Artist: Cyprian Godebski
Title: L AMOUR MENDIANT (AMOR żEBRZąCY)
Description: IInformacje o dziele: wys. 34 cm na podstawie tabliczka: L’AMOUR MENDIANT | PAR GODEBSKI Rzeźba reprodukowana w: - H. Berman, Bronzes. Sculptors & founders 1800-1930 , t. III, nr 2382.
Artist: Wacław Borowski
Title: ZABAWA Z OSIOŁKIEM
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WBorowski (inicjały wiązane)
Artist: Juliusz Kossak
Title: HETMAN SOBIESKI NA KONIU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej przy krawędzi: Juliusz Kossak
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KAPLICZKA W LESIE, 1927
Year: 1927
Tools: ink, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d.: LWyczół | 1927 (inicjały wiązany) Inne opracowanie tego motywu - patrz: - Leon Wyczółkowski. Wystawa pośmiertna. czerwiec-lipiec 1937, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, il. nlb. [Kapliczka w lesie, tusz, sygnatura i dedykacja p.d.; praca nie wymieniona w spisie obiektów].
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, PRZED 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Axentowicz
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: DZIEWCZYNA Z JABŁKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szańkowski
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: PÓŁAKT CIEMNOWŁOSEJ DZIEWCZYNY
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: [.] Bakałowicz Na odwrocie kilkuwierszowy stempel paryskiej firmy oferującej materiały malarskie. Stempel zatarty, czytelny jedynie we fragmencie: 5. Rue Gracieuse, 5.
Artist: Aleksander Gierymski
Title: RZYM. ISOLA TIBERINA, 1885
Year: 1885
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Gierymski Obraz opisany i reprodukowany w: - Aleksander Gierymski 1850-1901, [kat. wystawy autorstwa E. Micke-Broniarek przy współpracy K. Znojewskiej Prokop, A. Lewandowskiej, A. Rudzińskiej, K. Pijanowskiej] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2014, s. 420, nr kat. II 266, il. na s. 420 (porównaj też s. 421, nr kat II 267 il.). Rysunek przedstawia widok na Isola Tiberina, wyspę na Tybrze, połączoną z brzegami rzeki dwoma mostami - Ponte Cestio (po lewej) i Ponte Fabrizio (po prawej); w dalekim tle przy prawej krawędzi widnieje zarys kopuły bazyliki św. Piotra. Na wyspie znajduje się kościół św. Bartłomieja, w którym przechowywany był relikwiarz z ramieniem św. Wojciecha. Gierymski, który dla warszawskiego pisma „Wędrowiec“ wykonał cały zespół rysunków przedstawiających włoskie polonica, zainteresował się także i tym motywem, historię relikwii św. Wojciecha uznając za ciekawy temat ewentualnego artykułu. Z listu artysty do Prospera Dziekońskiego (listopad 1885) wiadomo, że pracował wówczas jeszcze nad drugim ujęciem widoku na wyspę, rysunkiem który w kwietniu 1886 zamieszczono w „Wędrowcu“. Obie prace - zarówno ta prezentowana na naszej aukcji, jak i reprodukowana w „Wędrowcu“ - powstały zapewne w zbliżonym czasie, obie też opracowane zostały w oparciu o fotografie włoskiego... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: LILIE
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: L Wyczół. Obraz pochodzi ze znanej krakowskiej kolekcji prof. Kazimierza Kostaneckiego
Artist: Franciszek Żmurko
Title: PORTRET KOBIECY, 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną farbą dwukrotne p.d.: F Żmurko 1893 Obraz jest studium postaci modelki do jednej z najsławniejszych kompozycji Franciszka Żmurki znanej jako Pieśń wieczorna lub też Modlitwa wieczorna. Obraz ten - dziś zaginiony - zyskał w swoim czasie niezwykłą sławę, był po wielekroć wystawiany, nagradzany medalami, a wydawnictwa ubiegały się o prawa do jego reprodukcji. Artysta ukończył Pieśń wieczorną w roku 1893, wówczas też została wystawiona na specjalnej wystawie w warszawskiej Zachęcie. W roku 1894 obraz nagrodzono złotym medalem na wystawie w San Francisco i Chicago. W entuzjastycznych recenzjach pisano o lirycznym nastroju, tchnieniu poezji i melancholii letniego wieczoru, kiedy „na skrzydłach pieśni zdają się szybować duchy tych zasłuchanych dziewic, które mają przy idealnej piękności jakiś eteryczny charakter nieziemskich zjawisk“. Porównaj m.in.: - Z. Sarnecki, Franciszek Żmurko, „Tygodnik Ilustrowany“ 1900, nr 4, s. 65, 74 [tu reprodukcje obrazu i studiów postaci kobiecych]; - K. Daniłowicz-Strzelbicki, Franciszek Żmurko, Warszawa 1902, s. 25, 26 [tu reprodukcje samego obrazu i szkiców kompozycyjnych]; - Franciszek Żmurko 1859-1910, Katalog wystawy, Muzeum Mazowieckie w Płocku, Płock 1978, s. 9, 29 [tu pełniejsza bibliografia].
Artist: Edward Wittig
Title: JESIEŃ, 1933-1939
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na plincie: Ewittig na boku stempel: ODL. ARTYSTYCZNA | METALARS | WARSZAWA (Leona Kranca i Tadeusza Łempickiego) Rzeźba zrealizowana w 1913 roku; odlew z okresu 1933-1939. Rzeźba reprodukowana i opisana w: - Szczęsny Rutkowski, Edward Wittig, Warszawa 1925, pl. XV; - Władysław Kozicki, Edward Wittig. Rozwój i twórczość, Warszawa 1932, pl. III, s. 60-61.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: POMARAŃCZOWA DROGA. DROGA W WIECZORNYM ŚWIETLE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty i wraz z całą kolekcją - w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - był pokazany na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w 2004. Wystawie tej towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w grupie obrazów opisanych w „Aneksie“. Obraz reprodukowany i opisany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], rozdział: „Aneks“, s. 124, nr kat. Aneksu 1, il. na s. 112.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: DZIEWCZYNKA W CHUSTCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Wlastimil Hofman
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: ŻNIWA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WT
Artist: Wlastimil Hofman
Title: STARZEC W KAPTURZE, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wlastimil | Hofman | 1923
Verified Artist: Yes
Artist: Teodor Axentowicz
Title: NA GROMNICZNĄ
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Axentowicz Na odwrocie - na tzw. plecach - napis ołówkiem: 12. Poniżej nalepka (druk wypełniony odręcznie) o treści: ZYGFRYD REIZES | SALON SZTUKI | Lwów, 3-go maja 11 a. | Nr. 6 | Autor T. Axentowicz | Tytuł dzieła Rusinka | Cena sprzedaży... | Rodzaj /./ U dołu stempel: MAKSYMILIAN RÖBNER | OPRAWA OBRAZÓW /./ WYBÓR RAM | KRAKÓW RYNEK /.../ 11 | Kierownik pracowni | JAN LEŚNIAK
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: Z TEKI POLISH PEASANTS’ COSTUMES, 1939
Year: 1939
Tools: gouache
Surfaces: template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z martycy p.d.: Z. STRYJEŃSKA na odwrocie l.d.: C. SZWEDZICKI 1939 Oryginalna teka nosi tytuł: Polish Peasants’ Costumes. With Introduction and notes by Dr. Thadee Seweryn Curator of Ethnographical Museum in Cracow, Nice (France) 1939. Teka składała się z 20 litografii i 20 gwaszy malowanych szablonem (wym. kart: 50 x 39,5 cm). Teka jest ostatnią i najobszerniejszą teką graficzną Stryjeńskiej. Składa się z okładki i 40 plansz, z których połowa to litografie, połowa – gwasze wykonane techniką szablonu pochoir. Pochoir - „pracochłonny sposób wykonywania ilustracji, polegający na kolorowaniu całego nakładu przez wyspecjalizowanych malarzy”. Zofia Stryjeńska mogła poznać tę technikę w czasie studiów w Monachium. Technika ta była stosowana w luksusowych czasopismach ilustrowanych, np. „Gazette du Bon Ton” (wyd. 1912-1925). Wydawca teki, C. Szwedzicki, publikował też inne teki i cykle z planszami wykonanymi tą techniką. Obraz reprodukowany i opisany w monograficznym katalogu: - Zofia Stryjeńska 1891-1976, katalog pod red. naukową Światosława Lenartowicza, Muzeum Narodowe, Kraków 2008, s. 360. Teka jest opisana na ss. 359-360 i w osobnym artykule na s. 265.
