Artist: Stanisław Wyspiański
Title: DZIEWCZYNKA ZA OKNEM, 1899
Year: 1899
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: fragment trójdzielnego afisza dla przedstawienia Wnętrza Maurice’a Maeterlinck’a 39,4 x 42,4 cm (w świetle passe-partout) sygnowana na kamieniu p.d.: St. Wyspiański
Artist: Teodor Ziomek
Title: NAD RZEKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28 x 38,5 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: T. ZIOMEK
Artist: Zygmunt Sidorowicz
Title: SZATRY CYGAŃSKIE O ZMIERZCHU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Napis na odwrocie: Malował: | Zygmunt Sidorowicz – szkic. Na krośnie stemple - cyfry odnoszące się do jego wymiarów: 26, 40, 40.
Artist: Fritz Chwala
Title: JEZIORO W ALPACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Fritz Chwala
Artist: Jan Stanisławski
Title: W TATRACH
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie napisy – ołówkiem: 600 ; N o 210 ; Zakopane ; - niebieską kredką: 358 [w kółku]; T ; 526 , 123 ; - farbą: 1688 . Ponadto dwie nalepki: - z tekstem wpisanym atramentem i czerwonym tuszem: 26 | W Tatrach | cena 250 K ; - drukowana, wypełniona atramentem: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | 1907 No 26 | Autor Stanisławski Jan | Adres + | Dzieło W Tatrach | ol . cena 400 K . W roku 1907 obraz wystawiony był na pośmiertnej wystawie Jana Stanisławskiego zorganizowanej w Krakowie, a następnie w Warszawie. W katalogach obu wystaw wymieniony jest pod numerem 26, co odpowiada – przytoczonemu wyżej - zapisowi na nalepce wystawowej: Jan Stanisławski. Wystawa pośmiertna , Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Kraków 1907, ss. nlb. nr kat. 26 ( W Tatrach ); Jan Stanisławski. Wystawa pośmiertna , Tow. Zachęty Szt.... więcej
Artist: Curt Agthe
Title: WIDOK NA SAN VIGILIO NAD LAGO DI GARDA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno, 41,5 x 63,5 cm sygnowany p.d: San Vigilio Curt Agthe Przedstawiona na obrazie Villa Guarienti została zbudowana w 1. połowie XVI wieku przez Michele Sanmichel, słynnego architekta z Werony. Villa położona nad Lago di Garda, na malowniczym półwyspie – Punta San Vigilio, gościła, m.in. Napoleona Bonaparte i cara Aleksandra II. Dziś jest tu elegancki hotel San Vigilio, w którym zatrzymywali się też Wilston Churchil, Laurence Olivier czy książę Karol.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: DROGA LEŚNA
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem pod ryciną: LWyczół (inicjały wiązane) Z tyłu, na oprawie napis czarną kredką: 54658; ponadto kredką niebieską: Liblice (?)
Artist: Maciej Nehring
Title: JESIENNE MGŁY, 1945
Year: 1945
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Maciej Nehring | 45 Obraz pochodzi ze zbiorów p. Stefanii Grodzieńskiej.
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: PERŁOWY KOLCZYK
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. STACHIEWICZ
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: P30,5 x 23,4 cm (w świetle passe-partout) po lewej u dołu ślad po zatartej sygnaturze Na odwrocie - częściowo zdarta - nalepka z resztką autorskiego (?) napisu: Halka (Hedwig) Ajdukiewicz | .... | .... | Tad. Ajdukiewicz. Ponadto karta z orzeczeniem dr. Kazimierza Buczkowskiego wystawionym w Krakowie dnia 29 IV 1944 (maszynopis), z sugestią, że obraz jest portretem córki Ajdukiewicza oraz informacją o - czytelnej jeszcze wówczas - sygnaturze artysty - wiązanym mongramie TA
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: NIOSĄCA WODĘ, OK.1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: V. Seifert
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: ŁOWIĄCA RYBY, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: V Seifert fec.
Artist: Rudolf Stoitzner
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R. STOITZNER Na odwrocie na krośnie okrągły nieczytelny stempel oraz stara (przed 1939) drukowana nalepka zakładu ramiarskiego F. Mleczko & J. Pernerstorfera w Bielsku [Bielitz, Schlossgraben 4].
Artist: Jan Styka
Title: KALIPSO, BOGINI PIĘKNOWŁOSA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jan Styka. Na odwrocie, na płótnie pośrodku, owalny, trudno czytelny stempel francuskiej firmy z materiałami malarskimi; u góry po lewej nalepka z napisem (atramentem): Calypso à la belle chevelure. Na krośnie, l.g. napis (tuszem): 63. JAN STYKA | Odyssée XXIII. (patrz cytowany niżej katalog); obok okrągła, nieczytelna nalepka. Obraz reprodukowany i wymieniony, m.in. w: – Jan Styka, Odyssée d’Homere , wyd. Société Générale d’Imprim. et Édition, Paryż 1923, t. II, il. s. nlb. (między stroniami 104-105); – Okrężna wystawa dzieł Jana Styki , Tadeusza Styki, Adama Styki, Nowy Świat 67, Warszawa 1930, s. nlb. nr kat. 65 (XXIII. Kalypso, bogini pięknowłosa ). Obraz przedstawia boginię Kalipso – zakochaną w Odyseuszu pięknowłosą nimfę z wyspy Ogigii, która pragnęła pojąć bohatera za męża i obdarzyć go nieśmiertelnością, ale posłuszna rozkazom Zeusa, musiała zezwolić ukochanemu na powrót do Itaki. Jest to jedno z 83 płócien ilustrujących homerowską Odyseję , cyklu nad którym Styka pracował już od roku 1911, kiedy to wybrał się w podróż, aby przygotować potrzebne szkice i materiały. Tak o tej wyprawie pisał dr Aleksander Małaczyński w szkicu... więcej
Artist: Alfons Karpiński
Title: PORTRET DAMY. PERŁOWE KOLCZYKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Karpiński Na odwrocie częściowo przesłonięty napis niebieską kredką z cyframi: 6055. Ponadto późniejsze napisy długopisem.
