Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1631 - WIEŚ BARCIE - NATIONAL PARK, 1994
Year: 1994
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: DUDA GRACZ 1631 na odwr. na płycie napis: K-2 | Drewno | […nieczyt.]; nalepka autorska z danymi obrazu Na samym wstępie pragnąłbym zaznaczyć, że mamy tu, moim zdaniem, do czynienia ze zjawiskiem artystycznym bardzo wybitnym. Duda Gracz jest indywidualnością malarską. Od samego początku swej samodzielnej drogi, w sposób bardzo wyraźny - że nie powiem aż radykalnie naiwny, określił zasadę swego rzemiosła malarskiego. Jak sam o tym mówi - ażeby zdystansować się od estetyki szkolnej nabytej w czasie studiów - podejmuje radykalny prosty środek - z techniki olejnej usuwa biel. Na skutek tego, jego olejne malarstwo przybiera pewne cechy zbliżające je do akwareli. Jednak całkiem podobne do akwareli nie może się stać ze względu na właściwości farby olejnej i na to, że rozjaśnienia można, a nawet musi się uzyskiwać wtórnie, poprzez wybieranie raz już położonej farby, co w stosunku do akwareli daje inny przebieg samego procesu powstawania malowidła, a więc i inną formę malarską. Oczywiście biała farba nie znika całkowicie z palety Dudy Gracza. Pojawia się jednak zupełnie wyjątkowo i niezmiernie rzadko. Jerzy Nowosielski - fragmenty recenzji wygłoszonej podczas przewodu habilitacyjnego docenta... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Teresa Pągowska
Title: ALEJA-JESIEŃ, 1990
Year: 1990
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l. d.: TP.|90 na odwrocie na płótnie sygnatura: TERESA PĄGOWSKA 1990|ALEJA-JESIEŃ| 140 x 160 cm Obraz jest późniejszą, niewiele różniącą się wersją kompozycji pod tym samym tytułem. Artystka namalowała ją w roku 1988, a reprodukowana jest w albumie Teresa Pągowska Malarstwo wydanym przez Muzeum Narodowe w Poznaniu i Poznańską Galerię Nową w roku 2003 (s. 69. il. barwna).
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: IBIS, 2008
Year: 2008
Description: IInformacje o dziele: wymiary 164 x 45 x 45 cm z tyłu figury metalowa tabliczka z napisem: IBIS | ABAKANOWICZ | 2008 Figura Ibisa Magdaleny Abakanowicz nawiązuje do serii 14 figur Coexistance stworzonej w 2002 roku. Wcześniejsze figury jej Tłumów (Crowd), były formami przypominającymi odciski ciała człowieka bez głów, czasem bez rąk, zawsze zdeformowane. Z przodu gotowe do konfrontacji, z tyłu puste - wydrążone - słabe. Tym razem Abakanowicz obarcza figury ludzkie głowami zwierzęcymi, tworząc formy „zwierzo-ludzi“, silniejsze, tajemnicze, wiążące świat człowieka z naturą. Po serii 14 figur wystawionych w 2003 roku pod tytułem Coexistance w Galerii Marlborough w Nowym Jorku (7 X - 3 XI 2003), artystka wielokrotnie wraca do tych form, tworząc w latach 2003-2010 kolejne figury. Każda z nich ma swoje indywidualne rysy, nosi tajemnicze imiona, tworząc nowe byty. Powstają figury zarówno w jucie utwardzonej żywicą: Dream (2003), Kozioł (2003), Lis (2005), Parys i Odys (2005), Tur (2006), Przyjaciele (2009), Monster (2009), Bracia (2010), a także prace w odlewach brązowych: Jasnal (2005), Folgard (2005),... więcej
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, LATA 80. XX W.
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik „...Chciałbym, żeby mój obraz był przyjacielem człowieka, że to nie jest dekoracja mieszkania, ale to jest coś, z czym się chętnie przebywa. Co działa dobrze, bo to jest w domu, gdzie człowiek się dobrze czuje, najlepiej. I obraz ma to w jakiś sposób jeszcze wzbogacać to, co nas otacza, co jest dla nas ważne, niebywale ważne dla naszego serca, dla naszej mentalności...“ [T. Dominik, Za oknem jest ogród, wyd. MNW, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2008, s. 23]
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie l.g. napis autorski: 1986, p.d.: 32 x 40 | 2 szt Pochodzenie: Od rodziny artysty zamieszkałej w USA.
