Artist: Henryk Kossowski
Title: PłATNERZ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na podstawie: H. Kossowski
Artist: Władysław Czachórski
Title: PORTRET HELENY ROMERóWNY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Czachórski | 1889 u dołu napis ołówkiem: Helena Romerówna Deska fazowana; wzdłuż bocznych krawędzi listewki szerokości ca 1,2 cm powiększające powierzchnię obrazu. Na odwrocie nalepka z numerem 84. Ten lekko i swobodnie malowany portret uroczej panienki o delikatnej, wrażliwej twarzyczce przedstawia Helenę Romerówną (1875-1947), młodziutką córkę malarza Alfreda Romera. Helena, zamężna Romer-Ochenkowska (pseudo: Scipio, Spectator, Widz) była później znaną literatką, publicystką i działaczką społeczną. Autorka kilku utworów scenicznych (m.in. Karylla czyli miłość patriotyczna 1904), powieści Majaki (1911) oraz zbiorów nowel (Swoi ludzie 1922, Tutejsi 1931) współpracowała z kilkoma – głównie wileńskimi – czasopismami, zamieszczając w nich artykuły, recenzje teatralne, wiersze i nowele.
Artist: Julian Fałat
Title: POLOWANIE W HUBERTUSSTOCK
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Jul Fałat 1899 | Hubertusstock Prezentowany obraz jest jedną z niewielu, znanych dziś, prac Fałata przedstawiających sceny z polowań cesarza Wilhelma II w Hubertusstock. Artysta, zaproszony przez Wilhelma II do Berli-na, spędził tam prawie dziesięć lat jako nadworny malarz scen myśliwskich. W tym czasie, a także i później, wielokrotnie był uczestnikiem jesiennych polowań na jelenie, które „odbywały się rocznie zawsze tym samym trybem”. Olejno i akwarelą malował wiele epizodów z owych polowań, a później barwnie opisał je w swoich pamiętnikach (J. Fałat, Pamiętniki, wyd. I, Warszawa 1935; wyd. II, Katowice 1987). Akwarelowy szkic prezentowanej tu kompozycji znajduje się w zbiorach Muzeum Sztuki w Łodzi (porównaj: J. Malinowski, Julian Fałat, Warszawa 1985, s. 92, repr. 87; Po polowaniu, akwarela, papier).
Artist: Alfons Karpiński
Title: KACZEńCE W BIAłYM WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d.: A. Karpiński
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: NAD JEZIOREM STARNBERG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: W. Malecki | d. 28.?7 1875 r. Obraz przedstawia zapewne widok znad Jeziora Starnberg, miejsca częstych wycieczek mona-chijskich malarzy i ulubionego tematu ich obrazów. W okolice te wyprawiał się także Malecki, który w tym samym roku 1875 namalował także inny, znany dziś tylko z reprodukcji, pejzaż Nad Jeziorem Starnberskim (porównaj: „Kłosy” 1875, I półrocze, s. 340).
Artist: Carl Scherres
Title: WIOSENNE ROZTOPY, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: z płótnem dublażowym, 77,5 x 119,5 cm sygn. l.d.: C. Scherres Na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2000 r.; ponadto kredką: Dr Simon , fragment nalepki (druk, pieczęć) [...]stav Knaue | 6390 | [Kun]st Abteilu[ng], poniżej farbą nr: B 135 , powtórzony na krośnie. Prezentowane dzieło przedstawia jeden z ulubionych tematów malarskich artysty. Potraktowany bardzo realistycznie i z niezwykłą, wręcz romantyczną nostalgią, pejzaż ukazuje szerokie rozlewisko rzeki, w której wodach odbija się przebijające przez mleczne chmury poranne słońce. W zbiorach Gdańskiego Muzeum Miejskiego znajdował się, zaginiony w czasie II Wojny Światowej, pejzaż Powódź w Prusach Wschodnich . Obraz niemal bliźniaczy, różniący się od oferowanego kadrowaniem, stopniem zalania pejzażu i usytuowaniem słońca. Na tej podstawie możemy uznać, że prezentowane przez nas dzieło również ukazuje pejzaż z terenów dawnych Prus Wschodnich.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: SANNA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po lewej: A Wierusz Kowalski Na odwrocie nalepka z niemieckim tekstem informującym o malarzu.
Artist: Alfons Karpiński
Title: RóżE W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d.: A. Karpiński
Artist: Maurycy Trębacz
Title: MARTWA NATURA Z TRUSKAWKAMI
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Maurycy Trębacz.
