Artist: Witold Manastyrski
Title: PEJZAŻ Z MAKAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. cyrylicą l.d.: B. Manastirskij
Artist: Józef Mehoffer
Title: DZIEWCZYNKA PLOTĄCA WARKOCZ, PRZED 1904
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Józef Mehoffer ; - l.g.: JM Na odwrocie – na krośnie i ramie – nalepki wystawowe (druk, stempel , atrament ): 1. - Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych | wystawa dziecko w sztuce | P lac Szczepański | Nr 2033 | Autor Mehoffer Józef | Dzieło p.t.: Dziewczynka plotąca warkocz | Rodzaj olejny cena - 2. - Internationale | Kunst-Ausstellung | Düsseldorf 1904 | 1241 więcej
Artist: Aleksander Orłowski
Title: BYK I ORZEŁ, 1818
Year: 1818
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Wymiary w świetle passe-partout. sygn. dwukrotnie monogramem wiązanym autorski napis-dedykacja u góry rysunku: Panu Mon [sieur] Bykowskiemu | 18 AO 18 | St. Petersburg ; niżej po prawej: AO Żart rysunkowy z aluzją do nazwiska artysty i zaprzyjaźnionego z nim Józefa Bykowskiego, któremu rysunek jest dedykowany.
Artist: Juliusz Kossak
Title: HUCULI NA GÓRSKIEJ DRODZE, 1892
Year: 1892
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Wymiary w świetle passe-partout. sygn. l.d.: JKossak | 1892 (inicjały wiązane)
Artist: Victor Thomas
Title: NA WERANDZIE
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: V. Thomas
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: KWIATY POLNE. MAKI I CHABRY, 1893
Year: 1893
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Prezentowane studium polnych kwiatów pochodzi zbiorów Józefa Mehoffera – w załączeniu poświadczenie pani Anny Mehoffer-Lewandowskiej oraz, opatrzona bogatym materiałem porównawczym, ekspertyza pani Marty Romanowskiej, b. kustosza Muzeum Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Maki i chabry powstały prawdopodobnie wiosną 1893 roku, kiedy obaj artyści przebywaliw Paryżu. Według autorki ekspertyzy, malowane wówczas studia kwiatów są w twórczości Wyspiańskiego „pierwszym sygnałem zaciekawienia, zainteresowania uroda letnich roślin w pełnym rozkwicie. Mimo szkicowości to niewielkie studium doskonale pokazuje anatomię roślin: wiotkie i delikatne płatki maku, strzępiaste dynamiczne i sztywno sterczące główki chabrów”. Z „Dziennika” Józefa Mehoffera wynika, że Wyspiański rysował i malował akwarelą kwiaty około 25 kwietnia 1893 (patrz: Józef Mehoffer, Dziennik, oprac. J. Puciata-Pawłowska, Kraków 1975, s. 213), a omawiane studium może być pracą przygotowawczą do projektu witraża Śluby Jana Kazimierza (fragment „Polonia”) dla katedry łacińskiej we Lwowie, nad którym artysta w tym czasie pracował.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET PIANISTY GORECKIEGO, MAJ 1933
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier jasnobrązowy, sygnowany p.d.: Witkacy | 1933 V | NP | N? | T. C [w kółku]; napis l.g.: Mam ochotę na tę twarz | taką, taką że aż aż! Portret wymieniony i opisany w: - I. Jakimowicz (współpraca A.Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, MNW Warszawa 1990, s. 130, nr kat. 1761 (jako Pianista Gorecki).
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: DZIEWCZYNA W CHUSTCE..., OK. 1900
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: DZIEWCZYNA W CHUSTCE I KRAKOWSKIM GORSECIE, ok. 1900 Wymiary w świetle passe-partout. sygn. p.d.: L Wyczół więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: ANEMONY, 1904
Year: 1904
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Wymiary w świetle passe-partout. sygn. p.d.: L Wyczół | 1904 . Na odwrocie nalepka Wystawy Pośmiertnej Leona Wyczółkowskiego w TPSP w Krakowie w roku 1937 (druk, maszynopis, stempel) o treści: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | 1937. Nr 886 /130/ | Autor Leon Wyczółkowski | Dzieło Anemony | Wykonanie pastel cena... Na nalepce stempel: WYSTAWA POŚMIERTNA | LEONA WYCZÓŁKOWSKIEGO Obraz reprodukowany i opisywany: - Leon Wyczółkowski. Wystawa pośmiertna , czerwiec-lipiec 1937, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, s. 23, nr kat. 130 (własność dra Roberta Jahody-Żółtowskiego).
Artist: Teodor Grott
Title: PRYMULE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Wymiary w świetle passe-partout. sygn. l.d.: Teod Grott
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA W CZERWONEJ CHUSTCE, OK. 1930
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Wymiary w świetle passe-partout. sygn. l.d.: T. Axentowicz
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: ORKA, 1909
Year: 1909
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana, tusz lawowany, kredka, papier Wymiary w świetle passe-partout. sygn. p.g.: Odo Dobrowolski 09
Artist: Władysław Skoczylas
Title: DZIEWCZYNA Z KOSZEM, OK. 1925
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Skoczylas Obraz był eksponowany na pośmiertnej wystawie prac artysty urządzonej na przełomie 1934/1935 Instytucie Propagandy Sztuki w Warszawie i jest wymieniony w jej katalogu. Patrz: Wystawa pośmiertna Władysława Skoczylasa [oprac. T. Cieślewski syn], IPS, grudzień 1934 – styczeń 1935, Warszawa 1934, s. 63. akwarele: nr kat. 14. Postać tej samej dziewczyny z koszem na ramionach – przedstawionej w identycznym ruchu, sukni, układzie fałd – powtórzył artysta w akwarelowym obrazie Owocobranie z ok. 1925 (Muzeum Śląskie w Katowicach) oraz w drzeworycie Dziewczęta z koszami z 1928. Porównaj ilustracje w: M. Grońska, Władysław Skoczylas , Ossolineum Wrocław 1966, il. 21; Z. Krzykowska, Malarstwo polskie 1800-1939 , Katalog zbiorów Muzeum Śląskiego w Katowicach , Katowice 1996, s. 138, poz. 180, il.
