Artist: Iwan Trusz
Title: ALEJKA OGRODOWA Z KWITNĄCYM KRZEWEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I. Trusz Na odwrocie notatka ramiarza: wole oko 900 | p. Brach | 5/XI
Artist: Julian Fałat
Title: DZIEWCZYNA Z POSĄŻKIEM, OK. 1880
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: JFałat (inicjały wiązane) Dziewczyna z posążkiem to praca z wczesnego okresu twórczości artysty, powstała zapewne w okresie, gdy Fałat starał się naśladować akwarelą malarstwo olejne i "wywoływać ten sam efekt przy pomocy odmiennych środków: gęstego nakładania farb /.../, pokrywania farbami dokładnie całej powierzchni papieru, stosowanie ciemnego tła o niewielkiej głębi oraz dominujących w ogólnym tonie brązów" (cyt. za: J. Malinowski, Julian Fałat, Warszawa 1985, s. 13). Później stopniowo artysta zaczął stosować bardziej swobodną, rozlewną plamę barwną, przy czym często pozostawiał także miejsca nie zamalowane i jako dodatkowy walor kolorystyczny wykorzystywał naturalny kolor podłoża.
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: PRZYJAZD OCZEKIWANEGO GOŚCIA, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.d.: S. Batowski | 1934 Na odwrocie tektury rękopiśmienny tekst - życiorys artysty.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Rosen
Title: POLOWANIE PAR FORCE Z OGARAMI, 1881
Year: 1881
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana, łabędzia skórka wachlarz plisowany; 20 x 61 x 31cm (wysokość i rozpiętość pokrycia oraz promień okręgu, tj. długość pióra wachlarza) sygn. i dat. p.d.: J. Rosen | 1881 Modne wachlarze, malowane przez znanych artystów-malarzy, „w drugiej połowie XIX wieku zaczęły tracić swą rolę użytkową na rzecz funkcji czysto estetycznej, pamiątkarskiej i kolekcjonerskiej: zamiast służyć jako modniarski dodatek, zdobiły ściany salonu lub były umieszczane w serwantkach, stanowiąc dumę właścicieli, podobnie jak inne dzieła sztuki“ (cyt. za: J. Różańska, Polski wachlarz malowany 1850-1914, Warszawa 2006, s. 7). Wachlarze malowali, m.in. Juliusz i Wojciech Kossakowie, Piotr Stachiewicz, Kazimierz Pochwalski, Włodzimierz Tetmajer, Tadeusz Rybkowski, Jacek Malczewski czy Franciszek Kostrzewski. Autorem malowanych wachlarzy był także Jan Rosen. Znanych jest kilka jego prac tego rodzaju, m.in. wachlarz z podobną sceną jesiennego polowania par force reprodukowany w „Tygodniku Ilustrowanym“ 1890( s. 328) czy kompozycja z przemarszem wojsk napoleońskich („Tygodnik Ilustrowany“ 1892, s. 73).
Artist: Juliusz Kossak
Title: PAN PASEK POD LACHOWICAMI, 1861
Year: 1861
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Kossak | 1861 Na odwr. nalepiona karta (druk, maszynopis, rękopis) z poświadczeniem autentyczności obrazu jako dzieła Juliusza Kossaka: - po lewej tekst drukowany [winieta]: SALON SZTUKI M ARCTA - W POZNANIU - Pl. WOLNOŚCI 7; - poniżej tekst drukowany: 13-90 Telefon 55-50 | STAŁA WYSTAWA | ZBIOROWE WYSTAWY | AUKCJE ARTYSTYCZNE | ZAKUP - KOMIS - SPRZEDAŻ | EKSPERTYZA AUTENTYCZNOŚCI | I WARTOŚCI | RESTAURACJA OBRAZÓW I.T.D. | WYSTAWA OTWARTA CODZIENNIE | OD GODZ. PRZEDPOŁ. DO 6 POPOŁ. | W NIEDZIELĘ I ŚWIĘTA OD GODZ. |11 PRZEDP. DO 2 POPOŁUDNIU ||| - obok po prawej wpisany na maszynie tekst potwierdzający autorstwo Juliusza Kossaka i identyfikujący obraz jako pracę pt. Pasek pod Lachowicami . Potwierdzenie podpisane odręcznie [...] Stefan przez rzeczoznawcę i „aukcjonatora“ Okręgowej Izby Przemysłowej [w Poznaniu]. Ręcznie dopisany tekst: 23/ grudnia 1925 Poznań Św. Marcin 39, tel. 5558. Certyfikat potwierdzony przez warszawskiego antykwariusza Jakuba Klejmana (tekst odręczny): Juliusz Kossak autentyczny | J Klejman ; dwie pieczątki - okrągła i podłużna - o treści: ANTYKWARIAT | J. KLEJMAN | Warszawa, ul. Szpitalna 4 więcej
Artist: Edwin Thomas Roberts
Title: I PSZCZOŁY LUBIĄ MIÓD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Edwin Roberts Na odwrocie, na krajce krosna napis farbą: Edwin Roberts. And the bees like the Honey. Na płótnie pośrodku owalny stempel londyńskiej firmy Rowney & Comp. z materiałami malarskimi. Na listwie dolnej nalepka z odręcznym napisem: 27 | [...] | Roberts
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: PORTRET NARZECZONEJ, 1896
Year: 1896
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów pp. Janiszewskich, rodziny portretowanej Julii z Janiszewskich Stabrowskiej. Ten piękny portret młodej, zamyślonej kobiety, powstał podczas studiów Stabrowskiego w petersburskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem wybitnego malarza I. J. Riepina. Według monografistki artysty Portret narzeczonej „odznaczający się naturalnością ujęcia, swobodą techniki malarskiej, powściągliwą gamą barwną z przewagą tonów szarych i bieli świadczy dobitnie o chwilowym zapatrzeniu w malarstwo rosyjskiego artysty. Prawdopodobnie Riepin oddziałał na zainteresowanie się Stabrowskiego portretem - dziedziną, w której odnotować będzie można w przyszłości jego prawdziwie wybitne osiągnięcia twórcze.“ (L. Skalska-Miecik, Echa sztuki rosyjskiej..., 1984; patrz bibliografia) Artysta jeszcze kilkakrotnie malował swą żonę, głęboko wczuwając się w jej nastrój i psychikę. Dwa znakomite portrety Julii znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Jeden z nich - wspaniały, całopostaciowy, Portret żony siedzącej w fotelu (przed 1908; olej, płótno, 160 x 98 cm) podziwiać można w stałej Galerii Malarstwa Polskiego. Drugi obraz to Portret żony w kapeluszu (1907; olej, płótno, 118 x 93). Tylko z reprodukcji w „Tygodniku Ilustrowanym“... więcej
Artist: Wojciech Weiss
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WWeiss
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z RÓŻAMI, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: A. Karpiński
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: BRODŁO (HEEZE, HOLANDIA), 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: HEEZE. 1916 | ST. CZAJKOWSKI Na odwrocie l.g. autorska sygnatura: ST. CZAJKOWSKI | 1916 . Ponadto napisy: - „Brodło“ (Heeze, Holandia) | 1916; - St. Cz. | inw. 29 ; - słabo czytelny numer naniesiony niebieską kredką: 96111 (?). Mała nalepka z rękopiśmiennym napisem: Brodło | ( Heeze ) | II . Owalna ząbkowana nalepka (druk) o treści: W. R. E. HORSCHT | MED. LISTENFABRIEK & KUNSTHANDEL | TELEFON 5564 | MOLENSTRAAT 47 | HAAG (HOLLAND) Bibliografia: - Stanisław Czajkowski (1878-1954), [katalog], MKiS, CBWA, Warszawa „Zachęta“, Warszawa 1980, s. nlb., nr kat. 124 (wystawiony jako własność żony artysty p. Anny Laudańskiej-Czajkowskiej oraz p. Ireny Kościałkowskiej).
