Artist: Andy Warhol
Title: $ (1), Z TEKI 6 SERIGRAFII, 1982
Year: 1982
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. p.d.: Andy Warhol , obok z l. innym oł. napis: 27/60 Praca wzmiankowana i reprodukowana w: - Frayda Feldman, Jörg Schellmann, Andy Warhol Prints. A Catalogue Raisonnée 1962-1987 . Third Edition Revised and Expanded […], München-New York 1997, s. 122, poz. II. 274-279.
Artist: Andy Warhol
Title: S & H GREEN STAMPS, 1965
Year: 1965
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana pod ryc. p.: Andy Warhol Nakład ok. 300 szt. Rycina była też użyta jako zaproszenie na wystawę Warhola w Institute of Contemporary Art w Filadelfii, 8 X – 21 XI 1965. Praca wzmiankowana i reprodukowana w: - Frayda Feldman, Jörg Schellmann, Andy Warhol Prints. A Catalogue Raisonnée 1962-1987 . Third Edition Revised and Expanded […], München-New York 1997, s. 57, poz. II. 9.
Artist: Alfred Lenica
Title: ŻYCIE WIEJSKIE, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica na odwr. oł. g.: 53 x 64 | Lenica | 1964 | ŻYCIE WIEJskie Obraz wzmiankowany w: - Alfred Lenica. Malarstwo , CBWA Zachęta, Warszawa III 1974, poz. 421. Prezentowany obraz pochodzi z dojrzałego okresu twórczości artysty, kiedy osiągnął on apogeum swych możliwości zarówno wyrazowych, jak techniczno-formalnych. Zwraca uwagę kolista, odśrodkowa kompozycja obrazu, przypominająca nieco przedstawienia „drzewa życia“, a zarazem nasuwająca myśl o „kołowrocie bytu“. Takie dwuznaczności nie są niczym wyjątkowym w przypadku artysty, którego sztuka żywiła się tyleż obserwacją i przeżyciem świata przyrody, co wątkami czerpanymi z filozofii i dorobku duchowego różnych kultur.
Artist: Jacek Sienicki
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: 18 X, 84 na odwr. pośr.: Jacek Sienicki / „m. natura” / ol. pł. 1984 na krośnie p.d. nalepka napis: MASTERS OF CONTEMPORARY POLISH ART / 52. Jacek Sienicki / STILL LIFE, 1984 / H.F. Johnson Museum of Art
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: OFICER NA KONIU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany tuszem [?] p.d.: Eugeniusz Geppert
Artist: Marian Mokwa
Title: ZATOKA Z LATARNIą MORSKą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Mokwa
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2329 TURZYNIEC - GNIAZDO
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: DUDA GRACZ. 2329/98. na odwrociu napis l g.: 2329, p.g. pionowo: 42V97, pośr. nalepka autorska Para starych ludzi siedzących na ławce w tzw. polskim pejzażu z chatami pod strzechą i bocianim gniazdem to scena typowa dla Dudy Gracza – obserwatora rodzimej codzienności, który odsłania tu swe sentymentalne oblicze.
Verified Artist: Yes
Artist: Jadwiga Bohdanowicz (Konczewska)
Title: IDąCA KOBIETA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na podstawie J. Bohdanowicz oraz sygn. brązownika: AlexisRUDIER / Fondeur PARIS i jego gmerk Paryska odlewnia Alexisa Rudiera założona została w 1874r., a po jego śmierci prowadzona była przez wdowę i syna do 1952 r. pod firmą ojca. Współpracowała z Rodinem.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY
Description: IInformacje o dziele: Srebro pr. 800, kość Dł. tacy 49,5 cm, wys. dzbanka do kawy 20,5, wys. imbryka 17 mlecznika 9,5, wys. cukiernicy 12, 5 Niemcy, Brunszwik, Gebr. Lewin sprzedawca – Eduard Foehr, jubiler nadworny, Stutgart Pięcioczęściowy komplet, z tacą owalna, czterolistną. Naczynia wybrzuszone, z czterema owalnymi guzami na brzuścach.