Artist: Gabriel Cornelius von Max
Title: PORTRET DZIEWCZYNY Z CHUSTĄ NA RAMIONACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: G. Max
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: ŻNIWIARZ, 1908
Year: 1908
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany tuszem p.g.: Odo Dobrowolski ‘08
Artist: Kazimierz Sichulski
Title: DZIEWCZYNA Z BARANKIEM. CZARNE JAGNIĘ, 1940
Year: 1940
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 83 x 58 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: Sichulski | 1940.
Artist: Adam Setkowicz
Title: NIEDZIELA NA WSI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Setkowicz Na odwrocie owalny stempel: MAGAZYN PRZYBORÓW MALARSKICH | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW [ul BASZTOWA] 12. Pośrodku stempla ołówkiem: 5.20
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMĄ NA WSI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Wiktor Korecki
Title: WIECZÓR NAD ROZLEWISKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR | KORECKI na odwrocie nieczytelny stempel w języku angielskim
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: POSTÓJ UŁANÓW, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Leonard Wintorowski | Warszawa 1925
Artist: Piotr Michałowski
Title: ŻOŁNIERZ NA KONIU I SZKIC POPIERSIA WOJSKOWEGO
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ŻOŁNIERZ NA KONIU I SZKIC POPIERSIA WOJSKOWEGO (awers) akwarela, tusz, ołówek, pędzel, pióro, papier czerpany SZKICE GŁÓW MĘSKICH, JEŹDŹCÓW I KONI (rewers) tusz, ołówek, pędzel, pióro, papier czerpany 69 x 57 cm na rewersie autorskie napisy: dwie kolumny rachunków oraz częściowo nieczytelny tekst: Tarko[...] Mania | w[...S[..] Barb[.] | Irok [.....] Szkice na rewersie (umieszczone „odwrotnie“ w stosunku do kompozycji z awersu) pochodzą prawdopodobnie z lat 1837-1846, a powstać mogły w majątku artysty w Krzyżtoporzycach lub w Bolestraszycach. Jak wspomina córka artysty, Michałowski „wieczorami [...] przy herbacie, przy lampie [...] kreślił mnóstwo szkiców piórem. Szkicowanie tak mu było właściwem, że jakby bezwiednie zapełniał nimi księgi gospodarcze, rachunkowe, w których obok cyfr mnożyły się konie, ludzie, często ci, z którymi miał w obecnej chwili do czynienia“.
Artist: Stanisław Masłowski
Title: MUZYKANT
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: STANISŁAW MASŁOWSKI.
Artist: Juliusz Kossak
Title: DRUŻBOWIE KRAKOWSCY, 1890
Year: 1890
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23 x 31,3 cm (w świetle passe-parout) sygnowany p.d.: Juliusz Kossak | 1890
Artist: Wlastimil Hofman
Title: GŁOS: KRZYSZTOFIE! KRZYSZTOFIE!
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofman Na odwrocie napis ołówkiem: Głos: Krzysztofie! Krzysztofie!
Verified Artist: Yes
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD JEZIOREM ALPEJSKIM, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. v. Swieszewski | 1887 Na górnej listwie krosna trudne do odczytania napisy czerwoną kredką i tuszem, na listwie dolnej niebieską kredką: 66 – 33. Na ramie resztka nalepki w fragmentami niemieckiego tekstu wpisanego atramentem.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STAROŚĆ I MŁODOŚĆ
Tools: pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: T. Axentowicz
Artist: Wojciech Kossak
Title: POCHÓD UŁANÓW W ZADYMCE ŚNIEŻNEJ, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1924 Na listwach krosna trzy stemple: ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW. Ponadto po dwa stemple odnoszące się do wymiarów krosna: 50 i 73. Na bocznej listwie ołówkiem: No 170.
