Artist: Edward Krasiński
Title: KOMPOZYCJA Z KOBIECYM AKTEM, PRZEłOM LAT 50/60 XX
Tools: mixed
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie ślad zerwanej nalepki Obraz wystawiany i wzmiankowany: - Edward Krasińsk i, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Fundacja Instytut Promocji Sztuki, Warszawa 1998, s. 71, il. czarno-biała; Obraz jest wczesną pracą artysty z przełomu lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Był reprodukowany w albumie wydanym w związku z wystawą artysty w Zachęcie w 1998. Znajduje się tam fotografia sali nr 9, gdzie wiszą jeszcze dwie inne prace Krasińskiego. Kompozycja z kobiecym aktem jest też wzmiankowana w rozdziale tego albumu Las rzeczy. Kronika życia i sztuki Edwarda Krasińskiego (s. 94), wśród innych zachowanych obrazów surrealistycznych artysty.
Artist: Alfred Lenica
Title: PRZEBIJANIE 5, 1953
Year: 1953
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 68 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Lenica ; sygn. czarną kredką na odwr. śr.: Lenica | Przebijanie 5 | 1953 l.d.: drukowana nalepka z danymi obrazu śr. nalepka tuszem: 3 | Z ARSENAŁU Obraz wystawiany i reprodukowany: - Alfred Lenica. Malarstwo (katalog wystawy), Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, 30 VI - 1 VIII 2004, Sopot 2004, il barwna, s. 20. Katalog oeuvre artysty: Alfred Lenica. Malarstwo , CBWA Zachęta, Warszawa III 1974, s. nlb. odnotowuje w dziale Teki akwarel, monotypii, gwaszy, rysunków pod poz. 80: cykl Przebijanie, 1966, gwasze (17 szt. w tece).
Artist: Józef Czapski
Title: KALORYFER, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI. 60. na odwrocie na płótnie napis: 36 oraz ozdobna pieczątka firmowa; na wewnętrznej listwie ramy: 1/ M 10 Obraz wystawiany i opisany: - Józef Czapsk i, Galerie Jean Briance, Paryż 23 XI - 23 XII 1978, kat. poz. 8
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: KOMPOZYCJA, 1964
Year: 1964
Tools: ink, watercolor, feather
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 68,5 x 99 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: J Tchórzewski 64
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: WYSUNIĘTA SZCZELINA, 1969
Year: 1969
Tools: mixed
Surfaces: canvas, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wewnątrz szczeliny po lewej: Kobzdej | 1969 ; sygn. na odwrocie na desce: Aleksander Kobzdej 1969 | „Wysunięta szczelina“
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, LATA 80. XX W.
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, OK. 2000
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: PALI PAPIEROSA, 1928
Year: 1928
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: w p.d. części wstęgi ślad zatartej sygnatury i data: 928. Obraz opisany w: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960, Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 - III 1982, s. 99, kat. IV/337
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: NA ZIEMI, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na blejtramie nalepka: CENTRALNE BIURO WYSTAW ARTYSTYCZNYCH | Warszawa „Zachęta“ Plac Małachowskiego 3 | L`exposition de la Peinture Polonais | Wystawa Contemporaine d Amsterdam Rok 1959 | Autor Marek Włodarski | Sur la terre | Tytuł Na ziemi Nr kat. 69 na blejtramie napisy: „MAREK WŁODARSKI - WARSZAWA | „NA ZIEMI“ | OLEJ - 1959 r.; 100 x 81; I. 106 28" Obraz wystawiany i opisany: - Poolse schilderkunst van nu, Stedelijk Museum , Amsterdam 1959, kat. wstęp B. Urbanowicz, poz. nlb; - Polsk Malerei, Frederiksberg Raadhus , Kopenhaga 1959, katalog wstęp B. Urbanowicz, poz. 67; - 35 lat malarstwa w Polsce Ludowe j, CBWA Zachęta, Warszawa 1980, kat. poz. 117; - Marek Włodarski ( Henryk Streng) 1903-196 0, Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 - III 1982, kat. s. 68, poz. I/106.
