Artist: Hans Buchner
Title: BUKIET GOŹDZIKÓW W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: H Buchner | München
Artist: Alfons Karpiński
Title: RÓŻOWE KWIATY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: AKarpiński (inicjały wiązane)
Artist: Germain Théodule Ribot
Title: MARTWA NATURA Z KWIATEM HORTENSJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Germain Ribot Na odwrocie 5 łat; na płótnie napis kredą: 7578/3; na krośnie nalepki: 1. z napisem: 40 F | 100 x 8 1; 2. okrągła z tekstem w otoku: EXPERTISE Marc OTTAVI EXPERTISE Tel. 0142464191 oraz wpisanym ręcznie numerem: 101247.
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: DWÓR W JESIENNYM SŁOŃCU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA na odwrocie nalepka wizytowa domu aukcyjnego w Warszawie oraz nalepka aukcyjna Agra-Art z 2011 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STARY LIRNIK
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: Axentowicz
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: 1921. JMalczewski (inicjały wiązane)
Artist: Hedwig Petermann
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI I OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: HPetermann (inicjały wiązane)
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: NOWY NABYTEK OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: LBakałowicz (inicjały wiązane) Na odwrocie u góry napis farbą: PF 212, obok fragmentarycznie zachowana nalepka z napisem: No | 3421. Na ramie drukowana nalepka z tekstem francuskim - opisem obrazu i jego tytułem „La nouvelle aquisition“.
Artist: Ludwik Wiesiołowski
Title: POCAŁUNEK AMORA, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ludwik Wiesiołowski | 1886. anno. Na odwrocie, w dolnej części owalny stempel, z czytelnym w części tekstem: PAŁAC SZTUKI \...\ W KRAKOWIE | ... Na bocznej listwie krosna stempel z czytelnym fragmentem tekstu: ... | FARB ...| PŁÓTNA MALARSKIEGO | I WSZELKICH PRZEDMIOTÓW. Kartka P.P. DESA w Warszawie z metryczką obrazu.
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: ZATOKA NEAPOLITAŃSKA, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA. 1923 | ZATOKA NEAPOLU
Artist: Paweł Merwart
Title: NIHILISTKA, 1882
Year: 1882
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: PAUL MERWART inv. et pinx 1882 | PARIS Na ramie drewniana tabliczka z napisem: PAUL MERWART | LA NIHILISTE Obraz - wystawiony na paryskim Salonie w roku 1882 - został następnie zakupiony przez wielkiego księcia Konstantego Mikołajewicza Romanowa z Petersburga. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - [kat.] Salon de 1882. Société des Artistes Français pour L’Exposition des Beaux-Arts de 1882. 99e Exposition depuis L’Annee 1673 , s. 161, nr kat. 1850; - [J. Polanowska] Merwart Paweł Józef [w:] Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających , t. V, PAN, IS, Warszawa 1993, s. 490.
Artist: Erno Erb
Title: KWIATY WIOSENNE
Tools: tempera, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: "Kwiaty wiosenne: kaczeńce, zawilce, różowe tulipany" wymiary w świetle oprawy sygn. l.d.: E Erb
Artist: Franciszek Żmurko
Title: PORTRET KOBIECY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na górnej listwie krosna nalepka wystawy w warszawskim TZSP (druk, atrament) z tekstem: No 7085 Autor Fr. Żmurko | Tytuł Głowa kobieca Rodzaj dzieła ol | Cena - Własność p. [.].Rotblata Data nadesłania 18/7 191- | Marszał[....] 140. Opisana wyżej nalepka odnosi się do pośmiertnej wystawy dzieł Franciszka Żmurki w warszawskim Tow. Zachęty Sztuk Pięknych zorganizowanej w roku 1911. Ze spisu wystawionych wówczas dzieł artysty - opartego na Sprawozdaniu TZSP za rok 1911 – a podanego przez J. Wiercińską ( Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 - 1914 , Wrocław 1969, ss. 435- 436) wynika, że na wystawie pokazano kilka prac z tytułem „Głowa kobieca”. Nasz obraz był wówczas własnością znanego warszawskiego kolekcjonera, Hermana Ludwika Rotblata, zamieszkałego przy ul.Marszałkowskiej 140. Jego kolekcję wymienia E. Chwalewik w swoich Zbiorach polskich (Warszawa - Kraków 1927, t. II, s. 421). Tło obrazu lekko przetarte.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: HISZPAŃSKA DAMA
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.g.: T Axentowicz Obraz w oryginalnej, stylowej ramie.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KWITNĄCE BEGONIE, 1931
Year: 1931
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: papier naklejony na tekturę sygn. p.d.: LWyczółk | 1931.
Artist: Nierozpoznany malarz polski
Title: PORTRET ŻYDA POCHYLONEGO NAD KSIĘGĄ, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: NIEOKREŚLONY MALARZ POLSKI przełom XIX i XX wieku sygn. p.g. nieczytelnie
Artist: Nierozpoznany malarz polski
Title: ŻYD W TAŁESIE, Z KSIĘGĄ W DŁONIACH, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: NIEOKREŚLONY MALARZ POLSKI przełom XIX i XX wieku sygn. l.g. nieczytelnie
Artist: Alfons Karpiński
Title: BIAŁE RÓŻE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: A. Karpiński
Artist: Adam Setkowicz
Title: JESIENIĄ PRZED DWORKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Setkowicz
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: WIEJSCY POLITYCY, 1904
Year: 1904
Tools: gouache, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: F. M. Wygrzywalski | Roma 904. Na odwrocie uszkodzona nalepka warszawskiego Salonu Artystycznego Feliksa Rychlinga (ul. Marszałkowska 131) oraz nalepka Pracowni passe-partout i ram Emila Rutscha (ul.Widok 22). Obraz, reprodukowany w 1904 roku na okładce „Tygodnika Ilustrowanego”, opatrzony został następującym komentarzem: „W Galicji i Poznańskiem polityka przestała być dla chłopa mętnym tematem do rozmów, prowadzonych w chwilach wolnych od pracy, lecz weszła w jego życie jako czynnik poważny, realny. Chłop jest wyborcą, posiada swoje własne interesy i troszczy się o nie. Typy przedstawione przez Wygrzywalskiego, traktowane są nie humorystycznie, lecz poważnie. Sądząc z wyrazu twarzy mówcy [...] wykładającego coś towarzyszom, można wnosić, że idzie tu o sprawę, która obchodzi go żywo. [...] W robocie artystycznej uderza doskonały rysunek i siła ekspresji.” Obraz reprodukowany i opisywany w: - Nasze ryciny, „Tygodnik Ilustrowany” 1904, II półrocze, nr 48, s. 928, repr. s. 913; - Katalog DA Agra-Art z dn. 14 grudnia 1997, poz. kat. 20.
