Artist: Marian Warzecha
Title: 1961/70, 1961-1962
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. na odwr. akwarelą p.d.: MWarzecha | 1961/70 niżej ołówkiem: 1962 l.g. stempel wywozowy; p.g. amerykańska nalepka aukcyjna Pochodzenie: - Galeria Bonino, New York, 1973 (wystawa Mariana Warzechy); - J. F. Kennedy University, Kalifornia; - Prywatna kolekcja, Kalifornia, USA.
Artist: Marian Warzecha
Title: 1960/34, 1960
Year: 1960
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. na odwr. tuszem p.d.: MWarzecha | 1960/34 wyżej amerykańska nalepka aukcyjna Pochodzenie: - Galeria Bonino, New York, 1973 (wystawa Mariana Warzechy); - J. F. Kennedy University, Kalifornia; - Prywatna kolekcja, Kalifornia, USA. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Fangor
Title: BEZ TYTUŁU, 1971
Year: 1971
Tools: pastel
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Fangor 71 na odwr. podkładu ręką autora l.g.: 3171 , śr: 74 [w kółku], p.g.: Fangor 71 , na odwr. pleców śr.g.: 74 [w kółku], p.g. flamastrem: FANGOR | 3171 Przestrzeń jest wewnątrz i zewnątrz we mnie, w tobie i pomiędzy. Moja przestrzeń, Twoja przestrzeń a w środku międzyprzestrzeń. Czy moja jest błękitna, a Twoja zielona a ta pomiędzy szara? Czy jest szarością? Czy jest to błękit czy zieleń? A może kot ukryty we mnie? Czy szarość jest w powietrzu, a może powietrze jest w zieleni? Czy postrzeganie jest zewnątrz, całkowicie poza mną? A może ja widzę wnętrze? Swoje wnętrze. Wypowiedź Fangora o sztuce z 1973 r., [w:] Bożena Kowalska, Fangor.... więcej
Artist: Henryk Stażewski
Title: ABSTRAKCJA GEOMETRYCZNA, 1956-1960
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STAŻEWSKI Obrazowi towarzyszy ekspertyza p. Bożeny Kowalskiej z 7 VIII 2016 roku. Gwasze na papierze, o rozdrobnionych formach, równolegle z obrazami malowanymi olejem na płótnie, tworzył Henryk Stażewski w latach 50-tych. Charakterystyczne było dla nich zawsze konstruowanie ich cienką kreską, oraz przenikanie się barw, gdy formy częściowo nakładały się na siebie, jakby były na poły przezroczyste. Typowe dla artysty było ich zestrojenie harmonijne, bez ostrych kontrastów, operowanie barwami łagodnie wyciszonymi, ale tworzącymi układy nie pozbawione napięć. W drugiej połowie lat 50. stosował Stażewski w malarstwie, rzadko używany przez innych malarzy kolor jasnego, rozbielonego fioletu z przechyłem do różu. Fragment ekspertyzy Bożeny Kowalskiej ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Stażewski
Title: ABSTRAKCJA GEOMETRYCZNA, 1956-1960
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STAŻEWSKI Obrazowi towarzyszy ekspertyza p. Bożeny Kowalskiej z 7 VIII 2016 roku. Gwasze na papierze, o rozdrobnionych formach, równolegle z obrazami malowanymi olejem na płótnie, tworzył Henryk Stażewski w latach 50-tych. Charakterystyczne było dla nich zawsze konstruowanie ich cienką kreską, oraz przenikanie się barw, gdy formy częściowo nakładały się na siebie, jakby były na poły przezroczyste. Typowe dla artysty było ich zestrojenie harmonijne, bez ostrych kontrastów, operowanie barwami łagodnie wyciszonymi, ale tworzącymi układy nie pozbawione napięć. W drugiej połowie lat 50. stosował Stażewski w malarstwie, rzadko używany przez innych malarzy kolor jasnego, rozbielonego fioletu z przechyłem do różu. Fragment ekspertyzy Bożeny Kowalskiej
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: WHITE TONIC, 1963
Year: 1963
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kobzdej 63 na odwr. na płótnie: Aleksander | Kobzdej | 1963 | „White tonic“ | 97 x 64 Obraz pochodzi z kolekcji amerykańskiego kompozytora i muzyka jazzowego Gunthera Schullera.
Artist: Jan Berdyszak
Title: Z CYKLU „KOŁA PODWÓJNE“, 1962
Year: 1962
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, papier kremowy, w świetle passe-partout sygn. oł. p.d.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1962
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: „GDZIE NASZ SKARB“, POLIPTYK CZĘŚĆ 4,
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na g. listwie krosna: Mazurkiewicz ; na l. listwie: 4 na płótnie: 74. Maz p.g. nalepka BWA we Wrocławiu z danymi obrazu i informacją o wystawie w 1976 Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: - Alfons Mazurkiewicz (kat. wystawy), BWA, Wrocław 1974, nr 14 (błędne wymiary); - Aleksander Wojciechowski, Medytacje ..., „Odra“ nr 3 (181), Wrocław 1976, repr. s. 76; - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz (katalog wystawy), BWA, Wrocław 1976, kat. poz. 274, il. 39 (czarno-biała), s. 49 (jako czwarta część poliptyku, własność spadkobierców artysty); - Andrzej Jarosz, Malarstwo Alfonsa Mazurkiewicza (1922-1975), ASP Wrocław, Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2011, repr. czarno-białe nr 169, s. 366 i 368 (jako czwarta część poliptyku, zaginiona, z tytułem: Gdzie skarb wasz ).
