Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: WIDOK Z DOLINY COUSIN KOŁO AVALLON, PO 1871
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Ten sam motyw pejzażowy ujął Kwiatkowski także w obrazie olejnym znajdującym się obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (po 1871; olej, deska, 39,7 x 55). Akwarela jest zapewne wcześniejszym, studium plenerowym, w którym artysta określił kompozycję, plany i kolorystykę malowanego krajobrazu. (obraz muzealny był wielokrotnie reprodukowany, porównaj np: Chopin i jego malarz Teofil Kwiatkowski (1809-1891), malarstwo i rysunek ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie i Biblioteki Polskiej w Paryżu, [red. A. Grochala; tekst polski i francuski] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2010, il. na ss. 230-231, nr kat. 187)
Artist: Wojciech Gerson
Title: WĘDROWIEC, 1853
Year: 1853
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d: WGerson 1853 (inicjały wiązane)
Artist: Jacek Malczewski
Title: TAŃCZĄCA PARA
Tools: oil, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jacek Malczewski
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: PRZED DWOREM, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA. 1929
Artist: Erno Erb
Title: PARK ZDROJOWY W TRUSKAWCU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E Erb Na odwrocie autorski napis z tytułem obrazu i podpisem artysty: „Park Zdrojowy“ - Truskawiec | Erno Erb Truskawiec - miasto nieopodal Drohobycza, położone u stóp Gorganów nad rzeczką Pomiarką. W okresie dwudziestolecia międzywojennego szeroko znane jako jedno z najlepszych polskich uzdrowisk, modne i eleganckie.
Artist: Zdzisław Jasiński
Title: PROMIEŃ SŁOŃCA (SWATY WIEJSKIE)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ZD. Jasiński.
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: MACIERZYńSTWO
Tools: tempera, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. STRYJEŃSKA Na odwrocie nalepki: - 1. monograficznej wystawy Zofii Stryjeńskej w Muzeum Narodowym w Krakowie (X.20008 – I. 2009): - 2. mała nalepka MN w Warszawie; - 3. owalna nalepka zakładu ramiarskiego; -4. nalepka firmy przewozowej United Van Lines. Obraz opisany i reprodukowany, m.in. w: - Zofia Stryjeńska 1891 –1976. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie, październik 2008 – styczeń 2009 [katalog wystawy; kurator Światosław Lenartowicz] Kraków 2008, nr kat. III.1.88, il. - Aukcja prac Zofii Stryjeńskiej obrazy, ilustracje, książki, sztuka użytkowa, 4 września 2009 [katalog] Dom Aukcyjny Rempex, Warszawa 2009, s. 15, nr kat. 017, il.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: MODLITWA, PRZED KAPLICZKĄ, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wlastimil Hofman | 1929 Na krośnie po dwa stemple odnoszące się do wymiarów: 65 i 46
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PISKLĘTA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wlastimil | Hofman
Verified Artist: Yes
Artist: Julian Fałat
Title: AUTOPORTRET W ZIMOWYM OKRYCIU, 1917
Year: 1917
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: w świetle passe-partout sygn. l.d.: JFałat [inicjały wiązane] | 1917 wymiary w ramie 90 x 110 cm Obraz reprodukowany, m.in. w: - T.Z. Bednarski, Krakowskim szlakiem Juliana Fałata , Kraków 2005, il. 1; przed stroną tytułową; - A. Król, Julian Fałat , Wystawa Jubileuszowa na 10-lecie Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli [także: Muzeum Okręgowe w Toruniu, Muzeum Miedzi w Legnicy], Stalowa Wola 2010, s. 153, il. barwna.
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET ALEGORYCZNY, 1914
Year: 1914
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 1914 J Malczewski Pochodzący z roku 1914 Autoportret alegoryczny – z postacią kobiecą, trzymającą w ręce laskę wędrowca, postacią, którą można odczytywać jako personifikację Polonii - wpisuje się w większy cykl obrazów Malczewskiego z lat wojny 1914-1918 określanych wspólnym mianem Polonia (Polonia z 1914, Orfeusz i Eurydyka, 1914, Polonia, 1918, Polonia zaplatająca warkocz, 1918). Powtarzająca się w tym cyklu postać kobieca ma rysy Marii z Woźniakowskich Sozańskiej, żony zaprzyjaźnionego z Malczewskim malarza Michała Sozańskiego, która w tym okresie była częstą modelką artysty. Autoportret alegoryczny powtarza przy tym kompozycję znaną z wielu różnych portretów i autoportretów Malczewskiego, kiedy przedstawianej osobie towarzyszą różne postacie fantastyczne i symboliczne, współtworząc niejako wewnętrzny wizerunek modela i zdając się mówić o jego marzeniach i dążeniach – w wypadku cyklu Polonia - o tęsknotach za wolną, niepodległą Polską. W Katalogu Zbiorów udostępnianym przez Muzeum Narodowe w Krakowie istnieje fortografia tego obrazu z 1914 roku, wykonana przez Amelię Krieger, Zakład Fotograficzny Kriegerowie, Kraków.http://www.katalog.muzeum.krakow.pl/pl/work/MNK-XX-f-8276-Fotografia-Malarstwo-polskie-Malczewski-J więcej
Artist: Wiktor Korecki
Title: JESIENNY LAS
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI. Obraz jest oprawiony.
