Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET CÓRKI GLADYS (?), OK. 1905
Tools: ink, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: T Axentowicz Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Stanisław Bagieński
Title: RANNY UŁAN, 1914
Year: 1914
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: St. Bagieński 914 Wymiary w świetle ramy.
Artist: Tadeusz Cieślewski
Title: DZWONNICA. KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY
Tools: ink, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: T. Cieślewski Napis. l.d.: WARSZAWA Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Tadeusz Cieślewski
Title: PLAC TEATRALNY, 1910
Year: 1910
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Plac Teatralny z widokiem na Ratusz Warszawski, 1910 Sygn. p.d.: T. Cieślewski Wymiary w świetle ramy. Obraz reprodukowany w: -„Tygodnik Ilustrowany” 1910, II półrocze, nr 50 z dn. 10. XII 1910, [numer poświęcony Warszawie], il. na s. 1015. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Cieślewski
Title: PLAC ZAMKOWY W WARSZAWIE
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: T. Cieślewski Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: KOŚCIÓŁ ŚW. KATARZYNY, 1911
Year: 1911
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. na kamieniu p.d.: KRAKÓW · CZAJKOWSKI STANISŁAW · 1911 Wymiary w świetle passe-partout. Praca pochodzi z teki graficznej Kraków 1911 zawierającej autolitografie autorstwa Włodzimierza Błockiego, Józefa Czajkowskiego, Stanisława Czajkowskiego, Stefana Filipkiewicza, Karola Frycza, Teodora Grotta, Stanisława Kamockiego, Stanisława Podgórskiego, Kazimierza Sichulskiego, Wojciecha Weissa, Jana Wojnarskiego, Leona Wyczółkowskiego i Henryka Kunzka. Teka została wydana przez „Komitet Gospodarczy XI Zjazdu Lekarzy i Przyrodników Polskich w Krakowie członkom swoim na pamiątkę”. Autolitografie wykonane pod kierunkiem autorów odbito w krakowskim Zakładzie Litografii Artystycznej Aureliusza Pruszyńskiego. Bibliografia: - Stanisław Czajkowski (1878-1954), [katalog], MKiS, CBWA, Warszawa „Zachęta”, Warszawa 1980, s. nlb.; - M. Grońska, Grafika w książce, tece, albumie, Wrocław-Warszawa-Kraków 1994, s. 191, 192, nr kat. 13.
Artist: Honoré Daumier
Title: ACTUALITES [AKTUALNOŚCI], 1852
Year: 1852
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. na rycinie [z kamienia] l.d.: h. D ; - p.d. numer kamienia: 424 Pod ryciną napisy: - l.d.: Maison Martinet, r.Vivienne 41 et 11 r. du Coq.Paris ; - p.d. : Imp. Ch. Trinocq Cour des Miracles, 9. Paris Obraz nie jest oprawiony. Tekst towarzyszący (tytuł serii u góry, reszta pod ryciną): Actualites Toutes les parisiennes qui possèdent des chiens suivent l'exemple qui leur a été donné par madame de Saint Frémont et viennent se désabonner au Constitutionnel. Litografia odbita na karcie „Le Charivari”, paryskiego czasopisma satyrycznego; poświęconego różnym dziedzinom życia społecznego. Pismo, wydawane od roku 1832, było bardzo bogato ilustrowane litografiami i drzeworytami wielu artystów, m.in. Honor é Daumier’a, Paul Gavarniego, Grandville’a, Gustava Doré.... więcej
Artist: Honoré Daumier
Title: DOMINO!!, 1839
Year: 1839
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. na rycinie [z kamienia] l.d.: h. D . Pod ryciną napisy: - l.d.: Imp. d'Aubert & Cie.; - p.d.: Chez Bauger & Cie R. du Croissant 16. | Daumier lith. Tekst towarzyszący (tytuł serii u góry, reszta pod ryciną): Types Parisiens [plansza] ... Domino !!... Obraz nie jest oprawiony. Litografia odbita na karcie „Le Charivari”, paryskiego czasopisma satyrycznego; poświęconego różnym dziedzinom życia społecznego. Pismo, wydawane od roku 1832, było bardzo bogato ilustrowane litografiami i drzeworytami wielu artystów, m.in. Honor é Daumier’a, Paul Gavarniego, Grandville’a, Gustava Doré. więcej
Artist: Honoré Daumier
Title: ZBIERACZ NIEDOPAŁKÓW CYGAR, 1841
Year: 1841