Artist: Józef Mehoffer
Title: STANISŁAW WYSPIAŃSKI, 1893
Year: 1893
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Karta ze szkicownika artysty. u dołu napis obcą ręką: Wyspiański przez Mehoffer Na odwr. oł.: k. 129 ; na licu w l.g. rogu mała nalepka z nr.: 225 Rysunek - pochodzący ze zbiorów rodziny Józefa Mehoffera - powstał w Paryżu około roku 1893. Artyści zajmowali wówczas wspólne atelier przy Avenue du Maine 14, gdzie obaj intensywnie pracowali nad konkursowym projektem witraży dla Katedry Łacińskiej we Lwowie. „My tu ciągle rysujemy, malujemy się nawzajem co chwila, a całe dnie spędzamy na komponowaniu okien lwowskich“ - pisał Wyspiański w liście do Lucjana Rydla (8 marca 1893). Znamy kilka - powstałych wówczas - takich wzajemnych portretów obu artystów, m.in. olejny obraz Wyspiańskiego Mehoffer w pracowni paryskiej czy jego rysunkowy Podwójny portret przyjaciela. Znamy także portrety Wyspiańskiego malowane i rysowane przez Mehoffera, a wśród nich rysunkowy - Portret Wyspiańskiego stojącego bokiem - studium na karcie ze szkicownika, podpisane identycznie i tą samą ręką jak prezentowany tu rysunek (porównaj katalog-album: Jak meteor... Stanisław Wyspiański (1869-1907) Artyście w setną rocznicę śmierci , MNW, Warszawa 2007, s. 189, nr kat. IV/7, il.). Szczególne podobieństwo obu tych szkiców pozwala nawet przypuszczać, że rysowane były na sąsiednich kartach tego samego bloku... więcej
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: PORTRET LIZY PAREŃSKIEJ (WŚRÓD PELARGONII), 1904
Year: 1904
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. : SW | 1904 Na odwrocie nalepka wystawy„Dziecko w sztuce”, która odbyła się w warszawskim Tow. Zachęty Sztuk Pięknych w roku 1916 w ramach organizacji Ogólno-Krajowej Kwesty pod hasłem „Ratujcie dzieci” (druk, atrament, na brzegach bocznych ślady perforacji i oddarcia papieru) Na nalepce tekst: - wzdłuż obu boków (uszkodzenia!): [WYSTAWA „DZIECKO W SZTUCE”]; - tekst centralny: Kwesta „RATUJCIE DZIECI” | W WARSZAWIE | N O 331 | Nazwisko malarza St. Wyspiański | Rodzaj dzieła pastel | Tytuł Dziewczynka | Własność p. L. Goldberga | Marsz. 95 | Dzieło wyżej wymienione, a przeznaczone na wystawę pod | hasłem „Ratujcie dzieci”, otrzymaliśmy i obowiązujemy się zwrócić w stanie nieuszkodzonym | Przewodniczący Działu Wystawy [podpis wyblakły, nieczytelny] | Sekretarz Komitetu [podpis wyblakły, nieczytelny] | Warszawa. Dn. ... 1916 r. Powyższy napis na nalepce, informujący, że obraz z tytułem... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: ZAMIEĆ. ZŁAMANE DRZEWO W PUSZCZY, PRZED 1922
Tools: ink, watercolor, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, kredka litograficzna, tusz, ołówek wymiary w świetle ramy sygn. ołówkiem p.d.: LWyczól Motyw drzewa złamanego wichurą wykorzystał Wyczółkowski także w - stanowiącym wariant tej kompozycji - kamieniorycie pt. Zamie ć (Zawieja w puszczy) z teki litografii „Wrażenia z Białowieży“ wydanej w 1922 roku.