Artist: Wojciech Kossak
Title: U STUDNI, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie l.d.: Wojciech Kossak | 1922 Na odwrocie - odwrotnie w stosunku do kompozycji obrazu - nieczytelne napisy tuszem (?): Sch/.../ | cena (?) | Sch/.../
Artist: Aleksander Jakimczuk
Title: SKLEPIKI, PRZED 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: AJak. Na odwrocie napis ołówkiem: 262. Trzy nalepki: - 1. rękopiśmienna z napisem: Aleksander Jakimczuk | „Sklepiki“ | /.../; - 2. fragment nalepki wystawy w TZSP w Warszawie w 1928 (druk, atrament, stempel) o treści: Autor Jakimczuk Alek... | „Sklepiki“ Rodzaj dzieła ol. | 1500 Data [24] WRZES.1928; - 3. nalepka zakładu ramiarskiego Emila Rucza w Warszawie przy ul. Widok 22. Obraz wymieniony w katalogu: - Przewodnik Nr 37 po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, /.../ Wystawa ogólna /.../, październik 1928, Warszawa 1928, s. 26, nr kat. 279 [Sklepiki, ol.].
Artist: Roman Kochanowski
Title: PRACZKI NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Kochanowski Na odwrocie nalepka galerii w Stuttgarcie (druk, maszynopis): Kunstlerhaus Bühler | STUTTGART - O. AM EUGENPLATZ. WAGENBURGSTRASSE 4. | ROMAN KOCHANOWSKI (1856-1943) | „Wäscherinnen am Fluss“ | Öl
Artist: Jan Stanisławski
Title: WIOSENNE DRZEWA, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny Natansonów; pozyskany został bezpośrednio od samego artysty. * Obiekt sprowadzony spoza UE; patrz punkt 10.b regulaminu (Premium 23%)
Artist: Teodor Ziomek
Title: PEJZAŻ NADRZECZNY, PRZED/LUB 1919
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. ZIOMEK Na odwrocie nalepka warszawskiego salonu sztuki Czesława Garlińskiego (druk, stempel, rękopis): ANTYKWARIAT | SZTUKI POLSKIEJ I OBCEJ | CZ. GARLIŃSKIEGO | WARSZAWA, MAZOWIECKA n. 16. | Telef. 188-21. ||| No 886 | Autor Ziomek | tytuł Pejzarz (!) | rodzaj dzieła olejny | cena | własność firmy | data grudzień 1919
Artist: Stanisław Kamocki
Title: PRZEDWIOŚNIE, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: St. Kamocki Na odwrocie napis ołówkiem: Stanisław Kamocki | „Przedwiośnie“ | farb. olej | 1942 r.
Artist: Eugeniusz Wrzeszcz
Title: PEJZAŻ JESIENNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. cyrylicą p.d.: E. Wrzeszcz
Artist: Stanisław Żukowski
Title: KU WIECZOROWI, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Żukowski | 1938 Na odwrocie napisy ołówkiem: - u góry: „Ku wieczorowi“ prof. S. Żukowski | Podorosk. 1938 r 7 sierpnia; w prawym dolnym rogu: 28 x 38 cent Motyw z Puszczy Świsłockiej (Knyszyńskiej), dokąd wielokrotnie jeździł w latach trzydziestych, a malowane wówczas obrazy pokazywał na kilku wystawach; najliczniejszy ich zespół znalazł się na wystawie w warszawskiej Zachęcie w 1939 r. Umieszczona w opisie na odwrocie nazwa „Podorosk“ odnosi się do majątku i gminy w rejonie Puszczy Świsłockiej, w dawnym powiecie wołkowyskim (dziś na Białorusi). Porównaj - Wystawa Stanisława Żukowskiego [w:] Przewodnik 140. Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, marzec - kwiecień 1939, s. 16, poz. 214-238.
Artist: Zygmunt Kowalewski
Title: MOTOCYKLISTA, 1934
Year: 1934
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn: Z. Kowalewski Na cokole grawerowany napis: ZWIĄZEK LEGIONISTÓW POLSKICH ODDZIAŁ W ŁODZI | NAGRODA PRZECHODNIA GWIAŹDZISTEGO ZJAZDU MOTOCYKLOWEGO NA „DZIEŃ LEGJONÓW“ | OFIAROWANA PRZEZ ZARZĄD MIEJSKI W ŁODZI | ŁÓDŹ, DN. 6. 8. 1-934
Artist: Iwan Trusz
Title: FLOKSY (Z CYKLU KWIATY)
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: I. Trusz Na odwrocie niewyraźny napis-dedykacja: Kochanej Babci | na uczczenie 78 urodzin | /../ pokoju Babci Tuńci | Gienia F/.../ | W/.../ska | Lwów 1942
Artist: Stanisław Żukowski
Title: PUSZCZA ŚWISŁOCKA, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Żukowski | 1938 r. Pobujka (!) Na odwrocie napisy ołówkiem: - u góry: „Puszcza Świsłocka“ Prof. S. Żukowski | 1938 r sierpień ; - w p.d. rogu: 28 x 38 Jest to jeden z obrazów składających się na cykl „Puszcza“, a malowanych podczas któregoś z pobytów Żukowskiego w Puszczy Świsłockiej (Knyszyńskiej), dokąd wielokrotnie jeździł w latach trzydziestych. Umieszczone w podpisie słowo „Pobujka“ (prawidłowo: Pobojka lub Pobójka) to nazwa puszczańskiej osady, która często powtarza się przy sygnaturze powstałych wówczas pejzaży. Duży ich zespół pokazał artysta, m.in. w 1939 r. na wystawie w warszawskiej Zachęcie. [Porównaj: - Wystawa Stanisława Żukowskiego [w:] Przewodnik 140. Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, marzec - kwiecień 1939, s. 16, poz. 214-238.]
