Artist: Stanisław Ejsmond
Title: GAŁĄZKA MIMOZY, PRZED 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S.EJSMOND. Na odwrocie nalepka (druk, kredka , stempel ) o treści: MAGAZYN ARTYSTYCZNY I SALON OBRAZÓW | JULIANA BUROFA, Warszawa, Nowy Świat 47. | No 3935 Autor Ejsmond S. | Tytuł Mimoza Rodzaj dzieła olej | cena... Własność [nieczytelnie] | data 11. 2. 35 rok
Artist: Alfons Karpiński
Title: ŻÓŁTE KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ca 43,5 x ca 58 cm (tektura nierówno przycięta) sygn. po lewej: A. Karpiński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Michał Stańko
Title: SZAŁASY W TATRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Stańko
Verified Artist: Yes
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: GÓRALSCY GRAJKOWIE PRZY WINIE
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. STRYJEŃSKA
Artist: Wiktor Korecki
Title: ŻNIWA. SNOPY W POLU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Wlastimil Hofman
Title: W DRODZE. STARZEC I DZIEWCZYNA, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. p.g.: 1930 | Wlastimil Hofman
Verified Artist: Yes
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: STADO NAD RZEKĄ, OK. 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie, na tekturowych „plecach“ napisy i nalepki z numerami odnoszącymi się do pozycji w katalogach wystaw. Napisy: - niebieską kredką: Bohdanów Wileńszczyzna | F Ruszczyc | 84 ; - obok ołówkiem: [ok. 1895] ; - niżej czerwonym długopisem: I/36. Nalepki: - 1. z tekstem wpisanym atramentem p.d.: F. Ruszczyc | Stado nad rzeką | olej | wł. rodziny ; - 2. druk, maszynopis: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937 Grudzień Nr. 2129 /87/ | Autor Ferdynand Ruszczyc | Wystawa pośmiertna | Adres | Dzieło Stado nad rzeką | Wykonanie olej cena-. Na nalepce stempel: WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA Obraz ze zbiorów rodziny artysty. Obraz wymieniony i opisany: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca , Wilno październik 1937, s. 27, nr kat. 84 [własność rodziny artysty]; - Ferdynad Ruszczyc 1870-1936 , Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad - grudzień 1937, s. 34 nr kat. 84 [własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 . Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP w Krakowie, grudzień 1937 - styczeń 1938, s. 23, nr kat. 87 [własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 . Katalog. [red. J. Ruszczycówna], Muzeum Narodowe w Warszawie 1964,... więcej
Artist: Stanisław Żukowski
Title: PEJZAŻ Z RZEKĄ, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 43,6 x 51,8 cm (tektura nierówno przycięta) sygn. p.d.: S. Żukowski | 1928
Artist: Erno Erb
Title: NA TARGU WE LWOWIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Erb Na odwrocie napisy: - ołówkiem: Obraz Erbera X (!); - niebieską kredką: 4973 ; - długopisem: poz. 3.- | /./ III. z-1615/51711; - ponadto okrągły stempel z częściowo czytelnym napisem: ODDZIAŁ /.../ WOJEW. KONSERWATORA ZABYTKÓW
Artist: Alfons Karpiński
Title: NA JARMARKU, KRAMY, 1911 (?)
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Karpiński 1911 [?] Na odwrocie obrazu zatarte, nieczytelne napisy czerwoną kredką. Na papierze zabezpieczającym obraz od strony odwrocia nalepka Desy z numerem 306/64, nazwiskiem autora i tytułem obrazu Kramy oraz stemplem z datą sprzedaży 20 VIII 64 i ceną 2625-. Ponadto nalepka z tekstem (maszynopis): KARPINSKI | Market Scena | Y-DZ. Podobne rodzajowe sceny z targów i jarmarków malował Karpiński we wczesnym okresie twórczości. Przypomnieć tu można np. obraz Na odpuście z roku 1907 (patrz: aukcja Agry-Art z 3 czerwca 2012).
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: STARY MŁYN, 1911
Year: 1911
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 27,3 x 45,4 cm (w świetle ramy) sygnowany l.d.: „Stary młyn“ | Tadeusz Rybkowski 1911
Artist: Wojciech Kossak
Title: GŁOWA KONIA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak Na odwrocie tekst - autograf artysty: Stwierdzam autentyczność | Wojciech Kossak. Obok lakowa pieczęć z herbem Kos (odcisk z sygnetu).
Artist: Kazimierz Alchimowicz
Title: W TATRZAŃSKIEJ DOLINIE, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Alchimowicz | 1887
Artist: Wlastimil Hofman
Title: W DRODZE. STARZEC I DZIEWCZYNA, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną farbą p.d.: Wlastimil | Hofmann 1922 Na odwrocie napis ołówkiem: Wyst w Związku [.]; niebieską kredką: 2016
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET Z KWIATEM OSTU, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: J Malczewski. 1911 Na odwrocie, na tekturze znak wytwórcy podobrazia - stempel z kotwicą i kaduceuszem. Na krośnie trzy nalepki wystaw w TPSP w Krakowie w roku 1911, TZSP w Warszawie w 1911 oraz wystawy na rzecz Tow. Ochron dla Dzieci wyznania mojżeszowego w Warszawie w 1916 (druk, atrament, stempel) o treści: 1. TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | /../ 1911 Nr 1441 | Autor Malczewski Jacek | Dzieło pt. Portret własny | [Rodza]j ol . Cena - 2. Nr 18543 Autor Jacek Malczewski | Tytuł Autoportret Rodzaj dzieła ol . | cena - Własność p. [ L .] Goldberga Data nadesłania 15/ XI 1911 więcej
Artist: Vittorio Capessiero
Title: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ. DWAJ RYBACY W ŁODZI olej, deska fazowana sygn. p.d.: V. Capessiero Na odwrocie nalepki 82 aukcji krakowskiej DESY (nr kat. 35).
Artist: Vittorio Capessiero
Title: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ. RYBAK W ŻAGLOWEJ ŁODZI olej, deska fazowana sygn. p.d.: V. Capessiero Na odwrocie nalepka 82 aukcji krakowskiej DESY (nr kat. 37).
Artist: Adalbert Schäffer
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI DALII, 1858
Year: 1858
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Adalb: Schäffer 1858 | [....] Na odwrocie - na krośnie i ramie trzy różne drukowane nalepki Galerie Assindia w Essen. Ponadto mała nalepka z numerem 638.