Artist: Wojciech Kossak
Title: NAPOLEON I SFINKS, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak 1911 Napoleona przed Sfinksem (inne tytuły: Napoleon w Egipcie, Dwa Sfinksy) malował Wojciech Kossak kilkakrotnie, powtarzając ten motyw w nieznacznie różniących się wariantach kompozycyjnych. Sam pomysł obrazu wydaje się być inspirowany znanym płótnem sławnego francuskiego malarza-orientalisty Jeana-Leona Gerome’a z roku 1867/68. Istotne znaczenie miała także - podjęta we wrześniu 1900 - wyprawa Kossaka do Egiptu, gdzie wraz z Michałem Wywiórskim, przygotowywał szkice do zamierzonej panoramy Bitwy pod piramidami. Pierwsza wersja kossakowskiego Napoleona i Sfinksa powstała jeszcze w roku 1900, kilka następnych wersji artysta namalował w roku 1903, 1911 czy 1929. Prezentowany tu obraz, został wystawiony na dorocznej wystawie w warszawskim TZSP w r. 1911. Obraz opisany lub reprodukowany, m.in. w: - Salon 1911 - 1912. Towarz. Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskiem, Warszawa grudzień-styczeń 1911/12, s. 14, il. na s. 123 [Napoleon w Egipcie]; - A.Br., Wystawa doroczna w Warszawie II, [w:] “Świat“ (Warszawa), Nr 51 z dnia 23 grudnia 1911, s. 12; - Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1911, Warszawa 1912, s. 35; - J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Tow. Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław 1969, s. 162; - K.Olszański, Wojciech Kossak, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: RYCERZE KONNI
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 13 x 18,2 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: JMalczewski (inicjały wiązane) u dołu pośrodku okrągły stempel z napisem w otoku: ZE ZBIORÓW * MARII MALCZEWSKIEJ *
Artist: Jan Matejko
Title: SZKIC POSTACI MłODZIEńCA DO "DZIEWICA ORLEAńSKA"
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: oznaczony monogramem wiązanym p.d.: JM Nad obrazem Dziewica Orleańska, przedstawiającym tryumfalny wjazd Joanny d’Arc do Reims po zwycięstwie nad Anglikami odniesionym 17 lipca 1429 pod Orleanem, Matejko pracował w latach 1884-1886. Prezentowany rysunek jest jednym ze szkiców do tego obrazu – postać młodzieńca o nagim torsie artysta przeniósł na płótno, wiernie powtarzając jej gest i ruch; odnaleźć ją można po lewej stronie obrazu, wśród tłumu witającego Joannę. Według sekretarza artysty, Mariana Gorzkowskiego do postaci młodzieńca pozował jeden z synów Matejki. Znane są także inne studia rysunkowe do Dziewicy Orleańskiej: szkicownik z lat 1884-1888 w zbiorach warszawskiego Muzeum Narodowego, szkice ołówkowe w Muzeum Narodowym w Krakowie. Wiadomo też o czterech szkicach, które były własnością Gorzkowskiego. Porównaj: K. Sroczyńska [red.], Matejko. Obrazy olejne. Katalog, Warszawa 1993, s. 213-216, nr kat. 248 [tu dokładny opis i historia obrazu olejnego, jak również pełna dotycząca go bibliografia].
Artist: Julian Fałat
Title: POLOWANIE, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JFałat 1916 (inicjały wiązane) Ten piękny, szeroko malowany, dekoracyjny pejzaż zimowy powstał w roku 1916. Obraz przedstawia scenę z zimowego polowania w Nieświeżu i jest swego rodzaju malarskim powrotem artysty do wcześniejszych przeżyć i wrażeń, kiedy to – na przełomie osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych lat XIX wieku – uczestniczył w urządzanych tam wielkich zimowych polowaniach. Po raz pierwszy był w Nieświeżu w roku 1886, później jeździł tam jeszcze kilkakrotnie, „zaniedbując swoją karierę i fortunę”, a motywy z nieświeskich polowań powtarzały się w jego malarstwie przez lata. Artysta wspominał w pamiętnikach: „wróciłem do Nieświeża, aby gruntownie poznać ten już ukochany świat, w którym czekała mnie niezwykle malownicza zima [...] Zapał do myślistwa i sztuki zyskał przewagę nad przyjemnościami życia w stolicy. [...] Wolałem malować, polować i żyć w budanach leśnych, niż przebywać w salonach berlińskich milionerów. Dzisiaj, po kilkudziesięciu latach, dziękuję opatrzności, że miałem tyle siły woli, aby dać pierwszeństwo sztuce. Tymi latami studiów żyję bowiem do dziś dnia, przetrawiając i opracowując prawie wciąż na nowo niewyczerpane tematy – wrażenia z ukochanej krainy.” (J. Fałat, Pamiętniki, wyd. I, Warszawa 1935; wyd. II, Katowice 1987). Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Masłowski, Julian Fałat, Warszawa 1964, s. 29, tabl. 20... więcej
Artist: Franz Quaglio
Title: W STAJNI, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Franz Quaglio | 1885 Na krośnie napisy niebieską kredką: # 21027, F.B. 1337. Ponadto mała nalepka z napisem atramentem: 302.
Artist: Apoloniusz Kędzierski
Title: KONIK OPOCZYŃSKI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Kędzierski Na odwrocie autorski napis ołówkiem - tytuł obrazu i podpis artysty: Konik Opoczyński | A. Kędzierski. Ponadto, również ołówkiem, napisy odnoszące się do wymiarów obrazu: 601/2 x 371/2
Artist: Heinrich Hiller
Title: PRZED BURZĄ, 1870
Year: 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Hiller 70 Na krośnie dwa stemple firmy z materiałami malarskimi: 24 ANCO, INC | GLENDALE, L. 1
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NA PRZEŁAJ PRZEZ ŁĄKI, OK. 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Wierusz-Kowalski Wierusz-Kowalski, zapalony myśliwy, znający doskonale różne łowieckie arkana, malował liczne obrazy ze scenami z polowań, powtarzając czasem podobne ujęcia i tematy. Motyw jeźdźca pędzącego konno na przełaj przez zielone łąki znany jest z kilku opracowań, różniących się szczegółami krajobrazu, sztafażem, maścią konia i psów. Obrazy te nosiły znamienne tytuły, podkreślające temperament tak jeźdźca, jak i wierzchowca; Przez rowy i płoty , Na przełaj przez łąki , czy N a łeb na szyję . Także w Domu Aukcyjnym Agra-Art wystawione były jeszcze dwie wersje tej kompozycji - obie zatytułowane Na przełaj przez łąki: - w październiku 1998 - prezentowaliśmy obraz znany z reprodukcji w książce H. P. Bühlera (Jäger, Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt Alfred von Wierusz-Kowalski, Franz Roubaud und der Münchner Polenkreis, Hildesheim - Zürich - New York 1993, s. 58, il. 57; olej na płótnie, 77 x 102 cm); - natomiast w marcu 2010 - oferowaliśmy obraz, który w 1896 pokazany był na wystawie w Berlinie p.t. Über Stock und Stein (olej na płótnie, 111 x 148 cm).
