Artist: Jan Styka
Title: URSUS NIOSĄCY OCALONĄ LIGIĘ, 1900-1903
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 32,5 x 27 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d. JStyka (inicjały wiązane) p.d. autorski napis w ramce: URSUS ENLEVANT | LYGIE A L'EPREUVE | DU CIRQUE. na marginesach adnotacje widoczne po wyjęciu rysunku z passe-partout - u góry: Texte du chap. XXIV oraz: bi [...]; - przy prawej krawędzi: 17 x 20 <-> Na odwrocie, na tzw. plecach nalepka TZSP w Warszawie (druk, stempel, atrament): 36041 Autor STYKA JAN | [Tytuł] Szkic do - Ursus unosi L. wykonanie rys . | cena - wł 27 Data 13. LUT. 193[0]. Na odwrocie ponadto napisy kredką: 9 (w kółku); 3829 | [.] JS ; 13 ; 67 oraz inne nieczytelne. Stempel: Polska Sp Pozłotników | Sp. Z ogr. odpow. | Warszawa, Jasna 13/15 | Tel. 251-61. Ursus niosący ocaloną Ligię jest jednym rysunków do Quo vadis Henryka Sienkiewicza - cyklu ilustracji opracowanych na zamówienie francuskiego wydawcy Ernesta Flammariona. Praca ta zajęła Janowi Styce kilka lat (1900-1903); przygotował ponad 170 rysunków, reprodukowanych w wydaniu książkowym w postaci 60 dużych miedziorytów i ponad 100 drzeworytów (rytował Georges Lemoine). Trzy tomy Quo vadis ukazały się w latach 1901-1904. Było to duże przedsięwzięcie edytorskie i jedyne tak bogato... więcej
Artist: Jan Styka
Title: POCAŁUNEK EUNICE, 1900-1903
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 42 x 26,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d. : JS . (monogram wiązany) Przy dolnej krawędzi napisy: - w l.d. narożniku napis częściowo ukryty pod passe-partout: Fin de chap XII ; - pośrodku: - 9 - Na odwrocie, na tzw. plecach nalepka TZSP w Warszawie (druk, stempel, atrament): [...] 2 Autor STYKA JAN | [Tytuł] [ Szk ] ic do - pocałunek Eunice wykonanie rys . | cena - wł 28 Data 13. LUT. 193[0]. Na odwrocie ponadto napisy kredką: 3829 | [.] JS oraz stempel: Polska Sp Pozłotników | Sp. Z ogr.odpow. | Warszawa, Jasna 13/15| Tel. 251-61. Rysunek, przedstawiający nagą Eunice tulącą się do marmurowego posągu Petroniusza - jest jednym z rysunków do Quo vadis Henryka Sienkiewicza - cyklu ilustracji opracowanych na zamówienie francuskiego wydawcy Ernesta Flammariona. Praca ta zajęła Janowi Styce kilka lat (1900-1903); przygotował ponad 170 rysunków, reprodukowanych w wydaniu książkowym w postaci 60 dużych miedziorytów i ponad 100 drzeworytów (rytował Georges Lemoine). Trzy tomy Quo vadis ukazały się w latach 1901-1904. Było to duże przedsięwzięcie edytorskie i jedyne tak bogato ilustrowane wydanie powieści Sienkiewicza. W skład edycji - obok wydania popularnego - weszło też 100 luksusowych, numerowanych egzemplarzy, po 50 na japońskim i chińskim... więcej
Artist: Wiktor Korecki
Title: WRZOSOWISKO I BRZOZY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Franciszek Tepa
Title: PORTRET ADAMA MICKIEWICZA, 1857
Year: 1857
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 64,5 x 53,5 cm (owal) sygn. wzdłuż krawędzi l.d.: Tepa R. 1857 Na odwrocie, na płótnie owalny stempel francuskiej firmy; na poprzeczce starego, oryginalnego krosna napis: M. Kucharkowski . Prezentowany portret Adama Mickiewicza jest autorską repliką obrazu namalowanego przez artystę w roku 1856, już po śmierci poety. Oba te portrety malował Tepa wedle dagerotypu Michała Szweycera (1808-1871), zaprzyjaźnionego z Mickiewiczem polskiego fotografika, jedynego któremu poeta godził się pozować. Kompozycja ta stała się jednym z najbardziej znanych malarskich dzieł Tepy, szeroko spopularyzowanym przez rycinę Gustawa Carla Friedricha Lüderitza, wydaną w 1856 jako premia TPSP w Krakowie (akwatinta, akwaforta).
Artist: Alfons Karpiński
Title: KACZEŃCE, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: A. Karpiński Na odwr. sygnatura artysty, data i napisy autorskie atramentem: - u góry: Kaczeńce | mal. A. Karpiński | Kraków r. 1934 - u dołu: A. Karpiński; poniżej inną ręką ołówkiem: 1178
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: PUSZCZANIE WIANKÓW NA WIŚLE, OK. 1950-52
Tools: tempera, gouache
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Z. STRYJEŃSKA W załączeniu dwujęzyczne - francusko-angielskie - oświadczenie Zofii Stryjeńskiej dla Urzędu Celnego USA wystawione w Paryżu dnia 20 lutego 1952 roku, w którym artystka poświadcza autorstwo dwóch obrazów: - prezentowanego tu - Puszczania wianków na Wiśle oraz Ślubu w Krakowie . Oba obrazy przeznaczone były dla księdza A. Szymanowskiego z Orchard Lake, Michigan, USA. Oświadczenie, opatrzone dwoma podpisami artystki, podpisami odpowiedzialnych urzędników, potwierdzone jest stosownymi francuskimi stemplami (maszynopis na różowym papierze).
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: PRZYJAZD DO MIASTECZKA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Rozwadowski Na odwrocie stemple: - 1. owalny: ISKRA & KARMAŃSKI | Nr. 116/1 | KRAKÓW; - 2. nieczytelny okrągły składu farb (?) -3. stempel wypełniony ręcznie z opisem obrazu Obraz z kolekcji pp. Krystyny i Wiesława Ochmanów w Warszawie.