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. na rycinie [z kamienia] l.d.: h. D ; - p.d. numer kamienia: 314 Pod ryciną napisy: - l.d.: Chez Bauger & Cie R. du Croissant 16. Chez Aubert, Pl. de la Bourse.; - p.d. : Imp. d'Aubert & Cie. Obok napis ołówkiem: 1841 Tekst towarzyszący (tytuł serii u góry, reszta pod ryciną): Bohémians de Paris LE RAMASSEUR DE BOUTS DE CIGARES. Ils n'en finiront pas ces oiseaux là! c'est des clercs d'huissiers, ça fume jusqu'à la cendre, et pas moyen de leur tirer des carottes. Obraz nie jest oprawiony. Litografia odbita na karcie „Le Charivari”, paryskiego czasopisma satyrycznego; poświęconego różnym dziedzinom życia społecznego. Pismo, wydawane od roku 1832, było bardzo bogato ilustrowane litografiami i drzeworytami wielu artystów, m.in. Honoré Daumier’a, Paul Gavarniego, Grandville’a, Gustava Doré. Wymiary karty: 36,8 x 25,3 cm; drugostronnie tekst drukowany, m.in. reklamy, zagadki. Le ramasseur de bouts de cigares to 4.... więcej
Artist: Honoré Daumier
Title: LOKATORZY (NAJEMCY) I WŁAŚCICIELE DOMÓW, 1856
Year: 1856
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. na rycinie [z kamienia] l.d.: h. D. ; - p.d. numer kamienia: 981 Pod ryciną napisy: - l. d.: . mon- Martinet, 146, r. Rivoli et 41, r.Vivienne; - p.d.: Lith. Destouches, 28, r. Paradis Pre-Paris Tekst towarzyszący (tytuł serii u góry, reszta pod ryciną): LOCATAIRES ET PROPRIÉTAIRES. Aspect des rues de Paris depuis que les propriétaires ont signifié qu'ils n'admettraient plus dans leurs immeubles ni chiens, ni enfants. Obraz nie jest oprawiony. Litografia odbita na karcie „Le Charivari”, paryskiego czasopisma satyrycznego; poświęconego różnym dziedzinom życia społecznego. Pismo, wydawane od roku 1832, było bardzo bogato ilustrowane litografiami i drzeworytami wielu artystów, m.in. Honoré Daumier’a, Paul Gavarniego, Grandville’a, Gustava Doré. Wymiary karty (lekko przyciętej): 35 x 25,3 cm; karta naklejona na kartonowy podkład. Jest to 6. kolejna plansza serii Locataires et proprietaires (Lokatorzy i właściciele domów), na którą złożyły się 52 grafiki, publikowane w „Charivari” w trzech etapach: pierwszym od stycznia 1847 do września 1848 roku; drugim od lutego do kwietnia 1854 roku; trzecim od września do listopada 1856. Plansze o numerach 9, 18 i 32 zostały opublikowane poza „Charivari” jako druki specjalne. Do cyklu doliczane są także cztery grafiki, które... więcej
Artist: Honoré Daumier
Title: SPOTKANIE WESOŁYCH AUGURÓW, 1842
Year: 1842
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. na rycinie [z kamienia] p.d.: h. D .; obok numer kamienia: 389 Pod ryciną napisy: - l.d.: - Chez Bauger R. du Croissant. 16.; - p.d.: napis ołówkiem: 1842 . Ponadto napis ołówkiem w prawym dolnym rogu karty: 12 [oznaczenie 12. plansza serii] Tekst towarzyszący (tytuł serii u góry, reszta pod ryciną): Histoire Ancienne. Une rencontre de joyeux augures. Les Augures, dit-on, ne pouvaient s'aborder Sans rire de leur fourberie: Mais nos chevaliers d'industrie Se traitent gravement et sans se dérider. ( Viennet. Fable nouvelle ) Obraz nie jest oprawiony. więcej
Artist: Pierre Jacques Duret
Title: WIDOK ALEI MALIEBAAN W UTRECHCIE, 1773
Year: 1773
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Według rysunku Jacobusa Verstegha papier naklejony na cienką tekturę sygn. pod ryciną: - l.d.: J. Versteeg del. : - p.d.: P. J. Duret Sculp. Poniżej kilkuwierszowy napis kursywą w języku holenderskim i francuskim, ujęty w dwie kolumny rozdzielone umieszczonym pośrodku kartuszem podtrzymywanym przez dwa lwy: - Po lewej: Gezicht Van de Maliebaan te Ulrecht Vantbegin, | Opgedragenaan hunne Edelen Groot Achtbaaren de heeren Burgemeesteren | en Vroedschappender stadt Utrecht | Doorhunner Ed. Gr. Archtb. Ootmoedigen Dienaaren, J. Van Schoonhoven et Compagnie - Po prawej: Vue du Mail d’Ulrecht par devan[t] | Dédiée aux Très Nobles et Très Vénérables Magistrat[.] | de la Ville d’ Utrecht. | P ar leurs très humbles et très obéissants Serviteurs, J. Van Schoonhoven et Compagnie. - Niżej tekst wspólny... więcej
Artist: Stanisław Fabiański
Title: WIECZORNY WIDOK NA WAWEL
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: St. Fabijański Na odwrocie, na oprawie napis: Widok z mostu Dębnickiego na Wawel Wymiary w świetle ramy.