Artist: Antoni Piotrowski
Title: WOJSKA ROSYJSKIE NAD DUNAJEM, 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany dwukrotnie: - l.d.: APiotrowski 1880 Paryż (inicjały wiązane) - p.d.: A. Piotrowski. 1880 Paryż | „Matinée sur le Danube.” Na górnej listwie krosna wydrapany napis dotyczący proweniencji obrazu: PROVENANCE: FR. STUDZIŃSKI, PARIS | ST. STANCZYK, LONDON 1966 | CHRISTIE’S LONDON 9.03.1975 – BOUGHT BY A CHRISTIES DIREKTOR | M. KULCZYKOWSKI LONDON 1992. Na poprzeczce krosna: P. 828 – 199; ponadto kilka nalepek. Na ramie m.in. dwie nalepki celne (?) z nazwiskiem autora i tytułem obrazu: A. Piotrowski, Russian soldiers by an out. Obraz przedstawia graniczny posterunek żołnierzy rosyjskich na brzegu Dunaju, z czasów wojny rosyjsko-tureckiej na Bałkanach w latach 1878-1879.
Artist: Heinrich Funk
Title: WIDOK NA HERRENINSEL NA CHIEMSEE, 1851
Year: 1851
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Funk. 1851 Na ramie nalepka firmy pozłotniczej L.P. Schneidera we Frankfurcie nad Menem.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD MORZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA. ULICE FRETA I NOWOMIEJSKA, 1936-1939
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33 x 48,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Wł. Stachowicz
Verified Artist: Yes
Artist: Wiktor Korecki
Title: KACZEŃCE WIOSNĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie, na górnej listwie krosien malarskich, nalepka Agra-Art z 2010 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Dietrich (Ditrich)
Title: WIDOK NA WILLĘ KOSSAKÓWKĘ W KRAKOWIE, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Dietrich Na odwrocie płótna l.d. naniesiona farbą data: 1929. Na g. listwie krosna nalepka własnościowa z metryczką obrazu.
Artist: Jan Rubczak
Title: KAPLICZKA I RUINY ZAMKU W CZORSZTYNIE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rubczak Na odwrocie drukowana nalepka Zakładu Sztuki Kościelnej Kazimierza Schaefera w Piekarach Śląskich oraz fragment innej nalepki z czytelną częścią tekstu: [...] Wielkie Piekary.
Artist: Heinz Porten (van der)
Title: W APTECE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. W. v. d Porten
Artist: Adolf Gustav Thamm
Title: STARA NORYMBERGA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Thamm.
Artist: Nikolai Astudin
Title: KRAJOBRAZ ZNAD RENU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Astudin Na krośnie napis atramentem: aus Rhein. Uszkodzona, stara niemiecka nalepka wystawowa. Ponadto na krośnie i ramie dwie nalepki z napisami: No 50 B. 26 H. 16 P. 4 U. 9’6
Artist: Andrea Cherubini
Title: SKAŁY FARAGLIONI U BRZEGÓW CAPRI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Para obrazów: SKAŁY FARAGLIONI U BRZEGÓW CAPRI olej, deska 13 x 26,7 cm sygnowany l.d.: A Cherubini Capri WIDOK NA ZATOKĘ NEAPOLITAŃSKĄ I WEZUWIUSZ olej, deska 12,5 x 26,7 cm sygnowany l.d.: A Cherubini | Capri
Artist: Henryk Epstein
Title: PRZYSTAŃ W ZATOCE
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 43 x 55 cm (w świetle passe-partout) sygnowany ołówkiem l.d.: H. Epstein Na odwrocie mała nalepka z numerem: 2027
Artist: Theodor Blätterbauer
Title: WILLA BIEDERMANNA W ABACJI, 1892
Year: 1892
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 39 x 65 cm (w św. passe-partout) sygnowany l.d.: T. Blätterbauer. 1892 Na odwrocie, na oprawie napis ołówkiem: Villa Biedermann in Abbazia | In der Ferne Fiume Abacja w Chorwacji na półwyspie Istria to dawna stolica “austriackiej Riviery“, w XIX i na początku XX wieku modna i chętnie odwiedzana miejscowość letniskowa i uzdrowiskowa. Po I wojnie światowej Abacja (Abbazia) należała do Włoch, następnie Jugosławii i odtąd znana jest jako Opatija.
Verified Artist: Yes
Artist: Karl Julius Rose
Title: NAD RWĄCYM POTOKIEM GÓRSKIM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ARose [inicjały wiązane] Na krośnie nalepka z napisem: No 540 | Fisching | in the Alps.
Artist: Georg Arnold
Title: KUTRY NA MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné Na odwrocie drukowana autorska nalepka (druk wypełniony atramentem) z podpisem artysty Arnold Grabone i metryczką obrazu. Ponadto duży stempel w kształcie tarczy z tekstem: A S | 1844 | VICTORIA | MALTUCH .
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: SPRZEDAWCY DYWANÓW
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. M. Wygrzywalski Na odwrocie napis niebieską kredką: 277. Ponadto l.g. napis odnoszący się do właścicieli obrazu.
Artist: Aleksander Laszenko
Title: NAD NILEM W ASSUANIE, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. czerwoną farbą: A. Laszenko | Assouan 28. W załączeniu potwierdzenie autorstwa Aleksandra Laszenki wydane przez p. Adama Konopackiego (Warszawa, 25 X 2009 r.)