Artist: Juliusz Kossak
Title: JAZDA POWOZEM W CZTEROKONNYM ZAPRZĘGU, 1878
Year: 1878
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JKossak | 1878 [inicjały wiązane] Akwarela - przedstawiająca czterokonny zaprzęg z kapitalnie scharakteryzowanymi pasażerami powozu - należy do większego zespołu prac Kossaka malowanych w Chorostkowie na Podolu, majątku hrabiego Wilhelma Siemieńskiego-Lewickiego (1827-1901), ordynata chorostkowskiego, właściciela rozległych dóbr na Ukrainie, a także pałacu we Lwowie (przy ul. Piekarskiej). W Chorostkowie trzymał hrabia stadninę koni, które „latem pasły się swobodnie na stuhektarowym stepie, nigdy nie oranym“. Kossak, goszcząc w Chorostkowie, malował portrety rodziny właściciela, malował konie z jego wspaniałego stada oraz oryginalne powozy i zaprzęgi. Obrazy artysty przez lata zdobiły wnętrza pałacu. Część z nich rozgrabiono w czasie pierwszej wojny światowej, część jednak udało się uratować. Niektóre reprodukuje Kazimierz Olszański w swoich opracowaniach dotyczących twórczości artysty. Są wśród nich akwarele, m.in.: Portret konny Wilhelma Siemieńskiego-Lewickiego, Dwa konie i jeździec, Wilhelmowa Siemieńska z córką Melanią i - oczywiście - także prezentowany Zaprzęg czterokonny, powożony przez samego hrabiego Siemieńskiego-Lewickiego (porównaj ilustracje w: Juliusz Kossak , wyd. I, 1988, nr 347, 454 do 458). Obraz opisany i reprodukowany w: -... więcej
Artist: Józef Brandt
Title: KOZACY NA WIDECIE, OK. 1879
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JB (monogram wiązany) Rysunek jest szkicem do olejnego obrazu, który pt. Zasadzka wystawiony był w roku 1926 na zbiorowej wystawie dzieł Brandta w warszawskiej Zachęcie (porównaj m.in.: - „ Kłosy“ 1879, nr 712, repr. s. 120-121 pt. Pikieta lisowczyków ; - Przewodnik No XIV. Wystawa zbiorowa dzieł Józefa Brandta, TZSP w Warszawie 1926, s. 17, nr kat. 20, repr. pt. Zasadzka ); - W. Husarski, Józef Brandt , „Sztuki Piękne“ 1929, R. V, repr. s. 377 (pt. Zasadzka ). Rysunek wymieniany i reprodukowany w: - Katalog doborowych dzieł malarstwa polskiego, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Poznaniu , Poznań 1918, nr kat. 6, repr. [tytuł: Na widecie ]; - Wystawa doborowych dzieł malarstwa polskiego ku uczczeniu pamięci Józefa Brandta i A. Wierusza Kowalskiego , Muzeum im. Mielżyńskich w Poznaniu, Poznań 1918, nr kat. 18, repr. [tytuł: Kozacy na widecie ]; - Katalog doborowych dzieł malarstwa polskiego wystawionych na rzecz Polskiego Białego Krzyża w Warszawie w salach redutowych Teatru Wielkiego , Warszawa 1919, nr kat 6., repr. [tytuł: Kozacy na widecie ].
Artist: Juliusz Kossak
Title: LUZAK, 1874
Year: 1874
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35 x 44,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: JKossak | 1874 (inicjały wiązane) Motyw jeźdźca prowadzącego osiodłanego konia, powtarzany wielokrotnie w różnych układach kompozycyjnych, stwarzał artyście okazję do zaprezentowania szlachetnego rumaka w pełnej krasie.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET OFICERA, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PORTRET OFICERA 1. GALICYJSKIEGO PUŁKU UŁANÓW, 1917 sygn. p.d.: J. Malczewski | 1917 Portret przedstawia niezidentyfikowanego lejtnanta (podporucznika) elitarnego 1. pułku ułanów armii austro-węgierskiej, szefostwa samego cesarza Franciszka Józefa I, a formowanego, jak większość pułków ułańskich, na terenie Galicji. Widoczne na piersi portretowanego odznaczenia to Medal Srebrny za Waleczność (Tapferkeit; od 1917 Fortitudini) oraz Marianer-Kreuz des Deutschen Ritterordens (Krzyż Orderu Domu Niemieckiego Najświętszej Marii Panny w Jerozolimie) zapewne trzeciej klasy, zw. Marian Dekoration lub Marianer, order nadawany od roku 1871. Jego ustanowienie wiąże się z reaktywowanym w 1806 przez cesarza Austrii Franciszka I dawnym zakonem rycerskim Domu Niemieckiego Marii Panny w Jerozolimie, działającego odtąd jako instytucja religijna i charytatywna. Za określenie munduru i odznaczeń portretowanego oficera dziękujemy panu Mieczysławowi Sicińskiemu.
Artist: Iwan Trusz
Title: STOGI W POLU, LATA 1920-1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Z cyklu: Łąki i pola 23 x 32,5 cm (w świetle oprawy) sygn. p.d.: I. Trusz
Artist: Iwan Trusz
Title: CERKIEWKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I. Trusz Na odwrocie nalepka wystawy w krakowskim TPSP (druk wypełniony maszynowo) o treści: TOW. PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | Autor Iwan Trusz | Tytuł dzieła „Cerkiewka“ | Rodzaj dzieła ol. tekt. Cena - | Podpis autora - Na nalepce prostokątny stempel czerwonym tuszem: WYSTAWA | W 50-TĄ ROCZNICĘ ŚMIERCI | J. STANISŁAWSKIEGO | R. 1957. Obraz wymieniony, m.in. w: - Jan Stanisławski i jego szkoła. Wystawa w pięćdziesięciolecie śmierci Artysty , marzec-kwiecień 1957, MNK, TPSP, Kraków 1957, s. 41, nr kat. 311.
Artist: Vittorio Capessiero
Title: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ. CHŁOPIEC Z WĘDKĄ olej, deska fazowana sygn. l.d.: V. Capessiero Na odwrocie nalepka 82 aukcji krakowskiej DESY (nr kat. 45).
Artist: Jan Stanisławski
Title: CYPRYSY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie obrazu napis ołówkiem: 2176 . Na starych „plecach“ napisy niebieską kredką: 525 [nieczytelne], oraz ołówkiem: 2176 . Ponadto 2 nalepki: - 1. niebieska, drukowana o treści: 1908 | 268; - 2. nalepka wystawy w krakowskim TPSP z 1907 r., druk wypełniony ręcznie, stempel; treść nalepki: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | 1907 Nr 132 | Autor Stanisławski Jan | Adres + | Dzieło Cyprysy | Rodzaj - cena - Na papierze zabezpieczającym obraz od tyłu nalepka wystawy krakowskiej w 1957 r. (druk wypełniony maszynowo): TOW. PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | Autor Jan Stanisławski | Tytuł dzieła „Cyprysy“ | Rodzaj dzieła ol. tekt. Cena- | Podpis autora- Na nalepce prostokątny stempel czerwonym tuszem: WYSTAWA | W 50-TĄ ROCZNICĘ ŚMIERCI | J. STANISŁAWSKIEGO | R. 1957. W roku 1907 obraz wystawiony był na pośmiertnej wystawie Jana Stanisławskiego zorganizowanej w Krakowie. W katalogu wystawy jest wymieniony p.t. Cyprysy , pod numerem katalogu 132. Odpowiada to - przytoczonemu wyżej - odręcznemu zapisowi na nalepce na odwrocie obrazu. To samo odnosi się do katalogu wystawy krakowskiej w 1957 roku (nalepka na papierze zabezpieczającym obraz od tyłu). Obraz wymieniony i reprodukowany w: - Jan Stanisławski. Wystawa... więcej
Artist: Władysław Podkowiński
