Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MARZENIE, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Duda Gracz. 1976. na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1706 WIEŚ OCHOTNICA-UPADŁY ANIOŁ PRZYDROŻNY
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1706/94 . na odwr. na płycie pilśniowej nalepka autorska z danymi obrazu po prawej na płycie napis: 23 III 94 | Emilia | biała na górnej listwie ramy napis: REZ. WIESŁAW
Verified Artist: Yes
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: OLA BOGA, CZYJA NOGA, 1975
Year: 1975
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: napisy po p.: ola | Boga | czyja noga po l.: urwana | dla Pana | Boga sygn. białym pastelem p.d.: FStarowieyski niżej czarnym pastelem: a. d. 1675 Proweniencja: Praca pochodzi z kolekcji Everson Museum of Art w Syracuse, N.Y., powstała prawdopodobnie podczas pobytu artysty w Stanach Zjednoczonych. Obraz reprodukowany: – „Projekt – sztuka wizualna i projektowanie“ 1976, nr 5 (114), s. 19 (il. czarno-biała). Franciszek Starowieyski w latach 1974-75 przebywał na stypendium Fundacji Kościuszkowskiej w Stanach Zjednoczonych. W czasie tego pobytu najprawdopodobniej powstał prezentowany tu obraz. Odnajdujemy w nim najbardziej charakterystyczne dla twórczości Starowieyskiego cechy: fascynację zmysłowym kobiecym ciałem o „rubensowskich“ kształtach, niepohamowaną wyobraźnię, nasycenie obrazu humorem i groteską, a także, co było częstym zabiegiem artysty, włączenie tytułu pracy w kompozycję obrazu – tak, aby tworzył integralną część dzieła. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i... więcej
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: UPALNE POŁUDNIE, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie [l.g.]: Upalne południe | [p.d.] : Kmikulski | Kraków 1972 na górnym krośnie napis: Upalne południe 92 x 73 73 x 92 [przekreślone] Obraz wystawiany i opisany: - Kazimierz Mikulski Malarstwo , Związek Polskich Artystów Plastyków, Biuro Wystaw Artystycznych Łódź, kwiecień 1975, kat. poz. 24. (...) wieloletnia współpraca z „Groteską“ pomogła mu wykształcić charakterystyczną, jednorodną formułę malarską: baśniowo-senny klimat inscenizowanych wnętrz i ogrodów, przepełniony erotyzmem i atmosferą cudowności, zachwytem nad przyrodą a jednocześnie sympatią do jarmarcznej estetyki cyrku i lunaparku. To malarstwo jest niesłychanie teatralne, jak zatrzymany kadr z filmu rysunkowego, jak scenografia do plenerowego przedstawienia – z rozstawionymi rekwizytami, dekoracją, sceną. Wszystko rozpoznajemy: błękitne pagórki, drzewa, piękne nagie dziewczęta, ukryte w gęstej trawie ptaki, magiczne przedmioty. I chociaż wiemy, że to rzeczywistość sztuczna, natura-nienaturalna, a wszystko na niby – dzieje się jak w teatrze: czary działają, zapominamy o prawdziwym świecie i... wierzymy sztuce. Krystyna Czerni, Rezerwat sztuki. Tropami artystów polskich XX wieku , Kraków, 2000, s. 74
Artist: Jan Lebenstein
Title: REVE DE SALON (MARZENIE SALONU), 1968
Year: 1968
Tools: ink, watercolor, pastel, feather, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: Lebenstein 68 na odwr. sygn. dłg.: Lebenstein 68 | Reve de salon
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1968
Year: 1968
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. tuszem stempel z danymi wpisanymi tuszem: HELIOTYPIA | DATA 1968 | TYTUŁ xxx | NAKŁAD 14 SZT | ODBITKA NR 1 | PO WYKONANIU ODBITEK | MATRYCĘ ZNISZCZYŁEM | [sygn. odręczna:] BEKSIŃSKI niżej p.d. sygn. tuszem: BEKSIŃSKI 68 | [w ramce:] 1 seria | 8 odbitek Praca reprodukowana i opisana w albumie: - Beksiński. Photographies, dessins, sculptures, peintures , red. Piotr Dmochowski, [wyd.] Anna et Piotr Dmochowski API, wyd. II 1991, s. 94, kat. 92. Tamże nota o technice heliotypii (heliograwiurze): rysunek wydrapany na szklanej płytce pokrytej tuszem, jest następnie naświetlany i powielany metodą fotograficzną na papierze światłoczułym.