Artist: Piotr Le Brun
Title: PORTRET MłODEGO MężCZYZNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Le Brun/ 1836 Stosunkowo wczesne dzieło Le Bruna, powtałe już po paryskich studiach u J. A. Grosa, utrzymane w duchu malarstwa epoki klasycyzmu. Bibliografia: - "Sprawozdanie TZSP za rok 1878", Warszawa 1879, s. 61-62. "Katalog zbiorów Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie", Warszawa 1925, s. 56.
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Kolekcja Art - "B"
Artist: Karel zw.Cavalier d'Anvers Breydel
Title: BITWA CHRZEśCIJAN Z TURKAMI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: C. Breydel
Title: PRZED DOMEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Namalowany przez niezidentyfikowanego malarza austriackiego lub niemieckiego w czwartej ćwierci XVIII wieku.
Title: W PRACOWNI MALARZA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Title: ZAMEK NAD WODą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: F. Ehrhardt/ 1912 (sygnatura mało czytelna)
Artist: Erno Erb
Title: PROCESJA
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: E Erb Swobodnie malowany pejzaż miejski przedstawia plac Mariacki we Lwowie z wylotem ulicy Rutowskiego, masywem i wieżą katedry łacińskiej oraz wieżą ratuszową.
Artist: Marian Wawrzeniecki
Title: POżEGNANIE NA KIRKUCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: M. Wawrzeniecki. 1891/ Monachjum Na krosnach trudna do odczytania pieczęć:...Munchen Obraz jest chyba najwcześniejszym ze znanych dziś płócien Wawrzenieckiego. Zaskauje swym akademickim realizmem, od którego później Wawrzeniecki programowo i zdecydowanie się odcinał.
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: PORTRET WŁOSZKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H Siemiradzki | Roma na odwrocie owalny stempel z nieczytelnym napisem; ponadto nalepki aukcyjne Agra-Art
Artist: Jan Styka
Title: WOźNICA ZE SZTABU BEMA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie nalepka podpisana przez córkę artysty, Marię Nieciową, potwierdzająca autorstwo Jana Styki, oraz opinia Kazimierza Buczkowskiego. Obraz jest fragmentem "Panoramy siedmiogrodzkiej", zwanej także "Bitwa pod Sybinem", "Bem w Siedmiogrodzie", "Bem i Petofi". Panorama powstała na zamówienie Węgrów dla uczczenia 50-tej rocznicy powstania narodowego. Temat kompozycji określił sam Styka, wybierając zwycięską bitwę pod Sybinem 11 marca 1849 r., a pierwszopanowymi bohaterami czyniąc generała Józefa Bema i jego adiutanta, węgierskiego poetę Sandora Petofiego. Do współpracy zaprosił malarzy węgierskich - Pala Vago i Belę Spanyi'ego oraz Zygmunta Rozwadowskiego, Michała Wywiórskiego, Tadeusza Popiela i niemieckiego malarza Leopolda Schonchena. Styka, który był autorem całości kompozycji, malował generała Bema ze sztabem, Sandora Petofiego i dywizję Bethlena. We wrześniu 1897 r. panoramę udostępniono publiczności lwowskiej, w grudniu tegoż roku z ogromnym sukcesem eksponowano ją w Buda
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: STUDIUM KOBIETY
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: ST./ Wyspiański 1902 Piękny nastrojowy portret, o którego dekoracyjności decyduje przede wszystkim charakterystyczna dla Wyspiańskiego giętka i wiotka, określająca kształty linia. Bibliografia: - S. Przybyszewski, T. Żuk-Skarszewski, S. Świerz, "Stanisław Wyspiański. Dzieła malarskie, Biblioteka Polska", Kraków-Warszawa-Bydgoszcz 1929, s. 121, nr 398.