Artist: Max senior Haenger
Title: KOGUT I KURY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Hänger Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z 2011 roku.
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: ODPOCZYNEK, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W Wodzinowski Artysta powtórzył tu fragment kompozycji ze swego wcześniejszego obrazu, znanego p.t. Odpoczynek żniwiarzy , okazałego płótna z roku 1893 (wymiary 176 x 300 cm; Muzeum Narodowe w Warszawie); rok później wystawionego w Krakowie i na Powszechnej Wystawie Krajowej we Lwowie, gdzie obraz odznaczono srebrnym medalem. W latach późniejszych artysta kilkakrotnie malował swobodne repliki Odpoczynku żniwiarzy , powtarzając bądź całość kompozycji, bądź też jej wybrane elementy. Fotografia prezentowanego tu płótna - wykonana w roku 1936 - zamieszczona jest na stronie Narodowego Archiwum Cyfrowego; sygn.: NAC 1-K-5803 (http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/130017/8cb4623952bee9bbf36a82e3df2ea99a/)
Artist: Stanisław Gibiński
Title: DREWNIANY KOŚCIÓŁEK
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S. Gibiński
Artist: Julian Fałat
Title: ZAMEK W DĘBNIE, OK. 1908
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: JFałat | Dębno Na odwrocie oprawy naklejona karta z opinią dr. Stanisława Dąbrowskiego, potwierdzającego autorstwo Fałata (Kraków, 27 X 1950). Prezentowana akwarela wiąże się z pobytem artysty w Dębnie k. Tarnowa w roku 1908 i jest jedną z kilku namalowanych wówczas akwarel z widokami tamtejszego gotyckiego zamku. Wymienić tu można np. Fragment dziedzińca zamkowego w Dębnie (Muzeum Narodowe w Poznaniu) czy zaginiony Zamek w Dębnie (dawna własność Muzeum Śląskiego w Katowicach).
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: BRZEG MORZA Z WIDOKIEM NA GDYNIĘ, 1943
Year: 1943
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. p.d.: S. Jaxa | 1943
Artist: Stanisław Żukowski
Title: JESIEŃ NAD NIEMNEM, 1930-1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: S. Żukowski W lutym 1932 roku Stanisław Żukowski, na indywidualnej wystawie w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, pokazał cykl obrazów objętych wspólnym tytułem Niemen . Cykl liczył 28 prac i przedstawiał widoki znad Niemna malowane o różnych porach roku, od wczesnej wiosny ( Wiosenna woda Niemna czy Kra na Niemnie ; MNW) do jesieni ( Jesienny ranek na Niemnie , Brzegi Niemna złotą jesienią , Tratwy na Niemnie - jesień ). Jednym z obrazów cyklu jest także prezentowany obraz, urzekający płonącymi barwami jesiennego lasu. Jego horyzontalna, „kulisowa“ a jednocześnie panoramiczna kompozycja bliska jest ujęciu które artysta zastosował też w Krze na Niemnie (obecnie w zbiorach MNW). Wobec braku bliższych danych w katalogu wystawy, trudno jednak ustalić autorski tytuł obrazu, umownie więc określamy go po prostu Jesień nad Niemnem . Bibliografia - porównaj: więcej
Artist: Ludwik Stasiak
Title: GÓRAL NA TATRZAŃSKIEJ ŚCIEŻCE, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ludwik Stasiak 1890.
Artist: Roman Kochanowski
Title: WIECZÓR, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Stanisław Żukowski
Title: ROZKWITŁA ŁĄKA, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Żukowski | 1938; napis p.d.: “ Pobójka” Na odwrocie na tekturze wyblakły napis w czterech wersach: [.......] | [........] | Prof: S. Żukowski 1938 r | 4500 [...]; ponadto ołówkiem: 48 x 48 cent. U dołu zachowany fragment oddartej nalepki zachętowskiej. Obraz wymieniony jest w katalogu wystawy artysty w warszawskim TZSP w roku 1939 roku, gdzie wystawiony był jako Upalny czerwiec. Puszcza. Pobójka (48 x 48, ol): - Wystawa Stanisława Żukowskiego [w:] Przewodnik 140. Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie , marzec - kwiecień 1939, s. 16, poz. 229.
Artist: Piotr Michałowski
Title: KOŃ
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout
Artist: Juliusz Kossak
Title: LUZAK W POCHODZIE, 1892
Year: 1892
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier, 19 x 28,5 cm (w świetle passe-partout) Sygn. p.d.: Juliusz Kossak | 1892 Na odwrocie odręczny napis (atramentem): „Stwierdzam autentyczność | pracy mego ojca J. Kossaka | Wojciech Kossak” oraz nalepka z orzeczeniem mgr. Leszka Ludwikowskiego (Kraków, 21 marca 1974) potwierdzającym autorstwo Juliusza Kossaka. Porównaj z: - K.Olszański, Juliusz Kossak , Wrocław 1988, s. 122, nr kat. 387, repr. 387 (kompozycja z 1876 r.).