Verified Artist: Yes
Artist: Stefan Gierowski
Title: MIJANIE PRZESTRZENI PIONOWYCH - OBRAZ CXXXI, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Stefan GIEROWSKI | WARSZAWA 1963 | Ob CXXXI | „MIJANIE PRZESTRZENI PIONOW | -YCH na blejtramie uszkodzona i mało czytelna nalepka: 659 | 64 | DOUBB - W obrazie musi być energia. Może jej nie widać, ale ona tam jest, powinna w każdym razie tam istnieć. - Ważne jest pokazanie różnych sytuacji, w których znajduje się przestrzeń obrazu. [wypowiedź Stefana Gierowskiego zawarta w jednej z najnowszych publikacji poświęconych jego sztuce: Dorota Folga Januszewska, Myśleć obrazami. Rozmowa ze Stefanem Gierowskim, Lublin 2013]
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT NA PLAŻY, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Jerzy Nowosielski 1988 Na odwrocie na płótnie nalepka aukcji „Artyści dla Rzeczpospolitej“ w Pałacu Sztuki TPSP w Krakowie 14 stycznia 1990, Fundusz Daru Narodowego; na blejtramie nalepka: OFIARODAWCA: | p. prof. Jerzy | Nowosielski. Jerzy Nowosielski ofiarował obraz na aukcję artystów plastyków, która miała na celu wesprzeć fundusze państwowe. Aukcję zorganizował wspólnie Związek Polskich Artystów Plastyków i Stowarzyszenie Pisarzy Polskich, a dochód z niej przeznaczony był w całości na Fundusz Daru Narodowego. Aukcja odbyła się w krakowskim Pałacu Sztuki 14 stycznia 1990. Obraz wpisuje się w cykl Aktów na plaży przedstawiających siedzące,wyprostowane sylwetki czarnych kobiet z podkurczonymi nogami w białych zawojach i skarpetkach. Temat ten podjęty przez artystę pod koniec lat 70. z pewnym wzbogaceniem kompozycji przez zamknięcie jej w ramy i powtarzanie analogicznych wersji był kontynuowany do połowy lat 90. XX wieku.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: KOMPOZYCJA | ABSTRAKCYJNA | 1966 | OLEJ 25 x 70 | JERZY NOWOSIELSKI Obraz wystawiany i opisany: - 3 . Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego , Szczecin VII - IX 1966, s. 39, kat. poz. 246; - Jerzy Nowosielski , MN Poznań 28 III - 30 V 1993, MN Wrocław 25 VI - 19 IX 1993, Galeria „Zachęta“ Warszawa 4 X - 1 XI 1993, kat. s. nlb., il. barwna; - Jerzy Nowosielski , Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich 2003, katalog prac reprodukowanych, s. 347, poz. 408, il. barwna. - Obrazowi towarzyszy certyfikat Fundacji Nowosielskich. Wśród różnorodnych tematów i kompozycji figuralnych występujących w malarstwie Jerzego Nowosielskiego wątek abstrakcyjny podejmowany był zawsze równolegle. Posługując się prostymi, geometrycznymi formami, tworzył syntetyczne wizje przestrzeni, najczęściej wyraźnie zamknięte w jasno wyznaczone ramy. Obraz po raz pierwszy został wystawiony na 3. Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie, prestiżowej imprezie ówczesnych lat, gdzie prezentowano najnowsze kierunki w sztuce polskiej, był też przez wiele lat depozytem w Muzeum Narodowym w Poznaniu.