Artist: Wilhelm Kotarbiński
Title: GRA W KOŚCI W DAWNYM RZYMIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W Kotarbinski
Artist: Franz Roubaud
Title: JEŹDŹCY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie: Krajobraz z chatą akwarela, papier, 15 x 33 cm (w św. p-partout), 22 x 40 cm (papier) Brawurowy szkic malarski, w którym artysta mistrzowsko uchwycił gwałtowny ruch jeźdźców i koni. Znajdujemy tu - charakterystyczny dla Franza Roubauda - sposób modelowania sylwetek koni poprzez refleksy światła „pasmowo“ załamujące się na ich ciałach (porównaj np. ilustracje w: H. Büchler, Józef Brandt, Alfred Wierusz-Kowalski i inni. Polska szkoła monachijska , Warszawa 1998, il. 24, 28, 85, 138 i inne). Konsultacja - dr Mariusz Klarecki
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: JEŹDZIEC W STEPIE, 1906
Year: 1906
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tadeusz Ajdukiewicz | 1906
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: PORTRET DZIEWCZĘCY, 1857
Year: 1857
Tools: gouache, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30,5 x 22,6 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: T. Kwiatkowski | 1857.
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: PROJEKT FRYZU KWIETNEGO, 1904
Year: 1904
Tools: ink, pencil, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PROJEKT DEKORACYJNEGO FRYZU KWIETNEGO, 1904 15 x 44,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. u dołu pośrodku: SW 1904. Napis u góry po lewej: WYSTAWA JUBILEUSZOWA „SZTUKA“ Wstępny projekt fryzu roślinnego mającego ozdobić ściany sali wystawowej Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, tzw. „Świetlicy bolesławowskiej“ w gmachu TPSP w Krakowie. Podobny motyw wykorzystał artysta także w dekoracji wnętrza krakowskiego Domu Towarzystwa Lekarskiego. Porównaj np.: - Stanisław Wyspiański. Opus magnum , MNK, Kraków 2000, il. na s. 46, 47, 177.
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: SZKIC RATUSZA PRZY PLACU WOLNICA, 1883-90
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: SZKIC RATUSZA PRZY PLACU WOLNICA NA KAZIMIERZU W KRAKOWIE, 1883-1890 13,8 x 20,6 cm (w świetle passe-partout) ślad podpisu w p.d. rogu Szkic pochodzi z krakowskiej kolekcji rodziny prof. Karola Estreichera . Rysunek przedstawia dawny ratusz na krakowskim Kazimierzu z okresu przed jego gruntowną przebudową w latach 1875-1876. Rysunek ma charakter dokumentacyjny; wykonany został najprawdopodobniej według reprodukcji. Bryła ratusza ujęta jest od wschodu - widać główny, zwieńczony attyką masyw budowli, część wieży z hełmem oraz niższe przybudówki o spadzistych dachach. Rysunek jest prosty i schematyczny. Zachowuje proporcje brył, a dzięki umieszczeniu po lewej stronie bezlistnego drzewa nakreśla perspektywę malarską. Szkic powstał zapewne nie wcześniej niż w latach 1883-1886 i nie później niż w roku 1890. W czasie wspomnianej przebudowy ratusza i dobudowaniu neorenesansowego skrzydła od strony południowej (nie ma go na rysunku) Stanisław Wyspiański miał niespełna siedem lat; jego ówczesne rysunki odznaczają się jeszcze dziecięcą nieporadnością. Stąd przypuszczenie, że artysta oparł się na dawnej fotografii, a szkic powstał w czasie, gdy doskonalił swój warsztat, m.in. poprzez dokumentowanie zabytków, kopiowanie i rysowanie ich z natury. Datą graniczną dla tej pracy wydają się być lata 1889 (wyprawa inwentaryzacyjna po Małopolsce) i 1890 (rysunkowe... więcej
Artist: Jerzy Kossak
Title: NAPOLEON ZE SZTABEM, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: NAPOLEON ZE SZTABEM OBSERWUJĄCY PRZEPRAWĘ WOJSKA PRZEZ BEREZYNĘ, 1932 sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1932 Tematy zaczerpnięte z wydarzeń kampanii napoleońskich Jerzy Kossak podejmował najchętniej i najczęściej. Znajomość historii i żołnierskich mundurów pozwalała mu swobodnie i ze znawstwem sięgać do różnych zdarzeń i epizodów tych wojen. Czasem też kilkakrotnie powtarzał ulubione motywy, ujmując je w różne układy kompozycyjne. Napoleona obserwującego przejście wojsk przez Berezynę w ostatnich dniach listopada 1912 r. namalował artysta przynajmniej dwukrotne, w roku 1929 i 1930 (patrz reprodukcje nr 108, 109 w albumie K. Olszańskiego Jerzy Kossak , Wrocław-Warszawa-Kraków 1992).
Artist: Piotr Michałowski
Title: PRZEJAŻDŻKA. CHŁOPCZYK NA BIAŁYM KONIU, 1837-1840
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout Akwarela pochodzi ze zbiorów rodziny artysty ; w roku 1932 wymieniana była jako własność M. Michałowskiej. Później trafiła do kolekcji Edmunda Mętlewicza, a po jego śmierci (1962) pozostała w zbiorach rodzinnych. Według Mieczysława Sterlinga, autora jednej z pierwszych monografii artysty, akwarela przedstawiająca Chłopczyka na białym koniu powstała zapewne w latach 1837-1845. Michałowski przebywał wówczas głównie w majątku w Bolestraszycach k. Przemyśla i szczególnie często - także akwarelą - malował portrety swoich dzieci, przedstawianych czasem właśnie podczas konnych przejażdżek. Wirtuozeria w operowaniu farbami wodnymi, swobodnie kładzione plamy o różnym nasileniu barw, potwierdzają mistrzostwo artysty, „jednego z najwybitniejszych akwarelistów wszystkich czasów“. Obraz opisany w: - M. Sterling, Piotr Michałowski 1800-1855 , Instytut Wydawniczy „Biblioteka Polska“, Warszawa 1932, s. 85 ( Chłopczyk na białym koniu zwrócony w prawo , akwarela 47 x 38, wł. M. Michałowska).