Title: PEJZAŻ LEŚNY Z FONTAINEBLEAU, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Fontainebleau | Barbizon | podkowiński | 1889 Na odwrocie, na płótnie duży owalny stempel paryskiego zakładu oferującego materiały malarskie: 54 RUE N.D. DES CHAMPS PARIS | PAUL FOINET | (VAN EYCK) | TOILES & COULEURS FINES Ponadto napis czarną farbą: 241/57 oraz napis z szablonu [0] 0.6 . W. Na krośnie ślad nalepki, na ramie fragment drukowanej nalepki z resztką napisu: 010 . Obraz powstał podczas pobytu artysty w Paryżu w 1889. Dzieła malarza z tego okresu znane są niemal wyłącznie z kilku starych reprodukcji i opisów. Pełen światła i barw Pejzaż leśny z Fontainebleau jest więc obrazem ważnym dla wiedzy o całości oevre artysty. Za Elżbietą Charazińską zaliczyć go można do "pośredniego etapu w twórczości Podkowińskiego - przejścia od realistycznego obrazowania natury do jej postrzegania w zmiennym, modelującym kształty świetle słońca", które było wynikiem jego kontaktu ze sztuką francuskich impresjonistów. Pejzaży z okolicach Fontainebleau namalował artysta kilka, ale - poza jednym niewielkim pejzażem ze zbiorów prywatnych - wiadomości o nich czerpiemy jedynie z dawnych recenzji. Wiadomo, że w 1890 na wystawie w warszawskim Salonie Krywulta pokazane były obrazy Jesień i Fragment lasu w Fontenebleau (z sarną) - obraz "odmienne tak w technice jako też idei kolorystycznej". [ porównaj: ... więcej
Artist: Hiacynt Alchimowicz
Title: STARY MOST W PIRENEJACH
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: STARY MOST W PIRENEJACH (OKOLICE PERPIGNAN) wymiary w św. passe-partout: 23,8 x 40 cm sygn. p.d.: H. Alchimowicz
Artist: Wacław Wąsowicz
Title: Z FRANCUSKIEGO MIASTECZKA, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie w lewym dolnym rogu trudno czytelny numer 375 . Nalepka z tekstem rękopiśmiennym - potwierdzenie autorstwa wydane przez p. Joannę Wąsowicz, córkę artysty: Le tableau ci-contre est un | oeuvre de mon pere, Wacław | Wąsowicz (mort eu 1942/. Il | represente un peysage au environs | de Paris. - | Joanna Wąsowicz. | Varsovie, le 16/IX 1946. r Ten pełen wdzięku, uroczy obraz utrzymany w duchu tzw. szkoły paryskiej wiązać należy z pobytem artysty we Francji w roku 1925.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: HUCUŁKA Z KOSZEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie stempel: R. ALEKSANDROWICZ | SKŁAD PAPIERU | KRAKÓW, BASZTOWA 12. Teodor Axentowicz był jednym z pierwszych polskich artystów malujących, tak później popularne, obrazy z Huculszczyzny. Po tematy huculskie sięgał przez wszystkie lata swej twórczości, powtarzając je w różnych wariantach i układach kompozycyjnych, malowanych olejno, akwarelą bądź pastelami. Jednym z takich ulubionych motywów były przedstawienia młodych huculskich dziewcząt, malowanych najczęściej na tle śnieżnego, zimowego krajobrazu. Podobną kompozycję przedstawiającą Hucułkę z koszem opracował artysta także w technice pastelu.
Artist: Zefir (Zefiryn) Ćwikliński
Title: WIDOK TATRZAŃSKI Z KOŚCIELCEM, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PIERWSZY ŚNIEG. WIDOK TATRZAŃSKI Z KOŚCIELCEM, 1926 sygn. p.d.: Z. Ćwikliński | 1926 Na odwr. autorski (?) napis ołówkiem: „ Pierwszy śnieg“ Ćwikliński. Ponadto napisy ołówkiem i niebieską kredką: Nr 25; 744; 25
Artist: Wlastimil Hofman
Title: DZIEWCZYNA Z WARKOCZEM, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 38,3 x 48 cm (w świetle oprawy) sygn. l.d.: Wlastimil Hoffman | 1922
Verified Artist: Yes
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: ODPOCZYNEK, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Szczawnica 1908. | A. Kozakiewicz
Artist: Wlastimil Hofman
Title: NA TARG. DZIEWCZYNA NIOSĄCA KURY, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil 1923 | Hofman Na odwrocie uszkodzona, drukowana nalepka warszawskiego antykwariatu Stanisława Piorunkiewicza czynnego na przełomie lat 1920-1930. Na nalepce tekst: [ST. PIORU]NKIEWI[CZ] | [WARSZAWA] TELEFON 17-86, MIODOWA 9 (dawny 5) | [KUPNO I] SPRZEDAŻ OBRAZÓW MALARZY POLSKICH. | OPRAWA OBRAZÓW. ZAMÓWIENIA. Obraz w oryginalnej, architektonicznej ramie.
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: DZIEWCZYNKA Z PSEM, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil | Hofman
Verified Artist: Yes
Artist: Antoni Piotrowski
Title: MODLITWA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. PIOTROWSKI. Na ramie nalepka zakładu ramiarskiego w Zurychu.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W OCZEKIWANIU NA PANA. MARIASZ DYSZLOWY, 1876
Year: 1876
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A Kowalski 76 Obraz powstał w pierwszych latach pobytu Wierusza-Kowalskiego w Monachium, w okresie jego studiów u Józefa Brandta. Artysta malował wówczas wiele podobnych scen rodzajowych o szczególniej rozbudowanej anegdocie ( Zwózka zboża, Kucie koni, Rekwizycja, Wymuszony całus, Ciekawa nowina itp.). Podobnie ujęty motyw pogodnej sceny rodzajowej - z końmi, psami, bryczką, woźnicą i jego towarzyszem grającymi w karty przed bramą dworskiego parku - znamy także z obrazu Mariasz dyszlowy , reprodukowanego w roku 1876 w czasopiśmie "Kłosy" (nr 584). Natomiast sama sceneria kompozycji - z murowanymi słupami przy parkowej bramie - powtarzała się w obrazach artysty aż do późnych lat jego twórczości (np. w obrazie Postój przed bramą do parku ; kat. Agra-Art, czerwiec 2005).
Artist: Anna Augusta Plagemann
Title: OCZEKIWANY LIST, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: APlageman 1887. (inicjały wiązane)
Title: DZBANEK, 3 ćW. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, izolatory kościane wys. 27 cm, waga 973 g Niemcy
Title: CUKIERNICA, PRZED 1917
Description: IInformacje o dziele: wys. 12,7 cm, waga 261 g Berlin, firma Körner & Prollr firma sprzedawcy Gebr. Sommé Nachfolger we Wrocławiu Cukiernica owoidalna, na czterech nóżkach, z rytym monogramem EK i napisem na dnie: Kriegsjahr | 1917
Title: CUKIERNICA SKRZYNKOWA, LATA 40. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: wys. 9,7 cm, waga 739 g Warszawa, Emil Radke (czynny ok. 1832 - 1868)
Title: CUKIERNICA, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: wys. 12,5 cm, waga 527 g Wiedeń, złotnik Lippa & Co. Cukiernica prostokątna, na czterech nóżkach, z dekoracją wstęgowo-liściastą.
Artist: Pierre Jules Mène
Title: KOZA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: PJ MENE | 1841
Artist: Peder Mork Mönsted
Title: PEJZAŻ WIOSENNY, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P Mönsted. 1912
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: MYŚLIWY Z PSEM, 1836
Year: 1836
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Teo. Kwiatkowski | 1836 Na krośnie nalepka ramiarza Michela R. w Chene-Bourg (Szwajcaria) Myśliwy z psem - oznaczony datą 1836 - jest jednym z najwcześniejszych dzieł Teofila Kwiatkowskiego, powstałym w pierwszych latach jego pobytu we Francji. Wobec niewielu zachowanych olejnych prac artysty, jest to niezwykle interesujący przykład jego malarstwa, prawdziwy rarytas kolekcjonerski. Romantyczny w wyrazie, portret nieznanego mężczyzny - przy dość konwencjonalnym ujęciu samej sylwetki modela, jednak z tendencją do jego pogłębionej charakterystyki - w partiach krajobrazu stanowi zapowiedź późniejszych, wrażliwie i z czułością malowanych pejzaży z doliny Cousin. Uwagę zwraca też pies, motyw powtarzający się w obrazach artysty w podobnym ujęciu. Można domniemywać, że obraz powstał na zamówienie uzyskane poprzez działające w Paryżu polskie Towarzystwo Politechniczne, które miało, m.in. „ułatwić Rodakom oddającym się sztukom, kunsztom i rzemiosłom /.../ wynajdywać obstalunki na roboty, których się podejmować mogą”; w tym malarzom „na obrazy oryginalne, na portrety, kopie, na pejzaże” [cyt. za: A. Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski 1809-1891 , Wrocław-Warszawa-Kraków 1966, s. 27].