Artist: Heinrich Hiller
Title: PEJZAż Z OKOLIC RAMSAU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: H.Hiller.
Artist: Heinrich Hiller
Title: RWąCY POTOK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: H. Hiller.
Artist: Julian Fałat
Title: ZIMA W NIEśWIEżU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: jFałat | Nieśwież Obraz był własnością Kazimierza Togo Fałata, syna artysty. Ten efektowny, wyróżniający się dekoracyjnością pejzaż zimowy jest jedną z autorskich wersji motywu zaobserwowanego i malowanego podczas któregoś z pobytów Fałata w Nieświeżu, na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XIX w., Po raz pierwszy artysta był w Nie-świeżu w roku 1886, później jeździł tam jeszcze kilkakrotnie, według własnych „zaniedbując swoją karierę i fortunę”, a tematy z nieświeskich polowań powracały w jego malarstwie jprzez lata. Sam Fałat wspominał w swoich pamiętnikach: „...wróciłem do Nieświeża, aby gruntownie poznać ten już ukochany świat, w którym czekała mnie niezwykle malownicza zima [...] Zapał do myślistwa i sztuki zyskał przewagę nad przyjemnościami życia w stolicy. [...] Wolałem malować, polować i żyć w budanach leśnych, niż przebywać w salonach berlińskich milionerów. Dzisiaj, po kilkudziesięciu latach, dziękuję opatrzności, że mia
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: RODZINA DZIKóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F Zygmuntowicz
Artist: Alfons Karpiński
Title: WAZON CYNII
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A. Karpiński
Artist: Wiktor Korecki
Title: W ZIMOWYM SłOńCU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: W. KORECKI.
Artist: Hipolit Lipiński
Title: ŻYDOWSKI HANDLARZ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: H Lipiński 875 | w Krakowie
Artist: Józef Męcina- Krzesz
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI, SIEROTKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J. Męcina-Krzesz Obraz opisywany lub reprodukowany w: - Pocztówka wydana przed rokiem 1908 nakładem J. Czerneckiego przez Wydawnictwo Kart Pocztowych i Artystycznych w Wieliczce; - Sztuka polska na kartach pocztowych, Katalog, J. Czernecki Wieliczka [ b.d.], il. s. 182, nr 85; jako Sierotka).
Verified Artist: Yes
Artist: Pierre Bonnard
Title: AFISZ LA REVUE BLANCHE
Tools: litography
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Odbił Edward Ancourt, Paryż 1894 Awangardowe, literacko-artystyczne czasopismo „La Revue Blanche”, założone i redagowane przez braci Aleksandra i Tadeusza Natansonów, ukazywało się w Paryżu od października 1891 aż do roku 1903. Wokół redakcji pisma skupiali się pisarze, poeci i krytycy – Octav Mirbeau,Jules Renard, Alfred Jarry, Tristan Bernard, Guillaume Apollinaire, F. Fénéon – oraz malarze – Henri de Toulouse-Lautrec, Paul Serusier, Maurice Denis, Edouard Vuillard. Do tej grupy artystów należał też Pierre Bonnard, autor projektów znakomitych plakatów reklamujących„La Revue Blanche”. Prezentowany tu słynny plakat dla „La Revue Blanche” Bonnard zaprojektował w roku 1894. Nowatorstwo artysty, syntetyczny, lapidarny sposób ujęcia ciemnych sylwetek na tle wielkiej, pustej płaszczyzny, sprawia, że afisze dla „La Revue Blanche” zaliczane są do najwybitniejszych dzieł tej dziedziny sztuki z końca XIX w., ustępując jedynie
Artist: Jan Rosen
Title: HUZARZY PRZED CHATą
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J.Rosen | 1907
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: HUZAR I DZIEWCZYNA, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Z Rozwadowski | 1932. Powyżej napis autorski: HUZAR 13 PUŁ. KOMP. WYBOROWEJ. | KS. WARSZAWSKIE
Artist: Julian Fałat
Title: LEśNICZóWKA W SłOńCU
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Jul Fałat 904 Na odwrocie kartka z atestem dra Kazimierza Buczkowskiego z 1951 r.
Artist: Jan Matejko
Title: DAMA W RENESANSOWYM STROJU - KRóLOWA BONA (?)