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany[ołówkiem] i datowany [czerwoną kredką] p.d. : 1893. r | St. WYSPIAŃSKI. estymacja: 100 000 - 120 000 Na odwrocie stara nalepka z napisem atramentem: Szkic | do witrażu | „Polonia” Według nalepki na odwrocie, obraz mógłby być jednym ze studiów do projektu witrażu Polonia dla Katedry lwowskiej, nad którym Wyspiański pracował w latach 1892-1894. Obraz wymieniony w tzw. Katalogu S. Świerza - patrz: - S. Przybyszewski, T. Żuk-Skarszewski, S. Świerz, Stanisław Wyspiański. Dzieła malarskie , Biblioteka Polska, Kraków-Warszawa-Bydgoszcz 1929, s. 108, nr 85 [własność dr Maksymiliana Rutkowskiego w Krakowie].
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: KLEMENTYNA Z TETMAJERÓW OLCYNGIEROWA, 1894
Year: 1894
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Stanisław Wyspiański. Kraków Luty | 894 rp. Na odwrocie (pod papierem oprawy) nalepki: - z wystawy w TPSP w Krakowie w roku 1958; - z napisem: Wierciński Julian. Wyspiański Stanisław/ Portret Klementyny z Tetmajerów Olcyngierowej/ Nr 1. Obraz opisany i reprodukowany w: K.Lewandowski, „ Przedwiośnie Młodej Polski “, Seria IV. Część I. „Bunia“ - nieznany pastel Wyspiańskiego, [w:] „Kuryer Literacko-Naukowy“, dodatek do „Ilustrowanego Kuryera Codziennego“ 1937, nr 5, s. VI, il.; Stanisław Wyspiański 1869-1907 , t. I, Biografia - plastyka, Muzeum Narodowe w Krakowie, [wstęp H. Blum, Biografia L. Płoszewski, Plastyka H. Blum, Z. Tobiaszowa, Z. Kucielska], Kraków 1958, s. 46, nr kat. 16, il. 11 na s. 139 [własność Juliusza Wiercińskiego]; H. Blum, Stanisław Wyspiański , Warszawa 1989, s. nlb. 46, nr kat. 26, tabl. 26 [własność Juliusza Wiercińskiego]; Katalog DA Agra, Warszawa 17 VI 1993, nr kat. 14, il. Ważnym nurtem plastycznej twórczości Wyspiańskiego było malarstwo portretowe. Artysta malował swoich modeli z uwagą, wielkim wyczuciem i zrozumieniem, dążąc nie tylko do uchwycenia zewnętrznego podobieństwa, ale przede wszystkim ich nastroju, psychiki i charakteru. Prezentowany portret przedstawia Klementynę z Tetmajerów Olcyngierową, rodzoną siostrę Adolfa Tetmajera, ojca malarza Włodzimierza i poety Kazimierza.
Artist: Władysław Podkowiński
Title: ZAUłEK PARYSKI
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: PODKOWIŃSKI Najbardziej znane obrazy impresjonistyczne Podkowińskiego z okresu paryskiego - "Jesień", "Latarnik", "Gra w bilard" - uznane są dziś za zaginione. Ten pastel zatem dopełnia naszą wiedzę o jego twórczości z tego okresu. (Do wglądu ekspertyza Elżbiety Charazińskiej).
Artist: Jan Stanisławski
Title: PEJZAż NADWODNY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany obcą ręką p.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie odręczny napis - ekspertyza Kazimierza Buczkowskiego stwierdzająca autorstwo Jana Stanisławskiego, pieczęć z numerem "152" oraz podłużna pieczęć z napisem "JAN STANISŁAWSKI/ ZE SPUŚCIZNY/ POŚMIERTNEJ", niżej odręczny podpis "Janina Stanisławska". Pieczęcią taką żona artysty, Janina, znaczyła obrazy pozostałe po śmierci męża, niejednokrotnie podpisując je także na licu jego imieniem i nazwiskiem.