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: SACRUM, 1971-1972
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Tchórzewski 71/72 na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: J Tchórzewski 71/72 | „SACRUM“ powyżej : HAUT GÓRA | [strzałka] na odwrocie na listwie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z nr 7228/72 Pochodzenie: - dr. Teddy Wolford, University of Rochester, USA, bezpośrednio od artysty; - kolekcja dr. Davida Glicka, University of Rochester, USA. - Gilleys Galleries, Nowy Orlean, Baton Rouge, Luizjana, USA. Obraz opisany i reprodukowany: - Andrzej Osęka, Człowiek wśród żywiołów , „Polska“ nr 7, lipiec 1972, s. 77, il. barwna. „Porównywano te obrazy do wnętrza grot ze stalaktytami i stalagmitami, do dna oceanu z osobliwą fauną i florą. Malarstwo Jerzego Tchórzewskiego zachęca do tego typu porównań swą odrębnością od powszechnie spotykanych rodzajów malarstwa siłą wizji, dla której... więcej
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: SYNERGIA III, 1973-1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie: ”III 73/74 Synergia” | Maz; na blejtramie napis: Mazurkiewicz A. 95/95 Caracas; na płótnie nalepka: SYNERGIA III | / Alfons Mazurkiewicz 1922 – 1975 / | pł. ol. 95 x 95 rok 73/74 | nr muzeum 266 | nr rodz. 126 | nr biegł. 112 | wł. A. C. Mazurkiewicz; na blejtramie nalepka BWA Wrocław oraz nalepka informacyjna Obraz był wystawiany w BWA we Wrocławiu 1976; kat. poz. 266; Wzmiankowany w: - Aleksander Wojciechowski, Medytacje...,Odra nr 3(181) 1976, s. 105, il.
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: SYNERGIA I, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na zewnętrznej listwie po lewej kartka z napisem: SYNERGIA. I. na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: „Synergia I/74 | Maz. na górnym krośnie sygnatura: Mazurkiewicz Obraz wystawiany i opisany: - Alfons Mazurkiewicz, Wystawa prac, BWA, Wrocław 1974, kat. poz. 5, il.; - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz, Odra nr 3, (169) 1975, il.; - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz, BWA, Wrocław 1976, kat. poz. 276.
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, PRZEłOM LAT 50. I 60. XX W.
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiar w świetle passe-partout sygn. p.d.: STAŻEWSKI
Artist: Henryk Stażewski
Title: NR 5, 1978
Year: 1978
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie pilśn. napis i sygnatura: nr 5 | 1978 | H. Stażewski
Artist: Ryszard Winiarski
Title: CHANCE IN GAME FOR 3, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Winiarski ‘99; l.d.: Chance in game for 3
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1979
Year: 1979
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na desce sygnatura: H. Stażewski | 1979
Artist: Jan Berdyszak
Title: BEZ TYTUŁU, 1975
Year: 1975
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.g.: N. Y. 1975 , śr.d.: J AN | BER | DYSZ | AK na odwr. oł. śr. g.: AKRYL | N.Y. 1975 w p.g. rogu stempel autorski czerwony: JAN | BER | DYSZ | AK [w ramce] Praca powstała podczas pobytu artysty na stypendium Fundacji Kościuszkowskiej w Nowym Jorku.
Artist: Jan Berdyszak
Title: FRAGMENT JAKO CAŁOŚĆ RADYKALNA XXIII, 1982-84
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: u dołu element ruchomy 28,3 x 20 cm sygn. na odwr. na płótnie naklejonym na deskę: FRAGMENT JAKO | CAŁOŚĆ RADYKALNA XXIII | [pozioma linia] | AKRYL JAN | BER | DYSZ | AK | 1982 | 84; po l. i po p. u góry pionowe strzałki
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ X, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz sygn. na odwrocie na górnym krośnie: W. JACKIEWICZ X / OBRAZ X / 2004 130 x 97 Obraz opisany i wystawiany: - Władysław Jackiewicz , Nagroda imienia Kazimierza Ostrowskiego 2007 za 2006 rok, ZPAP Gdańsk 2007, kat. il., s. 43.