Artist: Stanisław Żukowski
Title: NIEMEN, PRZED 1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: „Niemen“ | S. Żukowski W lutym 1932 roku, na indywidualnej wystawie w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, Stanisław Żukowski pokazał cykl obrazów objętych wspólnym tytułem „Niemen“. Cykl liczył 28 prac i przedstawiał widoki znad Niemna malowane o różnych porach roku, od wczesnej wiosny (Wiosenna woda Niemna czy Kra na Niemnie ; MNW) do jesieni ( Jesienny ranek na Niemnie , Brzegi Niemna złotą jesienią , Tratwy na Niemnie - jesień ). Do tego cyklu obrazów należy także i prezentowany tu obraz, jednak wobec braku bliższych danych w katalogu wystawy, trudno jest ustalić jego autorski tytuł. Umownie więc określamy go po prostu nazwą całego cyklu - Niemen. Bibliografia - porównaj: - Wystawa zbiorowa prac Stanisława Żukowskiego [w:] Przewodnik 71 . Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, luty 1932, s. 3, 4, nr. kat. 1 - 28.
Artist: Carl Kenzler
Title: NAD MORZEM ŚRÓDZIEMNYM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: C. Kenzler
Artist: Nazzareno Cipriani
Title: PAŁAC DOŻÓW W WENECJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: N. Cipriani | Roma Obraz przedstawia fragment Pałacu Dożów w Wenecji - narożną kolumnę portyku zachodniej fasady, obok Porta della Carta, głównego wejścia na dziedziniec pałacu. Ponad kapitelem zwanym Giustizia ( Sprawiedliwość ) widać wspaniała rzeźbę ze sceną Sądu Salomona , dzieło Pietra Lambertiego (1393-1435).
Artist: Aleksander Gierymski
Title: PODWÓRKO W MONACHIUM, 1870-1874
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.d.: A. GIERYMSKI | MÜNCHEN. 187[4?] Na odwrocie, na listwie krosna nalepka TZSP w Warszawie (druk wypełniony atramentem): ZACHĘTA SZTUK PIĘKNYCH w Warszawie | Autor Aleksander Gierymski | Rodzaj olej | Data 12. K. 1912 Na górnej listwie krosna stempel monachijskiej firmy z materiałami malarskimi Alberta Sacketeina. Obraz, namalowany we wczesnym okresie pobytu Aleksandra Gierymskiego w Monachium, przez kilkadziesiąt lat przechowywany był w prywatnej kolekcji tej samej rodziny. W posiadaniu właścicieli znajduje się także - potwierdzająca autorstwo Gierymskiego - ekspertyza wydana 11 września 1950 roku i podpisana przez dr. Mariana Milicha, dyrektora Muzeum Sztuki w Łodzi i Romana Zrębowicza, kustosza działu Sztuki Polskiej. Autorstwo Gierymskiego potwierdziła również dr Halina Stępień, wybitna badaczka malarstwa „polskich monachijczyków“ (orzeczenie w Archiwum Muzeum Okręgowego w Suwałkach). Bibliografia: - Aleksander Gierymski 1850-1901 , [Katalog wystawy autorstwa E. Micke-Broniarek przy współpracy K. Znojewskiej Prokop, A. Lewandowskiej, A. Rudzińskiej, K. Pijanowskiej]... więcej
Artist: Teodor Ziomek
Title: RZEKA WŚRÓD ŚNIEGÓW, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. l.d.: T. ZIOMEK | 1934 Na odwrocie nalepka z numerem kolekcji: PM 548.
Artist: Wiktor Korecki
Title: KRAJOBRAZ O ZACHODZIE SŁOŃCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu pośrodku: WIKTOR KO RECKI
Artist: Artur Bartels (Barthels)
Title: PRZYGODA Z SZARAKIEM
Tools: gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie oprawy karta z rękopiśmienną notą o rysunku: Oryginalny rysunek | A. Bartelsa | znaleziony w podniszczonym stanie | na rumowiskach mego domu | przy ul. Inflanckiej 1 m. 24 w Warszawie | w styczniu 1945 r. | Pochodzi ze zbioru Benedykta Tyszkiewicza | z Czerwonego Dworu pod Kownem, | gdzie Bartels był częstym gościem. | Jak zapewniał mnie Benedykt Tyszkiewicz (młody) | załączony rysunek przedstawia autentyczny wypadek | na polowaniu w okolicach Czerwonego Dworu. | Poznań styczeń 1946 r. | Ludwik Gocel Rysunek pochodzi ze zbiorów Ludwika Gocla (1889-1966), historyka, bibliofila i kolekcjonera.
Artist: Jan Matejko
Title: SZKIC DO OBRAZU ŚLUBY JANA KAZIMIERZA
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: SZKIC DO OBRAZU „ŚLUBY JANA KAZIMIERZA W KATEDRZE LWOWSKIEJ", 1884 sygn. i dat. l.d.: JM | r. P. 1884. Rysunek jest wstępnym szkicem kompozycyjnym do Ślubów Jana Kazimierza , ostatniego z wielkich historycznych obrazów Jana Matejki, dzieła nieukończonego z powodu śmierci artysty (1893; olej, płótno, 315 x 500 cm; pierwotnie w zbiorach Galerii Narodowej we Lwowie; od 1946 w Muzeum Narodowym we Wrocławiu). Obraz ten przedstawia scenę uroczystych ślubów królewskich złożonych w Katedrze Lwowskiej w czasie najazdu szwedzkiego, 1 kwietnia 1656 roku, obwołujących Najświętszą Marię Pannę Królową Polski i Litwy, i przyrzekających uwolnienie ludu „od wszelkich obciążeń i niesprawiedliwości ucisku“. Inne rysunkowe szkice do tego obrazu znajdują się, m.in. w Domu Matejki w Krakowie oraz Muzeach Narodowych w Warszawie i Wrocławiu. Ponadto w Domu Jana Matejki przechowywany jest także szkic olejny z roku 1889.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ZIELONE ZAROŚLA POD SZARYM NIEBEM, 1895-1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty i wraz z całą kolekcją - w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - był pokazany na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w 2004. Wystawie tej towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „Między niebem a ziemią. Nokturny i studia chmur [1895-1915]“. Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], rozdział I, „Między niebem a ziemią. Nokturny i studia chmur“, s. 116, nr kat. 24, il. 24 na s. 45.