Artist: Erno Erb
Title: TARG NA LWOWSKIM RYNKU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E Erb Na odwrocie mała naklejka z odręcznym napisem: TDZ | 99/70 Obraz przedstawia zachodnią fasadę Ratusza i widoczną na pierwszym planie studnię z figurą Amfirydy. W głębi wylot ulicy Halickiej.
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: DOŻYNKI, 1930
Year: 1930
Tools: ink, watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie: - na kompozycji centralnej p.d.: Z. STRYJEŃSKA - na lewej dolnej kwaterze „bordiury“: Z. S. Dożynki Zofii Stryjeńskiej - barwna i pełna życia kompozycja - są jedną z czterech znanych obecnie oryginalnych prac artystki, wykorzystanych później jako ilustracje w jej autorskim albumie Gusła Słowian / Magie Slave . Pozostałe z nich to Oczepiny (własność prywatna; patrz aukcja Agry 18 XII 2013), Sobótka (własność prywatna) oraz Obrzędy pogrzebowe (zbiory Biblioteki Narodowej; nr inw. rys. 1746). Album Gusła Słowian , do którego artystka napisała także obszerny tekst, ukazał się w warszawskim wydawnictwie Jakóba Mortkowicza, w polskiej i francuskiej edycji w roku 1934. W jego skład weszło osiem plansz: Dąb Światowida, Topienie Chochoła, Śmigus, Dożynki, Oczepiny, Wianki, Sobótka, Turoń . Dziewiątej planszy, przedstawiającej Obrzędy pogrzebowe, wydawca nie zdecydował się zamieścić, oceniając ją jako „niesprzedażną“. Wszystkie albumowe kompozycje oparte są na tej samej zasadzie: główna scena umieszczona jest centralnie, a na otaczającą ją bordiurę składają się drobniejsze, dopowiadających jej treść scenki i postacie. Dwa z tych malowanych akwarelą i gwaszem dekoracyjnych obrazów - Dożynki i Wianki - były reprodukowane... więcej
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: DWIE DZIEWCZYNKI, 1893/94
Tools: pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie, na oprawie napis: MNK | Nr Dep. N.D. 7844; poniżej niedokładnie odbity stempel Muzeum Stanisława Wyspiańskiego Oddziału Muzeum Narodowego w Krakowie. Trzy nalepki: - 1. wystawy w TZSP w Warszawie (druk, wypełniony ręcznie): 28730 Autor Wyspiański Stanisław | Tytuł Dwie dziewczynki Rodzaj dzieła - | Cena - Własność Bernarda Lauera; na nalepce ołówkowy napis: Wyspiański 28; - 2. nalepka wystawy w Paryżu (druk wypełniony ręcznie): EXPOSITION POLONAISE A PARIS | (Société nationale des Beaux Arts) | Nom de l’Artiste Wyspiański Stan. | Titre de l’Ouevre Les deux jeunnes filles | Prix... | Valeur d’assurance 60 000 m.p | [z boku] Série Varsovie No; - 3. nalepka z niebieską obwódką, z okrągłą nieczytelną pieczątką i nr 32. Obraz posiada ekspertyzę p. Marty Romanowskiej, znawczyni ouevre artysty (z 17 września 1992 roku). Do Jej opracowania odwołujemy się w poniższej nocie. Przejdź do specjalnej publikacji poświęconej tej pracy Obraz był opisywany i reprodukowany w: - Wystawa dzieł sztuki dla uczczenia pamięci Stanisława Wyspiańskiego złożona z jego prac malarskich i literackich zebranych w Warszawie, TZSP [w:] „Dzwon... więcej
Artist: Iwan Trusz
Title: PINIE NAD MORZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I. Trusz Z tyłu na ramie nalepka krakowskiej DESY przy ul. Floriańskiej 53.
Artist: Jan Stanisławski
Title: ZAROŚLA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie stempel: JAN STANISŁAWSKI | ZE SPUŚCIZNY | POŚMIERTNEJ | [podpis] Janina Stanisławska. Powyżej niebieską kredką naniesiony numer 234 (w kółku). „Bohaterami“ swoich obrazów Stanisławski często czynił drobne, zwykłe rośliny, np. dziewannę, bodiaki czy osty. Tak i w tym obrazie na pierwszy plan wysunął wątłe łodygi polnych kwiatków przedstawionych na tle zielonych zarośli.
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: BRZEG MORZA, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz | 1934 Obraz reprodukowany w: – Wielcy mistrzowie malarstwa w zbiorach rodziny Juroszków , Cieszyn 2021, s. 207.
Artist: Jacek Malczewski
Title: WYSPA UMARŁYCH, OK. 1885
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J Malczewski Obraz Malczewskiego jest szkicową, swobodną trawestacją motywu przejętego z Wyspy umarłych , sławnego dzieła szwajcarskiego malarza Arnolda Böcklina, który namalował pięć wersji tej kompozycji. Obrazy te różnią się między sobą szczegółami, ale zawsze występuje w nich łódź z biało odzianą postacią przewoźnika. W opracowaniu böcklinowskiego tematu Malczewski pominął ten ważny szczegół, lecz mimo to jego obraz nastrojem i kolorytem bliski jest pierwowzoru i pozwala ustalić, że artysta oparł się na trzeciej wersji Wyspy umarłych (1883, Nationalgalerie, Berlin). Temat przejęty z dzieła innego malarza świadczy o fascynacji i podziwie, jaki nasz artysta żywił dla sztuki Arnolda Böcklina. W załączeniu ekspertyzy E. Charazińskiej i A. Ławniczakowej .