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany monogramem wiązanym i datowany p.d.: JM | 1871
Artist: Jan Matejko
Title: ŚWIęTY KAZIMIERZ I JAN DłUGOSZ
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (projekt polichromii (?) karta ze szkicownika) Sygnowany monogramem wiązanym i datowany p.d: JM | 1892 r. Napis u góry: DIES |·RR; u dołu: Stus Casimirus Jagiellonus. Długosz
Artist: Emil Christian Rosenstand
Title: SPOTKANIE
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Emil Rosenstand | 06 Obraz opisywany lub reprodukowany w: - [Kat.] Kunstauktion, Samstag, 27. Mai 2000, Gemälde, Fleigende Blätter, Aquarelle, Möbel, Schmuck, Teppiche, Bronzen, Skulpturen, Uhren, Porzellan, Fayence, Keramik, Glas, Silber, Kunsthandwerk, Düsseldorfer Auktionhaus, Düsseldorf 2000, s. 33, nr kat. 378, tabl. 104 [pt. Wieder zuhause].
Artist: Emil Christian Rosenstand
Title: PRZY KAWIARNIANYM STOLIKU
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Emil Rosenstand | 1910 Na odwrocie numer 3396 i data: 1.Aug. 1910. Obraz opisywany lub reprodukowany w: - [Kat.] Kunstauktion, Samstag, 27. Mai 2000, Gemälde, Fleigende Blätter, Aquarelle, Möbel, Schmuck, Teppiche, Bronzen, Skulpturen, Uhren, Porzellan, Fayence, Keramik, Glas, Silber, Kunsthandwerk, Düsseldorfer Auktionhaus, Düsseldorf 2000, s. 33, nr kat. 380, tabl. 96 [pt. Das Rendezvous].
Artist: Teodor Axentowicz
Title: MODLITWA
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Axentowicz W malarstwie Axentowicza często powracały - zawsze odmiennie opracowane - tematy huculskie, wśród których powtarzał się także motyw huculskiej dziewczyny, modlącej się we wnętrzu wiejskiego kościółka - porównaj np. "Modlitwę", obraz reprodukowany na okładce „Tygodnika Ilustrowanego“ z 1914 r. (II półrocze, s. 541) czy "Portret góralki" z Muzeum Okręgowego w Białymstoku (patrz: Teodor Axentowicz. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie 1998, s.136, nr kat III/22, il.).
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: KRZEWY RóżANE PRZED DWOREM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA
Artist: Iwan Trusz
Title: ZAKOLE RZEKI, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Iwan Trusz Na odwrocie owalny stempel składu materiałów malarskich Iskra & Karmański w Krakowie oraz okrągły stempel składu farb i materiałów A.Łopuszańskiego we Lwowie. U góry napis atramentem: Własność: inż A.Wojtana Lwów .
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: DZIEWCZYNA W KRAKOWSKIM STROJU
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: P. STACHIEWICZ
Artist: Georg Richard Falkennberg
Title: ZAKOCHANY RYBAK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: R Falkenberg 1885 | München
Artist: NN NN
Title: BARKI żAGLOWE NA KANALE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Erwin Günter | Ddf.
Artist: Józef Brandt
Title: KOZAK
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany monogramem wiązanym – po prawej: JB
Artist: Carl Ernst Morgenstern
Title: PEJZAż WIEJSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Carl Ernst Morgenstern . München
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: SKRZYPEK I ANIOł
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wlastimil Hofmann 1923
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Okuń
Title: GROTA W SORRENTO
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: EOKvŃ 1915 [inicjały wiązane] Na odwrocie nalepka wystawowa warszawskiego TZSP z nazwiskiem autora, tytułem obrazu i datą nadesłania: 1/4 1920 r. Obok napisy odręczne: 800.. | GROTA W SORRENTO. EO [monogram wiązany] KvŃ 1915 | № 17.
Artist: Roman Kochanowski
Title: WIECZOREM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: R Kochanowski
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAż Z CHMURAMI
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: 16/5 1917 RK Na odwrocie numer: 62
Artist: Carl Holzapfel
Title: RYBACY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: C. Holzapfel Na odwrocie nalepka z informacją o artyście (tekst w języku niemieckim; rękopis, atrament).
Artist: Mieczysław Korwin-Piotrowski
Title: ŚNIEG, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.K.Piotrowski ~ | 1927 r. Na odwrocie częściowo zachowana naklejka z dedykacją Marceliny Piotrowskiej dla niewiadomej osoby; datowaną: Lwów 28 maja 1927 r. Obraz jest oprawiony.