Artist: Juliusz Kossak
Title: EMIR RZEWUSKI, 1897
Year: 1897
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. l.d.: Juliusz Kossak | 1897 W załączeniu ekspertyza prof. Jerzego Sienkiewicza z 15 stycznia 1946 roku potwierdzającego autorstwo Juliusza Kossaka. Akwarela przedstawia emira Wacława Seweryna Rzewuskiego (1785-1831), syna hetmana Seweryna, zamiłowanego orientalistę, który w latach 1817-20 przebywał w Turcji i krajach arabskich, gdzie przybrał imię Emir Tadż ul-Fehr, tj. „Wieniec Sławy“. Powróciwszy do kraju zamieszkał wśród Kozaków w Sawraniu na Podolu. Na czele własnego oddziału wojska wziął udział w powstaniu listopadowym. Zaginął bez śladu po bitwie pod Daszowem 14 VI 1831. Był jedną z legendarnych postaci romantyzmu polskiego, bohaterem, m.in. mickiewiczowskiego Farysa i Dumy o Wacławie Rzewuskim J. Słowackiego.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WESELE GÓRALSKIE, LATA 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na krośnie napisy: - MAPS (czerwonym tuszem) oraz O.O.7 . (ołówkiem). Ponadto stempel: 25.
Verified Artist: Yes
Artist: January Suchodolski
Title: WESELE KRAKOWSKIE, 1869
Year: 1869
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. u dołu po prawej: J. Suchodolski | 1869 . Efektowny obraz o popularnym, kilkakrotnie przez Suchodolskiego malowanym temacie krakowskiego wesela. Kompozycja znana jest też z dwóch mniejszych, uboższych w szczegóły wersji tego motywu ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie ( Wesele krakowskie , ol. pł., 29 x 39 oraz 30,5 x 42,5 cm).
Artist: Juliusz Kossak
Title: JARMARK NA KONIE W BAŁCIE, 1875
Year: 1875
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. l.d.: Juliusz Kossak | 1875 Latem 1874 roku Juliusz Kossak i Józef Brandt odbyli wspólną podróż na Ukrainę, odwiedzając Chocim, a także Bałtę nad rzeką Kodymą, gdzie odbywały się wielkie i słynne targi koni. Wyprawa ta przyniosła im obu moc wrażeń, obserwacji, szkiców i pomysłów na przyszłe obrazy. Po powrocie Juliusz Kossak namalował wiele motywów z jarmarku w Bałcie, wśród nich kilka dużych, bardzo efektownych akwarel, a także obraz olejny. Akwarele te reprodukowane są, m.in. w dawnej warszawskiej prasie („Tygodnik Ilustrowany" 1876, II, s. 148) czy w albumie K. Olszańskiego ( Juliusz Kossak , Wrocław 1988, il. na s. 58 oraz 362, 363, 364). Należy do nich także prezentowana akwarela - obraz pełen koni, życia, ruchu, a wszystko to - jak pisał współczesny recenzent - „narysowane wiernie, wybornie i śmiało. Taki w tym wszystkim harmonijny chaos, że oko oderwać się nie może". Bardzo zbliżona kompozycja znana jest z drzeworytniczej ilustracji wykonanej według rysunku (przerysu) Wojciecha Kossaka i zamieszczonej w majowym numerze „Kłosów" w roku 1877.
Artist: Iwan Trusz
Title: PEJZAŻ WŁOSKI Z CYPRYSAMI
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: I. Trusz
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: Z KRYMU, 1894-95
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: W czasie studiów w petersburskiej Akademii Sztuk Pięknych Ferdynand Ruszczyc spędzał wakacje na podróżach artystycznych. Dwukrotnie jeździł na Krym - w latach 1894 i 1895, odwiedził Bałakławę, Ałupkę, Jałtę i inne miejscowości półwyspu i malując wiele pejzaży nadmorskich, studiów krajobrazowych i marynistycznych. Wówczas powstał także prezentowany tu obraz Łodzie żaglowe .
Artist: Józef Brandt
Title: TRĘBACZ, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. Józef Brandt | z Warszawy | - Monachium Pochodzenie: Marie B. Frost, Westport i Southport, Connecticut, USA. Obraz został zakupiony na początku XX w. w Paryżu przez jej dziadka, Williama Brewstera (1866-1949), właściciela Brewster Carriage Company. W prezentowanym obrazie Józefa Brandta Trębacz uwagę zwraca interesujący motyw oraz bogata kompozycja drugiego planu. Malarz przedstawił szarżę oddziału Kozaków na zajęte przez nieprzyjaciela miasteczko. Dynamicznie ukazana scena rozgrywa się w mgliście zachodzącym słońcu, nad mokradłami otaczającymi drewniane zabudowania. Widoczny na pierwszym planie konny trębacz wygrywa sygnał do ataku. Uwagę przyciąga barwny, haftowany strój jeźdźca oraz bogato aplikowany płomyk pod trąbką fanfarową, a także wypalony na udzie konia znak właściciela. Tak indywidualnie potraktowane studium postaci trębacza nie zdarzało się w twórczości Brandta zbyt często. Poza omawianą pracą znane są jeszcze dwa - dziś zaginione - obrazy przedstawiające sygnalistę z trąbką. Pierwszy z nich to obraz Do obozu ukazujący trębacza chorągwi husarskiej (fotografia w zbiorach Działu ikonografii MNW), drugi to jeździec kozacki z przewieszoną przez plecy trąbką (repr. w katalogu Wystawy zbiorowej dzieł Józefa Brandta , TZSP Warszawa 1926). Wobec różnic w kompozycji,... więcej
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: ALARM!, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.d.: Leonard Wintorowski | Warszawa 1923
Artist: Jerzy Kossak
Title: SZWOLEŻER Z KONIEM, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1924 Motyw powtarzany przez artystę; porównaj np.: - K. Olszański, Jerzy Kossak , Wrocław - Warszawa - Kraków 1992, s. 46, nr 60, il. 60.sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1924
Artist: Wojciech Kossak
Title: Z POLA BITWY O OLSZYNKę GROCHOWSKą, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Z POLA BITWY O OLSZYNKĘ GROCHOWSKĄ, 1912 wymiary w świetle passe-partout sygn. i dat. p.d.: Wojciech Kossak | 1912 Na odwrocie oprawy napis autorski: Stwierdzam autentyczność | Wojciech Kossak Nalepka - karta z orzeczeniem dr Stanisława Dąbrowskiego potwierdzającego autorstwo Wojciecha Kossaka (Kraków, 2 grudnia 1953). Prezentowany obraz jest autorskim nawiązaniem do Olszynki Grochowskiej , jednego z najsłynniejszych obrazów Kossaka, przedstawiającego żołnierzy 4. pułku piechoty liniowej walczących na przedpolach Warszawy w dniu 25 II 1831. Olszynkę Grochowską , ogromne płótno o wymiarach ok. 250 x 350 cm, Kossak namalował w latach 1886-1887 i zaprezentował po raz pierwszy na krakowskiej wystawie sztuki polskiej w 1887 roku, otrzymując główny medal. Obraz był wielokrotnie reprodukowany i stał się wkrótce jednym z najpopularniejszych dzieł artysty, które w pewien sposób ukształtowało wyobrażenie o bohaterskich żołnierzach bitwy grochowskiej. Dziś znany jest tylko z reprodukcji - w 1915 spłonął w pożarze pałacu Mycielskich w Boryniczach. W latach międzywojennych artysta wielokrotnie powracał do tego tematu - namalował kilka mniejszych replik pierwotnej kompozycji (m.in. w zbiorach... więcej
Artist: Nikołaj Jegorowicz Swierczkow
Title: WOŹNICA PRZY DWUKÓŁCE, 1859
Year: 1859
Tools: ink, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. cyrylicą i dat. l.d.: N. Swierczkow | 1859
Artist: Erno Erb
Title: HUCUŁ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E Erb
Artist: Edward Okuń
Title: PEJZAŻ GÓRSKI. SKAŁY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: EOKUŃ (inicjały wiązane; E wpisane w O ) Obraz może być tożsamy z pracą pt. Studium skał , która została pokazana w Tow. Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w roku 1902 (por.: M. Biernacka , Literatura - symbol - natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego , Warszawa 2004, s. 267, obrazy zaginione; nr kat. II. 89).