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: KRETES, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie d.: 66. t. | Brzozowski ; g.: upside | góra [obok strzałka] na krośnie: T. BRZOZOWSKI. „KRETES“ 1966. 101 x 58 na płótnie stemple wywozowe Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: - Brzozowski , Paryż, Galerie Lambert 14 VI - 9 VII 1966 (tekst w katalogu: Edouard Jaguer, praca wymieniona pt. De fond en comble ); - Moderne Polsk Maleri , Bergen, Kunstforening 17 II - 5 III 1967 (kat.); - Stavanger, Kunstforening 10 III - 27 III 1967; - Puolan Nykymaalausta Polsk Nutids Maleri , Helsinki, Galerie Taidehal 15 - 30 IV 1967; - Moderne Polsk Malerkunst , Kopenhaga, Galerie Charlottenborg 25 V - 25 VI 1967 (katalog); - Moderne Polsk Malerkunst , Aalborg, Kunstmuseum 1967 (kat.); - III Salon Marcowy , katalog wystawy, Zakopane, BWA, III 1968 (reprodukowany, chociaż praca nie wystawiona); - Tadeusz Brzozowski - malarstwo i rysunek , katalog wystawy, Katowice,... więcej
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: KURANT, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: „ KURANT“ | 1964 | KOCHANEMU | W. | od T . | [strzałka w dół] | T. BRZOZOWSKI obok: góra | [strzałka w górę] Tadeusz Brzozowski o sztuce... Zakres oddziaływania sztuki zmienia się nieustannie. Sztuka atakuje dzisiaj odbiorcę tak szerokim frontem, w takiej ilości, że trudno jest odnaleźć coś niewzruszonego w niej, do końca niewzruszonego. Znajduję to. Jest to bezinteresowność wzruszenia odbiorcy. Daję ludziom obrazy takie, jak działa na mnie świat. To znaczy mam świadomość doznań, boję się, maluję, czytam, widzę kolory, kształty otaczających mnie przedmiotów, staram się rozumieć motywy, które kierują ludźmi. Ale przecież i tak do końca wszystkiego się nie dowiem. Czy mogę wszystko powiedzieć do końca? I dlatego mam świadomość swojej archaiczności". ... i o tytułach obrazów: Śmiech jest częstokroć najpierwszą, jakby najbardziej powierzchowną reakcją na tytuły, natomiast już w chwilę później uświadamiamy sobie, że to, czego one dotykają, wcale nie jest takie zabawne. Bo też właśnie chodzi mi o wywołanie takiej reakcji, o sprowokowanie odruchu, jaki się ma na przykład w szpitalu na widok ciężko chorego, podłączonego do przedziwnych rur i urządzeń.... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURY ROZPIęTE, OK. 1956
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 56,2 x 37,5 (w świetle passe-partout)
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1979
Year: 1979
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier czerpany z suchą pieczęcią, w świetle ramy sygn p.d.: S Gierowski 79 . [sygnatura wytłoczona, bardzo słabo widoczna]
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: Lenica
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: RELIEF SOMBRE DE STEFA, 1975
Year: 1975
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na przyszytym do tkaniny płótnie : MAGDALENA | ABAKANOWICZ | „RELIEF SOMBRE | DE STEFA“ | 105 x 130 1975 | M. Abakanowicz Tkanina powstała w czasie przygotowań do wystawy w Galerie Alice Pauli w Lozannie 5 IX – 20 X 1975; kat.: Abakanowicz. Structures organiques et formes humaines , Galerie Alice Pauli, Lausanne IX-X 1975, wstęp: Jean-Luc Daval. W katalogu, obejmującym 20 pozycji nie ma oferowanej pracy, ale są 3 o takich samych wymiarach i z imieniem Stefy, jednej z tkaczek do dziś współpracującej z Magdaleną Abakanowicz. W tym czasie z Magdaleną Abakanowicz współpracowała też druga tkaczka imieniem Krystyna, ślad tej współpracy pojawia się w tytułach tkanin na tej wystawie: Le Noir de Stefa, La rouge de Stefa, La Kristina brune, Structure de Kristina .
