Artist: Władysław Wankie
Title: RYBAK, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Władysław Wankie Na odwrocie, na górnej listwie krosna szczątkowo zachowana stara nalepka wystawy w warszawskiej Zachęcie. Zapewne chodzi tu o pośmiertną wystawę dzieł artysty w kwietniu 1925 roku. wymiary w ramie 64 x 56 cm Obraz wymieniony i reprodukowany: - Władysław Wankie. 1860-1925. Spis dzieł, [w:] Przewodnik po wystawie Tow. Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa kwiecień 1925, s. 3, nr kat. 29; - Władysław Wankie 1860-1925. Wystawa monograficzna. Katalog dzieł istniejących i zaginionych , oprac. L. Skalska-Miecik, E. Micke, MNW, Warszawa 1989, s. 92, nr kat. I 72, il. na s. 92.
Artist: Vittorio Capessiero
Title: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ. RYBACY ŁOWIĄCY Z WYSOKICH SIEDZISK sygn. p.d.: V. Capessiero Na odwrocie nalepka 82 aukcji krakowskiej DESY (nr kat. 44). wymiary w ramie 37 x 22 cm
Artist: Rafał Malczewski
Title: PEJZAŻ ZNAD BOW RIVER W KANADZIE, 1943 - 1950
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rafał Malczewski Na odwrocie napis ołówkiem oraz nalepka z tekstem (maszynopis): Bow River, Banff. Obok ołówkiem cyfra: 5 . wymiary w ramie 53 x 71 cm Widok znad Bow River, przepływającej przez Park Narodowy Banff w kanadyjskiej prowincji Alberta (pierwszy park narodowy w Kanadzie utworzony w 1885 roku). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Alois Arnegger
Title: Z WŁOSKIEGO WYBRZEŻA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Arnegger wymiary w ramie 83 x 113 cm
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: FONTANNA DEL FIOCCO, 1914
Year: 1914
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: FONTANNA DEL FIOCCO ZWANA TEŻ FONTANNĄ ESKULAPA W RZYMSKICH OGRODACH WILLI BORGHESE, 1914 sygn. p.d.: B. RYCHTER - JANOWSKA | FONTANNA BORGHESE ROMA. wymiary w ramie 39 x 33 cm Podczas swego pobytu w Rzymie w roku 1914 artystka namalowała kilka studiów tej fontanny zwanej też Fontanną Eskulapa, a zbudowanej w roku 1830 według projektu architekta Luigi Canina.
Artist: Karl Theodor Wagner
Title: NAD KANAŁEM W HOLANDII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K. WAGNER wymiary w ramie 80 x 67 cm
Artist: Tadeusz Popiel
Title: LAZUROWE MORZE, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Popiel wymiary w ramie 74 x 86 cm
Artist: Wojciech Weiss
Title: ALTANA I, 1902 - 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WW (monogram wiązany) na odwrocie, na płótnie stemple: nieczytelny prostokątny oraz: 88 Na krośnie stempel wypełniony ręcznie: AUTOR WOJCIECH WEISS | TYTUŁ DZIEŁA ALTANA | RODZAJ ol/pł. | ROK POWSTANIA 58 x 47 cm | WYMIARY - | DATA POZYSKANIA - | [.] S. WYST. M. N. P. /1977. Katalog. Repr.; obok nalepka z danymi dot. obrazu i informacją o wystawach; na dolnej desce krosna nalepka Muzeum Narodowego w Poznaniu z datą 1977 i nr. 93. wymiary w ramie 74 x 62 cm Obraz - przynajmniej do roku 1977 - był własnością Karola Zolicha, znanego krakowskiego kolekcjonera, znawcy i miłośnika sztuki. Później, w nieznanym nam czasie, trafił do innych, równie znakomitych zbiorów prywatnych.
Artist: Julian Fałat
Title: AUTOPORTRET W ZIMOWYM OKRYCIU, 1917
Year: 1917
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: w świetle passe-partout sygn. l.d.: JFałat [inicjały wiązane] | 1917 wymiary w ramie 90 x 110 cm Obraz reprodukowany, m.in. w: - T.Z. Bednarski, Krakowskim szlakiem Juliana Fałata , Kraków 2005, il. 1; przed stroną tytułową; - A. Król, Julian Fałat , Wystawa Jubileuszowa na 10-lecie Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli [także: Muzeum Okręgowe w Toruniu, Muzeum Miedzi w Legnicy], Stalowa Wola 2010, s. 153, il. barwna.
Artist: Jan Stanisławski
Title: Z UKRAINY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI wymiary w ramie 55 x 70 cm
Artist: Jan Matejko
Title: PORTRET SZYMONA DAROWSKIEGO, 1858
Year: 1858
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: dublaż z tekturową wkładką sygn. p.d.: JM | 1858 (monogram wiązany) na odwr. pł. rękopiśmienna nalepka o treści: Ausstellung der oesterreischen Kun [st] | in | S. P [...] burg und [...] schau | Jan Matejko | „Mannbrustbild“ (Olgemälde) | [Eig] enthum des Hr. Marjan Gorzkowski in Krak [...] | Verkauspreiss 2000 Rrub [...] | Zwei Tausend Ru [...] Poniżej naklejona karta z tekstem orzeczenia dr Kazimierza Buczkowskiego potwierdzającego autorstwo Jana Matejki, podającego historię obrazu oraz stosowną literaturę. Orzeczenie wydane zostało w Krakowie, dn. 30 lipca 1946 roku. Na dolnej listwie krosna szczątkowo zachowana nalepka z nr.: 577 Obraz oprawiony jest w starą, oryginalną ramę, w której był, m.in. pokazany w roku 1938 na wystawie urządzonej w stulecie urodzin Jana Matejki w Muzeum Narodowym w Krakowie (Sukiennice). wymiary w ramie 83 x 70 cm W załączeniu także - potwierdzające autorstwo Matejki - orzeczenie Tadeusza Wierzejskiego, zaprzysiężonego biegłego sądowego, wydane w Warszawie,... więcej
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ NADWODNY Z ŁÓDKĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Kochanowski wymiary w ramie 32 x 38 cm
Artist: Roman Kochanowski
Title: JESIENIĄ PRZED CHATĄ, OK. 1915
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kochanowski Na odwrocie okrągły stempel, jakim po śmierci artysty znaczono jego spuściznę twórczą - w otoku napis: KOCHANOWSKI·KOCHANOWSKI; pośrodku: NACHLASS wymiary w ramie 32 x 39 cm
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZWÓZKA SIANA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński wymiary w ramie 64 x 74 cm
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: DZIEWCZYNKA W CZERWONEJ CHUSTCE, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: S K Batowski 86 (sygnatura wydrapana w farbie) wymiary w ramie 74 x 64 cm Wczesny obraz artysty, powstały jeszcze podczas jego studiów w Wiedniu.
Verified Artist: Yes
Artist: John Mallord Bromley
Title: PEJZAŻ Z MOSTEM
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: John M Bromley wymiary w ramie 54 x 74 cm Obraz jest oprawiony.
Artist: Henryk Uziembło
Title: KASIA, 1937
Year: 1937
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: HENRYK UZIEMBŁO | 1937 Na odwrocie autorski napis farbą: H. Uziembło | „KASIA“ Ponadto owalny stempel o treści: MAGAZYN PRZYBORÓW MALARSKICH | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW, BASZTOWA 11 wymiary w ramie 78 x 64 cm Obraz był reprodukowany na pocztówce z serii przedstawiającej „główki dziewczęce“ ( Kasia, Magda, Zosia, Anielka, Basia ) a wydanej w Krakowie przez „Galerię polską“ na przełomie 30. i 40. lat XX w.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: AUTOPORTRET ARTYSTY. PRZEMIJANIE, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil Hofman | 1958 wymiary w ramie 64 x 88 cm Wzruszający, nastrojowy autoportret z późniejszego okresu twórczości artysty, kiedy mieszkał w Szklarskiej Porębie.
