Artist: Wojciech Fangor
Title: BŁĘKITNE WIADRO I LEJEK, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Fangor Do obrazu dołączone dwa certyfikaty podpisane przez autora: jeden - na firmowym papierze artysty dat. 24 IV 2015, drugi - na odwrocie barwnej reprodukcji dat. 27 IV 2015. Pochodzenie: kolekcja prywatna, Szwecja.
Artist: Jerzy Stajuda
Title: HARPIA, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie dwukrotny napis: Jerzy Stajuda Na blejtramie napis: JERZY STAJUDA | HARPIA 1975 60 x 81 OL/PŁ/OIL/CANVAS | HARPY
Artist: Teresa Rudowicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1958
Year: 1958
Tools: oil, individual
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie nalepka z napisem: Teresa Rudowicz 1958 r. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Teresa Rudowicz, Galeria Starmach , Kraków 2004, kat. red. Piotr Cypryański, s. 15, il. barwna.
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: DUO OBRAZ, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Duo obraz 7/71 | Maz. Na odwrocie na krośnie nalepka: BWA | ...T.Nr. 1/AM/82, poz. 34 | ALFONS MAZURKIEWICZ | DUO OBRAZ 7/70 [poprawiono ręcznie na 1] / 1970 [poprawiono ręcznie na 1] | olej pł., 145 x 80 cm sygnowany | Katalog - Wrocław 1976, poz. 221 | okrągła pieczęć Dyrektor (podpis) WROCŁAW Obraz opisany i wystawiany: - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz BWA Wrocław 1976, wystawa w Galerii Sztuki Współczesnej „Awangarda“, Wrocław XII 1976 - I 1977, kat. poz. 221.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na desce: J. NOWOSIELSKI | 1969 | „KOMPOZYCJA | ABSTRAKCYJNA“ | 100 x 71 oraz nalepka z danymi obrazu Pochodzenie: kolekcja prywatna, Włochy. Prezentowany obraz jest wybitnym dziełem abstrakcyjnym o dynamicznym układzie płaszczyzn tworzących geometryczną, barwną mozaikę. Jego magiczny nastrój, śmiały koloryt i dekoracyjność sytuują go w rzędzie najciekawszych prac artysty z kręgu kompozycji abstrakcyjnych. O dwutorowości swej artystycznej drogi tak mówił Nowosielski: „Sam uprawiam więcej malarstwa figuralnego niż abstrakcji. Długie lata myślałem, że uda mi się zasypać przepaść dzielącą te dwie tak przeciwstawne sobie, męczące mnie pasje. Jak dotąd taka synteza się nie udała. Myślę, że nigdy mi się nie uda, ale ta sprzeczność, to rozdarcie mej osobowości malarskiej, które dawniej odczuwałem jak swego rodzaju torturę, zaczyna być czymś, co w mej świadomości i w mym odczuciu stwarza jakieś nowe uzasadnienie malowania, mojego malowania.“ [Jerzy Nowosielski, Wyznanie , POLSKA, nr 5, 1969]
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: DOM, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie nalepka inwentarza rodzinnego z nr. 64 na blejtramie nalepka: NAZW.: ALFONS MAZURKIEWICZ | TYTUŁ: DOM | WYM.: 90 x 115 | TECH.: OLEJ 1960 oraz napis: 115 x 90 [odwrotnie] - A. Mazurkiewicz - „Dom“ Obraz wystawiany i reprodukowany: - Doroczna Okręgowa Wystawa Plastyki , ZPAP, CBWA, Wrocław 1960, kat. wyst. poz. 65; - Szkoła Wrocławska, Malarstwo, Rzeźba i Grafika , ZPAP, CBWA, Sopot 1962, kat. wyst. poz. 37; - Współczesne Malarstwo Wrocławskie III, Alfons Mazurkiewicz , Muzeum Śląskie, Wrocław 1964, kat. wyst. poz. 18, il.; - Alfons Mazurkiewicz , BWA, Wrocław 1976, kat. wyst., wstęp Mariusz
Artist: Leszek Nowosielski
Title: ABSTRAKCJA CERAMICZNA, LATA 80. XX W.