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: UłOMEK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarną farbą na odwrociu l.g. pionowo: t. Brzozowski / 69; p.g. strzałka ze wskazaniem: upside down / góra; d. cieńszym pędzlem: DROGIEMU / PANU R. BAKSTOWI / T. BRZOZOWSKI.; sygn. czerwoną farbą na blejtramie l.: „UŁOMEK” 1969, p.: T. BRZOZOWSKI., d.: 61 x 30 Obraz dedykowany jest (prawdopodobnie) Ryszardowi Bakstowi, pianiście, pedagogowi warszawskiego konserwatorium i wirtuozowi znanemu szeroko za granicą. Zarówno kompozycja, oparta o owal wypełniający ciasno kadr obrazu, jak i kolory-styka, oparta o dominującą czerwień, kontrapunktowaną akcentami ciemnego błękitu, reprezentują typowe cechy obrazów artysty z dojrzałego okresu twórczości. Obraz wzmiankowany w: Tadeusz Brzozowski 1918-1987, red. A.Żakiewicz, MNW, Warszawa 1997, I. 212. Według katalogu obraz mógł być eksponowany na objazdowej wystawie: Mouvement PHASES, Jihlava – Hradec Kralove – Brno 1969 (nie jest to wszakże pewne z powodu braku spisu prac w katalogu).
Artist: Andrzej Fogtt
Title: ŻYWIOłEM OPęTANIE (LEWA STRONA)
Tools: tempera
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. śr.d.: Żywiołem opętanie / lewa strona. / XLI Biennale Wenecja, p.d.: AFogtt / 1983 R. na odwr. flamastrem g.: tempera papier Afogtt l.g. i p.g. owalne pieczątki autorskie Environment eksponowane w Pawilonie Polskim na XLI Biennale w Wenecji w 1984 nie obejmowało prac studyjnych ani mniejszych wariantów kompozycji, do jakich należą oferowane tempery.
Artist: Jerzy Wolff
Title: SEN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Wolff 69 na odwrociu l.g. nalepka mpis: 36. SEN, 1969, p.g. nalepka mpis powiel.: Dar artysty plastyka / Jerzy Wolff [dłg.] / na Narodowy Fundusz Ochrony / Zdrowia / Warszawa, 1975 r. W twórczości Wolffa z okresu, kiedy po przerwie wrócił do malowania, wyróżnia się wątek „wizyjny”. Są to kompozycje abstrakcyjne z wyraźną dominantą, zazwyczaj owalem unoszącym się, czy otwierającym w przestrzeni. Do takich prac należą np.: Bukiet, 1967, Prawdziwa miłość, 1971, Żółte światło, 1977 i in. Przynależność obrazu Sen do tej grupy podkreśla tytuł, wprost odnoszący się do doświadczenia onirycznego.
Artist: Roman Opałka
Title: BEZ TYTUłU
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. pod ryc. l.: R. OPALKA W przełomowym roku 1965, kiedy artysta decydował się na realizację programu Obrazów liczonych i wykonywał pierwsze jego elementy, jednocześnie powstały kompozycje graficzne operujące gąszczem drobnych jasnych form na jednolitych tłach. Były to niezatytułowane prace w rzadkiej technice astralografii (odbitki z matrycy plastikowej) przypominające nieco późniejsze plansze z cyklu Opisanie świata. Reprodukcja jednej z astralografii znajduje się w książce Bożeny Kowalskiej, Roman Opałka, Wyd. Literackie, Kraków 1976, s. 40.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: DWIE OBEJMUJąCE SIę POSTACI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany tuszem p.d.: E. Markowski Artysta na przestrzeni lat mało zmieniał swój dynamiczny, gwałtowny sposób malowania, stąd niełatwo datować jego prace. Pozostawał również przy swojej ulubionej tematyce – dysputach na granicy bójek, a nawet kompozycji postaci zwróconych ku sobie, uchwyconych w ruchu.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany różową farbą p.d.: Dominik na odwr. sygn.l.g.: DOMINIK 1997| OL. PŁ. 73 x 92 / KWIATY Obraz z najnowszego okresu twórczości artysty, odznacza się niezwykle wysmakowaną, świeżą i nowoczesną kolorystyką. Przedstawia ujęty z góry jakby wycinek łąki z nieregularnie rozrzuconymi, różnokolorowymi „kwiatami”. Ich plamy, ostro i pospiesznie malowane, stanowią kontrast do subtelnych rozwiązań fakturowych i kolorystycznych w partiach zieleni. Do całości autorskiej kompozycji należy też rama obrazu.