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: POWRÓT Z POLOWANIA. U SCHYŁKU DNIA, PRZED 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski Wczesna praca Wywiórskiego, wyraźnie wskazująca na jego fascynację malarstwem Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego, podziwianych mistrzów - nauczycieli młodego artysty. Obraz reprodukowany, m.in. w: - „Świat“ (Kraków) 1895, reprodukcja na s. 206; - „Tygodnik Ilustrowany“ 1896, II półrocze, reprodukcja na s. 826.
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: WIOSNA W ROKU 1915
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: „Wiosna 1915“ | Tadeusz Rybkowski Na odwrocie (na oprawie) napisy ołówkiem: (600 K) | Wiosenna Wystawa „Zachęty“ - „Wiosna w r. 1915 | T. Rybkowski
Artist: Teodor Baltazar Stachowicz
Title: SKAŁY I GROTA W MNIKOWIE, OK. 1860
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. nieczytelna u dołu pośrodku Obraz był pierwotnie naklejony na kartonową podkładkę; na jej odwrocie stempel - znak proweniencyjny dawnego właściciela: ZE ZBIORU | JANA SAS ZUBRZYCKIEGO. Ponadto naniesiony ręką kolekcjonera napis niebieską kredką: Mników | obraz Teodora | Stachowicza | (1860 r) ; obok dopisek ołówkiem: syna | Michała . Obraz pochodzi z lwowskich zbiorów Jana Sas Zubrzyckiego (1860 -1935) znanego architekta (realizacje ponad 40 kościołów), konserwatora i teoretyka architektury, propagatora polskiego stylu narodowego w architekturze. Sas Zubrzycki był członkiem PAU, a od 1919 profesorem zwyczajnym Katedry Historii Architektury i Estetyki Politechniki Lwowskiej. Namalowany przez Stachowicza pejzaż to fragment Doliny Mnikowskiej, ciągnącej się w dolinie rzeki Sanki wśród skał i wzgórz Garbu Tenczyńskiego, nieopodal Mnikowa (pow. krakowski). W dolinie znajduje się kilka obszernych jaskiń i schronisk skalnych. W 1963 utworzono tu Tenczyński Park Krajobrazowy.
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Czapski
Title: TULIPANY, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI | 70 Obraz był w latach 80. XX w. własnością p. Marka Szypulskiego zamieszkałego we Francji, który otrzymał go bezpośrednio od artysty w zamian za prace introligatorskie (oprawa rysunków i notatek Józefa Czapskiego).
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: PEJZAŻ Z CHMURAMI, OK. 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: napis p.g.: 67 Na odwrocie u góry napis niebieską kredką: Bohdanów - Wileńszczyzna | F Ruszczyc | 67 ; obok: 1602 ; niżej: Z 67 . Poniżej dwie nalepki: - 1. nalepka wystawy w krakowskim TPSP w 1937 (druk, maszynopis): Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937 Grudzień Nr. 2112 /70/ | Autor Ferdynand Ruszczyc | Wystawa pośmiertna | Adres | Dzieło Pejzaż z chmurami | Wykonanie olej cena -. Na nalepce stempel: WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA; - 2. nalepka z tekstem wpisanym atramentem: F. Ruszczyc | Pejzaż z chmurami | olej | wł. rodziny. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Malowany był w Bohdanowie około roku 1895. Obraz wymieniony w: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca , Wilno, październik 1937, s. 26, nr kat. 67 [własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 , Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad - grudzień 1937, s. 33, nr kat. 67 [własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 . Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP w Krakowie, grudzień 1937 - styczeń 1938, s. 21, nr kat. 70 [własność rodziny artysty]; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 . Katalog. [red. J. Ruszczycówna],... więcej
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: ŚWIERK, OK. 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na dolnej listwie krosna napis odnoszący się do numeru spisu katalogowego wystawy w MNW 1964: I/1 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Wymieniony w: - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936 . Katalog. [red. J. Ruszczycówna], Muzeum Narodowe w Warszawie 1964, s. 41, nr kat. I/1 [własność rodziny artysty].
Artist: Frederik Vezin
Title: WIECZORNY NASTRÓJ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Fred. Vezin
Artist: Alfons Karpiński
Title: BIAŁE RÓŻE NA NIEBIESKIEJ DRAPERII, LIPIEC 1921
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu pośrodku: A. Karpiński 1921. VII Na odwr. nalepka z autorskim napisem (atrament): A. Karpiński | Białe róże na niebieskiej draperyi. Poniżej napis niebieską kredką: VI WZB | X 1921. | Kraków | T.P.S.P. Obok ołówkiem: F wpisane w O . Wedle napisu na odwrocie w październiku 1921 obraz był pokazywany na wystawie w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych.
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: GŁUSZEC, 1948
Year: 1948
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2.5.48 G. MAJEWICZ
Artist: Apoloniusz Kędzierski
Title: W LESIE, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Kędzierski 1911
Artist: Karl Mohr
Title: WYJAZD NA POLOWANIE Z OGARAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K. Mohr
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAŻ Z OKOLIC KALWARII
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WWeiss [inicjały wiązane] na odwrocie p.g. nalepka aukcyjna Agra-Art z 2013 r.; ponadto p.d. przeciwnie do kompozycji (ołówkiem): Wygl
Artist: Józef Mehoffer
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1927
Year: 1927
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: węgiel, papier żeberkowany z filigranem sygn. p.g.: Józef Mehoffer | r. 1927 Obraz pochodzi ze zbiorów Ludwika Gocla (1889-1966), wybitnego historyka, bibliofila i kolekcjonera.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KOŚCIÓŁ MARIACKI W KRAKOWIE, 1924
Year: 1924
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, papier żeberkowany sygn. u dołu: LWyczół 1924 Na odwrocie oprawy dwie nalepki: -1. rękopiśmienna z tekstem: 39. | [.] X. D. Rychlicki | 8.; - 2. nalepka wystawy pośmiertnej Wyczółkowskiego w TPSP w Krakowie w 1937 r. (druk wypełniony maszynowo, stempel): TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | r. 1937 Nr 1050/294 | Autor Leon Wyczółkowski | Adres Własność Ks. Dra Rychlickiego | Dzieło Kościół Mariacki | Wykonanie Rysunek cena -. Na nalepce stempel: WYSTAWA POŚMIERTNA | L. WYCZÓŁKOWSKIEGO Rysunek wymieniony, m.in. w: - Leon Wyczółkowski. Wystawa pośmiertna , czerwiec-lipiec 1937, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, s. 29, nr kat. 294 (własność Ks. Dra Józefa Rychlickiego).
