LATA 20. XX W.

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Iw. Trusz W obrazach Iwana Trusza wielokrotnie powtarzał się motyw Hucułek przedstawianych na tle pejzażu lub nieopodal drewnianej cerkwi. Artysta, urzeczony barwnością i dekoracyjnością ludowego stroju, ujmował ich postacie w różnych układach i konfiguracjach. Obrazy te wchodzą w skład większego, malowanego przez lata cyklu „Nasze życie“, cyklu przedstawiającego kulturę i ludowe zwyczaje, które malarz obserwował i poznawał podczas licznych wyjazdów i wędrówek po Huculszczyźnie. Robił wówczas liczne szkice i studia plenerowe, by później – już w pracowni – malować skończone kompozycje. Nierzadko też powtarzał różne motywy, umieszczając na obrazach te same postacie w zbliżonych lub takich samych układach i pozach. Na przykład dziewczyny z naszego obrazu znane są także z innych kompozycji artysty. Można je było zobaczyć w Galerii Sztuki w Sopocie na dużej wystawie dzieł Iwana Trusza ze zbiorów Muzeum Narodowego we Lwowie. Patrz katalog: - Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza , Prace ze zbiorów Muzeum Narodowego we Lwowie im. Andrzeja Szeptyckiego, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2011, s. 71, 97, nr. kat. 87, 149.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 65000,00

View sale details

Catalog Number: 30

Piece data:

MNICH NAD MORSKIM OKIEM, 1904

Artist: Leon Wyczółkowski

Title: MNICH NAD MORSKIM OKIEM, 1904

Year: 1904

Tools: pastel

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: (w świetle oprawy: 96,2 x 68,6 cm) sygn. p.d.: LWyczoł | 1904 (inicjał wiązany) Na odwrocie napisy i nalepki: - w lewym górnym rogu napis niebieską kredką: Własność | Jana He u richa | Chłodna N ° 39 A | Warszawa - w prawym górnym rogu czerwoną kredką numer: 2387 - poniżej nalepka (druk, maszynopis , tusz ): 41491 Wyczółkowski Leon 41491 | Tytuł Mnich wykonanie pastel | Cena Wł. M. Heurichowa Data | Chłodna 39 a - drukowana nalepka z wystawy w Monachium: [...]kl. Internationale Kunstausstellung 1913 | im Kgl. Glaspalaste z[u] München. | Nr. 900 - nalepka w lewym dolnym rogu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskim (druk, tusz ): […] (31) | Nazwisko autor Leon | Wyczółkowski | Rodzaj dzieła | Tytuł Mnich nad | Morskim Okiem | Wymiar Cena lub jego watość (!) | [...] na Heuricha | Adres Warszawa | Chłodna N 39 A | Warszawa d. […] Prowieniencja: Mnich nad Morskim Okiem w roku 1904 został zakupiony z wystawy Wyczółkowskiego w TZSP w Warszawie przez Maria Szlenkierową (patrz:... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 70000,00

Price: 182000,00

View sale details

Catalog Number: 31

Piece data:

PARA DEKORACYJNYCH PANNEAUX, PO 1900

Artist: Jan Czesław Moniuszko

Title: PARA DEKORACYJNYCH PANNEAUX, PO 1900

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: ŚWIĘTO RADOŚCI. PARA DEKORACYJNYCH PANNEAUX, po 1900 wymiary 115 x 28,4 cm (każdy) sygn. p.d.: J.C.M [...] | 19 [...] oraz l.d.: J.C. Moniuszko | 190 [8] ?