Artist: Wojciech Kossak
Title: KRÓL JAN III I CESARZ LEOPOLD I W POCHODZIE
Tools: ink, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KRÓL JAN III I CESARZ LEOPOLD I W POCHODZIE ODSIECZY WIEDNIA, 1908 sygn. p.d.: WKossak (inicjały wiązane) Na odwrocie nalepki: 1. z napisem ołówkiem: Król Jan III (W. Kossak) i Leopold I (baron Weckbecker). Nalepka (druk, atrament) o treści: SALON SPRZEDAŻY DZIEŁ SZTUKI PRZY T.P.S.P. W KRAKOWIE | plac Szczepański 4. Telefon Nr. 8. | Autor Kossak Wojciech 0696 | Adres --- | --- | Rodzaj gwasz Rysunek jest jednym z kilku „reporterskich“ szkiców, wykonanych przez Wojciecha Kossaka bezpośrednio po wspaniałej defiladzie urządzonej w Wiedniu 12 VI 1908 z okazji 60 rocznicy wstąpienia na tron cesarza Franciszka Józefa. Uroczysty pochód przesuwający się przed trybuną cesarza był główną atrakcją tych uroczystości. Jego uczestnicy zgrupowani byli w dwóch grupach: - historycznej, przedstawiającej dzieje Austrii aż do chwili gdy cesarz wstąpił na tron oraz „etnograficznej“, wyrażającej hołd ludów całego austriackiego cesarstwa. Kossak uczestniczył w przygotowaniach tej parady, sam też wystąpił jako Jana III jadący w towarzystwie cesarza Leopolda, którego odegrał baron Weckbecker. Rysunki Kossaka bezpośrednio po wiedeńskiej paradzie zamieścił „Tygodnik Ilustrowany“,... więcej
Artist: Władysław Chmieliński
Title: BRAMA NA STARYM MIEŚCIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: WIDOK NA WAWEL, 1904
Year: 1904
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lwyczół poniżej autorska dedykacja: Panu (Pani?) M/.../ w upominku | Lwyczół Widok na Wawel, ujęty z kopuły kościoła św. Piotra i Pawła, obejmuje pierzeję ulicy Grodzkiej i jedną z wież kościoła św. Andrzeja. Datę jego powstania określono przez porównanie z inną - przedstawiającą ten sam motyw - pracą artysty (akwarela, kredka, sygn.: LWyczół 1904).
Artist: Władysław Szerner
Title: PANCERNI W DRODZE, LATA 80. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Władysław Szerner Motyw chętnie powtarzany i przetwarzany przez artystę. Zbliżona wersja kompozycji reprodukowana była, m.in. w „Tygodniku Ilustrowanym“ z 1887 r. (I półrocze, nr 226, repr. drzeworytnicza na s. 289). Kilka podobnych obrazów wystawionych było także na aukcjach D.A. Agra-Art (Pancerni w drodze, olej; Pancerny, akwarela).
Artist: Jerzy Kossak
Title: SZARŻA HUZARÓW, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1934 W załączeniu ekspertyza p. Tadeusza Matuszczaka z 28 V 2015. Obraz przedstawia epizod, zwycięskiej dla Rosjan, bitwy z wojskami pruskimi rozegranej podczas wojny siedmioletniej 30 VIII 1757, pod Jägersdorf (wioska w Prusach Wschodnich nad Pergołą). W tym dynamicznym, pełnym ekspresji obrazie Jerzy powtórzył motyw i kompozycję z dzieła ojca, Wojciecha. Było to jedno z trzech dużych, obecnie niezachowanych, płócien, które Wojciech namalował na zamówienie cesarza Wilhelma II z przeznaczeniem dla - otwartego w 1901 - oficerskiego kasyna pułku pruskich czarnych huzarów śmierci (Leib-Husaren-Regiment) stacjonującego w Gdańsku-Wrzeszczu (przy dawnej ul. Hochstriess; obecnie Słowackiego). Malując swój obraz Jerzy posłużył się szkicem do tego wielkiego płótna, szkicem, który wówczas znajdował się w krakowskim domu Kossaków, a dziś stanowi własność Muzeum Lubelskiego (olej, płótno, 51 x 73 cm).
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: SZWOLEŻER, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: SZWOLEŻER. ŻOŁNIERZ 1. PUŁKU SZWOLEŻERÓW-LANSIERÓW GWARDII CESARSKIEJ, 1909 sygn. l.d.: Z. Rozwadowski | 1909-
Artist: Maksymilian Antoni Piotrowski
Title: ECCE HOMO, 1856
Year: 1856
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. dwukrotnie: M. A. Piotrowski. 1858 - poniżej wcześniejsza (?) sygnatura przysłonięta częścią ramy: M. A. Piotrowski. invenit et pinxit - p.d. napis autorski, również przysłonięty ramą: Königsberg i. Pr. 1856 Obraz był wystawiony w roku 1856 na XL Wystawie w Akademii Berlińskiej (w katalogu wystawy jest wskazany jako dzieło oferowane do sprzedaży). W rok później pokazany został także na wystawie w TPSP w Krakowie. Lucjan Siemieński, recenzent krakowskiego „Czasu“, zauważył wówczas, że obraz jest „malowany wybornie, szczególnie ćmiący efekt światła około głowy Chrystusa“ i otwierająca się za Nim „głębia nieba“. Dalsze losy obrazu nie są znane; ostatni właściciele mieszkają w Szwecji. Obraz wymieniony w: - [Katalog] Verzeichniss der Werke lebender Künstler ausgestellt zu Berlin in den Salen des Königlichen Akademie-Gebäudes 1856 vom 1. September bis zum 31. October. XL. Kunstausstellung der Königlichen Akademie der Künste, Berlin 1856, s. 53. nr kat. 634. [Max Anton Pietrowski (!), Lehrer an d. Königl. Kunst-Akademie in Königsberg i. P.; 634. - Ecce homo. †] - L. Siemieński, Wystawa Towarzystwa Sztuk Pięknych w Krakowie, „Czas“ 1858, I półrocze, nr 98 z dn. 28 IV 1858, s. 1; - E. Swieykowski,... więcej
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: PEJZAŻ Z DOLINY COUSIN KOŁO AVALLON, PO 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Kwiatkowski Kameralny i liryczny, utrzymany w barwach jesieni Pejzaż z doliny rzeki Cousin, jest przykładem „pejzażu intymnego“. Jest to widok z malowniczej doliny koło Avallon w Burgundii, gdzie artysta spędzał letnie i jesienne miesiące w posiadłości swej francuskiej żony Marii Karoliny Jordan. Motywy z doliny Cousin malował wielokrotnie; pierwsze akwarele i obrazy olejne pochodzą z lat 1860-1865, ostatnie z lat 80. XIX wieku. O tych widokach pięknie pisała monografistka artysty, Aleksandra Melbechowska-Luty, zauważając, m.in., że obok „realistycznych szkiców i pejzaży w czasach burgundzkich pojawiają się też obrazy na poły fantastyczne; wówczas okolice Avallon stają się tłem kompozycji wyraźnie idealizowanych, z motywami tajemniczych ruin czy zamków przypominającymi często imaginacyjny pejzaż osiemnastowieczny.“ (O „pejzażach burgundzkich“: A. Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski 1809-1891, Wrocław-Warszawa-Kraków 1966, s. 101-122.)