Artist: Jacek Sienicki
Title: WNĘTRZE ZE SZTALUGĄ, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JACEK | SIENICKI | MARZEC 1973 | „WNĘTRZE | ZE SZTALUGĄ“ na płótnie drukowana nalepka z danymi obrazu
Artist: Teresa Rudowicz
Title: COLLAGE 78/52, 1978
Year: 1978
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: T. Rudowicz | 78/52 na płótnie dwie pieczątki zezwalające na wywóz za granicę Obraz reprodukowany w: - Poradnik polskiego kolekcjonera , wyd. Kluszczyński, Kraków (bez daty wydania) s. 133, il. barwna; - 1000 Arcydzieł malarstwa polskiego , wyd. Kluszczyński, Kraków 2008, s. 488, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr. d.: JTarasin 90, sygn. na odwr. p.g.: JAN TARASIN 1990 | "SYTUACJA"
Artist: Roman Artymowski
Title: UPAŁ III, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: ROMAN ARTYMOWSKI | UPAŁ III, 1977 | Acryl, 82 x 64 cm na płótnie pieczątka Galerii Sztuki Współczesnej Nowe Miasto
Artist: Edward Ałaszewski
Title: JACEK GMOCH, 1977
Year: 1977
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 50,5 x 28 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. śr.d.: Ała 77 na odwr. oprawy napis brązowym tuszem p.g.: Edward Ałaszewski (1908-1983) | Rysunek tuszem | „Jacek Gmoch” , niżej naklejony drukowany biogram artysty Obraz jest oprawiony.
Artist: Teresa Pągowska
Title: Z CYKLU WAKACJE NA PODGÓRZU-POWRÓT STADA, 1989
Year: 1989
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. 89 na odwrocie na płótnie dwukrotna sygnatura: TERESA PĄGOWSKA 1989 130 x 150 cm Z CYKLU „WAKACJE NA PODGÓRZU“ POWRÓT STADA /LA POYA/ oraz TERESA PĄGOWSKA 1989.| 130 x 150 cm | POWRÓT STADA /LA POYA/ | [strzałka]
Artist: Teresa Pągowska
Title: MEWA I CIEŃ, 1986
Year: 1986
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TP. 86 ; na odwrocie na płótnie sygnatura: TERESA PĄGOWSKA | MEWA I CIEŃ | 150 x 130 Obraz wystawiany i reprodukowany: - Teresa Pągowska malarstwo i rysunek , Galeria Sztuki BWA Gdańsk, X 1986, il. barwna na okładce folderu; - Teresa Pągowska , Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1996, s. 33, il. barwna.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: Z CYKLU ERIC SATIE, OK. 1993
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na desce ołówkiem pionowo: A ndrzej | Szewczyk u góry na desce napis: Z cyklu: | „Eric Satie...“ | Koln pionowo czerwona farbą: Galerie Ucher Obok Franza Kafki osobą fascynującą Andrzeja Szewczyka był francuski kompozytor Eric Satie (1866-1925), ekscentryk, uważany za prekursora awangardowych kierunków artystycznych. Satie tworzył często mroczne utwory muzyczne, które miały prowokować i wpływać na nastrój słuchacza. Jego niebanalna osobowość i oryginalna twórczość była inspiracją dla m.in. Arthura Honeggera, Poulenca czy Claude’a Debussy’ego.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: POMNIK LISTU F. KAFKI DO F. BAUER, 1982-1984
Tools: mixed
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na desce: 4 x Pomnik listu | F. Kafki do F. Bauer | 1982-1984 | Andrzej | Szewczyk | 22 czerwca 1988 dwie czerwone nalepki: 1. Andrzej Szewczyk [adres, druk]; 2. Andrzej Szewczyk Andrzej Szewczyk często w swoich pracach nawiązywał do wielkich postaci z literatury, m.in. do Biografii Franza Kafki. Artysta sięgnął do historii miłosnej pisarza, do okresu narzeczeństwa z Felicją Bauer, sekretarką z Berlina, z którą Kafka prowadził ożywioną korespondencję przez ponad 5 lat. Po okresie półrocznych zaręczyn, do ślubu z Felicją jednak nie doszło. Kafka po zerwaniu z Felicją zniszczył jej listy do siebie, natomiast jego listy do Felicji przetrwały i zostały wydane w latach 50. XX w. [Franz Kafka, Listy do Felicji , PIW, 1976].