Artist: Jan Cybis
Title: AKT STOJĄCY, PRZED 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. białą farbą: Jan Cybis Na odwrocie płótna sygnowany, pod górną krawędzią krosna napis: Jan CYBIS 1938 [sygnatura i data poprawiane; pierwotnie data mogła być inna] Przedstawiona modelka o charakterystycznej urodzie występuje także w obrazach Akt z roku 1949 (repr. w: Jan Cybis 1897-1972, Galeria Zachęta, Warszawa 1997, s. 179) czy Leżąca z 1949 (repr. w: Jan Cybis, Muzeum Narodowe, Warszawa 1965, poz. 125). Na tej podstawie można przypuszczać, że oferowany obraz pochodzi - mniej więcej - z tego samego okresu. Ma on ponadto fakturę podobną do obu przywołanych tu prac. Wreszcie niewątpliwie ta sama kobieta, w identycznej pozycji stojącej występuje na akwareli z 1944 (repr. w kat. Galerii Zachęta z 1997, s. 162).
Artist: Czesław Rzepiński
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Jan Cybis
Title: SOPOT. PLAżA
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. p.d.: J. Cybis na plecach napis czarnym długopisem śr.g.: ARKADY - Nr. 1249 / 1970 r. / „Sopot plaża”, niżej pieczątka PP Desa, pośr. flam.: 28. Praca wzmiankowana: Tadeusz Dominik, Cybis, Arkady, Warszawa 1985, s. 148, poz. 1249
Artist: Friedensreich Hundertwasser
Title: BARBAKAN - BURG IN POLEN
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany (wycięcie w passe-partout) p.d.: 4.429/5.000 Hundertwasser na plecach napis czerwonym flamastrem d.: HUNDERTWASSER. / „BARBAKAN” – Burg in Polen. / Offsetlithografie mit gold und Silber / lith. Anflage 4429/5000 / sign.
Artist: Wacław Taranczewski
Title: MARTWA NATURA Z BłęKITNYM WAZONEM IX
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: T. na krośnie napis oł. g.: martwa natura z błękitnym wazonem IX W. Taranczewski, flamastrem p.g.do góry nogami: 120/4 p. nalepka Galerii Grafiki i Plakatu z Warszawy napis brązową kredką p.d.: W. TARANCZEWSKI Artysta zwykł drążyć i przetwarzać swe motywy w cyklach obrazów, obejmujących czasem po kilkanaście prac. Do jednego z ważniejszych w okresie powojennym należy cykl Martwa natura z błękitnym wazonem i muszlą. Został zainicjowany w 1955 i do końca 1957 zrealizowany w 7 wersjach, które odnotowuje katalog w publikacji: Zdzisław Kępiński, Wacław Taranczewski, Muzeum Narodowe, Poz-nań 1958, poz. 57, 58, 65, 72, 73, 82, 83. Mimo że brak dokumentacji do dalszych części cyklu, oferowana praca z pewnością stanowi dalszy jego ciąg (mimo braku w nim tytułowej „muszli”). Takie samo pozostaje rozmieszczenie elementów martwej natury (łącznie z „wychodzącym” poza kadr wazonem z lewej strony), sfałdowanie obrusa, kształt ornamentu na makacie c
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: PORTRET PODWóJNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. l.g. nalepka z wystawy indywidualnej, Warszawa 1971 Obraz o charakterystycznym dla wczesnego okresu twórczości malarza, ciemnym kolorycie z przewagą błękitu i czerni, o mocnych kontrastach walorowych. W kompozycji, układzie postaci, doborze atrybutów wyraźnie nawiązuje do portretu mieszczańskiego z XVII wieku. Praca wystawiana: Kiejstut Bereźnicki, CBWA Zachęta, Warszawa III 1971
Artist: Andrzej Fogtt
Title: ŻYWIOłEM OPęTANIE
Tools: tempera
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana oł. śr.g.: Żywiołem opętanie / XLI Biennale Wenecja akwarelą p.g.: Fogtt 1983.