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OBRAZ XVI, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI | 1969 na odwrocie nalepka: K.M.P. i K. „RUCH“ WARSZAWA | GALERIA WSPÓŁCZESNA | AUTOR Zdzisław Beksiński | TYTUŁ OBRAZ XVI | TECHNIKA ol. pł. | WYMIARY | WYSTAWA 59 [w kółku] 9 IV - 3 V 1970 Proweniencja: Prezentowany obraz Zdzisława Beksińskiego pochodzi z kolekcji przyjaciela artysty, grafika Bogusława Wiśniewskiego, który kupił go bezpośrednio od malarza w jego sanockiej pracowni na początku lat 70. XX w. Ich znajomość i wzajemne kontakty wzmiankowane są w książce Magdaleny Grzebałkowskiej Beksińscy. Portret podwójny, Wydawnictwo Znak, Kraków 2014. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Zdzisław Beksiński, Galeria Współczesna Ruch, Warszawa 9 IV - 3 V 1970; - Wirtualne Muzeum Zdzisława Beksińskiego, repr. czarno-biała (http://beksinski.dmochowskigallery.net/galeria_zoom.php?artist=52&picture=3359).
Artist: Maria Anto
Title: REMONT BRAMY, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. czerwoną farbą [od prawej do lewej]: 1990 Maria Anto sygn. na odwrocie na płótnie: BF | Maria Anto 90 | 957 [w kółku] na górnej listwie krosna napis autorski: MARIA ANTO 1990, 90 x 120 „REMONT BRAMY“
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU (CZERWONA BESTIA), 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI | 1974 Obraz o podtytule Czerwona bestia utrzymany w konwencji typowej dla Beksińskiego metafory i symboliki, charakteryzuje się wprowadzeniem dominującej ostrej zieleni tła, na tle którego stoi tytułowa „bestia“ założona zgaszoną czerwienią. Te dwa kolory koncentrują uwagę widza i są centralnym punktem kompozycji. Artysta posługując się intensywną barwą, rzadko przez niego stosowaną, uzyskał dodatkową ekspresję tego dzieła.
Artist: Alfred Lenica
Title: GNIEW PTAKA, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: lenica na odwrocie na płótnie sygn.: A. LENICA | WARSZAWA | 1976 | „GNIEW PTAKA“ [podkreślone] Kameralny obraz Gniew Ptaka posiada typowe cechy malarstwa Alfreda Lenicy z lat 70., które trafnie scharakteryzowano we wstępie do katalogu wystawy w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie: „...jego płótna i kartony wypełnione są rozwibrowanymi, dynamicznymi formami, które przywołują dalekie skojarzenia i analogie z kształtami organicznymi. Pierwsze wrażenie pozwala interpretować te obrazy jako malarstwo czysto abstrakcyjne, nieprzedstawiające, jako swobodną grę barw, plam, linii i ich dynamicznej kompozycji. Warto jednak zwrócić uwagę, że autor prowokuje do dalszej, głębszej i bardziej wnikliwej interpretacji swoich dzieł, poszerzając pole możliwych odczytań poprzez znaczące tytuły...“ Alfred Lenica Malarstwo Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 30 czerwca - 1 sierpnia 2004 Wystawa ze zbiorów Grzegorza Króla
Artist: Jan Tarasin
Title: WYLęGARNIA PRZEDMIOTóW III, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: Jan Tarasin 92 sygn. na odwrocie na płótnie p.g.: JAN TARASIN 92 | WYLĘGARNIA PRZEDMIOTÓW | III na odwrocie na płótnie dwei podłużne pieczątki zezwalające na wywóz za granicę Tarasina zawsze interesował świat przedmiotów. Zaczął od realistycznego zapisu przedmiotów, które redukował, upraszczał, aż powstał cały system znaków abstrakcyjnych i zbliżonych do abstrakcyjnych. Są to znaki-przedmioty, znaki-symbole, ślady kształtów wziętych z bezpośredniej, otaczającej nas rzeczywistości, przypominające litery nieistniejącego alfabetu. W przestrzeni obrazów Tarasina rozgrywają się skomplikowane i wielowątkowe akcje. [...] W latach 90. zarówno przestrzeń, w której umieszczane były znaki, jak i same znaki zaczęły nabierać koloru, barwa stawała się bogatsza, bardziej gęsta, tła przenikały się z „przedmiotami“, jak np. w cyklu „Wylęgarnia przedmiotów“, 1992. Ewa Gorządek, Jan Tarasin , culture.pl, 2004
Artist: Jan Tarasin
Title: DZIEŃ I NOC, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jan Tarasin na odwrocie na płótnie sygnatura: JAN TARASIN 08 | „DZIEŃ I NOC“
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: AHASWER, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. białą farbą na odwr.: „AHASWER“ | 1964; obok: góra [strzałka]; poniżej: KOCHANEMU | JÓZKOWI P. | od T. [strzałka] | T. BRZOZOWSKI Obraz opisany: - Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1997, kat. red. A. Żakiewicz, poz. 149, s. 230.