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: ceramika oprawiona w drewnianą ramę Ceramika reprodukowana i wystawiana: - Atelier Nowosielski. L’arte della ceramica di Hanna e Leszek No wosielski. The art of ceramic by Hanna and Leszek Nowosielski , wyd. Alberto Agazzani i Elżbieta Modrzewska Manno, Silvana Editoriale 2011, il. barwna, s. 37 (fragment). - Pracownia Hanny i Leszka Nowosielskich , Podkowa Leśna 15 maja 2013, na finisażu wystaw włoskich. „Z masy szamotowej formowali prostokątne kafle, na których następnie lepili i modelowali płaskorzeźbione elementy. Po pierwszym wypale, po wydobyciu z pieca surowego jeszcze modelu rozpoczynali prace malarskie pokrywając szkliwami poszczególne fragmenty płaskorzeźby [...] glina przez swa podatność na modelowanie i barwienie pozwoliła na syntezę wrażliwości kolorystycznej i dążności do stosowania plastycznych form rzeźbiarskich. [...] Patrząc na ceramiczne prace Nowosielskich podziwiać możemy nie tylko narracyjną anegdotę kompozycji, ale i niezwykłe bogactwo kolorów i zróżnicowane struktury szkliw. Wiedza chemiczna pozwalała Leszkowi Nowosielskiemu na śmiałe eksperymenty uwieńczone sukcesami. Chyba nikt z polskich ceramików... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „RODZINA”, 1977/78
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: MUSIAŁOWICZ Na odwrocie na papierze zakrywającym płytę napis: Z CYKLU | „RODZINA” 1 F | 1977/78 | 61 x 81 \ MUSIAŁOWICZ; oraz podłużna pieczątka
Artist: Marian Warzecha
Title: KOMPOZYCJA, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: MWarzecha | 1961; powyżej: [strzałka] | TOP
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „RODZINA”, 1977/78
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: MUSIAŁOWICZ Na odwrocie na papierze zakrywającym płytę napis: Z CYKLU | „RODZINA” 1 F | 1977/78 | 61 x 81 \ MUSIAŁOWICZ; oraz podłużna pieczątka
Artist: Stanisław Żółtowski
Title: PEJZAŻ Z WENECJI (MOJA WENECJA), 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: St. Żółtowski 60 na odwr. na płótnie sygn.: St. Żółtowski | PEJZAŻ Z WENECJI | 1960 cyfra 2 [w kółku]; Moja Wenecja; cyfra 71 [w kółku] nalepka: 17. Moja Wenecja, 1960, olej, płótno, 100 x 120 na blejtramie napis: Stanisław Żółtowski | Warszawa Al. Jerozolimskie 11/19 m. 20 B | „WENECJA“ 1960 oraz odręczna nalepka z danymi obrazu. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Stanisław Żółtowski, Malarstwo , Zachęta, Warszawa 1970, kat., wstęp: I. Aniserowicz, poz. 4, il. s. nlb.
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: MYTO, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: t. Brzozowski. | 1963. powyżej napis: góra [strzałka] upside na listwach blejtramu opis autorski: T. BRZOZOWSKI. | 93 x 100 | „MYTO“ | 1963 Obraz opisany i reprodukowany: - Tadeusz Brzozowski - Malarstwo Rysunek , klub MPiK, Toruń, listopad 1963; - Malarstwo i rysunki Tadeusza Brzozowskiego , Muzeum Narodowe w Poznaniu, grudzień 1963 (bez kat.); - Jerzy Stajuda, Konserwatysta , POLSKA (oraz edycje obcojęzyczne) 1964, nr 5, il. barwna; - Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , red. naukowa Anna Żakiewicz, Warszawa MNW 1997, s. 229, poz. 144.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: DWIE KOBIETY WE WNĘTRZU, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JERZY NOWOSIELSKI | 1979 Do pracy dołączony certyfikat Fundacji Nowosielskich.
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: KOMPOZYCJA II, 1964
Year: 1964
Tools: tempera, gouache, pencil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na papierze naklejonym na dyktę: Kmikulski | 64 u góry napis długopisem: Kazimierz Mikulski 1964 oraz nalepka DESY z wystawy LEMPERTZ CONTEMPORA KÖLN Obraz jest znakomitym przykładem dzieł Mikulskiego odznaczających się subtelną erotyką i nutą sentymentalizmu. W latach 60. XX w. Mikulski zapełniał przestrzeń swych kompozycji pięknymi postaciami kobiet i formami geometrycznymi z dominacją barwnych kręgów. Baśniowy nastrój, pogodna kolorystyka i poetyka tych dzieł, z czasem uległy zmianie i jego prace wzbogacone o dodatkowe, często dramatyczne elementy zatraciły swój beztroski wyraz.
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: AKT Z LINKAMI, LATA 80.-90. XX W.