Artist: Erno Erb
Title: JESIEŃ. WIDOK NA KOŚCIÓŁ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E Erb
Artist: Roman Bratkowski
Title: NA CAPRI, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l. d.: Bratkowski | Capri 1929
Artist: Marian Sługocki
Title: PRZEBUDZENIE. WIOSNA, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Maryan Slugocki | 1908. Paris. Obraz pochodzi ze zbiorów dr. Włodzimierza Bugla (1872-1937), polskiego lekarza, historyka medycyny, antropologa i literata osiadłego w Paryżu, ważnej postaci z kręgów paryskiej Polonii, członka polskich stowarzyszeń literackich, naukowych i artystycznych, zaprzyjaźnionego, m.in. z Olgą Boznańską.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: ANITA, OK. 1925
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier welurowy naklejony na tekturę wymiary w świetle oprawy sygn. l.d.: „Anita“ | F. M. Wygrzywalski senior
Artist: Maria Gianni
Title: ZATOKA NEAPOLITAŃSKA Z WIDOKIEM NA WEZUWIUSZ
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Wymiary w świetle passe-partout. sygn. p.d.: M. Gianni Na odwrocie oprawy zatarty i w części nieczytelny napis ołówkiem: Maria Gianni active 1890-1910 (Italian) więcej
Artist: Adam Styka
Title: IDYLLA MAROKAŃSKA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ADAM | STYKA (w ramce)
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W CIENIU, PO 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Wierusz-Kowalski Na odwr. napis na płótnie: Podpisana Maria Wierusz Kowalska synowa ś.p. Alfreda Wierusz Kowalskiego | stwierdzam, że obraz ten jest autentyczną pracą tego ostatniego i pozosta | wał w spadku w naszej rodzinie. Wystawiany był na pośmiernej wysta | wie dzieł ś.p. Alfreda Wierusza Kowalskiego w Munchen w r. 1917 i reprodukowa= | ny w katalogu tejże wystawy Hugo Helbinga, tablica XII. Nr 16. | Maria Wierusz Kowalska. Niżej: Nr Repertorium: 3615/1942. Stwierdzam, że znana mi osobiście p. Maria Wierusz Kowalska, zamieszkała w Krakowie ul. Mogilska L. 49 | powyższe oświadczenie wobec mnie własnoręcznie pod | pisała. W Kra[kowie] dnia trzeciego grudnia roku tysiąc dziewięćset | czterdzi[estego] drugiego - (3.XII.1942) - | Emil Stąpar | notariusz. Obok okrągła pieczęć oraz naklejona kartka z ekspertyzą profesora Feliksa Kopery (z dn. 4 XII 1942) poświadczająca autorstwo A. Wierusza-Kowalskiego. W roku 1903 Wierusz-Kowalski wyjechał do Północnej Afryki, odwiedzając Maroko i Algier. Znalazł tam nowe inspiracje i tematy malarskie. Plonem tej podróży były obrazy o tematyce orientalnej, przedstawiające Beduinów na rumakach czy wielbłądach (Z rozkazem wojennym w... więcej
Artist: Curt Agthe
Title: SAN VIGILIO NAD LAGO DI GARDA, LISTOPAD 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: JESIENNY WIECZÓR W SAN VIGILIO NAD LAGO DI GARDA, listopad 1903 sygnowany l.d: Curt Agthe Na odwrocie autorskie napisy farbą: HERBSTABEND • IN •∙SAN • VIGILIO | LAGO DI GARDA ; poniżej: • CURT AGTHE • | • SAN VIGILIO • | • IN NOVEMBER • | • 1903 • Przedstawiona na obrazie Villa Guarienti została zbudowana w 1. połowie XVI wieku przez Michele Sanmichel, słynnego architekta z Werony. Villa położona nad Lago di Garda, na malowniczym półwyspie – Punta San Vigilio, gościła, m.in. Napoleona Bonaparte i cara Aleksandra II. Dziś jest tu elegancki hotel San Vigilio, w którym zatrzymywali się też Wilston Churchil, Laurence Olivier czy książę Karol.
Artist: Paweł Merwart
Title: PORTRET MADEMOISELLE L.C., 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: PAUL MERWART | 1879 Na ramie tabliczka z napisem „Portrait de Mlle L.C.“ Portret de Mademoiselle L. C. był pierwszym obrazem, który Paweł Merwart zaprezentował na paryskim Salonie w roku 1879. Był to bardzo udany debiut; przyniósł młodemu malarzowi uznanie i zapoczątkował jego karierę wziętego portrecisty. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - [kat.] Salon de 1879. 96 Exposition Officiele depuis l’Anne 1673. Explicacion des Ouvrages de Peinture, Sculpture, Architecture, Gravure et Litographe des Artist Vivants. Exposée au Palais des Champs-Elysees le 12 Mai 1879 , Paris 1879, s. 177, nr kat. 2114.
Artist: Emilia Dukszyńska - Dukszta
Title: KOBIETA W CZEPKU - BAWARKA, 1882
Year: 1882
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E. Dukszyńska | 1882 Obraz malowany w roku przyjazdu artystki na studia do Monachium jest zapewne tożsamy z płótnem "Bawarka" wystawionym w warszawskim Salonie Aleksandra Krywulta w 1884 r. Obraz reprodukowany i opisywany w: - H. Piątkowski, Album Sztuki Polskiej (Wystawa retrospektywna w Warszawie 1898), Warszawa 1901, il. na s. 162; - M. Płażewska, Warszawski Salon Aleksandra Krywulta , Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie 1966, t. X, s. 371.
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: KRAJOBRAZ Z OKOLIC MONACHIUM, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Świeszewski Na odwrocie u góry nieczytelny napis tuszem lub atramentem; niżej ołówkiem: N 1988. Pośrodku nalepka z nadrukiem: DV [wiązane] 331. W l.d. rogu mała nalepka z napisem: 32 x 16 | [.] Ra Przedstawiony tu motyw krajobrazowy znany jest także z innych obrazów artysty. Przypomnieć tu można chociażby, wystawione w Domu Aukcyjnym Agra-Art Krajobraz nadrzeczny ze sztafażem czy Pejzaż z wysoką sosną . Malowany z podobną lekkością i swobodą, daje świadectwo mistrzostwa artysty, który na niewielkiej powierzchni, drobnymi, pewnymi pociągnięciami pędzla potrafił oddać zarówno przestrzenność pejzażu, jak i ów szczególny moment dnia, gdy zachodzące słońce złoci niebo i ciepłym blaskiem oświetla krajobraz z sosnami, drogą i widocznymi w dali wieżami miasta.