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 32

Piece data:

DIANA, OK. 1920

Artist: Antoni Piotrowski

Title: DIANA, OK. 1920

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. PIOTROWSKI na odwrocie – na górnej listwie krosna – nalepka wystawowa TZSP w Warszawie (druk, atrament, stempel ): 12323 Autor Antoni Piotrowski | Tytuł Djana Rodzaj dzieła ol | Cena – Własność – Data nadesłania 26/ [.] 1925 Pochodzenie: w 1925 r. obraz był pokazany na pośmiertnej wystawie prac A. Piotrowskiego jako własność żony artysty, Marii z Riedlów Piotrowskiej. Literatura: – Przewodnik No VII po Wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych , Warszawa, listopad 1925 rok, s. 21, nr kat. 100 (wystawiony jako: Djana (!) – olej; własność Marii Piotrowskiej).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 33

Piece data:

SITTAH, SUŁTAN I NATAN ORAZ RECHA, 1880-1886

Artist: Wacław Pawliszak

Title: SITTAH, SUŁTAN I NATAN ORAZ RECHA, 1880-1886

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: SITTAH, SUŁTAN I NATAN ORAZ RECHA I TEMPLARIUSZ, lata 1880-1886 scena finałowa z Natana Mędrca G. E. Lessinga, według Maurycego Gottlieba sygn. l.d.: W. Pawliszak Wacław Pawliszak, autor prezentowanego płótna, powtórzył tu w dużym formacie jedną ze szkicowych kompozycji Maurycego Gottlieba (1856-1879) z cyklu jego obrazów ilustrujących Natana Mędrca , dzieło Gottholda Ephraima Lessinga (niem. Nathan der Weise ; wyd. 1779). Akcja tego dramatu toczy się w Jerozolimie w czasie wojen krzyżowych, a przedstawiony epizod odnosi się do sceny finałowej (akt V, scena VIII), kiedy to zostają wyjaśnione skomplikowane powiązania między bohaterami i w obrębie jednej rodziny łączą się wyznawcy trzech religii – judaizmu, islamu i chrześcijaństwa. Domniemywać można, że scenę z Natana Mędrca Pawliszak malował albo w czasie studiów u Jana Matejki w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1880-1885), albo podczas późniejszego pobytu w Monachium, gdzie mógł oglądać obrazy Gottlieba w wydawnictwie Friedricha Bruckmanna, na którego zlecenie były malowane. Pawliszak, który w roku śmierci Gottlieba miał zaledwie 13 lat, nigdy go osobiście nie poznał, ale twórczość tego artysty pociągać go mogła poprzez „wschodni“ charakter niektórych dzieł, w szczególności właśnie cyklu... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 160000,00

View sale details

Catalog Number: 34

Piece data:

PEJZAŻ WŁOSKI

Artist: Max Wilhelm Roman

Title: PEJZAŻ WŁOSKI

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Max Roman na odwrocie – na górnej listwie krosna naniesiony farbą nr: 174 ; na listwie dolnej ołówkiem: Prumnke ?

View piece details

Sale data:

Starting Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 35

Piece data:

LETNI WIECZÓR

Artist: Paul Linke

Title: LETNI WIECZÓR

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P Linke na odwrocie naklejka z napisem tuszem: Paul Linke [...] Breslau. I. | A [...] Albrechtstr. 56. III . | Abend am Friedhof in | Gmunden (Traunsee.) | Studie-[ ...] 381/2 x 611/2 cm Obraz przedstawia widok z okolic Gmunden nad Traunsee w Austrii.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 36

Piece data:

SZCZĘŚCIE RODZINNE

Artist: Mozart Rottmann

Title: SZCZĘŚCIE RODZINNE

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rottmann

View piece details

Sale data:

View sale details

Catalog Number: 38

Piece data:

NOWY UCZEŃ, 1858

Artist: Leopold Loeffler

Title: NOWY UCZEŃ, 1858

Year: 1858

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Leopold Löffler 1858 Na krośnie drukowana nalepka o treści: Gemälde Galerie W. Utermann, Dortmund | GEGR. [.] 1833 Zbliżona, późniejsza wersja (replika) obrazu reprodukowana w: – „Tygodnik Ilustrowany“ 1872, 2 półrocze, nr 246 z dn. 14. 09., reprodukcja drzeworytnicza na s. 125 (tytuł: Niespodzianka w szkole ; ryt. J. Pawłowski). Nowy uczeń jest wybornym przykładem sztuki Leopolda Löfflera, autora obrazów malowanych pod wyraźnym wpływem malarstwa Ferdinanda G. Waldmüllera, obrazów o sentymentalnym wdzięku i łatwej do odczytania anegdocie. Löffler za cel swego malarstwa uznawał „jak najwierniejsze oddanie w ruchach i wyrazach twarzy uczuć powszechnie ludzkich“. Widzimy tu zatem przyprowadzonego do szkoły przestraszonego malca, trzymającego się spódnicy mamusi, matkę uniżenie proszącą o opiekę nad synem i podpierającą swą prośbę koszykiem wiktuałów, skromnego nauczyciela wyraźnie ucieszonego prezentem a równocześnie krygującego się, jakby mówił „ale po co to wszystko?“. Widzimy wreszcie kilku uczniaków, równocześnie zaciekawionych i podśmiewających się z nowego kolegi. A wszystko to świetnie namalowane, kapitalnie oddane w ruchu geście i wyrazie, doskonałe w rysunku, kompozycji i kolorze.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

Price: 26000,00

View sale details

Catalog Number: 39

Piece data:

MARTWA NATURA Z OWOCAMI

Artist: Anton Raufer-Redwitz

Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Redtwitz Z tyłu na ramie nalepka (rkpis) z trudno czytelnym tekstem niemieckim i wymiarami obrazu. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

View sale details

Catalog Number: 40

Piece data:

PRZED STARYM ZAMKIEM, 1850

Artist: Albert Emil Kirchner

Title: PRZED STARYM ZAMKIEM, 1850

Year: 1850

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E. Kirchner in | München. Febr. 1850. na odwrocie fragment nalepki monachijskiego zakładu ramiarskiego: Rahmen Müller | München 2 | Maximiliansplatz [..]

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

Price: 19000,00

View sale details

Catalog Number: 41

Piece data:

PEJZAŻ POŁUDNIOWY

Artist: Abraham Neuman

Title: PEJZAŻ POŁUDNIOWY

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: wymiary 49 x 59,8 cm (w świetle ramy) sygn. l.d.: A. Neumann

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 8500,00

View sale details

Catalog Number: 42

Piece data:

PORT W COLLIOURE, 1879

Artist: Hiacynt Alchimowicz

Title: PORT W COLLIOURE, 1879

Year: 1879

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. d’Alchimowicz | 1879. Na odwrocie, na górnej listwie krosna nieczytelne napisy ołówkiem. Na listwie dolnej, również ołówkiem trudny do odczytania napis: Commercer a silence de ce côté (?). Obraz przedstawia port w Collioure z widocznym na brzegu kościołem Notre Dame des Anges. Colliure – francuskie miasteczko w Oksytanii (departament Pireneje Wschodnie) położone jest nieopodal Perpignan, gdzie zamieszkał H. Alchimowicz.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 13000,00

Price: 16000,00

View sale details

Catalog Number: 43

Piece data:

ULICZNI MUZYKANCI, PO 1920

Artist: Feliks Michał Wygrzywalski

Title: ULICZNI MUZYKANCI, PO 1920

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: F. M. Wygrzywalski na odwrocie, na dolnej listwie krosna prostokątny stempel: ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW; niżej stempel odnoszący się do wymiarów krosna: 65; obok ołówkiem: $ 100

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 44

Piece data:

U WODOPOJU, OK. 1930

Artist: Adam Styka

Title: U WODOPOJU, OK. 1930

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ADAM | STYKA [w ramce] Malowanie światła uchodzi za bardzo trudną rzecz w obrazie. Styka trudność tę pokonał. Prosto kładzione farby opowiadają nam dziwy Wschodu, dając przedsmak faraonowych krain, czar legendy kojarząc ze światem realnym... W. Wankie, Warszawa 1922; cyt. za Cz. Czapliński, The Styka Family Saga / Saga rodu Styków , New York 1988, s. 145. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

Price: 44000,00

View sale details

Catalog Number: 45

Piece data:

GAŁĄZKA MIMOZY, PRZED 1935

Artist: Stanisław Ejsmond

Title: GAŁĄZKA MIMOZY, PRZED 1935

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S.EJSMOND. Na odwrocie nalepka (druk, kredka , stempel ) o treści: MAGAZYN ARTYSTYCZNY I SALON OBRAZÓW | JULIANA BUROFA, Warszawa, Nowy Świat 47. | No 3935 Autor Ejsmond S. | Tytuł Mimoza Rodzaj dzieła olej | cena... Własność [nieczytelnie] | data 11. 2. 35 rok

View piece details

Sale data:

Starting Price: 7000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 46

Piece data:

AKT, LATA 40. XX W.