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: ŚWIADEK, 1989
Year: 1989
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie oł.: A. Szewczyk p.g. napis oł.: Galerie Ucher | Köln l.g. czerwona nalepka autorska z adresem, tytułem, techniką i datą
Artist: Edward Dwurnik
Title: KRUCHA RZECZ, 1972
Year: 1972
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1972 | E. DWURNIK | KRUCHA RZECZ [w ramce]; l.d.: 27 [w ramce] na odwrocie na płótnie sygnatura: E. DWURNIK | 27 [w ramce] oraz ślady pieczątek Na płótnie liczne nalepki: 1. wystawowe z danymi obrazu (- Galeria „Arkady“ BWA Kraków; - ZPAP BWA Toruń 1976; - BWA Łódź 1978; - Studio Teatr Galeria 1975); 2. autorska - z datą 16 XII 72 i nr 27. Na blejtramie trzykrotnie powtórzony tytuł: Krucha rzecz oraz nalepki informacyjne: - Galeria Nowa Brama, VII-VIII 1985; - Finlandia 1983; - BWA Płock 1982; - ZPAP 1976; - BWA Białystok 1978; - BWA Olsztyn 1981. W albumie Sportowcy tak autor komentuje obrazy z tej serii: Te obrazy opowiadają o marzeniach mężczyzn. Każdy chciałby mieć w domu taką kobietkę, piękną laleczkę, żonkę, która by była urodziwa i powabna i by go kochała i wszystko mu wybaczała. Większość mężczyzn chciałaby też mieć kobietę na własność, mieć nad nią władzę, najlepiej gdyby była taka malutka i bezbronna. To jest też takie marzenie o czułości: taką cudowną, porcelanową laleczkę trzeba hołubić i ostrożnie trzymać w rękach. Obraz wystawiany i opisany: - Dwurnik - Kalina , Galeria Teatru Studio, Warszawa 1974/75; - Edward Dwurnik. Wystawa malarstwa , BWA, Białystok III 1976; - Edward Dwurnik. Malarstwo, grafika, rysunek , BWA, Olsztyn 1980/81; - Jyvaskylan Talvi`83, Edward Dwurnik , Kuvia Puolasta,... więcej
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: EROTYK, LATA 80.- 90. XX W.
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. pieczątka: Ze Spuścizny artystycznej | KAZIMIERZA MIKULSKIEGO | Potwierdzam autentyczność | [podpis czarnym długopisem g.:] Emilia Frej 05.06.2014
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: AKT, LATA 80.- 90. XX W.
Tools: ink, feather, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. pieczątka: Ze Spuścizny artystycznej | KAZIMIERZA MIKULSKIEGO | Potwierdzam autentyczność | [podpis czarnym długopisem g.:] Emilia Frej 05.06.2014
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: DWA BUDYNKI, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 97 x 165,5 cm (w świetle ramy) Praca powstała w czasie stypendium artystycznego w Düsseldorfie jesienią 1984 roku, wraz z innymi pracami podejmującymi tematykę i symbolikę polsko-niemiecką, malowanymi wraz z przebywającym na tym samym stypendium kolegą z Gruppy, Markiem Sobczykiem (tzw. „papiery niemieckie“, sygnowane wspólnie). Obraz wystawiany i reprodukowany: - Polak Niemiec Rosjani n, d.Zakłady Norblina, Warszawa 1989, kat.; - P. Sarzyński, Przemarsz ptaszków , „Polityka“ 2002 nr 17, s. 56, repr.; - Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977-2008 , Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 152, kat. 71.1, repr.; - Gruppa..., Miejska Galeria Sztuki MM , Chorzowskie Centrum Kultury, Chorzów 2-24 IV 2013, repr. barwna na okładce.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: ŁANIA ŚMIERTELNIE TRAFIONA OSZCZEPEM, 1989
Year: 1989
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 99 x 69 cm (w świetle ramy) sygn. l.g.: 16 FS 89 [monogram wiązany], niżej P [w kółku; oznacza, że obraz malowany był w Paryżu] i tytuł: UNE BICHE | TOUCHÉE | MORTELLE | MENTE | AVEC UN | JAVELOT
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: AKT Z DZIOBEM, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. kredką l.śr.: 16 FS 88 [monogram wiązany], niżej P [w kółku; oznacza, że obraz malowany był w Paryżu], l.d. napis oł.: STAROWIEYSKI
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: KOMPOZYCJA FIGURALNA, 1988
Year: 1988
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: 16 FS 88 | p [w kółku]
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: RARYTAS, 1980
Year: 1980
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 43 x 29,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: „Rarytas“ T.B. 80.