Artist: Wlastimil Hofman
Title: WIOSNA, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.d.: Wlastimi [l] Hof [m] ann | Paryż 1919 Tektura podłoża wycięta z większego arkusza; na odwrocie fragment stempla (o kształcie palety) paryskiej firmy BLANCHET z materiałami malarskimi z zachowaną częścią napisu: [BLANC]HET / [3]8 / [RUE B] ONAPARTE / [PARI]S. Ponadto napis ołówkiem: gran Weiss | Wiosna
Verified Artist: Yes
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: ŚNIEGI NA PODHALU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz Na odwrocie napis kredką: 1.20 ST ; poniżej ślad po zatartym, nieczytelnym stemplu.
Artist: Franciszek Kostrzewski
Title: SOBÓTKA, 1869
Year: 1869
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.d.: F. KOSTRZEWSKI 1869 Na górnej listwie krosna fragmentarycznie zachowana nalepka wystawy w TZSP w Warszawie w roku 1936. Bibliografia: - M.B., Obraz Sobótka w związku z wystawą Sztuk Pięknych w Krakowie , [w:] „Kłosy“, 1869, nr 202, s. 263; - Przegląd artystyczny. Malarstwo [ Obrazy Sobótka i Polowanie na słonki ] [w:] „Tygodnik Ilustrowany“, 1869, nr 90, s. 148; - I. Katalog dzieł sztuki umieszczonych na wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych [w:] „Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1878“, Warszawa 1879, s. 47 [ Sobótki , 49 x 28 cali]; - Przewodnik 117. Franciszek Kostrzewski 1826-1911 , Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa, XI 1936, s. 19, nr kat. 28 ( Sobótki , 71 x 107, sygn. F Kostrzewski 1869 ; wł. p. Zofia Lipińska); - Franciszek Kostrzewski. Katalog prac , Muzeum Historyczne m.st. Warszawy, Warszawa 1963, s. 165; - J. Wiercińska, Katalog prac... więcej
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z RÓŻOWYMI CHMURAMI, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: JFałat (inicjały wiązane) Obraz opisany i reprodukowany: - S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Sztuka Młodej Polski , wyd. Kluszczyński, Kraków 2003, il. barwna na s. 304-305.
Artist: Paul Mishel
Title: WIECZÓR W GDAŃSKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P. Mishel
Artist: Adam Setkowicz
Title: GĘSIARKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Setkowicz Na listwach krosna cztery stemple: SKŁAD PAPIERU | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW, BASZTOWA /../. Ponadto po dwa stemple 35 i 50 odnoszące się do wymiarów krosna. Na listwie bocznej nieczytelny napis ołówkiem.
Artist: Stefan Popowski
Title: ŁODZIE O ZMIERZCHU, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. l.d.: STEF. POPOWSKI | 1923
Artist: Johann Jungblut
Title: NOKTURN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Jungblut Na dolnej listwie krosna trudno czytelny napis.
Artist: Henryk Grabiński
Title: PEJZAŻ GÓRSKI, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz z dojrzałej fazy twórczości artysty; przez porównanie z innymi jego pracami datować można na okres ok. 1880 roku. W załączeniu dwie opinie potwierdzające autorstwo Henryka Grabińskiego - orzeczenie wydane przez prof. Jerzego Sienkiewicza dnia 15 marca 1973 r. oraz - rozbudowana i opatrzona zdjęciami analogicznych kompozycji malarskich artysty - ekspertyza Adama Konopackiego z dnia 31 lipca 2009.
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: DZIEWCZYNA W KRAKOWSKIM STROJU
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P. STACHIEWICZ Na odwrocie nalepka zakładu ramiarskiego Eugena Burzinskiego w Gliwicach.
Artist: Rudolf Priebe
Title: WIATRAK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Priebe
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY NA BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Priebe Na odwr. częściowo czytelny napis w dwóch wierszach: K/.../ | 154 . Niżej dwukrotnie odbity stempel z nieczytelnym tekstem niemieckim.
Artist: Wojciech Weiss
Title: ŁODZIE NA BRZEGU MORZA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. monogramem wiązanym p.d.: WW
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: KUTRY RYBACKIE W POŁUDNIOWYM SŁOŃCU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lorenz Murowana Na odwrocie autorski napis na płótnie: „Fischerbote in Mittagsonne, Zuidersee | Ernst H. Lorenz-Murowana“
Artist: Umberto Ongania
Title: WENECJA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: U. Ongania Na odwrocie drukowana nalepka z informacją o artyście (po włosku) Obraz przedstawia widok na wejście do Canal Grande (widoczne od prawej: Pałac Dożów, Biblioteka Sansovina, kościół Santa Maria della Salute, Dogana da Mar i San Giorgio Maggiore).
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: RUDOWŁOSA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pionowo l.d.: Mieczysław Reyzner
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET KOBIETY O ZIELONYCH OCZACH, LATA 30. XX W
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TADÉ. STYKA -
Artist: Apoloniusz Kędzierski
Title: RÓŻE, 1913
Year: 1913
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. i dat. p.d.: A. Kędzierski 1913
Artist: Otto Hellmeier
Title: PORTOFINO
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Otto Hellmeier Na odwrocie nalepka galerii w Kolonii (druk, maszynopis) o treści: KUNSTHANDLUNG | GOYERT | Inh.: B. Drath-Goyert | 5 KÖLN | HAHNENSTRASSE 18 | Am Hohnentor | Telefon 211730 || [obok:] Künstler | Otto Hellmeier | Original. Gemäde | Titel | „Portofino"
Artist: Teodor Axentowicz
Title: ZUZANNA I STARZEC
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: T. Axentowicz Ten nastrojowy obraz łączy się nie tylko z - powracającym w twórczości Axentowicza - motywem siwowłosego starca i młodej kobiety, określanym jako Starość i młodość , lecz także z tematem Zuzanny i starca, który również powtarzał się w twórczości artysty. Obraz należy do większego zespołu podobnych rodzajowo-symbolicznych kompozycji o treściach związanych z upływem czasu, przemijaniem i starością.
Artist: Marian Szczerbiński
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI MIMOZY, 1942
Year: 1942
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.d.: M. Szczerbiński | 1942
Artist: Emil Christian Rosenstand
Title: W TEATRZE. ANTRAKT, 1917
Year: 1917
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. l.d.: Emil Rosenstand | 1917 Na odwrocie oprawy napis atramentem: Original Zeichnung | von Emil Rosenstand [niżej 5 przekreślonych wersów]. Ponadto na oprawie stempel monachijskiego składu materiałów malarskich i ram.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: RUINY ZAMKU, 1904-1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty i wraz z całą kolekcją 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - był pokazany na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w 2004. Wystawie tej towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac, ujętych w kilka zespołów. Prezentowany obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „Architektura i pejzaż [1904-1914]“. Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, 2004, rozdział VII, „Architektura i pejzaż [1904-1914]“, s. 122, nr kat. 123, il.123, s. 101.