Artist: Józef Chełmoński
Title: JEZIORO, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Według tradycji rodzinnej obraz był darem malarza dla jego ukochanego brata Adama Chełmońskiego (1861-1924), lekarza, ordynatora warszawskiego Szpitala Dzieciątka Jezus. Później był własnością jego córki Marii, zamężnej za Pawłem Heinzelmanem i w tej rodzinie pozostawał przez lata. W roku 2003 pojawił się w handlu antykwarycznym w Warszawie, oferowany na aukcji D.A. Ostoya, gdzie następnie został zakupiony do kolekcji prywatnej. „Ten wyrafinowany w swej prostocie krajobraz – będący wybitnym dziełem sztuki – pochodzi z ostatniego, najbardziej dojrzałego okresu twórczości Chełmońskiego. Mimo braku ustaleń dotyczących identyfikacji miejsca, domniemywać można, że inspiracją był tu albo widok z brzegu stawu w posiadłości brata malarza Adama, na Starem, nieopodal Kuklówki, albo też jest to jakieś rozlewisko na Pińszczyźnie gdzie malarz spędzał letnie wakacje u zaprzyjaźnionej rodziny Skirmuntów. Trzecia możliwość – to brzegi jeziora Świteź, które Chełmoński oglądał latem roku 1907, gdy zwiedzał „nowogródzkie strony”. Według opracowania Tadeusza Matuszczaka
Artist: Wacław Szymanowski
Title: SKRZYPEK HUCULSKI, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W Szymanowski Skrzypek huculski powstał zapewne podczas pobytu Szymanowskiego na Huculszczyźnie w roku 1885 i jest jednym z obrazów, które artysta wykorzystał przy komponowaniu swego wielkiego płótna Kłótnia Hucułów, nagrodzonego później złotymi medalami na wystawach w Monachium (1888) i w Paryżu (1889). Znane są też inne studia przedstawiające tego samego modela - Hucuła o charakterystycznych, ostrych rysach twarzy, z wielką futrzaną czapą na głowie. Przywołać tu można np. Hucuła i Hucuła przy wódce, obrazy których reprodukcje zamieszczone są w katalogu wystawy monograficznej artysty w Muzeum Narodowym w Warszawie w 1981 roku. (H. Kotkowska-Bareja, Wacław Szymanowski 1859-1930, MNW, Warszawa 1981, kat. nr 56, 60, 61)
Artist: Jan Stanisławski
Title: DOM W OGRODZIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. przy samej krawędzi obrazu: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie stempel z podpisem żony artysty: JAN STANISŁAWSKI | ZE SPUŚCIZNY | POŚMIERTNEJ | [podpis] Janina Stanisławska. Powyżej niebieską kredką naniesiony numer 317 (w kółku).
Artist: Alfons Karpiński
Title: ŻÓŁTE RÓŻE I PORCELANOWE PUZDERKO
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Karpiński. Na odwrocie napis niebieska kredką: 2031
Artist: Tytus Maleszewski
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, 1889
Year: 1889
Tools: pastel, coal
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: TM | 1889 (monogram wiązany)
Artist: Abraham Neuman
Title: BRZEG MORSKI W BRETANII, 1921
Year: 1921
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Neumann Na odwrocie pośrodku autorski (?) napis ołówkiem: Abraham Neuman | 1921 Breton Ponadto l.g. napis ołówkiem, obcą ręką: A. Neuman | 1921 Breton
Artist: Wojciech Weiss
Title: BARWNE KWIATY W OKNIE, OK. 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WW. (monogram wiązany) Obraz łączyć należy z tzw. białym okresem twórczości artysty, zamykającym się w latach 1905-1912. Weiss malował wówczas pogodne w nastroju, jasne w tonacji barwnej i przesycone ciepłem pejzaże z Kalwarii, portrety ukochanej żony, Ireny, portrety członków swej najbliższej rodziny. Często malował również kwiaty w wazonach ustawianych na parapecie okna kalwaryjskiego domu. Przy powtarzającym się motywie otwartego lub zamkniętego okna, ujmowanego tak od wnętrza, jak i z zewnątrz domu, obrazy te wyróżniają się wielością rozwiązań kompozycyjnych. Porównaj m.in. liczne obrazy reprodukowane w katalogu: „Piękno do mnie przyszło...“ Wojciech Weiss. Malarstwo białego okresu 1905- 1912, (redakcja katalogu i autorka noty: Z. Weiss-Nowina Konopka), Muzeum Pałac w Wilanowie, IV - VI 2007, Warszawa 2007.
Artist: Wiktor Korecki
Title: WRZOSY NA POLANIE, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. KORECKI.
Artist: Stanisław Żukowski
Title: ODWILŻ. MOTYW Z PUSZCZY ŚWISŁOCKIEJ, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie p.d. (jedna z sygnatur ukryta pod ramą): S.Ż. Na odwrocie napis na górnej listwie krosna: Żukowski 1935 Naklejka wystawowa TPSP w Krakowie (druk, maszynopis) o treści: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R 1936 Nr 312/187 | Autor Żukowski Stanisław | Adres - | Dzieło Odwilż | Wykonanie olejny cena - luty Obraz wystawiany, wymieniony w kat. wystaw, reprodukowany: - Przewodnik 108. Salon Jubileuszowy 1869-1935, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa 1935, s. 35, nr kat. 217, il. nlb. 9 [Odwilż. Puszcza Świsłocka]; - [kat.] Wystawy zbiorowe Stanisława Żukowskiego i Mariana Mokwy. Wystawa bieżąca. Wystawa dzieł do rozlosowania, Tow. Przyj. Sztuk Pięknych, Kraków - styczeń 1936, s. 5, nr kat. 85.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W BRÓD. WOZY PRZED ROZLEWISKIEM. POWRÓT Z JARMARK
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Wierusz - Kowalski Odwrocie pokryte smugami czarnej farby. Napis brunatną farbą: N 39; powyżej kredką (?) [.]6179. U góry drukowana nalepka Frank h. Boos Gallery Auctioneers & Appraisers w Bloomfield Hills (Michigan, USA) Obraz pochodzi ze spuścizny po Alfredzie Wierusz-Kowalskim; w dniu 28 kwietnia 1917 był wystawiony do sprzedaży na specjalnej aukcji w monachijskiej Galerii Hugo Heblinga wraz z zespołem 76 innych obrazów artysty. Wierusz-Kowalski przez lata namalował wiele obrazów przedstawiających zwykłe motywy i drobne epizody z codziennego życia polskiej wsi. Prace te cechowała bystrość obserwacji, dbałość o realia, umiejętnością charakterystyki postaci ludzi i świetnie uchwyconych w ruchu koni. Wśród nich powtarzały się często motywy podróżne - wozy, dyliżanse, bryczki czy sanie na tle dość monotonnego, równinnego pejzażu, przepojonego jednak swoistym nastrojem melancholijnej tęsknoty. W omawianym obrazie artysta przedstawił wiejską drogę, błotnistą i rozmiękłą po ulewnym deszczu, na której - przed wielką kałużą - zatrzymały się chłopskie furmanki. Obraz pochodzi z późnych lat twórczości Wierusza-Kowalskiego i charakteryzuje się typową dla tego okresu brawurową techniką malarską. Malowany szerokim pędzlem i szpachlą odznacza się wyrazista fakturą i zachowuje swobodę impresyjnego szkicu. Nastrój całej sceny współtworzy oszczędna kolorystyka i przymglone... więcej
Artist: Antoni Piotrowski
Title: NA TARGU, 1883
Year: 1883
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Piotrowski. 1883. | Paris
Artist: Stanisław Masłowski
Title: NA POLOWANIU, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S MASŁOWSKI. WARSZAWA. 900 Na odwrocie l.g. napis czerwona kredką: 21 lipca 1920 r. Poniżej ślad ołówkowego napisu w trzech wierszach z dającymi się odczytać cyframi: 562 Obraz reprodukowany w: - „Tygodnik Ilustrowany” 1902, 1.półrocze, nr 21, il. s. 407 [jako jedna z ilustracji artykułu F.Jabłczyń skiego, Stanisław Masłowski, s. 405-407; napisanego z okazji zbiorowej wystawy artysty w TZSP w Warszawie].