Artist: Romuald Roman Chojnacki
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, 1848
Year: 1848
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Portret pani Marii Bauerfeind, żony Edwarda Cyrrusa Grossera (1820-1857) sygn. p.d.: R. Chojnacki 1848 Utrzymany w ciepłym kolorycie portret pełnej wdzięku młodej damy świadczy o wysokich umiejętnościach artysty, potwierdzając jego renomę wrażliwego portrecisty.
Artist: Ignacy Pinkas
Title: SŁONECZNIKI W OTWARTYM OKNIE, PRZED IX 1918
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I. Pinkas Na odwr. l.g. napis niebieską kredką: I Wyst. Zb. IX - X 1918. | L 18 | Ignacy Pinkas | „Słoneczniki“ | Cena 1500- Kr. ; p.d. ołówkiem.: 800 W roku 1918 obraz eksponowany był na wystawie w Towarzystwie Sztuk Pięknych w Krakowie.
Artist: Antoni Piotrowski
Title: WYJAZD NA POLOWANIE, 1883
Year: 1883
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Piotrowski. 1883 | Paris Na odwrocie napis ołówkiem na desce: 19631
Artist: Karl Mohr
Title: WYJAZD NA POLOWANIE Z OGARAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K. Mohr
Artist: Wilhelm Westerop
Title: W PODRÓŻY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wilhelm Westerop na odwrocie na dolnej listwie krosna stempel składu przyborów malarskich: DR. FR. SCHOENFELD & CO. | DÜSSELDORF; ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2011 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: AKT
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szańkowski
Artist: Edmund Höd
Title: STARY MŁYN W GÓRACH, 1875
Year: 1875
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Edm. Höd | 1875
Artist: Henri Josef Dillens
Title: GNIAZDKO PTASIE. PISKLĘTA, 1855
Year: 1855
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. Dillens | 1855 Na odwrocie stempel: LOGEBARDI | - ANVERS – Na ramie okrągła nalepka londyńskiej galerii Obraz reprodukowany na stronie internetowej: - http://en.wikipedia.org/wiki/File:Henri_Joseph_Dillens_Das_Vogelnest.jpg
Artist: Georg Arnold
Title: ŁODZIE O PORANKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Arnold Graboné Na odwr. płótna autorska nalepka (druk wypełniony atramentem) o treści: MEISTER DER MALEREI | PROF. ARNOLD GRABONÉ | BUCHNOF / STARNBERG / OBB. | Art der Technik: Spachtel Ol | Motiv: Morgeng[...] auf See | Grösse: 60 x 80 cm | Preis: 750 - [..] | Unterschrift für Original | Arnold Graboné | Vers. Wert 1. Stufe
Artist: Carl Bertold
Title: NOKTURN. NAD KANAŁEM W HOLANDII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: C. Bertold
Artist: Joseph Emanuel Weiser
Title: W PRACOWNI MALARZA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Weiser Na odwrocie napis kredką: J ózef Weiser | 1847 Paczków | (śląskie) | 1911 Monachium.
Artist: Jan (?) Konarski
Title: NAPAD WILKÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J Konarski
Artist: Julian Fałat
Title: Z POLESIA. ZIMA, 1921
Year: 1921
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Wymiary w świetle passe-partout. sygn. l. d.: JFałat | Polesie Na rewersie akwarelowy szkic pejzażu górskiego (z Bystrej?), na nim napis ołówkiem odnoszący się do kompozycji z awersu: Na Polesiu Styczeń 1921
Artist: Julian Fałat
Title: Z POLESIA, 1916
Year: 1916
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. białą kredką: JFałat | 1916 Na odwrocie napis ołówkiem: 91 x 31 To bardzo interesujące studium kompozycyjne i kolorystyczne, pomyślane było zapewne jako projekt, pomysł na większą malarską kompozycję. Łączyć je należy z zespołem dzieł Fałata, obrazów z motywami z Polesia - dokąd artysta - od lat 90. XIX - wielokrotnie jeździł i gdzie znajdował liczne tematy malarskie. Poleskie motywy powtarzały się w jego twórczości także i później; sam artysta pisał o tym w swoich pamiętnikach - „Tymi latami studiów żyję bowiem do dziś dnia, przetrawiając i opracowując prawie wciąż na nowo niewyczerpane tematy - wrażenia z ukochanej krainy.“ Prezentowany tu obraz jest takim właśnie studium - zapisem motywu, krajobrazu, barwnych ubiorów chłopów jadących saniami wśród białych połaci śniegów, błękitniejących cieni i nieba. Tzw. „ręcznikowy“ format i często stosowany zabieg przesunięcie „akcji“ - w tym wypadku rzędu sań ciągnących przez śnieżną równinę - buduje i podkreśla głębię i przestrzenność krajobrazu oraz potęgę natury, wobec której człowiek zdaje się błahym i niewiele znaczącym elementem. Obraz oznaczony datą „1916“ jest jednym z wcześniejszych opracowań tematu.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PO POLOWANIU NA ŁOSIA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I. Zygmuntowicz
Artist: Jerzy Kossak
Title: ODWRÓT WIELKIEJ ARMII SPOD MOSKWY, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak | 1942 Odwrót Wielkiej Armii spod Moskwy, z brnącymi przez śniegi żołnierzami, którym w obłokach jawi się głowa egipskiego Sfinksa, jest jedną z najpopularniejszych oryginalnych kompozycji Jerzego Kossaka. Artysta malował ten motyw kilkakrotnie, jedna z wersji znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (porównaj: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992). Prezentowany obraz jest późniejszą redakcją tego tematu.