Artist: Tadeusz Kantor
Title: Z CYKLU „MULTIPART“- EGZEMPLARZ NR 12
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na krośnie kopia nalepki: GALERIA FOKSAL PSP | Warszawa 1, ul. Foksal 1/4 | AUTOR Tadeusz Kantor | Tytuł Multipart | WYSTAWA 40 egz. multipartów | DATA luty 1970 Na odwrocie na płótnie naklejona kopia umowy między autorem pracy a nabywcą oraz kopia warunków tejże umowy. Oryginały w/w dokumentów w załączeniu. Obraz po konserwacji; usunięto efekty interwencji nabywcy przywracając stan pierwotny, wymianiono podobrazie. Obraz pochodzi z kolekcji pierwszego nabywcy, który kupił go bezpośrednio od T. Kantora na pierwszej wystawie Multipartu. Obraz wystawiany i opisany: - Multipart , Galeria Foksal, Warszawa 1970; - Multipart , Galeria Foksal, Warszawa 1971. Akcję „Multipart“ (Mulitiplikacja + partycypacja) zainicjował Tadeusz Kantor 22 lutego 1970 roku w Galerii Foksal wystawą jednakowych, pomalowanych na biało obrazów z przytwierdzonym do każdego z nich parasolem. Obrazy zostały sprzedane (po cenie kosztów wykonania) indywidualnym nabywcom,... więcej
Artist: Lech Kunka
Title: UKŁAD LXY, 1972
Year: 1972
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L Kunka 72 . na odwr. na płótnie nalepka CBWA w Łodzi z danymi obrazu Obraz Układ LXY pochodzi z poczatku lat 70., kiedy to artysta inaczej, niż dotychczas, zaczął traktować płaszczyznę malarską. „Obrazy malowane płasko najczęściej farbami akrylowymi budowane są na dominantach jednej barwy, często rozległych, pustych płaszczyzn, które otoczone bywają, jak ramą, uporządkowanymi rzędami charakterystycznymi dla Kunki, kolistych form-modułów. Czasem w tych pracach artysty występują, wydzielone centrycznymi kołami lub prostokątami, dwie lub trzy strefy struktur o zróżnicowanych rytmach i barwach. Zawsze jednak multiplikacja modułu jest w każdej z tych stref regularna, uporządkowana w wyraźne szeregi, a wystepujące w tej harmonijnej rytmice zakłócenia nabierają wymowy zamierzonego przekazu... Mamy tu zatem do czynienia już nie z naśladowaniem świata natury, wraz z jego zewnętrznym, pozornym chaosem ale ze spokojnym, logicznym konstruowaniem, które jest może odbiciem wglądu w głąb natury, wydobywajacego z niej wewnętrzny ład rządzacych nią praw.“ Bożena Kowalska, Lech Kunka, Wystawa sztuki współczesnej , Galeria 72 Chełm, maj 1976 (plakat z tekstem) więcej
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie w l.g. części płótna – l.: LEON TARASEWICZ [niżej numery i stemple wywozowe], śr.g.: WALIŁY 2 | 16.040 GRÓDEK | POLAND , p.: 1992 W grudniu 1991 Tarasewicz przebywał w Izraelu – w Tel Avivie i Jerozolimie, gdzie namalował serię 8 obrazów w pastelowych stonowanych kolorach. Pojawiły się nieobecne dotąd – błękit, oranż oraz ostre kontrastowanie płaszczyzn kolorów. Na zdjęciu z jerozolimskiej pracowni artysty, reprodukowanym w monografii: Jola Gola, Leon Tarasewicz , Warszawa 2007, s. 73 widoczny jest pierwowzór oferowanego obrazu w mniejszym formacie 61 x 101,5 cm. Po powrocie do Polski artysta kontynuował malowanie obrazów w stylu „jerozolimskich”. Powtórzył niektóre z namalowanych i pozostawionych tam obrazów na wielkoformatowych płótnach. Część z nich została pokazana jeszcze w tym roku w Konsthall w Malmö – wśród nich wg dokumentacji fotograficznej wystawy był oferowany obraz. Katalog tej wystawy: Leon Tarasewicz , [wstęp] Sune Nordgren, ed. by Gert Fors, Sune Nordgren, Malmö Konsthall 1992, bez spisu prac.
Artist: Jerzy Stajuda
Title: LAGUNA, 1975-1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Jerzy Stajuda [obok adres] | LAGUNA 1975/78 OL/PŁ 65 x 81 ; po lewej: Upside i strzałka Twórczość Stajudy fascynowała krytyków sztuki i jej odbiorców. „Tworzył prace niezwykłe: intrygujące, mroczne i tajemnicze. Perfekcyjne warsztatowo, wysmakowane w zestawieniach subtelnych barwnych niuansów. Zafascynowany japońskim malarstwem i kaligrafią budował oszczędne, pełne umiaru i precyzji, wyważone - mimo zawartego w nich ogromnego ładunku ekspresji - kompozycje“. Ta bardzo trafna charakterystyka twórczości Stajudy ukazała się w „Życiu Warszawy“ (z dn. 8 XI 2000) z okazji pośmiertnej wystawy artysty.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, LATA 90. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik
Artist: Tadeusz Dominik
Title: DRZEWA, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik sygn. na odwr. l.g.: DOMINIK 1992 | OIL ON CANVAS 22 x 24 | TREES
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 2001/2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwr. na płótnie l.g.: DOMINIK 2001. / 2004 | OL. PŁ. 100 x 120 | PEJZAŻ
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: KOMPOZYCJA 1 (CZERWONA), 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.g.: S. MŁODOŻENIEC 2004 na odwr. nalepka wystawowa z nr kat. 134