Artist: Willibald Winck
Title: AKT. KOBIETA Z LUSTERKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: p.d.: Willibald Winck
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, 1900
Year: 1900
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie napis autorski: T. Axentowicz | Kraków 1900. Niżej owalny stempel: MAGAZYN PRZYBORÓW MALARSKICH | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW, ul. BASZTOWA 12
Artist: Michał Stańko
Title: WIDOK ZAMKU TENCZYN
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Stańko Na odwrocie nalepka Salonu dzieł sztuki Connaisseur w Krakowie z „metryczką“ obrazu.
Verified Artist: Yes
Artist: Franciszek Streitt
Title: CYGANIE PRZY OGNISKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F. Streitt. W malarstwie Franciszka Streitta często spotyka się motywy z życia Cyganów, ich zwyczajów, obozowisk, taborów i wędrówek. W sztuce jego czasów był to bowiem temat dość popularny i budzący zainteresowanie tak przez swą malowniczość, jak i przez swoistą egzotykę. Spośród prac artysty tego rodzaju można tu przypomnieć - wystawiane w D.A. Aga-Art - obrazy Cyganie w drodze, Odpoczynek Cyganów, Mały skrzypek czy W oczekiwaniu na przeprawę.
Artist: Erich Demmin
Title: MIASTO W HOLANDII
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Demmin
Artist: Felix Possart
Title: DZIEDZINIEC LWÓW W ALHAMBRZE, LATA 80. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F. Possart Na odwrocie (na tekturze) napis atramentem „Blick von Löwenhofe in den Saal der Abencerragen | /Alhambra/ | Felix Possart. Powyżej niebieską kredką: 28; w l. górnym narożniku nieczytelny napis atramentem. Ponadto nalepka z odręcznie wpisanym numerem: 11877.
Artist: Carl Duxa
Title: W HOLENDERSKIEJ IZBIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: C. Duxa
Verified Artist: Yes
Artist: Eduard Ender
Title: WESOŁE TOWARZYSTWO, 1852
Year: 1852
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Eduard Ender 1852 Na odwrocie karta maszynopisu z niemieckim tekstem noty o artyście wg Müller-Singers, Allgemeines Künstlert- Lexikon..., Frankfurt 1922. Ponadto resztka drukowanej nalepki z nadrukiem: J. MAY /.../
Artist: Jan Evert Boks
Title: KONCERT DOMOWY. DUET, 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E. J. Boks | Antwerpen 1878 Na odwrocie nalepka firmowa z tłoczonym tekstem: H. Haimstet | Kunsthandlung | Ulm /..?/. Na górnej listwie krosna trudno czytelny napis ołówkiem: N: 464 B/.../ | Ganz b/.../ der Sach/.../
Artist: Jean Paul Haag
Title: ŚNIADANIE DLA KOTKA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JHAAG
Artist: Hans Wagner
Title: PEJZAŻ WŁOSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H Wagner
Artist: Aleksander Laszenko
Title: DZIEWCZYNA Z BENGAZI, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Laszenko | Benghazi 35. Na odwrocie fragment drukowanej nalepki ze szczątkowo zachowanym napisem: 05
Verified Artist: Yes
Artist: Émile Louis Picault
Title: FIGURA ALEGORYCZNA (INSPIRACJA)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: E. PICAULT Na podstawie, na banderoli napis: DES MISTÉRIEUSES PROFONDEURS ELLE APPORTE A L’HOMME L’ÉTINCELLE DIVINE [Z tajemnych głębokości przynosi (ona) człowiekowi bożą iskrę].