Artist: Adam Myjak
Title: FIGURA, LATA 2000.
Description: IInformacje o dziele: „Forma - zdecydowanie spójna, ze skłonnością ku syntezie, obok kształtów obłych, pojawiają się elementy ostre, pęknięte i rozłupane, mieszczące się jednak w obrębie starannie zakreślonej przestrzeni rzeźbiarskiej, która pozwala je ustawiać i oglądać zarówno w salach jak i w naturze, na tle zieleni, a nawet betonowych ścian. Rzadko używam w pracy narzędzi, staram się pracować gołymi rękami, najpewniej kształtuję materiał, gdy czuję go pod palcami - pisał Adam Myjak pod koniec 1970 roku, i natychmiast dodawał, że - Tworzywo jest wtedy najbardziej posłuszne, rzeźba staje się zapisem nie tylko mojej idei, ale również mojej pracy. Interesuje mnie forma dzika, rozwichrzona, przechodząca w surowe bryły. Forma, którą materia rozsadza od wewnątrz, strzępi, wybija z geometrycznych praw i prawidłowości, forma pętająca osaczającą materię, rozwiercająca się i napinająca. Chciałbym wydobyć dramat tych brył [...] szukam znaku, który pobudzałby wyobraźnię, zmuszał do refleksji nad sobą i światem, znaku, który wdarłby się w duszę i zostawił ślad w ludzkiej pamięci [...] Nigdy nie mogę powiedzieć, że zrobię rzeźbę, ja ją robię. Nie mogę powiedzieć, że osiągnę cel, satysfakcję daje mi samo szukanie“. [Cytat z albumu związanego z wystawami artysty w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku (30 VI - 26 VIII 2007) i w BWA Galeria Miejska w Tarnowie (19 X - 7 XI 2007); fragment tekstu L. Lameńskiego Człowiek w twórczości... więcej
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ; na odwrocie: C 225/1000 HC Porównaj: - Igor Mitoraj. Sculpture, Art-Objet, Paryż 1988, s. 139, il.
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: PEJZAŻ, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na blejtramie nalepki: - 1. BWA Wrocław z danymi obrazu i nr kat. 1976 poz. 94; - 2. ...WYSTAWA OKRĘGOWA 62 (mocno uszkodzona) Obraz wystawiany i opisany: - Okręgowa Wystawa Plastyk i, ZPAP, BWA, Wrocław 1962, katalog poz. 52, il.; - Współczesne Malarstwo Wrocławskie II I, Alfons Mazurkiewicz, Muzeum Śląskie, Wrocław 1964, kat. poz. 26; - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , BWA, Wrocław 1976, s. 100, kat. poz. 94. Alfons Mazurkiewicz, jeden z niewątpliwie najwybitniejszych przedstawicieli tzw. „Szkoły wrocławskiej“, był artystą bardzo konsekwentnie dążącym do syntezy i osiągnięcia własnej plastycznej wizji. Na początku lat 60. XX w., czerpiąc inspiracje z przyrody i krajobrazu, posługiwał się geometryzującymi formami tworzącymi specyficzną konstrukcję sugerującą nieokreśloną budowlę lub pejzaż. Prezentowany obraz jest przykładem kolejnego etapu na artystycznej drodze malarza dążącego konsekwentnie do osiągnięcia abstrakcyjnych, często dynamicznych i fakturowych kształtów, którymi wypowiadał się w ostatnim okresie życia.