Artist: Edward Dwurnik
Title: ABSTRAKCJA NR 211, 2004
Year: 2004
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: 2004 | E. DWURNIK | OBRAZ NR: 211 [w ramce]; l.: XXV [w ramce] - 211 [w ramce] | 314 [w ramce] Do obrazu dołączony autorski certyfikat autentyczności.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „SACRUM“, 2000-2004
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika własna, drewno, płyta, 124 x 92 x 11 cm sygn. p.g.: MUSIAŁOWICZ W latach 90. w pracowni artysty powstają prace, w których zacierają się granice między obrazem, formą rzeźbiarską, a instalacją. Są to najpierw cykle prac, które Musiałowicz nazywa „Słupy“ i „Sacrum“, a ostatnio „Sztandary“. Charakterystyczną cechą dwóch pierwszych form przestrzennych jest wertykalność. Słupy-kolumny bywają budowane z ociosanych pni drzew, grubych desek, są malowane na czerwono, czarno, biało; faktura uzyskiwana jest przez nacinanie, bądź żłobienie. Często wertykalne formy dopełniają wbudowane w nie, bądź to wcześniejsze prace malarskie, bądź przedmioty zużyte, pozostawione na wysypisku ludzkiej egzystencji, takie jak drzwi, czy koło, bądź też te odnalezione w naturze, takie jak czaszki zwierząt, czy kamienie. Chcąc zrozumieć „Słupy“ i „Sacrum“ nie sposób nie kojarzyć ich z rytualnymi totemami, kolumnami, kapliczkami, krzyżami przydrożnymi. Jednak, wydaje się, że choć „Słupy“ i „Sacrum“ nawiązują do wspomnianych form kulturowych, to nie tyle są one metamorfozami tychże form, ile materializacją idei wznoszenia się, wzrastania, wyrazem ludzkiej tęsknoty za doskonałością. Artysta porządkuje świat, przypominając o potrzebie hierarchii, i o tym, że... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI | 1982 Na odwrocie na płycie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę [?]. Obraz reprodukowany: – Beksiński. Photographies, Dessins, Sculptures, Peintures , Anna i Piotr Dmochowscy, Paryż 1988/89, il. czarno-biała 224, s. 181. W obrazie przedstawił artysta tłum postaci, tworzących sięgającą aż po horyzont powierzchnię morza czy wielkiego jeziora. Całość zanurzona jest w krwawej łunie, która wywołuje wrażenie sennej wizji na granicy koszmaru. Obraz powstał w latach 80. XX w., gdy artysta dążył do większej lapidarności. W przeciwieństwie do obrazów z lat 70., scalał kompozycję do najbardziej koniecznych elementów i unikał literackiej dosłowności motywów. W jednym ze swoich tekstów poświęconych malarstwu Beksińskiego, Wiesław Banach wskazywał, że zamiast podejmować próby interpretacji wizji namalowanych przez tego artystę, trzeba przypomnieć jego pragnienie, by obraz był odbierany na zasadzie poematu symfonicznego. Wszystkie elementy dzieła – forma, kolor, uzyskana przestrzeń, światło, architektonika kompozycji – mają strukturę analogiczną do odczuwanej przez niego muzyki. Nie mógł przecież namalować ulubionej VIII symfonii Mahlera, ale chciał w obrazach w podobny sposób nas poruszyć. Analiza racjonalna tego, co przedstawione, jest pozbawiona sensu, a liczy się... więcej
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 31 V - 1 VII, 2014
Year: 2014
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 31 V - 1 VII | 55 x 38 | 2014 „ Potrzebny mi był dziennik w ogóle, potrzebowałem jakiegoś systemu, chciałem znaleźć metodę na dzień.“ (wypowiedź Włodzimierza Pawlaka z filmu Pawła Sosnowskiego Dzień po dniu jestem artystą , powstałego z okazji wystawy artysty Włodzimierz Pawlak. Dzienniki w Galerii Bayer, Warszawa, 2001). Dzienniki to cykl rozpoczęty w 1989 roku i kontynuowany do dnia dzisiejszego. Obrazy są jednorodne formalnie - w grubej warstwie świeżej, jasnej farby artysta „ryje“ krótkie kreski, które jednostajnie zapełniają całe płótno. Pawlak szukał metody na zapisanie upływu czasu; ten sposób malowania kojarzyć się może z więziennym sposobem zaznaczania kolejnych mijających dni kreskami na ścianie.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GIMNASTYCZKI, POłOWA LAT 50. XX W.
Tools: tempera
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: obraz dwustronny; na odwrocie: PORTRET KOBIETY Autentyczność obrazu potwierdzona przez Fundację Nowosielskich. „Sztuka to moje prywatne misteria - mówi Nowosielski - Ja sobie stwarzam rzeczywistość, o której marzę. Marzę o kobietach, których nie ma i dopiero muszę je namalować.“ „Od początku jednym z głównych nurtów jego malarstwa jest figuracja erotyczna. Już rozebrane gimnastyczki z lat pięćdziesiątych miały w sobie niepokojącą przewrotność. Tematyka sportowa była tu próbą kompromisu z postulatami epoki. Jednak przedziwne, akrobatyczne pozy dziewcząt, ich tajemnicza, erotyczna musztra - kazały wątpić w ideową naiwność, sugerując ukryte, podświadome znaczenia.” Krystyna Czerni, Półakt czarny - 1971 [w:] „Wielcy malarze Jerzy Nowosielski“ (nr 105), Wrocław 2000, s. 16.