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: AKT W JEDNEJ POŃCZOSZE, LATA 80.-90. XX W.
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: JORDAN (CHRZEST JEZUSA CHRYSTUSA W JORDANIE), 196
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: J. NOWOSIELSKI | 1964 na odwrocie na płótnie kartka z tekstem: „Obraz Jerzego Nowosielskiego „Jordan“ | (Chrzest Jezusa Chrystusa w Jordanie) | malowany w 1964 roku nad jeziorem Serwy | na Suwalszczyźnie podczas kręcenia filmu | Jarosława Brzozowskiego „Interpretacje“. Film ten otrzymał nagrodę Gran Premio | Bergamo.“ Do pracy dołączony certyfikat Fundacji Nowosielskich. Obraz Jordan zagrał jedną z głównych „ról“ w filmie krótkometrażowym, według scenariusza Jarosława Brzozowskiego z muzyką Krzysztofa Pendereckiego. Film ukazuje eksponowaną w plenerze twórczość trzech polskich artystów malarzy: Tadeusza Brzozowskiego, Ludwika Maciąga i Jerzego Nowosielskiego. Był wielokrotnie nagradzany, m.in. otrzymał Grand Prix na festiwalu w Bergamo, Nagrodę Specjalną w Konkursie Ogólnopolskim i Nagrodę Klubu Krytyki Filmowej „Syrenka“ (1965).
Artist: Alfred Lenica
Title: PAŹDZIERNIK 1961
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz, papier, technika własna sygn. p.d.: Lenica sygn. na odwr. oł. śr.g.: A. Lenica | Warszawa | „Październik 1961” | 13
Artist: Zbigniew Makowski
Title: NON SATURATUR OCULUS VISU, 1972
Year: 1972
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. brązowym gwaszem p.g.: Zbigniew Makowski fuit hic. X. 1972. na odwr. ręką autora oł. śr.: „NON SATURATUR OCULUS VISU“, 1972, | gwasz, 56 x 76; w lewym dolnym rogu brązową farbą: ZBIGNIEW MAKOWSKI | „NON SATURATUR OCULUS VISU“, 1972 | gwasz, 56 x 76 na odwrocie oprawy dwie nalepki: - Galerie Jeanne Bucher, Paryż, z nr 4454 i danymi pracy; - Biura Handlu Zagranicznego „Desa“ z pieczątką zezwolenia na wywóz i danymi pracy
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PROJEKT KOSTIUMU, 1972
Year: 1972
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: J.N. pełny tytuł pracy: PROJEKT KOSTIUMU DO SPEKTAKLU „SĘDZIOWIE“ STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO, 1972
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. pionowo wzdłuż l. kraw.: BEKSIŃSKI 1977
Artist: Władysław Hasior
Title: SZTANDAR GWIAZDY FILMOWEGO FESTIWALU, 1976
Year: 1976
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tkaniny różne, lalka plastikowa, sztuczne kwiaty, gwoździe, blaszany ornament na odwrocie na materiale sygnatura: Sztandar | Gwiazdy | Filmowego Festiwalu. 25. IV. 76 | Zakopane | Hasior W.
Artist: Juliusz Studnicki
Title: SPEKTAKL (ZWARIOWANA ŚPIEWACZKA), 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. STUDNICKI na odwrocie na płótnie dwie pieczatki zezwalające na wywóz za granicę oraz stempel kolekcji na blejtramie napis: Studnicki J. 84 „SPEKTAKL“ nalepka: Talloncino da applicare sull’opera | 7 Premio Internazionale di Pittura „Campione d’Italia“ 1970 | Cognome e nome dell’Artista | JULIUSZ STUDNICKI | Indirizzo c/o GALLERIA GIAN FERRARI, MILANO Via Gesu 19 na dolnej listwie blejtramu informacja o obrazie i medalu na VII wystawie we Włoszech Obraz wystawiany i reprodukowany: - „Przegląd Artystyczny“, 1966, nr 6, s. 30, il.; - Juliusz Studnicki , Pittore, Galleria Gian Ferrari, Milano, 26 V - 20 VI 1970, kat. s. nlb., il. czarno-biała; - Juliusz Studnicki, Malarstwo , Zachęta, Warszawa 1977, folder, na okładce il. barwna; - Juliusz Studnicki 1906-1978, Twórcy i założyciele Szkoły Sopockiej , wyst. w Muzeum Sopotu, 25 I - 31 III 2015, kat. poz. 35, il. s. 79.