Verified Artist: Yes
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: DAMA W PARKU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: SFilipkiewicz (inicjały wiązane) Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: KSIĘŻYC NAD WODĄ
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: SFilipkiewicz (inicjały wiązane) Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: PEJZAŻ (PROJEKT WINIETY?)
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: SFilipkiewicz (inicjały wiązane) Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Stanisław Gibiński
Title: RYBAK
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: S. Gibiński Wymiary w świetle ramy.
Artist: Stanisław Górski
Title: GÓRALKA, PRZED 1939
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. po prawej: St. Górski Wymiary w świetle ramy.
Artist: Teodor Grott
Title: CYKLAMENY W OTWARTYM OKNIE
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.g.: Teod. Grott Na odwrocie stempel fragment owalnego stempla krakowskiego Magazynu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz. Wymiary w świetle ramy.
Artist: Teodor Grott
Title: WNĘTRZE KOŚCIOŁA MARIACKIEGO, 1911
Year: 1911
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. na kamieniu u dołu pośrodku: Teodor Grott 11 Wymiary w świetle passe-partout: 37,7 x 27,3 cm. Praca pochodzi z teki graficznej Kraków 1911 zawierającej autolitografie autorstwa Włodzimierza Błockiego, Józefa Czajkowskiego, Stanisława Czajkowskiego, Stefana Filipkiewicza, Karola Frycza, Teodora Grotta, Stanisława Kamockiego, Stanisława Podgórskiego, Kazimierza Sichulskiego, Wojciecha Weissa, Jana Wojnarskiego, Leona Wyczółkowskiego i Henryka Kunzka. Teka została wydana przez „Komitet Gospodarczy XI Zjazdu Lekarzy i Przyrodników Polskich w Krakowie członkom swoim na pamiątkę”. Autolitografie wykonane pod kierunkiem autorów odbito w krakowskim Zakładzie Litografii Artystycznej Aureliusza Pruszyńskiego. Bibliografia: - M. Grońska, Grafika w książce, tece, albumie, Wrocław-Warszawa-Kraków 1994, s. 191, 192, nr kat. 13, il. 12 na s. 40.
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: BAŁTYK. STATEK NA HORYZONCIE, 1947
Year: 1947
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: S. Jaxa | 1947 Na odwrocie autorski stempel wypełniony ręcznie: Tytuł Widok Bałtyku | Rozmiary 35 x 50 Cena ....| SOTER JAXA MAŁACHOWSKI | Adres | KRAKÓW, ul. Piłsudskiego 32. Wymiary w świetle ramy.
Artist: Jakub Michał Kasprowicz
Title: ŚNIEGI W PUSZCZY AUGUSTOWSKIEJ, PRZED 1939
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: J. M. Kasprowicz Wymiary w świetle ramy.
Artist: Gertruda Knobloch
Title: ŚPIĄCA, 1888
Year: 1888
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: papier z filigranem Montgolfier Sygn. p.d.: G Knobloch | 1888 Wymiary w świetle ramy. Obraz jest oprawiony.