Artist: Józef Czapski
Title: MARTWA NATURA, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI 63. na odwrocie na płótnie ozdobna pieczątka firmy Blanchet (paryskiej wytwórni podobrazi) Źródłem wizji, czy - jak mówił malarz - „olśnienia“, nie jest niezwykły temat i sytuacja, ale nagle, w momencie, ujrzany wycinek rzeczywistości, zaskakująca kombinacja form, gra kolorów. Malarstwo ma ten szok przedłużyć, oddać wzruszenie, zatrzymać kawałek świata. W tym sensie Czapski jest formalistą, wiernym kapistowskiej zasadzie peinture peinture - malarstwa autonomicznego. Lecz równocześnie wciąż pozostaje tym niezwykłym człowiekiem, który patrzy na bliźnich serdecznie, z czułością. I przez szczeliny formy, sieć kolorystycznej doktryny - sączy się jego duchowe współczucie. Malarstwo Czapskiego uczy dostrzegać to, co często umyka naszej uwadze: piękno zwyczajności i drugiego człowieka. Krystyna Czerni, Wielcy Malarze. Ich życie, inspiracje i dzieło . Nr 111 Koloryści , s. 15
Artist: Józef Czapski
Title: PEJZAŻ, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI. 56. na poprzecznej listwie krosna dedykacja autorska: Teresie | od nieznośnego malarza | przecież przyjaciela ... 1957 na dolnym krośnie (odwrócona) odręczna nalepka z danymi właściciela; na odwrocie na płótnie ozdobna pieczątka firmy Blanchet (paryskiej wytwórni podobrazi) oraz stempel wywozowy Obraz, wykazujący wpływ impresjonizmu, był darem artysty dla dalszej kuzynki. Towarzyszył jej w życiowych podróżach - z Francji, przez Polskę do Kanady, i z powrotem do Polski.
Artist: Władysław Hasior
Title: CHLEB POLSKI, 1967
Year: 1967
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: assamblage, drewno, szkło, chleb, metal, nóż, folia aluminiowa, papier, 88 x 52 x 17 cm sygn. śr.d.: Hasior W | 67. na odwr. na płycie: Nr 20 Prezentowany Chleb polski należy do najbardziej rozbudowanych kompozycji z tym elementem przewodnim. Wątek Chleba polskiego powtarzał Władysław Hasior w swoich assamblażach wielokrotnie; np. jedna z uproszczonych wersji reprodukowana jest w albumie Władysław Hasior , wyd. BOSZ 2004, il. barwna (por. także Chleb polski z 1992 roku, wystawiony na aukcji w Agra-Art 23 marca 2014, fot. poniżej).
Artist: Władysław Hasior
Title: DZIESIĘĆ RYSUNKÓW I SZKICÓW AKWARELĄ, 1955-1958
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: nr 1. tusz pędzel, kredka, papier, 29,8 x 17,4 cm nr 2. kredki barwne, papier kremowy 28 x 29 cm (w świetle passe-partout) nr 3. tusz pędzel, kredki barwne, papier kremowy, 20,3 x 25 cm sygn. atramentem na podkładzie pod rys. p.: Hasior W. 1955. nr 4. kolaż (wydzieranka), 25 x 38 cm sygn. oł. p.d.: HasiorW. 1958 nr 5. tusz pędzel, papier czerwony, 21,6 x 20,4 cm nr 6. tusz pędzel, papier czerwony, 21,1 x 32,6 cm sygn. atramentem na podkładzie pod rys. p.: Hasior W 1958., w l.g. rogu: 1 [w kółku] nr 7. tusz patyk, papier kremowy, 20,5 x 29,5 cm nr 8. kredka, ołówek, papier kremowy, 21 x 29,9 cm sygn. oł. p.d.: HW więcej
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU REMINISCENCJE, 1984
Year: 1984
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu na ramie: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie: Z CYKLU: | „REMINISCENCJE“ | G.2. | 1984 | 81 x 65 | MUSIAŁOWICZ poniżej dedykacja: KOCHANI PRZYJACIELE | JOLANTO I STANISŁAWIE | ABY SŁOŃCE I MORZE | DAŁO JESZCZE WIĘCEJ | NIESŁABNĄCEJ POGODY DUCHA | A OBRAZY PRZYPOMINAŁY | SPOTKANIA POD HASŁEM SZTUKA | HENRYK | MUSIAŁOWICZ | 13 - 4 - 1996 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) Proweniencja: Kolekcja Stanisława Krzysztofa Stopczyka – publicysty, historyka sztuki.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU RODZINA, 1980
Year: 1980
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MUSIAŁOWICZ sygn. na odwr. na płycie: Z CYKLU | „RODZINA“ | 1980 | 74 x 89 | MUSIAŁOWICZ | 4 [w kółku] obok ślad stempla wywozowego
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1740. PAMIĄTKA Z ŁAGOWA 2, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: DUDA GRACZ. 1740/94. na odwr. nalepka autorska z danymi obrazu (tytuł po niemiecku: Andenken aus Lagow - 2 )
Verified Artist: Yes
Artist: Janusz Przybylski
Title: KWIATY (DYPTYK), 1984
Year: 1984
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: janusz 84 . na odwr. na pł. l.g.: janusz PRZYBYLSKI 84. | „KWIATY“ DYPTYCH. | 73 x 100 cm. ACRYL, OLEJ .