Artist: Wiktor Korecki
Title: RZEKA WŚRÓD ŚNIEGÓW, OK. 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁAN POJĄCY KONIA, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu pośrodku: Jerzy Kossak | 1937 Na odwrocie często stosowany przez Jerzego Kossaka stempel potwierdzający autorstwo: „Stwierdzam autentycz= | ność tego obrazu“ | Jerzy Kossak. Poniżej okrągły stempel: w polu środkowym herb „Kos“ | Nr. ...; w otoku napis: • JERZY KOSSAK • Kraków pl. Kossaka 4 •
Artist: Wojciech Kossak
Title: PATROL UŁANÓW, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1928 Na odwrocie naklejona karta z atestem dr. Stanisława Dąbrowskiego, zaprzysiężonego biegłego sądowego, potwierdzającym autorstwo Wojciecha Kossaka, wydanym w Krakowie 17 V 1958 r. (druk, maszynopis potwierdzony stemplami). Złotożółte (kolor starego złota) otoki na rogatywkach wskazują na żołnierzy 8. Pułku Ułanów Księcia Józefa.
Artist: Nieokreślony malarz polski
Title: DZIEWCZYNA NAD KSIĄŻKĄ, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Jan Styka
Title: MADONNA, 1906
Year: 1906
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, tektury naklejone na tekturę, 73 x 60,2 cm sygn. p.d.: Jan Styka | 1906 Kompozycja powiększona przez autora poprzez doklejenie z obu boków dodatkowych pasów tektury. Na odwr. napis farbą: Tę Madonnę uważam za jedną z najlepszych prac moich | Malowałem ją w r. 1906 w Paryżu. Place Pigalle. | Na wystawie George Petita w r. 1906 | Na Salonie AF w r. 1920. Napisy: – pośrodku kredką niebieską: 6 ; – l.d. kredką czerwoną: 3 . Nalepki: – drukowana z zatartym okrągłym znakiem; – nalepka wystawowa (druk, atrament ): Miejska Galeria Sztuki w Łodzi | Autor Jan Styka. | Rodzaj pracy Olejny. | Nazwa „Madonna“. | No katalogu 2407. | Data przyjęcia 12. III 26. Na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2011 r. Obraz wystawiany m.in. w: – Expositions Jan Styka et Tade Styka, Galerie Georges Petit, Paryż 16 – 25 V 1906; – [kat.] Wystawa zbiorowa ś.p. Jana Styki oraz synów Adama i Tadeusza i R. Radwańskiego , Miejska Galeria Sztuki w Łodzi od 14 III do 14 IV 1926, s. 5, nr kat. 13; – [kat.] Wystawa prac Jana, Tadeusza i Adama Styków , Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych Warszawa 1926,... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: BIAŁE RÓŻE I BŁĘKITNA DRAPERIA, PRZED 1910
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. u dołu śr.: LWycz Na oprawie, tzw. „plecach“ napis: [.] M.73
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM ŻÓŁTYCH RÓŻ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: AKarpiński (inicjały wiązane)
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: LUSTERKO, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: W. Wodzinowski
Artist: Henryk Uziembło
Title: PRZYKOŚCIELNE LIPY, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: HENRYK UZIEMBŁO Na odwrocie ręką artysty: HENRYK UZIEMBŁO | „PRZYKOŚCIELNE LIPY“ | olej, KRAKÓW 1924. Obok napisy kredką: 4350 ; 25 ; - ołówkiem: RA | MM | SCH. Na ramie cztery stemple pracowni ramiarskiej Władysława Czuby w Krakowie.
Artist: Louis Simon Cabaillot
Title: W OCZEKIWANIU NA POWRÓT Z POŁOWU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Louis Lassalle Na odwrocie owalny stempel paryskiej firmy oferującej materiały malarskie. Stempel częściowo przysłonięty nalepką angielskiej galerii w Harrogate (druk, atrament): FROM | Telephone 673 Harrogate | W. BARKER & co. | ALEXANDRA GALLERY | ROYAL PARADE, | HARROGATE | Title Waiting for the Boats | Artist Louis Lassalle. Ponadto okrągła nalepka Gemälde Galerie Moderack w Essen oraz blaszana etykietka firmy C. Bleckena w Monachium. Obraz reprodukowany na stronie internetowej: - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Louis_Simon_Cabaillot-Lassalle_Warten_auf_den_Fang.jpg
Artist: Désiré Thomassin-Renardt
Title: ZBIERACZE MAŁŻY, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Désiré Thomassin | Munich 1891.
Verified Artist: Yes
Artist: Helmuth Andreas Volkwein
Title: JESIENNE CHRYZANTEMY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. A. VOLKWEIN
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: PORTRET MŁODEJ DAMY, 1893
Year: 1893
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: płótno gruntowane, nabite na krosno sygn. l.g.: Kuzynce Mani [lub Marii] | Mieczysław Reyzner | 1898 Oryginalna, prosta rama z „rokokową“ wstawką wewnątrz.
Artist: Willy Lorenz
Title: JELEŃ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Willy Lorenz Na odwrocie płótna sygn.: Willy Lorenz
Artist: Josep Cardona
Title: CHŁOPAK Z PROCĄ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: J. CARDONA
Artist: Louis-Etienne-Marie-Albert Lefeuvre
Title: SALAMBÔ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: A. Lefebvre wybity nr 2069, stempel: BRONZE GARANTI AU TITRE PARIS / LV /DEPOSEI na cokole SALAMMBO
Artist: Bernhard Butzke
Title: SARENKA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: B BUTZKE stempel odlewni BILDGIESSEREI | KRAAS BERLIN 61
Artist: Johann (Hans) Heidepriem
Title: MYŚLIWY Z PSEM
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: H. Heidepriem fec. sygnatura odlewnika Aktien-Gesellschaft | Gladenbeck Berlin - Friedrichshagen.