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 64 | Szancenbach na odwrocie na blejtramie nalepka BWA w Krakowie z danymi obrazu
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 13/72, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RAJMUND ZIEMSKI | 72. na odwrocie na płótnie sygnatura: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 13/ 72 | 165 x 112 Pochodzenie: zakup od artysty; kolekcja prywatna, Niemcy.
Artist: Jan Cybis
Title: KURA, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Cybis na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: JAN CYBIS - WARSZAWA | ul. KAROWA 14 | 50 x 60 | „KURA“ 1959 r. Poniżej prostokątna pieczątka kolekcji powtórzona na wewnętrznej listwie ramy oraz jej obramowaniu. Na odwrocie w lewym górnym rogu ramy nalepka: DESA | WORKS OF MODERN ART | Foreign Trade Company | WARSZAWA-POLAND | al. Jerozolimskie 2 | Author JAN CYBIS | Tule HEN | Year 1959 | Dimension 50 x 60 cm Technic OIL/CANVAS | Destination FINCH COLLEGE MUSEUM | NEW YORK; na listwie nalepka: KAZIMIR GALLERY # 614 Obraz wystawiany i reprodukowany: - Jan Cybis 1897-1972, Retrosperktywa, XII 1997 - II 1998 , Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997, s. 218, il. barwna.
Artist: Maria Anto
Title: MAŁY PORTRET DLA HENRYKA, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MariaAnto1965 na odwrocie na płótnie sygnatura: Maria Anto 65; pośrodku: 206 na blejtramie napis autorski: „MAŁY PORTRET DLA HENRYKA“
Artist: Juliusz Studnicki
Title: DZIKA PLAŻA, LATA 50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J STUDNICKI. na odwr. na płótnie: Nr. inw. 17 (powtórzone na krośnie) na g. i l. listwie napisy: JULIUSZ STUDNICKI; J STUDNICKI Obraz opisany i reprodukowany w: - Juliusz Studnicki 1906-1978, Twórcy i założyciele Szkoły Sopockiej, wyst. w Muzeum Sopotu, 25 I - 31 III 2015, kat. poz. 23, il. s. 69.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OWOCE XV, 1972
Year: 1972
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: DOMINIK 1972 | OWOCE XV | 70 X 90 AKRYLE
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ VIII, 1978
Year: 1978
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwrocie na płótnie sygnatura: DOMINIK 1978 | PEJZAŻ VIII | AKRYLE 65 x 81 Pochodzenie: kolekcja prywatna, Włochy.
Artist: Jan Berdyszak
Title: OBSZAR KONCENTRUJĄCY III, 1974-1975
Tools: acrylic
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i opisany na odwrocie na desce u góry: OBSZAR KONCENTRUJĄCY | III. po prawej strzałka, poniżej: 1974 | 1975 po lewej strzałka, poniżej: AKRYL | 70 x 70 | DESKA u dołu: JAN | BER | DYSZ | AK
Artist: Henryk Stażewski
Title: WIDOK NA DACHY MIASTECZKA
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 15 x 24 cm (w świetle passe-partout), 29,8 x 34,7 cm (tektura) sygn. p.d.: H. Stażewski
Artist: Henryk Stażewski
Title: SIEWCA, 1948
Year: 1948
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Stażewski Na odwr. kompozycja – układy kwadratów (badanie zależności barwnych). Na „Wystawę Ziem Odzyskanych” we Wrocławiu, czynną w dniach 21 VII – 31 X 1948 Henryk Stażewski wspólnie z Bohdanem Urbanowiczem zaprojektowali i wykonali 6 monumentalnych panneaux (wys. 6 m każde). Obrazy były malowane emalią na szkle. Trzeci od lewej przedstawiał postać siewcy na tle ruin. Oferowana praca różni się od zrealizowanego projektu, należy jednak do studiów przygotowawczych do tej realizacji. O projektach Stażewskiego i Urbanowicza na WZO patrz kat.: Powinność i bunt. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie 1944-2004, ASP, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2004, s. 160-161, il.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: SZKIC SYTUACJI TEATRALNEJ
Tools: ink, pastel, feather, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem p.d.: t Kantor Pracy towarzyszy potwierdzenie autorstwa przez żonę artysty, Marię Stangret-Kantor z 5 XII 2006 r.