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: MARTWA NATURA KRAWIECKA I, 2005-2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na dolnej listwie krosna napis: Martwa natura krawiecka I
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: STRAŻNICZKI SNÓW, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: „Strażniczki snów“ | KMikulski | Kraków 1985 Obraz opisany i wystawiany: - Kazimierz Mikulski malarstwo, rysunek collage , wyd. BWA, Łódź 1987, kat.: wstęp Mieczysław Porębski, poz. 216, il. czarno-biała; - Łódź, Galeria Sztuki BWA, kwiecień-maj 1987; - Toruń, Galeria Współczesna, lipiec 1987; - Poznań, Arsenał, sierpień-wrzesień 1987; - Płock, Galeria BWA, październik 1987; - Bydgoszcz, Salon Sztuki Współczesnej, grudzień 1987; - Wrocław, Galeria Awangarda, styczeń 1988. Twórczość Kazimierza Mikulskiego kojarzono niejednokrotnie z surrealizmem i zapewne słusznie, bo nie ma w Polsce artysty, który by równie jak on wniknął w samą istotę surrealistycznej dyscypliny, surrealistycznej inspiracji. Bliskie mu są - ścisłość i precyzja poetyckiego zapisu, odrzucenie logiki bezprzedmiotowej zarówno jako logiki formalnej […] aż po absurd, naiwność i stereotypowość włącznie. Od twórczości... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: DZIEWCZYNA NA TLE OKNA, 1956
Year: 1956
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. oł. l.d.: 18.9.1956. LEBENSTEIN na odwr. l.d. nalepka Raydon Gallery z Nowego Jorku ....podstawową granicę wyznacza obraz z roku 1956 przedstawiający kobietę w oknie. Zawiera on już główne cechy nowego okresu, zaczyna serie figur, ale równocześnie jest jakby symbolicznym ogniwem łączącym extérieur i intérieur. Utrwala moment, sytuację, która zaważy na całej twórczości Lebensteina, która stanie się - dosłownie i w przenośni - osią jego sztuki. Mariusz Hermansdorfer, Jan Lebenstein, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2013, s. 7.
Artist: Jan Lebenstein
Title: KOBIETA SIEDZĄCA NA SCHODACH, 1965
Year: 1965
Tools: watercolor, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. l.d.: Lebenstein 65 na odwr. sygn. dłg.: Lebenstein 65 Szkic (zapewne jeden z pierwszych) kompozycji, która znalazła rozwinięcie w dwóch znanych obrazach olejnych: Sur le marches, 1967 i Sur le marches II, 1968 (obie w kolekcjach prywatnych, repr. w katalogu wystawy Jan Lebenstein. Pieczęć Erosa i Thanatosa, Paryż lata 60., Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2010, odpowiednio s. 150 i 160.