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ BESKIDZKI Z OKOLIC BYSTREJ
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. p.d.: JFałat | Bystra Na odwrocie, na tzw. plecach, drukowana nalepka argentyńskiej firmy przewozowej (?): EXPRESO FURLONG | Soc. Anon | EXPRESO FURLONG BUENOS AIRES | AV. ING. HWERGO 1347-63 | 88408 (numer wpisany ołówkiem)
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PEJZAŻ NADWODNY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 22,8 x 37,2 cm (w świetle passe-partout) sygn. ołówkiem p.d.: LWyczół (inicjały wiązane) Wzdłuż prawej krawędzi w dolnym narożniku napis tuszem: 1021
Artist: Karol Klopfer
Title: NA WIEJSKIEJ DRODZE, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K. Klopfer | 1879 r.
Verified Artist: Yes
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: BOHDANÓW NA WIOSNĘ, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F Ruszczyc 1902 Na odwrocie, na tekturowych „plecach“ napisy i nalepki z numerami odnoszącymi się do pozycji w katalogach wystaw. Napisy: - niebieską kredką: BOHD. WILEŃSZCZYZNA ; - niżej: 160 ; ołówkiem: F Ruszczyc | 88 ; - niżej czerwonym długopisem: I/123. Nalepki: - 1. z tekstem wpisanym atramentem p.d.: F. Ruszczyc | Dom w Bohdanowie | olej | wł. rodziny ; - 2. druk, maszynopis: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937 Grudzień Nr. 2133 /91 | Autor Ferdynand Ruszczyc | Wystawa pośmiertna | Adres | Dzieło Dom w Bohdanowie | Wykonanie olej cena-. Na nalepce stempel: WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA; - 3. nalepka: Wystawy Monograficzna | Ferdynanda Ruszczyca | Muzeum Narodowe w Krakowie | II-IV 2002 | Muzeum Okręgowe w Toruniu | IV-VI 2002 | Muzeum Narodowe w Warszawie | VII-IX 2002 | LDM w Wilnie X-XII 2002. Obraz ze zbiorów rodziny artysty. Obraz wymieniony, opisany i reprodukowany: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca , Wilno październik 1937, s. 27, nr kat. 88 [własność rodziny artysty]; - Ferdynad Ruszczyc 1870-1936 , Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad - grudzień 1937, s. 35, nr kat. 88 [własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 .... więcej
Artist: Guido Hampe
Title: KRAJOBRAZ ALPEJSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: G. Hampe
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: CHŁOPIEC GRAJĄCY NA FLECIE, 1875
Year: 1875
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Ajdukiewicz | München 1875. Na górnej listwie krosna napis czarną farbą i kredą: 157 TS ; obok czerwoną farbą: 32 ; nadto ołówkiem: LIST A Jeden z najwcześniejszych znanych obrazów Ajdukiewicza, powstały w uczelnianej pracowni podczas studiów w monachijskiej ASP.
Artist: Antoni Piotrowski
Title: KONIE PRZED CHATĄ, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. PIOTROWSKI 1917 r. Na odwrocie wzdłuż górnej i dolnej krawędzi doklejane drewniane listwy; na górnej napis tuszem: [.] 122 (lub 192 ).
Artist: Włodzimierz Kunz
Title: PEJZAŻ Z UL. HUMBERTA, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. KUNZ 61. Na odwrocie na płótnie napis: WŁODZIMIERZ KUNZ | KRAKÓW OS. RYDLA BL.18/45 a na płótnie nalepka z pieczątką zezwalającą na wywóz za granicę z datą: 22 XI 61, poniżej nieczytelny podpis i nr: 431/61 . Na blejtramie napis: WŁODZIMIERZ KUNZ KRAKÓW os. RYDLA Bl. 18/45 a | „PEJZAŻ Z UL. HUMBERTA | WYM.80/58 cm OLEJ | NR.LEG. ZPAP 2900
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: DWÓR NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W Wodzinowski
Artist: Wilhelm Pistor
Title: DZIEWCZYNA Z KWIATAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W Pistor.
Artist: Eduard Götzelmann
Title: POWRÓT Z JARMARKU, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ed: Gőtzelmann
Artist: Nathaniel Sichel
Title: PIĘKNOŚĆ ORIENTU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: N. Sichel Na odwrocie karta maszynopisu z dotyczącymi artysty wypisami ze słowników Thieme-Beckera (t. XXX, s. 584) oraz Böttichera (t. II).
Artist: Jan Chełmiński
Title: PRZEJAŻDŻKA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jan Chelminski Na odwrocie owalny stempel firmy z materiałami malarskimi: Adrian Brugger | München | Theatineerstrasse [.] Na ramie drukowana nalepka: Ant. Pütterich | Briennerstrasse 7 | München
Artist: Alfons Karpiński
Title: RÓŻE BIAŁE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Karpiński. Na odwrocie napisy: autorski pośrodku: „Róże białe“ | mal. A. Karpiński | Kraków ; ponadto: 350, 150 tys, Nr 30 Od lat dwudziestych w malarstwie Karpińskiego coraz częściej pojawiały się przedstawienia kwiatów i martwych natur. Artysta wspominał - „Kwiaty i wnętrza zacząłem też malować dla siebie, okazało się jednak, że te obrazy się bardzo podobają i to mnie w niejednej ciężkiej chwili ratowało“. Namalował ich wiele. Powstawały w jego krakowskim mieszkaniu i pracowni, stąd - obok bukietów ulubionych róż czy innych kwiatów - powtarzają się podobne motywy i zestawy „domowych“ wazonów, porcelanowych figurek, filiżanek, czajniczków. Szczególnie charakterystyczny dla tych obrazów harmonijny, stonowany koloryt, ciepłe rozproszone światło oraz specyficzne zamglenie, „odrealnienie“ przedmiotów i niedopowiedzenie ich kształtów współtworzą nastrój zacisznego, pogrążonego w spokojnym trwaniu wnętrza. W tych obrazach „Karpiński unika gwałtownych dysonansów, tanich efektów, jaskrawych tonacji, unika w ogóle realizmu, a na świat patrzy jakby przez zamglone okno swej pracowni. W niej zamyka się zarazem cała prawie praca twórcza artysty, tu pozują mu szeregi wykwintnych dam, tu powstają przepiękne obrazy „martwych natur“, [w których malarz] z obojętnych nieraz okruchów potrafi wydobyć nowe, ciche życie“. (F. Klein). więcej
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: DAMY PRZY KLATCE DLA PTAKÓW, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: LBakalowicz paris (inicjały imienia i nazwiska wiązane) Na odwrocie obrazu duży owalny stempel paryskiej galerii i składu materiałów malarskich Louisa Latouche: TOILES TABLEAUX et COULEURS | LATOUCHE | 34. Rue de Lafayette, 34 | ENCADRE MANTS. Napis czerwoną kredką: D 606 . Z tyłu na ramie stempel: DETRIMONT | TABLEAUX | DORURES | /../ La/.../: 27 PARIS
Artist: Jan Ksawery Kaniewski
Title: PORTRET DAMY Z CZERWONYM SZALEM, PO 1850
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Xawery Kaniewski malował | w Warszawie 185 [.]