Verified Artist: Yes
Artist: Wiktor Korecki
Title: MAKI NA ŁĄCE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. ołówkiem l.d: WIKTOR KORECKI wymiary w ramie 30 x 41 cm
Artist: Wiktor Korecki
Title: WIOSNA. KACZEŃCE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. l.d: WIKTOR KORECKI wymiary w ramie 31 x 42 cm
Artist: Jan Stanisławski
Title: PEJZAŻ GÓRSKI
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: podpisany p.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie napisy: - kredką: 194 [w kółku]; - ołówkiem: DA | 168 . Ponadto atramentem częściowo czytelny tekst orzeczenia potwierdzającego autorstwo Jana Stanisławskiego (datowany: Kraków 28 XI 1946). wymiary w ramie 30 x 24 cm
Artist: Józef Chełmoński
Title: MATKA BOSKA CZĘSTOCHOWSKA, 1903
Year: 1903
Tools: watercolor, gouache, crayon, coal
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pod kompozycją p.d.: JÓZEF CHEŁMOŃSKI 1903. del. [łacińskie delineare - rysować] wymiary w ramie 80 x 56 cm W latach 1903/1904 Józef Chełmoński namalował dla zakonu oo. Paulinów na Jasnej Górze dwie olejne kopie cudownego obrazu Matki Bożej Częstochowskiej - jedną w srebrnej sukience, drugą bez sukienki. Oba te obrazy znajdują się dziś w jasnogórskim klasztorze. Artysta kończył je w swoim domu w Kuklówce, przedtem jednak odwiedził Jasną Górę i w Wielki Czwartek 9 kwietnia (według Kalendarza Juliańskiego 27 marca) 1903 roku wykonał rysunki i szkice do planowanego zamierzenia. Wtedy to powstała także - malowana gwaszem i akwarelą - „nasza“ kopia obrazu jasnogórskiego, kopia, która posłużyła później za wzór dla licznych drukowanych reprodukcji. Monochromatyczny ton tej pracy uzasadniony jest właśnie jej przeznaczeniem - powieleniem w czarno-białych reprodukcjach. Okoliczności pobytu Chełmońskiego na Jasnej Górze opisano w 46 numerze „Tygodnika Ilustrowanego“ z roku 1903, równocześnie zamieszczając na okładce reprodukcję właśnie tej „naszej“ pracy. Pisano wówczas: „ zamieszczamy... więcej
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PROCESJA HUCULSKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T . Axentowicz Na krośnie dwa stemple odnoszące się do jego wymiarów - 63 -. Ponadto częściowo zachowany stempel krakowskiego magazynu materiałów malarskich Róży Aleksandrowicz. Na dolnej listwie ramy skrawek drukowanej nalepki z czytelną częścią tekstu: UL. FLORJA/.../ | TEL. 449 /.../ wymiary w ramie 36 x 31
Artist: Franciszek Ejsmond
Title: POCIECHA RODZICÓW
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fr. Ejsmond | Monachium Na odwrocie drukowana nalepka renomowanej galerii - Art Galleries Winfielda Scotta Thurbera w Chicago: W. SCOTT THURBER, CHICAGO | Ralining, Restoring and Cradling == | == Cleaning and Varnishing paintings | THE BEST WORK AND CAR. CUA RANTEED. wymiary w ramie 36 x 31 cm
Artist: JOHN WATKINS
Title: LEKCJA PRZĘDZENIA WEŁNY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JOHN. WATKINS . Na ramie plakietka z napisem: The Spinning Lesson. | J. Watkins, R. P. E. wymiary w ramie 97 x 74 cm
Artist: Marie Spieler
Title: U WRÓŻKI, 1888
Year: 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: M. Spieler | 1888 Na krośnie napis farbą: 756. Ponadto mała drukowana nalepka wrocławskiego sklepu - magazynu oferującego materiały malarskie: F. MARSCH | KUNST MATERIALIEN MAGASIN | BRESLAU SCHUHBRÜCKE 7. wymiary w ramie 74 x 95 cm
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MARII - ŻONY ARTYSTY, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Malczewski Na odwrocie na płótnie okrągły stempel: kartusz z herbem Tarnawa; w otoku napis: ZE ZBIORÓW MARII MALCZEWSKIEJ. Obok odbity numer 94. wymiary w ramie 107 x 132 cm Maria z Gralewskich Malczewska (1866-1945) - żona Jacka Malczewskiego od 1887, matka dwojga jego dzieci - Julii (1889-1938), późniejszej żony Feliksa Meyznera, właściciela majątku Charzewice koło Zakliczyna oraz Rafała (1892-1965), malarza i literata. Marię, córkę Józefy i Fortunata Grajewskich, zamożnych mieszczan krakowskich, poznał Malczewski wiosną 1886 roku. Młoda panna oczarowała artystę: „Marynia miała postać jak łodyga lilii, a kwiatem była jej główka“ (cytat za: M. Janoszanka, Wielki tercjarz . Moje wspomnienia o Jacku Malczewskim , Poznań 1931, s. 266). W listopadzie tegoż roku odbyły się zaręczyny młodej pary, a ślub zawarty został 29 października 1887 w kościele Mariackim. Choć małżeństwo to nie było w pełni dobrane i dzieliło ich wiele, do końca życia pozostali razem. A Jacek przez lata malował portrety Marii - począwszy od uroczego Portretu narzeczonej (1887), aż po jej wizerunki już z lat 20. XX w. więcej
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PORTRET MŁODZIEŃCA. WIOSNA, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Vlastimil | Hofmann | 1908 wymiary w ramie 74 x 73 cm Popiersie nagiego młodzieńca z kwiatami we włosach - przedstawione na tle świeżej wiosennej zieleni - staje się emanacją radosnej i bujnej młodości. Możliwe, że obraz jest portretem poety Kazimierza Woyczyńskiego (1881-1909), absolwenta krakowskiego III Gimnazjum im. Króla Jana Sobieskiego. Woyczyński był autorem kilku tomików poezji, m.in. poematów Na zgon ś.p. Franciszka Bieniasza..., Z młodzieńczych snów (1902), Na zmartwychwstanie (1908). Vlastimil Hofman portretował go kilkakrotnie, m.in. w dużym symbolicznym obrazie Pieśń o słońcu i wiośnie (1908; MNK) czy też w obrazie publikowanym na kartach pocztowych ok. 1910 r. (obok). Tożsamość modela tych obrazów wydaje się być przekonująca.
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Malczewski wymiary w ramie 102 x 81 cm Tożsamość portretowanego mężczyzny nie jest wiadoma. Wysuwane przypuszczenie, że obraz przedstawia przyjaciela artysty, Mieczysława Gąseckiego (1883-1948), nie wydaje się trafne. Bardziej prawdopodobna jest supozycja, że modelem był tu pisarz Wacław Karczewski (1855-1911), prywatnie kuzyn Malczewskiego i mąż jego siostry Heleny. Niezależnie od tożsamości modela jest to świetny malarsko, pełen wyrazu portret, namalowany z brawurą i ogromną swobodą.