Artist: Jan Lebenstein
Title: PRISE DE POSITION II, 1973
Year: 1973
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein 73 , p.d.: „Prise de position“ na odwr. śr. tuszem: Lebenstein | 1973 | „Prise de position II“ | 70 x 50 cm
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie sygnatura po lewej pionowo: BT | BEKSIŃSKI na odwrocie po prawej u dołu nalepka: BWA | ŁÓDŹ Obraz reprodukowany i opisany na stronie internetowej Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Sa m Beksiński mówił później, że po prostu jako młody człowiek uległ czarowi awangardy, szybko jednak uznał, że to nie dla niego. Wolał opowiadać swoim własnym językiem o świecie, który go naprawdę interesował, zamiast produkować rzeczy abstrakcyjne, choć modne i efektowne. Później kilkakrotnie zmieniał style i formy swojej opowieści. W ostatniej dekadzie przed śmiercią bardzo wyraźnie zaczął skupiać się raczej na formie niż treści swoich obrazów. Stonował kolor, uprościł kompozycję, tematykę ograniczył do pojedynczych motywów ludzkiej głowy lub postaci. Niektóre z tych obrazów, oglądane z pewnej odległości, wyglądają niemal na... abstrakcyjne. [...] Zawsze podkreślał, żeby nie wyciągać z jego malarstwa pochopnych wniosków co do ich sensu i istoty. Nie chciał za pomocą obrazów nikogo do czegokolwiek przekonywać ani tym bardziej informować, oceniać czy pouczać.... więcej
Artist: Jerzy Truszkowski
Title: SNOW AND BLOOD 3
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i opisany na odwrocie na płótnie: „SNOW AND BLOOD 3.“ JERZY TRUSZKOWSKI
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: MORALITET X 2, LATA 70. XX W
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. wzdłuż l. krawędzi: E. Markowski Na odwrocie na płótnie sygnatura: E. MARKOWSKI ; na krośnie napisy: l.: E. Markowski – WARSZAWA [w ramce]; g.: „MORALITET x 2 70 x 55
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: HAMLET (WERSJA 2), 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: DUDA GRACZ . 296/1977 . na odwr. na płótnie nalepka autorska z danymi obrazu Hamlet polny Dudy-Gracza jest natomiast studium bezruchu, apoteozą stagnacji; człowiek i przedmiot tworzą pierwszy, immobilny plan. Obraz ten kojarzy się przez to z malowidłem Wróblewskiego Ukrzesłowiona, będącym przykładem plastycznej realizacji metafory konfrontacyjnej, gdzie temat (człowiek) przechodzi w remat (rzecz). Zastygły w bezruchu Hamlet siedzi na kanapie umieszczonej w szczerym polu. Groteskowe efekty daje sugerowane tytułem zestawienie tej postaci z hetmanem polnym. Obok niego spoczywa czaszka, charakterystyczny atrybut duńskiego księcia, znany z literackiego pierwowzoru. Tradycja teatralna ukazuje najczęściej Hamleta wygłaszającego sławny monolog „być albo nie być“ do milczącego odbiorcy - czaszki Yorika, partnera interakcji. To typowy element scenografii Hamleta. Tymczasem tu, na polu, rosną czy leżą główki kapusty. W oddali, na horyzoncie rysują się białe ściany wiejskich chat. Jest to obraz bardzo piękny malarsko [...] o subtelnej kolorystyce i grze światłocienia. Anna Matuchniak-Krasuska, Hamlet Jerzego Dudy Gracza w oczach publiczności ,[w]: Acta Universitatis Lodziensis, Folia Sociologica 25, 1994. więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: PRZYSIĘGA NA WIERNOŚĆ, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: E. DWURNIK 73.; l.g.: >> PRZYSIĘGA NA WIERNOŚĆ <<; p.d.: 101. na odwr. na płótnie sygnatura i napis: 101 [w ramce] E. DWURNIK | 73. Na odwrocie na płótnie nalepki: - 1. informacyjna autorska z datą 13 I 1973; - 2. z wystawy w Galerii Studio (16 