Verified Artist: Yes
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: DZIEWCZYNKA Z PAJACYKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Kaz. Pochwalski
Artist: Wojciech Kossak
Title: PRZED SZARŻĄ W WĄWOZIE SOMOSIERRY, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1932 Na odwrocie płótna lakowa pieczęć z odciśniętym herbem „Kos”. Napoleon i jego oficerowie obserwujący pole bitwy pod Somosierrą oraz stojący obok szwoleżer polski to motyw znany z kilku autorskich powtórzeń, będących rozbudowanymi, pełniejszymi wersjami kompozycji z 1915 roku (porównaj: K. Olszański, Wojciech Kossak, Wrocław 1982, tabl. 70).
Artist: Henryk Rauchinger
Title: DZIEWCZYNKA W KAPELUSZU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany u dołu: Rauchinger | 08 Na odwrocie oprawy napis ołówkiem: Ausgestellt in der | Jahresausstellung im | Künsttlerhaus – Wien. 1909. Poniżej nalepka (druk) z napisem: 1909 | 1539
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: KONIE PONIOSłY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Alfred Wierusz-Kowalski Obraz opisywany lub reprodukowany w : - H. P. Buhler, "Jager Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt, Alfred von Wierusz-Kowalski, Franz Roubaud und der Munchner Polenkreis, Hildesheim, Zurich, New York 1993, s. 21, il. 20, (tytuł "Durchgehende Troika"); - H. P. Buhler, J. Brandt, Alfred Wierusz-Kowalski i inni. Polska szkoła monachijska, Warszawa 1998, s. 27, il. 20 (tytuł "Konie poniosły").
Artist: January Suchodolski
Title: GRENADIER, 1865
Year: 1865
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J Suchodolski 1865 Na odwrocie - na płótnie dublującym - przeniesiony z oryginału napis: Augustowi hr. Brezia/ w dowód szacunku i przyjaźni/ ofiaruje stary kolega/ January Suchodolski/ w r. 1865. Na krosnach w kilku miejscach resztki starych lakowych pieczęci (?). W dotychczasowych opracowaniach obraz występował jako Grenadier francuski . Według opinii p. Mieczysława Sicińskiego było to jednak określenie błędne, obraz przedstawia bowiem grenadiera pułku gwardii królestwa Saksonii w mundurze z lat 1810-1813. Mundur tego wzoru wprowadzony został w 1810 r. na wzór mundurów gwardii francuskiej, ale w odmiennych kolorach, stosowanych tradycyjnie dla regimentów gwardii saskiej od początku XVIII wieku - czerwonej sukni zwierzchniej, żółtymi wyłogami. Obraz opisywany lub reprodukowany w: - J.Mycielski, Katalog wystawy obrazów dawnych malarzy włoskich, holenderskich, niemieckich, francuskich i polskich
Artist: Józef Brandt
Title: CHORążY KRóLEWSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J Brandt/ z Warszawy/ Monachium/ 1889 Na odwrocie, na płótnie napis czarną farbą: mal. Józef Brandt/ "Chorąży"; na krosnach ślad po nalepce z wystawy. W załączeniu ekspertyza Tadeusza Wierzejskiego, zaprzysiężonego biegłego sądowego z 17.01.1966 r. oraz atest wydany przez prezesa TZSP w Warszawie i poświadczenie autentyczności obrazu jako dzieła Józefa Brandta wydane przez Władysława Wankie. Obraz opisywany lub reprodukowany w: - "Nasze ryciny", Tygodnik Ilustrowany, 1904, nr 36, il. s. 673 (okładka), tekst s.689; - Album reprodukcji obrazów z wystawy "Sto lat malarstwa polskiego" z prywatnych zbiorów warszawskich w pałacu Łazienkowskim, Warszawa MCMXIX, s. 7, nr kat. 32. il. (wystawiony jako "Chorąży królewski" wł. p. A. Szretterowej); - Przewodnik nr XIV. Wystawa zbiorowa dzieł Józefa Brandta. TZSP, Warszawa 1926, s. 19, nr kat. 64 (wystawiony jako "Chorąży królewski" wł. p. A. Szretterowej); - Dwie dawne fotografie w Zbiorach Ikonograficznych i Fotografi
Artist: Juliusz Klever
Title: ZACHóD SłOńCA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Ю. Κлевер Na odwrocie autorski napis-dedykacja: На добрую память от | Юлия Клеверъ. | 1-го ноября 1915. | Петроградь
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Chełmoński
Title: STUDIUM PEJZAżOWE - CZAPLE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Wzdłuż dolnej krawędzi częściowo zatarty napis: Autentyczność szkicu ś.p. Ojca mego Józefa Chełmońskiego stwierdzam. Jadwiga Chełmońska. Jadwiga Chełmońska, najstarsza córka artysty, oznaczała w ten sposób obrazy, studia i szkice ojca, pozostałe po jego śmierci w dworku w Kuklówce. Na odwrocie napis p.g.: Józef Chełmoński | Jezioro – 1910 Obraz opisywany lub reprodukowany w: - J. Sienkiewicz, Bedeutende Gemälde Polnischer Meister, Kunst und Antiquitäten Czeslaw Bednarczyk, Wien 1969, s. 98, nr kat. 51, il. na s. 99.