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: ODPOCZYNEK NA POLOWANIU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Wierusz Kowalski Obraz był wystawiony i sprzedany na aukcji w Nowym Jorku w maju 2007 roku (na odwrocie nalepka aukcyjna). Pośród licznych scen z polowań, należących do ulubionych tematów twórczości Wierusza-Kowalskiego, wyodrębnia się grupa obrazów przedstawiających myśliwych w nastrojowym, jesiennym krajobrazie podmokłych łąk. To pejzaż, położonych na północ od Monachium, mokradeł i torfowisk Dachauer Moss, miejsc często malowanych przez monachijskich artystów. W tym, szczególnym w twórczości artysty, zespole, obok prezentowanego Odpoczynku na polowaniu , wymienić można także - znane dziś przeważnie z dawnych reprodukcji - obrazy: Kłusownik , Na tropie cietrzewi , Dwóch myśliwych na czatach czy też Sitowie (wystawione na aukcji Agra-Art w 2008 r.). Porównaj reprodukcje w: - „Kłosy“ 1892, 2. półrocze, il. s. 361; - „Kłosy“ 1897, 2. półrocze, il. s. 749; - E. Ptaszyńska, Obrazy w drewnie żłobione. Twórczość Alfreda Wierusza-Kowalskiego w drzeworytach . Suwałki 2009, il. 54; oraz: Wierusz-Kowalski na stronie: http://www.agraart.pl
Artist: Stanisław Kamocki
Title: LATO
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S Kamocki Na odwrocie napis czerwoną kredką: „Lato“ ; poniżej ołówkiem: /..../ 1756 zł . Na oprawie nalepka warszawskiej Galerii „Panorama“ z metryczką obrazu.
Artist: Wojciech Kossak
Title: POJENIE KONI, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1932
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁAN I DZIEWCZYNA, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak 1933
Artist: Henryk Szczygliński
Title: PEJZAŻ LETNI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Henryk Szczygliński Na krośnie napisy ołówkiem i atramentem: 56 x 36 cm oraz 17790 3.000 p.d.: R17/67
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: KRAJOBRAZ BESKIDZKI Z DOLINĄ RZEKI, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dedykacja l.d.: Stefan Filipkiewicz | drogiemu Rysiowi | 1920
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁAN Z KONIEM, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu pośrodku: Jerzy Kossak | 1936 Na odwrocie często stosowany przez Jerzego Kossaka stempel potwierdzający autorstwo: „Stwierdzam autentycz= | ność tego obrazu“ | Jerzy Kossak. Obok okrągły stempel: w polu środkowym herb „Kos“ | Nr. 133 (wpisany ręcznie): w otoku napis: * JERZY KOSSAK * Krakowa pl. Kossaka 4 *
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁAN NA WIDECIE, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak 1933
Artist: Juliusz Kossak
Title: ZAMIEĆ, 1893
Year: 1893
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. l.d.: Juliusz Kossak | 1893 Obraz opisany i reprodukowany w: - St. Witkiewicz, Juliusz Kossak , Warszawa 1900, il. na s. 74.
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: ZIMOWY WIECZÓR WE LWOWIE, 1912
Year: 1912
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Odo Dobrowolski | 912 Obraz przedstawia widok ujęty od strony wylotu ulicy Łyczakowskiej w kierunku kościoła i klasztoru oo. Bernardynów. Widoczna jest wieża i szczyt świątyni oraz klasztorne mury obronne, przed którymi wznosi się - dziś już nieistniejący - budynek tzw. Bernardyńskiej Straży Pożarnej (wzniesiony w l. 1883-1884, rozebrany na przełomie lat 20. i 30. XX w.). Po stronie lewej widać mur otaczający dawniej kościół i klasztor sióstr Klarysek.
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: OGRÓD ZIMĄ
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: STANISŁAW CZAJKOWSKI
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W DRODZE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A Wierusz-Kowalski
Artist: Erno Erb
Title: LWOWSKIE PRZEKUPKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E Erb
Artist: Artur Markowicz
Title: TARG RYBNY NAD WISŁĄ
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: Markowicz Artur | Kraków Na odwrocie – na oprawie – nalepka i napis z metryczką obrazu oraz dwukrotnie naniesione informacje o jego wymiarach. "Targ rybny nad Wisłą [...] jest pięknym przykładem wrażliwości kolorystycznej artysty, który w specyficznym dla siebie „piśmie barw”, zwłaszcza zielono-błękitnej mglistej tonacji, plamami zaznacza ikład postaci stojących kobiet i wydobywa ekspresję całej grupy” (J. Wiercińska; z katalogu wystawy monograficznej) Obraz może być identyczny z jedną z prac prezentowanych na zbiorowej wystawie Artura Markowicza w krakowskim TPSP w roku 1928 (patrz: Katalog wystawy s. 5, nr 108 lub 109 - Targ rybny nad Wisłą lub Targ rybny na Kazimierzu ). Bibliografia: - Malarstwo polskie... więcej
Artist: Ferdinand Marohn
Title: PARA OBRAZóW: ZIMA W LESIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: „CIEPŁO“; PRZY OGNIU olej, deska, 30,5 x 24,5 cm sygn. l.d.: FMarohn (inicjały wiązane) „ZIMNO“; ZBIERACZE CHRUSTU olej, deska, 30,5 x 24,5 cm sygn. l.d.: FMarohn (inicjały wiązane)
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: PRZED CHATĄ W SŁONECZNY DZIEŃ ZIMOWY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A Wierusz Kowalski Na odwr. deski i na ramie napis kredką: 30 . Na ramie firmowa nalepka (druk): M. Albrecht | Hoflieferant | München | Henstrasse 22 Pogodna rodzajowa scena przed chatą, rozgrywająca się w mroźny dzień, ujawnia niezwykłe mistrzostwo artysty w oddaniu efektów, jakie daje mocne, zimowe światło słoneczne, od którego intensywnieją barwy, różowieją śniegi i błękitnieją, kładące się na nich, cienie.