XII 1974 - 15 I 1975); - 3. zaproszenie na wystawę ZPAP i BWA w Toruniu, 15 IX - 10 X 1976; - 4. zaproszenie na spotkanie autorskie z Edwardem Dwurnikiem, salon BWA Zamość, 25 V 1974; Na odwrocie na krośnie nalepki: - 1. BWA Białystok 1979; - 2. Alvar-Aalto-Museo Finlandia; - 3. Muzeum w Chełmie, Galeria 72, 26 I - 20 II 1984 r.; - 4. BWA Wałbrzych [uszkodzona]; - 5. BWA Płock 1982; - 6. BWA Łódź, ZPAP 1978; - 7. Galeria Sztuki Współczesnej BWA Olsztyn, grudzień 1980. Obraz opisany i wystawiany: więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: JAROSŁAW, Z CYKLU PODRÓŻE AUTOSTOPEM, 1980
Year: 1980
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. DWURNIK 1980 | 685 [w ramce] | Podróże autostopem | NR: 191 | IX [w ramce] | JAROSŁAW [w ramce] na odwr. na płótnie sygn.: E. DWURNIK | 1980. | IX [w ramce] - 191- 685 [w ramce] na górnym krośnie nalepka z danymi obrazu Obraz opisany: - Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Cykl IX Podróże autostopem, poz. 191. Znakiem rozpoznawczym Dwurnika stał się w szczególności cykl „Podróże autostopem“, rozpoczęty w 1966 roku i kontynuowany do dzisiaj. Składają się na niego pejzaże miejskie (weduty), w większości bez linii horyzontu - obserwowane z lotu ptaka, z charakterystycznym nagromadzeniem motywów. Zazwyczaj przedstawiają konkretne polskie miasta, artysta nie pozostaje jednak wierny topografii ani perspektywie. Na obrazach z tego cyklu sąsiadować mogą ze sobą obiekty i budynki w rzeczywistości oddalone od siebie o wiele przecznic. Miasta Dwurnika zasiedlają ludzie oraz cały zestaw artefaktów. [...] W „Podróżach autostopem“ zazwyczaj wiele się dzieje, płótna przytłaczają nagromadzeniem detali i motywów. Łączą w sobie cechy dokumentu i malarstwa... więcej
Artist: Aldona Mickiewicz
Title: WYBEBESZONA, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i opisany na odwrocie na płótnie: ALDONA MICKIEWICZ |·WYBEBESZONA·1987 | 85 x 135, OL., PŁÓTNO | AM [w kółku]; na lewo od cytowanego napisu w odwrotnej pozycji: DÓŁ | [strzałka] | GÓRA; dalej na lewo: DOWN | [strzałka] | UP; obok AM [w kółku] na odwrocie na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z datą i numerem Obraz wystawiany i opisany: - Aldona Mickiewicz Malarstwo Painting , Galeria KIK, Kraków, lipiec 1991, il. barwna, s. nlb; - Instituto Polacco di Cultura, Rzym 1993; - Galerie zur Alten Deutschen Schule, Kurt Wüthrich und Paul Anthon Nielson, Thun (Szwajcaria) 1994; - Aldona Mickiewicz Azyle niepewnego życia , Wystawa Malarstwa i Rysunku, Fundacja Turleja, Galeria „Krypta u Pijarów“, Kraków, styczeń-luty 1999, Muzeum Okręgowe im. Jacka Malczewskiego, Galeria Sztuki Współczesnej, Radom, kwiecień 1999, kat. il. barwna s. nlb; - Aldona Mickiewicz Tadeusz Boruta Leben verwundet Malerei, Konzeption und Texte dr Norbert Endres , Pfarrkirche... więcej
Artist: Tadeusz Boruta
Title: W SZKARŁAT ODZIANY, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i opisany na odwrocie na płótnie: TADEUSZ | BORUTA |·W SZKARŁAT |ODZIANY·1992 | OL. PŁ., 80 x 60 na krośnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z numerem i datą; obok na krośnie nalepka: Galerie zur Alten Deutschen Schule | Kurt Wuthrich und Paul-Anthon Nielson | Obere Hauptgasse 32.CH. 3601 Thun (Switzerland) | Tadeusz Boruta | W szkarłat odziany („In scharlachrot gekleidet“) | 1992 Obraz wystawian y: - Tadeusz Boruta Malarstwo Malerei De Profundus , Muzeum Diecezjalne w Opolu, kwiecień-czerwiec 1993, kat., il. barwna, s. nlb; - Galerie zur Alten Deutschen Schule, Kurt Wüthrich und Paul Anthon Nielson, Thun (Szwajcaria) 1994.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU MATKA ZIEMIA, 1994