Artist: Stanisław Ejsmond
Title: BIAŁE RÓŻE, 1923
Year: 1923
Tools: mixed
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 22,6 x 39,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: S.EJSMOND 23.
Artist: Jan Styka
Title: PORTRET MŁODEJ DAMY Z PERŁAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: Jan Styka Na odwrocie zachowany fragment nalepki ze stemplem przedstawiającym dwugłowego orła.
Artist: Ludwik Gędłek
Title: PATROL. PYTANIE O DROGĘ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L. Gędlek. Wien Na odwrocie kredką cyfra: 3
Artist: Ludwik Gędłek
Title: PATROL. W MIASTECZKU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L. Gędlek. Wien Na odwrocie kredką cyfra: 4
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMOWY PEJZAŻ Z DROGĄ POD LASEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: PO POLOWANIU, LATA 90. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. G. Wywiórski Na odwrocie napis ołówkiem: 20. Nadto dwa zatarte stemple czerwonym tuszem: Victoria | S /.../ Wczesna praca Wywiórskiego, wyraźnie wskazująca na jego fascynację malarstwem Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego, podziwianych mistrzów - nauczycieli młodego artysty.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: WILKI W NOCY, LATA 90. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A Wierusz-Kowalski Na odwrocie nalepka wystawy w warszawskim TZSP w marcu 1935 roku (druk, atrament, stempel): 32157 Autor Wierusz Kowalski Alfr | Tytuł Wilk wykonanie ol. | Cena ... Wł. Alfred Cohn Marszałk. 140 Data 2 STYCZ 1935 Samotne wilki, śnieżne pustkowie i mroźna zimowa noc to jeden z ulubionych motywów obrazów Wierusza-Kowalskiego, który namalował wiele wersji i wariantów takich kompozycji ( Samotnik, Rabuś, Na placówce - basior czatujący, W lutym na Litwie i inne). Obrazy te należały do najbardziej popularnych i poszukiwanych prac artysty; jeden z nich, pt. Melancholik został zakupiony do zbiorów Nowej Pinakoteki w Monachium. „Najsłynniejsze były sceny z wilkami - pisał Eligiusz Niewiadomski - Wierusz Kowalski wystudiował wilka jak mało kto, [a obrazy te] należą do najsilniejszych rzeczy artysty“. Artysta malował wilki tak z natury - w swoim majątku w Mikorzynie trzymał żywe zwierzęta, jak i z modeli - w pracowni monachijskiej miał dwa wypchane wilki; stojącego i spiętego w skoku. Do tego zespołu należą prezentowane Wilki, kompozycja, którą malarz powtórzył też na płótnie o nieco większych wymiarach (przed II wojną światową depozyt Z. Rosińskiego w Muzeum Wielkopolskim w Poznaniu). Obraz wymieniony w katalogu wystawy w TZSP w Warszawie w roku 1935: -... więcej
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: PATROL UŁANÓW POLSKICH, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Leonard Wintorowski | Warszawa | 1919
Artist: Michał Stańko
Title: POTOK TATRZAŃSKI ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Stańko Na odwrocie stempel: PREZYDIUM RADY NARODOWEJ | [...] | WYDZIAŁ KULTURY | MIEJSKI KONSERWATOR [...]KÓW
Verified Artist: Yes
Artist: Roman Bratkowski
Title: SKAŁY U BRZEGÓW CAPRI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R Bratkowski Obraz namalowany na płótnie z nadrukiem, czytelnym w części: /.../ D YELLOW CORN MEA/.../ /.../MBER AW-F (F0 46565 /../
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: ŁODZIE ŻAGLOWE NA MORZU, 1938
Year: 1938
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S Jaxa | 1938 Na odwrocie dwa autorskie stemple o treści (niewypełnione): Tytuł .... | Rozmiar ..... Cena ....| SOTER JAXA MAŁACHOWSKI | Adres | KRAKÓW, ul. Piłsudskiego 32.
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY U BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Priebe
Artist: Arthur Josef Meadows
Title: ZBIERACZE MAŁŻY. RYBACY PRZY ŁODZIACH, 1888
Year: 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Arthur J Meadows | 1888 Na odwrocie, na górnej listwie krosna nalepka z z napisem naniesionym ręką artysty: Mussel Gatherers - „Il.’Ambleteuse“ | Arthur J Meadows . Na płótnie duży stempel londyńskiej firmy oferującej materiały malarskie (38, Rathbone Place, London).
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: SOSNY I WRZOSY NA BRZEGU MORZA, 1938
Year: 1938
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S Jaxa | 1938
Artist: Juliusz Kossak
Title: BERNARDYN Z OPŁATKAMI, OK. 1897
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 22 x 16,5 cm (w świetle passe-partout z owalnym wycięciem) sygn. monogramem wiązanym l.d.: JK Autorska wersja kompozycji z roku 1897, reprodukowanej m.in. na pocztówce wydanej we Lwowie przed I wojną światową oraz w monografii Juliusza Kossaka autorstwa Stanisława Witkiewicza (S.Witkiewicz, Juliusz Kossak , Warszawa 1900, il. s. 152; patrz też wydania następne). W załączeniu list Kazimierza Olszańskiego , monografisty i znawcy twórczości Juliusza Kossaka, do właściciela akwareli (datowany: Kraków 11 listopada 1984) oraz wspomniana pocztówka.