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: KWIATY, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ZbMaciejewski 24 X 199 4 Kwiaty pochodzą z ostatniego okresu twórczości przedwcześnie zmarłego artysty, kiedy to jego stosunek do natury uległ zmianie, i stał się bardziej bezpośredni. We wstępie do katalogu wystawy Maciejewskiego w maju 1994 roku w BWA w Zamościu tak scharakteryzowano ten etap: „Z całym zapleczem kunsztu malarskiego artysta na nowo rusza w plener w poszukiwaniu motywów już nie wykoncypowanych w pracowni, a przeżytych w bliskim kontakcie z naturą. Z ogrodów Maciejewskiego znika człowiek z całym światem ukrytej symboliki, pozostaje natomiast przyroda odsłaniająca w swoim bogactwie wieczne misterium życia i trwania. Odarte z literackich podtekstów, poetyckich niezwykłych sytuacji, obrazy Maciejewskiego pozornie tylko zbliżają się do realizmu.“
Artist: Jerzy Skarżyński
Title: VAN VORDEN IDZIE NA WOJNĘ, 1986
Year: 1986
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Skarżyński 86 na odwr. na g. listwie krosna: Jerzy SKARŻYŃSKI „VAN VORDEN IDZIE NA WOJNĘ“ na płótnie stempel wywozowy Kompozycja Jerzego Skarżyńskiego inspirowana była postacią Alfonsa van Vordena, gwardzisty króla Hiszpanii, nieco szalonego bohatera powieści Rękopis znaleziony w Saragossie . Autorem jej był Jan Potocki (1761-1815), polski arystokrata, pisarz, filozof, podróżnik i fantasta, a sam utwór uważany był za jedną z najlepszych powieści europejskiego Oświecenia. Według Rękopisu ... Wojciech Has nakręcił film, gdzie rolę van Vordena brawurowo odtworzył Zbigniew Cybulski.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: DIAVOLETTO, LATA 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: E. Markowski na odwr. na g. listwie krosna tytuł: „DIAVOLETTO“ ; obok: 61 x 46 | ol. Diavoletto (diabełek) gościł na obrazach Eugeniusz Markowskiego wielokrotnie. Czasem z cygarem w ustach, czasem z wywalonym jęzorem, zawsze nagi, z karykaturalnymi skrzydełkami; zawsze w tanecznej pozie z uniesionymi rękami, odwrócony tyłem, ale spoglądający nad lewym ramieniem na widza. Na aukcjach Agry spotykaliśmy dotąd Diabełka kilkakrotnie - 19 listopada 2006 ( Kompozycja z diabłem , ok. 1970, olej), 17 kwietnia 2012 ( Diabeł , gwasz), 17 marca 2013 ( Diavoletto , 1970, technika mieszana); 12 października 2014 - wtedy zdradził swoje całkiem ludzkie oblicze ( Diavoletto lubi wino , ok. 1979, olej) [por. fotografie poniżej]. Większość przedstawień Diavoletta wymalowana jest - co typowe dla Markowskiego - w różnych odcieniach czerwieni. Prezentowany obraz wyróżnia się zdecydowanie bogatszą kolorystyką zdominowaną przez zielenie i błękity. Chociaż piekielnych - jak pisał Zdzisław Kępiński: podnieconych - czerwieni - także nie brakuje. więcej
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: ROZPŁYWANIE SIĘ PRASAMIC, 2005
Year: 2005
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż górnej krawędzi: ROZPŁYWANIE SIĘ PRASAMIC . przy lewej krawędzi śr.: FS [monogram wiązany]| 17 05 ; niżej R [w kółku, czerwoną farbą]
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: DWA AKTY, 2005
Year: 2005
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: FS [monogram wiązany] | 1705 | R [w kółku, czerwoną kredką]
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: JAZDA NA STARYM CENTAURZE, 2005
Year: 2005
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. kredką l.d.: jazda na starym centaurze p.d.: R [w kółku, czerwoną farbą] FS [monogram wiązany] | 17 05
Artist: Zbigniew Wojkowski
Title: ZIARNO, OK. 1990
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: Z. WOJKOWSKI na podstawie: ZBIGNIEW | WOJKOWSKI | NR XI/XII
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 90. XX W.
Tools: fineliner
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: cienkopis brązowy, papier, wymiary w świetle passe-partout sygn. p.g.: BEKsiński
Artist: Jacek Sienicki
Title: GłOWA, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: Jacek | Sienicki | ol. pł. | 1991| „głowa“ w p.d. rogu odwrócone góra-dół: J.K. Obraz reprodukowany i opisany: - Chris Sztyber, Mój drugi świat. Kolekcja malarstwa polskiego , Kielce b.d., s. 199, il. Kwiat piękny, w rozkwicie - nie interesuje mnie. Interesuje mnie kwiat w swojej biedzie, w chorobie, w zamieraniu, człowiek o słabej kondycji, w zamyśleniu, w samotności, ochłap mięsa, drzewo, najzwyklejszy krajobraz, parę butelek na stole. W tych prostych tematach zdobyć się na właściwe „przekroczenie“, być delikatnym i silnym, wyjść z banału, udać się w te rejony, w których może zrodzić się coś prawdziwego z mojego myślenia, odczuwania natury, życia, rozumienia kondycji człowieka. wypowiedź Sienickiego w tekście Macieja Mazurka Malarz trudnego piękna [w:] Jacek Sienicki. Malarstwo , katalog wystawy, Poznań, Płock, Leszno 2001-2002
Artist: Stefan Żechowski
Title: AKT, 1964
Year: 1964
Tools: pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 20,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: S. ZECH 64
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: PEJZAŻ Z CAŁĄ LUDZKOŚCIĄ
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: PEJZAŻ Z CAŁĄ LUDZKOŚCIĄ I PEJZAŻ Z CAŁĄ DZIKOWATOŚCIĄ sygn. pomarańczową kredką p.g.: pejzaż z całą | ludzkością A . [w kółku] | i pejzaż z całą | B [w kółku] dzikowatością niżej: FS [monogram wiązany] | W [w kółku]
Artist: Marek Oberlander
Title: PORTRET EN FACE, 1965
Year: 1965
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany białym gwaszem p.d.: M. Oberländer | 1965 /Levens/
Verified Artist: Yes
Artist: Janina Barcicka
Title: SONATA, LATA 80. XX W.