Artist: Jerzy Kossak
Title: GŁOWA BIAŁEGO ARABA, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. l.d.: Jerzy Kossak 1937 Na odwrocie dwa często stosowane przez artystę stemple potwierdzające autorstwo: - 1. okrągły stempel z wpisanym ręcznie numerem 818: w polu środkowym herb „Kos“ | Nr. 818; w otoku napis: * JERZY KOSSAK * Kraków pl. Kossaka 4 *; - 2. stempel - faksymile tekstu pisanego ręcznie: „Stwierdzam autentycz= | ność tego obrazu“ | Jerzy Kossak. Poniżej okrągły stempel: w polu środkowym herb „Kos“ | Nr. ...; w otoku napis: * JERZY KOSSAK * Kraków pl. Kossaka 4 *
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: PIJĄCA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: Prof. V. H. Seifert
Artist: Edouard Drouot
Title: SIEJĄCA (LA SEMEUSE), OK. 1902
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: E. Drouot
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: PIELGRZYM, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. l.d.: „ Pielgrzym" | F. M. Wygrzywalski 1922 Na krośnie stempel: ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: ULICA PARYSKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Mackiewicz Na górnej listwie krosna wyciśnięty stempel o kształcie palety; obok liczba 31.
Artist: Jan Szancenbach
Title: BULWAR DES CAPUCINES O ZMROKU, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | BULWAR DES CAPUCINES O ZMROKU IV | 1997 Na krośnie drukowana nalepka z tekstem: prof. JAN SZANCENBACH | 30-228 KRAKÓW, Halki 12 | tel. 22011 w. 376 Porównaj - inną wersję tej kompozycji: - Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha , Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 października - 27 października 1996 oraz marzec - maj 1999, Kraków 1999, s. nlb., il. barwna w rozdziale Wystawa malarstwa Szancenbachowie Jan, Maria, Krystyna .
Artist: Eliasz Kanarek
Title: KWITNĄCY SAD
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana: olej i wosk, płyta spilśniona sygn. p.d.: E. KANAREK Na odwrocie u góry napis ołówkiem: BERNARD C. GROSS . Ponadto żółty stempel: TEMPERED | MADE IN U.S.A.
Artist: Jan Szancenbach
Title: PRZERWANY PASJANS, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PRZERWANY PASJANS | 1987 Na krośnie drukowana nalepka z tekstem: prof. JAN SZANCENBACH | 30-228 KRAKÓW, Halki 12 | tel. 22011 w. 376 Porównaj - inną wersję tej kompozycji: - Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha , Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 października - 27 października 1996 oraz marzec - maj 1999, Kraków 1999, s. nlb., il. barwna w rozdziale Jan Szancenbach .
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: STUDIUM ZIELENI JESIENNEJ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na licu w lewym górnym narożniku odręczny napis: 74 na odwr. napisy: – czerwoną kredką: 16012 ; – ołówkiem: 1905 [w ramce]; – czerwonym długopisem: I/137 . Nalepki: – nalepka z niebieską ramką-obwódką i rękopiśmiennym tekstem: F. Ruszczyc | Studjum zieleni | jesiennej | olej | wł. rodziny. ; – nalepka wystawowa (druk, maszynopis ) o treści: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937 Grudzień Nr. 2133/ 91 | Autor Ferdynand Ruszczyc | Adres Wystawa pośmiertna | | [...] Studium zieleni jesiennej | Wykonanie olej cena -. Na nalepce stempel: WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Obraz wymieniony, opisany i reprodukowany: – Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca , Wilno październik 1937, s. 26, nr kat. 74 [własność rodziny artysty]; – Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 , Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad – grudzień 1937, s. 34, nr kat. 74 [własność rodziny artysty]; – Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 . Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP w Krakowie, grudzień 1937 – styczeń 1938, s. 22, nr kat. 77 [własność rodziny artysty]; – Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 . Katalog.... więcej
Artist: Jan Cybis
Title: MOTYW Z KUŹNICY NA HELU, LATA 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Cybis Na odwrocie, na płótnie autorski napis farbą: JAN CYBIS - WARSZAWA | ul. Karowa 14 Tytuł obrazu podany przez p. Jacka Cybisa.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MĘSKI, 1918
Year: 1918
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. i dat. p.d.: 1918 Witkacy | T. C [w kółku] | b [lub 6 , lub G ] R [w kółku] Na odwrocie nalepka z numerem „44135“, nazwiskiem autora, właścicielki hr. M. Sobańskiej i datą „1920“. Portret mężczyzny w binoklach, ujętego w popiersiu, w prawym profilu, z lekko pochyloną głową wspartą na prawej dłoni narysowany jest węglem z silnymi akcentami białego i nieznacznymi różowego pastelu. Wysoki kołnierz sugeruje, że mężczyzna ubrany jest w wojskowy mundur, co wskazywałoby, że portret został wykonany w pierwszej połowie 1918 roku, czyli w ostatnich miesiącach pobytu Witkacego w Rosji, gdzie artysta - jako były już oficer carskiej armii - miał wielu znajomych w tych kręgach i wykonywał wiele portretów. Były one często szkicowe, rysowane mocną, niejednokrotnie poprawianą kreską z niewielkimi wtrętami barwnych kredek, co dodatkowo podkreślało ekspresję wizerunku. Adnotacja „T.C“ [w kółku] przy sygnaturze informuje nas, że artysta zaliczył to dzieło do gatunku Czystej Formy, której teorię właśnie wtedy formułował (opublikował ją w 1919 roku w książce pt . Nowe formy w malarstwie i wynikające stąd nieporozumienia ). Druga... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: WIDOK MIEJSKI, OK. 1950
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. ołówkiem p.d.: Tymon Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: Z BIAŁOWIEŻY, 1921
Year: 1921
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. i dat. ołówkiem p.d.: LWyczół 1921 . Niżej ołówkiem napis: Białowieża rysunek oryginalny . Obok dedykacja (?): pn Lis/.../kiemu
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET PANI Z SZALEM, 191[3?]
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.g.: Paris 191 [ 3 ?] | Olga Boznańska Na odwrocie napisy, nalepki, stemple: - napisy: 1. - niebieską kredką: 138 [...] 2. - ołówkiem: Exposé a | Sidney et | a Chicago et New York | C’était sur le | Bateau Sussex | torpillé dans | La Manche - nalepki: 1. - z tekstem kredką i atramentem: N o 114 | Boznan [...] | [..] 090 fr .; obok napisu okrągły stempel z koroną pośrodku i napisami H.M.C. N o 5 M.S.N. 2. - z napisem atramentem: [...] francais | M elle de BOZNANSKA | portrait [...] - stemple: 1. - okrągły - jak na nalepce 2. - okrągły stempel francuskiego urzędu celnego z napisem SERVICE | DES | EXPOSITIONS (pośrodku) oraz DOUANES FRANCAISES PARIS (w otoku) Pochodzenie: ... więcej
Artist: Rajmund Kanelba
Title: ODPOCZYNEK, 1932
Year: 1932
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. i dat. p.d.: Kanelba | 1932 Na odwrocie rękopiśmienna nalepka: 303 | A WATERCOLOR | BY | RAYMOND KANELBA | (1932)
Artist: Artur Nacht-Samborski
Title: GŁOWA KOBIETY Z CZERWONĄ PLAMĄ W TLE, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas, paper
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty, od której zakupił go obecny właściciel.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: PEJZAŻ, OK. 1920
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Eug. Zak Motyw pejzażowy wykorzystany w olejnym obrazie Idylla – Romans pasterski z 1921 roku (obok; zbiory MNW; https://cyfrowe.mnw.art.pl/pl/zbiory/452095). Porównaj z: – B. Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 139, nr kat. 161, il.