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAż ZIMOWY Z BYSTREJ
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J Fałat/ Bystra Ulubioną techniką Fałata była akwarela, którą posługiwał się po mistrzowsku, operując często dużymi zlewającymi się plamami i wykorzystując kolor papierowego podłoża jako odrębny walor kolorystyczny. Tak właśnie malowany jest prezentowany pejzaż z okolic Bystrej, gdzie artysta osiadł w 1910 r.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ROZPęDZONY ZAPRZęG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Cz Wasilewski/ 1921 r. Obraz bardzo typowy dla twórczości artysty, który inspirując się płótnami Brandta, Chełmońskiego, Fałata, Kossaka czy Wierusza Kowalskiego malował cieszące się dużą popularnością zaprzęgi, sanny, polowania, ułanów itp.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: BIAłE I RóżOWE RóżE
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: L Wyczół 96 Na odwrocie opinie Wiesława Zyrzyckiego, malarza Teodora Grotta oraz Kazimierza Buczkowskiego potwierdzające autorstwo Wyczółkowskiego. Dla Wyczółkowskiego kwiaty były zawsze wdzięcznym, często i chętnie podejmowanym tematem. Ten delikatny w kolorze obraz, z wykorzystanym w tle naturalnym kolorem papieru, nasuwa skojarzenia z malarstwem japońskim, inspirującym wielu artystów Młodej Polski.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: SOSNY Z POłąGI
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: L Wyczół/ 908. W 1908 r. Wyczółkowski był gościem Tyszkiewiczów w Połądze nad Bałtykiem, skąd pisał do Feliksa Jasieńskiego: "Już jestem w Połądze. Czarująco! Co za sosny, aż mnie lęk opanowywa - za parę dni zabieram się do roboty". A po latach wspominał: "Połąga - trudny motyw w słońcu". Sosny z Połągi malował artysta także olejno, motyw ten przedstawiał też w grafice. Bibliografia: - "Leon Wyczółkowski. Listy i wspomnienia", oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 106, 255; - M. Twarowska, "Leon Wyczółkowski", Warszawa 1962, s. 26, il. 74, 75.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: WIDOK SPOD KRAKOWA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Frani/ L Wycz../ 1914 Na odwrocie opinia Kazimierza Buczkowskiego potwierdzająca autorstwo Wyczółkowskiego. Obraz dedykował artysta żonie, Franciszce z domu Panek.
Artist: Artur Markowicz
Title: PISARZ TORY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A. Markowicz Tematem szczególnie często i chętnie podejmowanym przez Markowicza były sceny rodzajowe z życia żydowskiej dzielnicy Krakowa ("Talmudyści", "Adoracja Tory"); prezentowany obraz jest jednym z wielu o podobnej tematyce.
Artist: Stanisław Jarocki
Title: WILNO - WIDOK NA ANTOKOL
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: St. Jarocki/ 1933/ Wilno Na odwrocie napis na płótnie: St. Jarocki/ "Antokol"/ Wilno/ 1903 Data na odwrocie nie może być datą powstania obrazu; mogła zostać naniesiona omyłkowa.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: HALA JAWORZYNKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: S Kamocki Na odwrocie napis autorski: "S KAMOCKI/ HALA JAWORZYNKA", niżej "329 Nr" i data "1931" W twórczości St. Kamockiego, pejzażysty uznawanego za jednego z najzdolniejszych uczniów Jana Stanisławskiego, krytycy wyodrębniają dwa okresy, charakteryzujące się odmmiennym traktowaniem formy i koloru. Obraz pochodzi z okresu późniejszego, gdy artysta, malując przeważnie na tekturze, tworzył wiele pejzaży tatrzańskich.
Artist: Wojciech Kossak
Title: UłAN I DZIEWCZYNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Wojciech Kossak/ 1934 Na odwrocie ślad lakowej pieczęci. Motyw ułana z koniem i dziewczyną powtarzał Wojciech Kossak wielokrotnie w różnych ujęciach i wariantach kompozycyjnych. Bibliografia: - K. Olszański, "Wojciech Kossak", Wrocław 1982, il. 222-229.
Artist: Jerzy Kossak
Title: SZARżA SZWOLEżERóW W WąWOZIE SOMOSIERRA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Jerzy Kossak/ 1945 Na odwrocie dwie okrągłe pieczęcie z herbem Kos i napisem w otoku: JERZY KOSSAK Kraków Plac Kossaka 1. Słynna szarża kawaleryjska pod wodzą pułkownika szwoleżerów Jana Kozietulskiego w wąwozie Somosierra 30 listopada 1808 r. otworzyła Napoleonowi drogę do Madrytu. Ten epizod wojen napoleońskich malował Jerzy Kossak kilkakrotnie, nawiązując do obrazów ojca, który w swoim czasie podróżował do Hiszpanii i odbył studia w terenie. Bibliografia: - K. Olszański, "Jerzy Kossak", Wrocław 1992, il. 239, także 44, 46.