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁAN BELINY W POGONI ZA BOLSZEWIKIEM, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1938 Na odwrocie stempel - faksymile autografu artysty: „Stwierdzam autentycz= | ność tego obrazu | Jerzy Kossak
Artist: Jerzy Kossak
Title: Z HISZPANII. SZWOLEŻER POJĄCY KONIA, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1934
Artist: Wojciech Kossak
Title: KASZTANKA MARSZAŁKA, 20 WRZEśNIA 1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: napis i sygnatura l.: „Kasztanka Marszałka- | Wojciech Kossak | Mińsk Mazow 20 wrześ 1927 Na odwrocie stemple: - 1. JUL. JAN BUROF | WARSZAWA | Nowy Świat 47; - 2. WYRÓB RAM STYLOWYCH | TWARDOSZ TADEUSZ | Warszawa, Obrońców 20. Ponadto częściowo czytelne napisy ołówkiem: p.d. i p.g /.../ 27 Studia Kasztanki, ulubionej klaczy Józefa Piłsudskiego, malował Kossak we wrześniu 1927 w Mińsku Mazowieckim w związku z pracą nad konnym portretem Marszałka. Powstały wówczas dwa szkice całej Kasztanki i dwa studia samej głowy. „Wcale nie taka ostatnia ta staruszka Kasztanka /.../ Zaczynam się do tego portretu palić, może być morowy“ - pisał wówczas artysta w liście do żony [W. Kossak, Listy do żony i przyjaciół (1883-1942) , opracował K. Olszański), t. II, lata 1908-1942, Kraków 1985, s. 406]. W 1928 ukończył dwie wersje portretu Piłsudskiego - w dużym i mniejszym formacie. Popularność obrazu sprawiła, że w latach następnych namalował jeszcze kilka replik tej kompozycji.
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁAN Z KONIEM, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | 1938 Na odwr. lakowa pieczęć z herbem Kos (odcisk z sygnetu)
Artist: Wojciech Kossak
Title: ŻOŁNIERZE NAPOLEOŃSCY PRZY OGNISKU, 1896
Year: 1896
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Fragment panoramy BEREZYNA olej, płótno (2 bryty łączone w 3/4 wysokości) Na krośnie 3 stemple: R. ALEKSANDROWICZ | Skład papieru i przyborów malarskich | w Krakowie, Pl. Matejki. Hotel Centralny. Ponadto stemple odnoszące się do wymiarów krosna - odpowiednio: 99 i 62. Na odwrocie orzeczenie dra Kazimierza Buczkowskiego wystawione w Krakowie 27 VII 1953 r. (maszynopis podpisany i potwierdzony stemplami imiennymi). Panoramę Berezyna , przedstawiającą dramatyczny odwrót wojsk Wielkiej Armii spod Moskwy i ich przejście przez Berezynę w dniu 28 listopada 1812, malował Wojciech Kossak, wspólnie z Julianem Fałatem i zespołem, od grudnia 1894 do kwietnia 1896 r. Kossak (któremu pomagał Kazimierz Pułaski) był autorem niemal całości kompozycji figuralnej; Fałat namalował grupę przy moście dla pieszych i cały pejzaż (przy współpracy Jana Stanisławskiego, Antoniego Piotrowskiego i Michała Wywiórskiego). Ukończoną panoramę wystawiono w roku 1896 w Berlinie, w 1898 w Warszawie, w 1900 w Kijowie i rok później w Moskwie. Przez kilka następnych lat ogromne płótno [15 x 120 m], zwinięte na wałki, niszczało w Krakowie, aż wreszcie w roku 1907, pod kierunkiem samego Kossaka, zostało pocięte na części. Poszczególne fragmenty - po konserwacji, koniecznych uzupełnieniach, a najczęściej także przemalowaniu... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: W DRODZE NA TARG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Cz. Wasilewski
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: BIWAK NA POLOWANIU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F Zygmuntowicz
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: UCIECZKA PRZED BURZĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 26,6 x 41,6 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Zygmunt Ajdukiewicz
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NOCNA SANNA, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A.W.K. Nocna sanna pochodzi ze spuścizny po Wierusz-Kowalskim; w dniu 28 kwietnia 1917 był wystawiony do sprzedaży na specjalnej aukcji w monachijskiej Galerii Hugo Heblinga wraz z zespołem 76 różnych obrazów artysty. Obraz opisany i reprodukowany w: - Moderne Ölgemälde. Nachlass Professor Alfred von Wierusz-Kowalski. München . Auktion in München in der Galerie Helbing, München 1917, s. 12, nr kat. 58 ( Mehrere Schlitten ), tabl. VIII; - Aukcja Ostoya. Oferta dodatkowa 12 marca 2000 r.; - Ekspertyza A. Konopackiego z 12 lutego 2001.
Artist: Vittorio Capessiero
Title: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ. CHŁOPIEC Z WĘDKĄ olej, deska fazowana sygn. l.d.: V. Capessiero Na odwrocie nalepka 82 aukcji krakowskiej DESY (nr kat. 45).
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: PODWÓRKO W BRETANII, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Reyzner | Beg-Meil 1891 Na odwrocie płótna duży owalny stempel - założonej w roku 1880 - paryskiej firmy Paula Foinet’a oferującej farby i inne materiały malarskie: 54 RUE N.D. DES CHAMPS PARIS | PAUL FOINET | (VAN EYCK) | TOILES & COULEURS FINES. Siedziba firmy P. Foinet’a sąsiadowała z pracownią Reyznera, przy tej samej paryskiej rue Notre Dame des Champs. Ten interesujący obraz z „francuskiego“ okresu twórczości Reyznera powstał w roku 1891 w Beg-Meil, małej miejscowości w Bretanii, nieopodal Fouesnaut, w której pisarze i artyści (także Polacy) chętnie spędzali letnie wakacje. W tymże roku 1891 do Beg-Meil przyjechała na przykład malarka Anna Bilińska, można przypuszczać, że spotkała się wówczas z Reyznerem. W roku 1895 w Beg-Meil bawił Marcel Proust; miejscowość ta (obok Cabourg) była pierwowzorem Balbec, fikcyjnego kurortu opisanego jego w powieści W poszukiwaniu straconego czasu .
Artist: Józef Ujhelyi
Title: DZIEWCZYNA Z DZBANEM
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: J. Ujhelyi
Artist: Józef Ujhelyi
Title: DZIEWCZYNA W BŁĘKITNEJ CHUŚCIE
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. : J. Ujhely
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: DREWNIANY MOSTEK, 1900-1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty i wraz z całą kolekcją - w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - był pokazany na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w r. 2004. Wystawie tej towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „Widzenie rejestrujące [1900-1915]“. Obraz reprodukowany i opisywany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], rozdział: III Widzenie rejestrujące, s. 118, nr kat. 62, il. na s. 65.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PEJZAŻ PO ZACHODZIE SŁOŃCA, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 15,5 x 22 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: L Wyczół 1886 Na odwrocie atest (rękopis, firmowy papier, stemple imienne) wystawiony przez dra Stanisława Dąbrowskiego, zaprzysięgłego biegłego sądowego, w Krakowie 20 sierpnia 1953 r. (Lp. 24/53). Prezentowany tu Pejzaż po zachodzie słońca powstał w okresie, kiedy Wyczółkowski wielokrotnie i na długo wyjeżdżał na Ukrainę. W jego twórczości były to lata ważne, lata które wspominał, mówiąc: „Ukraina... przełom dla mnie /.../ Tam się odnowiłem i zrzuciłem z siebie wpływy akademii. /.../ Efekty światła, po deszczu najbardziej intensywne słońce przy zachodzie...“. Według Marii Twarowskiej, ten znamienny przełom w malarstwie artysty oznaczał „odrzucenie rutyny akademickiej, przemycie oczu widokami natury nie utrefnionej ręką człowieka, wnikanie w istotę pleneru i szukanie na własna rękę najszczerszego malarskiego wyrazu dla przyrody i dla współżycia z nią prostych ludzi“. [cyt. za: Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia , oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 53, 55].