Artist: Jan Matejko
Title: ŚWIęTY FLORIAN, 1889
Year: 1889
Tools: watercolor
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii do Kościoła Mariackiego w Krakowie. sygn. po lewej monogramem wiązanym: JM | rp. 1889 . Obraz pochodzi ze zbiorów Mariana Gorzkowskiego , zaprzyjaźnionego z Matejką sekretarza krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych, autora nieocenionego Dziennika, opisującego zdarzenia z życia artysty i historię jego obrazów. Gorzkowski zgromadził pokaźną kolekcję dzieł Matejki; jej katalog wydany w roku 1896 wymienia 35 obrazów olejnych, 26 akwarel i 182 rysunki. Karton ze Św. Florianem - jedna z kilku prac-projektów do polichromii Kościoła Mariackiego - w katalogu opisany jest następująco: „Wielki oryginalny karton akwarelowy, który służył jako wzór do wykonania polichromii w prezbiterium kościoła Panny Maryi, przedstawia motyw wzięty z pieczęci XIV wieku z Kleparza, jako przedmieścia Krakowa i wyobraża Św. Floryana w pełnej zbroi, z książęcą czapką na głowie; płaszcz żółty, na przodzie zapinany; w prawej ręce trzyma lancę z penonem, a lewą opiera na czerwonej tarczy z białym krzyżem Tło niebieskie, a całość obrazu ujęta w czworoliść. Miara 145 x 111ctmr; wykonany w roku 1889“. Patrz: Katalog prac artystycznych Jana Matejki [...] w zbiorach Maryana Gorzkowskiego w Krakowie, w Krakowie 1896, s. 10, nr kat. 22. Obraz był eksponowany na wystawie Jan... więcej
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA NA PLACU ZAMKOWYM W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie - na ramie i krośnie - częściowo zniszczona karta z informacją o artyście (maszynopis w języku duńskim). Na krośnie napis farbą: 76801 /P oraz stemple 50 i 35 odnoszące się do wymiarów obrazu.
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA, LATA 30. XX W
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WARSZAWA. RYNEK STAREGO MIASTA Z WYLOTEM ULICY ŚWIĘTOJAŃSKIEJ I WIDOKIEM NA ZAMEK, lata 30. XX w. 48 x 34 cm (w świetle oprawy) sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie, na oprawie stempel warszawskiego Salonu sprzedaży Obrazów Antoniego Parkota: OBRAZY – Kupno i Sprzedaż | ANTONI PARKOT | W-wa, Al. Jerozolimskie 27
Verified Artist: Yes
Artist: Walter Heimig
Title: UCZTA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. charakterystycznym „rozciągniętym“ podpisem p.d.: W. Heimig
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: MARTWA NATURA Z FIGURKAMI, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MARTWA NATURA Z FIGURKAMI, IKONĄ I FRYZEM Z POCHODEM UŁANÓW, 1964 sygn. p.d.: Eugeniusz Geppert 1964 Na odwrocie, na górnej listwie krosna napisy ołówkiem: WARSZAWA DESA LONDYN; D547/64/UBBHB oraz 130. Obok resztką drukowanej nalepki z fragmentem tekstu: DESA | WORKS OF MODERN | For /../ /.../ Company | WARSZAWA /.../. Na listwie dolnej, ołówkiem: Martwa natura | z figurkami i ikoną; obok: 132 . Na listwie bocznej: 102.
Artist: Józef Pankiewicz
Title: PEJZAŻ Z OKOLIC SAINT-TROPEZ, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Pankiewicz Na górnej listwie krosna napis niebieską kredką: longi /... / Jest to jeden z obrazów namalowanych w roku 1922, podczas pobytu Pankiewicza w Saint-Tropez, dokąd - jak pisała żona artysty - wyjechał „na pejzaż, pracuje dużo i zrobił b. piękne rzeczy, przygotowuje wystawę w czerwcu u Bernheima“. Istotnie, obraz pokazany został na wzmiankowanej wystawie - w znanej paryskiej galerii sztuki Bernheim-Jeune - jako jedna z 47 prac artysty. Były wśród nich krajobrazy, kwiaty, martwe natury i portrety, malowane w Hiszpanii i Francji. Wystawa cieszyła się powodzeniem, miała dobre recenzje, a jeden z pejzaży został zakupiony z funduszy rządowych do zbiorów Muzeum Luksemburskiego w Paryżu. Obraz opisany i reprodukowany w: - Exposition Joseph Pankiewicz chez MM. Bernheim-Jeune [wstępF. Fénéon], Paris 22 Jun - 4 Juillet 1922 (zapewne identyczny z jednym z obrazów określonych tytułem Paysage - nr kat. 16, 17, 34, 37, 39, 40. - Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło . Artyście w 140. rocznicę urodzin, [katalog oprac. E. Charazińska], MNW, Warszawa 2006, s. 124, nr kat. I/290, il.; tu również bibliografia (por. także: E. Charazińska, Kalendarium życia i twórczości, s. LVI, tamże).
Artist: Tadeusz Makowski
Title: DZIECI Z KOSZYKIEM I KWIATAMI, OK. 1931
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier kremowy 17,8 x 20,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Tadé | Makowski Rysunek pochodzi z kolekcji Emila Krchy, malarza zaprzyjaźnionego z Makowskim. Dzieci z koszykiem i kwiatami należą do dużego zespołu rysunków i akwarel wykonanych przez Makowskiego w latach 1927-1932. W tych małych i większych kompozycjach (również i w płótnach olejnych powtarzają się często figurki dzieci traktowane jak drewniane, ludowe kukiełki ubrane w opończe z kryzami i fantazyjne, czasem maskaradowe nakrycia głowy. Porównując tę kompozycję z innymi akwarelami, wykonanymi w podobnej lekkiej technice można przyjąć rok 1931 jako datę jej powstania. Analogią są tu, np. Dzieci na plaży , La fete improvisée , a w szczególności datowana 1931 Maskarada (wszystkie w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie). według ekspertyzy prof. Władysławy Jaworskiej z 14 XII 2001 Porównaj: - W. Jaworska, Tadeusz Makowski - polski malarz w Paryżu , Wrocław 1976, il. 140, 153, 154.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: DZIECI Z KOSZYKIEM I KWIATAMI, OK. 1931
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier kremowy 17,8 x 20,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Tadé | Makowski Rysunek pochodzi z kolekcji Emila Krchy, malarza zaprzyjaźnionego z Makowskim. Dzieci z koszykiem i kwiatami należą do dużego zespołu rysunków i akwarel wykonanych przez Makowskiego w latach 1927-1932. W tych małych i większych kompozycjach (również i w płótnach olejnych powtarzają się często figurki dzieci traktowane jak drewniane, ludowe kukiełki ubrane w opończe z kryzami i fantazyjne, czasem maskaradowe nakrycia głowy. Porównując tę kompozycję z innymi akwarelami, wykonanymi w podobnej lekkiej technice można przyjąć rok 1931 jako datę jej powstania. Analogią są tu, np. Dzieci na plaży , La fete improvisée , a w szczególności datowana 1931 Maskarada (wszystkie w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie). według ekspertyzy prof. Władysławy Jaworskiej z 14 XII 2001 Porównaj: - W. Jaworska, Tadeusz Makowski - polski malarz w Paryżu , Wrocław 1976, il. 140, 153, 154.