Artist: Walter Heimig
Title: NA BALU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. charakterystycznym podpisem: Heimig
Artist: Alexander Thiele
Title: OGRÓDEK PIWNY W MONACHIUM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie płótna napis farbą lub tuszem: MÜNCHNER BIERGARTEN | von | ALEXANDER THIELE | 24.12.1924 MÜNCHEN | LITERATUR: | TRÄDITIONELLE MALEREI. DIE 8 [achtziger] JAHRE | V. LEONNARDT PELLOTH s. 175. Bibliografia: - Leonhard Pelloth, München: Traditionelle Malerei. Die achtziger Jahre in München . Katalog zur Ausstellung 1985 München und Nürnberg, s. 175.
Artist: Aleksander Świdwiński
Title: W KAWIARNI, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Aleksander | ŚWIDWIŃSKI 23
Artist: Leopold Gottlieb
Title: PORTRET PANI O RUDYCH WŁOSACH, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A Emma en souvenir | de ka [....] l. gottlieb 933 Z tyłu, na ramie okrągły stempel Urzędu Celnego w Warszawie.
Artist: Irenée Rochard
Title: MEWA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: I. Rochard
Artist: Wacław Taranczewski
Title: MARTWA NATURA Z MUSZLĄ, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T na odwrocie na płótnie napis: 52 | II [w kółku] Na blejtramie nalepki: Salonu Antykwarycznego Nautilus w Krakowie z wystawy Pokolenia ... oraz nalepka informacyjna Obraz wystawiany i reprodukowany w: - Pokolenia. Wystawa malarstwa Wacława i Pawła Taranczewskich , Galeria Czas w Będzinie, Salon Antykwaryczny Nautilus w Krakowie, III - IV 2000. - Wacław Taranczewski , Wydawnictwo Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie 2008, poz. 141, s. 88, il. b.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIEWCZYNKA
Tools: tempera, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kanelba
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: ANEMONY I JAPOŃSKA LALECZKA, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1931 | W. Terlikowski Na odwrocie, na ramie nalepka Galerie du Vieux Saint Paul w Saint-Paul de Vence.
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM IRYSÓW, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwr., na górnej listwie krosna napis: JAN SZANCENBACH | MN 1964
Artist: Henryk Hayden
Title: GAJ OLIWNY, LATA 30. XX WIEKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hayden Na poprzecznej i dolnej listwie krosien malarskich napisy (kredka). Na g. listwie ramy nalepka Agra-Art z 2011 r., obok nalepka domu aukcyjnego. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: PIKNIK NAD RZEKĄ W MORET-SUR-LOING
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Zucker. Na górnej listwie krosna nalepka z rękopiśmiennym tekstem: Moret Sur Loing France | Oil | By Jacques Zucker. Na listwie dolnej resztka nalepki (druk) z czytelnym tytułem - Moret Sur Loing - oraz nazwiskiem autora. Moret-sur-Loing - często odwiedzana przez malarzy (np. Alfred Sisley) miejscowość we Francji, w regionie Île-de-France.
Artist: Yaacov Agam
Title: MENORA SHALOM
Description: IInformacje o dziele: na dolnej podstawie wydrapane l: 6/180 , p.: Agam
Artist: Szymon (Simon) Mondzain
Title: DROGA DO VENCE. PEJZAŻ Z PROWANSJI, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Mondzain | 1923 Na odwrocie autorska (?) nalepka z rękopiśmiennym tekstem: Simon Mondzain. Paris | 5. rue Campaigne Premiere. XIVe | „La route de Vence“ | (Saint Paul. Alpes Maritimes) | France Vence w Prowansji (dep. Alpy Nadmorskie) to ulubione miasteczko malarzy; motyw pejzażowy z „Drogą do Vence“ malował, m.in. także Raoul Dufy. W październiku 1923 obraz z tytułem La route de Vence był wystawiony na indywidualnej wystawie Mondzaina w paryskiej Galerie Druet. Wystawie towarzyszył katalog z wstępem André Salmon’a, znanego pisarza i krytyka sztuki. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Exposition Simon Mondzain . Galerie Druet, 20, Rue Royale - Paris, 8-19 Octobre 1923 [wstęp A. Salmon], s. nlb. poz. 35.
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET ELZY KRAUSOWEJ, OK. 1912
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. u dołu atest - autograf Alfonsa Karpińskiego (ołówek): Obraz ten otrzymałem od Olgi Boznańskiej | w Paryżu w roku 1925. - | A. Karpiński Poniżej naklejona kartka z podobnym tekstem: Obraz ten przedstawiający głowę kobiety - ol. - otrzymałem na pamiątkę od Pani | Olgi Boznańskiej: w r. 1925tym w Paryżu - | Głowa ta jest oryginalną pracą | Olgi Boznańskiej - | A. Karpiński Autentyczność portretu potwierdzona przez malarza Alfonsa Karpińskiego, który był blisko zaprzyjaźniony z Olgą Boznańską. Obraz powstał zapewne około roku 1912, być może jako skromniejsza redakcja malowanego wówczas reprezentacyjnego portretu Elzy Krausowej, córki Józefa Sarego, prezydenta Krakowa (zdjęcie obok - w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie; olej, tektura, 124,5 x 99,5).