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: BRZEG MORSKI, 1937
Year: 1937
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S Jaxa | 1937
Artist: Józef Rapacki
Title: BRZOZY NA WRZOSOWISKU, 1913
Year: 1913
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JÓZEF RAPACKI | 1913
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: ABSYDA KOŚCIOŁA MARIACKIEGO W KRAKOWIE, 1926
Year: 1926
Tools: litography
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ABSYDA KOŚCIOŁA MARIACKIEGO W KRAKOWIE POD ŚNIEGIEM, 1926 litografia kredą i tuszem, papier na tekturze sygn. oł. p.d.: LWyczół 1926 ; - napis oł. l.d.: Tusz - Kreda Litografia z autorskiej „Teki jubileuszowej kościoła P-ny Marii w Krakowie“ wydanej w 40 egz. w Krakowie w latach 1926/27. Teka zawierała dziewięć plansz z okładką; autolitografie jedno- i wielobarwne. Litografia opisana i reprodukowana, m.in. w: - M. Twarowska, Leon Wyczółkowski , Warszawa 1962, s. 34, 47, tabl. 106; - D. Muszanka, Litografia Leona Wyczółkowskiego , Wrocław-Kraków 1958, s. 53-55; - Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia, oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 134-136; - M. Grońska, Grafika w książce, tece, albumie , Wrocław-Warszawa-Kraków 1994, s. 299, nr kat. 630.
Artist: Henryk Uziembło
Title: WAWEL, 1928
Year: 1928
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33,7 x 48,5 cm (w świetle oprawy) sygn. p.g.: HENRYK UZIEMBŁO | 1928
Artist: Marian Mokwa
Title: NAD MORZEM, 1964
Year: 1964
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45,5 x 59 cm (w świetle oprawy) sygn. ołówkiem p.d.: Mokwa | 1964 Na odwrocie nalepka „autorska” (druk wypełniony kredką): MARIAN MOKWA | POLSKA – POLAND – POLOGNE | Tytuł Nad morzem | Technika akwarela | Rozmiar ... | Rok 1964 cena ...ł | Nr | Mokwa | Sopot.
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: MORZE, 1932
Year: 1932
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S Jaxa 1932
Artist: Walter Heimig
Title: SIESTA WENECKA, LATA 40. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. - nieczytelnie Na odwrocie nieczytelny napis niebieską kredką z datą: 194 [.]
Artist: Max Rabes
Title: STARY MŁYN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: [..] | Max Rabes Na odwrocie, na krośnie nalepka z trudno czytelnym napisem atramentem: Motiv aus No [....] Kr [...] | g. 18 [..] .85 Max Rabes.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA W WARSZAWIE, OK. 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZIMA W WARSZAWIE. ULICA FRETA Z KOŚCIOŁEM OO. PAULINÓW P.W. ŚW. DUCHA, ok. 1970 sygn. p.d.: Wł Chmieliński Na odwr. - na płótnie i krośnie - trudno czytelne napisy tuszem (?)
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET WOJCIECHA BURNATA, MAJ 1929
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier brązowy 67,3 x 47,2 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Witkacy T.B [w kółku] | NΠ ½ r2 + Cof + Z.T datowany l.d.: 1929 V Na odwrocie cztery stemple wystawowe opatrzone nieczytelnymi podpisami: - 1. PIERWSZA W WARSZAWIE | WYSTAWA PORTRETÓW | Firmy S. I. WITKIEWICZ | ORGANIZOWANA PRZEZ STOŁECZNY DOM KULTURY | Elektoralna 12 | WARSZAWA - KWIECIEŃ - MAJ - 1958 ROKU | DYREKTOR; - 2. Eksponowany na wystawie | w Nowym Targu - sierpień 1957; - 3. stempel owalny: Eksponowany na wystawie | we Wrocławiu | wrzesień - październik 1957; - 4. stempel sześcioboczny: Eksponowany | na wystawie | w Opolu | listopad | grudzień |1957. Portret - malowany w maju 1929 - przedstawia Wojciecha Burnata (1886-1958) zakopiańskiego introligatora, który często oprawiał pastele artysty. Witkacy portretował go kilkakrotnie, wykonał też portrety jego rodziny; żony Marii, synów Jerzego i Kazimierza, córek Ireny, Olimpii, Wacławy (porównaj wymieniony niżej album I. Jakimowicz..., Warszawa 1990). Portret Wojciecha Burnata Witkacy zaliczył do „typu B“ określonego w Regulaminie Firmy Portretowej jako „rodzaj charakterystyczny, jednak bez cienia karykatury /.../ stosunek do modela obiektywny“. Umieszczone obok adnotacje... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PEONIE W KRYSZTAŁOWYM WAZONIE, 1922
Year: 1922
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kamienioryt, papier 26,3 x 51,2 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. pod ryciną p.d.: LWyczół 1922 , l.d: Kamienioryt Rycina była wielokrotnie reprodukowana, m.in. w opracowaniu: - I. Jakimowicz, Pięć wieków grafiki polskiej , Muzeum Narodowe w Warszawie 1997, il. na s. 114, nr kat. 655.
Artist: Jacek Malczewski
Title: STUDIUM POSTACI DZIEWCZYNKI
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kredka (sangwina) papier sygn. ołówkiem l.d.: JMalczewski (inicjały wiązane) Na odwrocie czerwoną kredką nr: 553 ; niżej ołówkiem napis określający zapewne zamówione passe-partout: głębokie białe
Artist: Tadeusz Makowski
Title: AKT KOBIETY STOJĄCEJ, OK. 1910
Tools: coal
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: węgiel, papier brystol W lewym dolnym narożniku wyciśnięty owalny stempel: BRISTOL | AL | TEINTES JULIEN Na odwrocie rysunku atest (tekst rękopiśmienny) wystawiony przez prof. Władysławę Jaworską, autorkę monografii artysty: Stwierdzam, że jest to oryginalny | studyjny rysunek J. Tadeusza | Makowskiego, prawdopodobnie | z początkowego okresu pobytu | w Paryżu. | Władysława Jaworska | Warszawa, 20.6.1992 Rysunek pochodzi ze zbiorów rodziny malarza - wchodził w skład spuścizny pośmiertnej Makowskiego przejętej z jego paryskiej pracowni przez siostrę artysty, Karolinę Niedzielową z domu Makowską, która następnie przekazała go swej córce, Janinie Adamek. Ostatnio w kolekcji pp. Krystyny i Wiesława Ochmanów.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: AKT KOBIETY STOJĄCEJ, OK. 1910
Tools: coal
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: węgiel, papier brystol W lewym dolnym narożniku wyciśnięty owalny stempel: BRISTOL | AL | TEINTES JULIEN Na odwrocie rysunku atest (tekst rękopiśmienny) wystawiony przez prof. Władysławę Jaworską, autorkę monografii artysty: Stwierdzam, że jest to oryginalny | studyjny rysunek J. Tadeusza | Makowskiego, prawdopodobnie | z początkowego okresu pobytu | w Paryżu. | Władysława Jaworska | Warszawa, 20.6.1992 Rysunek pochodzi ze zbiorów rodziny malarza - wchodził w skład spuścizny pośmiertnej Makowskiego przejętej z jego paryskiej pracowni przez siostrę artysty, Karolinę Niedzielową z domu Makowską, która następnie przekazała go swej córce, Janinie Adamek. Ostatnio w kolekcji pp. Krystyny i Wiesława Ochmanów.