Artist: Tadeusz Styka
Title: BLONDYNKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TADÉ STYKA
Artist: Wojciech Weiss
Title: HELENA. AKT, PRZED 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WW (monogram wiązany) Na odwrocie nalepka wystawy w warszawskiej Zachęcie (druk, atrament, stempel) o treści: 716 | Autor Wojciech Weiss | Tytuł Helena | Rodzaj dzieła ol. | Cena Własność prywatna Data nadesłania 21/IV 1923 Obraz opisywany i reprodukowany w prasie, książkach i katalogach wystaw: - XXVI Wystawa Tow. Artystów Polskich „Sztuka“, Kraków 1923, nr kat. 113; - X Wystawa Tow. Artystów Polskich „Sztuka“, Warszawa 1923, nr kat. 122; - V Wystawa Tow. Artystów Polskich „Sztuka“, Poznań 1923, nr kat. 135; - M. Wallis, Sztuki plastyczne. Wystawy od marca do lipca 1923, „Przegląd Warszawski“ 1923, nr 25. [przedruk w: ] M. Wallis, Sztuka polska dwudziestolecia, Wybór pism z lat 1921-1957, Warszawa 1959, s. 61; - M. Treter, Sztuka polska w okresie 1863-1930 [w:] Polska, jej dzieje i kultura, t. 3. Księga VIII, Warszawa [1931] il. na s. 41; - M. Treter, Rozwój sztuki polskiej 1863-1932, Warszawa 1932, il. na s. 41; - Wojciech Weiss 1875-1950, Wystawa monograficzna, [wstęp i redakcja katalogu A. Ławniczakowa, opracowanie katalogu A. Ławniczakowa, J. Nowakowski], Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1977, s. 98, nr kat. 177, il. kolorowa VII na s. 291.
Artist: Basile Poustochkine
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: B Poustochkine Na odwrocie napis: Nature Morte Obraz opisany i reprodukowany w: - Basile Poustochkine krajobrazy światła i nostalgii 1893-1974 , Wystawa połączona ze sprzedażą, 8 XII 2009 - 9 I 2010, DESA Warszawa 2009, s. 11, nr kat. 9, il. kolorowa.
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: PORTRET LWOWIANKI, PANNY MARII C., 1899
Year: 1899
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Mieczysław Reyzner | 1899 Obraz był własnością portretowanej, Marii z Cicimirskich Bednarskiej. Maria pochodziła z rodziny lwowskiej - była córką Oresta Cicimirskiego, c.k. radcy sądu krajowego we Lwowie, siostrą Bohdana i Natalii, autorki książek tyczących wychowania przedszkolnego. Jej mąż, dr Adam Bednarski był wybitnym lekarzem okulistą, profesorem UJK i kierownikiem Kliniki Okulistycznej we Lwowie. Zmarł w kwietniu 1941 roku, jeszcze przed wejściem do Lwowa Niemców. Jego nazwisko figurowało na niemieckiej liście przeznaczonych do rozstrzelania profesorów lwowskich w 1941 roku. Po wojnie Maria Bednarska mieszkała we Wrocławiu.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ŁOŚ NA MOKRADŁACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I ZYGMUNTOWICZ
Artist: Julian Fałat
Title: WALCZĄCE GŁUSZCE, 1922
Year: 1922
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JFałat | Bystra 1922
Artist: Henryk Sajdak
Title: WIDOK NA WAWEL
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIDOK NA WAWEL Z BRAMĄ PÓŁNOCNO-WSCHODNIĄ, KURZĄ STOPKĄ I WIEŻĄ ZYGMUNTA III sygn. p.d.: H. Sajdak
Verified Artist: Yes
Artist: Iwan Konstantinowicz Ajwazowski
Title: ŻAGLOWCE NA REDZIE, OK. 1850
Tools: gouache, sepia
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. cyrylicą: Ajvazovskij
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: SIEDZĄCY PIES, 1845
Year: 1845
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d.: 2. Mai 1845. | avignon - | T. Kwiatkowski Pośród zachowanych rysunków i szkiców Teofila Kwiatkowskiego powtarzają się miękko malowane akwarelowe studia zwierząt, najczęściej kotów i psów, których sylwetki artysta umieszczał później i na większych obrazach. I tak, na przykład, z kwietnia 1845 - tego samego roku, w którym powstała nasza akwarela - pochodzą studia suki ze szczeniętami; suki tej samej rasy co „model“ (modelka?) na naszym obrazie. Porównaj: Chopin i jego malarz Teofil Kwiatkowski (1809-1891), malarstwo i rysunek ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie i Biblioteki Polskiej w Paryżu, [red. A. Grochala; tekst polski i francuski] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2010, s. 321, nr kat. 151, 152, 153.
Artist: Julian Fałat
Title: RZEKA WŚRÓD ŚNIEGÓW, 1917
Year: 1917
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JFałat [inicjały wiązane] | Bystra 1917 Na odwrocie nalepka (druk, stempel, atrament) o treści: SALON SPRZEDAŻY DZIEŁ SZTUKI PRZY T.P.S.P. W KRAKOWIE | Plac Szczepański 1. Telefon Nr. 8 | Autor: Julian Fałat 0325 | Adres: - | Dzieło p.t.: Pejzaż zimowy | Rodzaj: gwasz Cena: -
Artist: Apoloniusz Kędzierski
Title: JESIENNY BUKIET
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Kędzierski
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA HUCULSKA
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Axentowicz Na odwrocie, przy dolnej krawędzi fragment owalnego stempla krakowskiej firmy R. Aleksandrowicz oferującej materiały malarskie.
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: DWOREK
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA
Artist: Ludwik Gędłek
Title: KOZAK Z DZIEWCZYNĄ PRZY STUDNI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: L Gędłek.
Artist: Wiktor Korecki
Title: WRZOSY NA SKRAJU LASU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48,2 x 67,2 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Wojciech Kossak
Title: SPOTKANIE, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak Na odwrocie 3 zatarte stemple: - 1. D.H. /..../ &CO; - 2. SKŁAD PAPIERU | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW, BASZTOWA 11. - 3. Dział przy /.../ | i reprodukcji artystycznych
Artist: Emil Krcha
Title: KOŚCIÓŁEK W SMOLNEJ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Krcha Na odwrocie autorski napis: E. KRCHA | KOŚC. ŚW. JÓZEFA | W SMOLNEJ / K RZESZOWA. Ponadto napisy - grupy cyfr atramentem i ołówkiem.