Artist: Teodor Axentowicz
Title: Z HUCULSZCZYZNY. NA GROMNICZNĄ, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Axentowicz na odwrocie nieczytelny napis kredką.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NOCNA JAZDA, LATA 90. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Wierusz - Kowalski Obraz przedstawia częsty w malarstwie Wierusza-Kowalskiego motyw nocnej podróży. Uwagę zwraca doskonale oddany nastrój zimowej nocy, gdy mrok rozjaśnia ciepły blask latarni umieszczonych na wozie. Refleksy światła rzucają różowawe refleksy na świeżo spadły, puszysty śnieg. Podobne efekty luministyczne Wierusz-Kowalski stosował często, z upodobaniem i ze szczególnym mistrzostwem.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: POCZTAREK. WESOŁA JAZDA, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Wierusz-Kowalski Alfred Wierusz-Kowalski, mimo że stale mieszkał w Monachium, malował przede wszystkim obrazy osadzone w rodzimych, polskich realiach, przedstawiające sceny rodzajowe i drobne epizody z codziennego życia mieszkańców polskich wsi i małych miasteczek. Artysta często powracał do ulubionych tematów, malując różne ujęcia podobnych scen. Tak jest też w przypadku prezentowanego obrazu, przedstawiającego jadącą wozem „wesołą parę“ - roześmianego chłopaka przytulającego dziewczynę. W twórczości artysty motyw ten pojawiał się już od lat 80. XIX w. (Poczta powracająca, 1883) i powtarza się jeszcze kilkakrotnie. Obrazy te określane są różnymi tytułami, m.in. Wesoła para, Pocztarek, Wesoła jazda. Różna też bywa ich sceneria z jesiennym, letnim czy zimowym krajobrazem. Nasz obraz - malowany swobodnie, szeroko i dynamicznie - łączy się z pracami powstałymi już po roku 1900, w późniejszym okresie twórczości artysty.
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: CHATY I SUSZNIE (STODOŁY I SUSZNIE), 1899
Year: 1899
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: W prawym górnym rogu zatraty napis ołówkiem: 65. Obraz opisany na odwrocie błękitną kredką: Bohdanów - Wileńszczyzna | F. Ruszczyc | 65. (co odpowiada zapisowi w katalogu pośmiertnej wystawy w Wilnie w roku 1937). Ponadto czerwoną kredką napis: 1601. Dwie nalepki: - 1. (druk, maszynopis, stempel) z pośmiertnej wystawy artysty w krakowskim TPSP z grudnia 1937 z tytułem obrazu Chaty i susznie, numerem 68 i stemplem: WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA.; - 2. nalepka wypełniona atramentem, o treści: F. Ruszczyc | Chaty i susznie | ol. na pł. | wł. rodziny. Obraz malowany w Bohdanowie. Janina Ruszczyc, córka artysty i autorka wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie, określiła czas jego powstania na rok 1899, ten sam motyw odnajdując na - opatrzonym datą 26 czerwca 1899 - rysunku ze szkicownika artysty (patrz niżej; bibliografia). Bibliografia dotycząca obrazu: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca, Wilno październik 1937, s. 26, nr kat. 65 [Chaty i susznie; własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936, Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad - grudzień 1937, s. 33, nr kat. 65 [Chaty i susznie; własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP w Krakowie, grudzień 1937 - styczeń 1938, s. 21, nr kat. 68 [Chaty i susznie; własność rodziny artysty]; -... więcej
Artist: Jan Chełmiński
Title: ZWIAD HUZARÓW NAPOLEOŃSKICH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jan V. Chełmiński
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁAN 1. GALICYJSKIEGO PUŁKU UŁANÓW, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Adalbert von Kossak Na odwrocie małe nalepki wypełnione atramentem: 3272 oraz 7125. Firmowa nalepka ramiarska (?) brazylijskiej firmy Rex w Porto Alegre z tekstem: Fabrica | de Molduras | Rex | LTDA | AV. FARRADOS, 3556 | P. ALEGRE Obraz należy do zespołu malowanych przez Kossaka przedstawień żołnierzy wojsk austriackich (np. Ułan 3. Pułku Ułanów Cesarstwa Austriackiego czy Ułan austriacki spod Savony). Motyw z naszego obrazu artysta powtórzył jeszcze w roku 1893; por. reprodukcję w albumie K. Olszańskiego Wojciech Kossak (wydanie 1990, il. 84).
Artist: Antoni Trzeszczkowski
Title: TOWARZYSZ PANCERNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Trzeszczkowski Na odwrocie napis odręczny: Towarzysz pancerny
Artist: Roman Kochanowski
Title: KRAJOBRAZ JESIENNY Z WIERZBAMI, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Kochanowski
Artist: Wiktor Korecki
Title: POTOK W LESIE ZIMĄ, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI | 1930
Artist: Jerzy Kossak
Title: ŻOŁNIERZE NAPOLEOŃSCY W ODWROCIE, 1940
Year: 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1940
Artist: Jerzy Kossak
Title: GŁOWA BIAŁEGO KONIA, 1940
Year: 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1940 Na odwrocie nieco zatarty, często stosowany przez Jerzego Kossaka stempel potwierdzający autorstwo: „Stwierdzam autentycz= | ność tego obrazu“ | Jerzy Kossak.