Artist: Józef Brandt
Title: SZARY DZIEń W OROńSKU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Józef Brandt | z Warszawy Na odwrocie nalepka z wystawy w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Radomiu z nazwiskiem autora, tytułem obrazu, datą 1889 i nazwiskiem właściciela.
Artist: Władysław Ślewiński
Title: KRAJOBRAZ Z CZARNOLASU, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na tzw. plecach, po lewej nalepka (druk): WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI | ze spuścizny | POŚMIERTNEJ niżej podpis żony Eugenii Szewcow; poniżej p.d. fragment nalepki (druk, kredka ): ...TEL DES VENTES) | CHMIELNA 5 | ... No K... | 2127 [.]. ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2000 roku Do obrazu dołączona ekspertyza Adama Konopackiego z 2003 roku. Krajobraz z Czarnolasu powstał podczas letniego pobytu Władysława Ślewińskiego w majątku Czarnylas u przyjaciela Stanisława Zawadzkiego i jest jednym z pierwszych obrazów namalowanych przez artystę podczas jego pobytu w Polsce w latach 1905-1910. Znany był dotąd tylko z opublikowanych przed wojną reprodukcji, a miejsce jego przechowywania nie było wiadome. Stąd błąd dotyczący wymiarów płótna i opisu sygnatury, powtarzający się w opracowaniach oeuvre artysty; błąd wynikły z identyfikacji obrazu jako Pejzażu wzmiankowanego w „Biuletynie Domu Sztuki“ (R.I, 1921/1922, nr 11, s. 94, nr kat. 195 b). Obraz opisywany lub reprodukowany w: – A. Potocki, Władysław Ślewiński , „Sztuki Piękne“, R. I, 1924-1925, il. na s. 409 (jako Pejzaż, 1909); – T. Czyżewski, Władysław Ślewiński , Warszawa 1928, il. (jako Krajobraz z Czarnolasu); – Władysław Ślewiński 1854-1918 (kat.... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET KAZIMIERZA POCHWALSKIEGO, 1914-1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Malczewski | 1914-1915. Na odwrocie: – na górnej listwie krosna, nalepka wystawowa Muzeum Okręgowego w Sandomierzu: Wystawa Jacek & Rafał Malczewscy | Muzeum Okręgowe w Sandomierzu | 17 marca – 31 lipca 2012; – obok nalepka z numerem (długopisem): 1136/2008 ; – obok nalepka wystawowa: Jacek Malczewski (1854-1929) | Portret Kazimierza Pochwalskiego, | 1914-1915 | MUZEUM IM. JACKA MALCZEWSKIEGO | W RADOMIU | Wystawa: Jacek i Rafał Malczewscy | 25.03.2011 – 4.09.2011; – obok nalepka z wpisanym flamastrem numerem depozytowym Muzeum Tatrzańskiego w Zakopanem, gdzie obraz był przechowywany w latach 1997-2000: Dep S/1112/MT . Ponadto: – na poprzeczce krosna numer (czarną farbą): .1. ; – poniżej słabo czytelna pieczęć składu przyborów malarskich Alois Ebeseder w Wiedniu: A[...]der | Wien | I. Opernring 9.; – na dolnej listwie krosna numer depozytowy Muzeum Śląskiego w Katowicach (białą farbą): MŚK/dep.1304/SzM. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany m.in. w: – Katalog Wystawy Dzieł Sztuki „Legiony Polskie“. Wystawa „Legiony Polskie“ urządzona staraniem Naczelnego Komitetu Narodowego pod przewodnictwem prof. Jerzego Mycielskiego w marcu i kwietniu... więcej
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: DZIEWCZYNA Z KOSZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: Szańkowski
Artist: Wojciech Weiss
Title: KWITNąCY SAD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WWeiss Na odwrocie naklejka z odręcznym napisem : Nr 16 | Wojciech Weiss | Kwitnący sad | (Kalwaria) | olejny ; na krosnach stemple składu materiałów malarskich Iskra & Karmański w Krakowie.