Verified Artist: Yes
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA I LIRNIK, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Axentowicz Na odwrocie niebieską kredką napis: 4860
Artist: Wiktor Korecki
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PRZERWA W PODRÓŻY
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zygmuntowicz
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ JESIENNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. Kochanowski
Artist: Iwan Trusz
Title: DNIEPR
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: z cyklu Podróże na naddnieprzańską Ukrainę sygn. p.d.: I. Trusz
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: KOSZE NA BRZEGU MORZA
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S Jaxa
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: NA PEŁNYM MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: „na pełnym morzu“ | F. M. Wygrzywalski Na odwrocie na trzech listwach krosna pieczęci składu przyborów malarskich Iskra & Karmański w Krakowie i Jana Sudhoffa we Lwowie.
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: ZIMOWY LAS, OK. 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Mackiewicz
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: PATROL UŁANÓW W ZIMOWYM KRAJOBRAZIE, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Leonard Wintorowski | Warszawa 1921
Artist: Stanisław Gałek
Title: ZNAD TATRZAŃSKIEGO STAWU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. p.d.: ST. GAŁEK Na odwrocie nalepka z wystawy w Muzeum Tatrzańskim (druk, pieczęć): Muzeum Tatrzańskie im. dra Tytusa Chałubińskiego w | Zakopanem | Zakopane ul. Krupówki 10 | autor Stanisław Gałek | tytuł Morskie Oko | rok MUZEUM TATRZAŃSKIE | im. dra Tytusa Chałubińskiego | ul. Krupówki 10, tel. 52-05, 29-35 | 34-500 ZAKOPANE | 0278385 | technika olej, tektura | wystawa „Stanisław Gałek i tatrzańscy pejzażyści jego czasów“ | (18 listopada 2016 –26 lutego 2017) Obraz wystawiany i reprodukowany w: – Góry widoków. Stanisław Gałek i tatrzańscy pejzażyści jego czasów, Muzeum Tatrzańskie w Zakopanem, 18 XI 2016 – 5 I 2017 (bez numeracji stron i reprodukcji); – W. Huculak, Wyczółkowski, Mroczkowski i inni, „Tatry“ nr 61, lato 2017, str. 170-175. Pejzaż ukazuje fragment Morskiego Oka, brzegu i piargi u podnóży Mięguszowieckich Szczytów. Obraz został omówiony i reprodukowany w artykule Witolda Huculaka . Autor zwraca uwagę jak swobodnie odmalowuje Gałek niknące w wodzie głazy i okruchy skalne, kontrapunktując ten motyw odbiciami otoczenia w tafli jeziora. Obraz jest utrzymany w wyrównanej, harmonijnej tonacji kolorystycznej, właściwie oddającej nastrój cichego, pochmurnego dnia nad brzegiem... więcej
Artist: Franciszek Wójcik
Title: MORSKIE OKO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Eksponowany był, m.in. na wystawie „Zauroczeni Tatrami“ zorganizowanej w Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku na przełomie stycznia i lutego 2013 roku. Obraz reprodukowany i opisany w: - W. Huculak, Pejzaż tatrzański. Ostatni tradycjonaliści, w: „TATRY“, nr 1 (51), TPN Zakopane, 2015, s.132, 133, il. b. 133.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: PEJZAŻ, OK. 1920
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Eug. Zak Motyw pejzażowy wykorzystany w olejnym obrazie Idylla – Romans pasterski z 1921 roku (obok; zbiory MNW; https://cyfrowe.mnw.art.pl/pl/zbiory/452095). Porównaj z: – B. Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 139, nr kat. 161, il.
Artist: Jean Lambert-Rucki
Title: ŚWIĘTY SZYMON APOSTOŁ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: LAMBERT-RUCKI na spodzie drewnianej podstawki wyciśnięte: CHERET | PARIS, poniżej: MADE IN | FRANCE
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: KARYKATURY, PRZED 1914
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: JMalcz (inicjały wiązane) U góry na papierze nadruk: TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | SOCIETE DES BEAUX ARTS A CRACOVIE | PLAC SZCZEPAŃSKI N. 4 - TELEFON. | Kraków, dnia .... Rysunek pochodzi z dawnych lwowskich zbiorów doktora Bogumiła Bieńkowskiego, kolekcjonera i, m.in. właściciela pasteli Stanisława Wyspiańskiego. Rysunek przedstawia zapewne - potraktowane z zacięciem karykaturzysty - sylwetki artystów związanych z krakowskim TPSP, a powstał - być może - przy okazji wspólnej wystawy w lokalu Towarzystwa. Postać pierwsza od lewej to sam Malczewski; dalej można się tylko domyślać malarza Stanisława Tondosa (?) i konserwatora Mieczysława Gąseckiego (?). Zupełnie niewiadoma pozostaje tożsamość postaci ostatniej, po prawej; chyba, że jest to - jeszcze raz powtórzony - wizerunek samego autora.