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: POLISH PEASANTS’ COSTUMES, 1939
Year: 1939
Description: IInformacje o dziele: Teka graficzna: POLISH PEASANTS’ COSTUMES, 1939 With introduction and notes by Dr Thadee Seweryn of Ethnographical Museum in Cracow. Published by C. Szwedzicki, Nice (France) 1939 Edition 400 copies of this volume, all on the same paper have been printed for sale and these have been numbered 1 to 400 and each copy bears the signature of the publisher. This is copy No: 288 [nieczytelny, własnoręczny podpis wydawcy] [Nakład 400 numerowanych egzemplarzy teki; wszystkie wydrukowane są na takim samym papierze z przeznaczeniem do sprzedaży i oznaczone liczbą od 1 do 400; każdy egzemplarz opatrzony podpisem wydawcy.] Egzemplarz nr 288. Teka kompletna. Rzadkość! Na okładce Teki naklejona Łowiczanka malowana gwaszem (w niektórych egzemplarzach Teki był to druk). Teka zawiera 40 numerowanych plansz kartonowych, w tym: - 20 szablonów... więcej
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: W SALONIKU, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: B. RYCHTER - JANOWSKA. 1937 Na odwrocie stempel o treści: URZĄD KONSERWATORSKI | m. st. Warszawy | ul. Senatorska nr 14 Pałac Blanka | Wyrażam zgodę | na wywóz za granicę | /podpis nieczytelny/ wymiary w ramie 33 x 43 cm
Artist: Alfred Terlecki
Title: WIDOK KRAKOWA, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ALFRED TERLECKI. 1936. wymiary w ramie 94 x 85 cm Widok na centrum miasta ujęty od strony północnej. Na pierwszym planie poza pasem Plantów widać Arsenał, Basztę Ciesielską, dach i szczyt kościoła ks. pijarów. W dali - w lekkiej mgle - widnieje wysoka sylweta kościoła Mariackiego i wieże katedry na Wawelu.
Artist: Wojciech Kossak
Title: PORTRET PANI W FOTELU, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W . KOSSAK | 1909 Na krośnie nalepka wystawy „Kossakowie“ urządzonej w roku 1986 w Muzeum Narodowym w Krakowie. wymiary w ramie 89 x 128 Obraz wystawiany, wzmiankowany i reprodukowany w: - Kossakowie , Muzeum aNarodowe w Krakowie, Kraków 1986; - K. Olszański, Wojciech Kossak , wyd. czwarte, Wyd. Ossolineum, Wrocław 1990, il. 25 na s. 28 [fot. Kossaka w pracowni, patrz niżej], il. barwna 365 s. nlb.
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: LAS
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Mackiewicz wymiary w ramie 89 x 119 cm
Artist: Jerzy Kossak
Title: HUZAR NA PATROLU, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1929 wymiary w ramie 30 x 24 cm
Artist: Wojciech Kossak
Title: Z ROZKAZEM NA GRANICY, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A v Kossak 1890 wymiary w ramie 67 x 57 cm Obraz przedstawia pędzącego konno rosyjskiego żołnierza oddziału kozaków, którzy w wojsku carskim pełnili często służbę graniczną. Jeździec mija właśnie charakterystyczny słup graniczny, scena rozgrywa się więc gdzieś na styku terytoriów Rosji i Austro-Węgier. Kossak namalował ten obraz w Paryżu, gdzie spędził ponad pół roku 1890. Obraz sygnowany jest A v Kossak (w rozwinięciu Adalbert von Kossak ). Artysta często podpisywał tak prace malowane i sprzedawane za granicą. Imię „Adalbert“, które było zakonnym mianem św. Wojciecha, przyjęto używać powszechnie jako obcojęzyczny odpowiednik imienia „Wojciech“.
Artist: Wojciech Kossak
Title: NIEMIŁE SPOTKANIE, 1912
Year: 1912
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. KOSSAK 1912 wymiary w ramie 78 x 94 cm Niemiłe spotkanie jest jedną z prac powstałych jako ilustracje do przygotowywanego do druku tomu Wspomnień Kossaka. Bogato ilustrowana książka wydana nakładem Gebethnera i Wolffa, ukazała się w Krakowie w r. 1912 (wyd. II: 1913), a w rok później także w Berlinie. Oprócz licznych - dobranych i przygotowanych przez autora - ilustracji czarno-białych tom zawierał także osiem reprodukcji kolorowych, umieszczonych na osobnych wkładkach i zabezpieczonych bibułką. Wśród tych ostatnich znalazło się także Niemiłe spotkanie , pomyślane jako ilustracja do rozdziału Wspomnień poświęconego polowaniu w Gödöllö w listopadzie 1886, polowaniu, w którym uczestniczył cesarz Franciszek Józef. Była to gonitwa za lisem, polowanie „ par force w wielkim stylu, w całej swej wspaniałości“ . Kossak opisał je barwnie i ze swadą, nie pomijając też nieoczekiwanego spotkania przedstawionego na naszym obrazie. „...Cesarz skinął ręką, przyprowadzono mu konia; /.../ Był to ogromny szpak, nazywał się „Limerick“. Przepyszny koń /.../ Równocześnie z cesarzem, i my wszyscy siedzieliśmy na koniach /.../ Tymczasem... więcej
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: WCZESNY ŚNIEG. PEJZAŻ O ZACHODZIE SŁOŃCA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski wymiary w ramie 56 x 76 cm
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁANI NA POSTOJU, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | 1922 Na odwr. stare napisy atramentem: - Koń i dzisiejszy ułan z lornetką | Koń cały; - zapłaciłem /.../ tys ; - obok kolumna „rachunków“ oraz ołówkiem nazwisko dawnego właściciela obrazu (?): JGonzaga-Myszkowski [być może chodzi tu o Jana Myszkowskiego (ur. 1902) podporucznika 22 pułku ułanów] Ponadto dwie nalepki z odręcznym tekstem: - 1. W Kossak N 12 | Ułan przy | brzozach. 100/270 : - 2. INKÖPT i WARSZAWA 1927 | AV RICH. HAIN. $ 50 - Kr 240.- wymiary w ramie 52 x 42 cm
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: POWRÓT PRZED ZMIERZCHEM, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A Wierusz-Kowalski wymiary w ramie 94 x 79 cm Alfred Wierusz-Kowalski, mimo że stale mieszkał w Monachium, malował przede wszystkim obrazy osadzone w rodzimych, polskich realiach, obrazy przedstawiające sceny rodzajowe i drobne epizody z codziennego życia mieszkańców polskich wsi i małych miasteczek. Artysta często powracał do tych samych, ulubionych tematów, malując różne ujęcia podobnych motywów. Tak jest też w przypadku prezentowanego obrazu, przedstawiającego wozy ciągnące rozmokłą drogą i roześmiane dziewczyny na pierwszym z nich. W twórczości artysty podobne kompozycje - kawalkady wozów, przejażdżki saniami, powroty z jarmarku czy orszaki weselne - pojawiały się już od lat 80. XIX w. i powtarzały się jeszcze wielokrotnie. Obrazy te określane są różnymi tytułami, różna też bywa ich sceneria z jesiennym, letnim czy zimowym krajobrazem. Nasz obraz - malowany swobodnie, szeroko i dynamicznie, z efektownym światłem kończącego się dnia - łączy się z pracami powstałymi około roku 1890. Konie w zaprzęgach z hołoblami i duhą (dugą) pozwalają osadzić przedstawioną scenę gdzieś w rejonie Podlasia. Takie, rodzajowe obrazy artysty były wysoko cenione i poszukiwane na rynku sztuki, zarówno ze względu na „egzotyczny“ dla zachodnich odbiorców... więcej
Artist: Stanisław Żukowski
Title: JESIEŃ. FRAGMENT X
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S . Żukowski Na odwrocie autorski napis atramentem: „Jesień“ c. 400 zł [przekreślone] 200 zł | S. Żukowski | Litwa - Białoruś Nalepka wystawy w TZSP w Warszawie (stempel, druk, atrament) o treści: 30687 Autor Żukowski Stan . | Tytuł Fragment X | Cena - Wł. - Data 5. PAŹ. 1934 wymiary w ramie 26 x 32 cm Obraz - będący malarskim studium do większej kompozycji - był pokazany na zbiorowej wystawie prac Stanisława Żukowskiego jako jeden z tzw. Fragmentów z Polski i Litwy. Zobacz: - Przewodnik 96. Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie Wystawy zbiorowe /.../ Kolekcje prac /.../ Stanisława Żukowskiego, Wystawa ogólna, październik 1934 roku , s. 17, numery kat. 261 - 274 [ Fragmenty z Polski i Litwy ; olej].