Artist: Jan Dobkowski
Title: ZARODEK, 1970
Year: 1970
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JAN DOBKOWSKI | tyt. - "ZARODEK" - 1970 na odwr na narożniku krosna naklejony plaster z napisem dł.: ... /723/71 | Dobkowski. J | DK BBB na płótnie nalepka drukowana z danymi obrazu Obraz powstał w czasie, gdy Jan Dobkowski wspólnie z Jerzym Zielińskim (Jurrym) tworzyli grupę NEO-NEO-NEO. Dobkowski stworzył wtedy serię płasko malowanych obrazów, których kompozycja wypełniona była kontrastowo zestawioną czerwienią i zielenią. Janusz Zagrodzki pisał: Malarstwo NEO-NEO-NEO można odczytać nie tylko jako wszechstronny manifest radości istnienia, lecz jako sposób na życie w sztuce, formie, kolorze, gdzie ciągle coś Kwitnie, Owocuje, Wschodzi, Opada , a lapidarność znaku, bogactwo a przede wszystkim intensywność barw ułatwia Smakowanie, Rozkosz, Oczekiwanie, Pożądanie . Czasem rodzi się Grzech następuje Wygnanie z raju nadlatuje Gołąb niepokoju lub zaczyna się Życie od nowa . Janusz Zagrodzki, Życie sztuką, miłością, wolnością , katalog wystawy NEO-NEO-NEO, Zachęta, Warszawa 14 XI 1994 - 8 I 198, s. 7. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1992
Year: 1992
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI 92 ; na płycie nalepka w języku francuskim, niemieckim i angielskim dot. konserwacji i techniki obrazu; na odwrocie na listwie nalepka: BWA | ŁÓDŹ SPEC(?) NR 10
Artist: Jan Berdyszak
Title: BELKA LOSU, 1987-1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na desce, po lewej: JAN | BER | DYSZ | AK | 1987-88 [obok strzałka]; pośrodku: BELKA | LOSU .; po prawej: AKRYL Obraz reprodukowany w: - Nowa Rzeczywistość. Filozofia i świadectwo Edyty Stein , pod red. Anny Grzegorczyk, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 2000, s. nlb, il. barwna.
Artist: Jan Berdyszak
Title: CAŁOŚĆ, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: CAŁOŚĆ | JAN | BER | DYSZ | AK | 2008 | akryl Trudną w odbiorze sztukę Jana Berdyszaka wielokrotnie interpretowało wielu krytyków i historyków sztuki. Sam artysta prowadząc przez wiele lat Szkicowniki dzieli się w nich swoimi przemyśleniami. W Szkicowniku 33, pisanym w latach 1966-1967 zamieszcza uwagi „O całościach“: Marzę o przedmiotach zupełnie niezłożonych, a właściwie o miejscach po przedmiotach jako konstrukcji zawartości plastycznej. Stąd myślę o całości nie jak dotychczas, możliwie najbardziej precyzyjnie złożonej z ustosunkowanych elementów składowych, ale o „całości“ precyzyjnie nieustosunkowanych wobec siebie elementów i niezłożonych. Inaczej mówiąc chodzi o utwory „całościowe“, w których zostaną zupełnie pominięte stosunki elementów na sposób i sens dotychczasowy. Komponowanie będzie programowaniem idei przez nieprzyleganie i pominięcia i to w samej fizycznej całości utworu jako źródła dla refleksji oglądającego... Całości trzeba tworzyć wyłączając z nich stosunki między elementami: trzeba zaprzestać komponować, a rozpocząć programować, co zerwie z dotychczasowym analizowaniem całości i myśleniem o analizie... Trzeba również przestać wydzielać elementy z całości, bo ten zwyczaj wywodzi się z rozdziału analizy i syntezy. Najwyższy czas na poznawanie i doznawanie całościami... więcej
Artist: Jan Berdyszak
Title: CZERŃ I BIEL II, 1960
Year: 1960
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: Czerń i biel II. gipsoryt , p.: JBerdysz 1960