Artist: Jan Lebenstein
Title: STRASBOURG ST. DENIS
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn tuszem p.d.: Lebenstein
Artist: Tadeusz Kantor
Title: PUDEŁKO, 1963
Year: 1963
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: t Kantor p.d.: pudełko | „boite“ | 1963 , w l.g.: boite [w ramce] Pracy towarzyszy potwierdzenie autorstwa przez żonę artysty, Marię Stangret-Kantor z 16 IX 2005 r.
Artist: Stefan Gierowski
Title: KOMPOZYCJA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Gierowski na odwrocie stempel Galerie Ucher w Kolonii
Artist: Danuta Leszczyńska-Kluza
Title: DIALOG W DESZCZU, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: D. LESZCZYŃSKA - KLUZA 1980 na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: 1980 | DANUTA LESZCZYŃSKA-KLUZA | KRAKÓW | POLSKA | POLOGNE na blejtramie: „DIALOG W DESZCZU“ 1980 | D. LESZCZYŃSKA - KLUZA KRAKÓW Obraz wystawiany i opisany: - Danuta Leszczyńska-Kluza. Malarstwo i grafika , Muzeum Narodowe w Krakowie, kwiecień-maj 2005, il. 39, s. 66.
Artist: Józef Czapski
Title: TULIPANY, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI | 70 Obraz był w latach 80. XX w. własnością p. Marka Szypulskiego zamieszkałego we Francji, który otrzymał go bezpośrednio od artysty w zamian za prace introligatorskie (oprawa rysunków i notatek Józefa Czapskiego).
Artist: Józef Czapski
Title: BARKA NA RZECE, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI 78 Na poprzeczce krosna napis flamastrem: WŁ. HENRYK WOŹNIAKOWSKI
Artist: Jan Szancenbach
Title: PCHLI TARG W PARYŻU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 72 | Szancenbach na odwrocie napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PCHLI TARG W PARYŻU II | 1972
Artist: Czesław Rzepiński
Title: POGODNY DZIEŃ - SZCZAWNICA, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rzepiński Na odwrocie na płótnie prostokątna, mało czytelna pieczątka kolekcji oraz stempel zezwalający na wywóz dzieła za granicę z numerem i datą. Na blejtramie napisy: Szczawnica 1978 | Pogodny dzień; 27/P/79 | 4.06.79 , obok nieczytelny podpis; na dolnej listwie pieczątka z danymi obrazu i informacją o udziale w wystawach: 28.IV.80 w prac Artysty. | Kijów | wyst. Holandia; obok pieczątka kolekcji. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Czesław Rzepiński. Wystawa jubileuszowa w 60-lecie pracy twórczej , BWA Kraków, X - XI 1983, poz. kat. 75; - Czesław Rzepiński. Malarstwo , KAW, Kraków 1986, repr. 28. Obrazy Czesława Rzepińskiego, jednego z najwybitniejszych polskich kolorystów, obok walorów artystycznych, odznaczają się ukrytym ciepłem i emanują radością. Jego kameralna twórczość tematycznie skoncentrowana była na pejzażu, martwej naturze i portrecie. Najchętniej malował widoki z górzystego terenu południowej Polski oddając klimat i atmosferę tych miejsc. Szczawnica - Pogodny dzień ... więcej
Artist: Zbigniew Makowski
Title: MIRABILITA, 1995
Year: 1995
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, tusz pióro, papier czerpany beżowy z nadrukami firmowymi Cepelii na odwr., zszywany cienkim sznurkiem sygn. oł. p.d.: Zbigniew Makowski f. | 1995 na odwrocie rysunki i rękopis
Artist: Igor Mitoraj
Title: GŁOWA, 1987-1990
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.: MITORAJ wewnątrz na podstawie punca z napisem w otoku: VENTURI ARTE BOLOGNA, w środku: CERA | PERSA na spodzie podstawy wytłoczony nakład: 146/250
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: ŚLADY, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: TOMASZ TATARCZYK, 1999
Artist: Jacek Sienicki
Title: KAMIENIOŁOM, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JACEK | SIENICKI | ol. pł. 1980 | SIERPIEŃ | WRZESIEŃ | „KAMIENIOŁOM“ obok dedykacja: Drogiej | Sławce | Jacek | 27 I 83
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: DROGA W ŚNIEGU, 1997
Year: 1997
Tools: ink, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TATARCZYK 1997
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: JERZY NOWOSIELSKI 1992 Pochodzenie: kolekcja prywatna, Polska; kolekcja prywatna, Irlandia
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA II, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Tarasin 80 na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: JAN TARASIN | 1980 „SYTUACJA“ II | Panu Franco Ferrucci | na pamiątkę spotkania | w Warszawie | Jan Tarasin | 11.XI.1981
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: STAWIANIE PYTAŃ - CO CIEMNA NOC, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na dolnej listwie blejtramu: FIJAŁKOWSKI - STAWIANIE PYTAŃ - CO CIEMNA NOC na prawej listwie: 20/85
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: POMNIKI LISTÓW,1982-1984
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: POMNIKI LISTÓW F. KAFKI DO F. BAUER,1982-1984 sygn. na odwrocie na płycie: Andrzej Szewczyk | 1982-84 | „Pomniki listów“ | F. Kafki do F. Bauer Andrzej Szewczyk często w swoich pracach nawiązuje do wielkich postaci z literatury, m.in. do Biografii Franza Kafki. Artysta sięgnął do historii miłosnej pisarza, do okresu narzeczeństwa z Felicją Bauer, sekretarką z Berlina, z którą Kafka prowadził ożywioną korespondencję przez ponad 5 lat. Po okresie półrocznych zaręczyn, do ślubu z Felicją jednak nie doszło. Kafka po zerwaniu z Felicją zniszczył jej listy do siebie, natomiast jego listy do Felicji przetrwały i zostały wydane w latach 50. XX w. [Franz Kafka, Listy do Felicji , PIW, 1976].