Artist: Juliusz Joniak
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Joniak 91. Na odwrocie na płótnie napis autorski: JULIUSZ JONIAK | „MARTWA NATURA Z BUKIETEM“ | 100 x 100 | 1991 po prawej podłużna pieczątka Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, poniżej nr: DZ-III-12 | G | 157 | 91 Obraz opisany i wystawiany: - Juliusz Joniak. Malarstwo , Galeria Sztuki Piano Nobile Kraków X 1991, kat. wstęp Maria Rzepińska, spis prac poz. 36.
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: KWIATY W WAZONIE, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1921 | W Terlikowski (podpis wydrapany w mokrej farbie) Na krośnie dwukrotnie odciśnięty w drewnie stempel: Predix oraz numer 23. Nadto napis farbą: RLC#36 i stempel tuszem: #1-942
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: DZIEWCZYNKA W CZERWONEJ SUKIENCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: J. ZUCKER Z tyłu, na ramie drukowana nalepka: COMPAIGNE | GENERALE | 092. Na poprzeczce krosna napis kredką: N 24
Artist: Zygmunt Menkes
Title: DZIEWCZYNA PRZED LUSTREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Menkes Na ramie nalepka (druk wypełniony na maszynie) o treści: ARTIST Sigmund Menkes | TITLE In the Looking Glass | MEDIUM oil | REPRODUCTION RIGHTS FOR THI[...] | ARE RESERVED ST
Artist: Michel Kikoine (1892)
Title: MŁODOŚĆ, 1960-1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MŁODOŚĆ. DZIEWCZYNA W CZERWONYCH POŃCZOCHACH, 1960-1961 sygn. p.d.: Kikoine Na odwrocie: – l.g. czerwoną kredką: N=4 [w kółku]; – obok nalepka (długopis): 1) 25 figures | La Jeunesse | bas rouge [przekreślone] | Prix chalom | 500,00; – po prawej (czarna farba na płótnie): La Jeunesse | par Kikoine ; – p.d. kredą: MSZ ; – l.d. okrągły stempel: CO[.]A[.]E | EXPOSITION | PARIS | CENTRALE; – na górnej listwie krosna napis (długopis): Jacques Chalom a payer [...]; – na lewej listwie krosna nalepka, częściowo zdarta (druk, długopis): PITT & SCOTT l [...] | No 4 | Kikoine [...]; – na poprzeczniej listwie: SHIPPED BY | ATLANTIC TRANSPORTS. Paris | GLEZER | MADE IN FRANCE; – na górnej listwie ramy nalepki Agra-Art i Artcurial. Proweniencja: – Galerie Jacques Chalom w Paryżu. – Kolekcja prywatna w Ameryce. Obraz wystawiany: – Crane Kalman Gallery, Londyn 1961 (nr kat. 4); – Nechemia Glezer Gallery, Nowy Jork 1962 (nr kat. 12). Obraz reprodukowany i opisany: – Edouard Roditi,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Gotlib
Title: PEJZAŻ ZE STADEM OWIEC, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: GOTLIB
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: PORTRET KOBIETY O JASNYCH WŁOSACH
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Muter Na odwrocie pośrodku trudno czytelny napis ołówkiem oraz napisy - kredą: I 51E (?); ołówkiem: 54 - 66 ; ponadto stempel: 20402853.
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: WENECJA, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 25 | Włodz Terlikowski (podpis wydrapany w mokrej farbie)
Artist: Jan Cybis
Title: WIEŻA KOŚCIOŁA, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J Cybis Na odwrocie na płótnie autorski napis farbą: JAN CYBIS - WARSZAWA | ul. Karowa 14 | „Wieża kościoła“ 1957 r. ; - obok napisy: 50 x 61 oraz Kat. MN. N 242. Na krośnie tuszem, kredką, ołówkiem napisy: Jan Cybis /.../ 1957 r. 50 x 61 ; 355; 298 k/I . Ponadto mała nalepka z numerem: 35D Obraz z kolekcji rodziny artysty. W okresie od lipca do września 1957 roku Jan Cybis - wraz z kolegami-malarzami Janem Wodyńskim i Kazimierzem Tomorowiczem - był na plenerze malarskim w Starym Sączu. Namalował wówczas ponad 50 akwarel i gwaszy przedstawiających okoliczne pejzaże uliczki i architekturę miasta. Motywy te powtarzał później w obrazach olejnych. Jedną z tych prac jest także prezentowany tu obraz Wieża kościoła . Obraz reprodukowany i opisywany w: - Jan Cybis. Obrazy olejne, akwarele, rysunki . Katalog, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1965, nr kat. 242, il.; - T. Dominik, Jan Cybis , Warszawa 1984, s. nlb., nr kat. 243.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ZIELONA MARTWA NATURA II, IX 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JERZY NOWOSIELSKI Obraz skatalogowany w archiwum Fundacji Nowosielskich; datowanie dzięki uprzejmości Fundacji. Obraz pochodzi z kolekcji Franciszka Bobuli , który prowadził, znaną ze specyficznego klimatu, kawiarnię w Krakowie przy ulicy Lubicz. Kawiarnia była miejscem spotkań wielu znanych osób. Przy słynnym olbrzymim, okrągłym stole, przykrytym białym obrusem, prowadzone były zacięte, acz wyważone dyskusje o polityce i gospodarce. Stałym gościem i uczestnikiem tych dysput był profesor Jerzy Nowosielski. W dowód wieloletniej przyjaźni, a także ze względu na zawsze otwarte konto, artysta rewanżował się namalowanymi przez siebie obrazami. Stąd na wielu z nich osobiste dedykacje dla Franciszka Bobuli.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT, IV 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie sygnatura i dedykacja autora: FRANCISZKOWI | BOBULI | JERZY | NOWOSIELSKI Obraz skatalogowany w archiwum Fundacji Nowosielskich; datowanie dzięki uprzejmości Fundacji. Obraz pochodzi z kolekcji Franciszka Bobuli , który prowadził, znaną ze specyficznego klimatu, kawiarnię w Krakowie przy ulicy Lubicz. Kawiarnia była miejscem spotkań wielu znanych osób. Przy słynnym olbrzymim, okrągłym stole, przykrytym białym obrusem, prowadzone były zacięte, acz wyważone dyskusje o polityce i gospodarce. Stałym gościem i uczestnikiem tych dysput był profesor Jerzy Nowosielski. W dowód wieloletniej przyjaźni, a także ze względu na zawsze otwarte konto, artysta rewanżował się namalowanymi przez siebie obrazami. Stąd na wielu z nich osobiste dedykacje dla Franciszka Bobuli.