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: PRZY STULETNIM ŹRÓDLE W SZCZAWNICY, SIERPIEń 1909
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Napis l.d.: „Sto lat przeszło żyje, | kto tę wodę pije! Na starych zachowanych „plecach” - oprawie akwareli napisy: - u góry: Antoni Kozakiewicz | „Przy stuletnim źródle w Szczawnicy - u dołu: M. Janoszanka ; - ponadto późniejszy napis inną ręką: w środku list. Pośrodku nalepka wystawowa (druk, atrament , stempel ) o treści: TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | 1913 Nr 289 | Autor Kozakiewicz Antoni | Dzieło p.t. Studyum IV . | Rodzaj akwarela cena wł. pryw. Wymiary w świetle ramy. Akwarela była podarunkiem artysty dla Michaliny Janoszanki (1889-1952) przesłanym jej ze Szczawnicy wraz z niżej cytowanym, dwustronicowym listem; dołączonym do obrazu autografem artysty. Adresatka była malarką i pisarką; m.in. autorką wspomnień o Jacku Malczewskim Wielki tercjarz (wyd. 1931). więcej
Artist: Ludwik Kurella
Title: PRZĄDKA, 1870
Year: 1870
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. kredką p.d.: Ludwik Kurella | 1870 r. Wymiary w świetle ramy.
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: SOSNY NAD JEZIOREM
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. ołówkiem l.d.: KMackie... Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Balthasar Moncornet
Title: PORTRET MIKOŁAJA KOPERNIKA, PRZED 1668
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Portret Mikołaja Kopernika [właściwie Johannesa Stoefflera] Wspólpraca I. Mittannour Chamahista (?) Wymiary odcisku płyty: 15,6 x 11,5 cm; cała karta: 27 x 19,8 cm Popiersie w lewym profilu w owalnej ramce, na wysokości ust inskrypcja: „Spes mea in Deo Jesu”. U góry po lewej rysunek systemu heliocentrycznego, a pod nim trzy płonące pochodnie ułożone w trójkąt. Po prawej tarcza z krzyżem biskupim. U dołu napis w czterech wersach: DOMNUS [!] NICOLAUS COPERNICUS, SACERDOS, CANONICUS | REGULARIS, ASTRONOMORUM KORYPHAEUS | Ex Authentico Prototypo Erasmi Reinholdi, COPERNIC Trutinat Terrae, Lunae que Labores, | Sidereas Monstrat Pausas, Abstrusaque Pandit. Faciebat I. Mittannour Chamahista. Moncornet Excudit. Ciekawa rycina, będąca świadectwem dawnej omyłki, która przez lata powtarzała się w ikonografii kopernikańskiej. Wbrew objaśniającemu ją napisowi, rycina wcale nie przedstawia Mikołaja Kopernika, ale Johannesa Stoefflera (1452-1531), niemieckiego matematyka i astronoma. Wykonana została według starszej grafiki z wizerunkiem Stoefflera, zamieszczonej w dwóch edycjach dzieła Nicolausa Reusnera „Icones sive imagines virorum literis illustrium...” (wydania 1589 i 1590), a później przetworzonej jeszcze w podobnej pracy Jeana-Jacquesa Boisarda „Bibliotheca Chalcographica, hoc est Virtute et eruditione clarorum Virorum Imagines” (1652-1669). Ciekawe, że w obu... więcej
Artist: Stanisław Noakowski
Title: SZKIC OŁTARZA, 1918
Year: 1918
Tools: ink, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: SN [monogram wiązany] 19 6 / X 18 Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Michał Pociecha
Title: BARWY JESIENI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: M Pociecha Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: ZAPRZĘG W CZWÓRKĘ KONI
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: Z. Rozwadowski Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Henryk Sajdak
Title: KLASZTOR SS. NORBERTANEK W KRAKOWIE, LATA 70.
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: H. Sajdak Na odwrocie autorskie napisy: - u góry: Kraków | Klasztor ss. Norbertanek ; - u dołu dedykacja: Panu Józefowi z wyrazami| sympatii - | autor | 13. I. 78 Wymiary w świetle passe-partout.
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Sajdak
Title: Z KAZIMIERZA NAD WISŁĄ, 1974
Year: 1974
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: H. Sajdak | 74 Na odwrocie napis autorski: Kazimierz Dolny n / Wisłą Wymiary w świetle passe-partout.