Artist: Olga Boznańska
Title: MARTWA NATURA Z RÓŻAMI, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.g.: Olga Boznańska | 1918 Na górnej listwie krosna nalepka z fragmentarycznie zachowanym rękopiśmiennym tekstem: 6 Rue Vries 22/1 | 40,5 x 31 [...] 41,5 x 32,3 [...] | No 19/2 a Paris op. Obraz opisany i reprodukowany w: - Katalog Domu Aukcyjnego Altius w Warszawie, aukcja w dniu 16 grudnia 2004, nr kat.79, il.; - A. Król, Boznańska nieznana , wyd. Fundacja Turleja, [Kraków] 2005, s. 146, poz. nlb. il. barwna [album wystawy pokazanej w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, w Zachęcie w Warszawie, Muzeum w Stalowej Woli, Galerii Sztuki Współczesnej w Sopocie, Galerii Turleja w Krakowie]; - Zapisy przemian. Sztuka polska z kolekcji Krzysztofa Musiała [pod redakcją B. Ilkosz], Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2007. s. 84, nr kat. 19, il. barwna 85; - Zapisy przemian. Sztuka polska z kolekcji Krzysztofa Musiała / Records of Changes. Polish Art from the Krzysztof Musiał Collection [wstęp M. Hermansdorfer, redakcja B. Ilkosz], Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2008. s. 90, nr kat. 19, il. barwna na s. 90; - Zapisy przemian. Sztuka polska z kolekcji... więcej
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: W PRACOWNI, LATA 50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tymon Na odwrocie na górnej listwie krosna dwie nalepki: - 1. z tekstem wpisanym atramentem: TYMON NIESIOŁOWSKI | „W PRACOWNI“ | 54 x 65 olej ; - 2. druk, maszynopis: [...] UE AND MODERN ART | WARSAW MARSZAŁKOWSKA 34/50 POT... | Author Niesiołowski Tymon | Title W pracowni | Year Dimensions 54 x 65 [powyżej odręcznie: 21 x 25 1/2 ]
Artist: Józef Czapski
Title: PARK W CHATEAUX LA ROUSSILLE, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. p.d.: J. CZAPSKI | 58. Na odwrocie, na płótnie stempel paryskiego magazynu materiałów malarskich o kształcie palety malarskiej z napisem: BLANCHET | 58 RUE BONAPARTE | PARIS. Powyżej nieczytelny stempel. Obraz jest jednym z pejzaży malowanych w okolicach otoczonego lasem Chateaux la Roussille w departamencie Corréze, regionie Limousin (por. obraz Drzewa wystawiony w D.A. Agra-Art w 2011; zobacz też: http://www.zwoje-scrolls.com/zwoje36/text11p.htm)
Artist: Czesław Rzepiński
Title: JESIEŃ W BRODACH, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rzepiński Na odwrocie - na górnej listwie krosna - napis ołówkiem: Jesień w Brodach 1986 X . Na listwie dolnej wypełniony ręcznie stempel kolekcji z metryczką obrazu. Obraz wymieniony w katalogu wystawy: - Czesław Rzepiński. Malarstwo. W setną rocznicę urodzin, w dziesięć lat od śmierci Artysty , Galeria Krakowskiego Banku Spółdzielczego, luty-marzec-kwiecień 2006, Kraków 2006, nr kat. 29.
Artist: Piotr Potworowski
Title: AKT KOBIETY, 2. POł. LAT 40. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: POTWOROWSKI na odwrocie na ramie nalepka z napisem atramentem: Pamela | Peter Potworowski. obok nr 19 , poniżej na ramie nalepka Galerii Redfern z Londynu. Obraz wystawiany i opisany: - T. Potworowski, Norman Notley, Fred Uhlman , Redfern Gallery London, January, 3rd to 26th 1946, nr kat. 19 Katalog wystawy w 1946r (pdf) / Dzięki uprzejmości Redfern Gallery, London, www.redfern-gallery.com /
Artist: Tadeusz Makowski
Title: CZERWONY KAPTUREK, OK. 1924
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout Na odwrocie rysunku potwierdzenie autentyczności naniesione przez prof. Władysławę Jaworską (napis długopisem): Stwierdzam, że jest to | oryginalny rysunek Tadeusza | Makowskiego (z ok. 1924) | Władysława Jaworska | Warszawa, 20. 6. 1992. Na oprawie (plecy) karta z metryczką rysunku i tekstem dotyczącym jego proweniencji (wydruk komputerowy): Rysunek pochodzi ze zbiorów rodziny malarza - wchodził w skład spuścizny pośmiertnej Makowskiego przejętej z jego paryskiej pracowni przez siostrę artysty, Karolinę Niedzielową z domu Makowską, która następnie przekazała go swej córce Janinie Adamek.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OBRAZ XVI, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI | 1969 na odwrocie nalepka: K.M.P. i K. „RUCH“ WARSZAWA | GALERIA WSPÓŁCZESNA | AUTOR Zdzisław Beksiński | TYTUŁ OBRAZ XVI | TECHNIKA ol. pł. | WYMIARY | WYSTAWA 59 [w kółku] 9 IV - 3 V 1970 Proweniencja: Prezentowany obraz Zdzisława Beksińskiego pochodzi z kolekcji przyjaciela artysty, grafika Bogusława Wiśniewskiego, który kupił go bezpośrednio od malarza w jego sanockiej pracowni na początku lat 70. XX w. Ich znajomość i wzajemne kontakty wzmiankowane są w książce Magdaleny Grzebałkowskiej Beksińscy. Portret podwójny, Wydawnictwo Znak, Kraków 2014. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Zdzisław Beksiński, Galeria Współczesna Ruch, Warszawa 9 IV - 3 V 1970; - Wirtualne Muzeum Zdzisława Beksińskiego, repr. czarno-biała (http://beksinski.dmochowskigallery.net/galeria_zoom.php?artist=52&picture=3359).
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MODELKA W ATELIER
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w św. passe-partout sygn. p.d.: Menkes
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: POSTAĆ WE WNĘTRZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie p.d.: J. ZUCKER | J. ZUCKER
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIOWEJ FRANCJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Hayden Na odwrocie farbą na płótnie: Hayden | N 2
Artist: Eliasz Kanarek
Title: PARA RYBAKÓW. IDYLLA, LATA 50. LUB 60. XX W.
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana: olej i wosk, płyta spilśniona sygn. p.d.: E. KanaRek Na odwrocie napis ołówkiem: 23 Obraz pochodzi z powojennego, „amerykańskiego“ okresu twórczości Eliasza Kanarka; powstał zapewne w latach 50. lub 60. XX w. Artysta powtórzył tu - twórczo przetworzony - motyw swojej wcześniejszej pracy - namalowanej ok. 1932 Idylli (olej, collage, 100 x 78 cm; zbiory Muzeum ŻIH w Warszawie). Już wtedy - podobnie jak i inni uczniowie Tadeusza Pruszkowskiego (np. Bolesław Cybis) - Kanarek chętnie eksperymentował z techniką malarską, a zainteresowania te rozwinął jeszcze w okresie późniejszym, dodając do farb np. wosk (enkaustyka) czy stosując collage.