Artist: Wojciech Kossak
Title: ZWIAD W GÓRACH. NA TATRZAŃSKIEJ HALI, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak Obraz reprodukowany w: - W. Kossak, Listy do żony i przyjaciół (1883-1942), oprac. K. Olszański, t. II, lata 1908 -1942, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1985, il. na s. 261 [tu jako: Na tatrzańskiej hali; datowany 1925].
Artist: Stanisław Gałek
Title: ZNAD CZARNEGO STAWU GĄSIENICOWEGO, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ST. GAŁEK | 1924 na odwrocie ołówkiem: 42
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: CHMURY NAD SZCZYTAMI GÓR, 1895
Year: 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: w lewym dolnym rogu napis ołówkiem: 32 (odnoszący się do numeru katalogu wystawy pośmiertnej) Obraz opisany na odwrocie błękitną kredką: - l.g.: Krym | F. Ruszczyc | 32; - p.g. 1600. Pośrodku napis ołówkiem: Chmury nad szczytami gór. Nadto czerwonym długopisem napis p.d.: I - 21. Nalepka z pośmiertnej wystawy artysty w krakowskim TPSP z grudnia 1937 (druk, maszynopis, stempel) z tytułem obrazu Góry skaliste i niebo, numerem 32 i stemplem: WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA. Obraz malowany podczas letniej podróży Ferdynanda Ruszczyca na Krym, dokąd artysta wyjeżdżał w latach 1894 i 1895. Janina Ruszczyc, córka artysty i autorka jego monograficznej wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie, czas jego powstania określiła na rok 1895 (patrz niżej, bibliografia). Bibliografia dotycząca obrazu: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca, Wilno październik 1937, s. 24, nr kat. 32 [Góry skaliste i niebo; własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936, Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad - grudzień 1937, s. 30, nr kat. 32 [Góry skaliste i niebo; własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP w Krakowie, grudzień 1937 - styczeń 1938, s. 19, nr kat. 32 [Góry skaliste i niebo; własność rodziny artysty]; -... więcej
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: KUTRY RYBACKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lorenz - Murowana
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: MARTWA NATURA KRAWIECKA Z MUCHĄ, 2004-2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. drapana nieco poniżej centrum kompozycji: Martwa | natura | krawiecka | z | muchą | 2005 | K. Bereźnicki oraz p.d.: 2004 K Bereźnicki Obraz opisany i wystawiany: - Kiejstut Bereźnicki pięćdziesiąt lat pracy twórczej , Oddział Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego w Gdańsku, BWA - Galeria Zamojska, TPSP w Krakowie - Pałac Sztuki, BWA Rzeszów, Gdańsk 2008, kat. s. 168, il. barwna.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: RYBACY CIĄGNĄCY SIECI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F. M. Wygrzywalski senior
Artist: Stanisław Masłowski
Title: WIDOK Z TIVOLI, 1922
Year: 1922
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: IL BORDO BAGNO. | TIVOLI. 1922. | S. MASŁOWSKI Na odwr. l.d. napis odręczny: N 71 . Ponadto p.g.: ślad po nalepce. wymiary w ramie 85 x 114 cm
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: KUTRY RYBACKIE PRZY POMOŚCIE. NOKTURN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lorenz - Murowana Na odwr., na płótnie zachowana resztka nalepki własnościowej (?) z napisem: Hans Glaibitt | Mu[.]bamalle 34. Na górnej listwie krosna napis kredką: N 35575
Artist: Eugeniusz Wrzeszcz
Title: BRZEG MORSKI. PEJZAŻ Z KRYMU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. WRZESZCZ Na odwrocie napisy ołówkiem: - cyrylicą [?]: Ochub [?] 78; - poniżej: N. 585 [...]
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: PRZEDWIOŚNIE W GÓRACH, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: BRAMA I KWITNĄCE JABŁONIE, 1900-1915
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty i wraz z całą kolekcją - w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - był pokazany na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w 2004. Wystawie tej towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w grupie III, zatytułowanej „Widzenie rejestrujące“. Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], rozdział III: "Widzenie rejestrujące", il. 68 na s. 68; spis: s. 119, nr kat. 68.
Artist: Jan Ciągliński
Title: W OGRODZIE. WIOSNA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JC (monogram wiązany)
Artist: Heinrich Rasch
Title: PARA W ŁODZI, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.d.: H RASCh 1879 Z tyłu, na ramie dwa owalne stemple z tekstem w języku rosyjskim. Ponadto drukowana nalepka zakładu ramiarskiego z tekstem rosyjskim i odręcznymi adnotacjami odnoszącymi się do wymiarów ramy.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: SPRZEDAWCY DYWANÓW, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F.M. Wygrzywalski senior Na odwrocie, na płótnie okrągły stempel z napisem w otoku: FELIKS MICHAŁ WYGRZYWALSKI; w centrum - niewyraźnie odbity - kartusz herbowy. Prezentowany tu obraz należy do zespołu dzieł Wygrzywalskiego o tematyce orientalnej, malowanych od roku 1906, po podróży artysty do Egiptu. Obrazy te - pociągające barwnością, światłem i egzotycznym tematem - z czasem stały się najłatwiej rozpoznawalnymi pracami malarza, a Modlitwy Arabów, Sprzedawcy dywanów czy sceny haremowe łatwo znajdowały nabywców. Wydaje się, że Wygrzywalski malował je chętnie, z upodobaniem wynajdując różne układy kompozycyjne.
Artist: Adam Styka
Title: FLIRT. MAROKAŃSKA IDYLLA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. ADAM | STYKA [w ramce] Adam Styka, opisując swoje podróże do Afryki, wspominał pobyt w Marakeszu, pisząc m.in.: „Interesująco przedstawia się również tzw. Quartier reserve, tj. dzielnica kobiet i tancerek popisujących się w specjalnych kawiarniach przy dźwiękach muzyki. [...] tam też znalazłem tematy do takich moich obrazów, jak: Flirty, Idylla marokańska, Niewolnicy miłości”. Prezentowany obraz należy do tego cyklu prac artysty.
Artist: Aleksander Gąssowski
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: de Gassowski 79. Na odwrocie, na górnej listwie krosna napis kredą: 1901 [.]058
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET DAMY, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: TADÉ STYKA Obraz uchodzi za portret Anny Eugenii Clark, z domu Lachapelle (1878-1963), żony Williama Andrewsa Clarka (1829-1925) znanego amerykańskiego polityka, przedsiębiorcy i multimilionera. Istnieje też supozycja, że obraz może być portretem jej siostry, Amelii Lachapelle. Tadeusz Styka był bliskim przyjacielem rodziny Clarków, malował ich obrazy, a Huguette Clark była chrzestną matką jego córki Wandy.
Artist: Chrystian Breslauer
Title: WIDOK ZAMKU Z GRUPĄ PASTERZY, 1843
Year: 1843
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy dolnej krawędzi pośrodku (na kamieniu): C. Breslaur. 1843
Verified Artist: Yes
Artist: Edmunde Blume
Title: DZIEWCZYNA WIEJSKA, 1873
Year: 1873
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E. BLUME | München 73.