Artist: Stefan Gierowski
Title: OBRAZ DCLXXVIII, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: S. Gierowski | Ob DCLXXVIII
Artist: Gustaw Zemła
Title: MOJŻESZ, 1992
Year: 1992
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu: G. ZEMŁA 1992 Studium do Pomnika Dekalogu odsłoniętego w 1995 roku w Parku Staromiejskim przy ul. Wolborskiej w Łodzi. Pomnik stanął w miejscu spalonej przez Niemców w 1939 roku głównej synagogi łódzkiej gminy żydowskiej, jest dedykowany pamięci Żydów łódzkich.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: MANDYLION Z EDESSY, LATA 70 XX W
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: J. NOWOSIELSKI Obraz jest przedstawieniem twarzy Chrystusa odbitej na chuście. To częsty motyw ikonograficzny występujący w chrześcijaństwie. Określany jest też jako wizerunek Acheiropoietos nie ludzką ręka uczyniony (Nierukotwornyj Spas).
Artist: Ryszard Winiarski
Title: 9-TA GRA 7 X 7, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: 9-ta gra 7 x 7 | Winiarski ‘99 [Winiarski] pod koniec studiów, w 1965 sformułował własny program artystyczny i zrealizował pierwsze prace z serii pt. „Próby wizualnej prezentacji rozkładów statystycznych“. Otrzymał za nie I nagrodę na Sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach w 1966. Jako stałe moduły prac przyjął kwadraty w kolorach czerni i bieli, których kolejnością i rozmieszczeniem rządzi przypadek - rzut kostką do gry, losowanie lub wybór liczb przypadkowych...
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1982
Year: 1982
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie ołówkiem na płycie: 1982 | H. Stażewski Na odwrocie maszynowo pisana nalepka: Kunstler: Henryk Stażewski | Titel: | Technik: collage - acryl | Grosse: 52 x 52 cm | Jahr: 1 982; oraz nalepka z numerem: 02/06/09 Obraz posiada ekspertyzę sporządzoną przez dr Bożenę Kowalską dnia 11 maja 2017, stwierdzającą, że obraz jest oryginalną pracą Henryka Stażewskiego. „...kompozycja jest pełna prostoty, oszczędna, prawie ascetyczna, zgodnie z zasadami twórczości Stażewskiego i - w zgodzie z jego polotem i swobodą - uchylająca się symetrii. Obraz jest malowany bardzo cienką, niemal przezroczystą warstwą farby, jak to miał Stażewski w zwyczaju. Ciemno-szara z dodatkiem niebieskości barwa spodniej płyty, stanowiącej tło, jest też dla wielu tego rodzaju reliefowych obrazów Stażewskiego typowa. Obraz nie posiada numeracji, co zdarzało się artyście coraz częściej od 1980 r., aż do jej całkowitego zaprzestania ok. 1985.... [z ekspertyzy dr Bożeny Kowalskiej]
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 19 II - 26 II 2013
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 19 II - 26 II | 41 x 27 | 2013
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: NOTATKA O SZTUCE, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | NOTATKA O SZTUCE | 1/IX | 2013 | 33 x 24
Artist: Marek Sobczyk
Title: O WYRAZIE UCZUĆ U CZŁOWIEKA I ZWIERZĄT, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na woskowanym płótnie: MAREK SOBCZYK 1992 | O WYRAZIE UCZUĆ | U CZŁOWIEKA I ZWIERZĄT | 180 x 202 olej Obraz wystawiany i opisany: - Marek Sobczyk. Uproszczenie sztuki, prace z lat 1990-1995, wystawa w Muzeum im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni, Warszawa 9 - 28 IV 1996, kat. poz. 14, il. barwna s. nlb. „W mowie obrazów Sobczyk od początku pokładał wiele zaufania. Figuratywizm, wielkie tematy, rozbudowane narracje, wielowątkowe treści, skomplikowane znaczenia symboliczne, tytuły budowane na zasadzie paradoksu - wszystko to stanowiło łakomy kąsek dla interpretatorów. Dziś cała ta literatura, typowa dla obrazów Sobczyka z lat osiemdziesiątych, wydaje się być tylko powierzchnią rzeczy czymś w rodzaju dymnej zasłony. Z perspektywy obrazów, które powstały ostatnio widać, że Sobczyk - próbując różnych możliwości - w gruncie rzeczy pracował wciąż nad jednym i tym samym zagadnieniem: jak, nie tracąc wiary w mowę obrazów, oddać czystą ideę? Prace z ostatnich lat wydają się być bliższe odpowiedzi na to pytanie. Sobczyk porzucił wielosłowie, uprościł kompozycję, zrezygnował z fajerwerków - i własną metodą próbuje osiągnąć harmonię między „okiem wewnętrznym“... więcej