Verified Artist: Yes
Artist: Josephine Osnaghi
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI I OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g. czerwoną farbą: J. Osnaghi Na odwrocie owalny stempel z czytelną częścią napisu: ...SCHOL... |...ERDE...
Artist: Franz Roubaud
Title: SZEJK ARABSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. Roubaud (podpis wydrapany w mokrej farbie) Na odwrocie nalepka z tekstem-metryczką obrazu (wycinek z katalogu ?) o treści: François Roubaud | geb. 1856 in Odessa, gest. 1928 in München | 112. Arabischer Scheich in dunklem Burnus und weißen Kopfüberwurf. Brustbild, | en face | Oel auf P. 68 x 57 cm Bez. F. Roubaud. H.R.
Artist: Heinrich Breling
Title: SPOTKANIE PRZY MUZYCE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H Breling
Artist: Wilhelm Velten
Title: TOWARZYSTWO W PARKU. WYJAZD NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Velten
Artist: Michał Stańko
Title: BRZEG MORZA, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Stańko | 68 Na krośnie nalepka krakowskiego składu przyborów malarskich Wincentego Smolaka; na płótnie nieczytelny napis kredką.
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Brandt
Title: SPOTKANIE NA GROBLI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Orońsk Motyw dwóch zaprzęgów mijających się na wąskiej grobli malował Brandt kilkakrotnie. Bliski “naszemu” Spotkaniu na grobli obraz znany jest z reprodukcji zamieszczonej w roku 1900 w Tygodniku Ilustrowanym jako Moment krytyczny ; w obu skromna furka z woźnicą w orientalnym stroju ustępuje miejsca pańskiej bryce zaprzężonej w czwórkę koni. Kompozycje te różnią się wprawdzie tłem pejzażowym (tu wieś – tam płaski, rozległy step), ale są niemal identyczne w rysunku postaci, koni czy wozów. Oba obrazy – w bardzo swobodny sposób – nawiązują także do - powstałego kilkanaście lat wcześniej - Spotkania na moście (1884; Muzeum Narodowe w Krakowie). Co ciekawe, przy odmiennie scharakteryzowanych postaciach i innym ustawieniu koni, w “naszym” obrazie powrócił Brandt do krajobrazu z okolic Orońska; ze stawem, młynem, chruścianym płotkiem. Obraz opisany i reprodukowany: - H. P. Bühler, Jäger, Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt Alfred von Wierusz-Kowalski, Franz Roubaud und der Münchner Polenkreis , Hildesheim - Zürich - New York 1993, s. 110, 112, 113, 158, il. 114 [p.t. Schwierige Passag e] - H. P. Bühler, Polska szkoła... więcej
Artist: Max senior Haenger
Title: PTACTWO NA PODWÓRKU. PAW, KACZKI, KOGUT, KURY, KU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Hänger /.../
Artist: Max senior Haenger
Title: NA PODWÓRKU. KOGUT I KURY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. Hänger
Artist: Pierre Jules Mène
Title: PIES MYŚLIWSKI, PO 1860
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Mene oraz znak odlewni: DUSSLEDORF BRONZEBILDGISSEREI
Artist: Jerzy Kossak
Title: KOWBOJ PĘDZĄCY KONIE, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jerzy Kossak | 1937 Na odwrocie okrągły stempel z herbem „Kos“ i wpisanym pośrodku atramentem numerem: 1351 oraz napisem w otoku: JERZY KOSSAK | Kraków pl. Kossaka 4. Ponadto stempel będący faksymile autografu artysty: „Stwierdzam autentycz | ność tego obrazu | Jerzy Kossak“ Chociaż Jerzy Kossak sam nigdy nie był w Ameryce, to kilkakrotnie malował kowbojów pędzących stada koni. Wzorem dla niego były obrazy ojca, Wojciecha Kossaka, których kompozycję powtarzał z niewielkimi zmianami (porównaj: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992, il. 166, 167; K. Olszański, Wojciech Kossak, Wrocław 1985, il. 233, 234).
Artist: Jean-Louis Gregoire
Title: MŁODY MOZART
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: L. Gregoire; na podstawie tabliczka z napisem: MOZART
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: DAWID, 1910-1918
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany przez odlewnika: W. GONTARCZYK K. REIDT / WARSZAWA; na podstawie: DAVID
Title: WACHLARZ MALOWANY
Tools: watercolor, pencil
Description: IInformacje o dziele: WACHLARZ MALOWANY upamiętniający gości odwiedzających dom właściciela w latach 1883 - 1884 pas plisowanego zdobionego kwiatami jedwabiu (szer. 18 cm) liczba piór: 11 + 2 zewętrzne z ozdobnymi okuciami długość pióra 31,5 cm Na jedwabiu, wśród kwiatów “rozrzucone“ wizytówki; niektóre puste, większość z autografami, cztery z nich ozdobione ponadto wmalowanymi miniaturami. Wszystkie podpisane na wachlarzu osoby należały do ówczesnej polskiej elity kulturalnej i artystycznej: - prezydent Krakowa Mikołaj Zyblikiewicz (1823-1887); - malarze - Henryk Weyssenhoff (1859-1922), Juliusz Kossak (1824-1899); Franciszk Żmurko (1859-1910), Antoni Piotrowski (1853-1924), Wojciech Kossak (1856-1942), Julian Maszyński (1847-1901); - pisarze - Henryk Sienkiewicz (1846-1916), Eugenia Żmijewska (1865-1923), Jan Aleksander Fredro (1829-1891); - aktorka Helena Modrzejewska-Chłapowska (1840-1909) oraz nierozpoznany Władysław [?] Autografy: M. Zyblikiewicz; Henryk Weyssenhoff; Co[...] Juliusz Kossaka | Henryk Sienkiewicz,; Fran. Żmurko, Eugenja Żmijewska, J. A. Fredro, J. Maszyński, Helena Modrzejewska | Chłapowska | 1884; Władysław [....] Kompozycje namalowane na wizytówkach: Dwa małe fauny i Muza grająca na flecie - z podpisem: J.Malczewski Głowy dwóch koni - z podpisem: Juliusz Kossak | 1883 Główka... więcej
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: SCENA DWORSKA Z CZASÓW WALEZJUSZY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LBakalowicz (inicjały wiązane; litera L jest inicjałem imienia Ladislaus, będącego zlatynizowaną formą Władysława) Na odwrocie owalny stempel paryskiego składu z artykułami malarskimi Latouche’a przy Rue Lafayette 34. W załączeniu ekspertyza p. A.Konopackiego z dnia 1 lipca 1994.