Artist: Jerzy Kossak
Title: UłAN OPATRUJąCY KONIA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Jerzy Kossak 1918
Artist: Jerzy Kossak
Title: POGOń UłANóW ZA KOZAKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:Jerzy Kossak Temat podejmowany przez Jerzego Kossaka wielokrotnie, znany z szeregu replik i wersji, nawiązujących czasem do obrazów ojca, Wojciecha Kossaka, z tym samym motywem. Bibliografia: - K. Olszański, "Jerzy Kossak", Wrocław 1992.
Artist: Alfons Karpiński
Title: ŻółTE RóżE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A. Karpiński
Artist: Jacek Malczewski
Title: ALEJA PARKOWA W CHARZEWICACH
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Charzewice/ J Malczewski W Charzewicach koło Zakliczyna mieszkała córka artysty, Julia, z mężem, Feliksem Meyznerem. Malczewski był tu częstym gościem; tamtejszy pejzaż odnależć można na wielu jego obrazach. Bibliografia: - "Jacek Malczewski. Katalog wystawy monograficznej", Muzeum Narodowe w Poznaniu, s. 201, nr 338, il. 337.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MICHALINY WIERUSZ KOWALSKIEJ-GRABOWSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: J. Malczewski 1910 Na odwrocie odręczne napisy - wdłuż lewej krawędzi: "PORTRET MICHALINY WIERUSZ KOWALSKIEJ-GRABOWSKIEJ/ NA TLE JEZIORA W MIKORZYNIE"; u dołu pośrodku: "Stwierdzam, że portret na odwrocie jest autentyczną pracą Jacka Malczewskiego. Podpis również/ autentyczny./ Gdańsk Oliwa/ dnia 1 IX 1949 Czesław Wierusz Kowalski/ art. malarz". W miejcowości Mikorzyn w powiecie konińskim znajdował się majątek nabyty przez Alfreda Wierusza Kowalskiego (ojca portretowanej) i malarza Czesława, który podpisał atest na odwrocie obrazu.
Artist: Jacek Malczewski
Title: CHłOPIEC W OKNIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J Malczewski/ 1914 Na odwrocie dwie pieczęcie zakładu ramiarskiego w Krakowie oraz nalepka krakowskiego antykwariatu.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET DAMY W KAPELUSZU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: J Malczewski; na odwrocie u dołu: J Malczewski Obraz jest potretem Marii Sozańskiej, byłej żony lwowskiego malarza Michała Sozańskiego (1853-1923), którego Malczewski portretował w 1913 r.
Artist: Jacek Malczewski
Title: NIKE ZAWIąZUJąCA SANDAł
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: J Malczewski/ 1920 (zapis położony na werniksie). Sprzedany w Domu Aukcyjnym "Rempex" 21 lipca 1991 r. jako "Eloe zawiązująca sandał" Motyw kobiety wiążącej sandał pojawił się już w 1914 r. w obrazie nazwanym "Sława" (por. A. Heydel, "Jacek Malczewski człowiek i artysta", Kraków 1933, s. 216, repr. 103 na s. 213; obraz w depozycie w Muzeum Narodowym w Warszawie). W twórczości Malczewskiego temat uskrzydlonej Nike - greckiej bogini zwycięstwa - wiąże A. Ławniczakowa z tradycją Fidiaszową przywoływaną za pośrednictwem dramatu Wyspianskiego "Noc listopadowa". Zwycięski rok 1920 zaowocował w sztuce Malczewskiego wieloma dziełami alegorycznymi i symbolicznymi inspirowanymi aktualnymi wydarzeniami. Modelka ukazana w tym obrazie jako Nike występuje również w innych obrazach artysty, m.in. "Kobieta na gaju", 1917 (w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie), także jako uskrzydlona chimera w "Intermezzo", 1918 (wzbiorach Muzeum Sztuki w Łodzi). Kolekcja Art-"B"
Artist: Jacek Malczewski
Title: POWRóT
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwrocie wzdłuż prawej krawędzi: J Malczewski-1914- Na krosnach nalepka Salonu Dzieł Sztuki Kazimierza Wojciechowskiego w Krakowie. Obraz wiąże się z cyklem "Moje Życie", malowanym w latach 1914-19; w tle obrazów z tego cyklu znajduje się dwór w Wielgiem, gdzie Malczewski spędził dzieciństwo. Bohater cyklu, artysta, bądź opuszcza dom rodzinny, wyruszając w świat, bądź powraca do niego jako znużony wędrowiec lub ( jak na prezentowanym obrazie) zmarły - spoczywający na marach niesionych przez fauny. Bibliografia: - A. Ławniczakowa, "Jacek Malczewski. Wystawa dzieł z lat 1890-1926", Muzeum Narodowe, Poznań 1990, s.103-104, nr 72 i s. 107-108, nr 77.