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: PUSTA ŚCIANA, 1954-1956
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40,8 x 58,5 cm w świetle passe partout na odwrociu: TOW. MARTYKA PADŁ NA POSTERUNKU, 1951 litografia, papier, wymiary kompozycji 56,5 x 39 cm sygn. l.d.: Tow. Martyka padł na posterunku ; p.d.: A Wróblewski Akwarela pochodzi z kolekcji spadkobierców artysty. W załączeniu certyfikat wydany przez Fundację Andrzeja Wróblewskiego. Pojawienie się zarówno dużej pracy na papierze oraz po raz pierwszy litografii Wróblewskiego należy uznać za wydarzenie na rynku antykwarycznym. [Pusta ściana] należy do grupy zaledwie kilkunastu prac Wróblewskiego wykonanych na papierze w formacie większym niż 30 x 42 cm. Do rzadkości należy przedstawienie tak rozbudowanej sceny - grupy kobiet i dzieci sportretowanych w miejskim krajobrazie - oraz intensywna kolorystyka. Najpewniej akwarelę należy datować na lata 1954-1956. Litografia z 1951 roku, która posłużyła artyście jako podłoże do wyżej opisanej pracy, pokazuje nieprawdziwą wersję śmierci Stefana Martyki (1909-1951), działacza komunistycznego i propagandzisty w Polskim Radiu. Wbrew przedstawieniu i samemu tytułowi, Martyka został zastrzelony w swoim warszawskim mieszkaniu, nie zaś - jak u Wróblewskiego - w trakcie audycji radiowej. Zabójstwa dokonali członkowie antykomunistycznej podziemnej organizacji „Kraj“ 9 września 1951.... więcej
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie pilśniowej: 1984 | H. Stażewski
Artist: Edward Krasiński
Title: INTERWENCJA - BŁĘKITNA LINIA
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: INTERWENCJA - BŁĘKITNA LINIA biegnąca wzdłuż reprodukcji obrazu Stanisława Witkiewicza Wąskie wrota papier naklejony na płytę pilśniową, scotch niebieski sygn. na odwrocie na płycie: - EDZIO KRASIŃSKI - Horyzontalna linia błękitnego paska wprowadzona na stałe do twórczości Edwarda Krasińskiego pod koniec lat 60. XX wieku wyznacza kierunki przestrzeni i nieskończoności. Jest interwencją artysty w zastany świat, przecina nie tylko jego własne kompozycje, ale biegnie przez umieszczone na swej drodze postaci, obiekty czy instalacje. Zyskuje autonomiczny status kreując na nowo napotkane przedmioty. Z czasem błękitna linia Krasińskiego zapanowała w miejscach publicznych, jak Interwencja w barze Gruba Kaśka w Warszawie (1980, 1995) czy w sklepie mięsnym przy Al. Solidarności. Linia ta porządkowała też przestrzeń z zawieszonymi na ścianie reprodukcjami znanych polskich obrazów nadając im zupełnie inny wyraz i łącząc w jednorodną całość. Jednym z przykładów działania artysty jest prezentowany obiekt.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: IKAR, 1962
Year: 1962
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: T. DOMINIK | „IKAR“ | 90 x 90. LIQUITEX | 1962 Na płótnie nalepka informacyjna Desy; na krośnie nalepka Stadt. Kunstgalerie Bochum z wystawy: Polnische Kunst heute Profile IV 1964/65 Obraz opisany i wystawiany: - Ryszard Stanisławski, Mieczysław Porębski, Profile IV Polnische Kunst heute , Stadtische Kunstgalerie Bochum 8 XI 1964 - 17 I 1965, poz. nlb.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 33/61, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Ziemski | 61 Na odwrocie na płótnie napis autorski: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 33/61 | 160 x 80 | 1961 na krośnie napis autorski: 33/61 Na płótnie nalepka informacyjna DESY z nazwiskiem artysty i tytułem obrazu; na krośnie nalepka domu aukcyjnego Bruun Rasmussen z Kopenhagi.
Artist: Henryk Stażewski
Title: TRZY KOBIETY NA CZARNYM TLE, 1956
Year: 1956
Tools: ink
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stażewski Na odwrocie oprawy napis autorski: 1956 | H. Stażewski
Artist: Wojciech Fangor
Title: SZKIC OBRAZU, 1963
Year: 1963
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. długopisem. p.d.: Fangor 63 na odwr. oprawy nalepka z nr 50 z wystawy w galerii aTak Praca eksponowana na wystawie oraz wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Fangor. Prace na papierze w kolorze / Works on Paper in Color , Galeria aTak, Warszawa 31 V - 31 VII 2007, kat. 50, il.
Artist: Kazimierz Ostrowski
Title: WAHADŁO, OK. 1980
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. OSTROWSKI
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA, POCZąTEK LAT 50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Do obrazu dołączona ekspertyza Józefa Chrobaka.
Artist: Alfred Lenica
Title: ZJAWISKO, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: lenica Na odwrocie na płótnie napis autorski: po lewej: „ZJAWISKO“ ; po prawej: A. LENICA | WARSZAWA | 1962 | 65 x 54
Artist: Józef Łukomski
Title: OBRAZ DRAMATYCZNY II, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Łukomski Na odwrocie na sklejce napis: tytuł: | „Obraz dramatyczny II“ | 1964 | rozmiar: 0,70 x 100 cm. | autor: | JÓZEF ŁUKOMSKI. WARSZAWA oraz nalepka informacyjna CBWA, L.p. 234...