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: PARTIA KART
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LBakalowicz | Paris (inicjały wiązane; litera L jest inicjałem imienia Ladislaus (zlatynizowana forma Władysława) Na odwrocie napis czerwoną kredką No 768. Na ramie metalowa tabliczka z napisem: L. BAKALOWICZ | La Partie de Cartes. W załączeniu ekspertyza p. A.Konopackiego z dnia 1 kwietnia 1994.
Artist: August Christian Herman Tom Dieck
Title: PATRONKA MUZYKI, ŚWIĘTA CECYLIA, 1855
Year: 1855
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Tom Dieck | 1855. Na prawej listwie krosna fragment nalepki (druk) z wiązanymi literami: NDGKV. Na bocznej krawędzi ramy nalepka (druk) z częściowo czytelnym tekstem: [...] Ludwig Graf | Vergolder | Dresden Święta Cecylia , była pierwszym obrazem Diecka, który przyniósł młodemu artyście prawdziwe uznanie. Malowany w roku 1854 i rok później pokazany na wystawie w Dreźnie musiał się szczególnie podobać, skoro w latach następnych artysta namalował jedną lub nawet dwie jego repliki. Pierwszą z nich było by płótno tu prezentowane - obraz oznaczony datą 1855, która może wskazywać, że powstał już po namalowaniu pierwszej wersji. Nie można jednak wykluczyć, że data została położona później i że jest to właśnie ta wczesna kompozycja. Brak pełniejszych danych nie pozwala tej kwestii definitywnie rozstrzygnąć. Druga replika Świętej Cecylii - określana jako własnoręczne powtórzenie - powstała w nieznanym nam czasie. Ten właśnie obraz w roku 1878 został zakupiony od samego Diecka do zbiorów Galerii Drezdeńskiej. W dawnym katalogu Galerii, wydanym w 1884 znajdujemy też informację o jego wymiarach; 120 x 83 cm. Był więc nieco mniejszy od prezentowanego tu płótna, nie może więc być z nim utożsamiany. Wiadomość o jego dalszych losach podaje słownik Thieme - Beckera, według którego w roku 1907 obraz został przekazany... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: PODWÓRKO. POWRÓT DO DOMU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Malczewski Na odwr. owalny stempel: ISKRA & KARMAŃSKI | 16/2 | *KRAKÓW* W załączeniu Decyzja o wpisaniu obrazu do Rejestru Zabytków z dnia 12 maja 1972 r. Obraz łączy się z całą serią obrazów artysty przedstawiających “powrót do domu znużonego przeciwnościami życia wędrowca“. Te, melancholijne w nastroju Powroty, były symbolem tęsknoty Malczewskiego za domem rodzinnym, za utraconą niewinnością i poczuciem bezpieczeństwa. Tym domem był dla niego zawsze dwór w Wielgiem, szczęśliwe miejsce, w którym upłynęło jego dzieciństwo. Tu powracał wspomnieniami i ten dwór przedstawiał wielokrotnie w swoich obrazach (np. Moje życie, Wyjście w świat, Powrót, Moja dusza , Dzieciństwo ). Ten dwór, do progu którego ostatkiem sił zbliża się wędrowiec, można rozpoznać także i na “naszym“ obrazie.
Artist: Jan Wacław Zawadowski
Title: SOSNA, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: Zawado. Na odwr. płótna napis - cyfra: 1.; w prawym górnym rogu nalepka wystawy w krakowskim TPSP w roku 1975, m.in. z nazwiskiem autora, tytułem Sosna, datą 1970, określeniem techniki i wymiarami. Na prawej listwie krosna nalepka zakładu stolarskiego Benedykta Bączyka w Łodzi (maszynopis); na listwie środkowej nalepka Galerii Grafiki i Plakatu. Obraz wymieniony w katalogu retrospektywnej wystawy prac artysty w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych: - Zawado - Jan Wacław Zawadowski. Malarstwo, [wstęp I.Trybowski, H.Bartnicka-Górska], TPSP, Kraków 1975.
Artist: Błażej Iwanowski
Title: BIAŁE DALIE W CHIŃSKIM WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Błażej Iwanowski
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Kamocki
Title: KOŚCIÓŁEK W RADZISZOWIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napis ołówkiem: KOŚCIÓŁEK W RADZISZOWIE II CENA 180 zł Ponadto na tzw. „zaplecku“ nalepka aukcyjna Agra-Art z 2010 r.; na dolnej listwie ramy nalepka zakładu ramiarskiego.