Artist: Wacław Taranczewski
Title: MARTWA NATURA Z RYBą I WIOLONCZELą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: W.T. na odwr. napis dłg. l.d.: Waclaw TARANCZEWSKI 1903-1987 / „Martwa natura z ryba i wiolonczela”, na krośnie l.d.: Polish School
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany flamastrem na odwr. śr.: 1973 / H. Stażewski
Artist: Kazimierz Holewiński
Title: MARTWA NATURA Z MIECZYKAMI, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. HOLEWIŃSKI | 1933 na odwrocie szkic aktu przykryty szkicem męskiego portretu; ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2000 r. Oferowany obraz nosi cechy starannego studium akademickiego o mocno zdefiniowanym rysunku, który zdradza silne wpływy stylu Art Déco. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRZYPADEK W GRZE 8X8 DLA JEDNEGO
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany flamastrem na odwr. g.: chance in game 8 x 8 [lub: x 48 ?] for one [podkreśl.] | przypadek w grze 8 x 8 [lub: x 48 ?] dla jednego | winiarski’98 Artysta od 1965 pozostaje wierny założeniom swego autorskiego programu artystycznego. Na płaszczyźnie podzielonej na jednakowe kwadratu o boku 1 cm zaczernia pola wylosowane rzutem kostki do gry. Te wyjściowe warunki oczywiście poddaje najrozmaitszym komplikacjom i uzupełnieniom. W oferowanej pracy podzielił pole kompozycji na mniejsze kwadraty, ułożone po 8 w ośmiu rzędach. W każdym z tych pól, także pokratkowanych, wylosował, w sekwencji rosnącej o 1 moduł w każdym kolejnym polu, miejsca zaczernień.
Artist: Konstanty Laszczka
Title: WAZON DEKORACYJNY Z FAUNEM I NIMFą
Description: IInformacje o dziele: Wypał fabryki Kirchmyerów w Dębnikach pod Krakowem pod firmą J. Niedźwiedzki i Ska Wersja naczynia z zielonymi figurami reprodukowana była w „Wiankach”, 1919 no 3, powtórzenie kamionkowe z 1924/25 opublikował K.Laszczka, Keramos, Warszawa 1948, s. 115, il. 22. W fabryce Kirchmayerów, zakupionej w 1900 r., utworzono dział artystyczny, z którym współpracował m.in. Konstanty Laszczka. Wazon z figurami fauna i nimfy z dzieckiem jest jednym z trzech dekoracyjnych naczyń zaprojektowanych przez artystę w 1903 r.
Artist: Edward Dwurnik
Title: WENECJA - KRAKóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: WENECJA – KRAKÓW, obok: 1999 / E. DWURNIK na odwr. sygn. l. g.: IX [w kółku] – 949 / 2484 [w ramce], p.g.: 1999 / E. DWURNIK / KRAKÓW [w ramce] Charakterystyczną cechą twórczości Dwurnika jest układanie prac w cykle, które niekiedy łączą się ze sobą. Obraz Wenecja-Kraków jest tego przykładem. Przede wszystkim nosi cechy najstarszego w dorobku artysty cyklu Podróże autostopem, zapoczątkowanego już w 1965. W latach 90. artysta nawiązał doń w cyklu wedut pt. Niebieskie miasta (od 1993), w którym prezentuje syntetyczne i w dużym stopniu fantastyczne „portrety” miast, zazwyczaj zagranicznych metropolii, utrzymane w jednolitej błękitnej kolorystyce. W przypadku opisywanego obrazu względnie zgodny z rzeczywistością (łącznie z kolorystyką budowli) widok krakowskiego ryn-ku z góry walczy o lepsze z dodanymi mu cechami „weneckimi”: lustrem wody i szarobłękitną barwą.