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: REQUIEM DLA LASU - 2 - WŁADYSŁAWOWI HASIOROWI,199
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: DUDA GRACZ. 1367/90. Na odwrocie na płycie nalepka autorska: DUDA GRACZ | PADEREWSKIEGO 42 B/31 KATOWICE | TYTUŁ OBRAZ 1367/WIEŚ BRZEGI | - REQUIEM DLA LASU - 2 | WŁADYSŁAWOWI HASIOROWI | TECHNIKA OLEJ, PŁ. PILŚN. | WYMIARY 102 x 64 cm | CENA... | SYGN. DUDA GRACZ | ROK 1990/NR KATAL. AUTOR. 1367 | UWAGI 1 WERNIKS. VI 1991 oraz podłużna mało czytelna pieczątka.
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: SZCZECIN (NIEBIESKI), 1998
Year: 1998
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1998 SZCZECIN - E. DWURNIK
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: NAJPIERW MUSI POJAWIĆ SIĘ KSIĘŻYC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stasys oraz l.g.: Stasys.
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: SMUTEK, 1991
Year: 1991
Tools: pastel
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płycie napis oł.: 61 | Paris „Smutki“ były wystawiane, m.in. w warszawskiej Galerii Zapiecek, w Seed Hall (Seibu, Tokio) oraz w Musee d’Art et d’Historie (Saint Denis, Francja) w 1991 roku. Wystawie w Zapiecku towarzyszył katalog. (Stasys. Smutki, Galeria Zapiecek, Warszawa 1991). Smutki - dlaczego? Kilka lat temu chodząc po polach i dołach, zobaczyłem wyrwane drzewa i drzewka. Inaczej mówiąc - wykarczowane. Oglądałem, przerzucałem je długo, zastanawiałem się. Wiadomo, jaki czeka je los - do pieca. Postanowiłem uratować je, a nawet więcej - przywrócić im życie, tylko korzeniami ku chmurom. Dobierałem je parami, jakby swatałem. Poprzez te czupryny z korzeni pary nabierały innego charakteru. Każdej stworzyłem twarz, czasem montując ją jak kolaż, czasem owijając gałązkami. Powstała cała rodzina Smutków, którą od czasu do czasu ubieram w różne szaty. Wtedy one grzecznie „pozują“ do zdjęć, albo całą procesją spacerują po Placu Zamkowym, po Starym MIeście i wracają z powrotem do mojej pracowni na Bednarskiej. Z ich twarzy bije tęsknota za miejscami, z których przybyły. Dotychczas zawitały one do Galerii Zapiecek, w drewnianych pudłach leciały do Tokio... [wypowiedź... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jarosław Kawiorski
Title: POKÓJ Z BALKONEM II, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Z CYKLU „BALKONY“ | POKÓJ Z BALKONEM II | KAWIORSKI 1987 na odwrocie na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę oraz nalepka BWA Kraków z danymi obrazu.