Artist: Efraim i Menasze Seidenbeutel
Title: WIDOK NA WISŁĘ I MOST DĘBNICKI W KRAKOWIE, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Seidenbeutel 34 r. Obraz namalowany w roku 1934 podczas kilkumiesięcznego pobytu braci Seidenbeutlów w Krakowie, przedstawia widok od strony wzgórza wawelskiego na Wisłę i most Dębnicki. Okazały budynek na brzegu rzeki, po lewej stronie, to ówczesny Dom Wojewódzkiego Urzędu Budowy Dróg Wodnych w dzielnicy Dębniki. W tym samym czasie powstał także inny widok mostu dębnickiego, ujęty z przeciwległego brzegu Wisły, z widniejącą w tle sylwetą zamku na Wawelu (patrz: J. Pollakówna, Byli bracia malarze... O życiu i malowaniu braci Efraima i Menasze Seidenbeutlów, Warszawa 2002, il. na s. 69 (z mylnym podpisem: Most Kierbedzia).
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie płótna nalepka z wpisanymi ręcznie numerami: 95 [przekreślony] i 208.- oraz z czytelnym częściowo okrągłym stemplem: [...] POWIATOWEGO MIASTA KRAKOWA Obraz posiada potwierdzenie autentyczności, wystawione dnia 27 III 2004, przez p. A. Konopackiego z Agencji Art-Konsultant.
Artist: Józef Czapski
Title: PEJZAż NAD SEKWANą, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. CZAPSKI.57 Na odwrocie na płótnie napis: J.Cz. oraz stempel: BLANCHET/58/ BPT BONAPARTE/PARIS Obraz pochodzi z prywatnej kolekcji w Maison Laffitte.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. czerwoną farbą: J Zucker Na odwrocie nieczytelne napisy farbą
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: PARYŻ. PONT NEUF I BULWAR NAD SEKWANĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. ZUCKER
Artist: Alfred Aberdam
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Aberdam Na odwrocie, na “plecach“ nalepka (druk) z zatartym częściowo napisem: Gallerie ... Deauville. Ponadto nalepka własnościowa. Na ramie nalepka z wpisanym tuszem numerem: 2060209/0.
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Czapski
Title: PARYŻ, GARE D AUSTERLITZ, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Czapski. 56 . Na krośnie napis autorski (?) czarną farbą: CZAPSKI PARIS | GARE D’AUSTERLITZ.. Na płótnie stempel paryskiego magazynu materiałów malarskich; o kształcie palety malarskiej z napisem: BLANCHET | 38 RUE Bonaparte | paris
Artist: Władysław Ślewiński
Title: W BŁĘKITNYM WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie płótna stempel, którym Eugenia Ślewińska, żona artysty znaczyła jego prace pozostałe w pracowni: WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI | ze spuścizny | POŚMIERTNEJ. Pod nim podpis kopiowym ołówkiem: E. Ślewińska
Artist: Josep Cardona
Title: MAŁY GAWROSZ, POCZ. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: J. Cardona oraz znak odlewni BRONZE GARANTI AU TITRE / L.V.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIEWCZYNKA, LATA 50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: R.K Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z 2010 r. Obraz pochodzi ze zbiorów Lisy Hoffman, bliskiej przyjaciółki Rajmunda Kanelby, dziennikarki i autorki tomu wspomnień Fräulein Hoffmans Erzählungen, wydanych przez Collection Rolf Heyne w roku 2009, w 90. rocznicę jej urodzin. Lisa Hoffman barwnie opisuje tam zmienne koleje swego życia – pogodne dzieciństwo w Niemczech, wojenną tułaczkę, przyjazd do Nowego Jorku, związek z pisarzem Oskarem Marią Grafem, liczne spotykania i przyjaźnie z ciekawymi ludźmi – artystami, aktorami, pisarzami – z którymi przeprowadzała wywiady. Wiele miejsca poświęca też długoletniej miłości i przyjaźni z Rajmundem Kanelbą. Na okładce książki umieściła swój portret namalowany przez artystę. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tamara Łempicka
Title: STUDIUM. GŁOWA DZIEWCZYNY, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: oznaczony stemplem, tzw. “cachet” atelier Łempickiej, którym znaczona była znaczna liczba prac artystki p.d.: T. DE LEM[PICKA] Na odwrocie przy dolnej krawędzi stemple: 329/1HK – [ ..] G. Zürich – 16/22. Powyżej ośmiokątna nalepka z rękopiśmiennym, trudnym do odczytania, tekstem,. Obraz opisany i reprodukowany: -A. Blondel, Tamara de Lempicka. Catalogue Raisonné 1921-1979 , Edition Acatos, Lausanne 1999, s.356, nr kat. B. 295, il..
Artist: Józef Pankiewicz
Title: ŁODZIE W PORCIE W SAINT-TROPEZ, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. ku środkowi: Pankiewicz | 1908 Na górnej listwie krosna nieczytelny napis ołówkiem; u dołu mała nalepka poświadczająca przyjęcie obrazu na wystawę w Muzeum Narodowym w Warszawie w roku 2005; z numerem p. 709/05. Obraz opisany i reprodukowany: - Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin , [katalog oprac. E. Charazińska], MNW, Warszawa 2006, s. 49, nr kat. I/111, il.; z adnotacją dot. pochodzenia: z dawnych zbiorów rodziny Chlebowskich w Paryżu (porównaj także: E. Charazińska, Kalendarium życia i twórczości , s. LII, tamże)
Artist: Czesław Zawadziński
Title: ANEMONY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zawadziński na odrwocie na poprzeczce krosna nalepka paryskiej galerii i domu aukcyjnego Millon & Associes (5 avenue d’Eylau, 75116 Paris); ponadto na górnej listwie ramy nalepka domu aukcyjnego Agara-Art z 2010 r.