Verified Artist: Yes
Artist: Adam Setkowicz
Title: POSTÓJ PRZED KARCZMĄ
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: A. Setkowicz Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Adam Setkowicz
Title: POSTÓJ PRZED KARCZMĄ
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: A. Setkowicz Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Jan Stanisławski
Title: VILLA D’ESTE, 1901
Year: 1901
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Autolitografia pięciobarwna, papier gruby „mięsisty” nierówno przycięty z p. boku; odcisk płyty: 15 x 20,5 cm; cała karta: 20,4 x 26,8 cm Sygn. z płyty l.d.: J S Na odwrocie odcisk prostokątnego stempla: · TOW. ART. POL. |· SZTUKA | KRAKÓW Autolitografia zamieszczona była na odrębnej planszy dołączonej do każdego z 20 egzemplarzy „wydania wytwornego” zeszytu „Chimery” w roku 1901 (Tom 4; zeszyt 10-11-12; październik - listopad - grudzień). Villa d’Este to jedna z autolitografii, które Stanisławski wykonał dla „Chimery”, miesięcznika poświęconego sztuce i literaturze, ukazującego się w Warszawie w latach 1901–1907. Pismo wychodziło nieregularnie; ogółem ukazało się 30 zeszytów w 10 tomach. Nakład wynosił 600 egzemplarzy zwykłych i 20 egzemplarzy wytwornych. Wydawcą i redaktorem naczelnym był Zenon Przesmycki (Miriam). Litografie Jana Stanisławskiego dodawane były jako osobne plansze do „egzemplarzy... więcej
Artist: Jan Stanisławski
Title: SAD UKRAIŃSKI, 1904
Year: 1904
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Autolitografia czarno-biała, papier gruby , mięsisty, 13 x 20,7 cm (odcisk płyty); 20,3 x 25,5 cm (cała karta; przycięta z l. boku) Sygn. z płyty p.d.: J S Na odwrocie odcisk prostokątnego stempla: · TOW. ART. POL. |· SZTUKA | KRAKÓW Jest to czarno-biała wersja autolitografii Sad ukraiński , która - w wersji czterobarwnej - zamieszczona została jako dodatek do pisma „Chimera” w 1904 roku (Tom. 7; zeszyt. 20-21). Sad ukraiński należy do zespołu autolitografii, które Stanisławski wykonał dla „Chimery”, miesięcznika poświęconego sztuce i literaturze, ukazującego się w Warszawie w latach 1901–1907. Pismo wychodziło nieregularnie; ogółem ukazało się 30 zeszytów w 10 tomach. Nakład wynosił 600 egzemplarzy zwykłych i 20 egzemplarzy wytwornych. Wydawcą i redaktorem naczelnym był Zenon Przesmycki (Miriam). Litografie Jana Stanisławskiego dodawane były jako osobne plansze do „egzemplarzy wytwornych”. W specjalnej nocie redakcyjnej pisano o nich, m.in.: więcej
Artist: Jan Stanisławski
Title: TOPOLE, 1901
Year: 1901
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Autolitografia pięciobarwna, papier gruby „mięsisty”; odcisk płyty: 20,4 x 10,7 cm; cała karta: 24 x 19,4 cm Sygn. z płyty l.d.: J S Na odwrocie odcisk prostokątnego stempla: · TOW. ART. POL. |· SZTUKA | KRAKÓW Autolitografia zamieszczona była na odrębnej planszy dołączonej do każdego z 20 egzemplarzy „wydania wytwornego” zeszytu „Chimery” w roku 1901 (Tom 3; zeszyt 7-8; lipiec - sierpień). Motyw Topoli nad wodą przedstawił Stanisławski także we wcześniejszych, olejnych wersjach kompozycyjnych. Topole to jedna z autolitografii, które Stanisławski wykonał dla „Chimery”, miesięcznika poświęconego sztuce i literaturze, ukazującego się w Warszawie w latach 1901–1907. Pismo wychodziło nieregularnie; ogółem ukazało się 30 zeszytów w 10 tomach. Nakład wynosił 600 egzemplarzy zwykłych i 20 egzemplarzy wytwornych. Wydawcą... więcej
Artist: Jan Stanisławski
Title: KOŚCIÓŁ ŚW. MARKA W WENECJI, 1901
Year: 1901