Artist: Jan Szancenbach
Title: PAPRYKI I BAKŁAŻAN, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JSzancenbach (inicjały wiązane) Na odwrocie autorski napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PAPRYKI i BAKŁAŻAN | 1997 Obraz z kolekcji pp. Krystyny i Wiesława Ochmanów w Warszawie.
Artist: Jan Cybis
Title: MOTYW Z ORŁOWA, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Cybis Na odwrocie płótna i na górnej listwie krosna stempel kolekcji Krystyny i Wiesława Ochmanów w Warszawie. Ponadto na górnej listwie krosna napis ołówkiem: Motyw z Orłowa 1972. Obraz z kolekcji pp. Krystyny i Wiesława Ochmanów w Warszawie. Bibliografia: - T. Dominik, Jan Cybis , Warszawa 1984, s. 137, nr kat. 548.
Artist: Piotr Potworowski
Title: AKT KOBIETY, 2. POł. LAT 40. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: POTWOROWSKI na odwrocie na ramie nalepka z napisem atramentem: Pamela | Peter Potworowski. obok nr 19 , poniżej na ramie nalepka Galerii Redfern z Londynu. Obraz wystawiany i opisany: - T. Potworowski, Norman Notley, Fred Uhlman , Redfern Gallery London, January, 3rd to 26th 1946, nr kat. 19 Katalog wystawy w 1946r (pdf) / Dzięki uprzejmości Redfern Gallery, London, www.redfern-gallery.com /
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: PEJZAŻ Z FRANCUSKIEJ JURY (OKOLICE ORNANS), 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1920 | W. de Terlikowski (sygnatura wyżłobiona w mokrej farbie) Na odwrocie płótna rysunek węglem - szkic głowy mężczyzny; powyżej szeregi cyfr, obok - również węglem - napis: N. 2 | [.] Korso [...]
Artist: Efraim i Menasze Seidenbeutel
Title: WIDOK NA WAWEL I MOST DĘBNICKI, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Seidenbeutel Obraz namalowany w roku 1934 podczas kilkumiesięcznego pobytu braci Seidenbeutlów w Krakowie, przedstawia widok na Wisłę, Most Dębnicki i Wzgórze Wawelu. Podobny, powstały w tym samym roku widok Mostu Dębnickiego z widniejącą w tle sylwetą zamku na Wawelu reprodukowany jest w książce Joanny Pollakówny Byli bracia malarze... O życiu i malowaniu braci Efraima i Menasze Seidenbeutlów , Warszawa 2002, il. na s. 69 (z mylnym podpisem: Most Kierbedzia ).
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: DZIEWCZYNA W CZERWONEJ CZAPECZCE, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Eibisch Na górnej listwie krosna napisy ołówkiem: 11. ; 4 ; 3891V .; 30.000 ; 285 Min Kultury | [niecz.] na listwie dolnej fragment drukowanej nalepki z tekstem: Nr kat... Obraz wystawiany i opisany: - Eugeniusz Eibisch. Obrazy olejne, rysunki , Muzeum Narodowe w Warszawie, maj-czerwiec 1967, nr kat. 38, il. czarno-biała, poz. 24.
Artist: Marek Żuławski
Title: AKT PRZY STOLE, OK. 1935/36
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Marek Żuławski
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: W KUŹNI, 1941
Year: 1941
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie: Portret młodej damy w sukni z początku XX w. sygn. l.d.: Tymon 1941.
Artist: Henryk Gotlib
Title: ROBOTNICY W POŁUDNIE (ROBOTNICY PRZY PIWIE), 1950
Year: 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: GOTLIB Na krosnach napis czarną farbą: HENRYK GOTLIB 51. Upper Park Rd N.W. 3 Obraz jest szkicem do większej kompozycji Robotnicy ( Workers at Noon ) z 1951 (olej, płótno 137,1 x 177,8 cm; zbiory University of Strathclyde, zakupiony 1977, nr inw. A20 GLAEX). zob.: http://www.bbc.co.uk/arts/yourpaintings/paintings/workers-at-noon
Artist: Jan Lebenstein
Title: EMBARQUEMENT, 1976
Year: 1976
Tools: ink, gouache, feather, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 97 x 120 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem p.d.: Lebenstein 76 na odwr. l.g. nalepka z tytułem: Embarquement -1976
Artist: Igor Mitoraj
Title: ŹRÓDŁO, PO 1986
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 20 cm, szer. 28 cm, gł. 26 cm sygn. na podstawie po l. w głębi: Mitoraj p.d. napis wygrawerowany w szkle: Daum France na spodzie podstawy: 95/200 Podwójne podklejenie w lewym narożniku. Redukcja marmurowej rzeźby Źródło z 1986 (projektu fontanny). Porównaj: Igor Mitoraj. Sculpture, Art-Objet , Paryż 1988, s. 93-94, il.
Artist: Władysław Hasior
Title: PEJZAŻ Z PTAKIEM, 1971
Year: 1971
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage, srebrna folia, gazeta, koraliki, suszone rośliny, sklejka sygn. p.d.: HasiorW 71 Na odwrocie na sklejce napis autorski: HASIOR. W. | 1971
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: MĘŻCZYZNA Z GŁOWĄ PTAKA, 1976
Year: 1976
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Z Maciejewski 12 XII 1976 Na odwr. na płótnie napis autorski: Zbysław Marek Maciejewski | 31-006 KRAKÓW | „Mężczyzna z głową ptaka “ (w ramce) temp., akryl | 1976
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU HARNASIE
Tools: mixed
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na sklejce napis autorski: Z CYKLU | „HARNASIE“ | 2 F | 56 x 71 | MUSIAŁOWICZ
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Na odwrocie na płótnie napis autorski: DOMINIK 1955 | OL. PŁ. PEJZAŻ oraz podłużna pieczątka z podpisem
Artist: Alfred Lenica
Title: GŁOWA STARCA, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica Na odwrocie na płótnie napis autorski: 100 x 81 | A. LENICA | WARSZAWA | 1973 | „GŁOWA STARCA“ (podkreślone)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: T 7, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: T 7 (w ramce) | BEKSIŃSKI 2003 Obraz z kolekcji pp. Krystyny i Wiesława Ochmanów w Warszawie.
Artist: Jan Lebenstein
Title: KOMPOZYCJA (UŚCISK)
Tools: pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: długopis (na startym szkicu ołówkowym), papier, 15 x 9,7 cm (w świetle passe-partout) na odwrocie oprawy stempel okrągły z napisem śr.: JAN LEBENSTEIN, w otoku: COLLECTION HANNA PATKOWSKA Praca reprodukowana w kat.: "Jan Lebenstein. Carnets intimes - szkicowniki intymne z kolekcji Hanki Patkowskiej", Paryż, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2006, s. 42, il. 62 (kat. 61) Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Lebenstein
Title: BEZ TYTUŁU, 1968
Year: 1968
Tools: ink, gouache, pen, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35,5 x 25,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. dłg. p.d.: Lebenstein 68
Artist: Leonor Fini
Title: KOT
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiar z ramą: 30x42 cm sygn. oł. pod ryc. l.: 1/136, p.: Leonor Fini
Artist: Leonor Fini
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: ink, feather, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33 x 40 cm (w świetle passe-partout) sygn. sepią p.d.: Leonor Fini
Artist: Jan Dobkowski
Title: SZUM FAL, 1983
Year: 1983
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Jan Dobkowski | „SZUM FAL“ 1983 | OLEJ + ACRYL | 97 cm x147 cm
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU (DYPTYK), 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 170 x 259 cm (170 x 129,5 cm każde płótno) sygn. na odwrocie lewej części: LEON TARASEWICZ | STACJA WALIŁY 34 | 16-040 GRÓDEK | POLAND | 1985 R., na środkowej żerdzi krosna dwie nalepki z danymi o obrazie: - 1. GALERIE NORDENHAKE | GALERIE NORDENHAKE AB, STOCKHOLM FREDSGATAN 12 S-111 52 STOCKHOLM, SWEDEN; - 2. nalepka EDWARD THORP GALLERY; sygn. na odwrocie prawej części: LEON TARASEWICZ | STACJA WALIŁY 34 | 16-040 GRÓDEK | POLAND | 1985 R.