Artist: Jacek Waltoś
Title: DR FREUD BADA DUSZĘ LUDZKĄ, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Waltoś 88 ; na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: JACEK WALTOŚ | DR FREUD BADA DUSZĘ | LUDZKĄ... | XII. 88
Artist: Władysław Hasior
Title: KOMPOZYCJA, 1978
Year: 1978
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tkanina, lusterko, figurka porcelanowa, staniol, papier, blacha, frędzle do kotar, sklejka 77,5 x 56 x 21,5 cm na odwrocie na sklejce dedykacja i sygnatura: Pani B. Słowikowskiej | z wyrazami podziękowania | za radość przeżycia | wystawy | w Lublinie | Hasior | W IV.78.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU ROZMYŚLANIA, 1995
Year: 1995
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MUSIAŁOWICZ sygn. na odwrocie na płycie: Z CYKLU: | ROZMYŚLANIA | 1995 | 89 x 75 | MUSIAŁOWICZ
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: PORTRET Z WYOBRAŹNI, 1961-1964
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 69 x 49,5 cm (w świetle ramy) sygn. tuszem l.g.: MUSIAŁOWICZ | 61/64 na odwr. napis flamastrem: H MUSIAŁOWICZ , powyżej pieczątka wywozowa z numerem zezwolenia
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: PORTRET Z WYOBRAŹNI, 1963-1965
Tools: ink, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz pióro, bibuła japońska, płatki złota, gwasz, papier naklejony na płytę 68,5 x 47,5 cm (w świetle ramy) sygn. tuszem l.d.: MUSIAŁOWICZ | 63/65 na odwr. śr. napis flamastrem: H MUSIAŁOWICZ , powyżej pieczątka wywozowa z numerem zezwolenia
Artist: Józef Szajna
Title: Z CYKLU MROWISKO, 1990
Year: 1990
Tools: individual
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika własna (akryl, gwasz, kredka na poddruku offsetowym) sygn. kredką p.d.: Szajna 1990
Artist: Roman Owidzki
Title: POŁĄCZENIA NR 8, 1967
Year: 1967
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na blejtramie: R. OWIDZKI II 1967 na płótnie: 1967. 95 x110 , poniżej strzałka na odwrocie na płótnie nalepki: 1. Desa... Roman Owidzki | ..LIAISON N0 8 |...1967 95 x110 RELIEF | Musee`des Beaux -Arts | ... La Chaux-de-Fonds ; 2. informacyjna z danymi obrazu
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SCENA PRZED LUSTREM, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. trzykrotnie - p.d.: K. Bereźnicki - l.g.: 1997 | Scena | przed | lustrem | Bereźnicki - l.d.: Scena | przed | lustrem | 1997 | KBereźnicki
Artist: Włodzimierz Jan Zakrzewski
Title: OBRAZ Z DNIA 27 WRZEŚNIA 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż dolnej krawędzi: Włodzimierz Jan Zakrzewski jr 1976 27/9 na odwrocie na płótnie sygnatura: Włodzimierz Jan Zakrzewski jr 1976 | oil on canvas 73 x 92 | olej, płótno | “Painting dated September 27 th, 1976“ | „Obraz z dnia 27 września 1976“ Obraz jest przykładem kompozycji złożonej z układów geometrycznych form o różnej kolorystyce, przenikających i nakładających się wzajemnie. Pozorna fragmentaryczność kompozycji sugeruje jej ciąg dalszy, który rozwija się już poza ramami obrazu. Napięcia wywołują nie tylko wzajemne układy form, lecz także ich barwa. Posługując się wyłącznie płaszczyznami geometrycznymi, artysta nie wprowadził tu, tak często spotykanych na jego płótnach, przedmiotów ze świata realnego, które często nadają jego pracom pewną miękkość.