Artist: Janina Barcicka
Title: KONCERT ORGANOWY, LATA 80. XX W.
Surfaces: sheet metal
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU OCZEKIWANIE, 1985
Year: 1985
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pośrodku górnej krawędzi: MUSIAŁOWICZ oraz w p.g. narożniku: MUSIAŁOWICZ sygn. na odwr. na płycie: Z CYKLU: | „OCZEKIWANIE“ | 1985 | MUSIAŁOWICZ | 80 x 95; na płycie napis: 162
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. śr.d. nakład: 31/1000 HC Porównaj: - Igor Mitoraj. Sculpture, Art-Objet , Paryż 1988, s. 139, il.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1958
Year: 1958
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany l.d.: Jan Lebenstein 58 * do wylicytowanej ceny doliczona zostanie oata organizacyjna (Premium) w wysokości 26% (VAT, droit de suite i podatek graniczny - 8%)
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SZKŁA Z ZEGARKIEM, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u góry pośrodku na prostokątnym polu: Szkła | z | zegarkiem | 2003 | KBereźnicki
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, LATA 70. XX W.
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik Obraz posiada potwierdzenie autentyczności wydane przez syna artysty, Jakuba Dominika, dnia 17 V 2016.
Artist: Igor Mitoraj
Title: CENTURION
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MITORAJ nakład na dolnej krawędzi: HC. 627/1500
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie sygnatura l.g.: DOMINIK 1992 | OIL ON CANVAS 28 x 32 | LANDSCAPE Pochodzenie: od rodziny artysty zamieszkałej w USA.
Artist: Edward Dwurnik
Title: PŁONĄCE KRZYŻE, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E. DWURNIK 85 p.d.: 1746 - 1817 | Tadeusz Kościuszko [w ramce] | PŁONĄCE KRZYŻE na odwrocie na poprzecznym krośnie dwie nalepki: 1. MN Wrocław styczeń 1987; 2. BWA Sopot 1987 Obraz wystawiany: - Edward Dwurnik, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Nasza Galeria, Miesięcznik Odra, styczeń 1987, folder bez spisu katalogowego; - Edward Dwurnik , BWA Sopot, kwiecień 1987, bez kat. Obraz Płonące Krzyże został wystawiony na prestiżowej wystawie Dwurnika, jaka miała miejsce na początku 1987 i została zorganizowana wspólnie przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu i Naszą Galerię pod patronatem opiniotwórczego wówczas miesięcznika „Odra“. Pokazane na niej obrazy Dwurnika odbiegały zdecydowanie od dotychczas znanej problematyki jego kompozycji, co zaowocowało licznymi komentarzami krytyków sztuki. „.. .jego twórczość do początku lat osiemdziesiątych, jego ówczesny bunt zderzył się z nadciągającą falą i groziło mu rozmycie, wchłonięcie przez zbiorowość... prawdziwy artysta jednak (z satysfakcją piszę właśnie „prawdziwy“), świadomie lub... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: PLAC ZAMKOWY, 2016
Year: 2016
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2016 | E. DWURNIK na odwrocie na płótnie sygn.: 2016 | E. DWURNIK | „PLAC ZAMKOWY“ | NR: XI [w ramce] - 739 - | - 6627
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: ORŁOWO, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. RudzkaC na odwrocie na płótnie prostokątna pieczątka kolekcji Obraz opisany i wystawiany: - Malarstwo Hanny Rudzkiej-Cybisowej , Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1971, kat. nr 134, il. 40.