Artist: Alicja Halicka
Title: SYRENY Z FONTANNY MÓRZ NA PLACU ZGODY W PARYŻU
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana: tusz, pędzel, akwarela, ołówek, światła drapane, papier drukarski do wydruków próbnych Sygn. dwukrotnie - l.g. tuszem: Halicka - l.d. mocno odciśniętym ołówkiem: Halicka Na odwrocie czarno-biały, próbny wydruk ujętego w pionie widoku Place de la Concorde; ten sam motyw z zarysem obelisku, pałaców po północnej stronie placu i kościoła Madelaine (w głębi) powtórzony w tle na licu pracy (w ujęciu poziomym). Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Wojciech Weiss
Title: HISZPAńSKI SZAL,
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. monogramem wiązanym p.d.: WW Na krośnie – częściowo zachowana nalepka wystawy Tow. Artystów Polskich „Sztuka” w Krakowie z fragmentem tekstu (druk, atrament): [TOWARZYST]WO ARTYSTÓW POLSKICH „SZTUKA” W KRAKOWIE | Autor Wojciech Weiss | Tytuł dzieła Hiszpański szal | Rodzaj dzieła. Ponadto nalepka włoskiego urzędu celnego (Dogana Italiana) oraz stemple krakowskiej firmy R. Aleksandrowicz oferującej materiały malarskie (ul. Basztowa 11). Obraz opisany i reprodukowany, m.in.: - XIIA Espozizione Internazionale d’Arte 1938 della Citta di Venezia 1920 [Biennale], Catalogo. Roma-Milano-Venezia 1938, s. 135, nr kat. 79, il. 3 [pt. Lo sciale spagnuolo].
Artist: Alfred Terlecki
Title: JAŁOWCE. PANORAMA TATR, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: - ALFRED TERLECKI. 1923 - Obraz był pokazywany na wystawie w krakowskim TPSP w roku 1925. Obraz reprodukowany w: - „Sztuki Piękne“ R. II, 1925-1926, il. na s. 89 (pt. Jałowce).
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAŻ Z WYBRZEŻA, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WWeiss (inicjały wiązane) Na odwrocie, na płótnie stempel: 24
Artist: Bruno Schulz
Title: PORTRET UCZNIA, BOGUSŁAWA MARSZALA, 1939
Year: 1939
Tools: pencil, crayon, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, kredka, sangwina, papier (16,8 x 13,8 cm w świetle passe-partout ) sygn. ołówkiem po prawej: Bruno Schulz | 1939 Z tyłu, na oprawie naklejona kartka z tekstem - autografem Jerzego Ficowskiego: BRUNO SCHULZ - Portret Bogusława Marszala (Marschlla), matu- | rzysty Gimnazjum w Drohobyczu z 1939 r., ucznia artysty. | 1939 r., ołówek i kredka kolor. | (Bogusław Marszal (1921, Drohobycz, - 1995 Gdańsk). | Grafik, ilustrator. - Zob. J. Ficowski „OKOLICE SKLEPÓW CYNAMO- | NOWYCH, WL 1986, str. 17-18); inny portret - reprod. Nr 5. Obok podpis: Jerzy Ficowski Rysunek, od chwili powstania był własnością portretowanego, później przeszedł do zbiorów pisarza i poety Jerzego Ficowskiego, od którego pozyskał go ostatni właściciel. Bogusław Marszal (1921-1995), ulubiony, utalentowany plastycznie uczeń Schulza w drohobyckim gimnazjum, po wojnie mieszkał w Gdańsku. Tworzył liczne drzeworyty, był także autorem fresków i mozaik w kościołach w Sopocie, Gdyni, Grudziądzu. W oparciu o jego wspomnienia Jerzy Ficowski pisał, że Marszal „zdołał ocalić rysunki Schulza, darowane mu kiedyś przezeń, wśród których znajduje się cała seria ołówkowych portrecików zdolnego ucznia, wykonanych przez... więcej
Artist: Henryk Uziembło
Title: OGRÓDEK, 1936
Year: 1936
Tools: tempera
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. UZIEMBŁO. 36
Artist: Henryk Hayden
Title: KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hayden na odwrocie napis tuszem na płótnie: No 2198
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: PEJZAŻ Z ROZDARTYM DRZEWEM, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Mieczysław Reyzner | 1908 Na górnej listwie krosna napis kredką: 13. Ponadto nalepka (maszynopis) z tekstem: Mirczyslaw (!) Royzner (!) 1908 | durch Fliegerschaden zerstört. Obok tekst z niemieckiego słownika artystów - nota o M. Reyznerze.