Artist: Michał Boruciński

Title: AKT, LATA 40. XX W.

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: M. BORUCIŃSKI Akt , obraz powstały w latach 40. XX w., odbiega stylowo od – najbardziej znanych – „mocnych“ w kolorze, formie, konturze obrazów Borucińskiego z wcześniejszego okresu. Z czasem bowiem artysta zaczął także malować bardziej miękko, często stosując jakby zamglony kontur i wprowadzając delikatniejsze, pastelowe barwy. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 8500,00

View sale details

Catalog Number: 47

Piece data:

POLNE KWIATY W GLINIANYM WAZONIE, OK. 1915-1917

Artist: Tadeusz Makowski

Title: POLNE KWIATY W GLINIANYM WAZONIE, OK. 1915-1917

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tadé Makowski na odwrocie: – autorska dedykacja czarną farbą: Kochanemu Koledze | M. Samlickiemu | z powinszowaniem | imienin 11. lis. 919 | T. Makowski – napis ołówkiem: Prezent od Marcina | na Boże Narodzenie | 1940 roku W załączeniu ekspertyzy prof. Władysławy Jaworskiej (Warszawa, 5 VI 1993) oraz Jadwigi Oczko-Kozłowskiej (Kraków, 14 IV 2013). Marcin Samlicki (1878-1945), któremu Makowski zadedykował Polne kwiaty , był malarzem, kolegą artysty jeszcze z czasu krakowskich studiów. Później, gdy obaj znaleźli się w Paryżu, połączyła ich bliższa zażyłość. Spotykali się stale na poniedziałkowych zebraniach u Władysława Mickiewicza, a w 1918 wspólnie spędzili letnie wakacje w Esplay koło Le Puy w Owerni. W roku 1920 Samlicki namalował Portret Tadeusza Makowskiego przed sztalugami , był także autorem ciekawego wywiadu z przyjacielem, artykułu, w którym przytacza szereg uwag artysty o malarstwie, a między innymi: Unikam silnych barw, bo wrzeszczą – wolę przytłumione „piano“. Duszy mej odpowiadają anemiczne, biedne dzieci, zwiędłe kwiaty lub dyskretne w kolorze, wolę łagodne światło szarych dni, niż gwałtowne kontrasty słońca. Zerwałem raz na zawsze z impresjonizmem – chodzi mi o przedmiot,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 50000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 48

Piece data:

KWIATY

Artist: Stanisław Fabiański

Title: KWIATY

Tools: watercolor

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: St. Fabijański Stanisław Fabijański to artysta o wielu obliczach. Najbardziej znany jest jako autor licznych widoków Krakowa z jego zabytkowymi budowlami. Artysta malował także dekoracyjne kompozycje z kwiatami, portrety, obrazy historyczne oraz – zaskakujące ekspresją, szerokością gestu, dramatyzmem – sceny o tematach zaczerpniętych z wydarzeń pierwszej wojny światowej.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 5000,00

View sale details

Catalog Number: 49

Piece data:

OGRÓD – BARWY LATA

Artist: Ignacy Pieńkowski

Title: OGRÓD – BARWY LATA

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ig Pieńkowski

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 9000,00

View sale details

Catalog Number: 50

Piece data:

MŁODZIENIEC WŁOSKI. PROJEKT POLICHROMII,OK.1930

Artist: Wacław Borowski

Title: MŁODZIENIEC WŁOSKI. PROJEKT POLICHROMII,OK.1930

Tools: oil, mixed, gouache

Surfaces: cardboard, paper

Description: IInformacje o dziele: na odwrocie stempel warszawskiej firmy Juliana Burofa: SKŁAD PAPIERU | […] | I PRZYBORÓW ARTYSTYCZNO-MALARSKICH | JULIANA BUROF | W WARSZAWIE | NOWY ŚWIAT 47 – TELEF. 26-44. Obraz po renowacji. Wacław Borowski, obok malarstwa sztalugowego zajmował się także wieloma innymi rodzajami artystycznej twórczości – grafiką, ilustratorstwem, projektowaniem plakatów, znaczków i banknotów, scenografią i dekoratorstwem wnętrz oraz malarstwem monumentalnym. Do ważniejszych jego realizacji z tej ostatniej dziedziny należały polichromie w kaplicy Kościelskich w Miłosławiu (1914), sali obiadów czwartkowych na Zamku Królewskim w Warszawie (1925), warszawskiej kawiarni Ziemiańska (1927), dekoracje kamienic na Rynku Starego Miasta (1928), gmachu BGK i Prudentialu w Warszawie. Większość z nich została zniszczona w czasie drugiej wojny światowej. Prezentowany szkic Wacława Borowskiego to fragment projektu dekoracyjnej polichromii o nieznanym nam dzisiaj przeznaczeniu. Giętka wić roślinna, wśród której umieszczona jest postać „renesansowego“ młodzieńca, wychodząc poza granice malowidła oraz – widoczny po prawej – fragment postaci kobiety z wachlarzem sugerują powtarzalność roślinnego motywu i większą płaszczyznę kompozycji. Obraz posiada wszelkie cechy stylu artysty – zarówno miękkość linii, jak i delikatne, pastelowe barwy, właściwą... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 51

Piece data:

MIASTECZKO, 1922-1924

Artist: Tadeusz Makowski

Title: MIASTECZKO, 1922-1924

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Makowski na odwrocie autorski napis czarną farbą: Tadé Makowski | Village | Paris; na krośnie stemple odnoszące się do jego wymiarów: 40 1/2 oraz 29 1/2

View piece details

Sale data:

Starting Price: 45000,00

Price: 55000,00

View sale details

Catalog Number: 52

Piece data:

ANEMONY W NIEBIESKIM FLAKONIE, OK. 1925

Artist: Józef Pankiewicz

Title: ANEMONY W NIEBIESKIM FLAKONIE, OK. 1925

Tools: oil

Surfaces: canvas, cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Pankiewicz Prowieniencja: polska kolekcja w Paryżu

View piece details

Sale data:

Starting Price: 55000,00

Price: 62000,00

View sale details

Catalog Number: 53

Piece data:

AUTOPORTRET, 1918

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)

Title: AUTOPORTRET, 1918

Year: 1918

Tools: pastel, coal

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: pastel, węgiel, papier szaro-beżowy żeberkowy z filigranem M B M (FRANCE) INGRES D’ARCHES naklejony na tekturę sygn. u dołu: Auto Witkacy 1918 ; po prawej: T.D [w kółku] | G.R [w kółku] Proweniencja: – kolekcja, zaprzyjaźnionego z artystą, dr. Teodora Birula-Białynieckiego, a po II wojnie światowej jego syna, Michała Birula-Białynieckiego; – Michał Birula-Białyniecki przekazał ten Autoportret pani Żanecie Karczewskiej mieszkającej w Gdańsku; – pani Ż. Karczewska sprzedała obraz Janowi Leszczyłowskiemu, kolekcjonerowi i właścicielowi antykwariatu w Sopocie; – w kolekcji prywatnej. Portret – o uproszczonym, ale zarazem wyrazistym rysunku i jaskrawych, wzmagających jeszcze ekspresję barwach – jest dość niezwykłym, wczesnym i rzadkim dziełem S. I. Witkiewicza z 1918 roku. Powstał najprawdopodobniej w drugiej jego połowie, już po powrocie artysty z Rosji do Polski. Główne cechy Autoportretu dobrze wpisują się w ówczesną twórczość Witkacego – w podobnej konwencji i jaskrawej gamie kolorystycznej powstało wówczas co najmniej kilkanaście portretów i kompozycji. Wśród bliskich analogii wymienić można, np. Głowę kobiecą z 1918 r. (MNW; nr inw. Rys. pol. 3219). Choć praca powstała jeszcze przed założeniem... więcej

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 120000,00

Price: 540000,00

View sale details

Catalog Number: 54

Piece data:

MŁODA KOBIETA NA PLAŻY, POCZąTEK LAT 30. XX W.