Description: IInformacje o dziele: na podst. tabliczka z napisem: JANINA BARCICKA | „SONATA“
Artist: Salvadore Dali
Title: PECHER PÉNITENT (BRZOSKWINIA SKRUSZONA), 1969/70
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: PECHER PÉNITENT (BRZOSKWINIA SKRUSZONA), Z CYKLU „FLORDALI“, 1969/70 56,5 x 37 cm (odcisk płyty) sygn. oł. pod odciskiem płyty l.: CXXXVIII/CL , p.: Dali Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980 . Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich - New York 1995, s. 175, kat. 348, il. s. 175.
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: PAMPLEMOUSSE ÉROTIQUE(GREJPFRUT EROTYCZNY),1969/7
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: PAMPLEMOUSSE ÉROTIQUE (GREJPFRUT EROTYCZNY), Z CYKLU „FLORDALI“, 1969/70 56,5 x 37 cm (odcisk płyty) sygn. oł. pod odciskiem płyty l.: CXXXVIII /CL, p.: Dali Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980 . Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich - New York 1995, s. 175, kat. 352, il. s. 176.
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: PRUNIER HÂTIF (ŚLIWKA POŚPIESZNA), 1969/70
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: PRUNIER HÂTIF (ŚLIWKA POŚPIESZNA), Z CYKLU „FLORDALI“, 1969/70 56,5 x 37 cm (odcisk płyty) sygn. oł. pod odciskiem płyty l.: X/CL , p.: Dali Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-198 0. Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich - New York 1995, s. 175, kat. 346, il. s. 175.
Verified Artist: Yes
Artist: Rafał Malczewski
Title: PORT ARTHUR, 1948
Year: 1948
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35,7 x 53,5 cm (w świetle oprawy) sygn. l.d.: Rafał Malczewski Na odwrocie odręczny napis: B900 Port Arthur - miasto w stanie Texas nad Sabina Lake. * do wylicytowanej ceny doliczona zostanie opłata organizacyjna (Premium) w wys. 26 % (VAT, droit de suite i podatek graniczny).
Artist: Rafał Malczewski
Title: WIDOK MONTREALU, 1948
Year: 1948
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, ślady ołówka, papier 38,2 x 49 cm (w świetle oprawy) sygn. l.d.: Rafał Malczewski Na odwrocie, na oprawie odręczny napis: C1306 oraz nalepka ze stemplem: DOMINION GALLERY | 1438 Sherbrooke ST. W. | Montreal, Quebec * do wylicytowanej ceny doliczona zostanie opłata organizacyjna (Premium) w wys. 26 % (VAT, droit de suite i podatek graniczny).
Artist: Jan Cybis
Title: KWIATY W WAZONIE, PRZED 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Cybis Jan Cybis był czołową postacią tzw. Komitetu Paryskiego (w skrócie „KP“; stąd nazwa grupy „kapiści“). Główny teoretyk i propagator kapistowskiej estetyki, za najważniejsze uważał zagadnienia koloru, który „był treścią i formą“ jego twórczości. Po powrocie z Paryża do kraju w 1931 roku, tak pisał o malarstwie: „Dzieło sztuki istnieje samo w sobie. Malując z natury chcemy stworzyć płótno, które by odpowiadało naszemu przeżyciu malarskiemu wobec tej natury, więc nie żeby było dokumentem podobieństwa, ale żeby dało grę stosunków i działań plastycznych, na których koncepcję nas ta natura naprowadza. Wszystkie stosunki w naturze muszą być transponowane na warunki płótna (płaszczyzna) i nabrać tam samoistnego znaczenia. Kolor na płótnie powstaje dopiero przez kontrast z innymi kolorami. Kolor jest koncypowany z założonej gry, a tylko naśladujący kolor z natury - nie działa malarsko. [...] Płótno nie musi być wykonane, ale powinno być rozstrzygnięte po malarsku“. „Głos Plastyków“, R. II, nr 12, Kraków 1931 Cybis pracuje nad obrazami długo, mozolnie,... więcej
Artist: Jan Szancenbach
Title: PRZYSTAŃ W SMÖGEN, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie autorski napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PRZYSTAŃ W SMÖGEN | 1995 . Na krośnie czarna drukowana nalepka z nazwiskiem, adresem i telefonem artysty. Obraz jest jedną z prac przedstawiających port w malowniczym szwedzkim miasteczku Smögen. Porównaj ilustracje Jachty w Smögen czy Żaglówki w porcie w albumie: - Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha , Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 października - 27 października 1996 oraz marzec - maj 1999, Kraków 1999, il., s. nlb.