Artist: Jan Szancenbach
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szancenbach Na odwrocie mała nalepka z napisem: E 0590. Ponadto nalepka z tekstem: SZANCENBACH | JAN 1928 / 1998 | Huile sur Toile | Fleurs .
Artist: Rafał Malczewski
Title: WIDOK Z POŁUDNIOWEJ FRANCJI, 1930
Year: 1930
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30,7 x 48,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: Rafał Malczewski Obraz pochodzi ze zbiorów p. Stefanii Grodzieńskiej. Akwarela jest jedną ze stosunkowo niewielu prac Rafała Malczewskiego powstałych podczas jego pobytu we Francji w roku 1930. Artysta zamierzał nawet osiąść na stałe w Juan-les-Pins, miasteczku na Riwierze, jednak po kilku spędzonych tam miesiącach zmienił plany i wrócił do kraju.
Artist: Władysław Skoczylas
Title: W KAZIMIERZU NAD WISŁĄ
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 54,5 x 75 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: W. Skoczylas Obraz pochodzi ze zbiorów p. Stefanii Grodzieńskiej. Prezentowana akwarela jest zapewne jedną z prac, określonych enigmatycznie jako Motywy z Kazimierza, zaprezentowanych w roku 1926 na wystawie Władysława Skoczylasa w warszawskim Domu Sztuki. Wśród wystawionych wówczas akwarel większość stanowiły widoki ulic, Rynku czy rodzajowych scenek z Kazimierza nad Wisłą. Autor katalogu podkreślając indywidualność i “sprawność ręki artysty“ zauważał także, że “Kazimierz nad Wisłą doczekał się wreszcie swego interpretatora“ który “z zaostrzonym wzrokiem na wyraz form, bierze, przetwarza i zespala najwyrazistsze elementy i kształty pejzażu“ ukazując “jego piękno swoiste w spiętrzeniu domostw, w głębokich perspektywach, w jarmarcznym zgiełku, w patosie skupionego światła słonecznego i szerokich cieniach“. Wystawa spotkała się z uznaniem krytyki i publiczności, co znalazło wyraz w ówczesnej prasie. Zobacz: - Katalog wystawy zbiorowej prac Władysława Skoczylasa p.t. “Kazimierz nad Wisłą“, [wstęp St. Woźnicki] Dom Sztuki, Warszawa ul. Chmielna 5, grudzień 1926; - “Świat“ (Warszawa), nr 52 z dn. 25 grudnia 1926, s. 7, 3 il.).
Artist: Henryk Epstein
Title: KUTRY NA PLAŻY
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 39,5 x 55 cm (w świetle passe-partout) sygnowany ołówkiem p.d.: H. Epstein.
Artist: Henryk Epstein
Title: W PORCIE
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 38,3 x 54,8 cm (w świetle passe-partout) sygnowany ołówkiem p.d.: H. Epstein
Artist: Rajmund Kanelba
Title: RYBAK Z ŻONĄ, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kanelba Na odwrocie płótna napisy czarną farbą: 1958 oraz 25 [w kółku]
Artist: Ludomir Sleńdziński
Title: CZERWONY KARZEŁ, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LUDOMIR SLEŃDZIŃSKI autorski napis l.d.: CZERWONY KARZEŁ' Obraz z cyklu “Astronomia“ nr 2. Obraz wymieniony w: - Ludomir Slendziński. Malarstwo, Galeria P.P. Desa, Koszykowa, Warszawa 1976, nr kat. 7; - H. Dorowolska, Prace Ludomira Slendzińskiego. Uzupełnienie do katalogu dzieł artysty opublikowanego w “Roczniku Muzeum Narodowego", XVI, [w:] Ludomir Slendziński. Pamiętnik wystawy, Muzeum Narodowe Warszawa 1977, s. 86, nr kat. 30 (własność artysty).
Artist: Tadeusz Makowski
Title: MELONY I WINOGRONA, OK. 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: W latach 1952-1956 obraz - wraz z całym zespołem prac ze spuścizny artysty –zdeponowany był w Muzeum Narodowym w Warszawie (oznaczony numerem “163 mak”). Wydany z depozytu spadkobiercom artysty, trafił następnie do prywatnej kolekcji grafika i malarza Jerzego Panka w Krakowie, a następnie do zbiorów dr. Lecha Siudy w Buku koło Poznania. Prof. Władysława Jaworska, monografistka artysty, łączy ten obraz z całym cyklem martwych natur powstałych około roku 1923, zapewne w związku z zamierzoną kompozycją Obfitość ( L’Abondance ), aktem kobiety niosącej owoce, które zgrupowane są także u jej stóp. Omawiając poszczególne płótna tego zespołu, prof. Jaworska tak pisze o naszym obrazie: “Zasadniczą jasnobrunatną gamę z nalotem różu i zieleni Coupe de fruits [ze zbiorów paryskich] powtarza mniejsza rozmiarami i skromniejsza w układzie martwa natura, zatytułowana Melony i winogrona . Tło jasnougrowe, winogrona zielonkawe i lekko bursztynowe, melon na pierwszym planie złoty, melon drugi, jakby mniej dojrzały, zielonkawo żółty, rozbielony.” Obraz był w kolekcji dr Lecha Siudy z Buku Obraz wymieniony i opisany w: W. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość , Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, s. 171, 342, nr kat. 361 [ Melony i winogrona ,... więcej