Artist: Ludwik Gędłek
Title: NA PLACÓWCE. W DRODZE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L. Gędłek. Wien Na odwrocie napisy ołówkiem: - u góry: 10 - 12 TH TW 26 - 31 ; - niżej: Auf Vorposten . Ponadto owalny stempel z czytelną częścią napisu: Arnold Land[...] | WIEN | [...] wymiary w ramie 56 x 51 cm
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: CZERKIES NA KONIU W GALOPIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary 46,4 (do 47) x 21,5 cm (tektura nierówno przycięta) sygn. p.d.: A Kowalski Na odwrocie nalepka domu aukcyjnego Van Ham w Kolonii. wymiary w ramie 73 x 48 cm
Artist: Jan Styka
Title: NAPOLEON ZE SZTABEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jan Styka | .... wymiary w ramie 155 x 120 cm W obrazie, przedstawiającym Napoleona w otoczeniu oficerów sztabu - z dużym prawdopodobieństwem - można domyślać się sceny z pola bitwy pod Somosierrą, (30 listopada 1808). Jednak, z niewiadomych powodów, Jan Styka obrazu nie ukończył. Zważywszy, że prezentowane studium wygląda na fragment większej całości, przypuszczać można, że zamierzona kompozycja miała być pełniejsza i bardziej rozbudowana.
Artist: Jan Chełmiński
Title: ARMIA KSIĘSTWA WARSZAWSKIEGO, PARYż 1913
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ARMIA KSIĘSTWA WARSZAWSKIEGO, Paryż 1913 L’armée du Duché de Varsovie bibliofilska edycja monograficznej pracy Alphonse M. Malibrana z 48 barwnymi ilustracjami Jana Chełmińskiego książka: 39 x 29 cm etui skórzane: 42 x 32 x 9 cm wyd. J. Leroy et Cie, Paris 1913 Prezentowana księga, wydana z dużym rozmachem typograficznym, jest wspaniałym hołdem oddanym żołnierzowi polskiemu. Księga jest jednym z 300 numerowanych egzemplarzy, wydrukowanych na grubym, luksusowym papierze czerpanym z Arches (egz. nr 33). Ilustracje Chełmińskiego poprzedzają bibułki ochronne z tekstem objaśniającym. Stronę przedtytułową zdobi faksymile sygnatury malarza. Niezwykle rzadki, bardzo dobrze zachowany egzemplarz, w miękkiej, oryginalnej wydawniczej oprawie broszurowej z barwnym herbem Księstwa Warszawskiego i złoconymi napisami, dodatkowo chroniony luksusowym etui ze skóry ze złotym tłoczeniem herbu Księstwa Warszawskiego i tytulatury na licu i grzbiecie księgi. więcej
Artist: Alfred Terlecki
Title: ZIMA W TATRACH, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ALFRED TERLECKI. 1930 . Na górnej listwie krosna nalepka z napisem atramentem: Salon | Alfred Terlecki | Zim [a] wymiary w ramie 89 x 101 cm
Artist: Adam Setkowicz
Title: SANIE W LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A . Setkowicz wymiary w ramie 59 x 109 cm
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PORTRET PANI Z MEDALIONEM, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Vlastimil Hofmann | Praga 1916 Na krośnie notatki ołówkiem, tuszem, flamastrem. wymiary w ramie 66 x 56 cm Obraz jest zapewne portretem Ady z Gollerów Hammerowej (zm. 1968), ówczesnej żony praskiego adwokata Ludwika Hammera, kuzyna Vlastimila Hofmana. Artysta poznał ją i pokochał w 1915, podczas pobytu w Pradze. W 1919 oboje wyjechali do Krakowa, a stamtąd do Paryża. Tu - po uzyskaniu przez p. Adę rozwodu - wzięli ślub, a w 1920 wrócili do Krakowa i zamieszkali w willi przy ul. Spadzistej 16. Artysta portretował żonę wielokrotnie, malując ją w różnych ujęciach i otoczeniu. Można tu przypomnieć Portret (1916) i Adzię i jej świat (1918; (oba w MN we Wrocławiu) oraz Pożegnanie z Pragą z 1916 (zbiory prywatne w Pradze). Na tym ostatnim płótnie w dali majaczy osnute mgłą miasto i górujące nad nim wieże staromiejskiego kościoła Najświętszej Marii Panny przed Tynem. Niemal identycznie przedstawił Hofman widok na Pragę i na naszym obrazie.
Verified Artist: Yes
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: GRZYBICE, 2000
Year: 2000
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: GRZYBICE | 17 FS [monogram wiązany] 00 | R [w kółku]
Artist: Franciszek Ruśkiewicz
Title: PEJZAŻ NADWODNY, 1856
Year: 1856
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l. d.: F. Ruśkiewicz | 1856 . wymiary w ramie 78 x 98 cm
Artist: Iwan Trusz
Title: MOTYW Z KRYMU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Iw. Trusz Na odwrocie pieczątka własnościowa oraz ręcznie wpisana data: ROSTISLAV CHOMYN | 6 ELLIS PARK RD. | TORONTO, ONT. | M65 2V2 CANADA | 26 bierieznja [cyrylicą; po ukraińsku: marca] 1990 wymiary w ramie 29 x 33 cm
Artist: Iwan Trusz
Title: SOSNY O ZACHODZIE SŁOŃCA,1900 - 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Iw. Trusz wymiary w ramie 45 x 41 cm Motyw powtarzający się w obrazach artysty; podobna, mniejsza kompozycja znajduje się, m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego we Lwowie (nr inw. [cyrylicą] Ż-436). Porównaj katalog: Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza, Prace ze zbiorów Muzeum Narodowego we Lwowie im. Andrzeja Szeptyckiego, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2011, s. 61, nr. kat. 65, il.
Artist: Stanisław Masłowski
Title: WIDOK Z TIVOLI, 1922
Year: 1922
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: IL BORDO BAGNO. | TIVOLI. 1922. | S. MASŁOWSKI Na odwr. l.d. napis odręczny: N 71 . Ponadto p.g.: ślad po nalepce. wymiary w ramie 85 x 114 cm
Artist: Moritz Stifter
Title: WSCHODNIA MUZYKANTKA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. SEIFTER Na odwr. nalepka (druk, atrament) o treści: No 8 | The | Lu [te] player. Ponadto nieczytelne napisy czerwoną kredką. wymiary w ramie 43 x 33 cm Muzykująca dziewczyna trzyma w rękach dutar - ciekawy i mało znany obecnie instrument, rodzaj lutni o dwóch strunach, długim gryfie i niewielkim pudle rezonansowym o kształcie gruszki. Dutar wywodzi się z Iranu i terenów Azji środkowej, gdzie początkowo używany był jako instrument pasterski, o strunach wykonywanych z jelit zwierzęcych. Z czasem zaczęto używać strun jedwabnych. Dutar ma ciepły, melodyjny ton.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: SYRENKA, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: F. M. Wygrzywalski Na krośnie cztery stemple: ISKRA KARMAŃSKI | KRAKÓW. Ponadto na górnej listwie nr 129 i trudne do odczytania napisy odręczne (nazwisko właściciela?) wymiary w ramie 65 x 85 cm
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: LA MARINA, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: la marina | F. M. Wygrzywalski wymiary w ramie 77 x 61 cm
Artist: Wawrzyniec Chorembalski
Title: ŁĄKA, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. CHOREMBALSKI | 1964 wymiary w ramie 42 x 46 cm
Artist: Piotr Michałowski
Title: STUDIUM KONIA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout wymiary w ramie 45 x 55 cm Akwarela pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. W załączeniu ekspertyzy: doc. dr Heleny Blum (Kraków, 8 IX 1981) i p. Anny Król, kustosza Muzeum Narodowego w Krakowie. „Szkic wykazuje znakomite opanowanie anatomii konia, jak i operowanie plamą barwną. Charakterystyczne opracowanie szczegółów [porównaj] inne studia artysty, który wykonywał ich bardzo wiele, nie tylko dla celów artystycznych, ale i [dla] studiów zwierząt. Koń na przedstawionej akwareli wykazuje pewne ożywienie, zaznaczające się zwrotem łba i żywym spojrzeniem. Cechy te, jak i pewne pochodzenie akwareli ze zbiorów rodziny artysty, świadczą o niewątpliwym autorstwie Piotra Michałowskiego“. Z ekspertyzy doc. dr Heleny Blum (1904-1984), historyka sztuki, krytyka, muzeologa, wybitnej znawczyni sztuki nowoczesnej, autorki wielu wystaw i opracowań, m.in. wystawy Piotra Michałowskiego (1955), monografii Olgi Boznańskiej, Zbigniewa Pronaszki czy albumu Stanisława Wyspiańskiego.