Artist: Willy Lorenz
Title: PARA LWÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Willi Lorenz
Artist: Georg Roessler
Title: ZAKAZANY OWOC
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Gg: Roesler
Artist: Henryk Cieszkowski
Title: WODOSPADY W TIVOLI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H Cieszkowski | Roma Na odwrocie, na desce nieczytelne kilkuwierszowe stemple oraz nalepka z rękopiśmiennym tekstem: N= 2 | "Waterfall of Tivoli near Rom" | by Cieszkovsky | Price Ł 15.15 | Present property of: Emma Nadler | St. Ives Cornwall . Widok na wodospady rzeki Aniene w Tivoli koło Rzymu. Na szczycie wzgórza okrągła świątynia Westy.
Artist: Iwan Konstantinowicz Ajwazowski
Title: CISZA MORSKA, PO 1850
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany cyrylicą p.d.: Ajwazowskij Na odwrocie osiem małych okrągłych stempli; cztery z nich potwierdzały nie zachowaną nalepkę pierwotnie naklejoną pośrodku płótna. zdjęcie obrazu w wysokiej rozdzielczości zdjęcie odwrocia obrazu zdjęcie w UV powiększenie sygnatury więcej
Artist: Lucjan Przepiórski
Title: MARTWA NATURA - DZBAN, TACA I RÓŻE, 1876
Year: 1876
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lucien Przepiórski, | 1876 ~ Zapewne tę właśnie martwą naturę pokazał Przepiórski na paryskim Salonie w roku 1879 obok swej historycznej kompozycji przedstawiającej Zdobycie Tunisu przez Karola V . Obraz - wymieniony w katalogu Salonu jako Aiguiere et plateau - jest dobrym przykładem sztuki artysty i jego wysokich umiejętności warsztatowych. Obraz reprodukowany lub opisany w: - [kat.] Explication des Ouvrages de Peinture, Sculpture, Architecture, Graveure et Litographe des Artistes Vivants, exposés au palais des Champs-Élysées le 12 Mai 1879, Ire Édition, Paris 1979, s. 209, nr kat. 2485.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: SPRZEDAWCA DYWANóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: St.Kamocki. Obraz Sprzedawca dywanów jest na tle późniejszej twórczości Stanisława Kamockiego swego rodzaju ewenementem, jednym z bardzo nielicznych przykładów zainteresowania tego malarza - pejzażysty postacią ludzką. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Wystawa pośmiertna Stanisława Kamockiego tudzież wystawa bieżąca (katalog), TPSP Kraków, kwiecień 1946, s.10, nr kat 38; - Wystawa prac malarskich Stanisława Kamockiego (katalog), CBWA Warszawa, marzec-kwiecień 1951, s.11, nr kat. 31, repr.
Artist: Józef Rapacki
Title: WIEŻA MARIACKA W KRAKOWIE, 1906
Year: 1906
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiar kompozycji: 67,5 x 34,5 cm; cała karta: 83 x 52 cm sygn. ołówkiem pod ryciną p.d.: Józef Rapacki Z techniką litografii zapoznał się Rapacki dopiero jesienią roku 1905 w pracowni graficznej założonej przez Tadeusza Rychtera w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Barwna litografia Wieża Mariacka , jedna z pierwszych jego prac graficznych została nagrodzona w konkursie Wiedeńskiego Stowarzyszenia Grafików w roku 1906 i włączona do Albumu wydanego przez to stowarzyszenie.
Artist: Aleksander Gierymski
Title: GOTYCKIE POMNIKI, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: [A] G [i] erymski Na odwrocie – w „okienku” wyciętym w tekturze widoczna nalepka naklejona bezpośrednio na oryginalnym płótnie; na nalepce wpisany atramentem tekst: Alexandre Gierymski | 1900. Edude Monumental Gothique Verona | T | Inventare N o 6 . Ponadto okrągły stempel (zielony tusz) Konsulatu Rosyjskiego w Rzymie z dwugłowym orłem rosyjskim i napisem w otoku: CONSULAT IMPERIAL DE RUSSIE A ROME Poniżej nalepka wystawy z roku 1902 w Warszawie (druk, atrament): TOWARZYSTWO ZACHĘTY SZTUK PIĘKNYCH w KRÓL. POLSK. | 119 | Nazwisko autora Aleksander | Gierymski | Tytuł Gotyckie pomniki | Wymiar - | Cena lub wartość - | Własność W Kuczkowskiego | Adres - | Warszawa 3/16 VIII 902 r. Z listu Aleksandra Gierymskiego do Zofii Abakanowicz, pisanego w październiku 1900: [...] „Piszę z Werony, Od kilku dni pochmurno, jak gdyby nie we Włoszech. To nic, pracuję, bo deszcz nie pada, robię bozzetty ze starej architektury, Jak dzisiaj z fasady Duomo. - Zresztą... więcej
Artist: Edouard Drouot
Title: JOANNA D’ARC, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: E. Drouot Rzeźba publikowana w pracy: - H. Bergman, Bronzes. Sculptors & Founders 1800-1930 , t. IV, nr 3495.
Artist: Hans Guradze
Title: KOŃ, LATA 90. XIX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: H. Guradze Berlin , napis Govy Paris stempel brązownika BRAUNLICH / & / LANGLOTZ
Artist: Józef Brodowski
Title: ODPOCZYNEK KAWALERZYSTÓW, 1854 ?
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Józef Brodowski St. Petersburg 18 [5] 4 Na odwrocie, na płótnie dublującym napis czerwoną kredką: Josef Brodowski 1775 - 1853 (sic!). Daty te jednak odnoszą się do innego artysty o tym samym imieniu i nazwisku (Józef Brodowski zw. I, malarz z Krakowa). Na krośnie napis cyrylicą, czerwoną kredką: /..../ Łoszadi w stajni . Według informacji podanej przy sygnaturze, obraz malowany był w Petersburgu, zapewne wkrótce po podjęciu przez artystę studiów w tamtejszej Akademii.