Title: PATERA NA OWOCE
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Gműnd, Otto Wolter Patera w formie liścia o nieregularnym brzegu, z kwiatami, których łodygi tworzą uchwyt. Wsparta na czterech nóżkach.
Artist: Pierre Fernandez Arman (właściwe - Armand)
Title: POZDROWIENIA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na podstawie: arman Zabiegi na kopiach klasycznych rzeźb były stosowane przez artystę już w 1962, ze szczególnym wszakże nasileniem w połowie lat 80. Polegały one na cięciu gipsowych odlewów antycznych posągów na „plastry”, które następnie były składane w nowe układy i odlewane w brązie. Oferowana para figurek ("Zeus, z rozwagą" oraz "Pozdrowienia")należy do większego cyklu Bogowie i boginie, powstałego i wystawianego w 1986. Podczas gdy "Zeus, z rozwagą" powstała przez cięcia wzdłuż osi pionowej i zestawienia części na wzór otwierającej się talii kart, to w "Pozdrowieniach" punkt zbiegu przecięć, od którego „rozwija się” figura, usytuowany jest w połowie postaci. Rzeźby reprodukowane w: Arman, Lunds Konsthall, Edition GKM Siwert Bergström, Malmö 1989, s. 78 i 79.
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: NIEBIESKI PłOMIEń
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwr. g.: „Niebieski płomień” / KMikulski / Kraków 94
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Witkacy 1928 IV / T. C [w kółku] Portret nieznanej kobiety jest produktem „Firmy Portretowej S. I. Witkiewicz”. Reprezentuje typ C, który tak opisany jest w Regulaminie firmy: Charakteryzacja modela subiektywna – spotęgowania karykaturalne, tak formalne jak psychologiczne, nie wykluczone. W granicy kompozycja abstrakcyjna, czyli tzw. „Czysta Forma”. Zaś w Cenniku firmy: Typ C = bez ceny.
Verified Artist: Yes
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: NA LWA SROGIEGO...
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana sangwiną l.g.: na lwa / srogiego bez / obawy usiądziesz / i na ogromnym / smoku jeździć / będziesz / FS [monogram wiązany] / 16 95
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1397 BRZEGI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: DUDA GRACZ. 1397/90, na odwrociu nalepka autorska. Dynamicznie malowana impresja letniej łąki z półnagą postacią kobiety, rozwiązana w zieleniach, wiele zawdzięcza dającym się w obrazie odczytać fascynacjom autora secesją, powłóczystym i rozwianym formom malarstwa Młodej Polski.
Verified Artist: Yes
Artist: Mojżesz Kisling
Title: ZASłANIAJąCA SIę KOBIETA
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana ołówkiem pod ryc. l.: 73/100, p.: Kisling.
Artist: Salvadore Dali
Title: MOTYLE
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Litografia barwna na metalu, papier z suchą pieczęcią: ARCHES / FRANCE 40,3 x 58,5 cm (płyta 41,2 x 59,5) sygnatura z płyty śr.d.: Dalí / 1951, oł. pod ryc. l.: 63/300, p.: Dalí, na odwr. napis oł. śr.d.: LES PAPILLONS / Farblitho / (S. Arte), p.d.: 550/600, napisy na 2 białych nalepkach p.g. i l.d.: 040/746, na żółtej l.d.: A 40/F 50/2 Obraz wzmiankowany w: The Official Catalog of the Graphic Works of Salvador Dali, oprac. Albert Field, wyd. The Salvador Dali Archives, New York 1996, poz. 248 (http://www. daliarchi-ves.com).