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: ODALISKA
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P. Stachiewicz Na odwrocie, na oprawie drukowana nalepka o treści: ALEKSANDER THOMAS | POZNAŃ, ULICA NOWA Nr. 5 | SALON SZTUKI | MATERIAŁY PIŚMIENNE | PRZYBORY ARTYSTYCZNE. Niżej nalepka rękopiśmienna: „Odaliska“ | pastel | Stachiewicz . Na nalepce stempel: W. KLECZYŃSKI wymiary w ramie 58 x 74 cm
Artist: Louis Ricardo Falero
Title: DZIEWCZYNA WSCHODNIA, 1877
Year: 1877
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: LFALERO | IX 77 wymiary w ramie 78 x 67 cm
Artist: Roman Bratkowski
Title: WIDOK Z CAPRI, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Roman de Bratkowski Capri 1926 wymiary w ramie 78 x 98 cm
Artist: Jan Bohuszewicz
Title: PLAC SANTA MADDALENA W WENECJI, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Bohuszewicz Na odwrocie charakterystyczna nalepka z napisem naniesionym ręką żony artysty (atrament): 400 | Jan Bohuszewicz | „Placyk Santa Maddalena | w Wenecji“ | (Campiella Santa Maddalena) | Campiollo Santa Maddalene) | Wenecja 1923 wymiary w ramie 35 x 29 cm Obraz - pod nr. 400 - wymieniony jest w rękopiśmiennym Katalogu obrazów Jana Bohuszewicza sporządzonym przez żonę artysty, Józefę Bohuszewiczową, a znajdującym się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (wersja polska, angielska i francuska).
Artist: Olgierd Bierwiaczonek
Title: MARTWA NATURA Z CYTATEM, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: O Bierwiaczonek Na odwrocie napis farbą na płótnie: Olgierd Bierwiaczonek | Martwa natura z cytatem | r. 1984. - ol. pł. 60 x 73 Na górnej listwie krosna napisy: - czerwoną farbą: NR INW. M-32 ; - flamastrem: CBWA-6727/85 . Obok okrągły stempel CBWA Zachęta w Warszawie. Ponadto nalepki: - firmowa nalepka Art Office Sp. z o.o.; - nalepka CBWA Zachęta z danymi obrazu. wymiary w ramie 78 x 98 cm Obraz nosi autorski tytuł Martwa natura z cytatem , przy czym tytułowym cytatem jest tu - umieszczona w głębi, za biało nakrytym stołem - Piastunka , dzieło Olgi Boznańskiej z 1899 (patrz niżej) ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Ta wrażliwie malowana Martwa natura , nastrojowe płótno o stonowanych barwach wydaje się być modelowym przykładem, niemalże ilustracją słów Olgierda Bierwiaczonka: Nie jestem demiurgiem posiadającym moc stwarzania nowych światów. Toteż nie interesują mnie i nigdy nie interesowały poszukiwania oryginalności w dziedzinie formy i środków wypowiedzi. Nie znoszę przy tym wszelkiego pustosłowia, frazesów i demagogii. Malarstwo moje - pragnę - aby cechowała skromność, szczerość i prostota, wynikające ze świadomości jego roli, ograniczeń i uwarunkowań. Martwa natura z cytatem od 1985 była własnością Galerii... więcej
Artist: Władysław Chmieliński
Title: TRYPTYK WARSZAWSKI
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: TRYPTYK WARSZAWSKI trzy współoprawne akwarele - wymiar w ramie 41 x 76 cm KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY 21,2 x 14,7 cm (w świetle passe-partout) KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE I PLAC ZAMKOWY 21,2 x 21,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Wł. Chmieliński ULICA DŁUGA 21,2 x 14,3 cm (w świetle passe-partout)
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: DACHY WARSZAWY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: DACHY WARSZAWY. WIDOK NA KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY I ZABUDOWANIA WOKÓŁ PLACU ZAMKOWEGO sygn. p.d.: Wł. Chmieliński . wymiary w ramie 49 x 64 cm
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Jasiński
Title: TANCERKA, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Z. JASIŃSKI | PINX | DZIURÓW | 91 wymiary w ramie 64 x 50 cm
Artist: Igor Talwiński
Title: BALETNICA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: IGOR TALWIŃSKI wymiary w ramie 70 x 60 cm
Artist: Alfred Aberdam
Title: TANCERKI, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Aberdam na odwrocie: Aberdam | 1961 ; powyżej litera: T na krośnie stempel: 15 F na poprzeczce krosna napis ołówkiem: No 1 W wymiary w ramie 76 x 64 cm
Verified Artist: Yes
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: PRZED PREMIERĄ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Vrbova Na odwrocie napis ołówkiem: M. Vrbova . Na ramie nalepka niemieckiej galerii w Sindelfingen (druk, maszynopis) o treści: FR. LEIBFRIED | KUNST + HANDWERK | Künstler: Prof. Vrbova | Motiv: For der Premiere | Technik: Original - Ölgemälde wymiary w ramie 86 x 72 cm
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MĘSKI, 3 IX 1917
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: węgiel i pastel na papierze zielonkawym, wymiary w świetle aktualnej oprawy sygn. l.d.: Ignacy Witkiewicz 1917 | 3/IX wymiary w ramie 65 x 51 cm Na odwrocie dwie nalepki wystawowe z danymi dot. obrazu: - 1. Muzeum Narodowego w Krakowie z 1966 r. - 2. Muzeum Narodowego w Poznaniu z 1967 r. Lata I wojny światowej Witkacy spędził w Rosji. Jesienią 1914 roku przybył do Petersburga, gdzie ukończył szkołę oficerską i dzięki protekcji mieszkających tam krewnych dostał się do elitarnego carskiego Pawłowskiego pułku lejbgwardii. W lipcu 1916 wziął udział w działaniach wojennych - został ranny w krwawej bitwie nad rzeką Stochod na Ukrainie. Odesłany do Petersburga więcej nie powrócił na front. Za wykazane męstwo mianowano go porucznikiem i odznaczono orderem św. Anny IV klasy. W carskiej armii artysta pozostał do jesieni 1917, przeżył dwie rewolucje (lutową i październikową), przez kolegów z pułku został nawet wybrany na komisarza politycznego, bo - jak wspominał - „ nie lał w mordę i nie przeklinał po matiuszkie“. Za to uczestniczył w „papojkach a la maniere russe“, w trakcie których powstało... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Eugeniusz Zak
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY W KAPELUSZU, 1913-1914
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Eug. Zak Na odwrocie - na oprawie drukowana nalepka domu aukcyjnego: Gene Shapiro Auctions, LLc | LOT 187 | April 23, 2009 wymiary w ramie 81 x 55 cm „Zak, zafascynowany twórczością Leonarda, ale także Sandra Botticellego, kształtował własny typ portretu młodej, ogarniętej melancholią kobiety - linearny, statyczny w ujęciu, o wyrafinowanym, spokojnym konturze, delikatnym światłocieniowym modelunku i zimnym, jasnym kolorycie. Zostały one wykonane podobną techniką: kredkami, sangwiną, gwaszem, czasem pastelami na papierze /.../. Portrety te przedstawiają młodą kobietę, ujmując jej twarz zazwyczaj w trzech czwartych, rzadziej z profilu, czasem z głową przykrytą chustą, ze wstążką lub w kapeluszu. /.../ Niekiedy występuje w antykizującej konwencji /.../ kiedy indziej pojawia się w renesansowej stylizacji, jak w Portrecie Młodej kobiety w kapeluszu “. [B. Brus-Malinowska; patrz niżej]. Na niektórych z tych portretów odnaleźć można subtelne rysy tej samej modelki, dziewczyny z prezentowanego rysunku. [porównaj: Eugeniusz Zak 1884-1926 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 42-43, 108-111, kat. 88-101, il.] Kompozycja znana jest także z drugiej, nieco mniejszej i odmiennej... więcej
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: BALKON IV, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ebi.. .[?] na odwrocie na blejtramie nalepka: Muzeum Lubelskie w Lublinie | 20-117 Lublin ul. Zamkowa 9 | Wystawa: | mnie interesuje tylko malarstwo | Eugeniusz Eibisch 1896-1987 | 12.X.2007-15.XII.2007; napis flamastrem: (15) wymiary w ramie 68 x 53 cm Obraz wystawiany i opisany: - Eugeniusz Eibisch, Obrazy olejne, rysunki , Muzeum Narodowe, Warszawa V - VI 1967, kat. poz. 92, il. 54; - Eugeniusz Eibisch, mnie interesuje tylko malarstwo , wystawa w 20 rocznicę śmierci artysty, Muzeum Lubelskie, Lublin 2007, kat. poz. 63, il. barwna s. 83.