Artist: Józef Czapski
Title: DRZEWA, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI. 1958 Na odwrocie, na poprzeczce krosna autorski napis-dedykacja: Drogim Kochanym przyjaciołom | więcej
Artist: Jan Cybis
Title: KWIATY, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn, p.d.: J. Cybis Na odwrocie napis (autorski ?) na płótnie: JAN CYBIS „Kwiaty” 1970. 61 x 50 Poniżej naklejona karta z dedykacją; dat. 3 sierpnia 1972.
Artist: Roman Opałka
Title: HALSZKA, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R. OPAŁKA 58
Artist: Alfred Lenica
Title: NIE ZAPISANE KARTY, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica na odwrocie na płótnie: A. LENICA | WARSZAWA | 1976 | "NIE ZAPISANE | KARTY" na lewym krośnie nr 4467D/K
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1980
Year: 1980
Tools: tempera
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: 1980 | H. Stażewski Na odwrocie stempel wywozowy.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ABSTRAKCJA, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: JERZY Nowosielski | 1973 Obraz skatalogowany w archiwum Fundacji Nowosielskich; w załączeniu certyfikat wydany przez Fundację.
Artist: Jan Ziemski
Title: INTERFERENCJE, 1975
Year: 1975
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie p.g.: JAN ZIEMSKI l.g.: nalepka informacyjna BWA w Lublinie
Artist: Tadeusz Kantor
Title: KOMPOZYCJA, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45 x 37,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Paris | TKantor na odwrocie na płótnie: T Kantor | I 1962 | PARIS Koniec lat 50. i początek 60. obfitował w wiele ważnych wystaw Tadeusza Kantora, m.in. w Kunsthalle w Düsseldorfie, na Documenta w Kassel, w Nowym Jorku 1960 i 1961, Göteborgu 1961 i na XXX Biennale w Wenecji w 1960 roku. Na przełomie 1961 i 1962 roku miała miejsce wystawa indywidualna Peinture recentes w Galerii H. Le Gendre w Paryżu, a zachodnia krytyka postrzegała Kantora jako najbardziej eksperymentatorskiego polskiego malarza. O obrazach z tego okresu tak pisał Lech Stangret - badacz twórczości Kantora: Obrazy informel z przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych o zgrubiałej reliefowej powierzchni - prowokowały odbiorców do odczytywania ich treści w korespondencji z realizmem natury. Tworząca się na płaszczyźnie płótna „wulkaniczna“ skorupa przypomina nieokreślony, oceaniczny pejzaż pełen wysp, półwyspów i zatok. Upodabnia dzieła do plastycznych map tektonicznego ukształtowania terenu. Wyczerpywało to możliwość rozwoju abstrakcji lirycznej. Akcja malowania - będąc teoretycznie zaprzeczeniem kompozycji, planów i harmonii - poprzez zagęszczenie materii stawała się procesem zbliżonym do konstruowania obrazu. Sam Kantor zauważył, że unikanie „przypadkowych zarysów... więcej
Artist: Teresa Pągowska
Title: MONOCHROMAT XXVII-DUO, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: TERESA PĄGOWSKA | MONOCHROMAT XXVII | „DUO“ | 1975 | 130 x 140 cm poniżej strzałka i napis: BASE na krośnie napis: TERESA PĄGOWSKA XXVII , nalepka informacyjna DESY i nalepka z tytułem i ceną obrazu na płótnie nalepka informacyjna WAREXPO Wystawy: - Galeria Sztuki Współczesnej „Zapiecek“, Warszawa, V 1975; - Galeria BWA Lublin, XI 1976; - Galeria BWA Białystok, I 1977; - Teresa Pągowska „Malarstwo - cykl monochromatów“ , Klub Międzynarodowej Prasy i Książki Express, Warszawa IV 1977; - Kolekcja dr. Lecha Siudy, BWA Poznań 1997. Obraz reprodukowany w: - Teresa Pągowska , Galeria BWA Białystok, I 1977, kat. 22, il.; - Kolekcja dr. Lecha Siudy , katalog wystawy, BWA Poznań 1997, repr. na okładce katalogu, na s. 40 oraz na zaproszeniu na wernisaż wystawy i promocję katalogu. Praca pochodzi z kolekcji dr. Lecha Siudy z Buku pod Poznaniem liczącej około 200 obrazów. Monochromat XXVII-DUO z 1975 był przez wiele lat ozdobą tej kolekcji. Dr Siuda kupił go po długich namowach bezpośrednio od artystki, z którą przyjaźnił się od wielu lat. Teresa Pągowska nie chciała początkowo zgodzić się na jego sprzedaż, ponieważ... więcej
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: KONGLOMERAT, 2001
Year: 2001
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: M. Abakanowicz | 2.001 na odwrocie nalepka Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach b.d.
Artist: Igor Mitoraj
Title: MEDAL, 1976
Year: 1976
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: MITORAJ | 76 , na odwrocie: EA
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 2 POł. LAT 50. XX W.
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie długopisem p.d.: Alfred Lenica | … [nieczyt.] | PARIS
Artist: Jan Berdyszak
Title: KOŁO PODWÓJNE XLV, 1962
Year: 1962
Tools: ink, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: JAN | BER | DYSZ | AK | Koło podwójne | 1962 | tusz, gwasz | XLV .