Verified Artist: Yes
Artist: Bruno Schulz
Title: SZKIC ILUSTRACJI DO OPOWIADANIA DODO
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Praca reprodukowana: wg nalepki-atestu na plecach: Bruno SCHULZ – Bez tytułu, ołówek, / ok. 1930-32 r. (?), szkic ilustr. do opow. / B. Sch. pt. „DODO”. Scena erotyczno- / fantastyczna na tle Drohobycza. / (Reprod. nr 186 w: „The Drawings / of B. Schulz, NW Uniw. Press USA / 1990, str 247) - Jerzy Ficowski
Artist: Tadeusz Kantor
Title: METAMORFOZY
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: P.d. okrągła pieczęć autorska z napisem: t. Kantor sygnowany oł. p.d.: 49 / kantor na odwr. l.g. nalepka francuskiej firmy transportowej, śr.g. nalepka Galerie de France z Paryża, pod nią nalepka z danymi o pracy w języku niemieckim. Praca wzmiankowana w: Tadeusz Kantor. Métamorphoses, Galerie de France, Paris 1982
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: NIEWOLNICE NA MORZU EGEJSKIM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. pośrodku dedykacja dłg.: Kochanemu Panu / Franciszkowi Kotuli / w dowód wieloletniej / przyjaźni / Jerzy Nowosielski / 1979, l.g. nieczytelna pieczęć z nr oł.: DZ M 953 [...], napisy oł. na blejtramie l.d.: Zakupiono od Bobuli [sic!] / 6.IV.87 W.Z., p.d.: „Niewolnice na morzu Egejskim” - / - wg. autora
Artist: Mojżesz Kisling
Title: AKT
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: Kisling / New York / 1943 na dolnej żerdzi krosna stempel p.: RC 793 na górnej żerdzi oł.l.: 16 [w kółku]
Title: PATERA
Description: IInformacje o dziele: Srebro pr. 800, szkło Średnica 30,5 cm Hugo Bőhm &Co, Gműnd (Wirtembergia), lata 20. XX w. Patera w stylu art déco, w kształcie płaskiej misy wspartej na trzech nóżkach. Wewnątrz gładki wkład z bezbarwnego szkła.
Artist: Krzysztof Witold Skórczewski
Title: KOTY
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Kompozycja w kole o średnicy 13,4 cm, odcisk płyty 15,5 x 15,5 cm Sygnowany oł. pod ryc. l.: 13/75, śr.: „Koty”, p.: Skórczewski Napis z płyty pod kołem po p.: 19 [stylizowana litera r] 82
Artist: Józef Gielniak
Title: MóJ CZARODZIEJSKI BUKOWIEC - IMPROWIZACJA V
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. oł. pod ryc. l.: Mój czarodziejski „Bukowiec”! - improwizacja V. (dédiée au dr S. Warszewski, śr.: linoryt 59 r., p.: J. Gielniak
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: PAKAMERA I SWąD W NIEJ
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany śr.d.: T. B. 1981 „Pakamera i swąd w niej” Rysunek opatrzony jest – jak większość rysunków Brzozowskiego – literackim, „dźwięcznym” tytułem. Kaligrafia linii i zadrapań piórkiem kontrastuje z dużymi, malarskimi plamami szarości i czerni. Kształty podobne do wyolbrzymionych owadów czy robaków powtarzają się często w twórczości rysunkowej artysty, traktowane są też często jako charakterystyczne, o czym świadczy wielokrotne wystawianie i reprodukowanie oferowanego rysunku, uwidocznione w w/w katalogu oeuvre, poz. II.936. Obraz opisywany lub reprodukowany w: Rysunki Tadeusza Brzozowskiego (prace z lat 1937-1986), Muzeum Okręgowe, Ra-dom 27 XI – XII 1986 [Kat. TB 1997, wyst. 385]; Tadeusz Brzozowski. Rysunki z lat 1980-1985, Galeria Krzysztofory, Kraków 30 I – 25 II 1987, repr. [Kat. TB 1997, wyst. 393]; Tadeusz Brzozowski. Rysunki z lat 1980-1985, Uniwersytecka Galeria Sztuki współczesnej, Cieszyn III 1987, repr. [Kat. TB
Artist: Jan Lebenstein
Title: CIAłO I JEGO SOBOWTóR
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany oł. p.d.: Lebenstein 88. na plecach l.g. napis flamastrem: Lebenstein / „Corps et son double” tamże nalepka ręcznie pisana atramentem: 34. Lebenstein / „Corps et son double” Praca powstała u schyłku okresu, kiedy artysta zarzucił malarstwo olejne na rzecz prac na papierze – rysunków, pasteli i grafik. Główne dzieła tego okresu to cykle ilustracji do tekstów biblijnych: Księgi Hioba i Apokalipsy wg św. Jana w przekła-dzie Czesława Miłosza. Taki ilustracyjny, narracyjny, a zarazem w nieokreślony sposób mityczno-sakralny charakter ma kompozycja, nosząca tytuł będący parafrazą manifestu Antonina Artaud Teatr i jego sobowtór (Le théâtre et son double).