Artist: Adam Wiktor Malinowski
Title: KRAJOBRAZ POLSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A Malinowski O podobnych pejzażach Malinowskiego, wystawionych w warszawskiej Zachęcie w roku 1869, pisał ówczesny recenzent: „Największą zaletą pejzażów p. Malinowskiego jest charakter miejscowy uchwycony z niesłychanym poczuciem polskiej natury i polskiego nieba. Patrząc na nie, oddychamy naszym powietrzem, czujemy ciepło słońca oświecającego te sosny i polne grusze, chłód w cieniu tych gajów; dotykamy stopą tego piasku na leśnej drożynie i nie możemy nie odkryć głowy przed figurą, koło której, pamiętamy, tyle razy przejeżdżaliśmy i przechodzili [...] Wszystko tu jest nasze; nie ma chmurki na bladem, północnem niebie którejbyśmy nie widzieli kiedyś; nie ma wierzby, z której, będąc chłopięciem, nie rwaliśmy witki, lub nie kręcili fujarki. [...] Ten to właśnie charakter lokalny, to uplastycznienie kontemplacji artysty nad otaczającą go przyrodą, najwięcej cenimy w pracach p. Malinowskiego.“ (H.Filipowicz, Krajobrazy Malinowskiego , Tygodnik Ilustrowany 1869, II półrocze, s. 87)
Artist: Wilhelm Ludwig H. Claudius
Title: JESIENNY BUKIET, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Wilh. Claudius 1925 Na górnej listwie krosna napis kredką: Wilh. Claudius. Dresden - Strehler | Garh. Haupt/.../ 20 Herbstblumen. Na listwie dolnej stempel firmowy: Emil Geller Nachf. | Halb[..]art | Dresden, Prager Str. 19.
Artist: Ernst Seger
Title: MAŁY WĘDKARZ, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: E. Seger fec.
Artist: Antoine Bofill
Title: WRAK (L’EPAVE)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: A Bofill , na podstawie także En avant stempel BRONZE GARANT I AU TITRE / LV/DEPOSE na podstawie tabliczka z tytułem rzeźby i fragmentem wiersza F. Coppée: .... Sauvons-les! | Un cannot a la mer ou nous sommes lâches | Le mien si vous voulez
Artist: Stanisław Ejsmond
Title: BUKIET RÓŻOWYCH PIWONII, 1923
Year: 1923
Tools: watercolor, pastel, pencil
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. EJSMOND. 3 Na odwrocie nalepka (druk, rękopis) o treści: „Nowy Salon Sztuki“ | S.JASIELSKIEGO | Warszawa | Wierzbowa 7 tel. 228-66 | Nr 1629 | Autor Ejsmond Stanisław | tytuł Kwiaty | rodzaj dzieła pastel | cena 22.000.000 Mkp | własność N. S. Sz. | data 24/IX 1923 192-. Na nalepce stempel: NOWY SALON SZTUKI | S. JASIELSKIEGO | Warszawa Wierzbowa 7.
Artist: Julian Fałat
Title: AUTOPORTRET, OK. 1910
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pd.: JFałat | Bystra Na odwrocie nalepka przeklejona z pleców starej oprawy (druk, atrament ) ZWIĄZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | W KRAKOWIE, PLAC ŚW. Ducha 5. Dom artystów | data przyjęcia 17/5 192 9 | Autor port. Fałata | własność p. Suski | Rodzaj akwar . Rozmiar | Cena Nr. 1117
Artist: Jan Matejko
Title: DOŻA, 1862
Year: 1862
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, papier naklejony na cienką tekturę (po prawej stronie oddarta część papierowej karty, a rysunek uzupełniony już na tekturze) sygn. monogramem wiązanym u dołu pośrodku: JM | z P. 1862 napis l.d.: Doża
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: RYBACY, 1910
Year: 1910
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. ołówkiem p.d.: LWyczoł | 1910 Kompozycja jest jedną cyklu 29 autolitografii, które weszły w skład Teki huculskiej z 1910 roku. Większość z nich przedstawiała Hucułów - rybaków znad Prutu i Czeremoszu; siedzących nad rzeką, zarzucających sieci, brodzących w wodzie. Na innych artysta przedstawił drewniane cerkwie, dzwonnice, zagrody - motywy z Jaremcza, Worochty, Suczawy, Żabiego i z innych miejscowości krainy, którą był urzeczony, i którą po latach wspominał: „Jaremcze i Worochta. Byłem czarowany. Te wsie na tle lasu. ... 60 rzeczy z Jaremcza, Jabłonki, Worochty. Siedziałem tam wiosnę i lato“. Jego Huculi to „wielkie, pełne rozmachu postaci. W kapeluszach, wąsaci, w koszulach na wierzch, w półkożuszkach, po jednemu, po kilku, z wędami i sieciami, zajęci są swoimi rzecznymi sprawami - przechodzą przez bród rzeki, siedzą, gadają, łowią ryby. Rzeka i góry to tylko kilka prostych linii. Jest w tym wszystkim masa temperamentu i bezpośredniości. Prawie nigdy przedtem ani potem Wyczół nie osiągnie już takiej żywości i siły rysunku. Nie ma tu właściwie szybkiego ruchu [...] Jest tylko rozmach...“ (D.Muszanka, Litografia ...) „Teka huculska“ - wybrana bibliografia: - M.Treter, Grafika Leona Wyczółkowskiego ,... więcej
Artist: Józef Mehoffer
Title: PORTRET MĘSKI
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, (kredka ?), papier z filigranem wymiary w świetle passe-partout sygn. p.g.: Rzym w lipcu 19 [2] 5 | Panu Romanowi Kornackiemu [?] | na pamiątkę | Józef Mehoffer Portret w oryginalnej płaskiej ramie z wytłaczanej i pozłacanej skóry w typie ram używanych do oprawy fotografii; na odwrocie nalepka włoskiej firmy (druk): CAV GUIDO FARI [...] | VIA DEL BABUINO 150 | ROMA | Fabrica astuzzi in pelle | LEGATORIA DI LIBRI | MOBOLI ARTISTICI
Artist: Jacek Malczewski
Title: MĘŻCZYZNA Z LASKĄ PASTERSKĄ. PÓŁAKT
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: SZKIC POSTACI MĘŻCZYZNY Z LASKĄ PASTERSKĄ. PÓŁAKT Studium akademickie wymiary w świetle passe-partout sygn. l.d.: JMalczewski Na odwrocie - Chłopiec z laską pasterską - szkic piórkiem i tuszem
Artist: Ignacy Pinkas
Title: PEJZAŻ WIOSENNY, PRZED 1919
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Pinkas (sygn. wydrapana w mokrej farbie) Na odwr. poniechany szkic czarna farbą; napis kredką i ołówkiem w l.g. rogu: Ignacy Pinkas | „pejzaż“ ol. | cena 800.- K. Ponadto - fragmentarycznie zachowana - nalepka TPSP w Krakowie z czytelną częścią tekstu (druk, atrament): TOWARZ [...] | Autor Ignacy [P]ink[as] | Dzieło p.t. „Pejzaż“ | Rodzaj ol. cena 1010000 [..]