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Autolitografia pięciobarwna, papier biały, gruby, mięsisty; odcisk płyty: 14 x 20,4 cm; cała karta: 18,9 x 24,1 cm Sygn. z płyty l.d.: J S Na odwrocie odcisk prostokątnego stempla: · TOW. ART. POL. |· SZTUKA | KRAKÓW Autolitografia zamieszczona była na odrębnej planszy dołączonej do każdego z 20 egzemplarzy „wydania wytwornego” zeszytu „Chimery” w roku 1901 (Tom 1; zeszyt 2; luty). Kościół św. Marka w Wenecji jest jedną z autolitografii, które Stanisławski wykonał dla „Chimery”, miesięcznika poświęconego sztuce i literaturze, ukazującego się w Warszawie w latach 1901–1907. Pismo wychodziło nieregularnie; ogółem ukazało się 30 zeszytów w 10 tomach. Nakład wynosił 600 egzemplarzy zwykłych i 20 egzemplarzy wytwornych. Wydawcą i redaktorem naczelnym był Zenon Przesmycki (Miriam). Litografie Jana Stanisławskiego dodawane były jako osobne plansze do „egzemplarzy wytwornych”. W specjalnej... więcej
Artist: Franciszek Sunderland
Title: KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE Z PAŁACEM STASZICA
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: FRANCISZEK SUNDERLAND Wymiary w świetle passe-partout.
Verified Artist: Yes
Artist: Antonio Suntach
Title: ZACZAROWANA DAMA [THE ENCHANTED LADY]
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wg Silvestra Hardinga Kompozycja: 20,2 x 26,3 cm; Wymiary całości z podpisem w świetle passe-partout. Sygn. pod ryciną: - l.d.: S. Harding Inv .; - p.d.: Suntach Direxit Poniżej - pośrodku i w dwóch bocznych kolumnach – napis: Brightest Lady, look on me. Thus I sprinkle on thy breast więcej
Artist: Marian Szczerbiński
Title: BUKIET Z KWIATÓW MIMOZY
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: M SZCZERBIŃSKI Wymiary w świetle ramy.
Artist: Henryk Uziembło
Title: WISŁA POD WAWELEM, 1916
Year: 1916
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: HENRYK UZIEMBŁO | KRAKÓW 1916 Wymiary w świetle ramy.
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: TRZY AKWARELE
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Trzy akwarele Wincenta Wodzinowskiego: DZIEWCZYNA W NIEBIESKIEJ CHUSTCE Sygn. p.d.: W. Wodzinowski GŁÓWKA DZIEWCZYNY Sygn. l.d.: W. Wodzinowski ROZMOWA Sygn. p.d.: W. Wodzinowski Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: SPOTKANIE NA WIEJSKIEJ DRODZE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: W. Wodzinowski Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: L’ARTISTE FAUCHÉ. GOŁY ARTYSTA, 27 X 1902
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek Conté, papier, 21,5 x 17 cm (w św. p.-p.: 20,8 x 16,3 cm) datowany p.d.: 27/X 02 oznaczony faksymile podpisu artysty l.d.: Eug. Zak. Rysunek (również kolejna pozycja w katalogu) pochodzi ze szkicownika prowadzonego przez młodego artystę od 3 X 1902, podczas paryskich studiów u Jeana Léona Gérôme’a w École des Beaux-Arts i w Académie Colarossi u Alberta Besnarda. Obecni właściciele nabyli ów szkicownik w 1940 roku od Jadwigi Zakowej, żony artysty.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: L’ARTISTE FAUCHÉ. GOŁY ARTYSTA, 27 X 1902
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek Conté, papier, 21,5 x 17 cm (w św. p.-p.: 20,8 x 16,3 cm) datowany p.d.: 27/X 02 oznaczony faksymile podpisu artysty l.d.: Eug. Zak. Rysunek (również kolejna pozycja w katalogu) pochodzi ze szkicownika prowadzonego przez młodego artystę od 3 X 1902, podczas paryskich studiów u Jeana Léona Gérôme’a w École des Beaux-Arts i w Académie Colarossi u Alberta Besnarda. Obecni właściciele nabyli ów szkicownik w 1940 roku od Jadwigi Zakowej, żony artysty.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: L’ARTISTE FAUCHÉ. GOŁY ARTYSTA, 27 X 1902