Artist: Henryk Epstein
Title: NABRZEŻE PORTOWE W ERBALUNDZE NA KORSYCE, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H Epstein | 1931 Na odwrocie, na poprzeczce krosna napisy: 30P ; N [przekreslenie]; Erbalunga (Corsi) wymiary w ramie 83 x 111 cm Erbalunga to wioska położona na korsykańskim przylądku Cap Corse, na północ od Bastii. Jej położenie i niewielki, malowniczy port zawsze przyciągały malarzy, którzy znajdowali tu ciekawe, barwne motywy swoich obrazów.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: PEJZAŻ, OK. 1920
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Eug. Zak Motyw pejzażowy wykorzystany w olejnym obrazie Idylla – Romans pasterski z 1921 roku (obok; zbiory MNW; https://cyfrowe.mnw.art.pl/pl/zbiory/452095). Porównaj z: – B. Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 139, nr kat. 161, il.
Artist: Erwin Elster
Title: ŁODZIE ŻAGLOWE W PORCIE
Tools: watercolor, pencil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. l.d.: EElster (inicjały wiązane) wymiary w ramie 36 x 44 cm
Artist: Zygmunt Menkes
Title: WNĘTRZE Z BUKIETEM KWIATÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes wymiary w ramie 101 x 83 cm
Artist: Roman Sielski
Title: WIEJSCY MUZYKANCI, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. l.d. [cyrlicą]: Sielskij P. na odwrocie na tekturze napis cyrlicą: W.K.R.S - 812 | Sielskij P.JU | „Silski muzyki“ | 1978 g. | k / połotno | olija | 50 x 70 wymiary w ramie 62 x 82 cm Obraz wystawiany i opisany: - Roman Sielski Malarstwo , Rostworowski Gallery, Kraków luty 2001; - Roman Sielski Malarstwo , Galeria Czas, Będzin marzec 2001; - Roman Sielski Malarstwo , wyd. Nautilus, Kraków 2001, s.29, poz.34. Pokaz prac lwowskiego artysty z lat 1928-1982 zorganizowały w 2001 w Krakowie i Będzinie, dwie galerie wraz z krakowskim salonem Nautilus, który był wydawcą katalogu. Wystawa cieszyła się dużym zainteresowaniem i przychylnością recenzentów: „Jest to malarstwo, gdzie ciepło rodzinnych pejzaży spotyka się z elementami konstruktywistycznej logiki budowania obrazu a poszukiwania nowego wyrazu z radością malowania“ [„Dziennik Polski“, nr 42, Kraków, 19 II 2001]. więcej
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MEKSYKAŃSCY MUZYKANCI
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.g.: Menkes wymiary w ramie 96 x 81 cm
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: CYNERARIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Muter wymiary w ramie 88 x 78 cm
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: BIAŁE RÓŻE, 1941
Year: 1941
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 1941 | Terlikowski wymiary w ramie 29 x 37
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: RUE THIERS W TROYES, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Terlikowski 18 Na odwrocie napisy farbą na płótnie: N=6 oraz N =14 wymiary w ramie 74 x 65 cm Porównaj ten sam widok na starej pocztówce : http://www.delcampe.net/page/item/id,350778911,var,1-cpa-troyes-rue-thiers,language,E.html
Artist: Zygmunt Schreter
Title: PEJZAŻ Z FINLANDII, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Schreter | Jutlile (?) 1972 wymiary w ramie 68 x 79
Verified Artist: Yes
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM CYNII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Pronaszko. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: MARTWA NATURA Z WAGĄ I DZBANKIEM NA STOLE, 1925
Year: 1925
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout według katalogu oeuvre 44 x 26,5 cm datowany oł. p.d.: Paris 1925 Praca opisana i reprodukowana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 95, kat. IV. 247; inny wariant kompozycji repr. tamże il. 7.
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: CZTERECH MUZYKANTÓW POD PŁOTEM, 1937
Year: 1937
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout według katalogu oeuvre 21,4 x 34,5 cm sygn oł. p.d.: 937 (na lewo od daty ślad po startej sygnaturze ołówkiem), na odwr. oprawy nalepka z danymi według katalogu oeuvre , pod nalepką napis dłg.: III 82 | 223 [w kółku] Praca opisana i reprodukowana w katalogu oeuvre: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 76, kat. III. 82.
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Kulisiewicz
Title: DWAJ CHŁOPCY ZE SZLEMBARKA
Tools: crayon, sepia, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg.: TK [w kółku]
Artist: Jerzy Mierzejewski
Title: SZLEMBARK V, 1948
Year: 1948
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na blejtramie częściowo zaklejona sygnatura i napisy: JERZY MIERZEJEWSKI | tytuł SZLEMBARK V 1948 r 67 x 84 oraz nalepka z danymi obrazu i nr 78 Pejzaż był częstym motywem kompozycji Jerzego Mierzejewskiego. Naturę pokazywał bardzo subiektywnie, w sposób harmonijny i statyczny. Jego krajobrazy, zastygłe w kadrze, budował formami kubizującymi z pewną rytmiką i dyscypliną malarską. Szczególnie ta atmosfera charakteryzuje jego pejzaże z lat 40., kiedy forma wpływa na wyraz dzieła i decyduje o jego klimacie. Światło nie odgrywa tu jeszcze tak znaczącej, wręcz decydującej roli, jaką później artysta mu nada.
Verified Artist: Yes
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ, OK. 1957 - 58
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: obraz dwustronny; na odwrocie: PORTRET CHŁOPCA sygn. pośrodku dolnej krawędzi: ZIEMSKI Obraz należy do wczesnych prac artysty, który w 2. połowie lat 50. XX w. postrzegał inspirujące go otoczenie w sposób naiwny i często bajkowy. Są one już rzadkością na rynku dzieł sztuki współczesnej. Najlepiej scharakteryzował ten okres twórczy Rajmunda Ziemskiego prof. Aleksander Wojciechowski w katalogu wystawy Krzywego Koła (MNW 1990, s. 71): Artysta przeżywał wówczas naturę głęboko. Wzruszenia czerpał z istniejącego realnie krajobrazu, by potem snuć na jego temat fantazje... Stapiał w jedną całość świat rzeczywisty i świat irracjonalny: realność intensywnej zieleni, mocno nasyconej czerwieni lub błękitu oraz abstrakcyjny, odrealniający blask metalicznej plamy. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Marian Warzecha
Title: 60/32, 1960
Year: 1960
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem na odwr. p.d.: MWarzecha | 60/32 p.g. nalepka nieokreślonej aukcji w jęz. ang. Pochodzenie: - Galeria Bonino, New York, 1973 (wystawa Mariana Warzechy); - J. F. Kennedy University, Kalifornia; - Prywatna kolekcja, Kalifornia, USA.