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Waltoś
Title: PŁASZCZ MIŁOSIERNEGO SAMARYTANINA XIII, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WALTOŚ 86 na odwr. śr.g.: JACEK WALTOŚ |PŁASZCZ MIŁOSIERNEGO|SAMARYTANINA XIII | 1986 na górnej żerdzi blejtramu po lewej: 100 x 200
Artist: Aleksander Roszkowski
Title: POSTAĆ BEZ GŁOWY, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: AR [monogram wiązany] 89 na odwr. na płótnie flamastrem g.: ALEKSANDER ROSZKOWSKI | 442 [w kółku] „POSTAĆ BEZ GŁOWY“ 1989 ; obok: [adresy]
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: KOŃ, OK. 1980
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Markowski na odwrocie na płótnie sygn.: E. Markowski na blejtramie napis: „KOŃ“ 100 x 75 155 .
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OKRUTNA LIRYKA GAZDY WOJTANKA (OBRAZ 1398), 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 1398/90. na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu Wśród miejsc, do których Jerzy Duda Gracz chętnie wyjeżdżał i które inspirowały jego malarską wyobraźnię, największe znaczenie miało pięć małych miejscowości. Zdawałoby się – peryferyjnych, a jednak posiadających szczególny urok dla malarza, który tę peryferyjność widział jako zjawiska wyjątkowe, cenne i godne utrwalenia. Na północy – Buk blisko Szczecina, na wschodzie – Nadrzecze na Zamojszczyźnie, w środkowej części Polski – Kamion nad Wartą, w zachodniej – Łagów Lubuski, a na południu, w Tatrach – Brzegi. To właśnie podhalańska wieś stała się miejscem, w którym artysta w 1986 roku rozpoczął prace nad obszernym cyklem obrazów prowincjonalno-gminnych. Starał się w nim ocalić od zapomnienia świat przemijającej dawnej Polski, ze „starymi chałupami, krzywymi domkami i omszałymi płotami“. Na P o ł u d n i u, gdzie jeżdżę ćwierć wieku, jest wieś Brzegi w Tatrach. Niedaleko Bukowina, Jurgów, Białka, na Głodówkę z panoramą Tatr – kawałek, a jak mgły opadną, Gorce widać jak na dłoni. We wsi jest parę chałup starych i więcej nowych, ale brzydkich, a także rzeźbione twarze Wojtanków, Skowyrów, dziadka Dyrconia świętej pamięci i Józefa Nowobilskiego, „mrucnego harnasia“. Na Kucówce,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU SACRUM, 2003
Year: 2003
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: MUSIAŁOWICZ na odwrocie na płycie napis i sygnatura: Z CYKLU: | „SACRUM“ | 2003 | MUSIAŁOWICZ dwie nalepki: 1. z danymi obrazu; 2. Galeria Piotra Nowickiego | Musiałowicz Obrazy i Rzeźby | w 90 rocznicę urodzin | 26 marca - 31 lipca 2004 r. Pochodzenie: kolekcja prywatna, Polska. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Musiałowicz. Obrazy i rzeźby. W 90. rocznicę urodzin , Galeria Piotra Nowickiego, Warszawa 26 maja - 31 lipca 2004, kat. poz. 10, il. s. 51.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: E 9, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie pilśniowej: E 9 [w ramce] | BEKSIŃSKI | 1998 na płycie kartka z zaleceniami dot., m.in. konserwacji obrazu Obraz reprodukowany w: - Zdzisław Beksiński , Wydawnictwo BOSZ art, Olszanica 1999, s. 127, il. barwna.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MOTYW POLSKI (CHLEB), 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 825/1984. na odwrocie na płycie nalepka autorska: DUDA GRACZ | PADEREWSKIEGO 42 B/31 KATOWICE | TYTUŁ MOTYW POLSKI /CHLEB/ | TECHNIKA OLEJ, PŁ. PILŚN. | WYMIARY 51 x 45,5 cm | CENA... | SYGN. DUDA GRACZ | ROK 1984/NR KATAL. AUTOR. 825 | UWAGI 1 WERNIKS 5.XII.1984
Verified Artist: Yes
Artist: Ryszard Zając
Title: MIASTO, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R | ZA | 99 na odwrocie na płótnie sygn.: RYSZARD ZAJĄC | (60 x 70) | 1999
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: MOJE MARZENIE, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: Kiejstut Bereźnicki | 1Bereźnicki poniżej haftowana dedykacja na listwach napis: MOJE MARZENIE 2000 ROK MARTA (4 lata)
Artist: Jan Szancenbach
Title: KWITNĄCE FORSYCJE, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na odwr. napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | KWITNĄCE FORSYCJE | 1996 .; na krośnie drukowana nalepka z tekstem: prof. JAN SZANCENBACH | 30-228 KRAKÓW, Halki 12 | tel. [...] Obraz ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Jan Szancenbach
Title: OGRÓD, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na krośnie drukowana nalepka z tekstem: prof. JAN SZANCENBACH | 30-228 KRAKÓW, Halki 12 | tel. 22011 w. 376 Porównaj - inną, mniejszą wersję tej kompozycji: - Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha , Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 października - 27 października 1996 oraz marzec - maj 1999, Kraków 1999, s. nlb., il. barwna w rozdziale Wystawa malarstwa Szancenbachowie Jan, Maria i Krystyna. Obraz ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: DYSKUSJA, 1991
Year: 1991
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy W górnej i prawej części kompozycji napisy z datami 1990-1991 .