Artist: Stanisław Eleszkiewicz
Title: NA SPACERZE
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Eleszkiewicz
Verified Artist: Yes
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: GŁÓWNA WYGRANA, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie w kółku p.d.: 91 [do góry nogami] Na krośnie nalepki: - 1. BIURO WYSTAW ARTYSTYCZNYCH | W KRAKOWIE | Autor Mikulski Kazimierz | Nazwisko właściciela Mikulski Kazimierz | Adres właściciela Kraków ul. Józefa 44 m 2 | Tytuł dzieła Główna wygrana | Nr porządkowy zgłoszenia 1 | Technika wykonania olej | [...]Nr leg Z.P.A.P. 1471 Cena 18.000 zł ; - 2. DESA | Autor Kazimierz MIKULSKI | Tytuł Hogsta vinsten | Year 1965 220 x 130 olja paduk | Svea Galleriet/Stockholm. Obraz wystawiany: Wystawa 100 malarzy polskich, Sztokholm , Sveagalleriet, 1966
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, OK.1987
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płycie dedykacja autora: Aduś [w ramce] | Andrzej S | i tylko życzę całym | sercem | tylko z sercem | i tylko | z sercem | i tylko z | sercem | i tylko | z sercem
Artist: Tomasz Ciecierski
Title: BEZ TYTUŁU, 1972-1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Tomasz Ciecierski | olej na pł 120 x 140 | Bez tytułu 1972-3 Na odwrocie na płótnie nalepka: Dzieło | eksponowane | na | VII | Festiwalu | Polskiego | Malarstwa | Współczesnego Szczecin 1974
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: POMNIKI LISTÓW,1982-1984
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: POMNIKI LISTÓW F. KAFKI DO F. BAUER,1982-1984 sygn. na odwrocie na płycie: Andrzej Szewczyk | 1982-84 | „Pomniki listów“ | F. Kafki do F. Bauer Andrzej Szewczyk często w swoich pracach nawiązuje do wielkich postaci z literatury, m.in. do Biografii Franza Kafki. Artysta sięgnął do historii miłosnej pisarza, do okresu narzeczeństwa z Felicją Bauer, sekretarką z Berlina, z którą Kafka prowadził ożywioną korespondencję przez ponad 5 lat. Po okresie półrocznych zaręczyn, do ślubu z Felicją jednak nie doszło. Kafka po zerwaniu z Felicją zniszczył jej listy do siebie, natomiast jego listy do Felicji przetrwały i zostały wydane w latach 50. XX w. [Franz Kafka, Listy do Felicji , PIW, 1976].
Artist: Jan Tarasin
Title: FRAGMENT, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 73 Na odwrocie na płótnie sygnatura: JAN TARASIN 1973 | „FRAGMENT“ Na dolnej listwie krosna nalepka z nr.: DI/4/71SBBBB | 2 [w kółku] oraz nalepka Galerii Fibak & Program z danymi obrazu. Obraz znajdował się w kolekcji W. Fibaka, od którego odkupił go obecny właściciel. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Jan Tarasin. Malarstwo i grafika , Galeria Sztuki Współczesnej Zapiecek Desa, Warszawa, marzec 1975, kat., il. czarno-biała [fotografia odwrócona].
Artist: Jan Dobkowski
Title: PEJZAŻ PRZESTRZENI X, 1983
Year: 1983
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: Jan Dobkowski | „PEJZAŻ PRZESTRZENI X“ 83 | ACRYL 55 cm x 75 cm Na odwr. na płycie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę.
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: A. LENICA | WARSZAWA | 1957 powyżej strzałka
Artist: Władysław Hasior
Title: OSTATNI PTAK, 1988
Year: 1988
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 100 x 129 x 6 cm Na odwrocie na płótnie nalepka z sygnaturą autora p.d.: OSTATNI PTAK | 1988 | 150 x 120 x 12 HasiorW; l.d.: Viimane lind | Poslednaja ptica [cylicą] | 1988
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: 1976 | H. Stażewski , obok: 19 [w kółku]
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: LINIA BARWNA VI, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | LINIA BARWNA VI | 50 x 92 | 2005 Na odwrocie na ramie nalepka firmy Program Renes z danymi obrazu. Cykl obrazów Linia Barwna , rozpoczęty w 2005 r., liczy ok. 120 prac. Obraz wystawiany i opisany: - Włodzimierz Pawlak Autoportret w powidokach Self-portrait in afterimages , Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2008, s. 165.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, I POł. LAT 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: Obraz jest zarejestrowany na filmie dokumentalnym Testament Zdzisława Beksińskiego z 2012 roku w reż. Wojciecha Barczaka (obraz widoczny w 7 minucie filmu). Prezentowany obraz Zdzisława Beksińskiego pochodzi z kolekcji przyjaciela artysty, grafika Bogusława Wiśniewskiego, który otrzymał go w prezencie od artysty na początku lat 70. XX w. Ich znajomość i wzajemne kontakty wzmiankowane są w książce Magdaleny Grzebałkowskiej Beksińscy. Portret podwójny , Wydawnictwo Znak, Kraków 2014.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, I POł. LAT 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: Obraz jest zarejestrowany na filmie dokumentalnym Testament Zdzisława Beksińskiego z 2012 roku w reż. Wojciecha Barczaka (obraz widoczny w 7 minucie filmu). Prezentowany obraz Zdzisława Beksińskiego pochodzi z kolekcji przyjaciela artysty, grafika Bogusława Wiśniewskiego, który otrzymał go w prezencie od artysty na początku lat 70. XX w. Ich znajomość i wzajemne kontakty wzmiankowane są w książce Magdaleny Grzebałkowskiej Beksińscy. Portret podwójny , Wydawnictwo Znak, Kraków 2014.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: POLSKI, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. DUDA GRACZ 1974 Na odwrocie na blejtramie częściowo uszkodzona nalepka DESY z tytułem: Polnisches
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Dominik
Title: RÓŻA, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik Na odwrocie na płótnie sygnatura: DOMINIK 1974 | 81 x 116 ACRYL | „ROSE“ Obraz wystawiany i reprodukowany: - Kunst aus Polen [katalog wystawy], red. B. Schmidt, Hamburg 1981 (lub 1982), poz. 5, il.
Artist: Jacek Sienicki
Title: DRZEWO, 1998
Year: 1998
Tools: oil, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. oł. p.d.: J Sienicki ‘98
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj na odwrocie na płótnie sygnatura: Stanisław Baj Baj | RZEKA BUG | „Sugry" 2008 r.