Artist: Agnieszka Sandomierz
Title: BEZ TYTUŁU, 2005
Year: 2005
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.d.: Agnieszka Sandomierz 2005 . sygnatura powtórzona dwukrotnie na krośnie
Artist: The Krasnals
Title: JANUSZ KORWIN-MIKKE. Z CYKLU CASTING, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: JANUSZ KORWIN-MIKKE. Z CYKLU CASTING NA PREZYDENTA, 2015 sygn. l.d.: THE KRASNALS ‘2015 na odwr. na płótnie: „Janusz Korwin-Mikke | / z cyklu „Casting na | prezydenta“ | The Krasnals ‘2015 | Whielki Krasnal Obraz wystawiany i reprodukowany: - The Krasnals. Whielki Krasnal. Czułem skurcze twojego przełyku , Galeria Miejska, Wrocław, luty 2016, ilustracja barwna s. 42. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40 x 30 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Kulon
Title: ROZKWITANIE, 1997
Year: 1997
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. u dołu: S. KULON. 97
Artist: Edward Dwurnik
Title: BARDZO PIĘKNI PANOWIE, 1978-1985
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: w 1985 przemalowany oraz wklejony olejny obraz (portret-akt Ewy Kuryluk, 1966) sygn. l.d.: 9. - 10. IV 1978 | E. DWURNIK p.d.: BARDZO PIĘKNI PANOWIE , powyżej: 378 [w ramce] na odwr. l.g.: E. DWURNIK | 1978. | NR: 144 ( XV ) [w ramce] - 378 [w ramce] 2 nalepki na płótnie: - l.g. z danymi obrazu i tytułem cyklu „Sportowcy“ [druk wypełniony atramentem]; - p.g.: nalepka-zaproszenie Biura Wystaw Artystycznych w Białymstoku anonsująca wystawę Dwurnika (7 III 1979); na lewej listwie krosna nalepka informacyjna w jęz. niemieckim z tytułem, danymi obrazu i ceną Obraz reprodukowany i opisany w: - Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta [Warszawa 2001], s. nlb., [publikacja towarzysząca wystawie retrospektywnej artysty, 8 IX - 7 X 2001]; - Edward Dwurnik Sportowcy 1972-1992 , wyd. Osman Djajadisastra, Agra-Art, Warszawa 2011, poz. 144 i 144a, il. barwne s. 264, 265. Większość „Sportowców“ z lat 70. Dwurnik namalował na podstawie swoich wcześniejszych rysunków kreślonych kolorowymi flamastrami. Stąd wzięła się ich forma,... więcej
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: PIESEK DRAPIE SIĘ ZA BRAMĄ, 2001
Year: 2001
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: Jarosław 2001 [data w kółku] | Modzelewski | „ Piesek drapie się za bramą“ / temp. ż. 80 x 100 Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: - Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977-2006 , Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 210, kat. 354, repr. ...pies zjawia się na obrazach Modzelewskiego z dużą regularnością: występuje w towarzystwie opiekuna, jako przysłowiowy „przyjaciel człowieka“ (Karmienie psów, 1987; Starzy przyjaciele, [...] lub samotnie - co nie znaczy w pojedynkę - niczym strażnik tajemnicy, któremu powierzono specjalne zadanie (Pan przyjdzie, 1989; Dwa psy, 1996). Zdarza się, że zajmują go jakieś własne sprawy [...] (Piesek drapie się za bramą, 2001; Psy z Moskwy, 2001), zdarza się, że - jak człowiek - nie może - „przekroczyć kłopotu“ [...] (Pies w szaliku i pies w folii, 2002; Wolność. Bezwładne tylne łapki, 2003); czasem podlega dziwnym metamorfozom, jakby chciał wyzwolić się ze swojej zwierzęcej postaci (Pół psa, 1996, Człowiek czy pies, 1992/3) - ale zawsze jest traktowany z należną mu uwagą. Z katalogu Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977-2006 ..., s. 35-36.
Artist: Norman Leto
Title: ELEKTROWÓZ ET 22, BOCHNIA, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: ELEKTROWÓZ ET 22, BOCHNIA | NORMAN 2015 | (BANACH) Obraz reprodukowany: - Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą , wyd. Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Sopot 2016, s. 180, il. [książka wydana na okoliczność otwartej 10 marca 2016 w Państwowej Galerii Sztuki wystawy Normana Leto]. Doskonale radzi sobie w gąszczu stylów i kierunków, zgrabnie imitując je i lekko przechodząc z jednej maniery do drugiej. Jako artysta nieortodoksyjny, podobnie traktuje sztukę posługiwania się pędzlem, gdy trzeba - zanurzając się w fotorealizmie, gdy trzeba - w ekspresjonizmie abstrakcyjnym, malarstwie konceptualnym, a nawet w abstrakcji geometrycznej. Piotr Sarzyński, z recenzji wystawy Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą , Polityka 22 III 2016.
Artist: Jacek Yerka
Title: CYFROWA SIEĆ, 2016
Year: 2016
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 57,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: YERKA 16
Artist: Jacek Pałucha
Title: WRÓŻBA Z KWIATKA, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Pałucha 2011
Artist: Jacek Pałucha
Title: SENSACYJNE ODKRYCIE POLSKIEJ EKSPEDYCJI
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: SENSACYJNE ODKRYCIE POLSKIEJ EKSPEDYCJI MARSJAŃSKIEJ, 2011 sygn. p.d.: J. Pałucha 2011
Artist: Michał Chudzicki
Title: PODRÓŻ I, 2012
Year: 2012
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Michał Chudzicki | „Podróż I“ | 2012
Artist: Tomasz Sętowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: SĘTOWSKI 85 [sygnatura wydrapana]