Artist: Adam Wiktor Malinowski
Title: DROGA PRZEZ WIOSKĘ, 1852
Year: 1852
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Malinowski. 1852 na odwrocie odręczne napisy: N. 535 [w kółku]; 15. 31 x 32 dwie małe nalepki bez napisów: ośmioboczna i fragment okrągłej.
Artist: Stanislas von Kalckreuth
Title: PEJZAż ALPEJSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Kalckreuth | 1857
Artist: Stanisław Żurawski
Title: AKT, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: St. Żurawski 42
Artist: Jan Walraven
Title: ŚNIADANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J Walraven f[.]
Artist: Georges Appert
Title: W OBERŻY - MUSZKIETEROWIE I DZIEWCZYNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: G. Appert Na krośnie dwie małe nalepki z wpisanymi odręczne numerami: [.]562; [.]850... Na g. listwie krosna napis atramentem: 9824 | ei
Artist: Teodor Grott
Title: CYKLAMENY W OTWARTYM OKNIE
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.g.: Teod. Grott Na odwrocie stempel fragment owalnego stempla krakowskiego Magazynu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz. Wymiary w świetle ramy.
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: PÓŁAKT, LATA 30. XX W.
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Mieczysław Reyzner
Artist: Wiktor Korecki
Title: W JESIENNYM LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Teodor Axentowicz
Title: RUDOWŁOSA, LATA 20. XX W.
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: T. Axentowicz na odwrocie: T. Axentowicz | Kraków [.] IX 92[.] Na odwrocie fragment owalnego stempla krakowskiego Magazynu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz z czytelną częścią napisu: [.....]WICZ | [....]TOWA 11;
Artist: Witold Wojtkiewicz
Title: NOWOŻYTNY ELJASZ, 1905
Year: 1905
Tools: litography
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: u góry, nad kompozycją odbity odręczny napis z tytułem ryciny: Nowożytny Eljasz. Pod kompozycją takiż odręczny podpis: Wielebny ks. Rublarz syt sławy, zaszczytów i groszy | zebranych za marki i za msze, na chorągwie i olej do | lampki porwan został - na lampie jerozolimskiej, natu- | ralnie jadąc - w lepsze światy! Oby mu lampa lekką była... na odwrocie l.d. napis ołówkiem: Witold Wojtkiewicz | „Nowożytny Eliasz“ | 1905 Litografia pochodzi z krakowskiego pisma satyrycznego „Hrabia Wojtek“ (zeszyt bez numeru, s. nlb. 4) ukazującego się nieregularnie w latach 1905-1906 jako dodatek do socjalistycznego czasopisma „Naprzód“ (do nr 344 z 1905 r.). Zeszyt ten zawierał całostronicowe litografie - w tym kilka autorstwa Wojtkiewicza (rewersy kart pozostały niezadrukowane). Łącznie ukazało się siedem zeszytów „Hrabiego Wojtka“ - jeden „prospektowy“ nienumerowany i sześć numerowanych. W dodatku - obok Wojtkiewicza - swoje rysunki zamieszczali także S. Szreniawa-Rzecki, S. Kuczborski. Zeszyty „Hrabiego Wojtka“ są bardzo rzadkie. Praca jest opisana i reprodukowana w: - Witold Wojtkiewicz 1879-1909, Katalog wystawy, tom 2, wyd. polsko-francuskie [oprac. B. Domańska przy współpracy A. Zeńczak], Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1989, s. 138, nr kat. 214, il. na s. 139; -... więcej
Artist: Kasper Żelechowski
Title: TAŃCZĄCE DZIEWCZĘTA
Tools: ink, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: K. Żelechowski ołówkiem l.d.: KZ (monogram wiązany)
Artist: Julian Fałat
Title: ZIMA NA PODHALU, 1924
Year: 1924
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. p.d.: JFałat | 1924 (inicjały wiązane) Na odwrocie, na oprawie dawna nalepka wystawowa (druk, atrament) o treści: WYSTAWA OBRAZÓW w Krakowie Nr 1512 | Autor Juljan Fałat. | Dzieło p.t. Akwarela | Rodzaj Zima Zakopane cena 550 zł | Rok 1924
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA W WARSZAWIE. ULICA DŁUGA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie, na płótnie stempel - paleta i trzy pędzle. Ponadto nalepka kopenhaskiego antykwariatu i domu aukcyjnego Bruun Rasmussen. Widok w kierunku ul. Freta - w głębi po lewej widać wieżę kościoła oo. dominikanów p.w. Św. Jacka; po prawej wieże kościoła oo. paulinów i fasadę Pałacu Raczyńskich.
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: WAWEL, 1915
Year: 1915
Tools: watercolor, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d.: LWyczół | 1915 (inicjały wiązany) Widok od strony północnej. Stare domy i hełm katedralnej Wieży Zegarowej.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MłODZIEńCA, 1934
Year: 1934
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d. białą kredką: Witkacy (T.E) | 1934 XII | NP Np + herb Po roku 1924 Stanisław Ignacy Witkiewicz ograniczył swoją twórczość malarską do działalności tzw. „Firmy portretowej”, malując pastelowe portrety według, pięciu podstawowych typów A, B, C, D, E oraz ich pochodnych, dokładnie określonych „Regulaminem Firmy”. Na tych portretach obok sygnatury często umieszczał informacje o zażytych używkach i narkotykach, których działanie na sobie eksperymentował. Prezentowany tu portret artysta określił jako typ E, dopuszczający „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy [...] nie zawsze możliwy do wykonania” Obraz wymieniony i reprodukowany: Katalog wystawy podróżnej, z cyklu: "Spotkania ze sztuką", Łaziska Górne 1999, poz. kat 11, plansza C - il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Erno Erb
Title: ŁODZIE NA HELU, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: HEL 922 E Erb Na odwrocie pieczątka dawnego właściciela (?): Dr. Bergemeister | GRAUDENZ | Bogenstrasse Nr. 39.
Artist: Józef Pankiewicz
Title: ŁODZIE W PORCIE W SAINT-TROPEZ, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Pankiewicz Na odwrocie płótna stemple: 8 | F. Krosno sztywne w typie „francuskim“; na jego górnej listwie okrągły stempel z kaduceuszem splecionym z kotwicą. Obraz powstał podczas pobytu artysty w Saint-Tropez, gdzie artysta spędził letnie miesiące 1909 i gdzie malował całe liczne pejzaże i widoki portowe. Porównaj: - Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin, [katalog oprac. E. Charazińska], MNW, Warszawa 2006, Kalendarium życia i twórczości, s. LII; a także s. 58-60, nr kat. I/131 - I/135, il. 131-135.