Artist: Jankiel Adler

Title: MŁODA KOBIETA NA PLAŻY, POCZąTEK LAT 30. XX W.

Tools: oil, mixed

Surfaces: board, beaverboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: adler na odwrocie wzdłuż dolnej krawędzi autorski napis czarną farbą: Junge Frau am Strand Obraz został namalowany zapewne na początku lat 30. XX w., w okresie fascynacji artysty surrealizmem i podejmowanych wówczas eksperymentów w zakresie materii. Technika malarska jest tu wyszukana, faktura zróżnicowana – farba miejscami kładziona grubo, warstwami, a w niektórych partiach mieszana z piaskiem, żłobiona lub drapana – co jest charakterystyczne dla twórczości Adlera z lat dwudziestolecia międzywojennego. Artysta pierwsze tego typu próby podejmował już przed rokiem 1920, by prawdziwą maestrię osiągnąć w latach 1930-1940. Według ekspertyzy prof. Władysławy Jaworskiej wystawionej w Warszawie, dnia 4 czerwca 1993 r. (w załączeniu).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 120000,00

Price: 400000,00

View sale details

Catalog Number: 55

Piece data:

WIDOK WSI FRYDMAN NA SPISZU, 1923

Artist: Michalina Krzyżanowska

Title: WIDOK WSI FRYDMAN NA SPISZU, 1923

Year: 1923

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalina Krzyżanowska 192 [...] Michalina Krzyżanowska, żona wielkiego portrecisty /.../ Konrada Krzyżanowskiego, wystąpiła po raz pierwszy jako artystka dojrzała i pewna swej formy. Wywołała zdziwienie. Skąd? Miłośnicy malarstwa nic o niej nie wiedzieli, dla artystów stanowiła również niespodziankę. Nie asystowano przy jej stopniowym kształtowaniu się, nie wiedziano nic o zdobyczach i postępach. Na pierwszej wystawie w 1922 w Zachęcie dała od razu rzeczy dobre. Zadeklarowała się jako pejzażystka o silnym wyczuciu natury. Z tej pierwszej próby widziało się już, że to jest ktoś, umiejący narzucić sugestię dali, przestrzeni, powietrza. Widz tracił przed jej obrazami postawę obojętną, coś go porywało, a nawet wzruszało... N.Samotyhowa, Michalina Krzyżanowska , [w:] „ Pion. Tygodnik Literacko-Społeczny “, nr 51, 21 XII 1935, s. 4-5. Obraz przedstawia widok wsi Frydman na Spiszu z wysoką bieloną więżą kościoła św. Stanisława. Krzyżanowska była we Frydmanie w 1923 r. Namalowała wówczas kilka, cechujących się rozmachem i swobodą, ekspresyjnych pejzaży dużych formatów, obrazów o intensywnej, nasyconej gamie barwnej. Były to widoki wsi z wyróżniającą się wieżą kościoła ( Frydman, Wieża kościelna we Frydmanie, Bramka kościelna we Frydmanie ; wszystkie repr. w cytowanym niżej katalogu). Bibliografia: więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 56

Piece data:

KOBIETA Z WACHLARZEM

Artist: Stanisław Eleszkiewicz

Title: KOBIETA Z WACHLARZEM

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Eleszkiewicz

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 57

Piece data:

MARTWA NATURA ZE SZTALUGAMI, LATA 20. XX W.

Artist: Zygmunt Menkes

Title: MARTWA NATURA ZE SZTALUGAMI, LATA 20. XX W.