Artist: Jerzy Panek
Title: ŚMIERĆ NA KONIU, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Panek Na odwrocie na płótnie napis: JERZY PANEK | 59 x 73 | tytuł „ŚMIERĆ NA KONIU" | 1970
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: KROK ZA KROKIEM, 1999
Year: 1999
Tools: tempera, pencil, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 1999 Na odwrocie l.g.: nalepka Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym - Galeria Dzwonnica Obraz wystawiany: - Malarze Kazimierza, Salon letni ‘99 , Muzeum Nadwiślańskie, Galeria Dzwonnica 15 VIII - 26 IX 1999.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU KRAJOBRAZ ANIMALISTYCZNY, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: MUSIAŁOWICZ Na odwrocie na płycie napis i sygnatura: Z CYKLU | KRAJOBRAZ ANIMALISTYCZNY |1984 | MUSIAŁOWICZ
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: WIOSENNE ZRÓWNANIE DNIA Z NOCĄ, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: Kazimierz Mikulski | Kraków 1986 | „Wiosenne zrównanie dnia z nocą“
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na blejtramie l.d. nalepka: BWA | Atest Nr 1/AM/82, poz. 6 | ALFONS MAZURKIEWICZ | BEZ TYTUŁU (1960) | olej, pł. 85 x 135 cm, niesygnowany | Katalog - Wrocław 1976 - brak | okrągła pieczątka Dyrektor | [podpis] | mgr B. Górecki | WROCŁAW
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: BARONESA, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: upside (strzałka) góra | t. Brzozowski. 1980 . Na krośnie napisy; u dołu: T BRZOZOWSKI , po prawej: 33 x 66 , u góry: „BARONESA“, po lewej: 1980 . Na odwrocie na listwie ramy nalepka z danymi obrazu. Obraz wystawiany i opisany: - Tadeusz Brzozowski , Kraków Desa, ul. Św. Jana 3, VI 1980; - Tadeusz Brzozowski 1918-1987 [red. Anna Żakiewicz], MN Warszawa, Warszawa 1997, kat. nr 367, s. 239.
Artist: Jan Młodożeniec
Title: KLIPS, 1998
Year: 1998
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu wzdłuż pr. krawędzi: JAN MŁODOŻENIEC Na odwrocie na płótnie sygn.: JAN MŁODOŻENIEC | „Klips“ tempera | Lipiec 1998
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 2007
Year: 2007
Tools: ink, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Jan Tarasin 2007
Artist: Bronisław Chromy
Title: PAW
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Jan Lenica
Title: PROJEKT PLAKATU DLA TEATRU NARODOWEGO, 1978
Year: 1978
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: JULIUSZ SŁOWACKI. PROJEKT PLAKATU DLA TEATRU NARODOWEGO, 1978 tusz pędzel, akwarela, papier, wymiary w św. passe-partout sygn. oł. p.d.: Lenica na odwr. p.g. stempel: TEATR NARODOWY | [adres] | [dłg.:] akceptowano dn 26 06.78 | [nieczyt. podpis] niżej pieczątka: DYREKTOR TEATRU | Adam Hanuszkiewicz
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: L. Tarasewicz 2007 | 50 x 50
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: L. Tarasewicz 2013 | Acryl on Canvas | 50 x 50
Artist: Roman Opałka
Title: SIEDZĄCA KOBIETA
Tools: coal
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie oprawy okrągła pieczęć Fundacji Opalka z potwierdzeniem autorstwa, niżej stempel: EX LIBRIS | Ewa & Marek Pietkiewicz
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: STAROŚĆ, 1977
Year: 1977
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout l.d. dwie czerwone kwadratowe pieczątki z tekstem: DUDA GRACZ, obok sygn. akwarelą: . Starość. . 744/1997 (akwarela 75 x 55 cm) , p.d.: . Jerzy Duda Gracz ., w l.d. rogu oł.: 46/744
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Bereś
Title: PIĘTNO, 1982
Year: 1982
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 200 x 95 x 161 cm sygn. czarną farbą: 1982 JBereś Obiekt wystawiany i reprodukowany: - Nowa treść , Galeria Krzysztofory, Kraków 1986; - Nowa treść , BWA Lublin, 1986/7; - Galeria 72, Muzeum Okręgowe w Chełmie, 1988; - Galeria Dawna Synagoga, Nowy Sącz 1989; - Jestem za otwarciem dialogu..., „Tumult“ 1991, nr 6, il. s. 44; - Jerzy Bereś. Zwidy, Wyrocznie, Ołtarze. Szkic autobiograficzny , Stowarzyszenie Artystyczne Grupa Krakowska, Kraków 1991, poz. 49, il.; - Jerzy Bereś. Zwidy, Wyrocznie, Ołtarze, Wyzwania , Muzeum Narodowe Poznań 1995, kat. 142, il. s. 88; - Galeria Monopol, Warszawa, luty - kwiecień 2014.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ NR 848, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 848/1984. Na odwrocie na płycie nalepka autorska: UZ III 1967/ 86 V | DUDA GRACZ | PADEREWSKIEGO 42 B/31 KATOWICE | TYTUŁ OBRAZ NR 848 | TECHNIKA OLEJ, PŁ. PILŚN . | WYMIARY 72 x 54 cm | CENA.... | SYGN. DUDA GRACZ | ROK 1984/NR KATAL.AUTOR. 848 | UWAGI 1 . WERNIKS. IX. 1984
Verified Artist: Yes
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1975
Year: 1975
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. dł. p.d.: sgierowski 1975
Artist: Jan Młodożeniec
Title: GODZINA ŚRÓDZIEMNOMORSKA, 1999
Year: 1999
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: JAN MŁODOŻENIEC Na odwrocie na płótnie sygn.: JAN MŁODOŻENIEC „godzina śródziemnomorska“ | tempera 65 x 81 maj 1999
Artist: Jacek Pałucha
Title: MANEWRY MIŁOSNE, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: OSKRZYDLONY UŁAN PRZECHODZI DO NATARCIA CZYLI MANEWRY MIŁOSNE, 2014 sygn. l.d.: J. Pałucha 2014 Na odwrocie na płótnie napis autorski: Oskrzydlony ułan | przechodzi do natarcia.| czyli Manewry Miłosne .
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: POETYKA WSI BRZEGI 4 - OBRAZ 1373, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 1373/90 . Na odwrocie na płycie nalepka autorska: DUDA GRACZ | PADEREWSKIEGO 42 B | 31 KATOWICE | Obraz 1373/ POETYKA WSI | BRZEGI-4; R. GOCZALKOWI | + 1983 R./ | TECHNIKA OLEJ, PŁ. PILŚN . | WYMIARY 78 x 63 cm | CENA... | SYGN. DUDA GRACZ | ROK 1990/NR.KATAL.AUTOR.1373 | UWAGI 1 WERNIKS. VI 91. Obraz reprodukowany w albumie: - Duda Gracz , Ireneusz J. Kamiński (tekst), Agata Duda Gracz (wybór ilustracji, opracowanie biografii i bibliografii), Wydawnictwo Penta, Warszawa 1997, s. 199.
Verified Artist: Yes
Artist: Janusz Christa
Title: KAJTEK I KOKO. NA TROPACH PITEKANTROPA, 1964
Year: 1964
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: cztery paski komiksowe naklejone na planszy nr 73 na odwr. planszy p.d. oł.: 73 Wydania: - „Wieczór Wybrzeża“ 14 IV 1964 - 06 VII 1965; - wyd. I - Egmont 2001; - wyd. II - Egmont 2007.
Artist: Janusz Christa
Title: KAJTEK I KOKO. NA TROPACH PITEKANTROPA, 1964
Year: 1964
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: cztery paski komiksowe naklejone na planszy nr 81 na odwr. planszy p.d. oł.: 81 Wydania: - „Wieczór Wybrzeża“ 14 IV 1964 - 06 VII 1965; - wyd. I - Egmont 2001; - wyd. II - Egmont 2007.