Year: 1994
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika własna, płyta pilśniowa, 138 x 77 x 11 sygn. l.d.: MUSIAŁOWICZ oraz u dołu pośrodku: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie napis autorski i sygn.: Z CYKLU | „MATKA ZIEMIA | 1994 | 138 x 77 | MUSIAŁOWICZ; dwie pieczątki Galerii VAVA, nalepka informacyjna z danymi obrazu oraz nalepka: Galeria Piotra Nowickiego | ul. Wierzbowa 9 | 00-094 Warszawa | Henryk Musiałowicz | Obrazy i rzeźby | W 90 rocznicę urodzin | wystawa: 26 maja - 31 lipca 2004 r. Obraz wystawiany i opisany: - Henryk Musiałowicz. Obrazy i rzeźby. Wystawa w 90 rocznicę urodzin , Galeria Piotra Nowickiego, Warszawa maj-lipiec 2004, katalog, s. 56, il. s. 57. Rzadko zdarza się, by artysta o ustalonej renomie, wypracowanym przez lata warsztacie, z ponad półwiecznym stażem artystycznym, wypełnionym licznymi metamorfozami twórczymi, podejmował radykalną próbę zmiany prawie wszystkiego, co dla niego jako artysty jest charakterystyczne - formy i techniki. Nieustająca potrzeba „szukania siebie“ oraz temperament artystyczny zaowocowały powstaniem w pracowni prawie już osiemdziesięcioletniego artysty obiektów z pogranicza rzeźby i malarstwa. Musiałowicz coraz... więcej
Artist: Piotr Potworowski
Title: PROJEKT SCENOGRAFII, 1960/61
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt scenografii do „Zawiszy Czarnego“ Juliusza Słowackiego, Akt II: Pole bitwy nad Dunajem, 1960/61 wymiary w świetle passe-partout na dolnym marginesie napisy dłg l.: własność Andrzej Witkowski, p.: 1960-61 , niżej (napis zasłonięty przez passe-partout): Piotra Potworowskiego | projekt dekoracji do „Zawiszy CZARNEGO“ | akt III. | „Pole bitwy nad Dunajem“ | TĘ [?] AWitkowsk i, obok zielonym atramentem (napis częściowo obcięty po p.): Własnoś… | Reż. And… | Wi… | Wrocław ul. … [nieczyt.] na odwr. oprawy p.d. napis dłg.: Piotr Potworowski - Projekt Aktu III | 1960-61 r. „Zawiszy Czarnego“ | J. Słowackiego | AW. Premiera sztuki Zawisza Czarny Juliusza Słowackiego w reżyserii Andrzeja Witkowskiego i ze scenografią Piotra Potworowskiego miała miejsce w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu na początku roku 1961.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU RODZINA, 1982-1984
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr.: Z CYKLU: | „RODZINA“ | 1982/84 | MUSIAŁOWICZ poniżej stempel zezwalający na wywóz za granicę
Artist: Norman Leto
Title: DWA MIESIĄCE NA ANTYBIOTYKACH - DYPTYK, 2005
Year: 2005
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Dyptyk A : olej, ołówek, płyta, 60 x 50 cm sygn. na odwr.: 2005 | NORMAN | LETO | DYPTYK-A Dyptyk B : olej, ołówek, płyta, 60 x 50 cm sygn. na odwr.: 2005 | NORMAN | LETO | DYPTYK-B Obrazy reprodukowane i opisane: - Lukasz Banach, Selected Works - Wybrane prace 2002 - 2005 , Belvedere Gallery Inc., Toronto, Canada / Warsaw, Poland, Gallerie Artis LLC, kat. poz. 86, il.
Artist: Norman Leto
Title: ŁĄKA DO WYJŚCIA Z PSEM B, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie sygnatura i napis po prawej: ŁĄKA DO WYJŚCIA | Z PSEM B | NORMAN 2017 po lewej: (PHOTON | HELP LIFT)
Artist: Dariusz Pala
Title: GREEN RIVER 21, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic, mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na pionowej listwie: DAREK PALA >GREEN RIVER 21< 100 x 74 Obraz opisany i wystawiany: - Wystawa malarstwa Darka Pali , Galeria Apteka Sztuki, Warszawa lipiec-wrzesień 2017; - Darek Pala, Struktura Śladu , 2017, s. 8, il. barwna.