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1964
Year: 1964
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: lenica Na odwrocie na płótnie napis autorski: A. LENICA | WARSZAWA | 1964 | 65 x 54
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: IMPERATRYCA, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie p.d.: t. Brzozowski | 1972 p.g. napis: góra|upside (równolegle strzałka); na krośnie napis czerwona farbą: T. BRZOZOWSKI 1972 | „IMPERATRYCA“ | 99 x 98 oraz nalepka informacyjna z wystawy w Muzeum Narodowym w Poznaniu. Obraz wystawiany i opisany: - Tadeusz Brzozowski, Obrazy i rysunki , Muzeum Narodowe Poznań XII 1974 - II 1975, kat. red. Irena Moderska, poz. 214, il. czarno-biała poz. 54; - Tadeusz Brzozowski , wyd. Arkady Warszawa 1887, oprac. Maria Markiewicz, s. 67, il. barwna poz. 45; - Tadeusz Brzozowski 1918 - 1987 , Muzeum Narodowe Warszawa IV - VI 1997, kat. red. Anna Żakiewicz, s. 235, poz. 266, fot. ekspozycji wystawy w MNP z Imperatrycą na sztaludze s. 157.
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: SZKIC GŁOWY (Z KAJZERKĄ), 1928
Year: 1928
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. zatarta p.d.: streng 928 Pracy towarzyszy „Świadectwo przedmiotu“ wystawione przez Galerię Willa Struvego w Warszawie, maj 2003, z odnośnikiem bibliograficznym: Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903 - 1960. Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 99, kat. IV. 344 (w kat. nie podano tytułu pracy).
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI - 81 Obraz wystawiany i reprodukowany: - Kunst aus Polen [katalog wystawy], red. B. Schmidt, Hamburg 1981 (lub 1982), poz. 31, il.
Artist: Alfred Lenica
Title: ZASTRZYKI DOMIĘŚNIOWE, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: lenica (niewyraźnie) na odwrocie na płótnie napis: A. LENICA | 1962 | WARSZAWA | „ZASTRZYKI DOMIĘŚNIOWE“ | 89 x 146. Na krośnie nalepki: 1. Kunsthaus Lempertz z adresem galerii; 2. warszawskiej Desy z opisem obrazu i wskazaniem miejsca wystawy: ALFRED LENICA | Tule IN RAMUSKULAR - INJECTIONEN. | Year 1962 | LEMPERTZ CONTEMPORA | KOLN Obraz opisany i wystawiany: - Alfred Lenica Malarstwo , CBWA Zachęta Warszawa marzec 1974, kat. poz. 329; - Kunsthaus Lempertz, Kolonia.
Artist: Jacek Sienicki
Title: GŁOWA, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: IV 1986 JS Na odwrocie na płótnie napis autorski: 1986 Jacek | Sienicki | „głowa“ | 60 x 50 | ol.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ I, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwrocie na płótnie napis autorski l.g.: DOMINIK 1984 | PEJZAŻ I | AKRYLE u dołu pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z podpisem
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Dominik Na odwr. na pł.: DOMINIK 1990 | AKRYL 70 x 70 | OGRÓD
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1979
Year: 1979
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: S. Fijałkowski 79
Artist: Jan Dobkowski
Title: W UKłADZIE SłONECZNYM, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 85 na odwr.: Jan Dobkowski | „W UKŁADZIE SŁONECZNYM” 1985 | olej + akryl | 120 x 160 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Krzysztof Oraczewski
Title: BEZ TYTUŁU, 1998
Year: 1998
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ORAC/98/TACZÓW
Artist: Tamara Berdowska
Title: KOMPOZYCJA CENTRALNA, 2012
Year: 2012
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Tamara | Berdowska | 2012 | olej; obok strzałka Obraz wystawiany i opisany: - 2B in Bielsko-Biała. Double Pleasure from Poland , Agija Suna Art Gallery, Ryga 2012; - Tamara Berdowska. Malarstwo, reliefy , Galeria Nautilus Kraków 2012.
Verified Artist: Yes
Artist: Witold Pałka
Title: AKT WE WNĘTRZU, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Pałka W. | 2003 Na odwrocie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, poniżej nr: 502 IV/323/03 . Na krośnie napis: Poliester 60 x 50 ; nalepka: WITOLD PAŁKA | artysta malarz oraz pieczątka firmy wysyłkowej. Obraz reprodukowany w albumie: - Ch. Sztyber, Mój drugi świat. Kolekcja malarstwa polskiego , Kielce (b.d.), il. b. s. 152.
Artist: Roman Sielski
Title: MODELKA NA BALKONIE, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (cyrylicą): R. Sielskij Na odwr. napis cyrylicą: W.K.R.O 67 g | Sielskij R.Ju. 1903 r.n | „Model kolo balkonu“ | pol. Olija 80 x 80 | 1974 r. Obraz reprodukowany w albumie: - Ch. Sztyber, Mój drugi świat. Kolekcja malarstwa polskiego , Kielce (b.d.), il. b. s. 196.
Artist: Jerzy Lassota de Kaliński
Title: KOMPOZYCJA, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: J. Lassota 83 obok ślad pieczątki
Artist: Witold-K
Title: BEZ TYTUŁU, 2009
Year: 2009
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold-K. 09
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2129. ŁAGÓW - LATO, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 2129/97. Na odwrocie na płycie data: 25 VI 97 oraz nalepka autorska z danymi obrazu. Obraz reprodukowany w albumie: - Ch. Sztyber, Mój drugi świat. Kolekcja malarstwa polskiego , Kielce (b.d.), il. b. s. 61.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2127. STOK – ICH TROJE, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: DUDA GRACZ. 2127/97. Na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu oraz po lewej u góry ślad pieczątki. Obraz reprodukowany w albumie: - Ch. Sztyber, Mój drugi świat. Kolekcja malarstwa polskiego , Kielce (b.d.), il. b. s. 60.
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Pałucha
Title: WUJEK HENRY ODLECIAŁ..., 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WUJEK HENRY ODLECIAŁ WRAZ Z KSIĄŻECZKĄ CZEKOWĄ, 2013 sygn. p.d.: J. Pałucha 2013 Na odwrocie na płótnie napis autorski: „Wujek Henry odleciał | wraz z książeczką | czekową“ | Jacek Pałucha 2013
Artist: Jacek Yerka
Title: KIESZONKOWA DŻUNGLA - ŁAZIENKA, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 13 na odwrocie na dolnej listwie krosna: JACEK YERKA | >>KIESZONKOWA DŻUNGLA - ŁAZIENKA<< | AKRYL 2013