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek Conté, papier, 21,5 x 17 cm (w św. p.-p.: 20,8 x 16,3 cm) datowany p.d.: 27/X 02 oznaczony faksymile podpisu artysty l.d.: Eug. Zak. Rysunek (również kolejna pozycja w katalogu) pochodzi ze szkicownika prowadzonego przez młodego artystę od 3 X 1902, podczas paryskich studiów u Jeana Léona Gérôme’a w École des Beaux-Arts i w Académie Colarossi u Alberta Besnarda. Obecni właściciele nabyli ów szkicownik w 1940 roku od Jadwigi Zakowej, żony artysty.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: ŻYD CZYTAJĄCY KSIĘGĘ
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: J. Zucker Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Alfred Brehm
Title: ŻYCIE ZWIERZĄT, 1935-1936
Description: IInformacje o dziele: PRZEKŁAD POLSKI Z 1090 ILUSTRAJAMI W TEKŚCIE ORAZ WIELOMA TABLICAMI BARWNYMI, T. 1-2 Nakładem Księgarni Trzaski, Everta i Michalskiego, Warszawa, Krakowskie Przedmieście 13 - Gmach Hotelu Europejskiego, Warszawa 1935-1936. Oprawa wydawnicza, płótno, tłoczona i złocona tytulatura na grzbiecie i licu. 19 barwnych ilustracji wklejanych na oddzielnych tablicach, przedstawiających – namalowane przez niemieckich malarzy – rozmaite organizmy żywe. Stan zachowania : niewielkie przetarcia, zagięcia, zaplamienia oprawy, nieznaczna naprawa grzbietów, poza tym stan bardzo dobry, dodatkowo ochronny futerał wyłożony aksamitem.
Artist: Elwiro Andriolli
Title: PAN TADEUSZ
Description: IInformacje o dziele: Adam Mickiewicz Pan Tadeusz czyli Ostatni zajazd na Litwie Historya szlachecka z 1811 i 1812 r. Z illustracjami E. M. Andriollego Lwów [bez daty wydania] Drukiem F. A. Brockhausa w Lipsku Książka w ozdobnej oprawie: niebieskie płótno z bogatymi tłoczeniami i złoconymi ornamentami na licu i grzbiecie, ozdobne wyklejki. Brzegi kart złocone. Tekst ujęty w delikatne ramki. Stron 295 + 7 nlb. , format 37 x 28 cm. Stan zachowania bardzo dobry: minimalne przetarcia oprawy, kilka początkowych kart z niewielkimi plamkami, blok introligatorsko wzmocniony nowymi kapitałkami. Na wklejce i stronie przedtytułowej autograf właściciela i data 1932 r. Całość w nowym etui. Kolejne altenbergowskie wydanie „Pana Tadeusza”, bogato ilustrowane sześćdziesięcioma cynkograficznymi reprodukcjami drzeworytów według rysunków... więcej
Artist: Henryk Piątkowski
Title: ALBUM SZTUKI POLSKIEJ, 1901
Year: 1901
Description: IInformacje o dziele: KATALOG WYSTAWY RETROSPEKTYWNEJ W WARSZAWIE W 1898 ROKU Nakładem Drukarni P. Laskauera & W. Babickiego i Zakładu Fotochemicznego B. Wierzbickiego i S-ki, Warszawa 1901. Druk dwuszpaltowy; 212 reprodukcji polskiego malarstwa, w tym wiele całostronicowych. Oprawa wydawnicza: płótno, tłoczona i złocona tytulatura na licu oprawy i grzbiecie, grzbiet skórzany współczesny, odtworzony według oryginału. Niezwykły katalog nietuzinkowej wystawy malarstwa polskiego, zawierający zbeletryzowane opisy obrazów i wiele ciekawostek o ich twórcach. Znakomicie napisana książka o polskich malarzach, zawierająca wiele, nie reprodukowanych nigdzie później, obrazów z dokładnym opisem. Stan zachowania : zabrudzenia i przetarcia okładek, dwie strony profesjonalnie naprawione, jedna lekko przedarta, poza tym stan bardzo dobry.
Artist: Adam Setkowicz
Title: SPOTKANIE PRZED CHATĄ
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: A. Setkowicz Wymiary w świetle ramy.
Artist: Wojciech Weiss
Title: MODELKA I MANEKIN
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout Sygn. p.d. monogramem wiązanym: WW Obraz jest oprawiony.