Artist: Jacek Malczewski
Title: ŚRODEK LATA - TRYPTYK
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany - część lewa p.d.: J Malczewski; część środkowa l.d.: J Malczewski; część prawa krawędzi u dołu: J Malczewski Na odwrocie każdej z części podłużna pieczęć: Magazyn Uniwersalny/ ROMAN DROBNER/ KRAKÓW. Tworzące tryptyk szkice uznać można za studia do zamierzonej większej kompozycji z cyklu "Thanatos", który to cykl artysta malował począwszy od roku 1899 aż po ostatnie lata twórcze.
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: PEJZAż Z CZERWONYM DOMEM
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Tymon 47 Na odwrocie nalepka wystawy w Muzeum Okręgowym w Toruniu w 1976 r. Bibliografia: - "Tymon Niesiołowski", Muzeum Okręgowe w Toruniu, Toruń 1976, s. 16, nr 82, il. 15; - "Tymon Niesiołowski 1882-1965. Malarstwo, rysunek, grafika, rzeźba", Bydgoszcz 1966, s. 72, nr 161.
Artist: Stanisław Grabowski
Title: ŁODZIE W PORCIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: S. Grabowski Obraz pochodzi prawdopodobnie z okresu, kiedy artysta przebywał w Hiszpanii.
Artist: Wacław Wąsowicz
Title: PODWóRKO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: OR. W. WĄSOWICZ
Artist: Emil Schinagel (Szinagel)
Title: ULICA W MAłYM MIEśCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Schinagel Kolekcja Art-"B"
Artist: Emil Schinagel (Szinagel)
Title: DOMY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Schinagel Kolekcja Art-"B"
Artist: Tadeusz Makowski
Title: OFIAROWANIE TULIPANA
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie nalepka z odręcznym napisem: "149 mak/ 18" W 1954 r. obraz, wraz z całą pracownianą spuścizną po Tadeuszu Makowskim, został zdeponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wydany z depozytu - był własnością spadkobierców artysty. Bibliografia: - W. Jaworska, "Tadeusz Makowski. Życie i twórczość", Wrocław 1964, s. 331, nr 209.
Artist: Henryk Gotlib
Title: PORTRET DAMY W KAPELUSZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: GOTLIB Według relacji żony artysty, Janet Gotlib, posiadającej rysunkowe szkice do tego obrazu, jest to portret znanej śpiewaczki z Afryki Południowej, która z sukcesem występowała w Londynie.
Artist: Frank H. Mason
Title: W NADMORSKIM KURORCIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Frank H. Mason
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: PRZY LAMPIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany u dołu pośrodku: Z. Pronas...; na odwrocie znajduje sie obraz "Kobieta w fotelu".
Artist: Roman Kramsztyk
Title: NAUCZYCIELKA MUZYKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Kramstyk Na odwrocie napis na płótnie: KRAMSTYCK/ 2 UE Nr 2 Harmonijna, zredukowana do jednego tonu gama barwna, gładki i spokojny dukt pędzla przy wyraźnie określonym konturze pozwalają datować obraz na lata po 1930 r., kiedy to głównym przedmiotem zainteresowań artysty stał się portret.
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: ŻOłNIERZ NAPOLEOńSKI Z KONIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Z. Rozwadowski | 1909 Na odwrocie nalepka Salonu Obrazów Jakuba Weitzmana we Lwowie.