Artist: Kazimierz Ostrowski
Title: PEJZAŻ SŁONECZNY
Tools: gouache, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 37,5 cm, z podstawą 47,5 cm sygn. na awersie p: MITORAJ na odwr. śr. d. wytłoczony nakład: C 214 /1000 H.C. Pracy towarzyszy certyfikat autentyczności dla egzemplarza 214/1000 z podpisem artysty z 1988 r.
Artist: Anna Trochim
Title: OBRAZ WIOSENNY, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie w kręgu: AnnaAlicja Trochim OBRAZ WIOSENNY ; w kręgu powtórzone: 2014
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: GŁOWA
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ MAZOWIECKI, OK. 2010
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tondo, średnica 50 cm sygn. p.d.: Dominik
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: EROTYK, 1992
Year: 1992
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: łupiny pistacji, olej, koperta (format koperty pocztowej C4), gablota drewniana sygn. na odwrocie na płycie pilśniowej: Erotyk | 1992 | Andrzej | Szewczyk Patrzą na nas puste skorupy, z których wyłuskano jądro: długie rzędy liter „bez znaczenia“. Nie dajmy się nabrać na pozorną łatwość tego stwierdzenia, które nie może powiedzieć tego, co chciałoby oznajmić - a mianowicie, że istotnie jego treść nie istnieje, że przemawia do nas z semiotycznego raju znaku wyzwolonego od wszystkich więzów znaczenia. Ale może to oznajmić tylko w ten sposób, iż staje się zagadką, czyli wtedy, gdy daje do myślenia, gdy sugeruje znaczenie: łupiny przyklejone do papieru w pewnym porządku nasuwajacym oczywiste skojarzenia z pismem mogą być „bez znaczenia“ jedynie kokieteryjnie. [Tadeusz Sławek, Bez. Teksty pistacjowe Andrzeja Szewczyka , fragment rozdziału z katalogu Andrzej Szewczyk - Prace z kolekcji współczesnej sztuki polskiej Muzeum Górnośląskiego , Bytom 2007, s. 209.]
Artist: Janina Wierusz-Kowalska
Title: DELIKATNY WIATR, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. : JWK . na odwr. na płótnie sygnatura: Janina Wierusz Kowalska | 2013
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Tadeusz Pamuła
Title: BEZ TYTUŁU (SERIA KOMPUTEROWA), 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: PAMUŁA 2008
Artist: Andrzej Stroka
Title: PROSTY SEKRET, 2006
Year: 2006
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: AM/06 [monogram] | STROKA na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: „PROSTY SEKRET“ | 3.08.2006 | ANDRZEJ STROKA Obraz wystawiany i reprodukowany: - Marilyn Monroe w obrazach Andrzeja Stroki , Muzeum Miejskie Wrocławia, Pałac Królewski, 8 III - 31 III 2013, kat. il. barwna, s. nlb.
Artist: Jacek Yerka
Title: KOSMICZNA ZAGRODA, 2003
Year: 2003
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. po prawej: Yerka 03
Artist: Jacek Yerka
Title: SEN NOCY LETNIEJ, 2003
Year: 2003
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: Yerka 03
Artist: Tomasz Sętowski
Title: SALVADOR
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Sętowski na odwr. na g. listwie krosna nieczytelny stempel i nr inw.
Artist: Tomasz Sętowski
Title: DZIWNE SPOTKANIE, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Sętowski 97 na odwr. na g. listwie krosna: Dziwne spotkanie . na pł. pieczątka wywozowa i 2 numery inw. (jeden przekreślony)
Artist: Jacek Yerka
Title: NARODZINY ŻYCIA, 2001
Year: 2001
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 01