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: KOŚCIÓŁ WŚRÓD DRZEW, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STANISŁAW CZAJKOWSKI Na odwrocie p.d. odręczny napis ołówkiem: St. Cz. | inw. 372
Artist: Józef Czapski
Title: PRZECHADZKA W LESIE, 1950
Year: 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI | 50. Krosno w typie „francuskim“; na jego g. listwie napisy i stempel: 18 (w kółku niebieską kredką); 12 P (stempel); 18 (farbą); Pat Be (oł.). Na listwie środkowej: paquel No 3; na listwie dolnej: 352 (ołówkiem).
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: CZYTAJĄCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J Zucker
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA ZE SKRZYPCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie nieczytelny stempel czerwonym tuszem, poniżej napis tuszem: 89/87/G.
Artist: Wacław Borowski
Title: SIELANKA
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WBorowski (inicjały wiązane) Na odwrocie nalepka „Desy“ w Warszawie przy ul. Foksal 21 (druk wypełniony odręcznie) z nazwiskiem autora, tytułem i techniką obrazu.
Artist: Jan Cybis
Title: KWIATY W KIELICHU, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Cybis Na odwrocie rękopiśmienna nalepka na płótnie: Ze zbiorów | Mycielskich | z Wiśniowej. Na dolnej listwie krosna napis odręczny ołówkiem: Sala 5 Nr 20 [słowo przekreślone] powyżej 13 na grzejniku. Kwiaty w kielichu powstały podczas letniego pobytu Jana Cybisa w majątku Mycielskich w Wiśniowej w roku 1936. O tym płótnie pisze Teresa Sowińska: „pyszna harmonia kolorów wykwitającego bukietu podawana całymi akordami stapia się z bogato i starannie tym razem malowanym tłem. Światło w tym obrazie nie jest malowane. Ono istnieje, żyje i w kwiatach, i w tle, zmienia swe natężenie i soczystość... Bogactwo materii malarskiej, przywodzące na myśl weneckich mistrzów Odrodzenia jest tu wyrażone chyba najpełniej...“ (cyt. za: Jan Cybis 1897-1972, Retrospektywa... patrz bibliografia). Więcej o pobytach Cybisa i innych artystów w Wiśniowej: A. Harendzińska, Działalność kulturalna rodziny Mycielskich w latach 1867-1939 [w:] „Barbizon Wiśniowski“, Mecenat artystyczny Mycielskich w Wiśniowej, Pamiętnik wystawy pod redakcją T. Szeteli-Zauchowej, Muzeum Okręgowe w Rzeszowie, 1997. Obraz opisany i reprodukowany: - Jan Cybis. Wystawa malarstwa [katalog] ZPAP, CBWA, Warszawa luty 1956, s. 16, nr kat. 10, il. nlb. 1; - H. Blum, Cybis Jan, [hasło w:] Encyklopedia Współczesna, Warszawa 1957, s. 399, il.; -... więcej
Artist: Stanisław Eleszkiewicz
Title: MĘŻCZYZNA PRZY STOLE
Tools: tempera
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Eleszkiewicz
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Czapski
Title: GRUSZKI NA STOLE, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI | 71. Na odwrocie nieczytelny napis ołówkiem w trzech wierszach.
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ NORWESKI Z OKRĘTEM, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ NORWESKI Z OKRĘTEM | 1987 Na krośnie drukowana nalepka z tekstem: prof. JAN SZANCENBACH | 30-228 KRAKÓW, Halki 12 | tel. 22011 w. 376 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ Z HARENDY, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ Z HARENDY | 1995
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: WIDOK AWIGNONU, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany dwukrotnie: – l.g.: Muter – oraz u dołu pośrodku: Muter Na odwrocie napis ołówkiem: 255/72. Nalepka Galerie Gmurzyńska w Kolonii z informacją dotyczącą obrazu.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: LEŻĄCA KOBIETA
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.(ołówkiem): Kanelba ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: PLAC ST. ANDRÉ DES ARTS W PARYŻU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. ZUCKER.
Artist: Leopold Gottlieb
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: l. gottlieb
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: CHŁOPAK I DZIEWCZYNA
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J ZUCKER
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: CHŁOPCY W DUŻYM WNĘTRZU, 2006-2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. drapana p.d.: Chłopcy | w dużym | wnętrzu | 2006-8 | KBereźnicki Obraz opisany i wystawiany: - Kiejstut Bereźnicki pięćdziesiąt lat pracy twórczej, Oddział Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego w Gdańsku, BWA - Galeria Zamojska, TPSP w Krakowie - Pałac Sztuki, BWA Rzeszów, Gdańsk 2008, kat. s. 166, il. barwna.
Artist: Zdzisław Stanek
Title: TEGO PRAGNIEMY, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Z Stanek | - 1955 - Na odwrocie na krośnie dwie nalepki: 1. TYTUŁ: TEGO PRAGNIEMY, OLEJ 67 x 47 | Stanek Zdzisław Stalinogród ul. Drzymały 5/5; 2. Centralne Biuro Wystaw Artystycznych | Warszawa, Pl. Małachowskiego 3 | L.p. 243 Okręg Stalinogród | Autor Stanek Zdzisław Nr leg... | Technika olej Cena... | Format 67 x 47 Uwagi... | Tytuł dzieła Tego pragniemy; poniżej nieczytelny podpis Obraz namalowany w okresie, gdy Zdzisław Stanek działał w grupie plastyków awangardowych „St-53“, założonej w 1953 roku w Katowicach - wówczas Stalinogrodzie. Był jej współzałożycielem i konsekwentnym przedstawicielem, nawiązującym do „Teorii widzenia“ Władysława Strzemińskiego. Julian Przyboś, który zawsze z wielkim entuzjazmem pisał o twórczości Zdzisława Stanka, podkreślał zasadniczą cechę „dążność do uchwycenia światła i sugerowanie przestrzeni nowymi środkami“.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 975 (HOLENDERSKI), 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płycie nalepka autorska: DUDA GRACZ | PADEREWSKIEGO 42 B/31 KATOWICE | TYTUŁ OBRAZ 975 (HOLENDERSKI) | TECHNIKA OLEJ, PŁ. PILŚN . | WYMIARY 26 x 21 cm | CENA | SYGN. DUDA GRACZ | ROK 1985/NR KATAL. AUTOR. 975 | UWAGI 1 WERNIKS.I.1986
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: DOMKI Z KART, 1992
Year: 1992
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Roman Opałka
Title: AKT SIEDZĄCY, 1954
Year: 1954
Tools: coal
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie oprawy stempel: EX LIBRIS | Ewa & Marek Pietkiewicz i okrągła pieczęć Fundacji Opalka z potwierdzeniem autorstwa Praca wzmiankowana i reprodukowana w: - Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, [wyd.] Fundacja Opalka, Warszawa 1998, s. 10, poz. 16, il. [Akt studyjny, dat. 1954].