Artist: Jan Berdyszak
Title: Z CYKLU U KAMIENIA, 1987
Year: 1987
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.g.: 1987 | JAN | BER | DYSZ | AK Praca należy do cyklu rzeźb instalowanych, instalacji i rysunków pt. „U kamienia“, powstającego w latach 1986-1988. Podobne prace z tego cyklu są prezentowane, m.in. w katalogu: Jan Berdyszak. Prace z lat 1960-2002, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2002, passim.
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2003
Year: 2003
Tools: mixed
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: L. Tarasewicz 2003 | 50 x 50
Artist: Anna Trochim
Title: TROCHĘ BŁĘKITU, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie p.g.: ANNA Alicja Trochim | 2010 | „TROCHĘ BŁĘKITU“
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1968
Year: 1968
Tools: ink
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: BEKSIŃSKI 68 na odwrocie stempel wywozowy
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie napis autorski: BEKSIŃSKI 72 oraz częściowo uszkodzona nalepka Desy z podłużną pieczęcią i nr zaświadczenia: 1411/74 estymacja: 90 000 - 110 000
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: SZKIC KOMPOZYCJI FIGURALNEJ
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45,5 x 37 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. w p.d. rogu kadru: M. ; pod kadrem p.: E. Markowski
Artist: Michał Moląg
Title: Z CYKLU LASKI, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Moląg ; na odwrocie l.g.: Michał Moląg 2008 Obraz wystawiany: - Michał Moląg - Miłość spod wycieraczki , Galeria Stara Prochownia, Warszawa 7-20 VI 2009. - Michał Moląg - Horyzont zdarzeń , Galeria Stara Prochownia, Warszawa 27 V - 27 VI 2011. Obraz jest oprawiony.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: KONTAKTY + 1, 1975-1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: E. Markowski p.d. napis: O MALARSTWIE | Wiadomo che l'arte | towarzyszy człowiekowi | od zarania Na odwrocie napis: „80 KONTAKTY + 1“ | KOL | E. Markowski | WARSZAWA | 1975-6 ; na zawiniętym na g. krosno płótnie: KONTAKTY + 1 - KOL“ 1976 OL. Por.: Markowski wystawa malarstwa i rysunku , Galeria ASP - Aula 11-30 I 1997, ilustracja barwna w formie oddzielnej karty.
Artist: Jan Dobkowski
Title: BOHATERKA, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Jan Dobkowski | „BOHATERKA” 1971 | OLEJ | 80 cm x 60 cm
Artist: Edward Dwurnik
Title: CHRYSTUS NA WZGÓRZU, Z CYKLU KRZYŻ, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E.DWURNIK. 79, pośrodku dolnej krawędzi: CHRYSTUS NA WZGÓRZU. p.: E.D. Na odwrocie na płótnie napis autorski: E.DWURNIK | 1979 | NR: 4.X [w ramce]. 577 [w ramce] Na blejtramie nalepka z danymi obrazu. Obraz wymieniony w: - Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy (spis cykli malarskich, oprac. P. Dwurnik), Zachęta, Warszawa 2001; poz. 577.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MOTYW POLSKI - GÓRSKI, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Duda Gracz 76 Na odwrocie nalepka autorska z danymi obrazu.
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: WARSZAWA, PLAC TEATRALNY, 2009
Year: 2009
Tools: tempera, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn.l.d.: PL. TEATRALNY, p.d.: E. DWURNIK 2009 na odwr. napisy autorskie oł. i stemple: „Pl. Teatralny“ | [stempel:] NA PAPIERZE | NR: 12346 [stempel:] AKWARELA | E. DWURNIK + tempera spis NR: 2098 [nr w ramce] | 6 [w kółku] | 11-12. 03. 2009 | (Zakopane | ZAiKS)
Artist: Jan Tarasin
Title: RZECZY II, 2004
Year: 2004
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 37,5 x 55,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. p.d.: JTarasin na odwrocie p.d.: Jan Tarasin 2004 | Rzeczy II
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: PRZERAŻAJĄCY RYK SAMICY, 2000
Year: 2000
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. g.: PRZERAŻAJĄCY RYK SAMICY | 17 FS [monogram wiązany] 00 R [w kółku]
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA, 1993
Year: 1993
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,5 x 39,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. l.d.: Jan Tarasin 1993 na odwrocie l.d.: Sytuacja, p.d. : Jan Tarasin 1993
Artist: Jan Lebenstein
Title: MINSTRELE
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: Lebenstein, p.d.: Ministrele [sic!]
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: WISŁA JAWORNIK - KRÓL ŻYDOWSKI, 1994
Year: 1994
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 57 x 75,5 cm (w św. passe-partout) sygn. oł. wzdłuż dolnej krawędzi: Wisła-Jawornik; Król Żydowski. akwarela, gwasz, kredka | +1 nr 34/1994 [technika i numer ujęte w ramkę] J. D. Duda-G Obraz reprodukowany w albumie: - Duda Gracz. Tekst Ireneusz J. Kamiński. Wybór ilustracji, opracowanie biografii i bibliografii Agata Duda Gracz, Wydawnictwo Penta, Warszawa 1997, s. 167, il. 37 [obraz 534 w katalogu autorskim artysty].
Verified Artist: Yes
Artist: Dariusz Miliński
Title: TRZECH MĘŻCZYZN NA ROWERZE, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: D. MILIŃSKI 07
Verified Artist: Yes
Artist: Tomasz Sętowski
Title: UPADŁE IMPERIUM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. Sętowski Obrazowi towarzyszy autorski certyfikat.