Artist: Marian Warzecha
Title: 1961/61, 1961
Year: 1961
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. p.d.: MWarzecha | 1961 [data poprawiona tuszem] / 61 p.g. nalepka nieokreślonej aukcji w jęz. ang. l.g. stempel Urzędu Konserwatorskiego m.st. Warszawy dat. 1972 Pochodzenie: - Galeria Bonino, New York, 1973 (wystawa Mariana Warzechy); - J. F. Kennedy University, Kalifornia; - Prywatna kolekcja, Kalifornia, USA.
Artist: Jan Berdyszak
Title: KOŁA XLII, 1962
Year: 1962
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. tuszem p.d.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1962 | XLII sygn. na odwrocie p.g.: JAN BERDYSZAK | POZNAŃ | WYBICKIEGO 1/15 A Oferowana praca sytuuje się w ciągu studiów kompozycyjnych i kolorystycznych zgłębiających problematykę formy koła. Jest charakterystyczna dla wczesnego okresu twórczości Jana Berdyszaka (1962-1964), kiedy tworzył serie „Kół“, „Kół podwójnych“ i „Form generalnych“, również opartych na kształcie koła. Stosował różne techniki, od rysunków, akwarel i grafik, poprzez malarstwo, do obiektów w typie collage . Zainteresowanie kołem doprowadziło go do zerwania z klasycznym prostokątem obrazu na rzecz form okrągłych i owalnych, a z czasem do obiektów przestrzennych z otworami.
Artist: Jan Lebenstein
Title: APOLLO I MARSJASZ, 1965
Year: 1965
Tools: ink, watercolor, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. dłg. l.d.: Lebenstein 65 na odwr. nalepka z wystawy Jana Lebensteina, Galeria u Jezuitów, Poznań 16 VI - 5 VII 1997 oraz nalepka z danymi pracy i nr 51 Mit o Apollinie i Marsjaszu stał się tematem znanego wiersza Zbigniewa Herberta (z tomu Studium przedmiotu , 1961). Potem poeta zadedykował go Janowi Lebensteinowi, którego sztukę postrzegał jako opowiedzenie się po stronie Marsjasza (pierwiastka dionizyjskiego, apelującego do zmysłów), przeciw pierwiastkowi apollińskiemu (sztuce racjonalnej, opartej na regułach, wyrozumowanej). Lebenstein namalował obraz pod tym samym tytułem, różniący się kompozycją od oferowanej akwareli. Ta natomiast ma wiele wspólnego z innym tematem podejmowanym przez malarza - Igraszki fauna - zbudowanym kompozycyjnie z dwóch postaci ustawionych antytetycznie wobec siebie (repr. m.in. w katalogu: Jan Lebenstein . Warszawa - Paryż. Prace z lat 1956-1972, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 25 VI - 28 VIII 2010, s. 161).
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA, POłOWA LAT 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: po prawej u dołu napis: STERN Obraz znajdował się dotąd w prywatnej kolekcji i był osobistym darem artysty dla wieloletniego pracownika ASP w Krakowie.
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA RELIEFOWA, II POłOWA LAT 60. XX W.
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz znajdował się dotąd w prywatnej kolekcji i był osobistym darem artysty dla wieloletniego pracownika ASP w Krakowie. „Od połowy lat sześćdziesiątych artysta w swoich obrazach używa szczególnych tworzyw - szczątków organizmów ptasich, rybich i zwierzęcych: skór, ości, kości i piór. Mówił o nich: Posługuję się formami natury, które ukształtowała ewolucja. Kości to miliony lat ewolucji, w nich jest zawarty wymiar czasu. Wymiar czasu przez to przemawia - to jest jedna sprawa, a druga to, że ja ocalam wszystkie te formy, które kiedyś były życiem od zniszczenia i przedłużam ich byt w formie obrazu". Ze wstępu do katalogu wystawy: Jonasz Stern , Galeria Studio, Warszawa 10 - 28 X 1993
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na blejtramie nalepka nieczytelna w górnej partii: BWA | ... 82, poz. 37 | ALFONS MAZURKIEWICZ | BEZ TYTUŁU /1971/ | olej pł., 85 x 100 cm, niesygnowany | Katalog - Wrocław 1976, poz. 242; poniżej pieczątka i podpis Obraz opisany i wystawiany: - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , BWA, Wrocław 1976, kat. poz. 242, s. 107; - Alfons Mazurkiewicz (1922-1975) Pokaz prac ze zbiorów Leonardy i Cezarego Mazurkiewiczów , Galeria BWA „Awangarda“ Wrocław 1982, Galeria BWA „Arsenał“ Białystok 1982, kat. poz. 37.
Artist: Jacek Sempoliński
Title: ŁĄCKO, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Sempoliński | ‘69 | Łącko Obrazy, których idea bliska była kompozycji Łącko pokazano na początku 1970 roku w krakowskiej Galerii Arkady. We wprowadzeniu do wystawy Jacek Sempoliński napisał: „ ...wystawa dotyczy jednego zasadniczego „tematu“. Tematem tym jest światło: światło w pejzażu i wśród przedmiotów, światło, które nie tylko dematerializuje poszczególne elementy ale niejako i samą przestrzeń, którą one komponują. Światło to, a nie przedmioty, jest najbardziej materialnym i uchwytnym „znakiem“ na obrazie, ono wysuwa się na pierwszy plan, komponuje i rytmizuje płótno. Poprzez jego fizyczną obecność ma jednak przezierać konkretna przedmiotowa rzeczywistość. W tym wypadku jest to rzeczywistość pejzażu...“
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ GÓRSKI - ZUBRZYCA, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz posiada atest Fundacji Nowosielskich z dnia 17 X 2011 r.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: MARTWA NATURA, PRZEłOM LAT 70. I 80. XX W.
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie dedykacja i sygnatura: Krystynie na imieniny| 1987 (CHORY) | JERZY NOWOSIELSKI
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: 1976 | H. Stażewski
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: 1977 | H. Stażewski
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: 1977 | H. Stażewski
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 90. XX W.