Artist: Heinrich Hartung
Title: WIOSNA W OGRODZIE, 1901
Year: 1901
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H Hartung 1901
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: MARTWA NATURA..., 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MARTWA NATURA Z LUSTERKIEM, WAZONEM I PORCELANOWĄ FIGURKĄ, 1909 sygn. l.d.: Stefan Filipkiewicz | 1909 Na odwrocie, zaniechane przez artystę, studium portretu młodej kobiety odwrócone w stosunku do kompozycji z awersu.
Artist: Teodor Grott
Title: RÓŻE W OKNIE Z WIDOKIEM NA WAWEL
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Teo Grott Na odwrocie duży owalny stempel: MAGAZYN PRZYBORÓW MALARSKICH | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW. BASZTOWA 11.
Artist: Walter Heimig
Title: DAMA Z KSIĄŻKĄ
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g. charakterystycznym podpisem artysty: Heimig
Artist: Zofia Wojciechowska-Grabska
Title: PIWONIE W JAPOŃSKIM WAZONIE, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ZW (wiązane) Grabska 1977 Na krośnie nalepka Zakładu Stolarskiego w Łodzi, ul. Zgierska 70
Artist: Józef Wodziński
Title: PIWONIE W WAZONIE, 1911
Year: 1911
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: J Wodziński | c zerwiec 1911
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: W PRASKIEJ SZKOLE TAŃCA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M Vrbova
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIA FRANCJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WWeiss
Artist: Ludwik Misky
Title: LATO W OGRODZIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LMISKY
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PLAC TEATRALNY, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PLAC TEATRALNY I WYLOT ULICY SENATORSKIEJ W WARSZAWIE, 1956 sygn. u dołu pośrodku: W Zakrzewski 1956 Na odwrocie napisy: - ołówkiem l.g.: 14 Pl. Teatralny ul. Senatorska ; - napis autorski ołówkiem p.g.: W ZAKRZEWSKI 19[..] | Ul. Senatorska | WARSZ[...] ; u dołu: 19,4 x 27,7 ; - atramentem: 480 [w kółku] J.B .; - tuszem: III/13/14 . - pośrodku - wypełniony atramentem - stempel cenzury: G.U.K.P.P. i W. zezwala na | druk, wykonanie [przekreślone], rozpow- | szechnianie | Nr A.43 Nakł. 10 tys. For. A.6 | 29 I 58 [podpis nieczytelny] 1. Ponadto nalepka (mpis. długopis): Plastyk: Zakrzewski | Tyt. obrazu: Ul. Senatorska | Nr obrazu: 480 | Nr produkcji II 261/57
Artist: Mieczysław Rakowski
Title: WISŁA POD WAWELEM, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. de Rakowski | Cracovie 1931. Widok na Wisłę z Wawelu w kierunku Bielan; w dali wieże kościoła oo. kamedułów i kopiec Kościuszki. Zbliżona kompozycja na stronie www.nac.gov.pl; sygn. 1-K-4873.
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: GOŹDZIKI W SZKLANYM WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA Z RYBĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Szancenbach
Artist: Henryk Hayden
Title: PODMIEJSKI PEJZAŻ FRANCUSKI, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Hayden | 31
Artist: Rajmund Kanelba
Title: NA PRZECHADZCE, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. białą farbą: Kanelba Na odwrocie płótna napis p.g.: 20
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIEWCZYNA Z PARASOLKĄ
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: akwarela, tusz, papier (przy górnej krawędzi perforacja) 29 x 30 cm (w świetle passe-partout 25,5 x 28 cm) Na odwrocie akwareli, u góry napis ołówkiem: op 101/2 x 11 #. Z tyłu, na oprawie ołówkiem: R. KANELBA | FROM THE LISA HOFFMAN COLLECTION Obraz pochodzi ze zbiorów Lisy Hoffman, dziennikarki, autorki tomu wspomnień Fräulein Hoffmans Erzählungen (Opowieści panny Hoffman) wydanych przez Collection Rolf Heyne w roku 2009, w dziewięćdziesiątą rocznicę jej urodzin. Lisa Hoffman barwnie opisuje tu zmienne koleje swego życia - pogodne dzieciństwo w Niemczech, wojenną tułaczkę, przyjazd do Nowego Jorku, związek z pisarzem Oskarem Maria Grafem, liczne spotykania i przyjaźnie z ciekawymi ludźmi – artystami, aktorami, pisarzami – z którymi przeprowadzała wywiady. Wiele miejsca poświęca też długoletniej miłości i przyjaźni z Rajmundem Kanelbą, na okładce książki umieszczając swój portret namalowany przez artystę (porównaj: D.A. Agra-Art, aukcja z dn. 13. 06. 2010, poz. kat. 102).