Artist: Zygmunt Menkes
Title: GOłąBKI POKOJU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Menkes na odwr. l.g. nalepka Rudolph Galleries, Woodstock i Coral Gables, USA
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: GłOWA
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany kredką p. d.: BEKSIŃSKI 68
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: MARTWA NATURA Z PARASOLKą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: 18. / W. Terlikowski
Artist: Friedensreich Hundertwasser
Title: DOMY W śNIEGU
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na plecach sygnatura l.g.: Ofesetlithografi [sic!] / werk .Hundertwasser l.d.: Hundertwasser / „Häuser im Schnee”
Artist: Tamara Łempicka
Title: PORTRET PIęKNEJ M.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: G6
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: na odwr. d.: G6 [w ramce] / BEKSIŃSKI / 1997
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: DA
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwr. l.śr.: DA , d.: BEKSIŃSKI
Artist: Jan Tarasin
Title: STół GIER II
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Jan Tarasin 96, na odwr. p.g.: JAN TARASIN / „STÓŁ GIER” II / 1996, na krośnie po l. nalepka mpis: 30. Stół gier I, 1996, olej na płótnie, 81 x 100 cm
Title: KOCIOłEK DO CHłODZENIA WINA
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, znak wykonawcy trudno czytelny sprzedawca H. Meyen & Co, Berlin W kształcie gładkiego cylindra, w dolnej partii wybrzuszonego, wsparty na trzech pętlach.
Title: PARA KANDELABRóW
Description: IInformacje o dziele: Kraków, złotnik AK Para kandelabrów pięcioświecowych, czteroramiennych na kwadratowych podstawach i trzonach czworobocznych.
Artist: Pierre Fernandez Arman (właściwe - Armand)
Title: ZEUS, Z ROZWAGą
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na podstawie: arman Zabiegi na kopiach klasycznych rzeźb były stosowane przez artystę już w 1962, ze szczególnym wszakże nasileniem w połowie lat 80. Polegały one na cięciu gipsowych odlewów antycznych posągów na „plastry”, które następnie były składane w nowe układy i odlewane w brązie. Oferowana para figurek ("Zeus, z rozwagą" oraz "Pozdrowienia")należy do większego cyklu Bogowie i boginie, powstałego i wystawianego w 1986. Podczas gdy Zeus, z rozwagą powstała przez cięcia wzdłuż osi pionowej i zestawienia części na wzór otwierającej się talii kart, to w Pozdrowieniach punkt zbiegu przecięć, od którego „rozwija się” figura, usytuowany jest w połowie postaci. Rzeźby reprodukowane w: Arman, Lunds Konsthall, Edition GKM Siwert Bergström, Malmö 1989, s. 78 i 79.
Artist: Krzysztof Witold Skórczewski
Title: MOTYLE
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany oł. pod ryc. l.: 19/75, śr.: „Motyle”, p.: K. Witold Skórczewski napis z płyty p.g.: 19 [stylizowana litera r] 81,