Artist: Jan Berdyszak
Title: STUDIUM W DUCHU TANTRYCZNYM, 1970
Year: 1970
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 62,5 x 54 cm (w świetle ramy) sygn. p.d.: JAN | BER | DYSZ | AK, dat. l.d.: 19 | 70 sygn. na odwr. oł.: J AN | BER | DYSZ | AK | 1970 | studium w duchu tantrycznym | pastel japoński , poniżej wycięcia dedykacja
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET KOBIETY, 1947
Year: 1947
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERZY NOWOSIELSKI 1947
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT STOJąCY
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: tusz pióro, papier krem. z filigranem, 63,5 x 47 cm (w świetle ramy)
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: CENTROPAS, 1965
Year: 1965
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: „Centropas“ T. B. 65 r.
Artist: Jacek Sienicki
Title: SZCZĘKA, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: p.g. data wydrapana w farbie: 3 XII 79. sygnowany na odwr. l.d.: „szczęka” | Sienicki | Jacek 1979.
Artist: Alfred Lenica
Title: KRES ZAWIESZENIA, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica Na odwrocie na płótnie napis autorski: A. LENICA | 1966 - 73 | WARSZAWA | „KRES ZAWIESZENIA“ (podkreślone); w p.g. rogu: 130 x 97 ; w l.d. rogu: 1831/75 | [nieczytelny podpis]
Artist: Tomasz Sętowski
Title: ARCHITEKTONICZNY MALARZ, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski 2007 Na odwrocie na płótnie napis: 70 x 110 olej, płótno. | „Architektoniczny | malarz” | 2007 | Tomek Sętowski
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI 74 stempel zezwalający na wywóz zagranicę nr KL-III 662/151/75/P1 Obraz pochodzi z okresu, który sam artysta nazwał „fantastycznym“ określając tak stylistykę swych prac z lat 70. i początku 80. Tematem dominującym są sceny z surrealistycznymi postaciami uwikłanymi w pełne grozy, a czasem i groteski sytuacje rozgrywające się w metafizycznym, wieloplanowym pejzażu. Silny wątek ekspresyjny narzuca widzowi własną interpretację kompozycji.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: PORTRET, KONIEC LAT 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 69 x 48,5 cm (w świetle ramy) sygn. l.d.: MUSIAŁOWICZ
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OCZEKIWANIE, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: BEKSIŃSKI 1971 oraz napis: 21 Na odwrocie nalepka: K.M.P.i K. „RUCH” WARSZAWA | GALERIA WSPÓŁCZESNA | AUTOR Zdzisław Beksiński |.....Wystawa ...II 72 7 I 73 Obraz był wystawiany: - Zdzisław Beksiński – Obrazy z lat 1971-72, Galeria Współczesna „Ruch” Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, Warszawa, 7 grudnia 1972 - 7 stycznia 1973. W jednostronicowym druku wydanym z okazji wystawy jest adnotacja: „Wszystkim wystawionym obrazom autor dał tytuł Oczekiwanie.
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: DROGA, 2001
Year: 2001
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 76,5 x 108,5 cm (w św. passe-partout) sygn. oł. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 2001
Artist: Jacek Pałucha
Title: MAGNES, 2012
Year: 2012
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 2012 | J. Pałucha na odwrocie na płótnie napis autorski: „Magnes“
Artist: Witold Pałka
Title: GÓRNICY, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P ałka W . (podkreślone) | 71 Na odwrocie na płótnie pieczątka Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalająca na wywóz za granicę.
Artist: Edward Dwurnik
Title: CHRYSTUS W GROBIE, Z CYKLU KRZYŻ, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 79 | E.DWURNIK (na wcześniejszej E D. ) wzdłuż dolnej krawędzi napis autorski: CHRYSTUS W GROBIE Na odwrocie na płótnie napis autorski: E. DWURNIK | 1979 | NR: X (w ramce) 20.618 (w ramce) Na blejtramie nalepka informacyjna z danymi obrazu. Obraz opisany w: - Dwurnik. Spis cykli malarskich , opracowała Pola Dwurnik, cykl X Krzyż (1979-1991), poz. 20, Warszawa, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta 2001.
Artist: Jacek Baszkowski
Title: WYTWÓRNIA FAL III, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J Baszkowski Na odwrocie na płótnie napis autorski: J. Baszkowski | „WYTWÓRNIA FAL“ III | 115 x 125 cm; olej; 1997
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: NOWOGRÓDEK, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: M. Woszczyński | Nowogródek | 2003 Obraz reprodukowany: - Mariusz Woszczyński, Postacie i krajobrazy , Warszawa 2010, s. 133, 134 (zdjęcia z wystawy). Obraz wystawiany: - Galeria Promocyjna, Warszawa 2006; - Galeria 3a, Galeria Oficyna Malarska, Warszawa 2007; - Salon Sztuki 49, Warszawa 2008; - Galeria Krytyków Pokaz, Warszawa 2009; - Galeria Letnia Muzeum Kresów, Lubaczów 2010.
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: MARTWA NATURA ZE SZKLANYMI NACZYNIAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: napis autorski na górnej listwie blejtramu: Martwa natura ze szklanymi naczyniami. KBereźnicki
Artist: Jacek Yerka
Title: PODRÓŻ AZORA, 2010
Year: 2010
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 10
Artist: Jacek Yerka
Title: MŁODY HADRON NA HUŚTAWCE FOTONOWEJ, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 11 na odwrocie na krośnie p.d.: JACEK YERKA | » MŁODY HADRON NA HUŚTAWCE FOTONOWEJ« | AKRYL 2011
Artist: Zbigniew Makowski
Title: UT IN LOCUM PERVENIREMUS QUEM DIXIT CIRCE, 1995-9
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Zbigniew Makowski f · 1995·97· Na odwrocie na ugrowym tle brązową farbą pisany odręcznie przez artystę fragment Cantus Circoleus Giordano Bruna. Poniżej sygnatura artysty: Zbigniew Makowski f · II· 1997 · Twarz kobiety jest autorską wersją inspirowaną obrazem Parmigianino (Francesco Mazzola 1503-1540) L’Antea , który znajduje się w Galleria Nazionale di Capodimonte w Neapolu. Tytuł obrazu zaczerpnięty z łacińskiego przekładu Odysei Homera dokonanego przez renesansowego uczonego Andreasa Divus, opublikowanego w roku 1537. Jest to cytat z XI pieśni Odysei , z ustępu opisującego przybycie Odyseusza do Hadesu: „Tam, gdzie skierowała go Kirke”.