Artist: Tamara Łempicka
Title: KOBIETA W POMARAŃCZOWYM TURBANIE, OK. 1956
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 32,4 x 25,4 cm (odcisk płyty) sygn. z płyty p.d.: T. de Lempicka ; - napis ołówkiem l.d.: H.C Nad ryciną od lewej strony znak wydawcy: Copyright 1956 by Éditions C. Guillard, 9 rue Rougemont Paris 9e Na odwr. oprawy późniejszy napis oł.: T amara Łempicka | 1898-1980 | Edition 1965 (sic!) | by C.Guillard | rue Rougemont | Paris Akwatinta wydana została w r. 1956 przez Éditions C.Guillard w nakładzie 175 egzemplarzy; numerowanych, oznaczonych i ręcznie sygnowanych przez artystkę wraz z kilkoma odbitkami dodatkowymi oznaczonymi literami H.C. ( hors concours ). Artystka powtórzyła tu motyw ze swego wcześniejszego obrazu olejnego, malowanego w roku 1945. Do tej kompozycji wracała także i później - ok. 1957 - w serii olejnych Portretów dziewczyny w turbanie , w których przetworzyła i wyostrzyła rysy modelki. Praca opisana i reprodukowana w katalogu oeuvre artystki: - A. Blondel, Tamara de Lempicka. Catalogue Raisonné 1921-1979 , Edition Acatos, Lausanne 1999, s. 485, nr kat. A. 218, il. [por. także:. ss. 336-338, poz. B. 262-264 obrazy olejne z r. 1945; ss. 418 -419, poz. B. 493-500 - obrazy z lat ok. 1957].
Artist: Bolesław Biegas
Title: KOBIETA Z HARFĄ, LATA 20. XX W (ODLEW PóźNIEJSZY)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: B. BIEGAS 2/8 oraz stempel brązownika
Artist: Józef Czapski
Title: KSIĄŻKA I SPLĄTANY SZNUREK, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 82 | J. CZAPSKI Na odwrocie - na poprzeczce krosna - nalepka z „metryczką“ obrazu: 43 | Livre et ficelle. 1982 | 65 x 54 cm. Chexbres. Na ramie nalepka paryskiej galerii „Delf“.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ Z FABRYKĄ, PRZED 1949
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. w latach późniejszych na odwrocie: JERZY NOWOSIELSKI 1949 Obraz skatalogowany w archiwum Fundacji Nowosielskich
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: MARTWA NATURA Z BUTELKAMI, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: ANDRZEJ WRÓBLEWSKI | MARTWA NATURA Z BUTELKAMI | KAT 58 | Ul. Kazimierza Wielkiego 3/m 27 tel.311-35 Obraz wystawiany i opisany: Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1967, kat. poz.58 s.38 ; więcej
Artist: Jacek Yerka
Title: SZTORMY BIAŁOBRZESKIE, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 97 na odwrocie na krośnie napis autorski: JACEK YERKA | „SZTORMY BIAŁOBRZESKIE“ | AKRYL 1997
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. na odwrocie l.: BEKSIŃSKI 1976 , p.: 25 . Obraz wystawiany w Łodzi w 1976 w ramach odbywającego się w latach 1973-1976 cyklu wystaw prezentujących tendencje nadrealne i metaforyczne w polskiej sztuce współczesnej.
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż dolnej krawędzi po prawej: lenica na odwr. na płótnie napis (powtórzony po prawej): 18 | ALENICA | 99 x 80 | 1959 ; na blejtramie nalepka niemieckich zbiorów Sammlung Rosenkranz nr inw. 413
Artist: Alfred Lenica
Title: GWAŁT NA POLU, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica na odwrocie na płótnie napis: A. LENICA | WARSZAWA | 1966 | GWAŁT NA POLU ; na blejtramie napis: 100 x 81 (olej) na blejtramie nalepki: - z wystaw Desy w Lubece i w Galerie Palette w Wuppertalu (1966); - nalepka niemieckich zbiorów Sammlung Rosenkranz nr inw. 407 Obraz był eksponowany, m.in., na wystawie zorganizowanej w roku 1966 przez Desę w Galerie Palette w Wuppertalu (RFN). Udział w tej wystawie jest także wspomniany w katalogu wystawy malarstwa Lenicy w 1968 (ZPAP, BWA Łódź, Muzeum Regionalne w Pabianicach, wstęp Urszula Czartoryska) oraz w katalogu I Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie w 1968, gdzie artysta otrzymał Grand Prix.
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: BEZ TYTUŁU, 1964
Year: 1964
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tchórzewski 64
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1968
Year: 1968
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn.p.d.: BEKSIŃSKI 68
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: oil
Surfaces: sheet metal
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OWOCE IV, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwr. na płótnie: DOMINIK 1974 | OWOCE IV ACRYL | 65 x 100
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 84, 1979
Year: 1979
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: nr. 84 | 1979 | H. Stażewski
Artist: Stefan Gierowski
Title: OBRAZ XXXIX, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: sgierowski XXXIX/58 na odwrocie na płótnie napis: S tefan GIEROWSKI | 1958 na blejtramie nalepki: - nalepka niemieckich zbiorów Sammlung Rosenkranz nr inw. 406; - Stefan Gierowski „Bild“ - o.50 x o.65 | Ol - 1958; ponadto na blejtramie napis: GIEROWSKI OBRAZ oraz okrągła pieczątka niemieckiego urzędu celnego.
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: PEJZAŻ MIEJSKI, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J.Sobel-Cukierman | 57 na odwrocie na płótnie śr.: 1958/2 [zamazane]; na krośnie l.: 102-L; g.: Harlem 1955 102-L ; p.: słabo widoczna pieczątka, zamalowane numery
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie nalepka Muzeum Sztuki w Łodzi (druk, maszynopis) z tytułem i datą wystawy (w języku francuskim) Obraz skatalogowany w archiwum Fundacji Nowosielskich. Obraz wystawiany i opisany: - Peinture Moderne Polonaise. Sources et recherches, Musee Galliera , Paris 1969, katalog: wstęp Ryszard Stanisławski, nr kat. 72 (z kolekcji K. Mikulskiego, Kraków).