Artist: Czesław Rzepiński
Title: OGRÓD, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rzepiński Na krośnie nalepka krakowskiej Spółdzielni Introligatorów przy ul. Józefa 5.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ZIELONA POLANA PRZED SZARYMI SKAŁAMI, 1906-1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. G. Wywiórski Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Ta znakomita kolekcja - w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - zaprezentowana została w roku 2004 na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Wystawie towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w grupie zatytułowanej Góry [1906-1907]. Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], s. 121, nr kat. 106, il. s. 91. Obraz jest oprawiony.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: W PARKU. JESIENNY PIKNIK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: kanelba na odwrocie napis tuszem: 89 [w kółku] | EIGHTY | NINE
Artist: Rafał Malczewski
Title: JESIEŃ NA PODHALU, OK. 1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Rafał Malczewski Jesień na Podhalu pochodzi z zakopiańskiego, szczególnie szczęśliwego okresu twórczości artysty. W drugiej połowie lat dwudziestych XX w. Malczewski maluje obrazy, w których, wedle Mieczysława Sterlinga, „skłania się do swoistego realizmu, to znaczy pejzaże jego nie są już [jak wcześniej] motywami rzeczywistości, zebranymi w nowy fragment życia, ale raczej wypełnieniem przez swoje własne przeżycie rzeczywistego fragmentu natury“. A Dorota Folga-Januszewska powstałe wówczas obrazy określa mianem „pejzaży wyobraźni“ będących zapisami „pór roku, światła i kształtów tworzonych przez układy gór, domów, drzew, chmur“, pejzaży powstałych poprzez „zaskakujące połączenia form wymyślanych i istniejących plenerów“. W Jesieni na Podhalu - jednej z najpiękniejszych prac tego okresu - kompozycja budowana jest kulisowo - zarówno kształtem, jak kolorem. Łagodne, ciepłe barwy pierwszych planów przechodzą w chłodne błękity dalekich regli i wysokich, pokrytych śniegiem, postrzępionych szczytów tatrzańskich. Obraz opisywany i reprodukowany, m.in. w: - D. Folga-Januszewska, Rafał Malczewski i mit Zakopanego , t. 1, Wydawnictwo Bosz, Olszanica 2006, s. 151, il. barwna na s. 152; -... więcej
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: MACIERZYŃSTWO
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: J. Zucker
Artist: Zygmunt Menkes
Title: DZIEWCZYNA WE WNĘTRZU
Tools: ink, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz, ołówek, papier jedną krawędzią naklejony na tekturę sygn. p.d.: Menkes Na tekturze - plecach - drukowana nalepka firmy ramiarskiej w Nowym Jorku
Artist: Tadeusz Makowski
Title: DZIEWCZYNA Z KOKIEM, OK. 1919
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie wydrapany napis: Makowski | N. 185 (oznaczenie stosowane przy katalogowaniu spuścizny artysty dla prac pozostałych w jego paryskiej pracowni); w d. rogu mała nalepka z odręcznym napisem: 132 mak | ...18 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny malarza - wchodził w skład spuścizny pośmiertnej Makowskiego przejętej z jego paryskiej pracowni przez siostrę artysty, Karolinę Niedzielową z domu Makowską, która następnie przekazała go swej córce Janinie Adamek. Obraz opisany w: - W. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość , Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, s. 330, nr kat. 203.
Artist: Rafał Malczewski
Title: DZIKI NURT
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. p.d.: Rafał Malczewski Na odwrocie - na oprawie - nalepka firmowa: Biferali Beaux Arts / Fine Art z opisem obrazu i tytułem "Wilderness Rapids" * Obiekt sprowadzony spoza UE; patrz punkt 10.b regulaminu (Premium 23%)
Artist: Rafał Malczewski
Title: GÓRY SKALISTE, 1949
Year: 1949
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rafał Malczewski Na odwrocie - po prawej u góry - znaczna liczba ręcznie wpisanych różnych cyfr w kółkach lub ramkach. Ponadto napis długopisem: ROCKY MOUNTAINS . Nalepka firmowa: Biferali Beaux Arts / Fine Art z danymi o obrazie; stempel Dominion Gallery w Montrealu (1438 Sherbrocke St. West) * Obiekt sprowadzony spoza UE; patrz punkt 10.b regulaminu (Premium 23%)
Artist: Eliasz Kanarek
Title: RÓŻE I MASKI, 1956
Year: 1956
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana: olej i wosk, tektura sygn. wydrapana w mokrej farbie p.d.: E. Kanarek 56 Na odwrocie nalepka z napisem ołówkiem: Eliasz Kanarek | Roses /./ Ball Masks
Artist: Jan Szancenbach
Title: NIEDOKOŃCZONY PASJANS III, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie autorski napis farbą: JAN SZANCENBACH | NIEDOKOŃCZONY PASJANS III | 1989. Na ramie czarna drukowana nalepka z nazwiskiem, adresem i telefonem artysty. Niedokończony pasjans przedstawia wnętrze pracowni artysty. Na parapecie stoją donice z kaktusami, na stole kwiaty, owoce, karty i otwarta książka. Obok stołu pomalowane na czerwono ulubione krzesło artysty. Na tym stole malarz często układał pasjanse, a jego żona Krystyna lubiła tu czytać. Po jej śmierci w roku 1986, Szancenbach namalował kilka podobnych obrazów, niektóre z nich opatrując tytułem Przerwany pasjans. Porównaj album: - Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha, Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 października - 27 października 1996 oraz marzec - maj 1999, Kraków 1999, s. nlb, ilustracje barwne w rozdziale Jan Szancenbach.
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: ANEMONY, 1948
Year: 1948
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 1948 | Terlikowski (sygnatura wyżłobiona w świeżej, mokrej farbie)
Artist: Roman Kramsztyk
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: R. Kramsztyk Na odwr. napis ołówkiem: Wl. p.Janina Hartmanowa | ul. Czackiego 8
Artist: Zygmunt Dobrzycki
Title: KRAJOBRAZ LETNI, 1942
Year: 1942
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Dobrzycki 42 Na oprawie, tzw. „plecach“ mała drukowana nalepka zakładu ramiarskiego w Nicei z tekstem: ENCADREMENTS | MIROITIER | J FONTEBASSO | 3 Rue Paradis - Nice
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KOBIETA I KWIATY
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. długopisem p.d.: Menkes
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: MACIERZYŃSTWO
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Zucker
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: PEJZAŻ Z KUDOWY, 1947
Year: 1947
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Walter Heimig
Title: ZAJMUJĄCA OPOWIEŚĆ
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. charakterystycznym „rozciągniętym“ podpisem l.d.: W. Heimig Na odwr. nalepka antykwaryczna z nadrukiem: Kunsthaus Bühler | STUTTGART O. AM EUGENSPLATZ WAGENBURGSTR. 4. Na nalepce tekst maszynopisu: Walter Hemig | (1881-1956) | Düsseldorf | „Die Novelle“. Ponadto napisy niebieską kredką: 1271 oraz [przekreślone] 1161 .
Artist: Leon Kowalski
Title: PORTRET PANI Z PARASOLKĄ, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: Leon Kowalski | 1933