Artist: Janina Wierusz-Kowalska
Title: BIAŁE WSTĘGI, 2012
Year: 2012
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JWK sygn. na odwrocie na płótnie: JANINA WIERUSZ KOWALSKA | „BIAŁE WSTĘGI“ | ROK WYKONANIA: 2012, AKRYL, PŁÓTNO | 144 x 204 cm. | JWK.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Tadeusz Pamuła
Title: SERIA KOMPUTEROWA I, NR 3/91, 1991
Year: 1991
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: PAMUŁA 91 na odwrocie na blejtramie sygn.: 1991 JAN PAMUŁA SERIA KOMPUTEROWA I nr 3/91 na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2003
Year: 2003
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na sklejce: L. Tarasewicz 2003 | 50 x 50
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2003
Year: 2003
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na odwr. l.d.: GR. [lub 9R. ] Tarasewicz 2003 Na wystawę Leon Tarasewicz spotyka Michele De Lucchi, Galeria Lawrence Rubin, Mediolan 10 IV - 22 V 2003, artysta wykonał abażury (osłony) do lamp tego słynnego włoskiego projektanta. Wystawie towarzyszył katalog. Prace reprodukowane w: - Leon Tarasewicz , oprac. Jola Gola, Stowarzyszenie Edukacji Artystycznej „Ślad“, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Winkowski Sp. z o.o., Warszawa 2007, s. 163-164, tamże bibl.
Artist: Jacek Sroka
Title: POSTAĆ, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SROKA 1986 na odwr. na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Artist: Zbigniew Makowski
Title: TE QUAERENS, ARIADNA, ..., 1996
Year: 1996
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż górnej krawędzi: te quaerens Ariadna. Zbigniew Makowski f. V.1996. na odwrocie na dykcie napis i sygnatura: te quaerens, Ariadna, tuoquo | incensus amoro. | Catullus Carmon 64, 253 | Zbigniew Makowski f. V.1996. na dykcie nalepki: 1. z danymi obrazu; 2. GALERIE ALICE PAULI | 9. RUE DU PORT-FRANC 1003 LAUSANNE...[dalej dane obrazu] Tytuł obrazu jest cytatem z poematu Caiusa Valeriusa Catullusa, urodzonego w Weronie poety rzymskiego, żyjącego w latach 84-54 p.n.e. Od początku lat 70. XX w. artysta wielokrotnie wystawiał w Lozannie w Galerie Alice Pauli, gdzie prezentował także nasz obraz. W jednym z katalogów swojej wystawy (1973) Makowski zamieścił takie motto: „ Wierzę, że sztuka jest conditio sine qua non człowieczeństwa Nie jest ona laską w ręku kulejącego, Nie jest żerdzią w dłoniach linoskoczka, Nie jest mieczem ani raną Ani łukiem ani cięciwą ani strzałą ani celem Ani fotelem ani chorągwią nie jest Nie jest też Biblią pauperum więcej
Artist: Rafał Olbiński
Title: NAGA KOBIETA I ŻAGLOWIEC
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Olbiński
Artist: Ryszard Zając
Title: MIASTO, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura drapana: l.d.: RY | ZA | 82 na odwrocie na płótnie sygnatura i dedykacja: RYSZARD ZAJĄC | ( 65 x 81) 1982 | ANDRZEJOWI Z WYRAZAMI WIELKIEJ SYMPATII | [RYSZARD] | Zając [nieczytelnie] | BINNINGEN, 23 LISTOPAD 2006.
Artist: Rafał Malczewski
Title: DRAPACZ CHMUR, OK. 1951
Tools: ink, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R Malczewski na odwr. oprawy nalepka galerii Biferali (Montreal), z nazwiskiem artysty, tytułem: Skyscraper , datą i określeniem techniki oraz fotograficzna reprodukcja odwrocia pracy na ramie nalepka montrealskiego zakładu ramiarskiego
Artist: Jacek Yerka
Title: POD PEJZAŻEM, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pionowo wzdłuż prawej krawędzi: JERKA 88 sygn. na odwrocie na dolnym krośnie: JACEK JERKA | „POD PEJZAŻEM“ | AKRYL 1988
Artist: Jacek Yerka
Title: WODNY ŚWIAT, 2015
Year: 2015
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 57 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: YERKA 15