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. oprawy nalepka autorska l.g. napis oł. p.d.: Galerie Ucher | Köln
Artist: Henryk Stażewski
Title: AUTOPORTRET Z PAPIEROSEM, 1948
Year: 1948
Tools: ink, feather
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30 x 30 cm (z podkładem 34 x 34 cm) sygn. flam. na odwr. g.: 1948 | H. Stażewski
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, KONIEC LAT 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. p.d.: Lenica
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1970-1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, LATA 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica Pośród wielu wystaw artysty, jedną ze znaczących był pokaz obrazów, jaki miał miejsce w Galerii Krzysztofory w Krakowie wiosną 1987 roku. W katalogu wystawy, analizując twórczość Alfreda Lenicy, znany krytyk sztuki Maciej Gutowski pisał: „ Przypomina się punkt wyjścia dla jego sztuki a może więcej, dla jego surrealizmu, którego rolę w swej twórczości Alfred Lenica sam zawsze tak mocno akcentował... U Alfreda Lenicy szczególną rolę odgrywało umiłowanie sił życia... Stąd owa tkanka jego malarstwa, która zdaje się powstawać na naszych oczach, wybuchać gejzerami form, rozchodzić płatami kształtów, rozwijać ciągami splotów przenikających się wzajemnie, jakby rozrastających w górę, w dół, na boki i w głąb iluzyjnej przestrzeni. Bywa zaś, że owe formy zbliżają się na mocy przypadku do form roślinnych, zwierzęcych czy ludzkich.“
Artist: Zofia Wolska
Title: RYCERZ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: Z . WOLSKA i monogramem ZW
Artist: Jacek Sienicki
Title: KWIATY, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 5 II 83 | J S na odwrocie na płótnie sygn.: Jacek | Sienicki | „Kwiaty“ | 1983. na blejtramie nalepka Fundacji „Nadzieja-Dzieci“ z datą: Gliwice 25 XI 2001 Kwiaty należały do ulubionych motywów Jacka Sienickiego. Pokazywał je w sposób niebanalny, prosty i wręcz ascetyczny. Nadawał im często sens metaforyczny, prezentując tym samym własną malarską filozofię. Swoim pięknem a także ukrytym przesłaniem zwracały uwagę krytyków. O tych kompozycjach tak mówił artysta: „ Interesuje mnie kwiat w swojej biedzie, w chorobie, w zamieraniu; człowiek o słabej kondycji, w zamyśleniu, w samotności...“
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 24/1989
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 89 | RAJMUND ZIEMSKI na odwrocie na płótnie sygnatura: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 24/89 | 110 x 45 oraz pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Obraz wystawiany i reprodukowany: - Polsk konst , Galleri Kram Art-On, Halmstad [Szwecja] 26 VI - 25 VIII 1990, (kat.), il. barwna. s. 31; - Joanna Kania (oprac.), Jola Gola, Maryla Sitkowska (współpraca), Rajmund Ziemski. Malarstwo , Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2010, nr kat. 599, il. barwna (na dołączonej płycie CD; jako Bez tytułu , 1989, własność rodziny).
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MSZALNICA. JESIEŃ, 2000
Year: 2000
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. pod kadrem kompozycji od l.: [dwie osobne pieczątki czerwone ujęte w prostokątne ramki:] DUDA GRACZ, akwarelą: . Jerzy Duda. G. 2000 r. 1104. / Mszalnica. Jesień .
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: BRZEGI - STUDIUM MARCOWE, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1447/91 r. Na odwrocie na desce nalepka autorska z danymi obrazu.
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 60. XX W.
Tools: pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. l.g.: BEKSiński
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: B Ś, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. d.: B Ś [w ramce] | BEKSIŃSKI | 1998
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: R 9, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. d.: R 9 [w ramce] / BEKSIŃSKI / 1997
Artist: Zbigniew Makowski
Title: BIAŁA CHMURA, 1978
Year: 1978
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, tusz, papier szary, w świetle passe-partout sygn. dwukrotnie: - p.g.: Zbigniew Makowski fec 1978 ; - p.d.: Biała Chmura | Zbigniew Makowski IV 1978 ; dedykacja l.d.: dla J. A. Jakimowiczów - X. 79. Zb. M.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: RELICTA, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Zbigniew Makowski f. 1997 . wzdłuż brzegów kompozycji fragment tekstu z romansu antycznego Metamorfozy autorstwa Apulejusza, zaczynającego się od słów: Inibi spiraculum Ditis, et per portas ...
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „ROZMYŚLANIA“, 1991
Year: 1991
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: Z CYKLU: | „ROZMYŚLANIA“ | 98 x 80 | 1991 | MUSIAŁOWICZ „ Mój obraz jest rezultatem tego, co we mnie najważniejsze, co jest moją istotą. Staram się przepoić go subiektywnym odczuciem, czystością formy, malować to, co czuję, a nie to, co widzę, utrwalić te rzeczy i zjawiska, o których sądzę, że mogą poruszyć umysł. Bo z działalności artysty pozostaje jedynie to, co inspiruje myśl i wywołuje wzruszenia.“ Henryk Musiałowicz Moja droga w sztuce , Płocka Galeria Sztuki, Płock 2014
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ II, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwr. na pł. l.g.: DOMINIK 1995 | OLEJ. PŁÓTNO 80 x 100 | PEJZAŻ II ; obok nieczytelny stempel
Artist: Ryszard Winiarski
Title: 7-MA GRA 7 X 7, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: 7-ma gra 7 x 7 | Winiarski '99
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK NR 51, 1994
Year: 1994
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK NR 51 | JOURNAL No 51 | 41 x 33 | 1994
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAŁ W RIO XXIII, 2003
Year: 2003
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jan Dobkowski | „KARNAWAŁ W RIO XXIII“, 2003 R | ACRYL | 73 x 92 CM
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: DUE PERSONE, OK. 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: E. Markowski na odwr. na górnym na krośnie 78/98 „DUE PERSONE“ 142 na pł. l.g.: stempel wywozowy, na dolnym krośnie 2 nalepki aukcyjne
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: WŁADCZYNI PIORUNÓW, 2005
Year: 2005
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, węgiel, papier szary, w św. passe-partout sygn. p.g.: 17 FS [monogram wiązany] 05 | W [w kółku] wzdłuż dolnej krawędzi: władczyni piorunów rys. z natury w czasie | burzy 13 września
Artist: Edward Dwurnik
Title: KOŚCIÓŁ ROMAŃSKI, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1974 | DWURNIK l.g.: 124 .; p.g.: >>Kościół romański<< na odwrocie na płótnie sygnatura: E. DWURNIK | 1974 r. | IV [w kółku] NR: 124 . na odwrocie na płótnie nalepki: - 1. 9. XII 1974 r.| IV [w kółku] Chmury | Kościół romański | 146 x 114. | akryl, olej, płótno | NR: 124 . - 2. STUDIO | TEATR | GALERIA | pokaz | 16. XII 74 | 15 I 75 ; - 3. „ Polska Sztuka Młodych“ | 27. 07 - 1. 08. 1977 r. | Ośrodek Kultury Polskiej | BUDAPESZT | (dni przyjaźni ); - 4. BWA, Łódź | Pokaz 1 - 17 czerwiec 1978 r . Obraz wystawiany i opisany: - Układ przestrzenny Dwurnik Kalina, Galeria Teatru Studio oraz Janusz i Maria Boguccy zapraszają do obejrzenia układu przestrzennego Dwurnik-Kalina , Teatr Studio, Warszawa, Pałac Kultury i Nauki, XII 1974 – I 1975, plakat, bez kat.; - Polska Sztuka Młodych , Ośrodek Kultury Polskiej, Budapeszt 27 VII - 1 VIII 1977; więcej
Artist: Mikołaj Kasprzyk
Title: SPOTKANIE, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MK [monogram wiązany] ‘ 07 na odwr. na pł. l.g.: MIKOŁAJ KASPRZYK | „SPOTKANIE“ | OLEJ 2007 | 120 x 50 ; na ramie nalepka aukcyjna
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: ZAMEK, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2007 | E. DWURNIK na odwr. na płótnie: 2007 | E. DWURNIK | „ZAMEK“ | NR: XI [w ramce] -4/6-3695
Artist: Witold-K
Title: P-1959-102, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WITOLD KACZANOWSKI .; data l.g.: 1959 . na odwr. na krośnie nalepka aukcyjna Obraz reprodukowany i opisany: - Witold-K at Sotheby’s , Wydawnictwo MOST, Warszawa 2008 (wyd. II), il. str. 27.
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: BLANCHE, 1998
Year: 1998
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: 98 | stasys na odwr. oprawy dł.: 941 [w kółku] | Blanche | 64 x 48 1998
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: RAJ KOMUNALNY, 1982
Year: 1982
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JK [monogram wiązany] na odwr. na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę na blejtramie sygnatura: JACEK KOWALSKI | „RAJ KOMUNALNY“ 1982 AKRYL
Artist: Jacek Yerka
Title: PORANEK MYŚLIWEGO, 2016
Year: 2016
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: YERKA 16
Artist: Jacek Pałucha
Title: U MAXIMA W GDYNI ZNÓW CIĘ WIDZIAŁ KTOŚ, 2010
Year: 2010
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Pałucha 2010
Artist: Jacek Pałucha
Title: JURATA, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Pałucha 2011