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: BEZ TYTUŁU (WĄWÓZ - DZIEŃ), 2002 TECHNIKA MIESZAN
Tools: mixed
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TOMASZ | TATARCZYK 02
Artist: Alfred Lenica
Title: WARIACJE NA TEMAT, 1964
Year: 1964
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d. (wydrapana w czarnej farbie): Lenica , na odwr. śr.g. sygn. ołówkiem: Lenica | Wariacje na temat 2 [?] | 1964
Artist: Jan Berdyszak
Title: APRES PASSE-PAR-TOUT, 2003
Year: 2003
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem na odwr. śr.g.: JAN | BER | DYSZ | AK | 2003 | Apres passe-par-tout | akrylik | 57 x 78 cm w kilku miejscach na odwr. autorskie wskazówki ołówkiem dot. oprawy
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: 1984 | H. Stażewski w l.g. rogu w kółku: 81 ; na listwie l.g.: DEP. 760
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: Z CYKLU ERIC SATIE, OK. 1993
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na desce ołówkiem pionowo: A ndrzej | Szewczyk u góry na desce napis: Z cyklu: | „Eric Satie...“ | Koln pionowo czerwona farbą: Galerie Ucher Obok Franza Kafki osobą fascynującą Andrzeja Szewczyka był francuski kompozytor Eric Satie (1866-1925), ekscentryk, uważany za prekursora awangardowych kierunków artystycznych. Satie tworzył często mroczne utwory muzyczne, które miały prowokować i wpływać na nastrój słuchacza. Jego niebanalna osobowość i oryginalna twórczość była inspiracją dla m.in. Arthura Honeggera, Poulenca czy Claude’a Debussy’ego.
Artist: Jan Tarasin
Title: FALA, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 2001 sygn. na odwrocie na płótnie: JAN TARASIN 2001 | „FALA“
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: BEZ TYTUŁU (LINIA LASU), 1997-99
Tools: mixed
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 97/99
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: BEZ TYTUŁU (ZBOCZE), 1998/99
Tools: mixed
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 98/99
Artist: Jacek Sempoliński
Title: MĘĆMIERZ, WISŁA, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Sempoliński | Męćmierz, | Wisła | ’89 powyżej strzałka.
Verified Artist: Yes
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 61 x 86 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Lenica ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: NATURA, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwr. na płótnie: DOMINIK | NATURA 1977 | 81 x 100 | ACRYL Obraz opisany i wystawiany: - Tadeusz Dominik. Za oknem jest ogród... , Muzeum Narodowe w Warszawie, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej 2008, wyst. MNW Oddział Królikarnia 2008, kat. poz. 128, s. 226, il. barwna.
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 38cm (z kamienną podstawą 48 cm) sygn. p.d.: MITORAJ na odwr.: A 138/1000 H.C.
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: A. LENICA | GENEVE | 1960 Na odwr. na krośnie nalepka: GALERIE R. FERRERO | 9. RUE DE L’HOTEL-DE-VILLE - GENEVE | Alfred LENICA | Huite sur toile 1960 | 34/35 cm | No 401 Na płótnie okrągła nieczytelna pieczęć
Artist: Jacek Sienicki
Title: WNĘTRZE PRACOWNI NIEBIESKIE, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Sienicki Jacek | 1975. | „Wnętrze pracowni | niebieskie“ | ol. pł. Na odwrocie na płótnie nalepka Centralnego Biura Wystaw Artystycznych z danymi obrazu. Na krośnie odręczna nalepka z danymi obrazu.
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BUDOWA II, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. nalepka (maszynopis, druk): 72. BUDOWA II 1960 | ol. pł., 73 x 100 niesygnowany | nr inw. rodz. 62 | ALFONS MAZURKIEWICZ (1922-1975) Obraz opisany i wystawiany: - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz BWA Wrocław 1976, wystawa w Galerii Sztuki Współczesnej „Awangarda“, Wrocław XII 1976 - I 1977, kat. poz. 72.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1993
Year: 1993
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI 93 na odwr. na płycie p.g. w kółku: N, poniżej nieczytelna podłużna pieczątka; p.d.: ST. Kartka w języku francuskim, niemieckim i angielskim mówiąca o technice dzieła.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: DIAVOLETTO LUBI WINO, OK. 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Markowski
Artist: Teresa Pągowska
Title: POSTAĆ, 1975
Year: 1975
Tools: oil, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: T. Pągowska 75
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ZIEMSKI R. | 61
Artist: Wanda Paklikowska-Winnicka
Title: WNĘTRZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. Paklikowska-Winnicka Obraz opisany i wystawiany: - Akademia Prezentuje: Wanda Paklikowska-Winnicka 1911-2001 , Muzeum Akademii Sztuk Pięknych, Warszawa 2007, kat. s. 147, poz. 250, il. barwna.
Artist: Grupa Twożywo (Rok Powstania: 1995)
Title: KRADNIJ, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: sheet metal, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem na odwr. p.d.: twożywo 2007 2/5
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Fangor
Title: KOŁO, 1972
Year: 1972
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Fangor 72
Artist: Jacek Pałucha
Title: ALL INCLUSIVE, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Pałucha 2014
Artist: Henryk Waniek
Title: BRAMA DO OGRODU, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: 1985. SEPT. | HENRYK WANIEK | BRAMA DO OGRODU (w ramce)
Artist: Zbigniew Makowski
Title: UT IN LOCUM PERVENIREMUS QUEM DIXIT CIRCE, 1995-9
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Zbigniew Makowski f · 1995·97· Na odwrocie na ugrowym tle brązową farbą pisany odręcznie przez artystę fragment Cantus Circoleus Giordano Bruna. Poniżej sygnatura artysty: Zbigniew Makowski f · II· 1997 · Twarz kobiety jest autorską wersją inspirowaną obrazem Parmigianino (Francesco Mazzola 1503-1540) L’Antea , który znajduje się w Galleria Nazionale di Capodimonte w Neapolu. Tytuł obrazu zaczerpnięty z łacińskiego przekładu Odysei Homera dokonanego przez renesansowego uczonego Andreasa Divus, opublikowanego w roku 1537. Jest to cytat z XI pieśni Odysei , z ustępu opisującego przybycie Odyseusza do Hadesu: „Tam, gdzie skierowała go Kirke”.
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: DUO OBRAZ, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Duo obraz 7/71 | Maz. Na odwrocie na krośnie nalepka: BWA | ...T.Nr. 1/AM/82, poz. 34 | ALFONS MAZURKIEWICZ | DUO OBRAZ 7/70 [poprawiono ręcznie na 1] / 1970 [poprawiono ręcznie na 1] | olej pł., 145 x 80 cm sygnowany | Katalog - Wrocław 1976, poz. 221 | okrągła pieczęć Dyrektor (podpis) WROCŁAW Obraz opisany i wystawiany: - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz BWA Wrocław 1976, wystawa w Galerii Sztuki Współczesnej „Awangarda“, Wrocław XII 1976 - I 1977, kat. poz. 221.
Artist: Marian Czapla
Title: CZŁOWIEK, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: czapla ‘84