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: Menkes na odwrocie: – na pionowej poprzeczce krosna uszkodzona nalepka paryskiej Galerie d’Art Le Portigue, Boulevard Raspail 99, z 1928 roku (druk, tusz ): [...]E PORTIQUE 99, Bd Raspail a Pa[...] | Menkes | Nature morte au chevalet | Peinture | No 31 ; – poniżej fragment innej nalepki z rękopiśmiennym napisem: 60 p. – na górnej listwie krosna napis: PH 60P MENKES – w prawym dolnym rogu płótna nieczytelna okrągła pieczęć

View piece details

Sale data:

Starting Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 58

Piece data:

JESIEŃ W LAURENTYDACH, OK. 1950

Artist: Rafał Malczewski

Title: JESIEŃ W LAURENTYDACH, OK. 1950

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: wymiary 37 x 55,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Rafał Malczewski Proweniencja: kolekcja rodziny artysty w Kanadzie. Malczewski znalazł się w Kanadzie pod koniec 1942 r., po długiej wojennej tułaczce przez Europę, Brazylię i USA. Początkowo zatrzymał się w Ottawie, gdzie w styczniu 1943 zorganizował pierwszą kanadyjską wystawę swoich obrazów. Po kolejnej wystawie w Montrealu – w marcu 1943 – zarząd Kanadyjskich Kolei Narodowych zaproponował mu możliwość wolnych przejazdów, w zamian za malowanie pejzaży wzdłuż całej ich linii oraz zakup powstałych prac. Te podróże artysty po Kanadzie trwały cztery lata; odwiedził niemal wszystkie prowincje, by w 1946 zamieszkać na stałe w Montrealu, skąd jeździł jeszcze w Góry Laurentyńskie (prowincja Quebec) i malował tamtejsze krajobrazy. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 8500,00

View sale details

Catalog Number: 59

Piece data:

KWIATY (HIPEASTRUM), OK. 1970

Artist: Eugeniusz Eibisch

Title: KWIATY (HIPEASTRUM), OK. 1970

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ebiche | Ebiche [mało czytelnie] na odwrocie: – na płótnie: napis: 20 | 73 x 60 oraz nieczytelna podłużna pieczątka; – na górnym blejtramie nalepka Muzeum Lubelskiego z wystawy „mnie interesuje tylko malarstwo “; – na lewej bocznej listwie: 13 [w kółku]; – na dolnej listwie podłużna pieczątka kolekcji obrazów; obok pieczątka z danymi obrazu Obraz opisany i wystawiany: – Eugeniusz Eibisch, mnie interesuje tylko malarstwo , wystawa w 20. rocznicę śmierci artysty, Muzeum Lubelskie w Lublinie, Lublin 2007, nr kat. 101, s. 137, il. 101, s. 107. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 60

Piece data:

SAMOTNY WIĄZ (THE ELM TREE), 1947

Artist: Rafał Malczewski

Title: SAMOTNY WIĄZ (THE ELM TREE), 1947

Year: 1947

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rafał Malczewski. na odwr. pośrodku napis ołówkiem: THE ELM TREE; powyżej nalepka Dominion Gallery w Montrealu z danymi obrazu. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 15000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 61

Piece data:

DZIEWCZYNA ZE SŁONECZNIKAMI

Artist: Zygmunt Menkes

Title: DZIEWCZYNA ZE SŁONECZNIKAMI

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes Na odwrocie, na krosnach odcisk stempla z paletą malarską, cyrklem i tekstem GLENDALE NY. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 62

Piece data:

PIERROT Z RÓŻĄ

Artist: Miloslava Vrbova-Štefková

Title: PIERROT Z RÓŻĄ

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M Vrbova na odwrocie nalepka ze zdjęciem i opisem obrazu oraz nalepka z numerem: 195978; na ramie owalny stempel zakładu ramiarskiego: Garantiert | H. Sch | Handarbeit

View piece details

Sale data:

Starting Price: 3000,00

View sale details

Catalog Number: 63

Piece data:

ELEGANTKI

Artist: Fritz Möritz

Title: ELEGANTKI

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. nieczytelna ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 2000,00

Price: 3400,00

View sale details