Artist: Jan Szancenbach
Title: METRO MONTMARTRE, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na odwrocie na płótnie sygnatura: JAN SZANCENBACH | METRO MONTMARTRE | 1988 na górnym krośnie wizytówka artysty Obraz jest owocem kolejnego pobytu artysty w Paryżu w II połowie lat 80. XX wieku. Zafascynowany miejskim pejzażem, gwarną, pełną życia ulicą, kadrował wybrane fragmenty miasta i oddawał jego niepowtarzalną atmosferę posługując się mistrzowskim warsztatem malarskim. Połączył tu w sposób perfekcyjny warstwę dokumentacyjną z walorami malarskimi i kompozycyjnymi.
Artist: Jan Szancenbach
Title: QUAI SAINT MICHEL, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na odwrocie na płótnie sygnatura: JAN SZANCENBACH | QUAI SAINT MICHEL | 1987
Artist: Ryszard Zając
Title: ASSISI (ASYŻ), 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. [drapana]: RY | ZA | 68 na odwrocie na płótnie sygnatura: RYSZARD ZAJĄC | ASSISI (65 x 81) | 1968 Ulubionym tematem malarstwa Ryszarda Zająca są małe, pełne uroku włoskie miasteczka - takie, jak na prezentowanych obrazach Asyż i Umbria. W pracach oddających niepowtarzalną architekturę Italii artysta operuje gęsto zestawionymi bryłowatymi formami wiekowych domów o zróżnicowanych fasadach, które piętrzą się ku górze, wypełniając cały kadr obrazu. Rzadkie, zaznaczone jakby szkicowo sylwetki przechodniów są jedynie uzupełnieniem całej architektonicznej kompozycji. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Zając
Title: FRAGMENT MIASTECZKA - UMBRIA, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R | ZA | 68 na odwrocie na płótnie sygnatura: RYSZARD ZAJĄC | FRAGMENT MIASTECZKA - UMBRIA | (65 x 81) | 1968 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: WIESZANIE PRANIA, 2016
Year: 2016
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Jarosław 2016 [w owalu] | Modzelewski | „Wieszanie prania“ | 60 x 80 | tempera żółtkowa
Artist: Roman Zakrzewski
Title: DZIEWCZYNA W OKNIE, 1991/92
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: . R . ZAKRZEWSKI . | 1991/92 . OLEJ .
Artist: The Krasnals
Title: BRUNON SCHULZ Z CYKLU GOODFELLAS.., 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2014 | THE KRASNALS na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: „Bruno Schulz“ | Good Fellas series | The K... ‘2014 | Whielki Krasnal
Artist: Norman Leto
Title: PORTRET FRYZJERSKI (2), 2011
Year: 2011
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: PORTRET FRYZJERSKI (2) NORMAN 2011; na górnym krośnie odwrócony napis: Portret fryzjerski (2) 130 Obraz wystawiany i reprodukowany: - Norman Leto „Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą “, wystawa w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, 10 III - 10 IV 2016; publikacja pod red. A. Półtoraka, il. s. 125.
Artist: Rafał Olbiński
Title: DZIEWCZYNA Z PSEM, PO 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Olbiński na odwrocie na płótnie okrągła pieczątka z nazwiskiem autora
Artist: Jacek Yerka
Title: AMONIT BIBLIOTECZNY, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 17 sygn. na odwr. na dolnej belce krosna: JACEK YERKA | >>AMONIT BIBLIOTECZNY<< | AKRYL 2017