Artist: Erna Rosenstein
Title: KOMPOZYCJA DWUSTRONNA, 1952
Year: 1952
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33 x 49,8 cm (kompozycja pozioma) olej, tektura, 49 x 32,5 cm (w świetle ramy, kompozycja pionowa) kompozycja pozioma sygn. p.d.: Rosenstein | 1952
Artist: Tadeusz Kantor
Title: BEZ TYTUŁU, 1948
Year: 1948
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: T.Kantor Do obrazu dołączone są dwa certyfikaty: Wiesława Borowskiego z Galerii Foksal oraz Lecha Stangreta .
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: KONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Markowski
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie ołówkiem g.: Andrzej Szewczyk | lipiec 1996
Artist: Edward Dwurnik
Title: SKRADZIONE TULIPANY, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: E. DWURNIK | 90 wzdłuż d. krawędzi: SKRADZIONE TULIPANY na odwr. na płótnie: 1566 | IX.549 | 1990 | E. DWURNIK | SKRADZIONE TULIPANY | NR: IX.549.1566 [w ramce] Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu IX, kat. 549 (jako Ubecki karawan ).
Artist: Edward Dwurnik
Title: TRZY OBRAZY Z CYKLU PODRÓŻE AUTOSTOPEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Trzy obrazy z cyklu „Podróże autostopem“ każdy: olej, płótno, 73 x 50 cm MIEDZIANA GÓRA, 25 XI 1990 sygn. p.d.: E. DWURNIK | 1990 | MIEDZIANA GÓRA KARPIN, 25 XI 1990 sygn. p.d.: KARPIN 90 | E. DWURNIK. PROTEST W TARTAKU, 29 XI 1990 sygn. p.d.: E. DWURNIK | 1990; l.d.: PROTEST | W TARTAKU. Obrazy wymienione w: - Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy , (spis cykli malarskich, oprac. P. Dwurnik), Zachęta, Warszawa 2001; poz. 565, 566, 575.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwr. l.g.: DOMINIK 1990 | 64 x 90 AKRYL | OGRÓD Obraz należy do kontynuowanego przez wiele lat cyklu obrazów, którym artysta nadaje tytuł Ogród. Pierwsze ogrody powstały pod koniec lat 50. XX wieku. Ciągle wracam do jednego z kilku utartych swoich tematów czy cykli, których mam parę: Ogród, Pejzaż, Pola, Owoce, Natura... Drążę w tym na nowo, kiedy wydaje mi się, że coś jeszcze mogę wycisnąć. A jeśli sądzę, że już niewiele nowego będę mógł dodać - zmieniam temat, z tym , że po latach znowu mogę do niego powrócić. Z. Taranienko, Rozmowa z Tadeuszem Dominikiem , w: Rozmowy o malarstwie , Warszawa 1987, s. 158 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KUTER Z żAGLEM, 1962
Year: 1962
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: JERZY NOWOSIELSKI 1962
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: PRELUDIUM, 1996
Year: 1996
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stasys na odwrocie p.d.: Preludium | pastel | 51 x 57 cm | 1996 | 7/44
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Pałucha
Title: OŚWIADCZYNY, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Pałucha 2006
Artist: Franciszek Maśluszczak
Title: NAMIĘTNOŚĆ OBOJĘTNA, 1987
Year: 1987
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Franciszek Maśluszczak 1987 na odwrocie na płótnie: Franciszek | Maśluszczak 1987 | acryl | 65 x 50 cm. | tytuł: Namiętność | obojętna
Artist: Sławomir Elsner
Title: BEZ TYTUŁU 46, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie l.d.: Sławomir Elsner 2004 | "Untitled 46" (50 x 55 cm) Porównaj: - Slawomir Elsner , Katalog Kunsthaus Essen 2005. W latach 2003-2005 Elsner namalował serię obrazów „Domy“ dokumentującą m.in. zmiany, jakie zachodziły w architekturze mieszkalnej i publicznej w Polsce po roku 1989. Artysta uchwycił spontaniczny proces upiększania otoczenia, malowania fasad i ogrodzeń wedle indywidualnych gustów, który czasami dawał niezwykłe efekty estetyczne (np. różowo-zielone wejście do bloku, różnokolorowe ościeżnice w domach, kwietniki z pomalowanych opon). Duża część tych obrazów powstała w wyniku obserwacji zmian zachodzących w Pszowie, niedaleko miejsca urodzenia artysty. Mieszkańcy tamtejszego blokowiska wprowadzali jaskrawe kolory na szare tynki budynków, malując je miejscami na żółto, zielono, a nawet różowo (Ewa Gorządek, Culture.pl). Sławomir Elsner - informacje o wystawach zagranicznych i literaturze (artnet.com)
Artist: Anna Trochim
Title: BEZ TYTUŁU, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr.: Anna Alicja Trochim 2010
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2001
Year: 2001
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie oł.: L. Tarasewicz.2001. | 30 x 30. | akryl. ; druga sygn. w odbiciu lustrzanym tuszem: L. Tarasewicz 2001 | 30 x 30.
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: K.F.30, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: B. KIERZKOWSKI | 1976 | 68 x 95 | K.F.30 Obraz należy do cyklu, który Kierzkowski zapoczątkował w latach 70. W r. 1993 w Muzeum Okręgowym w Toruniu odbyła się wystawa prac artysty. W wydanym wówczas folderze Stefan Gierowski tak pisał o tym etapie twórczości artysty: „...w latach 70. odszedł od struktur gipsowych i zaczął malować. Częstym motywem było koło i wszystkie konsekwencje tej formy, zarówno znaczeniowe jak i kompozycyjne...“