Artist: The Krasnals
Title: WHERE IS ORPHEUS?, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: THE KRASNALS. WHIELKI KRASNAL WHERE IS ORPHEUS?, 2015 Jean Cocteau, Edith Piaf, Jerzy Grotowski Good Fellas series, 2015 sygn. na odwrocie na płótnie: „Where is Orpheus? / The Krasnals ‘2015 | Jean Cocteau, Edith Piaf, Whielki Krasnal | Jerzy Grotowski“/ | Good Fellas series Obraz opisany i wystawiany: - The Krasnals. Whielki Krasnal / Czułem skurcze Twojego przełyku , Galeria Miejska we Wrocławiu, luty 2016, kat. s. 74, il.
Artist: Jan Dobkowski
Title: NASYCENIE, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Jan Dobkowski | „NASYCENIE“ 1977 | ACRYL | 65 cm x 54 cm Obraz o tematyce erotycznej, która to tematyka zajmowała znaczące miejsce w twórczości Dobkowskiego szczególnie w latach 70. XX wieku. W obrazie Nasycenie artysta w sposób perfekcyjny operując jedynie kreską wyczarowuje formy i rozwija wątek erotyczny. Przy pomocy żywej linii wydobywa dynamiczne kształty. Całość kompozycji utrzymana jest w tonacji szarości, bowiem artysta nie operuje tu kolorem, a wirujące linie przywołują dalekie skojarzenia ze sztuką japońską.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: POSTAć, 1967
Year: 1967
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr g.: BEKSIŃSKI 67 , d. TUSZ KREŚLARSKI
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KUTER Z żAGLEM, 1962
Year: 1962
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: JERZY NOWOSIELSKI 1962
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 21 X - 29 X, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 21 X - 29 X | 45 x 33 | 2013
Artist: Janina Barcicka
Title: BYT I NICOŚĆ, LATA 80. XX W.
Surfaces: sheet metal
Description: IInformacje o dziele: W towarzyszącym pracy komentarzu filozof Józef Marzęcki pisze: Tytuł rzeźby jest rozmyślnym zapożyczeniem z francuskiego publicysty, pisarza i filozofa, Jean Paul Sartre’a, twórcy […] egzystencjalizmu; jego fundamentalne dzieło zostało właśnie zatytułowane „L’etre et le néant“. Janina Barcicka podjęła niełatwą próbę przełożenia ogólnych pojęć egzystencjalizmu na płaszczyznę […] sztuki.
Artist: Jan Berdyszak
Title: PROJEKT WYOBRAŻEŃ, 1978
Year: 1978
Tools: individual
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. oł. l.g.: 1978 | JAN | BER | DYSZ | AK
Artist: Igor Mitoraj
Title: GŁOWA, LATA 80. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na spodzie odlewu wybity nakład: 32/250
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: PŁACZĄCY KLAUN, LATA 90. XX W.
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA Z MIEDZIANYM DZBANKIEM, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Szancenbach na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: JAN SZANCENBACH | MARTWA NATURA | Z MIEDZIANYM DZBANKIEM | 1987 na górnym krośnie drukowana wizytówka artysty
Artist: Rafał Olbiński
Title: CZERWONA PARASOLKA
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski
Artist: Jan Szancenbach
Title: WNĘTRZE PRACOWNI Z CZERWONYM ŚWIATŁEM, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Xancenbach na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: JAN SZANCENBACH | WNĘTRZE PRACOWNI | Z CZERWONYM ŚWIATŁEM | 1994 na krośnie naklejona wizytówka artysty Bardzo zbliżoną, wersję tej kompozycji pt. Wnętrze pracowni namalował artysta w roku 1972; jest ona reprodukowana w katalogu wystawy Jana Szancenbacha w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie w 2003 (s. 21, il. barwna).
Artist: Jacek Yerka
Title: BUDZIK PAROWY Z TESTEREM BILONU, 2006
Year: 2006
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 06 na odwrocie na krośnie sygnatura i napis: JACEK YERKA „BUDZIK PAROWY | AKRYL 2006 Z TESTEREM BILONU“ Obraz opisany i wystawiany: - 1000 Dzieł, Wielka Aukcja Sztuki, Sesja I, ASP, Warszawa 2006, kat. poz. 83/630, s. 30, il.
Artist: Jacek Yerka
Title: TRESOWANIE DYNI, 2017
Year: 2017
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: YERKA 17